Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Gehaktavond met Jan Kees de Slager

jankeesdeslager.jpgAvonddingetje. Verantwoordingsdebat part deux termijn zoveel, met antwoord van Minus Finus Jan Kees de Jager. Inlezen en sprekerslijsten bekijken kan bij het liveblog (zucht) van de NOS. Relevante footage du jour staat in Dumpert. Alle flauwe grapjes over Mark & Jan Kees hebben de tag captioncontest. Keten op de Publieke Tribune mag met deze hashtag. De livestream vindt u als vanouds in het koelvak achter de GehaktStaaf24.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

woyaodeai8920 | 20-05-11 | 18:16

Dus, afgezien van de typefouten, zijn we het er over eens dat er geen argumenten zijn om aan specifiek Griekenland nog meerdere miljarden uit te geven.
Dat (inderdaad) Duitsland en Frankrijk grotere belangen hebben zou dus NIET per definitie moeten betekenen dat wij er in enkele maanden onze bezuinigingen doorheen moeten jassen.
Verwoord ik het zo dan goed?

nono_einstein | 20-05-11 | 14:30

Troef | 20-05-11 | 09:34

Graaisocialisten en bankiers zijn two of a kind: roofdieren dus. De graaisocialisten hebben een blijde boodschap net als de graaigristenen zeg maar de linkse kerkers en niemand is zo safe als de bankiers. De ene neemt je ziel de ander je geld.

ecologiste | 20-05-11 | 11:54

Nog even over dat gehakt hè?
In Griekenland wijzen ze een mooi stukje vleesch aan zonder enig vet en vragen dan om gehakt. Dan krijg je dus 1e klas vleesch. In Nl is het half-om-half of 'rundergehakt' in beide gevallen weet je niet waarom het gaat. Tsja en dan hebben we zo'n slager als JKdJ het zal hem worst wezen als hij het vet maar bij Henk en Ingrid haalt, als loopjongen van MB (Barroso), JPB (na het zuur komt het zuur Bakkelende), WB meer tijd voor het gezin Wouter Bos, NW het is een ingewikkeld systeem en we kunnen GR er niet uitzetten Nout Wellink en WK graaisocialist bij ING Wim Kok.

ecologiste | 20-05-11 | 11:49

troef 9;35
wat > wast. excuses

Jan Boule | 20-05-11 | 10:56

troef 9:35
Treffend inderdaad, maar vergeet ook de CDA-er Lubbers niet , met "zijn" verdrag van Maastricht in 1993 ondertekend zonder enige volksraadpleging. Griekenland heeft dit verdrag medeondertekend maar lapt het volledig aan zijn laars. Op Mejudice zegt Lubbers klip en klaar dat het de bedoeling is geweest van de EU een politieke Unie te maken één duidelijke poltieke leider ( ) en uit hij zijn "teleurstelling" dat het niet gelukt is tot nu toe. Hij wat zijn handen in onschuld. Verder blijven nu ook Kok en Zalm buiten schot , medepleitbezorgers van de invoering van de euro met hun geruststellende en sussende woorden hieromtrent destijds.

Jan Boule | 20-05-11 | 10:55

Zou Jan Kees op de hoogte zijn dat de aambeienzalf ook uit het ziekenfondspakket gaat en een stukje eigen risico gaat vormen, pakweg 16 cm.

herodus | 20-05-11 | 10:32

@nono
precies. door nu een duidelijk gebaar te maken kan de euro juist aan kracht winnen. wat je niet in de bodemloze put griekenland stort, kan je gebruiken om wel serieuze landen te helpen. ierland is niks mis mee, behalve een bancaire sector die ontploft is, de onderliggende economie, de bestuursmoraal is ok. kan je zonder meer geld aan lenen. niet aan grieken, want dat zijn geen europeanen maar arabieren. is gewoon corrupt kutvolk dat altijd de boel zal belazeren. en daar gaan wij miljarden (ik schat 300 miljard) aan uitlenen. bodemloze put en het begin van een veel groter probleem

minimá-armezusvan.. | 20-05-11 | 10:22

nono_einstein | 20-05-11 | 09:17

NL een dikke 4 miljard of zeau. F en D allebei een veelvoud.

GR is idd slecht voor de stabiliteit, hadden er NOOIT bij in moeten komen. Verder volg ik je vrij goed!

eerstneukendanpraten | 20-05-11 | 09:46

Waar zit mijn redenatie fout?
@nono_einstein | 20-05-11 | 09:17

In je tenenkrommende spelling!

necrosis | 20-05-11 | 09:35

Waarom zitten er alleen Marxisten en socialisten in de top bij de ECB, IMF en EU-commissie?

DSK: socialist
Barosso: Marxist
Lagarde: socialist
Trichet: socialist

Lagarde is de vrouw die het hardste heeft gepleit voor meer Griekse leningen de afgelopen week:
www.bloomberg.com/news/2011-05-13/fran...

Lagarde wil van de EU 1 land maken, door een web van schulden aan te leggen, dat als een kaartenhuis gaat werken: Niemand kan er meer uit of op zichzelf bewegen, want dan stort alles in. Zij streeft naar een Fiscale Unie als gevangenis voor verschillende volken.

Troef | 20-05-11 | 09:34

eerstneukendanpraten | 20-05-11 | 09:12 | + 0 -
1) hoeveel geld hebben de verschillende banken uitstaan in Griekenland?
De bnederlandse minder dan het geld waarvoor wij borg staan, dus dan zeg ik sta voor minder geld bnorg voor deze banken (of zijn we slecht geinformeerd? Heb je getallen?
2) Dat van diue stabiliteit, ik beargumenteer dat Grieknland de stabiliteit verslechterd. Waar zit mijn redenatie fout?

nono_einstein | 20-05-11 | 09:17

nono_einstein | 20-05-11 | 09:05

1) om de banken te redden die het geld hebben geleend
2) om de stabiliteit van de euro(zone) te handhaven

Zo, daar heb je er twee.

eerstneukendanpraten | 20-05-11 | 09:12

Nog steeds geen inhoudelijk argument gehoord van de ja-stemmers.
De uitstaande schulden van Griekenland aan Nederland (en dan heb ik het over de schulden aan pensioen fondsen en banken, niet particulieren) zijn NU AL kleiner dan het totaal van de betalingen en garantiestellingen.
DUS, de redenering dat het failliet (of afstempelen van de schhulden van) Griekenland een gevaar is voor onze pensioenen is m.i. overdreven.
Dan volgt het argument dat de Euro wankelt als de Grieken de Euro (vrijwillig) zouden verlaten... Is dit echt zo?
De waarde van de Euro is gebaseerd op het vertrouwen in deze munt en de griekse bijdrage aan dit vertrouwen is nu niet bepaald reloevant te noemen.
Dan blijft nog alleen het domino effect..
Is het echt zo dat we een probleem mogen verwachten met bijvoorbeeld Spanje als Griekenland valt?
Waarom is dat dan zo?
Wat is het causuaal verband?
De gehele wereld kan zien dat de Grieken de kluit belazeren.
Als de Spanjaarden moeten aankloppen, krijgen we de hele kermis weer opnieuw en kunnen de Spanjaarden door wel of niet te saneren op dat moment bepalen of en hoe de vertrouwensband met de rest van de wereld wordt gehandhaafd. Volgend mij is het blijven storten van geld in de Griekse bodemloze put alleen maar een teken voor anderen dat geen inspanningen ook beloond worden.
Hieruit volgt dat eenduidig dat een gebaar richting Griekenland (geen geld meer) het effect van een duidelijke waarschuwing richting Spanje gezien kan worden.
Als het tegenargument zou zijn dat dat voor de Spanjaarden niet genoeg is, of de Spanjaarden geen mogelijkheid meer hebben om een en ander in goede banen te leiden, heeft betaling aan Griekenland dus toch geen zin meer....
M.a.w. ik snap niet waarom Nederland nog geld aan Griekenland moet geven.
Wie kan mij een duidelijk onderbouwd argument geven?

nono_einstein | 20-05-11 | 09:05

necrosis | 20-05-11 | 08:50

Denk dat Jan-Kees bij de aanduiding "Grieks" niet als eerste aan geld zal denken...

eerstneukendanpraten | 20-05-11 | 08:59

*zingt*
Wie Grieks bloed door d'n a'dren vloeit,
Heeft op Cyprus een geldboom,
die tot in de hemel groeit!

necrosis | 20-05-11 | 08:50

@Einde van de Domheid | 20-05-11 | 08:32
ALLE politici liegen, zelfs als ze de waarheid spreken.
*vrij naar Scarface*

necrosis | 20-05-11 | 08:43

Ratzing. | 20-05-11 | 08:24 | + 0 -
Stef Blok een leugenachtige uitstraling?
Mmm, vind ik niet.

Einde van de Domheid | 20-05-11 | 08:32

Wat heeft die Blok een ongelooflijk valse leugenachtige uitstraling.Staat gewoon te liegen, niet in mijn belang.
Wel in Uiropees financieel belang.Laat maar ploffen die KASSA . Go Geert !

Ratzing. | 20-05-11 | 08:24

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:55
Werk ze tot laters.
Ga ook weer aan de slag, nog een mooie dag allemaal, OUT!

Sjeng de helle | 20-05-11 | 08:04

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:53
LOL,
Hoe dan ook, persoonlijk zie ik de "Geest"al kruipen.
Omm onze pensioenen op het huidge niveau te krijgen hebben de inleggers in de fondsen 2 dgn per week gewerkt als betaling.
Deze pensioenen vormen nu het garantiestelsel, als het ware de backup.
In feite is dat al een hele tijd aangekondigd onder het mom van vergrijzing en eigen verantwoordelijkheid( eigen inleg terwijl je geen fluit over de besteding hebt te vertellen), complete onzin!
Ik vrees het ergste, en denk dat Wilders/Roemer helaas gelijk zullen krijgen.
Het beste voor alle betrokkenen zou zijn dat de knoflooklanden er zelf uit zouden stappen hun eigen munt terug en die dan devalueren of twee soorten Euri Zuidelijk en noordelijk. Maar deze hiertoe dwingen kan met de huidige EU regels niet.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 08:02

@Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:49
Maar ik ga aan het werk, zit tegen een deadline aan, eigenlijk er al over.
Gisteren ook nauwelijks op gs geweest.

Tot laters.

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:55

@Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:49
Tja, je moet natuurlijk wel enig risico nemen.
Maar volgens mij moet dat werken.
Je zou ook een foto van Femke kunnen nemen maar of dat werkt is maar de vraag.
En op de TV zetten bij een concert van bauer werkt ook niet want dat zit de pot vol stroop.

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:53

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:47
Niet aan gedacht, maar bedankt voor de tip.
Ja maar eigenlijk weet ik niet of dat portret van JPB wel werkt.
Met uien liep dit experiment niet goed af,toen hij in beeld kwam, die renden terug de tuin in en zulke tranende ogen had nog niet gehad.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:49

koerbagh | 20-05-11 | 02:19 | + 2 -
Je vergelijking is leuk maar klopt niet.
Zie het als een roeiboot waarin ieder land een roeispaan heeft. Als er een roeispaan mist komt de boot niet vooruit. En we moeten ontsnappen bij een booreiland dat op het punt staat te exploderen. Wat doen we met die luie roeier?

Einde van de Domheid | 20-05-11 | 07:47

@Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:43
Had je ze nog even op een foto van Bakellende moeten zetten. Die beloofde na het zuur het zoet.
Had je nu zoet-zure augurken gehad.

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:47

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:39
Dat is al heel wat waard.
Toen Gargamel in beeld kwam samen met zijn fractie heb ik meteen een pot verse augurken op water neergezet voor de TV.
Een wonder is geschied: Het zijn nu zure augurken geworden, spontaan.
Halleluja, prijs het Linksche zuurdesem.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:43

@Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:30
Maar Gargamel erkent nu eigenlijk wel dat het de schuld van links is.
linkervleugel van VVD en CDA en D66. Hij noemt dus expliciet links.

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:39

ecologiste | 20-05-11 | 07:25
Mogge Dame,
Hoe dan ook de Grieken hebben ons aardig in de tang.
In de afgelopen dagen heb ik via verschillende media in binnen en buitenland verschillende deskundigen verschijdene uitspraken horen doen.
De ene groep neemt het standpunt van Wilders/Roemer in de andere groep dat van Rutte/deJager.
We zijn goed aan de beurt met onze Europese knoflooklanden en de Moloch die EU heet.
En die smile van JanKees? Binnenpretjes?
Verschillende griekse eilanden staan al te koop, de prijzen variëren tussen 1,25 miljoen en 45 miljoen.
De slimme en goed gevulde Grieken hebben hun Euri al weggesluist o.a. naar Duitsland.
Conclusie: Mark / Jan Kees zijn solidairer naar Griekenland toe dan sommige grieken.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:39

@ecologiste | 20-05-11 | 07:32
LOL

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:38

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:23

Nu is Aristotaloss

ecologiste | 20-05-11 | 07:32

seven | 19-05-11 | 21:03

GR is gelukkig niet D. Weet je nog wat er gebeurde toen D teveel herstelbetalingen moest doen aan F en GB?
Juist.

ecologiste | 20-05-11 | 07:30

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:23
Mogge Che,
Denk met weemoed terug aan de tijd dat ik me bezig hield met griekse mythologie OUDE stijl, de NIEUWE griekse mythe bevalt me aanzienlijk minder.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:30

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:23
Mogge Che,
Denk met weemoed terug aan de tijd dat ik me bezig hield met griekse mythologie OUDE stijl, de NIEUWE griekse mythe bevalt me aanzienlijk minder.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:30

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:02

Eén goeden morgen beste Sjeng,

Wat er ook gebeurt wij zullen altijd gebeten worden en Wilders/Roemer gaan dit verliezen.
De linkse kerk onder indirecte leiding van de paus en de graaisocialisten onder indirecte leiding van Barroso leveren ons uit aan de banken in ruil voor privileges. Vanaf het moment dat JKdJ zijn baantje heeft in het kabinet zit hij met zo'n grote smile in de bankjes dat je denkt dat hij iets weet wat wij niet weten.
Om de oorlog te sussen heb ik hier een oude bekende, nee geen merci maar deze:http://www.youtube.com/watch?v=3amXSFEFxV0

ecologiste | 20-05-11 | 07:25

@Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:02
Mogge Sjeng,
Het is al heel wat dat Gargamel nu ook inziet dat de multicul een debacle is geworden.
Voor de rest, de Grieken terug naar de tijd van Socrates. Toen waren ze nog wel iets waard.

Che_cuevara | 20-05-11 | 07:23

Brr, dit gaat op een oorlog uidraaien.

Jopie2009 | 20-05-11 | 07:16

Mogguh @ All,
In ieder geval is gisteren uit die haarkloverij een ding duidelijk geworden:
Rutte/dejager hebben gelijk en Griekenland moet gesteund worden om onze pensioenen veilig te stellen en een twee crisis moet voorkomen worden, en de steun aan Griekenland levert op termijn geld op en het gaat goed.
Wilders/Roemer hebben gelijk, de Grieken kunnen beter terug naar de Drachme en uit de EU zone en geen steun want het is een bodemloze put, anders zijn we ons geld kwijt.
Gargamel sprak gisteren overigens een waar woord:
Het is niet alleen de PvdA die verantwoordelijk is voor het multiculti debacle, de linkervleugels van VVD en CDA alsmede D66 zijn daar net zo verantwoordelijk voor.

Sjeng de helle | 20-05-11 | 07:02

@* Il Principe * | 20-05-11 | 03:58
Zucht.

*het licht uit doet*

Parsons | 20-05-11 | 04:45

@daniel78 | 20-05-11 | 02:46
Yup. Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 03:22

[email protected] | 20-05-11 | 02:19
Je kunt er nu wel grapjes over maken, maar het is allemaal de schuld van Annie M.G. Schmidt met haar liedje Stroei-voei.
De tekst begint ogenschijnlijk onschuldig:
Stroei voei
Kane kane kios natte kila Stanioel voe

Maar dan:
Hij zingt over zijn vaderland
het verre, verre Griekenland

En:
Arme vreemdeling,
arme banneling

Zo vond de indoctrinatie waar we nu last van hebben plaats, tijdens Ja Zuster Nee Zuster waar de kleine Mark Rutte ademloos naar zat te kijken en dacht: Grieken ga ik helpen en vreemdelingen ook, als ik later groot ben.
Hulp geven aan de Grieken én de massa-immigratie, allemaal de schuld van Annie M.G. Schmidt en de Vara.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 03:15

@drs.Nee | 20-05-11 | 02:34
Dat betekend dan oorlog binnen de VVD fractie! Blok denk er, mi. onterecht, heel anders over met bangmaak argumenten die ook door D66 cs. gebezigd worden. De Europeesche unie is een fictie waar we meer dan makkelijk van af kunnen. VVD -1 www.dumpert.nl/mediabase/1490391/1843f...

Puz Pin | 20-05-11 | 02:59

Het is grappig of erg triest dat de VVD partij van de vrije markt loopt te waarschuwen voor de gevolgen van de vrije markt.Zijn toch erg van hun geloof gevallen.
Vrije markt is niet incompetente financiële instellingen een bailout geven als ze over de kop gaan door foute investeringen en leningen.Vrije markt is failliet gaan,de goede blijven over en nemen markt aandeel over van de slechte.. Daarom werkt vrije markt en werkte de Sovjet Unie niet.Maar kennelijk gelooft dit kabinet dat zij het beter weten dan de markt.

daniel78 | 20-05-11 | 02:46

Geen Nederlands belastinggeld naar Griekenland.
VVD-woordvoerder Frans Weekers is geschokt dat de Europese Unie overweegt miljarden euro’s steun aan Griekenland te geven.
www.vvd.nl/actueel/691/geen-nederlands...

drs.Nee | 20-05-11 | 02:34

@koerbagh | 20-05-11 | 02:19
Annie M.G. zou daar op haar postume verjaardag het hare van denken als zij niet in de nacht na haar vierentachtigste verjaardag, het tijdelijke voor het eeuwige verliet. Jip en Janneke worden daarentegen steeds levendiger.

drs.Nee | 20-05-11 | 02:27

@drs.Nee | 20-05-11 | 01:55
Ja het begint wel heel erg doorzichtig te worden. Als ik het wel heb rende hij vanmiddag nog naar de interruptiemic om te beweren dat hij dat al jaren zei - zowel in als buiten het parlement.

Zucht.

Parsons | 20-05-11 | 02:22

@koerbagh | 20-05-11 | 01:54
Hahaha, mooie vergelijking!

Parsons | 20-05-11 | 02:20

[Jip en Janneke taal]
Zo is het ook heel vervelend als je "af" bent bij "in spin, de boog gaat in; uit spuit, de boog gaat uit" (of touwtjespringen zoals sommigen dat noemen), maar ja... het is niet anders.

Het Griekse jongetje heeft het touw al 3x keer tegen de benen gekregen maar hij mag toch blijven springen.
Ik vind het flauw en tegen de spelregels, maar ik mag niet zeggen dat het Griekse jongetje niet meer mag meedoen, en ik mag ook niet zeggen dat ik niet meer wil meedoen en liever met autootjes ga spelen.

Ik vind Jan Kees gemeen. Dus.
[/Jip en Janneke taal]

koerbagh | 20-05-11 | 02:19

Ewout Irrgang: Ja Emile was goed he?
twitter.com/#!/EwoutIrrgang/status/713...

Wat een hypocrisie met de nar Emile van de SP voorop.
Wanneer de Vara dat stemvee voor het voetlicht haalt wordt er niet weggelopen maar smakelijk om gelachen.

Marijnissen noemt Roemer de conferencier van de partij.
Daarna wordt het islamitische stemvee geïnterviewd en zat Marijnissen daar, net als iedereen smakelijk om te lachen bij de Vara's Jakhalzen.
De beelden vanaf minuut 17 zijn het bewijs. De daarop volgende Jakhalzen-reportage leggen daar nog een schepje bovenop. Hypocrisie ten top!

dewerelddraaitdoor.vara.nl/index.php?i...

drs.Nee | 20-05-11 | 02:12

@seven | 20-05-11 | 02:01
Hoeveel miljoenen kostte de overheidscampagne: Lenen kost geld en de ambtenaren die opgeleid werden in de kwijtgescholden schulden van burgers in de schuldhulpverlening?

drs.Nee | 20-05-11 | 02:04

@Parsons | 20-05-11 | 01:49
Cohen deed er nog een schepje bovenop en meende dat immigranten beperkte burgerrechten zouden moeten krijgen.
Het is zielig dat Cohen deze woorden over de immigratie alleen durft te zeggen in het buitenland. Als Cohen een vent is sla je met deze woorden je eigen partij er mee om de oren in Nederland.
Deze landverrader en lafbek durft alleen in het buitenland stoere woorden over het immigratiebeleid te gebruiken.
Aldus:
www.stand.nl/politiek/lachen-met-cohen...

drs.Nee | 20-05-11 | 01:55

@Parsons | 20-05-11 | 01:47
Oh ja...
Nou ja, het wordt dus veel erger, echt heel veel erger, ontzettend veel erger als we niks doen. Want knappende zeepbellen zijn niet leuk. Dat weet jij ook. Het is een sport om een zeepbel zolang mogelijk in de lucht te houden. Dat weet iedereen die ooit 4 jaar oud geweest en een bellenblaas van de HEMA op verjaardag heeft gekregen.

koerbagh | 20-05-11 | 01:54

@drs.Nee | 20-05-11 | 01:46
Ja van de week al gezien. Steengoed.

Parsons | 20-05-11 | 01:49

@reppert | 20-05-11 | 01:34
De Griekse accept-gyros?

drs.Nee | 20-05-11 | 01:47

@koerbagh | 20-05-11 | 01:35
Snap jij, snap ik, snapt en weet Kleinknecht ook, maar omdat hij economie heeft gestudeerd denk hij in het kader van die vermeende autoriteit ons voor te kunnen liegen.

Zo rollen ze tegenwoordig; die hoogleraren.

Parsons | 20-05-11 | 01:47

@reppert | 20-05-11 | 01:34
Slaap goed, best mens. En droom niet teveel he? Want en droomloze slaap schijnt beter te zijn dan dat de hersentjes te druk bezig zijn met het verwerken van de waanzin van de illusie van alledag.

AntiSoof | 20-05-11 | 01:47

Vandaar dat de PvdA-voorman onlangs in Oslo niet uit de toon wilde vallen bij de tomatenpartij aldaar en een grote broek aantrok.

vimeo.com/23799472

drs.Nee | 20-05-11 | 01:46

@boeglul | 20-05-11 | 01:33
Van een professor had ik zo'n Havo opmerking trouwens niet verwacht. Laat dat soort grappen en grollen maar aan Wilders over denk ik dan.

Mgoed.

blijkbaar vindt die man het nodig zich tot hetzelfde niveau te verlagen.

Sneu wel.

Parsons | 20-05-11 | 01:44

koerbagh | 20-05-11 | 01:35
Weer een ouderwets toppertje van je!

repulse | 20-05-11 | 01:38

@Parsons | 20-05-11 | 01:19
Het is simpel, de lening/garanties aan Griekenland (geld dat we zelf ook niet hebben maar hebben geleend, met als onderpand jouw en mijn toekomstige belastingopbrengst) staat in onze boeken onder "eigen vermogen", als bezit, als vlottende activa.

Daarmee hebben we dus in 1 klap miljarden toegevoegd aan ons vermogen, en wat kunnen we daarmee? LENEN!
Op basis van dat getalletje in de boeken kunnen we op de kapitaalmarkt geld lenen (geld dat er verder niet is, maar getalletje in computer is zo getypt). Dat kunnen we uitgeven -in subsidies bijvoorbeeld- en op datmoment wordt het daadwerkelijk geld dat in onze economie vloeit.

En nou niet gaan zeiken over inflatie, dit en dat en blablabla... Dat is goed Parsons! Dat het op niks gebaseerd is en dat het 1 grote zeepbel is, een schuld gebaseerd op een uitstaande schuld die we nooit terugkrijgen, dat doet er godverdomme niet toe! Met dit systeem moeten we het gewoon even doen tot wij allemaal dood zijn en wie dan leeft, dan zorgt. Ok?

Vragen? Geen vragen! Doorlopen mensen, we gaan gewoon door met bellenblazen. Op z'n Grieks (i.e. uit onze aars).

koerbagh | 20-05-11 | 01:35

ja maar dat maakt niets uit ik heb allebei geprobeerd, maar dat ze maar verekken ik ga naar bed moet morgen werken voor de Grieken.

reppert | 20-05-11 | 01:34

@Parsons | 20-05-11 | 01:21

Kleinknecht is daarentegen een professor. Kut... dat was Pim natuurlijk ook!

boeglul | 20-05-11 | 01:33

@reppert | 20-05-11 | 01:31
Zie je *Maak uw keuze...* staan?

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:32

drs.Nee | 20-05-11 | 01:21 | + -1 -

Bijna, maar ik wil alleen maar aangeven dat je NIET in contact kunt komen met de politiek of andere organisaties waar je als burger verplicht geld aan afdraagt.

reppert | 20-05-11 | 01:31

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:23
neuh, daar hoef je geen econoom voor te zijn, die wist ik ook al te voorspellen. Een monetaire unie kan niet zonder dezelfde harde begrotingseisen.

Alleen als ten tijde van maastricht dit direct zou zijn verteld was er een opstand uitgebroken, nu roepen al veel mensen dat europa juist meer macht moet hebben zodat die begroting discipline kan worden opgelegd aan de probleem staten, de staten die het goed doen hebben niet om zich zorgen over te maken, hun voldoen toch al, dus kunnen er net zo goed mee akkoord gaan.

repulse | 20-05-11 | 01:27

druk tpoic laat in de nacht.

Kinguin | 20-05-11 | 01:24

@Parsons | 20-05-11 | 01:19
Tx. Hoef ik zelf niet te luisteren. Kleinknecht heeft wel de kredietcrisis voorspeld, zegt wikipedia. Zal wel gelogen zijn.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:23

Aanvullend: Het is natuurlijk volstrekte flauwekul dat een en ander juridisch niet zou kunnen; onder druk wordt alles vloeibaar - ook wetgeving.

Parsons | 20-05-11 | 01:23

@Parsons | 20-05-11 | 01:19
Vertelt ook.

Parsons | 20-05-11 | 01:21

@Parsons | 20-05-11 | 00:59

En? Ik stond op dat moment het eten te koken en schoot in de lach. (Radio 1 aan.)

boeglul | 20-05-11 | 01:21

@reppert | 20-05-11 | 01:19
Gaat 'ie een beetje of ben je veranderd in een grizzlybeer?

drs.Nee | 20-05-11 | 01:21

@boeglul dat was.

Parsons | 20-05-11 | 01:20

-weggejorist-

reppert | 20-05-11 | 01:19

-weggejorist-

reppert | 20-05-11 | 01:19

-weggejorist-

reppert | 20-05-11 | 01:19

@reppert | 20-05-11 | 01:04
Bespaar je de moeite. Na diverse malen een vraag te hebben gemaild zonder antwoord kwam ik in campagnetijd VVD'er Bart de Liefde tegen die er schande over sprak, waarop hij mij zijn kaartje gaf en zei dat hij er achteraan zou gaan.

Ook dit bleken loze woorden. Na twee maanden ontving ik een nietszeggend afschuif-mailtje en dat nog wel in campagnetijd.

drs.Nee | 20-05-11 | 01:19

grrrrrrrrrrrrrr ;)

reppert | 20-05-11 | 01:19

Hij zegt juridisch kan het niet, en voor hun eigen bestwil is het voor de Grieken beter om in de Euro te blijven.

Op basis daarvan zegt hij niet goed aangehaald te zijn.

Vervolgens zegt hij dat het in het Griekse eigenbelang is om vrijwillig uit de Euro te stappen.

Beste man lijkt me enigszins in de war.

Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ook hij heeft het er trouwens over dat *alle* andere oplossingen aanzienlijk meer gaan kosten. Waar dat op gebaseerd is verteld hij er, net als Jan Kees de J en Fout Wellink, niet bij.

Enfin, hij noemt dan uiteindelijk dat ons spaargeld nu de schulden van Griekenland zijn - dit is een *aperte* leugen, want ook wij lenen dit geld - dit is dus allerminst ons spaargeld.

Etc etc. Man is full of shit.

Next.

Parsons | 20-05-11 | 01:19

@reppert | 20-05-11 | 01:13
Helemaal rechts in het vak waarin *Maak uw keuze...* staat, kun je een uitklapmenu openklappen door een klik te geven op een zwart driehoekje.
Doe dat en meld je daarna weer bij de hulpdesk. Bij mij dus.
*roken gaat*

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:18

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:15 | + 0 -

Hoe heb je dat gedaan ik kan nergens een vraag invullen.

reppert | 20-05-11 | 01:17

@reppert | 20-05-11 | 01:13
Ik heb zojuist een testvraag gestuurd:

Bedankt voor uw vraag, deze is in behandeling genomen.

Heeft u nog een vraag? Ga dan terug naar het contact formulier

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:15

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:14 Heb het even geprobeerd, het valt niet mee om de juiste vakjes open te krijgen.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 01:15

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 01:12
Hehe. Het kan echt wel, hoor. Ze proberen wel zo min mogelijk vragen te krijgen. Alleen volhouders en nerds komen erdoor, bij die zogenaamde Volkspartij.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:14

Schuld gewoon aftrekken van het salaris van de Grieken. Het geld voor Griekenland wordt per slot van rekening ook van ons salaris afgetrokken. Wat de regering hier kan, kan de regering daar ook! Het lijkt me logischer dat het geld niet van mijn salaris wordt afgetrokken maar van het salaris van de schuldenmakers. Griekenland per direct onder curatele stellen. Een weldenkend mens geeft geen geld aan iemand die daar niet mee om kan gaan. Dus moet Nederland daarin een duidelijke stelling nemen. Het is van de zotte dat wij moeten doorwerken tot ons 70ste zodat de Grieken op hun 50st en 55ste met pensioen kunnen en riante salarissen kunnen hebben terwijl ik daarvoor krom lig... Ik ben gekke Henkie niet!

doenormaal! | 19-05-11 | 20:54

Helemaal Mee Eens !

Mijnbescheidenmening | 20-05-11 | 01:14

@Parsons | 20-05-11 | 01:04
ShariNEE voor de Nederlanders.

drs.Nee | 20-05-11 | 01:13

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:09 | + 0 -
doe maar en klik op verstuur, waar kan ik een vraag stellen.

reppert | 20-05-11 | 01:13

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:09 Er is geen invulvakje voor de vraag zelf.

Ja, zo komt er weinig binnen.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 01:12

@reppert | 20-05-11 | 01:10
Dat venstertje verschijnt vanzelf als je *Ik wil mijn vraag richten aan* hebt beantwoord.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:12

@repulse | 20-05-11 | 01:04
Ja, hij heeft zich enorm ingehouden. Viel maar 1x uit zijn rol, gisteren.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:11

AntiSoof | 20-05-11 | 01:09 | + 0 -

nee vul alles maar eens in *Vul een vraag in* waar?

reppert | 20-05-11 | 01:10

@reppert | 20-05-11 | 01:04
Even klikken op het pijltje naar beneden. En dan aangeven of je een vraag wil stellen aan Tweede Kamer of Partijbureau. Etc.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:09

seven | 20-05-11 | 01:00
Money as debt. Slooppremie heeft de prijzen op de tweedehandsmarkt hoger gehouden, dus meer geleend door huishoudens aan de hand waarvan banken eerder aan hun solvabiliteit kunnen voldoen, zeker met de hogere winstmarges op consumptieve kredieten.

repulse | 20-05-11 | 01:09

AntiSoof | 20-05-11 | 01:06 | + 0 -

Weet ik niet maar ik betaal elke maand pensioen premie aan iemand dan mag ik toch verwachten dat ik een bewijs krijg.

reppert | 20-05-11 | 01:09

@reppert | 20-05-11 | 01:04
Er staat dat je bij de 2e-kamer moet zijn voor politieke vragen.

AntiSoof | 20-05-11 | 01:09

@boeglul | 20-05-11 | 01:03
Dank, niet goed gelezen. Even luisteren.

Parsons | 20-05-11 | 01:07

@reppert | 20-05-11 | 00:53
Dus die liegen óók al?

AntiSoof | 20-05-11 | 01:06

Beste reaguurders heb internethulp nodig, ik wil een vraag stellen op www.vvd.nl/contact maar hoe ??

reppert | 20-05-11 | 01:04

@drs.Nee | 20-05-11 | 01:01
Hier de bedreiging: http://www.liefdevollid.nl/content/view/847/8/

Parsons | 20-05-11 | 01:04

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:01
head/beserker/natte, zou al veel eerder hardere comments hebben geplaatst als weerwoord, veel meer op de man gespeeld.

repulse | 20-05-11 | 01:04

Parsons | 20-05-11 | 00:59

Datum donderdag 19 mei en tijd 18.00 uur. Ies heul makkelijk...

boeglul | 20-05-11 | 01:03

@seven | 20-05-11 | 01:00
Spijker, kop, etc.

Parsons | 20-05-11 | 01:02

Een recent bedreigd/gewaarschuwd liefdevol PvdA-lid reageert op lts-scholier Marcouch die voordat hij Tweede Kamerlid werd koranlessen op openbare scholen wou introduceren.
www.liefdevollid.nl/content/view/509/8...

drs.Nee | 20-05-11 | 01:01

@repulse | 20-05-11 | 00:56

Ik dacht ook in eerste instantie dat het een kind van de cavetroll was.
En widtvoet heb ik eigenlijk te weinig gevolgd om ook maar het flauwste vermoeden te kunnen hebben dat hij het zou zijn.
Netjes gespot.

ZKH EénOog | 20-05-11 | 01:01

@repulse | 20-05-11 | 00:56
Goeie analyse. Maar geen echt bewijs. Ik hou het op Heads or Tails. Knatje = Ik natje = Ik nattebevert. Alhoewel die een totaal andere plempselindeling had. Zal wel wensdenken van mijn kant zijn, dan.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 01:01

Als NL niet meer meedoet met de landenreddingen (nu al bijna 17mrd) valt Griekenland nog niet direct om, zolang Duitsland ( maar gek genoeg blijft om te storten. Die heeft (samen met no2 Frankrijk) ook veruit het meeste tegoed en dus meer belang bij een redding dan wij. Dat samen optrekken lijkt slim, maar vaak worden we gewoon gebruikt om mee te dokken, zo was eerder de NL inruil/slooppremie voor auto's echt heel raar, we hebben nauwelijks een eigen auto-industrie en dus pure kapitaalsvernietiging en dat doen ze omgekeerd ook niet, want werd bv Fokker door Daimler of de Duitsers gered?

seven | 20-05-11 | 01:00

@boeglul | 20-05-11 | 00:51
Zet even de tijd erbij. Linken naar Radio1 werkt niet.

Parsons | 20-05-11 | 00:59

@a1271 | 19-05-11 | 23:33

Als dat voor jou gehakt is, heb ik meelij met degenen die jouw ballen te vreten krijgen.

ZKH EénOog | 20-05-11 | 00:57

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:44
Yep, maar net zoals widtvoet altijd doet, veel losse opmerkingen niet direct op iemand gericht. De manier van zichzelf staande kunnen houden, duid op iemand die al veel discussies heeft gehad over de verschillende onderwerpen op geenstijl. Tel daarbij op dat widtvoet graag verschillende nicks gebruikt op twitter, al 5 dagen niet meer onder widtvoet heeft gereaguurd, dan kom je op een gegeven moment op een hoge kans dat het hem is..


Was wel erg netjes gedaan trouwens, ik weet hoe moeilijk het is om tegen je eigen zienswijze in te discussiëren.
petje af!

repulse | 20-05-11 | 00:56

brutus68 | 20-05-11 | 00:46 |

Jij krijgt tenminste bericht, ik wacht al vanaf 2009 op een bericht bellen mailen helpt niet heb nog steeds geen overzicht op www.mijnpensioenoverzicht.nl/ vind ik ook niets terug

reppert | 20-05-11 | 00:53

Professor Kleinknecht reageert op het gelul van Havo scholier Wilders.
www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
Skip door naar 20 minuten.


Op de linker kant van de website kun je onder twitter updates terugluisteren op tijd. Kies als dag Donderdag 19 mei en 18.00 als uur. Voor wie Kleinknecht niet kent:
nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Kleinknec...

Groet aan allen.

boeglul | 20-05-11 | 00:51

@seven | 20-05-11 | 00:39

Yep, kreeg ik gisteren nog een leuke brief over van mijn pensioenfonds... , schaamteloos. Het is te hopen dat die babyboomers snel uitgestorven zijn, anders kan ik tot mijn 80e doorwerken...

brutus68 | 20-05-11 | 00:46

@Pastor Sippenhaft | 20-05-11 | 00:05
 
Voordat je begint te schreeuwen. Ik had het niet over hun standpunten.

a1271 | 20-05-11 | 00:45

spanarchist | 20-05-11 | 00:43 Vooral na hun 52ste verjaardag.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:44

@repulse | 20-05-11 | 00:29
Widtvoet zette de tijd erbij. Dat doet deze niet.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:44

brutus68 | 20-05-11 | 00:42
Over die Griekse kinderen heb ik mijn twijfels. Maar de Griekse ambtenaren zijn wel heel tevreden met zijn inleg.

spanarchist | 20-05-11 | 00:43

@vraagstaart | 20-05-11 | 00:40
Truste, staart!
Trouwens, kan je broer al weer rond hollen?
Die van: de knikker kwam uit zijn kont rollen?

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:43

@reppert | 20-05-11 | 00:38

Nou ja, je moet maar denken, op je sterfbed kan je in ieder geval nog zeggen dat je goed bent geweest voor de Griekse kindertjes enzo. Is ook wat waard.

brutus68 | 20-05-11 | 00:42

Heeft meneer xyz ook nep-politici in de aanbieding? Hat kan nooit slechter zijn dan de gedrochten die het nu goed met zichzelf voor hebben.

AntiSoof | 20-05-11 | 00:41

reppert | 20-05-11 | 00:38 Ja, wat wil je er aan doen? Je zou kunnen emigreren naar ergens waar ze er niet aan meebetalen, maar daar betalen ze weer aan andere dingen.

Kat of hond, gebeten wordt je toch.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:41

Ik ga me maar eens op de matras gooien.

[email protected] *out*

vraagstaart | 20-05-11 | 00:40

reppert | 20-05-11 | 00:26
Pensioen in NL is een piramidespel, de babyboom staat aan de top en legde zelf zeer weinig in maar vangt wel veel (vut, prepensioen, ooit zeer (te) lage premies, te hoge (eindloon) aanspraken ivt inleg) uit de pot via de verse inleg door de generaties na hun, maar die laatste staan door deze plunderingen zelf uiteindelijk met lege handen als ze zelf oud zijn.

seven | 20-05-11 | 00:39

vraagstaart | 20-05-11 | 00:37 Ik denk ook dat dat het is wat we tussen de regels moeten lezen.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:39

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:35

Ik betaal over een paar jaar meer aan Europa dan aan mijn eigen land, ik wil best betalen maar niet voor andere landen.

reppert | 20-05-11 | 00:38

OK. repulse 0:29 heeft de beker gewonnen denk ik.

vraagstaart | 20-05-11 | 00:37

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:34
LOL

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:36

reppert | 20-05-11 | 00:33 Van stilstaand geld gaat de koopkracht af. Je moet rekening houden met de inflatie.

En daar zorgt Jan Kees wel voor, voor inflatie.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:35

Knatje | 20-05-11 | 00:32
Haha altijd maatje, hoewel je me even tuk had gisteren...

repulse | 20-05-11 | 00:35

@Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:33 ghehe...... juist.

vraagstaart | 20-05-11 | 00:34

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:33 Dan gaat ie helemaal berserk als het op heads valt.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:34

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:28 |

Waarom niet reken het eens uit als je vanaf nu elke maand 150 euro appart legt tot je 65 bent. Dan pak ik dat risico wel en anders heb ik mijn huis nog. Ik weiger te werken tot mijn 67e mijn vader was 71 toen ie stierf kun je 4 jaar genieten.

reppert | 20-05-11 | 00:33

@vraagstaart | 20-05-11 | 00:32
Na het opgooien van een muntje, misschien?

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:33

toetanchamon | 20-05-11 | 00:27
Het zijn allemaal holle termen. Politici vergeten nog al eens dat ze in feite doorgeefluik van het volk horen te zijn. Rutte heeft het kennelijk niet zo hoog op met ons.

titsme | 20-05-11 | 00:33

@repulse
Jij blijft trouwens wel opletten en laat je niet meeslepen door emoties.

Goed lezen mensen...!

... en weer weg.....

*zapp*

Knatje | 20-05-11 | 00:32

@Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:31 In een heel hot topic zeker?

vraagstaart | 20-05-11 | 00:32

@repulse | 20-05-11 | 00:29
LOL! Maar ik verwacht dat Knatje binnen 72 uur het Markermeer noemt.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:31

repulse | 20-05-11 | 00:29 Dan moet je 80 twitter-accounts hebben.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:30

@spanarchist | 20-05-11 | 00:25 Ja, vooral in 2008 kwam hij nauwelijks in de panelen. Maar als je heel, heel goed oplette en vooral vaak op GS kwam, had je wel een kans om 'm te zien.

vraagstaart | 20-05-11 | 00:29

Ik wil graag een widt voetje halen bij knatje, dus ik zeg niets.

repulse | 20-05-11 | 00:29

Annie M.G. Schmidt precies honderd jaar geleden geboren:
Ik doe lekker wat ík wil.
Rij-instructeur tegen oud vrouwtje:
Beetje harder rijden anders krijgen we zo een parkeerbon.

drs.Nee | 20-05-11 | 00:29

reppert | 20-05-11 | 00:26 En waar wil je dat doen? Bij welke geld-instelling? In een ouwe sok gaat het niet goed lukken hoor.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:28

@titsme | 20-05-11 | 00:11
Juist, wat mij opviel doen de cijfers van Maurice de Hond weder genoemd (niet dat dat alles zegt) werd dat aan de kant geschoven en deed het er niet toe.
Daarna kwam Rutte met zijn cijfers van diverse Europese onderzoekbureaus en Nederland deed het ineens FANTASTISCH. Politieke leiderschap bestaat dus niet, Het zijn de slipsnifter van Europa.

toetanchamon | 20-05-11 | 00:27

seven | 20-05-11 | 00:23 |

Daarom wil ik mijn eigen pensioen gaan regelen, ik vertrouw het niet meer wat ze allemaal zeggen en die pensioenfondsen klooien ook maar wat aan.

reppert | 20-05-11 | 00:26

vraagstaart | 20-05-11 | 00:22
van dal, van dal? Reageerde die wel eens? Dan toch sporadisch zeker, er staat me weinig van bij.

spanarchist | 20-05-11 | 00:25

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:21
Nattebever was buitencategorie. Dus ja, dat zou leuk zijn, als die terugkwam.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:24

Wat maakt het uit. De anonimiteit is toch HET wapen tegen de dictatuur van de meerderheid...?

Knatje | 20-05-11 | 00:24

Met dezelfde overtuiging waarvoor de politiek ooit voor de EU koos (Een nog steeds zeer ondemocratisch instituut wat steeds meer macht krijgt en de naam Europa heeft gejat van de Europeanen en daarna besmeurd) terwijl de burgers daar niks mee hadden. Net zoals bij de Euro, laat staan de toetreding van arme land wist de EU lobby (want dat is het) in den Haag het veel beter dan de Nederlanders. We zijn er inmiddels achter wie er gelijk had. Vraag maar aan ooit qua welvaart met NL maar ons nu voorbij gestreefde vergelijkbare landen als Noorwegen, Zwitserland, Zweden, Denemarken of ze de euro willen, ze lachen je dan uit.

seven | 20-05-11 | 00:23

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:21 Dan zou ik hem niet eens herkennen.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:22

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:18 Van Dal zelf *zwaait*

vraagstaart | 20-05-11 | 00:22

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:18
Het moet iemand zijn uit de tijd van van dal. Toch?

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:21

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:19 Trouwens, wat boeit het?

Ik heb wel gemerkt dat heel veel zwitsals gereïncarneerde ééndagsvliegen zijn. En dat blijven, telkens weer.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:21

Natte Bever / Bakito.... Dat is wel heul veel eer heur...

Knatje | 20-05-11 | 00:21

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:18
Bakito? Never.

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:19

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:17 Wie dan leeft, die dan zorgt. Tegen de tijd dat zij zo oud is, ben ik alweer bijna terug #reincarnatie

vraagstaart | 20-05-11 | 00:19

@titsme | 20-05-11 | 00:08
Jolande charmant?
Haar (partij) mening heeft ons wederom een plekje in die corrupte zandbak, genaamd Afghanistan, opgeleverd.
Eerst was het een opbouwmissie, nu een politietrainingsmissie.
Over een paar jaar zie ik Nl nog een kantklosmissie/ hoefddoekjesvouwmissie organiseren.

Persoonlijk ben ik meer voorstander van een "leer onze jeugd eens fatsoenlijk spellen/ behandel de NL. bejaarden eens als mensen ipv overbodige inboedel" missie.
En wat Sap denkt dat we te zoeken hebben in Afghanistan, moet ze mij maar eens uitleggen.

necrosis | 20-05-11 | 00:19

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:17 Raadspelletje van maken. Ik zet in op Bakito.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:18

Denk dat ik mijn eigen pensioen maar ga regelen mag dat eigenlijk?

reppert | 20-05-11 | 00:17

vraagstaart | 20-05-11 | 00:15 Wel een beetje vlezig qua dijen hè? Dat breekt er op latere leeftijd op hoor.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:17

Knatje = nattebever?

Lewis Lewinsky | 20-05-11 | 00:17

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:13 Die slag is u. Maar als het om kleine opdondertjes gaat, dan kijk ik toch liever naar deze lieve vriendin (repost van vanmiddag): oi56.tinypic.com/1213lnc.jpg

vraagstaart | 20-05-11 | 00:15

vraagstaart | 20-05-11 | 00:12 Maar in vergelijking met Guusje ter Horst is ze beter voor je netvlies.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:13

@zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:09 Sap? Die ranzige dwerg? Brrrr.

Ik kreeg van Halsema al een spontane impotentie-aanval maar Jolande doet 't niet veel beter.

vraagstaart | 20-05-11 | 00:12

Rutte: Politiek leiderschap is kak hebben aan het volk.

titsme | 20-05-11 | 00:11

@reinaarden | 19-05-11 | 22:31
De EU zoals wij die kennen werd niet in 1945 opgericht, die bestond pas met de invoering van de Euro.

Fijn voor je Reinaarden, dat in jouw leven organisaties als een EU kunnen ontstaan in de nacht van 31 december 2001 op nieuwjaarsdag 2002. Handig ook dat al dat papiergeld al in die automaten zat...

marshmallow | 20-05-11 | 00:11

@De Dansende Kater
Zeg maar dingens is NIET Van Dal.

Knatje | 20-05-11 | 00:10

@spanarchist | 20-05-11 | 00:09 Rond een tientje dan. Per paar, niet per stuk.

vraagstaart | 20-05-11 | 00:10

titsme | 20-05-11 | 00:08 Inderdaad, met Jolande ben je qua smaak aardig op de goede weg.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:09

vraagstaart | 20-05-11 | 00:07
Totdat de gemiddelde Nederlandse rechter ze niet meer neukbaar vindt. Een jaar of twaalf dus.

spanarchist | 20-05-11 | 00:09

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:00
Lol, kom kom, Jolande is best charmant. Overigens.. Wilders is weer vermakelijk. Joppie bashen :-)

titsme | 20-05-11 | 00:08

necrosis | 19-05-11 | 23:59
Neem de moeite niet, zeg maar jansen = van dal. Net zo verveeld.
Of z'n debiele tweelingbroertje, dat kan ook.

De Dansende Kater ® | 20-05-11 | 00:07

@spanarchist | 20-05-11 | 00:04 *voorzichtig is* tot welke leeftijd spreken we over "kinderen" hier?

vraagstaart | 20-05-11 | 00:07

@spanarchist | 19-05-11 | 23:52
Probeer het eens in China, je kunt zeggen wat je wil over die mensen maar ze kunnen alles namaken, nauwelijks te onderscheiden van echt, maar stukken goedkoper.
En om een beetje ontopic te blijven, de Grieken hebben er ook een handje van.
T-shirts van Chanel, etc worden gewoon geprint waar je bij staat..... voor een fractie van de kosten van het origineel.

necrosis | 20-05-11 | 00:05

Ook van Wilders werd vandaag gehakt gemaakt, door Pechtold welteverstaan.
a1271 | 19-05-11 | 23:33 | + -3 -

Hahaha, LOL!
Zal ik het u even uitleggen, kneus?
Europa:
Griekenland houdt zich niet aan de afspraken.
Wilders: Breken met die lui.
Pechtold: Nee, geef ze geld.
De 2e kamer (Europa in t klein lijkt het wel)
Wilders houdt zich niet aan de coalitie afspraken(meent Pechtold die erg moet wennen aan de GEDOOG-constructie).
Pechtold (tegen Wilders): breken met die lui.
Wilders: als dat op den duur noodzakelijk is...

Conclusie:
vast standpunt ---> Wilders
dwarrelpolitiek ---> Pechtold

Rutten voert inzake Griekenland PvdA beleid in Europa: niet meedoen/de regels breken levert een beloning op.
Dat valt tegen, daar heeft Wilders m.i. gelijk in.

Pastor Sippenhaft | 20-05-11 | 00:05

@zeg maar dingens
Wel waar. Je hebt het eerst over 1200 miljard en later over 80 euro. Wel bij de les blijven, ouwe snoeperd!

Knatje | 20-05-11 | 00:04

vraagstaart | 20-05-11 | 00:01
Zolang ze maar door onderbetaalde kinderen in China gemaakt worden maakt het me verder niet uit.

spanarchist | 20-05-11 | 00:04

vraagstaart | 20-05-11 | 00:01 Die bikini kan wel een neppert zijn, zijn z'n borsten ook.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:02

@spanarchist | 19-05-11 | 23:52 Echte of nepperTs?

vraagstaart | 20-05-11 | 00:01

spanarchist | 19-05-11 | 23:50 Ik zou dat geen cynische gedachte willen noemen, eerder een realistische.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:01

titsme | 19-05-11 | 23:53 Ja, maar jij zou zelfs Guusje ter Horst zoenen.

zeg maar jansen | 20-05-11 | 00:00

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:50
Je moet eerst op -1 drukken, dan op [!], en vervolgens om Joris roepen.
En $80 voor een nep-Rolex is diefstal, in China kun je ze krijgen voor minder dan $10

necrosis | 19-05-11 | 23:59

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:54
Ik woon in Spanje. Voor zon, armoe, werkloosheid, corruptie en ellende in een failliet land hoef ik niet zo ver weg, gewoon het raam uitkijken is voldoende.

spanarchist | 19-05-11 | 23:56

spanarchist | 19-05-11 | 23:54 Voor je vakantie in Griekenland?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:54

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:53
En een zonnebril.

spanarchist | 19-05-11 | 23:54

Jolande Sap, zou dr doen hihi.

titsme | 19-05-11 | 23:53

spanarchist | 19-05-11 | 23:52 Wil je er een bikini bij?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:53

En OT, iemand nog een tip waar ik goedkope Nikes kan kopen?

spanarchist | 19-05-11 | 23:52

Knatje | 19-05-11 | 23:50 Zeg zwitsal, ik was het niet die dat beweerde.

Je moet wel lezón.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:51

@zeg maar dinges
Maar geen 1200 miljard!

Knatje | 19-05-11 | 23:50

necrosis | 19-05-11 | 23:48 Als je eerst op het uitroeptekentje drukt kun je daarna niet meer op min klikken. Kudt is dat.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:50

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:46
Hoeveel extra opdrachten zou KPMG eigenlijk van AA, Fortis en ING krijgen vanwege de aanstelling van Bos, zodat die zijn bonus, pardon winstdeling veilig gesteld ziet?
Of is dat toch te cynisch gedacht?

spanarchist | 19-05-11 | 23:50

necrosis | 19-05-11 | 23:48 En namaak-Rolexen voor 80 dollar.

Dat is best veel.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:49

@yiqifei007 | 19-05-11 | 23:41
Verkoop jij Ugg's?
*schandpaal en rotte eieren/ tomaten tevoorschijn halen doet, -1 uitdeelt en op [!] meppen doet*
*grinnik ende grijns*

necrosis | 19-05-11 | 23:48

@dantochmaar
In het land van de blinden is ooglap koning. Jij snapt 'm tenminste. ;)

Knatje | 19-05-11 | 23:47

spanarchist | 19-05-11 | 23:44 Tja, dan had ie niet Zalm de baas moeten maken van zo'n bank. Hij betaalt niet terug.

Dat zei hij meteen al.

Maar Bos moest aan z'n gezin denken en aan z'n toekomst als adviseur.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:46

De Veerboot | 19-05-11 | 23:39 | + 0 -
Mwah, okay, dat is ook weer zo
*avond niet door SGP-stemmende VVDers verpesten laat*

mokum4all | 19-05-11 | 23:44

Merlot | 19-05-11 | 23:37
Vergeet de miljardenwinst niet die NL over zou houden aan de verkoop van AA en Fortis, zoals beloofd door Bos. Plus nog de winst over het aan Ijsland geleende geld.
Een welkome financiële aanvulling in deze barre tijden.

spanarchist | 19-05-11 | 23:44

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:43 A Greek, bearing gifts..

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:43

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:41 |
Hee, da's de vrije markt! Ingrijpen is socialisme!

De Veerboot | 19-05-11 | 23:43

Joris, je vriend is er weer.

Met handel.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:43

-weggejorist-

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:41

-weggejorist-

yiqifei007 | 19-05-11 | 23:41

@Knatje | 19-05-11 | 23:32
Ben je de (onechte) zoon/dochter van de piraat?

dantochmaar | 19-05-11 | 23:40

@necrosis
Aha, gezellig! Nee, ik wil inderdaad niet weten waarom. Hopelijk komt het allemaal weer goed!

Knatje | 19-05-11 | 23:40

Merlot | 19-05-11 | 23:37 OMG! Ik kom niet meer bij van het lachen.

Je hebt helemaal gelijk.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:39

@AntiSoof | 19-05-11 | 23:35 |
Natuurlijk is NL een geweldig land. Er zijn maar weinig landen waar politici gekozen worden als bekent is dat ze homo zijn. Of niet gelovig zijn. Of niet getrouwd zijn. In dit soort zaken herken je de schoonheid van de Nederlandse samenleving

De Veerboot | 19-05-11 | 23:39

De realiteit in Griekenland,het broeinest van Europa.
http://www.youtube.com/watch?v=d_pqCxWFgcA

toetanchamon | 19-05-11 | 23:39

Probeer maar eens in het buitenland uit te leggen hoe het mogelijk is dat iemand met de denkbeelden van Andrée van Es ooit zo veel politieke macht heeft kunnen krijgen.
Hoe veel domheid kan in één persoon verenigd zijn?

spanarchist | 19-05-11 | 23:38

AntiSoof | 19-05-11 | 23:35
**Bulkend sarcasme**
En wat fijn dat hij destijds zo mooi uitgerekend had, dat we zelfs gingen verdienen aan die leningen aan Griekenland.
Je slaapt gewoon stukken beter als je weet dat het land in handen van zulke competente, eerlijke mensen is.

Merlot | 19-05-11 | 23:37

@Knatje | 19-05-11 | 23:32
Wat het betekent kun je opzoeken op Wiki.
Het 'waarom' doet hier niet ter zake.

necrosis | 19-05-11 | 23:36

/Ironie/
Wat een fijne wijze mensen toch, die politici. Wat ik dan wel een heel positief punt vind is dat Jan Kees homo is en er eerlijk voor uitkomt. Als hij maar oppast voor nieuwelingen in dit land van melk en honing, want je weet wel hè? Niet een ieder is zo ver gevorderd dat ie sexuele vrijheid begrijpt.
Maar wel heerlijk dat dit land toekomst heeft. Gewoon, omdat we spaarzaam zijn en op de kleintjes letten.
Ik ga straks nog ff lekker de herhaling bekijken. Want dan word ik vast veel wijzer en gelukkiger.
/off/

AntiSoof | 19-05-11 | 23:35

The eimer | 19-05-11 | 23:33 Die gekke Grieken gooien ook elke keer hun servies in de open haard na het eten. Wat denk je dat dat kost elke keer?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:35

@ zeg maar jansen 23:21:

Zeg maar dat Paars zoals vanouds voor de zoveelste keer de kiezers voor lullus giganticus zet en hun geld gewoon aan een failliete en corrupte staat geeft zonder garantie op terugbetalen.
Want goed beschouwd is er geen mallemoer veranderd met de komst van de PVV.
Zelfs een motie van wantrouwen van Wilders tegen dit kabinet zal eindigen in een Paarse kliek die helemaal losgezongen van de maatschappij zal opereren, dus dat lost niets op.
Wij zijn de gegijzelden van een verrotte EU politiek en zijn machteloos tot en met.

The eimer | 19-05-11 | 23:33

Ook van Wilders werd vandaag gehakt gemaakt, door Pechtold welteverstaan.

a1271 | 19-05-11 | 23:33

@necrosis
Je spreekt toch uit 'necrosus'....? Wat betekent het eigenlijk en waarom deze naam?

Knatje | 19-05-11 | 23:32

@Knatje | 19-05-11 | 23:23 | + -1 -
necrosus = necrosis
*strafpunt uitdelen doet*

necrosis | 19-05-11 | 23:28

@tipo | 19-05-11 | 23:19
Geld dat stom is maakt recht wat krom is.

Zo wordt ene Joop v/d Ende binnenkort in het torentje onthaald om met Rutte de kunstbezuinigingen van het rariteitenkabinet te bespreken.

Jolande Sap noemde Rutte in het debat al een soort van Hans Klok.

drs.Nee | 19-05-11 | 23:25

@necrosus
Het zou beter zijn als mensen helemaal niet meer zouden stemmen. Democratie is volksverlakkerij.

@zeg maar dinges
Klopt. Maar het is wel een boel!

Knatje | 19-05-11 | 23:23

tipo | 19-05-11 | 23:19 Stef Blok zit daar voornamelijk voor zichzelf. Net als al die andere pluchekleverts.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:21

Waarom ging Stef Blok eignelijk tegen 80% van zijn achterban in, inzake Griekenland? Dat is namelijk heel ongewoon.
Welke functie had Stef Blok bij ABN/Amro?
.
Directeur kantoor ABN AMRO te Nieuwkoop (1989-1991)
Senior beleidsmedewerker kredieten ABN AMRO (1992)
kredietanalist-secretaris Concern Krediet College ABN AMRO (1992-1995)
.
Dus Stef Blok zit daar namens De Bank en niet namens de VVD-belastingbetalers.

tipo | 19-05-11 | 23:19

Ik wil de hoge heren in Den Haag bedanken omdat ze ons in de stront getrokken hebben, met de euro en de open grenzen.

Bedankt

reppert | 19-05-11 | 23:19

ROGL | 19-05-11 | 22:32 Pak er toch maar even een rekenmachine bij. 10 miljoen keer 250 mille is namelijk geen 1200 miljard.

Bij lange na niet.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 23:18

@ojédiaré | 19-05-11 | 23:11
Dat ben ik niet met je eens.
In darkrooms weet je nooit wie wie naait, met Griekenland weten we dat wél.

necrosis | 19-05-11 | 23:17

Kan Jees, pardon, Jan Kees doet het op z'n Grieks?

kassa2 | 19-05-11 | 23:15

@caudillo | 19-05-11 | 23:06
Zo zie ik het nou ook al jaren.
tik..tak..tik..tak.., het is niet of het gaat gebeuren maar wanneer. De tijd gaat vooruit en de geschiedenis komt terug.

toetanchamon | 19-05-11 | 23:14

@Knatje | 19-05-11 | 23:09
Het ligt aan mensen die PvdA stemmen, al generaties lang, omdat men gewoon niet anders weet.
Als niemand meer PvdA stempT, is het probleem snel opgelost
Hetzelfde geldt voor de populariteit van de SGP in de kleine ggggrefodorpjes......

necrosis | 19-05-11 | 23:14

Trouwens: http://www.encyclo.nl/begrip/stemvee

Parsons | 19-05-11 | 23:12

Dit is de enige dag in het jaar dat de heren en dames politici hun geld waard zijn. In entertainment waarde dan wel, inhoudelijk was het weer zwaar bedroevend vandaag.

OscarWilde | 19-05-11 | 23:11

Griekenland is toch wel een beetje de darkroom van Europa.

ojédiaré | 19-05-11 | 23:11

@Aron-G | 19-05-11 | 22:52
Rutten = Rutte
Wilderd = Wilders
Lings = links
Iets links laten = iets links laten liggen
*Aron-G onvoldoende geeft voor taalbeheersing*

necrosis | 19-05-11 | 23:09

Er zijn dus echt nog mensen die politici c.q. dit debat serieus nemen. Vooral dat het allemaal aan de PvdA ligt. Hoe dom kun je zijn.

Knatje | 19-05-11 | 23:09

Een van de verdrietigste domheden die men debiteert over het nut van de EUropese Unie is dat het oorlog voorkomt.
-
Remember Yugoslavia? Was a country once...
-
Ontzettend stom ook om al die tanks weg te doen.
-
Keep your fingers crossed!
-
Eigenlijk zou Griekenland ALLES kwijt moeten raken. Hun eilanden, spoorwegen, musea, kunstschatten, jachthavens, alles gaat naar de schuldeisers. Zo hoort dat bij een faillissement.
En uiteraard OOK de tegoeden van die rijke Grieken (dieven!!) die nu alles het land uitgesmokkeld hebben. Hier met die poen! Hierrr!
-
Hoe dwing je zoiets af, eigenlijk? Eh, tanks en zo, enne vliegtuigen...?
-
Te hunner verdediging zullen de Grieken (hebben een groot leger trouwens) beweren, dat al die anderen ook dieven zijn. Enne, hebben ze ongelijk? Ach, die woekerpolisbanken zitten nu met obligaties uit Hellas. Mag ik GodVerDomme zeggen?
-

caudillo | 19-05-11 | 23:06

Wat zijn ze toch heerlijk wereldvreemd, blijf aub daar in die kamer zitten. stel je voor dat dit een bedrijf moet gaan runnen.

pajans | 19-05-11 | 23:05

Of is het kabinet al gevallen? Nee, toch?

Knatje | 19-05-11 | 23:04

haha! heerlijk dat debat!! Go wilders! :-P

dirkies | 19-05-11 | 23:03

@SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 22:46
Nee, zo in de fles en richting Thieme ;)
Misschien heeft u een menu suggestie voor haar.

toetanchamon | 19-05-11 | 22:59

@vraagstaart | 19-05-11 | 22:51
Oei dat gaat nog lastig worden denk ik. Doordeweeks jarig zijn is wel klote.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:54

@ necrosis | 19-05-11 | 22:48

Alleen gaat Jan Kees iets vaker naar de Mac, dan de chinees...

OT: Rutten heeft zelf tegen Wilderd gezegt dat hij de peilingen lings moest laten. Oftewel het maakt niet uit wat het volk vindt.

Aron-G | 19-05-11 | 22:52

Onbegrijpelijk dat dit slappe kabinet er nog steeds zit. Terwijl er zoveel goodwill huist in deze samenleving. Onze beschaving is duidelijk over zijn hoogtepunt heen.

Knatje | 19-05-11 | 22:52

[email protected]_maar_raak! | 19-05-11 | 22:46 Blijf je het weekend dan wel ff weg uit de foute tenten van Wageningen?

vraagstaart | 19-05-11 | 22:51

JanKees lijkt trouwens verdacht veel op Frans Bauer...

necrosis | 19-05-11 | 22:48

@illuvatar | 19-05-11 | 22:36
We kunnen niet allemaal van 9 tot 5 werken.....

necrosis | 19-05-11 | 22:47

@Wolveshead | 19-05-11 | 22:39
Psies, dat bedoel ik :)

Parsons | 19-05-11 | 22:46

@vraagstaart | 19-05-11 | 22:42
Maandag de 23ste wordt de 1e Kamer gevormd
Dinsdag de 24ste wordt de stemming behandeld en ben ik jarig.
Mooi begin van de week.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:46

@toetanchamon
Smaakte het? Wel eerst gezeefd neem ik aan?

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 22:46

@dantochmaar | 19-05-11 | 22:37
En daarom is het zo slim.

Parsons | 19-05-11 | 22:46

Is die Thieme gek geworden of geboren?
Ze dreigt in Brussel te verklikken dat 0031 in overtreding is! #sabottage #landverraad

Toch kan ik niet boos op haar worden, ze is zo ontwapenend dat mongooltje...

paost712 | 19-05-11 | 22:44

@illuvatar | 19-05-11 | 22:40
Ja, het is inderdaad de beste overkomen.

dantochmaar | 19-05-11 | 22:43

@Parsons | 19-05-11 | 22:40 Juist prachtig. Nog een paar dagen spinnen. Benieuwd hoe P&W de hak-hak-hakkelaar gaan redden.

vraagstaart | 19-05-11 | 22:42

@illuvatar | 19-05-11 | 22:30
Sorry ;) Had zo snel niet iets anders voor handen.
*blender omspoelen doet*

toetanchamon | 19-05-11 | 22:42

Ah, het is afgelopen, ze gaan aan de zuip. Hero! Wakker worden.

illuvatar | 19-05-11 | 22:41

Damn. Stemming pas dinsdag. #domper

Parsons | 19-05-11 | 22:40

@dantochmaar | 19-05-11 | 22:39
Zijn toetsenbord staat nog op stereo. Kan de beste gebeuren.

illuvatar | 19-05-11 | 22:40

@dantochmaar | 19-05-11 | 22:37
Dubbelpost??

dantochmaar | 19-05-11 | 22:39

@Parsons | 19-05-11 | 22:36
Mooi nietwaar?! Puur om de PVDA tot keuze te dwingen die voor eeuwig zal worden vastgelegd. Ook Rutte speelt mee, politiek stratego 2.0

Wolveshead | 19-05-11 | 22:39

Oei, een ongedekte motie.... is dat net zoiets als een ongestelde vraag?

illuvatar | 19-05-11 | 22:38

@Parsons | 19-05-11 | 22:18
Een motie in dit debat is natuurlijk een luchtballon. En dat geldt voor iedere partij. Ze weten heel goed dat dit uitgezonden word.

dantochmaar | 19-05-11 | 22:37

@Parsons | 19-05-11 | 22:18
Een motie in dit debat is natuurlijk een luchtballon. En dat geldt voor iedere partij. Ze weten heel goed dat dit uitgezonden word.

dantochmaar | 19-05-11 | 22:37

Haha, Rutte kiest ervoor de motie ter stemming te brengen terwijl hij ook had kunnen stellen dat het ondersteuning van beleid is. Als de motie het niet haalt blijft het beleid evengoed overeind staan, m.a.w. ook Rutte dwingt de PVDA tot een keuze. Geniaal één tweetje tussen VVD en PVV.

Wolveshead | 19-05-11 | 22:36

@Wolveshead | 19-05-11 | 22:25
Let vooral op de woordkeuze van de motie.

Geniaal te noemen.

De motie behelst geen enkele concrete inperking van welke rechten dan ook.

Hij moet welhaast door Bosma geschreven zijn.

Parsons | 19-05-11 | 22:36

@necrosis | 19-05-11 | 22:35
Nee, moet je maar op tijd zijn lutser!

illuvatar | 19-05-11 | 22:36

Ik ben net thuis (van werk, ja!) en heb dus alles gemist.
Kan iemand mij vertellen wat het kost om een motie in behandeling te nemen?
Dus vanaf indienen tot eindconclusie....
*pillen tegen hyperventilatie/ hartklachten vast paraat heeft*

necrosis | 19-05-11 | 22:35

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:22
Geen paniek voor Joppie, hij stottert een paar keer en waait met alle natte winden mee en draait vervolgens in alle eerloze hoeken om iedereen tevreden te houden en te zachte heelmeesteren.

illuvatar | 19-05-11 | 22:34

@vraagstaart | 19-05-11 | 22:23
Jep, lol!

Parsons | 19-05-11 | 22:33

1,2 Biljoen ( 1200 x Miljard) schuld hebben die Grieken. Dat is dus 250000 per inwoner(10 miljoen)! Of wij ff willen dokken. rofl..

ROGL | 19-05-11 | 22:32

marshmallow | 19-05-11 | 22:26
Natuurlijk weet ik dat er sinds 1945 geen oorlog in West-Europa is geweest. Is dat zo bijzonder dan? Er zijn in de geschiedenis zo vaak periodes van vrede geweest, meestal juist na een grote oorlog, omdat dat afschrikwekkend werkt.
En even voor de duidelijkheid, de EU zoals wij die kennen werd niet in 1945 opgericht, die bestond pas met de invoering van de Euro.
Dus wat voegt de Euro en de politieke unie met president van Rompuy nu toe aan die vrede? Niks dus.
Je lult zelf uit je nek, zonder historische kennis.

reinaarden | 19-05-11 | 22:31

Morgen lezen we in de krant dat Wilders de woorden van Cohen helemaal uit zijn verband heeft gerukt natuurlijk.

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 22:29

@vraagstaart | 19-05-11 | 22:17
Klopt. Het probleem in Nederland is alleen dat het "pappen en nathouden" in de politiek tot een soort ideologie is verheven.
Ik heb vanavond met stijgende verbazing zitten kijken naar Politiek 24 en ik ga straks weer verder kijken maar de wereldvreemdheid die er van uitstraalt is echt ongekend.
Elkaar vliegen afvangen schijnt belangrijker te zijn dan de zaken waar het echt om gaat.

dantochmaar | 19-05-11 | 22:29

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:22
Zoals ik al zei: Meesterlijke zet! De spindoctors kunnen weer overuren gaan draaien. Jammer dat Pownews nu niet meer uitzend.

Wolveshead | 19-05-11 | 22:27

@ reinaarden | 19-05-11 | 21:40
Was de Sovjet Unie ook een vredes project?

Yeah, whatever honey, je lult een hoop maar je historisch bewustzijn is nergens op gebaseerd: er is sinds 1945 geen oorlog meer geweest in de EU. Dat is doorgaans best belangrijk maar mss nieuw voor de Zwitsalletjes.

marshmallow | 19-05-11 | 22:26

@Parsons | 19-05-11 | 22:18
Ge zijt daarin niet alleen! Ik meen echter, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, te kunnen voorspellen dat de PVDA niet voor die motie stemt. Het debacle rond afschaffing van ritueel slachten heeft al een diepe wond geslagen bij het electoraat van die partij, als dit er nog bijkomt dan stemmen alleen de eigen autochtone partijleden nog voor de PVDA. Dat zou de definitieve nekslag betekenen. Een prachtige spagaat waarin Wilders hen weer dwingt, dat zal nog wel een topic opleveren vermoed ik.

Wolveshead | 19-05-11 | 22:25

Thieme gaat (via de EU) alles op alles zetten om te zorgen dat NL hoge boetes krijgt vd EU. Dat we daar aan denken als de belasting daardoor stijgt of er geen geld meer is voor zorg omdat NL hoge EU boetes kreeg omdat ze niet alle natuurgebieden klaar heeft. (Alders heeft ooit heel naiëf en dom beloofd van half nl natuur te maken terwijl andere landen veel zuiniger waren met dat soort toezeggingen aan de EU)

seven | 19-05-11 | 22:25

Zóóó mevrouw Thieme daar ben ik ff helemaal niet blij mee. Voor straf breng ik u een offer.
*Hamsters in de blender stopt en aanzet*

toetanchamon | 19-05-11 | 22:25

@Parsons | 19-05-11 | 22:18 Was mooi hè? Hoe verder Job van huis is, des te realistischer hij wordt.

Volgende speech graag in Japan.

vraagstaart | 19-05-11 | 22:23

@reinaarden Nee, ik ben een niemand maar juist daarom kan ik het me veroorloven om idealistisch te zijn. Lekker dromen over betere werelden net als jij. Maak mij dictator en ik laat jullie allen vrij.

v.doing | 19-05-11 | 22:23

@Wolveshead | 19-05-11 | 22:18
Haha same here.
Als de Pvda tegen stemt, stemmen ze tegen Job.
Als de PvdA voor stemt, stemmen ze tegen de achterban.
He's got them cornered

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:22

Goed zo Marianne, laat ons maar betalen ....

gentle giant | 19-05-11 | 22:19

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:13
Hij is w.m.b. niet de enige die daar van geniet ;-)

Wolveshead | 19-05-11 | 22:18

Wilders brengt motie in om Cohen aan zijn Noorse woorden te houden - inperken rechten van migranten.

Slim van de PVV.

Ben benieuwd hoe de PvdA er op gaat reageren.

Parsons | 19-05-11 | 22:18

@dantochmaar | 19-05-11 | 22:12 Kortom: een hele dikke zilveren rand aan een klein donker wolkje.

Failliet! zeg ik :-)

vraagstaart | 19-05-11 | 22:17

v.doing | 19-05-11 | 22:14
U zit bij de Europese Commissie? Wij schrijven helemaal niks, Europa is niet democratisch. En de geschiedenis heeft geleerd dat landen niet zonder slag of stoot overgaan op democratie.

reinaarden | 19-05-11 | 22:16

@De Vijfde Colonne | 19-05-11 | 22:10 |
Ik ben mij van geen kwaad bewust. Verklaar u nader.
Flauw hoor trouwens om mij deportatie-Veerboot te noemen terwijl ik het nooit over deportatie heb gehad. Ik heb je alleen op je merkwaardige nick gewezen meneer De Vijfde Colonne cq samenwerker met de vijand. Heb je nog argumenten vandaag of alleen een mening?

De Veerboot | 19-05-11 | 22:15

@reinaarden een totalitaire staat waarvan wij de regels schrijven! ;)

v.doing | 19-05-11 | 22:14

@Wolveshead | 19-05-11 | 22:08
Je ziet hem ook echt genieten bij elke hak die hij Job kan zetten.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 22:13

@vraagstaart | 19-05-11 | 21:58
Ik denk niet dat iemand in Azië er van wakker ligt of Griekenland wel of niet voldoet aan de maatstaven van de EU. Zelfs in Europa zal het failliet van Griekenland een rimpeltje zijn.
Het is het gezichtsverlies dat er voor zorgt dat iedere Europese politicus niet wil dat Griekenland failliet gaat. Want stel je voor dat het mogelijk zou kunnen zijn dat een land zo maar uit de monetaire unie gezet wordt. Dan zou het ook mogelijk kunnen zijn dat een land zegt dat het zich niet houdt aan Europese wetgeving of regulering. En dat zou het einde van de EU betekenen. En het einde van een heel lucratieve baan.

dantochmaar | 19-05-11 | 22:12

Oh nee, de deportatie-Veerboot doet ook weer mee. Van enig verstand ontspeend lekker lopen brallen jongen!

De Vijfde Colonne | 19-05-11 | 22:10

Nu ben ik benieuwd hoe de PVDA gaat stemmen als die motie (11a) ter stemming wordt behandeld ;-)
Meesterlijke zet van Geert.

Wolveshead | 19-05-11 | 22:08

v.doing | 19-05-11 | 21:59
Ja, maar hopelijk niet in een totalitaire staat, want voor je het weet ben je dan je vrijheden kwijt.

reinaarden | 19-05-11 | 22:07

Grappig toch. Wilders en Rutte zijn het op een paar punten niet met elkaar eens en vrouwtje Sap is dolgelukkig; dit wordt volgens haar het begin van het einde. Hoe naïef kun je zijn?

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 22:06

@De Treinende Rechter | 19-05-11 | 21:49 |
Hoho Treinende Rechter, ik vind Zwitserland helemaal niet het Walhalla. Ik ben hier per ongeluk terecht gekomen en vertrek binnen een maand voor twee jaar naar de VS (ook geen Walhalla trouwens, maar dat terzijde).
Overigens, weet u wel dat het in Zwitserland zeer goed treinen is?

De Veerboot | 19-05-11 | 22:06

@De Treinende Rechter | 19-05-11 | 22:02
Ook hetero's lusten bananen hoor!

illuvatar | 19-05-11 | 22:04

@De Treinende Rechter | 19-05-11 | 22:00
Neem dan meteen die politica mee die nu spreekt, terug naar zuid-amerika die verklede chiquita banaan.

illuvatar | 19-05-11 | 22:03

@illuvatar

Are you gay?

De Treinende Rechter | 19-05-11 | 22:02

@vraagstaart | 19-05-11 | 21:53
Ah, dat kunnen we misschien nog net betalen ;-)

Wolveshead | 19-05-11 | 22:01

@ illuvatar

Zwitserleven, dat doe je toch op een boot? Is voor mij VOC-mentaliteit.

Maar Dan wel op de wereldreis negerts meenemen en in zuid-amerika afleveren, gewoon omdat dat zo hoort.

De Treinende Rechter | 19-05-11 | 22:00

Mijn hemel mens, wie heeft jou DAT aangetrokken?

illuvatar | 19-05-11 | 22:00

@reinaarden
Exact. Het systeem moet sowieso gaan veranderen.

v.doing | 19-05-11 | 21:59

Hmm, het wordt donker....
*licht aanknipt*

illuvatar | 19-05-11 | 21:58

De Treinende Rechter | 19-05-11 | 21:49
Ik ben van plan na mijn studie te verhuizen naar Zwitserland. Tenzij dat Nederland zich voor die tijd heeft vrijgevochten van de EUSSR.
We leven niet meer in Nederland, we leven in de EUSSR.

reinaarden | 19-05-11 | 21:58

@dantochmaar | 19-05-11 | 21:53 Had je tegel met belangstelling al gelezen. En ik denk / vrees dat je gelijk hebt.

En hier zal iedereen met Euro's last van krijgen toch? Al was het "maar" door de nu al enorme waardedaling ten opzichte van andere valuta dan de dollar.

vraagstaart | 19-05-11 | 21:58

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 21:51

Het Habsburgse Rijk bestaat niet meer, het was te groot en kon de boel niet meer bij elkaar houden. Het mag dan een redelijk tolerant Rijk geweest zijn, dankzij de lange historische ontwikkeling ervan, maar was toch niet in staat de excentrische krachten in toom te houden. De EU is snel uit de grond gestampt en zal hierdoor ook weer snel verdwijnen.

Oome Gijs | 19-05-11 | 21:57

@25 cm | 19-05-11 | 21:50
Precies, zelfs zijn vriend zal het vanavond weer ondergaan.

illuvatar | 19-05-11 | 21:57

Wilders nu.

*wakker schrikt*

Parsons | 19-05-11 | 21:56

@Wolveshead | 19-05-11 | 21:39 Met een beetje spuug....

vraagstaart | 19-05-11 | 21:53

Peggold maakt zich wel erg druk over de verhouding tussen Rutte en Wilders. Als oppositiepartij zou je dat fantastisch moeten vinden, maar blijkbaar heeft D66 daar een heel andere kijk op, uiteraard in het Landsbelang!

Wolveshead | 19-05-11 | 21:53

@vraagstaart | 19-05-11 | 21:33
Ik denk dat het gaat volgens mijn tegel:
dantochmaar | 19-05-11 | 20:55
Ik heb ook al eens een paar weken terug (bij Powned) gesproken over de chantage die Griekenland pleegt en die uiteindelijk ertoe zal leiden dat niemand ooit meer zal kunnen zeggen dat misdaad niet loont.
Maar of jij er last van krijgt vraag ik me af, het is de EU.

dantochmaar | 19-05-11 | 21:53

@Grote Nerd | 19-05-11 | 21:40 Ja OK - maar o.a. de weigering van de Grieken om zekerstellingen af te geven doet het ergste vermoeden.

En dan ga ik nog even voorbij aan kwaliteit van de beroepsbevolking die voor 40% uit ambtenaren bestaat (die 26 uur per week "werken" voor een full time salaris), de terugtrekkende investeerders (die dat nu kunnen met rugdekking van ons) en de kapitaalvlucht uit dat land.

Het heeft er sterk de geur van dat we dat geld sowieso kwijt zijn en dat het verhaal over "niet helpen kost een heleboel geld" een rookgordijn is om ons nog even in het ongewisse te laten en uiteindelijk de volledige rekening te presenteren: nòg meer kwijt aan een dan insolvabel Griekenland.

Maar misschien zie ik spoken.

vraagstaart | 19-05-11 | 21:52

@De Treinende Rechter | 19-05-11 | 21:49
Mag ik nog wel het Zwitserlevengevoel beleven, of vindt u dat ook een zonde?

illuvatar | 19-05-11 | 21:52

@Oome Gijs | 19-05-11 | 21:50
Dat hangt ervan af. Kijk naar het Habsburgse rijk.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 21:51

Jan Kees lult alles recht wat krom is

25 cm | 19-05-11 | 21:50

Terug naar de gouden standaard, als Zalm ons goud niet had verpatst voor Griekse staatsobligaties.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 21:50

De EU is veel te groot, zoals de Sovjet-Unie te groot was.
Het leven onder een grote bureaucratie, aangestuurd door leiders die veel te ver staan van de mensen, eindigt altijd in een politiestaat. Hoe meer mensen er leven in een staat, hoe minder de waarde van het individu.

Oome Gijs | 19-05-11 | 21:50

Zij, dus... Wat al dies..

De Treinende Rechter | 19-05-11 | 21:50

@v.doing | 19-05-11 | 21:29
Zal het helpen? Het inwoneraantal geeft in de EU meestal de doorslag bij belangrijke beslissingen.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 21:49

Willen alle reaguurders die Zwitserland als het walhalla zien daar naartoe gaan en niet meer reaguren aub? De zwitsers zijn een eigenheimerig achterbaks volk dat voor een groot gedeelte teert op hun van nature geisoleerde positie. Het ethisch vermogen stinkt daar gelijk hun kaas.

Née..., dan Nederland, groot geworden met open handel, een gezond burgerlijke VOC mentaliteit en wat al dies meer zei.

De Treinende Rechter | 19-05-11 | 21:49

@SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 21:45
Ik vond vooral de verontwaardiging, die de rest van de Kamer zo overduidelijk liet merken, toen de SP de zaal verliet erg tekenend, oh wacht...

Wolveshead | 19-05-11 | 21:49

v.doing | 19-05-11 | 21:44
Nee, dat is het inderdaad zeker niet. Eigenlijk is gewoon geld blijven lenen juist de makkelijkste "oplossing" trouwens. Gewoon pappen en nathouden...
Jammer genoeg zal dat niet werken.

reinaarden | 19-05-11 | 21:47

Emile Roemer belooft opnieuw op te stappen als Wilders zich te buiten gaat. Mooi!

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 21:45

mensen die weg lopen tijdens een debat zijn niet gekwalificeerd faal

feboburger | 19-05-11 | 21:45

@reinaarden Ik snap wat wat je bedoeld hoor, ik probeer ook zeker niet te zeggen dat jou idee onmogelijk is. Ik ben de laatste die denkt te kunnen oordelen hier over. Ik stoor me alleen aan alle reaguurders die doen alsof alsof de oplossing simpel en eenduidig is.

v.doing | 19-05-11 | 21:44

@Zatkniss | 19-05-11 | 21:23 |
Op zich zit ik hier best goed. Ik werk in Zwitserland en woon in Frankrijk. Goed salaris, lage woonkosten, uitstekend eten. Best maar een keer in Zurich geweest dus ken het niet zo goed. Ik kom wat vaker in Lucerne (Fassnacht!!) en dat is ook een leuke stad.
Over de directe democratie: het heeft zijn voordelen maar werkt ook vertragend. Ik vond het een aantal jaren geleden nogal treurig dat zwangerschapsverlof weer werd weggestemd

De Veerboot | 19-05-11 | 21:41

Grote Nerd | 19-05-11 | 21:40
Hervormt tot wat? Ze produceren niks.

reinaarden | 19-05-11 | 21:41

marshmallow | 19-05-11 | 21:37
Was de Sovjet Unie ook een vredes project?

reinaarden | 19-05-11 | 21:40

@vraagstaart als de eu niet helpt in griekenland gaan zij falliet, dit met grote kosten voor veel banken en pensioenfondsen.

Als de eu helpt en er voor zorgt dat griekenland hervormt is er een aanzienelijke kans dat zij op termijn de schulden kunnen terug betalen.

De grote vraag is uiteraard of die hervormingen en terug betalingen er daadwerkelijk gaan komen, maar wat wel zeker is is dat niet helpen een heleboel geld gaat kosten.

Grote Nerd | 19-05-11 | 21:40

@vraagstaart | 19-05-11 | 21:33
Mwoah, zo begreep ik het ook. Over vaseline werd niet gesproken, we worden gewoon droog van achter genomen!

Wolveshead | 19-05-11 | 21:39

Blablablablablablabla, en gaat over tot de orde van de dag.

Liroy | 19-05-11 | 21:37

Oh jee, Job dient een motie in die oproept dat 50% van de Oost-Europese immigranten het Nederlands moet beheersen, over niet-Westerse immigranten uiteraard geen woord. Job lijkt wel xenofoob en zelfs een beetje racistisch als het Oost-Europeanen betreft ;-)

Wolveshead | 19-05-11 | 21:37

De EU is het grootste vredesproject van deze wereld sinds 1945. Kost wat, heb je ook wat.

Uitvoering kan beter, dat wel.

marshmallow | 19-05-11 | 21:37

De beslissing wordt in Brussel genomen, die vervolgens door Lakeien wordt meedegedeeld aan de nationale parlementen tijdens geregiseerde debatten die eindigen in een algeheel gelach.

Oome Gijs | 19-05-11 | 21:36

Gefeliciteerd Job, vanaf je eerste zin zag iedereen al weer aankomen wat je conclusie zou zijn; "Is het kabinet wel houdbaar." *zucht*

Rob Fielding | 19-05-11 | 21:33

Begrijp ik nu goed dat de constructie wordt gekozen waarin de schuldeisers gegijzeld gaan worden door de schuldenaar die wel mag lenen, maar geen zekerheden hoeft te stellen?

En dit allemaal om de institutionele beleggers en investeerders de kans te geven om de Griekse burgers, die al 40 miljard het land uit hebben gekregen, te volgen?

Zodat degenen die uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen een treffende gelijkenis vertonen met ons, Nederlanders?

Of stel ik het nu veeeeeel te somber voor?

vraagstaart | 19-05-11 | 21:33

v.doing | 19-05-11 | 21:29
Je snapt toch wel wat ik bedoel, of niet soms? Vroeger was onze gulden ook gekoppeld aan de Duitse munt, dat is iets anders dan een munteenheid delen. En nee, die koppel je dus énkel aan de Duitse munt en niet aan de Engelse en Franse munt...

reinaarden | 19-05-11 | 21:32

Heeft die dikke landverrader en collaborateur met Marxist Barosso nu eindelijk eens die welverdiende motie van wantrouwen aan zijn broek?

Oh nee, de hele Tweede Kamer vertegenwoordigt niet de Nederlandse bevolking, maar Marxist Barosso en zijn grijpgrage vrindjes.

tipo | 19-05-11 | 21:31

Ook uw pensioen. Ook uw geld. Geen scheiding privaat/publiek geld. Aldus JanKees de Jager.
"we" zijn allemaal de pineut van investering in leugachtig land, met "ons" geld.
Maar wat zien "we" terug van "ons" geld als er nu nog meer van "ons" geld naar Griekenland gaat? Hoeveel precies?

sjongejonge123 | 19-05-11 | 21:30

Ach, er zijn altijd machten geweest in de geschiedenis die de dienst uitmaakten. Dat is nu niet anders. Macht en hiërarchie zijn een historische constante. Wij hebben het geluk gehad dat we zijn geboren in tijden van een relatief welwillende macht tegenover de mensen. We hebben het geluk te leven in een voorspoedig gebied. We mogen hopen dat dit zo blijft. De huidige schaalvergroting van de macht kan de voorbode zijn van dictatuur.

Oome Gijs | 19-05-11 | 21:29

@reinaarden Tja dat zou natuurlijk ook leuk zijn, een "euro" samen met Duitsland Engeland Frankrijk en misschien nog een paar?

@Petrus de Rewa Nee hoor het BBP van NL is een stuk hoger dan dat van Griekenland..

v.doing | 19-05-11 | 21:29

dantochmaar | 19-05-11 | 21:21 |

Heb je het door ?

Daarom kijk ik dit al niet eens meer, mijn vertrouwen in de politiek is al een jaar of 10 weg.

de gouden gulden | 19-05-11 | 21:27

@deveerboot
De rustiGraben zit er ook niet voor niks :-)
Dat voorstel is al wet www.tagesanzeiger.ch
Persoonlijk heb ik weinig met het Franstalige deel. Ik vind het viezer, veel zigeuners en bedelaars. Zelf mijn Franstalige baas uit geneve komt graag naar Zurich om te stappen.

Nederland zou eigenlijk ook een directe democratie moeten zijn. Ik vind het Zwitserse systeem echt beter en zie me voorlopig zeker niet teruggaan

Zatkniss | 19-05-11 | 21:23

Eigenlijk best een beetje zonde dat zo'n MvF in heel korte tijd alles wat een MP heeft voorbereid onderuit kan halen. Een debat gaat over in een lachsessie.
Als dit zo bedoeld is dan is er een waanzinnig goede spindoctor aan het werk.

dantochmaar | 19-05-11 | 21:21

v.doing | 19-05-11 | 21:17
Ik zeg toch de EEG, gewoon, zoals voor de Euro. De gulden koppelen aan de Duitsers, niet aan de Griekse munt. Die Zuid-Europese landen kunnen dan lekker inflatie gebruiken, terwijl wij vasthouden aan de Duitse Mark. Mochten de Duitsers ooit hun munt verneuken, dan verander je gewoon die koppeling.
Het werkte toen prima en het zal in de toekomst nog steeds prima werken.
Niks geen last van landen die het slecht doen, dat heb je juist bij de EU.

reinaarden | 19-05-11 | 21:21

@v.doing | 19-05-11 | 21:17
Helaas krijgt Griekenland in een dergelijke constructie meer te zeggen dan NL. Geen harde aanpak dus.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 21:21

Voor de opslag van mijn boeken heb ik nog wat stellingen nodig, als die Griekse spulletjes in de verkoop komen lijkt me de stelling van Pythagoras wel een goede aankoop.

CoffeePatch | 19-05-11 | 21:20

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 21:18
Of hij heeft natuurlijk zijn zaakjes goed op orde :)

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 21:19

@Zatkniss | 19-05-11 | 21:15 |
Tja misschien heb je gelijk voor Zurich. Hier in Geneve is alles toch wel heel erg op de EU en met name op Frankrijk gericht.
Overigens, ik schat de kans bijzonder klein dat hier een voorstel het haalt dat op de dat op kinderdagverblijven nog alleen Schweizerdutsch mag worden gesproken

De Veerboot | 19-05-11 | 21:18

Wat is iedereen ineens vriendelijk en vrolijk in de Kamer ondervraging? Zouden ze hem niet te hard aan willen pakken omdat hij homo is?

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 21:18

@reinaarden
Terug naar de ECU? Of juist de munten van de lidstaten zoveel mogelijk van elkaar loskoppelen? Als we lekker willen handelen dan koppelen we onze munten aan elkaar om fluctuaties en transacties te verminderen. De keerzijde daarvan is dat we last hebben van landen die slecht omgaan met hun centjes. De beste oplossing lijkt mij dus een Verenigde Staten van Europa waarbin Griekenland véél harder aangepakt zou kunnen worden.

v.doing | 19-05-11 | 21:17

@Deveerboot
Dat geldt inderdaad voor de personenfreizugigheit, maar niet voor alles. Zo beoeft EU recht niet zonder meer te worden omgezet en gelden uitspraken van het EU hof van justitie niet in Zwitserland. De schengenovereenkomst staat trouwens overigens ter discussie. Ander voorbeeld. Dit weekend hebben de stimmburger in kanton Zurich besloten dat op kinderdagverblijven nog alleen Schweizerdutsch mag worden gesproken. Kom daar maar eens in de EU dictatuur mee aan

Zatkniss | 19-05-11 | 21:15

@Ivoren Toren | 19-05-11 | 21:10 |
Ik weet het, af en toe kan ik het niet laten om even lekker te puberen. Even weg met de midlife crisis en gewoon weer 14 jaar zijn

De Veerboot | 19-05-11 | 21:13

Noord West Europa moet onder leiding van Duitsland toch eens aan een exit strategy werken...

MichieldeMuiter | 19-05-11 | 21:12

@Zatkniss | 19-05-11 | 21:07 |
Zwitserland zit via de bilaterale verdragen volledig in sync met de EU. Alle wetten zijn EU compatible. Daarom in werken in CH nu geen enkel probleem meer zo lang je maar uit een Schengen land komt

De Veerboot | 19-05-11 | 21:10

Mag ik zeggen dat ik de grapjes van de reaguurders over de homoseksualiteit van JK een beetje last tuesday begin te vinden?

Ivoren Toren | 19-05-11 | 21:10

Ik mis pownews :(

despecialist | 19-05-11 | 21:10

Alleraardigst artikel over de situatie in Griekenland: www.vanityfair.com/business/features/2...

Zou trouwens ook alleraardigst zijn als ze de arrogante geldwolven van Goldman-Sachs eens aan een HELE korte, strakke halsband gaan leggen. Stelletje (borderline) criminelen.

Snikkeldrift | 19-05-11 | 21:10

"Pssst Gerdi, twee kipcorntjes met saus. Warm dit maal."

Pa Cartwright | 19-05-11 | 21:10

Wel een blije heaumeau meneer die onze centjes door de plee trekt.

Uw Verzekeringsadvis | 19-05-11 | 21:09

Hey Pritt: spelfout!! Er moet staan 'Derde woensdag in mij'. Tenminste, als Jan Kees een bottom is.

De Veerboot | 19-05-11 | 21:08

v.doing | 19-05-11 | 21:04
Iets daar tussen in. Dat was iets dat vroeger bijzonder goed werkte, het heette geloof ik de "EEG". Fantastisch principe,gewoon lekker handelen zonder allemaal vast te zitten aan elkaar.

reinaarden | 19-05-11 | 21:07

Zonder EU kun je ook leven, zie Zwitserland. De Zwitsers lachen zich kapot over die EU. Wel exporteren maar bijna niks bijbetalen. Oh ja de EU heeft de Zwitsers ook 2 miljard CHF uit de zak geklopt voor De Griekse oplichters, maar das bijna niks.
Heel Europa was bezet door her NEO- Euroromaanse Rijk, heel EUropa nee een dapper volkje in de bergen bod weerstand. Heeft schijt aan de EU, heeft eigen wetten, flikkert criminele buitenlanders eruit, geeft buitenlanders geen stemrecht en luistert enkel naar de eigen autochtone inwoners

Zatkniss | 19-05-11 | 21:07

@ reinaarden en wat gebeurd daarna dan? Terug naar het losse Nederland? Of naar de verenigde staten van Europa?

v.doing | 19-05-11 | 21:04

De Griekse staat heeft 300mrd aan verhandelbare belangen maar wil dit niet als onderpand inbrengen. (Zou een grote belediging zijn zo sprak een Griekse minister, alsof de Grieken andershun afspraken niet zouden nakomen. I kid you not.)
Schandalig dat de vorige trance zonder onderpand is uitgeleend. Als er al cash heengaat moeten we 3dubbel onderpand eisen en echt nooit kwijtschelden, zoniet jammer dan. Dan vatten ze dat maar als een belediging op, ze hebben niks meer te willen.

seven | 19-05-11 | 21:03

v.doing | 19-05-11 | 20:5
Nee, je kan niet "gewoon"uit de EU stappen, je moet de EU als geheel opheffen. Dat is dan wel weer de énige oplossing.

reinaarden | 19-05-11 | 21:02

Kan iemand tegen JKDJ zeggen dat we in Nederland wonen waar we met z'n allen hebben afgesproken dat we nederlands spreken?

dantochmaar | 19-05-11 | 20:58

JK is een mietje.

stinklul | 19-05-11 | 20:58

Zet die koffer maar weer in de Kast...

Drs. D. | 19-05-11 | 20:57

@Ivoren Toren. Eens maar we kunnen wel stellen dat Wilders ietsjes selectiever met de feiten omgaat.

Verder zijn alle reaguurders die roepen dat we "gewoon" uit de EU moeten stappen inholland studenten.

v.doing | 19-05-11 | 20:57

Besmettingsgevaar? Nu Griekenland blijven steunen moedigt economisch wangedrag aan. De EU betaalt immers toch wel. Dat is pas besmettingsgevaar.

Ivoren Toren | 19-05-11 | 20:56

Positieve bijdrage: Misschien als we voortaan alle Olympische Spelen gewoon weer in Griekenland houden, verdienen ze misschien weer wat aldaar. Meteen dat gelobby afgelopen en veel taxpoet bespaard.

Pastor Sippenhaft | 19-05-11 | 20:55

Ik heb dit een kwartiertje gelden op Powned geplempt.
De uitkomst van dit hele gedoe is toch allang bekend.
Griekenland krijgt gewoon een extra geld-injectie. Na een paar maanden wordt de schuld gehalveerd omdat Griekenland zo goed zijn best doet. Ondertussen zijn alle private investeerders vertrokken uit Griekenland en hebben alleen de nationale overheden nog belangen. Vervolgens zeggen de nationale overheden dat het niet goed zou zijn als Griekenland door zou moeten gaan met een dergelijke grote schuld.
En dan wordt het dus: plas, glas, was.
Welkom bij de grote wereld allemaal.

dantochmaar | 19-05-11 | 20:55

Pa Cartwright | 19-05-11 | 20:47 |

De beste man is het niet eens waard om verder op in te gaan, hij heeft zichzelf en ons al lang verkocht aan de Grieken. ( en wie weet nog meer allemaal, je kan er zelf vast nog wel een paar verzinnen )

Democratie my ass. Oh nee shit, laat maar, voor deze keer...

Walgelijk is het, geniet er maar van als meneer straks weer staat de liegen, te draaien, te ontkennen, en allemaal van die andere onzin uit staat te kramen.
Ik ga het niet kijken, heb dit al te vaak gezien.

de gouden gulden | 19-05-11 | 20:54

Schuld gewoon aftrekken van het salaris van de Grieken. Het geld voor Griekenland wordt per slot van rekening ook van ons salaris afgetrokken. Wat de regering hier kan, kan de regering daar ook! Het lijkt me logischer dat het geld niet van mijn salaris wordt afgetrokken maar van het salaris van de schuldenmakers. Griekenland per direct onder curatele stellen. Een weldenkend mens geeft geen geld aan iemand die daar niet mee om kan gaan. Dus moet Nederland daarin een duidelijke stelling nemen. Het is van de zotte dat wij moeten doorwerken tot ons 70ste zodat de Grieken op hun 50st en 55ste met pensioen kunnen en riante salarissen kunnen hebben terwijl ik daarvoor krom lig... Ik ben gekke Henkie niet!

doenormaal! | 19-05-11 | 20:54

De Jager? Getverrrrdrrrie, ik zeg: Demesmaeker! Hij lijkt er wel een beetje op...

Muxje | 19-05-11 | 20:53

Eigenlijk worden we dus allemaal in de kon - censored -

Hé, wat zie ik daar!

nicks nuttig | 19-05-11 | 20:53

Homo ludens, op de foto. (Huizinga, voor de kenners.)

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 20:52

Hou n's op met "natuurlijk" zeggen JK!

Rob Fielding | 19-05-11 | 20:52

Op zich een goed verhaal van De Jager. Over de feiten is iedereen het wel eens, zelfs Wilders. Ze trekken er alleen andere conclusies uit. Het is "Dat moeten we niet willen" versus "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Ivoren Toren | 19-05-11 | 20:51

En het geld verdwijnt allemaal in een zwart gat. Maar ja, JK heeft wel verstand van zwarte gaten.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 20:49

Heuj Jan, denk je nog steeds dat we winst maken op die leningen aan Griekenland?
Groetjes van Gordon

reinaarden | 19-05-11 | 20:48

@ de gouden gulden | 19-05-11 | 20:45
Dat was het?

Pa Cartwright | 19-05-11 | 20:47

Leugenaar ! Verrader ! Homo !

de gouden gulden | 19-05-11 | 20:45

De illuminati hebben allang besloten dat Griekenland binnen de euro blijft. Daar doen wij eenvoudige burgers echt niks aan.

Ivoren Toren | 19-05-11 | 20:45

Deze homo gaat wel het land redden, dus.

*Léo | 19-05-11 | 20:45

-weggejorist-

Sirach | 19-05-11 | 20:44

Pfff die Jan Kees kan ook geen Engels zeg... Dat deed onze vorige minister van financiën Wouter toch beter.

Sirach | 19-05-11 | 20:44

Reclame voor de eigenheimer.

Kingeef1975 | 19-05-11 | 20:41

@Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 20:36

Dat is toch enig voor die jongen?

brutus68 | 19-05-11 | 20:41

Hij kijkt wel erg verliefd op die foto..

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 20:36

Eens kijken of JanKees gebukt gaat voor Griekenland.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 20:33

Een liveblog... is dat wat de NOS in elkaar heeft weten te knutselen met al dat belastinggeld, een liveblog.

Pasta-saus | 19-05-11 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken