Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Man sloopt pindakaaskunstwerk

pindakaasieslopen.jpgJa, daar is het dus niet voor bedoeld hè! Een nietsvermoedende bezoeker van Museum Boijmans van Beuningen die even met z'n lompe toeristenklompen door het extreem relevante (zeker nu!) en belangwekkende kunstwerk 'De Pindakaasvloer' van Wim T. Schippers baggert (groot), man man man. Uitrekenen voor hoeveel euro er precies onder die profielzolen hangt is helaas onmogelijk want het museum houdt nog steeds geheim hoeveel ze voor dit 'concept' neergeteld hebben. Vast staat wel dat de mensen die in 1962 hetzelfde kunstje flikten toen 'stevig zijn aangepakt'. En terecht. Je steekt ook geen mes in de Nachtwacht.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 12-05-11 | 10:52

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 12-05-11 | 10:40

@Helligen Hendrik
Dit kunstwerk is geniaal omdat het een mooie weergave is van de tijd waarin wij leven. Een absurde tijd waarin we verplicht meebetalen aan het onderkliederen van een mooie marmervloer met pindakaas.
De vorm (rechthoek) en textuur zijn volledig inhoudloos. Het kunstwerk bevat geen informatie is inspiratieloos en simpel in de uitvoering. Het is een perfecte weerspiegeling van de gemiddelde nederlander. Het is daarom in mijn ogen een echt kunstwerk.

Slomo | 11-05-11 | 19:22

@heilige Hendrik HE, jij weet echt heel erg weinig over kunst. Maak bijv eens van de jaren 60, de jaren 20, begin van de avant-garde. Jaren 60 waren eerder de periode waarin de burger meer aanzien kreeg dan de kunstenaar, een reden waarom de kunst nu onder vuur ligt. Niet zomaar dingen zeggen zonder er iets van te weten schat.
PS. de mona lisa kan ook perfect worden nagebootst. PS.PS. ook voorwaarde scheppen is ondoenlijk, mede omdat er geen waarheid is te vinden en omdat kunst niet statisch is.

Fatbirdsdontfly | 11-05-11 | 18:45

Kunst met de grote K van KUT, jonguh.

Niekler | 10-05-11 | 15:02

Een pindakaas vloer, wat een 'creatie'. Ik wil ook wel voor geld een jam vloer leggen, mogen ze ook nog kiezen welke smaak ze willen.

Orator | 10-05-11 | 14:59

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 10-05-11 | 14:08

gvd met zijn vieze poten in een top kunstwerk,
Opsluiten, land uit,castreren kijk als hij bv met zijn poten door een linnen doek van het rijks was gegaan is dat nog te begrijpen, Zielige jeugd geen leuke speeltjes , u weet wel.
Maar in onze cq mijn pindakaas ik word gek als ik er aan denk.Hoeveel euri's zijn er nu naar de kl.. ten
Zo nu op het terras met een biertje heb ik toch nog een leuke dag

harob | 10-05-11 | 13:14

Subsidie wordt door de gemeente Rotterdam voor de exploitatie van museum gegeven. Aanschaf van kunstwerken wordt gefinancierd door derden.

www.boijmans.nl/nl/257/organisatie

Gezien de publiciteit is de aanschaf een goede zet.

Egbert Betweter | 10-05-11 | 12:44

dat er godverdomme subsidies voor dit soort Non-kunst worden uitgegeven...

Steyngeyl | 10-05-11 | 11:50

Ik weet niet wie ik meer afkeur: degene die deze 'kunst' maakt of het zo noemt of diegene die daar ook nog eens bakken met (andersmans) geld voor betaalt?

PisFinger | 10-05-11 | 10:59

OMG, de bezoeker moet gaan betalen voor de schade...
Kan nooit meer dan 1 pot pindakaas gaan (lijkt mij) maar goed.

Capy | 10-05-11 | 10:54

Geef eens eerlijk toe Wim T., hoeveel van de bovenstaande reacties heb je zelf geschreven? Vooral die over honger in Afrika beginnen zijn hi-la-risch! Perfecte parodie van de gefrustreerde burgerman van middelbare leeftijd. Weer een nieuw facet aan het kunstwerk de pindakaasvloer.

Furby7211-020 | 10-05-11 | 10:33

Wim T. heeft er waarschijnlijk een flinke bom duiten mee bij elkaar gekliederd. Booijmans harkt de subsidie om het te bekostigen wel bij elkaar. En het volk dat dit 'kunstwerk' zou kunnen aanschouwen kan helaas niet komen; zij staan in de rij bij de voedselbank...

Dagelijkse Dosis | 10-05-11 | 08:35

@Quuick & Dirty | 09-05-11 | 20:33 | + 0 -
Wim Schippers lacht iedereen keihard uit.
En dat gun ik hem, hij heeft het verdient!

Die spelling is al kunst op zich!
Stuur een mail naar Boymans Van Beuningen!
Misschien hebben ze nog een potje...

Steylleaux | 10-05-11 | 00:58

Pindakaaskunst bij Boymans van Beuningen...
Er kan nog veeeeeeeeeel gesneden worden!

Steylleaux | 10-05-11 | 00:55

Nou, ik heb anders ook een mening over kunst, en uiteraard heb ik me net als jullie alleen verdiept in de futuristische en conceptuele kunst.

De maker is het met jullie eeeeeeens. ... alleen hij is toen verder gaan denken.

Fatbirdsdontfly | 09-05-11 | 23:54

geniaal kunstwerk
Wim T. Schippers zowiezo geniaal
ik luister nog regelmatig naar oude Jaques Plafond tapes, allemaal juweeltjes
Wim T. Schippers is mijn messias
amen

Slomo | 09-05-11 | 22:58

Er zijn maar weining mensen die kunnen zeggen dat ze 1000 euro pindakaas onder hun schoenen hebben.

Nickname20 | 09-05-11 | 22:39

De kleren van de Keizer.

meneer Q | 09-05-11 | 22:02

Helaas pindakaas...

Balkeneinde | 09-05-11 | 22:00

Kijk, die vent heeft humor! Hoe kan je thuis niet met tranen in je ogen van het lachen liggen, wetend dat er een stel malloten dit vreselijk serieus aan het nemen zijn. Hij hoopte ongetwijfeld dat mensen er massaal in zouden lopen en het hele gebouw onder de pindakaas zou zitten. En in die zin is het ook kunst, humor is ook een vorm van kunst.

yiNXs | 09-05-11 | 21:48

Ik bedoel: "Bedoel JE die...."

Hoefnagel | 09-05-11 | 21:47

@ljcoster
Bedoel die uitzending over het 'precisie-poepen'? Of was dat met Kees van Kooten?

Hoefnagel | 09-05-11 | 21:42

vind die 2 voetstappen erin opzich ook wel kunst +1

Russo | 09-05-11 | 21:42

Haha, die toerist heeft gebaggerd in de bagger van Wim T. Schippers? Dan maar door naar Hilversum, waar diezelfde Wimpie T. een drol (een d-r-o-l, juist ja) aan de VPRO heeft verkocht voor 60.000 euro. Zowel het museum als die omroep zijn echt helemaal de weg kwijtgeraakt. Onder curatele stellen!

ljcoster | 09-05-11 | 21:31

Bij de weg, heb hem een keer in de kroeg ontmoet. Wat een trekkebekkende malloot.

Hoefnagel | 09-05-11 | 21:28

"Het museum houd nog steeds geheim wat het voor het kunstwerk heeft betaald"
Ik zou zeggen: in elk geval een paar nieuwe schoenen voor die arme toerist.

deraderendraaien | 09-05-11 | 21:27

@Bono 09|05|11 19:18
Wat nou geweldige man? Heb je wel eens naar zijn presentaties van de wetenschapsquiz gekeken? Wat een tenenkrommende oetlul. Jaren 60 gereutel. Een hofnar zou het tig beter keer doen.

Hoefnagel | 09-05-11 | 21:25

Het zou een kunst zijn om in het midden een dikke drol te draaien zonder de rest te raken...

BarneyBoner | 09-05-11 | 21:12

Ik had nog wat vragen:
- Is deze pindakaas wel gekocht toen ie in de bonus was ? Scheelt toch weer een halve JSF!
- Waarom geen pindakaas met nootjes ? O nee wacht, een museum moet ook toegankelijk zijn voor mensen met notenallergie.
- Waarom geen appelstroop ? Zit ijzer in.

duimelaar | 09-05-11 | 21:09

Is dat nou een Chinees op de foto? Die man die er doorheen liep?

AlfredvonSchlieffen | 09-05-11 | 20:54

Fijn om te lezen wat kunst ook weer is. De onbruikbaren en onrendabelen heren reaguurders hebben hun missie misgelopen.Het verschil tussen niet begrijpen, niet weten, gecombineerd met een iq van de kamertemperatuur laat een brij van voorspelbare reacties zien. die van jaloezie en ikke niet begrijpen. Juist dit druk maken bewijst de waarde van kunst weer des te meer

caravaggio | 09-05-11 | 20:52

Zucht en ja Jacques had een pindakaasplafond................

varies | 09-05-11 | 20:45

Hoelang is het kunstwerk houdbaar eigenlijk?

Jan Gordelroos | 09-05-11 | 20:43

@seriousrob
Onzin, dat is geen kunst. Dat had iedereen al bedacht.

v.doing | 09-05-11 | 20:36

het is in ieder geval niet erg als je boterham met pindakaas met de verkeerde kan op de grond valt.

1&only | 09-05-11 | 20:33

Wim Schippers lacht iedereen keihard uit.
En dat gun ik hem, hij heeft het verdient!

Quuick & Dirty | 09-05-11 | 20:33

Lijkt mij dat het juist bedoeld is dat er iemand in stapt of er een hap uit neemt; wat heeft het anders voor nut?

wirbel010 | 09-05-11 | 20:23

@Ven1V1d1V1c1
Met Uw gewaardeerde kennis van zaken had ik toch een meer onderbouwd reply verwacht!!

seriousrob | 09-05-11 | 20:11

Muxje | 09-05-11 | 19:38

de ophef maakt m.i. onderdeel uit van het kunstwerk, volgens jou is het de ophef niet waard, en dat is prima. Toch mooi voor een al dan niet kunstwerk/concept van bijna 50 jaar oud.

De Treinende Rechter | 09-05-11 | 20:08

godwin.....

Ven1V1d1V1c1 | 09-05-11 | 19:59

Inderdaad, hierom de subsidies stoppen. Alle subsidies!

BarneyBoner | 09-05-11 | 19:52

.... en dat terwijl miljoenen honger lijden !
alleen imbecielen komen op dit idee het tot kunst te maken.
Volgens mij is het in elkaar slaan van schippers, en er daarna een foto van maken pas echt KUNST.!!

seriousrob | 09-05-11 | 19:51

Wat een pindakaaskop

thispissesmeoff | 09-05-11 | 19:47

100.000 euro schadevergoeding lijkt me heel redelijk.

doenormaal! | 09-05-11 | 19:38

@De Treinende Rechter 18:07: Kleinburgerlijke reacties? Of meewarig hoofdgeschud vanwege de "ophef" over het zoveelste nonkunst-kunstobject, met ook de zoveelste "beschadiging" en het gewauwel over hoe het werk nu in "originele staat" teruggebracht gaat worden. Niets nieuws, niets vernieuwends, het is al tot vervelens toe gedaan. De enige juiste reactie staat een paar reaguursels terug: dit is geen kunst, dit is pindakaas. En een discussie over pindakaas is ook geen kunst.

Muxje | 09-05-11 | 19:38

Oh Oh vernieling van een KUNSTWERK wat erg! Niet meer te repareren... Stiekem zou ik het een veel leuker "kunstwerk" vinden als er nog veel meer voetstappen in zouden staan of als er een heleboel honden netjes alles zouden oplikken.

doenormaal! | 09-05-11 | 19:37

zijn andere subsidiesinges:
'Twee panelen meubelhout met vuren houten omlijsting, bekleed met katoenen zwabbers, met 2 x 5 groene eieren', ik tel 9 eieren.

kj.web | 09-05-11 | 19:31

Kunst en decadentie gaan hand in hand.

Statler en Waldorf | 09-05-11 | 19:23

Oei! de culturele kaalslag van rechts is begonnen mensen! de nazi's komen er aan!

henkdekanarie | 09-05-11 | 19:23

Wim T. Schippers. Geweldige man. Wist in zijn tijd als radio DJ een filemelding zó te ontregelen dat de man van de KLPD woedend de hoorn op de haak flikkerde tijdens de uitzending.
Ontdekker van Sjef van Oekel.
En dan heel de (kunst)wereld in de zeik nemen met een vloer vol gesmeerd met pindakaas. Wat een genialiteit, echt diep respect voor de man.

Bono | 09-05-11 | 19:18

Mooi, niets meer aan toevoegen ... oh ja ... nog wel even een rekening sturen aan het museum voor een paar gelijkwaardige nieuwe schoenen.

Hompiekurkie | 09-05-11 | 19:14

In Afrika doen de negerts een moord om een vinger met pindakaas af te likken en Wim T. Schippers smeert het gewoon op de grond! Tsssssss....

Hobbykip | 09-05-11 | 19:10

@dr.dunno® | 09-05-11 | 18:58

maar jij hebt niet het talent om het te bedenken en terkopen en Wim T. Schippers wel

overdrijfnietzo | 09-05-11 | 19:06

Welke halve zool strijkt er nou ook pietamientjes over de vloer van een museumzaal?

Hölzenbein | 09-05-11 | 19:04

Spiegels graag.
Voldoende mensen hebben een hele gezonde afkeer tegen twitter.

Reckneya | 09-05-11 | 18:58

Als dit kunst is weet ik 4 kleuters te vinden die 't beter kunnen.

*hoofd op tafel slaat vanwege ongetwijfeld hierbij verspilde duizenden euro's aan subsidie*

dr.dunno® | 09-05-11 | 18:58

Evert van Benthem?

Prof.Ockels | 09-05-11 | 18:54

-weggejorist-

Emperor Of Doom | 09-05-11 | 18:45

keerzijde van een beschaafd land in vrede

watisdit | 09-05-11 | 18:41

Geen Godwin, geen Godwin, geen Godwin!!!!!!!!

Ven1V1d1V1c1 | 09-05-11 | 18:39

@krelus | 09-05-11 | 18:33
Goed gezegd. Hulde, Mutsaerts! Briljant gedaan.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 18:35

Geachte Mutsaerts, wat een geweldige inleidende tekst en een sublieme slotakkoord over de Nachtwacht !

krelus | 09-05-11 | 18:33

Dat is dezelfde soort troep als de werk van Piet Mondriaan.

porcodio | 09-05-11 | 18:32

@ Lev | 09-05-11 | 16:16

Nee, want dan is het geen orgineel concept meer. Als je hem nou van dooie kittens zou maken, das weer een ander verhaal.

Binnenbaan | 09-05-11 | 18:30

Uh, ohhh,
Dat wordt even langs de Lidl gaan voor een traytje herstelpindakaas. Met welgemeende excuses natuurlijk. Alles weer fijn zo, toch?

hotmint | 09-05-11 | 18:20

Dit is kunst? Echt onbegrijpelijk........

doeternietoe | 09-05-11 | 18:20

@Ven1V1d1V1c1 | 09-05-11 | 18:13
Arrogant. Onterecht kleineren. Misplaatst superioriteitsgevoel.
Zomaar wat woorden die jij eens wat nader zou kunnen bestuderen, als je even niet de hoog boven het volk verheven kunstkenner uithangt.
Dit is géén kunst maar pindakaas. Dat ziet iedereen.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 18:18

Schijten is ook kunst!

Goldway | 09-05-11 | 18:15

@Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 18:04
Al die ophef mag ik wel...
Wim T, geloof ik ook zeker. Die lacht zich rot en zonder subsidie.

Ga je eens verdiepen in het woord absurd. Woordenboek zal misschien helpen.

Ven1V1d1V1c1 | 09-05-11 | 18:13

Deze kunstvorm is toch een parodie op het erkennen van kunst ansich. Het IS een W.T. Schippers. ´
Het is geen gesigneerd kunstwerk en heeft ook geen specifieke stijlkenmerken als visitekaartje, misschien dacht deze persoon wel dat W.T. Schippers dat vergeten was (grapje). Echt super !

hawie | 09-05-11 | 18:11

Alles van Wim T is altijd + oneindig. Hij lacht zich vast suf om dit voorval en al jaren om alle kleinburgerlijke reacties op zijn kunst.

De Treinende Rechter | 09-05-11 | 18:07

[email protected] | 09-05-11 | 18:01
Dus jij noemt mensen die het op de grond smeren van pindakaas geen kunst vinden, azijnpissers? Grappig.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 18:04

@alle azijnpissers

Absurdistisch!

Ven1V1d1V1c1 | 09-05-11 | 18:01

Zal wel weer voor 200.000 euro hersteld zijn

Boomschade | 09-05-11 | 17:53

Als dat kunst is begrijp ik waarom ze DAAR op de subsidies bezuinigen!

Swabberlulletje | 09-05-11 | 17:45

Schade: max 30 euro aan potjes pindakaas.

mannetje! | 09-05-11 | 17:42

@rara | 09-05-11 | 17:01
Kut, had net m'n subsidie rond. *in zak steekt*

Pasta-saus | 09-05-11 | 17:40

Ik vind het zo eigenlijk mooier...

Überkant | 09-05-11 | 17:38

Oké mijn Nederlands faalt soms heel erg..

SparticusX | 09-05-11 | 17:37

Iemand zou een facepalm moeten maken in dat kunstwerk, dan heb je nog een kunstwerk maar dan op dan van een ander kunstwerk. Zonder handen!

SparticusX | 09-05-11 | 17:37

@Billo2
De kunst in dit kunstwerk zit hem dan ook precies daarin. Had iemand zich, voordat dit bestond, kunnen voorstellen dat er zoveel reacties losgemaakt worden door.. pindakaas op de vloer?

v.doing | 09-05-11 | 17:31

Maar Schippers heeft wel wat bereikt, we praten er nog steeds over.

Billo2 | 09-05-11 | 17:29

@Hoefnagel | 09-05-11 | 17:27
Precies! Goed gezegd. Dit is geen kunst.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 17:29

Wat nou kunst. Dit is de zoveelste imbeciele grap van beroeps-aansteller Wim T. Schippers.

Hoefnagel | 09-05-11 | 17:27

Er zit nu wel meer diepte en perspectief in.

Schaamharing | 09-05-11 | 17:27

@De Kampsjeng
Industrial design met kunst vergelijken, daarna concluderen dat ID waardevoller is dan kunst omdat "je er iets mee kan". De absurditeit!

v.doing | 09-05-11 | 17:26

@borderliner | 09-05-11 | 17:23
Het is gewoon geen kunst, grenslijner. Het is pindakaas. Dat zie je toch? Het is geen kunst!

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 17:26

De arme man ziet er ook wel een beetje uit als iemand die met gemak in zeven sloten tegelijk loopt.

Jackanders | 09-05-11 | 17:25

Een pindakaasvloer. Kunst. Dit land.. Gaat helemaal de verkeerde kant op.

Mea Culpa Gump | 09-05-11 | 17:25

@Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 17:18
Ja, en nu? ga je me nou slaan?

borderliner | 09-05-11 | 17:23

Mensen begrijpen moderne kunst gewoon niet. De kunst is niet om pindakaas op de vloer te smeren, vuilniszakken of stront neer te leggen, of wat lijntjes zo op een doek te kwakken zoals peuters dat ook doen, de kunst is om er ook nog fors voor betaald te krijgen.

Wat is er tenslotte nu knapper: Het hele jaar dag in dag uit achter een buro zitten in een muf kantoor en daar 50k voor krijgen, of in 5 minuten een doek onder te schijten en een rijke idioot of gemeente/regering vinden die daar 50k voor over heeft? Kijk maar eens wat voor bagger ze in regeringsgebouwen hebben, daar zijn vaak ook tonnen voor betaald.

Nyg | 09-05-11 | 17:23

@seven | 09-05-11 | 17:08
Alsof Rembrandt de maat is voor kunst? Dat was dus ooit gewoon de smaak van de nouveaux riches die geen smaak hadden, maar wel geld. Rembrandt is niet altijd populair geweest, hij moest herontdekt worden door ambtenaren die het nodig vonden om een canon te creëren.

Detlev Tarnowitz | 09-05-11 | 17:21

Ik vind het nu eigenlijk beter.

Geneeskundestudent | 09-05-11 | 17:21

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 17:17
U weet tenminste waar u over spreekt. Dat kan ik niet zeggen.

Abelardus | 09-05-11 | 17:21

Daar komt de restaurateur al aangelopen om het kunstwerk te repareren.
Vloer gemaakt van Calve Smeuig.
Daar sta je dan met je Calve met stukjes noot. Zou iemand het merken?

Vetinari | 09-05-11 | 17:19

@borderliner | 09-05-11 | 17:14
Ik vind die pindakaasvloer geen kunst, nee. Geen kunst dus. Geen kunst, zeg ik!
Had je daar wat tegen?

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 17:18

@pruisjetschaamluisje | 09-05-11 | 16:47
idem voor al die low brow fuckers met hun multi- & crossmediale bull crap (Toppers, Borsato, Niehe et al; you catch my drift).

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 17:17

Ik zou wel willen weten wat Sjarel Ex, de directeur van Boijmans, verdient. Gewoon, om het te weten.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 17:16

Hé bah, dat gezeik over belastingcente en supsidies en derdewereldkindjes die deze pindakaas ook hadden kunnen nuttigen ben ik onderhand wel een beetje zat.

Abelardus | 09-05-11 | 17:16

Wat ik niet snap: hoe houden ze het goed al die jaren, sinds 1962!

Billo2 | 09-05-11 | 17:16

In die hele wel of geen kunst discussie ga ik me niet mengen. Maarrrr; kom eens langs in een/mijn studio voor industrieel ontwerp. Industrial design zo je wilt. Daar ontwerpen we producten waar mensen daadwerkelijk iets aan hebben. Ergo; men gebruikt het vaker dan maximaal vier keer per jaar, ervaart het als een verrijking dan wel vereenvoudiging van/in het leven en ervaart plezier. Neem bijvoorbeeld een getunede BMW M6, of een rolstoel waarin men zich nog een beetje trots kan voelen. Voor al die zaken bestaat geen ene euro subsidie. Hoeft ook niet, want de markt regelt en bekostigd zichzelf. Omdat er uberhaubt een markt voor bestaat.
Dan deze uiting van 'kunst'. Klaarblijkelijk heeft dat museum bakken met subsidie nodig om het hoofd boven water te houden. Dat staat in schril contrast met de beweringen die kunstpauzen doen. Dat het allemaal zo subliem en verheven is. Hoe verheven is een auto die je slechts met subsidie in productie (laat staan verkoop) kunt houden?!
Kennelijk is slechts een handjevol werklozen en potentiële GL-stemmers met moeilijk dikke zwarte brilmonturen hierin geïnteresseerd. Laten die hun hobby lekker zelf betalen, of gewoon sluiten die hap.

De Kampsjeng | 09-05-11 | 17:15

Chiant | 09-05-11 | 17:11

Dus ik heb nog een kans als ik mijn nick laat registreren bij een merkenbureau?

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 17:15

Roepen dat het geen kunst is, is ook niet begrijpen wat kunst is. Een beetje verdiepen in de achtergrond en het waarom is niet zo moeilijk. Als het je niet interesseert, dan moet je er ook geen mening over hebben. Schoenmaker blijf bij je leest.

borderliner | 09-05-11 | 17:14

@Vredige libertariër | 09-05-11 | 16:58
Er gaat in dit land zelfs subsidie naar zaken die in het geheel niets kosten of zelfs geld opleveren, dus ik verwonder mij echt nergens meer over.

Chiant | 09-05-11 | 17:11

Den_Deze | 09-05-11 | 17:07

Geen tijd, Bert zit met Jan-Kees in die nieuwe nichtenkit aan het Spui!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 17:11

Deze man verdiend een medaille! Is die pindakaasvloer met belastinggeld aangekocht? Of heeft het museum dit uit private middelen kunnen bekostigen? Als dat eerste: wat een verkwisting.

Willem4246 | 09-05-11 | 17:11

@Capy | 09-05-11 | 17:02
Kunst uit laten leggen door de kunstenaar, de beste manier om het te verpesten.

Vredige libertariër | 09-05-11 | 17:08

Het uiteindelijke resultaat als een ambtenaar bepaalt welke kunst wordt gekocht met natuurlijk andermans (belasting)geld. In een puur private kunstmarkt zoals tijdens die er was ttv de gouden eeuw kochten kunstverzamelaars puur met hun eigen geld. Het kunstresultaat ( Rembrandt bv) was er dan ook naar.

seven | 09-05-11 | 17:08

Heeft Bert al gereageerd? Normaal moppert ie ook altijd op de rare acties van Ernie.

Den_Deze | 09-05-11 | 17:07

@eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 17:07
Sure, waarom niet?

Vredige libertariër | 09-05-11 | 17:07

cisca1953 | 09-05-11 | 17:02

Zijn de plakplaatjes van Theo Janssen ook kunst? En de gouden tanden van Mike Tyson?

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 17:07

@oranjerood | 09-05-11 | 16:46
originaliteit is een bitch in dit land.

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 17:06

Kunst met peren.

vetkleppert | 09-05-11 | 17:04

Kunst met een grote K

Amazing_Mark | 09-05-11 | 17:04

helaas. oplikken en opnieuw.

marxistje | 09-05-11 | 17:04

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 16:59

Volgens mij is deze een stuk groter dan dat "kunstwerk" met die opgeplakte tampons! Maar een mooi voorbeeld van conceptual art, dat wel...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 17:04

Op het Schouwburgplein in 010 heeft ooit een soort transformatorhuisje gestaan. Het ding was wit met wat gekleurde banden die door de weersinvloeden wat waren vervaagd. De ondernemersvereniging heeft toen besloten dat gebouwtje te laten opknappen en iet het weer mooi egaal wit schilderen..... TOTDAT de Gemeente bekend maakte dat het een kunstwerk was! De schade bedroeg geloof ik 70.000 Euri. Moraal: kunst is soms duurder dan je denkt.

cisca1953 | 09-05-11 | 17:02

Kunst omdat het moet

Boeli | 09-05-11 | 17:02

Overigens hou ik wel van dit soort kunst. Ik was in Berlijn eens naar een museum geweest, daar stond een ei in (kippenei). Er stond een suppoost naast, die zo afgeschermd stond van de rest van het museum, dat overduidelijk was dat hij alleen het ei in de gaten hield (een schijnbaar belangrijk onderdeel van het gehele kunstwerk). Ik vind dat een grappige ervaring, misschien is mijn gevoel voor humor dan "verheven", daar kan ik verder niks aan doen, maar ik heb wel het idee dat een hele hoop mensen iets missen, want het is jammer als je de leuke kant van dit soort kunst moet missen.

Vredige libertariër | 09-05-11 | 17:02

Heb ooit Krijn Giezen gevraagd naar de achterliggende gedachte achter 'de Trap' (kijk uit) kwam alleen onsamenhangend gewauwel uit. Ik wil kunst best proberen te begrijpen maar als de kunstenaar het zelf al niet eens uit kan leggen...
Moet wél zeggen dat Krijn af en toe best mooie dingen heeft gemaakt.

Capy | 09-05-11 | 17:02

Ik zou wel voor een nieuw topic willen opteren! Iets met vogels of zeau misschien...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:59

Hoe komen mensen er toch bij dat dit gesubsidieerd is? Tis pindakaas, niet heel duur, en niet duur om te maken dus. Waar is die subsidie voor nodig dan?

Vredige libertariër | 09-05-11 | 16:58

Hoe heette die kunstenaar uit B am I. ook al weer?

de Bree | 09-05-11 | 16:58

watsinneneem | 09-05-11 | 16:54 |
Superjan is er ook groot mee geworden, zo groot dat we hem hier niet meer zien.

CoffeePatch | 09-05-11 | 16:57

Gezellig! | 09-05-11 | 16:52

Vergeet niet je paarse broek aan te doen en je Plok van Arnhem sjaaltje!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:57

daar moet hagelslag op

fail | 09-05-11 | 16:57

Gaan we dergelijke conceptuele bagger van Wim T - Ernie- Schippers vergelijken met de nachtwacht?! Godmiljaar nog aan toe... Hulde voor deze 'schuinsmarcherende' rugzakbabyboomer. HULDE!!!

De Kampsjeng | 09-05-11 | 16:56

X Ongeschikt als vloer, dus elke cent die men hiervoor heeft betaald is zonde. Laat mijn stucadoor toch ook de muren niet met boter besmeren? Juist.

Vloberto | 09-05-11 | 16:56

@Abelardus | 09-05-11 | 16:44
Art is making something out of nothing and selling it.
Frank Zappa

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 16:56

Ik vind het toch knap dat hij het voor elkaar krijgt.
Eigenlijk net zo knap dat Geenstijl (powned) een publieke omroepstatus heeft verworven.
enigszins vergelijkbaar.

watsinneneem | 09-05-11 | 16:54

@Gezellig! | 09-05-11 | 16:52
en hóever voelt u zich verheven?

de Bree | 09-05-11 | 16:54

robot from 1984 | 09-05-11 | 16:11

Beter één pot pindakaas in de lucht dan de lucht van tien!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:54

Nietvoordekat | 09-05-11 | 16:52

Nog niet aan gedacht, geniaal!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:53

Het ironische is, dat dit soort voedselverspilling, onder het mom van kunst, vooral subsidiewaardig wordt gevonden, door hen die het altijd het meest met hongerige en arme mensen te doen zeggen te hebben...

ZKH EénOog | 09-05-11 | 16:53

LOL @ al die goedkope meningen over kunst. Wim T. Schippers is een Groot Kunstenaar hoor! Hij heeft ook echt geen miljoenen voor het vloerconcept gekregen (A) Boijmans zo willen dat ze dat geld hadden en (B) Schippers zou willen dat hij het kreeg. Dank voor de reminder, pindakaasloper, ik moet de vloer nog live gaan meemaken voor 29 mei a.s. en was het alweer bijna vergeten.

Gezellig! | 09-05-11 | 16:52

dlseth_ | 09-05-11 | 16:50

LOL, zo kennen we je weer!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:52

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:48
De mogelijkheden zijn eindeloos! Heb ik een geniaal concept: pindakaas op pindakaas. Het is gewoon twee lagen pindakaas over hetzelfde heen!

Nietvoordekat | 09-05-11 | 16:52

Waddof daddik kunst vint? Wak zelf ook in huis wil he'm hang'n. Pindakaas komp altied goed vampas. Wilk ook wel thuis he'm. Schilderijtje van pindakaas dammaar. Iskunstdus.

Abelardus | 09-05-11 | 16:52

Nu ben ik geen liefhebber van subsidiekunst, maar een pindakaasvloer is voor radicale pindakaasliefhebbers natuurlijk gewoon een must.

Maodurodam | 09-05-11 | 16:52

@Ik zeg doen! | 09-05-11
Dè standaardreactie uit de kunstwereld.
Allemaal een plaat voor hun kop.

de Bree | 09-05-11 | 16:51

Mijnheer_Henque | 09-05-11 | 16:49

Ja, Dolf had zich in zijn graf omgedraaid...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:51

Goed voor vogeltjes-voer die vloer.

CoffeePatch | 09-05-11 | 16:50

@Ik zeg doen! | 09-05-11 | 16:47
Als ik mijn piemelesaurus in je poepert duw, dan prikkelt dat ook je zintuigen en zullen er ook de nodige discussies volgen. Maar om het nou meteen kunst te noemen...

dlseth_ | 09-05-11 | 16:50

vind het niet mooi, die pindakaasvloer, maar ziet er beter uit dan menige ziekenhuisbal van een willekeurige gesubsidieerde linksback uit de Eredivisie.

overdrijfnietzo | 09-05-11 | 16:50

Izzy | 09-05-11 | 16:49

Die kunstenaar pist zich nu nog in zijn broek van het lachen...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:50

pruisjetschaamluisje | 09-05-11 | 16:47

Laat maar, kost een slordige EURO 1 000,- per dag per persooon...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:49

Boel meningen over Entartete Kunst

Mijnheer_Henque | 09-05-11 | 16:49

Het bedrag dat het museum betaald heeft voor dit kunstwerk is WEL bekend. Het museum heeft de rechten van dit concept (het is namelijk al 2 keer eerder uitgevoerd) van Schippers overgenomen voor 500.000 euro. Voor dat bedrag is deze uitvoering gratis gedaan door de kunstenaar. Dat dan weer wel.

Izzy | 09-05-11 | 16:49

-weggejorist-

rockaroundtheclock | 09-05-11 | 16:49

Cultuurbarbaar!!

NewEnglandPatriots | 09-05-11 | 16:48

Ik voel dat hier nog meer uit te halen valt. Smeer een raam in het museum vol met pindakaas. Smeer een suppoost in met pindakaas. Smeer de entreekaartjes in met pindakaas. Klad de deuren vol met pindakaas. Smeer een volledig achterwand inclusief schilderijen in met pindakaas...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:48

@deuZigeZelluf | 09-05-11 | 16:27

pssst, dvd'tje kopen?
www.bobross.com/

Cabaret Voltaire | 09-05-11 | 16:48

Overigens, mensen die dit maken moeten ze verplicht laten opnemen in het PBC

pruisjetschaamluisje | 09-05-11 | 16:47

Het vele reageren op dit fijne kunstwerkje bewijst dat kunst werkt; kunst nodigt uit tot nadenken en een positie innemen, windt op en maakt boos, maakt hongerig, prikkelt de zintuigen en zo voort. Reaguurders zijn derhalve kunstconsumenten. Allemaal!

Ik zeg doen! | 09-05-11 | 16:47

Abelardus | 09-05-11 | 16:44

Doet me denken aan die gast bij de serie waar mijn kinderen vaak naar kijken genaamd Icarly. Maakt ook altijd "kunst" op zijn manier...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:46

Wim T. Schippers is zeer bijzondere en onderschatte Nederlandse kunstenaar. Als hij in de US had gewoond zou hij allang multimiljonair zijn geweest. Nu gaat ie gewoon op de fiets boodschappen doen in A'dam.

oranjerood | 09-05-11 | 16:46

Uit protest ga ik morgen even met een snee brood er overheen.

pruisjetschaamluisje | 09-05-11 | 16:46

Moeten ze er maar iets omheen zetten.

J.H.B. | 09-05-11 | 16:46

Wat een prachtige foto, ik moest heul erg glimlachen.

JaNeetoch | 09-05-11 | 16:45

O ja. De cultuurdames en -heren schreeuwden om cultuur, en toen kochten ze het pindakaastapijt.

Eigenlijk kun je het niet bedenken: de regering gooit cultuur in het hoge BTW-tarief zonder de prijselasticiteit door te rekenen, en stelt later verrast vast dat er zó veel minder mensen uit gaan, dat de overheid er netto geld op toelegt. Dat is bezuinigen volgens VVD/CDA/PVV.

Je zou zeggen dat de cultuurdames en -heren moeiteloos kunnen bewijzen dat het volk niet voor gekke rechtse hobbies en ander financieel wanbeleid (bijv. bonussen) hoeft op te draaien. Maar met het pindakaastapijt toonde men moeiteloos aan niet veel verstandiger te zijn.

Arrabinekoeterine | 09-05-11 | 16:45

Kobus Kloothamer | 09-05-11 | 16:41

Ik zou willen voorstellen deze subsidie te gebruiken om alle exemplaren van het boek van medereaguurster Geflipte Vlaflap op te kopen en gratis aan de andere reaguurders ter beschikking te stellen.

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:45

Maar uiteindelijk blijkt Schippers' kracht toch vooral in zijn 'Twee panelen meubelhout met vuren houten omlijsting, bekleed met katoenen zwabbers, met 2 x 5 groene eieren'. Dat beklijft de toeschouwer nog uren, wat zeg ik, jaren!

Abelardus | 09-05-11 | 16:44

misschienbordjeeromheenzetten?

dezeookalbezet | 09-05-11 | 16:43

*Museum Boijmans Van Beuningen ontwikkelt een 174 + 1 culturen/ 174 + 1 ontmoetingen-project waarin de 174 nationaliteiten centraal staan die in Rotterdam wonen werken en leven*.
Zie: Sociale cohesie www.boijmans.nl/nl/362/het-museum-in-c...

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 16:43

Het zou pas een kunst zijn om de voetstappen in het midden van het "kunstwerk" te laten verschijnen. Heb je tenminste nog iets om over na te denken... Dit leidt tot niets. Net als volkomen witte of volkomen zwarte schilderijen geen kunst zijn. Schieten op ENDP mag altijd hoor, kunstliefhebbers!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:43

@hfakker | 09-05-11 | 16:37

Iets niet lekker vinden kan echt. Ieder mensen reageert anders op bepaalde voeding. Dit zie je vooral sterk bij ADHD'ers. Mensen zijn uniek.

Santac | 09-05-11 | 16:41

Subsidie: 9,8 miljoen euro per jaar. #feit

*De gemeentelijke subsidie aan museum Boijmans Van Beuningen van 9,8 miljoen euro dekt sinds 2010 net niet meer de lonen, de huur en het onderhoud van het gebouw*. www.boijmans.nl/nl/362/het-museum-in-c...

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 16:41

Dit geeft maar weer eens aan in wat voor krankzinnig geworden land wij leven. Voordat ik als museum toch geld ga geven voor een houten plaat met pindakaas....
Godverrr nog an toe. Ik weet nog wel een zootje andere 'goede doelen' waar dat geld veel beter aan besteed is.

Kobus Kloothamer | 09-05-11 | 16:41

Ken toevallig het afstudeerproject van een studente van de academie. Die had al haar hebben en houwen uit haar handtasje, inclusief een stuk of 10 tampons, op een plank geplakt en dit wit geverfd... Kwam er nog mee weg ook! Dus ze weten niet beter, zullen we maar zeggen.

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:41

Ken toevallig het afstudeerproject van een studente van de academie. Die had al haar hebben en houwen uit haar handtasje, inclusief een stuk of 10 tampons, op een plank geplakt en dit wit geverfd... Kwam er nog mee weg ook! Dus ze weten niet beter, zullen we maar zeggen.

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:41

Ik wacht op het item dat een uit Urk afkomstige SP-stemmende marokkaan, gekleed in een t-shirt met hebreeuwse tekens en met in zijn linkerhand een windmolentje, door stoer optreden van een twintigtal agenten, uit een pindakaasvloer werd verwijderd.

SjiekDeFriemel | 09-05-11 | 16:40

Als er iemand een arrogante en irritante (boek) linkse kwast is (een boek) met een intellectuele frustratie dan is het (eenboe-hoek!!!) Wim T. (boek boek boek!!!) Schippers!

Rikketiktik | 09-05-11 | 16:40

-weggejorist-

Anton Huiskens | 09-05-11 | 16:39

DerUnterMensch | 09-05-11 | 16:37

Alleen echte Uebermenschen kunnen dit begrijpen...
Is dit geen konseptuele kunst, iemand die me kan uithelpen?

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:39

maar niet klagen als d'r straks een rattenplaag uitbreekt

hetluis | 09-05-11 | 16:38

@ Wim T. Schippers, de stemmen die je doet (oa Sesamstraat) vind ik erg cool.

Maar als men de "pindakaas tapijt" noemt, dan dien je toch eerst een "kunst academie" hebben afgerond. Anders kan iedere neuspeuteraar zijn ding kunst noemen.

Oh ja, geheel vergeten geldt niet voor mensen van de VPRO en andere linksche grachten gordel bewoners.

Een mooie heringering aan de vervlogen tijden, waarin te veel tenenkaaskrabbers, nog subsidie krijgen voor zijn tenenkaas bouwproject.

Ron6019 | 09-05-11 | 16:37

"het museum houdt nog steeds geheim hoeveel ze voor dit 'concept' neergeteld hebben"

Dit is toch betaald met overheidsgeld? Dan moeten ze dat toch bekent maken 'wet openbaarheid van bestuur'?

Maar goed dat van de 2 miljard kunst-subsidie (1 miljard landelijk geld 1 miljard gemeentegeld heb ik begrepen) er maar 200 miljoen is afgehaald anders konden we straks dit soort diepzinnige kunt niet meer betalen.

Voor alle haters.. Jullie begrijpen het gewoon niet. Praten met jullie is zinloos. Dat jullie diepzinnige kunst niet kunnen waarderen zegt meer iets over jullie niveau.

Of zoiets... Als ze het zelf maar geloven.

DerUnterMensch | 09-05-11 | 16:37

@ vagehond,

Weet u toevallig ook wat deze pindakaasvloer heeft gekost? Ben erg benieuwd wat 500 potten Calvé doen zodra het onder de noemer 'kunst' valt..

Capy | 09-05-11 | 16:37

Jarenlang heerschte het adagium 'over smaak valt niet te twisten', als een soort onafhankelijkheidsverklaring van het individuele onaanraakbare zeggenschapsdomein.

Het enig dat nodig is om dit te weerleggen is 'het weerleggen'.
Over smaak valt WEL te twisten! Onzin dat je geen spruitjes lust, je hebt ze nog nooit lekker gegeten?
Wat geen groente lekker vinden, proberen, hoppa!
En Een pindakaasvloer die mooi, nuttig, nodig is of er moet zijn?
Foert, absurdisme! Zo redelijk als het is deze bestaansrecht te gunnen, zo ongekunsteld is het om dit te betreden met de voeten, wat ook kan, mag, absurd is en tot (on)zingevendheid leidt.

hfakker | 09-05-11 | 16:37

Hihihi kunst..

dlseth_ | 09-05-11 | 16:36

Gewoon brood meenemen, mes en smeren maar, kun je lachen.

Santac | 09-05-11 | 16:36

Als het niet van Wim T. Schippers was geweest zou ik een pindakaas vloer geen kunst vinden.

SyntaxError | 09-05-11 | 16:36

... behalve dat mensen wel een mes in de Nachtwacht steken. Meerdere keren geloof ik.

aight.. | 09-05-11 | 16:36

vagehond | 09-05-11 | 16:31 |
Precies, Schippers zou dolgraag het gezicht van die man hebben gezien toen die in die kakstront vloer stapte. Net Ernie in feite.

Abelardus | 09-05-11 | 16:36

nogeentjedan | 09-05-11 | 16:29 Dat stinkt ook.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 16:35

T Schippers heeft gewoon humor. als dit geen humor is weet ik het niet meer.

nenny | 09-05-11 | 16:34

Ach, zolang er geen cent taxpoet mee gemoeid is gun ik iedereen zijn of haar fetisj. Ik vrees alleen dat één of andere linksdraaiende kundtstbobo mede namens mij bepaald heeft dat het van wezenlijk maatschappelijk belang is dat hier de nodige subsidie in gestoken is. Al is het maar indirect om die club excentriekelingen van Boijmans van Beuningen in leven te houden.

Chiant | 09-05-11 | 16:33

Maar goed, wat is 'een vloer'? Wat is 'gewoon een kledder pindakaas'? Het zijn toch deconstructies van onze alledaagse aannames, mensen. De vloer en mijn boterham zullen na vandaag nooit meer hetzelfde zijn.

Abelardus | 09-05-11 | 16:33

Als ik die man was zou ik het museum aanklagen voor de stomerijkosten van m'n schoenen. Zet er dan ook een hek omheen of zo.

woordgrap van de dag | 09-05-11 | 16:33

Gatverdamme! Wat een grote drol!!!! owhnee das van k&b...

Alles is relatief | 09-05-11 | 16:31

Het was Schippers vooral te doen om de reacties van de mensen als ze er per ongeluk doorheen zouden lopen en het idee dat het "kunstwerk" niets meer is dan een klodder pindakaas.
Hijzelf neemt het dan ook niet zo serieus als de curator van het museum..

vagehond | 09-05-11 | 16:31

En je verscheurt ook geen foto van je moeder om daarna de snippers in een glas bier te gooien.

R.B.Scott | 09-05-11 | 16:31

LOL, dit is echt zoo grappig!
En zeker geen kunst, als iedereen het kan maken is het geen kunst. Kijk die man zitten.. Hij voelt zich er nog klote door ook. Als ik in de nachtwacht zou struikelen voel ik mij misschien wat opgelaten, maar kom op, de pindakaasvloer!

eerlijkwaar | 09-05-11 | 16:31

@ B-100,

Een vloer ondersmeren met pindakaas is nooit kunst.
Een vloer ondersmeren met pindakaas is kudt.

Capy | 09-05-11 | 16:30

nietnietniet | 09-05-11 | 16:23
Tuurlijk dude, weet je wat pas irritant is? Dat mensen de meest fantasieloze shit "kunst" durven noemen. In naam de "verheven" kunst is pindakaas op de grond aanbrengen ineens iets belangwekkends.
Ik hoop 1 ding: dat die lul met vingers die dit tot kunstwerk heeft verheven ongezien de pindakaastiefus mag krijgen. Ik zeg: Geen, ik herhaal geen, maar dan ook totaal geen soepsidie meer op kunst. Ze laten zich maar betalen door de "liefhebbers" die dit willen zien. Als ik ga vissen moet ik alles ook zelf betalen.

Dr.Zeldenrust | 09-05-11 | 16:30

Bah wat een verspilling.

goodray | 09-05-11 | 16:30

Ik haat kunst.

Croissant | 09-05-11 | 16:30

Ik tekende als kind ook wel eens in de pindakaas op m'n boterham met een botermes. Maar dan kreeg ik een draai om m'n oren van m'n moeder met het advies "doe nu maar weer gewoon en eet door" omdat spelen met je eten niet netjes is.
Denkt u dat ik daar nu nog subsidie voor kan eisen?

Hertogin v. Pauperen | 09-05-11 | 16:30

Waldolala.

winterpeen | 09-05-11 | 16:30

Mijn zoon (3) verwerkt ook regelmatig etensresten in de vloerbedekking. Vandaag zelfs tijdens de lunch nog een prachtige rijstinstallatie, en dat helemaal zonder handen. Ik zal ook maar es subsidie gaan aanvragen.

Dr. Oetlöl | 09-05-11 | 16:30

Waldolala.

winterpeen | 09-05-11 | 16:29

Held! +1000000000000000000000

de kudtkrantenjongen | 09-05-11 | 16:29

nietnietniet | 09-05-11 | 16:23
De echte kenners, zoals u, schrijven stronT met een d he...
Dat zegt mij meer dan genoeg....

Subsidies en de kunst de er uit voort komt.... bah bah...

Uppie2010 | 09-05-11 | 16:29

Sprakeloos wat een onzin.
Kunsten-aars verzinnen zich wat af, maar museadirecties die hier geld aan uitgeven zijn op het imbiciele af.

kalasjniknal | 09-05-11 | 16:29

Een vloer van Marmite, kijk dan praten we ergens over!

nogeentjedan | 09-05-11 | 16:29

Er staat ook geen hekje omheen. Dus die man dacht zeker dat het onderdeel van de vloer was.

DanDatDus | 09-05-11 | 16:28

Misschien toch een hekje eromheen?

caspert79 | 09-05-11 | 16:28

Eten op de grond smijten en de kinders in Afrika lekker laten creperen. goed bezig, sociaal links!

Robuspokus | 09-05-11 | 16:28

de Bree | 09-05-11 | 16:23
Hij was toch wel warm nog hoop ik?

flinkescheet | 09-05-11 | 16:28

@De Dansende Kater ® | 09-05-11 | 16:19
Dan wel graag met hoge gilletjes als ze bikiniloos door pindapasta rollebollen!
/pakt steadyshot en tissues...

GrafvonEntenschnabel | 09-05-11 | 16:28

Flickert op man, da's geen kunst. En iedereen die dit kunst durft te noemen moet meteen gedwongen worden opgenomen in een psychiatrische inrichting en NOOIT meer worden vrijgelaten. Dat zijn gevaren voor onze maatschappij. Degenen die dit als "kunst" hebben durven maken en in een museum terecht hebben laten komen zijn gewoon criminelen. Die weten dat het gewoon een kledder pindakaas op de vloer is maar zien er een manier in om veel geld in korte tijd van hand te doen wisselen.

En 90% van de Nederlanders denkt er net zo over dus kom asjeblieft niet huilie huilie lullen dat het zo belangrijk is voor onze cultuur!

deuZigeZelluf | 09-05-11 | 16:27

Gisteren was het toch ongeveer 30°C in Rotterdam? En dan zijn er mensen die denken; "hé, weet je wat? In plaats van dat we lekker in het park gaan liggen wijven kijken, gaan we naar het museum een stuk stront op de vloer bewonderen!" Fuckers.

Biff Eagleburger | 09-05-11 | 16:27

Zie de voetsporen op de twitpic...
Die man gaat dus met twee voeten naast elkaar in de pindakaas staan en neemt vervolgens een enorme stap naar rechts om in één keer bij het bankje te komen.
Normaliter doe je eerst weer een stap naar achteren maar daar is de grond schoon.

gleufslurper | 09-05-11 | 16:27

Wim T. Schippers altijd +1...

da wizard | 09-05-11 | 16:26

Mayonaise over de vloer is ook leuk.

flinkescheet | 09-05-11 | 16:25

Heb ik een bruut idee. Een normaal stuk vloer als kunst! De 100k die ik er voor krijg wil ik wel 50/50 delen met het bedrijf dat de vloer legt.

Nietvoordekat | 09-05-11 | 16:25

Wie zou Wim T. Schippers als eerste gebeld hebben nadat hij dit nieuws hoorde?
i.imgur.com/kbSIS.jpg

Detlev Tarnowitz | 09-05-11 | 16:25

"Pindakaas; Tja, wie is er niet groot mee geworden?"

hfakker | 09-05-11 | 16:25

Bezuinigen op dit soort "kunst" kan ech nie hoor.
Buiten wacht een tokkie SP knokploeg de vandaal al op te wachten.

said_fred | 09-05-11 | 16:25

Ok, dus aardnoten-smut is kunscht?

Boris Poepnagel | 09-05-11 | 16:25

Fijn dat de reaguurders bepalen wat wel en geen goeie kunst is. Dat is een beetje alsof yolanthe barcelona-real madrid moet analyseren.
*bammetje smeert*

B-100 | 09-05-11 | 16:24

En het concept heet: "kunstenaar lacht alle kunstkenners en -liefhebbers stiekem uit".

sjaakdeslinksesul | 09-05-11 | 16:24

Zoiets gaat toch na verloop van tijd desintegreren/evaporeren. Kan de poetsvrouw het kunstwerk abfuehren!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:24

Zeker weten dat het pindakaas is?

sjaakdeslinksesul | 09-05-11 | 16:23

Wat dit bewijst is dat er op geenstijl geen kenners reaguren. Man o man.. wat een koeiestrond komt er uit jullie vingers.

nietnietniet | 09-05-11 | 16:23

Ben wel eens met m'n blote poten onverwachts door een zachte drol gegleden en dat was een extreem smerige ervaring.
Dit zal wel hetzelfde aangevoeld hebben.

de Bree | 09-05-11 | 16:23

Oppakken dit uitschot.

Antitheïst | 09-05-11 | 16:23

Die Schippers moet die arme man zijn schoenen schoonmaken. Dat is mijn uitspraak en daar etc.

Gegenhall | 09-05-11 | 16:23

Twee zinvolle opmerkingen, die hier nu eenmaal altijd gemaakt dienen te worden:
- kunst is een linkse hobby
- haha, 't is net of hij in de poep trapt!

Abelardus | 09-05-11 | 16:22

Capy | 09-05-11 | 16:21

En Willem de Kooning!

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:22

CreativeDestruction | 09-05-11 | 16:20

Wat een idee! Een kunstwerk van hagelslag. Of van jam.
Of van boterhamworst...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:21

Wim T Schippers, is dat niet dezelfde 'kunstenaar' als van 'de drol' die bij de VPRO in de tuin staat?

Mark en Co, doe is ff snel 100% bezuinigen op dit soort 'kunst' geneuzel.
Wat een armoei. Vroeger hadden we tenminste nog Rembrandt, van Gogh etc, echte kunstenaars.

Capy | 09-05-11 | 16:21

Heb het "kunstwerk" genaamd: Circumstances van dezelfde "kunstenaar" van dichtbij mogen aanschouwen.
Je zou het nog niet naar de vuilverbranding durven brengen zeg, wat een bagger...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:21

Wie geeft die man een lintje?

afgelopen | 09-05-11 | 16:20

Waar is het kunstwerk dan?

B1OO | 09-05-11 | 16:20

ik vind het wel een goede grap en ergens heel logisch dat dit gebeurt als je ziet hoe klein er op de grond bij staat, do not touch, alsof je de hele tijd naar de grond loopt te staren als je door een museum loopt...
_________________________________________________________
verder zonde van subsidiegeld en pindakaas.

yokiamy | 09-05-11 | 16:20

Culturele kaalslag!!! Eeum... ik bedoel culturele hagelslag!!!
De grote Hollandse meesters draaien zich in hun graf om. Wat een schande.

CreativeDestruction | 09-05-11 | 16:20

Daar moet je een paar leuke meisjes in bikini op af sturen, die elkaar te lijf gaan met stokbroden.

De Dansende Kater ® | 09-05-11 | 16:19

Detlev Tarnowitz | 09-05-11 | 16:17

Precies, het gaat toch om de intentie van de kunstenaar...

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:19

Weet je wel hoeveel kinderen in Afrika niet eens pindakaas hebben? En daar gaat die kerel dan even doorheen bazuinen..

Episch | 09-05-11 | 16:19

Als het stront was zou ik het ook hebben geloofd... Pindakaas Brrr-ranzig.

Beëlzebul | 09-05-11 | 16:18

Dus hier zou volgens 'kunstminnend Nederland' niet op bespaard kunnen worden?

koffiekannetje | 09-05-11 | 16:18

-weggejorist-

Episch | 09-05-11 | 16:18

Juist voor dit soort "kunst en cultuur" zouden ze geen subsidies meer moeten geven. In plaats daarvan heffen ze extra belasting op evenementen en dingen die wél leuk zijn. Een pindakaasvloer storten is hetzelfde als een betonvloer storten, alleen laatstgenoemde is beter, want je kan er ook echt wat mee.

Freebs | 09-05-11 | 16:18

Dit is het bewijs dat er lang niet genoeg gekort wordt op de kunstsubsidie.

reCAPTCHA | 09-05-11 | 16:18

Ik zit zachtjes te snikken.

verfsmijter | 09-05-11 | 16:17

Jan Passant mk2 | 09-05-11 Die weten niet wat pindakaas is dus er naar snakken doen ze ook niet, dat je het geld beter kan gebruiken om die landen te leren hoe ze zelf voedsel kunnen verbouwen das wel beter.

Lev | 09-05-11 | 16:17

Neuken is ook kunst! Waar kan ik soepsidie aanvragen?

eerstneukendanpraten | 09-05-11 | 16:17

Hadden ze maar een replica moeten neerleggen.

Detlev Tarnowitz | 09-05-11 | 16:17

Hadden ze het trouwens maar af moeten zetten die verdwaasde figuren.

Sliptong | 09-05-11 | 16:16

Pff gelukkig produceert niet iedereen die Wim heet zulke onzinnige dingen..

Wimpel | 09-05-11 | 16:16

Ik zou m'n schoenen laten drycleanen en de rekening naar het Boijmans sturen. Pindakaas meurt de tent uit man.

Biff Eagleburger | 09-05-11 | 16:16

Boosmaakmomentje, volgens mijn moes hebben ze tonnen subsidie gekregen voor dit kunstwerk

Bokito ergo sum | 09-05-11 | 16:16

Dus als ik dit van duo penotti maak kan ik er ook 100.000 voor vragen?

Kunst zoals de beroemde schilders, beeldhouwer ed. Ja daar steek ik graag geld in om het te bewaren maar kunst van de lage grond zoals dit waar gaat het dan nog over. dit is al net zo onzinnig als dat ku(ns)twerk met al die vazen waarvan de schade toen rond de ton was omdat iemand die een flauwte kreeg er doorheen viel..... Schade was natuurlijk 12,50 bij de Ikea en een beetje verf wat een blinde waarschijnlijk beter kan.
.
Stop subsidie aan onzinnige kunst zoals een tapijt van nog net niet rottende pindakaas of 2e hands vaasjes.

Lev | 09-05-11 | 16:16

Hoe zou het er trouwens uit zien om zo'n sneeuw-engeltje te maken in die plaktroep? Om vervolgens met een stalen gezicht naar buiten te lopen. Als een baas.

Nietvoordekat | 09-05-11 | 16:16

Kap nou eens een keer met die onzin kunst.

winterpeen | 09-05-11 | 16:15

Bezopen.... heeft toch helegaar niets met kunst te maken it...

woefdrammer | 09-05-11 | 16:15

-weggejorist-

* | 09-05-11 | 16:15

Notensmurrie is veel leukere naam. Hulde aan die kunstenaar die deze smerige troep (zeer waarschijnlijk) voor een giga bedrag heeft weten te verkopen. VOC-notensmurrie-mentaliteit.

Sliptong | 09-05-11 | 16:15

Dus liters/kilo's pindakaas op een vloer mikken is kunst in Nederland?
God oh god oh god...

*hoofd op bureau slaat*

Nog een keer lezen...

Nee het staat er echt!

BeunDeHaas | 09-05-11 | 16:15

En op dergelijke kunst bezuinigt het huidige kabinet? Doodzonde!
*Als protest aan een duo-penotti-deur begint*

Drs. Kafka | 09-05-11 | 16:15

Ah, er wordt blijkbaar nog steeds te veel subsidie verleend aan rare snobs en hun "kunst". Weet deze verspiller niet hoeveel kinderen in afrika zitten te snakken naar wat hij over de vloer smeert? Met de oogjes omrand met vliegen?
Schande.

Jan Passant mk2 | 09-05-11 | 16:15

Bijna net zo grappig als die schoonmaakster die haar werk deed. Hoe kon zij nou weten dat vuilniszakken kunst is.

Bokito ergo sum | 09-05-11 | 16:14

"Je zet ook geen mes in de Nachtwacht"
Hangt er van af, hoe smaakt die op brood?

Nietvoordekat | 09-05-11 | 16:14

Peop aan je schoen.

poeslikker | 09-05-11 | 16:14

Als meneer er ook even z'n naam in tekent met z'n vingers kan het wel door gaan voor een alternatieve walk of fame. Desalniettemin +1 voor het 'slopen' van het 'kunstwerk'.

Captain Ralphy | 09-05-11 | 16:14

Ben benieuwd of ik met een pastavloer snel veel geld kan verdienen.

seaucrates | 09-05-11 | 16:13

In een interview zei Wim T. Schippers laatst dat 'ie het helemaal niet erg vindt als mensen er overheen lopen of ermee spelen om de ervaring van het kunstwerk intenser te maken.

-Seb | 09-05-11 | 16:13

Ik vind het wel iets voor Wim T. Schippers dit 'pindakaas aan je schoen' project dus ik zou het hele kunstwerk naar de ingang verplaatsen.

Simon_GS | 09-05-11 | 16:13

Haha, mooi statement! Of Calvé zou subsidie moeten krijgen..

babyolie | 09-05-11 | 16:13

Een pindakaasvloer? Alsof je een boterham smeert maar dan een stuk groter, en dat heet dan "kunst".

Alfred E. Neuman | 09-05-11 | 16:12

Win T Schipperts van de "leuke" stemmetjes?

ojédiaré | 09-05-11 | 16:12

Helaas pindakaas!

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 16:11

De lucht alleen al.

robot from 1984 | 09-05-11 | 16:11

Asociaal? Misschien. Wel goede statement tegen de zinloze miljoenen die uitgegeven worden aan dit soort 'kunst'.

Angelo Azzurro | 09-05-11 | 16:11

Als dat kunst is ga ik op een krant schijten en geld vragen.

Pasta-saus | 09-05-11 | 16:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken