
Verrassing! De
uitzuigertjes van KPN, u weet wel die boevenbende die serieus Skype-belasting in gaat voeren om hun teruglopende inkomsten te compenseren (nadat ze eerst jarenlang honderdmiljoen miljard keer teveel geld in rekening hebben gebracht voor smsjes en shit), blijkt de internationaal omstreden afluistertechniek
Deep Packet Inspection te gebruiken om hun klanten
in de gaten te kunnen houden. Want dat die kloojo's WhatsApp en Voip gebruiken op hun Blackberry en Android telefoons is één, als je daar als provider (Engels voor 'aanbieder', als in 'diensten aanbieder',
LOL) niet van op de hoogte bent kun je er ook geen krankzinnige tarieven voor verzinnen. Gelukkig weet KPN dankzij de Deep Packet Inspection wel wat de mensen die hun salaris betalen zoal uitspoken, want daarmee is het niet alleen mogelijk om te zien dàt den kudtklant aan het internetten is, maar ook wàt hij precies online uitspookt. Stiekem pr0n kijken op YouPorn en niet via een betaald Digitenne (KPN) kanaal? Belasting! Mobiel Twitteren over een tv programma en niet middels het totaal onbekende I-TV (KPN)? Belasting! Enz enz. De tarieven voor onvriendelijk over KPN e-mailen volgen snel. Boycot!
Reaguursels
Inloggen.... zo klaar met KPN...
@conservo
Whatsapp 5 jaar geleden? Tuurlijk konden er wel mensen bedenken dat voip over mobiel etc eraan ging komen, maar van wat ik begrijp is het aantal whatsapp gebruikers op de smartphone binnen een kwartaal van bijna 0 naar 85% gegaan. Da's best snel :)
De redenen die ze aandragen zijn overigens je reinste onzin. DPI is niet nodig om te bepalen of je VOIP'ed of whats app gebruikt. Server adres en poort nummer zijn namelijk al bekend, bijhouden welke servers voor die services zijn en je weet al genoeg. Er wordt hier smerig gespeeld. Echt tijd dat KPN het predicaat inlevert.
-weggejorist-
Kut. Ik zit bij Telfort. Zit er nog 1,5 jaar vast. :(.
Gewoon via VPN. Klaar.
Ongevraagd data analyseren: NSB'er!!
@Zandaa | 12-05-11 | 16:33
Ze kunnen ook inspelen op de situatie en mee innoveren, dat doen ze niet. Als ze hadden opgelet hadden ze deze situatie 5 jaar geleden al aan kunnen zien komen. Ze hebben niks gedaan en nu raken duizenden mensen hun baan kwijt en moeten de klanten (sukkels in de ogen van KPN) maar extra in de buidel tasten om hun eigen tekortkomingen te compenseren.
Bij een 2 jarig abonnement betaal je het eerste jaar 2,50 en het tweede jaar 10,- voor je onbeperkt internet.
Maak deze internet bundels wat duurder om je verliezen op bel en sms bundels te compenseren. Helemaal geen privacy schendingen voor nodig!
KPN. Het bedrijf wat mij in de jaren '90 altijd hielp met het terugvinden van mijn GSM als ik die weer eens kwijt was. Het waren mooie jaren.
Snapt dan niemand dat een netwerk ook betaald moet worden? Als de inkomsten uit bijv. sms en bellen teruglopen, tuurlijk moeten ze dan ergens anders geld vandaan halen .. het is geen liefdadigheidsinstelling, zo'n netwerk onderhouden en upgraden kost klauwen met geld, .. als de stekker er uitgaat doet niets het meer. logica .. lastig kennelijk..
zij zijn marktleider, iemand moet de 1e stap nemen, let maar op dat vodafone en t-mobile snel zullen volgen.
paul1965, deels ben ik het met je eens. Ook ik verbaas me soms aan de oeverloze en volstrekt zinloze discussies die ik via Twitter, Hyves en Linkedin zie.
Echter, er zitten ook heel veel goede kanten aan. Twitter zorgt er ook voor dat nieuws veel sneller verspreid wordt. Via Twitter zie ik toch heel snel alle voor mij interessante vacatures. Ik ga alleen niet met de wereld delen dat ik op de wc het kleurrijk elftal aan het buitenspel zetten ben. Deels geldt dat ook voor Linkedin al moet je alles met een korreltje zout nemen want zelfs de vuilnisman noemt zich daar "Garbage Manager". Heb wel eens functies voorbij zien komen bij collega's waarvan ik niet wist dat we die binnen het bedrijf hadden. Via Linkedin heb ik wel verloren contacten hervonden en nieuw leven ingeblazen en ontmoet ik mensen die wellicht in de toekomst behulpzaam kunnen zijn bij het vinden van een nieuwe baan.
Kortom, ik kan mij (uit 1968)voor een deel vinden in je opmerkingen maar even zo goed in de kritiek die je krijgt.
En de privacy wetgeving staat dit allemaal toe? Feauteaus van krapuul dat je winkel overvalt op internet plempen mag niet, maar dit wel? Waarom vraag ik het eigenlijk nog? Natuurlijk mag dat.
KPN komt om 16.15 met een vlerklaring over DPI.
bron: twitter account kpncorporate
Nou, ik zit al 10 jaar bij Hi (KPN dochter of whatever), en toevallig loopt mijn abbo af in juli, dus ik ben weg daar.
Hier krijgt KPN zeker problemen mee.
Ja zie je hem daar? gut dacht dat die uitgestorven waren? Ja Dino's kruipen af en toe onder hun steen vandaan! Hoe heet deze? .. Paul1965 ja echt waar.
Wij verwend?.. Wanker jouw generatie heeft alles opgemaakt en wij moeten opdraaien voor de rekening.
Kapitalisme prima maar putjes aanvullen ten koste van.. is sneu en wordt geaccepteerd door de PVDAérs van Nl.
*Alu hoedje voor zijn mobieltje vouwen doet
Zodra de glasvezel hier ligt gaat KPN de deur uit :) Bye-bye Zwaai-zwaai!
Dat was de laatste druppel! Volgende verkiezingen stem ik piratenpartij!
www.belegger.nl/koersen.php?page=bkoer...
nokkenaskettingklem | 12-05-11 | 14:38 | + -1 -
Omdat je uitgenodigt bent door een paar "slimme jongens' van KPN ben je nu helemaal weg van het bedrijf?
KPN is een kutbedrijf, hopelijk verliezen ze veel klanten.
KPN speelt slechts in op een nieuwe volksverslaving: de smartphone. Zou ik ook doen als ik KPN was. Voor mijn part maakt KPN en de concurrentie het allemaal 10x zo duur. Bellen kan ik met een goedkoop toestel + dito abonnement ook wel en voor internet heb ik thuis een gigasnelle verbinding op mijn desktop pc. Niemand verplicht mij een smartphone + KPN abonnement aan te schaffen. Vrijheid, blijheid, marktwerking. Al die huilverhalen zeggen veel over de klaagziekheid waaraan het verwende Nederlandse klootjesvolk heerst.
Ben een tijdje geleden bij de kpn in den haag geweest waar slimme jongens het netwerk over 4 5 jaar ontwerpen. toffe gasten. Ook de afdeling internet + bellen.
Blijft het de club van putje graven tentje bouwen tukkie doen (ptt)? Netwerk is goed, digitaal kijken werkt goed dus eigenlijk vind ik het best, het zijn toffe gasten.
@Tim Grimbek | 12-05-11 | 14:20
Ga ergens anders met je alu hoedje spelen.
Kan POWNED of Geenstijl niet een soort van nieuw Breekijzer verzinnen, waarin bedrijven worden geconfronteerd over dit soort vage praktijken en daarbij stevig aan de tand worden gevoeld?
Onze overheid is ook grote voorstander van censuur en totale controle, ze zullen dit van kpn dus alleen maar toejuichen
@paul1965 | 12-05-11 | 13:55
Eindeloze verwendheid? Weet je wat wél erg is? Een bedrijf dat innovaties ernstig heeft onderschat (dus zelf te kort is geschoten) en in plaats van tijd en energie te steken in R&D en proberen nieuwe producten of diensten aan te bieden die concurreren met het huidige aanbod de makkelijke, snoeiharde en zeer asociale weg kiezen van het ontslaan van duizenden mensen en hun klanten op veel extra kosten te jagen. Dat is pas erg. Een bedrijf met een dergelijke arrogante en asociale houding moet met de grond gelijk gemaakt worden. Dit is niet de eerste keer dat KPN dit soort onzin uithaalt. Er zijn weinig bedrijven in Nederland minder klantgericht dan KPN.
En nu wachten tot Apple net als Amazon en Google alle iTunes muziek uit de cloud aanbiedt, dan gaat de telco's daar vast een hééél leuk databundeltje voor bedenken. Immers Apple gijzelt je nummers en jij kan ze alleen streaming beluisteren via de dure telco databundel! Ik koop vast aandelen KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2! Oh, en ik bewaar mijn iPod classic want die gaat geld opleveren!
@paul1965 | 12-05-11 | 13:55
Omdat de AH mij niet verplicht om 50,- per maand bij hen in te slaan? Dat is geen abonnementsservice, dus je vergelijking gaat niet op
@Super Grover | 12-05-11 | 13:53
Voorheen zaten ze met de walkman op de krant te lezen, wederom precies hetzelfde. :)
Ze hebben het lang geheim kunnen houden,maar vertel op wie is die amerikaanse grootaandeelhouder die het voor het zeggen heeft bij KPN?
En dit mag ? Is er een advocaat aanwezig ? Gvd klant / slaaf van kpn
@voldemort | 12-05-11 | 13:53 |
Editje; een netwerk is een prepay klant liever kwijt dan rijk. Men levert immer (bijna) niets op, de kosten zijn namelijk al voldaan. Geen extra kosten mogelijk om inkomsten te verhogen.
@ voldemort | 12-05-11 | 13:53 |
No shit Sherlock? Tegenwoordig word je daar ook gedwongen vaker op te waarderen.
@sko | 12-05-11 | 13:54 |
Maar toch gooi je weg, jammer van je argument dan. Maar ben blij dat je met een snelheid van 64kbits (na de 1GB) lekker veel kan compenseren.
@sko | 12-05-11 | 13:46 | + 0
Waarom ? Als je boodschappen haalt in de supermarkt en je krijgt ze niet op tijd opgegeten/gedronken, omdat de houdbaarheidsdatum verstrijkt, ga je toch ook niet naar AH om je geld terug te vragen voor de verloren boodschappen ? Waarom zouden telecomboeren dat dan wél moeten doen ??
Weer een bewijs dat sprake is van eindeloze verwendheid.
@Super Grover | 12-05-11 | 13:49
Ik heb het over de t-mobile iPhone abonnementen, die minuten zijn maar 2 maanden houdbaar. Op zich heb ik er geen problemen mee, ik compenseer het wel met excessief dataverbruik.
@Super Grover | 12-05-11 | 13:49
Daar hebben ze pre-paid voor uitgevonden, dan betaal je ook teveel voor bellen en smssen maar als ik 20 euro per jaar aan dat ding uitgeef is het veel.
@ conservo | 12-05-11 | 13:50 |
Nu zitten ze met de mp3 speler EN naar een schermpje te loeren en te typen...
Erger nog ;)
@sko | 12-05-11 | 13:41
Klopt, deze flauwekul van KPN gaat in tegen alles wat net neutraliteit betekent. Ik probeer duidelijk te maken dat net neutraliteit steeds verder onder druk komt te staan en dat er tegenbewegingen zullen ontstaan. Wellicht nieuwe providers en/of diensten.
@paul1965 | 12-05-11 | 13:43
Nee, bij jouw is een gevoelige snaar geraakt gezien je nogal overtrokken reactie. Verdiep je eerst eens in de mogelijkheden van Twitter voor je hier nog iets over zegt, je hebt er duidelijk geen verstand van. Natuurlijk wordt Twitter (zoals elk ander medium) ook misbruikt maar er gebeuren hele goeie dingen.
Wat maakt het uit dat mensen naar een schermpje kijken. Ze communiceren in ieder geval nog. Vanaf de jaren 80 zit iedereen in het openbaar vervoer met een walkman op glazig naar buiten te staren. Ik zie daar geen enkel verschil. Dat heet individualisering en heeft niets met nieuwe communicatie middelen te maken. Je ziet spoken en maakt een probleem waar mogelijkheden horen te liggen.
@ sko | 12-05-11 | 13:46 |
Je mag het van mij ook oneindig houden, zie Orange toen en T-mobile nu.
Nog mooiere klantenval. Als je je minuten over 2 maanden niet opmaakt, waarom zou je het dan wel over 4 of 6 hebben gedaan? Nee spaar maar op, blijf betalen voor iets wat je niet gebruikt, maar als je weg wilt raak je het kwijt.
@paul1965 | 12-05-11 | 13:38
Daartegenover staat ook dat het heel normaal is in telecomland dat je bijvoorbeeld 300 belminuten/maand koopt en als je ze niet opmaakt ben je ze na 2 maanden kwijt. Als ze extra willen laten betalen voor extra verkeer wil ik ook mijn geld terug voor niet gebruikte minuten en smssen.
Serieus mensen... denk na! je bent nu toch nog stom om een abo te venieuwen of een nieuw contract af te sluiten??!! Hou oude voorwaarden of koop een prepaid. iPhone G-e-i-l??? Koop em los! ff sparen maar dan zit je nergens aan vast!
Dat is nu het goedkoopste helemaal prepaid... HOEFT NIET OP NAAM :-D
conservo | 12-05-11 | 13:39 | + 0
Twitter en andere openbare prikborden zijn bizarre zaken. Wat kan het een ander nou schelen wat jij doet of waar jij rondhangt ? Geen ene donder mag ik hopen. 99 % van wat op Twitter staat is onbelangrijke, oninteressante rimram. Zeer oppervlakkig inderdaad.
En in de metro of waar je ook komt zie overal figuren met de kin op de borst naar schermpjes staren, zacht grinnekend en in zichzelf mompelend met een waterige blik op oneindig.
Frustratie ? Nee hoor. Irritatie, das toch wel iets anders. Ik ga zeer met mijn tijd mee, maar niet met iedere gekte die je tegenkomt. Kennelijk heb ik nogal een gevoelige snaar geraakt, gezien de boze, gefrustreerde en geïrriteerde reacties......
@faz | 12-05-11 | 12:51
Dit is juist het tegenovergestelde van Netneutraliteit, dus wat bedoel je precies?
@paul1965 | 12-05-11 | 13:04 |
Je doet een heel aantal zeer vervelende en onjuiste aannames die zijn ontstaan door onwetendheid. Je pretendeert op de hoogte te zijn van (tele)communicatie en dan nog Twitter als achterlijk en oppervlakkig wegzetten, kwalijk.
Verder is deze hele lap tekst een persoonlijke uiting van frustratie en daardoor niet heel erg serieus te nemen, sorry. Dat jij niet mee wil gaan met de tijd is prima maar ga dan niet anderen wegzetten als verslaafd, achterlijk, oppervlakkig en goedkoop. Dát is namelijk goedkoop.
GaatDeGoedeKantOp | 12-05-11 | 13:23
Halfzachte babyboomer ? Overspannen ? Nee hoor, dat klopt niet. Overspannen werd ik er niet van, wel eindeloos moe. Al die oppervlakkigheid, daar viel ik zo ongeveer van in slaap. Allemaal berichtjes met gezeik en gedoe. Mensen die in de bus of metro zitten en dan aan het thuisfront doorgeven waar ze zitten. Of wanneer ze gaan stappen. Of wanneer ze gaan slapen. Of weet ik wat voor totaal onbenullige flauwekul. Laat ze daar maar lekker voor betalen, niks mis mee, het is geen noodzaak, geen levensbelang, dus zo goedkoop (liefst gratis) hoeft het niet te zijn.
En een babyboomer ben ik ook al niet. Daar val ik gelukkig net buiten en nogmaals, ik ben dol op moderne techniek en gemakken, maar dat heeft niets te maken met die gestoorde communicatiejungle die er nu is.
En verbieden ? Heb ik nergens gezegd hoor. Iemand ergens stevig voor laten betalen heeft niets te maken met verbieden volgens mij. KPN zegt toch niet dat je niet meer mag internetten of bellen ? Dat mag gewoon, alleen willen ze er wel een normale prijs voor vangen.
Als jij boodschappen gaat doen dan betaal je toch ook voor wat je krijgt ? Of zou je het normaal vinden dat je bij de ingang 25 euro betaalt en dan onbeperkt je kar vol mag gooien ? Dat is namelijk wat in telecomland al járen gebeurt en daardoor is een complete generatie (niet alleen jongeren overigens !) strontverwend geraakt. Nu dat ineens over is, gaat het pijn doen.
Of zien jullie communicatiefreaks liever dat KPN failliet gaat en er straks helemaal niets meer te kiezen of te bellen valt of zo ?
Nu ga ik iets "ouwelullerigs" zeggen : jullie generatie is gewend om alles gratis of tegen hele lage kosten te krijgen. Daar komt langzamerhand een einde aan, dus even door de zure appel heen bijten, ook zonder al die communicatie-extraatjes blijft de wereld om je heen gewoon bestaan hoor !
@ GaatDeGoedeKantOp | 12-05-11 | 13:23 |
Enige waar ik van moet kotsen is je kansloze reaguursel.
Heeft totaal niets met een generatiekloof te maken. Gaat hier om de totale afhankelijkheid en verslaving aan de mobiel. De koter / jeugd / mensch van vandaag de dag slaat op tilt als het mobieltje vergeten word, loopt "face down" over straat naar een scherm te loeren en te typen, moet iedere scheet tweeten of op een prikbord zetten, zijn panisch als ze een oproep zonder nummer missen, een email over het hoofd zien of dat ene smsje sturen en geen antwoord krijgen binnen een minuut. Van alle mensen die je kent zou je met de manier van communiceren de stem niet eens herkennen, we communiceren steeds vaker non verbaal.
Als jij een maatschappij waarin er praktisch alleen nog via een toetsenbord word gesproken met elkaar niet storend vind ben jij om te kotsen.
@overdrijfnietzo | 12-05-11 | 12:32
zoiets heet een cookie, is heel wat anders
Sinds ik Lubetube heb ontdekt kom ik eigenlijk nooit meer op/door Youporn.
@Wim-Lex | 12-05-11 | 12:42
Dan houd je dat toch tegen met Deep Packet Inspection?:)
KPN wil weer terug naar de nostalgische tarieven van de draaischijf telefoon.
Herinnert u zich nog die schrikbarende monopolie-maandrekeningen uit het begin van Internet nog wel? Gelukkig hebben we nu meer keus dan toen. Inclusief razendsnel werkende online overstapservice. Dag KPN ! (En al die aan hen gelieerde providers.)
Inderdaad zeer gericht en collectief georganiseerd boycot opzetten. Intussen even kiezen voor WIFI hotspots. Er zijn er genoeg.
Nieuwkomers sowieso geen KPN kiezen.
Als andere providers het KPN model overnemen, ook die boycotten.
@GeflipteVlaflap : ROFL !!!
Hier nog 1 die bij HI zit.
Iemand die mij kan vertelen wat nu de beste optie is.
Opzeggen en dan ????
seven | 12-05-11 | 13:05 | hihi
Er is dus voldoende materiaal en precedent om nu KPN op het schafot te leggen.
1.bp.blogspot.com...
Wolff | 12-05-11 | 13:21
Neelie! Neelie! neelie smit (p)oes!
fakking gestapo...
Dit zijn acties die je kunt verwachten natuurlijk.
We leven in een land waar we belasting over de belasting moeten betalen!
Als je dat bedenkt, is dit zo gek nog niet (qua kosten dan).
En dat ze alles wat je uitspookt volgen is ook al jaren zo. Het is alleen dat we het nu weten.
Privacy bestaat niet meer in dit land, net zo min als vrijheid van meningsuiting. Het is nu niets meer dan een grapje.
ik wil wel minder communiceren en ik wil ook wel genoeg betalen.
Ik wil alleen met een zwaar kaliber pfeaun kunnen smijten als het voorafgaande gesprek niet gaat zoals ik wil!
Wie leverT mij dit, dan?
@ paul1965 | 12-05-11 | 13:04
Generatiekloof?
Omdat jezelf overspannen bent geworden, door waarschijnlijk onverstandig gebruik van de communicatiemiddelen, denk je wel even te mogen bepalen wat goed is voor de rest.
Mogen we dat lekker zelf bepalen? Je bent idd duidelijk van een andere generatie, de generaite die het liefts alles wil verbieden, halvezachte baby-boomer dat je er bent. *kots*
@ Wim-Lex | 12-05-11 | 12:42
Zeg, daar hebben ze toch filters voor?
Boycot!! gewoon niet betalen
Ongezien de tyfus met je KPN!
Ik ben bij Hi!
Oh ... wacht ...
Toen in 2009 Iran een Aleid Wolfsen deed tegen haar bevolking en het internet afsloot werd er ook DPI gebruikt. DPI geleverd door Nokia en Siemens.
Toen heeft onderstaande brief in de Azijnbode gestaan, met als gevolg dat er in de Kamer 7 moties unaniem zijn aangenomen die DPI verbieden en leverende partijen aanpakken.
Er is dus voldoende materiaal en precedent om nu KPN op het schafot te leggen.
1.bp.blogspot.com/_fvxWIjmb-Es/SkaGJVx...
Voor alle boeroepers die vinden dat je niet zoveel hoeft te communiceren: Doe niet zo ontzettend kneuzig, vrije informatieuitwisseling stimuleert juist de economie en innovatie. Met deze plannen kondigt KPN in feite stilstand aan voor de eigen winst. Op de lange termijn gaat dit niet werken.
Zoals ik al zei, VPN en SSL. Suc6 met je Deep Packet Inspection.
Als andere telco's nu slim zijn springen ze in op deze reactie van KPN door te zeggen, bij ons betaal je iets meer, maar krijg je goede kwaliteit en heb je echt onbeperkt internet!
.
Wie weet wordt T-Mobile ooit nog eens koninklijk ;)
Ben zo blij dat ik niet meer in NL woon maar lekker op een tropisch eiland.
KPN moet toch ergens geld vandaan halen.
Alph Bolkenstein | 12-05-11 | 13:12
Stiekum en geheel incognito verlang ik terug naar dat bakkelieten draaigeval. Ik gooide grraag mijn frusties met dat ding te grabbel ....
@dlseth_ | 12-05-11 | 13:05
Een thuiszorgbedrijf is dan ook heel iets anders dan een bedrijf in de sector van KPN, Shell of Mercedes. Ik ben enorm voorstander van dat soort kleinere bedrijven die niet per se naar winst streven maar zoeken naar een manier waarop zij hun klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Ik zeg alleen, dat dat lang niet altijd zo is, en kan.
@Uilskuiken | 12-05-11 | 12:22
www.blackvpn.com/ (gebruik referral code QXBWARR om het zelf te proberen voor 10,-/3 months)
Simon_GS | 12-05-11 | 13:07
Nee, dat kan niet want de overheid staat maar een beperkt aantal providers toe. Er zijn maar 4 aanbieders die via een veiling een zendlicentie hebben. Expres een staats gecreëerde oligopolie om de veilingopbrengst vd staat te maximeren.
KPN is bijna het kudste bedrijf ooit!
En idd de andere boeren houden wijs hun bekjes, maar gaan het natuurlijk ook invoeren. Want kartels bestaan toch niet?
KPN zijn altijd boeven geweest. Verhaaltje uit den ouden doosch: Vroegah haf je alleen vaste telefonie en PTT. Als je telefoon wilde, was je verplicht een toestel van de PTT te huren. Toen werden toestellen vrijgegeven en kochten veel klanten een moderner toestel dat PTT niet kon leveren. Zij vergaten echter het afgedankte huurtoestel "op te zeggen". En PTT wees haar klanten daar natuurlijk niet op. Er zijn dus vele miljoenen klanten in Nederland die tot ver in de jaren 00 die 4,95 per maand voor hun niet gebruikte, pre-historische toestel bleven betalen. Als ze voordeel hebben van consumentengedrag hoor je ze nooit en als ze er ook maar een dubbeltje nadeel van menen te hebben, worden er maatregelen genomen zodat ze je toch verder kunnen uitzuigen. Met financiele instellingen, zijn telco's de grootste rotbedrijven. Ondoorzichtig, schijt aan hun klanten en alleen gericht op de bonussen.
Dit heeft weinig echt met KPN te maken.
We worden in een situatie geplaatst die ons als klant laat betalen voor wat hij / zij verbruikt. Iets wat naar mijn idee vrij normaal is toch? Alleen zijn we echter zo gewend dat internet op je mobiel onbeperkt is / was dat we dit niet kunnen hebben. Logisch, we zijn niet anders gewend.
Aan de andere kant vinden we het wel zo netjes als een netwerk goed functioneert en daar is geld voor nodig. Ergens moet het geld vandaan komen, als iedereen een stuk minder belt of smst kunnen ze daar moeilijk de kosten uit halen.
Uiteindelijk zullen, naar mijn mening, ook de andere providers dit gaan doen in een of andere vorm. Als Vodafone was begonnen hadden er nu ook honderden posts gestaan.
Het zou KPN, of elke andere aanbieder, sieren om dan de belminuten in prijs te verlagen of een betere balans te maken tussen data en spraak in de abonnement keuzes. Waarschijnlijk zal ik behoorlijk duurder uit zijn per maand omdat ik wel dergelijke apps en diensten gebruik maar ook bel en sms. Als ik voor een betere prijs en goede kwaliteit de zelfde diensten kan krijgen is een overstap een overweging.
Wat betreft service, ja ik heb er geen enkele klacht over bij KPN, maar voor ieder bedrijf zullen er tevreden klanten zijn en hen die er zeer slecht over te spreken zijn. Ik zal op moment van verlengen / overstappen de voorwaarden van de aanbieders eens doornemen om te zien wat me te wachten staat. Tot die tijd heb ik nog nergens last van, maar dit soort werkwijzen zullen voor de nodige verschuivingen zorgen. Maar denk dat het binnenkort heel normaal word bij onze telecom maatschappijen.
kan allemaal in nederland,,..
Hiep hiep Hoera! en morgen is het vrijdag de 13de.
Na na nanana na ....
Ongelofelijk hoe je een groot bedrijf naar de klote kan helpen door hele domme marketing. Mobiel internet duurder? Tuurlijk, maar verhoog dan gewoon de prijzen.
Werkelijk waar onbegrijpelijke bedrijfsvoering.
Je zal maar illy cappuccinokopjes en machine hebben en daar stiekem koffie vd koffiekoning.nl in gooien, krijg je toch ook een naheffing van illy, nietwaar? @%$ ;)
@Kobus Kloothamer | 12-05-11 | 13:06
Pechthold?
Reken maar niet dat KPN aangepakt wordt. Nee, de applausmachine in opdracht van de benoemde bestuurders verandert gewoon de wet in het belang van KPN.
@Wim-Lex | 12-05-11 | 12:42
zolang ze jouw mac-adressen niet spoofen, geen probleem?
Ah, DPI! En mijn geliefde NetEnforcer! Mmmmwwaaah!
Nadat ik deze installeerde en configureerde werkte het kantoor netwerk weer top. Alle Skype en andere streaming data werd geblokkeerd behalve indien nodig voor het werk.
Met DPI kijk je trouwens niet zo zeer naar de inhoud van de packets maar meer naar het soort protocol. Skype heeft de smerige neiging om zich ander voor te doen en mee te liften op http poorten
Dit soort dingen lost zich vanzelf op. Ze gedragen zich als monopolist maar iemand springt in dat gat en neemt met een lagere marge genoegen.
Ik .... ik ben geschokt .....
Hoort dit initiatief nog bij het regime van Ad Scheepbouwer of is Eelco Blok hier verantwoordelijk voor?
Hopelijk ziet justitie wel in dat deze persoon direct gearresteerd moet worden, en snapt het (overige) kpn-bestuur dat ze het beleid per direct moeten terugdraaien.
Actie verdomme! Alle verzamelde informatie wissen + huiszoekingen bij degenen die hierbij betrokken waren.
We do not forgive, we do not forget...
Zo zie je maar weer dat de privacywetgeving geschonden wordt. of niet natuurlijk, want dan geven ze het beestje toch een andere naam? Of we veranderen snel een wetje. En het volk heeft dan het nakijken.
@Mea Culpa Gump | 12-05-11 | 12:58
je komt het wel tegen maar niet op nationaal niveau. Het is moeilijk kleinschalig te blijven met 16m potentiele klanten...
.
Maar er zijn wel meerdere kleinere thuiszorgbedrijven. Met gewoon een 'baas' die mensen inplant en thuishulpen die vaak net dat half uurtje extra hebben om iemand goed te helpen. Ze maken geen dikke winsten maar ze krijgen allemaal normaal betaald en de hulpbehoevenden hebben er enorm profijt van..
K:Goedendag, met KPN. - S:Goedendag, met seven, ik wil graag mobiel internet. - K:Geen probleem, maar voor elke site dienst of app die nu of in de toekomst met iets uit ons brede dienstenpalet concurreert sluiten wij af, tenzij u alsnog ons extra voor de daar misgelopen omzet (die u niet gebruikt) compenseert.
S: Klinkt logisch, als ik bij de AH shop breken en kijken ze ook altijd in mijn kofferbak wat ik eerder die dag bij de aldi kocht en slaan die bij ah gemiste omzet ook gewoon aan, toch tuut tuut tuut.
Alle providers gaan hetzelfde tegelijk invoeren. De NMA staat er weer bij en kijkt ernaar
Het is aan de andere kant goed dat er een einde komt aan de communicatiegekte. Waarom moet iemand altijd en overal online zijn ? Je kunt toch thuis internetten en je mail bekijken ? En SMS gebruik je voor waarvoor het bedoeld was : om af en toe een BELANGRIJK bericht te sturen. Dus niet aan iemand die je 5 minuten geleden nog zag en over 10 minuten weer ziet.
Waarom moet je 24 uur per dag iedereen pingen, skypen, sms-en, mailen ? Dat is echt een totale gekte geworden. het is daarom helemaal niet zo erg dat KPN dat eens stevig gaat belasten, net als de overige telefoonmij-en overigens. Iedereen is inmiddels verwend door de talloze mogelijkheden en iedereen wil dit liefst gratis en voor niets. Dat het toch echt ergens van betaald moet worden, ach, daar staat de huidige communicatieverslaafde generatie niet bij stil.
KPN doet het lekker toch, wat we er ook van vinden. Op die manier wordt communicatie weer normaal en zijn we straks weer verlost van malloten die overal lopen te mailen,bellen, sms-en, twitteren (helemáál een achterlijke, oppervlakkige activiteit !) en weet ik wat voor platvloerse, oppervlakkige idioterie nog meer. Geen bellende of wazig kijkende, wereldvreemde jongeren meer in openbaar vervoer of waar ook op straat, die zich door het digitale monster in hun handen totaal niet meer bewust zijn van de buitenwereld.
Ik mag dan van 1965 zijn, ik ben dol op techniek en heb ook met alle telecomontwikkelingen meegedaan, maar een tijdje geleden was ik dat zó zat, dat ik nu alleen nog een mobieltje voor nood heb en thuis alleen nog een desktop PC om te internetten én, jawel ! een vaste telefoon (niet via KPN overigens, maar dat terzijde). Bevalt prima en ik kan het een ieder aanraden. Is ook ontzettend gezond voor je bankrekening.
Kan je geen DDoS vanaf smartphones doen? *zomaar ideetje*
@CoffeePatch | 12-05-11 | 12:53
Als dat in hun privacy statement staat, en ze doen het toch, kun je ze daar op aanklagen.
Hoogst waarschijnlijk win je het dan ook nog.
Kan Precies Nagaan.
Dat dit bedrijf volgend jaar niet meer zal bestaan.
Godverdomme! Leuk hoor die liberalisering, maar het fucking probleem ervan is dat die bedrijven boven de wet denken te staan!
En voor de tweede keer deze week ben ik blij dat ik geen KPN abonnement heb.
Telecombedrijven, net zoals verzekeraars, zijn grote oplichters. Ze vertrouwen zelfs elkaar niet een naaien elkaar continu een oor aan, uiteindelijk betaald de klant dat natuurlijk. Die heeft het nakijken. Fantastisch die vrije markt vol zakkenvullers.
Lijkt me een 'direct violation' van onderstaande EU richtlijn. Tijd voor onze politici om deze richtlijn in keiharde wetgeving vast te leggen. Gewoon DPI verbieden dus
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer...
ze je IP-adres hebben en weten dat je weer bij hen bent terug gekomen omdat de anderen kennelijk duurder zijn?
overdrijfnietzo | 12-05-11 | 12:32
Dit is het paradepaardje NLWEBHosting dat heet CloudComputing!
@dlseth_ | 12-05-11 | 12:46
Er zijn maar heel weinig bedrijven die er zo in staan. Het gebeurt gewoon vrij weinig dat een bedrijf 'kiest' voor minder winst. Lees: 'Downsize This!' van Micheal Moore.
mensen mensen wat maken we ons ineens druk na jaren lang aan alle kanten leeg gezogen/uitgebuit te worden maken we ons druk oer kpn rofl ze volgen gewoon het voorbeeld van onze staat geld plukken waar mogelijk :) neem de brandstof,tabak,alcohol,ozb,waterschap,riolering/afvalstoffen,etcetra en natuurlijk de pensioenen dus vanwaar ineens die ophef ? is dit dan eindelijk die druppel die de emmer doet overlopen ? gaan we als Nederlandse burgers eindelijk de hakken in het zand zetten ? vast niet we zullen gezamenlijk weer knikken en verder gaan met ons voordoen als een groot en welgesteld land dat zich in elk conflict op aarde mengt of daar over uitlaat !
AMEN
Ik heb lekker een eigen secure proxy draaien
succes met je deep throat inspection
Komdan | 12-05-11 | 12:45
Zat/zit nog steeds aan mijn abbo vast, de 6 maanden buitenland waren niet gepland op het moment dat ik mijn abbo heb afgesloten. Bij andere providers hebben ze daarom de 'freeze' optie, waarbij je tijdelijk je abbo kan laten stilzetten (maar je uiteindelijk wel de afgesproken periode betaald).
Privacy Statement KPN:
"KPN slaat de gegevens over het gebruik van je vaste- of mobiele aansluiting op. Je surfgedrag wordt niet opgeslagen. KPN houdt niet bij welke websites je bezoekt. KPN kan wel bijhouden of je een website van KPN bezoekt en hoe je gebruik maakt van KPN-websites".
www.kpn.com/privacy.htm
.
Altijd fijn zo'n betrouwbaar bedrijf.
kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/v...
Wie kent er niet zulk soort ongevraagde en dure sms diensten? Jij betaald aan KPN, hun aan hun ''oplichtende partners''
Lijkt mij een extra argument en reden om het koninklijk predicaat in twijfel te trekken...
Het word tijd dat deze zeepbel eens knapt!
@Nibdib Niddib | 12-05-11 | 12:43
xs4all is dat nog steeds. Is wel van KPN maar vaart een onafhankelijke koers.
Net neutraliteit gaat nog heel groot worden. Gezien alle vorderingswetten die er bestaan in NL mag Fredje Teeven deze data dus gewoon opvragen en gezellig met u mee kijken in uw dagelijkse beslommeringen. Fijn dat NL.
-weggejorist en opgerot-
volgens KPN is het niets anders dan een logische prijsstijging net zoals de NS en andersoortige dienstenaanbieders hun prijzen periodiek verhogen, de gebruiker dient navenant (mee) te betalen voor onderhoud en verbetering van het netwerk, gebruiker verlangt onbeperkt internet tegen minimale kosten en verbruikt natuurlijk met de dag meer data, beetje dommig is het wel dat de Koninklijken dit niet wat eerder voorzien hebben bij het bepalen van huidige abonnementsprijzen maar goed wie ben ik? ik internet alleen via m'n desktop en doe niet mee aan al die mobiele onzin ;-) veel bedrijven zien hun winsten aan alle kanten krimpen en zoeken koortsachtig naar de eeuwige verachtelijk winstgroei, wake up & smell the coffee: de centen van de consumenten zijn gewoon op en de rek is er wel uit hoeveel trouwe werknemers je er ook uittrapt, het houdt een keer op natuurlijk, ik kan hier wel van genieten eerlijk gezegd ;-)
@ Mike Oxlong | 12-05-11 | 12:43
Ze proberen een goedkoper alternatief weg te drukken ipv de mensen zelf de keuze en de vrijheid te geven om met anderen in zee te gaan. Ze gaan juist op socialistisch wijze daarmee aan de haal door het gebruik ervan extra te belasten.
Tsja als KPN dit doet dan doet de rest het ook of gaat het doen, iets met concurrentie-positie. Mooi wel die digitalisering en te zien hoe stukje bij beetje al onze privacy in de shitter verdwijnt.
Waarom is iedereen zo verbaasd? Het is al jaren bekend dat KPN maar een beetje aanrommelt.
Er is, buiten mijn oude seinvlaggen in de kelder, niet echt een alternatief dus wat kunnen we doen?
Ik vrees niet veel maar hoop in de comments wel een oplossing te lezen.
@Mea Culpa Gump | 12-05-11 | 12:39
Dat is geen vereiste voor een bedrijf. Een bedrijf kan ook kiezen voor minder winst maar een betere service (bijvoorbeeld) ... Maar ja, je kan je opgeblonde snol niet de hele dag de PC Hooftstraat in trappen met extra service...
Denk dat het tijd wordt voor een Telecomrun (a la bankrun DSB)
Kijken hoe lang KPN dan nog leeft.
@WaitingLine | 12-05-11 | 12:35 | + 0 -
Dan ben je ook een lamlul dat je niet meteen opzegt voor je weggaat.
@solidstate | 12-05-11 | 12:40
Lul niet man, niemand verplicht je om bij KPN te blijven. En wat "onderdrukken" ze dan precies?
Wow! Ik wist dat Telfort KPN was, maar dat XS4All dat ook was is een verrassing voor mij (was toch zo'n activistische club?). Welke ADSL leverancier is nog wel betrouwbaar?
@ GekkeGerda | 12-05-11 | 12:28
Ik wil best een stukje van mijn WIFI bandbreedte ter beschikking stellen aan langslopende mensen, maar als die nou kiddiepron via mijn verbinding gaan downloaden... wat dan?
De rest van de telecom-maffia zal spoedig volgen. Er is niet 1 provider die wel goed is. Net als de banken maken ze misbruik van het feit dat we niet zonder kunnen.
@overdrijfnietzo | 12-05-11 | 12:32
Die indruk kreeg ik ook wel eens.
Morfanaion | 12-05-11 | 12:30 |
uw argument heerscht!
@ Mike Oxlong | 12-05-11 | 12:36
Dat is socialisme, de vrije markt onderdrukken en zorgen dat je geen concurrentie meer hebt maar een monopoli op alles incl gedachtengoed.
Ik heb een beetje het "platenmaatschappij" gevoel bij deze ontwikkelingen. Door technische vooruitgang raken bepaalde dingen in onbruik (lees: ouderwets bellen en smsen) en de mensen die aan de oude toestand geld verdienden (telefoonmaatschappijen) beginnen hem te schijten en ontzettend laf te doen. Ik denk dat ze ons nog een paar jaar uitzuigen, tot we Wifi routers hebben met een bereik van enkel honderden meters, en iedereen massaal over gaat op FON. Dan kunnen we met een gerust hart zeggen dat we die bloedbalgen van de maatschappij hebben uitgeroeid.
Lijkt me toch echt eens tijd voor de pownews om de waardigheid het koninklijk predicaat te voeren aan de kaak te stellen !
Jaren geleden al eens tegen een kpn/ptt telefoniste gezegd: "zodra jullie je monopolie kwijt zijn ben ik weg". Zij: "dat gaat nooit gebeuren meneer."
De rest is geschiedenis
Blij dat ik van abo kan veranderen over 1 week.
Jongens. 2000 ontslagen. Ik ben best bereid een tientje per maand meer te betalen als daarmee gecompenseerd kan worden dat er wat minder mensen worden ontslagen.. En zo zit een westers bedrijf nou eenmaal in elkaar. Streven naar een zo hoog mogelijke winst. Altijd al zo geweest.
Als dit toegestaan wordt dan mag TNT post ook de inhoud van alle brieven die door hun systeem gaan lezen. Dat lijkt me niet de bedoeling (zolang ik daar niet de baas ben en mee kan lezen natuurlijk).
Schandalig dat een bedrijf dat het predicaat KONINKLIJK voert zich met zulke zaken inlaat...
Misschien handig om dit even te lezen:
nl.wikipedia.org/wiki/Predicaat_Konink...
''De belangrijkste verplichting is dat de gerechtigde alles na zal laten wat zijn reputatie zal schaden''
Dit heet gewoon kapitalisme. Waarom iets gratis weggeven als je er ook poen voor kunt vangen?
Eens een staatsbedrijf, altijd een ambtenarenmentaliteit.
Dan ga ik dus zsm ook mijn Telfort rommel opzeggen, was ik sowieso van plan... goedkoop bellen en smsen my ass. Laatst netjes gevraagd of ze mijn abbo tijdelijk konden 'bevriezen' (zoals bij andere provides) ivm een reis van 6 maanden in het buitenland. Nee meneer, dat kunnen we helaas niet doen. Doei 55 euro x 6, waar ik 0 gebruik van heb gemaakt. Ben je verdomme al ruim 8 jaar een goede klant.
Mensen maak je niet druk. Als KPN dit gaat doen dan gaan er heel snel apps verschijnen waarmee je een SSLVPN verbinding maakt met je modem thuis. Niks aan het handje. Stelletje lutsers daar bij KPN.
Volledig boycotten deze schurken! Wij wilde als onderneming net 15 abbo's afsluiten bij die honden, ze bekijken het maar!
@1st Male Lesbian | 12-05-11 | 12:31
Tam Tam?
Het is natuurlijk de schuld van de gebruiker omdat ie niet meer van die tyfus dure SMSjes verstuurd maar gewoon gratis pingt. En de meeste netwerken zuigen gewoon apenballen dat Skype eigenlijk alleen werkt als je een wifi verbinding hebt.
Of misschien nog iets betere bron:
archief.koninklijkhuis.nl/Actueel/Nieu...
Wanneer wordt die van KPN ingetrokken?
weet iemand of vlegmaatschappijen dit ook doen? Dat als je op hun website kijkt voor goedkope vlucht, met bijv. bestemming Parijs en je kijkt tien min. later nog een keer dat de prijs dan omhoog gaat omdat ze je IP-adres hebben en weten dat je weer bij hen bent terug gekomen omdat de anderen kennelijk duurder zijn?
.
mij is dit soort grapjes overkomen denk ik overkomen, kan toch gene toeval zijn?
Iemand een goed alternatief?
-weggejorist-
Vodafone transcodeert video's on the fly die over hun netwerk vliegen.
Transcoderen is een mooi woord voor de kwaliteit verneuken.
Hoe zouden content eigenaren daarover denken?
Volgens mij mag dat niet. Providers moeten transparant zijn en met hun tengels van de content van een andere afblijven. Legal fight!
Nee, telfort is wel van KPN
@ WaitingLine | 12-05-11 | 12:28
Telfort, hi, etc etc
Hmmm, koninklijke KPN is het toch?
wiki:
"Om in Nederland in aanmerking te komen voor het predicaat Koninklijk kan een onderneming, vereniging of instelling een verzoek indienen bij de burgemeester van de plaats van vestiging. Deze zal vervolgens informatie verzamelen bij de Commissaris van de Koningin, ministeries en de Kamer van Koophandel. Wanneer de aanvraag wordt goedgekeurd, dient de onderneming of vereniging zich te verbinden aan de 'Bepalingen betreffende het predicaat Koninklijk'. De belangrijkste verplichting is dat de gerechtigde alles na zal laten wat zijn reputatie zal schaden. Daarnaast verplicht de onderneming of vereniging zich tot het zorgvuldig bewaren van de bij de verlening uitgereikte documenten (het afschrift van de Koninklijke Beschikking, de oorkonde en het exemplaar van deze bepalingen). Daar staat tegenover dat de onderneming of vereniging 'Koninklijk' mag toevoegen aan de naam van de organisatie en de Koninklijke Kroon of een gestileerde versie van die kroon in het logo mag opnemen."
Met andere woorden, heren (en dames) van KPN, levert u de papieren maar in. Mag niet meer...
Is Telfort trouwens ook niet van KPN?
Wat een K bedrijf is het toch ook. Blij dat ik daar al een aantal jaar vanaf ben.
Dames en heren van de internet generatie,
Laten we met zijn allen, onze thuiswifi zonder wachtwoord meer beveiligen zodat, waar je ook loopt, er altijd wel een ´gratis´ internetverbinding is waar je in kunt loggen. overigens worden door enkele ketens in de foodbranche al gebruik gemaakt van het aanbieden van ´gratis´ wifi. we moeten onze handen in een slaan en die volmacht honden buiten spel zetten.
IK ZEG WIFI BEVEILIGING SLOPEN!!!
Groet jullie meester
Ik ben er klaar mee, ik ga weer brieven versturen.
Goh, dat was nog niet duidelijk...
Hoe hadden ze anders hun plannen moeten handhaven?
Dit is echt al MAANDEN bekend...
Volgens mij is het ook nog eens illegaal wat ze doen.
*Zegt KPN op en gaat onder bed zoeken naar een authentieke playboy en scheermesje om bladzijden los te snijden*
wifi ftw.
Alle KPN abootjes zijn inmiddels -weggejorist en opgerot- + permaban.
dan gaan we toch gewoon DM-en via twitter.
Of berichtjes sturen via Facebook... of wat dacht je van simpele email, webmail, etc. etc. "who needs VOIP" Het alternatief is ALTIJD beter. lang leve spotnet! bedankt BREIN voor het opheffen van FTD. LOL
Dit gaat wel erg ver... Terwijl KPN, als het gaat om het downloaden van illegale content, zegt dat ze daar niet op aangesproken kunnen worden omdat ze niet weten wat er over hun netwerk gaat.
@Mauzzie | 12-05-11 | 12:24
Kwaliteit?
Ow, dat bedoelde je niet denk ik.
Al het 2G en 3G verkeer gaat bij KPN gewoon via een mobiele gateway (soort proxy-server), dus ook zonder Deep Throat inspection weten ze al precies wat je uitspookt. Geldt overigens niet alleen voor KPN.
Typ maar eens een niet bestaande url in op telefoon via KPN 3G en je krijgt "keurig" (plain text encoded, lutsers) een door KPN gegenereerd 404 bestandje terug.
K staat voor? Oh ja tuurlijk, dat gaat weer helemaal goed komen!
Een kat in het nauw maakt rare sprongen !
Blij dat ik alles van KPN 7 jaar geleden al heb opgezegd
Toen 'Libertel' op de markt kwam was ik meteen weg bij KPN.
Boycot? Al decennia mee bezig.
Naast terug naar de vorige eeuw en datalimiet toepassen nu ook nog vuistdiep tracen? Valt daar geen privacycase van te maken?
Oh, nee. Wacht. We leven in Nederland.
KPN gaat uitmaken wat we wel en niet met internet mogen doen.. en uiteraard zullen we daar extra voor moeten betalen.. Beste marketing/ reclame campagne ooit.. En het volk accepteerd dit natuurlijk.. Hoe pleeg je als bedrijf suicide.. succes KPN.. We hebben om je kunnen janken en nu lachen..
Hoe zet ik op mijn iPhone een VPN op, en welke provider kan ik daarbij het beste gebruiken?
KPN-ABO opzeggen doet en over gaat op morse.
Hmmm, Mediamagneet heeft nog tot juni volgend jaar een contract met deze Noord-Koreaanse firma... maar daana op zeker niet meer!
Dataverkeer moet eerlijker!
Je kan posten wat je wilt maar KPN heeft er gewoon schijt aan, succes met jullie strijd.... ik hou het wel bij mijn prepaid abbo :)
ze kunnen m'n zoute zak likken
KPN, een bedrijf waar we trots op kunnen zijn. *kuch* Ze kunnen beter de buitenlandse markten aanboren ipv ons uitzuigen.
zeker boycot
REAGEER OOK