Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thomas von der Dunk GEWEIGERD

dunkiegeweigerd.pngHet blijft lachen met onze favoriete cultuurhistoricus Thomas von der Dunk (wekelijks laat hij zich uit lullen door @bertbrussen in een bevriend dagblad). Thomas zou volgende week namelijk een lezing geven in het Provinciehuis van Noord-Holland. De Willem Arondéuslezing heet dat, schijnt in beperkte kring een nogal prestigieus dingetje te zijn, met deskundologen die hun licht laten schijnen over een of ander maatschappelijk issue enzo. Deskundologen, wie houdt niet van ze. Lekker ingewikkeld ouwehoeren, wikken en wegen, nuance all over the place, iedereen heeft gelijk, alles voor de wetenschap. Helaas voor Thomas valt hij inmiddels zelf niet meer echt in deze categorie. Stelselmatig PVV bashen en 27 Godwins per dag formuleren wordt niet echt gekwalificeerd als 'wetenschappelijk' dan wel 'interessant' zeg maar. Eerder als goedkopig roeptoeteren voor eigen parochie. En dus is Von der Dunk bij nader inzien NIET welkom op de Willem Arondéuslezing. De organisatie heeft zijn speech eens doorgelezen en beoordeelt deze als 'te politiek van aard'. *Schaterlach hier invoegen.* Helaas meneer Von der Dunk, na uw column in HP/De Tijd gaat ook deze schnabbel aan u voorbij. Misschien heeft De Joop binnenkort nog een leuk debatavondje?

Reaguursels

Inloggen

Thomas von der Dunk kan net zo slap ouwehoeren als Geert Wilders. Ook geen touw aan vast te knopen en als je toevallig een eindje touw kan vastpakken en denkt zekerheid te hebben, wordt ie opeens weer doorgeknipt.

Dolle zee | 22-04-11 | 17:09

@irriducibili79 | 21-04-11 | 18:17
IJdele hoop, al die vorige keren heeft ie het land ook niet verlaten.

Prof. D.A.H. Vintik | 21-04-11 | 20:58

Zo zijn we nu allemaal tevreden, na de afgelasting krijgt meneer de koekenbakker 2 keer zoveel media aandacht.

Eerst op radio 1 en nu vanavond bij P&W.

Nu maar hopen dat hij zichzelf volledig belachelijk maakt en zich daarna gedwongen voelt het land te verlaten.

irriducibili79 | 21-04-11 | 18:17

En toch denk ik dat Thomas meer van Arondeus weet dan de meesten hier.
Leed hij maar niet aan die Wilders- obsessie.

noly | 21-04-11 | 16:46

-weggejorist-

Roomboter | 21-04-11 | 11:47

-weggejorist-

Roomboter | 21-04-11 | 11:42

-weggejorist-

gucci-prada-fashion | 21-04-11 | 10:26

Von der Dunk speelt in het rood en heeft 'windje tegen'?

ojédiaré | 21-04-11 | 09:54

Dumb-ass von der Trunk?

Salut! | 21-04-11 | 09:42

Me dunkt, hij heeft een punt! (moest het grapje maken... :))

ratelaar | 21-04-11 | 09:06

Thomas von der Dunk; stilleven in spijkerhemd.

vincent S. | 21-04-11 | 08:54

Twitteren is toch ook zoooooo kansloos. Lekker digitaal uit je nek lullen. Get a life!

HUHH??? | 21-04-11 | 08:47

Geheimrat Schultz | 21-04-11 | 08:26
Moet het niet zijn "... bei diesem Nico ..."?

Ik verwarde Von der Dunk altijd met Rob Riemen. Maar nu niet meer hoor.

Theodoros | 21-04-11 | 08:44

Net geluisterd:
WAT een walgelijk parvenu met een typisch Ggachtenggowjdel KUDT accent!

Ahasveros | 21-04-11 | 08:38

-weggejorist-

vvt349 | 21-04-11 | 08:36

Ist er von Deutsche blut?

drs.Nee | 21-04-11 | 00:23
-----
Wenn das ein Deutscher ist bin ich ein Käsekopf.
Wohnt er vielleicht bei dieser Nico Dijkshorn im Erdgeschoss ?
Dieser Dijkshorn ist doch auch so ein Politisch Korrektes anti pee vau vau pee von der aa Mitglied bei die Welt dräht durch.
Er vergleicht ein paar alte Neger im Rollstuhl mit Hut mit eine mit Kopflumpen verweigerte aisha hinten die Kasse in ein Laden in Almelo.
Und dan dieses schmunzeln als er wieder seine Naseweisheit vorgelesen hat.
Warte schon lange drauf das die Kerze sein Ziegenbart in flammen setzt.
Kouwes.
Tsch.
Da lachen ja die Hühner.

Geheimrat Schultz | 21-04-11 | 08:26

Godwin dit Godwin dat... PVV heeft werk van oud Nazi's overgenomen(Vlaamse Blok in Belgie), dat werk dat beweren discriminerend is en VB ook op is gestraft in België. Daarnaast wil Wilders ook stap voor stap Moslims naar de marge drukken. Ik begrijp heel goed hoe mensen WOII erbij betrekken als ze de discussie dreigen te verliezen. Ik denk wel dat een vergelijking met Hitler goed is te verdedigen als het gaat om Wilders. Hij is (nog) niet zo erg, maar dat hoeft gelukkig ook (nog)niet, toch?

Kaan78 | 21-04-11 | 07:49

Een krant die in zee gaat met Thomas von der Dunk ,zal zijn oplage snel zien verminderen.Dit is niet erg,want zo heffen ze zich samen op.

fleurtje | 21-04-11 | 06:16

Ik begrijp dat er een inmiddels een grote vraag is naar de lezing van Thomas.

Kavafis | 21-04-11 | 01:57

-weggejorist-

Frau Antje | 21-04-11 | 00:59

Ist er von Deutsche blut?

drs.Nee | 21-04-11 | 00:23

Ik hoop dat van der Dunk mee kijkt naar die onthullende reportage over die linkse slachters in Kampuchea op Ned2. Broeder 2 met Kieu Sampang samen gezellig miljoenen Cambodjanen over de klink gejaagd, stonden met stip op de favorieten top tien van Roosemuller in die goede oude tijd. Lieten toen iedereen uitmoorden die een bril droeg en verzuchten nu aan de tafel dat alles zo duur is en dat studeren goed voor de toekomst is. Voorruitschreined inzicht zullen we maar zeggen.

idopane | 21-04-11 | 00:12

vandedunk, speciaal voor hem is het op de kop kruisigen uitgevonden.

McNulty | 21-04-11 | 00:04

@De La Puerco | 20-04-11 | 23:33
Klopt, helaas.

Ik kots even mee, als je het goed vindt; wie, o wie doorbreekt deze visieuce cirkel?

Frau Antje | 20-04-11 | 23:42

Bert is zwak in deze eerste column bijdrage en van der Dunk is een enge arrogante linkse pvda-kwast. Bij NRC hebben ze nu Ernest van der Kwast. Niet onaardig maar de allerbeste columnist met niveau en humor is toch echt Martin Bosma.

frisenfruitig | 20-04-11 | 23:41

Frau Antje | 20-04-11 | 22:56
Opmerkelijk is, dat dit soort elite-lieden nog wel steeds goed betaald worden. Kun je een beetje vergelijken met de genationaliseerde bankiers, brevet van onvermogen niet meer normaal, gered op kosten van de belastingbetaler en daarna, je raadt het nooit een bonus.

*kots*

De La Puerco | 20-04-11 | 23:33

Herr vAn der Dunk is zo ziekelijk geobsedeerd door Wilders en de PVV, dat hij nu definitief das Prädikat 'mesjogge' verdient.

Frau Antje | 20-04-11 | 22:56

Hobbykip | 20-04-11 | 22:17 | + 0 -
kan u wat dat betreft geen ongelijk geven, natuurlijk

Bukoswski | 20-04-11 | 22:29

@Bukoswski | 20-04-11 | 21:46 | + 0 -
Ik had meer over de tegenstrijdigheid ten opzichte van andere verzen:
www.ex-moslims.nl/

Hobbykip | 20-04-11 | 22:17

Noem die Von der Dunk voortaan gewoon Van der Dunk.
Zijn hele wezen is gebaseerd op dat ene o'tje..
Dan heb je hem -boempats- bij zijn kleauten.

070 | 20-04-11 | 22:01

@EUgenio

Ja maar, religie is onzin!

Ga je me nou vertellen dat je echt geloofd dat:
- er een soort van man in de wolken leeft die alles ziet
- deze figuur alles dat is, ooit zelf gecreëerd heeft
- alles wat bestaat, aarde en universum, pas 6000 jaar oud is

Zo dom ben zelfs jij toch niet?!

Drs. Facts n Figures | 20-04-11 | 21:50

Hobbykip | 20-04-11 | 21:39 | + 0 -
De joden deden het toch goed onder de Ottomanen (hebben nog steeds het mooiste stukje Istanboel in handen). En tevens gedurende de moren in Andalusië, tenminste voor de pogroms van Cordoba (1011) Granada (1066).

Bukoswski | 20-04-11 | 21:46

Domme man met te hoge zelfdunk en ontbrekende zelfreflectie. Geen enkele krant/publiek waardig. Bah, prototype van de verzuurde linksmensch die met hun optreden bijdragen aan het afbrokkelen van draagvlak voor de linkse opinie/gedachte.

ad melkert | 20-04-11 | 21:43

Ow, das ook wah!

Mijn eerste reacties na het lezen van het artikel over de elitaire opstand tegen het volk dat zeikt, is in de richting van 'het op zich wel kunnen voorstellen dat mensen met beperkte emotionele controle zich wel eens beperkt zouden kunnen voelen in hun expressionele vermogens en derhalve voor een fysieke uiting van hun ongenoegen kunnen kiezen.'

Alleen zou dat opgevat kunnen worden als iets zoals "ik kan wel begrijpen dat iemand z'n gun leegschiet op mensen als jullie!"

Maar dat kan niet meer in 0031. Er worden tegenwoordig mensen opgepakt voor dat soort emotionele inzichten.

Wat is nou het probleem?
- Ik kan me wel voorstellen dat je iemand dood slaat als deze persoon je minderjarige dochter heeft vermoord en verkracht.
- Ik kan me wel voorstellen dat je iemand wil doodmartelen als die persoon je hele familie heeft omgebracht.
- Ik kan me voorstellen dat iemand gaat schieten door 'n paarse krokodil

Daarom, die hele tristan van der vlis is geen uitzondering, we hebben gewoon erg veel geluk gehad dat het niet eerder en vaker is gebeurd.

Drs. Facts n Figures | 20-04-11 | 21:41

Parsons | 20-04-11 | 21:34

Dit zei Wilders letterlijk: “We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…”

Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

EUgenio | 20-04-11 | 21:39

"Ook de vers waarin iedereen zijn eigen geloof mag hebben, spreekt me wel aan."
@EUgenio | 20-04-11 | 21:36 | + 0 -
Over tegenstrijdigheden gesproken.......

Hobbykip | 20-04-11 | 21:39

crocker | 20-04-11 | 21:28 |

Ik snap hem^^. Had het nog niet bekeken vanuit die invalshoek. ( zwitsal hé )

crocker | 20-04-11 | 21:38

@EUgenio | 20-04-11 | 21:36
Hehe. Eindelijk geef je toe dat je moslim bent.

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:37

@EUgenio | 20-04-11 | 21:29
De islam is een insectenplaag.

Parsons | 20-04-11 | 21:37

Zou Thomas von der Dunk - in navolging van Maarten van Rossem - ook een oudejaarsconference gaan maken?

Hobbykip | 20-04-11 | 21:37

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:32

Ik zie de islam als het christendom: als een geloof vol tegenstrijdigheden. Maar als ik in Pakistan of Saoedi-Arabie zou wonen dan zou ik waarschijnlijk de pest hebben aan de islam omdat daar de islam het hoogste is. Dat vind ik dus fout.

Maar de islam kent wel degelijk mooie uitgangspunten, zoals het leven van een vroom leven. Ook de vers waarin iedereen zijn eigen geloof mag hebben, spreekt me wel aan.

EUgenio | 20-04-11 | 21:36

Provincies afschaffen.

Musset | 20-04-11 | 21:35

crocker | 20-04-11 | 21:28 | + 0 -
Ik refereerde naar het 'opvoeden' van de mens en haar/ zijn transitie naar de status als kiezer. Deze 'emancipatie' (tot democratisch bemachtigd burger) symboliseert de evolutie van een feudale naar een moderne staatsvorm.

Bukoswski | 20-04-11 | 21:34

@EUgenio | 20-04-11 | 21:12
Ik constateer slechts dat je aantoonbaar liegt en op basis daarvan je mening denkt te moeten spuien hier de panelen.

Meer niet.

Parsons | 20-04-11 | 21:34

@EUgenio | 20-04-11 | 21:29
Je ridiculiseert het begrip *islamisering*. Dat is domweg en gewoon het verdedigen van de islam. #islamlikker

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:32

'Anti-PVV-lezing' geweigerd ' Als reden gaf een werkgroep uit Provinciale Staten van Noord-Holland woensdag dat Von der Dunk te veel de PVV op de hak neemt.(....) Volgens de werkgroep die de lezing heeft voorbereid, is Von der Dunk gevraagd er geen partijpolitiek verhaal van te maken. Bij inzage van de tekst bleek de inhoud toch voor een groot deel politiek van aard, zo schrijven de Statenleden van VVD, PvdA, CDA, SP en GroenLinks.' www.telegraaf.nl/binnenland/9590003/__...

Dit is hogere politiek, want beeld bestaat nu dat PVV graag censureert (en het stokpaardje vrijheid van meningsuiting dus laat varen) terwijl anderen genoemde partijen dat nu in dit geval deden. Dat detail ziet men niet/vergeet men snel en Brinkman twitter.com/#!/HeroBrinkman/status/607... hapt en trapt erin.

seven | 20-04-11 | 21:29

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:23

Islamisering klinkt als een insectenplaag, daarom sta ik kritisch tegenover dat woord.

Maar nogmaals: ik ben zeker niet voor de islam, ik verdedig de rechtsstaat (=iedereen), de PVV verdedigt dezelfde rechtsstaat, behalve voor moslims.

EUgenio | 20-04-11 | 21:29

Bukoswski | 20-04-11 | 21:22 |

interessante tekst, maar hij legt ( als ik het allemaal goed begrijp ) simplistisch het idee achter een regering en democratie uit. Ik zie niet wat dit met linkse of rechte propaganda te maken heeft?

crocker | 20-04-11 | 21:28

En het kan. Yes we.

oplichter | 20-04-11 | 21:27

Geen gezeik iedereen rijk.
De oplossing. Echt.

oplichter | 20-04-11 | 21:26

@EUgenio | 20-04-11 | 21:12
Jij bent een islamlikker, EIkelio.

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:26

Hier. EUgenio weet niet wat islamisering is:

Ik moet altijd zo lachen om het woord 'islamisering'. Wat betekent dit in godsnaam? En wie heeft er nou last van halal-vlees, hoofddoekjes en moskeeen? Waarschijnlijk alleen de benepen geestjes...
EUgenio | 09-11-10 | 13:14
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...

Dit is een duidelijk geval van het verdedigen van het mohammedanisme.

En om je vraag te beantwoorden, EIkelio: Willem Arondéus had daar last van, van de islamisering en de daarmee gepaardgaande homohaat.

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:23

Bukoswski | 20-04-11 | 21:22 |

ik dank u

crocker | 20-04-11 | 21:22

Bukoswski | 20-04-11 | 21:18 |

Geen idee wat u bedoelt. Heeft u wellicht een linkje of iets dergelijks? Of nadere uitleg hier eventueel.

crocker | 20-04-11 | 21:21

crocker | 20-04-11 | 21:10 | + 1 -
Dat was oorspronkelijk toch echt Hobbes' (en co.) idee...

Bukoswski | 20-04-11 | 21:18

'orthodoxen' moest het zijn

EUgenio | 20-04-11 | 21:15

Beste tegenstanders, jullie gaan me toch niet vertellen dat Wilders met al zijn anti-islam geroep doelde op alle criminelen en orthodeoxen, en niet alleen op moslims? Dan hebben jullie niet best opgelet.

EUgenio | 20-04-11 | 21:12

in die tekst ook echt: 'Je moet mensen ook tot kiezers opvoeden.’ Dat klinkt zoveel als in een een vroeg stadium kinderen opdringen met een links of rechts visie denkbeeld. En dat geval vergelijkt Wilders dan met Hitler bah bah.. de pot verwijt de ketel etc...

crocker | 20-04-11 | 21:10

EUgenio had de opdracht ervoor te zorgen dat er 100+ reaguursels onder het tegeltje van Mutsaerts zouden komen. Dat is gelukt - nu wegwezen joh.

SjiekDeFriemel | 20-04-11 | 21:09

Wilders discrimineert en roept dingen die niet kunnen. Waarom wel criminele moslims uit Europa zetten, maar geen criminele Chinezen, Amerikanen en Brazilianen?
EUgenio | 20-04-11 | 21:03
Wilders heeft dat onderscheid niet gemaakt. Dus ook bij criminele Brazilianen, om het voorbeeld te gebruiken, met een Nederlands paspoort wil hij mogelijk maken om het Nederlands paspoort in te trekken.

La Bailaora | 20-04-11 | 21:09

@EUgenio | 20-04-11 | 21:03
Wilders heeft dat onderscheid niet gemaakt.

Dat heb je er zelf bij verzonnen, dan wel voor laten liegen door haatzaier Thomas.

Parsons | 20-04-11 | 21:07

@EUgenio | 20-04-11 | 21:03
Dubbel paspoort = oprotten.

Geldt voor elke crimineel die aan het eerstgenoemde deel voldoet.

Wilders heeft nooit beweerd dat het alleen voor moslims zou gelden.

Art Vandelay Ultor | 20-04-11 | 21:06

*schadenfreude*

Tobi | 20-04-11 | 21:06

Alle religie is crimineel. De gristenhonden bijvoorbeeld. Wellicht hebben zij uw over-over-over-over-etc-grootmoeder nog in de fik gezet. Levend.

oplichter | 20-04-11 | 21:04

La Bailaora | 20-04-11 | 20:58

Wilders discrimineert en roept dingen die niet kunnen. Waarom wel criminele moslims uit Europa zetten, maar geen criminele Chinezen, Amerikanen en Brazilianen?

EUgenio | 20-04-11 | 21:03

@Prof. D.A.H. Vintik | 20-04-11 | 20:35
Eigenlijk zijn dat al geen godwins meer, maar wat mij betreft een vrijbrief, en dat bestempel ik als indirecte bedreiging.

La Bailaora | 20-04-11 | 21:03

EUgenio
Niet zo discussiëren manneke, geweaun mond houden en zuur zeuren over moslims, polen, pvda etc.

Bukoswski | 20-04-11 | 21:01

Willem Arondéus was verzetsheld én homo. Zou wel heel ironisch zijn om een aan hem gewijde lezing te laten geven door iemand die de homohatende islam een warm hart toe draagt.
*WEg met de islam*

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 21:00

heeft tegen de Deense tv gezegd dat hij tientallen miljoenen criminele en orthoddoxe moslims uit Europa wil zetten.
EUgenio | 20-04-11 | 20:43
Hij heeft het gehad over moslims die de sharia in willen voeren. En daar geef ik hem gelijk in, omdat met sharia de democratie wordt afschaft, en de sharia per definitie discriminatie betekent. Wat hij simpelweg dus zegt is dat hij geen moslims wil die discrimineren en anti-westen zijn. En waren zouden wij die moeten willen?

GW discrimineert niet. Waarom niet? Omdat iedere moslim die 'normaal' doet, en die hier de democratie accepteert en geen crimineel is, mag gewoon blijven. Een moslim kan er dus van alles aan doen om te blijven: gewoon normaal doen.

La Bailaora | 20-04-11 | 20:58

@EUgenio | 20-04-11 | 20:56
Je verdedigt het mohammedanisme wel! #sukkel

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 20:58

Thomas von der Eigendunk, die al jaren wekelijks in de VK er blijk van geeft vergiftigd te zijn door Wilders- en PVV haat, heeft dit blijkbaar ook willen ventileren in zijn lezing, terwijl de opdracht was een visie te geven op de maatschappelijke ontwikkelingen die NIET partijpolitiek gekleurd mocht zijn.

Nou daar heeft hij zich blijkbaar niet aan gehouden gezien het feit dat alle partijen de inhoud van zijn lezing afkeurden, zelfs zijn eigenste PvdA, zélfs D66!

Nou dan moet het wel heel erg zijn geweest.

En nou gaat tie kermen over VvM terwijl dit PvdA addergebroed niks anders wil dan de Wilders/dePVV de mond te snoeren met zijn Godwins.

Von der Dunk, mocht je meelezen: als je nergens je stukkies meer kwijt kan, probeer het dan eens bij Krapuul.

La Vie En Rose | 20-04-11 | 20:57

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 20:53

Ik verdedig de islam niet, maar de rechtsstaat.

Parsons | 20-04-11 | 20:52

Jammer dat je er niet bij zegt hoe het wel zit.

EUgenio | 20-04-11 | 20:56

Het nationaal socialisme is de enige oplossing. Willen we ons soort enigszins in stand houden. De kapitalisten verkopen iedereen uit. Ongeacht kleur of geloof. We worden nu ook verraden door ons eigen soort. De bankiers, de zakkenvullers en andere homebrewn hufters. En vooral niet te vergeten de financiele tak van een specifieke bevolkingsgroep die Ajax aanbidt. Die allemaal geen moslim zijn. Zo makkelijk om kruimeldieven en door de kapitalisten zelf geimporteerde bevolkingsgroepen overal de schuld van te geven. De aandacht afleiden. Verdeel en Heersch.

oplichter | 20-04-11 | 20:55

@Parsons | 20-04-11 | 20:52
Zelden komma lul!

Parsons | 20-04-11 | 20:53

Ach ik ken die ouwe leernicht nog van de tijd dat ik nog uitging in Amsterdam. Net als in het uitgaanscircuit moet je gewoon geen aandacht aan 'm geven dan hoepelt ie wel op.

gijsbert1308 | 20-04-11 | 20:53

@EUgenio | 20-04-11 | 20:52
Waarom verdedig je die KUdtgodtsdienst dan?

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 20:53

Zeldzaam iemand hier in de panelen gezien die zó weinig weet als @EUgenio.

Geen historisch besef, geen flauw idee wat islam is, geen flauw idee van de ontwikkelingen in de wereld op dit moment.

Stuitende domheid die mij doet vermoeden dat ik er zojuist achter ben gekomen met welke nick Jeroen de Kreek hier guurt.

Parsons | 20-04-11 | 20:52

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 20:48

Ik vind de islam geen mooi geloof, maar veel mensen geloven er nou eenmaal in. Ik vind veel kritiek van de PVV best terecht, maar Wilders heeft denk ik wel grenzen overschreden en sterk overdreven.

EUgenio | 20-04-11 | 20:52

Von der Dunk vreeste waarschijnlijk dat in Europa een nieuwe holocaust zou plaatsvinden, maar dan met moslims.
EUgenio | 20-04-11 | 20:18
Vrees is niet iets om te gaan vervallen in godwins. Dan kom je met argumenten, om te laten zien dat wat GW beweert niet juist is. Geert is hard in zijn kritiek op islam, en dat is niet zo gek gezien wat er in dat heilige boekje staat. Maar ik heb hem nog nooit zien beweren dat hij zoiets wil doen met moslims, dus het slaat ook nog eens kant noch wal. Het lijkt erop alsof Von der Dunk geen argumenten heeft.

La Bailaora | 20-04-11 | 20:52

@EUgenio | 20-04-11 | 20:43
Beledigend, who gives a fuck?

Verder heeft discriminatie er weinig mee te maken. Het vloeit allemaal voort uit wat ik eerder zei.

Art Vandelay Ultor | 20-04-11 | 20:50

@EUgenio | 20-04-11 | 20:43
Wat FIn jij nou eigenlijk zo goed aan het mohammedanisme?

Lewis Lewinsky | 20-04-11 | 20:48

EUgenio | 20-04-11 | 20:20
Nee, dat kan nou juist juridisch niet, omdat als je criminelen met 1 paspoort uit zou zetten, ze simpelweg statenloos worden: dan 'vallen ze van de aarde af', zeg maar. Met 2 paspoorten kan dat wel. Iemand met en de Nederlandse en de Turkse, kan nadat hij geen Nederlands paspoort meer heeft, eenvoudig naar Turkije.

La Bailaora | 20-04-11 | 20:47

Thomas komt alleen nog maar aan de bak in de darkrooms van leernichten tenten als hij tenminste zijn kop houdt. Anders wordt hij er daar ook uitgezet.

denoorman | 20-04-11 | 20:46

Art Vandelay Ultor | 20-04-11 | 20:38

Wilders heeft in De Pers gezegd dat hij 'genoeg wil, geen moslims Nederland meer in, veel moslims Nederland uit'.

Wilders heeft tegen de Deense tv gezegd dat hij tientallen miljoenen criminele en orthoddoxe moslims uit Europa wil zetten.

Beide uitspraken zijn discriminatie en beledigend. Daarnaast is hij inderaad ook tegen het dubbele paspoort, maar dat mag natuurlijk gewoon.

EUgenio | 20-04-11 | 20:43

@EUgenio | 20-04-11 | 20:09
Je snapt er maar weinig van. Heel weinig.

Wilders wil criminelen met een dubbel paspoort het Nederlandse paspoort ontnemen (bij zware criminaliteit of bij herhaaldelijke veroordeling) en uitzetten. Toevallig (not) zijn dit vaak moslims.

Criminelen met alleen een Nederlandse nationaliteit kun je geen paspoort afnemen en uitzetten.

Art Vandelay Ultor | 20-04-11 | 20:38

Het politburo van de PVV doet zijn werk. Leve de Vrijheid!

oplichter | 20-04-11 | 20:36

Aparte vogel. Hoeft van mij niet bij het plebs, hang hem maar op een bijzondere plek.

zovoklets | 20-04-11 | 20:30

Zijn volgende epistel: "Berufsverbot".

gentle giant | 20-04-11 | 20:24

La Bailaora | 20-04-11 | 20:15

Ik zei niet dat ik het goed vond als iemand pleit om criminelen uit te zetten, maar juridisch mag het. Je mag alleen - denk ik - niet pleiten om specifiek moslims uit te zetten.

EUgenio | 20-04-11 | 20:20

@EUgenio | 20-04-11 | 20:18
Als je dat denkt dan ben je echt ver heen...

Tommygunner | 20-04-11 | 20:20

La Bailaora | 20-04-11 | 20:14

In de tijd dat Wilders echt grof en fel anti-islamitisch was en in populariteit groeiende, is die uitspraak van Von der Dunk best begrijpelijk. Von der Dunk vreeste waarschijnlijk dat in Europa een nieuwe holocaust zou plaatsvinden, maar dan met moslims.

EUgenio | 20-04-11 | 20:18

Hoe ga jij dat doen? Leg eens uit. Waar moeten die heen?
La Bailaora | 20-04-11 | 20:15 | + 1 -
Australië, net zoals vroegah

Bukoswski | 20-04-11 | 20:18

@La Bailaora | 20-04-11 | 20:15
Ergens in Afrika ofzo, betalen we een dumpvergoeding en klaar is kees.

Tommygunner | 20-04-11 | 20:17

Net als pechtold, tot niet meer in staat dan zich afzetten tegen de PVV.Snel in de bijstand die vent.

neveragain | 20-04-11 | 20:15

Onzin. Je kunt best pleiten om criminelen uit Nederland te zetten, maar dan ook alle criminelen.
EUgenio | 20-04-11 | 20:09
Hoe ga jij dat doen? Leg eens uit. Waar moeten die heen?

La Bailaora | 20-04-11 | 20:15

EUgenio.
Ik sta hier bij de muziekfilmkast.
Heb je een verzoekje?

Einde van de Domheid | 20-04-11 | 20:14

Von der Dunk is een beetje van het midden, van de nuance.
EUgenio | 20-04-11 | 20:04
Dit noem jij genuanceerd?
"‘Wie nu nog achter Wilders aanloopt is net zo verantwoordelijk als de mensen die in de jaren dertig achter Hitler aanliepen’, waarschuwt cultuurhistoricus en publicist Thomas von der Dunk." Uit:
www.depers.nl/binnenland/321262/De-eli...

La Bailaora | 20-04-11 | 20:14

Don't worry, it's a slam-dunk.

Conan de Rabarber | 20-04-11 | 20:12

Ik had nog nooit van de vent gehoord en heb niks gemist zo te zien.

dubbert | 20-04-11 | 20:11

Die gek de Dunk moet maar opgesloten worden. Wat een idioot !!!

poezekontje4321 | 20-04-11 | 20:11

La Bailaora | 20-04-11 | 20:04

Onzin. Je kunt best pleiten om criminelen uit Nederland te zetten, maar dan ook alle criminelen. Dat de PVV voor moslims een uitzondering maakt is discriminatie.

Ook kun je best tegen immigratie van niet-westerse mensen zijn, maar niet tegen immigratie van mensen uit moslimslanden. Ook dit is discriminatie.

De PVV zou allang veroordeeld moeten zijn, zoals ook Vlaams Blok overkwam. Maar helaas gaat het huidige Wilders-proces vooral over groepsbelediging, waarvoor hij waarschijnlijk en terecht vrijgesproken wordt. Maar als de tenlastelegging zou bestaan uit andere discriminatoire opmerkingen, dan zou Wilders waarschijnlijk wel in overtreding zijn en een boete moeten betalen wegens discriminatie.

EUgenio | 20-04-11 | 20:09

@EUgenio | 20-04-11 | 20:04
Ok nu is het leuk geweest Thomas, inleveren die nick...

Tommygunner | 20-04-11 | 20:09

Einde van de Domheid | 20-04-11 | 20:04 |
In de prullenmand op het Provinciehuis.

SjiekDeFriemel | 20-04-11 | 20:07

@blinde kip | 20-04-11 | 20:01
Von der Dunk schrijft ze K.A.P.O.T.!!!1!

Tommygunner | 20-04-11 | 20:06

En de lezing van vdDunk is te vinden waar?

Einde van de Domheid | 20-04-11 | 20:04

blinde kip | 20-04-11 | 20:01

Scherp opgemerkt. Maar ik denk dat Von der Dunk ook kritisch zou zijn als er een sterke anti-Israel of pro-islam wind zou waaien. Von der Dunk is een beetje van het midden, van de nuance.

EUgenio | 20-04-11 | 20:04

Wilders heeft gezegd dat hij criminele en orthodoxe moslims uit Nederland wil zetten, en andere criminelen en orthoxen niet. Dat is discriminatie op basis van geloof.
EUgenio | 20-04-11 | 19:47 | + 0 -
Dat is niet discrimineren. Ongelijke gevallen ongelijk behandelen is niet discrimineren. Het gaat namelijk over dat hij gezegd heeft criminelen met dubbel paspoort. Bij enkel paspoort is het sowieso onmogelijk, en met een dubbel paspoort ben je anders dan andere Nederlanders, je hebt meer rechten, dus ook meer plichten.

La Bailaora | 20-04-11 | 20:04

Ik vind het vooral een heel erg onsmakelijke man om te zien. Ik vermoed dat hij sterk ruikt.

count von ziegenpuss | 20-04-11 | 20:04

@EUgenio | 20-04-11 | 19:44
En blind kiezen voor islam en tegen Israel is wel goed of maakt von der Dunk daar ook korte metten mee?

blinde kip | 20-04-11 | 20:01

Tommygunner | 20-04-11 | 19:51

... ik vergat te schrijven dat veel volwassenen zoals Likoed Nederland en sommige Israelische politici het niveau van een kind van 4 niet overstijgen, en dan is het goed dat er een Von der Dunk is.

EUgenio | 20-04-11 | 20:01

* Glimlach niet onderdrukken kan *

De Drent | 20-04-11 | 20:00

Tommygunner | 20-04-11 | 19:51

Laat ik een voorbeeld geven van een redelijke historische vergelijking. Sommigen doen moeilijk over het afvalligheidsverbod onder moslims. Ik vind ook dat dit wel wat flexibeler kan - en dat is het in de westerse praktijk vaak ook, want ook sommige moslims vallen grotendeels van hun geloof - maar het is goed om te weten dat het een paar eeuwen geleden in Europa ook lastig was om je geloof te verlaten.

Verder is het momenteel idioot om blind Israel te steunen. Israel blijft het vredesproces frsuteren met haar bouwbeleid in Palestijns gebied en dat is gewoon verboden. Bovendien heeft Israel de laatste jaren veel meer slachtoffers gemaakt dan de Palestijnen. Blind de Palestijnen steunen is ook niet wijs omdat Hamas en andere bendes dagelijks raeketten richting Israel afvuren (die in de woestijn komen).

EUgenio | 20-04-11 | 19:58

De reaguurders zijn ongetwijfeld zo welwillend om de 9 in mijn vorige bijdrage door een ) te vervangen.

Mr. E. Baron Topping | 20-04-11 | 19:57

Laat die man toch, tevens halve finale CL, zal wel volle zalen trekken ja.

DANNY3960 | 20-04-11 | 19:57

Thomas von der Dunk, de self-made cultuurhistoricus die 9 jaar over de betrekkelijk eenvoudige studie Kunstgeschiedenis deed en die vooral teert op de (terechte9 roem van zijn vader, wordt hier weer eens op ouderwetse wijze afgeserveerd. Hoe leuk kan het leven zijn!

Mr. E. Baron Topping | 20-04-11 | 19:56

Ook al geef je een linkse hond een kluif, hij blijft hetzelfde blaffen.

Korreltje Zout | 20-04-11 | 19:54

agnes kantnochwal | 20-04-11 | 19:45
De PVV heeft dit helemaal niet geëist, die zijn niet de baas in NH. De inhoud vd lezing is ook onbekend, misschien ging het wel over GroenLinks en Harry Borghouts.

seven | 20-04-11 | 19:53

@EUgenio | 20-04-11 | 19:44
Jammer alleen dat die historische vergelijkingen meestal niet verder komen dan een Godwin.
Iedereen die blind partij kiest voor Israel of de islam die wordt nog door een kind van 4 onder de tafel geluld, dat is met alles zo.
Probeer het nog eens.

Tommygunner | 20-04-11 | 19:51

-weggejorist-

SjiekDeFriemel | 20-04-11 | 19:51

maraboe | 20-04-11 | 19:48 | + 0 -
Hij heeft te veel overgebleven oud geld, denk ik. Ik denk trouwens dat GS het wel eens geprobeerd heeft.

Bukoswski | 20-04-11 | 19:50

agnes kantnochwal | 20-04-11 | 19:45 | + 1 -

Je hebt een punt, maar het is niet dat zijn vrijheid van meningsuiting wordt ingeperkt. Er is alleen (terecht) minder interesse voor. Ben met je eens dat veel PVV-mongeaulen ook maar beter hun bek kunnen houden, maar door types als Van der Dunk wil ik de Volkskrant niet meer lezen. Die kerel is even dom en 1-dimensionaal bezig als een willekeurig Haags PVV-raadslid

rintelman | 20-04-11 | 19:49

Bukoswski | 20-04-11 | 19:45 | + 0 -
GS betaald toch wel goed? En de kachel in huize von der dunk moet ook branden

maraboe | 20-04-11 | 19:48

'Von der Dunk, die lid is van de PvdA'

Provincies zijn überhaupt PvdA-moe.
In Brabant slaan VVD&CDA gewoon de PvdA over omdat ze liever met de SP te regeren, in Utrecht met GL (& D66).
Dat zegt heel veel.
Verder horen provincies zich niet te bemoeien met de inhoud van een lezing. Als je Dunk vraagt weet je wat je krijgt, alsnog last minute trachten te censureren is zwak en omdat de provincie deel is van de staatsmacht gewoon verkeerd.

seven | 20-04-11 | 19:47

Von der Dunk? Raus!

Prof. D.A.H. Vintik | 20-04-11 | 19:47

La Bailaora | 20-04-11 | 19:41

Welke discriminatie? Wilders heeft gezegd dat hij criminele en orthodoxe moslims uit Nederland wil zetten, en andere criminelen en orthoxen niet. Dat is discriminatie op basis van geloof.

EUgenio | 20-04-11 | 19:47

maraboe | 20-04-11 | 19:44 | + 1 -
graag zelfs, helaas denk ik dat hij te arrogant is om zo een klus aan te nemen

Bukoswski | 20-04-11 | 19:45

Grappig hoe steeds meer de vrijheid van meningsuiting alleen lijkt te gelden voor PVV-ers en verwant rechts, maar niet voor mensen die eens de andere kant op shockeren... In de jaren vijftig censuureerde de kapelaan de lezingen in het parochiehuis omdat de bisschop misschien tegen was, tegenwoordig schijt elke provincieambtenaar voor de PVV in zijn broek.

Rechts is het nieuwe politiek-correct.
Lijkt me geen winst.

agnes kantnochwal | 20-04-11 | 19:45

Ik bedoel GS is feitelijk de Volkskrant

maraboe | 20-04-11 | 19:45

Je ziet het aan al die smoelen he, die v/d dunkjes,duyvendakjes,schalkentjes,hendriksjes.Allemaal zo links als de duivel.

neveragain | 20-04-11 | 19:45

Kan hij niet voor GS gaan schrijven?

maraboe | 20-04-11 | 19:44

Tommygunner | 20-04-11 | 19:37

Die effectiviteit blijkt uit de sterk afgenomen racistische reageersels onder Von der Dunks stukjes. Twee jaar geleden oogstte hij soms meer dan duizend reacties waarvan velen onguur, nu nog geen vijftig normale.

Verder kletst hij iedereen die blind partij kiest voor Israel of tegen de islam onder tafel met argumenten en historische vergelijkingen.

EUgenio | 20-04-11 | 19:44

Wie is die man? Het is woensdagavond zeg, Urker rosnacht. Dit is slecht voor mijn libido hoor!!

eerstneukendanpraten | 20-04-11 | 19:42

Hysterisch griezelig ventje,die zichzelf voor intellectueel wil slijten.En als je het niet met hem eens bent,zoals ik,dan ben je een rechtse tokkie.

neveragain | 20-04-11 | 19:42

EUgenio | 20-04-11 | 19:39
Welke discriminatie? Verklaar eens nader?

La Bailaora | 20-04-11 | 19:41

bevriend dagblad... LOL.

Montgomery Burns | 20-04-11 | 19:40

Nog maar een Godwin; Hitler zou 122 zijn geworden vandaag.

De Rechtse Baron | 20-04-11 | 19:40

"Cultuurhistoricus" ? Von der Dunk is voor cultuur wat Björk is voor Muziek en hij is voor geschiedenis wat David Irving is voor Auschwitz. Dat is wat hem dan ook zo geschikt maakt als columnist bij de Volkskrant. Kennelijk wil de Willem Arondéuslezing echter iets van kredietwaardigheid behouden.

Marcus Porcius Cato | 20-04-11 | 19:39

seven | 20-04-11 | 19:35

Bij oud populisme denk ik aan Jan Marijnissen die alles asociaal en onaanvaardbaar vind van de stoute overheid. Bij nieuw-populisme denk ik aan PVV-populisme waarbij zowel de overheid, de EU als de islam het moeten ontgelden.

Overigens ben ik als atheist geen islam-fan, maar de discrminatie van de PVV vind ik fout.

EUgenio | 20-04-11 | 19:39

@EUgenio | 20-04-11 | 19:27
*Proest*
Waaruit blijkt die effectiviteit dan? En onder de tafel van het lachen zeker?

Tommygunner | 20-04-11 | 19:37

seven | 20-04-11 | 19:35 | + 0 -
Neo-liberaal staat voor een economisch gedachtegoed, dat vaak genoeg haaks op het klassiek liberalisme staat

Bukoswski | 20-04-11 | 19:36

EUgenio | 20-04-11 | 19:27
Het voorvoegsel 'neo' wordt in politieke discussies vooral heel populistisch voor framing gebruikt.
Liberaal wordt graag Neo-liberaal genoemd want dat lijkt zo veel op neo-nazi.

seven | 20-04-11 | 19:35

-weggejorist-

Ribero | 20-04-11 | 19:34

De homofiele medemens discrimeren kan echt niet meer.
Kom op van der Dunk, je leren broekje aan en de barricades op.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-11 | 19:34

Is ons Thomas wellicht links?

Ribero | 20-04-11 | 19:34

Ik moet bij hem altijd denken aan de Notenkraker. Vooral qua uiterlijk dan...

Tommygunner | 20-04-11 | 19:33

* knijpt de neus dicht om de geur van rancuneuze kleinburgers niet te hoeven ruiken die uit dit stuk walmt * Mutsaers, je bent een HAVO pauper. Ik herken het.

Bigi Bana Boy | 20-04-11 | 19:32

Mutsaerts
censuur is altijd een nederlaag

Bukoswski | 20-04-11 | 19:31

Zijn wereld is de beste... Blijken ineens bepaalde mensen in die wereld hun mening te geven, wat niet aansluit bij de gedachte... Gek werd hij.

DijenkletserT | 20-04-11 | 19:29

Zou Thomas weten waarom al die mensen in Nigeria op de vlucht zijn?

Parsons | 20-04-11 | 19:28

Dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Cabyon | 20-04-11 | 19:28

Von der Dunk is een van de weinigen die effectief tegen de rechtse en anti-islamitische wind in schrijft. Economisch is hij niet echt sterk, maar als het gaat om ethische zaken dan kletst hij iedereen onder tafel. Hij is daarmee een effectief bestrijder van het neopopulisme.

EUgenio | 20-04-11 | 19:27

Soms denk ik bij sommige van zijn stukjes, Thomas heeft weer eens last van opspelende restanten Arisch bloed.

CoffeePatch | 20-04-11 | 19:27

Hij kan de stem van Ernie in Sesamstraat doen, niemand die het verschil hoort.
Voordeel voor hem is dat hij gewoon door kan gaan met wat hij tot nu toe heeft gedaan, onzin uitkramen.

Jackanders | 20-04-11 | 19:26

Thomas von der Dunk, altijd -1

Bardamu | 20-04-11 | 19:24

Herr von der Dunk, U zeikt! U bent het probleem. En nu is het uit met uw gezeur.

Tommygunner | 20-04-11 | 19:22

De linkse oliebollen dachten eerst dat het communisme O.K. was, ondanks bewijzen van het tegendeel, zoals de "zuiveringen" van Stalin, de Goelag, de nachtelijke klop op de deur. Nu denkt linksdraaiend Nederland dat de islam wel O.K. is, wederom de bewijzen van het tegendeel trotserend, zoals de achterlijkheid, de wreedheid, de ondergeschikte positie van het individu, de afwezigheid van mensenrechten.

Oome Gijs | 20-04-11 | 19:21

Kom op zeg, ieder persoon die meent te moeten Godwinnen plaatst zichzelf buiten elke discussie, dat is nu eenmaal inherent aan nazivergelijkingen.
De Godwin verwijst naar het Derde rijk > Endlösung > de gaskamers = het Ultieme Kwaad.
En met het Kwaad hoef je niet te discussiëren, sterker nog, daar praat je niet mee.
De PVV wordt door van der Dunk opgezadeld met een metafysische drogredenering van mythische proporties waardoor meneer zichzelf van de 'last' ontslaat om het fenomeen 'PVV' rationeel te benaderen.
Just shut down your brain and start yelling Thomas,
je bent al een eind op weg naar die uitkering van de Sociale dienst, kom je je mede braindeads in grote getale tegen.

vander F | 20-04-11 | 19:20

Heeft ie die Aardappel nou nog niet op? en zijn huis is dat nogstees een puinhoop van hier tot tokio?? vieze gast..

Crematorium-de-Asbak | 20-04-11 | 19:20

De lezing wordt toch verzorgd door een deskundige?
De heer Von der Dunk is geen deskundige, tenzij je deskundig kunt zijn op het gebied van schofferen van echte Nederlanders.

prikkel123 | 20-04-11 | 19:16

Walgelijk zeg, alleen de PVV mag andere partijen bashen?

* Il Principe * | 20-04-11 | 19:14

-weggejorist-

de gouden gulden | 20-04-11 | 19:13

Hulde bestuur. Afgang Van der Dunk!

Raad_maar_raak! | 20-04-11 | 19:12

Thomas, er is nog een vacature vrij bij het 'hofnarretje'. Maakt niet uit welke invalshoek je kiest. Het past gewoon bij je!

Parel van het Zuiden | 20-04-11 | 19:09

Die man is niet goed snik.

Lagaan.

Parsons | 20-04-11 | 19:08

Ik hoorde hem laatst nog op de radio geaffecteerd kirren en gillen over sites met "gelijkgestoorde idioten" Nod, nod. Wink, wink.
Dat stemgeluid en die manier van spreken alleen al kan je een publiek niet aandoen. Nog even los van zijn weerzinwekkende praatjes.

vetkleppert | 20-04-11 | 19:07

Waarom wordt deze man serieus genomen?

Pasta-saus | 20-04-11 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken