Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV zegt ook: Het Moet Eerlijker

bemmeltje.jpgErgens in Pakistan schieten Amerikaanse black ops ene Osama bin L. dood, de olieprijs keldert en in Nederland verwacht de PVV meteen dat Henk & Ingrid goedkoop hun benzineverslaving kunnen voeden. “Geen uitvluchten, smoezen of andere vage berekeningen meer om de hoge brandstofprijs te handhaven”, aldus Jhim van Bemmel. Goed zo Jhim, zeg het ze. Vertel verkeersminister Schultz van Haegen hoe schandalig het is dat ZESTIG PROCENT van iedere brandstofeuro in haar handtas verdwijnt. "De miljardenwinst wordt gekoesterd ten koste van de hardwerkende automobilist", stampvoet Bemmel. Zo is dat. Olieprijs tien procent omlaag, benzineprijs tien procent omlaag. Het moet eerlijker! Tank & Inrit willen hun Kia Pride ook gewoon kunnen vullen zonder tegen de kinderen te moeten zeggen dat een dagje Artis er even niet meer in zit. Bemmel is er voor ze en geeft gas bij: "De weg omhoog wordt altijd meteen gevonden door de heren van de oliemaatschappijen. Omlaag gaat helaas zeer traag." Wacht. Wat? Oliemaatschappijen? Moeten de Haagse autohaters niet eerst in hun eigen huishoudboekje kijken voordat ze gaan klagen over de olieboeren? Wat is dit nu weer voor kiezersbedrog Van Bemmel, jij pruts-MKB'er? Iedereen weet dat de benzineprijs niet daalt als de prijs van ruwe olie daalt. "Dat is mede dankzij de diverse heffingen, accijnzen en btw." Maar ja. Weet Bemmel veel. Die haalt zijn informatie uit nietszeggende grafieken.

Reaguursels

Inloggen

@doenormaal! | 06-05-11 | 14:20
Het gekke is dat wanneer de olieprijs omhoog gaat dat wél meteen aan de pomp wordt doorberekend. (ook al zit zelfs de 'goedkopere' benzine nog in het vat)

Joost Maghetweten | 07-05-11 | 21:57

Ja ja, echte verslaafden hè. Altijd klagen dat er te weinig is en dat wat er is te duur is. Maar je moet ze niet geloven hoor, verslaafden. Liegen altijd

hanz71 | 06-05-11 | 23:34

@doenormaal! | 06-05-11 | 19:22
Het waren gewoon speerpunten die steeds stomper en stomper worden totdat er brandhout over is. Gebakken lucht en dan toch niets kunnen uitvoeren, dat is de PVV. Zo rollen ze.

Hölzenbein | 06-05-11 | 20:34

10% van de olieprijs af is 17,5 cent van de bezineprijs toch?? wat doen de ratten ze halen er

0,018 dus EEENKOMMA ACHT nog geen 2 cent af!!!!

www.nu.nl/economie/2509196/benzine-en-...

heb ik al gezegd dat het RATTEN zijn

heb ik dat al nou nou nounounou

novocaine | 06-05-11 | 20:30

@Hölzenbein | 06-05-11 | 18:40
Dus niet. Zie: doenormaal! | 06-05-11 | 19:22

doenormaal! | 06-05-11 | 19:24

@Hölzenbein | 06-05-11 | 18:13
Het heeft ook geen zin om in het akkoord iets te vermelden over het al dan niet bouwen van moskeeën aangezien de de lokale autoriteiten daar over gaan (al dan niet vergunning verlenen). Wel handig om te weten voordat je iets roept wat nergens op slaat (Net zoals de NOS een beetje mis gaat overigens).

doenormaal! | 06-05-11 | 19:22

Wat een lutser... En dan moet voor spek en bonen doen alsof ze NL besturen.

Kaan78 | 06-05-11 | 18:53

@AndroidLouWebber | 06-05-11 | 18:37
Zijn feiten. Heeft niets met mij te maken.

Hölzenbein | 06-05-11 | 18:40

@Hölzenbein | 06-05-11 | 18:13
Kwestie van tijd tot jij eindelijk een keer met de realiteit geconfronteerd wordt, kijken hoe je dan piept.

AndroidLouWebber | 06-05-11 | 18:37

Ik wordt doodziek van de kreet "hardwerkende automobilist". Ik verdenk de meeste automobilisten er van helemaal niet hard te werken, maar gewoon een beetje rond te rijden. En op dat recreatieve gedrag kan best een accijnsje geheven worden.

Koos Knak | 06-05-11 | 17:57

Beste mensen van de redactie van geensteil.nl
WIlt u svp eens een stukje schrijven over de keppeling van de LPG prijs aan die van de benzineprijs.
Dat heeft toch niets met elkaar te maken tog?

Einde van de Domheid | 06-05-11 | 17:56

defensiewatcher | 06-05-11 | 14:22 | + 4 -

Met z'n allen consequent NIET meer bij marktleiders SHELL en TOTAL tanken. Dan gaat de prijs vanzelf wel omlaag, want er is zat olie.

Grenswind | 06-05-11 | 17:38

Zoals al die lamstralen bij de Partij Voor Vervelio's weet ook van Bemmel dus niet waar hij over praat.
Het is maar goed dat Henk en Ingrid veelal niet kunnen lezen of rekenen, anders had de pleuris uitgebroken!

René from the Café | 06-05-11 | 17:09

Helemaal mee eens. Tuurlijk is de accijn sen BTW hoog, maar die staan vast. Die fluktureren niet afhankelijk van de prijzen.

Buzzer

U dingt mee naar de meest domme inzending van de dag.
BTW=19% weet u wel, als Benzine 1 euro kost, komt daar 19 cent bij, kost die benzine 2 euro, komt daar 38 cent bij, DAT staat vast.

De La Puerco | 06-05-11 | 16:52

Mijn God: Betekent dit nu echt dat die van Rossem een van de vaste posters is? Zijn stukjes zijn echt ongelooflijk saai, en heeft allesbehalve de flair van de rest van de posters.
Kunnen er niet nog een paar Johnny Quids bijkomen?
Deze van Rossem is echt puur zaad.

GSHiveMind | 06-05-11 | 16:42

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de accijns op:
Benzine, alcohol en tabak met een soort van automatisme toch regelmatig omhoog gaat.

Kapitein-Ter-Zee | 06-05-11 | 16:39

"Iedereen weet dat de benzineprijs niet daalt als de prijs van ruwe olie daalt."
Iedereen weet ook dat de benzineprijs wel stijgt als de prijs van ruwe olie stijgt, en wel de volgende dag.

knight03 | 06-05-11 | 16:38

van Rossum ga je huiswerk wiskunde eens doen. Of misschien rekenen op de lagere school, optellen aftrekken vermenigvuldigen.

Het percentage dat naar onze vriend Jan Kees gaat is vast, de fluctuatie is dus afhankelijk van de prijsbepaling door de oliemaatschappijen.

Ir. Wilhelmus | 06-05-11 | 16:38

@Hölzembein: Nou zo zie je maar: uitstekend argument!

Kapitein-Ter-Zee | 06-05-11 | 16:28

Ja leuke vondst, Tank en Inrit maar voor de rest een tendentieus prutsstukje van Rossum. Lijkt meer op een PVV-bash dan dat dit ergens over gaat. Je hebt het over nietszeggende grafieken maar je "heffingen, accijnzen en btw" linkje is net zo nietszeggend.
Het overgrote deel van de brandstofgebruikers ervaart de gang van zaken in zekere mate als iets onrechtvaardigs. Als jij vind dat er niettemin goede redenen zijn voor het prijsverloop mag je dat wel eens beter uitleggen.

AndroidLouWebber | 06-05-11 | 16:27

@Kapitein-Ter-Zee | 06-05-11 | 16:23
Sowieso niet aan te raden om bij Shell te tanken. Koffie is niet te zuipen.

Hölzenbein | 06-05-11 | 16:27

Er zit sowieso heel vaak ontzettend veel vertraging in ruwe olie prijs/brandstofprijs.

PauperPanda | 06-05-11 | 16:26

Een jaar of wat geleden was er een aktie om niet meer bij Shell te tanken. Daar zijn ze toen aardig van geschrokken en de prijzen gingen rap omlaag, voor zolang de aktie duurde. Kunnen we dat niet nog eens organiseren?

Kapitein-Ter-Zee | 06-05-11 | 16:23

En geen mens die er over praat dat het normaal is dat je belasting toegevoegde waarde, BTW betaald over accijns.. is euh.. ook belasting. Dit is dubbel naaien.

Als de huidige prijs voor de pleuro zo hoog zou zijn geweest in guldens dan was het burgeroorlog geweest.

vmk | 06-05-11 | 16:20

Zal wel weer een addertje onder het gras zitten. 10% van de brandstofprijs af en ergens anders wordt je net zo hard terug genaaid.

Chicka | 06-05-11 | 16:17

In de huidige benzineprijs van 1.75 per liter zit 72,8 cent accijns, het btw bestanddeel is 27.9 cent, derhalve betaal je dus precies 1 euro aan accijns en blijft er 75 cent over voor de productieketen/transport/pomphouder etc, ofwel een een verhouding van 57/43 De overheid profiteert buiten de vast accijnsopslag wel degelijk van de prijsverhoging van olie in de vorm van een hoger wordende BTW. De discussie die hier dus door de PVV wordt aangezwengeld lijkt mij dus volkomen terecht en zou de oplossing moeten worden gezocht in een lagere vaste opslag.

Dumpertklever | 06-05-11 | 16:16

Hij heeft een snor.

Hölzenbein | 06-05-11 | 16:14

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 16:05
En terecht. *lekker niet zeggen doet wat je in zo'n situatie wel moet zeggen*

doenormaal! | 06-05-11 | 16:14

En dat moet de politiek dan oplossen?

Misschien alle olie maar privatiseren dan?

Commie.

Greed=Good | 06-05-11 | 16:13

@blinde kip | 06-05-11 | 16:02
Dat kun je wel stellen ja!

doenormaal! | 06-05-11 | 16:13

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:57

Nope, maar moest naar het buitenland voor de zaak en daar hebben ze geen boodschap aan.

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 16:05

@blinde kip | 06-05-11 | 14:36
Echt om te janken. Niet dat ik het al niet wist... Maareh 100% aflossen? Beetje heul erug veul niet?

doenormaal! | 06-05-11 | 16:03

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:53
Ik weet het. Zelf sta ik ook op zo'n hopeloze wachtlijst maar weiger in de koopmarkt te stappen. Je hoeft alleen maar bij de oosterburen te kijken naar de prijzen en bouwmogelijkheden om in te zien dat er hier iets behoorlijk fout zit.

blinde kip | 06-05-11 | 16:02

@Chiant | 06-05-11 | 15:58
Leer eens Nederlands, lul: de staat beïnvloedT...

Chiant | 06-05-11 | 16:01

Onzin, van Rossem. De accijnzen en BTW zijn een vast percentage van de brandstofprijs. Als de oliemaatschappijen hun prijzen verlagen, dan verlagen ze daarmee de inkomsten van de staat. En andersom. De staat beïnvloed daarmee alleen indirect de hoogte van de brandstofprijs. Maar hoe je het ook wendt of keert: de oliemaatschappijen bepalen de prijs. En ze hebben macht, want telkens weer blijkt dat zogenaamd geen prijsafspraken kunnen worden aangetoond. Dat is er één van lik-mijn-reet, net als bij de banken met hun hypotheken. Geen sterveling die het gelooft, geen sterveling die er iets aan kan doen.

Chiant | 06-05-11 | 15:58

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:48
Eh, kan dat zonder gevolgen? Maar belangrijker: ga je je leven wel beteren? Ik bedoel je bent een gevaar voor alle lieve leuke meisjes die op de weg rondrijden. Je zou toch niet willen dat je er eentje te vroeg naar de verkeerde hemel stuurt.

doenormaal! | 06-05-11 | 15:57

@blinde kip | 06-05-11 | 15:41
Je mag tegenwoordig blij zijn wanneer je een huurwoning hebt "bemachtigd" zoals ik een directeur van een woningbouwvereniging heb horen zeggen.
Als starter kun je het helemaal schudden. Trouwens als je ziet wat een huis kost en je kijkt wat je ervoor krijgt en het vergelijkt met de kosten van de bouw, dan barst je ook in huilen uit. iets over ... land mompelt. (puntjes naar wens in te vullen) Ik geef wat voorbeelden: "pracht" mag *kansen* mag ook of toch niet...

doenormaal! | 06-05-11 | 15:53

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:46

Gespijbeld. *kuch*

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:48

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:32
Niet over nadenken, niet optellen, niet omrekenen of roekeloos rijden...

doenormaal! | 06-05-11 | 15:48

@TheLuggs | 06-05-11 | 15:30 |

Alsof die 80 cent benzineprijs volledig uit olieprijs bestaat. Daar zitten raffinage, transport en alle andere operationele kosten + overhead van de Shells van deze wereld bij in.

Elmauro | 06-05-11 | 15:47

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:34
Tsja, toch foei hoor. Ook op cursus geweest?

doenormaal! | 06-05-11 | 15:46

Gewoon massaal dichtbij je werk gaan wonen/werk zoeken dichtbij huis/fietsen. Dát zal ze leren.

Heeft deze Jhim van Bemmel trouwens dezelfde ouders als Jhon van Beukering?

Prins Fontainebleau | 06-05-11 | 15:45

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:18
Wellicht wel terecht dat die onderzoeken gestart zijn maar dankzij HRA en NHG is het risico altijd lager geweest voor Nederlandse banken. En daar hebben ze goed gebruik van gemaakt door tot 120% hypotheken af te sluiten, iets wat nergens ter wereld is gedaan. Tot de bubble barstte. Nu alles op scherp staat, moet de rente omhoog om het risico te dekken. Maar zoiets bekend maken, ligt politiek erg gevoelig dus ik verwacht niet zoveel van die onderzoeken.

blinde kip | 06-05-11 | 15:41

Come on, Jhim!

starry | 06-05-11 | 15:36

Vanaf nu betalen wij he-le-maal NERGENS meer voor!

An die ARBEIT | 06-05-11 | 15:34

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:28

Ach, het OM houdt wel van dat soort termen. Viel op zich wel mee, maar er kwam iets meer bij kijken en de optelsom zag er op papier inderdaad niet zo fraai uit.
*fluitend omhoog kijkt*

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:34

Zou de PVV nou in gaan zetten op alternatieve vormen van energie en/of mobiliteit? En dus investeren in ons eigen land?

Nah, dat dan ook weer niet. Ze blijven de Arabische landen gewoon sponseren. Doe er nog maar wat asfalt bij PVV!

............. | 06-05-11 | 15:33

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:22

Da's vrij simpel. De automobilist betaalt toch wel. We zijn benzinejunks geworden.

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:32

Hmmm reken even mee... benzine kost 1.68 inc btw
de accijns op benzine is 72.8ct + 19%btw=86.6ct
Dat laat 81.4ct aan variabele prijs, die had dus 8ct kunnen dalen.

even heel simpel een 10% daling van de olieprijs zou en 5% daling van de brandstof prijs moeten betekenen.

TheLuggs | 06-05-11 | 15:30

Deze man is het levende bewijs dat je de aangifte van je kind eerst moet doen, en daarna pas de kraamborrel. Echt. Neem dat advies ter harte.

fapowitz | 06-05-11 | 15:29

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:11
Je hebt helemaal gelijk. Hoe kun je met zoveel gezond verstand dan roekeloos rijden? *foei mompelt*

doenormaal! | 06-05-11 | 15:28

@De Kampsjeng | 06-05-11 | 15:15
Ganzenveer slijpt. Perkament uit mottenballen haalt en sollicitatie brief schrijven gaat.

* eerst kaars aansteken voor voldoende licht*

Che_cuevara | 06-05-11 | 15:23

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:11
Juist, en daarom is een van de gekke om klakkeloos te accepteren dat wanneer de prijs van olie omhoog gaat de benzineprijs direct volgt maar wanneer de prijs van olie omlaag gaat de benzineprijs niet of niet in dezelfde mate omlaag gaat. Zelfs een kind zou daar vragen over stellen.
Als je alle euro's die je door de jaren heen al teveel hebt betaald aan de pomp bij elkaar optelt dan wordt je helemaal gek.

doenormaal! | 06-05-11 | 15:22

@ henk janssen3714 | 06-05-11 | 15:03 |
Kwam dit tegen:

"Ik heb in Saoedi Arabie bij Saoedi Aramco gewerkt. In 1998 kostte het $0.01 (1 Amerikaanse Dollar cent) om 1 liter benzine te produceren. Daarbij zijn alle kosten inbegrepen, van exploratie, boringen, olie winning, raffinage tot benzine etc. Daarna komt er natuurlijk heel wat bij, zoals transport, opslag, tussenhandel, accijns etc etc. Nu leven we in 2009. Dus 10 jaar inflatie erbij, kom je op $0.0125 voor 1 liter. 1.25 dollarcent dus. In sommige landen (waar de levens standaard heel laag is) kost 1 liter aan de pomp vandaag 19 eurocent! Reken maar uit, we worden genaaid!"

Tolenquatz | 06-05-11 | 15:19

@Che_cuevara | 06-05-11 | 14:53: Genie! Wellicht kunnen we solliciteren bij het Wetenschappelijk Bureau van de PVV. De Tilders-stichting.

De Kampsjeng | 06-05-11 | 15:15

10 eurocenten van Kok + 3% op 1,63 Euri: dan kan de prijs dus gewoon 15 euricent omlaag vandaag

Mongoose | 06-05-11 | 15:15

Hij heeft gewoon gelijk Van Rossem dus lig niet zeau dom te lullen.

Korporaal Banaal | 06-05-11 | 15:14

Heel leuk en toch gaan de energieprijzen omhoog ook al kopen ze nu goedkoop olie in , je gaat volgend jaar gewoon meer betalen ,
Tevens zijn de transportkosten niet gekoppeld aan olie en deze gaan ook nog eens omhoog , leuk he die privatisering.

Eurotokkie | 06-05-11 | 15:13

Hij hebt toch wel een punt hoorrr.. ik wilt namelijk weer een keert met d'Camaroot naar Rotterdam

pe4444 | 06-05-11 | 15:12

Europa kan ook altijd nog weer overgaan op een andere munteenheid dan de euro. De geuri bijv. Dan gaan de prijzen zogenaamd weer niet omhoog. Nooit omrekenen mensen, nooit omrekenen. We willen immers niet weten dat een biertje ineens van 2,75 gulden 2,50 euro werd. *hinten doet naar "dollar"-geile overheden en ondernemers die heel handig op de invoering van de euro hebben ingespeeld.*

doenormaal! | 06-05-11 | 15:12

@doenormaal! | 06-05-11 | 14:53

Hoe hoger de prijzen, hoe hoger mijn inkomen, dus dat kan ik alleen maar toejuichen. Verder heeft het Hare Majesteit behaagt om mij voorlopig niet meer toe te staan als bestuurder van een motorvoertuig - iets met roekeloos, onverantwoord etc. etc. - dus dat raakt me ook niet. Als laatste wil ik m'n eerste comment wel even toe lichten en dat is het feit dat zo ongeveer alles dat je om je heen ziet een deel crude oil in zich heeft, maar kijk je naar bijvoorbeeld de prijzen van PET, dan stijgen die niet. Polymeren weer wel, maar zijn de plastic zakjes nu ineens duurder geworden? Of tuinmeubilair? Voor verder uitleg over marktwerking van brandstofprijzen verwijs ik graag naar onionhead | 06-05-11 | 14:54

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 15:11

@Graaisnaaiert | 06-05-11 | 14:46
Ik zit ook te wachten!
Bier & Tieten, Bier & Tieten, Bier & Tieten!!
*ritmisch op bureau slaat*

Widukinn | 06-05-11 | 15:10

@ Onionhead:

Waar je wel rekening mee moet houden is een afhankelijkheid en monopoliepositie van een aanbieder, die niet alleen het psychologische spelletje kent, maar ook misbruik KAN maken van de marktpositie.. Die moet naar mijn idee meer gereguleerd worden door een overheid.

Buzzer_UT | 06-05-11 | 15:07

Geld is toch op of waardeloos binnen een aantal jaren
Maak mij nergens meer druk om.
Ga vast een moestuintje beginnen.

System crash....

lol

DeGezalfde | 06-05-11 | 15:06

Idd. oprotten met die accijnsmafia.
Maar goed dat vinden Nederlanders lekker.
Iesch een beetje sado masochistisch volkje geworden.
Vinden het fijn om belazerd te worden.
Idiots

DeGezalfde | 06-05-11 | 15:05

@doenormaal! | 06-05-11 | 15:01
De rente is hier juist te laag. De banken schatten het risico voor Nederland hoger in dan voor het buitenland. Aardig kadootje hè, na al die garanties.

blinde kip | 06-05-11 | 15:05

@De Kampsjeng | 06-05-11 | 15:03
Heb ik ook aan gedacht, maar met trappers zit ik wel droog als het regent.

Che_cuevara | 06-05-11 | 15:04

@Che_cuevara | 06-05-11 | 14:53: LOL Je kunt ook gewoon duwen. Aldus Rob van Wijk.

De Kampsjeng | 06-05-11 | 15:03

GodGod wat een simplisme hier weer zeg, terwijl het stukje op geenstijl toch duidelijk stelt wat het probleem is.

Stel een liter benzine kost een euro. Schatten we de prijsopbouw alsvolgt:
60% = BTW, accijs etc.
5% voor de pomphouder
10% voor de oliemaatschappij
blijft 25% over voor de grondstof

Stel prijs van olie daalt 10% In bovenstaand voorbeeld dus van 25 cent naar 22,5 cent. De bezineprijs daalt dan op een gegeven moment maar 2,5% van een euro naar 97,5 eurocent.
Op een literprijs van 1,75 is 2,5% daling een verschil van nog geen vijf cent. Nee dat tikt lekker aan op een volle tank.

Overigens heeft die pVV wel ergens een punt hoor, de prijsopbouw is ietwat ondoozichtiger dan hierboven geschetst. Echter feit blijt dat de prijs van de olie maar beperkt invloed heeft. En vergeet niet dat een twee jaar terug de olie maar 30% kostte van wat hij nu kost.

henk janssen3714 | 06-05-11 | 15:03

En kan de hypotheekrente ook omlaag svp?? Die wordt namelijk ook 1% kunstmatig te hoog gehouden. Het is diefstal. Ik hoorde vandaag nog iemand over een verhoging praten... Ik mag hopen dat het een leugen is $*&%#

doenormaal! | 06-05-11 | 15:01

Kwestie van vraag en aanbod. Jij hebt die benzine nou eenmaal nodig langs de snelweg dus je betaalt gewoon wat ze vragen en daarom vragen ze ook wat ze willen... Trouwens concurrentie heb je niet op de snelweg want er mag maar een pomp om de ongeveer 37 km. staan als ik me niet vergis. Zou leuker zijn als je kon kiezen tussen twee, dan krijg je lekker concurrentie. Voor zover daar nog een marge overblijft na alle heffingen van de overheid...

doenormaal! | 06-05-11 | 14:57

Wat is dat voor logica, "iedereen weet dat de prijs van benzine niet daalt als de prijs van ruwe olie daalt".

Pruts-artikel.

sitzkrieg | 06-05-11 | 14:57

Het interesseert me echt geen enkele fuck. ENDP tankt er maar op los en levert aan het begin van de kalendermaand zijn bonnetjes in bij de boekhouder. Twee dagen later zijn alle bonnetjes overgemaakt op zijn rekening... Maar ja, ik moet dan ook wel EURO 190,00 per maand netto bijtelling incasseren!

*nogmaals hard proest*

eerstneukendanpraten | 06-05-11 | 14:57

@De Kampsjeng | 06-05-11 | 14:50
Maar dat doe ik ook.
Heb vorige week "trappers" in mijn auto gemonteerd.

Is wel zwaar werk, dat wel. Maar je rijd voor niks.

*bergaf gaat het nog wel*

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:53

@Biff Eagleburger | 06-05-11 | 14:27
Voor jou speciaal 10ct. per liter extra betalen. Vind je toch niet erg. Lekker als makke schapen alles accepteren en voor zoete koek aannemen. Reaguurders als ik die hierin wat meer verzet tonen worden zelfs enigszins belachelijk gemaakt... De limit. Nee, je moet vooral véél begrip opbrengen voor het feit dat autobezitters worden gebruikt als melkkoe. Weet je wat doe er nog maar wat accijns bij!

doenormaal! | 06-05-11 | 14:53

Trouwens :Waarom is tanken aan de snelweg bijna soms 10 cent duurder?? Een hamburger aan de A2 is toch ook zelfde prijs als in de binnenstad?:)
Als de exploitatie duurder is prima, maar vloeien ook wel wat meer liters door zo'n installatie lijkt me ...

Misbruik van pomphouders?

Buzzer_UT | 06-05-11 | 14:53

Soms verlang ik terug naar mijn Ford turbo diesel. Reed op zonnebloemolie en zelfs urine. Zelfs in de winter starte ie gelijk. Maa toen de dieselprijs omhoog schoot in 2007, wist men niet hoe rap men ook de zonnebloemolie moest verhogen. Betalen zul je.

blinde kip | 06-05-11 | 14:52

@Graaisnaaiert | 06-05-11 | 14:46
Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het kwartje van Kok, is het reeds aan de weggebruiker teruggegeven

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:52

@Prof. D.A.H. Vintik | 06-05-11 | 14:45
Ik ga in het vervolg in Venezuela tanken.

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:50

Buzzer_UT | 06-05-11 | 14:46
Precies en ook is het zo dat je als een jeans ergens 10% omhoog gaat dan kun je altijd nog naar de concurrent en bij brandstof kan dan niet aangezien de concurrentie de zelfde prijzen hanteren daar zit meestal niet meer tussen dan 1 of 2 % prijsverschil

Haagse-Geertje | 06-05-11 | 14:50

Tank en Inrit, ROFLOL
PVV'ers kunnen nog wat leren van de Duitschers. Die klagen niet over de brandstofprijs, die investeren in alternatieven voor brandstof(aandrijving).

De Kampsjeng | 06-05-11 | 14:50

Ja wat lult die ppver nou zeg? Wat een [email protected]%%%# nog an toe zeg. Die pompprijs is prima. Lekker goedkoop zou ik zeggen. Mot je over 5 jaar eens kijken dan is het drie euro of 6 gulden (kan ook nog)... En maar klagen en maar klagen. Weten jullie met je is; je klagen teveel. Ga toch fietsen, lekker gezond. Kijk wel uit voor voetgangers die zijn er ook nog. Nog een leuk pools zelfboauw huisje importeren? lekker goedkoop namelijk. Ik hoor dat ze vanuit polen kleding voor de hollanders inzamelen. Zat er aan te komen met die benizinee prijzen.... Toch aardig van die polen.

Dr.Prof. Kruiddamp | 06-05-11 | 14:49

@Graaisnaaiert | 06-05-11 | 14:46
Dat kwartje van Kok, en dat is al vaker hier geschreven, is uitgefaseerd via inflatie. We hebben hem allang terug.
Toch was het geen handige zet van de PvdA omdat men zoiets niet doorheeft. Je naam verbinden aan een belastingheffing , ook al is die tijdelijk, is gewoon niet slim met een volk dat liever voetbal kijkt dan het Journaal. Nee, Zalm was slimmer met zijn snip. Lekker de bevolking trakteren op een sigaar uit eigen doos en er mee gaan sieren.

blinde kip | 06-05-11 | 14:49

*brommobiel start*

gentle giant | 06-05-11 | 14:49

@Haagse-Geertje | 06-05-11 | 14:44
Nee, maar die hebben genoeg om ze op te pakken, zonder prijsafspraken met ze te maken. Ik noem mensenrechtenschendingen, corruptie, heulen met dictators, zaken doen met landen waartegen non-trade afspraken zijn gemaakt. Laat de Nederlandse overheid stoppen met overal shell representeren, dan raak je ze een stuk harder.

Vredige libertariër | 06-05-11 | 14:48

@Prof. D.A.H. Vintik | 06-05-11 | 14:45
Nederland wilt over de beste in zijn!
Er is geen lijstje waar wij niet in de Top 10 voorkomen. :D

Haragha | 06-05-11 | 14:48

Als iets duurder wordt zijn bedrijven er altijd snel bij: 'sorry, maar het is duurder hè', 'kan er niets aan doen, alles is duurder tegenwoordig'. Wordt het echter weer goedkoper dan hebben ze het ineens niet door en merk/zie je er na maanden pas wat van. Ze weten uw geld wel te vinden.
.
Alleen van bedrijven kan ik het begrijpen, die gaan stoek als ze verlies blijven draaien. Overheid echter niet. Die innen belasting na belasting die iedereen MOET betalen. Een vast inkomen zonder er ook maar iets voor te doen. En wat krijg je dan na jaren rioolbelasting (of hoe het ook mag heten) hebt betaald? Dan is er achterstallig onderhoud en is het geld van de rioolbelasting uitgegeven aan iets anders en kan er geen onderhoud gepleegd worden. Sorry burger, oeps foutje, we doen nu even een nieuwe extra belasting zodat we het binnenkort (maar niet te snel hè) weer gaan proberen op te lossen. Schijtse!

Prof.Drs.Ing.B | 06-05-11 | 14:48

Tank&Inrit, meesterlijk!

Boumans | 06-05-11 | 14:47

Helemaal mee eens. Tuurlijk is de accijn sen BTW hoog, maar die staan vast. Die fluktureren niet afhankelijk van de prijzen.

Als er een olieboer een griepje heeft gaat de prijs aan de pomp een dag later omhoog, maar die snelle weg terug ho maar. Dat komt niet door de overheid. Kijkend naar de prijzen die door BP en Shell bepaald worden in nederland mag je best een onderzoek doen.

Dit soort bedrijven zien hun winsten juist weer dik omhaag gaan door onrusten en speculaties in de wereld. Zij hebben een groot belang bij een stijgende prijs, wel of niet terecht.

Ik ken toch geen enkele andere consumenten sector die zo makkelijk met dit soort prijsstijgingen weg kan komen. Kun je je voorstellen dat je een spijkerbroek ziet in de winkel. Kom je volgende dag terug is ie opeens 10% duurder omdat een Chinees 1 dollar per week meer krijgt... Zou je toch ook raar vinden.

Bij winkels zal dit niet snel gebeuren omdat je dan als consument makkelijk naar een ander kunt gaan. Die openheid is er niet op de pomp-markt.Daar moet verandering in komen.

Ik vind trouwens wel dat de overheid mag ingrijpen bij dit soort zaken, want het is namelijk inflatie verhogend en ik zou dus een plafond willen stelen aan brandstofprijs stijgingen die doorbelast mogen worden.

Dan maar een beetje minder winst SHELL en BP als het even tegenzit met de prijs, dat is ook ondernemers-risico..

Gr

Buzzer_UT | 06-05-11 | 14:46

leuk verhaal van Van Rossum Als het klopt dat de olieprijs geen invloed heeft, waarom zijn die prijzen aan de pomp dan zo gestegen toen de olieprijs omhoog ging.

Ik weet best dat de staat (te) veel accijns heft, maar dat maakt Shell c.s. niet minder schuldig aan woekerwinsten. Tja de NMA kan geen kartelvorming vinden als alle prijzen gelijk omhoog gaan, hè.

nu even niet | 06-05-11 | 14:46

@toetanchamon | 06-05-11 | 14:43
Dat of je hoofd in een hypotheekstrop hangen om te duur in een kansen/vinexwijk je eigen stekkie te krijgen.

blinde kip | 06-05-11 | 14:46

Waarom hoor ik die PVV-kliek niet over het - tijdelijke - Kwartje van Kok?
Is toch de eerste PVDA-erfenis waar je als Populistische Volks Vertegenwoordigers afstand van wil nemen ( en ja, ik weet dat destijds Kok en Zalm dit samen hadden be"Kok"stoofd )...
Overigens en na deze treurnis geheel begrijpelijk,
Johnny Quid, ik heb bier & tieten nodig, nu meteen.
Waar blijft die Vrijmibo?

Graaisnaaiert | 06-05-11 | 14:46

Statistieken zeggen niks en kunnen ook nog eens op meerdere manieren opgevat worden. Fraude helaas.

mrazura | 06-05-11 | 14:44

@Vredige libertariër | 06-05-11 | 14:38
Ach gossie want Shell heeft het al zo zwaar hé?

Haagse-Geertje | 06-05-11 | 14:44

Maar geen nood mensen. Jan Kees de Jager zegt dat als de prijs stijgt de overheid echt niet meer geld binnenharkt. Gewoon omdat men dan minder gaat rijden. En men hoeft kennelijk ook niet elke dag naar het werk, Jan Kees.

blinde kip | 06-05-11 | 14:44

Hoezo kan dat niet? Halen ze tegenwoordig % minder benzine uit 1 vat?

raoul_203 | 06-05-11 | 14:44

@Chicka | 06-05-11 | 14:34
En Efteling wel?

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:43

Autorijden is geen verrijking in je leven.
Het is er bewust voor kiezen om verneukt en genaaid te worden, met als hoogte punt, FILES!

toetanchamon | 06-05-11 | 14:43

@Idontgiveafunk | 06-05-11 | 14:37
€ 50 is volgens mij alleen maar om af te trekken.

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:42

Maandje terug nog op de Canarische eilanden geweest. Daar betaalde ik precies 1 euro per liter benzine. Toch raar aangezien ze daar het spul moeten aanvoeren per zee en wij hier volop kraakinstallaties laten werken.

blinde kip | 06-05-11 | 14:41

-weggejorist-

_knoepert | 06-05-11 | 14:39

is in europa de brent-oil prijs niet relevanter?

two ball cane | 06-05-11 | 14:38

@Haagse-Geertje | 06-05-11 | 14:26
Vreselijk he, dat bedrijven de prijs van hun producten mogen bepalen?
Communist?

Vredige libertariër | 06-05-11 | 14:38

En toch zeg ik, samen met Jhim "omlaag die brandstofprijzen! Nu meteen!!" En waar blijft dat kwartje van Kok? En waarom niet gelijk de accijnzen op brandstof omlaag om de economie een boost te geven? Ik wil betaalbare mobiliteit Gvd!!

Bozebuurman | 06-05-11 | 14:37

@Grote Nerd | 06-05-11 | 14:22

En dan is het niet eens aftrekbaar!

Idontgiveafunk | 06-05-11 | 14:37

Tuurlijk, als het op autoblog staat is het waar.... Je lult uit je nek Van Rossem, de accijns is gewoon een vaste heffing per liter.

Nilfisk | 06-05-11 | 14:37

En nu? Wil deze meneer de oliemaatschappijen verplichten hun prijzen te verlagen? Dat moeten ze toch zeker zelf weten? Of is deze meneer Jhim gewoon een cryptosocialist die een geleide economie met door de overheid vastgestelde prijzen wil?

18konijn | 06-05-11 | 14:36

@dubbert | 06-05-11 | 14:31
Verhagen neem ik al LANG niet meer serieus.

Pasta-saus | 06-05-11 | 14:35

Tank & Inrit gaan toch naar de Efteling? Die kunnen Artis nog niet eens foutloos uitspreken.

Chicka | 06-05-11 | 14:34

Als oliemaatschappijen onmiddellijk de prijs verhogen als de olieprijs stijgt, dan zou je toch mogen verwachten dat diezelfde prijs meteen zakt als de olieprijs daalt.
Of is dat te simplistisch?
Wel de ene kant op maar niet de andere.
En als de staat de accijnzen verhoogd als de olieprijs daalt, dan is da staat niet meer dan een "rover ende dief".
Daar ging men vroeger voor naar het schavot.

Che_cuevara | 06-05-11 | 14:33

Niet zo vreemd dat hij dat snapt waarom benzine zo duur is, wie snapt dat nou wel

Bokito ergo sum | 06-05-11 | 14:33

@Tank en Inrit. ik moest lachen

Grootmoederskoek | 06-05-11 | 14:31

Wie moet denken aan die reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij?

Haragha | 06-05-11 | 14:31

"Tank & Inrit"
Geniaal!

Kaas de Vies | 06-05-11 | 14:30

@Haagse-Geertje wat is zijn punt dan? dat private bedrijven zelf hun prijzen mogen bepalen?

Grote Nerd | 06-05-11 | 14:30

Als ze van die accijns nu eens wat asfalt zouden aanleggen of zouden investeren in techniek om auto's op zeewater te laten rijden.

Porrello | 06-05-11 | 14:29

@ Grote Nerd | 06-05-11 | 14:22
Verdomd, daar kon je wel eens gelijk in hebben; laat de NMA zich dáár maar eens over buigen

Tobi | 06-05-11 | 14:29

Tegenwoordig is de prijs van een liter benzine (en zelfs diesel) zo hoog. Dat het lijkt of de benzine pompen, hun aandelen aan de pomp verkopen.

deboerenlul | 06-05-11 | 14:29

@doenormaal! | 06-05-11 | 14:20

En de Tupperware blijft ook even duur! Goed zo Jihm!

Biff Eagleburger | 06-05-11 | 14:27

Tjonge jonge, als de prijs van benzine 10 cent duurder is, dan profiteerd de overheid daar dus voor 7 procent extra aan mee, de overheid heeft juist helemaal geen baat bij lage benzineprijzen.

Kees Kernraket | 06-05-11 | 14:27

Het is een pruts MKBer maar dat maakt zijn punt niet minder waar.

Haagse-Geertje | 06-05-11 | 14:26

Punt. Of het veel uithaalt, de vraag, maar al die andere uitvreters hoor ik er niet over. Dus punt.

GrafvonEntenschnabel | 06-05-11 | 14:23

Eigenlijk moet de PVV eens over de prijzen van hoeren vragen stellen, alle hoeren vragen €50 voor p&n. Dat moeten wel prijsafspraken zijn.

Grote Nerd | 06-05-11 | 14:22

De prijs aan de pomp gaat omlaag als de marktleider Shell nog een paar dagen - liefst een week of langer - goede sier heeft gemaakt met de huidige brandstofprijzen...

defensiewatcher | 06-05-11 | 14:22

Je kan het toch op de agenda zetten zeker! Die man heeft een punt. Het is ook belachelijk dat de olieprijs daalt en de benzineprijs als altijd te hoog blijf.

doenormaal! | 06-05-11 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken