Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Links schisma door Groene Amsterdammer

magnietgroen.jpg Ai, pijnlijk. De Groene Amsterdammer, het lijfblad voor GroenLinks-stemmend, betrokken, zes keer modaal verdienend, correct, zelfingenomen, elitair, blank, multicultiknuffelend en betuttelend grachtengordel-Nederland publiceert MAGNIET artikelen. Check even dit interview met een joodse mevrouw die Auschwitz nog heeft overleefd. Tsjokvol waarheden over toenemend antisemitisme in de Amsterdamse straten, veroorzaakt door moslims (zegt die joodse mevrouw, wij niet). Lees: "Ze rukken keppeltjes van het hoofd, maar daar wordt meestal geen melding van gemaakt. Als van een moslimmeisje de hoofddoek op een haatdragende wijze zou worden afgetrokken zou dat, op zich terecht, tot commotie leiden. Job Cohen: wél theedrinken met moslims, maar na incidenten tegen joden hult hij zich in stilzwijgen. Mijn kleinkinderen staat een andere periode te wachten. Als moslims in Amsterdam straks in de meerderheid komen en de gemeentepolitiek gaan domineren, dan zullen de eerste discriminerende maatregelen tegen joden en vrouwen worden genomen." Als een TMG-medewerker het zou zeggen dan zou hij "zijn bek eens een keer motte houwe" van weldenkend Nederland dat graag vrede en vrijheid viert, maar nu staat zulks ineens in een gezaghebbend intellectueel linksblad. Wat doe je dan als fatsoensmens? Abonnement opzeggen? Ingezonden brieven schrijven? Die oude joodse mevrouw een moraalloze schreeuwer noemen? Groene Amsterdammer-lezers white trash noemen? Citeer je dan Anne Frank of de meiden van halal? Eigenlijk hebben wij groot respect voor linkse dogmatici. Want dat is nog helemaal niet makkelijk, dat indelen van de wereld in goed en fout. Partij kiezen is niet voor mietjes. Oogkleppen worden trouwens gratis uitgedeeld in de comments, dus geen zorgen. Update: Sorry, is oud interview, we deden een NRC'tje, maar de inhoud is nog steeds rete-actueel hoor zo rond deze herdenkingstijd!

Reaguursels

Inloggen

@mailor | 05-05-11 | 15:22
Dit artikel misschien wel, maar maakt u zich niet ongerust. Er staat al weer een nieuwe. wel up-to-date.

Hollander01 | 06-05-11 | 08:39

-weggejorist-

Dubbele Halve Zool | 06-05-11 | 05:18

@Hölzenbein | 06-05-11 | 00:38
Ik hoop dat jij net zoveel tolerantie en begrip aan de dag kan leggen als ik. Zou ook een goed voornemen zijn.

doenormaal! | 06-05-11 | 00:44

@doenormaal! | 06-05-11 | 00:36
Is op zijn minst een goed voornemen.

Hölzenbein | 06-05-11 | 00:38

@lanexxx | 05-05-11 | 23:30
Thanks :-)
We moeten Hölzenbein maar gewoon accepteren. Hij bedoelt het vast allemaal niet kwaad.

doenormaal! | 06-05-11 | 00:36

@doenormaal! | 05-05-11 | 22:48
Heb nergens last van, maar ik woon ook niet in zo'n wijk. Jij hebt problemen met PvdA en wat weet ik niet allemaal. Hoor je mij niet over. Ik probeer alleen te achterhalen wat mensen die klagen zelf ondernemen.

Hölzenbein | 06-05-11 | 00:28

@doenormaal! | 05-05-11 | 22:49
Stel ik een serieuze vraag geef je niet thuis. Vermoeiend.

Hölzenbein | 06-05-11 | 00:26

@Hölzenbein
Luistert nou toch een keer naar Vie en doenormaal man, daar steek je echt van van op.

lanexxx | 05-05-11 | 23:30

@Hölzenbein | 05-05-11 | 22:19
Fijn trouwens dat je deze charmante manier van reageren in stand houdt. Maak je echt veel vrienden mee.

doenormaal! | 05-05-11 | 22:49

@Hölzenbein | 05-05-11 | 22:19
Ik heb met de stadsdeelbestuurder gesproken en hem mijn ervaringen verteld. Hij vond het zeer ernstig en zei dat hij het op landelijk politiek niveau zou aankaarten. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk want PvdA voorzitter. Dan weet je het wel hè. En wat heb jij gedaan?

doenormaal! | 05-05-11 | 22:48

@La Vie En Rose | 05-05-11 | 21:47
Tsja wij zijn onvermoeid (soms met veel geduld) bezig voor de goede zaak en anderen zijn alleen vermoeiend. ;-)

doenormaal! | 05-05-11 | 22:20

doenormaal! | 05-05-11 | 22:03
En wat heb je er 13 jaar tegen gedaan? Niks. Dacht ik al. Zoals alle losers. Geniet er dan ook van en laat andere memsen met rust die een andere mening hebben. Je bent geen haar beter.

Hölzenbein | 05-05-11 | 22:19

@Hölzenbein | 05-05-11 | 21:54
Nou dat siert je dan wel weer om dat toe te geven.

doenormaal! | 05-05-11 | 22:11

@Hölzenbein | 05-05-11 | 21:56
Ha ha. Heb je toch weer een reactie (lees aandacht) ontvangen.

doenormaal! | 05-05-11 | 22:10

Met: "Dan praten we misschien wel verder..." bedoelde ik te zeggen: eventueel verder praten met Hölzenbein, politici met oogkleppen en anderen met oogkleppen en/of tunnelvisie en/of plaat voor hun hoofd en/of te zeer overtuigd van hun eigen gelijk tegen beter weten in etc. etc.

doenormaal! | 05-05-11 | 22:09

@La Vie En Rose | 05-05-11 | 21:45
Met alle respect. Kijken op een markt geeft nog niet de ervaring van het daadwerkelijk wonen in zo'n prachtwijk. Hölzenbein denkt dat wanneer hij af en toe zijn oom of tante opzoekt in Rotterdam hij er alles van weet, net zoals Amerikanen, die Europa in drie dagen bezichtigen, denken dat zij Europa kennen. Net zoals politici die een geënsceneerd en keurig verzorgd bezoekje brengen aan een kansenwijk, blijkbaar ook denken dat zij dan weten waar het over gaat... Daarom adviseer ik ook aan alle dames en heren politici (en mensen als Hölzenbein) om eens daadwerkelijk eens in zo'n wijk te gaan wonen. Dan praten we misschien wel verder... (zelf 13 jaar in een "prachtwijk" heeft gewoond)

doenormaal! | 05-05-11 | 22:03

doenormaal! | 05-05-11 | 20:30
Doe eens normaal, mafkees.

Hölzenbein | 05-05-11 | 21:56

@ La Vie
Ja joh jij hebt de waarheid in pacht dat weet ik nou wel.

Hölzenbein | 05-05-11 | 21:54

doenormaal! | 05-05-11 | 20:30
Ik wist wel dat het onbegonnen werk was, maar dacht: laat ik nog één keer een poging wagen.;)

La Vie En Rose | 05-05-11 | 21:47

Hölzenbein | 05-05-11 | 19:37
Het was ook mijn laatste poging om iets aan je verstand te peuteren.

Ennuh, Ik werk bijna 20 jaar in een van de grootste achterstandswijken (qua problematiek) in Rotterdam, in het BO, waar veel wordt samengewerkt met de overige instellingen en met talloze buurtbewoners die als vrijwilliger werkzaam zijn om de wijk leefbaar proberen te houden. En ook ik doe zo het een en ander in mijn vrije tijd.
Daarnaast ben ik actief in mijn eigen wijk, waar de laatste 10 jaar ook zat aan de hand is, dus houd je oordeel maar voor je.

Jij weet helemaal niks en je wil het ook niet weten. Wat jij wil is je eigen wereldbeeld in stand houden en daarin is Wilders de grote Satan.
Ik zoude zeggen: breng maar eens op je vrije zaterdag een bezoek aan Rotterdam, en ga dan vooral eens kijken op de markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam Zuid.



La Vie En Rose | 05-05-11 | 21:45

@La Vie En Rose | 05-05-11 | 18:18
Doe nou even voorzichtig voorzichtig met het doseren van de waarheid aan Hölzie. Straks blijft hij er nog in en stikt hij in zijn eigen spuug tijdens het schuimbekken. Zie: Hölzenbein | 05-05-11 | 19:37
Trouwens allochtonen mogen geen voedsel weggooien, daarom voeren ze het aan de ratten. Dit voor degenen die dat nog niet wisten.

doenormaal! | 05-05-11 | 20:30

Job Cohen (Jood) zou direct op de thee gaan bij een Moslima wier hoofddoek van haar hoofd zou worden getrokken. Maar wanneer Moslims doen wat de Duitsers en andere verraders vroeger met de Joden deden dan vindt Job het geen probleem... Is er iets dat ik niet snap of is dit gewoon erg raar en opvallen? Job laat zijn eigen volk vallen en neemt het op voor degenen die de Joden openlijk haten. Vreemd erg vreemd. Zou de term verrader van de ergste soort hier niet van toepassing zijn? De andere kant opkijken en kopjes thee gaan drinken met de vijand. Daar lijkt het toch wel erg veel op. Job ich habe es nicht gewüsst Cohen... Die man heeft toch zeker wel ooit geschiedenis gehad op school? Ziet hij dan geen gelijkenissen tussen hoe er rond 1939 op Joden werd gereageerd en hoe de Marokkanen nu op Joden (en autochtonen) reageren: vol haat.

doenormaal! | 05-05-11 | 20:24

Faaltopic, check je feiten.

geenidee3933 | 05-05-11 | 19:59

@La Vie En Rose | 05-05-11 | 18:18
Wat een arrogantie te denken mij iets te moeten uitleggen. Ik ga geen andere voorbeelden noemen van racisme die uit de richting van de PVV komt want het is het niet waard om daarover met jou in discussie te gaan. En wat heb jij er tot nu toe aangedaan in Rotterdam? Vertel eens? Precies. Niks. Nothing. Nada. Gebakken lucht braken net als Wilders. Maar proberen andersdenkende fatsoenlijke mensen op hun plaats te zetten? Wat een arrogantie! En de wijken ken ik want ook al woon ik in Limburg ik was wel vaker bij familie of vrienden in de grote steden, dus vertel mij wat.

Hölzenbein | 05-05-11 | 19:37

@said_fred | 05-05-11 | 19:22 |

Een combi met moord maakt het makkelijker, tot die tijd is niks verplicht.

insemismeer | 05-05-11 | 19:32

En ja hoor, je kon erop wachten;
.
"Duisenberg verstoort herdenking in restaurant'
"AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is woensdagavond uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde."
www.nu.nl/binnenland/2507659/duisenber...
.
'Gretta Duisenberg was vaker vervelend'
"uisenberg, die met haar dochters zat te eten, zou volgens Te Winkel om acht uur "ongeduldig" zijn geworden, en dat luidkeels te hebben geuit. Daarbij viel ze volgens de de restauranthoudster van haar stoel.

Te Winkel besloot haar te verzoeken het restaurant te verlaten. "Dat wilde ze niet. Toen is ze alle tafels langsgegaan om haar verhaal te doen over hoe erg het was met de Palestijnen, wat daar gebeurde." Uiteindelijk werd Duisenberg door de politie uit het restaurant gezet."
www.nu.nl/binnenland/2508345/gretta-du...
.
Maar ik ben echt geen anti-semiet/anti-zionist heur, heus niet.
Wat zijn de voorwaarden voor een gedwongen opname in psychiatrische gesloten inrichting ??

said_fred | 05-05-11 | 19:22

@Smalhout Mein Kampf is daarom ook goed te vergelijken met de Koran qua antisemitisme.

Jordert | 05-05-11 | 19:21

Wat mij altijd verbaast, is dat je racist bent als je het deze mevrouw eens bent.

VincentTheSaint | 05-05-11 | 18:37

Hölzenbein | 05-05-11 | 17:02
Goed lezen: Wilders/dePVV kunnen de problemen nu nog niet oplossen daar ze onvoldoende macht hebben om dat te doen. Ze zijn echter wel groot genoeg om andere partijen met hun neus op de feiten te drukken. Die willen hun macht niet kwijt dus zullen iets moeten gaan doen.

Nogmaals zowel Fortuyn/LPF en Wilders/PVV waren en zijn het gevolg van falend beleid, zowel wb de ongebreidelde immigratie, integratie als de aanpak op velerlei gebieden, zoals veiligheid.
Stemmen op de oude partijen had en heeft dus geen enkele zin.

Wilders is geen racist, heeft niets tegen allochtonen en ook niets tegen moslims die zich hier hebben aangepast en onze normen, waarden en wetten respecteren. Dat heeft hij vele malen gezegd, maar dat horen antiWilderianen nooit.

Wilders heeft iets tegen de Islam en haar radicale volgers en ziet de gevaren voor onze maatschappij. En die zijn er wel degelijk als ik zie hoe Nederland veranderd is, hoe mensen hun woorden op een weegschaal moeten leggen als het om de Islam gaat en wat er gebeurt als mensen hun woorden niet op een weegschaal leggen.

Nu gaan we over het geneuzel van vogeltjesvoeren beginnen. In wijken waar veel allochtonen wonen zijn buurtbewoners al jarenlang bezig om hun wijken leefbaar te houden. Brood of ander voedsel wat over is op straat flikkeren, trekt niet alleen ratten aan maar ook duiven en meeuwen die vervolgens vuilniszakken kapot scheuren. Daarnaast wordt het een bende. Dus wordt er al jaren op gehamerd om geen brood etc op straat te gooien. Loop er mee naar een singel en ga daar de eenden en vogels voeren. Maar dat gebeurt natuurlijk niet.

Als er een groep mensen is, die ondanks vriendelijk verzoeken, toch gewoon door blijft gaan met "vogeltjes voeren", (jij denkt toch niet dat ze elke vogel die langskomt een stukje brood toewerpen?) dan roept dat irritatie op. En ja, het zijn toch echt voor het grootste gedeelte allochtonen die dat doen. Mag je dat dan niet zeggen? Is dat racisme? Houd toch op.

Waar ik woon zetten nieuwkomers, afkomstig uit bepaalde landen, voortdurend hun vuilniszakken en andere rotzooi naast de vuilcontainers en wij maar vriendelijk vragen of ze dat niet willen doen. Tot je het een keer goed zat bent. Moet ik dan gaan zeggen dat Nederlanders dat doen?

Nee, dan ben ik net zo bezig als de PvdA decennia lang gedaan heeft als mensen kwamen klagen over de enorme overlast in hun wijk of straat, in hun portiek. Het lag altijd aan de autochtone bewoners, die discrimineerden, die pasten zich niet aan de nieuwkomers aan.

En jij Holzie, die nog nooit in zo'n wijk is geweest, lult precies hetzelfde als een PvdArt, Groenlinksert en als Peggolt.

Wat jij racisme noemt is geen racisme. Als je daar voortdurend mee schermt, kunnen zowel de overlastgevers, als diegene die problemen aan zouden moeten pakken maar dat niet doen, zich daar prima achter verschuilen en worden problemen nooit aangepakt!

Zo, bijna een boek geschreven. Goed lezen zou ik zeggen want het is de laatste keer dat ik het aan je uitleg!



La Vie En Rose | 05-05-11 | 18:18

Het verhaal bevestigd maar weer eens wie de nieuwe nazi's zijn.

Smalhout | 05-05-11 | 17:50

Prima blad "De Groen Amsterdammer". Kan echt geen kwaad om ook een iets anders te lezen dan de reaguursels van boze blanke belastingbetalers.

Pierre Bezuhov | 05-05-11 | 17:25

Dit soort problemen nemen trouwens eerder toe dan af, neem ik met eigen ogen waar. Op het schoolplein heersen discriminatie en segregatie, waarbij de jood, de zwarte of de blanke worden uitgesloten.
.
'Ik maak je dood' en 'Jij gaat later naar de hel' wordt hierbij beangstigend vaak gezegd.
.
Door de schoolleiding wordt dat veel te veel afgedaan met schouderophalen en nonchalance.
.
Dus tja.. wat gaat de jeugd later stemmen?
.
Het is een beetje als met Hitler Duitsland. Het begon met een kleine maar luidruchtige en ook gewelddadige groep, waar iedereen z'n ogen voor sloot.
.
Tel uit je winst, zou ik zeggen.

Greetje Duisenberg | 05-05-11 | 17:18

Misschien is daarom lekenrechtspraak volledig uit de tijd. Het criminaliseren van personen is schijnbaar net zo hip geworden als de weg naar de Arena.

hawie | 05-05-11 | 17:05

@La Vie En Rose | 05-05-11 | 16:44
Enerzijds zeg je dat je op hem stemt anderzijds geef je toe dat Wilders die problemen ook niet kan oplossen. Daar heb ik het toch al redelijk lang over, hetzij met gestrekt houten been, of met een probeersel van humor.

Wat ik dan niet begrijp is waarom je er op stemt. Uit protest tegen de gevestigde orde, terwijl, nogmaals, hij de problemen niet kan oplossen? Daar zit toch geen logica in volgens mij.

En ja het is vaak racisme en dan mag je het ook zo noemen. Neem een klein voorbeeld (van de velen) over het vogeltjes voeren in Den Haag. Duizenden mensen voeren vogeltjes, nee, de issue is weer dat het allochtone vogelvoerders zijn. Waar Fritsma en de Mos een punt van maken is al belachelijk genoeg, maar dan ook nog met een wijsvingertje richting allochtone mensen dat IS puur racisme. En ook als de PvdA (voor mijn part) dat zegt verandert er niets aan het is dan nog steeds racisme, maar omdat de PvdA het dan opeens (ook) zegt mag het niet? Dat weegt natuurlijk veel zwaarder als kritiek uit een andere hoek komt.

Hölzenbein | 05-05-11 | 17:02

Rete- aktueel?!

Dit interview zou dezer dagen niet eens meer zijn gemaakt omdat die joodse vrouw dat inmiddels niet meer zou durven...

Bill le Koek | 05-05-11 | 16:55

@Hölzenbein:
Of dit nou een stukkie is van een paar maanden geleden doet niet zo ter zake, gezien de aanpak van de problemen met dat tuig nog steeds veel te slap is en omdat wij vandaag iets vieren.

En als die mevrouw, en zij is niet de enige, uit protest op Wilders zou gaan stemmen, zou jij dat dan gek vinden? Ik niet hoor. En nee Wilders kan dit soort problemen ook niet oplossen, nu nog niet. Daar hebben hij en de PVV te weinig macht voor.

Maar hij zorgt er wel voor dat problemen met dit tuig op de politieke agenda blijft staan en zet de overige partijen onder druk om de zaken wel aan te gaan pakken.

En daarom stemmen veel mensen op Wilders, uit protest tegen de gevestigde orde. Tegen de blindheid voor- en aanpak van problemen van lieden die nu Wilders als de grote Satan wegzetten.

En ja, het is een schande dat zowel Joden, homo's en vrouwen in bepaalde buurten hun vrijheid om te zijn wie ze zijn hebben moeten inleveren.

En daar hebben alle partijen schuld aan maar de PvdA en overige linkse partijen nog een graadje erger, omdat ze elke kritiek op hun beleid hebben gepareerd met mensen weg te zetten als racisten.

De opkomst van Wilders is een gevolg en niet de oorzaak van problemen en ik zal net zolang op hem blijven stemmen tot het zooitje in Den Haag echt wakker wordt.


La Vie En Rose | 05-05-11 | 16:44

Die vrouw heeft groot gelijk, als GeenStijl en dan ook Powned een hot item wil hebben, dan moeten ze twee jongen van een jaar of 15, beide met een keppeltje op door Amsterdam sturen met verborgen camera's en goede microfoons op het lichaam en een team (bij voorkeur moslims) met goede HD verborgen camera er een meter of 15-20 er achter. Kijken wat er dan allemaal gebeurd in een uurtje voor het vrijdaggebed.

jvlaam2 | 05-05-11 | 16:43

@eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:52 |
LOL, ik lees de Groene ook niet (meer).
Hoop echter wel dat dit bijna failliete Oudste en nog Enige Onafhankelijke Opnieweekblad blijft bestaan.

mygfisbrazilian | 05-05-11 | 16:43

BertBrussen, sta jij op het balkon aanwijzingen te geven, of zo ?! Nogal bruut.

hawie | 05-05-11 | 16:27

Superior Bastard | 05-05-11 | 16:11
Je doet iemand toch geen IE aan? Ik ga liever over Gretta Duisenberg heen dan dat ik IE gebruik, en Gretta staat echt he-le-maal onder aan m'n lijst. Maar goed, als IE'ers niet kunnen +/-'en even wat makkelijke plusjes scoren: IE zuigt!

Laten we maar weer ontopic gaan, dit leidt nergens toe zo.

laardepul | 05-05-11 | 16:11
Zeg dat dan gewoon! Zit ik je een beetje voor laardepul uit te maken terwijl je gewoon een heel goed punt hebt!

Hoe dacht je dat zo'n kopvodtaks dan in z'n werk zou moeten gaan? Wilders is slim genoeg om te snappen dat zoiets gewoon totaal niet gaat werken. Maar goed, er wordt in dit land op zo ongeveer alles al een heffing, accijns, taks, belasting of boete op gezet, dus waarom niet op hoofddoekjes? Hij heeft mij er niet voor nodig om dat uit te leggen per se, maar een paar open deuren intrappen hier en daar kan nooit kwaad.

Nietvoordekat | 05-05-11 | 16:26

-weggejorist-

vvt349 | 05-05-11 | 16:19

M'n zusje heeft tijdens een ruzie met een moslimmeisje op school vroegah ook 's haar hoofddoek naar achteren getrokken... Is ze er trots op? Neen. Heeft het tot nationale commotie geleid? Ook niet...
Volgens mij proberen alle partijen altijd consequent het "als het bij een moslim zou gebeuren..." of "als het bij een jood zou gebeuren" argument in te brengen.
Met alle respect... maar het zegt ook wel wat over de slappe weerloze houding van de Nederlander als je een toekomstbeeld schetst waarin je je welzijn afhankelijk laat zijn van slappe linkse politici, of ze nu op het pluche zitten of niet.
Maarja, het is een auschwitz-overlevende, die zijn heilig en vertellen alleen waarheden...

jeanmondo | 05-05-11 | 16:19

Superior Bastard | 05-05-11 | 16:11
Precies, doe ik ook. Zie er niks van maar denk toch dat dit kudo systeem vnl gebruikt wordt om elkaar te zieken, als ik de comments daarover lees en daarom haar/zijn doel voorbijschiet.

La Vie En Rose | 05-05-11 | 16:16

@Nietvoordekat | 05-05-11 | 16:09
En volgens mij is het systeem ook kapot want ik heb er ontzettend veel. Dakentochnie.

Hölzenbein | 05-05-11 | 16:14

Nietvoordekat | 05-05-11 | 15:57
En daar heeft hij jou voor nodig om het uit te leggen?
Ik heb mevrouw eerder aan het werk gezien en gehoord, lamlul, samen met haar zoon, de altijd objectieve Rabijn Evers, die met dat malle hoedje op zijn malle kop!

laardepul | 05-05-11 | 16:11

Nietvoordekat | 05-05-11 | 16:09
Hou er dan over op te zaniken.
Tip: In IE zie je die infantiele dingen helemaal niet.

Superior Bastard | 05-05-11 | 16:11

@ZKH EénOog | 05-05-11 | 16:06
Ik probeer zo veel als mogelijk te nuanceren, en dat zouden er meer moeten doen. Neemt niet weg dat mijn houten been van nature gestrekt is en ja dat is af en toe te merken.

Hölzenbein | 05-05-11 | 16:11

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 16:03
Dat hele kudo-systeem op reaguursels mag wat mij betreft morgen afgeschaft worden. Leuk en aardig, maar man wat een gekleuter brengt het met zich mee. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet echt... Maar goed, toen er over gediscussieerd was, was ik aardig in de minderheid, dus ik voeg me wel gewoon. If you can't beat em...

Nietvoordekat | 05-05-11 | 16:09

@Hölzenbein | 05-05-11 | 15:57

Nuanceren is niet onze taak. Nuanceren van oplossingen is de taak van de wetgever, om de wet enkelvoudig uitlegbaar te maken ten gunste van de oplossingen.

@ 15:59

Antwoord? Dat je zegt dat je maar even weggaat was al het antwoord? Ok, dan weet ik dat.
Vind overigens niet dat ik overdreven dramatisch reageerde, verbaasde me alleen dat je je door een joris zou laten weerhouden, iets wat ik van jou zeker niet zou verwachten.
Is het dan vreemd dat ik mijn bedenkingen heb bij jouw 'antwoord'

ZKH EénOog | 05-05-11 | 16:06

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 05-05-11 | 16:06

Ging houten beentje toch een beetje op tilt. Het kan de beste overkomen!

Widukinn | 05-05-11 | 16:05

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 05-05-11 | 16:05

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 05-05-11 | 16:05

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:59

Trek het je niet aan, denk dat ik net zo veel minkudo's heb verzameld als jij...

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 16:03

Een mea culpa zonder sneer was iets meer op zijn plaats geweest Bert.

Superior Bastard | 05-05-11 | 16:03

@Tinus3555 | 05-05-11 | 15:57
Hoi! Gezellig hier, hè?
tinyurl.com/3t9a39r

Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 16:02

Zou BertBrussen eerdaags nog veel oudere, gelijkluidend alarmerende berichten uit Het Parool ook actueel maken of gaat ook hij, uiteraard vol schaamte, over tot de orde van de dag?

Hansopje | 05-05-11 | 16:00

@ZKH EénOog | 05-05-11 | 15:53
Heb je een antwoord gegeven. Maar reageer je alleen op mij zo overdreven dramatisch of doe je dat ook op bijv. mensen als laardepul, een tegel boven je? Nee zal wel niet.

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:59

vetkleppert | 05-05-11 | 15:58

En het wordt alleen maar meer en erger...

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:59

Ik vind het helemaal geen oud nieuws. Het is gewoon een zorgwekkende situatie.

vetkleppert | 05-05-11 | 15:58

Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 15:48

U als professor zou toch beter moeten weten...

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:57

laardepul | 05-05-11 | 15:53
Als je een beetje op let, probeert hij daar de discussie mee aan te zwengelen. En waar lees jij wat ze stemt? Je doet je naam eer aan.

Nietvoordekat | 05-05-11 | 15:57

-weggejorist-

Tinus3555 | 05-05-11 | 15:57

@Fatwabuster | 05-05-11 | 15:50
Die joris heb ik te danken omdat er nooit en never kritiek geleverd mag worden op geenstijl. Simpel zat. Was nog niet eens serieuze kritiek, maar iets wat ze zelf schrijven onder "update". Mij daarvoor weg te jorissen is gewoon immature, en nee ik doe daarom geen huilie huilie.

Ik heb ook geen oplossingen maar ik lever ook geen onzinoplossingen. Jouw opmerking "mocro tuig" bevalt mij niet, maar ik ben het met je eens dat iedereen van die mevrouw moet afblijven. Nuanceren is hier alleen soms ver gezocht. Volgens jouw sargasso link zijn de problemen afgenomen, of op zijn minst niet groter geworden. Er is dus nog hoop.

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:57

@Hölzenbein | 05-05-11 | 15:44

Ik zou haast denken dat dat een vorm van lafheid is.
Eerder liet je je niet tegenhouden, zelfs niet het feit dat je de minkudo-king lijkt te zijn. Maar als het op oplossingen aankomt, wordt het je te heet onder je ene voet.

ZKH EénOog | 05-05-11 | 15:53

"Als van een moslimmeisje de hoofddoek op een haatdragende wijze zou worden afgetrokken zou dat, op zich terecht, tot commotie leiden."

.

Wat leutert dat mens nou, wilders wil een kopvoddentax invoeren en daar stemt ze op.....

laardepul | 05-05-11 | 15:53

Laten we het nog een tijdje aanzien, misschien drijft het wel over. Zo heel lang is antisemitisme nu ook weer niet in opkomst. Een oplossing waarbij mohammedanen niet boos worden is er nu eenmaal niet. Misschien komen ze wel tot elkaar door het verbod om diertjes onverdoofd de strot door te snijden en ze al rochelend leeg te laten bloeden.

Hansopje | 05-05-11 | 15:52

mygfisbrazilian | 05-05-11 | 15:45

Daarom lees ik de Groene ook niet, hoop nog een keer
zoveel te mogen verdienen...

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:52

@eerstneuken
Het aantal geschreven boeken is denk ik ook in die verhouding!

Kalaforni | 05-05-11 | 15:51

@Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 15:48
Nee, zionisme natuurlijk, duh.
(ik doe toch maar voor de duidelijkheid ook een ;-) erbij).

Vredige libertariër | 05-05-11 | 15:50

Ik had het interview nog niet gelezen, dus dank je wel. Beter laat dan nooit! en helaas zal het nog vaak in de herhaling gegooid moeten worden.

klompenmeissie2 | 05-05-11 | 15:50

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:44

Lekker makkelijk..... en die 'joris' heb je te danken aan je eigenwijze gedrag op de 'edit' van 15.31..... Niet meteen huilie huilie doen dus....

Fatwabuster | 05-05-11 | 15:50

@eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:47
U verdenkt het Nobelcomité van racisme? ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 15:48

Ik plempte het al eens eerder. Joodse bevolking op deze aardkloot: 1.200.000. Moslims : 1.200.000.000.

Nobelprijzen voor de eerst groep: rond de 145.
Voor de tweede groep: nog geen 10, Arafat incluis.

Need I say more?

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:47

@vraagstaart | 05-05-11 | 15:37
Haar ouders hebben ooit een ouwe stijfselkist van m'n opa gejat, maar toen was zij nog maar net geboren.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 15:45

Ik denk dat "zes keer modaal verdienend Nederland" eerder GeenStijl leest dan de Groene.

mygfisbrazilian | 05-05-11 | 15:45

@ZKH EénOog | 05-05-11 | 15:42
Even niet. Wordt alweer voor onbenullige dingen weggejorist hier, dus wordt niet op prijs gesteld. *aufwiedersehen*

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:44

Zou Flop Cohen überhaupt nog weten dat hij zelf van Joodse afkomst is?

Ik heb mijn ernstige twijfels...

Capy | 05-05-11 | 15:44

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:22

Meer of minder incidenten (http://sargasso.nl/archief/2010/07/02/antisemitische-incidenten-volgens-telling-cidi/), het is niet eens belangrijk.... feit is dat het mocro tuig met hun poten van de joodse medeburgers moeten afblijven en dat staat geheel los van het stemgedrag van deze mevrouw!

Fatwabuster | 05-05-11 | 15:44

@IJStengel | 05-05-11 | 15:17
In je onnozelheid geef je wel een heel slecht voorbeeld, Theo v. Gogh was voor velen een enorme antisemiet, vraag maar aan het krokodillentranen echtpaar de Winter- Durlacher....

laardepul | 05-05-11 | 15:43

@Hölzenbein | 05-05-11 | 15:37

Maakt dat het probleem ook minder actueel dan?
Is het probleem opgelost? Of is het erger?
Kom jij anders eens met antwoorden op de problemen, in plaats van anderen te bekritiseren geen antwoorden en/of oplossingen te hebben.

ZKH EénOog | 05-05-11 | 15:42

Weet Job dat er nog meer thee moet worden gezet?

eerstneukendanpraten | 05-05-11 | 15:42

.. hmm, wanneer links beterwetende intellectuelen ongemakkelijk oogcontact krijgen met de realiteit hullen ze zich in stilzwijgen en wachten gewoon het volgende boertje van Geert Wilders af.
Dat duurt nooit lang.

Jan Passant mk2 | 05-05-11 | 15:41

-weggejorist-

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:37

joods probleem lost zich vanzelf op door emigratie en secularisering, maar dat doet niets af aan de islamo-fascistische bedreiging die de samenleving als geheel meemaakt, en waar linksch als hitlers willing executioners de ogen voor sluiten.

minimá-armezusvan.. | 05-05-11 | 15:34

polt | 05-05-11 | 15:22 |
Ik wilde eigenlijk meer in het algemeen vaststellen dat antisemitisme in de media meestal in de context van WOII aan de orde komt; dan mag het blijkbaar, want dan verwijst het naar Hitler en zijn trawanten. Maar laten we vooral niet benadrukken dat het vandaag de dag de aanhangers van de islam zijn, die zich hier aan schuldig maken, want dat werkt maar escalerend, aldus diezelfde media. GS vormt daarop overigens een gunstige uitzondering, daar heb je gelijk in.

SjiekDeFriemel | 05-05-11 | 15:33

Zag haar jl. zondag in de aangrijpende docu De laatste zeven maanden van Anne Frank (waarmee ze in Auschwitz verbleef) uit 1988.
Hier nog te bekijken: tinyurl.com/6bdoxt7

Prof. D.A.H. Vintik | 05-05-11 | 15:32

@Hölzenbein | 05-05-11 | 15:29
Moeilijk he, zo'n schisma!

Widukinn | 05-05-11 | 15:32

Blijkt het ook nog een oud interview te zijn... sjongejongejonge neeeeeeext

- Edit: er wordt hier niet op commando genext. -

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:31

Goede zaak is dat zulke pers deze zaken eindelijk is oppakt
ipv het steeds maar weer te negeren!

Kalaforni | 05-05-11 | 15:30

Ik denk dat steeds meer mensen zich realiseren wat Islam voor een ideologie is. Jammer genoeg heerst er bij veel te veel mensen het idee dat het een onvermijdelijke ontwikkeling is en dat het in stand houden van de Links Kerkelijke Religie, het blijven vasthouden aan de leugens, de enige mannier is. Europa is allang verloren. Brussel is een log bureaucratisch Links bolwerk waarbij vergeleken de oude Sowjet Unie een dynamische, naar het volk luisterende organisatie was. De Islamofascistische Kolonisatie van Europa zal niet door degelijk bestuur worden gestuit maar door burgeroorlog. Dat is onze toekomst. Bedankt, Links!

Ales | 05-05-11 | 15:29

@Widukinn | 05-05-11 | 15:26
Ow... u heeft oplossingen! Yes. O nee, toch niet...

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:29

"Als moslims in Amsterdam straks in de meerderheid komen en de gemeentepolitiek gaan domineren, dan zullen de eerste discriminerende maatregelen tegen joden en vrouwen worden genomen."
Geen zorgen mevrouw, dit gaan we nooit toelaten, hier zal gewelddadig verzet tegen komen.

Vredige libertariër | 05-05-11 | 15:28

@Petrus de Rewa | 05-05-11 | 15:17
U heeft gelijk. Als je de geschiedenis ook leest van dit blad dan weet je dat het helemaal niets met Groen Links te maken heeft. Toen Groen Links opgericht werd bestond het blad al een eeuw! (eerst Amsterdammer, daarna Groene Amsterdammer). Er wordt dus weer heel veel stront tegen de ventilator gegooid hier.

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:28

MOcht ik in dergelijke situatie terecht komen gaat zo'n rifaap tandjes verliezen, als ik de politie zou bellen staan ze toch binnen 2 uur weer buiten, en als ze een beetje lef hebben staan ze daarna ook met 12 neven voor je voordeur.

MasthaX | 05-05-11 | 15:27

Ze heeft natuurlijk groot gelijk, maar dat weten we toch allang? Wat een horror scenario dat er over een aantal jaren meer moslims dan autochtone Nederlanders in Amsterdam wonen.

lanexxx | 05-05-11 | 15:27

Diep respect voor deze mevrouw en haar levensverhaal! Mischien moet Gretta von D. daar een keertje op de thee gaan. Dan komt het volgend jaar mischien niet meer in haar botte zes keer modaal verdienende, zelfingenomen, elitaire, blanke, multicultiknuffelende en betuttelende kop op om de twee minuten stilte tijdens de nationale dodenherdenking te verstoren.

jaegermeistertje | 05-05-11 | 15:27

@Hölzenbein | 05-05-11 | 15:22
De oplossing is, in extrema; of het Manhattan model óf het Balkan model.
Linkschmensen kiezen massaal voor het Balkan model!

Widukinn | 05-05-11 | 15:26


Frits Bolkesteijn had wederom gelijk : Nederland wordt een erg ongenaam land voor Joden, veroorzaakt door ziekelijke aanhoudende terreur van die treiterende moslims. In en in triest voor deze oudere dame, die Nederland zo ziet vervallen in anti-semitisme, na alles wat ze heeft meegemaakt. Wat zal ze nog een vertrouwen hebben in de Nederlandse politiek.

Kees Klinker | 05-05-11 | 15:25

Mensen, niet zo tekeer gaan. Laten we Rob Riemen vragen om advies. Hij ziet zo of deze mevrouw bij de fascisten zit, of dat ze een weldenkend Gutmensch is.

Milton Friedman | 05-05-11 | 15:23

@SjiekDeFriemel | 05-05-11 | 15:20
Maar GeenStijl kijkt de rest van het jaar niet weg, dus ik dacht dat je kritiek had op de Groene.

polt | 05-05-11 | 15:22

@Fatwabuster | 05-05-11 | 15:11
Of antisemitisme het groeiende is weet ik niet. Waar lees jij dat? Discriminatie van mensen gebaseerd op hun etniciteit of religie heb je zowel tegen Joden als tegen Moslims, dus in die zin is antisemitisme niets bijzonders omdat het toevallig met Joden te maken heeft.

Dat haar hele familie door de nazi's vermoord werd, staat er gewoon. Wat ik mij dan afvroeg is of ze nu op Wilders moet stemmen, omdat die tegen de Islam is? Ik vraag mij gewoon af wat dan de oplossingen zijn.

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:22

Jongens, december 2010. De sloten liggen er niet voor niks, zullen we de oude koeien er gewoon even in laten liggen?

mailor | 05-05-11 | 15:22

polt | 05-05-11 | 15:18 |
Het wordt nu toch door GS van stal gehaald?

SjiekDeFriemel | 05-05-11 | 15:20

IJStengel | 05-05-11 | 15:17
Nee hoor, afgeslacht door een waanzinnige die terecht levenslang heeft gekregen.
Ik raad u aan om, met uw perceptie, een schuilkelder te bouwen.

Superior Bastard | 05-05-11 | 15:20

Fatwabuster | 05-05-11 | 15:16
Tja, lastig. Bij een Duitser die een Godwin plaatst denk je toch ook automatisch dat ze voorlezen uit eigen werk.
Het was ook maar een vraag.

Superior Bastard | 05-05-11 | 15:19

@Arrabinekoeterine | 05-05-11 | 15:14
Helemaal met je eens. Het heeft een verongelijkt babyboomerstoontje. Ze vinden het jammer dat de rode jaren definitief voorbij zijn.

Petrus de Rewa | 05-05-11 | 15:18

@SjiekDeFriemel | 05-05-11 | 15:15
Check datum van het interview

polt | 05-05-11 | 15:18

December 2010.... Ik dacht al... hoe kom ik aan dat deja vu moment?

polt | 05-05-11 | 15:17

Ik heb gisteravond ook Theo van Gogh herdacht, afgeslacht in de oorlog tussen moslims en niet moslims (ongelovigen).

IJStengel | 05-05-11 | 15:17

Martin Niemöller had het beter zo kunnen schrijven, wellicht:

Toen ze de joden kwamen halen,
heb ik niets gezegd
ik was geen jood
Toen ze de homo's kwamen halen,
heb ik niets gezegd
ik was geen homo
Toen ze de katholieken kwamen halen,
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek
Toen ze de vrouwen kwamen halen,
heb ik niets gezegd
ik was geen vrouw
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen

vraagstaart | 05-05-11 | 15:17

dit geldt overigens ook voor andere geloven, die moeten alles slikken, maar als je iets over een theedoek zegt, nou berg je dan maar!
*oogkleppen uitdelen doet*

yokiamy | 05-05-11 | 15:17

De naam Groene Amsterdammer betekent niet dat het hier het lijfblad van Groen Links betreft, al is het een blad met een linkse signatuur. Theodoor Holman schrijf ook voor dit blad en die is rechtsdragend.

Petrus de Rewa | 05-05-11 | 15:17

Ik denk dat mevrouw Evers een zeer verstandige mevrouw is.

Kingeef1975 | 05-05-11 | 15:16

Superior Bastard | 05-05-11 | 15:14

Jij kan het ook...... waarom een Jood niet?

Fatwabuster | 05-05-11 | 15:16

@Korreltje Zout | 05-05-11 | 15:10
Als het over Moslims gaat blaten automatisch veel PVV aanhangers in het rond (en draaien zich om hun eigen as). PVV is van Wilders, Wilders is tegen Islam. Dus: logisch dat ik het er (ook) over heb. Het een sluit het ander niet uit.

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:16

Die mevrouw heeft gelijk.

zeg maar jansen | 05-05-11 | 15:16

Die mevrouw heeft duidelijk moeite met het begrijpen van de vredelievende kanten van de Islam.

Nomina odiosa sunt | 05-05-11 | 15:15

Eén keer per jaar, zo aan het begin van de maand mei, laten we een Jood aan het woord. De rest van het jaar kijken we weg - er is weinig veranderd sinds WOII.

SjiekDeFriemel | 05-05-11 | 15:15

De term "linkschmensch" suggereert dat het echte mensen betreft.

Montgomery Burns | 05-05-11 | 15:14

uit de kerstspecial van de groene... beetje laat opgemerkt, misschien?

ueberpussy | 05-05-11 | 15:14

Kan een Jood ook Godwinnen?

Superior Bastard | 05-05-11 | 15:14

Ach, de Groene. Ik lees het blad elke week weer, en ja, het is niet meer wat het is geweest. Het vorige nummer inventariseerde de grootste problemen van de samenleving, zoals gezien door een paar dozijn academici. Tot zover weinig aan de hand, maar toen kwam het artikel waarin het onbehagen der academici aan bod kwam: de mensen geloven ons niet langer.

Tja. Hoe zou dat nou komen? In Leiden hadden ze laatst een soort toga-party omdat de bul er niet langer in het Latijn mocht. En in Den Haag liepen laatst wat zwarte jurken rond, die vervolgens zelfvoldaan weer naar huis gingen en doorgingen met het uitvoeren van het beleid. Gewoon de kont tegen de krib gooien - wat ik als burger van mijn geleerden verwacht - is er niet bij.

Sommige blogs zijn beter dan De Groene. Lees dit: www.geenstijl.nl

Arrabinekoeterine | 05-05-11 | 15:14

Handhaven is nooit het sterkste punt geweest van sommige politici en politie

DrBowned | 05-05-11 | 15:14

Wel herdenken wat er 66 jaar geleden is gebeurd,maar de homoos die nu uit hun huis getreiterd worden kunnen de t*ring krijgen!

streknek | 05-05-11 | 15:12

LOL. De meiden van Halal zouden Anne Frank eigenhandig de nek omdraaien de eerste de beste kans die ze krijgen. Ik hou ze in de gaten!

Widukinn | 05-05-11 | 15:12

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:06

Waar lees je dat? Mevrouw stelt enkel het groeiende antisemitisme aan de kaak...... of zou jij dit fenomeen willen ontkennen?

Fatwabuster | 05-05-11 | 15:11

knight03 | 05-05-11 | 15:08
Ach laat ook maar. Tegen zoveel ignorantie is niet te praten.

Superior Bastard | 05-05-11 | 15:11

Heb een goed idee! Als iedereen zich nou eens niet zoveel met het geloof bemoeit, en al helemaal niet met andermans geloof! Dat scheelt een hoop problemen... Kunnen we gewoon gezellig met iedereen bier drinken, of cola....

anti zeurpiet | 05-05-11 | 15:11

Als zelfs linksmensen er niet meer omheen kunnen dan is het poepventilatorstadium ruimschoots gepasseerd.

vetkleppert | 05-05-11 | 15:11

@ Hölzenbein | 05-05-11 | 15:06
Waarom? Waarom moet je werkelijk in elk topic Wilders erbij slepen? Serieuze vraag: gaat dat uzelf niet vervelen?

Korreltje Zout | 05-05-11 | 15:10

Dit onderschrijven is toch een beetje Wilders erkennen. En dat ligt nog steeds moeilijk!

Dr.Prof. Kruiddamp | 05-05-11 | 15:08

Ook voor Joden geldt dat zij verstandig moeten zijn en vooral op de PVV moeten gaan stemmen. Dan wordt onze Joods-Christelijke traditie tenminste weer in ere hersteld.
Met valse Joden als Cohen en van der Laan zal dat niet lukken dat zijn farizeers die ons land aan de moslims hebben verkwanseld.

knight03 | 05-05-11 | 15:08

Je kan hier wel eindeloos over discussiëren maar het draait toch allemaal om je eigen perceptie en NIMBY-effect. Ik ga dan ook maar vervroegd weekend vieren en bier drinken.. oh wacht, das hetzelfde.

Mat Amadeus | 05-05-11 | 15:08

't Is net als die film "Invasion of the bodysnatchers".
Als je te vroeg roept, gelooft men je niet. Als je te laat roept, is er niets meer aan te doen.

Bern. | 05-05-11 | 15:07

sorry hoor maar je zou toch denken dat ze als jood wel beter weet dan alle moslims als het kwaad zien...

Als ik dat zou zeggen zou ik meteen een antisemiet zijn.
Het ergste is nog wel dat arabieren ook semieten zijn.

iraqio | 05-05-11 | 15:07

Wordt er schijtziek van. Alsof het afpakken van een keppeltje of hoofddoek erger is dan het afpakken van een petje. Waar het land zich al niet druk om maakt...

swift0321 | 05-05-11 | 15:07

Niet zo moeilijk voor de Linkschmensch. Derde wereld heeft altijd gelijk. Dus aangezien Joden (volgens de Linksmensch) altijd rijk zijn en Israel een westers land is, kies je als Linkschmensch dus partij voor de moslims. Deze Joodse mevrouw is dus demoniserend bezig naar de moslims door ze allemaal over een kam te scheren. Schande!

Er is gewoon geen discussie mee te voeren die linkse gasten. Beter is het te hopen op het gezonde verstand van de rest der Nederlanders.

Lambertus Lamstraal | 05-05-11 | 15:07

Lokjoden, lik op stuk beleid. En dat ook daadwerkelijk doen, i.c.m met eventuele uitzetting voor allochtonen bij herhaaldelijke misdragingen.

Probleem lost zich binnen 10 jaar grotendeels op.

An die ARBEIT | 05-05-11 | 15:06

De linkse censuurmachine bij De Groene Amsterdammer loopt blijkbaar niet helemaal gesmeerd, want zo'n Joods geluid druist natuur finaal tegen de partijlijn in.

Korreltje Zout | 05-05-11 | 15:06

Haar hele familie werd door de nazi's vermoord. Moet ze nu op Wilders stemmen, omdat die tegen de Islam is?

Hölzenbein | 05-05-11 | 15:06

Ik betwijfel dat een interview als dit, linksdenkend Nederland uit de eeuwige 'boel-bij-elkaar-houden' impasse weet te krijgen.

ZKH EénOog | 05-05-11 | 15:06

Die mevrouw is erger dan een Duitser...

zabbiman | 05-05-11 | 15:04

Mevrouw heeft gewoon gelijk. Zodra een moslim onheus bejegend wordt is de wereld te klein. Maar als dat zelfde bij een jood gebeurt, dan wordt het gebagatelliseerd.

rockers and rollers | 05-05-11 | 15:03

Ik word onderhand schijtziek van dat geleuter over antisemitisme. Kijk naar Theo Maassen en leer lachend. Borrelnootjes erbij ofzo...

Bluebook | 05-05-11 | 15:03

geen vogels?

maninhetwater | 05-05-11 | 15:03

Zoals ik al eerder zei, politieke mening doet er niet meer toe. Gezond verstand is aan het heersen!

Haragha | 05-05-11 | 15:03

Eye-opener, temeer omdat ze groot gelijk heeft. En men vraagt zich af waarom Wilders zoveel stemmen krijgt. Ik zou zeggen: bedankt daarvoor, links!

Nietvoordekat | 05-05-11 | 15:02

Zolang moslims niet massaal auto gaan rijden, vindt Groen-Linksdenkend Nederland het allemaal wel best.

kapotte_stofzuiger | 05-05-11 | 15:02

-weggejorist-

Kalaforni | 05-05-11 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken