Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U rijdt met een Renault Fukushima. Mag dat?

toettoet534.jpgA. Ja, want er was een treinstaking B. Nee, natuurlijk. Dit is Nederland C. Jawel hoor. Zo rollen Fransen. D. Eej joh. Het is maar uranium hexafluoride E. Cool. Die zag ik ook op de A50

Reaguursels

Inloggen

Misschien zat d'r niks in?

PauperPanda | 16-05-11 | 14:18

@superboer
Zonder ik de boeken te kijken durf ik te zeggen: Ga opnieuw ADR doen, ADR chauffeur!

freakindelspeciaal | 15-05-11 | 14:57

E Nee dat mag niet, want de achterste "verpakking" is voorzien van een kenmerk "Marine Pollutant" (danwel "milieugevaarlijke stof") met een blauw achtergrond. Dat is niet toegestaan. Moet wit zijn. Prent!

freakindelspeciaal | 15-05-11 | 14:40

C want zo rollen franse

Bartske8 | 14-05-11 | 18:44

C

Lijmpistool | 14-05-11 | 16:50


Als UF6 niet zo etsend was (zeer agressief zuur), was er eigenlijk niets mis mee.

Kees Klinker | 14-05-11 | 13:45

D.W.D.D.
D denk ik.

winterpeen | 14-05-11 | 13:29

antwoord c want dit valt onder de ADR, dit is een radioactieve stof (bijzonder transport klasse 7) dus alleen met toestemming van autoriteiten

Judas3rd | 14-05-11 | 13:10

C omdat het ken -kan-

BOER-uit zwolle | 14-05-11 | 13:05

Niets mis mee. Dat spul zal ook getransporteerd moeten worden, en het zit daar prima in die dikke vaten.

TheChemist | 14-05-11 | 12:46

ideale manier om 15 ton coke te vervoeren zonder gedoe.

speedy_con33 | 14-05-11 | 12:14

D, niet zo spannend.

Lucky Duc | 14-05-11 | 11:35

Doe me dan maar E

brandweermeisje | 14-05-11 | 11:35

Ik betaal 8 eurocent inclusief belasting per kw/h. Laat maar rijden die fukyuoshimas. Ik woon trouwens in aan aardbevingszone niet ver een kerncentrale.

openluchtgevangenis | 14-05-11 | 11:05

GeenStijl gaat GroenPies: +1

p boos | 14-05-11 | 10:55

F: Ja, als het Wilders was. Nee, als het iemand slim was.

SparticusX | 14-05-11 | 10:44

D. Zo een zag ik ook met Engelse platen op de A15 ter hoogte van Papendrecht rijden donderdag.

nelson | 14-05-11 | 10:24

E.Op 2 mei ook al.

Zure prak | 14-05-11 | 10:24

because we're french

pe4444 | 14-05-11 | 10:10

Moet daar tegenwoordig niet zo'n netje overheen?

Alexander de Kleine | 14-05-11 | 09:41

UN 2978:
RADIOACTIEVE STOFFEN, URANIUMHEXAFLUORIDE, niet splijtbaar of splijtbaar, vrijgesteld

Dit goedje zit erin, niet gevaarlijk.

Groetjes van een ADR (gevaarlijke stoffen) trucker

superboer | 14-05-11 | 09:21

Met zo'n bordje mag 'ie door rood licht rijden, de bofferd, en geen agent durft hem aan te houden.

070 | 14-05-11 | 09:09

Storman | 14-05-11 | 07:59

Yep ... netjes 200m uit elkaar met 1 a 2 tonnetjes er op, volgens mij gebeurt dit al een paar jaar.
Laats 5 wagens gezien met een autotje er achter van het zelfde bedrijf.
Alleen ik zie nooit van die groene eikels op de weg liggen om dit nucilair transport tegen te houden ...

FapMaster | 14-05-11 | 08:27

ik zag ze nog op de A1 richting Twente licht geven
zou ajax er achter zitten

Redneck | 14-05-11 | 08:13

Deze rijden zo vaak over de a50.

Meestal in colonnes van 4 of 5 van deze wagens, altijd richting het noorden.

Storman | 14-05-11 | 07:59

Niks leuker dan paupers een discussue zien voeren over iets waar ze totaal geen ene flikker verstand van hebben.
eww.. radioactief.. eww straling eww eng eww gevaarlijk..

Maar ondertussen wel elke zomer vol in de zon met de blote bast tussen alle andere paupers in Benidorm op het strand liggen een maand lang..

Deus Absurdia | 14-05-11 | 07:40

D. UF6 dus en dat maak je van U308. En UF6 is gasvormig. Zo leert u nog eens wat.

Ribero | 14-05-11 | 07:07

Kwam die truckies regelmatig tegen op de A1 maar dan met engels kenteken komen idd bij urenco weg of almelo of gronau.

Umberto die trotzoni | 14-05-11 | 04:13

Sowieso C... Die Fransen doen alles wat in de rest van het westen niet gewaardeerd wordt...

Sabbey | 14-05-11 | 03:34

Je bent moedig of levensmoe als je dit achter een Frans vehikel hangt. Nu moet ik wel zeggen dat Renault de minst erge van de vier is (Renault, Citroën, Peugeot en Dacia-) maar het blijft een Frans stuk schrot. Valt vanzelf uit elkaar zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen. Beetje Pritt-stift, smeltlijm en wat restjes aluminium van de plaatselijke oud-ijzer-kloot en sacre-bleu ... de Franse auto is geboren !

Titan T. Fox | 14-05-11 | 02:37

Randall er staat bij de weg UN2978

Kirotji | 14-05-11 | 02:25

en dan zelf nog de antwoord fout hebben.

D

Kirotji | 14-05-11 | 02:24

C

en het er dan nog driedubbeldik op de zijkant zetten

Kirotji | 14-05-11 | 02:24

Onthoudt maar: zo lang er niet 150 agenten in gevechtspak en 900 Duitse fundi-demonstranten omheen lopen, is het niet wereldschokkend.

azoturie | 14-05-11 | 01:32

D.
UN nummer is duidelijk te lezen. UN2987 dus minder dan 1% U-235. Niks bijzonders hoor, kan ik niet van wakker liggen.

Randall Flagg | 14-05-11 | 01:04

het is overduidelijk E

koert4710 | 13-05-11 | 23:43

Ja, D natuurlijk.

Gravin v Kippenbouth | 13-05-11 | 23:36

C natuurlijk. Gewoon om de duitse protesteerders tegen vervoer van kernafval klieren door de zooi via hoek van holland op de ferry naar Sellafield te brengen. Ook omdat vliegen en treinende niet mag van de rechter.

De Treinende Rechter | 13-05-11 | 23:26

Dit zijn vaatjes die opgewerkt moeten worden / of op gewerkt zijn bij URENCO Nederland (in almelo).

En deze mag je vervoeren als je een ADR certificaat hebt inclusief klasse 7 radio actief

Een stukje uit wiki;

Restmateriaal, verarmd uranium

Bij het verrijkingsproces blijft verarmd uranium (tails) over als restmateriaal. URENCO gaat hier tegenwoordig op twee manieren mee om. Een deel wordt opgeslagen op het URENCO-terrein in Almelo. Dit gebeurt in grote stalen containers die aan internationale veiligheidseisen voldoen. Een deel gaat voor conversie naar Frankrijk waar het wordt omgezet in uraniumoxide. In die vorm wordt uranium gewonnen als erts aan het begin van de kernenergieketen. Daarna komt het terug voor opslag bij COVRA (Centrale Organisatie voor Radioactief Afval).

Superbart21 | 13-05-11 | 23:23

Ik zag anderen rijden ergens in het oosten van het land vorige week, een hele colonne met op elke truck een vaatje. Ben er maar even volgas vandaan gegaan.

Tinus Trekveer | 13-05-11 | 23:03

die vatjes zijn opgeladen door loekie .zo heet dat ding in almelo die die fustjes op vrachtwagel laadt,
ben er vaak zat aan het werk geweest bij urenco , geef nu ook gratis stroom .

sjomp | 13-05-11 | 22:23

Like Homer Simpson would say: D!

truster | 13-05-11 | 22:10

G, Dit is spoken zien.
.
Dit zijn vaten waarin de yellowcake vervoerd wordt. Deze vaten zijn dermate beveiligd dat mocht er een gat in slaan, deze zichzelf automatisch zelf dichten middels een schuimlaag.
.
De inhoud van het vat staat onder een onderdruk, mocht er een lek inslaan reageert inwendig het schuim op de ingestroomde lucht.
.
Yellowcake = het goedje wat na verrijking zo leuk gren opstraalt in het donker.
.
Als ik zo naar die codes op die containers kijk is dit geheel verrijkt in de UK & wordt het verscheept naar de USA.

Geitenwollensokjuhz | 13-05-11 | 21:57

D for sure! Je kan nooit genoeg radioactief materiaal hebben.

Fokjeop | 13-05-11 | 21:51

elisabeth 2

de 1e spreekt voorzich radio actief de 2e is denk ik bijtend en de 3e is milieu gevaarlijk, de 2e en 3e zijn ook te vinden op de wat agresievere schoonmaak middelen.

MissMeanAndNasty | 13-05-11 | 21:44

B volgens PvdA
D voor PVV

VoorZetsel | 13-05-11 | 21:36

en de DHL doet al moeilijk om 1 flesje met 0.75 kg schoonmaak middel met 0.75 ADR punten van NL naar de UK te vervoeren..

MissMeanAndNasty | 13-05-11 | 21:34

D.

marvin-010 | 13-05-11 | 21:23

Als zo'n gasket van de truck af valt terwijl de truck 200km/uur zou rijden is er nog totaal niks aan de hand. Zie: www.youtube.com/watch?v=1mHtOW-OBO4

hobbit | 13-05-11 | 21:22

Op welk woord moet ik bij antwoord B de klemtoon leggen, op nee of op natuurlijk?

ironman | 13-05-11 | 21:12

Er wordt een bordje op vrachtwagens geschroefd en dan is er voldaan aan de regels/

Elisabeth2 | 13-05-11 | 21:08

in bagdad mag dat

The LA North | 13-05-11 | 21:07


Het is die bekende japanse sojasaus.

otto43 | 13-05-11 | 21:06

Mogen wij ook een geinformeerd worden waar die borden op gevaarlijk transport voor staan?

Elisabeth2 | 13-05-11 | 21:05

Dit is gewoon uranium jongens:

Wikipedia: Gasvormig UF6 in een goed afgesloten vat op kamertemperatuur is de gangbare methode om uranium te vervoeren in opdracht van elektriciteitsbedrijven die een kerncentrale gebruiken naar verrijkingsfabrieken als URENCO. In deze toestand wordt UF6 in ultracentrifuges bewerkt, tot 'verrijkt' uranium is ontstaan. (zie ook de engelse pagina)
nl.wikipedia.org/wiki/Uranium(VI)fluor...

jip_86 | 13-05-11 | 21:03

Nah die teksten en labels staan er alleen op om potentiële ladingdieven af te schrikken.
Die cilinders worden morgen gebruikt als fundering voor een windmolen.

Beëlzebul | 13-05-11 | 21:02

@Loekie Skywalker | 13-05-11 | 19:36
Als politicus dan weer niet

Ria Guurder | 13-05-11 | 21:02

Volmondig B, kan ook niet anders in dit krankzinnigen gesticht genaamd Nederland.

insemismeer | 13-05-11 | 20:58

F.
Dit zijn héééle grote fusten bier.

Discustipated | 13-05-11 | 20:57

Off Topic.

Ik ben -RTL5-Outlander kijkn!
Sjit man. Wat een coole sjit, man man man ....
I lovve the Vikings. I Love being an Alien!

Centauri | 13-05-11 | 20:55

CoffeePatch | 13-05-11 | 20:31

Oh, gaat topic lezen. Thanks mate.

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:50

Renault is Frans, dus: fout. Chauvinistisch, achterbaks volk.

Jerry Nick | 13-05-11 | 20:47

Ooooh er staat radioactief op, dus automatisch eng!

Nilfisk | 13-05-11 | 20:41

Ze moeten die tonnetjes eerst maar eens openen om te kijken of er wat in zit.
Politie controle is wel op zijn plaats.

Rest In Privacy | 13-05-11 | 20:39

Gigantische bierfusten Hertog Jan waar ze uranium hexafluoride op hebben gekladderd om diefstal te voorkomen?

L.M.B. | 13-05-11 | 20:39

Die dingen moeten gewoon leeg zijn, anders inderdaad B. Wel +1 voor de spanbandjes, die wil ik ook.

Maanen | 13-05-11 | 20:35

Radioactief? 3FM of 538?

NewEnglandPatriots | 13-05-11 | 20:35

Jongens dit spul rijdt al jaren over de A50 en A15. Komt naar mijn mening gewoon van Urenco Almelo

Graaf van Egmont | 13-05-11 | 20:35

Grote bierpul, daar mag iedereen mee rijden.

smdyasc | 13-05-11 | 20:33

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:28 |
-n is niet goed, je moet kiezen uit antwoord A,B,C,D of E.

CoffeePatch | 13-05-11 | 20:31

Wessel_ | 13-05-11 | 19:46
Rijbewijs voor een vrachtwagen is voldoende (en natuurlijk ADR-certificaat).

Mubbenschonster | 13-05-11 | 20:29

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:27
Rondonwat?

Nacho_Vidal | 13-05-11 | 20:29

- n

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:28

ALLES straalt. Meet je huis maar eens op over Rondongas. Schrikken!

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:27

Die chauffeur was het gewoon zat om iedere keer diesel te tanken en kan nu jaren rijden.

zovoklets | 13-05-11 | 20:26

*edit: B*

Rottiplaat | 13-05-11 | 20:23

Spannond!

Rottiplaat | 13-05-11 | 20:23

Hé hé.. Ik wacht al weken op deze bestelling. Het werd eens tijd..... *Trekt loden pak aan*

hader | 13-05-11 | 20:22

E, en het waren er zelfs meer dan één!

totall-loss | 13-05-11 | 20:22

Dusss Jojanneke is een D66erT ...
ot: D

GeflipteVlaflap | 13-05-11 | 20:19

Bananen stralen ook erg schijnt.

Elisabeth2 | 13-05-11 | 20:16

D.
Defeninitely D!

McPhart | 13-05-11 | 20:16

Daarmee wordt Ambilight voor Philips TV's gemaakt.

M@rk | 13-05-11 | 20:16

@captainobvious | 13-05-11 | 20:08
Een lading rookmelders straalt ook behoorlijk.

Petrus de Rewa | 13-05-11 | 20:14

Offtopic, is dit het avondtopic? Komt er nog een laatste-aflevering-van-het-seizoen-pownews-topic? *durft te vragen*

Mea Culpa Gump | 13-05-11 | 20:14

captainobvious | 13-05-11 | 20:08
Ik vond dat gehobbel van die chloortreinen s'Nachts altijd wel gezellig.

Nacho_Vidal | 13-05-11 | 20:14

Nederland kerntransportland.

Petrus de Rewa | 13-05-11 | 20:13

hexafluoride zit ook in tandpasta en shampoo. Niks aan de hand dus.

doenormaal! | 13-05-11 | 20:13

7?

robindepobbin | 13-05-11 | 20:12

E

Hempieman | 13-05-11 | 20:11

TOETTOETgroot (bestandsnaam) +1
.
Ohja, D natuurlijk

L.M.B. | 13-05-11 | 20:11

Mensen hebben geen idee wat er nog meer aan radioactief materiaal vervoerd wordt over de wegen van 0031, geloof me.

captainobvious | 13-05-11 | 20:08

Iigt eraan waar. In Fukushima en een flinke straal daaromheen mag het zeker.

doenormaal! | 13-05-11 | 20:08

Dat zijn de sceptische tanks van Mevr. Brard

Nacho_Vidal | 13-05-11 | 20:05

Komt er nou rook uit die eerste tank? *jodium pilletje en aluhoedje klaar legt*

doenormaal! | 13-05-11 | 20:02

g0nz0 | 13-05-11 | 19:54 | | Reageer+ |
0
Urenco daar bestralen ze de appeltjes met gamma straling dan blijven ze langer vers.

Steve1234 | 13-05-11 | 20:01

Hoe krijg je anders radioactief materiaal van A naar B? Met de trein richting Apeldoorn en onderweg lozen om dat NS blaadjes-probleem op te lossen?

Alcoholic | 13-05-11 | 20:00

E: Rijdt gewoon netjes richting Frankrijk met ons kernafval uit Petten

DonDominee | 13-05-11 | 20:00

De Honey Badger drinkt uranium hexafluoride bij zijn ontbijt. #dontcare

Transformatorhuisje | 13-05-11 | 19:59

Die vaatjes zijn gemaakt bij De Plaatijzerindustrie in Apeldoorn. Dat die Franse ze daarna misbruiken is hun probleem, maar het zijn opperkwalitatieve hoogwaardig vaatjes. Handbult in the Netherlands.

En nee, ik werk daar niet.

Vogelbeest | 13-05-11 | 19:58

F. Lekker retro: bit.ly/iun1PW

Prof. D.A.H. Vintik | 13-05-11 | 19:58

Alles is radioactief.
E

Antitheïst | 13-05-11 | 19:56

Altijd geinig om te zien hoe die Fransen met 'anglo' troep lopen te klooien.

Zookrates | 13-05-11 | 19:56

Awesome.

Superjus95 | 13-05-11 | 19:55

Op de lijst gevaarlijk vervoer staat 16 ton lading van Penly naar Gronau (Urenco), dus niet Urenco in Almelo.

Zoals Officer Barbrady zou zeggen:
"Okay people, there's nothing to see here, move along"

g0nz0 | 13-05-11 | 19:54

@Cuyahoga | 13-05-11 | 19:36
Weesiegroupie...

Tommygunner | 13-05-11 | 19:54

Van Greenpeace mag het in ieder geval niet.

doenormaal! | 13-05-11 | 19:53

@Komdan

Nee, dan voert het de UN-code niet.

Wessel_ | 13-05-11 | 19:53

met een vergunning voor uitzonderlijk vervoer op B wegen wel dacht ik...

doenormaal! | 13-05-11 | 19:52

@mezelf: ik bedoelde B. Maar dat doet er niet meer toe.
*tiepvinger en toetsenbord vervloekt*

kassa2 | 13-05-11 | 19:51

E
en ik geef nu licht

super-woman | 13-05-11 | 19:50

Wel goed zichtbaar in het donker, dat dan weer wel.

doenormaal! | 13-05-11 | 19:50

is gewoon Heineken, paniekvogels.

superjan | 13-05-11 | 19:50

Kan toch leeg zijn? Waar ging dat ding trouwens heen.

Komdan | 13-05-11 | 19:50

Omdat de foto is gemaakt uit stilstand (file) blijf ik bij B

Rest In Privacy | 13-05-11 | 19:49

Welkom in het Koninkrijk der Nederlanden!
Dus gewoon antwoord: B

Winaart | 13-05-11 | 19:49

De fluoride is gevaarlijker dan de uranium. What's the point. In schakelhuizen ( elektriciteitsdingen ) heb je installaties gevuld met zwavelhexafluoride (SF6) daar hoor je niemand over. Die uranium is van een verarmde soort, moet nog bewerkt worden.

hotnot | 13-05-11 | 19:49

Ik ga voor E.
En ik kom niet eens op de A50.

Dezenaamhier | 13-05-11 | 19:46

Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd... Ik zeg daarom C.

kassa2 | 13-05-11 | 19:46

D. is slechts zeer licht radioactief. maar omdat dit nederland is MOET het erop staan. Al zou je het hele vat leegzuipen dan nog kreeg je er niets van.

dezeookalbezet | 13-05-11 | 19:46

Sjow wat voor een rijbewijs moet je hier voor hebben dan.

Beetje met nucleair afval rondkarren.

Wessel_ | 13-05-11 | 19:46

Overigens heb ik nog plek in mijn tuintje om die radio-actieve dingen in te begraven. Of het wordt later flink wat waard, of ik kan de halo van mijn kinderen zien tijdens verstoppertje spelen.

zovoklets | 13-05-11 | 19:45

Waar is Greenpeace?

feudeu | 13-05-11 | 19:43

D, ik verf daar mijn haar mee! en geert ook.

irma zonderboezem | 13-05-11 | 19:41

B. Duidelijk.

geensteelo | 13-05-11 | 19:41

@R. Panzerfaust | 13-05-11 | 19:38
Geweekt in gele lucht, dat dan weer wel

Rest In Privacy | 13-05-11 | 19:39

B natuurlijk.

Geen geo tag in de afbeelding. Jammer. Had net zo goed in Frankrijk kunnen zijn gefotografeerd.

ZDEV | 13-05-11 | 19:39

Dit doorstaat wel een bevinkje en wat water heur.

NoMinister | 13-05-11 | 19:39

C.

Mooie spanbanden. Die wil ik voor op kampeerverkansie, kan ik mijn tentje aan een boom ratelen.

zovoklets | 13-05-11 | 19:38

misschien zijn het slechts lege containers joh.

R. Panzerfaust | 13-05-11 | 19:38

Is Grienpies weer de zaak aan het opnaaien?

prikkel123 | 13-05-11 | 19:38

Gelukkig zitten er elastiekjes omheen!

René from the Café | 13-05-11 | 19:37

valt best mee zijn maar 3 bordjes in gebruik...

tieske001 | 13-05-11 | 19:37

@Cuyahoga | 13-05-11 | 19:36
Ik zie het ja. De wallen van Weesie zitten er ook bij

Rest In Privacy | 13-05-11 | 19:37

Daar moet je als terrorist best moeite voor doen om te laten lekken.

Loekie Skywalker | 13-05-11 | 19:36

Off Topic: Weesie nu op staats 3.

Cuyahoga | 13-05-11 | 19:36

B. Daar mag óók niet over worden getwijfeld over gediscussieerd.

AJHuurnink7 | 13-05-11 | 19:35

Uranium hexafluoride, worden je tandjes mooi wit van!

Bitage | 13-05-11 | 19:35

Eerste ingeving C (vanwege nummerbord)
Maar conclusie is B vanwege A50

Rest In Privacy | 13-05-11 | 19:34

E en gouw ervoorbij voordat er iets vaags gebeurde.

DanDatDus | 13-05-11 | 19:34

Overduidelijk B

Maffeia | 13-05-11 | 19:33

Ja, het mag, maar alleen in de spits, teneinde het fileprobleem op te lossen.

Pingu | 13-05-11 | 19:33

Zolang hij rechts blijft rijden vind ik het allemaal best.

Parsons | 13-05-11 | 19:33

zooo radioactief materiaal aaaa moet kunnen toch?????
duzzzzz C!!!!!hahahahahaha

skaik | 13-05-11 | 19:33

Wanneer volgt de uitleg?

Slim SmOkeyy | 13-05-11 | 19:33

Vast B, niks mag hier.

Pasta-saus | 13-05-11 | 19:33

A

Dudel | 13-05-11 | 19:32

F. Ha ha. Iemand moest het zeggon.

Herr Erik | 13-05-11 | 19:32

D

Stratienko | 13-05-11 | 19:32

Zal wel weer B. zijn.

Mea Culpa Gump | 13-05-11 | 19:31

Zeker weten C.

Alca | 13-05-11 | 19:31

C.

zeerspraakzaam | 13-05-11 | 19:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl