
Tadadadadaaa! Unieke televisietalenten opgelet, kom maar naar beneden en slag je slag! De boekhouders zijn er uit. Alle bonnetjes zijn ingeleverd. De jaarlijkse NPO Graai Index is weer uit. Hoeveel hebben die grappige, verschillige, ontroerende, hilarische en natuurlijk betrokken mensen van de televee dit jaar weer aan taxpoet opgemaakt? Welke Willem Ruys wannabe's zaten boven de zogeheten Beloningskader Presentatoren Publieke Omroep (BPPO-norm) van 181.000 euro aka 1 Balkenende. Oftewel: Wie is de grootste graaiert van Hilversum? Handen op de knop, hier komen de (anonieme) cijfers: Bij de *kuch* dwarse jongerenomroep BNN strijken vier presentatoren (256.994,00 euro, 242.384,00 euro, 205.000,00 euro en 198.280,00 euro) meer op dan 1 JPB. De TROS heeft twee man op de loonlijst boven de norm (343.835,00 euro en 249.173,00) terwijl de KRO twee stuks (216.752,00 euro en 198.958,- (vanaf 1/1/11 onder de norm) grootverdieners herbergt. De NOS betaalt een presentator 325.554,00 euro maar ook deze duikt per 1/1/11 onder de BPPO-norm. Bij de NCRV is het hoogste loon 240.000,00 euro. Helemaal bovenin het salarishuis treffen we het personeelsbestand van de VARA aan. De verschillige socialistische omroep (Het moet eerlijker, sterkste schouders etc. etc.) betaalt drie presentatoren de somma van 463.541,00 euro, 364.173,00 euro en 316.726,00 euro per jaar uit. Pensioenbijdrage en autokosten worden niet vergoed. De volledige lijst staat bij
VillaMedia. Zetten jullie Jack, Matthijs, Yvon, Mart, Yolanthe, Antoinette, Jeroen, Patriek, Ivo, Coen en Sandra even bij de juiste getallen? Wie ze allemaal goed heeft mag een gratis uitzending van DWDD bijwonen. Supernietmeernormaal!
Reaguursels
InloggenGraai
Before you die !
Enne... Hoeveel grootverdieners zitten er bij Powned? Die Rutger, bijvoorbeeld. Die lijkt mij best een aardig zakcentje te krijgen. :-)
En dan vergeten we nog even al die personen die zich via een eigen bedrijf laten inhuren zodat ze geen direct salaris toucheren maar indirect. Dat krijg je nu straks ook met al die mannen die onder de norm zitten. Die richting een BVtje op om hun unieke talent te verhuren.
Groot verdienster bij de TROS is Antoinette Hertsenberg, was ze open over in interview. Vindt dat nou niet iemand die moeilijk vervangen kan worden.
Leave Dagobert alone !
De familie van Breznjev leefden ook op bovengemiddelde voet.
De familie van Joop ook.
Het lijkt niet te kloppen, maar dan heb je niet goed begrepen wat ze bedoelen.
@the wanderer
Wat een domme en vooral te verwachten pavlovreactie. Nou, hier komptie dan: BELASTINGGELD!!!!! Als ik niet wil meebetalen aan het salaris van Wesley Snijder ga ik niet naar zijn wedstrijden en koop ik geen merchandise van zijn club, als ik niet wil dat de directeur van Philips veel verdient koop ik geen philishave, maar als ik niet wil betalen aan het exorbitante salaris van een of andere linkse slampamper met een teevee programma, dan komt de belastingdienst het heus wel halen.
de helft van mijn reaguursel is gestolen!Joris doe dat eens vlug terug!
-weggejorist-
Hoeveel krijgt Rutger en co eigenlijk? PowNED zou transparant zijn toch?
De NRC is 'vergeten' de VARA te vermelden.
www.nrc.nl/nieuws/2011/04/28/publieke-...
@dantochmaar | 28-04-11 | 20:14
Paul is dus nog veel erger dan gedacht. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niets anders van een salon socialist... Jammer dat er nog zoveel arme sloebers intrappen...
@Parsons | 28-04-11 | 19:02 |
kijk is efkes in het jaaroverzicht, kan je het allemaal vinden
niet alleen spierziekte waarschijnlijk ook blind doof en geil en vooral vergeetachtig.
@lidlbier | 28-04-11 | 23:23
Hij heeft een spierziekte en praat daarom zo. Maar prima comment voor hier verder...
effe ot
Heeft iemand die directeur van het hofnarretje gezien bij powned?
jaeuuu ik viuuund het oook rot hooor, voor mij is t niet leuk heur.
Hoe krijgt een zwakzinnige in godsnaam een vergunning?
Heeft hij het al die jaren gefaciliteerd omdat de daders achteraf spijt hadden en het nooit meer zouden doen. Wat hij verder niet kon processen in zijn hoofd?
Of is het ouderwts wij hebben foto's van jou.,
Gat graven kalk.....
BNN zou niet eens een budget moeten hebben die dit toelaat. Bart zou zich omdraaien in z'n graf. Ik kan zo 100 mensen bij de publieke omroep opnoemen die het verdienen om meer te krijgen dan dat BNN-tuig. De gehele cast van Sesamstraat bijvoorbeeld...
En maar janken met z'n allen dat er echt niet bezuinigd kan worden. Nou zolang een stel dozen in een GMC-busje, goed voor 5 ton per jaar, flitspalen rammen dan zie ik wel mogelijkheden...
@Kapitein-Ter-Zee | 28-04-11 | 20:40
Ik ben blij dat er eensdenkenden zijn, maar, en dan zal je me misschien een laffe hond vinden, ik koester geen enkele aspiratie om dit op mij te nemen, ondanks dat ik er geen cent hoop in heb dat er iemand anders is die onze overheid back-to-basics zal brengen.
Gezien mijn regelmatige gebrek aan nuance en/of zachtzinnigheid, vrees ik namelijk dat ik snel ten einde zou komen, wanneer ik hier aan begin. :P
illuvatar | 28-04-11 | 22:30
Met de kinderen bedoel ik alle reaguurders die of de knuppel of de knuffel er bij halen. In beide gevallen slaat het nergens op.
Ongeacht kleur, ras, godsdienst, soort hond of kat, wel of niet groene stroom, het komt het er op neer dat er te zacht opgetreden wordt tegen de uitwassen die voorkomen. Maar om dan gelijk te beginnen met knokploegen die alles wel eens zullen gaan regelen?
En inderdaad, als ik zulk soort dingen tegenkom haak ik af.
Socialisme is verschillig, en verschillig is, ik geef er alleen om dat er een verschil moet zijn tussen mijzelf en de rest van jullie niet-verschillige lutsers.
316.726,- voor Giel Beelen... mijn bek valt open...
Die zelfbenoemde slappe "shockjock", die impotente imitatie van Howard Stern die al zo`n 15 jaar lang exact dezelfde flauwe hersendodende praatjes uitkotst kost de samenleving 316.726,- netto aan belastinggeld...
-weggejorist-
Schandalig, vieze belastinggeldverslindende salonsocialisten.
Lekker vanuit hun Villa`s, Bentleys en Porsches lullen over maatschappelijke betrokkenheid, flikker toch op.
Afschaffen die communistische/socialistische publieke omroepen die op ons belastinggeld teren!
Dank illuvatar, weet nog steeds niks maar maar wel voldoende. Er zijn vijf radiozenders waar ik wel eens naar luister maar 3fm hoort daar niet bij. Dus Toos Pee heeft wel gelijk met zijn laatste post, opmerkelijk dat je zoveel geld kan verdienen met plaatjes draaien en wat slap lullen(althans dat vermoed ik).
@azoturie | 28-04-11 | 22:44
Mijnheer van Heumen, we zijn er klaar voor!
Wij mogen natuurlijk nooit vergeten dat de heer de Leeuw een uitzonderlijk talent verpersoonlijkt en dat zulks naar behoren beloond dient te worden.
-
Dat vergeten wordt ons ook bepaald niet gemakkelijk gemaakt, want fenomeen voornoemd is al heel wat jaartjes niet van het scherm te bránden. Heintje Davids is er niets bij. (en dat slaat niet op dat talent...)
Wij mogen natuurlijk nooit vergeten dat de heer de Leeuw een uitzonderlijk talent verpersoonlijkt en dat zulks naar behoren beloond dient te worden.
-
Dat vergeten wordt ons ook bepaald niet gemakkelijk gemaakt, want fenomeen voornoemd is al heel wat jaartjes niet van het scherm te bránden. Heintje Davids is er niets bij. (en dat slaat niet op dat talent...)
@Rechts door thee | 28-04-11 | 22:36
Hij doelt denk ik op de jongetjes van 3fm, die als eerste de indrukwekkende POwNeD-single mochten draaien ter promotie van het roze uitzendbolwerk.
@ Toos Pee: als jij weet wie Coen en Sandra zijn zou dat dan ajb met me kunnen delen. Alvast dank.
@Zeeschuimer | 28-04-11 | 19:41
Ha, nee. Politici die na hun politieke carrière geen inkomen meer hebben moeten nog worden uitgevonden.
De keuzes zijn legio: commissarisschap, voorzitter van een of andere raad etc, etc en als je echt geen zin hebt, dan kan je van een extragratis superroyaal wachtgeld je wereldreis maken, al heb je slechts een paar uur in de kamer rondgewandeld.
@dantochmaar | 28-04-11 | 21:27
Is je reaguursel dan een teken dat de eerste 10 reaguursels volgens de jouw gestelde criteria 'normaal' waren, of wilde je iets non-inhoudelijks mededelen aan de spelende kinderen?
WTF? Dat Paul de Leeuw of Matthijs van Nieuwkerk veel verdienen kan ik me nog wel in verplaatsen, maar Coen en Sandra? Dat is niet waar toch?
Aan deze praktijken zal het programma Opgelicht! snel een eind gaan maken, ik alle vertrouwen in de integriteit van Antoinette Hertzenb...... ow wacht eens.... Hé Antoinette, je zit in je eigen programma!
@Parel van het Zuiden | 28-04-11 | 20:35
Weesie is behalve presentator ook voorzitter van Powned en mag dus beslissen over zijn eigen salaris. En Rutger heeft z'n pa in het bestuur dus die zit ook wel goed.
www.geenstijl.nl/archives/images/Uittr...
Als je het goed hebt, MOET je dan naar DWDD?
@mezelf bij irritante mensen mag Paul uiteraard ook niet ontbreken(en misschien ook wel niet bij de talentloze).
Who the fuck bedoelt Brusselmans met Coen en Sandra? Verder zie ik bij zijn mogelijke grootverdienlijstje een aantal namen staan die of geen enkel talent hebben(b.v. Yolanthe) of die ik ongelooflijk irritant vind(b.v. Mart). Maar ja, zij hebben het kennelijk beter gedaan bij hun salarisonderhandelingen als ik dus er zullen kennelijk mensen zijn die vinden dat ze het waard zijn.
Maar waarom kijken jullie dan naar die ellende?
En het erge is dat politici die de mond vol hebben van veelverdieners (is er overigens iets mis met veel verdienen als je goed werk levert?) lachend aan tafel zitten met Witteman, Pauw cum suis. Politici, OMG......
Onder de Balkenendenorm betekent net als in de zorg in loondienst (b.v. OLVG: officieel loondienst onder de Balkenendenorm, verborgen aanvullingen buiten zicht van de WOB. Tja, zo kan ik het ook......
vraagstaart | 28-04-11 | 21:06
Ik heb eigenlijk een idiote regel.
Als in de eerste tien plemps van een topic al geen normale reacties voorkomen dan denk ik: ach het zal wel, de kinderen spelen weer buiten.
Je kan heel veel proberen maar met iemand met een "tunnelvisie" kan je echt niet praten. Ik zelf vind het leuk om te provoceren en een discussie aan te gaan. Maar dan moet dat wel kunnen.
Parel van het Zuiden | 28-04-11 | 20:35
E. Hij was in 2010 slechts 4 maanden presentator. (zie 21:16)
@Krachtmeester | 28-04-11 | 21:20
Ik heb het over Matthijs en Dominique, niet over DWDD of PowNews als programma's;
.
seven | 28-04-11 | 21:19
Dat geldt ook voor voetballers bij Ajax en op een gegeven moment loopt hun contract af en zijn ze weg voor nog meer geld. Qua contractvorm is er niet zoveel verschillend tussen de twee.
.
@All, het boeit me gewoon niet wat een ander verdient. Ik feliciteer iedereen die het financieel beter doet dan ik van harte met hun succes. Onderwerpen over inkomen en bonussen zijn vooral rancune topics en niet veel meer dan dat.
Rutger hoeven ze sinds vandaag een stuk minder te betalen, de opleiding journalistiek @hbo hogeschool Windesheim, Zwolle blijkt flut. www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid... ;)
BennieB | 28-04-11 | 21:13
Nee, dat spreken 'we' dus niet af.
Het enige goede aan DWDD is Lucky TV.
Jahaa, de VARA / PvdA die het over eerlijk heeft. Dat is als een imam die gelijke rechten voor vrouwen predikt.
Da geleuf gij zelf?
BennieB | 28-04-11 | 21: 13
Van Matthijs is ook binnen de NPO tot ster gekweekt. In hoeverre is het image z'n eigen prestatie & in hoeverre dat van de NPO? Jack bleek bv elders ook niks waard.
Meer dan een zak aardappelen en een enkele winterwortel zouden ze van mij niet krijgen.
Parsons | 28-04-11 | 19:02
De eerste (non trail) uitzending van Powned op de publieke tv was op 3 september 2010, ze bleven die laatste 4 maanden van 2010 kennelijk netjes onder de JPBjaarnorm. ;)
@CoffeePatch | 28-04-11 | 19:10
Ken de feiten: Kwartje van Kok was een CDA plan, uitgevoerd door de Kok, toenmalig minister van financiën. Drie regeringen met de VVD erin hebben het kwartje niet kunnen/durven teruggeven.
Laten we in elk geval afspreken dat Matthijs van Nieuwkerk een betere presentator is dan Dominique Weesie. En laten we dan ook afspreken dat de verhouding Matthijs:Dominique zeker 4:1 is in kwaliteit. Dan mag het salaris ook wel in die verhouding zijn.
.
Tweede punt: Hoeveel reclame inkomsten genereert iemand als Matthijs en mag hij daar dan een deel van ontvangen?
Krachtmeester | 28-04-11 | 21:04
Sorry I am my young padawan. A lovely ponytail you have. Never again hurt you shall I.
Als ik zo af en toe de kijkcijfers zie van betreffende vara programmas dan lijken deze beloningen mij minimaal marktconform.
.
Geef Dominique en Rutger nog een paar jaartjes.. . . .
Als het al blijvertjes mogen blijken te zijn.
@vander F | 28-04-11 | 20:07
Hier word ik vrolijk van. Zowel de tegel als de -edit-.
+veel mannen.
Parel van het Zuiden | 28-04-11 | 20:41
dantochmaar | 28-04-11 | 20:48
www.youtube.com/watch?v=AXA21RL9-IY&am...
Betaald eigenlijk beroerd slecht dus, dat Hilversum.
@doedeljantje | 28-04-11 | 19:34
Je bent zeker Jeroen en Jack vergeten dus we zullen je niet in DWDD gaan zien.
Zo'n Paul de Leeuw of Ivo Niehe horen uberhaupt niet bij de PO thuis, net zoals die vervelende Yvon Jaspers, die hoort in Brabant thuis. Over die Yolanthe, of hoe dat mokkel ook moge heten maar te zwijgen. Dergelijk platvloers vermaak hoort bij RTL of SBS thuis, en of ze dan tig triljard verdienen zal me dan boeien...
Parel van het Zuiden | 28-04-11 | 20:41
Ik zou geen grapjes maken. The force in the master is strong!
vander F | 28-04-11 | 20:38
Verdomd, je hebt gelijk, het zijn wel heel veel vinkjes, dus dan is het wetenschappelijk onderbouwd.
@Krachtmeester | 28-04-11 | 20:39 |
Grapje Dom! Je hoeft niet meteen in het defensief te schieten ;-p
@ZKHEénOog 2035: Daar kan ik mij prima in vinden. Gaat u het maar regelen alstublieft, en hulde voor uw initiatief!
Parel van het Zuiden | 28-04-11 | 20:35
Monique Weensie maakt een nieuw programma, dat ook nog eens een keer journalistiek interessant is.
Paul, Matthijs, Jeroen & Paul en de rest doen kunstjes die al eeuwen bestaan in omroepland.
Dat is het verschil.
@AbuTelfan | 28-04-11 | 20:31 ,
zou zo maar een Joop lijstje kunnen zijn met die overduidelijke overeenkomsten tussen Willem Ruis en moorddadige terroristen.
@Kapitein-Ter-Zee | 28-04-11 | 20:32
Als het stil wordt in omroepland, kunnen we gelijk die zenders/omroepen decimeren/afschaffen. Nog meer besparingen, ideaal.
De overheid dient alleen garant te staan om onze rechten te verzekeren, zoals een goede zorg, een goede infrastructuur, goede primaire voorzieningen zoals een dak boven ons hoofd, etc.
Eventueel 1 zender om ons op de hoogte te houden van kamerdebatten/ nieuwe besluiten etc.
Maar vermaak kan prima privaat geregeld worden.
Hoe zou Weezie zichzelf van het lijstje hebben gehouden?
A. Powned huurt 'm in als free-lancer en dus telt het niet mee.
B. Ff langs bij de maats van GS met een kratje pils en een snuif.
C. Powned hoofdkwartier heeft 'toiletten' van 25K.
D. Heeft nog niet uitbetaald gekregen want zit op presenteer prestatieloon
@ZKH EénOog 2030: Geniaal idee maar dan wordt het wel erg stil in omroepland en er staan altijd schooiers klaar om de leemten te vullen.... tegen dezelfde (ahum) geringe onkostenvergoeding natuurlijk.
Willem Ruys was de naam van het vlaggeschip van de Koninklijke Rotterdamse Lloyd, bekend bij talloze Indiëgangers, later verkocht naar Italië, naam veranderd in Achillo Louro, Palestijnse "vrijheidsstrijders" hebben na kaping van dit schip nog een gehandicapte Amerikaanse toerist met rolstoel en al overboord gegooid, schip later gezonken aan de Oostafrikaanse kust.
Willem Ruis werkte voor voor de Vara.
Ivo? Coen? Sandra? Geen idee over wie het uberhaupt gaat. Man man, het verschil met de normaal werkende mens is wel een beetje bats...
Het is waanzin dat de meeste bovenmodalers in dit land aan de ruifvreet kant huizen. Als we nu eens beginnen door iedere ruifvreter, buiten de politiek, die meer dan 4 keer modaal meeneemt op straat te zetten, dan zie je het gat in de begroting snel slinken. Dus trap die overbetaalde PO-ers er ook maar eens ff uit, die verslinden per zender meer geld dan RTL met 4 zenders doet.
Taxi kosten zijn geen autokosten dus die kunnen met succes worden gedeclareerd en zeg nu zelf: van Breda naar Hilversum met de taxi; wat kost dat nou helemaal.
@EUSSR | 28-04-11 | 20:17
Ze dragen niets bij? Wel toch? Maken ze maken ons niet wijs, eerlijk, deugdzaam, vrij en gelukkig?
Dragen ze niets bij? Alleen al door hun respectvolle verschijnen worden we toch al gelukkig? Ja, je moet niet te kritisch kijken, daar wordt niemand vrolijkerer van.
En de wijsheid en eruditie straalt toch immers uit de verlichte ogen? Nee, werkelijk fantastisch. En dat we dat al zolang mogen genieten. Onafhankelijke genieën zijn het, allemaal. En dan heb ik het alleen maar over de tv. Op de radio zoeken ze ook de mensen uit met de meest liefdevolle stem. En die zijn ook al zo wijs.
Die Kim van PoWned zal ook wel ergens in dat lijstje moeten staan zekerdt?
Krachtmeester | 28-04-11 | 20:16
Ik dacht het wel, toch goed dat ik opgelet heb. Nou vraag ik me wel af in welke volledig onafhankelijke programma's Frans ook nog optreedt? Eeehh ... nee.
@Santac | 28-04-11 | 20:09,
duidelijk een teken dat het hele omroepen gedoe nodig eens op de schop moet, absurde geldverspilling van belastingcenten met allemaal hun eigen clubhuizen en management lagen.
Eén publieke omroep is meer dan voldoende voor dit land,
in hersenloze bagger wordt prima voorzien door de commerciëlen.
bookie | 28-04-11 | 19:03
Spijkerman?
Ondertussen maken ze wel programma's over de graaicultuur en hoe erg dat dan is , of over hoe oneerlijk het is verdeeld in Nederland.
Overigens mag het geen verrassing heten dat BNN met de Vara wil fuseren. Zelfde inkomensklasse. En met het woord 'klasse' wordt hier nadrukkelijk NIET 'kwaliteit' bedoeld.
Krachtmeester | 28-04-11 | 20:16
Volgens mij vergeet je ook nog die ouwe halfkale zure zemelzak van de PvdA.
Dit is gewoon diefstal, en dan wel van elke Nederlander.
Onstlaan die linkse failers. Ze dragen toch niets bij aan de maatschappij. Huur maar nieuwe mensen in, deze keer mét talent.
Parsons | 28-04-11 | 20:08
Mooi! Het is kut maar als het roze wordt kan het een beetje leuker worden, ook al is het kut.
@BozeKater | 28-04-11 | 20:14
Ach. De meeste mensen zijn toch Penny-Wise and Pound-Foolish?
dantochmaar | 28-04-11 | 20:02
Inderdaad: Frans Timmermans en Job Cohen he-le-maal vergeten. Sorry!
BarneyBoner | 28-04-11 | 20:03
Paul is slim, die heeft zijn eigen bedrijf (EVA), levert wel keer op keer bagger maar staat niet in de lijst van grootverdieners. EVA wordt als bedrijf ingehuurd en niet als persoon.
AntiSoof | 28-04-11 | 20:05
Ja. Alles aan de VARA is gewoon goed, eerlijk, recht door zee en zeker niet gekleurd! En wie iets anders durft te beweren krijgt met Joop! te maken.
wat een gezeik. Wanneer ik ergens 5 ton kan verdienen, waar dan ook, doe ik dat. Helaas ben ik te stom of heb ik last van m'n geweten. En of het nu de publieke omroep, AKZO of PSV is, 't zal m'n een zorg wezen.
@dantochmaar | 28-04-11 | 19:58,
'waarheid' is wat de waarde die daar aan wordt gehecht een zwaar overtrokken begrip.
Ik snap trouwens niet waarom er per omroep wordt gekeken. Ik kijk naar de hele PO, en zie dan dat de beste presentatoren en programma's bij enkele omroepen zitten. Daarom is het dus niet erg dat ze bij de VARA het beste betalen.
@AntiSoof 2003: Hm, in zie wel verwantschappen maar welke ben ik nog niet achter.
hoe slechter de omroep, en hoe dommer de programmas, des te hoger de financiele beloning.
@dantochmaar | 28-04-11 | 19:42
Nauwelijks. We zijn nog bezig met uitsorteren!
@G-unite | 28-04-11 | 19:34,
en die bonus kun je bijna op je buik schrijven G,
al wordt er onder het www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/... topic op het moment aardig opgeruimd.
Er wordt me op het moment iets teveel hersenloos, eenzijdig en strafbaar bovendien, gereaguurd op GS, bederft bij mij in ieder geval de lust om tussen het geteisem een poging te doen tot zinnige nuances aanbrengen dan wel een eloquente afbraak missie op poten te zetten om een 2-cellige schreeuwlelijk kennis te laten maken met z'n zwarte gat waar normaal gezegd hersencellen resideren.
Los nog van het feit dat ik dan wel 'gehard' ben wat betreft de uitzonderlijke vrijheid die je hebt om je persoonlijke 'nuances' in de panelen te smijten, nieuwe bezoekers die mogelijk een verfrissende bijdrage kunnen leveren aan levendige discussies jaag je op dit moment de tent uit.
Voor eenzijdig hersenloos gebral ga ik wel naar een voetbalwedstrijd.
-edit noted -
PS Over je titulatuur-aversie heen? ;-)
@ Prof. D.A.H. Vintik | 28-04-11 | 19:54
Nee. Maar in een kortstondig moment van helderheid heb ik besloten anderen daar niet langer mee lastig te vallen.
@Kapitein-Ter-Zee | 28-04-11 | 20:03
Vreemd he? Zouden ze elkaar misschien kennen?
Verschillig moeten er zijn
@dantochmaar | 28-04-11 | 19:58
Ja, he he, de Joop is de VARA, dan kan het immers niet slecht zijn. Daar werken nur nette Leute.
Paul de Leeuw, Mathijs van Nieuwkerken, Jeroen Pauw, Paul Witteman, Yvon Jaspers mogen wel meer dan 200,000 verdienen. Mart Smeets, Antoinette van Hertsenbergen en nieuwslezers van de NOS wel tussen de 100,000 en de 180,000. De rest is poep.
Radio uitgezonderd. Daar mag de gemiddelde 3FM DJ wel meer dan 150,000 verdienen, behalve Giel, die moeten ze ontslaan.
Ik begrijp al dat gejammer niet. Dit is toch al jaren aan de gang en al jaren bekend. Ik heb bovendien niet de indruk dat vroegere- en de huidige- regering(en) erg hun best hebben gedaan hier tegen op te treden.
Men maakt trouwens wel weer heel goede televisie. Neem nu die trouwerij. Ik kán gewoon niet wachten totdat het begint.
Nee, de televisie is fantastisch. Vooral de reclame vind ik leuk. Ben echt een Loekie fan. En anders is er nog het verheffende voetbal. Ook al zo goed. En de radio is ook fraai. Elke dag een overlijden, rampen, oorlogen en ellende. Ja, ik ben graag goed geïnformeerd. Heerlijk die brave nieuwe wereldorde. Echt prima.
Goh. En iedereen ziet het zo hè?
En dat zijn dan de beloningen zonder de bonussen en extra uitgaven...
Paul staat zeker bovenaan, de grootste linkse smerige salon graaiert alle tijden.
Krachtmeester | 28-04-11 | 19:56
Wel opletten en volledig zijn! Ik mis Job Cohen en Frans Timmermans in je opsomming.
vraagstaart | 28-04-11 | 19:51
Eindelijk een medestander. Joop! is de waarheid en niets dan de waarheid. Zo helpe mij Job almachtig.
Cuyahoga | 28-04-11 | 19:56
ROFL!!
vraagstaart | 28-04-11 | 19:51
Nieuwsmedium?
Ik dacht dat Joop een onafhankelijke vergelijkinssite was.
Net zoiets als Independer en Vakantiereiswijzer maar dan met Hitler in plaats van hypotheken en vakanties.
-weggejorist-
En dan vergeten we nog de u-bocht constructie van mensen die niet op de loonlijst staan maar zich via een speciaal daarvoor opgezet bedrijf laten inhuren. Dat heeft Felderhof toen der tijd ook geen windeieren gelegd.
Nee, we worden hier in nl helemaal niet getild heur. Het is hier allemaal netjes.
Vreselijk. We worden gewoon keihard in ons gezicht uitgelachen. Door 1000-en mensen.
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 19:39
Zou kunnen, maar is die niet van de radio? Het gaat toch om 'mensen van de televee'?
Dan zal met Coen ook wel niet Coen Verbraak bedoeld worden.
PS Over je titulatuur-aversie heen? ;-)
@dantochmaar | 28-04-11 | 19:49
Geen kwaad woord over deJoop! Na de teloorgang van de Prawda is dat nog het enige onafhankelijke en eerlijke nieuwsmedium.
nota | 28-04-11 | 19:42
In de weekenden klussen die types hard bij als dagvoorzittertje op congressen - met B.V.'s. Allemaal.
En dan is dit zeker alleen nog maar het basis jaarsalaris op basis van een 36 urige werkweek? Exclusief: Overwerk, Locatie toeslag, Verschoven uren toeslag, Feestdagen toeslag, Scheidings toeslag, Standby diensten, Weekend toeslag. En weet ik wat voor fantasie posten je als semi-ambtenaar er nog allemaal bij kunt verzinnen.
Kom ik eraan met m'n 1400 netto per maand als T.D. medewerker in een zorghuis.
vraagstaart | 28-04-11 | 19:43
Misschien zou er ook eens gekeken moeten worden naar wat er uitgegeven wordt aan activiteiten die niet rechtsstreeks met radio/tv/internet uitzendingen van de publieke omroep zelf te maken hebben. "Onafhankelijke" blogs of zo.
G-unite | 28-04-11 | 19:34
Vuile klassevijand!
Naar de G-ulag, onmiddellijk!.
Presentator 1 t/m 4? Als de publieke omroep zo gretig ons belastinggeld aanneemt, mogen wij die dat geld ophoesten dan misschien ook weten welke namen bij die nummers horen?
Ik weet nu eindelijk wat ze bedoelen met "verschillig". Dat dan weer wel.
@G-unite | 28-04-11 | 19:34 | . Per jaar? Per maand? Per dag?
doedeljantje | 28-04-11 | 19:34
Maar daar betalen ze bij de VARA en de NCRV wél de eigen auto en het eigen pensioen voor. Ga dat er bij de anderen eens bij optellen en kijken op welke bedragen ze dan uitkomen. Het blijven natuurlijk idiote bedragen voor de publieke omroep. Vraag me trouwens ook af hoeveel er net onder de grens zitten.
Parsons | 28-04-11 | 19:02
OT/ Kon je nog door de deur?
Wees blij dat ze nog op de loonlijst staan en niet in een of andere bv hangen, en extern worden ingehuurd. Dan is er helemaal geen zicht meer op de salarissen.
Kom op mensen. Kwaliteit kost een paar centen, daar moet je niet moeilijk over doen.
Alle televisiedieren zijn gelijk, maar sommige zijn nu eenmaal wat meer gelijk dan anderen.
Het is juist heel mooi dat je de grootste voorvechters van het "eerlijk delen" daarvoor wat extra beloont. Eerlijk ook.
*nu even heel erg kotsen gaat*
Maar Balkenende, die verdient toch niets meer..?
@G-unite | 28-04-11 | 19:34
Bewijs alstublieft.
@ Prof. D.A.H. Vintik | 28-04-11 | 19:27
Ik ken het uurtje-factuurtje tarief van Sandra Rottenberg niet, maar anders hou ik het op Sander Lantinga.
Ik verdien maar 87.500 voor het modden op Powned. Schijntje.
(Gooi naar mieters ticket doet)
463.541,- voor Paul (VARA),
364.173,- voor Matthijs (VARA)
343.835,- voor Jaap (TROS)
325.554,- voor Mart (NOS)
316.726,- voor Giel (VARA)
256.994,- voor Patrick (BNN)
249.173,- voor Antoinette (TROS)
242.384,- voor Sophie (BNN)
240.000,- voor Caroline (NCRV)
216.752,- voor Yvon (KRO)
205.000,- voor Sander (BNN)
198.958,- voor Anita (KRO)
Powned graait hopelijk goed mee in de ruif!
Laat de gevestigde orde maar goed zweten ghehe,als dat geld toch over de balk gaat dan liefst naar powned omdat die tenminste de verrotting van ons omroepsysteem tot de tandhalsen blootleggen met zilverpapier tot in de kleinste gaatjes.
Zit m'n hersenen al een tijdje te pijnigen, maar .. Sandra?
Reemer?
Vooral die hypocriete Vara is echt te erg voor woorden. 'Het moet eerlijker!' Met die walgelijke spotjes van ze (uitstekende parodie van Powned trouwens bij het spotje van de vara taartsnij-meneer met de bedragen van de presentatoren). Vara, wees verschillig: wij een beetje meer dan de rest.
Haha en maar blijven afgeven op een kabinet dat niet eerlijk zou zijn. Moet je zien waar al onze miljoenen naar toe gaan!
ik mis paultje!!
Goed beleid eigenlijk in Nederland. Aan de ene kant is het mogelijk geworden dat mocro's meisjes van 14 tijdens hun verjaardagspartijtje in elkaar slaan (hoograven) en aan de andere kant is er een norm maar zijn er mensen die "denken over wter te kunnen lopen", de vara voorop. Huh? Ook gek.......... PvdAburgemeester in Utrecht, rode omroep. Het moest toch eerlijker?
Doe die bedragen even delen door het aantal uur air-time, en vermeld dan de bedragen van Do & Rut er even bij?
Yolanthe 50K waard? 150 euri op der nachtkastje is echt het max voor deze fakert.
Socialisten die 10x modaal verdienen, heul eerlijk. Goed bezig!
Auto kosten worden niet vergoed,hoe komt het dat er zoveel taxi rijden op weg naar de studio,s.
Manmanman, wa's er mis met een flessie wijn en een blommetje?!
Kok met z'n kwartje, Zalm met z'n snip en die Balkenende met z'n 181.000 euro. De inflatie in Nederland is wel erg hoog.
@brutus68 | 28-04-11 | 19:09
Tot op zekere hoogte, ja!
Wat ik wil zeggen is dat Yolanthe gewoon niet in dit rijtje past.
463.541,00 euro -> Paul de Leeuw
364.173,00 euro -> Matthijs van Nieuwkerk
316.726,00 euro -> Jeroen Pauw
Witteman schijnt zijn salaris al verlaagd te hebben.
Dat word dan 6.744.394,- Anders nog iets?
@is ook rijk | 28-04-11 | 19:07
Yvon Jaspers een talent?
Echt walgelijk dat je hier als Nederlands staatsburger aan meebetaald. *kotst en aan revolutie denkt*
@Kalaforni | 28-04-11 | 19:07
Andere smaken hebben ze niet bij de PO.
Waar is mijn t gebleven bij rechtvaardigt
Allemaal links denk ik
Stuk voor stuk zijn het ook talenten (niet dat het het salaris rechtvaardig). Met één uitzondering en dat is Yolanthe. Hoe heerlijk lekker ze ook is. Meer dan een schamele 50.000 is-ze-niet-waard!
Voor dat soort bedragen kom ik mijn bed nog niet uit.
@Trumple | 28-04-11 | 19:05
Wat lievv! En hij kan nog niet eens (de autocue) lezen.
LOL!
Met kop en schouders er bovenuit die VARA - het moet eerlijker.
Wat vindt Job hiervan?
Gratis een uitzending van DWDD bijwonen, wat een straf..
Parsons | 28-04-11 | 19:02
Weesie doet elke aflevering nog steeds voor een boekenbon van 2,50 euro.
Ik wil namen! En heel snel. Een aantal zijn zo in te vullen maar wil gewoon een lijst. Hoeveel krijgt Jolo (Joop.nl/VARA) eigenlijk?
@bookie | 28-04-11 | 19:03
Van Gelder?
Ik ben het hier niet mee eens.
Ik ken geen Jack bij de PO.
Yolanthe..... uniek tv-talent.... wat gemist...?
Ik mis Powned in dit overzicht.
Of is dat taboe?
Je moet ook wat extra krijgen natuurlijk, om die doorgesnoven pulp van DWDD te produceren.
REAGEER OOK