Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integreren = solliciteren (in het Turks)

turkei.jpg Donderdag 21 april 2011. Senin bölümünde bakımını iş için başvurmak istiyorum. Benim adım fatima Akbar olduğunu. Ben 29 yaşındayım ve ben Rotterdam’da yaşıyor. Ben Hollanda’da 10 yıl yaşadım ve Türkiye’de bir okul takip ettim, ama nitelikler olmadan okulu bıraktı benim 5 / 10 veririm. Arka planda umurumda değil. Konuşuyorum ve Türk iyi yazın. Ben Hollandalı büyük sorun yaşarlar. Ben, Hollandalı anlıyorum ama yazma ve, yapamam konuşuyor. Ben bunu uygulamak çünkü nedenidir. Ben yardımı ihtiyacım var, bir kapak mektubu yazmak için üç ay tutmak. Gerekir, aksi halde çünkü ödeme mahsup olsun ya da ben bile benim faydaları kaybedebilir. Ben sabırsızlıkla bekliyorum sizden haber. Içtenlikle Fatima Akbar Hierbij wil ik solliciteren naar de baan van verzorgende op uw afdeling. Mijn naam is fatima akbar. Ik ben 29 jaar oud en ik woon in Rotterdam. Ik woon al 10 jaar in Nederland en ik heb in Turkije een school gevolgd, maar ik ben op mijn vijftiende van school gegaan zonder diploma. Ook in de zorg heb ik geen achtergrond. Ik spreek en schrijf goed Turks. Met Nederlands heb ik grote moeite. Ik begrijp Nederlands, maar schrijven en praten kan ik het niet. De reden dat ik solliciteer is omdat het moet. Ik moet wil ik mijn uitkering behouden drie sollicitatie brieven per maand schrijven. Moeten, want anders word ik gekort op mijn uitkering of kan ik zelfs mijn uitkering verliezen. Ik zie u reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet Fatima akbar (Via Manindezorg.nl), (nachtspiegel).

Reaguursels

Inloggen

Kan Nederland nog zotter worden?Aannemen die meid en wel met direct en dan ook maar eens 'n cursus Nederlands te laten volgen en wel op eigen kosten natuurlijk!!!!!!!!!!

Thea | 23-04-11 | 11:11

Jammer dat het een hoax is, want ik vrees toch dat voor deze nepbrief wekelijks 10 echte worden verstuurd. Ga eens verzamelen GS!

SH- | 23-04-11 | 09:35

En verder: hoax of niet, dit is de praktijk. Jammer joop, je hebt alleen maar aangetoond dat je goed in je eigen voet kan schieten.

pennestront | 23-04-11 | 08:39

Feitelijk wordt Fatima op deze manier zelf ook weer het slachtoffer. Ze is al slachtoffer van haar slechte opvoeding want er is haar nooit verteld dat het principe 'werk' of 'opleiding' voor iedereen geldt die het ambieert een NL paspoort te hebben.
Met de paplepel meegekregen én door NL integratiemedewerkers wordt gepromoot dat 3 keer per maand (kansloos) solliciteren genoeg is om aanspraak te maken op andermans geld, op zuur betaald belastinggeld. Dat werkt stigmatiserend. In een tijd waar in NL bejaardenpeop en -piesz in luiers wordt verzameld.
De solidariteit, waar het NL sociaal stelsel op is gebaseerd en waar we altijd trots op konden zijn, keert zich nu als een zwaar stinkende scheet met tegenwind in de neuzen van hen die voor dit stelsel hard hebben geknokt.
Geert is groot. Niet omdat we primair fans van hem zijn, maar omdat we (dus iedereen die wèl wat doet in NL) ons steeds verder benadeeld voelen door linxen die in NL als overbezoldigde hulpsinterklazen hun uiterste best doen om vooral maar politiek correct gratiez geldt van harde werkers te stelen en over te hevelen naar hun tanende electoraat.
Jammer dat we in NL zo verschrikkelijk weinig visionairen in de basisopstelling van de overheid en de politiek hebben zitten.
Ik zeg alleen maar: Duitsland 1933. Zondebok gezocht. Zondebok gevonden. Gevolgen bekend.
Ben trouwens zonder meer ook Geertfan.

pennestront | 23-04-11 | 08:10

Grappig dat "donderdag" zowel in het Turks als Nederlands hetzelfde is. Zijn wij verturkst of zijn de Turken vernederlandst?

Fireblade1971versie2 | 23-04-11 | 06:15

Deze sollicitatie telt niet!

Henk Houthakker | 22-04-11 | 18:35

Aannemen en stoma's laten vervangen.

Robbie Rotten | 22-04-11 | 18:24

Ies wel eerlijk!

segfault | 22-04-11 | 17:51

Joop goed gedaan maar wie de bal kaatst! Go gs

Kalaforni | 22-04-11 | 17:20

@Demmy1441 | 22-04-11 | 10:54
Zou het misschien aan uw geschreeuw kunnen liggen?

Prof. D.A.H. Vintik | 22-04-11 | 16:43

Wat hoor ik dan noe?
Geenstijl trapt er in?

Hölzenbein | 22-04-11 | 16:36

Ik zou die kuthoer aannemen (geheel tegen mijn principes in, want ik zal nooit een moslim(a) aan nemen) zodat we in iedergeval een zo'n parasitaire steuntrekker minder hebben. Of de brief even doorspelen naar het UWV zo dat ze haar uitkering kwijtraakt.

Amazing_Mark | 22-04-11 | 16:16

Doe es even rectificeren geenstijl.. Of durven we dat niet :)

Burby | 22-04-11 | 15:32

-weggejorist-

VanHeutsz | 22-04-11 | 15:09

Hoax brief

Bodde | 22-04-11 | 15:08

Gij zijt er allen pardoes ingetuind!

Lopsided Moose | 22-04-11 | 15:04

Ik moet wil ik mijn uitkering behouden drie sollicitatie brieven per maand schrijven. Moeten, want anders word ik gekort op mijn uitkering of kan ik zelfs mijn uitkering verliezen. Ik zie u reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet
Fatima akbar

typies

Nikkonolas | 22-04-11 | 15:01

henk en ingrid zijn weer druk bezig met niks doen zien ik

eljohnny | 22-04-11 | 14:53

Dit is het kromste Turks wat ik ooit heb gelezen , dus vertaalmachine denk ik.
En Turken heten Fatma en nooit Fatima. Akbar is geen Turkse achternaam.

Idioot bericht dus.

Turrukje | 22-04-11 | 14:52

Kan hier iemand die in het bezit van de brief/email is dit aan de betrokken instanties doorspelen en een aangifte doen ivm uitkeringsfraude?

acac | 22-04-11 | 14:47

Dit is door een Nederlander geschreven, GS doe is rectificeren!

Bukoswski | 22-04-11 | 14:43

Deze brief is niet echt, maar er zullen vast dit soort dingen in het echt voorkomen.

Robert Irving III | 22-04-11 | 14:39

De reden voor de publikatie van deze hoax is het bevestigen van de vooroordelen van de reaguurders. Welkom in het land der fact-free politics.

Flippo | 22-04-11 | 14:25

@daniel78 | 22-04-11 | 01:31
Beste Daniel wat doe jij zolaat in de nacht nog je moet snel in bed en morgen vroeg naar je werk en van je belasting centen moet ik in leven blijven dat zwarte werken levert niet genoeg op moet ook nog eens geld sturen naar familie.
hup hup aan het werk voordat het geld bij de soc.dienst opraakt

hadibesende | 22-04-11 | 14:03

Wil toch even opmerken dat ik Turks een pleebakkentaal vind. Zo.

De narrige kabouter | 22-04-11 | 13:56

-weggejorist-

NikJosuf | 22-04-11 | 13:24

Als je haar nou eens uitnodigd op gesprek!
Kun je lachen :-D

W.Ruudy | 22-04-11 | 13:14

@GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 07:38
Dank! Zeer gewaardeerd!

Parsons | 22-04-11 | 13:06

Hoe kun je een uitkering aanvragen als je geen Nederlands spreekt en of schrijft? Denk ik dan. Domme ik.

Bezorgde vader | 22-04-11 | 12:41

Solliciteren, omdat het moet! Maar wel een heel leven lang vegeteren op MIJN belastingcenten. KudTwijf, ga toch eens deaud...!

eerstneukendanpraten | 22-04-11 | 12:22

Gelijk inhuren, want dat wilde ze waarschijnlijk niet.

Da was ik nie... | 22-04-11 | 12:22

Fatima Akbar is een Arabisch naam en geen Turks naam. Dit is in het Nederlands geschreven en via Google Translation vertaald naar het Turks. Als je de Nederlandse tekst in Google Translation zet, zie je precies dezelfde Turkse tekst als hierboven. Sorry, maar Google Translation en grammatica gaan niet samen.

Libdem | 22-04-11 | 12:13

Hoax

Libdem | 22-04-11 | 12:05

Overduidelijk white trashhoax.Is die autochtone Femke Halsema-bedreigert weer vrijgelaten?

Frits Noten | 22-04-11 | 11:53

Dit is niet meer normaal!

Creaguurder | 22-04-11 | 11:40

funkyd | 22-04-11 | 11:18

Leren lezen, White trash :)

Burby | 22-04-11 | 11:40

Heeft er nog iemand de disclaimer gelezen op manindezorg.nl?
www.manindezorg.nl/index.php/disclaime...

"Gebeurtenissen op de beschreven dag en/of persoonlijke kenmerken van een patient en/of diens casus komen nooit overeen met de actualiteit. Om herkenbaarheid te voorkomen, is alle besproken casuïstiek altijd aangepast."

Ruudje | 22-04-11 | 11:18

Vrij lange brief nog voor iemand die beter had kunnen schrijven: "Ik kan niks, wil niks en jullie ongelovige honden snij ik met plezier de keel door als ik er mee weg kom."

funkyd | 22-04-11 | 11:18

@Zqwiqly | 21-04-11 | 20:31
Waarom is deze man weggejorist? Opzouten met dit soort uitvreters!! Als je niet eens de moeite neemt om de Nederlandse taal te leren (maar kennelijk wel zo goed Turks spreekt), of om een baan te vinden (dit kan geen serieuze poging genoemd worden), heb je hier NIKS te zoeken!

Donderstraallop!!!

Nietvoordekat | 22-04-11 | 11:14

De aardbeienoogsten dreigen vernietigd te moeten worden omdat er geen Polen meer mogen worden ingehuurd om ze te plukken, maar dit soort mensen mag gewoon zijn hand blijven ophouden?

Laat Fatima fijn op haar knietjes gaan zitten om de rijpe vruchtjes in een mandje te deponeren. Lijkt me geen werk waarvoor je de Nederlandse taal per se machtig hoeft te zijn...

MediaMagneet | 22-04-11 | 11:11

Beste Geenstijl lezers dit is een Hoax. Dit is in het Nederlands geschreven en via Google translation vertaald naar het turks. Dat de jongens van geen stijl erin trappen begrijp ik niet... ik had ze slimmer ingeschat..

Nick Simon6900 | 22-04-11 | 10:55

Ik vind het interessant dat ik steeds weggejorist word. Als Nederlanders hetzelfde kritiek uiten is het blijkbaar geen probleem. Ik heb in 20 jaar geen discriminatie gevoel gehad in NL. Nu begint het een beetje op te lijken!
Triest.

Demmy1441 | 22-04-11 | 10:54

Het gebruik van hoofdletters zit er in ieder geval goed in. Hulde!

Nodonut | 22-04-11 | 10:41

Het wordt tijd om de uitkeringen eens aan te pakken.
En de fraude met uitkeringen. En dit soort domme regeltjes.

borderliner | 22-04-11 | 10:19

kom op mensen, waar zijn we nou mee bezig... duidelijk hoax.

carloNN | 22-04-11 | 10:17

Als je dit stukje langs een turk had gestuurd, dan had je geweten dat er geen reet van klopt. Niet alleen spelfouten maar grammaticaal ook een ramp. Dit is duidelijk vanuit het Nederlands naar het Turks vertaald. Oja, in Turkije heet je Fatma en geen Fatima.

Aurora1 | 22-04-11 | 09:55

Uitsluitend Nederlandse ambtenaren de sociale dienst-loketten laten bemannen/bevrouwen,en zo'n uitneemster/uitnemer direkt toevertrouwen dat je geen kont begrijpt van hun kutverhaal.

R.B.Scott | 22-04-11 | 09:51

ff serieus. Dit is niet waar. een grap, mag ik hopen? Is er dan echt iemand van personeelszaken die zo'n brief vrolijk gaat zitten vertalen? Ik geloof hier helemaal niks van. En Akbar is ook al geen turkse achternaam... Kom op, GS. dit is een hoaxie, toch? toch? toch...

vincent S. | 22-04-11 | 09:39

Dit is een Hoax, Fatima is ten eerste geen Turkse naam, Fatima is de Arabische versie van de Turkse Fatma.
Ten tweede is de hele brief bullshit, de tekst klopt grammaticaal niet. De zinsopbouw is onlogisch.
Ten derde is Akbar wederom Arabisch en niet Turks!

Maar goed, één fake artikel is al genoeg om heel GeenStijl weer te laten komen met zij dit, zij dat.

Burby | 22-04-11 | 09:35

hier kan ik me echt zo boos om maken... beetje profiteren van het nederlandse systeem

the...... | 22-04-11 | 09:33

Yep. Hand ophouden, dat kunnen die gasten als geen andere... toen ik één maand werkloos was moest ik ook brieven schrijven en werd er gedreigd met korting op mijn uitkering omdat ik gestopt was omdat ik alweer een baan had gevonden. Als ik dit weer lees komt mijn ontbijt weer naar boven.

Bink! | 22-04-11 | 09:29

@ necrosis | 22-04-11 | 08:33
Wow ... wat is vandaag de dag, buiten de zon, nog gratis?
Mijn dank is groot.
*overweegt*
(de moeder van)

GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 09:17

@jullie ook hier? | 22-04-11

Goed dat je tijdig betaal anders had je per maand af mogen rekenen

totivs | 22-04-11 | 09:10

Zo, dan ga ik nu weer even de omzetbelasting over kwartaal-1 betalen aan de schatkist. Doe er wat leuks mee heren.

jullie ook hier? | 22-04-11 | 08:58

@necrosis | 22-04-11 | 08:52 |

Ja je moet tegenwoordig wel... toch iemand wakker

totivs | 22-04-11 | 08:55

@totivs | 22-04-11 | 08:46
Kwanditeit?
Heb je dat van Google Translate?

necrosis | 22-04-11 | 08:52

Ach het gaat GS om de kwanditeit niet om de kwaliteit en zolang we met zijn allen blijven reaguren, who the fck matters.

totivs | 22-04-11 | 08:46

iets in mij houdt nog steeds rekening met een artikel vanavond of morgenochtend, waarin GS aangeeft dat dit de 'week van de fake' was of zoiets, met zo veel mogelijk uit de duim gezogen artikelen...

Ballenman | 22-04-11 | 08:39

@GeflipteVlaflap (de moeder van) | 22-04-11 | 07:38
Zou je, om verwarring te voorkomen, zelf een nick aan kunnen maken?
Suggestie (geheel gratis): MaVlaflap.

necrosis | 22-04-11 | 08:33

Zal straks wel een topic verschijnen over onze Bullshit-detector.

broomstick | 22-04-11 | 08:17

hoeveel stemmen heb je ook al weer nodig voor een zetel? Ben ik blij dat bepaalde bevolkingsgroepen geen Nederlands kennen.

totivs | 22-04-11 | 08:11

-weggejorist-

Demmy1441 | 22-04-11 | 08:09

De mooiste uitvinding voor dit soort sollicitaties is de Schredder.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 08:07

Beëlzebul | 22-04-11 | 07:55
Inderdaad, maar vergeet de linkervleugel van de VVD niet.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 08:04

Gewoon kappen met die onzin!

Remington.223 | 22-04-11 | 08:01

CDA/PVDA bedankt! Nederland is naar de kanker.

Beëlzebul | 22-04-11 | 07:55

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:49
Geachte Mevr. F. Akbar,
In antwoord op uw schrijven, d.d., moet ik u helaas mededelen dat onze keuze niet op U gevallen is betreffende de openstaande functie bij ons bedrijf.
Zoals reeds vermeld in de functie eisen zijn de beheersing van de Nederlandse taal en minsten twee Europese talen( waaronder zeker Engels) een pré.
Aangezien wij geen zaken doen met Turkije valt u uitmuntende vaardigheid van het Turks buiten onze functie eisen.
Bovendien is enige mate van technische kennis vereist.
Wellicht dat u kunt solliciteren in Ankara of Istanboel.
Wij wensen u veel succes met uw poging.
Vriendelijke groetend,
Sjeng.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:55

was ik maar ambtenaar, dan was ik vandaag ook vrij

totivs | 22-04-11 | 07:53

Zo, weer even aan het werk.

*laters*

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:51

@Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:42
Nee, verbazen doet het mij niet.
Ik bekijk het nu maar met de nodige humor, anders ga ik me toch maar zitten ergeren en dat zou zonde zijn op zo'n mooie dag als vandaag.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:49

@GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 07:38
Mogge meidje,

Is dat niets voor een nieuw boek?

"De dochter van... en de sociale dienst."
"Het dagboek van en kansloze"

Zomaar wat ideetjes.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:46

Dit is fake, jongens en meisjes. Fatima Akbar? Laat me niet lachen.

marja | 22-04-11 | 07:45

GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 07:38
Mogge meiske,'
Kijk je hebt ze door dat comisch duo.
Neem niets te serieus dan komt alles goed.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:44

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:35
Als dit verhaal klopt dan begrijp ik nog de opwinding van sommige reaguurders niet, er is niets nieuws onder de zon.
Toen in Polen, Solidariteit het systeem afbrak kwamen Polen hier naar toe als vluchteling, bleven een paar maanden in een leuk onderkomen en gingen weer terug dat viel onder de categorie goedkope vakanties.
Een paar jaar geleden was het mode om vanuit Verwegistan familie naar Nederland te laten komen om Oma's, Opa's, en de rest van de oudere kluit hun kunstgebit hier te laten aanmeten, daarvandaan dat dit nu geschrapt is uit het pakket.
Toen hebben we nog het festijn gehad met de restauratie van het maagdenvlies.
Alsof het nog verbazing kan oproepen al die fratsen in Soviet Nederland.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:42

Mogge Che en Sjeng (mooie naam voor een komisch duo)
Lol @ de dochter van Manuel. xD
.
Parsons | 22-04-11 | 00:32 |
Kaartje gaat vandaag op de post. :-)
.
(de moeder van)

GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 07:38

@Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:32
" The department of silly walks"
Zo is het maar net, laat die John maar schuiven.
En als hij Manuel als assistent heeft rollen ze zelfs schaterlachend naar buiten, zonder uitkering.
John's vrouw maakte ze dan buiten helemaal af.
Problem solved.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:35

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:30
LOL,
Dat denk ik ook: The department of silly walks.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:32

@Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:26
Als John voor de Rotterdamse sociale dienst zou werken, was het daar geen zooitje.
Die gooide iedereen eruit en ze vonden het nog leuk ook.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:30

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:18
John's stem heb ik een tijdje op mijn TomTom gehad.
Die was regelmatig de weg kwijt.
Heb hem ervan verdacht te werken voor de Rotterdamse Sociale Dienst.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:26

Als dit verhaal wel klopt dan begrijp ik perikelen rond de AOW( werken tot 67/68) ook. De AOW is een omslagsysteem. Deze dame en aanverwanten dragen dus niet door arbeid af, maar krijgen wel hun AOW. Net is de pensioen strubbelingen, die pensioenen dienen als Staatsdekking voor de Zuid-Europese avonturen op financieel gebied.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:21

the Baseball Bats | 22-04-11 | 06:33 | + 1 -

ik voel met je mee beste vriend ...

iter | 22-04-11 | 07:20

@Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:13
Die Manuel zie ik er wel toe in staat om wat buitenechtelijke relaties gehad te hebben.
En bij al die gasten in dat hotel zal ook wel eens een Turkse geweest zijn.
Trouwens John Cleese zie ik er ook wel toe in staat.
Stille genieter die John.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:18

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:10
Mogguh Che,
Dan zal het wel zijn buitenechtelijke dochter zijn.
Of haar naam is fictief gefingeerd door de redactie, en een Turkse naam is vervangen door een Arabische.

Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:13

@Sjeng de helle | 22-04-11 | 07:06
Mogge Sjeng,

Dat kan.
Waarschijnlijk is het zijn dochter.

Che_cuevara | 22-04-11 | 07:10

@vraagstaart | 22-04-11 | 06:09
Waar zijn mijn manieren?

Mogge,

Che_cuevara | 22-04-11 | 06:41

@vraagstaart | 22-04-11 | 06:09
Dat denk ik op zich ook wel.
Maar vond het toch leuk om te "antwoorden".
Trouwens er klopt iets niet in de brief. Je moet niet 3 keer per maand solliciteren maar 1 keer per week.

"Voor u geldt dat u gemiddeld ten minste 1 keer per week moet solliciteren"

Bron: www.uwv.nl/Werkloos/fasevragen/Tijdens...

Che_cuevara | 22-04-11 | 06:40

Waar slaat dit nu weer op? Nederland wordt steeds meer een KUTLAND!! Gadverdamme wat een klotenland is dit geworden, snel weg hier!!

the Baseball Bats | 22-04-11 | 06:33

@Che_cuevara | 22-04-11 | 05:29 LOL. Toch denk ik dat het een hoax is. Vooral omdat hadibesende | 22-04-11 | 00:03 wel een hele sterke had.

vraagstaart | 22-04-11 | 06:09

Strikt genomen heeft ze gelijk. Ze voldoet op deze manier aan de eisen om haar uitkering te behouden. Maar, God, wat moet je een parasieten-mentaliteit hebben als je op deze manier in je levensonderhoud wilt laten voorzien. Maar misschien is het wel beter zo; je zou als baas met een dergelijk gemotiveerd type worden opgescheept. Dan kan je wel inpakken...

Dagelijkse Dosis | 22-04-11 | 05:52

q'xx cbmn @@#%?

ben nuchter | 22-04-11 | 05:37

Mogge @all,
Ik heb al geantwoord op de brief van Fatima.

En iyi Fatima,
Mektubunuzu okuduktan sonra, ben gerçekten bağlılık etkiledi.
Eğer bakım bir iş grrag istiyoruz ve sağlamak için olabilir.
Bizim Türk tuvaletler temizlenmesi gerekiyor ve daha iyi bir Türk daha kim.
Biz tuvaletler temiz 06.00 saatleri yarın sabah sizi bekliyoruz.
Bu iş günü başlamadan önce 08.00 saatte hazır olması gerekir.
08.00 YTL saat size tuvalete bu tuvaletleri temizlemek, her kullanımdan sonra mevcut blijfy.
Işgününüzü 16.30 'de sona erer. Fazla mesai ödenmiş değil.
Maaş brüt saat başına 3,50 € olduğunu.

Biz sana bakıyorum görünmüyor, biz fayda yetki açıklar.

Saygılarımla,

Che_cuevara | 22-04-11 | 05:29

@Balzakius | 21-04-11 | 20:49
Die zijn er wel degelijk

Che_cuevara | 22-04-11 | 05:07

hoor net op de late herhaling van het journaal dat er geen koopzondagen bijkomen doordat de pvv hierin het sgp steunt, als dank voor de steun van de sgp aan de pvv. aan zoon christlijke-niet-kopen-sharia verleent
geert dus wel zijn steun. mag je op zoon koopzondag trouwens een hoofddoekje dragen? en hoe zit het met de enkellange rokken?

ben nuchter | 22-04-11 | 04:57

@Parsons | 22-04-11 | 03:15 No worries.

vraagstaart | 22-04-11 | 03:21

@vraagstaart | 22-04-11 | 02:48
Laat me weten wanneer pls. Enigszins op tijd et all.

Parsons | 22-04-11 | 03:15

@McShamus | 22-04-11 | 03:05 Hij is er nog hoor, om 02:44.

vraagstaart | 22-04-11 | 03:12

Is boeglul zo hard weggejorist dat ik niet terug kan lezen waarom 'ie een betonnen reddingsboei toegeworpen krijgt?

McShamus | 22-04-11 | 03:05

boeglul, je nick zegt genoeg en je bent geen tegel waard, gevoelloos geval bah.

Mindy | 22-04-11 | 02:59

Zij is een uitstekend voorbeeld voor al die uitvreters die hier na 35 jaar handophouden nóg geen Nederlands spreken. Zij draait de boel gewoon om! Daar hadden die oudjes aan moeten denken toen zij die kans hadden!

Ohw, wacht....

McShamus | 22-04-11 | 02:55

@Parsons | 22-04-11 | 02:46 Afgesproken bij deze.

vraagstaart | 22-04-11 | 02:48

@vraagstaart | 22-04-11 | 02:37
Daar zeg je wat geluk hebben.. Mijn liefste lotje en ik gingen gelijk op, een jaar lang met alle ellende, zwarte humor helemaal top maar ja, zij, 10 jaar jonger dan ik, deaud.

Mindy | 22-04-11 | 02:48

@boeglul | 22-04-11 | 02:44
Nee, want boeglul is een rasechte klootzak.

Zo rolt boeglul.

De klootzak.

Parsons | 22-04-11 | 02:47

*zich voorneemt om een verdrinkende boeglul een betonnen reddingsboei toe te werpen in voorkomend geval*

vraagstaart | 22-04-11 | 02:47

@vraagstaart | 22-04-11 | 02:37
Neem maar contact met me op. Gaan we samen. Ik coördineer wel. Je weet me te vinden!

Parsons | 22-04-11 | 02:46

Parsons,

Boeglul wil nooit zo diep zinken dat hij in nood troost vindt in reacties van reaguurders. Hij zal ook nooit kaartjes sturen naar anonieme reaguurders,alleen al de aansporing om dat doen vervult hem met walging. Eh, waar hadden we het over? Oh ja, wereldproblemen...

boeglul | 22-04-11 | 02:44

@Parsons | 22-04-11 | 02:30 Ik heb er net eentje besteld, die top van 300km/u en toch al mijn vriendinnetjes tegelijk mee kunnen nemen heeft me over de streep getrokken.

vraagstaart | 22-04-11 | 02:40

Mindy | 22-04-11 | 02:28
Vandaar dat ik de laatste jaren los gaat kwa vacanties, ga zeker 3 keer per jaar weg naar leuke oorden, ik zie wel waar het( financiele) schip strand, next stop in mei is LA en Vegas

TheOne48 | 22-04-11 | 02:39

@Mindy | 22-04-11 | 02:28 Ja... ik ga iig naar 'm toe wanneer ik in NL ben, maar dat had je misschien al gelezen op zijn blog. Hij heeft veel mensen om zich heen die helpen gelukkig.

Maar uiteindelijk moet het toch van de behandeling komen, maar daar hoef ik jou niets over te vertellen. En geluk hebben, natuurlijk.

vraagstaart | 22-04-11 | 02:37

Ter verduideleking, ben een aantal dierbaren kwijtgerijkt, waarvan een aantal op jongere leeftijd dan mijzelf, ik prijs elke dag

TheOne48 | 22-04-11 | 02:32

@vraagstaart | 22-04-11 | 02:12
Ik vind dat dus een paupervoertuig en ik hoop dan ook van harte dat ze rechts blijven rijden met dat ding.

Aan de kant, ik kom eraan!

Dat werk.

Parsons | 22-04-11 | 02:30

@TheOne48 | 22-04-11 | 02:16
Daar weet ik alles van, dat ik nog rondloop is al een wonder en heb (te) veel lotgenoten/dikke vrinden verloren.

@vraagstaart
Dat doet me dus zo'n pijn, zijn pijn dus dat is zoo erg, waarom moet dat zo. Shit ik zou gaan slapen maar het grijpt me zo aan. Hoop dat jullie met de Drente-club nog iets moois voor hem kunnen doen.

Mindy | 22-04-11 | 02:28

vraagstaart | 22-04-11 | 02:18
Today is a gift, kan ik me helemaal in vinden, ik maak van elke dag een feestje

TheOne48 | 22-04-11 | 02:24

@TheOne48 | 22-04-11 | 02:16

Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift

#tegeltjestekst

vraagstaart | 22-04-11 | 02:18

@Mindy | 22-04-11 | 02:09 Truste Mindy. En klopt, soms gaan z'n tweets door merg en been. En om andere dan weer lachen; hij knokt wèl, gelukkig.

vraagstaart | 22-04-11 | 02:17

Mindy | 22-04-11 | 02:09
Klinkt hard, maar iedereen gaat dood, zo houden we ons bezig met een ander , en dan ineens zijn we zelf aan de beurt. Het leven stelt niks voor

TheOne48 | 22-04-11 | 02:16

waarom kunnenze niet terug naar hun andere paspoort?
die cultuur was toch zo verrijkend?

sprx | 22-04-11 | 02:16

Om nog even on topic te komen. Wie "Turk" en "bus" in één zin hoort, denkt aan een Ford Transit met Bursaspör gordijntjes en een koelkast op het dak. Maar waar denk je aan als je "Nederlandse bus" hoort?

Ja, even tijd voor wat gezond Nederlands chauvinisme en nationale trots. Een bus die zwaar roeleert, vet over de 220 km/uur gaat en nog goed is voor het milieu is ook.

Zo rollen wij, in Nederland. www.myfoxdc.com/dpps/news/dutch-superb...

vraagstaart | 22-04-11 | 02:12

Integreren wie doet het nou? De Nederlander of de allochtoon. Mijn gevoel is dat ik meer Integreer in mijn eigen land dan menig allochtoon.

reppert | 22-04-11 | 02:12

@vraagstaart | 22-04-11 | 02:01
Ik word hier zo droef van, zo dubbel, lees ook weer tegels waar je van moet lachen, hopelijk kan Erik dat nog lezen. Out gaat maar toch beetje "blij" dat de draadjes op Gs weer draaien.

Mindy | 22-04-11 | 02:09

vraagstaart | 22-04-11 | 01:57
LOL, mooi tegeltje, ik heb gelachen

TheOne48 | 22-04-11 | 02:03

@Mindy | 22-04-11 | 01:55 Erikje is een topper. Twitterde net wel dat hij voorlopig niet meer als 001101etc. op GS komt.

vraagstaart | 22-04-11 | 02:01

@du Roi Soleil | 21-04-11 | 20:47
Nee hoor, dit blijven wij accepteren. Nu, over 5-10 jaar, over 50 jaar.. Want iedere keer als iemand hierover begint, beginnen de Rabbae's, Danen, Meulenbelten en ander tuig dat tonnen binnenharkt te zeiken over 'discriminatie', 'racisme' en 'fascisme'. Met die drie woorden kan je de calvinistische Nederlandse schuldcultuur iedere richting opsturen..

Mompelt iets over spijkers en koppen...

export-kenteken | 22-04-11 | 02:01

vraagstaart | 22-04-11 | 01:47
Dat is ook het enigste wat hij oraal kan renegeren: zuigkracht en daar houdt het wel een beetje mee op. Dat is ook het probleem met de vonderdunkjes. Een veelbelovende dynastie en daar is het al heel lang geleden ook bij gebleven.

idopane | 22-04-11 | 02:00

Jammer dat ik nooit zulke sollicitaties krijg, ik had een heel liev mailtje teruggestuurd:-)

*Krijg alleen maar schooiermailtjes van 51 jarige oma's met kinderen die op hun 20e al hun 2e kind werpen. In de schuldsanering zitten en iets gratis van me willen*

#beste fietsshop

neemjemoederindemali | 22-04-11 | 01:59

@TheOne48 | 22-04-11 | 01:53 Ik heb die tegel van Anarki absoluut niet serieus genomen. Was ook niet serieus bedoeld imo.

Kijk, als hij nou een fiets had gevraagd voor zijn zwangere tienermoedertje-dochter, dan was het wat anders geweest.

vraagstaart | 22-04-11 | 01:57

Beetje ambivalent heren Parsons, TheOne en vraagstaart. Mijn gevoel dus, zo'n idioot vd Dunk en Erik... zelfs Holzie is lief dus..

Mindy | 22-04-11 | 01:55

Doodziek worddddttttt ik erfan

conqueror | 22-04-11 | 01:55

vraagstaart | 22-04-11 | 01:42
Ik heb altijd oplossingen, maar het gaat erom dat iemand met een doodswens geholpen/een luisterend oor krijgt, ben ik blijkelijk ook niet het juiste mensch voor

TheOne48 | 22-04-11 | 01:53

@spanarchist | 22-04-11 | 01:20 VonderDunk lees ik niet meer. Ergerniswekkende domheid, gepaard aan een gebrekkig redeneervermogen en een gemankeerd zelfbeeld dat hem ertoe drijft kritiek op zijn afscheidsels te negeren.

Nou ja, negeren: hij grijpt dat aan om zichzelf tot top-historicus te bombarderen en kritici tot nitwits. Deze gemankeerde kunsthistoricus die een pruts-proefschrift heeft geschreven en zonder zijn vader zou zijn veroordeeld tot eerlijk werk:

het oraal bevredigen van middelbare mannen achter het Centraal Station. Dat wat hij nu als hobby doet.

vraagstaart | 22-04-11 | 01:47

Mindy | 22-04-11 | 01:38
Ja ok , was kort door de bocht, maar wat betreft Anarki veranderd er niks, was ook zeker niet tegen Parsons gericht

TheOne48 | 22-04-11 | 01:45

@Mindy | 22-04-11 | 01:15
Ik weet my dear. Heb aan half woord genoeg.

Parsons | 22-04-11 | 01:45

@TheOne48 | 22-04-11 | 01:32 Jij had toch al een prima oplossing aangedragen? Proberen we eens een keertje niet redundant te zijn, is het wéér niet goed.

Een mens zou er zelfmoordneigingen van krijgen.

vraagstaart | 22-04-11 | 01:42

@TheOne48 | 22-04-11 | 01:32
Lees eerst Parsons 01.02.

Mindy | 22-04-11 | 01:38

Zei je hier 15 jaar geleden iets van werd je gebrandmerkt en verkettert .
Bedankt he babyboomers, realistisch wezen is niet jullie sterkste punt geweest.Zullen wij al jullie puin maar opruimen dan ?

Major Doorsnee | 22-04-11 | 01:36

Verder geen geen enkele reactie op Anarki the suicide men?
Geeft aan dat iedereen in z'n eigen straatje leeft, 2011, empathie is uitgestorven

TheOne48 | 22-04-11 | 01:32

@adibesende | 22-04-11 | 00:03

En Joden moeten dood? Wat zit je te neuzelen?
Ben je zo'n Turk die vindt dat Europa het niet kan zonder de "dynamische" Turkse jeugd?
Godskolere het laatste wat Europa nodig heeft is meer boze dynamische Moslim mannen op straat.

daniel78 | 22-04-11 | 01:31

@Hölzenbein | 22-04-11 | 01:14
Dank.

Zeer gewaardeerd!

Parsons | 22-04-11 | 01:26

En de oppositie wil weer eens een spoeddebat. Want nee, dit mag niet.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Welk volk stemt nog steeds op deze oppositiepartijen? Laat von den Dunk het eens over deze landverraders hebben.

spanarchist | 22-04-11 | 01:23

vraagstaart | 22-04-11 | 01:14
De lezing staat nu op de VK. Begrijpelijk dat die geweigerd is, niet zozeer omdat het te politiek is maar gewoon omdat het slaapverwekkend is.

spanarchist | 22-04-11 | 01:20

@Parsons | 22-04-11 | 01:02
Ik val nog stiller, echt top, jij en guurders/twitters. Weet zelf teveel you know, fuck ziekte en zo jong godverd0mme.

Mindy | 22-04-11 | 01:15

@Parsons | 22-04-11 | 01:06
OT even een woordje geschreven aan Erik. Weet niet of het helpt, maar is met goede bedoeling. Kaart gaat morgen op de post. Promised.

Hölzenbein | 22-04-11 | 01:14

Anarki | 22-04-11 | 01:12
Kan wel hoor, pilletjes, 12e verdieping etc, no problemo

TheOne48 | 22-04-11 | 01:14

@spanarchist | 22-04-11 | 01:06 Wat heeft die rabiate gek nu weer uitgehaald? of gaat het nog steeds over die toch maar geen lezing in Noord Holland?

vraagstaart | 22-04-11 | 01:14

@spanarchist | 22-04-11 | 01:10
Ik word er varadeloos van.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 01:13

Hoi Ik ben depressief en win graag dood zodat ik de samenleving niets meer kost, waarom kan dat niet ?

Anarki | 22-04-11 | 01:12

Leuke voorzetjes ook van Witteman, von den Dunk hoeft ze alleen nog maar in te koppen. Leve de onafhankelijke PO.

spanarchist | 22-04-11 | 01:10

redactie, aangenaam
Uw app voor de iPhone laat niet het volledige artikel zien.
Lijkt mij een bug/foutje in de app
Gaarne opdaten, gegroet een verders tevreden GS app gebruiker

TheOne48 | 22-04-11 | 01:09

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:48
Niet dat ik weet maar zeker wel, er is voor alles een miss. Als je kandidaat bent en we halen Mr Jackanders binnen als jurylid, de beroemde buitenlander, BL dus, moet het lukken. Ik zal de inlanders wel bewerken.
Geen nood, maar ik zou toch wel graag een foto vooraf willen. Dit is geen blijk van wantrouwen maar pure VOC
mentaliteit. Op naar werk !

Emmy Grant | 22-04-11 | 01:09

Mijn God wat heb je nog aan reaguurders? Op dumpert roept men bijna standaard hoax en dan komt zoiets op geenstijl en de meesten hier vinden dit bericht volslagen aannemelijk ...

flame_me | 22-04-11 | 01:08

Nu op ned.1 gratis cabaret.

drs.Nee | 22-04-11 | 01:07

Ik voorzie een topic over vriend Von den Dunk op GS morgen.

spanarchist | 22-04-11 | 01:06

@Parsons | 22-04-11 | 01:02
*op me genomen om

Parsons | 22-04-11 | 01:06

@Parsons | 22-04-11 | 01:02
Goed bezig. Bedankt voor de tip.

Hölzenbein | 22-04-11 | 01:05

@Mindy | 22-04-11 | 00:55
Ja, via de panelen alhier en via Twitter.

Zo gaan die dingen op de oh zo asociale en samenlevingafstompende social media, aldus Beatrix (SIC!).

Met een groep medeguurders & twitteraars bezoeken we hem zo veel mogelijk om te steunen. Ik doe bij lange na niet wat een aantal anderen voor hem doen, maar ik heb het opgenomen om de kaartjesmachine te worden ja.

Daar doen we hem een héél groot plezier mee.

En geloof me; het is een topper, deze veel te jonge gast! Deze ellende moet altijd de verkeerde (als er al een goede is) overkomen.

Zo zie je maar weer - grote bek, maar we staan wel aan het bed om dat kleine beetje te doen wat je kunt in deze situatie - zo rolt de Roze Khmer.

Nee, die social media zijn zo gek nog niet.

Neem dat maar van mij aan.

Had ik het adres al doorgegeven?

erikje1981.wordpress.com/about/

Parsons | 22-04-11 | 01:02

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:58
Truste!
*kontroerd achtersteblijft*

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 01:00

Godzijdank binnenkort geen uitkering meer als je geen Nederlands spreekt!

ZwitsalFace | 22-04-11 | 00:59

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:58
Ty-pisch kontwijkingsgedrag. Pfft.

Krachtmeester | 22-04-11 | 00:59

@Krachtmeester | 22-04-11 | 00:53
@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:53

Het was kontzettend leuk om weer even mijn reedt eraf te lachen met jullie.
Echter, de kontstandigheden vragen van mij dat ik jullie de kont toekeer en ga slapen.
*slapen gaat* Welterusten!

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:58

@captainobvious | 22-04-11 | 00:49
Stringrid niet. En Hunk ook niet. Laat staan de kontbinatie.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:57

@Parsons | 22-04-11 | 00:44
Stil stil is, een vriend van je? En wil hij echt kaarten, dan doe ik dat, sure.

Mindy | 22-04-11 | 00:55

@captainobvious | 22-04-11 | 00:49 Over blind gesproken....

Zie o.a. (kleine greep):
Sjors W. | 22-04-11 | 00:35
vraagstaart | 22-04-11 | 00:22
hadibesende | 22-04-11 | 00:03
waslim | 21-04-11 | 20:53
Moondance | 21-04-11 | 21:17

Lezen! met je braille-machine ;-p

vraagstaart | 22-04-11 | 00:55

konstaan= kontstaan, natuurlijk

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:54

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:42
Hoe is dat konstaan?

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:53

@Hölzenbein
Zelfs een kaartje van jou is gewaardeerd. Klim even in de pen please. Kleine moeite en heel groot plezier voor één onzer medeguurders die het moeilijk heeft op het moment.

Dank.

Parsons | 22-04-11 | 00:53

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:31
Raar kontrast zo'n kontwikkeling, moet dat toch eens kontroleren.

Krachtmeester | 22-04-11 | 00:53

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:49

Is een leuk beroep leuke gesprekken met veel verschillende mensen maar er zijn altijd mensen die willen profiteren, intimideren en manipuleren en het zijn altijd dezelfde.

reppert | 22-04-11 | 00:52

@Jackanders | 22-04-11 | 00:49
Het is een kontferentie.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:50

@Perv 0.39
Eind jaren 70 viel het op de afdeling Ziektewet van een Bedrijfsvereniging, thans UWV op dat bijvoorbeeld Marokkanen, Turken, etc. tijdens hun zomervakantie in het land van herkomst bijna allemaal ziek werden. Op deze manier kostte het hun geen vakantiedagen en kon men nog langer van de vakantie genieten.
Er kwamen geluiden binnen dat deze personen gewoon in het land van herkomst op het land werkten. Dus, vakantiedagen stop, ziektewet uitkering en een loon van op het land werken.

Enfin, er zijn mensen van de Nederlandse overheid gaan kijken in die landen. De geluiden bleken juist te zijn! En toen?

Niets, in de doofpot. Er mocht uitdrukkelijk niet over gesproken en geschreven worden.

Goeie vrijdag verder.

drs.Nee | 22-04-11 | 00:50

En alle henkjes en ingridjes hier stappen er weer blind in zie ik.

captainobvious | 22-04-11 | 00:49

@reppert | 22-04-11 | 00:45
Het lijkt me een zwaar beroep, buschauffeur. Buiten mensen die proberen onder je wielen te komen. En dan ook nog de mensen binnen.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:49

Wàt een kontra expertise in deze draad zeg, ik moet er bijna van kontsen.

Jackanders | 22-04-11 | 00:49

@Emmy Grant | 22-04-11 | 00:44
Hmmm. Klinkt goed. En dan moet ik alleen een beetje met mijn kont zwaaien, in plaats van met mijn hand?
Zijn er nog misses nodig in de categorie 'kontzettend lui', dat jij weet?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:48

@ vraagstaart | 22-04-11 | 00:42 | + 0 -

Mwah, er zijn ook wel een flink aantal reaguurders geweest die het een hoax noemden.

manindezorg.nl zelf werkt ogenschijnlijk anoniem, en ik heb geen zin om tijd te besteden aan het zoeken van naw-gegevens. Die knaap heeft vandaag de dag van zijn leven qua pageviews.

Sjors W. | 22-04-11 | 00:47

@Perv | 22-04-11 | 00:39
Het UWV draait op mensen die sociale voorzieningen misbruiken. Waarom zouden ze moeite doen om zichzelf op te heffen?

Parsons | 22-04-11 | 00:46

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:44
Ja hallo, tuurlijk. Als ik je een plezier kan doen altijd.

Hölzenbein | 22-04-11 | 00:46

@Mindy | 22-04-11 | 00:33
Gemist, was even naar de islamitische conferentie in de Badr moskee, bleek de lezing het in het arabisch te zijn: tinyurl.com/4yj4qos .
Gelukkig kan ik de komende 3 dagen nog terecht in Tilburg ( tinyurl.com/3jparnv ) en Helmond ( tinyurl.com/3jus6nt ).

Prof. D.A.H. Vintik | 22-04-11 | 00:45

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:40

Nu ik 4,5 jaar als buschauffeur werk spreek ik in eens geen Duits en Engels en hoekie toekie Nederlands meer zo ziek ben ik van die mensen die hier al jaren wonen en me niet (willen) begrijpen.

reppert | 22-04-11 | 00:45

@repulse | 22-04-11 | 00:39
Een beetje werken aan de kontunicatie helpt soms.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:45

@De Gooise Matras
Hier zijn het jaar door miss verkiezingen met als enig criteria KONT en dan worden dat misses cultuur of sport of zang of supermarkt, wat je ook maar kan bedenken. nou ik dacht..... sorry.
Dus on topic er is werk voor wie er wil, zelfs in het genre van de vergeten fichebak
(Turken zijn een ongelukkig vb in deze, kijk es naar de Mahreb)

Emmy Grant | 22-04-11 | 00:44

@Hölzenbein | 22-04-11 | 00:40
Ik ben blij dat jij mijn Gutmensch-schap erkent.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:44

@vraagstaart | 22-04-11 | 00:35
De verzorging is extreem goed. Wat dat betreft heel, maar dan ook echt heel erg veel, hulde voor het Antoni van Leeuwenhoek.

Hij noemt het zelf een hotel, maar dan voor mensen met...

Stuur vooral een kaartje, hoe meer hoe beter!

Parsons | 22-04-11 | 00:44

@ Perv | 22-04-11 | 00:39 | + 0 -

Dus eigenlijk heb jij liever dat uitkeringstrekkers dit soort brieven schrijven? Vind ik wel interessant.

Dan is het inmiddels zo'n gelikt systeem geworden dat maar gewoon voor de vorm meedoen voor alle partijen het beste is. De enige die er last van heeft is de grote, verdeelde en nagenoeg anonieme groep belastingbetalers.

Sjors W. | 22-04-11 | 00:43

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:34
Ik konthoud gewoon niet zoveel meer, lately. Mijn kontetermijngeheugen is kontspoord.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:42

@Sjors W. | 22-04-11 | 00:35 #aluhoedje opzet

Mij lijkt dit ook een actie van de PvdA-trol Bert Brussen (die in het echt Lucas heet en lid is van D66) om de goedgelovigheid van "de GS-reaguurder" aan te tonen.

En deze mag hij als "behoorlijk goed geslaagd" op zijn konto schrijven.

vraagstaart | 22-04-11 | 00:42

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:35
Ha! Shit net gereaguurd op dat fiets(neemjemoeder)topic ROFLOL. Eh hier alleen Marokkaans.. maar ga even Parsons link lezen, die zijn altijd relevant en interessant.

Mindy | 22-04-11 | 00:41

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:38
Wat fijn voor je. Wat ben je tocheen gutmensch en fijne geenstijl reaguurder. Prachtig gewoon.

Hölzenbein | 22-04-11 | 00:40

@reppert | 22-04-11 | 00:38
Dat is kontegenzeggelijk moeilijk.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:40

Zinnen zijn als wiskundige formules. Als ze niet kloppen dan klopt er iets niet. Het woord. Het bewustzijn. De gave van haar, Venus, zij die ooo!!!!
(Niks mis met me heur)

AntiSoof | 22-04-11 | 00:39

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:37
Met een vrouw die wel nederlands spreekt is het contact meestal ook niet goed. Ik durf zelfs te stellen des te minder contact des te beter de relatie.

repulse | 22-04-11 | 00:39

Ik krijg dagelijks zo'n 20-25 sollicitaties binnen van mensen die overduidelijk geen enkele interesse in onze vacatures hebben maar gewoon reageren omdat het moet en ze dan weer 1 op hun briefje voor het UWV kunnen zetten. Dat zijn Nederlanders, Marrokanen, Roemenen, Turken, Surinamers en nog een ratjetoe aan nationaliteiten...

Op zich kan ik daar nog mee leven omdat ik ze een standaard antwoord geef en er weinig tijd aan kwijt ben maar sommigen schrijven een goede brief met C.V. en vervolgens verspil ik 30-45 minuten op mijn dag met een sollicitatiegesprek met mensen die uiteindelijk vaak eerlijk aangeven dat ze liever helemaal niet werken en de vrije tijd + uitkering wel prima vinden.

Een belletje naar het UWV om over die specifieke kandidaat te praten heeft ook geen nut want bij het UWV zijn dit soort mensen simpelweg hun werkgelegendheid en ze hebben weinig interesse in het misbruik van de sociale voorzieningen in dit land.

Perv | 22-04-11 | 00:39

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:37

Leg dat maar uit aan iemand die geen nederlands spreekt.

reppert | 22-04-11 | 00:38

@Hölzenbein | 22-04-11 | 00:35
Die komen ineens in me op, die prachtige tegels. Ik ben gewoon één en al geestige creativiteit. En anticipeer op hetgeen er in het nabije verleden gebeurt. Dat betekent dat ik reacties van 4 uur geleden laat voor wat ze zijn.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:38

Drie zinnen met "kontrole":

Op Schiphol moet je door de paspoort-kontrole
Hadibesende heeft haar Nederlands goed onder kontrole
De knikker die mijn broertje gisteren at kwam net uit zijn kont rolle

vraagstaart | 22-04-11 | 00:38

Geen Nederlands kunnen spreken hindert het kontact.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:37

@ vraagstaart | 22-04-11 | 00:22 | + 0 -

Eens. Akbar klinkt me te veel 'allah akbar' in de oren, Fatima is nogal een cliche.

En de zinsbouw is te gelikt. "Ik moet wil ik mijn uitkering behouden drie sollicitatie brieven per maand schrijven. Moeten, want anders word ik gekort op mijn uitkering of kan ik zelfs mijn uitkering verliezen."

De "moeten komma" vind ik een stukje retoriek dat je niet zoekt achter een niet geschoolde persoon die probeert niet uitgenodigd te worden.

Sjors W. | 22-04-11 | 00:35

@Mindy | 22-04-11 | 00:33
Hai liefie. Alles goed? Had jij nou een Nederlandse brief aan een Turks verpleeghuis geschreven?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:35

@Parsons | 22-04-11 | 00:32 *duim opsteken doet*

En hoe is het daar met de verzorging? Nog goed Nederlands verstaande maar niet sprekende kontciërges gezien?

vraagstaart | 22-04-11 | 00:35

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:30
Neu. Kwam net pas binnen, dus reageer ik nu pas, maar jij bent er ook pas een uurtje. Ook drie uur nodig gehad om die prachtige tegels van jou te beitelen?

Hölzenbein | 22-04-11 | 00:35

@ hadibesende | 22-04-11 | 00:03

voel je vrij om een juiste vertaling te geven dan.

Ze zullen er vast met opzet een andere naam onder gezet hebben zeker?

nedertokkie | 22-04-11 | 00:34

@ hadibesende | 22-04-11 | 00:03

voel je vrij om een juiste vertaling te geven dan.

Ze zullen er vast met opzet een andere naam onder gezet hebben zeker?

nedertokkie | 22-04-11 | 00:34

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:31
Kontzichtig wicht!

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:34

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:32
Oh ja, dat is waar ook. Hoe kont ik dat toch vergeten?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:34

En dat wordt dan geschreven door Brussen.
*proest lol*
(de moeder van)

GeflipteVlaflap | 22-04-11 | 00:33

Binnenvalt en jep eindelijk weer bekenden hier, ook nog in lachstuip om Thomas in z'n oranje outfit en gebral?

Mindy | 22-04-11 | 00:33

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:31
Dat was een kontributie van Emmy Grant | 21-04-11 | 23:55

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:32

Over @00000111000111001111
Ik ben vanmiddag weer op bezoek geweest bij deze kanjer van een medeguurder.

Hou op met stoer doen en stuur hem een kaartje!

erikje1981.wordpress.com/about/

Doen!

Parsons | 22-04-11 | 00:32

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:24
Jij hebt ook altijd kontentaar. Ik kontvlamde in woede. *boze reedt heeft nu*

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:31

@Krachtmeester | 22-04-11 | 00:23
Hoe kont dit topic eigenlijk op konten terecht?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:31

@vraagstaart | 22-04-11 | 00:24
We zijn er wel kontsequend in.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:30

@Hölzenbein | 22-04-11 | 00:28
Je spreekt met kontsumptie.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:30

@Hölzenbein | 22-04-11 | 00:28
Heeft het je 4 uur gekost om deze tegel te bedenken?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:30

vraagstaart | 22-04-11 | 00:24
Geen idee, ik begeef me zelden in die kontreien.

Krachtmeester | 22-04-11 | 00:29

@Parsons | 21-04-11 | 20:33
Rot dan op als het je hier niet bevalt.

Hölzenbein | 22-04-11 | 00:28

hadibesende | 22-04-11 | 00:03
ik heb ook zo m'n twijfels .
je moet wel heel erg dom zijn om te schrijven dat je alleen solliciteert om je uitkering te behouden.
soort van hoax , maar wel een foute.
en Fatima is toch tunesisch of marokkaans?

watsinneneem | 22-04-11 | 00:27

@vraagstaart | 22-04-11 | 00:24
Ja, maar niet kontsequent.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:26

Goed geregeld hier toch. Ikke schrijve 3 brief per maand en voor de rest lekker uitkering en soepsidie trekken. Henk Kamp, je volgende missie is bekend. Wat zou ze wel kunnen vraag je je dan af of mag ze niet werken? Wordt ze lekker dom gehouden door haar man met wie ze op haar twaalfde trouwde. Vragen, vragen, vragen.... Ah, daar is de PVV al aan de interumptiemicrofoon.

Sliptong | 22-04-11 | 00:25

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:21
Je hebt helemaal geen reten om zo kontaangenaam te doen.
PS kontroerd was een geweldige vondst!

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:24

Wordt hierboven nou kontinu off topic gekontverseerd?

vraagstaart | 22-04-11 | 00:24

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:21
Ass your service.

Krachtmeester | 22-04-11 | 00:23

@hadibesende | 22-04-11 | 00:03 Inderdaad! Fatima is in het Turks Fatma?

Hmmmm.... ruikt/stinkt naar een hoax..

vraagstaart | 22-04-11 | 00:22

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:17
Kontzettende streberT die je d'r bent, je kont ook te vaak het laatste woord willen hebben.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:21

@vraagstaart | 22-04-11 | 00:18
LOL

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:21

@Krachtmeester | 22-04-11 | 00:19
Hahaha, ja, die was ook zo leuk, LOL! Thanks for the reminder, ik was 'm alweer kwijt.
*helemaal kontroerd is*

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:21

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:16
*met weemoed terugdenkt aan Hunk & Stringrid-draad*

Krachtmeester | 22-04-11 | 00:19

Van dit soort Turks
Word ik nou nurks

vraagstaart | 22-04-11 | 00:18

hadibesende | 22-04-11 | 00:03
Probeert u dat de redactie en de reaguurders maar eens duidelijk te maken..

Zeeschuimer | 22-04-11 | 00:17

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:16
Dat is helemaal niet nodig.
Je kunt de konternatie beter kontemplatief kontempleren.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:17

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:09
Ik ben kontzettend jaloers op jouw creativiteit.

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:16

00000111000111001111 | 22-04-11 | 00:10

CSS probleempje ?

reppert | 22-04-11 | 00:14

@hadibesende | 22-04-11 | 00:03
'Wat is de reden van dit verzonnen schrijven?'
Goede vraag.

AntiSoof | 22-04-11 | 00:13

gelijk aannemen natuurlijk. Gewoon omdat het kan.

CT Surgeon | 22-04-11 | 00:11

Zou de Joris van dienst even contact met me willen opnemen? Over dat spookgeval? Op www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/... ,en als je het dan nog niet berijpt prema ban dan alles met 0000 en 1111 . Onderstekend erikje1981 000001110001111 op twitter en kijk voor de gijn naar het ip of het ook van het nki-avl afkomt en bij het About gedeelte op erikje1981.wordpress.com ..-einde bericht voor de actieve Joris van dienst.
On toppic en meteen ook laatste woorden voor deze nacht ,der Turks is dus wel goed.. Misschien in een toko soliciteren?

00000111000111001111 | 22-04-11 | 00:10

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:07
Dankzij jouw kontekst.

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:09

@Emmy Grant | 22-04-11 | 00:06
Ik heb liever niet dat je me helpt. Stel je voor dat het helpt.
Moet ik opeens gaan werken en zo. Nee, dank je.

Welke kont-criteria worden hier gehanteerd?

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:08

@Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:04
Skitter(k)ont!!!

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:07

Misschien moeten we maar eens beseffen dat het allemaal mislukt is.

He-le-maal mislukt.

Holland schafft sich ab.

Kingeef1975 | 22-04-11 | 00:07

Om dit soort volk te lozen is vrouwenhandel uitgevonden.

Tobus | 22-04-11 | 00:06

Ik ben bang dat we hier te maken hebben met een zogenaamde 'False-Flag' oftewel, gefabriceerd materieel oftewel een nepperij om bepaalde groepen in een donker daglicht te zetten. Dom en onnodig, maar dit is niet quiche op zijn zachtst uitgedrukt, ik hoop dat geenstijl dit rectificeert.

thp | 22-04-11 | 00:06

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:00
Klopt. Sorry ik wilde enkel helpen, volgende keer beter. Maar het kont-criteria is hier wel doorslaggevend zelf bij vrouwelijke juryleden.

Emmy Grant | 22-04-11 | 00:06

@De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:00

De gedigt Kont

Jouw prachtige kont
is een continent
dat zich uitstrekt
over het westelijk
én het oostelijk
halfrond

Lewis Lewinsky | 22-04-11 | 00:04

Ik ben Turks.
Wat is de reden van dit verzonnen schrijven,wil men iets uitlokken dan is dat goed gelukt,de naam Fatima Akbar is geen Turkse naam.
De Turkse tekst klopt ook totaal niet.
Een kind van 2 jaar zou nog beter Turks spreken als wat hier staat,waarschijnlijk een google vertaling.
Google maar de naam Fatima en Akbar beide namen zijn geen Turkse namen.

hadibesende | 22-04-11 | 00:03

Je kan het vergelijken met in Turkije in het nederlands vragen om een huurwoning en een kerk. Zijn keuzes die gemaakt worden door de overheid. Niet door jou en mij, maar betaald worden door jou en mij (belasting). (in NL, niet in turkije)

Medium-Tali-BAN | 22-04-11 | 00:03

@Emmy Grant | 21-04-11 | 23:55
Dat verschilt een beetje per continent, nietwaar, de kont-criteria. Kan ik moeilijk vermelden in een sollicitatiebrief overigens. *slechte tip*

De Gooise Matras | 22-04-11 | 00:00

Tja, dat zijn keuzes die de overheid maakt. Want die hebben nix met de geschiedenis van Nederland. Eigenlijk is het hier Turkije.
www.youtube.com/watch?v=BN5oV0-i_4s

Medium-Tali-BAN | 21-04-11 | 23:58

@Demmy1441: wat voor een taal is het dan volgens jou? Als ik die brief door die vertaler gooi komt er welliswaar warrig, maar wel degelijk een verhaal uit? Je maak mij niet wijs dat deze brief eigenlijk weer precies het tegenovergestelde betekend in een ander dialect...

Jostiej | 21-04-11 | 23:58

@De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:50
Stem is niet belangrijk, hoe is je voorkomen? In goed nederlands heb je een bekijkenswaardige kont.

Emmy Grant | 21-04-11 | 23:55

Nu bij P&W de machtsgeile draaikontshow Von der Dunk.
Tegen de afspraak in poogde hij een lezing richting partijpolitiek te duwen, dat is afgewezen.

Na zijn optreden wordt bij het grote publiek geheel duidelijk dat Van Kooten en De Bie inspiratie opdeden door typetjes zoals hem. Kostelijk amusement!

drs.Nee | 21-04-11 | 23:55

-weggejorist-

reppert | 21-04-11 | 23:55

Thomas von der Dunk wat een irritante stem zeg

reppert | 21-04-11 | 23:55

Als dit waar is, ben ik een appel.

DijenkletserT | 21-04-11 | 23:55

Ha! Daar kwam een *abject* langs. Lang niet gehoord.

Lewis Lewinsky | 21-04-11 | 23:54

@Jackanders | 21-04-11 | 23:42
Maakt voor de procedure verder niets uit, hoor. Ik ga toch niet zingen. *valse kraai is*

De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:50

@Krachtmeester | 21-04-11 | 23:48
*raar stemmetje opzet*
LOL

Lewis Lewinsky | 21-04-11 | 23:49

Het knappe van die poppenspeler waarbij buikspreekpop Thomas von der Dunk altijd op schoot zit, is dat hij zich volkomen onzichtbaar kan maken.

Krachtmeester | 21-04-11 | 23:48

Die miep kan toch schrobben?
Kan ze al soppend en dweilend mooi zingen in het Turks.
Creatief baan aanbieden zou ik zeggen.
-
Oook garnalen pellen, uien snijen of tomaten plukken moet te doen zijn.
-
Wat wij nodig hebben is een echt rechts beleid:
"Jij niet uien snijen; jij GEEN uitkering! Doei!"

caudillo | 21-04-11 | 23:47

Goed geïntegreerd - een soort Gonny van Oudenallen.

Arrabinekoeterine | 21-04-11 | 23:46

Gematigd links denkt het , en extreem rechts zegt het.

Dr.Thorvaldt | 21-04-11 | 23:45

-weggejorist-

Demmy1441 | 21-04-11 | 23:43

@De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:31
Ik doelde op uw wens zanger te worden, dat is nogal een operatie voor een vrouw als u.
Zangeres kan toch ook?

Jackanders | 21-04-11 | 23:42

Zolang 80 % van alle autochtonen niet op de PVV stemt, zal hier helaas weinig aan veranderen.

Mazzeltov | 21-04-11 | 23:42

"@TM | 21-04-11 | 22:21
"zijn" uitkering?
Fatima klinkt toch echt vrouwelijk....
necrosis | 21-04-11 | 22:23"

Ach ja. Dat komt omdat de snor bij dat soort dames me regelmatig in verwarring brengt.

TM | 21-04-11 | 23:41

@Emmy Grant | 21-04-11 | 23:29
Dan moet ik ook kunnen dansen. En daar heb ik geen zin an. *luie lousy zanger is*

De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:39

dr.dunno® | 21-04-11 | 23:29
Of wil ook niet vluchten. Sorry

Emmy Grant | 21-04-11 | 23:39

dr.dunno® | 21-04-11 | 23:29
Het zit je duidelijk hoog. Begrijp ik best want je kan vluchten.

Emmy Grant | 21-04-11 | 23:34

@Jackanders | 21-04-11 | 23:28
Met lichte muziek moet ik aardig mee kunnen komen. Anders solliciteren we samen? Dient een goed doel. Krijg ik hopelijk nog de flatscreen van de gemeente. Want daar heb ik recht op. Wat wil jij hebben van de gemeente?

Volgende keer dat ik bij een verpleeghuis moet solliciteren, ga ik een Japanse brief schrijven.

De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:31

@ miko 23:05, zie praktijkvoorbeeld Mokum Kosher 23:06. Indien het uitzonderingen of excessen waren kostte het geen minuut maar uren of weken voor er een reactie kwam. Nu slechts 1 minuut. De realiteit is hard en confronterend ? Quasi socialistische personen tonen pas echt hun principes als ze er echt zelf voor betalen. Over uitzonderingen gesproken.

Rest In Privacy | 21-04-11 | 23:31

Klinkt als, Aziatisch nomaden volk dat het Romeinse rijk binnen is gevallen en sindsdien niet terug wil en denkt dat het Europees is.
Nederlanders wordt zelfs verteld dat Sinterklaas Turks was ipv een Byzantijnse/Griekse priester die zich drie keer in ze graf zou omdraaien als die zou zien wat er met ze geboorteland is gebeurt.

daniel78 | 21-04-11 | 23:30

Als je iets doet doe het dan goed. Akbar is geen Turkse naam. Ook gebruiken Turken de naam Fatima niet maar de Turkse variant... Fatma. Fatima Akbar is dus eigenlijk Fatma Buyuk.

koter | 21-04-11 | 23:30

@Beëlzebul | 21-04-11 | 23:23

Niet met faphanden reaguren je toetsen blijven hangen.

maagwand | 21-04-11 | 23:30

fake of niet, er zijn er genoeg die met hele gezinnen niets anders doen dan brieven schrijven zonder zich daadwerkelijk beschikbaar te stellen voor de arbeidsmarkt, regelen dat ze arbeidsgeschikt worden verklaard enzovoorts.
.
en zeg niet dat het niet gebeurt, ik heb tijdens mijn co-schappen samen met mijn begeleiders meerdere van dit soort werkschuwe keurlingen de deur van de praktijk uitgejaagd (waarna ze vervolgens bij een andere huisarts vaak alsnog hun zin kregen).
.
in rotterdam, zo weet ik van een medestudent, zijn er antilliaanse huishoudens van 10 man die allemaal volledige uitkering aftikken (zolang ze niet in de bak zitten dan) en ondertussen met het hele gezin samen in dure auto's rijden, zonder ook maar één vinger uit te steken.
.
waarom:
- exporteren wij uitkeringen
- accepteren wij dat uitkeringstrekkers geen Nederlands beheersen op tenminste VMBO niveau (wat al om te huilen is, maar het is in ieder geval iets)
- accepteren wij dat mensen die uitkering vangen, fop-sollicitatiebrieven schrijven en niet tenminste binnen 3-6 maanden één serieus sollicitatiegesprek hebben überhaupt nog een WW-uitkering hebben
.
WAAROM? Rutte/Kamp, DOE ER WAT AAN!

dr.dunno® | 21-04-11 | 23:29

Ik bedenk dat het nu wel een PVV er kan zijn geweest die de publieke opinie op een slechte manier wil beïnvloeden.
Fatima Akbar is geen Turkse naam, en de gemiddelde mongool formuleert toch betere Turkse zinnen dat diegene die deze fake brief heeft gemaakt. Gezien de reacties op Geenstijl is het gewoon gelukt. Maar ja... daar is ook werkelijk weinig voor nodig.

Kaan78 | 21-04-11 | 23:29

De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:21
Kijk verder dan de neus, euch, grens. Zoek het in Zuid-Amerika.

Emmy Grant | 21-04-11 | 23:29

spacey | 21-04-11 | 23:21
Neehoor, hij gedoogt.

Zeeschuimer | 21-04-11 | 23:29

@De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:21
Eerst maar eens de ombouw-operatie ondergaan hè, voor de nodige noten.

Jackanders | 21-04-11 | 23:28

@Beëlzebul | 21-04-11 | 23:23
Akbar = godt is de grootste

Zo rollen die muzelmannen.

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 23:24

Akbar=its god is groot=dus hatelijk tov iedereen met eigen denken/hersenen/geest is dus openlijk de nederlandse cultuur met vrije godsdienst en meninghsuiting zwaar verkankeren alsof ons land een ziekte heeft!!!
Ik ben niet ziek van geest! maar heb wel een kanker tyfus tering hekel aan alle idioten die uit opgedragen godjescultuur andersdenkenden haten en vermoorden...
maw joden en islamietjes houesop met elkaar uitroeienomdatdeastoor/imam/jooddatzegtenloopnietachterdieidiootzereetaantenzijjestrontlekkervindt.

Beëlzebul | 21-04-11 | 23:23

Welke pro deo advokaat en/of instantie heeft dit voorgekouwd en erin gestamp.

Hans-e-pans | 21-04-11 | 23:22

Ik was op zoek naar een vacature voor 'zanger lichte muziek' waar ik op kan solliciteren. Tips, iemand?

De Gooise Matras | 21-04-11 | 23:21

wilders rules

spacey | 21-04-11 | 23:21

Wat doe ik op Nike.nl dan?

Gele Haas | 21-04-11 | 23:19

10 jaar in Nederland en de taal niet kennen? Kan best.
Geboren en getogen in Belgie, er koning zijn en krom praten. Kan best. Maar die moet geen job zoeken, voorlopig toch niet.

Emmy Grant | 21-04-11 | 23:19

Ga Gvd eerst fatsoenlijk Turks leren. Daarna kan je denken aan een vreemde taal. Ik gok dat zij gezien haar taalbeheersing een Bulgaarse Turk is. Ik geloof niet dat ze tot haar 15de onderwijs heeft genoten in Turkije. Ik denk dat mijn dochter van 3 beter Turks spreekt (En zij is in NL geboren), dan deze fake Turk.

Kaan78 | 21-04-11 | 23:18

ik ben voor een grenzeloos wereld

spacey | 21-04-11 | 23:18

spacey | 21-04-11 | 23:06
Gelukkig staat uw bullshitdetector nog wel aan.

Zeeschuimer | 21-04-11 | 23:13

bunu yazanin anasinin amina arabami park edeyim.

spacey | 21-04-11 | 23:13

Maar kortom, fake dus.

Wazzzzah | 21-04-11 | 23:13

Wel allemachtig, vieze vuile teringuitvreters!
*Iets over deporteren mompelt*

Jezweetzelluf | 21-04-11 | 23:10

Is ze aangenomen?

DANNY3960 | 21-04-11 | 23:09

Hoor het bakellende nog zeggen.We hebben ze nodig om het "vergrijzingsprobleem" op te lossen.

neveragain | 21-04-11 | 23:06

Weet je wat? Ik werk wel een paar jaar langer door om het te bekostigen deze humor om te lachen. Ik ken een Iraanse. Ooit hier gekomen vanwege de liefde (Iraanse man). Natuurlijk snel gescheiden. Woont al elf jaar hier. Heeft een mooie flat, heeft een kind en nog geen dag in haar leven gewerkt. Maar krijgt allerlei toeslagen waar menig werkende jaloers op zou zijn. Het is werkelijk van allah los!

Mokum Kosher | 21-04-11 | 23:06

wat een onzin zeg, naam fatima is geen turks maar een marokaanse naam. Akbar is ook geen turkse naam. Wat een fake brief.

spacey | 21-04-11 | 23:06

Tutanchamon | 21-04-11 | 22:58
Ach kom een zieke heeft geen uitkering nodig ligt toch de hele dag op bed en een gehandicapte kan best werken in een circus en anders wel in de Jostiband.Afschaffen allemaal die profiteurs!

miko | 21-04-11 | 23:05

Haar turks is zo slecht. Hele domme turk zonder twijfel.

Je bent zeker geen 70, Nederlands leren zal geen moeite zijn. Maar je eigen moedertaal niet beheersen. Daar heb ik geen woorden voor over.
dom dom dom
www.youtube.com/watch?v=EmdV_0cRLQc

dboy | 21-04-11 | 23:05

Zij zou geknipt zijn om af en toe in beeld te lopen bij de publieke omroep. Die verdient er flink geld aan om allochtonen in beeld te brengen.

AVRO bijvoorbeeld ontving dit jaar € 116.000 subsidie door wat allochtonen toe te voegen aan het eenvandaag-opiniepanel en een islamcongres.

v.a. 5.45 min.

beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/...

drs.Nee | 21-04-11 | 23:05

Houdoe en bedankt.

Sjokoladevlaaa | 21-04-11 | 22:59

Een uitkering naar een profiteur is tegelijk een middelvinger naar een zieke of gehandicapte die het ECHT nodig heeft. Dankzij de PVDA is het motto anno 2011 blijkbaar nog steeds: eigen volk laatst. Ik ben het er niet mee eens, maar ben daarom vast een Nazi. I don't bloody care.

Rest In Privacy | 21-04-11 | 22:58

@miko | 21-04-11 | 22:48
Klopt.
Maar of de brief echt is, of niet, dat zegt hij er niet bij. En zijn naam zie ik ook niet. (van man in de zorg)

AntiSoof | 21-04-11 | 22:53

Wat is er mis met verpleeghuizen speciaal gericht op Turken.De eerste generatie die niet meer thuis kan wonen zal zeker als er Alzheimer in het spel is alleen nog in de moedertaal kunnen communiceren.Wellicht dat zo'n meisje daar wel iets zou kunnen betekenen.

maagwand | 21-04-11 | 22:51

Geniet er nog maar van, #pownews #ned3, Morgen en maandag nemen de gristenen het over...

Crematorium-de-Asbak | 21-04-11 | 22:49

Dit soort problemen kunnen we heel gemakkelijk uitfaseren. De procedure bij het UWV kan voortaan alleen nog maar in het Nederlands of Fries gevoerd worden.

Prima als je een tolk wilt meenemen, maar die betaal je dan maar zelf. Bovendien moet de tolk gecertificeerd zijn, om onafhankelijkheid te garanderen. Een tolk die actief helpt met het krijgen van een uitkering is natuurlijk niet de bedoeling.

recalcitrante autist | 21-04-11 | 22:48

AntiSoof | 21-04-11 | 22:45
Man in de zorg!! Hij zorgt er voor dat je solbrief op straatkomt!

miko | 21-04-11 | 22:48

Dit soort brieven zouden alle werkgevers door moeten sturen naar de UWV én naar de verantwoordelijke minister.

Smurfin | 21-04-11 | 22:47

En als je zo'n moeite hebt met NL, wat ik me nog best kan voorstellen, is Engels toch ook goed? Je moet fatsoenlijk kunnen communiceren, in welk land je ook leeft. We hebben universitaire opleidingen die compleet in het engels zijn. Maargoed deze brief is wel ernstig...

TechNinja | 21-04-11 | 22:46

Beetje raar om een sollicitatiebrief openbaar te maken. Heel raar.

AntiSoof | 21-04-11 | 22:45

Ik mag aannemen dat de geadresseerde de NAW gegevens, inclusief een soort van fotokopie, doorgestuurd heeft naar desbetreffende instanties?

bees-t- | 21-04-11 | 22:44

Mij maakt het geen moer uit of iemand Nederlands spreekt.Voor bepaalde banen is dat absoluut niet nodig.Ik heb zelf jaren gewerkt in landen waar ik de lokale taal pas na een paar jaar machtig werd. Wat me wel tegen staat is dat de brief begint 'ik MOET'. Lijkt me dusook een hoax of anders een aso.Maar ken genoeg Nederlandse asos die ook niet hun best deden met solliciteren enkel en alleen om lekker door te kunnen klussen en een uitkeringkje te pakken.

miko | 21-04-11 | 22:42

Ojee, hier gaat GS behoorlijk nat...

Wazzzzah | 21-04-11 | 22:39

Haha en Geenstijl trapt hier graag in. Wat een Hoax brief, duidelijk vertaald naar Turks vanuit een andere taal. Nee dit is echt geen Turks, geen platteland Turks, Koerdisch Turks of wat dan ook. De mensen laten hier zich weer lekker opjutten om niks. prutsers..

skniltuk | 21-04-11 | 22:39

@necrosis | 21-04-11 | 22:37
Knipoog?

Kijk onder 'bio': twitter.com/ArtVU

;)

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:38

Manindezorg := manindeproblemen

Lewis Lewinsky | 21-04-11 | 22:38

@Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:26
Ik vergat de knipoog!
*uit berouw plusje uitdelen doet aan AVU*

necrosis | 21-04-11 | 22:37

Wat een onzin. Ten eerste, Fatima is geen Turkse naam, laat staan Akbar. Ten tweede bovenste stukje is net zo Turks als het Nederlands van George W. Bush.

Triest dat autochtonen na 40 jaar nog steeds het verschil niet zien tussen een arabier en een Turk. Land van vooroordelen, voorbeeld numero zoveel......

SimonPhoenix | 21-04-11 | 22:35

@markuitarnhem | 21-04-11 | 22:23
Heb jij Bix ooit fatsoenlijk Nederlandsch heuren praeten?
En die woont hier al wat langer dan 10 jaar....

necrosis | 21-04-11 | 22:32

10 jaar Nederland wonen en dan blijkbaar nog niet eens tot 10 kunnen schrijven en lezen.
Wat ben je dan ook een ongelofelijk lui varken.

Dubbele grote faal van een parasiet.

natte krant | 21-04-11 | 22:29

@CreativeDestruction | 21-04-11 | 21:10
Nee. Jantje P heeft gelijk. Als je de Nederlandse tekst van manindezorg invoert in google translate, krijg je exact de turkse tekst van manindezorg.
Dat klopt niet!
Manindezorg heeft iets uit te leggen.
translate.google.nl/?hl=nl&tab=wT#...

Lewis Lewinsky | 21-04-11 | 22:29

Nederland is nog een van de weinige landen waar je als allochtoon makkelijk een uitkering krijgt en mag behouden. Tevens, echt uitzetting kennen we ook niet. Als een illegaal besluit lekker te blijven dan wordt hier vrij weinig tegen gedaan.
Ze mogen van mijn part iedereen toelaten, zolang ze ons maar niet belasten, beetje zoals bijv. in Australië.

Drs. D. | 21-04-11 | 22:26

@necrosis | 21-04-11 | 22:17
'Luie student, ruifvreter, nietsnut'

Dat wordt mijn eigen 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'

Thanks!

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:26

die man in de zorg "spreek" trouwens zelf ook belabberd Nederlands. Spreek ik Rotterdams ofzo? Zet die t achter een werkwoord man!

RagingBull | 21-04-11 | 22:24

Als ze bij het UWV hun werk doen, dan is deze brief niet voldoende om aan de sollicitatieplicht te voldoen, en kan mevrouw gewoon worden gekort op haar uitkering. De vraag is of dit in de praktijk ook door het UWV gedaan wordt.

Maar GS... Wat willen jullie hier nou echt mee zeggen? Roept u maar.

Wazzzzah | 21-04-11 | 22:24

Wat moet je hier nou mee? Niet willen integreren is enkeltje terug naar land van herkomst. Is goedkoper dan ze allemaal een uitkering geven.

Freebs | 21-04-11 | 22:23

@TM | 21-04-11 | 22:21
"zijn" uitkering?
Fatima klinkt toch echt vrouwelijk....

necrosis | 21-04-11 | 22:23

wat verwacht je dan, dat ze nu al nederlands kan? ze woont hier pas 10 jaar hoor!

markuitarnhem | 21-04-11 | 22:23

Leuk bedacht maar die brief telt dus niet mee voor het behoud van zijn uitkering. Is al een keer over zoiets een rechtzaak geweest. Je mag die laatste opmerkingen niet maken. Simpel zat, geen nieuws.

TM | 21-04-11 | 22:21

Goed voorstel: geen Nederlands spreken en schrijven geen uitkering. Bye Bye zwaai zwaai.

Dodo81 | 21-04-11 | 22:18

@Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:06
Heb jij je scriptie nog steeds niet af?
Luie student, ruifvreter, nietsnut....
Jij ligt morgen zeker op het strand terwijl ik weer vol aan de bak moet?
*boe roepen doet*

necrosis | 21-04-11 | 22:17

Dit kan je niet aanmerken als sollicitatie. Uitkering afpakken!

Ik weet het beter | 21-04-11 | 22:15

@Sir Galahad the Pure | 21-04-11 | 21:53
Ik ben hier dan ook de huisracist.

Dat wist je toch?

Parsons | 21-04-11 | 22:15

Mooie achternaam, trouwens.

Akbar...

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:10

Zelfs de allerdomste Turk/Tokkie/uitkeringsparasiet zal nooit zo'n brief schrijven.Dit lijkt me een hoax.onbegrijpelijk want er zullen echt wel dagelijks van dit soort kansloze epistels verstuurd worden.

maagwand | 21-04-11 | 22:08

@Johanvb | 21-04-11 | 21:53
Wat leven we toch in een heerlijk idioot land.

Wat ben ik blij dat ik (nog) geen belasting betaal. Buiten btw, that is.

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 22:06

@Johanvb | 21-04-11 | 21:53
Training en coaches kosten klauwen vol subsidiegeld. Wie moet dat gaan betalen?
Wat mij betreft moet iemand die hier al langere tijd woont de Nederlandse taal gewoon machtig zijn.
Hoeft niet perfect te zijn, zolang communicatie maar mogelijk is.
Taalfouten zijn natuurlijk een doodzonde in een sollicitatiebrief maar minder erg dan te laat verschijnen op je sollicitatiegesprek, naar drank ruiken of ongeschoren binnen komen wandelen.

necrosis | 21-04-11 | 22:06

Wat gemeen trouwens van die racistische CWI-nazi's om iemand te verplichten tot sollicitatie. Wat is er mis met op kosten van de hardwerkende Nederlander op je luie reedt blijven zitten?! \ironie/

De Kampsjeng | 21-04-11 | 22:05

@Jantje P | 21-04-11 | 21:00
@broomstick | 21-04-11 | 21:48
Manindezorg heeft eronder gezet: vertaling via google translate. Dan denk je: het Turks is in Nederlands vertaald via google translate.
Maar uit jullie reacties blijkt het andersom te zijn: Het Turks is verkregen via google translate uit het Nederlands.
*mooie boel mompelt*
*güzel yeri mýrýldanýyor*

Lewis Lewinsky | 21-04-11 | 22:05

*Met rietje maaktnieuit | 21-04-11 | 21:59 het land uittetst*
Kom maar terug als je correct kunt schrijven.

illuvatar | 21-04-11 | 22:04

Lijkt me geweldig om een bedrijf te starten en alleen maar dit soort types aan te nemen. En het dan winstgevend te maken, dan ben je een eindbaas.

Oh wacht, dat is al gedaan: www.fourstar.nl/

harry pikkel | 21-04-11 | 22:04

Ik dacht dat Turkse vrouwen de laatste tijd bij m.n. de Duitse PLAYBOY kapot populair zijn. Hoef je geen Nederlands voor te spreken, noch te schrijven, Gewoon ff een beetje uit de kleren (He fatima akba hoor je hoe "uit de kleren" bijna hetzelfde klinkt als "uitkering"? Geschminkte tepels, glimmend geglosste lipjes, vingers in het slipje... geile Ottomaanse glimlach... Succes verzekerd!

blackpeace | 21-04-11 | 22:02

Hahahahahaha.. vind um wel geinig... hahahaha.

brave` | 21-04-11 | 22:02

wow dit is toch echt schandalig.. hoop dat de media hier aandacht aan besteed!

maaktnieuit | 21-04-11 | 21:59

@illuvatar | 21-04-11 | 21:52
Ik begrijp dat jij jezelf wilt verrijken over de rug van kansloze migranten en belastingbetalers?
-1, omdat het kan.
*grinnik*

necrosis | 21-04-11 | 21:59

schande of triest, je weet het niet he.

Bukoswski | 21-04-11 | 21:57

Eigenlijk moet je zulk tuig gewoon aannemen uit landsbelang. En dan natuurlijk kudtklussen geven en kosten wat het kost niet ontslaan.

Tommygunner | 21-04-11 | 21:56

De totale onwil om iets van je leven te maken en uit pure gemakzucht genoegen te nemen met een uitkering is weerzinwekkend. En dat in een land dat zulke mogelijkheden biedt zoals Nederland.

Je zou zeggen dat Nederland op veel vlakken 'af' is. Maar op het moment dat we moeten bezuinigen op onderwijs, zorg, de politie en defensie, vraag je je af of er niet ergens anders veel meer te halen valt. Ik denk dat er bij de sociale zekerheid e.e.a. te halen valt...

KapiteinClaus | 21-04-11 | 21:54

@Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 20:38

Ja kansloze sollicitatiebrieven tellen ook mee. Ik kreeg sollicitatiebrieven binnen met allemaal plaatjes van verboden te roken als watermerk en brieven die gekopieerd waren en met blauwe pen waren ingevuld op de plekken met de naam van de contactpersoon en vacaturenaam.
Vaak heb ik mijn leidinggevende gevraagd zulke personen uit te nodigen, aan te nemen en aan het einde van de proeftijd te ontslaan wegens niet geschikt. Alleen maar om ze te laten schrikken.

Omgekeerd kan het overigens ook. Een vriend van mij die wegbezuinigd werd werd maar al aangenomen was voor een nieuwe baan die hij twee maanden later zou starten.
Ook hij werd verplicht te solliciteren ook al zou hij altijd worden afgewezen vanwege de korte duur dat hij maar beschikbaar kon zijn.

Het is vrij simpel op te lossen. Mensen die na drie maanden nog nooit zijn uitgenodigd bij een bedrijf moeten hun brieven eerst voorleggen bij de uitkeringsinstantie.
Die kijkt of er hier sprake is van moedwillige sabotage. Vervolgens moeten ze die mensen opleiden en trainen in het schrijven van brieven en ze een aantal maanden gedwongen coachen bij sollicitaties.

Johanvb | 21-04-11 | 21:53

@ Parsons @ 21:48
Foei! Zo'n opmerking zou Alexander Pechtold nou als "xenofobisch" bestempelen (eventueel verwijzend naar intolerantie voor "vreemde luchtjes in de portiek"). Echte "kosmopolieten" genieten juist van de verrijking die de massa-immigratie uit landen als Turkije en Marokko ons heeft gebracht. Uiteraard het liefst in een lelieblanke wijk, ver weg van de multiculturele samenleving (zodat deze "kosmopolieten" niet met de neus op de feiten worden gedrukt).

Sir Galahad the Pure | 21-04-11 | 21:53

Wait whut??

"anders verlies ik mijn uitkering"?

Dan ga je toch in Turkije in de zorg werken??

Nacho_Vidal | 21-04-11 | 21:53

@necrosis | 21-04-11 | 21:50
Gebruiken om allerlei kansensubsidies te verkrijgen bij PvdA-instellingen die dol zijn op het in dienst nemen van dit soort onaangepasten.

illuvatar | 21-04-11 | 21:52

Zal wel een stukje van Thomas von der Dunk zijn. Probeert hij weer een onnozel punt te maken ofzo...

Tommygunner | 21-04-11 | 21:52

alleen die naam al .. hakbar

.. sorrie kon het niet laten.

sjomp | 21-04-11 | 21:51

niet omdat het moet,
maar omdat het kan!

wtfgebeurdhierdan | 21-04-11 | 21:51

@illuvatar | 21-04-11 | 21:47
Mag ik dan een functie omschrijving wat je haar zou laten doen?

necrosis | 21-04-11 | 21:50

haha bertje google vertalen zuigt.. alleen een turkse-nederlander schrijft slechter turks..

petje pietamientje | 21-04-11 | 21:50

@jankerd | 21-04-11 | 20:44
De hulp die dit soort mensen nodig heeft is een hele grote dikke schop onder den reedt richting Schiphol alwaar een enkeltje Turkije op het program staat.

Parsons | 21-04-11 | 21:48

@dhrWijma | 21-04-11 | 21:43
Hoezo cliché, heet één van die "meiden van halal" niet Jihad?
*is haar echte voornaam*

necrosis | 21-04-11 | 21:48

Zoals hierboven te lezen is: een hoax:

Google vertaalt 'vijftiende' namelijk niet als 15e, maar als 5/10 (vijf-tiende dus)!

Busted!

broomstick | 21-04-11 | 21:48

@Dr. Mabuse | 21-04-11 | 21:45
Zou kunnen, maar wat geeft het?

illuvatar | 21-04-11 | 21:47

Ik zou haar bij nader inzien aannemen.
Werken zal je!

illuvatar | 21-04-11 | 21:47

WTF?! Het gore lef. Dat kan dus alleen in Nederland. Serieus, onbestaanbaar...

De Kampsjeng | 21-04-11 | 21:46

@illuvatar | 21-04-11 | 21:33
Jij zou natuurlijk liever met je rietje gaan tetsen ....
Overigens vind ik dat een sollicitatiebrief, geschreven in de turkse taal, niet mee zou mogen tellen in het minimaal aantal sollicitaties dat je verplicht bent te doen krachtens de wet ter behoud van uitkering.
Tenslotte ga ik ook geen brieven schrijven om te solliciteren op de functie van CEO van Shell of MinPres van NL met een huishoudschooldiploma zonder relevante werkervaring.
En ja, ik werk 40 - 50 uur per week.

necrosis | 21-04-11 | 21:45

Dit is geen hoax, verzamelde paaskuikens???

Dr. Mabuse | 21-04-11 | 21:45

@Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 20:38
Ja. Dat is dus wat ik bedoel met "wij zijn gek geworden".

Parsons | 21-04-11 | 21:44

Brief zonder foto kan echt niet meer.

Sir EnemA | 21-04-11 | 21:44

En dat kan gewoon ongestraft in Nederland...

conservo | 21-04-11 | 21:44

Fatima Akbar klinkt zó cliché dat ik dacht dat t weer is n grap was

dhrWijma | 21-04-11 | 21:43

3x per maand solliciteren..?? Serieus??
Als je werkzoekende bent solliciteer je toch ook geen 3x per maand? Eerder 3x per dag...

Limonademeisje | 21-04-11 | 21:43

Ik weet ook van Nederlanders die een perfecte sollicitatie brief weten te schrijven maar die toch met geen stok naar werk zijn te slaan, want Kunstenaar.
En dat al > twintig jaar, wel bijstand.
Die parasieten zijn er ook.

Quuick & Dirty | 21-04-11 | 21:42

*even tekst door de strot van Google Translate drukken doet*

Donderdag 21 april 2011. Ik zou graag solliciteren naar een baan in het onderhoud. Mijn naam is Fatima Akbar. Ik ben 29 jaar oud en ik woon in Rotterdam. Ik heb gewoond 10 jaar in Nederland en Turkije hebben gevolgd van een school, de school verlaten zonder diploma, maar mijn 5 / 10 toe te kennen. Op de achtergrond kan me niet schelen. Ik spreek en schrijf Turkse goed. Ik heb grote moeite met de Nederlandse. Ik begrijp dat, maar het schrijven en de Nederlandse, kan ik niet spreken. Ik toepassen omdat de oorzaak. Ik heb hulp nodig, om de drie maanden tot een sollicitatiebrief te schrijven. Je moet, want anders krijg je afgetrokken van te betalen of zelfs als ik verlies mijn voordelen. Ik kijk ernaar uit van u te horen.
Oprecht
Fatima Akbar

Ik Wil to Hierbij solliciteren Verzorgende op UW afdeling van de Baan. Mijn Naam is Fatima Akbar. Ik IK 29 Jaar Oud IK woon in Rotterdam, het meest. IK heb IK woon al 10 jaar in Nederland in Een school in turkije gevolgd, mare IK van school gegaan Zonder diploma ben ik vijftiende Mijn op. IK heb Laptop Geen Achtergrond in de zorg. Spreen IK Goed in Engels schrijf. English heb IK voldaan Grote moeite. IK begrijp English, mare IK Het niet Schrijven het praten bloed. De Reden is dat-omdat IK Het MOËT Solliciteer. Ik Wil IK MOËT Uitkering Behouden Mijn Drie maand per Brieven sollicitatie Schrijven. Moeten, willen Anders woord IK op Mijn gekort zelfs IK Mijn Uitkering Uitkering verliezen van bloed. IK See u graag tegemoet Reactie.
Met vriendelijke Groet
Fatima Akbar

Kapitein Knots | 21-04-11 | 21:40

Eshek | 21-04-11 | 21:35

haha, dat zou betekenen dat ze hun zaken voor elkaar hebben!

snap dat dan! | 21-04-11 | 21:39

@Eshek | 21-04-11 | 21:35
Met opzet reaguursels foutief typen = altijd -1

illuvatar | 21-04-11 | 21:38

*zucht* 10 jaar in een ander land wonen en dan de taal niet spreken. Daar wilde ik het maar bij laten.
*Emigratiefolders nog maar eens bestuderen gaat*

koerbagh | 21-04-11 | 21:37

@Sir Galahad the Pure | 21-04-11 | 21:32
Gelukkig maar! Anders had deze 29 jarige vrouw ook geen Turkse sollicitatiebrieven kunnen versturen. Was ze helemaal kansloos geweest zoals een importbruid uit het rifgebergte.

reageerbuis | 21-04-11 | 21:36

Controleerd het UWV dan de sollicitatiebrieven niet van de uitkeringtrekker?

Eshek | 21-04-11 | 21:35

Nederland ten voeten uit....
Dit is volgens mij ook het eninge land ter wereld waar deze waanzin de gewoonste zaak van de wereld is.

Slipsnifter | 21-04-11 | 21:33

u reactie?
Ik zou haar niet aannemen.

illuvatar | 21-04-11 | 21:33

Nu wij het toch over Turken hebben, ook even wat bizar nieuws uit Brussel. De Europese Unie geeft honderden miljoenen euro's aan "ontwikkelingshulp" aan Turkije:
www.welt.de/politik/ausland/article132...

Sir Galahad the Pure | 21-04-11 | 21:32

Twee hoaxbrieven op 1 dag, das wel een beetje veel van het goede.

harry pikkel | 21-04-11 | 21:30

Jantje P | 21-04-11 | 21:22
Klopt als een zwerende vinger.

harry pikkel | 21-04-11 | 21:28

Mooie boel ook op die website manindezorg.nl - "Misschien een gigantisch discriminerend stukje." Vent houd toch eens op met dat politiek correcte gelul en zeg gewoon wat je denkt. Veel van dat soort types wonen al jaren in Nederland, spreken de taal niet en zitten van mijn centen naar de TRT te kijken met hun door de gemeente gefinancierde satellietschotels. Het is geen schande om dat ook te benoemen zonder jezelf even van tevoren in te dekken: "ik ben geen racist hoor, maar" "ik stem niet PVV ofzo, maar" "ik wil niet discrimineren, maar" "ik wil de waarheid wel spreken, maar HET MAG NIET."

Plattebats | 21-04-11 | 21:27

We weten allemaal dat ze er zijn maar als je dan weer zo op de feiten wordt gedrukt is het best triest om te weten wat er met door ons betaalde belasting gebeurt.
Dit kon nooit de bedoeling zijn van de uitkeringen

Idontgiveafunk | 21-04-11 | 21:24

@CreativeDestruction | 21-04-11 | 21:10

Voordat je lekker bijdehand gaat zitten doen, kun je het misschien ook gewoon checken: www2.picturepush.com/photo/a/5502675/i...

Even voor de duidelijkheid, Google maakt er iets anders van als je de tekst van Geenstijl kopieert, het origineel van manindezorg.nl vertaalt netjes exact naar die brief.

Jantje P | 21-04-11 | 21:22

lol @ fatima akbar. is dat de zus van mohammed allah ?

wtf443 | 21-04-11 | 21:22

Of Faat neemt voortaan plaats achter het raam
Voor sommige beroepen heb je immers geen taalcursus nodig

Tobi | 21-04-11 | 21:20

Gelijk in de shredder, eigenlijk al als je alleen al naar de achternaam kijkt weet je al genoeg..

mr.nice.guy | 21-04-11 | 21:19

Of deze brief echt is kan ik niet beoordelen. Maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat dergelijke brieven echt verzonden worden. Overigens doen autochtonen daar ook aan mee. Als je dit doorgeeft aan de uitkerende instantie dan word daar niet of nauwelijks op gereageerd. Hopelijk gaat dit snel veranderen.

Franciscus Borchwerf | 21-04-11 | 21:18

@dlseth_ | 21-04-11 | 20:57

Calvijn lijkt me nogal ver (terug in de tijd) gezocht. De hedendaagse Nederlandse schuldcultuur lijkt mij meer een resultante van het 30 jaar zaaien van dit gedachtegoed d.m.v. het onderwijs, media en politiek. Nog immer strijdt dit illustere drietal overigens voor de goede zaak!

Parel van het Zuiden | 21-04-11 | 21:17

Tot ik de originele brief gescand heb gezien dan ben ik geneigd dit als hoax te beschouwen.

Moondance | 21-04-11 | 21:17

Conan de Rabarber | 21-04-11 | 21:12 | + 0 -
Bovendien betekent 'akbar' toch gewoon 'groot'? Groot of De Groot is een vrij gangbare naam in Nederland. Dus waarom niet in Turkije.

CreativeDestruction | 21-04-11 | 21:16

@Whiskeyjack | 21-04-11 | 21:14

Verdomme je bent me net 1 minuut voor. :(

Joet met de Hoed | 21-04-11 | 21:15

-weggejorist-

Whiskeyjack | 21-04-11 | 21:14

Zeg me dat dit niet echt is

Nonik Neem | 21-04-11 | 21:13

@waslim | 21-04-11 | 20:53
Akbar is een redelijk gangbare achternaam in het MO. Nooit gehoord van de gebr. Akbar met hun Akbar Tea? www.akbar.com/

Conan de Rabarber | 21-04-11 | 21:12

Jantje P | 21-04-11 | 21:00 | + 1 -
Nee hoor, prutser. Als je de Nederlandse tekst bij google translate invoert krijg je inderdaad een andere Turkse tekst. Dat betekent dat de meneer in kwestie de letterlijke vertaling heeft aangepast om het leesbaar te maken.
Je begrijpt toch hopelijk wel dat je een Nederlandse brief niet 1 op 1 kunt vertalen naar het Turks (en vice versa) middels een vertalingsprogramma?
Dat het slecht Turks is spreekt voor zich. Of denk je soms dat Nederlanders zonder enige opleiding wel een foutloze brief kunnen schrijven? Dan hebben we het nog niet over het niveau van het Turkse onderwijs.

CreativeDestruction | 21-04-11 | 21:10

-weggejorist-

FredFlinstone | 21-04-11 | 21:09

10 jaar hier en geen Nederlands kunnen spreken en schrijven is oprotten.
Dit moet getoetst worden.

Antitheïst | 21-04-11 | 21:08

gewoon uitnodigen voor gesprek om 8 uur 's ochtends en een dag mee laten lopen. laten ze het wel, wat een kutmentaliteit

de goddeloze | 21-04-11 | 21:07

Job keek neer en zag dat het goed was.

Barbatruuk! | 21-04-11 | 21:05

Dat bedoel ik, @Jantje P | 21-04-11 | 21:00
Wanneer een manager het kan vertalen naar het Nederlands, kan Fatima haar stukje Turks toch ook translaten naar het Nederlands?

Jogert | 21-04-11 | 21:04

@Jantje P | 21-04-11 | 21:00
Misschien heeft Google wel zo'n Turk als vertaler in dienst. Dan wordt het natuurlijk nooit wat.

reageerbuis | 21-04-11 | 21:03

zo sprak ik een jongeman die bijkluste in Frankrijk als jumper (je weet wel dat dansje..) die had ook een uitkering en stuurde zijn sollicitatie brieven altijd in het frans naar Nederlandse bedrijven. Deed die overigens al 10 jaar zei die.. van de uitkering had die een huisje in parijs en een best wel relaxed leven. Zetten me toch wel aan het denken tis dat ik geen vloeiend frans spreek...

johan902 | 21-04-11 | 21:03

Ja, bedrijven staan te trappelen om zo een kanjer in huis te halen.
Ambitieus (10 jaar hier en geen Nederlands kennen) en prima gemotiveerd ( ik moet solliciteren voor behoud uitkering).
Welk bedrijf wil zo een kanjer niet.........
Gelijk uitkering afnemen.

Gemeen Mosje | 21-04-11 | 21:03

Balzakius | 21-04-11 | 20:52
Vol spelfouten nr 1
Gekreukt papier doet het ook altijd goed
" ik wil dolgraag bij u werken maar niet op maandagmiddag, woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag want dan heb ik de kinderen"= ook lekker subtiel voor 100% afwijzing...

MichieldeMuiter | 21-04-11 | 21:02

Ik van mijn eigen vindt mij eigen de beste voor dit baan.

Dat is een stuk duidelijker.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-11 | 21:02

Wij willen dat zo. Wij willen zoveel mogelijk niet nederlanders hier hebben. Wij willen ze geld en een huis geven. Graties voor niets. Polen, Roemenen, Bulgaren, Turken, Marokkanen ...... allemaal!

De Nederlanders daarentegen mogen betalen. zoveel mogelijk en verder hun bek houden. Mogen niets, alleen maar dingen pikken.

Krijg je 300 polen naast je huis dan is dat zo. Omdat het moet. Van de EU.

Ben er klaar mee.

doskabouter | 21-04-11 | 21:01

Sjongejonge, Geenstijl beetje checken mag best hoor. Als je het stukje Turks vertaalt naar het Nederlands via Google translate klopt er geen hol van. Als je vervolgens het vloeiende stukje Nederlands vertaalt naar het Turks krijg je exact de zogenaamde brief (die klaarblijkelijk nog slecht Turks is ook).

Kortom hier zit gewoon Henk of Ingrid ouderwets te stoken. Maar netjes dat Geenstijl er keihard intrapt.

Jantje P | 21-04-11 | 21:00

Ik heb me laatst noodgedwongen moeten melden bij het UWV. Gesprek in een kantoortje met enkel een -aan de grond genageld- bureau, twee stoeltjes en een alarmknop. De 'coach' had enkel potlood en papier bij zich. Al deze maatregelen vanwege agressieve werkelozen die te horen krijgen dat ze geen uitkering meer krijgen. In één woord: belachelijk. Werk is er genoeg, binnen een maand was ik weer aan de bak.

babyolie | 21-04-11 | 20:57

@du Roi Soleil | 21-04-11 | 20:47
Nee hoor, dit blijven wij accepteren. Nu, over 5-10 jaar, over 50 jaar.. Want iedere keer als iemand hierover begint, beginnen de Rabbae's, Danen, Meulenbelten en ander tuig dat tonnen binnenharkt te zeiken over 'discriminatie', 'racisme' en 'fascisme'. Met die drie woorden kan je de calvinistische Nederlandse schuldcultuur iedere richting opsturen..

dlseth_ | 21-04-11 | 20:57

Deze vrouw loopt gewoon voor op wat er in Nederland gaat gebeuren. Over 10 jaar is het Turks en Arabisch een hoofdvak op de Nederlandse scholen en mag je kiezen uit het Nederlands of Fries als bijvak. Lacht ze iedere autochtoon uit, met haar 39 jaar en ervaring in het schrijven van Turkse sollicitatiebrieven.

reageerbuis | 21-04-11 | 20:57

Beste Fatima, als je je vandaag nog aanmeldt bij een uitzendbureau kun je waarschijnlijk aanstaande maandag al beginnen. Je hoeft ook niet veel Nederlands te kunnen spreken om kliko's achter een vuilniswagen te zetten en op een knopje te drukken. Of om stickers op een ingepakte slachtkip te plakken. Mijn ervaring is echter, dat wanneer je je mannetje staat op de werkvloer en aardig uit je woorden kan komen, je het dan een stuk verder kan schoppen dan de onderste sport van de lange, maar o zo interessante ladder die carrière wordt genoemd. (waar jij nog niet op staat, dus)

threewing | 21-04-11 | 20:56

Ach ja zolang ze het begrijpt kom je al een heel eind, Nederlands moet je toch leren door het te spreken. HIRED!

supah | 21-04-11 | 20:56

@jankerd | 21-04-11 | 20:44
Nederlanders sturen u sollicitatiebrieven in het Turks?

Prof. D.A.H. Vintik | 21-04-11 | 20:55

Meteen aannemen! Dat zal d'r leren! Moet ze opeens gaan werken voor d'r geld hihi.

Spaarnwouderpoort | 21-04-11 | 20:54

Dit is gewoon een misselijke grap,kijk maar naar die naam.

waslim | 21-04-11 | 20:53

@MichieldeMuiter | 21-04-11 | 20:50
Serieus ? Hoe vaak gebeurt dit ? En wat heb je voor zaak/ waar werk je ?

Balzakius | 21-04-11 | 20:52

-weggejorist-

Furb | 21-04-11 | 20:52

Een decennium in een land wonen en nog geen woord van de taal spreken. Hoe triest ben je dan.
Het failliet van multiculturele utopie kan niet beter geïllustreerd worden. Jammer alleen dat Rotterdam er aan onderdoor gaat.

CreativeDestruction | 21-04-11 | 20:51

Als je als bedrijf geen sollicitatie brief in het Turks kunt lezen kan je hem dus ook niet beantwoorden dus is er geen sollicitatiebrief. Probleem opgelost, uitkering stopzetten.

de oude nar (5) | 21-04-11 | 20:51

Dit soort koddige brieven krijg ik vaak genoeg onder ogen....
Gewoon geen reactie terugsturen,kunnen ze ook niets laten zien bij de soos...

MichieldeMuiter | 21-04-11 | 20:50

Nog veel belachelijker is dat het UWV werkgevers laat lastigvallen met dergelijke shitbrieven.

K.Zwellever | 21-04-11 | 20:50

Aannemen en luiers van bejaarden laten verschonen

heb ik weer | 21-04-11 | 20:50

@Leaque of Morons | 21-04-11 | 20:42

Waarom zou je zelf verantwoordelijkheid nemen als je alles op een presenteerblaadje krijgt aangereikt?

brutus68 | 21-04-11 | 20:50

Voor degenen die nog nooit een rondleiding gehad hebben bij het UWV; Nederland zit vol met dit soort stakkers.
Nog ff en dat worden net zulke tikkende tijdbommen als de uitgeprocedeerde asielzoekers. Nutteloze mensen die telkens (met hun strafblad) door een sollicitatie en ontslag-molen getrokken worden raken gefrustreerd en zakken af tot het niveautje üntermensch. Dit soort mensen schreeuwen om slavenarbeid, iets simpels waarmee ze (iets) meer verdienen dan hun uitkering.
Confronterend voor de PvdA-clan, maar wel de harde waarheid.

Parama Purusha | 21-04-11 | 20:50

En anders een reactie(ook in het turks) zoals de fietswinkel van een paar topics hieronder

ouwe hoer | 21-04-11 | 20:49

Geen Nederlands kunnen of willen spreken/schrijven = Wat doe je hier dan?
Sollicitatiebrief met opzet zo schrijven dat je niet uitgenodigd/aangenomen wordt = Bij nekvel pakken en uit de staatsruif trekken.

Dit is niet waarvoor we premies afdragen. De (lokale) overheden verzuimen hiermee gewoon hun taak, over de rug van iedereen die wel werkt voor zn geld. Dit geldt trouwens niet alleen voor allochtochen, er zijn genoeg autochtonen die precies hetzelfde doen.

panadol | 21-04-11 | 20:49

Zeg me aub dat dit een grapje is...

Crematorium-de-Asbak | 21-04-11 | 20:49

Toen het stukje begon met 'De reden dat ik solliciteer is omdat het moet. Ik moet wil ik mijn uitkering behouden drie sollicitatie brieven per maand schrijven.', toen gaf ik het op. Ik denk dat dit een hoax is. Overigens is het erg onwaarschijnlijk dat er mensen van 29 zijn, die 10 jaar in Nederland wonen, en nog steeds geen Nederlands spreken.

Balzakius | 21-04-11 | 20:49

Doe eens vlug Nederlands leren!

Winaart | 21-04-11 | 20:49

heren heren, wilen we trouwens de beeldschermen even uit doen en onze koeltoer op snuiven op nedje 3.
ze zijn bezig met sprookjes avond, lache joh

weaktalk | 21-04-11 | 20:48

Dat zeg ik, Gamma!

Søker | 21-04-11 | 20:48

Aannemen en inzetten op een zusterbedrijf in Turkije.

Jj- | 21-04-11 | 20:48

Je zou er toch wel om kunnen janken, zo schandalig is dit.
Maar in Nederland is het allemaal heel normaal.

Heau even | 21-04-11 | 20:47

Die brief is (per mail) gewoon vanuit Turkije gestuurd. Dat is reuze-gemakkelijk toch en goed verdiend! Drie maal per maand een kort briefje richting een willekeurige instelling in Nederland en een inkomen gelijk aan het lokale 3xmodaal per ommegaande retour!
.
Écht alleen in Nederland zijn mensen zo gek om uitkeringen zonder enige noemenswaardige tegenprestatie te verstrekken aan de rest van de wereld.
.
Voorlopig dan. Want de emmer loopt bij de Nederlander langzaam vol. Hij is de afgelopen 20 jaar steeds meer en meer gaan betalen en heeft daar steeds minder en minder voor terug gekregen. Ondertussen is het onveiliger geworden en op praktisch alles bezuinigd.
.
Nog 5-10 jaar van dit soort onzin en de boel ploft gewoon. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Gelukkig ben ik dan al lang richting behoudender oorden vertrokken.
.
En aldaar zal ik dan mijn uiterste best doen om via de Social Media et cetera iedereen toch duidelijk maken om vooral geen enkele Nederlander als vluchteling toe te laten tot het land. Want diegenen die er dan nog zitten hebben het volledig aan zichzelf te danken gehad. Ziende blinden, naïeve dwazen.

du Roi Soleil | 21-04-11 | 20:47

Dit kan allemaal in pretpark Nederland....

brutus68 | 21-04-11 | 20:47

@Raad_maar_raak
Valt me mee dat je niet over dicriminatie begint... jankerd

jankerd | 21-04-11 | 20:47

Gewoon aannemen als schoonmaker ofzo. Kan je lachen.
Maar het is te gek voor woorden dat iemand met zo'n inzet een uitkering krijgt.

ouwe hoer | 21-04-11 | 20:46

@jankerd | 21-04-11 | 20:44
Hulp met motiveren ja. En een goede motivatie is het stopzetten van hun uitkering en elke vorm van staatssteun dan ook.

dlseth_ | 21-04-11 | 20:46

@jankerd | 21-04-11 | 20:44
Hebben

Raad_maar_raak! | 21-04-11 | 20:45

Dit doen Nederlanders ook, heb hier brieven liggen als voorbeeld. Dit heeft niks met dicriminatie of geloof te maken. Dit soort mensen heeft gewoon hulp nodig.

jankerd | 21-04-11 | 20:44

Vergelijkbaar met een sollicitant die een InHolland-diploma heeft.
Doe mij die Turkse dan maar.

Jackanders | 21-04-11 | 20:44

Nou dit is eigenlijke het perfecte voorbeeld waarom je gekort moet worden op je uitkering als je geen Nederlands kan.

Jaimy Fox | 21-04-11 | 20:43

en dan maar afvragen waarom rotterdam in geldnood zit.

cumshaft | 21-04-11 | 20:42

strontkever | 21-04-11 | 20:38
nou........ laat ons niet langer in spanning.

weaktalk | 21-04-11 | 20:42

Aannemen en laten werken in Groningen. Die komt nooit opdagen, maakt geen uren dus kost niks, is haar uitkering kwijt en je kan pochen met 'Kijk mij eens multiculti zijn! Soepsidie?"

dlseth_ | 21-04-11 | 20:42

Wel kansloos dat zo iemand geen Nederlands spreekt na 10 jaar... Dat kunnen wij dan wel weer verplichten maar er is ook nog zoiets als "Zelf verantwoordelijkheid" of ben ik nu gekke Henkie?

Leaque of Morons | 21-04-11 | 20:42

Tja en niet uitnodigen voor een gesprek is natuurlijk discriminatie.

VincentTheSaint | 21-04-11 | 20:42

Zij zou kunnen overwegen een klacht in te dienen waarom anderen wel, maar zij niet met rust gelaten wordt en gewoon blijft liggen in de vacaturebak afd. zanger lichte muziek.

www.dumpert.nl/mediabase/593221/970b59...

drs.Nee | 21-04-11 | 20:41

Toch heeft ze wel een punt, ik hoor hier van een turkse pakjesbezorger die weigert turks te spreken als hij bezorgt, en die wordt daarvoor door zijn landslieden in elkaar geslagen

vanlinknaarrecht | 21-04-11 | 20:41

Is dit een hoax?

DeGezalfde | 21-04-11 | 20:41

Geen Nederlands spreken en schrijven is straks geen uitkering meer onder de nieuwe wet.
Dus Fatima, ga maar snel Nederlands leren, de uitkering ben je straks hoe dan ook kwijt.
En terecht!

Ikimiz sikme?

Conan de Rabarber | 21-04-11 | 20:40

Echt een google translate briefje klopt geen reet van, spreek nl zelf turks.

strontkever | 21-04-11 | 20:38

google translate geeft weer is een correcte vertaling *kuch*

Ik zou graag solliciteren naar een baan in het onderhoud. Mijn naam is Fatima Akbar. Ik ben 29 jaar oud en ik woon in Rotterdam. Ik heb gewoond 10 jaar in Nederland en Turkije hebben gevolgd van een school, de school verlaten zonder diploma, maar mijn 5 / 10 toe te kennen. Op de achtergrond kan me niet schelen. Ik spreek en schrijf Turkse goed. Ik heb grote moeite met de Nederlandse. Ik begrijp dat, maar het schrijven en de Nederlandse, kan ik niet spreken. Ik toepassen omdat de oorzaak. Ik heb hulp nodig, om de drie maanden tot een sollicitatiebrief te schrijven. Je moet, want anders krijg je afgetrokken van te betalen of zelfs als ik verlies mijn voordelen. Ik kijk ernaar uit van u te horen.

Stompetoren | 21-04-11 | 20:38

@Parsons | 21-04-11 | 20:33
Telt een volkomen kansloze sollicitatie in een vreemde taal mee als één van de verplichte sollicitaties?

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 20:38

En dan snap ik niet waarom de pvv het zo slecht doet in de peiling?

reade romke | 21-04-11 | 20:38

mooi gesproken.
en nu opzouten naar de zandbak.

Roofje | 21-04-11 | 20:38

Als sollicitatiebrieven in het Turk daadwerkelijk meetellen kunnen ze de Nederlandse uitkeringsinstanties omtoveren tot gratis-geld-weggeef-loketten. Da laatste stapje dan toch maar even zetten.

Zou te ridicuul voor woorden zijn.

Art Vandelay Ultor | 21-04-11 | 20:37

Ben je als werkgever nog verplicht hier op te antwoorden? Zal natuurlijk wel zo zijn

raoul_203 | 21-04-11 | 20:36

Ze is tenminste eerlijk.
Aan de andere kant hoop ik dat mevrouw pas 1 jaar in NL woont en niet 20 jaar zoals zoveel niet-Nederlands sprekende mensen

Raad_maar_raak! | 21-04-11 | 20:36

Ongelooflijk... Wat zijn we toch een kudtland.

Davidson | 21-04-11 | 20:36

Hmmm... misschien extra eis bij toekenning van uitkering: Nederlandse taal machtig zijn... *zucht* handje ophouden, bah!

Versnapering | 21-04-11 | 20:35

Taalcursus NL moet verplicht worden voor alle immigranten allahverdomme!

Tinusz95 | 21-04-11 | 20:34

Meteen aannemen en aan het werk zetten in een groot ziekenhuis in een grote stad. De meeste patienten kunnen dan meteen hun verhaal goed kwijt.

DeBruineSter | 21-04-11 | 20:33

Maar is ze nou wel of niet uitgenodigd voor een gesprek?

allardv | 21-04-11 | 20:33

Goed geintegreerd lijkt me zo.

weesgegroet | 21-04-11 | 20:33

goud eerlijk. aannemen!

weaktalk | 21-04-11 | 20:33

Het ergste is nog dat de betreffende instanties de Fatima's en Akbars hierin ondersteunen door ze uitleg te geven hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze hun uitkering behouden.

Wij zijn knettergek in dit land.

Het moet eerlijker!

Parsons | 21-04-11 | 20:33

Alleen in Nederland.

Opkikker | 21-04-11 | 20:33

walgelijk, ondanks ik een linkse lul ben!

kayell | 21-04-11 | 20:32

Hij schrijft ten minste nog...

Leaque of Morons | 21-04-11 | 20:32

-weggejorist-

Zqwiqly | 21-04-11 | 20:31

nnnndussss, schoolvoorbeeld?

Loeki SE | 21-04-11 | 20:31

Welkom in Nederland!

Frankiej | 21-04-11 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken