Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marcel van Dam sloopt Job Cohen

exota.jpgJob Cohen gisteren zien zitten bij #PenW over "De Zeeuw"? De gedoodverfde oppositieleider (roflol) kwam qua argumenten jegens Rutte niet verder dan een herhaald 'Hij moet dit niet doen, hij moet dit niet doen, hij moet dit niet doen.' Paul Witteman werd er gek van, vergat zijn rol als sms-vriend en begon zowaar scherpe vragen aan Cohen te stellen. Vandaag is het woord aan een andere VARA-dinosaurus, Marcel van Dam. Uit zijn VK-column: "Cohen is geen vechter, geen kopman, geen inspirator. Hij loopt niet harder dan zijn polsstok lang is, laat staan dat hij verder wil springen. Hij heeft een nummertje getrokken en wacht tot hij aan de beurt is." Au. Kogel uit eigen kamp. Die doen extra pijn, vooral als ze eerst in het zuur gedompeld zijn door Van Dam. En dit is nog maar het begin: "Tot nu toe ben ik terughoudend geweest met kritiek op Cohen." Het voordeel van de twijfel is op. Cohen is 'niet de man is om effectief oppositie te voeren', aldus de oude Ombudsman. De doodsteek zit in de subtiliteit van de laatste zin van zijn column: "Job Cohen is een integere bestuurder en een achtenswaardige man." Dolk. Rug. Pijn. Job Cohen officieel onrendabel verklaard.

Reaguursels

Inloggen

@HIL | 28-04-11 | 21:53
-
Oeps. Mag ik gevoeglijk voorstellen dat u publiekelijk geradbraakt en gevierendeeld wordt voor een poging tot het opzettelijk verschteren van een weblog?

azoturie | 29-04-11 | 00:20

Oeps !

HIL | 28-04-11 | 21:53

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

-weggejorist-

HIL | 28-04-11 | 21:52

Kan iemand die Marcel van Dam eens wissen of zo? Ben dat wanstaltig, eigengereid en betweterig zuiptypetje al beu sinds 1800 of zo....
Beloning is bespreekbaar !

HIL | 28-04-11 | 21:52

Job Cohen en Marcel van Dam. Ook onze kleinkinderen zullen hen straks nog kennen. Het is toch niet zo vreemd dat Nederland steeds dommer wordt.

strikdewepstroper01 | 28-04-11 | 20:39

Gisteren was ook echt genant.... ik had ook maar 1 vraag: waarom zit je daar? Maar goed Job mocht ff lekker geen gal spuwen...

Behangdelul | 28-04-11 | 20:04

De bruinhemden van Joop zijn ook weer bezig om op het minnetje te klikken.

Onderbuik | 28-04-11 | 17:04

@Holzenbein
Je bedoelt dat je alleen onwaarheden kunt vertellen, kom op zeg niet zo somber.

Onderbuik | 28-04-11 | 16:57

@Onderbuik | 28-04-11 | 13:52
Dus dan kun je beter niets zeggen? Interessant standpunt ja.

Hölzenbein | 28-04-11 | 15:50

Als mens lijkt Job Cohen me een prima gozer(in tegenstelling tot die van Dam), maar hij is niet geschikt als politicus. Hij heeft de achterbaksheid er niet voor. Als ik hem was zou ik gelijk kappen, weg bij dat zooitje schijnheiligen in Den Haag. Ik denk dat hij niet aan dit avontuur was begonnen als hij had geweten dat de volkspartij voor vrijheid en democratie (haha) zou winnen.

dexter_morgan | 28-04-11 | 15:45

Wie is stukjestyper 'van Rossem' nou weer? Of zou het dan toch die Amerikanoloog ... naaah.

broomstick | 28-04-11 | 14:48

@leo de pejo 12.11
Ook gezien, W vraagt waarom dan ? en Cohen maar stamelen, wel 10 "ik vind " in een minuut, lijkt me een mooie verkiezingsleus voor cohen, stem Pvda want " Ik vind ".
Wedden dat de dwdd dit niet gaat uitzenden.

Uw Verzekeringsadvis | 28-04-11 | 14:39

Als die MvD geen zinnigheden kan verzinnen, laat ie dan in godsnaam zijn kop houden. De ene incompetente verwijt de andere incompetente dat ie incompetent is..
Nee, de ene heeft een bruinere arm gehaald in het verleden bij de partijbonzen dan de ander. Daarom meent de een de ander de les te mogen lezen. Zijn hele leven is hij al compleet los van de werkelijkheid geweest, daarom is hij blijven hangen in het walhalla van incompetenten en heeft hij het ene pluche verruild voor het andere. Alleen niet op grond van verdiensten..

blaster | 28-04-11 | 14:10

Goed ! En nu het nieuws....
Gisteren hoorde ik een goeie.... Wie van de drie bestaat?
De Kerstman, Doornroosje of een competente politicus?
Inderdaad, Doornroosje. Want die kan je in de Efteling zien en die andere twee bestaan alleen in sprookjes...!

blaster | 28-04-11 | 14:05

waarom van dam weer uitnodigen kunnen zij geen betere gasten meer krijgen lijkt wel een low budget rtl 4 programma om je eigen oude mensen telkens uit te nodigen. voora gee krtisiche vragen stellen dat is niet goed. laatst zal ik ook al sonja voorbijkomen.

kan iemand van dam uit leggen hoe die moet tweeten wordt lekker rusitg op de tv.

P&W, probeer eens goede gasten uit te nodigen die er toe in nederland die echt achtergrond verhalen hebben en een beetje niveau.

dolffie | 28-04-11 | 13:55

@Hölzenbein | 28-04-11 | 12:40
ps. Bovendien is het een zwaktebod om te zeggen: hij (of zij) doet het ook.

Onderbuik | 28-04-11 | 13:52

@Hölzenbein | 28-04-11 | 12:40
Dat woordje "vooral" kun je beter weglaten, dat klopt niet.

Onderbuik | 28-04-11 | 13:49

@Tim Grimbek | 28-04-11 | 13:29

Denk niet dat Job hier veel tegen kan doen.
PVV en VVD zijn hier ongevoelig voor.
De zwakte van dit kabinet ligt bij het CDA. De dadendrang van de PVV en VVD kan voor het CDA op enig moment te ver zijn gegaan, waarop de CDA zich eruit terug trekt. Om als oppositie effect te sorteren kan deze beter zijn pijlen richten op het CDA.

jaco | 28-04-11 | 13:42

Het was gister lachen gieren brullen bij p&w. Die job lijkt net een middelbarescholier die voor het eerst een spreekbeurt heeft. Het is fucking genant.

daab | 28-04-11 | 13:42

Van Dam is een enge man die eng praat. Job is een vriendelijke man. Op termijn zal deze vriendelijkheid positief gaan uitwerken voor Job.

jaco | 28-04-11 | 13:32

Een jaar Job Cohen: geen vechter of kopman

Voor mij was Job Cohen de beste burgermeester van Nederland. In een functie waaraan weinig macht kleeft, verzamelde hij zoveel gezag dat iedereen hem als eerste burger accepteerde en waardeerde. In het hysterische debat over integratie wist hij het hoofd koel te houden met de boodschap dat integratie nooit is te realiseren met vernedering en confrontatie, wel met wederzijds respect en geduld. Hij was de enige politicus in Nederland die zonder grote woorden Wilders zijn plaats wist te wijzen.

Het was jammer voor Amsterdam, maar een belofte voor progressief Nederland, toen hij een jaar geleden, op 25 april 2010, werd gekozen tot lijsttrekker van de PvdA. Wat is er van die belofte terechtgekomen? In het april/meinummer van de glossy Maarten staat een interview met Job Cohen dat de gelegenheid biedt kennis te nemen van zijn visie op de actuele politiek.

In telegramstijl. Over de laatste verkiezingen: Cohen was blij en niet blij met de uitslag. Het kon slechter, maar het moet beter. Voor het geval het kabinet-Rutte geen meerderheid krijgt in de Eerste Kamer: De PvdA gaat dan niet roepen dat het kabinet weg moet, maar hij kan zich goed voorstellen dat als het kabinet er niet in slaagt belangrijke wetten door de Eerste Kamer te krijgen het 'met de pootjes in de lucht gaat'. Over de polarisatie tussen links en rechts: Dat vindt Cohen geen goede ontwikkeling. Hij ziet met lede ogen het politieke midden afbrokkelen. Daarom wilde hij niet in een kabinet met alleen VVD en CDA, want dan zou het midden verder afbrokkelen. Maar wel wil hij met beide samenwerken en regeren.

Je ziet een beweging naar rechts, maar er komt een moment dat die beweging weer de andere kant opgaat. 'Dan zijn wij weer aan de beurt', zegt Cohen. Waarom de sociaal-democratie niet profiteert van de crisis die door rechts is veroorzaakt. Dat begrijpt Cohen ook niet. 'We moeten ons goed realiseren waarvoor we als partijen ooit zijn opgericht.' De idealen van toen zijn nog springlevend en die moeten we verbinden met de vragen van nu. Hoe gaan wij om met duurzaamheid, vergrijzing en globalisering? 'Dat wordt hard werken en nadenken.' Is Cohen voor verdere integratie en versterking van Europa? 'Op de langere termijn wel', maar 'nee, op dit ogenblik moeten we niet harder lopen dan onze polsstok lang is.'

Over de verzorgingsstaat: die wil Cohen zo veel mogelijk intact laten, maar dat betekent niet dat hij niets wil veranderen, want dat zou ten koste van de verzorgingsstaat kunnen gaan. Over het meegaan van de sociaal- democratie met het neoliberalisme in de jaren negentig: de neoliberale koers is ingezet omdat de overheid te groot was geworden en niet meer goed functioneerde. Daarom moest de markt een grotere plek krijgen. Maar dat heeft ook niet gebracht wat we ervan verwachtten. Daarom moeten we pas op de plaats maken met de privatiseringen.

Nergens in het interview geeft Cohen een herkenbaar sociaal-democratisch antwoord, het is altijd een beetje ja en een beetje nee, het kan vriezen en het kan dooien. Het zijn antwoorden waar geen politicus zich een buil aan kan vallen.

Tot nu toe ben ik terughoudend geweest met kritiek op Cohen. Iedere nieuwe politieke leider heeft een flinke tijd recht op het voordeel van de twijfel. Maar in het afgelopen jaar heeft mijn twijfel zich omgezet in de overtuiging dat Cohen niet de man is om effectief oppositie te voeren tegen een kabinet dat alles waar sociaal-democraten trots aan kunnen ontlenen, kapot maakt. Wat weerloos is, wordt waardeloos gemaakt.

De sociale werkplaatsen worden afgebroken, net als het hoger en speciaal onderwijs. Van de crisis wordt gebruik gemaakt om rijken rijker te maken en armen armer. Gelijke rechten voor minderheden worden ondergeschikt gemaakt aan de vooroordelen van de meerderheid. Het kabinet eet genadebrood van een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en humaniteit als een achterhaald speeltje van de elite ziet.

Cohen mist zichtbaar de ambitie en het vermogen om daar een sociaal-democratische toekomstbeeld tegenover te zetten. Hij is geen vechter, geen kopman, geen inspirator. Hij 'loopt niet harder dan zijn polsstok lang is', laat staan dat hij verder wil springen. Hij heeft een nummertje getrokken en wacht tot hij aan de beurt is.

Jammer, want Job Cohen is een integere en bekwame bestuurder en een achtenswaardig man.

Marcel van Dam is socioloog. opinie.volkskrant.nl/auteurs

Tim Grimbek | 28-04-11 | 13:29

@Onderbuik | 28-04-11 | 12:29
Er zijn er meer (ook en vooral uit de rechtse hoek) die haatzaaiend tegen anders denkenden zijn.

Hölzenbein | 28-04-11 | 12:40

Marcel van Dam leeft in het verleden, bovendien is hij intollerant en haatzaaiend tegen anders denkenden (bv. Fortuyn), ook van Dam heeft (net als Cohen) geen antwoorden op het rechtse kabinet. Dat hij Cohen gaat bekritiseren is terecht, maar laat hij niet vergeten ook eens naar zichzelf te kijken...

Onderbuik | 28-04-11 | 12:29

Laat Cohen alstublieft blijven! Cohen richt zoveel schade aan bij de PvdA dat hij de beste garantie is voor een verkiezingsnederlaag.

Korreltje Zout | 28-04-11 | 12:27

Je zou er om kunnen lachen, ware het niet dat dit soort mannen ons land om zeep helpen. En dat is niet om te lachen.

tjokdee | 28-04-11 | 12:24

Marcel Van Dam. Die wordt zelfs binnen de partij van de mongolen al niet meer serieus genomen. Laat staan dat er nog iemand naar 'm luistert.

Willem VanDer Decken | 28-04-11 | 12:23

@ libero | 28-04-11 | 09:53 - Dikke vette ROFLOL!

Rikketiktik | 28-04-11 | 12:13

Tja, en als Marcellius Rattus Achterbaksus van Dam iemand volledig naar de kloten wil helpen doet ie dat gewoon.

ojédiaré | 28-04-11 | 12:12

Tijdens P&W voelde ik een DWDD momentje opkomen. Tientallen keren begon hij met "Ik vind".
Vraag me alleen af of zoiets bij DWDD uitgezonden gaat worden aangezien het natuurlijk wel om troeteldier Job Cohen gaat.

leo de pejo | 28-04-11 | 12:11

@Pigbag | 28-04-11 | 11:53
Misschien kan ie nog wat tips vragen aan PREMIER Rutte die tijdens een spoeddebat over het passend onderwijs liever bij de Libelle zat aan een gezellig koffiekransje.

Koekje erbij?

Hölzenbein | 28-04-11 | 12:07

[Q] "Job Cohen is een integere bestuurder en een achtenswaardige man." [/Q]

Dat is ook de fout: je zet nou eenmaal geen muskuiken in een arendsnest.

ZKH EénOog | 28-04-11 | 12:07

Roemer is een betere oppositieleider!!

dutchdiva | 28-04-11 | 11:54

Gelukkig is er voor een serieus debat over een serieus onderwerp nog altijd het Libelle Nieuwscafé LIVE, met Job Cohen over Het Nieuwe Winkelen! Alle trends op het gebied van webshoppen, ècht winkelen en het gewone boodschappen doen. Job Cohen is op 2 mei een van de gasten waar aanwezige Libelle-lezeressen (OMG!) in de gelegenheid zijn hem allerlei persoonlijke vragen (OMG!!) te stellen. Hij biecht in de eerder verschenen Libelle Nieuwscafé Krant op dat hij een hekel heeft aan winkelen (OMG!!!). Maar een stad zonder winkels, daar zou hij niet in willen wonen.(OMG!!!!) Maandag 2 mei, in Dudok, Den Haag. Zet 'm op Job, laat je tanden zien!

Pigbag | 28-04-11 | 11:53

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 11:30

(schudt meewarig het hoofd)

Nomina odiosa sunt | 28-04-11 | 11:45

-weggejorist-

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 11:30

@Jean | 28-04-11 | 11:17
En daar ben ik het helemaal mee eens!

Hölzenbein | 28-04-11 | 11:28

Leave Job alone!
het beste wat de PVV stemmers kan gebeuren is een oppositieleider als Job.

mr.nice.guy | 28-04-11 | 11:27

@Snikkeldrift | 28-04-11 | 10:50
Gaan we weer lekker persoonlijk worden? Ik ben geen beschermer van links, maar gewoon beschermer ter bestrijding van het verkondigen van onzin. Ook als links onzin vertelt (of is van Dam niet links?) dan zeg ik het ook.

Natuurlijk weet ik wie Rutte is en of ik dat leuk vindt ja of nee of ie politiek leider en premier is doet hier niets ter zake. Dat punt wou Cohen nou juist maken dat hij het niet goed vond dat Rutte zoiets als het gesprek in het torentje (waar het om gaat) als PREMIER doet. Cohen vond dat de PREMIER er voor iedereen moet zijn en in DIE functie en dat politieke gesprekken door andere VVDers gedaan moet worden. Totaal legitiem, totaal duidelijk, maar dat snap jij waarschijnlijk niet, of je wil het niet snappen, dat kan ik wel uit je tekst opmaken of niet?

En als we een PvdA-er als premier hadden gehad dan... gaat en ging het ook niet over. Je lult dus, wat dat aan gaat, gewoon uit je nek over zaken die er helemaal niets mee te maken hebben, met dat gesprek. Hoe typisch.

Hölzenbein | 28-04-11 | 11:27

Van Dam heeft gelijk. Iedereen weet het, de PVDA weet het en Cohen weet het. Maar ja, wie moet het dan overnemen? De PVDA gaat ten onder aan inteelt.

Het CDA | 28-04-11 | 11:20

Cohen is een beschaafd mens, Van Dam niet.

Jean | 28-04-11 | 11:17

Niets nieuws toch, ze zeggen het zelf; uitgesproken.
Finito. Basta.

Flushing | 28-04-11 | 11:17

Van Dam is net zo gek als die incompetente Cohen.

msgambler | 28-04-11 | 11:10

Het is ironisch dat JC vind dat het uitnodigen van een Zeeuws statenlid in het torentje niet kan omdat dat misbruik is van de positie van de MP. Nou, hoe noem je dan de campagne van de PvdA voor de provinciale staten verkiezingen? Dat was regelrechte landelijke partijpolitiek JC zou wel even met zijn 'sneeuwschuiver alle kabinetsvoorstellen in de eerste kamer van de baan schuiven'. Daarmee marginaliseer je de rol van de eerste kamer en aard van de provinciale staten verkiezingen. Je kunt de tweede kamer verkiezingen niet nog eens dunnetjes overdoen, want dan kan je beter de eerste kamer en de provinciale staten afschaffen (geen slecht idee overigens). En dat nou uitgerekend deze persoon vind dat een MP zijn positie niet mag misbruiken voor het beïnvloeden van de getrapte eerste kamer verkiezingen is zo hypocriet als het maar kan zijn.

pislink | 28-04-11 | 11:08

JC gaat het waarschijnlijk niet aan boord nemen.
Commentaar van "buitengewoon minderwaardig mens" Marcel "Exota" van Dam kun je al niet al te serieus nemen, zal de reactie zijn.
Vraag blijft waarom je zo'n bazelende bellenblazer gaat bombarderen tot "grote roerganger" is mij ook al een groot raadsel.
Lijkt meer op een besluit dat is genomen na een avondje flink doorzakken in de Bierkeller van tante Mien op de hoek aan de Stammtisch.
Men is het gloeiend met elkaar eens en jut mekaar steeds verder op.
De voorstellen worden steeds wilder en wilder en plots doet iemand het voorstel om JC tot "Grote roerganger" te benoemen.
De volgende dag komt de realiteit keihard binnen en vechtend met grote Katers is de vraag; Wie goedverdoeme kwam met dit idee ??
Diegene gaan we een geheel verzorgde vakantie aanbieden naar de Goelag Archipel voor vooralsnog onbeperkte duur.
Om zich onledig te houden mag ie daar onbetaalde arbeid verrichten in de vrije natuur.
Want u weet; Arbeid maakt vrij, aldus een wervende tekst van andere socialisten van even geleden.

said_fred | 28-04-11 | 11:06

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:58

Scherpe riposte. Echt waar.

Nomina odiosa sunt | 28-04-11 | 11:05

-weggejorist-

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:58

Job Cohen was bij PenW in totaal ongeveer 6 minuutjes aan het woord. In die tijd zei hij zesentwintig keer "ik vind" (hoewel hij het meestal uitsprak als "ik fin"). Normaliter zet DWDD dit soort excessen op een rij in 'de tv draait door', maar dat zal in dit geval wel niet gebeuren. Buiten die zesentwintig keer, gebruikte hij ook nog eens tweeëntwintig keer "ik". Gemiddeld zei hij dus om de 7,5 seconde "ik". Nu vraagt u zich misschien af of ik niks beters te doen heb. Wel, de tijd die het kostte om naar Job Cohen te luisteren was toch al verloren, dus dan bedenk je een alternatieve bezigheid.

dopinie | 28-04-11 | 10:55

Jan Pronk draait zich om in z'n graf. Oh wacht...

Montgomery Burns | 28-04-11 | 10:53

@Hölzenbein | 28-04-11 | 10:40: het was een vrije interpretatie van het "gesprek", oh Grote Beschermer van alles wat links is jij. Dat kan je uit de stijl wel opmaken of niet? Cohen zei helemaal niets. Nul. Hij gaf geen adequate onderbouwing, hij gaf zijn mening. Tot 100x toe. Rutte IS premier. Of je dat nou leuk vindt of niet. En hij IS politiek leider van de VVD. Het is allemaal semantiek en een complete non-discussie wat mij betreft. Als we een PVDA-er als premier hadden gehad en het was zo gelopen had ik me er nog niet druk over kunnen maken. En dan dat "weet je wie het allemaal wel goed deed, dat was (heel toevallig, echt waar!) Wim Kok. Die kon dat allemaal HEEEEEL goed scheiden. Mwahahaha.

Snikkeldrift | 28-04-11 | 10:50

Die demoniserende fossiel kan beter die dolk in zijn gehele partij steken en de stekker eruit trekken. Waardeloze bende daar op Links.

Bergamo | 28-04-11 | 10:47

Als we het over onrendabel hebben. Hoe gaat het eigenlijk met Fatima?

DijenkletserT | 28-04-11 | 10:47

@rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:06 -1
*Afspraak voor MRI-hersenscan voor hoofd-comet maken doet* Ik moet zeggen dat u na het maken van dit reaguursel GEEN betere nick had kunnen bedenken.....
@Ad Fundum | 28-04-11 | 09:54+ veel.
*Blij is dat er nog weldenkende individuen op deze roote aardkloot rondlopen*

Hollander01 | 28-04-11 | 10:47

Voor de toekomst van ons land en de PvdA lijkt het mij het beste dat Cohen nog jaren aan de macht blijft... Daar veranderen de inkoppertjes van deze socioloog niets aan.

Davidson | 28-04-11 | 10:44

@NoMinister | 28-04-11 | 10:16 |
Ja daar ben ik dus ook bang voor, waar gaat deze "bekwame bestuurder" straks weer zijn linkse thee(gal) uitspuwen?

Er is vast nog wel een hogeschool die Job wil hebben? Of zijn die baantjes alleen voorbehouden aan uitgerangeerde VVD'ers en D66'ers die hun zakken willen vullen?

.KicksAss | 28-04-11 | 10:43

Nu ja. Achtenswaardig is in ieder geval wat vriendelijker dan minderwaardig.

E-cards | 28-04-11 | 10:41

@Snikkeldrift | 28-04-11 | 10:08
Als je een riedeltje op gaat sommen dat Cohen gezegd heeft dan moet je het ook goed doen en op een eerlijke manier en hier geen onzin schrijven. Je zet het gesprek in de verkeerde context. Cohen had het er over dat Rutte die gesprekken niet in de functie als premier moet doen (nogmaals in de functie van premier). Duidelijke taal van Cohen. En penw maar blijven doordrammen (onprofessioneel), want het zinde hen duidelijk niet, maar Cohen had al vijf keer uitgelegd waarom hij dat vond. Beetje kinderachtig om Cohen daarmee onderuit te halen.

Hölzenbein | 28-04-11 | 10:40

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:29

Helemaal waar! Rechtsche mensen neuken niet buiten de deur en gebruiken al helemaal geen drugs. Dat soort zaken zijn immers alleen voorbehouden aan linksche vrijbuiters nietwaar? Pleur toch op joh, puberende sufkudt.

Nomina odiosa sunt | 28-04-11 | 10:40

Dat rijken rijker worden is niet iets van de laatste paar maanden. Ook onder de PVDA werden rijken rijker, niet in de laatste plaats Marcel van Dam zelf.

Angelica | 28-04-11 | 10:39

Van Dam wil dus leider van de PvdA worden...

da wizard | 28-04-11 | 10:36

eens

quasiintellect | 28-04-11 | 10:33

@rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:29
Dat is precies wat nu al gebeurd en/of bezig is.

vetkleppert | 28-04-11 | 10:32

Dus jij bent door de crisis rijker geworden, Marcel

watsinneneem | 28-04-11 | 10:32

Cohen sloopt zichzelf wel, daar heeft hij Van Dam niet voor nodig

ranzige aap | 28-04-11 | 10:30

-weggejorist-

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:29

@acac | 28-04-11 | 10:23

Onze bevolking bestaat voor 70 procent uit onrendabelen, misdadigers, uitkeringstrekkers in binnen- en buitenland, pedo's, publieke omroep werknemers en moslims. Dus de PVDA zal altijd met gemak die kiesdrempel halen, helaas...

Creaguurder | 28-04-11 | 10:28

Heerlijk, zoals dit op zijn PVDA's gaat.
Vanuit eigen kamp wordt Job Cohen van achter verwoestend in zijn ballen getrapt. Zodanig hard dat hij daarna alleen maar op de grond kan vallen en niet meer kan doen alsof er niets aan de hand is.

Maar ik realiseer me dat er geen enkele baat is bij een aftreden van Job Cohen. Hoe kreupeler de oppositie van de PVDA, hoe beter voor rechts. Laten we dus hopen dat Job echt nog een lange tijd aan kan blijven en niet wordt vervangen.

En als het kabinet slim is doen ze dus echt een beetje voorzichtig met Job Cohen. Want voorkomen moet worden dat ie door een hard debat weer onderuit gaat, zodat er discussie over zijn positie dreigt te ontstaan. Rechts moet Job koesteren.

Schout-bij-nacht | 28-04-11 | 10:28

Geyl!
Internet PvdA fittie - publiek via dode bomen.

@Ad Fundum
Check

Hoe langer Job Cohen de PvdA leidt, hoe beter onze kansen worden om van deze treurige hoop misbraaksel verlost te worden. Immers - een partij met 1 zetel - zoals PvdD, SGP, Rita, FTW en ga zo maar door dienen alleen nog voor het amusement.

En over twee keer vier jaar komt ook .nl er achter dat er een kiesdrempel van 5% nodig is. Dan zijn dit soort idioote clubs verleden tijd.

acac | 28-04-11 | 10:23

Zou Van Dam zélf weten uit welke grafrede die "achtenswaardige man" afkomstig is - of is dit een slip of the pen...?

agnes kantnochwal | 28-04-11 | 10:22

Tijd voor Marcel en Job om eens gezamelijk een kopje thee te gaan drinken.

Wim-Lex | 28-04-11 | 10:19

Haha destructief linksch op zijn best!

repulse | 28-04-11 | 10:19

.KicksAss | 28-04-11 | 10:12

Maar wat gaat hij dan doen? Die man is een gevaar in ieder bestuur.

Van mij mag hij lekker klunzen in de oppositie.

NoMinister | 28-04-11 | 10:16

Wat een gotspe, Marcel van Dam de socialistische roodhoofd sloopt Cohen hahaha. Van Dam zit aan de zijlijn te gillen hoe het moet, deze man moet verdwijnen en nooit meer terugkomen, inclusief Cohen natuurlijk...

lanexxx | 28-04-11 | 10:16

Er valt toch niks meer te slopen aan Cohen?
En aan M. van Dam ook niet wat dat aangaat, al honderd jaar niet meer.

Creaguurder | 28-04-11 | 10:16

Ik kots van/op Marcel van Dam. Wie niet, eigenlijk.

Montgomery Burns | 28-04-11 | 10:13

Onrendabel verklaard.
Handig denkt Job, dan kan ik subsidie en een uitkering aanvragen!

ZDEV | 28-04-11 | 10:13

.. jammer dat deze steenrijke villabewoner nog steeds zijn sociaal bewogen en socialistische prietpraat moet laten horen. Ik zou denken dat hij daar nu wel genoeg persoonlijk gewin van genoten heeft.
Schopt dat minderwaardige mensch ook nog eens tegen het aangeschoten wild.

Jan Passant mk2 | 28-04-11 | 10:12

@rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:06
Beter, mooier en veiliger

Che_cuevara | 28-04-11 | 10:12

Geert had gelijk, de kogel komt wel degelijk van links... alléén dan voor hun gedoodverfde "oppositieleider" muahahahaa, exit Cohen. Ik geef het een paar maandjes en dan is 'ie weg!

.KicksAss | 28-04-11 | 10:12

'Cohen heeft in Amsterdam al bewezen dat zijn ideeen steengoed zijn.'
@rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:06
You're kidding, right?

Ad Fundum | 28-04-11 | 10:12

De Literator | 28-04-11 | 09:55

Strop?

Islamofop?

NoMinister | 28-04-11 | 10:09

Dat had nog wat langer verzwegen moeten worden. Hoe mooier kun je het hebben: een pvda-voorman die eigenhandig de nek van z'n eigen partij omdraait. Te mooi voor woorden. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "Na het failliet van de hoofdstad, tekent Cohen tevens voor het failliet van de pvda" .

Cor Rupteling | 28-04-11 | 10:09

Wat weerloos is (Exota) wordt waardeloos gemaakt, niet waar Marcel? De opmerking tegen Fortuyn was ook iets waar een sociaal-democraat trots op kan zijn, niet waar Marcel? Lekkere hypocriete ransaap dat je er bent! Anyway, hij heeft natuurlijk gelijk over Cohen, het was gisteren best opzienbarend bij P&W:

PW: u bent niet zo blij over het gedrag van Rutte in het torentje met die zeeuw?
C: nee, Rutte moet premier en partijpolitiek scheiden.
PW: maar waarom dan?
C: omdat ik niet vind dat dat kan.
PW: maar waarom niet dan?
C: het mag gewoon niet kunnen.
PW: MAAR WAAROM NIET DAN?
C: ik vind dat het niet moet kunnen.
PW: maar Rutte doet het wel prima he?
C: Ja, eigenlijk wel... Ja, sommige dingen vind ik niet dat ie dat goed doet, maar eigenlijk doet ie het best goed ja...

Het was niet een denderend staaltje PvdA-reclame :)

Snikkeldrift | 28-04-11 | 10:08

Een hele bekwaaaaaaaame man... Een ergere kwalificatie kun je binnen die generatie niet krijgen (Googletip: Wim Kan)

Godsammekraken | 28-04-11 | 10:07

-weggejorist-

rockaroundtheclock | 28-04-11 | 10:06

Ik zie niet hoe de complimentjes in de laatste zin een 'doodsteek' zijn. Verder zijn de woorden terecht, Cohen is simpelweg een zoutzak.

Stoppenkast | 28-04-11 | 10:06

De oppositie wordt gestuurd en gecontroleerd door de PVV.
Er wordt enkel en alleen "NEE" geroepen tegen een stelletje politieke leeghoofden. Een constructief debat -al dan niet met ideeën uit de oppositie- is er tijdens dit kabinet nog niet gevoerd.

MadDieu | 28-04-11 | 10:05

Toch een lekker pensioen op kunnen bouwen!

starry | 28-04-11 | 10:04

Aldus de heer Van Dam. Salonsocialist die jaren achtereen een salaris van 300K per jaar opstreek voor het voorzitten van de 'verschillige' omroep. Hij heeft er met zijn gedrag en dubbele moraal nadrukkelijk aan bijgedragen dat Wilders humaniteit als een achterhaald speeltje van de elite kan wegzetten. En nu als de ultieme gotspe is meneer toegetreden tot de gelederen van de SP. Zou hij ook een deel van zijn ongetwijfeld exorbitante VARA pensioen afdragen aan de SP partijkas?
Wat weerloos is wordt waardeloos gemaakt door figuren zoals de heer Van Dam. Door het voorbeeld dat deze geweldige inspirator jarenlang heeft gegeven is een hele generatie opgegroeid met het idee dat je het in Nederland uitstekend voor elkaar kunt hebben door zo hard mogelijk te roepen hoe zielig en achtergesteld je bent en je hand vooral zo lang mogelijk op te houden bij de overheid.

jaegermeistertje | 28-04-11 | 10:03

@ Trekfolie2.0 | 28-04-11 | 09:57
Dank voor je bijdrage, sta ineens heel anders in het leven en ga nu alleen nog maar lievv doen

libero | 28-04-11 | 10:03

Ik begrijp echt niet dat zo een smeerlap nog mee mag doen in het openbaar debat, altijd weer wordt hij opgetrommeld de perfert, die exota ten gunste van zijn familie kapot heeft gemaakt, door een fles van die firma kapot te laten schieten met een luchtbuks, dat was de man die Pim Fortuin in het openbaar een "minderwaardig mens" durfde te noemen.
Bah

boost | 28-04-11 | 10:00

Van Dam is nog steeds zuur dat hij geen lijsttrekker geworden is toentertijd, dan doet ie maar even een vies spelletje tegen Cohen.

Hölzenbein | 28-04-11 | 10:00

Toch, erg liev. Pluskudo'tje van ome Bommie. Kus!

(en nou oprotten dankuwel)

Don Bomgordello | 28-04-11 | 09:59

@Trekfolie2.0 | 28-04-11 | 09:57
Valentijnsdag is al geweest hoor

Che_cuevara | 28-04-11 | 09:58

-weggejorist-

Trekfolie2.0 | 28-04-11 | 09:57

En Greet zag dat het goed was.

Che_cuevara | 28-04-11 | 09:57

kapotte_stofzuiger | 28-04-11 | 09:41

En met gas weten zo ook wel raad. Tevens dol op kapot maken (onderwijs, leger, binnenlandse veiligheid), andermans spullen confiskeren (nivelleren), lid zijn van de juiste partij (), demoniseren (iedereen die het niet met ze eens is, hoe dichter bij de waarheid en hoe terker het argument, des te kwaadaardiger de reactie) en superioriteit (maar als je altijd maar gelijk hebt, word je natuurlijk ook moe van mensen die het beter dan jij denken te weten).

Dat je ze nooit hoort over linkse dictators totdat ze omvallen is ook iets dat me al decennia stoort. Nadien zijn ze altijd al tegen geweest maar toch ook tegen degenen di de dictator hebben verjaagd mits die 'rechts' is. Lekker volk, laisser faire, moreel superieur en altijd hoogdravend moreel superieur en soms zlfs ronduit kwaadaardig commentaar op anderen.

Nu, dan voel ik me vrij dat ook richting hen te doen. Het is mijn oprechte mening.

Je ziet, ik kan zo voor Joop.nl gaan schrijven, leuke verbandjes leggen en benoemen is niet moeilijk. Of zullen ze daar niet alle soorten meningen willen publiceren?

NoMinister | 28-04-11 | 09:56

Even kijken, wat rijmt er allemaal op Job ?
* flop
* stop
* niet top
* mop
* klop
* ?

De Literator | 28-04-11 | 09:55

komt die kutsocialist toch nog met iets zinnigs

JeSuisUnCroissant | 28-04-11 | 09:55

Marcel van Dam is socioloog, staat er onder het artikel. Om een dergelijke kwalificatie moet ik erg lachen.

Petrus de Rewa | 28-04-11 | 09:54

Cohen is een zelfvergenoegde knoeier. De enige die tevreden over hem is ,is hijzelf. Dus ,ga door met de PvdA in zijn graf te helpen. Het kan niet snel genoeg zijn.

aderkalkballenbroek | 28-04-11 | 09:54

@eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:44
Ik heb ook zo'n tegel boven mijn bed.
Alleen de tekst is iets anders.

*IK NEUK*

Che_cuevara | 28-04-11 | 09:54

@libero och, het is beter tegels te lezen dan aan politiek te doen. Dat zouden meer mensen moeten doen...

Wie weet moet Job, opzoek naar een nieuwe job tegel voorlezer

blackstah | 28-04-11 | 09:54

Ik vind Cohen een TOPvent. Juiste man op de juiste plaats. De ideale fractieleider voor de Pvda van nu.

Niemand anders lijkt me in staat deze verschrikkelijke kudtpartij z.s.m. om zeep te helpen.

Ad Fundum | 28-04-11 | 09:54

@Rikketiktik: Rikkert, je bent ontslagen KUT!
Rikkert, Geintje

libero | 28-04-11 | 09:53

toch opvallend hoe zo'n dinosaurus in de 19e eeuw is blijven steken. die denkt echt nog in termen van klassenstrijd. die strijd komt er wel, maar dan tegen het geimporteerde woestijnstemvee. en dan wil marcel nog wel eens horen of zijn sosjalistische heilstaat gelijk is aan de oema van zijn vermeende clientèle.

minimá-armezusvan.. | 28-04-11 | 09:52

Als ze zelfs intern bij de PvdA wakker worden, nou, dan is Cohen wel heul erg ongeschikt. Daar is normaliter aardig wat voor nodig.

Hoewel het natuurlijk een LOLWUT van jewelste is. Zeker aangezien zelfs Wilders dit al roept sinds de naam Cohen circuleerde als gedoodverfde opvolger van Woutertje Graaikaboutertje Bos.

Wacht er eigenlijk op dat iemand dit gaat uitbuiten op die manier. 'Hoe voelt het om het eens te zijn met de PVV meneer van Dam?' Vooral het gezicht zie ik voor me, als opkomende diarree bij te krappe laarzen.


Don Bomgordello | 28-04-11 | 09:52

@blackstah: geeftnieh, ben allang blij als iemand mijn tegels leest. ook als ze niet van mij zijn

libero | 28-04-11 | 09:51

Ow jee... doorstreep faal. Please be gentle!

Rikketiktik | 28-04-11 | 09:50

Het mag ook zijn: MARCEL EN IK DEUGEN!
eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:47

Ik denk dat er staat"Wij, Marcel van Dam, deugen"

libero | 28-04-11 | 09:50

@libero oeps, sorry beetje politiek moe en ogen nog niet open :)

blackstah | 28-04-11 | 09:49

Marcel van Dam is wat mij betreft een goede reden om de [s]doodstraf[/s]schandpaal weer in te voeren.

Rikketiktik | 28-04-11 | 09:49

@blakstah:
uhm, wie is IK ?
blackstah | 28-04-11 | 09:45

ik denk dat je eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:44 moet hebben :)

libero | 28-04-11 | 09:48

libero | 28-04-11 | 09:46

Het mag ook zijn: MARCEL EN IK DEUGEN!

eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:47

Terpetijnzeikert | 28-04-11 | 09:43

Ja, dat werd gelukkig een duur akkefietje voor Marcel. Maar och, de belastingbetaler (lees VARA)zal het toch wel weer moeten ophoesten!

eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:46

libero | 28-04-11 | 09:43
Boven zijn bed hangt ook een tegel van 100 x 100 cm. Daarop staat geschreven: IK DEUG!

Praat hij nog in enkelvoud over zichzelf praten?
Wat is hij bescheiden gebleven he?

libero | 28-04-11 | 09:46

Is dit nu Marcel van Dam of Erik van Muiswinkel die dit schrijft?

niet voor de hond | 28-04-11 | 09:46

@libero | 28-04-11 | 09:43

uhm, wie is IK ?

blackstah | 28-04-11 | 09:45

pislink | 28-04-11 | 09:41

Precies, moet nu ook meteen aan de linksche Gutmensch Pol Pot denken...

eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:45

ook bijzonder dat Cohen met welgeteld 1 puntje tegen Rutte kwam. Je weet toch dat P&W na 30 seconden je volgende argument willen horen?

libero | 28-04-11 | 09:45

libero | 28-04-11 | 09:43

Boven zijn bed hangt ook een tegel van 100 x 100 cm. Daarop staat geschreven: IK DEUG!

eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:44

mij bevalt voornamelijk de pica bij dit onderwerp

Terpetijnzeikert | 28-04-11 | 09:43

Is plempte het gisteren niet toevallig al: En Marcel van Dam keek vanuit zijn riante villa van
€ 1 300 000 op het pleps neer en zag dat het goed was...

eerstneukendanpraten | 28-04-11 | 09:43

Marcel van Dam is tevens salonsocialist, grootgrondbezitter en buitengewoon gutmensch.

libero | 28-04-11 | 09:43

Aaah finaly Cohen heeft zijn langste tijd nu echt gehad. Nu is het wachten tot ook Joop hem excommuniceert.

jawell | 28-04-11 | 09:43

Hahaha die Flop cohen. Hij kwam gisteren wel goed uit zijn woorden maar voor de rest geen enkel argument. Erg grappig om grootverdiener Witterman te horen vragen: "Maar, Mark Rutte doet het toch wel goed, he? Ook in de peilingen".
Ja Job, daar word je stil van, he? Werkelijk 0 argumenten tegen Rutte wist Flop te noemen. Het is toch heel logisch wat Rutten doet. Hij probeert een meerderheid te krijgen. en dat doe je door anderen voor je te winnen. Het verkrijgen van die meerderheid mijnheer Cohen, dat noemen we democratie.

Dick Luyenlomp | 28-04-11 | 09:42

Eerst bewust een kogel in de rug van Fortuyn nu een mes in de rug van Cohen.
Kan deze haatzaaier niet eens aangeklaagd worden wegens aanzetten tot moord?

25TaLife | 28-04-11 | 09:41

Cohen is gewoon een luie man

Bokito ergo sum | 28-04-11 | 09:41

Als ze geen kapitalisten kunnen ophangen, gaat het mes in eigen gelederen. De ware aard van de socialist is een moordadige aard.

pislink | 28-04-11 | 09:41

Uiteindelijk komen alle kogels (en messen) van links.

kapotte_stofzuiger | 28-04-11 | 09:41

Snorry! | 28-04-11 | 09:34

Mensen als Van Dam en Cohen willen dingen die ik verafschuw. Van mij mogen ze op de minst schadelijke plek zitten en Cohen zit goed wat mij betreft. Van Dam ook. Best ok zo.

NoMinister | 28-04-11 | 09:40

wtf, "Macel van Dam is... " moet je al die onzin erbij zetten omdat anders niemand weet wie je bent?

blackstah is, gek, eigenwijs, lief, gelovig, standvastig....

blackstah | 28-04-11 | 09:39

Kogel uit eigen kamp? Marcel (Exota) van Dam zit toch echt bij de populistische club waar hij thuishoort: Socialistische Paupers. En de laatste keer dat ik keek was Cohen oppositielijder namens de PvdA. Dus hoezo: uit eigen kamp?

Anders nog? | 28-04-11 | 09:39

Twee gekken. Als ik het stukje lees word ik beroerd, niet ontroerd. Laat maar met elkaar 'praten' via de media. Leerzaam.

NoMinister | 28-04-11 | 09:39

IS die M. van Dam nu nog niet van pure zuurheid spontaan gestorven ?? Jammer had ik dit minderwaardig mens toch wel gegund. Het liefst een pijnlijke.

25TaLife | 28-04-11 | 09:37

Eindelijk iemand die de waarheid zegt. Meestal slaat Cohen dit soort commentaar in de wind, echter ik hoop dat hij voldoende verstand heeft om dit commentaar van de eminence grise van de PvdA serieus ter harte te nemen.

Snorry! | 28-04-11 | 09:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl