
Hoezo, de burka is een typisch islamitisch vrouwen- onderdrukding? Het joodschristelijke RefoWeb.nl toont vandaag
feilloos aan dat ook het gggristendom een ideologie is waar vrouwen het beste tot hun recht komen achter gordijnen en onder tenten, voorzien van majesteitelijk lelijke hoofddeksels, het liefst in een achter kranten dichtgeplakte woonstede. Voormalig kledingverkoper (ja, hij heeft er verstand van) ds. A. Simons van de herhersteldherhervormdeverherbouwde PKN-gemeente in Vinkeveen heeft zeker 25
bijbelcitaten (
✟) ter onderbouwing van de gristelijke beenvodden, hoeden en neeneukenlieverniet-kledij. Leest den Bijbel, bidt elke dag: "
Mede door hun gedrag/houding en uitstraling zijn vrouwen een verzoeking voor mannen. God heeft niet voor niets in Zijn Woord gezegd in 1 Tim. 2:9: 'Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding." Jazeker dames, ook broekpakken zijn dus geil als je er gouden ringen en pareloorbellen bij draagt. Met "
het vlees dienen wij immers de wet der zonde" (Romeinen 7:25) en "
de vleselijke zonde is een verderfelijke scherpe pijl op de boog van satan (Efeze 6:16)". Want ja, "
de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak" (Mattheüs 26:41). Daarvoor heeft Jezus trouwens ook aan het kruis gehangen, dus het is goed. Zo is het met die christenen dan ook wel weer. Wie oren heeft die hore: heilige boeken zijn om zo te interpreteren dat de Grote Onzichtbare Vriend hoe dan ook in uw straatje pist. Zonder spetteren. Halleluja amen.
Reaguursels
Inloggeneen verbod op religie zou heel weldadig zijn
Ik denk dat je als vrouw zijnde best wel rekening kan houden met de 'gevoelens' van mannnen,maar dan wel tot op een zekere hoogte natuurlijk. Er is een grens van wat je zelf kan doen en wat opgelegd wordt door mannen(burka's,lange rokken)Zelf draag ik liever geen minirokjes of diepe decollete's want ik hou niet van die mannelijke aandacht die je dan krijgt,maar sommige vrouwen hebben dat blijkbaar wel nodig.
Pardon? zijn we aan het devalueren naar de middeleeuwen? je weet wel, die tijd waarin je alle schuld in de schoenen van een vrouw kon schuiven en voor heks beschuldigen als je je als man niet kon beheersen?
Waarom zouden vrouwen op moet draaien voor het feit dat een man zijn tampeloeris niet in bedwang kan houden?
Wellicht is het een optie voor mannen om oogkleppen op te zetten. OP die manier komen ze ook niet in de verleiding. Lijkt me een betere oplossing dan vrouwen in burka's te hullen. Eerlijker ook. JIJ hebt als man een probleem dus dan los je die ook maar ZELF op.
Maar schijnbaar is het voor de dommen (lees gelovigen) van deze kloot makkelijker om met vingertjes te wijzen en wederom een ander de schuld te geven.
PS: hoe vind je eigenlijk je eigen vrouw terug als je die even kwijtraakt op de markt als alle vrouwen in dezelfde burka rondrennen? Of neem je dan gewoon een random vrouw mee naar huis?
@eik1948 | 04-05-11 | 22:38
Ach, laat zo'n gristelijk predikantje, veel hersens zal ie niet meer spoelen met z'n sprookjes.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Atheïst zijn bevalt mij prima. Geen van hogerhand opgelegde kledingvoorschriften, hoef me niet in rare kronkels te buigen om m'n denkbeelden uit te leggen... Kan het iedereen aanraden!
Waarom zijn deze mensen toch steeds op zoek naar "hun gelijk". We leven anno 2011 en we weten allemaal dat de bijbel een boek is wat door brood etende profeten (mannen overigens) is geschreven en op heel veel manieren is uit te leggen..........
De volgende oorlog gaat nog eens heel groot worden.
"vrouwen het beste tot hun recht komen achter gordijnen en onder tenten"
tenten, leuk, edoch in mijn opinie komen ze toch beter tot hun recht onder de lakens... mag dat ook?
"vrouwen het beste tot hun recht komen achter gordijnen en onder tenten"
tenten, leuk, edoch in mijn opinie komen ze toch beter tot hun recht onder de lakens... mag dat ook?
En dan schop je het als christelijk predikant dus tot haatsite al-yaqeen: tinyurl.com/3zkkjax
Brussen is zeker een fan van de familie Doorzon, waar de Biereco's het al jaren over verherbouw hebben ?
Het enige nut dat een burka ooit kan hebben is in een situatie van te veel fall-out van een lekke kerncentrale of na het vallen van een kernbom.Hopelijk heeft het geen toekomst,maar dat zeggen we al eeuwen.
Kolere, al die repeterende breuken in dat boek, je wordt er moe van.
Zo pleit ik er al jaren voor dat met prinsjesdag de tuthola`s van de tweede kamer in plaats van die bespottelijke hoeden in een boerka verschijnen.
Dat is de juiste plek voor deze dames; òf achter het aanrecht, òf achter het gordijn dat boerka heet.
-t eikol
@Redactie, Hersteld Hervormd is geen onderdeel van de PKN.
@IWAB | 04-05-11 | 16:18
Zo hey, je hebt me helemaal door!
Joris, kan je hem even bannen? Hij heeft mijn concept doorgrondt. *proest*
De hele oorzaak voor de wildgroei aan subsidievretende religieuze organisaties zijn dan ook niet de linkse of rechtse partijen. De oorzaak is het feit dat er allerlei speciale regels zijn gemaakt voor christenen die moslims op hun beurt ook uitbuiten. We zijn dan ook gewend geraakt aan christenfundamentalisme en daarom wil niemand hier er wat aan doen. Men leeft in de illusie dat de ene religie de ander niet is. Liever bukken niet-religieuze partijen dan ook steeds weer lekker voorover voor hun goede vrienden van het cda, cu en sgp. Want stel je toch eens voor dat religieuzen hun voorkeursbehandelingen verliezen.
Ik zou het helemaal top vinden als de kerk van deze dominee a.s. zondag tjokvol zit met zeer schaars geklede dames.
Hij had ook oogkleppen aan kunnen bevelen. Persoonlijk vind ik het wel weer fijn dat er weer wat te zien valt. En ik weet van een paar vrouwen dat ze juist een diep decollete hebben omdat ze het leuk vinden dat mannen naar ze kijken.
Die spanning tussen mannen en vrouwen is juist het leuke van mannen en vrouwen.
@XaaD666 | 04-05-11 | 16:01
.
Pas op, hoor! Niet aan "An die Arbeit" komen, die werkt zó hard dat hij de hele godganse dag op GS zit te ouwehoeren. Per saldo is hij dus de grootste GS-h**r die er bestaat, maar o wee als je tegen hem ingaat, dan gaat hij net zo lang zitten jennen tot je in z´n val trapt en dan gaat hij Joris oproepen om je te "bannen", wat - met een beetje "mazzel" - dan ook prompt gebeurd. U bent gewaarschuwd!
.
ojédiaré | 04-05-11 | 15:47
Ik dacht dat zij slecht een hapje van de appel had genomen, Piet!
Voor dat hapje had Adam nog geen tattoo's, daarna wel!
De as van het quaad die tatoo's!! ;)
@XaaD666 | 04-05-11 | 16:01
Eerder vice versa, als ik je beperkte inbreng en matige comebacks zo bekijk. Maar ach, tomeeto tomaato.
Ik ben weer ff klaar met jou.
Biff Eagleburger | 04-05-11 | 15:41
Ik zoude zeggen, flink bidden Biff en niet bij deze Eva komen klagen. Mannen, *zucht* ;)
@XaaD666 | 04-05-11 | 15:57
Heb je nog meer van die geweldige dooddoeners, of zijn we weer klaar met de maandelijkse flame-sessie?
An die ARBEIT | 04-05-11 | 15:43
Nah dat vond nou net niet dom dus.
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde he.
@sjaakdeslinksesul | 04-05-11 | 15:53
In 1954 nog wel ja...
XaaD666 | 04-05-11 | 15:12
Is grappig.
@La Vie En Rose | 04-05-11 | 15:19
Rose, heeft die Eva die appel opgegeten?! Ik zag laatst een filmpje..... nou ja never mind.
Weet jij toevallig ook of Adam tattoo's had?
@XaaD666 | 04-05-11 | 15:36
Ga je je nou achter het "off-topic" argument verschuilen? Da's bijna net zo erg als argumenten afdoen als ongeldig, wegens spelfouten.... Helemaal aangezien je zelf ook niet bepaald on-topic bezig bent ;)
En waar noem ik jou dom, of tuig?
Je opmerking van 04-05-11 | 14:25, waarin je "Heilige schriften" gelijk stelt aan sprookjes van Perrault, die wil ik best dom noemen. Speciaal voor jou.
@La Vie En Rose | 04-05-11 | 15:19
En ik wil mijn rib terug!
Godsdienstaanhangers = Horrorvolk. Het ergste is dat zij ook mogen stemmen. Scheiding van godsdienst en staat ? Forget it. Zij zijn mede-verantwoordelijk voor wat een ongelovige wordt opgedrongen.
@La Vie En Rose | 04-05-11 | 15:30
Met plezier. Je weet zelluf!
Andie .
Probeer jij nou eerst maar eens een passende reactie bij een onderwerp te geven.
Iplv. reaguurders als dom of tuig te bestempelen omdat ze jou niet naar de mond praten.
Als geenstijl jou niveau is, dan zou je wat meer tegen kritiek moeten kunnen, en je niet zo op de kast moeten laten jagen.
@Che_cuevara | 04-05-11 | 15:27 | + 0 -
Over de vrouw hoeven we niet te beginnen xD Maar goed, die baren dan ook een kind (of meer). En gezien je daar 15 kilo voor moet aankomen om het fatsoenlijk te voeden en gezond te houden..... tja.... ik neem ze niks kwalijk.
Mannen daarentegen... ;)
La Vie En Rose | 04-05-11 | 15:28
Daar had ik nog niet aan gedacht... Scherp hoor!
An die ARBEIT | 04-05-11 | 15:22
Touché! Pak ze, allemaal!!! ;)
@Che_cuevara | 04-05-11 | 15:27
Oké, Maar er veertigste van ;)
eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 15:16
Als het Joris zelf is dan wel ja!
@Silvyah | 04-05-11 | 15:23
Dat zijn de mindere goden.
Die tellen niet mee.
En voor vrouwen geldt natuurlijk ook dat na hun dertigste de aftakeling toch wel zichtbaar kan gaan worden.
@Markies de Schade | 04-05-11 | 15:21
Daar ben ik het dan ook wel mee eens.
Maar als ik ze zo zie lopen, kan mij die moraal dan verdommen.
En nu even in de koelkast kijken of er nog iets "drinkbaars" in staat.
*out*
Het Woensdag WTF momentje ??
Op een 4 mei nota bene ??
.
Roept wel associaties op met de Pinkstergemeente, de 6e dag adventisten van o.a. "grote roerganger" van de Partei voor de zielige diertjes etc. Kortom de spruitjesgeur van de jaren '50 toen geluk nog gewoon was en je als de man die zondags het vlees sneed je vrouw nog gewoon dagelijks aftuigde als de piepers weer eens te gaar waren of iets dergelijks schokkends.
Die goeie ouwe tijd dus.
Maar u roept "PKN-gemeente" ? Zoals in dezen?;
.
"Wanneer stopt ook de PKN met het financieren van Israël-bashen?"
"Persbericht
De Nederlandse regering heeft besloten dat ze af wil van het onredelijke 'Israël bashing'. Minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken heeft verklaard dat de Nederlandse regering "het verschijnsel 'Israël-bashing' - het voortdurend negatief bejegenen van de Joodse staat zoveel mogelijk wil bestrijden." Organisaties die dergelijk beleid promoten krijgen geen subsidie meer.
Sabeel Nederland is een Nederlandse organisatie zonder overheidssubsidie, maar zij krijgt wel 120.000 euro subsidie per jaar van de Protestantse Kerk Nederland (PKN).
Eenzijdig anti-Israël
Sabeel heeft afgelopen februari een verklaring uitgegeven in Bethlehem, dat zij karikaturaal beschrijft als "binnen de gevangenismuren van het imperialistische bewind."
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...
.
In dezen is ook nog heugelijk nieuws te meldden.
"Gretta heeft een 404 probleem" eruuuughh hè ? *proest*
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...
.
En nieuws dat een diep gevoel van triestheid oproept (een Anja Meulenbeldtje)
"De Killing Fields of Gaza"
"De Hamasvrienden kunnen er geen genoeg van krijgen. De slachtoffers van moordpartijen en genocides in het verleden, krijgen door de woordspelingen en vergelijkingen van deze terreurvrienden nog een trap na. Als het Israëlische leger een moord op vijf leden van één familie in Itamar probeert op te lossen en daarbij mensen arresteert, spreekt de ex-journalist en haatdrager Maart Jan Hijmans vilein van een "pogrom"
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...
.
Of "Wat doet Hedy Epstein in Cambodja?"
De benaming "Holocaust Survivor" doet het niet alleen in Gaza erg goed. De Cambodjanen vinden het ook best wel 'cool' een echte overlevende op bezoek te krijgen. Zeker als die aardige Joodse mevrouw vervolgens vertelt dat de moordpartijen van de Rode Khmer allemaal de schuld van de Verenigde Staten is. "
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...
.
Affijn, U kent de oneindige rant/Mantra van de "verschillige, sociaal bewogen" Übermensch onderhand wel (na de verschillende decennia) Der Ewige Jude en die vervloekte Yanks zijn verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld.
@Che_cuevara | 04-05-11 | 15:09 | + 0 -
Met nadruk op 'als' xD
Een behoorlijk groot deel heeft een bierbuikje en hangende kin zodra ze de 30 gepasseerd zijn.
@XaaD666 | 04-05-11 | 15:12
Wat een comeback! BAM, recht in m'n smoelwerk! *proest*
Dat komende van iemand die religie, een verschijnsel dat al sinds het begin van de mensheid de wereld vormt en indeelt, afdoet als iets "waar we nu weleens over uitgepraat moeten zijn".
Een onderwerp dat niet besproken kan worden zonder psychologie, sociologie, demagogie, geschiedenis, kunst, literatuur, politiek en wetenschap in beschouwing te nemen. En daar valt volgens jou niks meer over te zeggen? :)
Niet alleen ben je volgens mij een beetje simpel, daarbij ontdoe je jezelf van ieder recht van spreken met dat belachelijke eerste plempsel van je in deze draad.
Als je wil ouwehoeren over de laatste wedstrijd van Ado, het nieuwe hondje van Mark Rutte of de nieuwe tepelpiercing van Lady Gaga, zijn er prachtige sites als FOK!, speciaal voor lieden als jij.
Hoewel GS ook steeds meer op jouw niveau begint te raken ;)
Drie uur eerder al op Trouw.nl, knap hoor.
Mooiste zin uit het domineescommentaar: "Wanneer de zonde de oogpoort binnenkomt, breng de zonde direct bij het kruis."
Che_cuevara | 04-05-11 | 15:12 |
Hoe? Nou, gewoon de piemol erin en batsen maar. Maar los daarvan; da's allemaal niet te rijmen met elkaar.
Kijk: ik vind het niet erg als je een lekker Gristenwijf bent en er leuk bijloopt, maar hou dan niet die moraal hoog.
@vraagstaart | 04-05-11 | 15:17
Ach sex met een religieus sausje zal best wel lekker zijn.
Hoop ik
Groot gelijk, die gristenhonden, orthodoxe joden en moslimfundi's. Had die sloerie van een Eva maar niet van die appel moeten eten. Dientengevolge dienen alle Eva's voor immer met het boetekleed bedekt door het leven te gaan zodat alleen hun eigen door Godt en allah uitverkoren Adam van haar weelderige pracht kan genieten.
Vraag me weleens af hoe de wereld van deze volidioten eruit had gezien als Adam van die appel had gevreten, maar dit terzijde.
Overigens, als ik zou moeten kiezen, doe mij dan maar een burka. Daaronder valt nog eens wat om te gordelen.
@eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 15:17
Maar dat is ze dan ook wel waard.
@McSnor | 04-05-11 | 15:14
Dat heb ik er dan nog wel 3 keer voor over.
Maar daarna......
@Che_cuevara | 04-05-11 | 15:08 Ik ga flink oefenen. Relisex gaat het helemaal worden in 2011. In ieder geval hier!
Ik krijg al een harde als er een zuchtje wind staat, is dat dan een beloning van God?
Che_cuevara | 04-05-11 | 15:08
Da's wel een hele hoop tekst voor het neuqen zeg...
Larevenge | 04-05-11 | 14:34
Raak er steeds meer van overtuigd dat je zelf je eigen -edit in scene hebt gezet. Wil je dat wij je interessant vinden of zeau, lutserT?
voor de liefhebber
www.youtube.com/watch?v=gPOfurmrjxo
@Eurotokkie | 04-05-11 | 15:05 | + 1 -
Bij die gristenen wel ja.
Ik zet de man achter het fornuis! (hij houdt toevallig van koken)
Silvyah | 04-05-11 | 15:01
High five!
@che: zeg maar na:
Wees gegroet Maria, vol van genade, de Heer zij met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen en gezegend is Jezus, de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van God, bid voor ons zondaars,
Nu en in het uur van onze dood.
Amen.
deministerpresident | 04-05-11 | 15:10 |
Hij kon mooie verhalen vertellen en dat sprak heel wat mensen aan , echter is het een beetje uit de hand gelopen ,de rest is geschiedenis plus een paar extra vrije dagen in het jaar.
@Markies de Schade | 04-05-11 | 15:09
Hoe denk je dat er daar zoveel incest plaats vindt?
An die ARBEIT | 04-05-11 | 15:02
Ik ben blij dat jij het zegt, en niet iemand die ze wel op een rijtje heeft.
De vrouwen die je van top tot teen zou willen bekleden zijn het dan weer niet:
s3.amazonaws.com/picable/2009/07/13/11...
lh3.ggpht.com/_-pCX5mMq3es/S3hcA-hvEXI...
www.grimmemennesker.dk/data/media/2/to...
@McSnor | 04-05-11 | 15:09
Als ik die foto van vraagstaart zo eens bekijk heb ik daar best 3 wees gegroetjes voor over.
Al zou ik niet weet hoe dat moet maar dat terzijde.
Volgens mij was Jezus een soort van rockstar avant la lettre die met ranzige groupiesletjes (oa Maria M.) rondneuqte. Dus daarom mogen wij dat niet??
Che_cuevara | 04-05-11 | 15:01 |
Ben wel eens op een Gristelijke Buitenbeurs geweest, drie dagen lang. M'n ogen uitgekeken. Er liepen exemplaren rond waar het "heilig vuur" wel door werd ontstoken.
Ook gnomen, maar goed, die negeer je dan maar. En dan maar roepen over kuisheid, zedelijkheid. Hoe zit dat dan, vraag je je af....
@Silvyah | 04-05-11 | 15:01
Klopt voor een deel.
Vrouwen zijn op een jongere leeftijd mooier dan mannen.
Maar als mannen mooi worden blijven ze dat veel langer.
@Haragha..... soms. meestal aldi parkeerplaats, van beide doelgroepen kom je er daar het meeste tegen.
Gristenen mogen anderen niet de maat nemen op grond van de bijbel.............
We kunnen hooguit van mening verschillen over keuzes die je maakt in je leven
En anderen mogen mij niet de maat nemen op grond van mijn geloof.
Wat andere gristenen doen of laten is niet mijn verantwoordelijkheid
amen
@che
Na één weesgegroetje hangt die van mij alweer.
@Murrrphy | 04-05-11 | 14:45
Ik dacht dat-ie wel vrij bekend was. Net als die kleding voor kids met down. Specialfitonline heette dat, maar die is alweer offline.
Het advies dat Jezus aan vunzige, zichzelf niet kunnen beheersende, mannetjes gaf was ook duidelijk; als je zondigt met je ogen kun je ze maar beter uit steken.
@vraagstaart | 04-05-11 | 15:00
Dat worden eerst 3 wees gegroetjes en een onze vader voor het neuqen.
@silvyah
Doe eens een fotootje dan?
Breek Maarten 't Hart de bek niet open want dit is zijn stokpaardje.
@Curved Fruit | 04-05-11 | 14:39
Maar toen had de zondeval nog niet plaatsgevonden.
Silvyah | 04-05-11 | 15:01 |
Als het eten maar om 6 uur klaar is voor de rest mag een vrouw doen waar ze zin in heeft.
@ An die ARBEIT | 04-05-11 | 15:02
En dan ook nog zo een nick waar je geen leuke gebbetje mee kan fabrieken.
@Schoorsteenveger | 04-05-11 | 14:37
Zo te lezen, het strand
@XaaD666 | 04-05-11 | 14:55
XaaD666 (o):
Kind dat constant om aandacht schreeuwt en steekt op het niveau van flauwe nick-verbasteringen en zielige scheldpartijen. Is zelden op een zinnig argument te betrappen.
Haragha | 04-05-11 | 14:53
"Praten jullie vaak met jullie mosselim broeders over de onrecht die jullie aangedaan wordt door ons heidenen?"
Wat klopt er niet in deze zin van uw hand?#durftevragen
"Het is dus de schuld van een vrouw dat zij begeerlijk wordt aangekeken door een man. Is het dan ook de schuld van een kind als deze begeerlijk wordt aangekeken door een pedosexueel?"
Ik vond dit een hele mooie. De schuld wordt gewoon neergelegd bij de vrouw, terwijl de gevoelens van zowel de man als vrouwen komt.
Daarnaast zijn vrouwen niet voor niks mooi geschapen, dus mannen mogen best naar mij kijken, of ik dit nu uitlok of niet.
@Markies de Schade | 04-05-11 | 14:52
Als ik op zondag, zo rond kerktijd (doe ik expres) mijn hond uitlaat en ik zie al die gristen meiden naar de kerk huppelen, nou dan moet ik toch wel even op mijn tanden bijten om ze niet ter plekke even "het ware" te laten ervaren.
De vrouwen tot ongeveer een jaar of 30 - 35 lopen er echt heel appetijtelijk bij.
Korte rokjes, van die opwaaiende, en ze vinden het blijkbaar nog leuk ook.
Ze hebben wel allemaal een of ander hoedje op, dat dan weer wel.
Maar goed, daar heb je verder geen last van.
In beton gieten is ook goed lichaamsbedekkend.
De man heeft gelijk. Frau vraagstaart gaat vandaag nog in de habijt! ik heb het licht gezien. Halleluja!
www.fancydress99.co.uk/f-5/wid38991/SE...
Verschil is dat de bijbel niet letterlijk genomen -moet- worden en naar de tijdsgeest geinterpreteerd dient te worden, terwijl de Q'orahn dat WEL MOET. Volgens de eigen leer van deze religien. Dus.
De geest kan wel gewillig zijn en het vlees zwak, maar dat is meestal pas aan de orde als je het moment van penetratie hebt bereikt en de kuisheidsgordel met veel geweld hebt losgewrikt.
Als je hier al last van hebt als je een vlechtje ziet, is er wat anders aan de hand.
Dat komt wel voor als je enorm seksueel gefrustreerd bent, de meeste porno wordt nog altijd door reli's gedownload. Dus je zou verwachten dat ze er wel aan wennen, aan een beetje naakt op zijn tijd, maar blijkbaar is het verbod dwingender en eist het genot.
brutus68 | 04-05-11 | 14:50
LOL, zal wel iets worden van eersttrouwendanbiddendanneuqen of zeau...
@jawell | 04-05-11 | 14:24
Precies, lees het Hooglied maar eens. Één grote lofzang op de schoonheid van de vrouw.
Snikkeldrift | 04-05-11 | 14:48
Klopt inderdaad. Hun kinderen zijn vrij om de verdorven wereld in te trekken en zich te bezondigen aan alles wat God verboden heeft. En dan doen veel van die pubers dan ook. Maar het opmerkelijke is dat de meesten op hangende pootjes terugkomen en smeken om weer opgenomen te worden in de gemeenschap. Dit geeft mijns inziens aan hoe groot de macht van een geloof is, en hoe diep de moraal van de groep er bij die kinderen is ingestampt. Die kinderen zijn gewoon niet of nauwelijks in staat om zich los te scheuren van hun opvoeding, ze slaan door, worden vervolgens overmand door twijfel, angst en schaamte en zien dan geen andere mogelijkheid dan terug te keren, aan te kloppen en de triomfantelijke blikken van ouders, familie en vrienden over zich heen te laten komen.
gristenvrouwen mogen best een burka dragen daar hem ik geen problemen mee .
@Pa Cartwright | 04-05-11 | 14:53
Dad Wagenrechts.
Stomste nazi Josef Mengele ?
@Snikkeldrift | 04-05-11 | 14:42
Ik dacht al, dat is hij vergeten dus zal ik het er maar even bij zetten. ;)
@Larevenge | 04-05-11 | 14:19
Leave Bart Brussels alone!
Ridicule zaken dienen geridiculiseerd te worden.
Vroeger hing Jezus aan het kruis tegenwoordig laten ze bij de kerk misdienaartjes aan hun kruis hangen.
Ik heb het al vaker gezegd:
Scoor maar eens zo'n kippetje uit een relioot milieu. Als je denkt dat je in 1 nacht het jarenlange achterstallig onderhoud aankan.
Wallen onder de ballen...
@Capy | 04-05-11 | 14:53
Moet je op zondag eens in Tholen komen kijken.
Die rokjes zijn hier toch wel vrij kort.
Pa Cartwright | 04-05-11 | 14:38
Persoonlijk denk ik dat je beter even buiten in het zonnetje kan gaan zitten, zal je goed doen.
@Parsons | 04-05-11 | 14:43
Is ook een zinloze discussie.
Daar heb je volledig gelijk in.
Als je alle links volgt in google dan zijn er zelfs religies waar ik nog nooit van gehoord heb die het snelst groeiend zijn.
Het enige dat ik zeker weet, is dat de islam mijns inziens veel te snel groeit.
@Che_cuevara | 04-05-11 | 14:51: good times ahead Che, het is weer mei en de bekisting gaat er zo beetje bij beetje weer af :)
Domi zegt niet dat vrouwen zich moeten bedekken, domi zegt dat hij hoopt dat vrouwen zich bewust zijn van hun invloed op mannen. Kortom, het gaat weer nergens over.
Heeft Brussen soms nare ervaringen met de kerk? Misschien iets uit zijn jeugd?
Maar de burka IS toch een typisch islamitisch vrouwenonderdrukding? Gristenen doen niet aan gezichtsbedekking, en is daarmee geen burka. Q.E.D.
@ Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:51
Ook dolkomisch. Zélfs Parsons is daar nog nooit mee gekomen.
@ Murrrphy,
Refo's hebben alle dagen rokjesdag. Wel rokken tot op de grond, maar goed dat mag de pret niet drukken.
@De Gristen & Larevenge
Praten jullie vaak met jullie mosselim broeders over de onrecht die jullie aangedaan wordt door ons heidenen?
In welke honk spreken jullie dan af, de kerk of de moskee?
Of gewoon op neutraal terrein, de koffiehoek in de Albert Heijn?
#DurfTeVragen
@eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 14:41
Je mag mijn erfdeel hebben.
Ow... wacht
@Che_Cuevara
Aangezien Che prima uitzicht heeft op de vele uitingen van Gristengekheid derhalve de vraag: wat leert de zonnige dag in Garistenland qua kleding?
@denoorman
Als ze topless komen bekeren, krijgen ze bij mij voor het eerst een voet tussen de eur.
@McSnor | 04-05-11 | 14:33
Eens, als er dan maar meer "niet foeilelijke" vrouwen de straat op gaan met zo weinig mogelijke "bedekking".
@Pa Cartwright | 04-05-11 | 14:48
Pa Cartwrong. Lachen hè? Man man, kom effe niet meer bij hier.
@eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 14:48
Denk ook niet dat ze daar op jou zitten te wachten..
@ tw33ty | 04-05-11 | 14:50
Jahaaa, pfff.
Over irrationeel gesproken...
Fanatisme is leuk voor topschaatsers mits ze in hun eigen baan rondjes blijven rijden maar is niet besteedt aan personen die menen lotgenoot te zijn van een fundamentalistische beweging die denken dat er een ongeschreven regel is voor het vleeschelijk genot middels een zoenoffer dat eens in de vijf jaar samenvalt met hemelvaart en bevrijdingsdag, dus ook niet voor fanatieke dierenartsassistentes.
Snikkeldrift | 04-05-11 | 14:48
Ja, dat jaar noemen ze Rondspringa of zeau...
En ik kan geen komedies zien, word ik depri van, al die ingeblikte lachsalvo's...
opium voor het volk?
De Jehova getuigen hebben het beter begrepen. Die sturen wel frisse, pittig geklede meiden op pad om zieltjes te werven.
@Parsons
Zoals je kan lezen in mijn reaguursel iets verderop (editten is helaas nog niet mogelijk hier op GS). Ik dacht dat jij op een ander plempsel reaguurde. Lees de links van Che_ceuverra.
Het aantal gristenfundi´s is al 50 jaar stabiel en ik heb geen last van ze, dus wtf.
brutus68 | 04-05-11 | 14:45
Maar ik word niet echt geyl van die meiden in klederdracht, maar goed dat ik niet in Staphorst woon...
@eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 14:42: ik heb geen enkel idee wat er aan zaken gebeuren bij de Amish die niet door de beugel kunnen, maar ze zijn er in elk geval niet hardcore op gebrand om hun kinderen binnen de club te houden. Geloof dat ze ze zelfs aan sporen om een jaar of zo de wereld in te trekken om te bekijken of dat meer iets voor ze is. En ze doen het vrij aardig in komedies, heel belangrijk natuurlijk ;).
Inferior Bastard
Zolang ze zich met hun eigen zaken bemoeien, moeten ze vooral lekker van hun zelfgekozen religieuze beperkingen genieten.
Inderdaad dominee. Nog een ideetje: de vrouw met een ketting in de keuken vast leggen?!
Een vrouw aankleden hoeft helemaal niet duur te zijn.
www.islamproducten.nl/sporthoofddoek-a...
Larevenge | 04-05-11 | 14:34
Heb je die -edit er nu zelf onder gezet, lutserT!
"niet in vlechtingen des haars," ... een bijna vergeten phrase uit de Bijbel. Dit moet verklaren waarom God zo´n hekel had aan pocahontas.
@eerstneukendanpraten | 04-05-11 | 14:42
De Amish zijn vreedzame mensen die geen andere mensen lastig vallen met hun geloof. Daar kan ik wel respect voor opbrengen.
Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:18 | + 1 -
Biff, man waar haal je die link vandaan? Ik maak me zorgen om je.
En verder: hoe zit 't nu met rokjesdag.
Als die refo nu gewoon die schaars geklede vrouwen na deze aanstootgevende opmerking hen ook 'de andere wang toekeert', ... wendt hij automatisch zijn gluurogen af en ziet hij al dat seksueel prikkelende, wat hem naar de Hel zal doen afglijden, niet meer.
En als z'n gluuroog dan op een ánder decolleté valt, dan kan hij wederom , zelfs continu... de wang blijven keren in de naam des Heren.
Probleem opgelost.
Beaf Hamburger.
een streng gelovige krijgt van het woord geil al een ongewenst gevoel... door alle godsdiensten heen...!
www.wholesomewear.com...
Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:18 | + 1 -
Gristenburkinis. Weer wat geleerd. Wat een sukkels maar van mij mogen ze, zolang ze anderen maar met rust laten.
@Che_cuevara | 04-05-11 | 14:32
en.wikipedia.org/wiki/Claims_to_be_the...
Zinloze discussie.
www.capsters.com/
Lachen...
@Che_cuevara | 04-05-11 | 14:35: ik zat er nog aan te denken om het er bij te schrijven "zoals van Che_cuevara", mijn waarde. Maar ik dacht da's vast ten overvloede, geen open deuren intrappen ;).
Snikkeldrift | 04-05-11 | 14:39
Kloppet, en denk dan eens aan die gekken in de USA, zich Amisch noememde o.i.d....
@brutus68 waarom? Ik heb er speciaal opgelet om geen reden te geven om weggejorist te worden :P Anders had ik wel voor mijn bewoordingen alternatieven als sterrtje etc gebruikt.
Daarnaast beledig ik niemand, ik probeer alleen iemand duidelijk te maken dat we in 2011 leven, en ik persoonlijk ook nog in NH waar religie allang uitgestorven is, heb geen zin om me druk te maken over dorpsidioten op het platteland, geef mij maar bestuurders etc. die fouten maken waar dit niet hoort of iets dergelijks. Niet een of ander die nog 40 jaar terug leeft.
sjaakdeslinksesul | 04-05-11 | 14:38
Zalig zijn de eenvoudigen van ziel, want zij erven het koninkrijk Gods!
Dus... het is de schuld van de vrouw dat een reliegekkie sexueele gevoelens voor haar heeft. Is het dan ook de schuld van een kind dat een pedofiel sexueele gevoelens voor dat kind heeft?
Ha, Brussen zit weer op zijn stokpaardje. De achterliggende gedachte bij dit stukje is: Mooie vrouwen dragen veel te veel kledij als het warm is. Ben ik het volkomen mee eens. Als christenen het daar niet mee eens zijn moeten ze zelf weten..
Sliptong | 04-05-11 | 14:39
Maar ja, de vreeze des Heeren is wel het beginsel der wijsheid...
zucht.... we krijgen er wel weer van langs als gristenen.... malloten die slechte brieven opstellen tegen boedahbeeldjes en één of andere knakker die op grond van de bijbel weer het gedrag van andere wil voorschrijven...... ut is toch wat
Potverdrie zeg, hoeveel protesterend gedeformeerde kerkjes zijn er in godsnaam (pun intended)... Gewetensbezwaarde christenen die zich afkeren van de RK kerk, als Hooligans door Europa trekken, zich nog een keer opsplitsen, een aantal die weer fuseren (geil), knakkers die door weer andere gewetensbezwaren niet willen samengaan en weer een ander clubje beginnen... En allemaal durven beweren dat HUN handleiding de juiste is zoals bedoeld door OLH en niet die van de ander. Het blijft toch uitermate, morbide, fascinerend.
Toch raar dat de vrouwen zich moet bedekken van een paar gekke dominees; terwijl hun god iedereen het liefst naakt had in zijn tuin te Ede(n).
Ik denk dat de duivel alle gekkies van een christenen te pakken heeft.
@XaaD666 | 04-05-11 | 14:34
ROFLWUT?
Als man zijnde heb je je te onthouden van ongepast gedrag. Vrouwen moeten er goddoemme bij kunnen lopen zo als zij dat willen gelijk de mannen dat in dit land ook moeten kunnen. Tuurlijk is een schaarsgeklede, knappe vrouw een lust voor het oog maar dat vinden de dames vice versa ook. Gelukkig hebben we het Wetboek van Strafrecht die hier uitkomst biedt en geen gefrustreerde Gristusaanhanger die citeert uit het meest onzinnige boek aller tijden. Op de koran na dan. Uiteraard.
Larevenge | 04-05-11 | 14:34
Nou ja Weensie en die bolle VVD-er vond ik nou ook niet echt van de generatie hip and happening hoor.
Ach, dat gezeur van een of andere semi-christelijke malloot, moeten we ons daar nou echt druk om maken? Hij zet zichzelf (en z'n religie) voor schut. Zal echt wel door medegeloofsgenoten op z'n onzin gewezen worden, ze zijn niet allemaal gek. Was het maar zo simpel.
XaaD666 | 04-05-11 | 14:34
Je moet je andere wang tonen, dat zal hem leren!
@Koekfabriek | 04-05-11 | 14:31
Ehm?
Het ledental van eoa lokale kudtgenootschap haal jij aan als bron voor de stelling "Christendom is de snelst groeiende religie ter wereld."
Mooi man.
Bijben=Bijbel, de Zeeuwse strandzon weerspiegelt nogal op mn scherm. *drapeert badhanddoek over hoofd en telefoon* :p
@ XaaD666 | 04-05-11 | 14:34
HAHAHA, een nickgrap!
Weet je wat ook zo een hilarische is? Nou nou?
Komt-ie hoorrrr, Ma Cartwright.
In plaats van Pa Cartwright. Is dat lachen, of is dat lachen?!
Ik heb eens in de bijbel op het woordje naakt gezocht ( www.online-bijbel.nl/zoeken/ )... dat komt we toch wel vaak (86x) in voor! Viespeuken!
@Larevenge | 04-05-11 | 14:34
Anti-grrristenmossel topics zijn toch leuk? Het is altijd leuk om te zien hoe die Semitische geloven in elke bocht wringen om te laten blijken hoe uniek ze wel niet zijn. Terwijl het 3 exact dezelfde geloven zijn.
Dat is pas Humor!!!
Wie wint er, God of Allah?
www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel....
@Larevenge | 04-05-11 | 14:34
LOL, je vraagt erom, he?
Ja maar volgens de Bijben (ik geloof ergens in Deuteronomium, ben ook geen kenner) staat ook dat iedere man een gewaad met vier kwastjes moet dragen. Wie a zegt moet ook b zeggen dus, voddenkoper annex preekfreek, u ook.
Ze zouden Brussen een burka moeten aantrekken.
@Snikkeldrift | 04-05-11 | 14:28
Van mij zeker :)
Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:30
Ga jij toch lekker de straat op met je burka Biff eaglekleuter, kan je nou mooi doen in je Mei vakantie.
Voordat je Maandag weer naar je speciale schooltje moet.
Maar onze Mark mag graag zaken doen met die grefo's.
@redactie , zo makkelijk krijg je me niet weg, ik wacht wel tot jullie soort babyboomerts hier op de media uitsterft, zal niet al te lang meer duren, en geenstijl verder gaat waar het jaren geleden mee is gestart en er leuke items terug komen. Besides, dont worry ik f5 al tijden niet meer en ik lees nauwelijks items nog, misschien reden genoeg om de fles alsnog open te trekken en tegelijk je herinneringen te verdrinken.
- Edit: Doeidoei. Groetjes aan de vrinden van Joop! -
@Parsons
Sorry, je reaguurde op een ander plempsel. Zie bron van Che ceuvara.
Dat geldt overigens ook voor Atheïsten die hun mening staven op `wetenschappelijke gronden` maar zelf nog geen rekensom kunnen maken.. Ook doodvermoeiend.
@Randy McRanderson | 04-05-11 | 14:31
Je hebt kritiek en kritiek. Iemand een verstokte babyboomer noemen is beledigen.
Ik ben overgens voor totale lichaamsbedekking voor foeilelijke vrouwen. Die totale lichaamsbedekking heet "huis".
Meneer de dominee dacht wat de iman kan, kan ik ook.
Religieuze teksten letterlijk interpreteren en niet in de huidige tijdgeest zien is altijd -honderdmiljard
Wat iedereen gelooft moet iedereen zelf weten, ik word alleen wel doodmoe van al die figuren die de waarheid in pacht denken te hebben en alleen maar bezig zijn om levens van andere mensen te beïnvloeden..
@ Randy McRanderson | 04-05-11 | 14:31
Nah, zelfs dat durf ik nog nauwelijks.
@Parsons | 04-05-11 | 14:27
www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...
brutus68 | 04-05-11 | 14:29
Ik uit kritiek op Bert Brussen enkel nog in huiselijke kring.
Religie is angst voor jezelf.
@Parsons
www.hersteldhervormdekerk.nl/website/c...
nl.wikipedia.org/wiki/Hersteld_Hervorm...
Halleluja, het is weer lente. Kom maar op met al die ongewenste gevoelens!
Het misselijkmakende van refo's is dat ze de delen van de Bijbel lezen die hun het best uitkomen. Als ze zelf homo's haten, halen ze er oude versen bij die later worden ontkracht in het Nieuwe Testament. Als ze niet willen koken, gaan ze vage versen over vrouwen heel anders interpreteren.
@ Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:26
You guessed it.
@XaaD666 | 04-05-11 | 14:27
Dan pleur jij toch ook op? Je hoeft hier niet te komen namelijk, je kan ook gezellig op eojongerendagissuperkewl.nl gaan kijken als dat je meer bevalt. Doei!
@brutus68
Idd weet je tenminste zeker dat je de woorden van een sexueel gefrustreerde lelijkerd volgt!
Toch is er iets misgegaan in die dresscode. Die meiden zien er met hun paardestaart, fris blozende wangen en rokken ubergeil uit, maar de mannen lopen in een C&A-pak.
@Randy McRanderson | 04-05-11 | 14:27
Tsja, ik voorzie ook dat Larevenge ons gaat ontvallen..
Tja, de Grote Onzichtbare Deelgenoot.
Wat mag ik als kerel eigenlijk aan van het FSM? Je leest het zelden tot nooit in die boekjes, maar vrouwen worden toch ook met enige regelmaat nog wel eens geil van mannen.
@Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:18
*proest* Die rechter kan zo in Little Britain: "I'm a lady!".
Biff Eagleburger | 04-05-11 | 14:25
Stoere taal hoor maar hij heeft wel gelijk Nerd, je word toch niet goed van dat geleuter erover.
Larevenge | 04-05-11 | 14:22
Alles beter dan dat hij weer zijn HBO-stokpaardje van stal haalt. Maar enfin, dat zul jij vermoedelijk allemaal niet meer meemaken nu je hem voor een verkrachte babyboomer vesleten hebt.
@Koekfabriek | 04-05-11 | 14:24
Bron?
@Pa Cartwright | 04-05-11 | 14:24
Je gaat toch niet je Uggs aantrekken hè?
@Larevenge | 04-05-11 | 14:21
En jij ergert je daaraan omdat je de dominee z'n plassert wel lekker vond smaken?
kap toch is met dat gelul over geloofsovertuigingen .
We kunnen net zo goed over de Gelaarsde kat schrijven als over fabels die nog ouder zijn.
"Mede door hun gedrag/houding en uitstraling zijn vrouwen een verzoeking voor mannen"......,je moet het maar durven te zeggen.
@Larevenge | 04-05-11 | 14:22
Dan pleur je toch op? Je zal echt niet gemist worden.
Als het staat geschreven zal het wel waar zijn en dienen we ons hier gewoon aan te houden!
Zulke mensen zijn en blijven een blamage voor christijk Nederland. Ten eerste beantwoord hij de vraag van de jongen niet eens, maat legt hij de schuld hoe dan ook bij de vrouw. Ten tweede is hij zo bekrompen, dat ik me afvraag wat hij hier überhaubt nog doet. Ga eens heel snel naar Jemen ofzo. Wanneer ik zulke dingen lees, schaam ik me voor mijn christen zijn. Daarnaast, vrouwelijk schoon is ook geschapen, dus kijken mag.
@lijn5
Wat doen ze jouw persoonlijk aan dat je er zo'n hekel aan hebt?
Seau, dan ga ik maar 'ns wat ongewenste gevoelens opwekken.
Gristenmalloot.
Reli-fundi's altijd - veul.
@lijn5
Christendom is de snelst groeiende religie ter wereld.
@Koekfabriek | 04-05-11 | 14:18
Heb het nog even opgezocht (wiki):
"Jodendom
Volgens de Kethuboth, fol. 7, kol. 1., moet men van de vrouw scheiden en verliest de vrouw haar huwelijksdeel als zij buiten verschijnt met haar hoofd onbedekt.
Orthodox-joodse vrouwen dragen dan ook vaak een hoofddoekje. In het orthodoxe jodendom bedekken vrouwen vanaf het huwelijk hun haar; ongetrouwde meisjes doen dat niet. Gescheiden vrouwen blijven hun haar wel bedekken. Joodse vrouwen kunnen kiezen tussen een pruik of hoofddoekje; sommigen dragen een pet of hoedje. Er zijn verschillende graden van striktheid: aan de ene extreme kant staan de enkele bewegingen die enkel zwarte hoofddoeken toestaan die elk haar bedekken, en aan de andere kant staan de bewegingen die ook een hoofdbedekking goedkeuren die niet al het haar bedekt."
nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek#Jodend...
@Parsons | 04-05-11 | 14:18
Religie is een fobie voor rationaliteit.
@nhxd | 04-05-11 | 14:19 Wie heeft er geen wrok tegen die kugristenen? Gelukkig sterven ze uit.
@Randy McRanderson
Een man van deze tijd houd van nieuwsitems die baanbrekend zijn, die de vinger op de zere plek liggen van iets belangrijkere items dan mensen met (soms) bekrompen meningen. Dit soort nieuws items hangt me de keel uit.
Larevenge | 04-05-11 | 14:19
Welnee, Bart Brussen is een man van deze tijd.
-weggejorist-
@nhxd | 04-05-11 | 14:19
Van die dominee zeker.
Wat een malloot.
Geenstijl koestert een diepe wrok tegen alles wat christelijk is. Triest verhaal weer dit.
Ik snap het,
"Hij werd op zijn 30ste predikant - later dan de meeste dominees, omdat hij aanvankelijk een andere carrière had: kledingverkoper."
Stelletje homos.
Net als in andere topic, het lijkt er echt op dat er een paar op de redactie ooit eens verkracht zijn door een pastoor of weet ik veel wat. Het begint pathetic te worden deze nieuwsitems, naast het feit dat ze ook nog eens inhoudelijk vaak niet kloppen, betreffende man heeft het niet over boerkas of volledige bedekking.
Ik ruik hier verstokte babyboomerts in de redactie.
- Edit: zeg het ff als je weggaat en nooit meer terugkeert. Trekken wij wat champagne open. -
Religie is een ziekte.
Wholesome Wear! Gheyl.
www.wholesomewear.com/page-4.html
@Joost Maghetweten
Bij mijn weten moeten joden hun hoofd bedekken, vrouwen doen dit met hun eigen (lange) haar en mannen met een keppeltje.
@Redactie, Hersteld Hervormd is geen onderdeel van de PKN.
Is dat ook niet de reden dat (orthodox) Joodse vrouwen een pruik dragen? Omdat ze hun eigen haar niet mogen laten zien?
REAGEER OOK