
Arme Henk en Ingrid. Het enige wat ze willen is meer politie op straat, wat extra handen aan het bed van oma en een einde aan de immer voortdurende terreur van het Marokkaans scootertuig dat de vaderlandse straten onveilig maakt. Maar wat krijgen ze? Een hogesnelheidslijn tussen Tel Aviv en Jeruzalem. Dit schiet niet op, Geert. Het project is
begroot op 1,2 miljard euro. Voor de liefhebber: de tijdswinst voor de Israëlische forens is 28 minuten. De Deutsche Bahn stapte begin deze maand uit de spoorlijn. PVV-Kamerlid Raymond de Roon vindt dat Nederland nu moet instappen. Maar waarom? Het is niet zo dat dit miljoenen gaat opleveren voor de Nederlandse bouwsector. Deutsche Bahn had namelijk vooral een adviesfunctie. En daar zit nou precies de crux: Nederland weet he-le-maal niets van hogesnelheidslijnen! De HSL Oost is begin deze eeuw al afgeblazen, op de HSL Zuid kan alleen maar tussen Rotterdam en Antwerpen 300 kilometer per uur worden gereden. Faal! De rekening van miljarden kwam terecht op het bordje van de Nederlandse belastingbetaler en het ding werkt nog steeds niet goed. Het is dus nog maar de vraag of Israël zit te wachten op die LOL-expertise van ons.
En whats the deal met al die
Israëlische vlaggen in al die PVV-fractieruimtes in het land? Tuurlijk, Israël is een baken van licht in een verder duister Midden-Oosten (dixit Bunga Bunga Berlusconi). Progressief Nederland loopt te juichen bij de Egyptische revolutie maar ondertussen zijn de eerste Iraanse
oorlogsbodems al door het Suez-kanaal gevaren. Komt bij dat de Egyptische Nobelprijs voor de Vrede-winnaar Mohammed el-Baradei ook al heeft zitten zinspelen op een nieuwe Egyptisch-Israelische oorlog. In dat opzicht verdient Israël dus zeker wel een steuntje in de rug. Maar moet dan meteen de Ster van David tegen de plankieren gespijkerd worden? Waarschijnlijk ook nog eens van mijn centen? Dat riekt naar dubbele loyaliteit en dat moeten we niet willen met zn allen (remember de dubbele paspoorten, Geert?).
Daar komt nog bij dat de voorgenomen spoorlijn rijdt door een deel van de Westelijke
Jordaanoever en dat leidt onherroepelijk tot discussie. Dan hebben we het over Hamas en Fatah, raketten en weet ik veel wat voor toestanden. Er is al genoeg NS-ellende in Nederland. Laten we ons daar op richten, Geert. Ik wil gewoon een gezonde Hollandse plas kunnen doen in een op tijd rijdende Sprinter tussen Utrecht en Amsterdam en vice versa. Maar zelfs dat is al te veel gevraagd. Pipi en bahbah kunnen doen in een trein, meer vraag ik niet. Laat die Israëlis en Palestijnen het zelf maar uitzoeken met hun gave hogesnelheidslijn. Het moet anders!
Reaguursels
InloggenDit soort domme ideeën van de PVV maakt het voor mij echt onmogelijk om erop te stemmen. Bas heeft gelijk. Mensen die dit simpelweg wegjorissen (of mensen die bij voorbaat alles wat de PVV zegt en doet goed vinden) zijn echt gewoon DOM!
@La Vie En Rose | 16-05-11 | 12:13
Hölzenbein | 15-05-11 | 23:15
Hölzenbein | 15-05-11 | 14:30
Hoelang reaguur jij al op GS? De banden die ik noemde zijn natuurlijk nog nooit onderwerp van het nieuws-, een topic-, of van kamervragen geweest en linkjes naar artikelen over deze banden nog nooit in de panelen geplempt.
Natuurlijk wel, maar Hölzie houdt zich, wie immer, van de domme. Nahja houdt....
Enfin, u is op uw wenken bediend door Parsons | 15-05-11 | 21:52 en door repulse | 15-05-11 | 21:27.
Goed lezen hè!!!!
Geert, graag focus SVP!!!!!! Niemand zit erop te wachten om je een marklin spoortje ergens in het buitenland te laten promoten. Hier hebben we al problemen genoeg met onze - NSSSSSSSSShit weer vertraagd, oh gecanceled - en dat voor een prijs die een ritje auto ver voorbij gaat.
Ongelooflijk klote service voor Henk en Ingrid, die al geen kadetje meeer kunnen veroorloven, terwijl die polen in grote nieuwe bmw bakken langsscheuren op de snelweg... Tja, moeten Henk en Ingrid ook maar lekker gaan smokkelen.. daar wordt je tenminste rijk van. Maar Geert, stop met zeiken over die zielige Israeliers, zelfs als betalen zij je onkosten. Wel even focus, graag. Nederland, geen N-iederland
Net terug van een rustig weekend; nou bassie pepernoot: zinnige stukkies schrijven wil nog niet erg?
Deze "kuch" Jeaud zou de HSL van Tel Aviv doortrekken naar mekka.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/29...
@Parsons | 15-05-11 | 21:52
Ik zie de connectie met hamas niet wat LVER aanhaalde. Ik zie wel mensen die protesteren tegen de illegale blokkade van Gaza door Israël. Als je daar problemen mee hebt sympatiseer je dan automatisch met hamas?
In de derde wereldoorlog zijn de Joden weer het haasje maar nu van en door moslims.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 20:08
Lees de site van PvdA'er Carel Brendel eens. Die heeft meerdere dossiers over hetgeen LVER aanhaalde.
Wilders wil het liefst dat het Isralisch Palestijns conflict de nederlandse agenda gaat bepalen en daar hij de onnozele Henk en Ingrid voor nodig
De Jeauden betalen nu eenmaal de rekening van
onze lieve Befkoning Abraham Jinek, dus daarom
heeft de PVV dit soort speerpunten. De tijdswinst van de IsraHSL is maar bijzaak, om veiligheidsredenen is er een
buffer nodig van zeker 20 kilometer links en rechts van de spoorlijn, en een muur van 10 meter hoog.
Hölzenbein | 15-05-11
eenandergeluid.wordpress.com/harry-van...
retecool.com/post/pvda-kamerlid-khadij...
Tering, Bas, wat een slecht stuk...
een briefje met "succes met bouwen. onteigen niet te veel palestijns gebied" kan er wel af. voor de rest kunnen we het geld hier prima gebruiken en anders moet er nog een miljardje of wat naar .gr zodat onze eigen economie niet naar de klote gaat.
is geert eigenlijk besneden?
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag of was het voor het gemak verzonnen wat je verkondigde?
Dat gedweep van de PVV met de Joods-christelijke cultuur moet maar eens afgelopen zijn.
En waar was Geert Wilders en de PVV toen de foto van Obama werd getoond met zijn minister van BZ die was weggesjopt, omdat Joden geen vrouwen willen afbeelden in de krant???? Waren ze verontwaardigd?? Hebben ze onze minister van BZ om opheldering gevraagd???
De joden zijn wat dat betreft net zo achterlijk als die moslimbroeders.
Het blijven rare zandvolken in die regio.
Abugreip
"ik wil niks zeggen"
En dan toch iets zeggen :S
ik wil niks zeggen, maar heeft Bas ze wel allemaal op een rijtje? Bij mijn weten waren de oorlogsbodems van Iran ondertussen al weer weg.
Ook moet de Nederlandse expertise op treingebied niet worden onderschat. Er wordt alleen alleen te weinig poen voor gefixed en te veel regeltjes voor geregeld in NL. Tsalwel GS voor al uw populaire antisemitisme.
hier is ie weer ;-) www.joop.nl/wereld/detail/artikel/isra...
Dus als ik het goed begrijp dan mogen moslims niet op deze trein?
-weggejorist en opgerot-
hsl is fail in nederland omdat:
- te veel haltes
- te veel inspraak dus eindeloze vertraging
- niet vertrouwen op bestaande technniek maar het weer eens beter willen doen (treinen in italie bestellen)
- ruzie met de belgen zorgt voor een boemeltje tussen antwerpen en brussel
- nederlandse overheid laat zich graag oplichten want dan hebben de ambtenaren meer werk.
denk dit even weg, en nederlandse bouwbedrijven kunnen prima een hsl in israel aanleggen. staat toch nergens dat het gratis moet.
Fuck de Israëlis, fuck de Palestijnen, fuck die hele regio. Hou je lekker bezig met dingen die wél belangrijk zijn voor Nederland.
La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Helemaal geen cent naar het buitenland; naar écht bevriende landen (BE, FR, DE, GB,...) prima, maar die hebben het dan ook niet nodig. In zaken met dubieuze regimes vele duizenden kilometers verder moeten we in tijden van economische tegenslagen gewoon egoïstisch zijn. Jullie hebben geld nodig? Ok, wij hebben olie nodig. En gas. En ijzer. Gelijk oversteken graag.
Verdomd weinig mensen die vallen over de dubbele loyaliteit van herr Geert. Iets met boter en hoofd enzo.
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
"Hoe zit het met de dubieuze banden van kamerleden van andere politieke partijen met Hamas en met bv het koningshuis van Marokko?"
Ik weet het echt niet, maar nu maak je me nieuwsgierig. Welke rugnummers en namen heb je het over?
Och laten ze daar die HSL aanleggen. Hebben Hamas en Fatah weer wat om op te blazen. Nieuwe mogelijkheden en nieuwe tactieken zou ik zeggen. Geen onschuldige slachtoffers meer, maar gewoon Joodse forensen
Misschien kan Nederland Israel adviseren over het verwerven van de benodigde grond. Uiteindelijk hebben we met zowel de Betuwelijn als de HSL veel ervaring op dit gebied opgedaan. Iedere akker is toch een procesgang. Ik denk zomaar dat er toch wel een aantal grondeigenaren op de Westbank doof zijn voor dat argument van dat half uurtje tijdwinst. Vind dat Israel een beetje doorschiet met dit plan, ook al omdat er voor de beveiliging veel moeite moet worden gedaan. Met zo,n hekkie van een meter hoog ben je er niet. Het idee dat wij daar iets kunnen toevoegen vind ik bezopen. Hoogop kunnen we advies geven over de kleur van de bankjes en vuilnisemmers op de stations en in de treinen. Maar zulke adviezen leveren ook weer veel geld op, voor de adviseurs.
@toetanchamon | 15-05-11 | 14:15
Dat bedoel ik maar.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 14:12
Tja, en daar zijn geen pilletjes voor .......
@koerbagh | 15-05-11 | 14:11
Ja, je mist iets. Hersens.
Ik vind dat we beter kunnen investeren in kerncentrales in Israel dan een HSL. En omdat dat heel gevaarlijk, kankerverwekkend, fout en slecht is, zullen zelfs pro-palestina en extreem linkse activisten dat toejuichen. Toch? Of mis ik iets?
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Hey La vie goedemiddag!
Opvallend stuk hé!
De ruggengraat van de media is zo het verleng stuk geworden van de politiek. kwetsend.......
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Aldus sprak zij die eigenlijk de eerste vrouwelijke premier van dit land zou moeten zijn.
*petje afnemen doet*
Idd. Goed stukje.
PVV roept overal wat over.
Maak mij daar grote zorgen over.
Bij mij bekruipt het gevoel steeds meer dat de PVV niet de partij is die het volk wil.
Begint een beetje op de rare snuiter club te lijken.
Het enige wat ze echt goed in zijn is het aankaarten van de uitwassen van de Islam.
En daar heb je ook genoeg aan.
Dat probleem is namelijk alles omvattend.
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 14:00
Denk aan je hart. Het was maar een vraag.
@Max Stirner | 15-05-11 | 13:25
Volkomen mee eensch!
@Hölzenbein | 15-05-11 | 13:53
Dat bepaal ik ook niet. Ik geef slechts mijn mening en chargeer hier en daar.
En nee, ik heb niet de waarheid in pacht. BP ook niet en jij al helemaal niet!
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Hear hear!
Hölzenbein | 15-05-11 | 13:53
Het gaat niet om de waarheid, het gaat om kwaliteit. pepernoot zijn literaire uitspattingen zijn de energie die nodig is om de bits en bytes bij de lezer te krijgen niet waard.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 13:52
Inderdaad...:)
Ik weet de achterliggende gedachte van dat PVV plan niet.
Maar ik help Israël liever dan dat we belastinggeld geven aan Hamas en consorten zoals we dat nu doen.
Over een half jaar zitten jullie net zo te zeiken op Geert als op de rest en dat is ook precies wat Greet wil, opgenomen worden in het bestel zodat 'ie z'n 'zakken' net zo kan vullen als de rest van de elite.
widtvoet ® | 15-05-11 | 10:33
Soms zijn die fake tweets leuk. Soms ook niet. Ik vond die fake tweets van Gretta Duisenberg niet leuk en deze van de Rhoon ook niet. Er zijn nl dombo's zowel ter rechter- als ter linkerzijde die denken dat deze uitspraken echt door die personen zijn gedaan.
@La Vie En Rose | 15-05-11 | 13:51
Sinds wanneer bepaal jij wat op GS wel of niet thuis hoort, en wat op andere media wel of niet thuis hoort? Heb je ook de waarheid in pacht volgens jou?
@Davidson | 15-05-11 | 13:46
Ik zei het toch. Grandmaster J was er en nu is Xinicus deaud.
Zeau, vorige week duidde Bas Paternotte met een flutstuk een door links afgeknalde politicus als iemand met een getormenteerde geest en nu komt BP wederom met een stukje duiding, dat gewoon thuishoort bij die getormenteerde geesten op De Joop en niet op GS.
Waarom vermeldt BP er niet bij dat De Duitse Bahn, die een adviserende rol had, onder druk van de Palestijnen uit dit project is gestapt? Het project kost 1.2 miljard. Moeten wij dat betalen? Dacht het niet, maar dat wordt wel geïnsinueerd.
Overigens heb ik liever dat er 1.2 miljard naar Israël gaat dan naar de bodemloze putten van landen waar al jaren enorme bedragen aan ontwikkelingshulp naar toe gaan - geld dat ook door ons allemaal wordt opgebracht en vnl in zakken van corrupte regeringsleiders en hun vriendjes terecht komt, én in die van die gutmenschen die een riant salaris verdienen als directeur van organisaties die zich met deze hulp bezig houden.
Daar horen we grote denkers als BP niet over.
Het enige waar ik het met BP eens ben is dat Nederland op dit gebied weinig aan expertise te bieden heeft, gezien de faal bij de HSL hier ten lande. Dat heeft m.i. niets te maken met de expertise van mensen die nog echt verstand van zaken hebben, (die overigens allang dit land hebben verlaten) maar met het gebrek aan kennis van bestuurders en overige nitwits, die dan weer expertise inhuren van andere nitwits, die uitsluitend als doel hebben hun eigen zakken te vullen.
Ik duid het stuk van BP als volgt:
BP wil nog even de banden blootleggen die de PVV met Israël heeft; iets dat iedereen al weet. Daarvoor komt hij zelfs met het non-nieuws op de proppen dat in de kamers van PVVers de Iraëlische vlag hangt, weet ook al iedereen. (Valt me mee dat hij nog niet even de Prinsenvlag in zijn stukkie noemt)
Hoe zit het met de dubieuze banden van kamerleden van andere politieke partijen met Hamas en met bv het koningshuis van Marokko?
Wat vindt BP van die Syrische demonstratie op de Dam van moslimfundamentalisten, waar de vrouwen van de mannen werden gescheiden en anti-westerse- en pro-islam leuzen op borden werden meegedragen?
Daar heb ik geen progressieve *kuch* partijen zoals Groenlinks en D66 en hun aanhang over gehoord. Ook niet de linkse land- en hun eigen principes verraders, de islamlikkers, de buigerts naar Mekka -veelal afkomstig van de Joop en Krapuul - die weer massaal in de panelen aanwezig zijn om hun sympathie met Israël en de PVV te betuigen.
I rest my case!
Max Stirner maakt een waar punt, vrienden.
Ach Nederland en treinen. Laten ze het lekker zelf uitzoeken, want nederland gaat het uiteraard vernachelenen en dan wordt het een eeuwigproject.
Daarnaast interesseert het me niet, dat eeuwige schuldgevoel jegens Israel heb ik niet hoor. Vooral niet als je ziet hoe Israel zich opstelt en het deporteren van palestijnen een natte droom is van de meeste Orthodoxen, maar dat terzijde.
solidstate is zelf niet zo solid, zo blijkt alweer :)
@Hölzenbein | 15-05-11 | 13:42 |
Als u het zegt...
@Davidson | 15-05-11 | 13:37
Die mongeaul gaat heel snel deaud. Wedden?
Kees Klinker | 15-05-11 | 12:39 - God is hier een besmet woord maar dat laat onveranderd dat je helemaal gelijk hebt.
@solidstate | 15-05-11 | 13:34
Dat half jaartje was u wel bevallen zeker? u doet alweer zo uw best :)
@Xinicus | 15-05-11 | 13:28
Ga eens snel deaud jij...
@dutchdj | 15-05-11 | 13:32 |
Beter een zionist dan een fascist...
onseigenlijkezelf | 15-05-11 | 11:20 - het is ongelooflijk moedig partij te kiezen voor Israel als iedereen uit angst voor de islam dit land laat vallen. Hier dus nog iemand die PVV stemt en zal blijven stemmen vanwege het partijstandpunt over Israel. Daarnaast uiteraard ook respect voor hun verzet tegen de EU, de milieuwaanzin, dierenmishandeling en uiteraard de onverminderde islamisatie hier en wereldwijd.
-weggejorist-
Gast arbeiders net we hier kregen
Breaking: 'Palestinians' from Syria invade Israel, tens wounded
At Majdal Shams in the Golan Heights, hundreds of 'Palestinians' from 'refugee camps' in Israel crossed the border into Israel. Tens have been injured in firefights with the IDF and there are apparently some (at least one) dead. The area is a closed military zone, and Magen David Adom has announced a multi-casualty incident.
israelmatzav.blogspot.com/2011/05/brea...
-weggejorist-
-weggejorist-
@Hölzenbein | 15-05-11 | 13:18
Je hoeft niet na te denken dat Wilders een "zakje" geld krijgt voor zijn partij, om zich vervolgens in te zetten "bakken vol" die kant op te sturen.
Het falen van projecten grote infra-structurele projecten evenals ICT-projecten ligt vooral bij de logge overheidsapparaten die over de besluitvorming gaan en het ontbreken van kennis bij te ambitieuze wethouders die zo'n mammoettanker proberen te sturen totdat hun ambtstermijn afgelopen is. Aan kennis binnen het bedrijfsleven ligt het meestal niet.
Tsja, het blijft lastig als je als politicus je loyaliteit moet verdelen tussen land a en land b.
Geen geld noch energie aan besteden. Voor alle einsteins: Ook knowledge kost geld, al eens aan gedacht? Ons belastinggeld! Weet niet welke belangen clowntje Wilders in die spoorlijn heeft maar het is op zich al belachelijk, de afstand tussen Tel Aviv en Jeruzalem is nog geen 90 kilometer en dan praten over hogesnelheidslijn praten #knettergekdiepvv *appelsientje eet*
-weggejorist-
Uiteraard moet die spoorlijn er gewoon komen, maar ik gun de Israeli's onze onkunde wat betreft (grote) infrastructurele projecten niet. Laat de Chinezen het lekker aanleggen; die leggen in enkele jaren tienduizenden kilometers hsl aan: en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_...
"En whats the deal met al die Israëlische vlaggen in al die PVV-fractieruimtes in het land?"
Dat gaat nog wel wat verder dan alleen een Israëlische vlag, de meest extremistische Zionisten hangen daar ook aan de muur. SuedDeutscheZeitung-journalist op bezoek bij Martin Bosma (2e man PVV) in de 2e Kamer.. "Ein Blick in Bosmas Büro, und die Fronten sind geklärt. Neben einer riesigen israelischen Flagge und der New Yorker Skyline (mit den Twin Towers) hängen Bilder von Ronald Reagan, Alexander Solschenizyn, Menachem Begin, Mosche Dajan - und Wladimir Jabotinsky, einem der radikalsten Zionisten. Ein Kabinett der Falken. "Sie sind alle da", sagt Bosma fröhlich, als wollte er sichergehen, dass die Botschaft auch sitzt." www.sueddeutsche.de/politik/geert-wild...
En dan zelf inderdaad een beetje hypocriet aan de loyaliteit van anderen twijfelen...
@solidstate | 15-05-11 | 12:17
Dit soort reacties heb ik toch wel gemist.
Welkom terug, solid.
@ Che_cuevara | 15-05-11 | 12:55
Gewoon een gewoonte van maken.
Dat went zo snel. Een beetje meer gedrevenheid is zaak anders neemt de linkse moskee het hier binnen no time over.
Ze hebben alreeds hun woordvoerders aan het werk gezet. ik noem geen namen....
Wilders is het product van de spastische manier waarop politici gereageerd hebben op de maatschappelijke ontwikkelingen in het Fortuyn tijdperk en de periode daaropvolgend. Fortuyn en Van Gogh hebben, ieder op hun eigen hun manier, gewaarschuwd dat er in Nederland een type-Wilders zou kunnen opstaan als de burgerrevolte niet serieus genomen zou worden.
De nalatenschap van Fortuyn (en Van Gogh) wordt geclaimd door rechts (een relatief gecreëerd begrip), maar zijn (hun) nalatenschap is van ons allemaal; de eerste politicus die dat door krijgt , er op een erudiete, serieuze manier mee omgaat en het in de praktijk uitvoert maakt een Wilders onnodig.
Twee stukken in een week maken duidelijk dat het eerste stuk nergens op sloeg; ik hoop dat je het zelf ook door hebt, Bas.
He, wat leuk, een stukje over de PVV. Die zie je anders nergens. Daar kan Joop nog wat van leren!
@BlitzFlicker | 15-05-11 | 12:51
Meestal zijn het de "linksmenschen" die op de minnetjes klikken.
En zoals solidaste al zegt, wij zouden dan als tegengewicht op de plusjes moeten gaan klikken.
Alleen heb ik daar weinig behoefte aan.
Moet weer OUT, tot laterz.
-weggejorist-
@Che_cuevara | 15-05-11 | 12:19
Mensen vinden het nooit leuk om een negatieve beoordeling te krijgen voor iets wat zij zeggen of doen. Maar echt invloed of waarde hebben die kudows verder niet. Ik kan me echt wel goed voorstellen dat voor sommige mensen hier het een opluchting is om op de "-1" knop te rammen als ze weer een 'linksmensch' hebben gesignaleerd. Dat zal ze leren!
@toetanchamon | 15-05-11 | 12:42
Inderdaad en de naam Hölzenbein maakt het alleen nog erger.
@Che_cuevara | 15-05-11 | 12:39
De rekening van mijn reanimatie belandt een dezer dagen op je deurmat.
*jawel... grinnik*
Wel raar dat het Linksche volkje zich druk maakt over een eventueel aan te leggen, door Iraël betaalde, spoorlijn negatief reageerd.
Ze zouden om het licht te zien samen met Gargamel naar Noorwegen moeten gaan, het ook bijna Pinksteren.
Maar met geen woord rept over de destijds geleverde, op kosten van de NL Belastingbetaler, Fokker Friendships aan de PLO, het aangelegde vliegveld dat door diezelfde PLO misbruikt werd en de aangelegde havenfaciliteiten die eveneens voor andere doeleinden werden gebruikt, dan de economische ontsluiting( zoals afgesproken), en door de IDF werd weggebombardeerd.
@Kees Klinker | 15-05-11 | 12:39
Hoi geloofsgekkie!
Kan iemand een topic maken over PVV en tieten? PVV en politiek daar is geen lol aan.
@ Che_cuevara | 15-05-11 | 12:33
Daar hoopt de krapuul kudo sekte ook op om dat soort mensen mee te krijgen anders zouden ze niet zo hun best doen.
De echte GS reaguurders zouden het dan om moeten draaien en tijdens het lezen zelf elke keer plus of min kudo's moeten geven.
Maak er zelf ook maar een gewoonte van anti krapuul lezertjes en lezeressen. Helaas zijn we allemaal niet zo gedreven en nogal makkelijk. Leuk, als je als vrije samenleving langzaam zelfmoord wil plegen, dan wel ja.
@necrosis | 15-05-11 | 12:35
*Proest* lol, (verslikt zich in de koffie)
Die gedachten alleen al.
@Che_cuevara | 15-05-11 | 12:39
Lol, is dat het beeld wat u heeft bij de 3 genoemde namen.
@necrosis | 15-05-11 | 12:39
And counting.
@necrosis | 15-05-11 | 12:35
Volgens Google is "zij" deze.
blog.schuppe.be/wp-content/uploads/200...
Wat een hoop antisemitisch geneuzel hier. Toen de HSL lijn aangelegd werd, vulden legio consultantsbureaus hun zakken met Nederlands beslating geld. Als Israel ook advies wil kopen, dan kunnen ze beslist in Nederland terecht.
Het probleem is dat die Linkse EU het als illegaal ziet dat Israel bouwt op de West oever. Volgens die linkse maffia mag Israel er geen huizen bouwen, geen veiligheidsmuren en geen spoorwegen.
Het zou goed zijn als Nederland eens een dikke middelvinger naar de EU laat zien, en onze Israelische vrienden even helpen met het bouwen van dat stukje sppor. Israel is door God aan de Joden gegeven en die mogen daar zoveel HSL-tjes bouwen als ze zelf goed vinden en die Linkse maffia in de EU en op geenstijl heeft zich daar maar bij neere te leggen.
@Che_cuevara | 15-05-11 | 12:30
Dan is hij/ zij sneller klaar dan minkudo's tellen!
*bijna -2900*
@eybazuin | 15-05-11 | 12:27
Een nieuwe zwitsal, alsof we er niet al genoeg van hebben. Welkom trouwens op GS!
@ecologiste | 15-05-11 | 12:32 |
Dat doen ze dus wel door hun voorliefde voor de status quo.
@Che_cuevara | 15-05-11 | 12:30
Straks blijkt hij/zij Jolande, Emile of Job himself te zijn....
@aardappelninja | 15-05-11 | 12:32
Wat moet hij dan schrijven "zeiken en schijten"?
Dat doe bepaalde reaguurders wel voor hem
De spoorbaan is illegaal volgens internationaal recht dus ik zie dit meer als weer een flauw kansloos ideetje van de PVV.
Nou PVV komen we nog met iets zinnigs?
Partij van de verstandsverbijstering .....
@solidstate | 15-05-11 | 12:32
Ja begrijp ik.
Maar dat zijn mensen zonder eigen mening, Kudde dieren dus.
solidstate | 15-05-11 | 12:21
De SP steekt de spoorwegarbeiders in de rug?
Dat lijkt me zeer sterk, want als er 1 partij in NL is die geen mes in de rug van een arbeider steekt is het de SP wel.
Verklaar je nader.
Overigens heb je wel gelijk wat betreft PvdA en FNV, maar dat zijn farizeers van de linkse kerk.
Allemaal leuk en aardig en van mij hoeven die vlaggen ook niet zo maar "Pipi en bahbah"????? Doe eens normaal ouwe kleuterleider.
@ Che_cuevara | 15-05-11 | 12:28
Ik heb het over mensen buiten die kudo sekte om die hier komen en denken hé daar zijn veel mensen het mee eens dan ben ik het ook.
@eybazuin | 15-05-11 | 12:27
Zie ik dat nu goed?
Maak jij hier echt speciaal een nick voor aan?
Geniaal.
@necrosis | 15-05-11 | 12:22
Is pilletjes aan het tellen.
@eybazuin | 15-05-11 | 12:27
Geert haalt het geld in ieder geval niet uit mijn kontzak, zoals gebruikelijk is bij de PvdA!
Maak je geen zorgen, er zijn genoeg alternatieve sites. Ik lees geenstijl zowieso steeds minder als 'alternatieve' nieuwsbron.
Pakzooi | 15-05-11 | 12:04
-------------
Welke?
Zoals deze...
www.artikel7.nu/
www.amsterdampost.nl/
Of bedoelde jij die niet?
@solidstate | 15-05-11 | 12:24
En dat zijn dus inderdaad meelopers.
Aan hun mening laat je je toch niets gelegen liggen, om de eenvoudige reden dat ze geen mening hebben.
@toetanchamon | 15-05-11 | 12:25
LOL
Geen wonder dat Geert hier steun aan geeft. Hij is immers bij die mensen in dienst? Waar haalt de pvv tenslotte zijn geld vandaan?
toetanchamon | 15-05-11 | 12:25 Psst, het is een dealert.
CoffeePatch | 15-05-11 | 12:24 Beitsen. Impregneren gaat teveel ten koste van het milieu.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:57
Heeft u een apotheek? u bent zo van de pilletje de laatste tijd.
Heiner | 15-05-11 | 12:23 Daar zeg je iets, die zes kilometer omstreden gebied, daar zou ie natuurlijk ondergronds kunnen worden aangelegd.
@ Che_cuevara | 15-05-11 | 12:19
Er zijn altijd mensen, vooral linkse meelopers, die hun mening af laten hangen van hoeveel mensen het met iets eens zijn.
Je kan die goebbels propagandisten niet verwijten dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn.
necrosis | 15-05-11 | 12:22 |
Misschien ff bezig met impregneren.
CoffeePatch | 15-05-11 | 12:20 En waar stopt die trein dan nu allemaal en die HSL niet? Want dat maakt ook uit.
De HSL? Is dat diezelfde HSL die bij Roelofarendsveen de grond in gaat om er voorbij Benthuizen weer uit te komen, enkel en alleen om het uitzicht op die zompige massa die men "Groene Hart" noemt en die ten onrechte al natuur wordt gezien niet te bederven? Die HSL die, naar goed Nederlands gebruik veel duurder is geworden dan afgesproken? Die HSL die het mooie dorpje Prinsenbeek nog wat meer vernielde? Die HSL die op prut gebouwd is, terwijl in Israel alles anders is? Nou, dan wens ik de Israelies veel sterkte toe.
Heeft iemand Hölzenbein gezien?
Net was hij/ zij er nog....
@poli | 15-05-11 | 11:49
Hölzenbein is inmiddels ook wakker... Zou het 1 met het ander te maken hebben?
@CoffeePatch | 15-05-11 | 11:48
inderdaad. Is dan helemaal niets meer geloofwaardig in de media?
@ BlitzFlicker | 15-05-11 | 12:18
dat waren de SP en PVDA die de spoorweg medewerkers in steek hebben gelaten.
PVDA/SP = FNV = messen in rug stekers.
Reisduur Tel Aviv Savidor-Jerusalem Malha 1:43 volgens
www.rail.co.il/EN/Pages/HomePage.aspx
Met die HSL gaat het 28 minuten sneller. Google maps: afstand tussen Tel Aviv Savidor-Jerusalem Malha 70,8 km.
Vraag: Met welke snelheid rijdt die HSL?
U
@seven | 15-05-11 | 12:08
Hoe kun je nou een opinie beïnvloeden door min-kudos te geven?
Die kudos zijn alleen maar cijfertjes. en je zou ook kunnen redeneren dat als je veel min kudo's krijgt, je juist een goede tegel hebt geplempt.
Bizar. De PVV heeft de medewerkers van het openbaar vervoer in Nederland een mes in de rug gestoken, maar voor het ov in Israël hebben ze opeens wel tijd en geld over. Waar de prioriteiten van de PVV liggen is duidelijk...
@ seven | 15-05-11 | 12:08
Dat zie je inderdaad heel duidelijk hier.
Linkse krapuul krijgt waarschijnlijk nog gratis door ons gesubsidieerd ruimte aangeboden in de moskee waar ze als dhimmi schoothondjes opzitten en pootjes geven aan hun moslim broodheren.
Chiant | 15-05-11 | 12:09
Ik ben wel politiek correct, maar niet echt links. Zeg maar PvdA/D66. Ik heb niet echt idealen, behalve dat de staatsschuld en de PVV wat kleiner worden. Verder denk ik dat de multiculturele samenleving geslaagd is. In het Westen gaat alles toch relatief goed. Overigens vind ik de islam een middeleeuws geloof. Maar gevaarlijk vind ik het niet.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit stuk niet goed vinden, of de kamervragen wel.
Hardstikke leuk voor de meneer in kwestie dat hij van treinen en Israël houdt, maak er een hobby van, een project, om expertise te zoeken, en zoek contact met de autoriteiten aldaar.
Maar waarom neem je die hobby mee naar je werk? Niet zomaar werk, volksvertegenwoordiger is zijn baan, en hij misbruikt het platform dat hij daardoor krijgt om een project te pitchen voor die expertise of investeerders.
@repulse 12.01
Ik hoop dat ongelijk heeft, maar....
@ Ciant dat dacht ik wel, maar wat heeft het voor zin? Ik maak me om beide kanten niet echt druk, ze doen het van beide kanten zichzelf aan. Deze discussie is veel te groot voor ons Nederlanders. We denken het te begrijpen, maar dat doen we niet. Van beide kanten niet.
@EUgenio | 15-05-11 | 12:09
En voor het gemak vergeten we alle verdere "incidentjes" maar.
Zoals daar zijn, Tasjesroof, inbraak, zinloos geweld, diefstal... de lijst kan eindeloos aangevuld worden.
Bestaat niet? Kijk eens de goeie kant op in plaats van alleen naar links.
Ik denk niet dat ze in Israel op advies van Pro Rail of de NS zitten te wachten, die jongens daar zijn niet gek...
@Hölzenbein | 15-05-11 | 12:05
Zal ik de vraag nog eens herhalen, of moet ik genoegen nemen met de veronderstelling dat je een soort van Bijstandskoning 2.0 bent?
Feit(!); je bent minkudokampioen op GeenStijl.
Bas, je bent nog een groter warhoofd dan Thomas vonderDunk. je wilde een negatief PVV stukje schrijven neem ik aan en begint met een slappe aanname. je hebt wel een punt met je betoog, maar de uitwerking van je verhaaltje is gewoon slap.
"Komt bij dat de Egyptische Nobelprijs voor de Vrede-winnaar Mohammed el-Baradei ook al heeft zitten zinspelen op een nieuwe Egyptisch-Israelische oorlog."
Ik hoop/denk dat el-Baradei deze taal alleen maar uitslaat om een groot deel van de Egyptenaren uit de greep van de moslimbroederschap te houden. www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/0...
@Chiant | 15-05-11 | 12:03
Onder kattenkwaad vallen alle "incidenten".
Als je die dus als "incident" classificeert is het geen criminaliteit en daardoor daalt de criminaliteit.
Maar zelfs Job heeft schijnbaar het licht gezien.
Dus "links" zal zich nu toch wel achter de oren gaan krabben.
Bas Paternotte kan nu toch pipi en bahbah doen op GS.
@EUgenio | 15-05-11 | 12:03
Ik begin te vermoeden dat u zelf ofwel een onderdeel van die cultuurverrijking bent, ofwel zo'n links politiek correcte hardliner met patent op het morele gelijk en oogkleppen, die zijn idealen heeft zien verdampen, maar krampachtig blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een daverend succes is.
Man, in heel Europa erkent de politiek correcte linkse kliek (zelfs Bos, Cohen, c.s.) inmiddels dat het een groot drama is geworden. Maar iets zegt mij dat ik dit reaguursel net zo goed niet had hoeven typen.
Chiant | 15-05-11 | 12:03
Israel is een schurkenstaat omdat het disproportioneel geweld gebruikt tegen Palestijnen. En omdat Israel al jaren het vredesproces frustreert met het bouwen op Palestijns grondgebied.
Kattenkwaad is racen met je brommer, belletje trekken, alcohol drinken en wiet roken op straat, kortom dingen die jongeren doen maar die niet mogen.
seven@ al die zogenaamde palestijnen met hun zaaddodende gezever mogen van mij allemaal terug naar hun heimat ( egypte en jordanie) ze willen toch geen eigen staat. dat heeft de geschiedenis ons al getoond.
gaza en westbank. schoonvegen en sinaasappelgaarden er op plempen. Dan kom ik met de supertrein een doosje halen... ben echt gek op sinaasappels.
reade romke | 15-05-11 | 12:02
De linkse minners zijn vaak geen echte GSers, maar linkse activisten die de opinie willen beïnvloeden. Uitleg www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/... ( & www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/... )
seven@ al die zogenaamde palestijnen met hun zaaddodende gezever mogen van mij allemaal terug naar hun heimat ( egypte en jordanie) ze willen toch geen eigen staat. dat heeft de geschiedenis ons al getoond.
gaza en westbank. schoonvegen en sinaasappelgaarden er op plempen. Dan kom ik met de supertrein een doosje halen... ben echt gek op sinaasappels.
bent, excuses.
Ik vind het erger dat de Deutsche Bahn door druk van de Palestijnse lobby uit dit project is gestapt...... Belachelijk zelfs.
EUgenio | 15-05-11 | 12:03
Jij ben echt niet normaal... Al die overlast die deze cultuurverrijkers veroorzaken, de uitwassen van de Islam die steeds meer naar de oppervlakte komen... Ach, dat zijn slecht tekenen van het moderne leven anno 2011. Ben jij eigenlijk wel ooit in Heerlen of Roermond geweest lutser?
Naast het gigantische aanbod van de HSL is er natuurlijk ook de OCV-chip. Done deal lijkt me.
reade romke | 15-05-11 | 12:02 | + 0 -
Of mag dat ook al niet van de PVV?
Zeggen dat ze zich niet aan hun topics houden?
@zeg maar jansen | 15-05-11 | 12:00
Ik zie geen vraag, misschien uitgeschakeld met de tool. Bovendien waarom of ik iets beantwoord of niet maak ik zelf wel uit. Mag dat? Ja dat mag.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:57
Lees: necrosis | 15-05-11 | 11:45
Het lijkt me overduidelijk dat een one-issue-reaguurder geen eerlijk antwoord kan geven op de door mij gemaakte opmerking.
*licht uit, spot aan voor Hölzenbein......*
@solidstate | 15-05-11 | 11:57
Maak je geen zorgen, er zijn genoeg alternatieve sites. Ik lees geenstijl zowieso steeds minder als 'alternatieve' nieuwsbron.
reade romke | 15-05-11 | 12:02 | + 0 -
Bij de PVV achterban die terecht teleurgesteld is.
@necrosis | 15-05-11 | 12:00
Ik alleen niet als een Pelstijnensjaaltje dragen...
@ reade romke | 15-05-11 | 12:02
Zou de redactie dat ook zien?
Of denken ze eindelijk lijken we op stormfront en krapuul. Dat kan ik me niet voorstellen maar dit zou een wake up call voor ze moeten zijn.
Deus Absurdia | 15-05-11 | 11:52
LOL ! Kijk eens goed naar dat twitteraccount, duidelijk het zoveelste ironische account van widtvoet ® (10:33) ook alle gevolgden zijn spoofs, widtvoet's hobby. ;)
reade romke | 15-05-11 | 11:53 | + 0 -
Niet zeuren.
PVV heeft stemmen binnengehaald op topics waar ze geen jota aan doen.
Dat mag, nee, dat moet een journalist schrijven.
Denk je dat ze luisten als Henk en Ingrid dat roepen?
@EUgenio | 15-05-11 | 10:40
Kun je mij uitleggen waarom Israël een schurkenstaat zou zijn? En zou je mij ook willen uitleggen wat je precies onder kattenkwaad verstaat? Is dat belletje trekken? Is dat tasje roven? Is dat papieren pijltjes door een open raam in de gordijnen schieten? Is dat een kassameisje intimideren en de winkel zonder betalen verlaten?
Vragen...
Het lijkt me beter als Van Roon een extra spoorlijn aanlegt van Limburg naar de rest van Nederland. Kunnen die Limbo's eens kennismaken met het multiculturele leven dat echt geen Mekkiaanse trekjes vertoont maar gewoon het gezicht is van het moderne leven in 2011.
Wat is dit voor een onzin. Sinds wanneer is Geenstijl een podium voor individuele meningen? Die worden achteraf gegeven door de reaguurders toch? Ik dacht dat het een nieuwssite was.
De artificiële peroxide halve blauwe Blonde bewijst hiermee echt niet te sporen.
Eerst N.L maar eens op de rails en daarna kijken of de lijn naar Jordanië, Palestina und so weiter kan worden doorgetrokken.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:40
Wat klopte er niet...
solidstate | 15-05-11 | 11:57 | + 1 -
Inderdaad. Ze hollen joop achterna. En als ik de plus kuddo's zie van de anti joden/joodse staat berichten dan schrik ik. Waar ben ik hier terecht gekomen?
Zucht..
Van je fouten kun je leren, kun je er voor zorgen dat je het in de toekomst beter doet, helaas een kwaliteit die pepernoot ook al niet bezit.
Nederland heeft volop geblunderd bij de hsl, volop fouten gemaakt, het is onnodig dat onze Israëlische vrienden dezelfde fouten hoeven te maken. Een adviseursrol bij de ontwikkeling van deze hsl in Israël is ook nog veel meer dan alleen een vriend helpen om dezelfde fouten niet te maken.
Pepernoot heeft de klok wel horen luiden, maar waar nou die verdomde klepel is, joost mag het weten. Jarenlang is de islam beteugeld door de heersende dictators in de omringende landen, ondertussen werd Israël van alles beschuldigd wat er verkeerd was door diezelfde dictators, het antisemitisme werd fanatiek aangewakkerd om de aandacht van de burgers af te leiden van de interne problemen.
Nu de dictators omvallen met de snelheid waarmee kinderen pepernoten eten tijden het sinterklaas feest kun je gerust stellen dat de doos van pandora geopend is. De nieuwe machthebbers zullen hun macht alleen kunnen consolideren door een nieuwe oorlog tegen Israël te beginnen.
De nato is verdeeld tot op het bot, met operaties in veel verschillende landen. Het westen voert de ene na de andere bezuiniging door op defensie, Amerika aan de bedelstaf, een bevolking die de oorlogen zat is. Dit zijn signalen die zullen worden gelezen als een afbrokkelende steun aan de soevereine staat Israël.
Juist nu is het belangrijk om de naar de islamitische wereld te tonen dat Israël niet alleen staat, een adviseursfunctie voor een hsl is een bijzonder goede low kost manier waarop die betrokkenheid kan worden onderstreept. Nu tijdig onze tanden tonen, kan voorkomen dat we onze nagels moeten gebruiken.
Pepernoot, het is een spel wat op een hoger niveau gespeeld word, dan jij ooit zal kunnen begrijpen. Je badinerende toontje is alleen een onderstreping van je eigen onkunde.
@Davidson | 15-05-11 | 11:50
Ik vertrouw vrouwen met geverfd haar niet!
@seven | 15-05-11 | 11:57
Het lijkt erop dat de 'Palestijnen' liever in de Middeleeuwen leven... Dat wordt straks nog wat met de stemming in september. Hamas heeft dit weekend nog aangegeven dat het Israel nooit zal herkennen en dat de strijd zal doorgaan. We maken weer dezelfde fout als toen met de PLO. Ze lullen vredige teksten richting het Westen en zaaien haat onder de eigen bevolking.
Hölzenbein | 15-05-11 | 11:57 Z'n vraag van 11:45. Die heb jij nog niet beantwoord.
@necrosis | 15-05-11 | 11:55
Waar heb jij het nou weer over? Heb je je pilletjes niet geslikt?
@ Deus Absurdia | 15-05-11 | 11:52
Dat is niet waar kijk maar de plus kudo's voor de linkse moskee reacties.
Het lijkt hier eerder de joop zo langzamerhand.
Geenstijl zou zich ernstig zorgen moeten gaan maken.
Het bestaansrecht als ander geluid hebben ze bijna verkwanseld. Zeker advies van pedo breedveld en tarik ramadan gehad.
Een artikel dat kop noch kont heeft en waarin wordt gezeurd over Geert Wilders hoort thuis op Joop.nl. Als wij in Nederland talent in huis hebben met betrekking tot de HSL dan moeten we dat te gelde maken. In Nederland zelf werkt het niet. En van fouten kun je leren, omdat het hier altijd fout is gegaan is er dus veel kennis van zaken. Kennis over hoe het niet moet! En hoe vaak is de TGV al veranderd van naam? De TGV heeft meer namen gehad dan er lijnen zijn waarmee de passagiers kunnen reizen! Als wij in Nederland toevallig spoorrails kunnen maken die we aan Israël kunnen verkopen dan is dat goed. Helaas maken wij in Nederland geen treinwagons meer, anders hadden we die ook kunnen verkopen. Ik denk niet dat iemand het idee heeft dat het voor niets moet. De Israëli's hebben geld genoeg om voor expertise te betalen, ik vraag me wel af waarom er geen talent op het gebied van treinen in Israël zou zijn.
Ik heb de indruk dat dit hele artikel bedacht is om zo veel mogelijk Godwins te genereren. Kijken of GeenStijl daarin óók beter is dan Joop.nl! Tenslotte de overtreffende trap van treinen naar het oosten, is toch wel een hoge snelheidstrein naar het oosten! En dat Wilders hier het voortouw in neemt is toch koren op de molen van iedereen die die partij met meer dan honderd-duizend leden wil vergelijken met die partij die maar één lid heeft.
@giechelmeisje | 15-05-11 | 11:31
Om een stevig, compenserend tegengeluid te laten horen ten opzichte van de politiek correcte linkse anti-Israëlische Gretageluiden. En van mij mag hij. Ik ben dat gedweep met die zogenaamd zielige Palestijnen eigenlijk ook wel beu.
Trouwens raar dat de Palestijnen een spoorlijn lopen te pesten tussen Tel Aviv en Jerusalem puur omdat deze nu eenmaal een klein stukje (6km vd honderden) Palestina kruist. Alsof Palestijnen nooit met de trein gaan. Beetje een land lamleggen,stel dat de Drenten dat hier zouden doen met bv gastransport of de spoorlijn vanaf Groningen naar Amsterdam, het land zou te klein zijn. Palestijnen hebben net als een provincie hier een soort autonomie, maar dat gaat niet boven staatsbelang.
@ reade romke | 15-05-11 | 11:53
ach,treinen boeit me niet zo- maar 32 min kudos bij "ik vind dit stuk niks aan" is opmerkelijk.
Het blijft een raar clubje die PVV. Waarom moet Nederland schurkenstaat Israel helpen? En waarom moet er meer blauw op straat terwijl de criminaliteit al jaren daalt? Wil de PVV soms een politiestaat waarin niemand meer jong kan zijn en een beetje kattenkwaad kan uithalen?
EUgenio | 15-05-11 | 10:40 | + 7 -
En de landen er omheen zijn geweldig? haha
Israel verdient vandaag eigenlijk wel een beetje steun, het is vandaag namelijk Nakba dag.. en.wikipedia.org/wiki/Nakba_Day
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:50
Meneer necrosis wacht op antwoord, en verstop je maar niet, ik hoor je tandenknarsen....
@reade romke | 15-05-11 | 11:54
Van stormfront
Grappig dat raymond de pvv ert dit weblog een riool noemt, terwijl zijn electoraat hier toch o erduidelijk de meerderheid vormt. Eigenlijk zegt ie daarmee dat pvv stemmers ratten zijn.
Deus Absurdia | 15-05-11 | 11:52 | + -1 -
Wel hij heeft wel gelijk. Steeds vaker zie ik hier steeds vaker anti pvv lieden komen. Waar komen ze weg? Mochten ze niet meer op joop komen?
Los van het feit Paternotte dat NL geen kaasch heeft gegeten van grootschalige logistieke projecten (zie vorige post) en daarvoor in het buitenland in de leer zou moeten, +veel voor je eerste alinea. Ik post regelmatig over de realiseerbare wensen van mens die dagelijks in files staan en oplosbare irritaties hebben. Maar dat is niet waarvoor de PVV er is.
wow- de min kudos bij de "pro-Israel" comments liegen d'r niet om.. toch verdacht :)
poli | 15-05-11 | 11:49 | + 0 -
geenstijl wordt met de dag linkser. Steeds komen er nieuwe schrijvers hier die weer een stukje over de pvv moeten schrijven. Wat is er mis om Israel te helpen met die lijn? Is het een vijand van ons? Gewoon vriendelijke hulp bieden mag toch? Ons laten zien dat wij Israel wel steunen. Het land tussen andere landen die geen democratie kennen.
Onze universiteiten hebben toch wel veel kennis om te helpen?
Langzaam maar zeker worden de poten onder Israëls bestaan uit gezaagd tot volle tevredenheid van de linkse moskee in NL gezien de plus kudo's op de 2de en 5de tegel.
Grappig dat raymond de pvv ert dit weblog een riool noemt, terwijl zijn electoraat hier toch o erduidelijk de meerderheid vormt. Eigenlijk zegt ie daarmee dat pvv stemmers ratten zijn.
Hansopje | 15-05-11 | 11:04
"Als pluche aan de kont plakt is kiezersverraad nabij".
Deze kan wat mij betreft regelrecht worden toegevoegd aan de "Lijst van Nederlandse spreekwoorden en gezegdes".
Bravo!
@poli | 15-05-11 | 11:49
De Taliban is geïnfiltreerd.
@necrosis | 15-05-11 | 11:47
Maar dat is toch een 'onafhankelijk' voormalig neukertje van Arafat (die zag zo slecht dat hij waarschijnlijk dacht dat er een verjunkte Arabier op hem lag)... En op die roem en eer teert ze nog steeds. Is zij werkelijk lid van SP?
@seven | 15-05-11 | 11:47
Jouw laatste zin gaat ook weer lekker nergens over, dus ook klinkklare onzin. En wat heeft dat links-rechts gezwets er eigenlijk allemaal mee te maken?
@zeg maar jansen | 15-05-11 | 11:46
Ik hoor het graag van Dr. Drs. Prof. Hölzenbein, die is tenslotte expert.....
seven | 15-05-11 | 11:47 Het eerste advies zou natuurlijk moeten zijn om die lijn met een boogje om het omstreden gebed aan te leggen.
Dat zal dan wel weer van de tijdwinst afgaan, dat dan weer wel.
wow- de min kudos bij de "pro-Israel" comments liegen d'r niet om.. toch verdacht :)
toetanchamon | 15-05-11 | 11:33 |
En ook nog fan van van van Jole. Die Paternotte lijkt me een geschikte kandidaat voor het programma wie is de mol.
zeg maar jansen | 15-05-11 | 11:46 Hee, is daar niet een liedje over?
Op de VU. (Een instelling die volgens meeste PVVers geannihileerd mag worden) is een rapport verschenen over de beslissingen die tot de HSL en andere grootschalige logistieke projecten hebben geleid. Titel: L'histoire de fail.
Hölzenbein | 15-05-11 | 11:32
Volgens mij gaat het niet om geld, maar om (door Israël te betalen ) knowhow. Deutsche Bahn is nml onder Palestijnse druk gestopt met de opdracht, wellicht zwicht NL niet voor Palestijnse intimidatie. www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenlan...
(Verder, wat een harde opstelling, als links (dan echt gratis) hulp geeft in Afrika of Palestina vindt je het wel oké.)
@Davidson | 15-05-11 | 11:43
Je bent Gretta vergeten....
necrosis | 15-05-11 | 11:45 Als die kinderen daar maar woonden. De meesten bestaan niet eens.
Of ze wonen gewoon hier maar staan bij hun tante in Marokko ingeschreven.
woefdrammer | 15-05-11 | 11:37
De SP bruinhemdenpraat? Qu'est-ce-que c'est que ça?
En Jodenhaat? Hoe komt u daar nu bij?
Dit heeft er in geheel niets mee te maken.
@Che_cuevara | 15-05-11 | 11:44
"e" uitgumt.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:32
Ik verwachtte je al op een topic als dit, mijn vraag: Ga je nu ook flink tekeer tegen politici die verantwoordelijk zijn voor kinderbijslag die uitgekeerd wordt voor kinderen die buiten Nl wonen?
@zeg maar jansen | 15-05-11 | 11:34
Als heet kosher is, is het toch goed.
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:40
''net zoals SP, GL en de PvdA dat met 'Palestijnen' hebben.'' Dit klopt volgens u niet? Martijn van Dam, Meulenbelt, Dibi, van Bommel etc. zijn gelieerd aan welke partijen? Maar u bent het erover eens dat we daar niks financieren louter adviseren...
@Fijnstoffer | 15-05-11 | 10:50
De PVV slaat altijd door, altijd...
Zijn er ook zitplaatsen gepland? En tussenstations? En ramen?
Israel opzadelen met nederlandse spoorwegen, is dat geen verkapt antisemitisme?
@Raad_maar_raak! | 15-05-11 | 10:45
Inderdaad. Net als de PvDD, opkomen voor het algemeen belang van het volk, niet alleen voor dieren. Eigen treinen eerst!
@woefdrammer | 15-05-11 | 11:37
Jodenhaat?!? Waar lees jij dat dan? Je loopt wat te roeptoeteren, drammert.
@acac | 15-05-11 | 10:20
En als ik eens een keer op tijd kan reizen met de NS
@BJ-tje | 15-05-11 | 10:16
Het is hier geen Hyves
@Chicka | 15-05-11 | 11:36
Of al die cultuurverrijkers voegen een keer daad bij woord en vertrekken richting (thuis)landen waar het, naar eigen zeggen, toch allemaal beter is... Zijn we gelijk van al die achterlijke randverschijnselen af. Henk en Ingrid zijn nog altijd wel onze paupers, tokkies whatever...
@Davidson | 15-05-11 | 11:37
Dat laatste klopt niet, dus onzin.
Bisschop Gijsen | 15-05-11 | 11:28 En dan hebben die Israëli's het eerst aan de Duitsers gevraagd. Dus.
Triest stukje.... beter je best doen ipv zo'n broddelwerkje te plempen.
De eSPee-bruinhemden-praat / jodenhaat druipt er van af. #SICK
@Hölzenbein | 15-05-11 | 11:32
Dus door ze te adviseren financieren we wat eigenlijk?
Wilders en de PVV hebben een speciale band met Israel, net zoals SP, GL en de PvdA dat met 'Palestijnen' hebben.
@toetanchamon | 15-05-11 | 11:33
En voor de Jaap, brrr...
-weggejorist-
Weet je wie ook spoorbanen aanlegde om Joden te laten reizen?
Oplossing is simpel: Greet emigreert met zijn 1,5 miljoen Henk & Ingrid's naar Isralonië. Win win situatie!
-weggejorist-
Het komt allemaal door Geerts banden met de Joodse maffia, de Kosher Nostra.
OT/
Een joop schrijverT actief bij GS.
www.joop.nl/opinies/profiel/gebruiker/...
Brrrr.
Flikker eens gauw op met financiëringen in Israël stelletje malloten van de PVV.
the fuck... the fuck...
kan iemand mij eens een keer uitleggen waarom de heer wilders zo pro-israël is? hij is bij mij weten geeneens een jood. en al was hij dat wel, dan gaat hij er niet chique mee om als een echte jood betaamt.
PVV+1000 Politie Afghanistan schrappen en Israel helpen.
Joden en treinen gaat niet samen.
De spoorlijn loopt zonder toestemming door Palestijns gebied en valt daarmee onder koloniseren, een oorlogsmisdaad volgens het verdrag van Genève en het Statuut van Rome.
Geert rommelt ons een oorlogsmisdaad in.
@Willianus Wortelus | 15-05-11 | 10:20
Juistem. En rechts inhalen moet toegestaan zijn, onnodig links rijden bestraft met invordering rijbewijs en vrachtverkeer zou tijdens de ochtend- en avondspits niet op het hoofdwegennet mogen komen.
Ik denk niet dat dit de reden is waarom mensen op de PVV hebben gestemd.
Kom op Geert, doe eens wat je moet doen.
Bas, je suggereert dat de achterban van de PVV niet blij is met de pro-Israel-houding van die partij. Ik heb juist op de PVV gestemd omdat dat de enige partij is die zich onomwonden voor Israel uitspreekt. Ik kan me voorstellen dat juist de steun voor Israel en het onderkennen van het gevaar van de Islam voor veel Bijbelgetrouwen Christenen reden is om PVV te stemmen.
Zijn die plees van 250000 euro al binnen?
Moet voor dat geld toch wel een koningklijke ervaring worden!
Goed stuk. Ben het er helemaal mee eens. Ik denk dat de meeste PVV-stemmers inderdaad gekozen hebben voor die eerste paar zinnen. Wat moet Nederland nou met een HSL naar Israel..
Het is teminsten wel infrastuctuur en geen groote zak geld voor een of andere dictator uit een land waar de meeste mensen naar nederland komen om nog meer van onze centjes te eisen.
Over hypocrisie gesproken... De grote PVV leider G. de Wilders neemt termen over van GS en nu dat er iets negatiefs over PVV er opstaat is het ineens de riolering van het internet.
@necrosis | 15-05-11 | 11:12
Ik heb nog een spoorlijntje op zolder staan.
Werkt perfect en altijd op tijd.
En het belangrijkste, geen OV kaart nodig.
Wel stemmen, niet stemmen, heeft het überhaupt zin.
Er veranderd hier niets en onze politiek/politie/leger is voornamelijk bezig met en in het buitenland. WTF.
We zetten liever de joden op de trein ipv dat henk-sr en Ingrid-sr onder de douche zetten.
Je kunt beter op partij voor de dieren stemmen als je in je land als een beest wordt behandeld, die staan voor vrijheid, betere zorg, beter transport, betere huisvesting en rechten.
Wat hebben wij hier in Nederland nou te maken met het treinverkeer behalve dan dat er vanuit dit land vele treinen richting het oosten reden met de opa's en oma's van de huidige bewoners van Israel? Ik kan me nog herinneren dat Nederland een haven bekostigde in Palestijns gebied, die pardoes door Israel naar de zeebodem werd gebombardeerd. Niet doen dus! VBovendien zou het fijn zijn als het op de Nederlandse sporen wat beter zou zijn. Voor Israel wil de PVV blijkbaar een tijdswinst van 28 minuten halen, terwijl hier nagenoeg alle treinen bij een miezerbuitje 28 minuten vertaging hebben...
Ik heb niets met treinen, mijn auto doet het altijd en rijdt ook nog eens op tijd!
*tong uitsteken doet*
Ja, genoeg is genoeg.
Dit kost de PVV weer een stem.
Volslagen krankzinnig idee. Laten ze het daar in Israel effe lekker zelf uitzoeken zeg, mafkees De Roon...
In de gemiddelde Goudse wordt elke vrouw nog voor hoer uitgemaakt, maar een HSL in Israël verdient voorrang? Alsjeblieft, daarvoor hebben mensen geen PVV gestemd! Elke minuut die de PVV met dingetjes in het buitenland bezig is, is ze niet bezig met straattuig. Even de prio's bijstellen, Greet...
Word een beetje kriegelig bij over de grens kijkende politici.
Meer dan genoeg problemen hier, over de grens kijken kan 't bedrijfsleven veul beter.
Als Nederland er aan gaat meedoen, laten we dan vooral niet vergeten de *kuch* experts van TSL het plaatsbewijzensysteem onder de loep te laten nemen.
Erratum: acquisitie
De reactie van Raymond de Roon is veelzeggend genoeg, hij stelt het niet op prijs geconfronteerd te worden met de niet ingevulde verwachtingen van de PVV-stemmer. Als pluche aan de kont plakt is kiezersverraad nabij.
Zouden de ingenieursbureaus zelf niet de weg weten naar Israël? Zo opdracht / aquisiti lijkt mij gewoon een private zaak voor het bedrijfsleven zelf. Of doelt de PVV op de ingenieurs bij staatsbedrijf NS? Een opdracht scoren is mooi, maar wel tegen puur zakelijke voorwaarden, want de PVV was toch al geen fan van ontwikkelingssamenwerking, dan ook hier niet.
Ik begrijp echt helemaal niks van dat gedweep met Israel. Israelische vlaggen op je bureau? Ben je neit goed wijs? Waar zijn ze in Jehovasnaam mee bezig?
Als dit een Mossad-operatie is, wat ik niet uitsluit, dan wel een hele slechte.
Stop de demonisering!!11!!... Van Bas Paternotte.
Advies op treingebied HAHAHAHAHA proest.
De linkse Paternotte-clan krijgt na HP/De Tijd ook hier voet aan de grond. Een fraai podium voor de D66-hypocrisie.
Kialna | 15-05-11 | 10:39
Daar is Kris later op teruggekomen. Immers ook windturbines kosten veel schaars materiaal www.lowtechmagazine.be/2010/10/genoeg-... en arbeid om te maken en PV is in NL helemaal onzinnig. In 2015 is PV nog zeker 12x duurder per kWh en de energie om panelen te maken en de grondstoffen daarvoor te winnen is aardig scheef. (De helft van de energie die zo'n paneel gedurende z'n leven (onder ideale condities) in NL opwekt was nodig voor de productie. (PV gem. capaciteitsfactor in NL is nog geen 10%)
Kialna | 15-05-11 | 10:40
Per persoon wordt bedoeld natuurlijk. (Auto met 2 mensen erin scoort al beter dan de trage variant vd hsl.
Heel die PVV op de trein naar Israël zetten en niet meer aan terug denken!
@widtvoet ® | 15-05-11 | 10:33
Die man is goed ingewerkt: nul komma nul inhoudelijk verweer.
@zeg maar jansen, hoe weet jij dat nou weer!
Steun aan een israelische HSL is ontwikkelingssaenwerking. Ook nog eens in een oorlogsgebied. Pvv is tegen ontwikkelingssamenwerking want dat is een linkse hobby.
Een vlag van enig ander land dan nederland of de eu vlag ophangen in de nederlandse parlementsgebouwen is landverraad.
De pvv maakt zich weer eens belachelijk doorzichtig duidelijk een gevaar voor dit land te zijn.
Goed stuk van de heer Paternotte. De PVV slaat een beetje door met het prosemitisme.
Ik wil ook een trein dat me dwars door de gevarenzone van Gouda brengt.
Geert wil natuurlijk eerst kennis uit het buitenland opdoen eer hij de mensen hier op de trein wil zetten.
Geen cent naar welk buitenland dan ook voordat we hier in nederland de zaken op orde hebben.
En dat begint met de PVV ook al niet op te schieten.
GOED ARTIKEL BAS!!!11!!
Dat je pro-Israël bent prima, maar je bent eerst volksvertegenwoordiger van Nederland Geert. Prioriteiten stellen.
widtvoet ® | 15-05-11 | 10:33 Wat is het toch een dombo, iedereen weet dat je 'insinuerend' zó schrijft.
Na "een eskimo omdat het moet" op tv nu ook "een geestelijk gemankeerde omdat het moet" als stukjesschrijver op GS?
En ik had nog zo gehoopt op een verslag van een telefoongesprek van Superbas met den Uyl en de gevolgen daarvan voor de huidige samenleving.
NL heeft daar geen ervaring mee omdat HSL's hier in Nederland gewoon niet nodig zijn. De Randstad is inderdaad 1 grote stad en je kunt er dus niet meer dan 10km rijden zonder te moeten stoppen voor een groep mensen die ook halte denkt te verdienen. HSL's hebben zin als je even 200km door kunt kachelen en dat kan niet in dit land. Kortom, laat die Thalys gewoon lekker stoppen waar die dat nu doet en verder niet meer zeuren en niet meer investeren.
seven | 15-05-11 | 10:39
Ze verwoorden ook dat een auto beter zou scoren, ook als er meer mensen in zitten. Probeer maar eens 500 mensen in één auto te stoppen. Dat wil ik zien :)
Het blijft een raar clubje die PVV. Waarom moet Nederland schurkenstaat Israel helpen? En waarom moet er meer blauw op straat terwijl de criminaliteit al jaren daalt? Wil de PVV soms een politiestaat waarin niemand meer jong kan zijn en een beetje kattenkwaad kan uithalen?
seven | 15-05-11 | 10:23 |
Buiten dat zit hier de crux:
"Als een trein wordt aangedreven door elektriciteit opgewekt via steenkoolcentrales, dan is de milieuscore beduidend slechter dan die van een modern vliegtuig. Wordt de elektriciteit echter geproduceerd met windmolens of zonnepanelen, dan kan je stellen dat zon trein een even milieuvriendelijk vervoersmiddel is als een fiets hoe snel hij ook rijdt. Spoort een trein op elektriciteit opgewekt door kernenergie, zoals in Frankrijk, dan veroorzaakt hij tenminste geen (of veel minder) broeikasgassen."
.
In Nederland hebben we niet echt iets milieu vriendelijks. We kunnen in principe aan de slag met waterkracht en kernenergie, maar... ja dat wil allemaal niet zo.
ps @ 10:23 'De nieuwste generatie hogesnelheidstreinen is even milieuvervuilend als een vliegtuig.(...)Een hogere snelheid gaat ook ten koste van de capaciteit van de spoorlijn. De Europese politiek om reizigers uit ecologische overwegingen te doen overstappen naar de hogesnelheidstreinen, houdt geen steek.(..)Het energieverbruik neemt exponentieel toe met de snelheid.(..)Ook de milieuscore van de huidige hogesnelheidstreinen (gerekend aan een snelheid van 225 kilometer per uur) is volgens de studie niet zo denderend: een moderne dieselauto met twee inzittenden stoot per passagier evenveel broeikasgassen uit. Met meer passagiers aan boord scoort de auto zelfs merkelijk beter als de HST.(..)In feite zijn zelfs de huidige, trage hogesnelheidstreinen even milieubelastend als een vliegtuig. (..)[sterker] houdt [nog] geen rekening met de energie die het kost om spoorwegen aan te leggen en te onderhouden.
De constructie van honderden kilometers beddingen, rails, dwarsbalken en bovenleidingen vraagt niet alleen veel geld, maar ook duizenden tonnen staal, koper, hout, beton, zand en grint. Dat moet allemaal geproduceerd of ontgind worden, en getransporteerd. '
Denk daaraan als GL pleit voor snellere treinen. Ze slurpen makkelijk 5 a 10 keer meer stroom pp dan een 'trage' en dat voor een minuut tijdwinst?
widtvoet ® | 15-05-11 | 10:33 | WTF. Gretta volgt 4 man. Waaronder Raymond? twitter.com/#!/DuisenbergG/following
Geert staat overduidelijk op de loonlijst van de Mossad, er zal al een huisje en stukje land, tezamen met nieuw kapsel, voor hem klaar staan als zijn werk voltooid is.
Soort 5de colonne, maar dan pro-joods.
Kan de PVV mij even uitleggen waarom ik ook alweer op hen gestemd heb?
Voor elke reden waarom ik zelf denk het gedaan te hebben, heb ik tot nog toe niet 1 thema teruggezien.
Volgende keer gewoon blanco!
Pvv & hsl?
De combinatie van de twee is al gedoemd om te mislukken.
seven | 15-05-11 | 10:23 |
Daarom worden nu nieuwe treinen ontwikkeld die aan retourstroom doen. De nieuwe Fyra treinen bezitten die techniek al. Dat wil zeggen dat er minder stroom verloren gaat en het dus iets of wat rendabeler wordt. Alleen heb ik nooit beweerd dat het milieuvriendelijker is/was. Maar ik ben ontwerper, althans, ik studeer ervoor, en ik wil de treinenbouw/sector in. Ontwikkelingen doorvoeren en dit is inderdaad iets om naar te kijken uiteraard.
.
Niets is perfect, alles kan beter.
Oh oh. Raymond is boos: "Smerig insuenerend stukje van @baspaternotte op GeenStijl. Het weblog maakt haar naam als de riolering van het internet opnieuw waar.
" twitter.com/#!/RaymonddeRoon/status/6...
hoe gaat dat spoor dan? onder de zee door of door het gezellige Syrië en Libanon?
Geertje is een beetje de weg kwijt. Op wat voor manier zijn Henk en Ingrid gebaat bij een tijdswinst voor Israëlische forenzen van 28 minuten?
Geert, zorg eerst maar eens dat die NS op tijd rijdt, en richt je maar eens op onze ouderen en hulpbehoevenden voordat je je gaat bekommeren om het leed van een paar Israeli's duizenden kilometers verderop!
Anja heeft wel baat die trein verbinding. anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2011/02/18...
Hij gaat toch niet door, maar onder (tunnel) de WJO?
Wat een raar stukje! Oud nieuws - dinsdag jl - opgerakeld om 'iets' te zeggen maar wat? Volstrekt van onvoldoende kwaliteit voor dit weblog. Opzouten, oefenen en over één jaar terugkomen.
Je punt maken door het te hebben over pippi en bahbah...
*zucht*
Nederland is wel sterk in 'verkeershandhaving'. Zo veel mogelijk - letterlijk - drempels opwerpen om de automobilisten het leven zuur te maken. En als de snelwegterroristen even het gaspedaal te diep intrappen flitsen de camera's van de snelwegpaparrazi er op los.
Dáár is Nederland wel goed in.
Maar openbaar vervoer?
Nee.
Als er gediscussieerd wordt over wel of geen toilet in treinen in plaats van verbeteringen aan trajecten en de vertragingsproblematiek weet men overduidelijk niet waar de prioriteiten liggen.
Er gaan al velen jaren honderden miljoenen per jaar van de EU en Nederland naar Palestina. Daar kun je je druk om maken of je kiest ervoor om je druk te maken over een kutvoorstel wat toch niet gaat gebeuren, maar wel van een PVV-er afkomstig is. Bas weet het wel.
Weer dom stukje van Bas. Hoop dat hij nog in zijn proeftijd zit. is gewoon handel en ondernemersgeest. Droevige titel overigens. Solliciteren bij Joop?
Ik heb me altijd al afgevraagd wat die pro-Israelische houding per definitie met het wel en wee van NL te maken heeft.
Misschien zijn die van de PVV wel gewoon fan van ajax.
Er komt een langzame trein om de bocht van de heer Zinneman:
"All that foreign oil controlling American soil
Look around you, it's just bound to make you embarrassed
Sheiks walking around like kings, wearing fancy jewels and nose rings
Deciding America's future from Amsterdam and to Paris
And there's slow, slow train coming up around the bend.
Man's ego is inflated, his laws are outdated, they don't apply no more
You can't rely no more to be standing around waiting
In the home of the brave, Jefferson turning over in his grave
Fools glorifying themselves, trying to manipulate Satan
And there's slow, slow train coming up around the bend.
Big-time negotiators, false healers and woman haters
Masters of the bluff and masters of the proposition
But the enemy I see wears a cloak of decency
All non-believers and men stealers talking in the name of religion
And there's slow, there's slow train coming up around the bend".
Voor de eventuele muziek en volledige even zoeken op internet
Hmm. Politici steken nu eenmaal graag de handen uit de mouwen en in het NL belastinggeld, uit naam van vermeende problemen in de buitenlanden. Dat lijkt op betrokkenheid; brengt geld in zakken; en is moeilijk te controleren op effect.
Jammer dat ook Geert daar geen uitzondering op vormt.
Kialna | 15-05-11 | 10:04
Apart altijd dat hard rijden met de auto als zeer onzuinig en milieuonvriendelijk wordt gezien, terwijl dat net zo goed geldt voor de trein. www.lowtechmagazine.be/2007/04/vliegtu...
Laat China het fixen, die hebben wat dat betreft meer ervaring met hogesnelheidstreinen.
Graag doen, maar pas als de Betuwelijn rendabel is en de metro in 020 klaar is.
Kan Geert ze daar in Israel niet helpen met het opzetten van de dierenpolitie? Dat is tot slot de expertise van de PVV.
Politiek moet zich niet economisch met politiek bemoeien.
Grote faal van PVV en dat gaat Henk en Ingrid weer centjes kosten. en hun huur gaat ook alweer omhoog dankzij de groeiende inflatie en zeker extra 5% als Henk even een kleine kortstondige financiële meevaller heeft.
Van Roon predikt rechtse kerk lulkoek.
Hier in Nederland zijn ze niet verder gekomen dan de cavia-politie maar wel mee willen doen in een prestigieus spoorlijntje waar niks mee te verdien valt.
De prioriteit van Wilders kliek ligt vooral in Israël. Over dubbele loyaliteit gesproken.
Ik wil helemaal niet pissen en schijten in een Sprinter. Getver. Ik haat openbare toiletten en al zeker die waar ook het plebs zijn behoefte doet. Want je ruikt het hoor, of er normaal voedsel de endeldarm heeft verlaten of 3 weken pizza's en bier.
Nee. Ik wil niet in een sprinter. Ik wil met een dikke V8 over de Nederlandsche wegen kunnen scheuren op de meest linkerbaan van 4 stuks. Asfalt moet er komen. Veel asfalt. En een verbod op het inhalen van vrachtwagens met minder dan 120 km/u.
ROFL @ funkyd
Nederland is altijd 'gul' geweest in het doneren van cadeau'tjes aan andere landen. Ondanks weer een 'architectonisch' werkje in New York.
Of wat te denken van al die paviljoens tijdens wereldtentoonstellingen.
Probleem is inderdaad wel dat de kennis van spoorrails aanleggen, boven of onder de grond, de laatste jaren drastisch is gedaald. En als het eenmaal ligt zijn er altijd problemen met warmte, seizoenswisselingen of achterstallig onderhoud.
Nederland moet zich niet bemoeien met spoorrails aanleggen, laat men Zwitserland raadplegen bijvoorbeeld.
Nederland + trein = F-A-A-L(duhh, dat wisten we al)
Weten ze zeker dat het een HSL moet worden? Kan het niet een metro worden? Zijn we ook niet goed in namelijk maar er gaat wel heel veel geld in om.
... ik bedoel dat gedweep met Israel moet ergens vandaan komen...
Zal de PVV steekpenningen hebben gekregen van Israel
Geen treinen naar het oosten mag ik hopen...
Caveman48 | 15-05-11 | 10:04
De trein zal ongetwijfeld een eindstation (npi) krigen in of nabij Oost Jeruzalem.
Geert heeft zijn pro-Israel houding ingenomen op een heel oud standpunt: de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Bovendien weat zowel de bevolking als de regering daar exact wat de Islam is, doet en nastreeft.
Het idee om in een andere beschaving een paar centen te gaan verdienen is inderdaad een onwennig geluid nadat we jarenlang belastinggeld in bodemloze beerputten hebben gesmeten.
Begrijp die Palestijnen (en BasP) niet. Is toch fijn als als die Joodsche forensmensen minder lang op jouw Jordaanoever verblijven? Als dit leidt tot minder geweld dan moet Geert in 2014 voor de nobelprijs voor de vrede worden voorgedragen.
Als het gewoon een puur zakelijke deal is en wij eraan kunnen verdienen, why not. Oké, het ligt wellicht gevoelig omdat het door de Westbank gaat, maar Shell doet ook zaken met bv Nigeria, doen we ook niet moeilijk over. VOC ftw.
*"Deutsche Bahn trok zich onlangs terug uit het spoorproject. Dat gebeurde onder druk van de Palestijnse lobby. De lijn Tel Aviv - Jeruzalem loopt namelijk voor een deel door de Westbank"
*Prinsenvlag hijst*
boeing747 | 15-05-11 | 10:09 Aardrijkskunde was niet je lievelingsvak op school hè?
Trek die HSL lekker door! Met wat tussenstops hier en daar. Kunnen we direct al die licht getinte boefjes thuis afzetten.
Sturen we Gretta Duisenberg toch als adviseur daar naartoe. Wij blij, zij blij.
Die kop kon veel suggestiever. Zoals wil joden op de trein zetten.
Nee je kan beter die moslim landen hulp bieden dat is natuurlijk geen belasting geld.
Je ziet elke dag wat je ook in Ned terug krijgt van de zege die multi-culti brengt.
Run Joden Run, de MoslimBroederschap komt eraan en zorgt voor WOIII
lol @ funkyd | 15-05-11 | 10:02
Aardig tiepseltje Bas. Stuitend, die Iraanse oorlogsschepen. Waar is Hosni?
-weggejorist-
Ongetwijfeld een éénrichtingspoor? Geen treinen naar het oosten mag ik hopen...
Tss, vind het toch jammer dat er weinig tot nul komma nul research wordt gedaan naar de huidige HSL. En ja, er zit idd een faal in. Ene ProRail heeft bezuinigd op onderstations waardoor er te weinig prik op de bovenleiding zit zodra er 2 treintjes kruisen. HANDIG! Inmiddels zijn ze bijgebouwd, heeft KPN problemen. Ja begin maar vast met lachen; KPN is de provider van het Nederlandse spoorwegnet. Omdat het altijd bereik heeft (HAHAHA). Ze zijn nu bezig met de baan (HSL Noord) tussen Rotterdam en Amsterdam om te zetten naar Level 2 ERTMS. Dat wil zeggen dat er binnenkort door Thalys ook dáár 300 gereden kan worden. Fyra is momenteel beperkt tot 160 ivm het materieel. Fyra gaat eind 2011/begin2012 rijden met het daarvoor bestemde materieel.
Tot zover uw HSL 'specialist'
Laten we groenlinkse Bas als internationale journalist stationeren in Gaza. Dan hebben we daar ook een lijntje.
Geert moet zijn geldschieters tevreden krijgen, anders is hij straks nog voor het einde van de kabinetsperiode failliet.
Is het heel erg als ik dit stuk niks aan vind?
Wellicht dat dit de oplossing is voor de hobby politici voordat ze de politiek in gaan!
http://www2.citiesxl.com/
Geert moet snel stoppen met dat gedweep met israel, we zitten hier in NL !!!
Ik kan me voorstellen dat Joden niet gauw in een Duitse trein zullen stappen, alleen daarom al heeft Geert gelijk.
REAGEER OOK