Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat uw favoriete unie met taxpoet doet

eupink.jpg Ah, dolletjes, nieuws over uw geliefde politieke fopdemocratische organisatie, de Europese Unie (op de ChristenUnie na de meest uitgelachen Unie ooit). Ook vandaag blijkt weer dat alle taxpoet die in de richting van de EU wordt gesluisd linea recta in het open riool dat goedbedoelde ontwikkelingssamenwerking heet verdwijnt. Dit door "high administrative costs and bureaucracy, mismanagement, waste and a lack of transparency" (PDF). Telt u even mee? Half miljoen voor dansgroep "I dance therefore I am" in Burkina Faso KATSJING! Tonnen voor een school in Sierra Leone dat nu als urinoir en poephok wordt gebruikt KATSJING! En wat dacht u van dat half miljoen dat in 2009 naar een Brussels reclamebureau ging voor "brochures en communicatiecampagnes", inclusief een 'I fight poverty music contest' om jongeren meer bewust te maken van het nut van ontwikkelingssamenwerking? KATSJING! 50 miljoen naar Nieuw Caledonie, alwaar de bevolking het net zo goed heeft als inwoners van de EU. KATSJING! U leest het: er is helemaal geen crisis, bezuinigingen zijn alleen voor domme burgers. Ook slapend rijk worden? Zorg dat u arme Afrikaan wordt en sticht een dansgroepje. Dankzij de EU zal uw crisis op slag verleden tijd zijn.

Reaguursels

Inloggen

We laten ons gewillig kaal plukken door de EU.

Bataaf | 20-04-11 | 11:13

Brussel en dan vooral het Europarlement heeft een volstrekte minachting voor de belastingbetaler.
Dat gaat ze opbreken. Finland is slechts een beginnetje, maar het is een trend.

Ribero | 19-04-11 | 18:30

En toch snap ik niet dat er mensen zijn die hier mee in stemmen.

dhrWijma | 19-04-11 | 16:56

geld van een ander, c'est le moindre de mes soucis.

minimá-armezusvan.. | 19-04-11 | 14:58

vetkleppert | 19-04-11 | 11:57
Misschien wil mijnheer terug naar de vooroorlogse armoede van Nederland. Je weet wel, die tijd dat we met 4 gezinnen op een Jordanese etage woonde.

Dank zij de EU heeft Nederland een ongekende economische groei kunnen maken. U wilt misschien weer dat een exportland aan ieder willekeurig Europees land doorvoerbelastingen gaat betalen om uiteindelijk op het eindstation importrechten te betalen?

Laten we het een tijdje proberen. U zult dan nog terug wensen naar die heerlijke Eurotijd dat u gewoon op kosten van de staat/baas kon reaguren en jointjes draaien. Onze welvaart en alles wat daar mee samen hangt danken we voor het overgrote deel aan het feit dat wij onderdeel zijn van de EU. Ik bedank de EU voor iedere cent belasting die het mij gegeven is te betalen.

MuftiSmoeftie | 19-04-11 | 14:54

@Frdnnd |12:21: Op een dag komt alles goed, maar die dag is vast niet morgen 10:30, want dan stelt de Europese Commissie een nieuwe begroting voor, met alweer een stijging van 6 procent, anders komen ze aan het eind van het jaar nooit uit op 3 %...

doedeljantje | 19-04-11 | 14:17

MuftiSmoeftie | 19-04-11 | 11:54
En hoeveel heeft het ons meer opgeleverd dan in het geval dat we 2 bilaterale verdragen hadden afgesloten met Brussel?

Smarties | 19-04-11 | 13:36

Weten jullie waar dit naar ruikt? Nevenfuncties van europarlementariërs buiten de EU die geld nodig hebben. In plaats van dat het geld naar grote stichtingen en andere bekende goededoelen organisaties gaat, gaat dit geld direct naar obscure 'ontwikkelingsprojecten'.

MistrX | 19-04-11 | 13:08

Ik kom bij die Brussen uit op net iets boven de 50 miljoen. Nou nou, poeh poeh, gut gut, WAT een bedrag.

Hee Brussen, stemmingmaker! ; bel me eens wakker als je boven pak em beet een half miljard uitkomt.

TM | 19-04-11 | 12:59

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:50
De natuur is links dus zijn de dijken dat ook. Dijken verhogen is subsidie aan links bouwerk.

Itastijl | 19-04-11 | 12:23

Mens en fraude.... Ontwikkelingssamenwerking is in principe goed net als lieve bankiers dat zijn. #oeroudelogica

Itastijl | 19-04-11 | 12:20

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:50
Wat jij niet ziet is dat het geld in Europa niet terecht komt bij bouwers, maar vooral bij ordinaire oplichters.

seven | 19-04-11 | 12:16

Op een goeie dag komt het allemaal goed.

Frdnnd | 19-04-11 | 12:11

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:54
Dit land is toch niet gevuld met bankdirecteuren, dat zijn er maar een paar. Als je dit afzet tegen de vele geld verspillers/falers bij de overheid die door hun partijkaart keer op keer na hun falen in een nieuwe functie gezet worden dan zijn die paar bank directeuren peanuts.

gozahtje | 19-04-11 | 12:10

.. ontwikkelingssamenwerking, misschien wel de beste scam aller tijden sinds wapenhandel in oorlogstijd.
Hoeveel nobele weldoeners zijn daar oncontroleerbaar rijk van geworden, op naam van het arme negerdom?

Jan Passant mk2 | 19-04-11 | 12:09

gozahtje | 19-04-11 | 12:04 | + 0 -
Natuurlijk verspilt de EU geld.

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 12:07

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:48
Nee, maar de huidige situatie bij zowel onze overheid als de EU is te doorgeslagen, dat kun je niet ontkennen.
Prima, niet alles kan 100% efficient, ook niet bij een bedrijf, maar alsmaar stijgende overheidsuitgaven in tijden van crisis is absurd. De overheid geeft al jaren het slechte voorbeeld door meer uit te geven dan er binnen komt, zij hebben echter de mogelijkheid hun gaten aan te vullen door extra te flitsen of andere vormen van geld inzamelen.
GS kan inmiddels een flink waslijstje onbenullige overheidsuitgaven overhandigen, dit zijn geen incidenten meer.

gozahtje | 19-04-11 | 12:04

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:23
En hier wordt dan je bankrekening geëxporteerd.

Che_cuevara | 19-04-11 | 12:04

De echte Nederlander bestaat niet , de echte Fin blijkbaar wel, 't is maar in welk land je woont.

Dr.Thorvaldt | 19-04-11 | 12:03

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 12:01
Deltawerken zijn niet integraal?
Wat voor nut heeft dat dan. Hier ophogen en in Hoek van Holland niet.
Dat schiet lekker op dan.
Het enige is dan dat ze in Hoek wat eerder natte voeten krijgen.

Che_cuevara | 19-04-11 | 12:03

Welke debiel heeft mij die -1 gegevn om 11:56 zit er soms een overbetaalde, niet presterende arrogante CEO mee te lezen? Rijkman? Ben jij het?

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 12:03

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:23

Als iets in de praktijk niet blijkt te werken en alleen zakken met geld kost en daarnaast economien samen laat smelten (lees verneuken van je financiele stabiliteit ten koste van b-economieen) kun je er toch een punt achter zetten. Ik bedoel SBS6 doet dat ook.

doskabouter | 19-04-11 | 12:02

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:58 | + 0 -
Dat zijn Deltawerken, dat gaat niet over een integraal beleid.

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 12:01

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:50
Zou het?
Dan vraag ik me af wat ze hier in Tholen aan de dijken aan het doen zijn.
Volgens de borden gaat dat toch over ophoging en versterking van de dijken.
En heet materiaal dat daar gebruikt wordt schat ik toch op iets meer dan een kwartje

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:58

Bert, als de fraudeur uit mijn portemonnaie was gebleven, was ik ook een stuk kapitaalkrachtiger geweest. Maar ja, zolang het erger is om op de stoep te fietsen dan te frauderen... thmmm.
Als we dat ´gewoon´ gaan vinden.. of is het een ´denkfout´. Als het een denkfout is, Bert, komt het allemaal wel goed, hoor !

hawie | 19-04-11 | 11:58

"I pay tax therefore I am"

Terug met die guldens, weg EU.

JoeDaPlumbert | 19-04-11 | 11:57

@MuftiSmoeftie | 19-04-11 | 11:54
Dit zijn gewoon een paar schrijnende voorbeelden van de arrogantie waarmee het van ons gestolen geld wordt verdampt.
Die hele pleurotoestand heeft ons niks dan onzinnige regeldrift opgeleverd.

vetkleppert | 19-04-11 | 11:57

necrosis | 19-04-11 | 11:55 | + 0 -
Een koek niet, de koek wel!

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:57

necrosis | 19-04-11 | 11:53 | + 0 -
Ik ben dus voorstander van opheffing van het Pikmeer -arrest en malussen voor bedrijfsbestuurders en bonussen voor de werkvloer.
BTW onderzoek heeft aangetoond dat bonussen negatief werken op de prestatie.
Voor bobo's is het beter minder te verdienen, bedrijfsrendementtechnisch gezien dat is.

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:56

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:50
Heb jij wel eens een koek zien groeien?

necrosis | 19-04-11 | 11:55

Probleem is dat het meeste van dit geld gewoon wordt goedgekeurd op papier. Niemand doet de moeite om zelf heen te gaan naar Burkina Faso en kijken of het project wel realistisch is, maar gewoon even een handtekening zetten en klaar is kees, half milioen gewoon weg voor niks.

Antonie80 | 19-04-11 | 11:54

Gaan we nu moeilijk doen over de druppels op de gloeiende plaat die de begroting van de EU is? Dat is uw argument dat de EU niet functioneert? Deze voorbeelden vragen waarschijnlijk nog geen twee dubbeltjes van de belasting die u betaald. Wanneer is de laatste keer dat u zich heeft lopen opwinden over twee dubbeltjes verlies uit uw portemonnee.

Belangrijker is om te blijven beseffen dat de EU onze collectieve portemonnee vele miljarden euro's heeft opgeleverd. Alleen dwazen sturen dat gegeven naar het land der fabeltjes.

Waar gehakt wordt vallen spaanders lieve mensen.

MuftiSmoeftie | 19-04-11 | 11:54

necrosis | 19-04-11 | 11:53 | + 0 -
Absoluut onwaar.
Alle bank-CEO's zitten nog precies waar ze zaten.
En die hebben geen miljoen verkwist, maar miljarden!

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:54

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:48
Mensen die miljoenen verkwisten in het bedrijfsleven krijgen de zak.
Politici die miljoenen verkwisten worden burgemeester/ CvK of Europarmentariër.

necrosis | 19-04-11 | 11:53

necrosis | 19-04-11 | 11:44 | + 0 -
PVVD moet ophouden met te zeuren over verkwisting.
De koek moet groter.
Na-tuur-lijk moet er geen geld naar onzin, maar PVVD laten liever het land onderlopen dan een kwartje aan dijkophoging uit te geven!

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:50

wtf..
10 miljoen euro voor een jobcenter dat welgeteld 6 gasten uit Mali aan een tijdelijk baan in Spanje heeft geholpen??

Causa Sui | 19-04-11 | 11:50

vetkleppert | 19-04-11 | 11:45
Mee eens, maar helaas wordt er zo weinig tegen gedaan. Een ondernemer wordt door allerlei strikte regels beperkt en zomaar deklareren op kosten van de bv is echt niet zomaar gedaan, maar al die pipo's die voor de overheid werken hebben 1001 voordeeltjes. Dat mnoet eens ophouden en gelijk getrokken worden aan de maatstaf die geldt voor de gewone burger. De controle op de ambtenaar moet verscherpt worden, maar ja, wie gaat dan weer de controleurs van de overheid controleren?

gozahtje | 19-04-11 | 11:49

gozahtje | 19-04-11 | 11:39 | + 0 -
Te verwachten opmerking.
Je KUNT niet altijd 100% perfectie hebben, niet in het bedrijfsleven,
noch in de politiek.
Dansgroep en medische post in Afrika lijken me in eerste instantie prima doelen.

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:48

Ik denk inderdaad dat het allemaal wat beter wordt zodra Turkije toetreedt tot de EU.

mr.nice.guy | 19-04-11 | 11:46

@gozahtje | 19-04-11 | 11:39
Gezamenlijk geld, of gemeenschapsgeld is eigenlijk al een denkfout. Werkenden betalen belasting voor noodzakelijke voorzieningen. Politie, brandweer, wegen. Dat soort dingen.
Niet voor onvrijwillige filantropie.

vetkleppert | 19-04-11 | 11:45

'Stichting Doen' betaald ook mee aan Africulia:
www.africalia.be/?page=links
www.doen.nl/web/show/id=44806
"Uit de netto-opbrengst 2010 van de Nationale Postcode Loterij ontvangt Stichting DOEN een bedrag van 22,5 miljoen euro. Dit bedrag wordt verdeeld onder aanvragen binnen de drie thema's Klimaatverandering, Nieuwe Economie en Cultuur & Cohesie en DOEN Participaties BV.
Tevens ontvangt DOEN dit jaar 13.5 miljoen euro voor het realiseren van het droomproject 'We Generate', het energiebedrijf van de toekomst.
Uit de netto-opbrengst 2010 van de BankGiro Loterij ontvangt DOEN een bedrag van ruim 4,4 miljoen euro voor de thema's Cultuur & Cohesie en Nieuwe Economie.
Uit de netto-opbrengst 2009 van de VriendenLoterij ontvangt Stichting DOEN een bedrag van ruim 3 miljoen euro voor het thema Nieuwe Economie. "

oranjerood | 19-04-11 | 11:44


En het mooiste is nog dat er dan euro aanhangers oprecht verbaasd zijn over de opkomst van politieke partijen die de macht van de EU willen indammen. Lezen die nooit nieuwsberichten?

Masuka | 19-04-11 | 11:44

@Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:38
Gezonde bedrijven genereren zelf geld (verkoop/ winst), de EU jat het gewoon van de lidstaten, die het weer van hun bevolking hebben gejat.
Dat geld wordt vervolgens op PvdAsociale wijze verkwist.

necrosis | 19-04-11 | 11:44

En daarom ben ik lid van Ukip geworden hier in engeland.

Fred667 | 19-04-11 | 11:43

helaas..; in nederland maar 2 partijen in nederland niet zo EU minded , de andere zijn al bezig met hun baantjes te regelen daar

leonn | 19-04-11 | 11:40

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:38
Dat is wel het geld van de ondernemer zelf en niet van anderen! Vind ik nogal een verschil, je eigen geld mag je van mij over de balk smijten, maar het gezamelijke geld moet zorgvuldig gespendeerd worden.

gozahtje | 19-04-11 | 11:39

@Ratzing. | 19-04-11 | 11:35
En de automatisering gebeurd in India. Whehehe, 1 aluhoedje alstublief.

Haragha | 19-04-11 | 11:39

Ach Bert, hou toch op.
Alsof een bedrijf geen uitgaven doet die niet direct winstgevend zijn of nooit winstgevend worden.

Einde van de Domheid | 19-04-11 | 11:38

Nederland heeft zich als democratie volledig buiten spel gezet .
Wereldwijd, mondiaal (ook zo een mooi woord) zijn de kaarten allang geschud, geschut.
Productie in China, voor een duppie halen en een piek verkopen.Oorlogmonopolie in de States, doen we ook aan mee, moet wel !
Totale uitverkoop achter de rug van "Het Volk, de Burgers "om.Bekijk 't maar.

Ratzing. | 19-04-11 | 11:35

@Pa Cartwright | 19-04-11 | 11:29
Was om 4.00 uur al wakker.
En die boven jou moet eerst maar eens zijn huiswerk maken dan tegelt hij geen onzin.

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:34

*Kijkt wanneer "Dancing With The Africans" op de buis wordt uitgezonden*

defjem | 19-04-11 | 11:34

Ik heb een keer mee gedaan om zo'n loze jongeren campagne voor het goede doel te organiseren maar ik ben er uit gestapt omdat mijn reële denkvermogen te hoog lag.

Echt He! | 19-04-11 | 11:34

Pa Cartwright | 19-04-11 | 11:29
Weggedut met de vinger op F5.

Superior Bastard | 19-04-11 | 11:33

Die roze sterren in de vlag staan voor de landen die steeds financieel in hun ster genomen worden door de rest?

gozahtje | 19-04-11 | 11:33

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:31

Never mind waarde vriend!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:33

Dit echt typisch links, lekker geld van de hardwerkende man verspillen onder het mom van ontwikkelingssamenwerking.

De Drent | 19-04-11 | 11:33

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:30

Of course, maar moet er niet te vaak aan denken. Word ik gewoon depri van... Maar bijna alle overheden gooien geld wat een ander voor ze verdiend heeft over de balk, is ook té easy nietwaar als het niet van jezelf is!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:32

@Teletekstsupporter | 19-04-11 | 11:28
Dan jat je die bus toch, doen ze hier ook.
Alleen denk ik dat je er daar niet zo makkelijk mee wegkomt.

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:32

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:27
Ik snap het el.
Maar soms ben ik recalcitrant en dan wil ik het even niet snappen :)

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:31

MalteseKnight | 19-04-11 | 11:29

En volgens mij developpen deze *managers* alleen hun eigen bankrekening so to speak...

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:30

och wat extra boetes van Neelie en paar procentjes meer van de leden en klaar is het huishoudboekje weer.

Vitayalin | 19-04-11 | 11:30

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:26
Je had dit topic toch niet echt nodig om dit al te weten?
Misschien niet de details maar dat er in de EU bakken vol geld verkwist wordt wist je toch wel?

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:30

Avant | 19-04-11 | 11:27

Zeven maanden per jaar is het daar winter, in de zomer alleen maar muggen, muggen en muggen! Zou ook gek zijn de mooiweermensen in Griekenland te financieren als Fin!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:29

@ Superior Bastard | 19-04-11 | 11:28
Net wakker wellicht.

Pa Cartwright | 19-04-11 | 11:29

Malta haalt ook menig miljoentje binnen - is het niet voor de infrastructuur dan wel voor ontwikkeling van de arbeidsmarkt. Er staan tientallen gesubsidieerde baantjes als 'development manager' in de kranten: gouden tijden!

MalteseKnight | 19-04-11 | 11:29

@vetkleppert | 19-04-11 | 11:23
Er is wel degelijk ontwikkeling.
Deze Europarlementariërs "ontwikkelen" zich zelf.
En samen werken doen ze ook. Ze verdelen de buit eerlijk onder mekaar.

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:28

@ Che_
Had je geen tijd om onder het werklozentopic te reaguren?

Superior Bastard | 19-04-11 | 11:28

vetkleppert | 19-04-11 | 11:26

Juist, en DAAR zit nu net het probleem. Je maakt ze afhankelijk van het geldinfuus ipv dat je het die mensen met wat hulp ZELF laat oplossen!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:28

Ja, nog effe met FunkyD hier. Mag je dat ook met een uitkering doen? Ik ga binnenkort verhuizen naar Breda voor mijn werk namelijk.

funkyd | 19-04-11 | 11:28

Het is echt onvoorstelbaar. Momenteel verblijf ik voor langere tijd in Polen waar veel geld van de EU naartoe gaat. Wanneer ik vervolgens, in een door ons betaalde bus die rijdt over een door ons betaalde weg, vraag of ik gratis gebruik mag maken van mijn bus, dan is het antwoord nee. Erg hypocriet mijns inziens.

Teletekstsupporter | 19-04-11 | 11:28

zum kotzen!

gesubsidieerd_vet | 19-04-11 | 11:28

Geen wonder dat veel mensen in Finland het compleet gehad hebben met die corrupte monsterbureaucratie. Slimme mensen daar in 't hoge noorden!

Avant | 19-04-11 | 11:27

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:26

Je snapt het wel...

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:27

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:24

Nou, als ik het topic lees word ik met de zin depressiever... Wat een geldverspilling zeg! Geen wonder dat de mensen in Afrika denken dat het hier wel luilekkerland moet zijn, we geven gratis geld weg aan Afrika!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:26

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:24
Als ze een hengel brachten ipv vis zou ik er inderdaad minder problemen mee hebben.

vetkleppert | 19-04-11 | 11:26

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:18
Met de dijken?

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:26

@Horror Skopie | 19-04-11 | 11:18
Het is eerder wat met de EU.
Of beter, het is niks met die EU.

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:25

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:20
Ja, jij kan het weten. ;)

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:25

vetkleppert | 19-04-11 | 11:23

En als het nu gewoon zou helpen, al dat geld. Maar dat doet het ook niet...

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:24

@eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:22
Ik denk dat Bert toch wel een goei bui heeft vandaag.

*toch maar niet uitproberen gaat*

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:24

doskabouter | 19-04-11 | 11:20

Het bevorder in ieder geval wel de export van je eigen schulden. Tenminste, als je in Portugal, Spanje, Ierland en zeau woont...

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:23

Ik krijg al vlekken bij newspeak als "ontwikkelingssamenwerking"
Politici die van andermans geld een goed gevoel over zichzelf kopen door schepen vol geld in allerlei negorijen te laten verdampen.
Van ontwikkeling is geen sprake en van samenwerking ook niet.

vetkleppert | 19-04-11 | 11:23

De doorsnee burger wist dit al langer.
Nu nog even wakker schudden in Brussel en misschien, heel misschien, veranderd er dan wat.
Ik weet het, het zal wel ijdele hoop zijn

Che_cuevara | 19-04-11 | 11:22

@ eerstneuken

je hebt gelijk, mijn excuus en tevens die van de dames, de subisidie duurde me te lang dus ben ik zelf maar begonnen

SmegmaSmeer | 19-04-11 | 11:22

De EU, een onbestuurbare combine die mensen zaait en geld oogst.

Superior Bastard | 19-04-11 | 11:22

Harry Turtle | 19-04-11 | 11:15

Zoooo, dat is heftig, een hele -edit aan de broek, maar je wordt (nog niet) geband, voorlopig althans!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:22

En nu zijn we natuurlijk allemaal weer reuze verrast en verontwaardigd en vinden we het raar dat euro-sceptische partijen als paddestoelen uit de grond springen door heel Europa?

*op j0etoeb filmpjes van Nigel Farage kijken gaat*

.KicksAss | 19-04-11 | 11:22

Sluit keurig aan op vorig topic,waarvoor hulde.

R.B.Scott | 19-04-11 | 11:20

Krijgen we nu weer van die mensen hier die gaan zeggen dat de EU goed voor ons is omdat het de export bevordert, etc etc! Nee he?

doskabouter | 19-04-11 | 11:20

SmegmaSmeer | 19-04-11 | 11:17

Het is één woord hoor: anusuitrekcursus...

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:20

Het geld klotst tegen de dijken omhoog in de EU.
Weg ermee!!!

eerstneukendanpraten | 19-04-11 | 11:18

Jaja, het is me wat met die Telegraaf...

Horror Skopie | 19-04-11 | 11:18

-weggejorist-

SmegmaSmeer | 19-04-11 | 11:17

Daarom: belasting is diefstal

kapotte_stofzuiger | 19-04-11 | 11:16

- Edit: Voorstel: jij blijft on topic en spuit je frustratiepoep tegen bepaalde personen niet hier in de comments, wij bannen jou niet. Deal? -

Harry Turtle | 19-04-11 | 11:15

"(op de ChristenUnie na de meest uitgelachen Unie ooit)"

Dat zijn dus al meteen gescoorde punten Bert. Wel blij dat ik dankzij de EU nu precies weet, hoeveel treden mijn ladder mag hebben. Wat dat betreft, fijn doe EU. Wat al het andere betreft, af laten zinken die hap.

An die ARBEIT | 19-04-11 | 11:14

Typisch PvdA- gedrag, daar in de EU.

fuckje | 19-04-11 | 11:13

Facepalm tijd

Eduardo1735 | 19-04-11 | 11:13

@BertBrussen U als PVDA man moet dit toch allemaal prachtig vinden? Het gaat immers om bewustwording ofzeau

Koekfabriek | 19-04-11 | 11:13

diep triest

vip33 | 19-04-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken