Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gehaktdag LIVE. Allemaal op Mark Rutte

Gehaktdag00.jpgJa Mark, Wat Vind Je Er Zelf Nou Eigenlijk Van? Vandaag is het weer de traditionele GEHAKTDAG in de Tweede Kamer, de dag waarop iedereen het kabinetsbeleid aan flarden mag schieten en aan de premier mag vragen waarom hij eigenlijk zo zuigt. Nu wil het geval dat dit is Nederland eigenlijk prima tevreden is met Bruin I (zie: Malieveld), maar gelukkig is er toch nog genoeg reden om het debat boeiend te maken. Denk aan: het downloadverbod. Het internetslot. Koopzondag. 130 op de snelweg. Verder zal Marianne Thieme vol op onze DWDD-minister Bleker springen, de SP komt weer met een duizelingwekkend aantal praktijkcases van zielige mensen en Job Cohen zal... dat weet eigenlijk nooit iemand van tevoren. Spannend! Nog spannender: wat doet Geert. Voorgaande jaren stal hij de show door schuimbekkend los te gaan op de Balk (herinnert u zich DEZE nog nog nog), te hopen valt dat hij nu hetzelfde doet met Rutte. Ook duimen we dat Van Bommel voor het debat een borreltje heeft gedronken en weer zo lekker gek gaat doen. Om 10.15 begint het. STREAM!

Reaguursels

Inloggen

.

G-unite | 20-05-11 | 07:18

.

G-unite | 20-05-11 | 07:18

-weggejorist-

yiqifei007 | 19-05-11 | 23:44

Eigenlijk geniaal van Wilders/Rutte, de oppositie gebruikt al de energie met zich stukbijten op de gedoogconstructie en is qua inhoud vervolgens tandeloos.

Victor Van Dort | 19-05-11 | 18:16

Peggold stottert als Cohen ..

Victor Van Dort | 19-05-11 | 18:12

Ik luister nu z'n 2 uurtjes en er is me maar 1 ding duidelijk geworden, het kost vandaag weer een hoop geld.

toetanchamon | 19-05-11 | 18:03

Wilders interfeert nooit hè. Bijzonder.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 17:51

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 16:20
Alleen vanwege dat feit hadden ze clowntje Wilders al uit de kamer moeten flikkeren. Wilders heeft geen fatsoen. Is mij al vaker opgevallen.

Hölzenbein | 19-05-11 | 16:39

Kijk, one issue partij PvdD weet de vinger op de zere plek te leggen wat betreft vertrouwen van het volk! Sjappoo

deministerpresident | 19-05-11 | 16:30

Kelners op de achtergrond:
"heb jij Roemer gezien?"
"nee, al op het dak gekeken?"

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 16:20

*proest* Nu krijgt Bakenende een pluim, geeft maar aan hoe triest het gesteld is nu.

toetanchamon | 19-05-11 | 16:09

Hmmm. Toch eentje van de Christunie dan. Omdat het zijn ontmaagding als CUvertegenwoordiger is waarschijnlijk.

Gaat het kabinet (Rutte/Kezenjager) eigenlijk reageren?

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 16:07

Was gewoon een simpel spreekbeurtje. Dat kan een gemiddelde derdeklasser minstens net zo goed. Dit heeft niks te maken met politiek. Gewoon een verhaaltje oplezen. Ze had net zo goed Hans en Grietje kunnen vertellen.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 16:06

Ik verwacht 0 vragen/interrupties nav haar saaie verhaal.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 16:04

@SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 16:01
Ja joh nou weten we het wel, heb je die dijenkletser niet al ergens genoemd hier in een tegel? Man man man.

Hölzenbein | 19-05-11 | 16:03

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:56 |
Maar ze is toch heel creatief geweest, door haar gele matras-overtrek een tweede leven te bezorgen?

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 16:01

Wat heeft die mevrouw aan man?

PiChan | 19-05-11 | 16:00

@Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:56
Gelukkig heb ik al gekotst bij de spreker daar voor.

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:59

Een politicus moet tegenwoordig ook een beetje een voorkomen hebben.. Wat is die Sap toch een kotsopwekkend mens

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:56

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:47
Volgens mij heeft ie genoeg tussengas gekregen. Zelfs zo veel gas dat hij begon te schelden. De waarheid is inderdaad vaak hard voor hem. Maar daarvoor is er debat nietwaar?

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:55

@insemismeer | 19-05-11 | 15:47
Ik merk het alweer. Firefox loopt ook alweer achter op Chrome.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:54

oh god de linkse doosch sap... ik ga even wat doen.

insemismeer | 19-05-11 | 15:54

Weg lopen is tegenwoordig een politiek middel.
Als je de discussie niet aan kan/wil gaan, loop je gewoon weg, zodat je later kan beweren dat je het niet hebt gehoord. :P

TeeJee | 19-05-11 | 15:48

@Hölzenbein | 19-05-11 | 15:45
Jaja, de waarheid is hard.

Frau Antje | 19-05-11 | 15:48

@Hölzenbein | 19-05-11 | 15:45
Dat komt omdat ze geen tegengas kunnen geven tegen zo'n opper-mentor.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:47

@Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:34 |

Yep of firefox wel.
Maar gaat wel goed op google chrome.

insemismeer | 19-05-11 | 15:47

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:41
Same same.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:45

Lijkt me heel belangrijk wat Wilders zegt. De hele zaal stroomt leeg. Man man man.

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:45

@Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:34
Heb er af en toe last van. Nu al een kwartier niet meer *klopt af*

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:41

Cohen zet een extreem schuldige in z'n hemd-blik op. Geweldig.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:40

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:34 |
Geen problemen.

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 15:40

Hahahahha Roemer loopt de zaal uit. Uitgeluld. Kan het niet meer aan. Huilie huilie op de gang aan het doen is.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:39

Woooh Go Geert !!! hahahaha, die bolle is al de zaal uit.
Sloop die kale.

insemismeer | 19-05-11 | 15:39

@ Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:34
Geen problemen hier...

vpilf | 19-05-11 | 15:38

Wat heeft Geert geslikt of gesnoven? Hij draait helemaal door met zijn beledigingen.

18konijn | 19-05-11 | 15:37

Meer mensen met verbindingsproblemen met politiek24? Of ben ik weer de enige?

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:34

@Hölzenbein | 19-05-11 | 15:28 |

Ze begon toch echt gelijk te rammen op der telefoon na haar geraas.

insemismeer | 19-05-11 | 15:31

@insemismeer | 19-05-11 | 15:20
De laatste tweet van haar is van 2 mei. Ik weet niet wie jij volgt maar niet Sap.

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:28

In het belang ? zout toch op ik werk bij defensie en moet er binnenkort uit !

iter | 19-05-11 | 15:25

geweldig jezelf laten gijzelen met een kettingreactie waarvan je weet dat die te wachten staat ,,,

iter | 19-05-11 | 15:23

Nou gaan we het krijgen...

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:21

@doenormaal! | 19-05-11 | 15:18
LOL

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:20

Kan die sap kappen met twitteren, wat een kutje 1e klas zeg.

insemismeer | 19-05-11 | 15:20

lol die SAP snapt er echt niks van ...

iter | 19-05-11 | 15:18

@Hölzenbein | 19-05-11 | 15:04
Ik leg net de laatste hand aan mijn presentatie en bijna klaar is met tweede studie. Straks heb ik alle tijd voor je (tenminste als GS je dan nog steeds geen permaban heeft gegeven) maar die tijd ga ik niet aan jouw negativiteit en gefrustreerde nare gedrag verspillen. Vandaag was jouw geluksdag wat dat betreft.

doenormaal! | 19-05-11 | 15:18

Hé, wat leuk; naaivrouwtje Sap heeft van haar oude gele matras-overtrek een leuk hesje gemaakt.

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 15:16

@doenormaal!
Als je nou eens inhoudelijk in gaat op mijn argumenten, in plaats van constant te roepen "je bent kortzichtig en dom!".
Onder jou voorstel zou je zelf (ook) een permaban krijgen.

TeeJee | 19-05-11 | 15:13

Wilders overtreft zichzelf.
Lachers op zijn hand, lult zich overal uit en laat zijn tegenstanders met open mond achter.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 15:13

Begint Wilders nou te hakkelen? Europa zinkt, Griekenland zinkt, WTF??? Waar leeft die kerel?

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:10

@Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:04
Had ik ook. Bij mij hielp reload van de pagina.

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:09

@doenormaal! | 19-05-11 | 15:01
Ga studeren... ksssssst.

Hölzenbein | 19-05-11 | 15:04

Toegang geweigerd? Van politiek24? Wat gaan we nou krijgen? #censuur

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 15:04

@Hölzenbein | 19-05-11 | 14:50
Je uitspraak bewijst voor de zoveelste keer maar weer eens hoe dom en kortzichtig en beledigend je bent naar ander reaguurders... GS zou beter moeten weten en ons allemaal een groot plezier doen wanneer ze de huisregels zou veranderen. Jouw enorme aantal minnetjes zou GS ook al voldoende reden moeten geven.

doenormaal! | 19-05-11 | 15:01

Hij krijgt een rood hoofd van woede, het is persoonlijk aan het worden, oei wat zwak.

doskabouter | 19-05-11 | 15:01

Pechtold is een bommenlegger. Alleen zal het hem geen zetels opleveren. Wat een vies mannetje. Normaliter zou een fail als hij vervangen worden.

doskabouter | 19-05-11 | 14:59

Kan die pechthold niet ff opsauzen!?;wat een zeiksnor.

insemismeer | 19-05-11 | 14:58

Jolande Slap kijkt wel erg verliefd naar Pechold.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 14:58

Wat'n dakhaas die 'mentor'...

Leipe Lennie | 19-05-11 | 14:57

Sjonge jonge, hoe diep kan die 'mentor' nog zinken?

Hölzenbein | 19-05-11 | 14:55

Ik had die lange neus zo graag gezien van Wilders mwuahahahaha.

insemismeer | 19-05-11 | 14:54

'trommelgeroffel' pampampam! pam! Uw Grote Leider aan het woord! LoL, in de eerste drie zinnen weet hij al Islam te noemen. Maar dat zal vast geen record zijn.

dutchdj | 19-05-11 | 14:50

@doenormaal! | 19-05-11 | 14:46
GS is slimmer dan jouw bekrompen gezichtsvermogen, vriendin! En nou weer gauw studeren zodat je ooit nog iets gaat betekenen voor deze maatschappij. In de medezeggenschapsorgaan ben je al dus het kan nog wat worden met je. Wacht even, geef ik je nog een kudo van mij hier. Wordt je hier misschien ook nog wat.

Hölzenbein | 19-05-11 | 14:50

Daar gaan we. Geertje, kom d'r maar in.

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 14:49

@Hölzenbein | 19-05-11 | 14:26
Voor iedereen die met eigen ogen wil zien dat Hölzenbein "nooit scheld": search-geenstijl.thruhere.net/#h%C3%B6... Zie met eigen ogen wie hier scheldt (bijna permanent), wie hier een enorm bord voor haar hoofd heeft en wie hier onwaarheden verkondigt over andere reaguurders. Ik zou GS willen vragen om in de huisregels op te nemen dat het constant negatief bejegenen van andere reaguurders, het verspreiden van leugens over andere reaguurders en het constant opzettelijk verstoren van discussies, reden is voor een permaban.

doenormaal! | 19-05-11 | 14:46

Pechtold is goed bezig! Vind ik.

Leipe Lennie | 19-05-11 | 14:45

Goed he ?
Hahahaha.

insemismeer | 19-05-11 | 14:44

@insemismeer | 19-05-11 | 14:38
... zegt de ene zwitsal tegen de andere... hoe is het mogelijk...

Hölzenbein | 19-05-11 | 14:42

@TeeJee | 19-05-11 | 14:35

hey zwitsal, doe eens ff dimmen!

insemismeer | 19-05-11 | 14:38

Mijn excuses, ik was deze vergeten:

- Hypocriet

TeeJee | 19-05-11 | 14:35

@doenormaal! | 19-05-11 | 14:21
Gaat goed met je studie hè? Je komt er wel jonguh... InHolland? Zoveel reacties schrijf ik niet en ik heb tijd genoeg want ben zelfstandig ondernemer en maak dus zelf uit hoe vaak ik reaguur. Min kudo's zijn juist goed, want je kan er alleen maar zo veel krijgen als je kritiek levert op idoten als jou. En dat met het schelden valt mee hoor, dat doe jij permanent. Ik niet.

Hölzenbein | 19-05-11 | 14:26

@TeeJee | 19-05-11 | 13:59
Alleen mensen die blijk geven van een kortzichtige blik (anderen veroordelen terwijl ze niet weten waar ze het over hebben, iets wat overigen getuigt van arrogantie en domheid) en die blijk geven van het maken van drogredeneringen, reageren zoals u.

doenormaal! | 19-05-11 | 14:21

doenormaal! | 19-05-11 | 13:47 |
- Cijfers negeren
- Geen argumenten willen geven in discussie
- Zichzelf heel wat vinden (zozo, de meeste stemmen!)
- Mensen met een andere mening "dom" noemen.
...
Je bent zelf de grootste troll :)

TeeJee | 19-05-11 | 13:59

@Hölzenbein | 19-05-11 | 13:32
Dat de mening van anderen jou niet interesseert bewijst wel het feit dat je, ondanks dat je met stip op één de minkudu king bent, er bij jou blijkbaar geen belletje gaat rinkelen. Het belletje dat zou moeten gaan rinkelen is: mensen zijn het meestal niet met je eens. Het zou getuigen van gezond verstand wanneer je je eens zou afvragen hoe dat nou toch komt... Maar daarvoor is het bord voor je hoofd te groot en te dik. Zelfs zwart op witte cijfers zijn aan jou niet besteed omdat je ze domweg, zelfs wanneer ze van gerenommeerde onderzoeksinstituten komen, door jou niet worden erkend en zelfs doodleuk worden omgedraaid... Dat zegt mij genoeg over jou: geen tijd en energie aan verspillen. Verder loop je hier voornamelijk te trollen en te schelden dus... GS zou er goed aan doen om ons eens voor eens en voor altijd van jou te verlossen. Dat zou de kwaliteit van de discussies hier flink verbeteren.

doenormaal! | 19-05-11 | 13:47

@Hölzenbein | 19-05-11 | 13:32
Ik ben thuis zeer zinvol aan het studeren in tegenstelling tot hetgeen jij doet: namelijk onder werktijd internetten. Zal je baas leuk vinden.
Overigens heb ik mijn credits in het dagelijks leven al verdiend en krijg daar ook waardering voor (bijvoorbeeld met de meeste stemmen verkozen voor een medezeggenschapsorgaan) en jij?

doenormaal! | 19-05-11 | 13:39

@doenormaal! | 19-05-11 | 13:24
Sterkte jongen. Bovendien wat interesseert mij jouw bekrompen mening? En wat matig jij je eigenlijk aan hier sukkel? JIJ noemt TEEJEE een kortzichtige boeroeper en bij mij denk je ook de waarheid in pacht te hebben. Ga eens wat zinvols doen in je leven, in plaats van permanent mensen te bashen hier. Volidioot.

Hölzenbein | 19-05-11 | 13:32

@Hölzenbein | 19-05-11 | 13:18
Je levert met deze tegel weer eens een prachtig bewijs van je ontzettend domme kromme logica. Ik snap werkelijk niet dat je zo openlijk schaamteloos steeds maar weer blijk geeft van je eigen domme kromheid en hier zelfs nog maar durft te komen. Tenzij je natuurlijk een enorm gebrek aan zelfvertrouwen hebt met daaraan gekoppeld een soort van onbedwingbare destructieve drang.... Strekte maar meid. Daar ben je mooi klaar mee.

doenormaal! | 19-05-11 | 13:24

@doenormaal! | 19-05-11 | 13:07
Dus je praat nu tegen je zelf? Want de oorspronkelijke tekst komt van jou. En daar had ik ook "Ach, ik weet wie het zegt."

Hölzenbein | 19-05-11 | 13:18

@Hölzenbein | 19-05-11 | 13:03
Dat zou het alleen zijn wanneer het van een achtenswaardig, wijs en redelijk persoon zou komen. Aangezien het van jou komt zegt men in zo'n geval "Ach, je weet wie het zegt."

doenormaal! | 19-05-11 | 13:07

@Leipe Lennie | 19-05-11 | 12:39
Tot?

Mea Culpa Gump | 19-05-11 | 13:04

@doenormaal! | 19-05-11 | 12:55
Dat noemen ze koekje van eigen deeg.

Hölzenbein | 19-05-11 | 13:03

@Hölzenbein | 19-05-11 | 12:45
Je hebt net mijn woorden, die ik zeer recent terecht aan jou heb gericht en zoals jij nou eenmaal bent met jouw "logica" en jouw kromme geest, zoals je altijd bij iedereen doet, weer inhoudsloos terug gegooid. Om je geheugen op te frissen, zie: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/...
Waarin ik zeg:
Volgens mij komt Hölzenbein hier alleen maar om mensen op stang te jagen. Gun hem dat nou niet want daar kikt hij/zij op.

doenormaal! | 19-05-11 | 12:55

@Hölzenbein | 19-05-11 | 12:45
Hahha neem je kameraadje maar bij z'n handje.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 12:52

@TeeJee | 19-05-11 | 12:13
Volgens mij komt doenormaal hier alleen maar om mensen op stang te jagen. Gun hem dat nou niet want daar kikt hij/zij op.

Hölzenbein | 19-05-11 | 12:45

@TeeJee | 19-05-11 | 12:13
TeeJee adviseerd om vriendschap te sluiten met gelijkgestemde Hölzenbein.

doenormaal! | 19-05-11 | 12:43

roemer = clichémannetje, overigens niet meer dan de rest van oppositie, maar hij brengt het iets smeuiger

hetluis | 19-05-11 | 12:43

Ach, als het je niet interesseert dat we binnen tien jaar niets meer voorstellen op het gebied van onderwijs, onderzoek en ontwikkeling mag je best tevreden zijn.
Het is dan nog wel te hopen dat we van de chinezen gebruik mogen blijven maken van de grondstoffen die zij over de hele wereld in handen hebben... of maakt dat niet uit als je Henk en Ingrid heet?

isdatwelonderzocht | 19-05-11 | 12:41

@TeeJee | 19-05-11 | 12:13
Gefrustreerde roeptoeter (voelt zich persoonlijk aangesproken en gekrenkt in zijn ego) definitief op negeren zet.

doenormaal! | 19-05-11 | 12:41

Lunch!

Leipe Lennie | 19-05-11 | 12:39

Roemer is een baas!

Hölzenbein | 19-05-11 | 12:37

Ben het wat griekenland betreft met Roemer eens.

doskabouter | 19-05-11 | 12:37

@Haragha | 19-05-11 | 12:14 *schaamrood* De oorspronkelijke site kan ik niet meer vinden, maar na enig zoekwerk komt België er inderdaad nog slechter af dan Nederland - in Europa derde, na Zweden en Denemarken. Du ga ik er van uit dat mijn eerdere info niet klopt.

Één van de vele linkjes:
www.oecd.org/document/49/0,3746,en_264...

vraagstaart | 19-05-11 | 12:36

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 12:25
Tijdens pauze staan de zaken even stil.

Leipe Lennie | 19-05-11 | 12:35

@trekvogul | 19-05-11 | 12:24
Vertaling a.u.b.

Hölzenbein | 19-05-11 | 12:27

@Haragha | 19-05-11 | 10:48
Waar zei ik dat dan? Heb je wel begrepen wat ik schreef? Ook ik heb een zware voet en hou niet van krampachtig gedoe rond een paar km. Nu wel duidelijk?

blinde kip | 19-05-11 | 12:27

@Leipe Lennie | 19-05-11 | 12:18
Een beetje een kamerdebat volgen op je werk. De zaken gaan goed of niet?

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 12:25

roemer heeft niets veel te vertellen. vergchrijsing kabinet zonder visie. gaattie ook nog iets zeggen over de pvv? zal wel weer... oooo gaatie komt dat schot. alle arme mensen gaat deudt slecht en we willen dat niet.
hij huilt net als die pechtold.

trekvogul | 19-05-11 | 12:24

Nou gezellig zielige verhalen vertellen met dhr. Roemer.
*haalt lunch uit kantine en gaat weer achter werkplek zitten*

Leipe Lennie | 19-05-11 | 12:18

@Haragha | 19-05-11 | 12:14 Ja die heb ik. Wacht ff....

BTW uit het hoofd: het klopt dat de belasting op arbeid in België nog hoger is dan in Nederland. En voor sommige produkten komen de Belgen naar NL, omdat de prijzen (èn de kwaliteit, bijvoorbeeld van vlees) bij ons lager liggen.

Maar ik zoek 't ff op.

vraagstaart | 19-05-11 | 12:18

... al betalen we inmiddels op Zweden en Australië na de meeste belasting en hebben we daarnaast nog extreem hoge consumentenprijzen...
@vraagstaart | 19-05-11 | 11:51
Heb je daar een bron van? Naar mijn weten, is de belastingdruk in Belgie hoger dan die in Nederland en komen Belgen het liefste boodschappen doen in Nederland omdat voedsel daar verschrikkelijk duur is.

Haragha | 19-05-11 | 12:14

@doenormaal! | 19-05-11 | 12:09 | + 0 -
Ik heb weinig interesse in WIE je bent. Het gaat mij om je ARGUMENTEN, maar je weigert te reageren op mijn relaas. Je zou het goed doen op de spreekstoel in de 2e kamer.

Je bent zelfs zo arrogant om aan te nemen dat je mij dingen uit moet leggen. Je neemt dus aan dat jij alle wijsheid in pacht hebt en dat jij precies weet wat wel goed is en wat niet. Wederom, je zou het goed doen op de spreekstoel.
Ik mag hopen dat je met deze goddelijke alwetendheid de politiek in gegaan bent en dat jij over 4-8-12 jaar premier bent, onze messias.
Ik betwijfel het echter.

TeeJee | 19-05-11 | 12:13

@TeeJee | 19-05-11 | 12:05
Dat is jouw kortzichtige interpretatie omdat je geen idee hebt wie ik ben en hoe ik denk er er nogal naast zit. En ik ben wijs genoeg om mijn energie niet aan hopeloze discussies te verspillen met mensen die ik alles maar dan ook alles nog moet uitleggen.

doenormaal! | 19-05-11 | 12:09

@doenormaal! | 19-05-11 | 12:01 | + 0 -

Ik vertaal even wat je nu zegt: "Ik heb eigenlijk geen goede tegenargumenten, dus stop ik met praten"

Goede Job Cohen immitatie

TeeJee | 19-05-11 | 12:05

Maaier | 19-05-11 | 12:02
blok wil minder geouwehoer

hetluis | 19-05-11 | 12:04

Die gekke Blok wil dus geen transparantie. "want dat kost teveel". Terwijl transparantie een van de pijlers van de democratie is.

Maaier | 19-05-11 | 12:02

'de overheid moet centraal staan' volgens sap, de bevolking moet centraal staan, deaus!

hetluis | 19-05-11 | 12:01

@TeeJee | 19-05-11 | 11:44
*jou bij deze afschrijft wegens blijk geven het hebben van een bord voor je hoofd* Je beschuldigt mij van iets dat je zelf doet namelijk, zoals je het zelf zegt: "droeftoeteren over andere mensen terwijl je geen weet hebt van hun werkelijkheid"
Ik weet niet waar je opeens het onderwerp "sociale stelsel" vandaan haalt en wat ik daar mee te maken heb en heb ook geen zin om dat verder met jouw "logica" te bespreken. Dus bij deze discussie niet verder voort zet.

doenormaal! | 19-05-11 | 12:01

*vergeet te melden dat Dijksma PvdA is*

vraagstaart | 19-05-11 | 11:56

@JPRe | 19-05-11 | 11:50 Ik ben ca. 15 jaar VVD-lid geweest. En nèt als bij de andere partijen gaat het daar meel meer om wie je kent dan om wat je kunt. Sprekend voorbeeld is ex-staatssecretaris en langst zittend kamerlid Sharon Dijksma.

Deze pratende poef heeft geen enkele opleiding afgemaakt, is te dom om te schijten maar heeft wel haar netwerk voor elkaar. En met dat soort mensen moet je dan op inhoud gaan concurreren..... kansloos.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:55

@Pharan | 19-05-11 | 11:39 Met respect voor je keuze - want je kiest tenminste. Veel mensen die ik spreek denken dat ze geen keuze hebben, en dat is jammer.

Ik zie het niet als het achterlaten van de puinhoop voor anderen - ons wordt verteld dat Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld behoren dus blijkbaar verlaat ik het paradijs. En eerlijk is eerlijk: in materiële zin gaat het met Nederlanders ook best goed, al betalen we inmiddels op Zweden en Australië na de meeste belasting en hebben we daarnaast nog extreem hoge consumentenprijzen.

Maar er is geen vrijheid meer in mijn ogen en daarvoor wil ik best de familie en vrienden wat minder zien. Overigens valt dat laatste enorm mee: in feite zien we ze nu minder vaak maar wel veel langer en intensiever.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:51

@vraagstaart | 19-05-11 | 11:34 |

Je kann best via een bestaande partij naar binnen komen alleen moet je wel de opleiding hebben. Of bij een multinational in het bestuur , DNB of de AFM gewerkt hebben.

En je hebt inderdaad gelijk helaas zal de PVV nooit echt specialisten naar binnen halen omdat deze mensen daarna de rest van hun leven op AOW oF wachtgeld kunnen teren.

JPRe | 19-05-11 | 11:50

@doenormaal! | 19-05-11 | 11:32 | + 0 -
Moet toch fijn zijn, lekker droeftoeteren over andere mensen terwijl je geen weet hebt van hun werkelijkheid.

Ga jij maar lekker je handje op houden bij meneer Cohen. Dan vertelt hij jou over ongeveer 5 jaar precies hetzelfde als VVD/CDA nu doet. Namelijk dat het sociale stelsel niet meer te betalen valt en je NIKS meer krijgt.
Als je trouwens even op onderzoek uit gaat in de databanken van de overheid, zul je verschillende onderzoeken vinden van zowel het CBS als de SER. Die gaven in 1997 al aan dat zo rond 2015 de uitkeringen, WW, WAO, AOW en alle gerelateerde sociale voorzieningen, op de huidige voet, niet meer op te brengen zou zijn door de beroepsbevolking.
Kijken we even naar Rotterdam, waar het door de aanwas van handje-ophoudend tuig (religie, ras en politieke voorkeur boeit niet eens) al niet meer te begroten valt.
Ik ben het met repulse eens, en deels met jou, dat de HRA aangepakt moet worden. De beteugeling van ons sociale systeem is echter OOK een noodzaak.

TeeJee | 19-05-11 | 11:44

Die Blok heeft een verschrikkelijke blok voor zijn harses.

Hölzenbein | 19-05-11 | 11:42

Wat is die Pechthol toch een walgelijke landverrader, djeezus!

GrafvonEntenschnabel | 19-05-11 | 11:40

vraagstaart | 19-05-11 | 11:34

tja ...

Centauri | 19-05-11 | 11:39

@vraagstaart | 19-05-11 | 11:34
Ik begrijp je frustraties, die heb ik ook. Dat was het punt van mijn betoog. Er valt niets aan te doen omdat alles zo f'ed up geregeld is en mensen in het pluche zichzelf beschermen.
Verder begrijp ik dat je Nederland verlaten hebt. Dat was dan weer niet mijn opzet. De puinhopen achterlaten voor je mede-Nederlanders (no way dat ik riftuig bedoel). Die keuze wil en kan ik niet maken. Mevrouw Pharan wil niet en onze beide families wil ik graag regelmatig blijven zien.

Pharan | 19-05-11 | 11:39

Ow, gaat om faalkabinet. Effe kijken.

Hölzenbein | 19-05-11 | 11:37

@Montgomery Burns | 19-05-11 | 11:26
Dank je, heb al een jaartje. Kan hem wel aanraden als Toyota je merk is.

Haragha | 19-05-11 | 11:35

@Pharan | 19-05-11 | 11:26 De politiek in? Via één van de gevestigde partijen waardoor je zeker weet nooit op een kieslijst te komen want je loopt niet aan de leiband van het patijbestuur?

Bij de PVV, waardoor dankzij de verkettering van die partij je vervolgens iedere maatschappelijke carrière op je buik kunt schrijven - en dan ga ik nog even voorbij aan de terreur die je vrouw en kinderen ten deel valt tijdens je politieke loopbaan?

Voor jezelf beginnen en ontdekken dat je nul (0) impact hebt omdat de Nederlandse politieke macht is gedegradeerd tot een soort Provinciale Staten aangezien onze autonomie door Balkenende is verkwanseld - bij het tekenen van het Verdrag van Lissabon, iets waar de meerderheid van de bevolking tégen was? Maar daar werd in een democratisch *kots* land als Nederland geen rekening mee gehouden.

Ik hou het simpel. Wat is de invloed die ik heb op de toekomst van vraagstaart, mevrouw vraagstaart en de staartjes. En wij zijn uit de Euro en uit de EU gestapt.

Dat zouden meer mensen moeten doen.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:34

@TeeJee | 19-05-11 | 11:18
Ik ga gewoon even door maar nu met het zeggen dat jij een kortzichtige boeroeper bent. In de randstad kun je als starter een garage kopen. Zelfs Job Cohen gaf dit een paar jaar geleden al toe en het waren letterlijk zijn woorden. Maar ach alle starters lopen maar te zeuren volgens jou en volgens jou kan iedere starter gewoon een mooi appartement kopen *moehaa ha ha* Misschien in Groningen ja, of over de grens in Duitsland. Je bent een zeikerd gewoon omdat het kan.

doenormaal! | 19-05-11 | 11:32

@repulse | 19-05-11 | 11:15
Klinkt wel aardig, ik denk alleen dat locatie het probleem is. Als je nieuwe huizen wilt bouwen, dan doe je dat over het algemeen in de buitengebieden aangezien de meeste centra al helemaal volgebouwd zijn.
Jongeren zoeken juist woonlocaties dicht in de buurt van faciliteiten zoals OV,Horeca etc...
En bouwen dicht bij het centra van steden is peperduur.

En Flats/hoogbouw voor jongere en de mensen afhankelijk van sociale woningbouw werkt niet, dat mogen we na 40 jaar ervaring nu wel zeggen.

Haragha | 19-05-11 | 11:29

Allemaal fantastische ideeen hierboven, maar hoe gaan die gerealiseerd worden? We zijn allemaal schreeuwers, maar niemand die de politiek in gaat om verandering proberen te realiseren.
We hebben allemaal het vertrouwen in de politiek verloren. Wilders gaat dit ook niet bewerkstelligen (Handen af van HRA, roept hij) en VVD verkoopt zijn ziel aan de SGP. Ik meen het serieus? Hoe gaan we verandering forceren? Op de barricades? Dat doet toch niemand... Gulden terug? Uit de EU? Alleen via de politiek mogelijk, maar dat gaat never nooit gebeuren

Pharan | 19-05-11 | 11:26

@haragha
Gefeliciteerd met je Prius.

Montgomery Burns | 19-05-11 | 11:26

Gatver, ik schakel in en het eerst dat is zie ik die schijnheilige smoel van Job Cohen (Jood) die met droge ogen zijn eigen Joodse volk offert aan de Islam (Moslims haten vanuit hun geloof want met de paplepel ingegoten Joden en homo's) Zie wat er in de kansenwijken gebeurt: Joden durven niet meer met keppeltje op over straat en worden uitgescholden door al onze "landverrijkers". En Job die staat erbij kijkt ernaar, ziet dat het goed is en en gaat thee drinken met de allochtone daders/Jodenaters.

doenormaal! | 19-05-11 | 11:26

Eigelijk vind ik dit kabinet vrij goed presteren. Ik vind het alleen erg vervelend dat wij betalen voor landen zoals Griekeland, Ierland en Portugal terwijl landen zoals Frankrijk en Duitsland ons met een behoorlijke boog ontwijken. Vreemd aangezien Nederland volgens mij het best presteert kwa EU doelstellingen.

Verder vind ik dat mensen die zeuren over de hypotheek rente aftrek absoluut geen enkel realistisch beeld hebben van de situatie. Indien de hypotheek rente aftrek word afgeschaft zijn er een hoop mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen bovendien is de kans groot dat de complete woning markt op slot gaat.

JPRe | 19-05-11 | 11:25

Lachen hoor van alle problemen die Wilders opnoemt in het filmpje is er geen een aangepakt nu de PVV gedoogsteun geeft aan het kabinet. Roepen maar niet doen.. jammer

maraboe | 19-05-11 | 11:21

@doenormaal! | 19-05-11 | 11:05 | + 0 -

Wel typisch dat als iemand een andere mening er op na houdt, jij dat gelijk bestempelt als dom. Over jezelf een houding aan meten gesproken.
Er wordt inderdaad maar al te vaak vergeten dat de "elite" ook al heel veel belasting betaalt juist omdat zij meer verdienen.
Ik ben zelf middenklasse, kantoorlul 1e klas, maar als starter heb ik gewoon een mooi appartement kunnen kopen en kan ik leven zoals ik wil. Flikker toch op man

TeeJee | 19-05-11 | 11:18

Haragha | 19-05-11 | 11:09
Nee, de leeftijd inschatting was alleen als richtlijn, mensen moeten zelf de keuzes maken. Woningbouwstichtingen moeten alleen overwegend bouwen voor de groep jongeren, grotendeels zonder kinderen, die aan het begin van hun carrière zitten. Het is onnodig om van school af te komen, gelijk voor 110% van je woning waarde in de schuld te zitten.

Ik zie veel liever een systeem waarbij de koper minimaal 20% van de woningwaarde al als eigen geld mee moet brengen.

repulse | 19-05-11 | 11:15

@Montgomery Burns | 19-05-11 | 11:02
Krullebol en PriusIII!
Ben en blijf een Hollander, zo groot en luxe mogelijk voor het laagste bedrag. Ben nog jong namelijk, de BMW (geen Audi) komt wel over een aantal jaar.

Et tu?
Oud en zuur, jong en dom of like me maar dan minder succesvol?

Haragha | 19-05-11 | 11:14

Die vrouw die tussen Kereltje en Gargamel zit (in het paarse vest) zit volgens mij te slapen.....

necrosis | 19-05-11 | 11:12

Stef Blok nu, daar word je ook niet blij van.

niet voor de hond | 19-05-11 | 11:12

Wat een gehaktbal die Blok.
Bijna even erg om naar te luisteren als mevrouw Hamer.

Leipe Lennie | 19-05-11 | 11:10

doenormaal! | 19-05-11 | 11:05
Moet je niet doen, ook al lijkt vroeger altijd beter is dat niet zo. Het is een groeiproces, die groei gaat langzamerhand de goede kant op(b.v. de restricties op banken om maar ongelimiteerd geld uit te lenen) De bubbel loopt langzaam leeg.
*Andere dingen gaat doen*

repulse | 19-05-11 | 11:10

@kortebroek | 19-05-11 | 10:57
En met de huidige plannen wordt het alleen maar veel en veel erger. Het lijkt wel of de overheid het wonen expres duurder en duurder wil maken zodat het onbetaalbaar word voor groet groepen mensen. Wat hun doelstelling hiermee is kan ik met de grootste moeite niet eens bedenken.

doenormaal! | 19-05-11 | 11:09

@repulse | 19-05-11 | 10:58
Volgens mij moet je zo vroeg mogelijk kopen. En dan heb ik het niet over villa's maar een simpele appartement a 100.000 euro (platteland) of 150.000 euro (Randstad).
Je begint dat al op vroege leeftijd af te lossen en hoe meer je in salaris groeit en uit eindelijk gaat trouwen/samenwonen groei je ook in de woning.

Jij wilt simpelweg dat huurhuizen leeftijdsgebonden worden?

Haragha | 19-05-11 | 11:09

Die Jan Gays de Jagert zit wilders gewoon uit te lachen.

keesiekonthaar | 19-05-11 | 11:08

@repulse | 19-05-11 | 10:58
Ja zo zou het moeten zijn. Maar zo is het niet... En waarom niet? Omdat de banken graag hun zakken vullen. Omdat de Nederlandse overheid heeft meegeholpen de bubbel te laten groeien en de bubbel nog steeds in stand probeert te houden. Ik heb de hoop op een eerlijk en goed bestuurd Nederland al lang geleden opgegeven. *helaas*

doenormaal! | 19-05-11 | 11:05

@dlseth_ | 19-05-11 | 10:57
Leuk idee voor een cartoon. Maar wie zou het plaatsen?

blinde kip | 19-05-11 | 11:04

Slowakije erbij halen? Nou nou.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 11:03

@Haragha
Kaal en een Audi ?

Montgomery Burns | 19-05-11 | 11:02

@Maaier | 19-05-11 | 10:53

Die 'kenniseconomie' is al decennia een aflopende zaak. Als jij de handel in kennis bedoeld.

De werkelijke kenniseconomie, die betekent dat je jaarlijks een bepaald percentage van het BNP uit innovatieve middelen haalt is al sinds de kredietcrisis kapot, omdat krediet om te kunnen innoveren niet meer loskomt van de banken. Dat heeft geen tyfus met dit kabinet te maken, die deze schade van alle vorige kabinetten nog steeds probeert te herstellen.

ZKH EénOog | 19-05-11 | 11:00

@Montgomery Burns | 19-05-11 | 10:55
Nee.

Haragha | 19-05-11 | 10:58

Maaier | 19-05-11 | 10:53 MUAHAHAHA welke kenniseconomie? Nederland is wederom gedaalt op de internationale ladder..... en daalt alleen maar verder.... dus waar lul je over.... manman

Wees_eens_creatief | 19-05-11 | 10:58

Voor Wilders wordt dit geen gehaktdag maar een gyrosdag.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:58

doenormaal! | 19-05-11 | 10:45
Nee, de huizenmarkt moet zo ingericht zijn dat mensen zonder probleem aan het begin van hun carrière een huurhuis kunnen krijgen, de huurprijs moet zó zijn dat ze kunnen sparen(als ze dit willen) Huren moeten dus omlaag, huursubsidie en hypotheekrente aftrek moet worden afgeschaft. Nu zijn er te weinig huurwoningen, waarvan ook de prijzen ook nog eens achterlijk hoog zijn(het verschil tussen de huurprijs en de lasten van een hypotheek is nagenoeg nihil)

Je zou het ongeveer in leeftijden kunnen zien, startende jongeren 18-30 jaar goedkope huurwoning, sparen en groeien op loonschaal. Vanaf je 30ste ongeveer kopen, dan is het rond je 60ste het afbetaald, kun je dus met pensioen aangezien je niet langer je woonlasten hoeft te dragen(dat moet de reden zijn om te kopen)

repulse | 19-05-11 | 10:58

Die Wilders... Wat een banaan... 80-90% van de mensen in het land... Houd je smoel en praat voor jezelf!

Enter Yeti | 19-05-11 | 10:58

SSSssttt. Hij spreekt en ik verwacht een knallende oneliner

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 10:58

@blinde kip | 19-05-11 | 10:51
Pechtold is het type 'man' dat, huilend met een slappe piemel, tegen z'n partner jankt dat ook DAT de schuld van Wilders is.

dlseth_ | 19-05-11 | 10:57

AUB hervorming woningmarkt. Ipv dat door regulering (HRA(Hypotheekrenteaftrek), Huursubsidie, Startersubsidie, enz.) het wonen betaalbaar is geworden/gebleven, is deze onbetaalbaar geworden. En de winnaars zijn: Hypotheekverstrekkers en -adviseurs (lekkere grote leningen en commissies), gemeenten en projectontwikkelaars (lekkere dure bouwgrond verkopen) en natuurlijk de BabyBoomers die lekker gebruik hebben gemaakt van de HRA en hun bezit gigantisch in waarde hebben zien toenemen. De marktwerking is ver te zoeken door kunstmatige schaarste en mensen worden niet gestimuleerd hun schulden af te bouwen (HRA).

kortebroek | 19-05-11 | 10:57

@Montgomery Burns
En Pasteitjes!!11!!

Haragha | 19-05-11 | 10:56

Cohen is helemaal niet zo onvoorstelbaar. Die ratelt zn riedeltje weer af: De PVV is de schuld van alles.

stinklul | 19-05-11 | 10:56

@haragha
Proleet.

Montgomery Burns | 19-05-11 | 10:55

@blinde kip | 19-05-11 | 10:37
Er moet natuurlijk 'maar' ipv 'zoals' staan.

blinde kip | 19-05-11 | 10:54

Wat ben ik blij, dat ik niet in de tweede kamer zit. Wordt nou al moe van Pechtold en Sap. Wat een zeikstemmen...

ZKH EénOog | 19-05-11 | 10:53

Bruin I heeft nog niets fundamenteels gewijzigd, behalve het kapotmaken van de kenniseconomie.

Maaier | 19-05-11 | 10:53

Gehakt is voor paupers en voedselbank-gajes.

Montgomery Burns | 19-05-11 | 10:52

Die Blok is me toch een ventje he.... Ballen in de kamer altijd +1

Wees_eens_creatief | 19-05-11 | 10:52

Wel van Mark afblijven jonguh! Tenminste een politicus met uitstraling, doet wat ie zegt, komt goed uit zijn woorden en probeert in dit luilekkerland nog te redden wat er te redden valt na het linksche afbraak decennium!

Kobus Kloothamer | 19-05-11 | 10:51

Pechtold moet weer eens inbeuken op Wilders. Straks geeft hij hem nog de schuld van de crisis. Maar oplossingen aandragen kan hij zelf ook niet, wat wederom het failliet van D66 onderstreept. #zeikpartij

blinde kip | 19-05-11 | 10:51

tja bruin 1 is poep.

Rejer | 19-05-11 | 10:50

Superior Bastard | 19-05-11 | 10:38
Tja, als de huren omhoog gaan, gaan automatisch ook de koopprijzen omhoog.
www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8
Dat dit dus alleen een onderdeel van de piramide is waarvan de top inmiddels hoger is als de basis kan dragen mag evident zijn.

repulse | 19-05-11 | 10:48

@blinde kip | 19-05-11 | 10:20
130km/h betekend meer vrijheid in de zin van "ik mag harder door rijden". Er zijn zat wegen in NL, waar je overdag met gemak 140 km/h kan rijden. En ja natuurlijk kun je tussen 8:00 en 10:00/ 16:00 en 19:00 niet overal door rijden maar dat zijn 5 uurtjes op de 24 uur.
Ik rijd al heel wat jaartjes standaard 130km/h en ik ben absoluut niet de enige die dit doet.

Maar als jij niet zo hard wilt rijden omdat je de benzine niet kunt veroorloven dan heb je nog altijd de rechterbaan. Daar mag je zo langzaam rijden als je wilt zolang het maar harder is dan 80 km/h. En je valt je mede weggebruikers niet lastig met je rijgedrag.
En dat veel mensen een risico nemen door harder te rijden dan de toegestane limiet dan is het nog steeds niet jouw probleem. Ik betaal wel die 4 tientjes.

Haragha | 19-05-11 | 10:48

@vraagstaart | 19-05-11 | 10:43
Ghehe.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:47

Jajajaja, mensen... iedereen moet kunnen kopen he... ervoor sparen en zo of gewoon huren? NEE JOH, ben je mal!

Wees_eens_creatief | 19-05-11 | 10:46

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:40
Begin jaren 80 waren er trouwens ook genoeg mensen die 40% verlies moesten nemen. Toen deed de overheid helemaal niet aan die situatie.

blinde kip | 19-05-11 | 10:46

Kereltje Peggold probeert op zijn onnavolgbare wijze een wig te drijven tussen de PVV en VVD.

Zometeen komt zijn volgende truc: dan gaat hij een olifant doodgooien met een watje.

vraagstaart | 19-05-11 | 10:46

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:40
Als je verkoopt wel. Mocht je onderwater zitten, zou de bank natuurlijk ook weleens een deel van het verlies mogen opvangen. Zij zijn immers ook de deal aangegaan en kunnen geacht worden het risico goed in te schatten. Maar ja, de overheid is vergeten drastische hervormingen af te dwingen in de finciele markten.
Maar men zou ook een goedkoper huis kunnen kopen na verkoopverlies. Immers, de prijzen dalen daarvan ook. De schade zou mee kunnen vallen mits men natuurlijk accepteert dat het niet altijd meer en groter moet. Maar ja, mensen hè?

blinde kip | 19-05-11 | 10:45

@repulse | 19-05-11 | 10:32
Wat klopt er niet aan jouw vraag?
1. Als je niet koopt ben je nooit een starter...
2. Feit dat zo reageert zegt al genoeg over je houding, die voor alle duidelijkheid, behoorlijk dom en onverschillig is en geen enkel recht doet aan de erbarmelijke situatie op de huizenmarkt.

doenormaal! | 19-05-11 | 10:45

Rutte houdt zich keurig staande tussen de rooie gifslangen,en thuis wordt hij in ieder geval niet afgeleid door een zeikende partner.(m/v)
"Koers houden met korte lijntjes,Mark..!"

R.B.Scott | 19-05-11 | 10:45

IkDePik | 19-05-11 | 10:43
Inderdaad! Gelukkig is Pechtold er ook.

Leipe Lennie | 19-05-11 | 10:45

Ja, VVD aan het woord, maar wat spreekt die Blok als een vreselijke bal. Miss is hij dat ook wel?!

IkDePik | 19-05-11 | 10:43

@blinde kip | 19-05-11 | 10:40
Die elite hoest verhoudingsgewijs anders ook zeker zijn portie aan belasting op.

Villasubsidie is een term die de lading niet dekt. Net zo goed populistisch gelul als de tsunami van islamisering.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:43

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:41 Maakt niet uit, ik haal je zondag gewoon op.

vraagstaart | 19-05-11 | 10:43

@vraagstaart | 19-05-11 | 10:41
Ik dacht meer aan 'Dit is mijn club' ;)

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:41

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:38 Fan-tas-ties plan. Dan hoeven we ook niet steeds "Hand in hand kameraden" te zingen ook!

vraagstaart | 19-05-11 | 10:41

VVD aan het woord!

Leipe Lennie | 19-05-11 | 10:41

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:37 Ik. Ik ben het aan het opnemen ook, om het straks nog eens te kunnen terugzien. Cohen roeleert zwaar, ik kan er niet genoeg van krijgen.

Kunnen we niet vragen of zijn spreektijd twee keer die van anderen mag zijn? Hij is het waard.

En bovendien heeft hij met zijn gehakkel en gestotter ook wel wat meer...

.... ook wel wat meer...

..... heeft hij met zijn gehakkel en gestotter ook wel wat meer.....

..... spreektijd no-no-nodig.

vraagstaart | 19-05-11 | 10:40

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:19
Subsidie op schuld heet het. Wat op z'n beurt weer het progressieve belastingstelsel ruimschoots compenseert voor de elite. De werkende middenklasse mag (via te dure vinexinloopkasten, hoge belasting etc) wel doodbloeden uiteraard.

blinde kip | 19-05-11 | 10:40

@blinde kip | 19-05-11 | 10:37
Wel balen als je in deze eeuw een hypotheek hebt afgesloten.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:40

Nou Job, waar wil jij het geld vandaan halen om die mensen in dienst te houden? Lenen van de maffia?

ZKH EénOog | 19-05-11 | 10:39

@Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 10:37
Daar doet is het voor, je wel niet weten hoelang hij die gaap al op zat te houden totdat de camera voorbij kwam.

Pasta-saus | 19-05-11 | 10:38

@vraagstaart | 19-05-11 | 10:36
Ik neem het op en zet het op cd.

Die kunnen we vast wel afspelen in de ootoo, toch?

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:38

De huren worden kunstmatig hoog gehouden dmv de huurtoeslag. Sofort afschaffen die subsidie voor woningbouwcorporaties.

Superior Bastard | 19-05-11 | 10:38

Wilders die even in de camera gaapt.

Wat een koning van de media is hij ook.

Raad_maar_raak! | 19-05-11 | 10:37

Je kunt trouwens als oppositiepartij veel beter in een minuut of 2/3 een leuk verhaaltje vol kwinkslagen en one liners houden, waarin je ook (inhoudelijk) de mankementen van het huidige kabinet aan de kaak stelt, dan die 20 minuten volmaken met het oplezen van een gortdroog riedeltje dat we ieder jaar al horen en dat in feite niet meer is dan het aftikken van constatering na constatering.

Wie vindt dit nu werkelijk boeiend om te zien?

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:37

@doenormaal! | 19-05-11 | 10:28
Er is een andere oplossing. Prijs verlagen. Overal in de markt is dat doodnormaal als men de spullen niet kwijtraakt zoals in de huizenmarkt moet de overheid helpen? Dat klopt natuurlijk niet.
Als ik een te dure auto koop en ik heb geen geld meer voor benzine kan ik ook niet aankloppen voor hulp. En terecht.

blinde kip | 19-05-11 | 10:37

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:20
Dat is de PvdA he, zelf je zakken vullen en zeggen dat zakken zullen toch eigenlijk niet kan...

Pasta-saus | 19-05-11 | 10:36

Cohen klaagt over cijfervervalsing? Wat een hypocriet stuk tuigh.

ZKH EénOog | 19-05-11 | 10:36

Maar eerlijk is eerlijk: als Cohen praat, zit eenieder geboeid te luisteren.

Wàt een spreker! Wàt een flux de bouche! En zo gevat, ad rem en geestig.

Eigenlijk zouden ze zijn optredens op DVD moeten uitbrengen. Een geheide hit.

vraagstaart | 19-05-11 | 10:36

@Leipe Lennie | 19-05-11 | 10:07
Dat wordt gieren

Pasta-saus | 19-05-11 | 10:36

Wat heeft Cohen met de dochter van mevrouw Seligman?

fuckje | 19-05-11 | 10:35

Ik word zo moe van die huiliehuilie voorbeelden die linkse politici er aan de haren bijtrekken.

ZKH EénOog | 19-05-11 | 10:35

Als Cohen begint over "Veiligheid" moet ik spontaan kokken.

Wiens partij heeft de zaak ook weer laten verlopen tot de puinhoop die het nu is, ten faveure van de zieligheidsindustrie?

vraagstaart | 19-05-11 | 10:34

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:20
Zeiken over huren doet iedereen die absoluut geen flauw benul heeft van de ware huizenprijs maar wel graag het handje ophoudt bij de overheid die de HRA regelt.
www.luxetveritas.nl/blog/?p=684

blinde kip | 19-05-11 | 10:33

Cohen wil oneindig toegang tot het soepsidie potje en uitdelen aan de door hunzelf aangewezen lievve, arme mensjes. (lees: PvdA graai-regenten)

Stroopdoos | 19-05-11 | 10:33

Ik bespeur bij mijzelf gehaktdagmoeheid.

SjiekDeFriemel | 19-05-11 | 10:33

doenormaal! | 19-05-11 | 10:28
Waarom moeten starters gelijk kunnen kopen?

repulse | 19-05-11 | 10:32

Ach ja, die Cohen...
Lofzang over het vorige kabinet, wat de PvdA zelf opgeblazen heeft voor politiek gewin. Vuile rat.
En maar blijven hameren op de zieligen industrie en daar meer geld naar toe willen hebben. Job snapt ook wel dat bezuinigingen aldaar de luxe baantjes van zijn maatjes in gevaar brengen.
Kunnen we die Partij van de Abjecten niet gewoon af schaffen?

TeeJee | 19-05-11 | 10:32

Ik heb het er na 10 seconden Cohen wel weer mee gehad. Het is hetzelfde geleuter als altijd. Oppositie loopt te zeiken dat kabinet niet doet wat ze hebben beloofd (cijfertjes en blabla), want zij zouden alles beter doen (eerlijker enzo). Mark zegt: nee lul, je leest niet goed. Wij doen blabla en blabla. Natuurlijk moeten we bezuinigen, maar blabla zever. En dat duurt dan een hele dag. Ja fijn, en dan? Denkt Cohen nu dat Mark in tranen uitbarst en schreeuwt "JE HEBT GELIJK JOB, IK BEN EEN EIKEL! NEEM JIJ HET MAAR OVER, IK KAN ER NIET MEER TEGEN!!" Waarschijnlijk hoopt ie het nog steeds.. alleen ik zie het niet gebeuren.

Hendrikus van Amstel | 19-05-11 | 10:31

Geweldig, die opmerking van Van Haersma Buma.

Prinsenvlag | 19-05-11 | 10:30

oehhh cohen owned

vpilf | 19-05-11 | 10:29

Baalt dat die klote netwerkbeheerders de audio- en videostream hebben afgeknepen.
Hoezo heeft streaming sizzle op teh internetz niets te maken met werk?

Haragha | 19-05-11 | 10:28

Laat hij in godsnaam dat onzalige idee van de huizenmarkt van tafel vegen. Starters hebben geen enkele kans meer om nog een huis te kopen. Geen enkele! En wat te bedenken van mensen die helemaal niet verplicht vermogen willen opbouwen omdat zij niemand hebben om het huis aan na te laten behalve de bank! Er zijn echt mensen waarvoor het helemaal niet nodig is om 50% verplicht af te lossen. Houdt op met die betutteling, geef flexibele hypotheekmogelijkheden afhankelijk van iemands leeftijd en of hij/zij wel of geen kinderen heeft, of nog de leeftijd heeft om deze nog ooit te krijgen.

doenormaal! | 19-05-11 | 10:28

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:25
Nee, dat vind ik ook helemaal niets.

Ik ben meer van de noten en de stukjes chocolade.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:27

Greta vindt het ook zo fijn als Harry een borreltje heeft gedronken.
Likken als Lassie doet-ie dan.

Cuyahoga | 19-05-11 | 10:25

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:23 Ruilen tegen de plakjes gedroogde appel? Die hoef ík niet.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:25

Cohen kan niet al teveel mekkeren - de PvdA vertoonde nagenoeg hetzelfde stemgedrag als de PVV de laatste maanden.

Hoe zit het eigenlijk met die twee verzetsstrijders Ferier en Koppejan van het CDA?

vraagstaart | 19-05-11 | 10:24

Cohen stopt even een hele kalkoen in zijn eigen anus.

conqueror | 19-05-11 | 10:23

@zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:21
Nee dus ;)

Ik ga denk ik de krenten en rozijnen uit m'n pak muesli halen. Die moet ik niet.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:23

Leeft Rutte nog? Ik zie die man nooit!

doskabouter | 19-05-11 | 10:23

Die Cohen gelooft echt wat ie zegt. *hoofd langzaam schudden doet*

Stroopdoos | 19-05-11 | 10:22

Cohen leest voor uit andermans werk, de verzamelde nonsens van Hamert, Samsom en Plassssssterk.

fuckje | 19-05-11 | 10:21

vrijdags gaan islamieten toch altijd protesteren ??

ongegeneerd | 19-05-11 | 10:21

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:20 Je scriptie?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:21

´Nu wil het geval dat dit is Nederland eigenlijk prima tevreden is met Bruin I,´
Er is nog een ding wat ik mis, Joop van de Ende op Cultuur Kunsten en Wetenschappen. Pas dan is dit Land compleet en kan ik met gerust hart afscheid nemen.
En nou Godvredomme de gulden trug !!!

Ratzing. | 19-05-11 | 10:21

Ik heb het na 2 zinnen al afgezet. Wat een socialistengehuil van onze Job.

Ik ga iets anders doen wat ook niet nuttig is.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:20

Verder wordt er overal op bezuinigd, maar schuiven we wel een paar miljard richting de fransen om een volledig overbodige kerncentrale onder zeeniveau te bouwen..

vagehond | 19-05-11 | 10:20

De scheefwoner pur sang begint maar eens over de huren.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:20

Wilders zal zich als een waardig plucheklever gedragen denk ik zomaar.
Het vuurwerk zal van Rutte zelf komen die kundig het gezeik van de oppositie pareert met als argument dat er niets valt af te kraken omdat er nog geen beleid is gemaakt.

Superior Bastard | 19-05-11 | 10:20

Die 130 km/u is ook een wassen neus. Hogere snelheid betekent meer verbruik dus hogere inkomsten voor brandstof. Als dankjewel krijg je er een prent voor 4 km/u te hard achteraan door strengere marges.
Hoeveel dingen zijn er trouwens onder dit kabinet al verboden? Overtreffen ze Grijs I t/m IV al? #durftevragen

blinde kip | 19-05-11 | 10:20

De hakkelaar is meteen al aan de beurt.

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:19

Bleker is staatssecretaris...
Djeez..

vagehond | 19-05-11 | 10:19

@God Wint Altijd | 19-05-11 | 10:16
Er is geen villasubsidie.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:19

Even handjes schudden met gaylord...

vpilf | 19-05-11 | 10:17

De grijze pakken waren in de aanbieding zeker?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:16

"Nu wil het geval dat dit is Nederland eigenlijk prima tevreden is met Bruin I"
ehm. Iek is goei nederlandsj schrijfer.

Verder is er nog wel meer te bakkeleien hoor:
-vanalles afschaffen, en dan toch je bezuinigingsdoelen bij lange na niet halen
-compleet vergeten dat de olie opraakt en er toch wat aan duurzame energie gedaan moet worden.
-doei kenniseconomie,
-doei zorgsysteem
-de huizenmarkt gaat instorten. doen we gewoon niks aan.
-om de villa-subsidie betaalbaar te houden, verhogen we de huren.

God Wint Altijd | 19-05-11 | 10:16

Het was toch Lucassen 1?

Laars 1 vind ik ook acceptabel.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 10:15

Het zal wel weer neerkomen op een verloren dag op onze kosten.
Kiloknallers galore!

zeg maar jansen | 19-05-11 | 10:12

Honderd miljoen miljard bezuinigen en cadeau doen aan varkens.

kapotte_stofzuiger | 19-05-11 | 10:06

Kep gister gehakt man, keihard gehakt!

Wimpel | 19-05-11 | 10:06

Wilders maakt gehakt. Rundergehakt te verstaan.

Opgevist | 19-05-11 | 10:03

het was gisteren woensdag hoor

watsinneneem | 19-05-11 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken