
Amsterdam verandert steeds meer in Disneyland. Het is eigenlijk alleen nog toegestaan om in je eentje stil te staan tijdens evenementen. Zolang je met niemand praat. Wat nu weer? In het stadsdeel Centrum mag tijdens Koninginnenacht
ABSOLUUT GEEN mechanische muziek gedraaid worden. En wat mechanische muziek dan wel mag zijn? Steampunk? Uitleg: "
Evenementen tijdens Koninginnenacht mogen alleen kleinschalige evenementen zijn met levende muziek tussen 19.00 en 01.00 uur. Levende muziek wordt gemaakt door personen met muziekinstrumenten of met een zanger(es) die wordt begeleid door een band/cd zodat interactie met het publiek ontstaat. Louter mechanisch geproduceerde muziek en djs zijn op deze avond niet toegestaan." Juist. Ambtenaren hebben het muzikale inzicht van opgedroogd strontkruim dat in de aarsharen is blijven hangen. Dit is het bewijs. 'Louter mechanische muziek' zou dus geen interactie met het publiek kunnen bewerkstelligen want niet levend. Goddamn hippies, doe maar al die DJ's beledigen. Dat je een schijthekel hebt aan plingplong boembats muziek, daar valt wat voor te zeggen. Maar Dance-muziek 'dood' noemen en zonder interactie, dan ben je echt een muzikale gnoe. Dikke middelvinger voor een groot deel van Nederlandse muziekliefhebbers.
Hier, mechanische interactie in je
porum. 020 Partypoopers!
Reaguursels
InloggenIk schaam me voor mijn stad soms.
Geen feest op mechanische muziek, wie bepaalt dat?
www.youtube.com/watch?v=fyIHvlFmJnU
@hankthefreeze | 29-04-11 | 11:43 |
Precies. Als men eens echte house wil luisteren, dan zou men eens producers als Larry Heard, Glenn Underground, Ron Trent, John Beltran en Julius Papp bijvoorbeeld moeten checken. Die doen veel meer dan alleen een paar akkoorden aanslaan.
HolStrontVerklontering!
@ Ethisch Verantwoord:
Jij hebt echt keihard gelijk.
Het ergerlijkste vind ik nog dat mensen denken dat de hele elektronische muziek scene bestaat uit Afrojack, Armin van Buuren en Deadmau5. Luister eens een keer naar het Britse Warp Records, Ninja Tune of Hyperdub, en kom dan terug je met ignorant hoofd.
Over smaak valt niet te twisten en stop met je mening geven over zaken waar je de ballen verstand van hebt (ook al kunnen we dan meteen heel GeenStijl sluiten maar goed).
@Ethisch Verantwoord | 29-04-11 | 07:10
A brian is like an umbrella, it only functions when it's open.
Rock-'n-roll moet ook verboden worden, uitermate schadelijk, kijk maar naar die overjarige hippies die nu de regeltjes verzinnen.
@Moetdatdan | 28-04-11 | 20:52
En wat is volgens jou dan de interactie bij een concert van bijvoorbeeld (r.i.p.) Nirvana? Of wat is volgens jou dan de interactie bij The Rolling Stones?
De interactie met het publiek is gewoon hetzelfde hoor. De muziekant maakt muziek, het publiek danst.
En over de artiestennamen hoef je al helemaal niet te beginnen want de grootste artiesten die volgens jou wel echte muziek maken zijn reeds voorzien van zo'n artiestennaam omdat hun eigen naam gay klinkt.
En waarom zouden DJ's geen instrumenten kunnen bespelen? Veel muziek die door de bekende DJ's is gemaakt komt voort uit een synthesizer of keybord, zijn dat geen instrumenten dan?
En wat is het verschil tussen een drumcomputer en een echt drumstel, buiteni het feit dat de een digitaal is en de ander niet? Ze creëren allebij geluid door ze te bespelen, wil je dat goed kunnen ben je wel even bezig met oefenen.
Jullie (jouw soort) zit vol met arrogantie en afgunst.
Denken dat de enige manier van muziek maken gedaan kan worden met een gitaar, piano of drumstel en alles wat anders is, is bij voorbaat kudt.
Wellicht is het goed om eens wakker te worden of om onder de steen vandaan te kruipen waar je zit.
De piano wordt vervangen door een keybord, de gitaar door een synthesizer, het drumstel door een drumcomputer. Maakt dat het minder muziek? Neen.
Maakt dat de bespeler ervan een mindere muziekant? Neen. Dit is wat een DJ doet, en ja, de muziek wordt op een zolderkamer gemaakt om vervolgens deze af te spelen op een concert, muziek is muziek. En dan kan je het mooi vinden of niet, het blijft muziek.
En dan nog wat.
Als ik de bovenstaande reaguursels doorlees, kan ik 1 ding stellig concluderen.
Mensen die van techno, house of dance houden, oordelen niet over liefhebbers van klassiek of rock.
Mensen die van klassiek of rock houden, doen niets anders dan oordelen over liefhebbers van techno, house of dance.
Housegangers zijn vele malen toleranter dan rock liefhebbers, en dat is typisch, aangezien de klassiek en rock liefhebbers hun muziek als superieur zien.
Het is gewoon een trieste vertoning...
Mooi, sterf allemaal met je techno en house. Stelletje heaumeaux.
Amsterdam had het.
Vanaaf, ergens in de 'provincie': Sopa Espesa, Baf en nog iemand. Terwijl je biertje wel 1,20 kost...
Zo cool dat Quid aan NBTD denkt als het gaat om elektronische muziek mét interactie. Vetste act van Nederland for sure!
@Schweinsteig Xpress
Inderdaad. Ik kan je uit ervaring vertellen dat de bekendere dj's sowieso eigen platen maken, maar ook aardig wat onbekende. Maak zelf ook house. Voor de mensen die denken aan alleen kicks, hats en een snare: nee er zit veel meer in. Synthesizer, vocals etc. Vergelijk het met een band. Het enige verschil is dat een deel met apparaten is gemaakt die op elektriciteit werken. Zou ik er een snaar aan vastmaken en een microfoon (ook elektriciteit) bij houden, was het opeens wel goed.
-weggejorist-
-weggejorist-
Overigens zijn er ook DJ's die alleen hun eigen muziek draaien en die ook nog een hele vette platen maken. Ik noem maar een Kevin Yost.
-weggejorist-
Jammer dat iedereen altijd dezelfde mensen opnoemt als het om dancemuziek gaat. Dancemuziek bestaat al jaren en jaren. The Supremes (oke hun producers) maakten ook dancemuziek. Daarnaast zit er in dancemuziek ook heel veel onderscheid alleen kent de grote meute alleen van die platte kauwgomballenhouse. Ja geen wonder, dat die zogenaamde gitaarnoobs direct denken dat alle dance/house/electronische muziek zo klinkt. Bij muziek met gitaren denk ik toch ook niet dat alle metal en rock hetzelfde klinkt als de muziek van Di-Rect. Want tja ik ben weer geen liefhebber van de gitaar. Doe mij maar blaasinstrumenten.
Dit is dus wat Amsterdam wil op Q-day. Instrumenten en een zanger. www.youtube.com/watch?v=YfZo4yvV7zE&am...
Bizar dit.
Waar ik nog meer van sta te kijken is hoe hypocriet de mensen hier zijn zeg! Elk nummer dat je luistert is elektronisch bewerkt, stelletje kuthipsters. Als je alle elektronische muziek (inderdaad, geen "Dance", "Techno" of "Mechanische muziek") afschrijft als "monotone herrie" ben je waarschijnlijk niet verder gekomen van Vato Gonzalez.
Verdiep je een keer in zaken voordat je met je achterlijke mening aan komt zetten.
Amsterdam stelt echt geen fuck voor. In tien jaar tijd volledig naar de klote geholpen door dat linkse tuig.
@Moetdatdan | 28-04-11 | 20:52
vervolg @mezelf
Wanneer ik u zou zijn dan zou ik zou iedereen verbieden om naar voetbal te kijken. Dan zou ik voetbal verbieden. Gelukkig ben ik u niet.
@Moetdatdan | 28-04-11 | 20:52
Weet u, ik vind voetbal een ontzettend stomme "sport". Allemaal lallende, dronken, domme supporters die een spoor van vernieling nalaten. Spelers die miljoenen "verdienen" en niet eens uit Nederland komen maar wel een "Nederlands" elftal vormen... Uren naar een scherm kijken terwijl er gemiddeld per wedstrijd maar twee keer "wat" gebeurd; een goal. Soms gebeurt er ook niets. Zonde van de tijd. Voetbal kost daarbij ook nog eens klauwen met geld vanwege politie inzet, vernielde treinen etc. etc. Het moet niet gekker worden... Ik zou het heel wat logischer vinden wanneer we voetbal helemaal zouden afschaffen!
mooi vindT
@Moetdatdan | 28-04-11 | 20:52
Dus omdat jij het geen mooie muziek vindt, omdat jij er niets van begrijpt, omdat jij niet begrijpt dat anderen iets mooi kunnen vinden en ergens van kunnen genieten waar jij niets of nog minder mee hebt, keur je het genoegen en het plezier dat anderen daaraan beleven af... Wat sneu, wat kortzichtig en wat benepen. Probeer niet te oordelen over anderen omdat je ze niet begrijpt. Oordeel liever over jezelf dat je omdat je het niet begrijpt afkeurt. Zolang mensen anderen geen kwaad berokkenen mogen zij mooi vinden wat u niet mooi vind. Misschien begrijpen anderen u wel niet. Stel je voor dat iedereen zo over u zou oordelen zoals u oordeelt over techno of over mensen die van techno houden. Ieder zijn meug. Een ander iets misgunnen omdat je het niet begrijpt is ronduit triest en erg kortzichtig te noemen.
doenormaal! | 28-04-11 | 20:45
Het gaat er niet om dat ik de liefhebbers hun techno of wat voor andere bonkherrie niet gun. Het gaat mij om de lachwekkende suggestie dat die rommel "levende muziek met interactie" zou zijn. Wat is de interactie? Terugzwaaien naar de "Diedjee" die met twee handjes in de lucht en een koptelefoon half op zijn hoofd demonstreert dat hij ook zónder handjes muziek van anderen kan draaien? Look ma! No hands!
Ik persoonlijk schijt dus op de Armin van Buurens, sneue droeftoeters die zich Tiësto noemen omdat "Thijs" ineens een te gay naam is, en al die andere lieden die niets anders doen dan de creaties van anderen draaien, door elkaar husselen of ronduit verkrachten door er een diep-doffe dreun onder te plakken en dan roepen dat ze "een nieuw album uit hebben". Sodeflikker toch op. Leer zelf eens een instrument bespelen.
Interactie? Hmja, ik kan wel iets verzinnen. Een biertje richting podium in de hoop dat het mengtafeltje knetterend uit gaat om nooit meer tot leven te komen. Stukje signaalwerking naar de performer toe, best wel.
voor alle (meeste ouwe lullen) die niet van techno houden: gun een ander ook eens wat. Zeg ik als veertiger. Gelukkig herinner ik me nog hoe het ik kon genieten van pak hem beet de Regulierdwarsstraat 10 - 15 jaar geleden. Als provinciaal meisje keek ik mijn ogen uit en de muziek was geweldig de sfeer ook. Helaas wordt alles steeds truttiger, niets mag meer. De eerste gay parades waren een spektakel om te zien. De stad was een feest. Nu wordt zelfs bepaald waar je moet lopen, hoeveel je mag drinken en welke muziek je moet luisteren. Het wordt de burger verboden nog plezier te maken. Triest erg triest. Amsterdam is zijn vrijheid en zijn allure al lang kwijt. Vraag me af hoe dat komt. Maar als ik naar het straatbeeld kijk nu en 20 jaar geleden dan weet ik het wel... Het Vondelpark is sinds twee jaar veranderd in een troep, bende. Drie jaar geleden was dat nog niet zo. Toen lag de rommel na een zwoele zomeravond gewoon om de volle prullenbakken heen. Nu ligt het overal. En die verandering heeft maar twee jaar nodig gehad... Amsterdam heeft niets meer om nog trots op te zijn. Deze stad is haar vrijheid, haar progressieve geest en haar flair kwijt.
Ik dacht dat onder Job Cohen wel genoeg schade aan het nachtleven was toegedaan. Maar zoals Arthur Schopenhauer (1788-1860) al uitsprak "Het ergste komt nog". Dit is in en in triest !
Helemaal mee eens orde en netheid terug in a'dam. wat denkt het schorriemorrie wel!
zwolle geloof ik ook niet.. balen
Oh jammer, dat wordt uitwijken. Nou ja.
Hee, maar hiphop mag wel. Waarom dat dan weer wel?
Voor een stad die meent een wereldstad te zijn is dit echt te triest voor woorden. Een moderne stad die zijn burgers verbiedt te luisteren naar moderne muziek...
aha, dus 020 wordt nu echt een capuchonparadijs. er hoeft niet meer gezocht te worden naar iemand ide overvallen kan worden, want iedereen is een target. mooi bedacht.
Dat wordt dus één doodsaaie kudtavond waar geen mens meer op zit te wachten.
Net als een wallen zonder hoeren en daarvoor in de plaats saaie paspoppen met achterlijke kleren.
Net als een Molensteeg zonder Marcel Kaatee zijn gokhallen.
Adviseert darum > Eindhoven de Gekste.......... techno queentown in de bloei en gas erop.
-weggejorist-
Dat gaat zeker werken! Alsof het tuig dat daar rondloopt dan wel lief en aardig gaat doen.
@Markies de Schade | 28-04-11 | 15:43
Ja het is een cover van Nigel (origineel is mooier), maar komt niet van CD of draaitafel en is ook niet vervormd met een aantal loopjes en weer op CD gezet. Er wordt muziek gemaakt.
Dat gaat zeker werken! Alsof het tuig dat daar rondloopt dan wel lief en aardig gaat doen.
Gelukkig is stadsdeel centrum het meeste kut deel om te zijn met q-day. Westerpark heeft gelukkig wel lekkere techno de hele dag en nacht: Rotzooii bij de westerunie.
Gewoon een housedrummer op het podium zetten die meeramt op de DeeJayfeed probleem opgelost.
Keiharde house/dance maar wel een live muzikant.
Fok amsterdam. Wie elektronische muziek wil hebben komt maar naar Eindhoven. Daar wordt wel nog aan de niet hippies gedacht.
Nederland is wel heel zielig aan het worden.
Ik zeg: prik door die dijk door and get it over with.
Ik denk dat het niet zozeer gaat om de muziekstijl, maar meer om het aantal decibellen waarmee de pompende beats doorgaans de trommelvliezen worden ingeslingerd.
Fijn om te horen. Dance is onderontwikkelde kankerherrie.
Ik ga niet naar Amsterdam.
Ik ben er al.
Dan gaan we lekker met z'n alle naar..(hier in in te vullen).. Genoeg alternatieven toch?
Laat die stinkstad gewoon lekker in zijn sop gaarkoken joh. Elke dag weer een topic blog over dat overschatte dorp
@Ethisch Verantwoord
Als je een voorbeeld wilt gebruiken van "mechanische muzikanten" die muziek ZELF maken moet je niet Tiesto zeggen.
www.discogs.com/Ti%C3%ABsto-Elements-O...
Het was vorig jaar met de huldiging van het NL elftal toch Armin van buren die het museumplein helemaal los liet gaan met " one van de zweedse house bandieten "
www.youtube.com/watch?v=iDwfJxD6U80
Gewoon lekker niet naar amsterdam gaan dit jaar!!! 1 biertje per man verkopen, geen dj's. Sterf lekker met je amsterdam denk ik dan. Ik ga de kroeg om de hoek lekker aan wat omzet helpen in mn eigen stad! DAG Amsterdam! Was sowieso al een kutstad met qday.
DJ Paul Elstak, kut!
Ge moet ok gewoon naar Brabant komme, jonge! Beter dan die stinkende grachtengordels waar heel de dag drollen en platboten vol moffen en amerikanen voorbij drijven die je je vreten uit je bek zitten te kijken!
Drama dit. Overigens in de Koninginnenach van Den Haag idem dito. Het programma van het Life I Live-festival, dat de Koninginnenach moet doen vergeten, is ook geen house/dance/techno/electro te vinden.
Jazz, rock, blues, etc. weer wel, want oude mannen. Krijgt de house nu echt de schuld van alle rellen?
Ik ben in ieder geval dolbij dat ik geen R&B, rap of dubstep ga tegenkomen: elk nadeel heb z'n voordeel!
Enzovoorts.
Dit maak je geheel naar eigen smaak.
Veel uitgebreider te bewerken als een muziekinstrument. Zodoende, na heel veel tijd heb je een track gemaakt. Zelf gecomponeerd!
Dan hebben we de DJ..
De Dj koopt muziek van de producer op een site, bijvoorbeeld Beatport/Decks. Vinyl of Cd.
Deze speel je af op een cdj of platenspeler.
Zelf voegt hij wat effecten toe via een mengpaneel/laptop.
De kunst is niet het plaatje draaien.. maar de juiste platenkeus en de mixwijze.
Dit word vaak nogal eens onderschat.
En dan heb ik het nog niet een gehad over LIVE draaien met een laptop, waar nog veel meer tijd in gaat zitten.
Ik heb niets tegen de originele instrumenten, want ik luister net zo graag naar bijvoorbeeld Andre Hazes als naar Sven Väth, richie hawtin e.d.
Ik kan mijzelf alleen heel erg irriteren aan het geitenwollensokken/yuppen volk dat over Amsterdam loopt te klagen en zeggen dat mechanische muziek geen muziek is.
Vroeger hadden we gezellige instrumenten muziek.. Zegt het jordaanfestival iemand iets? Maar dat was overlast op de elandsgracht.
Pak jullie biologische stro-koffer maar weer in met jullie coltruien en rot op uit ons Mokum!
goh is dit nav Unesco wereld erfgoed bla bla, kneuterig amsterdam?? Hoe gaan ze dat straks met de Gay parade doen?? wordt dat ook zwaar aan banden gelegd?? Je legt jezelf ten grabbel amsterdam,gelukkig zijn er nog veel andere gezellige plaatsen waar je wel goed feest kan vieren!
Wat een belachelijke actie. 'Mechanische muziek'... Welke idioot heeft deze term ter aarde gebracht. Met andere woorden: geen leuke moderne feestjes, maar allemaal de boogiewoogie doen op de Beatles. Er zit wel degelijk een verschil tussen een producer en een DJ. Een DJ draait muziek. Een producer maakt muziek die de DJ draait. Zo simpel is het. Snap je het niet? Van der Laan legt het wel even uit.
Ik kan het 'achterlijk' gehalte van sommige posters mijzelf moeilijk voorstellen.
Zullen we eerst even het verschil uitleggen tussen een DJ en een producer?
Een producer, maakt wel degelijk zelf 'mechanische' muziek.
Men neme een programma als Ableton.
Daar creëert men de geluiden, bass, kick, snare, claps, hi-hats
Ik vind dit wel een goed initiatief als ik HEEL eerlijk ben. Feitelijk willen ze gewoon geen kutherrie maar èchte muziek.
kom morgenavond dan maar allemaal naar enschede was vorig jaar ook een super feest <A HREF="http://www.youtube.com/watch?v=_1oNPtMXfog">filmpje</A>
Van dit soort belachelijke verboden word ik razend. Ambtenaren die gaan bepalen wat goed voor ons is terwijl ze zelf te stom zijn om een beetje door te werken voor zo'n riant salaris. Goedverdoeme allemaal klootzakken daar!
Hölzenbein | 28-04-11 | 15:39 |
Toevallig deze?
youtu.be/GAPiRuw1Oug
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 15:05
OK, duidelijk. Ik ga even wat muziek maken.
*zet Riders of the Storm op*
Mensen/Johnny Quid.
Als journalist moet je, je toch wel enigszins verdiepen in de achtergrond van deze regel.
Namelijk (reaguurders even opletten): KoninginneNACHT(NACHT NACHT NACHT) wordt teruggegeven aan Amsterdammers. Dus alle provincialen en mocro's die staan te bouncen op chucky vinden hier geen plezier. En dat zijn de mensen die ervoor zorgen dat er gezeik komt in deze mooie stad. Men zorgt er zelf voor dat er maatregelen worden genomen. Amsterdam zit aan zijn maximum voor het aantal bezoekers van Koninginnedag, vandaar o.a. deze maatregel.
Op koninginnedag is het gewoon zoals normaal.
Ik ben het ook niet eens met deze maatregel, maar het is nu eenmaal nodig. Andere maatregelen zijn denk ik welkom, maar verzin het maar...
@'TrauMa | 28-04-11 | 15:09
Daarom lees ik jou zo graag, wiseguy.
ach joh, dat hele K-dag, ik lig dan altijd uit te brakken van de Nach. Sowieso nooit begrepen waarom iedereen massaal naar A'dam gaat met Koninginnedag...
Echt ronduit walgelijk.
lijpeeijpe | 28-04-11 | 15:07
Wat ook duidelijk is dat je niet kan lezen. Nergens heb ik gezegd dat gitaar spelen minder moeilijk zou zijn. Daarvoor geldt hetzelfde: iedereen kan een bak herrie uit zo'n instrument halen, maar muziek en mensen ermee entertainen is een tweede.
Dus jij bespeelt de gitaar met je tenen, Beethoven? Prachtig. Maar komt er ook muziek uit, of alleen maar lawaai? Want daar rep je niet over.
Hoewel het in jouw positie natuurlijk moeilijk te horen is of het muziek wordt of lawaai, áls je je gitaartje bepotelt.
Word
Nee alle gekkies op een stokje. Ik voel mij naarmate ik ouder wordt, steeds meer als een klein kind behandeld worden in Amsterdam.
Ik voel een vlaggen verbranding aankomen hier in 020.
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:55
Dude, je hebt echt geen idee waar je het over hebt...
En het kan ook gewoon zomaar verboden worden hè? Lekker vrij land leven we dan, om van te kotsen dit soort shit. Amsterdam schrijft zichzelf voor mij ter plekke af op deze manier. Oh ja check dit even vanaf 5m01s voor een orgie van interaktie op electronische muziek. www.youtube.com/watch?v=MtZlJSSzAYQ&am... (Let op de "security" :)) Wat een grappige tijden waren dat toch.
Markies de Schade | 28-04-11 | 14:11 | + -1 -
Nee ik ben zowel Beethoven als iemand die een gitaar kan bespelen met zijn tenen. Dat was toch duidelijk?
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:53
Je tegenargumenten zijn gewoon op.
Mij gelijk geven om vervolgens een sarcastische opmerking erachteraan te plaatsen is gewoon een manier om je ongelijk niet te hoeven toegeven.
Jammer.
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:59
Een draaitafel en een CD-speler zijn middelen om de muziek die gemaakt is door diezelfde DJ op de PC, keybord of drumcomputer ten gehore te brengen.
Met een CD speler kan niemand muziek maken, je speelt het ermee af. Neemt niet weg dat die muziek gewoon gemaakt wordt door de DJ.
Wellicht niet op het instrument waar jij zoveel symathie voor hebt, maar toch.
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:59
Waarom niet?
Ik zie toch echt best veel interactie hier hoor.....
www.youtube.com/watch?v=v-oPPq8Eo4E
@Sterfhondconstructie | 28-04-11 | 14:55
Juist een DJ gebruikt een CD-speler en draaitafel dus is dan een muzikant. O nee wacht...
"opgedroogd strontkruim dat in de aarsharen is blijven hangen"
in heerde noemen wij dit een tarrel!
mensen zijn te druk met verbieden terwijl ze juist zouden moeten dienen
Sowieso heb ik al een hele tijd een prachtig leven zonder ook maar een voet in 020 te zetten.
Dit zoveelste verbod bevestigt alleen maar mijn keuze.
Welke randmongool gaat er dan ook vrijwillig met koninginnedag naar Amsterdam. Samen met een miljoen mensen opgepakt staan en niks mogen. Er zijn genoeg feestjes in Nederland waar het wel gezellig is.
@seven | 28-04-11 | 14:48
Sinds wanneer maakt een producer muziek? Dat zegt toch niets over componeren van muziek.
Een muziekinstrument is een constructie die uit zeer verschillende materialen kan bestaan bedoeld om muziek mee ten gehore te brengen.
.
Ergo, CD-spelers en draaitafels zijn muziekinstrumenten.
.
Probleem opgelost.
Dat zijn juist de beste feestjes.
www.youtube.com/watch?v=nIJBaOSVtcQ
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 14:50
Je hebt gelijk. (en ik mijn rust...)
Ik kan me Willem Alexander en Maxima nog herinneren die een aardige interactie hadden in New York bouncend op de beat van Armin van Buuren.
Wat een intrieste fucking Ceacescu cultuur hangt er in Amsterdam zeg. Ze moeten zich helemaal de tyfus schamen in dit westblok stasi bolwerk. Godskolere wat een gotspe.
@Hölzenbein
Oja, en nog iets.
Faithless.... wat zeg je daarvan? Is DJ en maakt zijn muziek digitaal?
Is hij ook een kansloze muziekant, een loser die wat cd'tjes draait?
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:06
Elements of Life dus, let ook op het woord producer (naast dj) nl.wikipedia.org/wiki/Elements_of_Life... (ps op seven | 28-04-11 | 14:28 )
Amsterdam wil graag afglijden naar het niveau waar ze horen, van middelgrote europese stad waar niks gebeurd.
Hölzenbein | 28-04-11 | 14:28 |
De muziekfragmenten maken die anderen vervolgens gebruiken is dat wel. De riffs en loops die, pak-m-beet, The Timewriter of Deadmau5 maken vallen wel degelijk onder muziek maken.
Niet jouw muziek, evidently, maar music all the same.
In jouw theorie zou dus de gitaarband die een cover opvoert op een podium dus geen muziek aan het maken zijn. Raar.
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:28
Nee, JIJ bent hier degene die het juist niet begrijpt.
Een groot deel van de DJ's MAKEN de muziek zelf.
De klanken, de toonhoogte, echo, bass, treble en ga zo maar door maken ze zelf.
De nummers die DJ tiesto maakt, maakt hij zelf.
Het enige verschil tussen Tiesto en de stones is het type instrument, gitaar vs computer.
Als iemand hier het hele punt niet begrijpt dan ben jij het wel, jij classificeert dance muziek als a-muziekaal en de DJ's als losers, louter om het simpele pricipe dat het anders is als mozart.
Mozart, bach en chopin waren componisten, bekende stukken van hen hebben ze ook niet zelf gemaakt, de uiteindelijke klanken kwamen van het orkest. Wat tiesto doet is vergelijkbaar, de computer maakt de klanken (orkest) en tiesto vormt dat om tot een plezant nummertje (componist).
Dus Doutzen is beschikbaar zaterdag?
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:06
Luister eens club live van Tiësto, vrijwel 100% originele productie. Je verwart dance met iemand die slechts als dj (re)mixed en iemand die echt produced waarbij gewoon zangeressen en musici nieuwe geschreven stukken op tape inspelen.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 14:22
Dat beweer ik de hele tijd al. Muziekfragmenten van anderen samenvoegen, daar wat overheen zetten etc. is geen muziek MAKEN. Maar laat maar, je begrijpt het niet.
@hubiex dk | 28-04-11 | 14:16
Ja, met een vertraging van 29 dagen
-weggejorist-
@Hölzenbein | 28-04-11 | 14:06
" maar nogmaals het heeft niets met muziek MAKEN te maken"
Vertel mij eens, wie heeft bijvoorbeeld Flight 643 van Tiesto GEMAAKT dan?
Of wil jij beweren dat dit niet onder Muziek MAKEN valt dan?
valt me ook op dat de er bij dancevalley geen hardcore wordt gedraaid en in de lineup van mysteryland kom je hoogstens wat hardstyle tegen, heu zelluf ben ik meer van de ouwe uk hardhouse (tom harding, lisa lashes, jp) en goa trance, maar die tijden van 1995-2000 komen nooit meer terug
1 april grap ?
@Prins Albert | 28-04-11 | 13:57
Dus? Maakt dat het minder discriminerend? *GS modus uit*
Lekker met z'n allen op een tamboerijn hengsten en bloemetjes in de rondte flikkeren; ideale koninginnedag :').
lijpeeijpe | 28-04-11 | 14:02 |
Jochie, het interesseert me werkelijk geen ene reet of jij me gelooft of niet. Jij stelt een vraag, en die beantwoord ik.
Dat jij Beethoven bent zou zomaar kunnen. Alleen jammer dat die geen stukken voor gitaar heeft gecomponeerd. Hoeveel opera's heb je componeert dan?
Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:58 | + 2 -
Mooi gezegd. Carl Cox valt daar dus niet onder. Helaas.
Joepie !!! dit jaar GEEN
- draaiorgels
- carillons
- pianola's
- jukeboxen
doorgaan 020 Kultur maffia, vooral zo doorgaan, dan is het over een paar jaar zo heerlijk rustig dat Natuurmomnumenten de status stilte gebied aan kan vragen.
prima, mechanische muziekrommel is toch kak. leve de levende muziek!
Biff Eagleburger | 28-04-11 | 13:57 | + 0 -
Froger, Heuckeroth, Joling en van de Boom noch Marco Borsato hebben ooit muziek geschreven. Een paar van de eerste drie hebben wel eens wat slappe teksten op muziek laten zetten door matige producers en Marco heeft een fantastisch team achter zich, maar die lui zijn geen scheppende muzikanten. Neemt niet weg dat in ieder geval Froger en vooral Borsato ontzettend goed kunnen zingen en dus wel een instrument beheersen.
@ haatbaard
WAAROM dit besluit genomen is, daar zal een heel groot deel van Amsterdam nieuwsgierig naar zijn. Echter denk ik dat we hier alleen maar naar kunnen gissen, aangezien de persoon verantwoordelijk zelf ook wel weet dat hij of zij heel veel mensen tegen zich in het harnas jaagt.
Godt IS a Deejay!
Dit is net als vloeken in de kark!
deboerenlul | 28-04-11 | 13:59
Dancefestivals (Dancevalley, Armin, Tiësto etc) kennen statistisch veel minder gedoe en geweldadigheden dan veel andere concerten. Het percentage dat pillen gebruikt (Gabber is geen dance) is ook veel lager dan het percentage wat na een zeg rockfeest bezopen wordt en moet kotsen.
Prins Albert | 28-04-11 | 13:57
Mijns inziens zou dat niets uit mogen maken. Nu is het Koninginnenacht, volgend jaar Koninginnedag. Het is jammer dat op deze manier onze beroemdste muzikanten niet welkom zijn om op te treden.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:58
Op de man spelen noem ik dat wat jij nu doet, dat in tegenstelling tot mij. Je kent mij niet en zal ik je een geheimpje vertellen, ik vind Tiesto en Armin maken deels (want het is smaak) heel mooie CDs en je kan er ook van uit je plaat gaan, zonder twijfel, maar nogmaals het heeft niets met muziek MAKEN te maken. Ik weet dus niet wat je mij hier wilt vertellen maar het heeft niets met smaak te maken (onzinverhaal).
Dat hoofdstedelijk beleid begint meer en meer trekjes te vertonen van het beleid dat in de jaren 40-45 van de vorige eeuw werd gevoerd. Nog even en de gemeenteraad gaat bepalen in welke kleding mensen al dan niet mogen lopen. *bedrijf in katoenen sterren starten gaat*
Een burgerlijke rotstreek van de Amsterdamse burgerij.
"zanger(es) die wordt begeleid door een band/cd". Dat moet al vies genoeg klinken voor die zure hippies. Wat voor kutbands gaan er zoal spelen dan?
Hmmmmz bio-mechanisch is toch ook mechanisch ? Electrisch kan volgens mij toch ook behoorlijk levendig zijn maar goed. Dit gebrabbel over soorten van muziek slaat echt nergens op, gezelligheid en muziek komt in vele vormen. De stads dirigent die dit heb verzonnen moet zich maar eens achter zijn oor krabben en nadenken wat hij hier doet, hij legt namelijk de gehele stad zijn vorm van gezelligheid en muziek op! Het zal wel weer zon fascistisch linkse pvda trol zijn!!!!
@ vriendje
KoninginneNACHT...
Ik word hier echt fucking boos om. De enige reden dat ik naar die pauperkakstad ga met Koninginnedag is om me helemaal gaar te zuipen/snuiven bij de slamfm stand. Heerlijke muziek! Not saying dat iemand anders dat ook moet vinden maar dit gaat toch nergens over? WAAROM is dit besluit genomen? Wie is het hier mee eens geweest / heeft hier mee ingestemd? Serieus geenstijl doe hier wat mee! Ik heb geen trek in die Joling, of de 3 j's of whatever!
Markies de Schade | 28-04-11 | 13:51 |
Ik ben trouwens Beethoven en kan de gitaar spelen met mn tenen.
Geloof jij me? Nee? Snap je nu dat ik jou ook niet geloof?
Benieuwd hoe dat gaat op het Museum plein als Armin van Buuren achter zijn set kruipt.
Graag even een leuke beargumentatie van Mevrouw in kwestie op beeld zou wel interessant zijn...
@vetkleppert | 28-04-11 | 12:52 |
Ahhhh, die heb ik lang niet meer gehoord: KULTURKAMMER +1!
Ik snap niet waarom de overheid zou moeten dicteren waar wij naar luisteren op een feestje?
Blij dat ik niet mee in die PvdA-Marokkanen-schijtstad woon, en blij dat ik er ook op koninginnendag niet meer kom. Bevalt me prima zo. Ik zit straks lekker met m'n keyboard en laptop voor de deur.
@Nomina odiosa sunt | 28-04-11 | 13:57
Nagenoeg niet nee. Maar die Guitar Hero spelende DJ's hebben alles gejat.
Ach laten we eerlijk wezen dronken mensen die daarnaast ook nog een pilletje nemen (want daar gaat het toch om bij zo'n 'dance' feest) zijn niet altijd even toerekeningsvatbaar.
Ik dacht dat het verboden was om de boel "bezet" te houden? Behalve voor beleidsmakers dus.
Gaat wel ver daar in Amsterdam!
Waar valt een Dance 'live-act' dan onder bij deze bureaucratische ballo's?
@Hölzenbein | 28-04-11 | 13:49
Nee, correctie, het heeft niets met muziek te maken die JIJ leuk vind.
En dat is nou precies het hele punt.
JIJ vind het niks, dus is het niet muziekaal.
Muziekaal zijn betekent niet dat je per sé zelf iets moet componeren. Muziekaal zijn houd in dat je muziek, samples, geluiden of tonen zo kan beïnvloeden dat het tot een resultaat komt waar mensen van kunnen genieten.
Dat jij nou niet van house, dance of ander soort digitale muziek houd wil niet per definitie betekenen dat het niet muziekaal is?
Er zijn zat DJ's die zelf componeren, de meeste "hits" van DJ's als Armin van Buuren, Tiesto en dat soort figuren zijn zelf gecomponeerd, dat ze een computer gebruiken als instrument en geen gitaar doet niets af aan het feit dat het voor een groot publiek goede muziek is.
Je kan er van houden of niet, maar beweren dat een DJ alleen maar "een CD'tje afspeeld" is gewoon onzin.
Maar misschien pas jij ook in het rijtje van de amsterdamse wethouders die dit besluit hebben genomen, als jij bagger vind, dan zal dat wel zo zijn.
Arrogantie noem ik dat.
Een klassieke stuk dan, Samuel Barber - Adagio for Strings, in de uitvoering van Tiësto opgevoerd door (electro) violiste Linzi Stoppard.
www.youtube.com/watch?v=Cxj0H8TnpaM
En tegen alle reaguurders die zeiken dat dance geen muziek is (of iets ander 'mechanisch'):
Iedereen heeft een andere smaak. Als je van gitaartjes houdt, prima. Maar ga dan niet andere mensen die van moderne muziek houden zitten afzeiken omdat ze van iets anders dan wat jij leuk vindt houden.
Zelf luistert ik bijna alleen maar trance en house, maar het is niet zo dat ik iedereen die naar metal of jazz luistert meteen dood wil maken. Laten we allemaal liev voor elkaar zijn en gewoon alle disciplines op zulke dagen organiseren, het is tenslotte feest voor iedereen.
LEES JE MEE, VAN PINXTEREN?!?
Hölzenbein | 28-04-11 | 13:49
De Stones hebben natuurlijk nog nooit een riff gejat.
@ojédiaré
Maar dit feestje herhaalt zich vaak 1 dag na Q-day
@FrikandelSpeciaal | 28-04-11 | 13:47
De Toppers is ook elk concert uitverkocht, evenals Marco de Coltrui.
Ehm koek koek, Ben ik de enige die leest dat het hier om KoninginneNACHT gaat en NIET om KoninginneDAG.
Just saying..
@Dlareg | 28-04-11 | 13:52
Er bestaan ook beelden van een Nederlands strandfeestje... ergens.
maar zo'n rapper die gaat rappen over hoe hij schijt aan de politie heeft, drugs dealt, en mensen doodschiet mag zeker wel gewoon optreden.
Meer aarskicking mechanische muziek:
Dub Fx
www.youtube.com/watch?v=UiInBOVHpO8
@buitenstebuiten | 28-04-11 | 13:51
Minder tolerante hoeren?
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 13:43: Wij wel. Veel tijd, ruimte, vrijheid en geen multiculturele nonsens. Proost Pa! Op de randstad...
@kabouternavel | 28-04-11 | 13:40
staSSkanaal?
De Duitse politie weet wel van de interactie tussen "Mechanische" muziek en mensen getuige dit alleraardigste stukje jijbuis.
www.youtube.com/watch?v=_ab7Dksqfnw&am...
lijpeeijpe | 28-04-11 | 13:45 |
Gitaar, piano, blokfluit (okay, niet favoriet). Van blues tot klassiek. En draaitafels eveneens.
Nu jij weer.
Ach, gelukkig is er op 2 juli nog Sensation White.
Enige keer dat ik nog in die pauperstad kom om.
Het is wel een prima idee om je stad schoon te houden, want toeristen zullen er niet meer zo veel komen, met steeds minder tolerantie, hoeren, terrasjes en alleen maar meer regels.
En dat noemt zich dan de hoofdstad van Nederland.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:19
Tuurlijk heb ik wel recht van spreken. De Stones krijgen nu nog een compleet stadion vol na al die jaren (ietsjes meer dan 30.000 mensen). Maar daar gaat het mij niet om.
De Stones maken wél muziek die gecomponeerd is.
DJ's apen alleen maar alles na en doen technische hoogstandjes met materiaal dat al lang door anderen uitgevonden werd. Dat noem ik inderdaad geen muziek maken, dat is naapen. Een CDtje afspelen kan ik ook en als ik het goed doe krijg ik misschien ook 60.000 beentjes van de vloer (met dat van mij er bij 60.001), maar het heeft niets met muziek maken te maken.
Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:19 | + -1 -
Dat is best leuk ja. Carl Cox is vet. Helaas niet te vergelijken met een muzikale grootheid als Bruce Springsteen die op een speciaal voor zijn tijdsblok naar 60,000 man uitgebreid Pinkpop 2009 opkomt voor een menigte die hem als god onthaalt om daar vervolgens 2,5 uur een fysiek zeer intensieve set van 25 door hem geschreven wereldhits neer te zetten met muzikanten die stuk voor stuk ook sterke persoonlijkheden zijn. Hits die door alle DJ's wel een keer gesampled zijn. Iedere DJ droomt daar van. Ook Carl Cox, die zich de laatste tijd met soundscaping en muzikalere producties bezighoudt en zijn beperkingen kent: Voor de basiscomposities van nieuwe tracks werkt hij de laatste tijd samen met Moby. Moby is naast DJ vooral een allround muzikant en producer, begonnen op piano en in punkbands. Cox kan geen noot spelen en dat zie je terug in zijn platen : Remix, remix, remix, remix, remix, remix, remix. De beste man zal geen stempel achterlaten op de muziekgeschiedenis, hoe leuk zijn live sets ook zijn.
-weggejorist-
Markies de Schade | 28-04-11 | 13:28 | + -1 -
Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:33 | + -1 -
Duidelijk nog nooit een gitaar aangeraakt.
@ De Kampsjeng | 28-04-11 | 13:40
Ja. Maar nu hebben Limburgers ook veul vrije tijd om aan van alles een gierende hekel te hebben.
Wij lopen mee in oranjevlaggen-zwaaimaarraak-optocht van de SGP (tot 19h45 daarna krentenbollen eten en weer snel naar huis want #avondgebed #zondagweervroegop
Ach toen ik nog een jonge Haragha was, ik ging helemaal los op Koninginnenach om daarna kacheltje lam de trein naar Amsterdam te pakken. Om daar ergens in een park waar vrouwen en muziek zijn, in de zon te bakken.
Ik zei het gister al, sucks to be born in the +90's!
Blij dat ik gewoon lekker in Stadskanaal zit! Met -jawel- een aparte hardstyle tent midden in het centrum! hoe vét is dat!
Pauper 020, wat een grafbende! heil Stadskanaal
Amsterdam; als Limburgse Randstadhater begin ík zelfs medelijden te krijgen.
Veels te makkelijk om te schoppen tegen iets wat al op de grond (en in de goot) ligt.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:33
Welnee dat opzwepen komt voornamelijk door de "goei pillen Jonguh" en heeft niets met muziek te maken.
Jeanine van Pinxteren, lekker loesoe op museumplein met je koltrui en je geitenwollensokjes en een malt biertje in je hand, lekker brutaal weet je wel.
@ Etisch Verantwoord
Dat die gasten miljoenen kunnen vermaken zegt meer over die miljoenen dan over de DJ´s.
Music for the Millions is toch ontzettend Tros, of is André Rieu geen DJ?
babyboomerts.. wordt eens tijd dat jullie ergens naar de provincie geboomt worden. lekker rustig in een weiland de rest van je leven uitwaaien.. doei!
.... uhm mensjes, het gaat hier over KoninginneNACHT, de nacht voor Koninginnendag.
Wat je in Amsterdam wilt gaan doen, weet ik niet. Maar Koninginnenach wat geen Koninginnenach meer mag heten is een Haags feestje. Dus dat.
Het wordt steeds meer een yuppen- en babyboomerspeeltuin zo.. om je dood te schamen.
fleurtje | 28-04-11 | 13:17
Dit gemeentebeleid heb je aan de editie 2001 te danken. Koninginnedag in A'dam liep toen compleet uit de hand. Het is allemaal niet zo moeilijk... hoewel "@#@!@##! PVDA 2#!@!@" roepen nog altijd een stuk makkelijker is. Hoef je zelf niet na te denken namelijk....
nl.wikipedia.org/wiki/Koninginnedag_20...
Dus alleen als ik het goed begrijp alleen:
UNPLUGGED, snaar-, trom-, blaas-instrumenten en zang.
@SickSense | 28-04-11 | 13:27
Als je het maar niet te mechanisch doet.
Dus een keyboard zou ook niet mogen? En dan mogen rappers ook niet, want die worden begeleid door beats/drums/claps en andere elektronische samples...
Waar het dan op neerkomt, een piano, gitaar/viool en een subsiediegroepje linksmuziekanten? Versterkers is natuurlijk ook een nee aangezien de muziek niet puur versterkt wordt maar ook bewerkt en dus 'mechanisch' wordt.
Foute redenering, maar (voor het eerst) een uitstekende koninginnedagregel. Pleur op met die eentonige mechanische dreun, die alleen leuk is voor mensen die hun oren verpest hebben door hun mp3 permanent op 10 te zetten.
@lijpeeijpe | 28-04-11 | 13:22
Ik durf volmondig de stelling in te nemen dat iemand die in staat is honderduizend mensen op te zwepen met muziek een muziekaal talent is.
En of je dat nou doet met een gitaal of een pioneer-set, dat maakt niet uit.
En voordat jij op het niveau van (bijvoorbeeld) Anthony Pappa of Sander Kleinenberg kan mixen, ben je wel even bezig hoor. Muziek is Muziek, het maakt niet uit waar de muziek vandaan komt of met welk instrument dat gegenereerd wordt, het gaat erom hoeveel mensen je ermee kan bereiken en op welke manier. Pink Floyd is ook geniaal, Elvis Presley ook.
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 13:25
Geniaal, ik was hem helemaal vergeten.
TechnoViking FTW
www.youtube.com/watch?v=Wno8tWg-Q4g&am...
Huppa, wéér een regel erbij.
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 13:25
Die gast Heerscht met een grote H.
img4.imageshack.us/img4/7567/technovik...
Beetje laat maar toch, @knuffedol hulde, dat moeten we niet willen inderdaad.
Makkie. Dan zet de DJ zijn CD'tje op en gaat ie met een triangel lekker meepingelen.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:26
Dus jij deelt mensen in categorieën in zoals het jou uitkomt.
Dan deel ik jou maar in in de categorie "onbenullen" en haal dat ethisch maar uit je nick, want volgens mij begrijp je dat woord toch niet.
mmmmm en ik maar denken dat ik in een vrij land woon.
Opgedroogd strontkruim dat in de aarsharen is blijven hangen. Ook wel tarrels genoemd in de provincie.
Ik ga dus echt nooit meer naar Amsterdam met Koninginnedag. 1 groot drama daar. Te druk, te streng en te betuttelend.
Quid is vast (een combinatie van):
*Erg behaard
*Geen fan van hygiëne
*Soa arts
*Anderszins een leifhebber van de mannelijke reedt
Anders bedenk je die beeldspraak toch niet.
lijpeeijpe | 28-04-11 | 13:22 |
Het is letterlijk aan de juiste knopjes zitten. Doe je het niet goed dan zakt de sfeer harder in als de schuimkraag van een pilsje in een moddervet glas.
Iedereen kan herrie maken met een stel decks, weinigen kunnen duizenden uit hun dakplaat laten gaan met dezelfde spullen.
Probeer het maar eens. You'll fail.
dan maar gewoon met z'n allen neuken op straat, als vorm van protest ofzo
@kapotte_stofzuiger | 28-04-11 | 13:23
Had ik het over jou dan?
of val jij ook onder de categorie pvv tokkie?
Goed plan! Ik ga ook weer eens de stad in met K dag. Weg met die van iedere creativiteit gespeende teringherrie!
@ Biff Eagleburger | 28-04-11 | 13:18
imagemacros.files.wordpress.com/2009/0...
Het mechanische klokkenspel van de Westertoren wordt ook uitgeschakeld. Ene W. Zuidberg schijnt live te komen spelen op zijn eigen carillon.
Dat is natuurlijk vragen om kuthippies op straat.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:21
Ik bepaal zelf waar ik on- en offtopic reaguur, daar heb ik geen lijntje van zichzelf moreel superieur achtende reaguurders voor nodig.
@ fleurtje | 28-04-11 | 13:17
Ja. En jij maar meeblaten middels holle frasen. Niet veel Koninginnenachten meegemaakt, vermoed ik.
Veiligheid. Dat is het uitgangspunt. En terecht. Menig jaar was het één hopeloze chaos.
Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:19 | + 0 -
Dus jij stelt dat het ook maar enigzins zo moeilijk is als een echt instrument bespelen? Zoals gitaar, piano o.i.d.
@kapotte_stofzuiger | 28-04-11 | 13:15
Voel jij je aangesproken?
Sensation white, blue, black, green is al jaren lang een failliet concept en trekt helemaal nooit volle arena's of zo. Het Ambtelijk randdebiel gehalte is weer hoog. Terecht dat Donner de stadsdelen afschaft met zoveel incompetentie.
Leuk hoor,Amsterdam. Maar niet op Koninginnedag. De muziekkeus maakt me in dit geval al helemaal geen reet uit.
Reko visualiseert ongewild de Quid-aars. Reko's lunch verpest.
@Hölzenbein | 28-04-11 | 13:10
nog nooit op een feest als Dance Valley geweest zeker?
Ik wil het jou nog wel eens zien nadoen wat die DJ's daar doen.
scenario: Main stage, 21:00 uur, weertje is perfect, iedereen is in de stemming, Carl Cox laat zijn kop zien op het podium en 30.000 mensen worden helemaal wild van vreugde en enthousiasme. Carl Cox begint te draaien en het publiek ontploft. (waaronder mijn persoontje).
Nu kan je stoer doen over dat DJ's losers zijn en niets voorstellen op muziekaal gebied, maar ik wil jou dat nog wel eens zien evenaren met die bagger waar jij van geniet.
Ieder zijn eigen ding, als je van mozart houd of van Bach, ook prima. Maar kom niet met die bull-shit aanzetten alsof DJ's niet muziekaal zijn want zolang diezelfde DJ's miljoenen mensen kunnen bevredigen op muziekaal gebied heb je geen recht van spreken.
Amsterdam het realife metafoor van het failliet van Nederland en onze beschaving.
www.youtube.com/watch?v=4mB8OBjU5mI
.
Afrojack zou toch ook op meerdere plaatsen draaien? Als je deze mensen ziet, dat wil je toch niet hebben? Amsterdam is inderdaad het grootste pauperdorp van Nederland aan het worden :')
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 13:17
Goddelijk.
i34.tinypic.com/21n051h.jpg
@Wim-Lex | 28-04-11 | 13:13
Ik wil met Q-day ook niet dood gevonden worden in die grafstad. Maar het lijkt me heel kwalijk als ambtenaren wel eventjes zullen bepalen welke muziek toegestaan is en wie er wel of niet een feestje wordt gegund.
We hebben het hier over een vroegere homohoofdstad waar handtasjes tegenwoordig niet meer normaal over straat kunnen. En waar alles met regeltjes en verbodjes vertrut en vernacheld is de afgelopen 15 jaar.
En maar stemmen blijven geven aan die PVDA stront
Gelijk hebben ze. Al die gasten die alleen maar gejatte MP3s spelen, dat moet maar eens afgelopen zijn.
@ Biff Eagleburger | 28-04-11 | 13:11
Briljant toch?!
Amsterdam is het Urk van Nederland intussen....
Er wordt voor ons wel even bepaald wat "leuk" is en wat niet. Op dit soort momenten denk ik dat ik soms moet ophouden met het lezen van nieuws, word er alleen maar ongelukkiger van.
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:11
Ga eens deaud!
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:11
Ik dacht dat op het gemeentehuis van Amsterdam niet echt veel PVV-ers zaten.
En ik reageerde gewoon op wat er gezegd werd.
En wel knap van jou dat jij zou weten dat ik een PVV-er ben.
Helderziende of zo?
Dan wel een slechte want ik ben toevallig geen PVV-er.
Zouden ze op meer plaatsen moeten doen! Organisatoren zetten nu een groot podium neer, helemaal behangen met reclame, paar speakers erop en dan plaatjes draaien. Leuk hoor, dan luister ik wel naar de radio.
Mensen willen live bandjes overal hebben? Jazz/Rock & Roll/Nederlandstalige meuk
Ik moet zeggen dat Live Muziek ook leuk is.
De grootste moordenaar van Amsterdam is de vertrutting. En het slappe pliesie/justisie apparaat zal inmiddels wel rooie roosjes dragen in een nat theezakje.
Quid, je kan ook ergens anders koninginnedag vieren hoor. Buiten die paar honderduizend mensen die naar onze "hoofdstad" gaan interesseert de rest van het land dit zich geen reet.
Amsterdam , waar leg dat dan?
wow ... dus dit jaar wordt het wellicht weer eens gezellig in Mokum ? Geen dreunende trance en hiphop ?
Tof !
Heerlijk, geen boem-boem-boem-tokkies. Van alle verboden in Nederland is dit toch een van de weinige die gunstig uitpakken.
@Pa Cartwright | 28-04-11 | 13:06
"The Techno Viking doesn't dance to the music, the music dances to the Techno Viking".
Zo rollen we in Utrecht. 2 weken geleden, zaterdagmiddag. Wat nou geen interactie?
www.youtube.com/watch?v=bZvYQhE821o
Amsterdam sterft uit op deze manier... Van creatieve hoofdstad tot communistische hoofdstad van Europa.
Klopt; veel vrienden van me organiseerden (los van elkaar) de afgelopen 10 jaar house feesten in Amsterdam en geen van hun heeft dit jaar een vergunning kunnen krijgen.
Amsterdam is zichzelf in rap tempo kapot aan het maken.
Degene die dit bedacht heeft is echt niet van deze wereld. Al jaren en jaren bruist Koninginnedag in Amsterdam op de plekken met DJ's en "mechanische" muziek. Dat zijn júist de plaatsen waar er gefeest wordt. Júist de plekken die mensen aantrekken en júist de plekken waar het leuk en gezellig is omdat het LEEFT, omdat het FEEST is! Wat een onnoemelijke SUKKEL. Die heeft echt NIETS van Koninginnedag in Amstedam begrepen!! Is er waarschijnlijk zelf ook nog nooit geweest of heeft in ieder geval nooit goed gefeest en snapt er niets van als anderen wel feesten en echt lol hebben in plaats van een beetje saai rondslenteren. Life muziek is leuk maar brengt de stad niet tot grote hoogten. Koninginnedag is Koninginnedag niet meer zonder "mechanische" muziek. Kun je net zo goed naar een of ander saai dorp gaan...
@Che_cuevara | 28-04-11 | 13:09
Jaja, begin maar weer over moslims, dat heeft er nu even niets mee te maken.
Jij bent net zo kortzichtig als het volk wat op het gemeentehuis van a-dam zit.
Een PVV tokkie zonder inhoud ben je.
Als je nog iets te melden hebt on-topic dan kan je onder de streep reageren.
---------------------------------------------------
Nu wordt een plaatje draaien tegenwoordig al als kunst gezien. Neemt echt niet weg dat we hier inderdaad met muzikale gnoe's te maken hebben.
er moet gewoon zo min mogelijk volk komen.. dat lijkt me de enige zinnige conclusie uit dit beleid.
DJ's zijn geen muzikanten. Het zijn gewoon nerds die wat met een computertje en een mixtafeltje rondspelen. En ze kopiëren alles wat los en vast is, geen enkel toontje dat ze ooit zelf gecomponeerd hebben. Zijn gewoon losers, op muzikaal gebied dan.
Dit heet nou beleid :-) Amsterdam wil af van de massa's stompzinnige zatlappen uut de provincie en die komen nou eenmaal in grote massa's af op die (even stompzinnige) electrobeats. Als Amsterdammer zeg ik: vooor!!!!
En waarom schoppen ze vander de laan niet uit?
@mijzelf: gegenten = regenten
@Ethisch Verantwoord | 28-04-11 | 13:06
"Over een paar jaar wordt er voor ons besloten welke kleding je aan moet trekken"
De boerka denk ik.
En terecht. Techno music is fucking lame!
@ Etnische Verantwoord
Jeanine van Pinxteren dus. Zal wel een gezellige dame zijn dan...
Zet iemand met een mic bij de DJ. Zodra die een uniform ziet lopen roept-ie ff iets door dat ding en klaar ...
VanderLaan, JE MAG GAAN!!!!!!!!!!!!!
Beste Geenstijl,
Ik stel voor om Jeanine van Pinxteren aan de virtuele schandpaal te nagelen!
Deze vrouw is als voorzitter dagelijks bestuur verantwoordelijk voor de beslissingen die gemaakt worden op het gebied van evenementen.
Hoe haalt dit achterlijke, wereldvreemde, betuttelende figuur het in haar hoofd om voor ons te bepalen naar welke muziek wij mogen luisteren in onze hoofdstad? Betalen wij goedverdomme niet genoeg belasting om daarin vrij te zijn? Moet dat stel gegenten nu ook al voor ons bepalen welke muziek goed voor ons is? Echt te schandalig voor woorden.
Dit soort bestuurders horen thuis in Iran, ze verschillen namelijk niet veel van de gemiddelde ayatolla daar.
Werkelijk waar, ongeloveloos....
Over een paar jaar wordt er voor ons besloten welke kleding je aan moet trekken, welke muziek je op de i-pod mag zetten, wat je wel of niet mag vreten in je eigen huis, dit land zinkt steeds verder weg in het zwarte gat van verbieden, beboeten, betuttelen en controleren. En dat afzinken begint in een stad welke in de wereld bekend staat als vrij, nou mensen, zo vrij is dat hele kut-Amsterdam niet!
Roma's met een trekzak. TechnoViking zou daar wel raad mee weten;
www.youtube.com/watch?v=PozbCdtvixQ
groot gelijk! teringherrie!
@ Djeffo
Hier baal ik inderdaad heel erg van. TWSTD was altijd verantwoordelijk voor een zalige Koninginnedag. Ik heb toendertijd met de organisatie gemailt, om te vragen of er dit jaar ook een editie komt. Zij vertelden mij dat Stadsdeel Centrum met hun nieuwe beleid alle grote evenementen de stad uit wilde hebben en dus gingen korten op hun vergunningen. Zal dus de komende jaren nog kariger worden in de stad. Lekker KANSLOOS allemaal...
Wat lekker. Alleen live-muziek. Goed idee.
Tsja:
www.youtube.com/watch?v=b6Orc4hnOgs
Zo kan het ook.
Was is'n Teschno? www.youtube.com/watch?v=sXCh7VY5N20
Kom op zeg, geef het gewoon toe. DJ´s hadden toch allemaal veel liever gitaar kunnen spelen en zijn bij gebrek aan talent plaatjes gaan draaien. Plaatjes draaien? Deden ze dat maar, ze drukken op een knoppie en er komt muziek uit een kaartje. Duh.
Bla bla bla alsof het jullie iets kan schelen, iedereen wordt toch dronken en baldadig op koninginnedag. Alsof er iemand daarheen gaat voor de muziek.
Ze verkloten ons feestje, dit is ons enige feestje hier. Waarom moest dat nou kapot?
Wat zit hier achter?
* Overlast bij de buren?
* Angst fur Loveparade?
* Waarom appie maar 1 biertje?
* Haat tegen HIP HOP cultuur?
* Heineken en de andere bier commersie?
* ID&T?
* VanderLaan's Haat tegen Amsterdam in het algemeen?
@XaaD666 | 28-04-11 | 13:01
Wat knap van jou, dat je zo feilloos weet in te schatten waar iedereen gelukkig van wordt.
Heel makkelijk op te lossen, geef de dj een (1) drum/triangel/sambabal/noem maar op en laat hem af en toe op dat ding hengsten, dan is het niet louter mechanische muziek meer en kunnen ze er dus niets tegen doen.
Verder zijn gitaren, violen en bijna elk ander instrument ook mechanisch. Dus hoe dan ook is hier geen regel van te maken.
Dan hebben we het nog niet over het altijd gezellige TWSTd podium gehad, dat er dit jaar NIET mag komen :(
www.twstd.nl/2010/nieuws/geen-twstd-qn...
-edit: dat was gisteren al besproken: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/...
Gelukkig is meneer Snuifert ver van 020 te vinden zaterdag
Tis ook wel een beetje belachelijk om overal waar je komt doof te worden van speakers die een kabaal produceren waar niemand gelukkig van word.
Dance is dead
www.youtube.com/watch?v=JEpyTHVk4go
ha mooi zijn we ook van die kut draaiorgels af
verklaart een hoop:
www.centrum.amsterdam.nl/bestuur_raad_...
Amsterdam probeert met hun nieuwe beleid ook nog eens alle grote evenementen uit het centrum te weren gedurende Koninginnedag. Ben wel benieuwd welke persoon of personen verantwoordelijk zijn voor deze beslissing, want blijkbaar hebben volgens hun een groot deel van alle Amsterdammers geen behoefte aan een bruisende binnenstad met dikke feesten en een sfeer om U tegen te zeggen.
Smerige commies die zoiets bedenken. Al kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Michelos | 28-04-11 | 12:56 | Gej zeggut.
Whahaha 020 wordt helemaal afgebroken door linkse grachtengordel paupers, volgende verkiezingen lekker weer PvdA stemmen mensen, dan heeft de rest van NL ook wat te lachen.
Heel goed idee, zulk soort eentonig kabaal past niet bij koninginnedag.
Volkomen terecht hoor. Doe dat maar in de snelkookpan of op Spaarnwoude. Niemand, behalve een paar breezasletjes met een IQ van rond de dollarkoers - zit daar toch op te wachten in de binnenstad??
Cultuur: per definitie nooit de jouwe. Zo rolt links.
Amsterdam had het, ooit in een ver verleden
-weggejorist-
Jonguh toch. Voor mechanische house/dance muziek moet je dan ook al jaar en dag in 040 de gekstuh zijn tijdens qday. 020 moet je per definitie niet heen willen met zijn allen. Lopen teveel mongols. Ofnie kut.
Net zoals dat geen auto meer zonder katalysator wordt gemaakt, wordt geen muziekstuk meer volledig lekker zonder gebruik van de computer.
Waarom zijn er überhaupt filmfestivals als een podiumvoorstelling veel "levendiger" zou zijn?
'opgedroogd strontkruim dat in de aarsharen is blijven hangen'
oftewel: Tarrels
Stokman | 28-04-11 | 12:53 |
Altijd -1 voor het fout spellen van 'sowieso'. Dat moeten we gewoon niet willen met z'n allen.
Verrekte babyboomerts. Vreten zichzelf op van jaloezie dat ze zelf niet op t idee van 'mechanische' muziek zijn gekomen, dus niet levend.
-weggejorist-
Doet me denken aan bevrijdingsfestival Zwolle dit jaar, ook geen Dance muziek.
www.bevrijdingsfestivaloverijssel.nl/c...
Je zou haast gaan denken dat het een complot is !
Muziek kan nooit mechanisch zijn.
House is geen muziek maar geluid.
Zoals ik het lees: als je een live zanger neerzet en als DJ je set op cd zet mag het weer wel...
*zucht* toch maar verhuizen? Nee gewoon PVDA er uit trappen...
MC erbij en klaar
Sowiezo nooit naar 020 met koninginnedag. Kuddevolk, hutjemutje door 020 lopen en wachten tot je bier komt. Stokman zegt balkon, koelkast met bier en vooral geen 020..
GS in "OMG AMSTERDAM KUDTSTAD"-non-shocker.
Serieus. Ga je schamen 020. Amsterdam heeft het allang niet meer. Thanks Rood College, Iping voorop.
Ooit was het met Koninginnedag gezellig in Amsterdam...
Gewoon een gast met een trompet erbij zetten en hoppaaa het mag weer.
Rockism!
"Brandend zand", (en nergens water) zou het prima doen in Amsterdam.
(vertaald in het Arabisch natuurlijk) #grachtenleegpompen
Dus een dj en iemand die eroverheen staat te blazen met een didgeridoo mag wel. Zo opgelost.
De kulturkammer had destijds ook van dat soort directieven.
Maar men is weer lekker bezig het de babyboomers naar de zin te maken. U heeft op Qday de keuze tussen singer-songwriters, singer-songwriters of singer-songwriters.
Klagen jullie over het muzikaal inzicht van ambtenaren? Wie is er dan verantwoordelijk voor de populariteit van Nick en Simon en Jan Smit? De 'to be' fail van de 3J's? Ik zeg: meer geld naar muziek!
WTF?! Sinds wanneer gaat Amsterdam zich met de inhoud van vrij entertainment bemoeien? o wacht....
prima, die fantasieloze dreunen zijn niet om uit te houden.
Gelukkig hebben we Dries Roelvink nog...
Dit is een grap. Dit is gewoon een grap... Toch?
Cool dit jaar geen dance, count me in!
Omdat Marco en Guus zoveel meer rocken en bouncen dan Armin van Buuren?
REAGEER OOK