Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buma-baasjes boven Balkenendenorm

cashflow.jpg Het jaarverslag over 2009 deed al vermoeden dat de salarissen bij Buma/Stemra een beetje hoger liggen dan gemiddeld. Gisteren is het jaarverslag 2010 aan de leden bekend gemaakt. Daarin staan voor het eerst de verdiensten van de directie. En ja hoor: voormalig directeur Cees Vervoord streek 379.000 euro salaris op in 2010. Let wel: hij nam afscheid per 1 augustus en werkte dus geen vol jaar. Zijn opvolger Hein van de Ree deed het met 233.000 euro ook heel behoorlijk – en die begon pas op 1 mei bij de muzikantenafpersers. Hoeveel Nederlandse muzikanten zouden dergelijke bedragen aantikken? Duidelijk: Buma/Stemra is alleen op papier een non-profit organisatie. Herhaaldelijke publicaties vol misstanden hebben mede bijgedragen aan iets meer openheid bij Buma, maar ook vanuit de muziekindustrie zelf wordt de roep om transparantie sterker. De ledenvergadering van 23 mei wordt in ieder geval gezellig, zo is de verwachting. Volkszanger Henk Westbroek heeft het vuurtje afgelopen week alvast opgepookt, wat hem op een door bestuursvoorzitter Konrad Boehmer opgelegd spreekverbod is komen te staan. Bestuursleden de mond snoeren, ook doodnormaal bij de muziekmaffia. Maar hij is niet de enige. Iedereen baalt van Buma. Zeker nu officieel duidelijk is dat die 100 procent tariefverhoging niet alleen in televisies & bureaustoelen is gaan zitten. Voor de volledige transparantie HIERRR het verslag (PDF). Salarissen op pagina 46, het lijstje met incestueuze nevenfuncties staat op het eind.

Reaguursels

Inloggen

Kasstroom uit operationele activiteiten
omzet 140.346 136.440
distributie incl. in rekening gebrachte administratiekosten -126.352 -125.547 ... als ge 140k omzet .. en 126 k kosten maakt..

ja dan heb je wel gelijk een kostenpost waar ge kunt bezuinigen,.

sjomp | 10-05-11 | 16:26

vraagstaart | 10-05-11 | 11:42
Eens. Het moet simpel blijven. Maar het besef moet er ook beter in dat content sharen niet netjes is. Wordt te makkelijk over gedaan.

ZDEV | 10-05-11 | 13:42

iter | 10-05-11 | 11:24
Eens, B/S moet het veld ruimen. Denk dat iedereen behalve die bij B/S uit de ruif vreet het daar wel mee eens is.

Een beetje tapen, heb ik geen moeite mee. Hier een daar iets obscuurs van het net plukken omdat het niet normaal te verkrijgen is: gewoon doen.

Maar een ander zijn peperdure content jatten en online flikkeren, vind ik fout. Dag in dag uit meer films en series en muziek van het net plukken dan je kan consumeren, dat is fout. Mag strafbaar worden! Met naam en toenaam op de internets als een vieze dief en drie jaar een internetverbod.

Streaming sites? Daar ben ik helemaal voor. Ik vind dat ze wel een realistisch afrekenmodel moeten krijgen. Hobbyisten met rust laten, maar zodra er geld wordt verdiend moet er worden afgedragen. Realistische bedragen uiteraard.

ZDEV | 10-05-11 | 13:41

vetkleppert
Je kan muziek ook betaald downloaden.
Ik vind het een ander verhaal als de eigenaar het verdomt om zijn content digitaal beschikbaar te stellen.

ZDEV | 10-05-11 | 13:36

7.000.000 aan een software-pakket uitgegeven??

Eddeddy | 10-05-11 | 13:18

na jaren nog steeds te koop staan

JoranVanderdood | 10-05-11 | 13:17

(zoals de meeste van dat soort luxe appartementen in de stad)

JoranVanderdood | 10-05-11 | 13:15

Hier in Rotterdam gaan twee wonincorporaties fuseren omdat ze beiden door slechte beleggingen in derivaten bijna het schip in gingen. Ze gaan actief goedkope huizen slopen en daar dure huizen op neer zetten, die vast (zoals De helft van de mensen in sociale woningbouw zitten moeten verkassen naar elders. In een kartonnen doos wonen of zo, want een huurwoning krijg je al niet tenzij je 20 jaar op een wachtlijst gestaan hebt.

Natuurlijk kreeg een vertrekkende bestuurder van een van de cooperaties die ver boven de Balkenendenorm verdient (en die medeverantwoordelijk was voor de slechte financiele beleggingen) een volledig jaarsalaris mee als vertrekbonus.

Nederland is het walhalla voor faalbestuurders die niks kunnen behalve vangen.

JoranVanderdood | 10-05-11 | 13:14

En de knoflooklanden sjoemelen? In 0031 betaal je je scheel voor alles, maar dan heb je ook niks.

italian bastard | 10-05-11 | 12:29

Sinterklaas wie kent em niet........

FIGJAM | 10-05-11 | 12:12

@vraagstaart | 10-05-11 | 11:45
Bedankt voor de link. Ga ik zeker gebruiken

Che_cuevara | 10-05-11 | 11:51

@vetkleppert | 10-05-11 | 11:19 Dan kijk je gewoon op een site als dit: www.legalsounds.com/

Kost nagenoeg geen drol, zoeken is makkelijk en je betaalt dat kleine beetje per nummer aan de artiest. Hoef je ook geen hele CD te downloaden voor dat éne nummer.

vraagstaart | 10-05-11 | 11:45

@ZDEV | 10-05-11 | 11:13 Volkomen met je eens dat je betaalt voor wat je downloadt. Ik ben ook geen leecher, ik betaal die paar cent per nummer gewoon.

De vraag is of je daar zo'n uitgebreid stelsel van regels voor moet hebben of dat je moet accepteren dat er nou eenmaal een groep mensen is die nergens voor betalen wil, zodat je de grote groep goedwillenden niet hoeft lastig te vallen met een regelsysteem dat ze dan ook nog eens extra moeten betalen.

vraagstaart | 10-05-11 | 11:42

Ja, helemaal waar ! Afspraak is afspraak.

hawie | 10-05-11 | 11:33

Als het dan toch over de Bahlekkende-norm gaat;de naamgever van die norm hoorde ik gisteren ook nog zeveren over zoiets abstracts als; "Verantwoordelijkheid" 8 jaar lang lullen en gristelijk kwijlen over wie de kar trekt en wie de conclusies.*
Gauw naar RTL 13 waar het wereldrecord dildorijden werd verbeterd.
Maar ja gelukkig leven we in een democratische kromstaat.Eens in de 4 jaar je voorkeur plempen, waarna Julia's dochter (leuk liedje Henk) achter de schermen met de poppetjes gaat schuiven .
* Sommige mensen vormen een voetnoot in de geschiedenis dit nog geen wegwaaiend memoblaadje.

Ratzing. | 10-05-11 | 11:30

**Zet uTorrent weer aan**

Mister13 | 10-05-11 | 11:29

@vetkleppert | 10-05-11 | 11:19
aardig wat onzin in een post. Dan haal je dat nummer van een betaalde downloadsite, simpel.
Ik vind ook dat ik teveel heb uitgegeven aan autorijden. Ik ga toch morgen ook niet bij hessing naar binnen om een auto mee te nemen zonder te betalen?

Hunter S. Thompson | 10-05-11 | 11:24

@ZDEV | 10-05-11 | 11:13 | + 0 -

dat zijn 2 compleet verschillende issues ...

Buma Stemra = Fout daar is iedereen het wel over eens. Als ze een andere opzet hadden/bestuur/salaris dan zou je er weinig mensen horen over klagen. Helaas ligt de hypocrisie echter op dit moment echter bij Buma.

Over content ? Daar valt inderdaad over the discussieren echter illegaal kopieeren etc is al decenia aan de gang, zelfs in de tijd van de VHS videos als je die nog zelf heb mee mogen maken. De reaguurders over het algemeen die jij hier beschuldigt en terecht is maar een handjevol. Kijk eens over het algemeen hoe de bekende artiesten het hebben kwa levenstijl. Maar we dwalen af... En hoe kijk je aan tegen sites die streaming media leveren ?

iter | 10-05-11 | 11:24

bovendien die stoelen lijken niet eens op elkaar, maar ja die foto is natuurlijk net zo vaag als de maker.

Zuitschuip | 10-05-11 | 11:21

bureaustoelen is weer eens een hoax.
stoel op foto heeft 4 wielen, die in de folder heeft er 5.
appels en peren uit een illegaal naaiatelier in A'dam.

Zuitschuip | 10-05-11 | 11:20

Zonder schuldgevoel nog maar een paar torrentjes downloaden.

BroodenSpelen | 10-05-11 | 11:19

@ZDEV | 10-05-11 | 11:13
En wat nou als je je muziek niet op een schijfje wilt en ook niet in een of ander formaat dat je maar op 1 apparaat kunt afspelen? Als je gewoon geen zin hebt om files en hartaanvallen te trotseren op zoek naar een muziekje? Of als je op zoek bent naar obscure muziek die je op waterboard-FM niet hoort?
Of als je vindt dat je al veel te veel hebt uitgegeven aan albums vol shit vanwege 1 leuk nummer?

vetkleppert | 10-05-11 | 11:19

@ZDEV | 10-05-11 | 11:13
eensch!

Hunter S. Thompson | 10-05-11 | 11:15

Wat ik niet begrijp van GS-reaguurders is het volgende.

We zijn hier met z'n allen van de regels. Maar ook van vrijheid. Iedereen moet zich aan de regels houden, maar we willen ook zo weinig mogelijk worden ingeknot door de overheid. En terecht allemaal.

Maar als het om downloaden en sharen van content gaat is iedereen zo hypocriet als maar kan hier.

De creatieve industrie (muzikanten, studio's, platenmaatschappijen) steken hun geld, creativiteit, tijd en kennis in het maken van mooie content. Ze willen hier gewoon keihard geld aan verdienen. Ze zijn geen gesubsidieerde kutstichting, het zijn geen communisten of socialisten. Ondernemers zijn het.

Ze maken content die jullie allemaal waarderen. Anders download je het namelijk niet. Maar betalen, ho maar. Stelletje leechers.

Ik ben het er helemaal mee eens dat BUMA/STEMRA een fossiel is en niet meer van deze tijd. Helemaal wereldvreemd.

Maar aan de andere kant: Je hebt geld toch? Je bent toch geen uitkeringstrekkende loser? Betaal gewoon voor die content.

Discussie!

ZDEV | 10-05-11 | 11:13

Ben benieuwd wat je kunt verdienen als je een echte baan hebt.... dit zijn bedragen die in mijn ogen alleen passen bij mensen die ook verantwoordelijkheid en/of ondernemersrisico dragen. Maar ja, als ondernemer kun je het dan ook niet veroorloven om eens in de zoveel tijd de tarieven te verdubbelen.
Dit zijn lachwekkende functies zonder inhoud met totaal van de pot getrokken beloningen.
Er zijn meer managers bij de BS (what's in a name) dan werknemers.

crk | 10-05-11 | 11:12

Huilen om iemand zijn salaris is zo sneu. Zoek een baan en verdien het zelf. Net of iemand in dit draadje zou zeggen; Nee ik wil graag minder dan 250K, ik vind het niet netjes.

Hunter S. Thompson | 10-05-11 | 11:12

-weggejorist-

klimaathoax | 10-05-11 | 11:10

nu even niet | 10-05-11 | 11:06

Dacht jij van wel? Ik niet in ieder geval.

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 11:09

Buma baasjes boven Balkenende budgetje.,

Einde van de Domheid | 10-05-11 | 11:06

leuk bericht. Verandert er nu iets?

nu even niet | 10-05-11 | 11:06

Verbaast me niets links lullen rechts vullen

Haagse-Geertje | 10-05-11 | 11:06

BUMA is geen overheidsinstantie. Wat hebben zij met de Balkenende-norm te schaften? Als je niet tevreden bent met een dienstverlener ga je maar naar een concurrent, en als die er niet is naar de NMa.

Darmschurft | 10-05-11 | 11:06

Per 2012 zal elke burger verplicht worden om per jaar 5 EUR over te maken, aangezien iedereen wel eens een deuntje fluit cg neuriet.

Biff Eagleburger | 10-05-11 | 11:05

'Mondje dicht' zei de oppernicht.

Einde van de Domheid | 10-05-11 | 11:05

DrsBukkake | 10-05-11 | 10:04

Wim Kok, Paul Rosemoeller, Marcel van Dam...

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 11:04

@Milton Friedman | 10-05-11 | 11:00 Lees die twee eerste regels van je plemp eens hardop aan jezelf voor en probeer dan NIET in een hysterische lachbui te raken.

Wedden dat je dat niet lukt?

vraagstaart | 10-05-11 | 11:04

Ik wens iedereen van Buma een fijne Bilharzia toe!

eerstneukendanpraten | 10-05-11 | 11:02

Vervoord...€ 453.300,- ex nevenfuncties. Gewezen weliswaar, maar een grof schandaal deze zelfbevlekkende club. Comissaris Westbroek ook nog een € 95.000 (voor hoeveel fte ?)

het Rijk | 10-05-11 | 11:00

Mensen, we leven in een democratische rechtsstaat. Jullie hebben dit allemaal zelf zo gewild. Het is wettelijk geregeld dat deze stichtingen private belasting kunnen innen. Ook mogen ze de ontvangen belastinggelden naar eigen inzicht besteden. Deze stichtingen zijn GEEN bedrijven, maar instellingen die gedekt worden door onze overheid.

Milton Friedman | 10-05-11 | 11:00

Baas B.?

Sliptong | 10-05-11 | 10:58

Daarom: alles downloaden wat er te downloaden valt en nergens meer voor betalen. Oh wacht, dat deed ik al...

Sliptong | 10-05-11 | 10:57

Geniale alliteratie in de titel trouwens. Machtig mooi gemaakt.

Nietvoordekat | 10-05-11 | 10:57

@seven | 10-05-11 | 10:55
Ik geef hem het voordeel van de twijfel, maar ik zou bijna zeggen dat dit nog vrij laat is...

Tommygunner | 10-05-11 | 10:57

En die artiesten maar coke van de Buma kopen.

Sliptong | 10-05-11 | 10:57

dolffie | 10-05-11 | 10:41
Buma heeft een wettelijk monopolie wat betreft het innen van vergoedingen voor muziekrechten.

seven | 10-05-11 | 10:54

Muzak-pooiers, Geluid-souteneurs, en pas op voor Westbroek, die dient zijn eigen Utrechtse kroeg-imperium belangen dik boven welke norm dan ook.
Varkens Vetzakken Volvreters.
Goedemorgen trouwens.

Ratzing. | 10-05-11 | 10:53

@faz | 10-05-11 | 10:49
Roofstichtingen +1 Dekt de hele lading...

Tommygunner | 10-05-11 | 10:53

Ze hebben ook nog heel wat centjes van mij vanwege de pleuris herrie die ik maak..

overVecht | 10-05-11 | 10:52

In de opheffingsuitverkoop ermee...

Bubbels Jackson | 10-05-11 | 10:52

Die hele auteursrechtenindustrie is een tombola van stichtingen (met verrassend veel gedeelde bestuurders) samen in een pand te Hoofddorp waar ze ontvangen gelden niet uitkeren aan artiesten, maar eerst net zo vaak naar elkaar overgooien tot het op is aan overhead en salaris.

seven | 10-05-11 | 10:51

Buma is Bah, heel erg Bah en al die 10-tallen andere roofstichtingen zijn minstens net zo bah. De idioten in Den Haag zijn het allerbahst van allemaal dat zij dit hebben laten gebeuren.

faz | 10-05-11 | 10:49

Ben ik nu de enige die geen enkele morele beperking meer heeft met het veelvuldig downloaden van films, muziek en software? Onafhankelijk van de halve of dubbele Balkenende op mijn bankrekening.

kapotte_stofzuiger | 10-05-11 | 10:47

En toch komt BUMA er weer mee weg. Wat een heerlijk bedrijf is dat toch. Zelfstandig, lekker schijt aan alles en iedereen. De banken zijn er jaloers. Er zijn weinig bedrijven die als voorbeeld voor banken dienen, maar dit is er een.

Oerkoendoe | 10-05-11 | 10:46

Non-profit ja .. in de meest letterlijke zin van het woord.
Je past gewoon de directiesalarissen aan zodat er geen cent winst overblijft.

James Lastig | 10-05-11 | 10:46

Goh, je verwacht het niet hè?
Een semi-overheids bedrijf dat de regeltjes overtreed.

Capy | 10-05-11 | 10:44

wie is de initiatief nemer van deze stichitng voreger was dat mevrouw kaagman.

begrijp de aandelenfonds en de olbigatiefondsen niet helemaal. Volgens mij gat er geen rechtstreeks geld vanuit de overheid. Zij laten zich bedruipen door de markt daar geldt geen balkenende norm volgens mij.

dolffie | 10-05-11 | 10:41

Geef deze individuen allemaal even een nekschot! Dank u!

Freakster1986 | 10-05-11 | 10:41

Criminelen horen in het gevang.

Kets22 | 10-05-11 | 10:39

Gelukkig betaal ik nooit voor mijn downloads dus van mij krijgen ze geen cent.

Osdorpertje | 10-05-11 | 10:39

Waarom KAN dit gewoon nog steeds? We hadden toch afspraken hierover? Waarom alle salarissen niet eerst ter goedkeuring langs een minister of staatssecretaris? Hoe moeilijk kan het zijn om iemand NIET teveel ye betalen. Zo komen we wel aan dat te kort van 32 miljard ja...

Tommygunner | 10-05-11 | 10:36

Zakkenvullen,
en dan dit:
Stichting Beheer Rechten Fingerprint Database
dat schept vertrouwen......

vliegende knorrepot | 10-05-11 | 10:35

"Zoals blijkt uit de jaarrekening, door ons volgens artikel 26
lid 2 van de statuten opgemaakt, stelt de directie voor, van het
negatieve resultaat van c 5,1 miljoen, c 8,3 miljoen in mindering
te brengen op de nog te verdelen auteursrechten en conform
het besluit van 2008, c 3,3 miljoen te doteren aan de
bestemmingsreserve.
Dit voorstel is reeds verwerkt in de jaarrekening 2010."

Dat is mooi, de tekorten worden aangevuld over de ruggen van de artiesten en het bedrijfsleven.
Dat de directeleden mogen branden in hel op een brandstapel van briefgeld.

Ethisch Verantwoord | 10-05-11 | 10:34

Yes! Kill it with fire!

aarsbisschop | 10-05-11 | 10:33

Paupertjes zijn het dus eigenlijk!

McSnor | 10-05-11 | 10:31

-weggejorist-

DrsBukkake | 10-05-11 | 10:31

Gisteren Balkenende bij P&W gezien. Zo te horen zit-ie bij Ernst & Young nu heel aardig boven zijn eigen oude norm. Ik vrees dat die Bumadiefjes op dit moment ernstig onder de gloednieuwe Balkenendenorm zitten.

McSnor | 10-05-11 | 10:30

En als je een eigen bedrijfje hebt krijg je ook dreigende briefjes dat je nogmaals moet betalen voor je audiomatige waterboarding, mocht je met meer dan een paar man eenheidsworst-FM luisteren.

vetkleppert | 10-05-11 | 10:28

En dan hebben we het nog niet eens over die lul bij de publieke omroep die 's nachts op kosten van de belastingbetaler ongevraagde 'gecomponeerde' computermuziek uitzendt. Eerst ontvangt de BELASTINGBETALER een rekening van BUMA voor enkele miljoenen per jaar, waarna deze lul 50% ´rechten´ op zijn rekening krijgt bijgeschreven. Deze lul is natuurlijk wel een hoge uitzondering want echte muzikanten zien echt geen cent van dit soort stichtingen.

Milton Friedman | 10-05-11 | 10:24

Nevenfuncties ? Buma aandelenfonds en Buma obligatiefonds ? Het waarvan dat snap ik wel maar het waarom gaat totaal aan me voorbij, laat staan de goedkeuring door derden.

Misschien verdienen muzikanten in Nederland niet beter, er ligt inmiddels voldoende op tafel voor een collecieve zaak lijkt me zo. Doe er dan wat aan, lutsers.

netniet | 10-05-11 | 10:22

Frank Helmink, kom er maar in!

ladida | 10-05-11 | 10:20

Eh Buma Stemra aandelenfonds?(bij nevenfuncties)

was dat dan een stichting die aandelen uitgeeft?
of hebben ze daar ook nog een bak aandelen gekocht met het geld wat naar artiesten hoort te gaan?

vriendhenk | 10-05-11 | 10:19

@Milton Friedman | 10-05-11 | 10:15
Klopt. Vroeger was het zelfs zo dat een leadermuziekje voor een dagelijks tv programma al kassa genoeg was om riant van te leven. Puur qua uitzendrechten, terwijl het niet eens te koop was. En daar werd door sommige programmamakers handig op ingespeeld door die muziek zelf te maken of het door een vriendje te laten doen. Kassa!

vetkleppert | 10-05-11 | 10:19

Die salarissen zijn exclusief pensioenlasten.
Dus het is nog veel schrijnender.
Walgelijk. En de muzikantjes krijgen steeds minder.

Dostranamus | 10-05-11 | 10:18

vetkleppert | 10-05-11 | 10:09
Naast dat deze uitvreters private belastingheffingen sturen aan werkende mensen, hebben ze het ook nog eens voor elkaar dat de publieke omroep en de rest van de overheid honderden miljoenen belastinggeld aan hun afdraagt. Dus Giel Beelen draait allerlei ongevraagde kutmuziek, en voor ieder plaatje dat hij uitzendt rinkelt de kassa bij deze uitvreters. Zo ook met teksten, beelden, enzovoort.

Milton Friedman | 10-05-11 | 10:15

Het jaarverslag maakt ook melding van de successen van Kuik: ".. voor elke stilgelegde illegale website duiken enkele nieuwe alternatieven op".

CoffeePatch | 10-05-11 | 10:13

Dit is toch gewoon diefstal? Daar moet dan toch gevangenis straf op staan?

gesubsidieerd_vet | 10-05-11 | 10:11

FAALHAZEN!!!!opdoeken die oplichtersbrigade!!

pfffar-right | 10-05-11 | 10:11

Die nevenfuncties, zum kotzen!

De Donderaap | 10-05-11 | 10:11

Tuig is het.

tukimai | 10-05-11 | 10:10

Een van de vele bij-effekten van dit clubje bloedzuigers is, dat een internet radio stationnetje met continu zo'n 200 luisteraars al snel zo'n 60k per jaar aan rechten kost. En dat valt er natuurlijk nooit aan te verdienen, laat staan overhouden. Ook internetfilmpjes worden dankzij hun gegraai volkomen onbetaalbaar als er een muziekje onder zit.
En vandaar dat ze een belangrijke factor zijn in het in stand houden van het monopoly van eenheidsworst-FM en RTL-Unilever. En het onmogelijk houden van leuke amusante internet cuntent.

vetkleppert | 10-05-11 | 10:09

Buma/Stemra is in feite het uitvoerend orgaan van de auteurswet.
Oftewel, een verlengstuk van de overheid.
Dus dan val je onder de Balkenende-norm.

Het zou beter zijn deze rol vrij te geven. Zodat muzikanten zich kunnen organiseren en zelf hun eigen Buma/Stemra kunnen beginnen.

Meer concurrentie, minder verspilling en minder wereldvreemd gedrag. Alhoewel, het blijven muzikanten :-)

ZDEV | 10-05-11 | 10:08

Hey, die piemols zitten ook allemaal bij brein. 2 vliegen, 1 geenstijl-berichtje, ze maken het jullie wel erg gemakkelijk.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 10:06

Buma in mn zak! Althans, in hun zak.

Flowers | 10-05-11 | 10:06

Reken maar dat er per bestuursfunctie nog eens €15000 per jaar naar binnen wordt getikt, voor 4-6 vergaderingen per jaar.

ZDEV | 10-05-11 | 10:05

Iedereen die nog een cent betaalt aan deze private belastinginners (inmiddels al tientallen stichtingen) is 100% gestoord.

Milton Friedman | 10-05-11 | 10:05

Geen filmpje dit keer?
Wanneer gaat Jelte weer eens naar BUMA toe?

buitenstebuiten | 10-05-11 | 10:04

-weggejorist-

DrsBukkake | 10-05-11 | 10:04

Buma/stemra heeft dus ook een vinger in de pap bij Stichting Brein. Ik zeg het nog 1 keer, BUMA is de crimineel, niet het downloadende kleutjesvolk!

haatbaard | 10-05-11 | 10:04

Sorry, maar met dat soort nevenfunkties, is er toch sprake van maffiapraktijken?
Waarom zijn ze nog niet opgepakt?

Creaguurder | 10-05-11 | 10:03

Geen winst maken daar gaat het om heel slim.

Braakbal | 10-05-11 | 10:03

Gezonde Hollandse Handelsgeest, +1. Zeiken op iemand zijn salaris is zo kleinburgerlijk.

Superior Bastard | 10-05-11 | 10:03

Heeft Henk ook een zangverbod gekregen? Dan zou er nog iets positiefs zijn aan dit verhaal.

rara | 10-05-11 | 10:02

Iedereen zit boven de balkenende norm, die man moet nu toch zwaar depressief thuis zitten.

Kaas de Vies | 10-05-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken