Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bos ♥♥♥♥ Cohen

boscohenliefde.jpg Aha, dus het laatste Kabinet Balkenende is dus bewust door de PvdA opgeblazen om Job Cohen naar voren te schuiven? Juist ja. Nee, dat verwacht je niet van een integere en betrouwbare ideologische inhoudspartij als de PvdA. Die gaan juist voor de kiezers, niet voor strategisch zetelbelang. Ohnee wacht. Wij citeren ex-minister Gerda Verburg (CDA): "Het kabinet viel niet om vanwege de verlenging van de missie in Uruzgan maar vanwege politiek-strategische overwegingen. Ik kan dat niet begrijpen." Nee, dat kunnen wel meer mensen niet begrijpen. Maar ja, Job Cohen was De Messias. De linkse Pin. Gouden bergen, wapperende rode banieren, heel Nederland aan de thee, de PvdA wist het dit keer zeker. Ja, met de kennis van nu was dat een beetje dom. Maarrrr, Balkenende zat er bij en keek er naar. Had die dan niks door? We citeren weer wat: "Ik was verbolgen over het plotselinge besluit van de PvdA om de missie in Uruzgan niet te verlengen. Ik vond het onbestaanbaar om plotseling nee te zeggen en onverantwoord. Ik ben zelfs weggelopen tijdens een vergadering, dat heb ik de afgelopen jaren nooit eerder gedaan." Ai. Auw. Is dit de doodsteek voor de PvdA? Nee, die was er al. Dit is slechts de as van de crematie die in de wind wordt verspreid. De PvdA heeft gegokt, met haar kiezers en ideologie, haar bestaansrecht, en keihard verloren. Job Cohen was een wanhopige alles of niets. Het werd niets. Het is voorbij. Einde. Finito. 65 jaar, toch nog een respectabele leeftijd. Jammer dat de patiënt altijd heeft geweigerd zijn medicijnen in te nemen.

Reaguursels

Inloggen

FF een serieuze opmerking dan maar.

Je hebt dus zo 'vredige libertarier', die zich beroept op zijn studie filosofie. Inhoudelijk een zwak argument, maar noodzakelijk omdat de pielemuisjes die hem aan het pesten zijn (en het werkt), filosofen aanhalen die zij niet hebben gelezen danwel niet hebben begrepen. Echter wanneer zij worden gecorrigeerd weigeren zij hun ongelijk toe te geven maar beginnen ze gewoon harder te schreeuwen.

De'zere-neuze' trend die ik opmerkte en met jullie wilde delen, is dat op het moment iemand zijn expertise laat doorschemeren, er wantrouwen ontstaat en er wordt geschamperd. Dit past heel mooi in de 'angst voor kennis' en 'fascinatie voor boerenwijsheid' die ons maatschappelijk politieke landschap schijnt te overheersen.
Je weet wel, 'ik vertrouw alleen mensen die in domme oneliners zeggen wat ik wil horen'. Die dus.

Maar ga verder, quote anders nog een keer iets wat je niet begrijpt. Of ga nog ff door met het niet begrijpen dat je iets niet begreep. Was erg leuk!

Fatbirdsdontfly | 11-05-11 | 14:36

De bron is een CDA'er... kom op! Ik heb net zo goed een hekel aan de PVDA als de volgende xenofoob, maar de bron is een Juffrouw Verburg.

Bos was in deze nog de meest integere.

Fatbirdsdontfly | 11-05-11 | 14:18

Soo Bos loves Cohen !
Wilders loves alle andere Cohennen behalve deze.

rocco tevredi | 11-05-11 | 00:26

Dat woutertje ons land nog eens een enorme dienst zou bewijzen had ik nooit kunnen bevroeden maar als hij dit scenario idd bedacht en opgezt heeft dan ben ik hem -verdikkeme- nog dank verschuldigd ook!

Rest In Privacy | 10-05-11 | 23:00

Kabinet valt voor Cohen. Cohen valt vervolgens over zijn eigen schoenveters.

Eduardo1735 | 10-05-11 | 22:58

Hobbykip | 10-05-11 | 19:01
U bedoelt het CDA?

Pavlova | 10-05-11 | 22:39

sinds wanneer zijn cda-ers betrouwbaar? men liegt daar zelfs als men fluit... ik ben geen pvda-er, maar vasthouden aan hun standpunt in deze (hoe onhandig ook) was karaktervaster dan waar ik 'gerda-met-d'er-glossy' ooit op heb kunnen betrappen.

kaartenhuis5 | 10-05-11 | 22:27

@ Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:58 |
Het is bijna schattig, je poging tot nadenken.
Probeer deze: andere partijen zouden er een voorbeeld aan mogen nemen.

Reckneya | 10-05-11 | 21:05

Ach de PvdA is zó 1950. Een lijk in staat van ontbinding. (Weten Bos en Cohen ook zelf wel.)Weg er mee!!

grote haas | 10-05-11 | 20:08

In horrorfilms heb je altijd nog zo'n moment dat de half dode psychopaat/zombie/monster nog een laatste keer toeslaat voor het genade schot....... Gaan we dat ook nog meemaken of is het echt echt over.........

Hobbykip | 10-05-11 | 19:01

@eye | 10-05-11 | 18:11
Dus tóch Trix?

Guido | 10-05-11 | 18:41

De linkse kerk heeft haar reactie al klaar:
"CDA begint wanhopig lastercampagne tegen pvda"

eye | 10-05-11 | 18:13

@Guido | 10-05-11 | 17:38
Wat denk je van het allochtone deel van het electoraat?

eye | 10-05-11 | 18:11

De vraag is eerder of het wel een idee van Bos was. Die had als vice-MP wel een betere aanleiding kunnen vinden. Welke machiavellist(e) trekt wel aan de touwtjes bij de PvdA?

Guido | 10-05-11 | 17:38

Woehaa.. Omdat Glossy Gerda dit roept is het waar? Wat een zielig natrapje van een gedecimeerde partij. En nog mis ook. Het was al veel langer bekend dat de pvda tegen verlenging was. Om het op z'n SP's te zeggen: wat een huilie huilie reactie van ons Gerda. Die spindokters van het CDA zijn er niet beter op geworden sinds het vertrek van onze buitendedeurneukert

hanz71 | 10-05-11 | 17:06

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:57

VAN het volk beste man, opium VAN het volk.

ecologiste | 10-05-11 | 17:03

VVD en CDA nog bedankt voor het hierheen halen van die hoofdoekjes naar Nederland te halen voor eigen gewin zonder enig toekomst visie.

Dit is ook achteraf gezeik maar het is in ieder geval geen geschiedsvervalsing zoals hier gepoogt wordt weer de PVDA overal de schuld van te geven.

Godisvoordedomme | 10-05-11 | 17:01

Dit is gezeik achteraf.

PvdA wilde geen nieuwe missie, CDA wel. Breekpunt voor de PvdA (was allang van tevoren bekend), dus PvdA stopt ermee. Dus een moedige stap van de PVDA. Het CDA, gewoon afschaffen of fuseren met Christen Unie. De partij is verwaterd, geen duidelijk geluid, en is door de tijd ingehaald, zo ook de kerk en haar aanhang.

Godisvoordedomme | 10-05-11 | 16:55

seven | 10-05-11 | 16:27
Even terug naar het topic, waarop ik reageerde. Het gaat hier om de uitspraken van Verburg en Balkenende, als kwam het als een verrassing, terwijl zij als geen ander wisten dat Bos, de partijleider van geen wijken wilde weten, ruim voor de bewuste vergadering. Zie ook:
cablesearch.org/cable/view.php?id=09TH...
Overigens, als het salaris een doorslaggevende factor was voor de exit van Bos, was hij waarschijnlijk nooit bij Shell weggegaan.

MacReady | 10-05-11 | 16:37

Tjezus zeg, als ik de meesten hier zie reageren op een democratische partij (want dat is de PvdA volgens mij) dan zou je bijna geloven dat ze opteren voor een Venezolaanse dictator. Iedereen die er een andere politieke mening op nahoudt moet volgens velen blijkbaar "kaltgestellt" worden.

stoppelbaard | 10-05-11 | 16:35

Was je toevallig afwezig bij het college drogredeneren?
@harry pikkel | 10-05-11 | 16:23
Nee. Ik zie de schijnbare tegenstelling, was niet zo bedoeld. Religie heeft niet een positieve werking binnen zijn ideaal idd, maar binnen de maatschappij op dat moment voor de arbeiders.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:29

k ben zelfs weggelopen tijdens een vergadering, dat heb ik de afgelopen jaren nooit eerder gedaan.
en heeft het indruk gemaakt?
Het is onbestaanbaar dat als ik wegloop dat geen indruk maakt ?

Zuitschuip | 10-05-11 | 16:28

MacReady | 10-05-11 | 16:06
Goede link, kortom, op Bos na wilde de PvdA gewoon blijven. 'De rest van de partij wilde wel verlengen' Geeft ook steun aan het verhaal dat Koenders in kabinet aan Maxime zijn fiat gaf voor vragen navobrief. Bos as ondertussen bezig met zijn politieke exitstrategie en de overdracht aan Cohen plus verkiezingen na val over gevoelig thema en z'n overstap naar meer -papa-dagen- ehh meer salaris bij KPMG( met name de adviespraktijk ie zich richt op de publieke sector en de gezondheidszorg. Over 2 petten gesproken ).

seven | 10-05-11 | 16:27

Misschien hield de PVDA zich wel aan hun afspraken door die missie niet te willen. Maar waarom moest dan dat kabinet daarvoor klappen?

Geen01 | 10-05-11 | 16:27

Ik vond het onbestaanbaar
Ik vind dit zo'n politiek pokkezinnetje.
Ik word er helemaal niet goed van als ik zo'n uilskuiken dat op televee of blablaradio hoor uitbraken.
Het gaat dan ook meestal over een onderwerp waar ze geen verstand van hebben, geen interesse in hebben, ook nooit van ze langzalzeleven iets aan gaan doen maar waar ze wel een ander ( indirect) de grond mee in kunnen trappen.

Zuitschuip | 10-05-11 | 16:25

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:58

Dit zei jij: "@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:50
Je zou Marx eens moeten lezen, voordat je bullshit verspreid. De uitspraak "religie is opium voor het volk" was bedoeld om religie een positieve rol te geven binnen zijn ideaal. Als je de Islam Heroine noemt stel je dus eigenlijk dat we Islam nodig hebben om tevreden te zijn. Ongeletterde idioot."

Jij hebt het over opium VOOR het volk in relatie met Marx. Die dat dus nooit gezegd heeft.

'Religie een positieve rol binnen zijn ideaal'??? Waar haal je dat vandaan? Je spreekt het in 15:34 zelf tegen en uit de quote van @Honderdeen 15:55 blijkt ook het tegendeel.

Lewis heeft het over opium voor het volk, een verbasterde uitsrpaak die niks met Marx heeft te maken, een eigen leven is gaan leiden en een op zichzelf staande betekenis heeft. Jij sleept Marx erbij om je eigen intellectuele superioriteit te willen bewijzen. Wat dus niet lukt. En dan een ander een ongeletterde idioot noemen en dwepen met je filosofiestudie. Was je toevallig afwezig bij het college drogredeneren?

harry pikkel | 10-05-11 | 16:23

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:05
Ik vind dat u mag zeggen wat u wilt, Alles dat is. Ik leg de grens bij virtueel waterboarden en online scatspelletjes.
Dus ga je gang.

ojédiaré | 10-05-11 | 16:16

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:13 |
Pot - Ketel

Ik ruik een trollollol.

datzouzomaarkunnen | 10-05-11 | 16:15

@datzouzomaarkunnen | 10-05-11 | 16:11
Als jij niet inhoudelijk kan reageren moet je ook geen inhoudelijke reactie op je plemp verwachten. Jij een sneer, ik een sneer, dat staat los van discussie/filosofie.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:13

fotoneuqs.files.wordpress.com/2011/04/... Gerritje 'duracelletjederbij?' Verburg is een dike van een vrouw. Alles wat zij zegt is waar en godt vindt haar erg leuk en kijkt graag met haar mee..

ojédiaré | 10-05-11 | 16:12

@ Flippo

De PvdA is helemaal nooit niet tegen geen enkele missie geweest, en het was ook lang nog niet zeker dat die door zou gaan. Als er geen gemeenteraadsverkiezingen waren geweest had de PvdA vrijwel zeker gewoon ja gezegd, zodat Bos lekker zijn PvdA beleid kon voortzetten met het CDA als bijwagen. Het CDA en de CU gaf Bos ook nog alle ruimte om het te bespreken, maar dat was na de gemeenteraadsverkiezingen en het kabinet moest en zou voor de PvdA daarvoor klappen om Cohen uit de hoge hoed te kunnen toveren. En zo geschiede het.

WaarDeWindWaait | 10-05-11 | 16:12

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:05
Nee, mij een domme tokkie noemen zonder dat ik je echt aanpak, dat is vredig.
Al goed hoor, aai over je bolletje.

Filosofie betekent dus tegenwoordig "discussie gesloten"? Straks lekker prakkie van mama?

datzouzomaarkunnen | 10-05-11 | 16:11

Dat krijg je er nou van waneer je als partij steeds opnieuw alleen aan jezelf denkt ten koste van een land en kabinetten dwarsboomt. En laten we vooral dit niet vergeten: de autochtone burger steeds maar weer opnieuw en opnieuw laat stikken en hen uit puur eigenbelang een grote immigratiegolf door de strot douwen en daarmee de sfeer en de leefbaarheid van een geweldig land naar de afgrond helpen (vrijheid van meningsuiting bedreigt, andere vrijheden bedreigd, en steeds meer ellende en problemen met de allochtone bevolking (hoge kosten, veel criminalitiet) waarbij mensen die de problemen willen oplossen worden zwartgemaakt en gesabotteerd. Daaaaag PvdA. Tot nooit weer zien. Verdwijn alsjeblieft in een zwart gat in het universum en kom nooit meer terug.

doenormaal! | 10-05-11 | 16:07

@HonderdEnEen | 10-05-11 | 16:04
Jup, ik bedoelde het als verlichting van lasten, niet als verlichting als in 'de verlichting', of geestverlichting. Bedankt voor de nuance. Jij lijkt beter op de hoogte dan de boeroepende reaguurders hier.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:07

seven | 10-05-11 | 15:46
Plots omdat Balkenende (of éénder welke CDA'er of CU'er)het zegt? Humor. Jij weet als geen ander wat spinnen betekent. Als je het nieuws rondom de leaks een beetje gevolgd hebt, weet je dat daaruit bleek dat Bos voortdurend en ook in opdracht van het CDA onder druk werd gezet, omdat hij niets van verlenging wilde weten. Dat speelde al ruim voor januari "plots" 2010.
Zie bijv. de ambtsberichten bij RTL:
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...

MacReady | 10-05-11 | 16:06

@ojédiaré | 10-05-11 | 16:01
Och, en waarom ben ik niet vredig? Heb ik oorlog gemaakt? Of is iemand wijzen op fout gebruik van quotes niet vredig, is dat vijandig? Binnen democratie wordt altijd fel gedebatteerd, democratie is ook niet vredig?
Persoonlijke aanvallen op basis van niks. Goed hoor.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:05

@hfakker | 10-05-11 | 15:49
Aanvullend kan ik dus stellen dat niemand goed genoeg is voor de politiek aangezien niemand kan vertellen wat er morgen (laat staan overmorgen ) gaat gebeuren.
Overigens vind ik het huidige minderheidskabinet niet veel soeps maar alles beter dan "paars plus".

necrosis | 10-05-11 | 16:04

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:58
Verlichting, maar inderdaad wel van. Niet uw woorden.Mijn fout.
Maar verlichting is het ook niet, het is juist zaak om als eerste kritiek op religie uit te oefenen, als de mensheid zichzelf emancipeert. (Zie tekst van Marx)

HonderdEnEen | 10-05-11 | 16:04

@datzouzomaarkunnen | 10-05-11 | 16:01
Hoera, nog een reaguurder die niet begrijpend (Marx) kan lezen. Leuk dat domme tokkies zich hier vrijwillig melden om te zeggen dat ze filosofie niet snappen.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 16:04

@hfakker | 10-05-11 | 15:19
Moet jij geen aardbeien plukken vandaag?

ojédiaré | 10-05-11 | 16:03

Eind goed, al goed.
Wij zijn van Job Cohen verlost als burgemeester van Amsterdam en we hebben Mark Rutte als premier gekregen.

Osdorpertje | 10-05-11 | 16:02

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:45 |
Je bent afgetroefd op een ludieke steekhoudende manier, kan gebeuren, pak je verlies en kom niet met "wij van wc-eend....."
Nieuw ronde, nieuwe kansen.

datzouzomaarkunnen | 10-05-11 | 16:01

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:30
Je lijkt mij helemaal niet zo vredig pik. Maar als we dan toch gaan kwoten; [Als ik een zoen krijg ben ik al verliefd] (A. Hazes 1992).
#nuttelozenewbeedoesffrustig

ojédiaré | 10-05-11 | 16:01

Een mislukte CDA bralmuts als enige bron gebruiken... Geenstijl jullie kunnen zo aanschuiven bij het volgende RvdJ dinner!

Kalto | 10-05-11 | 15:59

Fout, het moet zijn: Opium van het volk
@HonderdEnEen | 10-05-11 | 15:55
Wat zei ik dan?

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:58

Zoek op in het woordenboek het woordje "faler". Daar staat een foto van Job Cohen bij.

export-kenteken | 10-05-11 | 15:56

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:36
Fout, het moet zijn: Opium van het volk.Filister !:D

"Religie is de zucht van het onderdrukte wezen, het hart van een harteloze wereld, net als in de geest van een geesteloze wereld. Het is het opium van het volk.....
kritiek op religie heeft de denkbeeldige bloemen geplukt niet opdat de mensheid de ketting zonder fantasie draagt maar dat zij de ketting afwerpt en de levende bloem verzameld" Karl Marx in de kritiek op Hegel's rechtsfilosofie

HonderdEnEen | 10-05-11 | 15:55

Dus het gerucht dat Job Cohen het voltallige PvDA partijbestuur heeft ge-deep-rimd om aan de top te komen is niet geheel waar?

ojédiaré | 10-05-11 | 15:52

Maar... de PvdA was toch altijd en al die tijd tegen de (verlenging van) de missie in Uruzgan? De PvdA is daar altijd heel consequent in geweest. Juist het wel accoord gaan met de verlenging van de missie zou een standpuntswijziging van de PvdA hebben vereist. Die wijziging deden ze niet en toen was de boot aan. Dus dit is een poging de geschiedenis te herschrijven. Krijg je met die onbetrouwbare windvanen christenhonden.

Flippo | 10-05-11 | 15:50

@necrosis | 10-05-11 | 15:35
Exact, dus 'hadden we maar' of 'wat nu als' is allerminst vruchtbaar.
Het vandaag en morgen leeft, wie dan leeft die dan zorgt, carpe diem, Matteüs 6:26 etc.
Hoogstens kunnen we leren uit patronen en strategieën uit de geschiedenis.
Daarbij in ogenschouw genomen Churchils citaat over de kwaliteiten van een politicus:
"qualities required to be a politician; "The ability to foretell what is going to happen tomorrow, next week, next month and next year. And to have the ability afterwards to explain why it didn't happen."

hfakker | 10-05-11 | 15:49

MacReady | 10-05-11 | 15:39
Wel plots, zie PenW gisteren. ps uit wike-leaks kan je net als bij de bijbel vele kanten op, alleen al omdat het zo veel verhalen zijn. Wellicht kan je je punt iets minder algemeen (zie wikileaks) en wat meer specifieker(bv cable no. xxxx +link ) onderbouwen?

seven | 10-05-11 | 15:46

"Over honderd jaar komt deze zin pas voor in de leerstof aan de universiteit, maar ik zeg het nu al."
@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:43
Ah, en ik ben degene die gek is. Tuurlijk joh. Jij bent de grootste filosoof van deze eeuw met je gejatte, in de context niet eens enigszins toepasbare quote?
Ik kan niet wachten.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:45

Je zou kunnen stellen dat het socialisme zijn doel bereikt heeft. Werknemers staan er anno 2011 wel iets anders voor dan in de 19e eeuw en dat is mede de verdienste van socialistische partijen en vakbonden. Ere wie ere toekomt. Blijft staan dat partijen als de PvdA geen antwoord meer hebben op de problemen en de kwesties van nu en zichzelf nooit echt hebben kunnen heruitvinden.

Bigi Bana Boy | 10-05-11 | 15:44

De PvdA is door en door verrot.
Maar, wat seven zegt.

Fijnstoffer | 10-05-11 | 15:43

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:36
Het interesseert me geen fuck wat Marx bedoelde, junk. Ik ga over mijn eigen teksten. Godsdienst deugt niet, en de islam is nog erger. Dat zeg ik, Lewinsky.
Over honderd jaar komt deze zin pas voor in de leerstof aan de universiteit, maar ik zeg het nu al.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:43

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:38
Aan jou gaan we nog veel lol beleven.

Nogmaals welkom!

Parsons | 10-05-11 | 15:42

De PvdA laten sterven is alleen niet zo eenvoudig. Ze heeft immers massa's kiezers via uitkeringen & uitkerings & subsidie & welzijnsindustrie volledig afhankelijk gemaakt van de door haar haar royaal verkochte politieke geldsmijterij. Toen deze groep toch dreigde op te drogen importeerde ze gewoon meer kanslozen. www.nrc.nl/opinie/article2146425.ece (Bevat ook een interessante passage over Marx )

seven | 10-05-11 | 15:41

"Ik was verbolgen over het plotselinge besluit van de PvdA om de missie in Uruzgan niet te verlengen."
Heeft mevrouw Verburg alle voorgaande vergaderingen en tijdens het coalitie-akkoord zitten snurken? Niets plotseling. Zie ook wiki-leaks.

MacReady | 10-05-11 | 15:39

@Sliptong | 10-05-11 | 15:10

Ik dacht eerder aan een wijnboerderijcommune met nog wat uitgerangeerde politieke *kuch* kanonnen uit het linkerspectrum van de vaderlandse politiek. Dit alles geheel gefinancierd door een uitstekende wachtgeldregeling natuurlijk.

Biff Eagleburger | 10-05-11 | 15:39

@rara | 10-05-11 | 15:15
Misschien heeft zijn leiderschap niet tot onmiskenbare successen geleid, of tot een glorieuze periode als Lubbers, Thatcher en/of Blair.
Maar als je de perioden van turbulentie bekijkt, economische dip begin 2002-04 en een nogal politiek lastig en lauw interbellum gedurende de hele periode, is 'geen leider' niet van toepassing.
Iedere periode verdraagt een bepaald leiderschap.
De sterkste leiders bestaan vaak bij de gratie van de armoede of de spanning voorafgaand aan die periode.
Na 'Pim' was het voor iedere politicus lastig om standvastig het stuur te grijpen en veel politiek vertrouwen te genereren.
Verdeeldheid over 'hoe nu verder' versus 'wiens schuld is het geweest en is het nu' voedden het onderbuikgevoel. Een en ander ook gevoed doordat niemand een heldere visie had over wat Nederland met de 'war on terror' aan moest. Niks doen was ook geen optie. Tegen genomen beslissing/actie zijn was het devies.
Een van de meest herkenbare elementen hierin is dat er relatief veel commentaar en geklaag was over het hele (politieke) spectrum, maar niemand alternatieven kon inbrengen.
Zeg nu zelf, de tendens was toch steeds 'de status quo is slecht, maar er is geen beter alternatief'?
Neen, JPB heeft naar de omstandigheden een heel prima klus geklaard in deze -hopelijk- overgangsfase. Tussenpausen zijn nooit erg populair.

hfakker | 10-05-11 | 15:38

@Parsons | 10-05-11 | 15:32
Moet dat een excuses voorstellen? Zielig hoor, vooral dat je ook nog +-kudo's krijgt voor het botweg wegschelden van goede reply's.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:38

@Parsons | 10-05-11 | 15:36
Goed argument, hulde. Als je jezelf eens ging verdiepen in dit vakgebied, zou je jezelf misschien minder voor lul zetten.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:37

@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:34
Marx omschreef het als verlichting, ik quote slechts Marx, en geef dit duidelijk aan (hoewel velen opeens denken dat ik Karl Marx ben).

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:36

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:34
Filosofie gestudeerd aan de universiteit.

Nuff said.

LOL!!1!!

Parsons | 10-05-11 | 15:36

@hfakker | 10-05-11 | 15:28
En als weer voor de Duitsers geen andere mogendheden hadden verslagen (Spanje, Frankrijk en Engeland).......(vul zelf maar in).

necrosis | 10-05-11 | 15:35

CDA moet ergens beginnen met anderen de schuld geven... Kun je het beste het bangste schaap van de Kamer beginnen. beetje makkelijk, dit allemaal.

Fwenx | 10-05-11 | 15:35

@seven | 10-05-11 | 15:30
Dit staat er inderdaad, dat heb je goed gequote. Waar staat nu het kopje "religie is iets negatiefs"? Is religie de oorzaak van ellende volgens Marx? Nee, het is een GEVOLG van iets dat in zijn ogen negatief was, en ervoor zorge dat arbeiders dom bleven en de uitbuiting konden verdragen. Dat religie dood gaat onder zijn ideaal (arbeidersstaat) betekent niet perse dat religie in zijn ogen iets negatiefs was.
Kom op mensen, jullie kunnen er gemakkelijk achter komen dat ik hierin groot gelijk heb (filosofie gestudeerd aan de universiteit) door gewoon een hoogleraar te e-mailen en te vragen hoe zoiets werkt, Marx leren lezen, maar mij bashen omdat jullie filosofie niet snappen is makkelijker, of niet?

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:34

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:30
Wat begrijp jij niet aan de woorden: *nog erger dus*?
Ik schrijf duidelijk dat ik heroïne erg vind. Jij daarentegen vindt heroïne een verlichting. Ergo: jij omschrijft jezelf als een junkie. Dat doe jezelf, vredige junk.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:34

@ rara | 10-05-11 | 15:15
Ik ben het met je eens dat Brussen het brengt als feiten, terwijl het vermoedens en overdenkingen van dat haarstukje zijn.
Daarnaast weet een beetje reaguurder, gelukkig, wel dat Balkenende veel fouten heeft gemaakt, als leider van zijn kabinetten.

1. samen met de LPF regeren. De partij was letterlijk onthoofd door de dood van Fortuyn. Iedereen zag het aan komen dat het mis zou gaan.
2. D66 diende het ontslag in, in de kwestie Verdonk.
3. Rompkabinet na Balkenende II.
4. Kabinet met de PvdA dat plofte op de kwestie Uruzgan, danwel in de machtstrijd PvdA. De Messias moest het doen (overdenkingen Verburg).

BeunDeHaas | 10-05-11 | 15:34

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:27
Welkom n00b.

Parsons | 10-05-11 | 15:32

PvdA, PVV, PvdD

Ik zie een patroon in nutteloze partijen en hun namen

PvdA heeft sinds het vertrek van Kok al geen goed verhaal meer waar ze voor staan, en al helemaal niet de politieke hersenenen om ook maar iets voor elkaar te krijgen.

martijnberendsen | 10-05-11 | 15:31

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:11
Als je de link leest kom je dit tegen. Religie stond in de weg van de door Marx gewenste opstand van het proletariaat.
" Religie helpt de arbeidersklasse dom te houden en verdedigt de uitbuiting. Religie komt voort uit de economische onderbouw van het leven, is een weerspiegeling van een bepaalde sociaal-economische ordening van de maatschappij – gecreëerd door de lagere klassen om hun zorgen te kunnen vergeten, en in stand gehouden door de hogere om de lagere klassen uit te kunnen buiten. Als de proletariërs de macht grijpen, zal de religie vanzelf een zachte dood sterven"

seven | 10-05-11 | 15:30

@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:26
Nogmaals jouw comment:
"Godsdienst is opium voor het volk. En de islam is heroïne. Nog erger dus."
Godsdienst was opium van het volk, omdat het VERLICHTING betekende, van de sleur van het arbeidersbestaan. Islam noem jij dus hier nog ergere VERLICHTING. Vervolgens stel je dat je er niks van moet hebben (die verlichting, die "het volk dom houden") maar van communisme moet je niks hebben?
Waarom quote je Marx dan, ga je mee met zijn redenering, maar ondersteun je de conclusie niet?

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:30

De PvdA en het CDA krijgen de rekening gepresenteerd van hun eigen politieke spelletjes die niets met de belangen van kiezers te maken hebben maar met hun eigen belang: De Macht.

Beide partijen hebben een groot gehalte aan politici die ik zou willen bestempelen als palingen in een emmer snot.

Het is jammer dat het CDA in de regering zit, mahja, alles beter dan een kabinet met de PvdA, D66 en GL!

La Vie En Rose | 10-05-11 | 15:30

Politiek is wijs gaaf en te gek. Hier haal ik al mijn inspriratie vandaan. Hoe ik me dien gedragen in de maatschappij, politici zijn allemaal mijn helden. De hele dag op basis van niks anderen het zo lastig mogelijk maken en op basis van non argumenten de sloot in drukken, verdraagzaamheid ook mijn reedt.

Iederen die anders denkt dan ik kan ongezien aan het gas, want zo leer ik dat van mijn volksvertegenwoordigers.

netniet | 10-05-11 | 15:29

@necrosis | 10-05-11 | 15:14
Duhuh, als de Duitsers niet waren verslagen hadden we op 20 april keizerdag gevierd....
Eris geen Pim, get over it. Hoe treurig ook zijn einde.

hfakker | 10-05-11 | 15:28

Dankzij het vooruitschuiven van Gargamel / Job zitten we nu met een rechts gedoogkabinet, dus ergens ben ik de PvdA best dankbaar. Laten we wel wezen

Tobi | 10-05-11 | 15:28

@Parsons | 10-05-11 | 15:25
Wat zit je nou te zieken? Waarom lik ik Islam? Noem het comment waarin ik dat doe? Ik zie iemand een filosofische tekst verkeerd interpreteren en misbruiken voor eigen politiek gewin, ik kom daartegen in het verweer, en jij maakt daaruit op dat ik Islam goed gezind ben. Begrijpend lezen hoor zo moeilijk niet te zijn.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:27

*Pfff, schrijven mentaalhapert. En dan niet als in schrijversblock ofzeau.. Restless Legs nu eauk volop aan het klieren..*Gewaun schrijven hapert... :$ Njah, komt ooit wel weer...*

F. von Zeikhoven | 10-05-11 | 15:26

@Eurotokkie | 10-05-11 | 15:22
Nog los van het feit dat PVV een oppositiepartij is (want: geen regeringsdeelname) hebben ze nooit voorgesteld om 26.000 mensen een generaal pardon (+ verblijfsvergunning) aan te bieden.

necrosis | 10-05-11 | 15:26

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:21
Leg me geen woorden in de mond. Van een communistische heilstaat moet ik niets hebben. En ook niet van een islamitische.
*noteert: vredige libertariër is gek*

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:26

Zie ik daar een islamlikkende libertariër?

Een vredige nog wel?

lolwut?

Parsons | 10-05-11 | 15:25

Laten we ons gelukkig prijzen dat er zo'n man als Cohen is opgestaan om de PVDA definitief naar het graf te brengen.

Creaguurder | 10-05-11 | 15:23

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 15:12 |

Ja goed maar denken dat er mensen het land worden uitgezet onder deze regering is dagdromen.
Rechts heeft het linkse Roer overgenomen en er zal niet veel veranderingen deze kabinetsperiode.
De PVV heeft nog geprobeerd om jonge meisjes uit het land te zetten maar zelfs dit is niet gelukt.

Eurotokkie | 10-05-11 | 15:22

opheffen die niksnuttenpartij

eddiekallie | 10-05-11 | 15:22

@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:15
Lees wat je wil lezen, je zat er naast, ik heb duidelijk uitgelegd waarom, je stelde voor dat Islam het enige is dat in de weg staat tussen waar we nu zijn en een communistische heilstaat, en dat het daarom bestreden moet worden. Jezelf gelijk geven is ook een vak, dus daarin scoor je iig wel ontzettend goed.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:21

@WaarDeWindWaait | 10-05-11 | 14:47
Spijker-kop-raak!

@seven | 10-05-11 | 14:58
Precies ja. Wie dat toen niet zag heeft (PvdA) stront in zijn/haar ogen.

Vraag me alleen af waarom Balkenende gisteravond plotsklaps bij P&W aan mocht schuiven en zijn verhaal mocht doen. Dat was niet echt positief voor de PvdA.

Dat het CDA hier nu pas mee naar buiten komt snap ik dan weer wel, gezien de peilingen.

La Vie En Rose | 10-05-11 | 15:20

@blikjegrolsch | 10-05-11 | 15:05
Wat een bullshit dit. Hele volksstammen hier in Nederland en veel andere delen van West Europa zijn juist in intellectualiteit geïnspireerd geraakt door religie.
Wie bracht überhaupt onderwijs naar het volk toe? De monniken in de kloosters, die ook wetenschap bedreven.
Nog steeds zijn de christelijke scholen veruit de beste in Nederland.
Daarnaast zijn mensen die, geinspireerd door hun religie, nadenken over hun bestaan, waar ze van afkomen, heen gaan, veel meer bezig met hoe, wat, waarom-vragen dan anderen.
Dit is daarmee pure nekklets.
Als U het wilt hebben over doctrines, culti, of leren die het volk dom houden.. allas. Maar dat is dan niet per se religieus.
Bijvoorbeeld domme TV programma's volgen zijn daarmee minstens net zo opium voor het volk. Zie soap series, talentenjachten en roddelrubrieken van entertainment.

hfakker | 10-05-11 | 15:19

Tijdens de uitzending van PenW werd mijn vermoeden bevestigd: de PVDA heeft balkendeIV gesloopt. De media hebben echter alles zo weten te draaien, dat het CDA de schuld krijgt.

jawell | 10-05-11 | 15:18

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:08
Grote woorden, maar goh wat zak jij door het ijs zeg. Lewis zit nml wel goed. Zie blikjegrolsch | 10-05-11 | 15:05
Ps imho zijn je comments de nick Vredige libertariër onwaardig.

seven | 10-05-11 | 15:17

@Eurotokkie | 10-05-11 | 15:11
*ophangtouwtjes hangmat doorknippen doet*

necrosis | 10-05-11 | 15:16

@Hendrikus van Amstel | 10-05-11 | 14:30
Heb ik weinig tot niks mee met die partij, dus ben ook al weer weg onderweg naar een ander slachtveld. Aufwiedersehen.

Hölzenbein | 10-05-11 | 15:16

Niet om het een of ander, maar is het waar omdat Gerda V. het zegt? Ze is potdorie gristelijk CDA'er. Volwassenen met denkbeeldige vriendjes zijn nooit oke.

Oddacious | 10-05-11 | 15:15

Balkenende zat gisteren bij P&W inderdaad op genante wijze met terugwerkende kracht zijn straatje schoon te vegen, maar ik had niet gedacht dat Bertje dat rammelende verhaal voor waarheid zou gaan aannemen. Die Balkenende heeft niks geleerd, is nog even blind en arrogant als hij altijd al geweest is. De geschiedenis zou wel oordelen wist hij nog te vertellen, vol vertrouwen op een positieve beslissing van die geschiedenis inzake zijn bijdrage.

Schoorsteenveger | 10-05-11 | 15:15

@blikjegrolsch | 10-05-11 | 15:05
Dus ik had Marx toch goed begrepen. Religie maakt het volk dom en suf. Goed gezegd, blikje!

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:15

@hfakker | 10-05-11 | 15:09
Balkenende heeft drie gevallen kabinetten op zijn naam, en geen enkel succes. Dat vind ik geen teken van sterk leiderschap. Hij was niet in staat om zijn taak goed uit te voeren: de coalitiegenoten samen te houden.

Balekende-II en III waren een PvdA-loos kabinet, hoe kan het dan 'steevast het onhandelbare kind' zijn geweest dat verantwoordelijk was voor de val van het kabinet?

Misschien is je credo toe aan een update.

rara | 10-05-11 | 15:15

Gerda Verburg en haar glossy ging niet meer door naar de val , is ze daar nog steeds kwaad over.

Eurotokkie | 10-05-11 | 15:15

"Aha, dus het laatste Kabinet Balkenende is dus bewust door de PvdA opgeblazen om Job Cohen naar voren te schuiven?"
Dit is geen feit, maar een vermoeden van Gerda Verburg. Vervolgens doet meneer Brussen alsof het wel een feit is. Ja, zo kan ik het ook.

Het CDA | 10-05-11 | 15:14

@hfakker | 10-05-11 | 15:09
Als Pim destijds niet was vermoord, was er nooit een Balkellende I (en II, III en IV) geweest.
Dan hadden we nu Pim III.

necrosis | 10-05-11 | 15:14

Eurotokkie | 10-05-11 | 15:03

Dank u! Dat zou inhouden dat ik nog meer belasting zou moeten betalen voor alle onrendabelen die deze kant opkomen omdat ze door de linkmenschen als Sirenen worden aangetrokken!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 15:12

En er zijn in die 65 jaar wel meer schunnige zaken voorgekomen in die partij,als je maar''naam'' hebt, een hoge postie in de partij, koninklijk onderscheiden, dan val je dus duidelijk buiten de regels en vooral wetten als zich ernstige zaken in familiesfeer voordoen. De PVDA, zum kotsen.

grappert | 10-05-11 | 15:11

@blikjegrolsch | 10-05-11 | 15:05
Klopt, maar waar staat in je link dat dit negatief was? Het was hun enige verlichting in een verdorven wereld.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:11

necrosis | 10-05-11 | 15:08 |

Ja dag doen moet ik uit mijn hangmat komen , nee dank je.

Eurotokkie | 10-05-11 | 15:11

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:08
Ik hoop niet dat redeneren je sterkste kant is.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:11

@Biff Eagleburger | 10-05-11 | 14:34
Kan Job weer de semi-overheden en universiteiten van dit land onveilig maken.

Sliptong | 10-05-11 | 15:10

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32
Stijgen in de peilingen en de stekker er uit trekken om vervolgens met de pvda, GL, D'66 en de CU een rood-groen-religieus-regenboog kabinet een lang leve de taxpoet en de multiculturele samenleving hosana-achtige samenleving te maken. #gruwel

Sliptong | 10-05-11 | 15:09

@rara | 10-05-11 | 14:18
Hoe verklaart U dan dat er 4 kabinetten Balkenende hebben kunnen zijn? B1 zou men misschien nog kunnen uitvlakken als niet 100%, maar de twee opvolgende zijn kennelijk toch onmiskenbaar niet 'slecht genoeg' geweest om B4 te voorkomen.
Mijn credo is toch wel dat de PvdA steevast het onhandelbare kind is geweest en daarmee ongeleid- en dus het niet te leiden projectiel.
Zodra bij de PVV de druk erop komt, verwacht ik dezen ook de ongeleide poot onder de drie-eenheid van dit kabinet te zijn.

hfakker | 10-05-11 | 15:09

Hier impliceer jij dus dat jij heroïne nodig hebt om tevreden te zijn.
@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:06
Oh, ben ik degene die religie opium van het volk noemde? Ben ik Karl Marx? Goh, wist ik niet. Je zet jezelf alleen maar meer voor lul met je rare uitspraken.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:08

@Eurotokkie | 10-05-11 | 15:03
Ga eens gauw aardbeien plukken voor je uitkering, ruifvreter.

necrosis | 10-05-11 | 15:08

Wat men zaait zal men oogsten, dit land staat niet voor niets al decennia vast in de laag bagger die consensus heet. Met het huidige partijenstelsel zal dit niet gaan veranderen. Dat dan weer wel.

Dumpertklever | 10-05-11 | 15:08

Het verbaast me enigszins hoezeer de woorden van Gerda hier als vaststaande feiten worden aangenomen.

zeeploos | 10-05-11 | 15:06

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:02
Is je geheugen kapot? Je schreef het volgende: *Als je de Islam Heroine noemt stel je dus eigenlijk dat we Islam nodig hebben om tevreden te zijn*.
Hier impliceer jij dus dat jij heroïne nodig hebt om tevreden te zijn.
Ergo, jij bent een junkie, volgens jezelf.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:06

Ja, daar noem je dan eauk een zeer betrouwbare bron. Want met regenjas, die niet persé door De Bron tijdens de informatieoverdracht of -verificatietoetsing op de persoon gh te worden, mag ook in dienstwagen blijven. Maar evaring en desundigheid die wij tijdens langdurige specifieke spionnage-akties deskundigheid in "Je ziet, je ziet wat ik niet zie" KarakteristiekTypisch verschijnend als een kuchende vrouw met hoed en regenjas. Men herkende in De Bron ene Gerda Verburg zegt u? Ik voel ineens de indringende materialisering van vrouwelijk ectoplasma bij u opkomen. Zegt "De Onfatsoenslijk Huisvrouw" u iets?

F. von Zeikhoven | 10-05-11 | 15:05

@Che_cuevara | 10-05-11 | 15:01
Geen idee, ik ken haar niet en mag haar niet (beiden vanwege GroenLinks).

necrosis | 10-05-11 | 15:04

Met een beetje geluk hebben de sociaal-democraten de sociaal-democratie zo verminkt dat het nooit meer geheel zal herstellen!?

Widukinn | 10-05-11 | 15:03

Ik mis de PVDA wel een beetje in deze regering, maar geen nood over 3 jaar zitten ze er gelukkig weer in .

Eurotokkie | 10-05-11 | 15:03

@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:00
Zeg je nu eigenlijk "nee jij! Wat je zegt ben je zelf"?
Zielig hoor, ik wijs je op je gebrek aan kennis over quotes die je zelf aandraagt, en je reageert met "dus jij hebt heroine nodig", suggererend dat ik moslim zou zijn.
Je laat nogmaals blijken hoe laag je niveau is, wat ben jij in-en intriest dat je dit soort bekende uitspraken niet eens kent, en toch misbruikt om een soort misplaatste vergelijking/grap mee te maken.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 15:02

@necrosis | 10-05-11 | 15:00
eerste kamer.

Che_cuevara | 10-05-11 | 15:01

@necrosis | 10-05-11 | 14:33
En? Vond ze het lekker?

Che_cuevara | 10-05-11 | 15:01

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:57
Dus jij hebt heroïne nodig?
#mohammedaansejunkie

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 15:00

@rara | 10-05-11 | 14:58
Waarom na 23 Mei, wat heb ik gemist?

necrosis | 10-05-11 | 15:00

Gretchen doet een Greetchen.
Sleutelwoord is "aandacht".

Einde van de Domheid | 10-05-11 | 15:00

Bert vergeet dat dit gluiperig laaghartig gedoe voor PvdA-stemmers natuurlijk gedrag is. Dit vinden dit heel normaal en begrijpelijk, termen als moreel failliet zijn voor hen volkomen nietszeggend. Mede daarom hebben ze ook geen moeite met de volkomen abjecte vergelijkingen uit tijden die achter ons liggen.

Hansopje | 10-05-11 | 14:59

@rara | 10-05-11 | 14:58
Denk het ook.
Ben mijn huis al aan het stutten.

Che_cuevara | 10-05-11 | 14:59

Begrijp niet wat de ideologie van een partij, welke dan ook, te maken heeft met Uruzgan.

hawie | 10-05-11 | 14:59

@Reckneya | 10-05-11 | 14:51
Dus VVD zou de oppositie in moeten?

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:58

@BeunDeHaas | 10-05-11 | 14:46
Hopelijk niet

Che_cuevara | 10-05-11 | 14:58

@Che_cuevara | 10-05-11 | 14:54
Vlak na 23 mei valt dit kabinet, als ik het goed heb begrepen.

rara | 10-05-11 | 14:58

Was direct overduidelijk dat de pvda 180 graden draaide wat betreft Uruzgan terwijl ze vlak daarvoor nog een navo verzoek vroegen. Ze wilden het kabinet gewoon laten klappen terwijl ze hoog in de peilingen stond en op een popi thema, want de missie had steeds minder steun.
CDA kan ook dingen uithalen, maar gaan daarbij echt niet zover dat hun Navo baantjes (hallo Jaap de Hoop Scheffer) in gevaar komen.

seven | 10-05-11 | 14:58

@Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:50
Je zou Marx eens moeten lezen, voordat je bullshit verspreid. De uitspraak "religie is opium voor het volk" was bedoeld om religie een positieve rol te geven binnen zijn ideaal. Als je de Islam Heroine noemt stel je dus eigenlijk dat we Islam nodig hebben om tevreden te zijn. Ongeletterde idioot.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:57

Alles beeter dan die hannes van een Bakelende. Bedankt Wouter en Job.

monaco | 10-05-11 | 14:55

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32
En dat zou er kunnen op wijzen dat het CDA uit is op nieuwe verkiezingen.
Zou mij niet verbazen als dit kabinet dit jaar nog valt.

Che_cuevara | 10-05-11 | 14:54

De gevestigde politieke partijen hebben al zeer lang niet anders hun samenwerking opgezegd dan uit politiek-strategische overwegingen.
Maar uiteindelijk zijn de poppetjes allemaal hetzelfde laken een pak. Geen greintje ruggengraat hebben ze, geen greintje.
En omdat de politiek het domein is van valsche menschen zal het met de samenleving niet goed aflopen. We zijn dan wel een beetje verder dan de moslimwereld maar de essentie is dezelfde: politiek heeft geen ruggengraat en draait om carriere ter meerdere eer en glorie en portemonnee van de politici en niet om het volk en de democratie. Alleen de technici hebben van het westen een aantrekkelijke wereld gemaakt. Leve de techniek en de wetenschap. Leve de ondernemer en de uitvinder.

ecologiste | 10-05-11 | 14:52

En we geloven Gerda Verburg, als integer Gristen, natuurlijk op haar woord!

Willem4246 | 10-05-11 | 14:52

Blij dat het CDA eindelijk onbevooroordeeld en uiterst object de PVDA de schuld kan geven van een CDA dat zich niet aan de afspraak (vertrekken na 2 jaar uit uruzgan) houd.

Grote Nerd | 10-05-11 | 14:51

Dit is toch geen nieuws?
Zo werkt links.

Een degelijke partij als de VVD zal in de opositie ook daadwerkelijk goed opositie proberen te voeren.

Iedere linkse partij in de opositie zal enkel en alleen proberen het kabinet ten val proberen te krijgen.

Algemene wetenschap.
Jammer dat wikipedia in handen is van linkse mense, anders konden we het nog even nalezen.

Reckneya | 10-05-11 | 14:51

De paniek van Cohen bij de 3 simpele huis- en tuinvragen van Twan Huys lieten meer dan perfect zien dat zijn tijdperk helemaal voorbij is, geldt trouwens ook voor CDA-Brinkman die voor de 1e K.-verkiezingen "oude" politiek sprak. Dat Eurlings zelf nee zei tegen Balkenende is schokkend, hij had zijn 6 ton-plannetje helemaal klaar, CDA had 20 jaar zwaar in hem geinvesteerd en dan zijn mokkel op de bank als oorzaak noemen, eens maar NOOIT weer.

hagelkruis | 10-05-11 | 14:51

Godsienst is opium voor het volk. En de islam is heroïne. Nog erger dus. Dat de PvdA dit niet inziet, en, sterker nog, zelfs stelselmatig en onophoudelijk het mohammedanisme bepleit, en niet zal rusten voordat Nederland islamitisch is geworden, is vanuit de historie van de PvdA bezien onbegrijpelijk.
*PvdA pleegt verraad aan zijn eigen achterban*

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:50

B-100 | 10-05-11 | 14:44

Gerda, de natrappot!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 14:50

Parsons | 10-05-11 | 14:20

Nee, want daar moet je doorgaans goed Nederlands voor kunnen lezen, anders snap je het niet!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 14:49

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:40

Dat komt nog wel een keer goed met hem!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 14:48

@rara | 10-05-11 | 14:18
Dit is het hele eieren vreten in een notendop.
Petje af + veel

Che_cuevara | 10-05-11 | 14:48

Man, man, wat kon die Cohen toch thee zetten!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 14:47

Balki zat gister bij P&W gewoon campagne te voere , niet meer en niet minder...

FIGJAM | 10-05-11 | 14:47

Dit plan was natuurlijk ook al lang klaar, Cohen was al aan het warmdraaien, Bos had zijn solicitatiebrief al geschreven. Het was alleen even zoeken naar die miniem kleine aanleiding, waarmee ze de schuld op het CDA konden afschuiven. Helaas voor ze was er niet iets minder doorzichtigs voorhanden en was het 2 voor 12 met de gemeenteraadsverkiezingen, dus hebben ze de Uruzgangmissie maar heel erg krom geluld. Er was niet eens een besluit alleen een voorstel van het CDA om door te gaan, normaal gesproken had niemand er over geluld of op zijn minst gewacht tot er over gesproken was.

Heel even hielp de truc, tot de PvdA kiezers ontdekten dat Cohen eigenlijk ook 2x niks voorstelt. Ik durf te wedden dat de volgende opvolger ook al aan het warmdraaien is en Cohen al aan het soliciteren is naar een dikke baan met en vette bonus. Dat zit gewoon diep ingebakken in de PvdA aard.

WaarDeWindWaait | 10-05-11 | 14:47

@ Sliptong | 10-05-11 | 14:28
Ja, echt hoor. Dit verwacht je niet van een club als de PvdA. Laat staan van Balkenende! Dat was me toch een goede leider! Echt, zo eentje krijg je nooit meer.

BeunDeHaas | 10-05-11 | 14:46

geschiedvervalsing van gerda en natrappen. PVDA is anyway moreel failliet, maar dit was juist de enige keer dat ze daadwerkelijk deden wat ze beloofden.

B-100 | 10-05-11 | 14:44

@Dick Luyenlomp | 10-05-11 | 14:36
Oorlog bagatelliseren is al triest, dan ook nog mensen NSB-er noemen omdat ze toevallig wat naievig in het leven staan, nja, ik vind dat zielig gedrag, wie je daarmee ook nadoet.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:43

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:41
Lol! Aan jou de eer..

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:42

@Superior Bastard | 10-05-11 | 14:39
Nee, klopt. Zijn ook prutsers.

Maar wel mijn prutsers!

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:41

@vraagstaart | 10-05-11 | 14:35
Goh, beiden partijen doen aan propaganda, en beide partijen hebben mensen die kiezers voor hen winnen. SCHOKKENDE PARALELLEN, wat een idioot die die diarree uit zijn toetsenbord heeft gekregen.
Maar goed, het is iig genuanceerd, en legt uit wat de overeenkomsten zijn (en vergeet ff de verschillen, oops, maar goed). Anders dan het domme schreeuwen van de randidioot waarop ik reageerde.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:41

SamKoeman | 10-05-11 | 14:31
Zwitsal.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:40

En Job Cohen is ook een islampropagandist.
Als burgemeester gaf hij 1 miljoen euro belastinggeld cadeau voor de bouw van een moskee.
Dat noemde hij later *scheiding van kerk en staat*, de drogredenerende islampropagerende dwaas.
Ik zou niet weten wie erger is, Cohen of Bos.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:40

@Superior Bastard | 10-05-11 | 14:36
Dat bedoelde ik.
*whiksyfles weer wegzet

rara | 10-05-11 | 14:40

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:37
Jouw PVV is ook niet echt principieel en standvastig te noemen.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:39

+1 voor " Jammer dat de patiënt altijd heeft geweigerd zijn medicijnen in te nemen."
Dat is de PvdA ten voeten uit. Beter ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd. Koppig tot het einde.

Ivoren Toren | 10-05-11 | 14:39

PVDA EN CDA HEBBEN HUN KANSEN VERSPILT. Zou nu liever willen dat de SP groter worden ten koste van de beide.

daab | 10-05-11 | 14:38

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32
FF dimmen, achterlijke Brabo ;)

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:38

@Pa Cartwright | 10-05-11 | 14:37
Geen PS-verkiezingen ;)

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:38

@Superior Bastard | 10-05-11 | 14:32
Hij doet het stukken beter dan Cohen.

rara | 10-05-11 | 14:37

Het is tijd voor een volksfeest, het feest der feesten, waar Job en vrienden geen uitnodiging voor krijgen.

toetanchamon | 10-05-11 | 14:37

Dus vóór Cohen (the Bos era) was alles heul anders bij de Partij voor de Allochtonen? Denk ut nie.
Dus de woorden van Glossy Gerda... tja.

HoerenSloep | 10-05-11 | 14:37

@ Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:36
Maar jij had toch ook wel weer zin an versche verkiezingen?

Pa Cartwright | 10-05-11 | 14:37

"Ik was verbolgen over het plotselinge besluit van de PvdA om de missie in Uruzgan niet te verlengen.
Verhagen wilde 'windvaan' Bos voor de 2e keer een verlenging van de missie door de neus duwen en Bos hield de rug recht. typisch CDA om zo flexibel met feiten om te gaan

Das Ungeheuer | 10-05-11 | 14:37

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:34
Mijn lezing is dat het CDA een onbetrouwbare kudtpartij is.

En dat de PvdA een net iets grotere onbetrouwbare kudtpartij is.

Fuck 'em all.

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:37

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:36
Eerste kamer dan.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:36

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:25
Dat is toch een beetje onze nationale sport geworden? Godwinnen tot je erbij neervalt. Wilders met Hitler vergelijken, Wilders die zelf de PvdA nationaal socialisten noemt, de oppositie die het kabinet Bruin I noemt, Gretta die per ongeluk het getal 6 miljoen noemt etc. etc.
Daar hoef je niet zo boos op te reageren hoor.

Dick Luyenlomp | 10-05-11 | 14:36

rara | 10-05-11 | 14:35
23 mei.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:36

Nog éénmaal. De kogel voor Pim (Pin) kwam van LINKS!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 14:36

@rara | 10-05-11 | 14:35
Euhm... die hebben we net in maart gehad.

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:36

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:25 Het is maar als relativerende grap he, dat ik deze link plemp? Dat je niet met dingen naar me gaat gooien en zo? *duiken doet*

www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...

vraagstaart | 10-05-11 | 14:35

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32
Wanneer zijn de verkiezingen voor de PS?

rara | 10-05-11 | 14:35

HAHA dus volgens GS heeft Gerda de wijsheid in pacht.
Wederom goed journalistiek werk, gewoon CDA na lullen dan komt je er wel.
GS betekent Gereformeerde Sukkels?

snajeh | 10-05-11 | 14:35

Haragha | 10-05-11 | 14:30
Daar heb je gelijk in, verhoudingsgewijs wonen hier in het noorden bijna geen allochtonen. Hier zijn het nog de ouderwetse rooien die uit gewoonte pvda stemmen. Zonder in te zien dat hun belangen landelijk zijn ingeruild tegen die van de nieuwe melkkoeien de allochtonen.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:35

Komt overigens van belastinggeld-glossy Verburg die nu een nieuwe baan heeft bij Monsanto om ons te vertellen dat die genetisch gemanipuleerde shit van Monsanto helemaal niks doet met onze gezondheid. Dat is overigens dezelfde Verburg die de Q-koorts compleet uit de klauwen liet lopen.

Politici, prutsers zijn het, allemaal.

Sacha_A | 10-05-11 | 14:34

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:34
Dit was op reply naar jouw reply op mijn comment, geen idee waarom het mis ging.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:34

Wouter Bos is voor mij de dwaas die zei *Nederland, waar de islam bij zal blijven horen*.
En die zei *Wij bepleiten en verdedigen in dat Nederland een volwaardige positie voor de islam*.

Wouter Bos is een islampropagandist.

Dat bleek op 14 juni 2008 in Breda.
www.pvda.nl/politici/politici/wouterbo...

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:34

Zegt Gerda Verburg, iemand die sinds haar geboorte al buiten het bootje valt, maar toch in de picture wil blijven staan. Ik kan ook niet geloven dat ze bij de PvdA zó dom waren om te denken dat Flob wel even 18 miljoen stemmen zou binnenhalen. Die vent is een tussenoplossing, omdat ze toch al doorhadden dat ze zwaar gingen verliezen. Let maar op, voor er weer verkiezingen komen is-ie ineens vervangen door iets jongs en charis*kuch*matisch.

Biff Eagleburger | 10-05-11 | 14:34

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32
Wat is jouw lezing dan? Jij stelt dus dat het best wel goed was van het CDA om intern afspraken te maken, naar het volk toe een andere boodschap te communiceren, en dit 1.5 jaar later kenbaar te maken aan het volk?
Lekkere reclame voor het kabinet.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:34

En inmiddels zitten we weer in Afghanistan, andere regio, andere naam, andere (Nl) regering.
Wouter Bos trok de stekker eruit, Jolande Sap stopt hem weer terug.

necrosis | 10-05-11 | 14:33

@Haragha | 10-05-11 | 14:30
Ik vergeet inderdaad de mensen uit het noorden.

Dat verdienen ze ook.

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32

Politieke kamikaze is ook een kunst....

brutus68 | 10-05-11 | 14:32

@Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:29
Wat is het nut om nog geen jaar na de verkiezingen kiezers ergens te gaan winnen?

Het CDA is de meest sluwe partij die er is. Als die een mediacampagne willen om de tegenstander kapodt te maken, dan doen ze dat wel vlak voor nieuwe verkiezingen. Wanneer het ertoe doet.

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:32

rara | 10-05-11 | 14:29
Ja bijvoorbeeld, hoewel ik buitenstaander ben heeft hij totnutoe op mij een prima indruk gemaakt als burgemeester.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:32

De PvdA is een zielloos clubje en wordt bovendien in ideologisch opzicht permanent in gijzeling gehouden door een aanzienlijk deel van de achterban die er niet eens democratische normen en waarden op na houdt.

Dus waar hebben we het nou eigenlijk nog over?

Reinaert | 10-05-11 | 14:31

Linkse pin? Moet dat niet Linkse Pim zijn?

SamKoeman | 10-05-11 | 14:31

De ideologie van de PvdA zelf is niet in het belang van het land. Dus hoe zou iemand ooit verwachten dat de PvdA in het landsbelang handelt...

Requiescat in pace | 10-05-11 | 14:31

Wacht eens even van Binsbergen. Door die verkiezingen is de PVV toch aan de macht? Who cares wat er gebeurd is dan, beetje ouwewijvenpolitici nieuws dit, Geenstijl hangt teveel rond in de wandelgangen.

Captain America | 10-05-11 | 14:31

Zeer scherp stukje tekst, behalve dat we al wisten dat de PVDA een puist was die maar niet uit te knijpen is.

Pork & Beans | 10-05-11 | 14:31

Alsof we dat al niet wisten? Kom op zeg.

Godmode | 10-05-11 | 14:30

Jeej een PvdA topic! Snel de popcorn en cola pakken want Hölzenbein zal niet lang op zich laten wachten.

Hendrikus van Amstel | 10-05-11 | 14:30

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:25
Je vergeet mensen uit het hoge noorden. Ik durf te beweren dat meer zulke types PvdA stemmen dan allochtonen.
Gaan we een verschil maken tussen moslim-allochtonen en niet-moslim allochtonen dan heb je heel misschien gelijk dat de voorkeur voor een politieke partij voor moslim-allochtonen de PvdA is.

Haragha | 10-05-11 | 14:30

Uiteraard ben ik nog nooit zo blij geweest met de PvdA en het CDA...

da wizard | 10-05-11 | 14:29

@Superior Bastard | 10-05-11 | 14:26
Ik zat in een werkcollege toen het nieuws naar buiten kwam dat Cohen Bos ging vervangen.

Onder de PvdA-leden in mijn master brak een gold van euforie uit...

Je had hun ogen moeten zien fonkelen. Ik kon mijn lach bijna niet onderdrukken.

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:29

Geenstijl als spindoctor voor het CDA? Gaat zo helemaal goed komen met NL.

faz | 10-05-11 | 14:29

@Superior Bastard | 10-05-11 | 14:26
Het wachten is dus op Eberhart.

rara | 10-05-11 | 14:29

@Braatworst | 10-05-11 | 14:25
Dit klopt inderdaad, CDA gooit er met een P&W-uitzending met die walgelijke leugenaar, en een interview met een of andere faalminister gewoon een mediaoffensief tegenaan om pvda-kiezers te winnen.
Tot 2010 was de heldere boodschap die het kabinet naar het volk communiceerde. Dat Balkenende en PVDA intern andere afspraken maakt zegt genoeg over die 2, dat we op beiden niet moeten stemmen, maar alleen PVDA de schuld toe schuiven (nog steeds, 1.5 jaar na dato), erg treurig, van een kleurloze partij die een kleurloze partij zwartmaakt, kan het nog armoediger?

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:29

@BeunDeHaas | 10-05-11 | 14:26
Donderde het net bij jou ook op klaarlichte dag?

Sliptong | 10-05-11 | 14:28

De enige die hier schuldig aan is, is een leider die geen leider was...

da wizard | 10-05-11 | 14:28

Wel fraai georchestreerd van het Christelijk Duet Balkenende en Verburg. De Balk gisteren bij P&W op de "Zo ga je niet met elkaar om"-toer en Verburg die nog even doormaait.

vraagstaart | 10-05-11 | 14:28

@Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:25
Vlijmscherp. Au.

Sliptong | 10-05-11 | 14:28

Oud nieuws. Wist elke kenner al op de eerste dag.

jullie ook hier? | 10-05-11 | 14:27

I love it when a plan comes together, but I love it even more when it backfires in your stupid PVDA face

irriducibili79 | 10-05-11 | 14:27

Balkenende was als leider dus incapabel, en de PvdA had een dubbele agenda... je verwacht het niet he?

BeunDeHaas | 10-05-11 | 14:26

Hoe ze er ooit bij zijn gekomen dat slappeling Cohen de partij zou kunnen redden is mij een groot raadsel.
Het wachten is voor de pvda op een ouderwetse hardcore socialist ipv multiculknuffelaar, die de arbeider weer omarmt en terughaalt van de windvaanpartij pvv.

Superior Bastard | 10-05-11 | 14:26

Ach... hun achterban snapt er toch niks van.

Eduardo1735 | 10-05-11 | 14:26

Ik was zo blij toen ik hoorde dat Cohen lijstrekker werd bij de PvdA, eindelijk kreeg de incompetentie van de partij een gezicht.

Kaas de Vies | 10-05-11 | 14:26

Een PvdA-er die iets in het landsbelang doet. Dat is een partijverrader.

ZDEV | 10-05-11 | 14:26

Niet vergeten dat de misssie al een keer was verlengd en dat er de keiharde afspraak lag om ditmaal echt uit Afghanistan weg te gaan. De partij die deze belofte brak was het CDA. Het is daarom een raadsel waarom de PvdA de schuld krijgt.

De Geus | 10-05-11 | 14:26

Kijk! Blij dat ik gisteren niet een uur naar #penw heb zitten kijken. Dit scheelt zooooveel tijd. Wie doet Hans Klok morgen?

Canis Spurcus | 10-05-11 | 14:26

Een geniale spin was het wel echt. Jammer alleen dat het Job Cohen betrof die vervolgens heel NL "euh,eeeeeeuh"-end te woord stond. Geniale politieke zet, alleen verkeerd poppetje genomen #FAIL

rintelman | 10-05-11 | 14:25

Misschien daarom dat een van de PvdA ministers op wintersport vakantie was tijdens de val, waarom vakantie opgeven voor een regime change?

Haragha | 10-05-11 | 14:25

@Een paard | 10-05-11 | 14:23
Gerda wordt nog even misbruikt om de desastreuze nederlaag van het CDA op te vijzelen? Want het CDA is immer betrouwbaar....
Neemt niet weg dat ik een opheffing van de pvda als de grootste overwinning voor de democratie na de capitulatie van Nazi Duitsland zou zien.

Sliptong | 10-05-11 | 14:25

Doodsteek?

Mogen de ambtenaren, de hoogleraren, de allochtonen en de mensen in de zieligheidsindustrie opeens niet meer stemmen dan?

Art Vandelay Ultor | 10-05-11 | 14:25

It's a dirty Job, but someone's got to do it (Wouter Bos)

vraagstaart | 10-05-11 | 14:25

@Dick Luyenlomp | 10-05-11 | 14:23
Vergelijk je PVDA nu met NSB?
Mijn god wat treurig, Wilders met Hitler vergelijken begon oud te worden zeker?
Zielig figuur dat je der bent, ga je kapot schamen.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:25

Wacht even hoor. Het was toch gewoon afgesproken dat die missie in Uruzgan niet zou worden verlengd? Maar nu wordt alles zo herschreven dat het allemaal weer de schuld van de PvdA is, omdat ze zich gewoon aan de verkiezingsbeloften en afspraken hielden?

Does es even niet zo hypocriet Bert, en loop dat gekke wijf met d'r glossy niet zomaar klakkeloos na te wauwelen.

Braatworst | 10-05-11 | 14:25

Prachtig. Voor het kapot maken van de PvdA mag je best een kabinetje laten knappen. Opoffering van Balkenende IV voor het uitroeien van de PvdA, da's dan wel te accepteren.

El Campéon | 10-05-11 | 14:24

Als het dan toch gepland was had ik er eerst een media- en persoonlijkheidstraininkje tegenaan gegooid.

Tolenquatz | 10-05-11 | 14:24

citeren ex minister Gerda Verburg CDA: toen stopte ik met lezen. CDA'ers .... grotere huichelaars zijn er niet in de politiek.

Bodde | 10-05-11 | 14:24

Waarom ruil je sexy-kontje Wouter in vredesnaam in voor Gargamel?

kapotte_stofzuiger | 10-05-11 | 14:24

In de peilingen gaat het nog vrij aardig. En het zal in de toekomst best een interessante coalitiepartij kunnen zijn. Je zet ze op ministeries die je als partij best goed vindt gaan, en je weet zeker dat er vier jaar lang niks zal veranderen.

Greed=Good | 10-05-11 | 14:24

hep = help

Dick Luyenlomp | 10-05-11 | 14:24

Er zijn genoeg mensen die dit soort nieuws niet lezen en altijd PVDA blijven stemmen om de "samenhorigheid". PVDA gaat dus pas dood als babyboomers dood gaan. Helaas voor Bert Brussen en ondergetekende duurt dat nog zeker 20-30 jaar.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 14:23

Hé, is het al vrijmibo? * frituurpan kickstarten gaat *

Sliptong | 10-05-11 | 14:23

Ik heb het Bert hopen dat dit het einde van onze nationaal socialisten is, maar ik ben bang die die weer uit hun eigen as gaan oprijzen.
Het nl-se volk wil namelijk maar al te graag nog meer belasting betalen en nog meer oogklep dragende leiders.

Dick Luyenlomp | 10-05-11 | 14:23

Omdat Gerda het zegt?

Een paard | 10-05-11 | 14:23

Men gelooft dat de witte lok van Gerda niet echt is maar dit wel? LOL

blinde kip | 10-05-11 | 14:22

rara | 10-05-11 | 14:18 |

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Chapeau.

Kommaneukertje | 10-05-11 | 14:22

Een coalitie zonder PvdA; Top. Nu nog een coalitie zonder het CDA. Dan ben ik helemaal tevreden. Gristenen..

Mea Culpa Gump | 10-05-11 | 14:22

De beste move ever. :)

Causa Sui | 10-05-11 | 14:21

Bos of Cohen, de PvdA blijft een kudtpartij.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 14:20

Deze #Penw was zo gepland dat de schade voor de PvdA tot het minimum is beperkt.

Tegen de tijd dat er weer iets te kiezen valt is iedereen dit al lang weer vergeten.

En zeker PvdA stemmerTs, die kijken überhaupt niet naar feiten.

Parsons | 10-05-11 | 14:20

Ben benieuwd welke spindoctor dit verzonnen heeft.. Het heeft in ieder geval niet zo uitgepakt als de bedoeling was, me dunkt..

Mea Culpa Gump | 10-05-11 | 14:19

Dus: de PvdA heeft niet in het belang van het land gehandeld, en Balkenende was niet in staat om leiding te geven. What else is new?

rara | 10-05-11 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken