Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lulletjes willen minder salaris voor rokers

jamesbondsaywhat.jpgHet zoveelste rondje rokers en vreetzakken uitlachen. BNR deed onderzoek naar het imago van rokers en veelvraten onder werknemers en werkgevers. Wat blijkt? Een kwart van werkend Nederland vindt dat het salaris van rokers gekort mag worden. En dat van ranzige, vadsige, smeerpijperige grootschranzers ook, als we toch bezig zijn. Want rokers zijn vaker ziek, rokers nemen vaker pauze, rokers stinken meer uit hun bek, rokers laten vieze peuken achter, rokers drukken niet-rokers met de neus op de feiten dat ze minder cool zijn, rokers roddelen meer, rokers verpesten het milieu en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen. Dikzakken zijn vooral vies. Hoe dan ook, volwassen mensen die er zelf voor kiezen hun lichaam te vergiftigen met tabak moeten keihard aangepakt worden. Aldus een kwart van de ondervraagden. Fuck hun dat ze via de accijnzen veel meer belasting betalen dan de rest. Het is nu eenmaal sociaal geaccepteerd om rokers te pesten, te vernederen, te kleineren en te verbannen. Zo doen we dat in Nederland. Beetje anoniem via een BNR enquette klagen over alle lusten die de rokers krijgen. Wat een zeilig gejank. Ik een kudtleven zij een kudtleven, dat syndroom. Stakkers. Totaal niet praktisch uitvoerbaar, maar goed. Laat die tabaksjunkies lekker. Rokers gaan al eerder dood, laat ze dan in ieder geval straffeloos genieten van die duurbetaalde siggies. Dat gedeelte wat ze dan eventueel in mindering moeten krijgen, noemen we dan gewoon gevarengeld. Iemand een vuurtje?

Reaguursels

Inloggen

Luister niet naar de praatjesmakers die eerst dachten dat het paradijs in Sovjet­Rusland, Oost­Duitsland en Cuba was opgericht, en nu, nu ze noch de verdovende middelen, noch het misbruik van alcohol in het verkeer, noch het toenemende analfabetisme van de lieve jeugd de baas kunnen worden, maar kabaal zijn gaan schoppen over de onschuldigste zonde van alle: roken.'

Ik_weet_het_beter | 19-04-11 | 11:41

Ik zie ook eigenlijk geen enkel verband tussen mensen die roken en mensen die zich vaak ziekmelden?

Mensen die zich vaak ziekmelden zijn vaak gewoon zeikerds die sowieso aangepakt moeten worden? heeft geen donder te maken met wel of niet roken...

Koning Koe | 19-04-11 | 11:04

Het is allemaal de schuld van de overheid, hadden ze maar geen rookvrije werkplekken moeten realiseren. Vroeger kon ik en roken en ewerken tegelijk, tegenwoordig mag ik kiezen; of roken of werken, nou dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

mrmojorisin | 19-04-11 | 10:33

Rot op, laat me roken, neuken en zuipen.
Nog effe en geen ene werkgever neemt je meer aan omdat je rookt en te zwaar bent.
Dan ben ik verplicht om een WW aan te gaan vragen.
Dan ben ik elke dag op straat te vinden met de hond, die de hele zooi onderschijt.
Dan zit ik op een terras de hele dag naar lekkere wijven te kijken en te roepen.
Terwijl ik rook, zuip en me vol vreet.
Ook nu ben ik nog wakker, terwijl ik m,n buurvrouw net een beurt heb gegeven. We zitten samen een paar peuken te roken voor we gaan slapen.
Ik naai dat mens al rokend de hele tuin door. Of zij mij, dat kan ook natuurlijk.
M,n wijf is een paar dagen weg, en die mag voor mij wel wegblijven ook.
Ook zij is zo,n moraalridder, maar als je haar in d,r kont wil palen, is ze nergens te vinden.
Rot op, dood gaan we toch, maar als het dan toch moet, dan maar op MIJN manier.
Rot op met al die moraalridders, die moeten ook eens flink in hun reet genaaid worden, schei uit.
Glij met je reet over een amsterdammertje heen, en dan zonder glijmiddel.
Of ik boos ben?
Natuurlijk niet, dit is enkel mijn bescheiden mening.

TUBBS | 19-04-11 | 05:24

accijnzen zijn voor de staat... slecht argument, duidelijk een argument van een werknemer; verlies van zuivere werktijd is verlies voor de werkgever.

buddhindjewislam | 19-04-11 | 01:08

BS artikel: 75(!)procent vindt dus dat rokers en niet-rokers gewoon HETZELFDE moeten verdienen. Klaar, punt erachter, lullen we niet meer over. Gaat dus ook gewoon nergens over. Non-nieuws.

prakkie | 19-04-11 | 01:03

Ik had eens een collega die 5x per dag een slordige 20 minuten buiten ging roken en toch met droge ogen beweerde dat ze 8 acht uur per dag werkte. En wel altijd om 5 uur naar huis natuurlijk...

Nou eerlijk gezegd zou ik een pay-cut van 15% dan wel terecht vinden! Of een salarisverhoging van 15% voor de niet-rokers natuurlijk, ha ha!

Veenkolonie | 18-04-11 | 23:59

Dus als 25% van werkend Nederland dat goed vindt, dan vindt 75% het dus van niet. Lijkt me duidelijk, zaak opgelost.

Syst3m Err0r | 18-04-11 | 23:47

statistisch zijn alle mensen met blauwe ogen op het werk en per week gemiddeld 23 minuten langer aan het plassen zijn dan mensen met bruine ogen.

Er is onomstotelijk vastgesteld dat 67 % van de vrouwen onder de 39 jaar met kinderen tussen de 0 en 3 jaar 98 x een kwartiertje eerder weggaan dan vrouwen zonder kinderen.

feitelijk is vastgesteld dat mannen tussen de 23 en 46 jaar gemiddeld per dag onder werktijd 28 x meer aan sex denken dan vrouwen in dezelfde leeftijdscatagorie.

opvallend te noemen is het verschil tussen mannen en vrouwen in het algemeen tijdens werkuren.

gekkenhuis

weesnouiseerlijk | 18-04-11 | 23:15

Roken is logisch.... NOT

MacVulpen | 18-04-11 | 22:45

rokende werkers, die uit hun ritme gehaald worden omdat ze op hun werkplek niet mogen roken.
@De La Puerco
.
maar roken is toch geen verplichting? rokers kunnen ook gewoon doorwerken hoor... ik ga ook niet ieder uur fappen.

Satria | 18-04-11 | 22:36

stelletje pubers hier.

Umpert | 18-04-11 | 22:16

Als je blijft roken wordt je vanzelf, gezien de huidige tabaksprijzen, al ruimschoots gekort. Maar ja anti rokers zijn vaak hersendode zeikerds. No fun in your live, do something about it.

Nico Mudde | 18-04-11 | 22:07

Ik wens alle anti-rokers een lang leven. d.w.z. incontinent
impotent voorzien van Alzheimer en Parkinson , voort geduwd wordend in de verpleegkliniek op 95 jarige leeftijd door een spetter van een verpleegster,genietend van het bezoek van de kinderen een keer per maand die komen kijken of papa nog niet de pijp uit is (i.v.m. de erfenis)
Lastige kleinkinderen die er een hekel
aan hebben om op hun voetbaldag naar die seniele opa te moeten gaan kijken.
DAAR betaal ik belasting voor stelletje profiteurs van de rokers!

the wanderer | 18-04-11 | 20:12

Ik zag laatst een stratenmaker roken op zijn werkplek tijdens het werk.
KORTEN DIE HAP!!!!!!!!!????

phes | 18-04-11 | 20:01

Niet-rokers die rokers bashen, die kunnen natuurlijk direct en heel geenstijlesque ongezien de tyfus genieten. Zo, daar.

Juan Queso | 18-04-11 | 18:29

@ MacVulpen | 18-04-11 | 12:27

Wow vriend, ooit in elkaar gebeukt door een paar rokende bullies in het fietsenhok ofzo?

Ik rook, op werk alleen in de algemene pauze. Als mensen daarvoor vaker pauze nemen, dan zou je daar inderdaad ingekort voor moeten worden. Maar op deze manier generaliseren, dat gaat wel heel erg ver.

Laten we verder vooral geen logica gebruiken.

Treachery | 18-04-11 | 18:22

roken is een rechtse hobby...

Yukuul Huuman | 18-04-11 | 17:57

RugOp81 | 18-04-11 | 16:18
Zonder mijn accijns zou jij een pauper zijn.

Zookrates | 18-04-11 | 17:27

Waar maken jullie je druk om? binnen de islam wordt niet gerookt en gedronken, dus even geduldt en jullie krijgen meer verboden dan je aankan.

tjokdee | 18-04-11 | 17:17

Minder salaris?! Tijdens het elitaire roken worden wel de meest belangrijke beslissingen genomen, werk en boni verdeelt. Dus zeker niet minder, maar eerder meer salaris.

K. Metjes | 18-04-11 | 16:58

Ik wil een lager salaris voor Volkskrant lezers. Algemeen is bekend dat Volkskrant lezers aanstellerige, hypochondrische zeiksnorren zijn die na 3 vervelende opmerkingen een half jaar in de ziektewet zitten.

Jan Kaas | 18-04-11 | 16:55

Reauken, het begint met stoerdoenerij, vervolgens met jaren lang jezelf voor de gek houden, .. en het eindigt met longkanker of een zuurstoftank op je rug.
Maar blijf vooral tegen-beter-weten-in doorgaan met roken. Hoe dom kan je zijn ?!

RugOp81 | 18-04-11 | 16:18

I hate you non-smokers with all of my little black fucking heart. My biggest fear is that if I quit smoking I will become one of you. You self-righteous whinning little fucks.
Bigi Bana Boy | 18-04-11 | 13:37 | + 0 -

leer is nederlands dombo

becool1 | 18-04-11 | 16:06

dus niet-rokers houden bij hoelang rokers staan te roken en niet werken? wat doen de niet rokers ondertussen? juist ja doorwerken (NOT) enne rokers gaan eerder dood, en hebben dus weinig aan hun pensioen etc. dusse rokers korten zichzelf al. geen extra maatregelen nodig

epsilone | 18-04-11 | 15:43

Vermoeiend... misschien moeten die zeikerds gewoon eens doorwerken i.p.v. minuten te tellen. Kijk naar het resultaat zou ik zeggen.

Bij ons op kantoor heb je buiten je lunchpauze 3 rookpauzes. Daar komt bij dat veel van mijn directe collega's roken dus vaak genoeg staan we onder het roken gewoon te overleggen over van alles en nog wat. Als ik niet zou roken was ik die tijd nog steeds kwijt.

Daarnaast gaan diverse collega's die niet roken ook even mee naar buiten om een frisse neus te halen.

Sledg | 18-04-11 | 15:29

Rookpauzes zijn voor de loonslaven en kantoorpikkies. Ook wel geldlozen genoemd.
* steekt Hajenius Grand Finale Nr. 1 aan en geniet verder van de zon.

Montgomery Burns | 18-04-11 | 15:04

Tja, je verslaving botvieren tijdens je werk ?
Zo ken ik nog wel wat verslavingen die 10 minuten duren.
"Baas, ik kom er zo aan, even mijn verslaving wegwerken"

Kamervraag | 18-04-11 | 15:03

heu, ik zeg salaris erbij, weet je wel wat een pakkie peuken kost tegenwoordig

Bamzaaiert | 18-04-11 | 15:01

eMz | 18-04-11 | 14:42

Wat voor kansloze organisatie is dat dan die 6x rookpauzes van 10 minuten bovenop de 60 minuten reguliere pauze toestaat?

Of moet je ff overdrijven om je punt kracht bij te zetten? Maar goed, in jou geval ben ik het met je eens... Wie niet? Sterker nog, ik neem toch aan dat je een dusdanig competent management hebt dat die dat wel spotten en aanpakken, zo niet zou ik toch ernstig zoeken naar een andere organisatie ivm levensvatbaarheid van de onderneming op lange termijn.

ijsblok | 18-04-11 | 14:57

Beetje suf artikel, in het kort; omdat ze meer belasting betalen mogen werkgevers niet korten.

Maar waarom mag een baas niet korten? Volgens je CAO heb je recht op 2x koffiepauze (15 min) en 1x lunchpauze (30 min. eigen tijd). Rokers nemen echter vaak nog zeker 6x een rookpauze van 10 minuten. Ze komen echter net zo laat en gaan om dezelfde tijd weg. Oftewel kort gezegd; roken is asociaal want ze stelen een uur van de baas. Op maandbasis hebben we het toch al gauw over 22,5 uur (5 uur per week, 4,5 week per maand). Bij een salaris van 20 euro per uur, hebben we het over 450 euro per maand wat er gestolen wordt. Ik zeg korten!

Als je rookt moet jij dat weten, maar als dat niet netjes gecompenseert wordt mag dat best gekort worden.

eMz | 18-04-11 | 14:42

Zure ex-rokers.

Maareuh volgens de ARBO moet je om de 1,5 uur maximaal 5 minuten pauze hebben als je met een beeldscherm werkt. Of roken of papierwerk doen en dat laatste is er niet.

VurigDraakje | 18-04-11 | 14:41

@Dostanamus : AMEN !!! Volledig mee eens !

AgressiefRood | 18-04-11 | 14:41

Goed plan.
Dat moet ook toegepast worden voor mensen die een groter gezondheidsrisico lopen door sporten en vakanties.
Daar gebeuren nogal wat ongelukken en oplopen van ziektes door eigen schuld die ook maar eens door de betreffende onverantwoordelijken zèlf opgebracht moeten worden.
Bij die sporters en vakantiegangers zitten ook veel "lulletjes" tussen die tegen het roken zijn.
Ze zien wel de splinter bij een ander maar niet de balk in hu eigen oog.

Dostranamus | 18-04-11 | 14:19

Het kan me geen fuck schelen wat al die bovenstaande rokertjes er van vinden: ik zie vaak genoeg dat rokers om het uur even moeten uitwaaien en het medicijn voor de trillende handjes weer even moeten innemen. Dat ze dat daarbij volkomen normaal vinden dat dat in de baas zijn tijd moet wordt totaal niet erg gevonden. Als je er dan wat van zegt krijg je een grote bek. Prima hoor zo'n sigaretje, ik vind het af en toe ook wel wat, maar als ik een drankprobleem heb dan ga ik toch ook niet op mijn werk drinken?

Freebs | 18-04-11 | 14:18

@Che_cuevara | 18-04-11 | 13:46
Gelovigen neem ik niet serieus, die hebben geen eigen geweten en geloven in sprookjes

MacVulpen | 18-04-11 | 14:17

Wat een bullshitt. Hoe zit het dan met collega's die iedere ochtend 1 kwartier te laat komen met de kudt smoes, oh ik moest mijn kinderen nog aankleden.
Hoe zit het met die lelijke collega's waar ik de hele dag tegenaan moet kijken. Hoe zit het met die vrouwen die zwanger willen worden. Hoe zit het met die mannen die de godsgansedag zeiken over voetbal. Hoe zit het met die ouderen die het alleen maar over hun kleinkinderen hebben en ga zo maar door..... jonge jonge... Maar dat van die dikke mensen daar ben ik dan weer wel een voorstander van en die rokers, wat kan mij het verreken, zolang ik er geen last van heb.

cyberbabe | 18-04-11 | 14:11

Al de mening van die call centre manager gevraagd?

Harrie Nak | 18-04-11 | 14:07

Satria | 18-04-11 | 13:33

Ik ken eigenlijk vooral relaxte (want doet nooit iets) niet-rokers en rokende werkers, die uit hun ritme gehaald worden omdat ze op hun werkplek niet mogen roken.

Ben benieuwd naar de resultaten van dat onderzoek, waarin de resultaten van niet rokers en rokers naast elkaar gelegd worden.

Dat stupide anti-rook beleid op de werkvloer, wordt in de praktijk alleen toegepast in de semi-overheids geiten wollen sokken sector, daar doet helemaal niemand iets (nuttigs) en maken die rook pauzes geen enkel verschil (0 blijft 0) tussen de prive telefoontjes, sms-en en onderling ge-OH en koffie- en lunch pauzes door.

Ga eens pools hoogte nemen in het midden- en klein bedrijf, waar de resultaten direct doorwerken in de beloning, daar wordt het meest gerookt.

De La Puerco | 18-04-11 | 14:06

Mensen die roken zijn stink-egoisten, als je wil roken loop dan even weg.. en onder werktijd wacht je maar tot het pauze is om daarna weer zielig weg te moeten lopen omdat je een ruggegraat van een mona-toetje hebt..

Zundapper | 18-04-11 | 14:06

Waar ik me wel kapot aan erger is dat rokers inderdaad meer pauze mogen dan ik. Dat is natuurlijk niet eerlijk.

Voor de rest heb ik een hekel aan azijnpissers zoals 'een kwart van de ondervraagden.'

lijpeeijpe | 18-04-11 | 14:04

ZO ISSUT !! Korten die Handel. Maar met wat 'toevoegingen' Iedereen die niet op z'n/haar werk verschijnt vanwege een sport blessure, KORTEN !
Iedereen die niet op z'n/haar werk verschijnt vanwege een kater of andere alcohol-gerelarteerde verschijnselen, KORTEN ! Iedereen die niet op z'n/haar werk verschijnt vanwege zwangerschap/geboorte/ouderschap, KORTEN!!! En nu we het er toch over hebben, vrije/vakantie dagen kunnen ook wel weer afgeschaft worden, Pensioen is onzin want we stoppen toch allemaal met roken dus kunnen gewoon tot ons dood werken en gelieve zelf in de winter kolen mee te nemen voor in de potkachel in kantoor. En voilá, we zijn weer terug in 1918 en de werkgever mag ons hele leven bepalen... wat een enorme bullshit van een stelletje uitgeraukte azijn zeikerts !

AgressiefRood | 18-04-11 | 14:02

En gelijk dan ook iedereen korten die maandag ziek is vanwege overmatige alcoholinname de avond ervoor.

Mac The Ripper | 18-04-11 | 14:01

-weggejorist-

ganjaman555 | 18-04-11 | 14:00

-weggejorist-

ganjaman555 | 18-04-11 | 13:59

Een buurman van mij deed dat altijd anders; hij had altijd een map met papieren klaar liggen als hij een rondje wilde wandelen op de zaak. "Men" dacht dan altijd dat hij wat belangrijks te doen had.
Heel sluw

vandezijlijn | 18-04-11 | 13:58

@ Che_cuevara | 18-04-11 | 13:46 | + 0 -
Ik snap nu pas dat die pastoor dat advies gaf voor zijn eigen plezier, hoe meer van die jonge knulletjes hoe liever hij dat had.

vandezijlijn | 18-04-11 | 13:56

Precies, Logisch dat het irritant is als een kok/serveerster kettingrogerT is, dan is de kans best groot alstie steeds even moet gaan reauken, dat je aangebakken voer krijgt voorgeschoteld dat ook al wat aan de kouwe kant is...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:32

Inderdaad, die niet-rokers kunnen helemaal niks zelf.

De La Puerco | 18-04-11 | 13:54

ik heb vooral zon hekel aan die mensen die zo vaak na de wc gaan.

nieuwisanders | 18-04-11 | 13:52

Voordeel van roken: Zo af en toe dat zo gewilde sigaretje oproken, een momentje voor jezel, even toegeven aan je verslaving en jezelf wijsmaken dat je het doet omdat je het wilt ipv dat het een verslaving is.

Voordeel van stoppen:
- trots zijn op jezelf.
- geld over houden,
- betere gezondheid,
- nooit meer midden in de nacht naar de
benzinepomp rijden omdat de peuken op zijn.
(ondertussen bekkend op manlief omdat hij NOOIT
even wil halen maar ondertussen wel jouw
zorgvuldig opgespaarde en uitgetelde sigaretjes
oppaft!)
- Nooit meer wel sigaretten maar geen aansteker (of
andersom).
- Nooit meer met het schaamrood op je wangen als
enige in een vergadering om een rookpauze vragen.

Sja zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb gerookt en ben nu al jaren gestopt. Ik vind dat rokers zelf de verantwoording kunnen nemen door harder te werken tussen de rookpauzes door. Laten we er nou eens van uit gaan dat werkgevers en werknemers hier onderling wel uitkomen.

Larissadepissa | 18-04-11 | 13:51

Johnny Q. op zn teentjes getrapt? Wat een kudt stukje.


Rokers zijn gewoon ook minderwaardig dan gewone mensen.
Beetje zielig elke 45 min pauze nemen, omdat ze niet sterk genoeg zijn om de nicotine verslaving te kunnen weerstaan.

Dagobert D. | 18-04-11 | 13:51

@Che_cuevara | 18-04-11 | 13:46
gezien=gezin

Che_cuevara | 18-04-11 | 13:46

@MacVulpen | 18-04-11 | 13:38
Katholieken doen al eeuwen niet anders.
Die luisteren ook naar meneer pastoor hoe een gezin moet geregeld worden.
En die man heeft nog nooit een gezien gehad.
Van kleine kinderen daarentegen weet hij alles

Che_cuevara | 18-04-11 | 13:46

Is het toeval dat de meest repressieve en dodelijke ideologieën van de 20ste eeuw zijn bedacht door de fanatieke anti-rokers Lenin en Hitler?

TheStef | 18-04-11 | 13:46

EX-ROKERS ZIJN ERVARINGSDESKUNDIGER en dus meer op de hoogte van de voor- en nadelen van het roken. dus goed in kosten en baten analyse.

Bijvoorbeeld, zou jij luisteren naar iemand met opvoedingstips die zelf geen kinderen heeft.

MacVulpen | 18-04-11 | 13:38

I hate you non-smokers with all of my little black fucking heart. My biggest fear is that if I quit smoking I will become one of you. You self-righteous whinning little fucks.

Bigi Bana Boy | 18-04-11 | 13:37

En laten we niet vergeten dat rokers er helemaal niet voor gekozen hebben hun werk vier keer per uur een kwartier te moeten onderbreken om te roken.
Met fatsoenlijke afzuiging (zowiezo wel prettig) had het gewoon op hun werkplek gekund, maar men vond het belangrijk om ze op hysterische wijze buiten te sluiten. Letterlijk.
vetkleppert | 18-04-11 | 12:49 | + -1 -

nee, rokers hebben er voor gekozen hun roken 4 x per uur te onderbreken met werken.

Zuitschuip | 18-04-11 | 13:37

heeft toch niks met pesten te maken, rokers moeten simpelweg minder verdienen omdat ze minder werken... of is gs communistisch roze?

Satria | 18-04-11 | 13:33

-weggejorist-

najad | 18-04-11 | 13:33

Syst3m Err0r | 18-04-11 | 13:24

Pssst... ja...... we zijn allemaal....... terminaal.

MacVulpen | 18-04-11 | 13:32

als je nou je werkdag begint met een dikke joint? telt dat dan ook mee?

delemming | 18-04-11 | 13:31

Sorry, voor de doublet, had even een stotterend internet.

MacVulpen | 18-04-11 | 13:30

-weggejorist-

MacVulpen | 18-04-11 | 13:28

gewoon een prikklok ophangen voor rokers op het werk
iedere keer als ze naar buiten gaan om te roken uit laten prikken
zullen we eens zien wie aan het eind van de maand het hardste lacht (denk werkgever)

becool1 | 18-04-11 | 13:28

www.kerftabak.nl/item.html&objID=7...
En moet je eens kijken er wordt gediscrimineerd, shag en sigarettenrokers betalen veel meer accijns dan "sigaar rokende Wiegeltjes"

MacVulpen | 18-04-11 | 13:27

Alle rokers kunnen kanker krijgen.

Een paard | 18-04-11 | 13:25

Ik weet dat ik momenteel thuis zit omdat ik de avondshift heb. Daarom dat ik nu te vinden ben op geenstijl. Hoe zit het met jullie , sommigen zitten hier al meer dan een uur te posten. Ik mag hopen dat jullie dit doen onder jullie middagpauze? Terwijl alle rokers buiten gezellig staan te paffen, zoeken jullie gezelschap op geenstijl.

junta | 18-04-11 | 13:25

Ey,... Psssssst,... Jij daar,... Niet rokers gaan ook doodt.

Syst3m Err0r | 18-04-11 | 13:24

zeilig. Leuk woord, nieuw?

Rest In Privacy | 18-04-11 | 13:19

Ik heb een tijdje als adviseur gewerkt bij een verzekeringsbedrijf. Daar hadden ze rookkamers waar je met je pasje in moest loggen, net als bij de kantine (pardon: het bedrijfsrestaurant). Het werd dus geregistreerd als niet werkbare tijd.
Ik moet wel zeggen dat ik (als roker) in de rookkamers meer relevante (informele) informatie heb verkregen dan in de formele gesprekken met de managers!

Jeff Hawke | 18-04-11 | 13:16

@ Wilhelm Tell | 18-04-11 | 13:06 | + 0 -\
Pas geleden hebben ze bij "de rekenmeester" alles eens op een rijtje gezet maar in principe brengt roken "ons" meer op dan het kost. Grote voordeel van dat roken is namelijk dat ze gemiddeld 7 jaar eerder dood gaan wat kapitalen aan AOW en pensioen scheelt.
Voor alle rokers; rook maar lekker door zolang je het maar niet in mijn omgeving doet.

vandezijlijn | 18-04-11 | 13:11

@ rintelman | 18-04-11 | 12:58 |
Mag jij wel roken van de chef?
Voel een beetje rancune...
Bij ons heb je 3 pauzes, roker of niet en in die tijd doe je het maar.
De en paft, de ander loopt koffie te leuten. Beide niet de meest gezonde activiteiten.
Uiteindelijk word men beoordeeld op de werkzaamheden die verricht zijn.

Super Grover | 18-04-11 | 13:11

Ik rook zelf niet, maar als je toch iemand moet aanwijzen om op het salaris te korten zijn het mensen met kinderen.
Beginnen later ivm kinderopvang en gaan eerder naar huis ivm kinderopvang.
Als kind ziek is, dan zijn ze zelf ook ziek en nemen geen verlof op.
Kind moet naar de dokter, kind naar tandarts, staan uren te lullen bij de koffieautomaat over hoe leuk die overdekte speeltuin was. Ben ik nog iets vergeten?
Als je gewoon productief je uren maakt is er niets te zeiken.

I.P standing up | 18-04-11 | 13:09

@Wilhelm Tell | 18-04-11 | 13:06 | + 0 -
Behalve dat niet alle rokers doodgaan aan longkanker.

loerelau | 18-04-11 | 13:07

Ik zou willen zeggen bemoei je lekker met je eigen zaken. Het is niet aan "collega's" maar aan de baas om te bepalen wat wel of niet mag.

Maar goed, het is een beetje een tendens je compleet van de wereld af te sluiten en je alleen op jezelf te richten. Dus wat ik niet doe, dat mag een ander ook niet.

aangeschotenwild | 18-04-11 | 13:06

Rokers betalen veel belasting en accijns?

Okay, laten we zeggen dat je inclusief btw zo'n 70% accijns en belasting betaalt op een pakje sigaretten van 5 euro.
Als zo'n rokende viezerik 1 pakje per dag rookt zijn dat er 365 per jaar. Dat is dan zo'n 1300euro.. Nou nou.. wat zullen ze zich in Den Haag verheugen over zo'n bijdrage.

Laten we dan zeggen dat diegene na 25 jaar longkanker krijgt. Dan heeft deze persoon zo'n 32 duizend euro 'gespaard'. Volgens mij kan je daar geen behandeling van betalen.
Er kan dus nog wel een schepje bovenop.

Wilhelm Tell | 18-04-11 | 13:06

Mensen roken gewoon uit verveling , hebben verder niets te doen in hun saaie leven .

Eurotokkie | 18-04-11 | 13:05

Misschien dan ook de ouders die vrij willen omdat ze geen oppas kunnen krijgen, de sporter die door zn poot is gegaan, de "ik heb een kater want ik ben we en ziekte niet door betalen?
Zelf helemaal geen bezwaar tegen rokers, doe wat je wilt, maar volgens mij zijn de meest extreme anti rokers de ex rokers.
Als we nou allemaal kappen met roken, drinken en autorijden gaat dit land op de fles of word water € 25 per liter.
Gewoon iedereen korten die niet werkt.
Voer het al oude in en uit klokken in en alleen de gewerkte tijd betalen.

Super Grover | 18-04-11 | 13:04

@Hunter S. Thompson
Idd denk langzaam maar zeker ook dat een Orwelliaans toekomstbeeld a la Demolition Man heel goed mogelijk is.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 13:04

@deraderendraaien | 18-04-11 | 12:58
/paranoide mode on
Dan is de roker de aanstichter, de oorzaak, het probleem!!!
/paranoide mode off
Trouwens, als de lang genoeg met elkaar werkt, stopt dat gejank om de rokers al snel. Enige die dan nog pauze neemt is de roker, terwijl de rest doorwerkt.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 13:03

Conan de Rabarber | 18-04-11 | 13:00
Bedillen: dat moeten we niet willen!

Krachtmeester | 18-04-11 | 13:02

Sta er ook even bij stil dat er diverse clubjes van ons belastinggeld fulltime bezig zijn te zeiken, drammen en treiteren tegen roken.

vetkleppert | 18-04-11 | 13:02

Als je nou gewoon werkt op een aantal opdrachten per tijdseenheid in plaats van op uren, dan heb je dat hele probleem niet.

harry pikkel | 18-04-11 | 13:02

Als je nou gewoon werkt op een aantal opdrachten per tijdseenheid in plaats van op uren, dan heb je dat hele probleem niet.

harry pikkel | 18-04-11 | 13:01

Miepende nietrokers zijn fascistische varkens met dictatoriale trekjes bovendien zijn 't stuk voor stuk aandachtsgeile hypochonders ook nog eens. Sterf met je bedillerige antirook gezwets.

Conan de Rabarber | 18-04-11 | 13:00

Wedstrijdkrokodil | 18-04-11 | 12:59 |
Het is gewoon jaloezie!
Muahahaha.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 13:00

makreelvanger | 18-04-11 | 12:57
Eensch. De meeste mensen voelen zich kennelijk alleen maar vrij en happy als hun medemens onderdrukt wordt.
De vrijheidsparadox.

Krachtmeester | 18-04-11 | 13:00

rintelman | 18-04-11 | 12:58 |
Moraalridder ...

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:59

Niet-rokers staan onderaan de informatieladder en zijn daarom kwalitatief mindere medewerkers. Zij weten namelijk altijd alles later. Daardoor verworden zij vaak door mekkerige en drammerige collega's.

Wedstrijdkrokodil | 18-04-11 | 12:59

In Griekenland, Spanje, Portugal en Italië werken ze sowieso niet harder.
BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:50 | + 0 -
Ongelooflijk dom vooroordeel. Helaas voor jou, ik werk in Spanje en mijn ervaring is dat ze hier veel harder werken dan in Nederland. Dat het vaak niet allemaal even efficient gebeurt is een andere zaak.

En in de overheidssector werken ze nergens hard, ook in Nederland niet, en vervroegd met pensioen gaan heeft weinig met 'hard' werken te maken, maar ja, dat soort regelingen moet idd. wel op de schop. In Spanje hebben overheidsdienaren ook hele riante pensioenregelingen, en wanneer dat in Nederland in de pers komt volgend jaar, wanneer de Spaanse staat aan de Europese tiet komt te hangen, ja dan worden de verontwaardigingen nog veel groter. Maar veel Spanjaarden in de private sector werken heel hard.

La Bailaora | 18-04-11 | 12:59

@Zware Majesteit | 18-04-11 | 12:54
Iets met pot en ketel mompelt.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:59

helemaal mee eens. En dat zeg ik als "casual" roker. Roken doe je lekker in je eigen tijd met een biertje erbioj, niet in de baas z'n tijd. Enig idee hoeveel rookpauzes een gemiddeld zwaar verslaafde roker per dag heeft? Ik denk zeker 6 of 7. Echt belachelijk. Wat mij betreft maken ze een pakje 15 euro, want ook al rook ik zelf:vergif is het zeker en je moet er echt nooit aan beginnen!

rintelman | 18-04-11 | 12:58

Kunnen de niet-rokers niet gekort worden op hun salaris voor het zeiken en zeuren tegen de roker, die ze daarmee de zenuwen bezorgen.
Moet je eens op zo'n werkvloer gaan kijken wat er gebeurt als een roker even een rookpauze neemt.
Let op! één roker loopt dus zeg.. tien minuten weg om te roken.
De zes overgebleven niet rokende collega's zien nu aanleiding om gezamenlijk vijf minuten onderling te gaan zitten klagen over de roker.
Conclusie? De niet rokers zijn gezamenlijk dertig minuten bezig met klagen en minder productief dan de roker. dus als er gekort moet worden, dan maar op de klagers.

deraderendraaien | 18-04-11 | 12:58

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:44
Doe ik.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:58

Ik vind iedereen die zeurt over 'in de baas zijn tijd' en denken in concepten van 'pauzes' een stel neo-socialistische fabrieksarbeiders!

Linkse Zakkenvuller | 18-04-11 | 12:58

Of mensen die coach zijn van een sport, en gebeld worden onder het werk, en vervolgens smalltalk starten voor een halfuur.
Of mensen die zeggen "thuis te werken" als hun kinderen ziek zijn, of als ze de kinderen uit school moeten halen.

Ga dáár eens onderzoek naar doen.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:58

Stoer filmpje sprak me wel aan.
#... sterk overwegen te beginnen met roken doet...#

R.B.Scott | 18-04-11 | 12:57

Mooi stukje. Ik rook niet, maar word toch ziek van al die simpele mensen die zeuren en janken over rokers. Altijd maar drogredenen en kromme logica. Grappig hoe mensen hier waarde hechten aan vrijheid, behalve als het om andermans vrijheid gaat.

makreelvanger | 18-04-11 | 12:57

Beëlzebul | 18-04-11 | 12:55 |

Je zal maar niet roken en in Nederland wonen , dat is lekker gezond.

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:57

Overdatum.nl | 18-04-11 | 12:55 |
Net zoals zeiken op rokers?

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:56

Nederland is een land geworden waar de helft van de zeikerds zonder leven het voor de andere helft ook willen vergallen. Het eerst genoemde deel kunnen we mij betreft ruimen. Houden we 9 miljoen leuke mensen over die wel wat van hun (misschien iets kortere) leven willen maken.

corder bollie | 18-04-11 | 12:55

Zware Majesteit | 18-04-11 | 12:54 |
Zeik niet zo, hij heeft namelijk gelijk.
Zijn er niet genoeg plekken waar jullie niet-rokers kunnen zeiken en mekkeren op rokers?
Ga daar dan lekker naartoe, en blijf weg van de weinige plekken waar wij rokers nog wél rustig ons peukie kunnen roken.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:55

Alsof roken het enige is waarvan je ziek kan worden.
Je zal maar roken en bij een kerncentrale werken.

Beëlzebul | 18-04-11 | 12:55

Roken is een tokkiesport

Overdatum.nl | 18-04-11 | 12:55

Er moet gewoon een verbod op zeikerds komen.
Mensen die het altijd 'koud' hebben (trek.dan.een.trui.aan.trut!), de verwarming op 28 zetten en vervolgens OOK nog eens het raam openzetten 'om te luchten'. Die types dus.
Mensen die niet gewoon blij kunnen zijn met hun eigen auto, maar deze slechts kunnen waarderen ten opzichte van de auto van hun baas of collega's. Die jokers dus.
Mensen die nooit een inhoudelijke mening hebben tijdens vergaderingen, maar wel tientallen vergaderuren per jaar weten te gijzelen met geneuzel over vakantieplanning en plantenbakken op de afdeling. Die hufters dus.
Mijn voorstel: een verbod op Nederlanders. Dat is uiteindelijk de enige oplossing voor minstens de helft van alle wereldproblematiek.

Krachtmeester | 18-04-11 | 12:55

sjonkanon | 18-04-11 | 12:52 |

Prima dan maar een pakje naar 10 euro .

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:54

La Bailaora | 18-04-11 | 12:54 | + 0 -
hoeven = hoeveel

La Bailaora | 18-04-11 | 12:54

@ loerelau | 18-04-11 | 12:51
Ik ben tussen 7.30 en 7.50 op kantoor, en ga rond 16.30 weg. De laatste tijd vaker om 17.00. Dat vraagt mijn werk nu. Dus dan doe ik dat.
Als ik in de rookcabine sta, zijn er zeker een paar mensen die over werk praten, en sommige die je zelfs nog een idee mee kunnen geven.

Maar over die lamlul 3 kamers verderop die de hele dag koffie haalt, koffie drinkt, pist, gaat schijten, over voetbal praat, over de kinderen praat, en netto misschien 2,5 uur werkt op een dag.... nee die kort je niet.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:54

volgens mij mogen werkgevers toch zelf bepalen hoeven salaris ze geven aan een werknemer?

La Bailaora | 18-04-11 | 12:54

sjonkanon | 18-04-11 | 12:52 |
*nog een +1 weggeven doet*

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:54

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:23

Het is ieders goed recht een onverbeterlijke eikel te zijn. Bevalt het een beetje?

Zware Majesteit | 18-04-11 | 12:54

eigenlijk zo'n gek idee nog niet

uitgeslapen | 18-04-11 | 12:53

Haha.. Wat een lutsers!
Rokers betalen zo ontzettend veel accijns, en dan moeten ze ook nog is minder gaan verdienen?:)..

Je zou eens moeten kijken naar het werk wat ze uitrichten en dat vergelijken met collega's die niet roken. Zal niet veel verschil zijn. Je moet mensen uitbetalen naar hun werk, roken of niet roken maakt geen verschil!

sjonkanon | 18-04-11 | 12:52

@BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:44 |
Kom 8 uur binnen, ga meestal rond 17:30 weg. Vaak tijdens de rookpauze heb je alsnog over werk en sla je meer spijkers met koppen dan tijdens een normaal werk overleg.

Het is gewoon raar dat het idee is: Dus je rookt, dus je moet gekort worden. Vindt het prima als het per geval bekeken wordt... Zelfde geld dan ook voor mensen die de hele dag reaguren/facebooken/over voetbal praten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

loerelau | 18-04-11 | 12:51

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:45 |

Ik snuif al jaren , rokers zijn gewoon saai .

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:51

Nee, van die wanna-be Armstrong-types wordt een mens bijzonder gelukkig op een mooie zondag. En dan vooral geen bel op je alu frampje, want da's extra gewicht.
@spuitje11 | 18-04-11 | 12:22
U heeft gezien uw reaguursel veel gerookt?
@Einde van de Domheid | 18-04-11 | 12:40
J.r. Ewing quoten? Meent u dat nou?

Hollander01 | 18-04-11 | 12:50

@ Reuzelbek | 18-04-11 | 12:47
Ligt eraan welk land. Buitenland is namelijk erg groot met 250+ landen.
In Griekenland, Spanje, Portugal en Italië werken ze sowieso niet harder. Beetje middagdutjes doen en voor je 60e met pensioen van vadertje staat.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:50

En laten we niet vergeten dat rokers er helemaal niet voor gekozen hebben hun werk vier keer per uur een kwartier te moeten onderbreken om te roken.
Met fatsoenlijke afzuiging (zowiezo wel prettig) had het gewoon op hun werkplek gekund, maar men vond het belangrijk om ze op hysterische wijze buiten te sluiten. Letterlijk.

vetkleppert | 18-04-11 | 12:49

@ StijlvolRechts | 18-04-11 | 12:45 | + 1 -

"Rokers zijn vaker sociaal en hebben meer vrienden. "
Dat heet een verslaafdenclubje in de ogen van niet-rokers

vandezijlijn | 18-04-11 | 12:49

Krachtmeester | 18-04-11 | 12:43 |

klopt Roken blijft een teer onderwerp , echt lachen.

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:48

Mooi man, al die klagende niet-rokers in de panelen. Maar terwijl je collega staat te roken je wel helemaal wild reaguren op internet in de baas zijn tijd. De facto doe je dus zelf net zo weinig.

Overigens bestaat de hardwerkende Nederlander niet. We zijn allemaal zo lui als de pest, vergeleken met het buitenland.

Reuzelbek | 18-04-11 | 12:47

*peuk in gezicht van @Eduardo1735 | 18-04-11 | 12:42 uitdrukt*

En nu mondje open en slikken, dan ligt het ding ook niet op straat! Zeurkous!

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:46

.. Onrustige ADHD-ers..
de Botte Bijl | 18-04-11 | 12:35
Complimenten voor het pleonasme van de maand april!

Krachtmeester | 18-04-11 | 12:46

@Krachtmeester | 18-04-11 | 12:43
Daarom is het nu minder gezellig en wordt er minder gelachen in de kroeg.
Ik ken in ieder geval geen saaiere mensen dan niet rokers.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:45

Krachtmeester | 18-04-11 | 12:43 |
Ik ben vandaag erg gul wanneer het aankomt op +1'tjes weggeven.
Alstublieft.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:45

Het is gewoon pure afgunst. Rokers zijn vaker sociaal en hebben meer vrienden. Ook op het werk. Daar kunnen sommige mensen niet tegen want die hebben geen sociaal leven en leven om te werken ipv werken om te leven. Daarnaast bestaat het idee dat een roker meer kost en meer pauzes neemt, dit is pertinent onjuist. Het is gewoon jaloezie van de niet rokers die denken dat ze de ziektekosten van rokers betalen wat ook niet juist is, want rokers betalen al meer aan verzekeringen en belastingen. Pas als een niet roker net zoveel belasting betaald als ik heeft hij recht op klagen. Nu moeten ze eigenlijk gewoon hun muil houden.

StijlvolRechts | 18-04-11 | 12:45

@ loerelau | 18-04-11 | 12:39
Uur, tot anderhalf uur pauze, om 8.30 beginnen en 16.00 weer weg, en in de tussentijd wel dat uur pauze + uur lullen over niks...
Als we het over de tijd hebben die mensen "weggooien" met roken, lust ik er nog wel een.

@ King of the Oneliner | 18-04-11 | 12:36
Nouja, daar wordt geen onderzoek naar gedaan. Wat doet een roker in die 5 tot 7 minuten dat hij staat te paffen?
Wij hebben een rookcabine, en daar ontmoet ik mensen van diverse afdelingen. Leuke mensen voor smalltalk, maar ook mensen die vakinhoudelijk nog eens wat te melden hebben of met ideeën komen.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:44

*rook in gezicht van @Eduardo1735 | 18-04-11 | 12:42 uitblaast*

De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:44

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:40 |
Gelukkig maar.
Laat je me het weten als je het gelezen hebt?
Inclusief mening en zo, lol.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:44

Mensen die niet roken slikken zich vaak weer een ongeluk aan niet werkende, dure medicijnen.
Bovendien gaan niet-rokers vroeger dood door een totaalgebrek aan zelfreflectie, humor en gezelligheid.

Krachtmeester | 18-04-11 | 12:43

@Einde van de Domheid | 18-04-11 | 12:40
Als je altijd moet checken of je alles wel bij hebt moet je niet meer roken maar naar de dokter.
Dat noemen ze namelijk Alzheimer.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:43

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:39 |

idd mensen die niet roken ,drinken en snuiven zijn saai.

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:43

Rokers zijn vile creatures...
-Ze vervuilen zichzelf. (boeit niet)
-Hun blauwe walmen zijn schadelijk voor mensen in hun omgeving.
-Ze vervuilen hun habitat. (Stoer hoor, je peuk op straat gooien. Mama heeft je nooit geleerd dat je geen shit op straat mag gooien?)

Eduardo1735 | 18-04-11 | 12:42



@buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:26

Die zorgkosten zijn allang opgebracht door de betaalde accijns.
Maar nu de kosten van de niet-roker, die gemiddeld tien jaar langer leeft, evengoed gaat lijden aan ouderdomskwalen, en dit velen malen langer rekt?
Wie betaalt die kosten (AOW, zorg, verpleeg) denk je?

Want hoe je het ook wendt of keert, die niet-roker stelt dat lijden alleen maar verder uit, slechts een klein deel slaapt rustig in. Ondertussen drukt ie alleen maar langer op de beroepsbevolking.

ZKH EénOog | 18-04-11 | 12:42

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:38 |

Oke maar op de vraag wat is het geheim mevrouw dat u 102 jaar bent geworden ,ant: iedere dag een sigaar en een kopje thee.

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:41

@ GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:33

Maar voor ons met maatje 38 best lekker.

captainobvious | 18-04-11 | 12:41

Met roken is mijn leven leuker?
Wat een onzin Quit!
Altijd checken of je vuur en rookwaren bijhebt.
Als je ergens naartoe gaat inschatten hoeveel pakjes je moet meenemen.
En dan zwijg ik nog over het stoppen van je individuele of groepsflow omdat de nicotine-demon je dwingt te moeten roken en je weer naar buiten gaat.
Last but not least:
'If you kiss a girl, and she smokes...
It's like kissin an ashtray!'
(JR Ewing)

Einde van de Domheid | 18-04-11 | 12:40

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:38
Schrikken, waarom zou ik dat.
Heb het op de site al een beetje gelezen en weet wat ik kan verwachten.
En ik schrik niet zo snel.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:40

Eigenlijk zouden rokers eens massaal hun sigaretten in België of Luxemburg moeten kopen, of iedere keer als mensen richting het oostblok gaan, dáár sigaretten mee laten nemen.
Kun je lachen.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:40

@Eurotokkie | 18-04-11 | 12:37
Nee natuurlijk niet.
Niet rokers zijn te saai om in de buurt te hebben.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:39

Ik moet als beeldscherm werker sowieso 10 minuten per 2 uur weg van mn werkplek... Dan kan ik lekker een peukie doen. Sowieso raar, alsof niet-rokers hun pauzes niet nemen.

loerelau | 18-04-11 | 12:39

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:37 |
Oké!
Ik hoop dat je niet van me schrikt. xD
Het zijn maar 60 pagina's, maar mijn hele ziel en zaligheid staat erin.
Succes en zo, hahaha.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:38

Mijn opa is 92 jaar geworden en die heeft nooit gerookt.... voor zijn 16e

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:38

Laten we het niet 'gevarengeld' noemen, maar gewoon helemaal niet noemen. Domme maatregel die er toch nooit komt.

Stoppenkast | 18-04-11 | 12:38

King of the Oneliner | 18-04-11 | 12:36 |
Precies!

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:38

kneuterzak | 18-04-11 | 12:36 |

Een tevreden roker laat andere niet meeroken .

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:37

Bij een klant van mij moeten rokers gewoon een half uur per dag langer werken. Het is een redelijk grote fabriek en tests hebben uitgewezen dat één sigaretje 7 minuten tijd kost. Elke roker neemt minimaal 5 sigaretten per dag dus 5 x 7 is 35 minuten, Ze worden dus nog 5 minuten gepatst. Het aantal rokers dat door deze maatregel gestopt is, is overigens minimaal.

vandezijlijn | 18-04-11 | 12:37

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:33
Dan heb ik hem morgen of woensdag.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:37

En het is ook nog zo dat rokers elkaar goed kennen, ook interdisciplinair, wat de sfeer weer bevordert.
En lekker een zonnetje meepakken.
Vaak blijken onbekende mensen in je organistatie dus niet-rokers te zijn.
En wat voor geweldige bijdragen zij in de tussentijd geleverd hebben, terwijl jij gezellig buiten de contacten warm hield is ook maar de vraag.
Vaak zitten ze in werktijd op internet allerlei privé-zaken te regelen, zoals huizen zoeken, op marktplaats kijken en op GS reaguren...

King of the Oneliner | 18-04-11 | 12:36

Haragha | 18-04-11 | 12:33 |

Begrotingstekort ja ja , dan gaat de prijs van benzine toch omhoog , daar doen ze niet moeilijk over in Den Haag.

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:36

@Haragha | 18-04-11 | 12:33
Ik haaal mijn shag in België.
Een doos van 140 gr kost hier € 15,45 in België, zelfde merk zelfde doos € 10,45
€ 5,00 verschil op 140 gram.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:36

Een tevreden rooker is geen onruststooker
Lijkt me duidelijk

kneuterzak | 18-04-11 | 12:36

Vergeet niet de 'schijterds' van die gasten die elke dag minimaal een half uur lopen te kakken.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:36

Haragha | 18-04-11 | 12:33 |
Het is dat ik bang ben om een DIKKERD te worden, maar anders was ik allang gestopt.
Ik ben sowieso al zwaar aan het minderen. Rook nu nog zes pakjes per maand.
Maar aangezien ik niet twintig kilo aan wil komen, blijf ik 't maar kopen.
Stom eigenlijk.
Aan de andere kant is het lood om oud ijzer, gezien topic waarin ik reaguur ...
Nogmaals bah.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:36

Dan zouden die josti's die 's avonds nog even vier wijn achterover slaan ook gekort moeten worden, immers: ze zijn de volgende dag nog steeds onder invloed. And how about kwebbeldozen? Menstruerende vrouwen met ernstig wc bezoek? Tietenstaarders? Slapelozen? Onrustige ADHAD-ers? etc etc

de Botte Bijl | 18-04-11 | 12:35

@F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:29
Ja klopt. Heeft u dat niet gehoord?
Als je de drang hebt om aan iets ronds in je mond te lurken, schijn je langer te worden. Iets met het Pijenenburg-koekhap-effect.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:34

"Pijpen" is toch ook roken?
Mag dat dan ook niet meer.

* mijn vrouw dit maar niet laten lezen*

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:34

Ik rook zelf niet, maar dan ook korten op voetballiefhebbers die de hele dag door lullen over voetbal. Dat kost ook miljarden. Verder mensen die aan sport doen (vaak geblesseerd), mensen die zwanger willen worden, mensen die in te oude auto's rondrijden (vaker pech, dus meer uitval. Speciale korting voor Renault-rijders (die staan dagelijks stil). Korting voor werknemers die net vader/moeder zijn geworden (lullen de hele dag over hun baby) enz. Weet je wat, we korten gewoon alle werknemers in loondienst met 25%.

FrankVeer | 18-04-11 | 12:34

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:32 |
Normaliter een dag of twee/drie. ;)

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:33

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:30: Doe maar. En een slof Davidoff gaarne.

De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:33

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:27
Ik ben er al een tijdje mee gestopt om de Nederlandse Schatkist en Stivoro te spekken.
Ik haal mijn Sigaretten in Luxemburg.
Afhankelijk van de merk is het 2 sloffen in NL betalen is 3 sloffen in Luxemburg halen.

Als elke roker gewoon zijn sigaretten in het Buitenland haalt, dan ontstaat er vanzelf een begrotingstekort en dan hebben mensen minder snel een grote bek.

Haragha | 18-04-11 | 12:33

En dan nog iets.
Hoezo dikkerds korten?
Sorry hoor, maar kan er dan misschien eerst even onderzoek gedaan worden naar de oorsprong van die extra kilo's?
Medicijnen, genen?
Je hebt het heus niet altijd zelf in de hand, hoor.
En als je gezeik hebt met je schildklier kun je lijnen wat je wilt, maar dan blijven die grammetjes er mooi op, hoor.
Ik vind het kansloos, en meer dan dat.
Als je in Nederland succesvol wilt zijn, moet je maatje 38 hebben en nooit een sigaret hebben aangeraakt.
Achterlijk.
Compleet van de pot gerukt.
En vooral driewerf kudt.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:33

@F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:27
Muggenziften is ook een kunst.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:33

de beste grap van het jaar tot nu toe. Ach jah we zijn hard op weg om een politiestaat te worden. Na het roken (wat verboden is binnen 10 jaar) is de drank aan de beurt.

Hunter S. Thompson | 18-04-11 | 12:33

@buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:29
Precies, Logisch dat het irritant is als een kok/serveerster kettingrogerT is, dan is de kans best groot alstie steeds even moet gaan reauken, dat je aangebakken voer krijgt voorgeschoteld dat ook al wat aan de kouwe kant is...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:32

@GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:30
Graag gedaan ik zit er op te wachten.
Weet niet hoe lang ze er over doen maar kijk er echt naar uit.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:32

Heb veel liever dat ze iets doen aan alcohol consumptie op het werk, of aan mensen die in beschonken toestand komen werken.

junta | 18-04-11 | 12:32

In de praktijk is de echte waarheid dat het echte werk natuurlijk in een derde van de tijd gedaan zou kunnen worden, maar niemand gaat zijn overbodigheid en vaste baan natuurlijk aankaarten.
Daarom zijn er allerlei manier om tijd te rekken, zoals vergaderen, kletsen, onnodige mails lezen en sturen, discussieren over futiliteiten, iets eerder weggaan, iets later beginnen, roken etc.
Dat nomen wij tijd rekken, op een manier die op werken lijkt.
(ben ik internetten vergeten?)
Alleen de man/vrouw achter de lopende band heeft dit voordeeltje niet.

King of the Oneliner | 18-04-11 | 12:31

Een sociale roker is een overleden roker. Goed plan.

Charles Swietert | 18-04-11 | 12:31

Als ik stop met roken gaan er asielzoekers dood en worden uitkeringen onbetaalbaar. De mensen die IK nu in leven hou door juist veel te roken. Ik draag meer belasting af dan een niet roker. Ik draag meer belasting af dan een fietser want ik ga met de auto. Ik betaal meer verzekeringskosten omdat ik rook. Als ik stop met roken dan gaan er pas mensen dood! En dan ben ik fout bezig... juist ja.

StijlvolRechts | 18-04-11 | 12:31

Volgens 'De Rekenkamer', die even kosten en baten naast elkaar hebben gelegd, levert de roker per saldo (inclusief ziekenhuisopnames, behandelingen etc.) gewoon nog steeds geld óp.
Daarom wil ik wel eens weten wat die kwart stemmers dan willen zien?
In het utopische geval dat er geen sigaret meer verkocht wordt, zal de overheid érgens dat geld vandaan moeten halen. Dan gaan de belastingen dus omhoog, huur omhoog, benzine met 30 cent omhoog etc.

Ik rook zelf, en ben een aantal keer even van de plek af. Met 5 minuten vaak gewoon terug.
Maar de niet-rokers, die gaan koffie halen bij binnenkomst om 8.00, lullen wat tot 9.00, en gaan dan aan het werk. 's Middags doet men het nog even over. Nog een uurtje (totaal) lullen met collega's. Niet over werk.
In de tijd dat ik rook, even niet achter mijn PC (RSI), even hoofd leeg, even wat kunnen laten liggen en daarna weer er tegenaan.

Als rokers gekort worden, net als papzakken, dan ook graag mensen die veel ziek zijn als ze niet roken. En sporters, want die blessures hakken erin. En vergeet de mensen niet die juist niet sporten en gezond leven maar wel slank zijn.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 12:31

@Vogelbeest | 18-04-11 | 12:24
Dat zeg jij.
Maar rokers weten dat het slecht is en ze er aan dood gaan, toch doorroken.
Da's pas karakter hebben

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:31

Gewoon 50% minder salaris .

Eurotokkie | 18-04-11 | 12:30

De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:30 |
+1?

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:30

Sano | 18-04-11 | 12:22
*Meedoet*

Superior Bastard | 18-04-11 | 12:30

RokerTs zijn de 'nieuwe Jeauden' ?

paost712 | 18-04-11 | 12:30

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:28 |
Gelukkig heb je een punt.
Enne, bedankt voor het bestellen van mijn kind, lol.
=D

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:30

Roken is gezond. Roken is lekker. Roken maakt je knap, potent en vruchtbaar.
Da's mijn religie, en daar hebben jullie RESPECT voor te hebben. Ja?

De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:30

Kom wel eens bij een ziekenhuis, zitten er rokers in de rookvrije zone voor de ingang aan het infuus in hun rolstoel te paffen, moet je eens wat van zeggen.
Lekker thuis in de rookstoel hangen moet je zelf weten geen probleem mee.

Dr.Thorvaldt | 18-04-11 | 12:30

@buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:26
Interessant, wat u zegt, maar ik wist niet dat de roker hoger is dan de gemiddelde mens??

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:29

@Haragha | 18-04-11 | 12:26
Mooi toch?
Probleem is, dat bij bepaalde sectoren (Ik werk momenteel in de Horeca) een rookpauze erg inefficient is. Als een kok/serveerster een kettingroker is die om het half uur gaat roken, kan dat redelijk wat irritatie opwekken bij de mensen die niet roken en dus niet steeds een rookpauze nodig hebben.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:29

Jup alles wat leuk is verbieden omdat we schijnbaar 240 jaar oud moeten worden. Sterf eens magnieters.

El Kartoffel | 18-04-11 | 12:29

@spuitje11 | 18-04-11 | 12:22
Van niet roken wordt je impotent

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:29

@De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:21
Ach, stivoro moet zijn subsidies toch veilig stellen.
Dus zegt zo'n onderzoekje mij niks.
Trouwens 1/4 vindt dit, dat betekend nog altijd dat 3/4 het er niet mee eens is en da's toch nog altijd een meerderheid.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:28

Allejezus, sorry hoor, maar hier word ik dus echt enorm chagrijnig van.
Iedere roker zou maar eens zeggen; ik stop.
Moet je zien in wat voor crisis we dan terecht komen!
3 euro belasting per pakje is nog niet genoeg?
Nu moeten we ook gekort worden op onze salarissen?
Bah.
Bah bah bah.

GeflipteVlaflap | 18-04-11 | 12:27

@Piet Politiek | 18-04-11 | 12:25
Dus jij zegt dat reauken een prestatie is?

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:27

Pff dat vind ik wel heel overdreven. Nee ik hou ook niet van die vieze sigaretten maar kom op zeg, korten? :P

Silvyah | 18-04-11 | 12:27

Hebben ze een hele leven gerookt en dan hebben ze in ene recht op een scootmobile met een zuurstoftank achterop. En dan zielig zeggen "Daar heb ik recht op"

MacVulpen | 18-04-11 | 12:27

"If she smokes, she pokes"

En daarom moeten we niet moeilijk doen over roken.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:27

@ZKH EénOog | 18-04-11 | 12:20
Niet-rokers betalen mee aan de zorgkosten van de roker, die over het algemeen hoger is dan de "gemiddelde" mens.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:26

@buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:23
Yup, ik heb 2 mooie klussen weten binnen te halen omdat ik met de relatie manager een peukie zat te doen.
En je komt altijd meer te weten over je omgeving tijdens het roken want het is informeel.

Haragha | 18-04-11 | 12:26

Druiloren worden betaald voor het warmhouden van een stoel gedurende een bepaalde periode.
Mensen die wat kunnen worden betaald voor geleverde prestaties.
Als het goed is.

vetkleppert | 18-04-11 | 12:26

Mensen met een afwijkend uiterlijk pesten MAG niet meer (ies diescriminatie). Maar rokerTs pesten is sociaal geaccepteerd en wordt vanuit de (r)overheid zelfs im- en expliciet goedgekeurd.
Sigaren roken schijnt dan wel weer te mogen. Maar dan alleen de héél dure en door boven ons gestelden natuurlijk....

Aktivist | 18-04-11 | 12:25

Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan stinkende rokerts maar ik vind wel dat mensen op hun prestaties moeten worden beoordeeld.

Piet Politiek | 18-04-11 | 12:25

@ZKH EénOog | 18-04-11 | 12:20
"Reaukers betalen de vergrijzing waar ze niet aan zullen deelnemen..." Oooowwww, nou snap ik het! Maar da's dan eauk knap asociaal, wèl mooi alles ervoor betalen maar dan lekker wegblijven als die vergrijzing er eindelijk is...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:25

@MacVulpen | 18-04-11 | 12:20
En niet rokers zijn gewoon saaie mensen en zeurpieten.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:24

Ik rook ook, maar alleen tijdens pauzes. Als men ervoor kiest per dag een ongeveer uur minder te werken dan de rest omdat ze niet tot hun pauze kunnen wachten met het nicotineshotje mogen ze van mij ingekort worden. Haal anders een pakje nicotinekauwgom voor tussen de pauzes door als je er niet tegen kan.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 12:24

Niet zo janken Quid. Roken is voor losers.

Vogelbeest | 18-04-11 | 12:24

Rokende artsen, die moeten worden aangepakt!

pwman | 18-04-11 | 12:24

Maar.
Tijdens rookpauzes worden er af en toe ook briljante ideeen opgedaan en zaken besproken die normaal niet besproken worden.
Er was enige tijd geleden een artikel daarover ergens. Misschien als ik niet zo verstrooid was...
*wanhopig zoeken gaat*

buitenstebuiten | 18-04-11 | 12:23

@Zware Majesteit | 18-04-11 | 12:19
Roken doe ik waar ik wil.
Als jij er niet door "vergiftigt" wil worden rot je maar op naar elders.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:23

rokers zijn idd vieze mensen, maar daar staat tegenover dat de echte problemen pas na 65 jaar beginnen, dus dat is alleen maar gunstig voor de economie, scheelt weer een AOW uitkering. De wachtrijen in de zorg lossen de rest op en de accijnzen vergoeden veel.
Ik zeg dus: doorgaan!

Deus Absurdia | 18-04-11 | 12:23

werknemers zijn kut. En reaguurders ook graag korten jah!

Groene Horzel | 18-04-11 | 12:23

ff snel mn BMI binnen de grenzen trainen

HawkMoon | 18-04-11 | 12:23

Tijdens rookpauze van 5 minuten worden er meer klappen gemaakt en knopen doorgehakt dan tijdens een 2 uur vergadering.
*haalt schouders op*

Rest In Privacy | 18-04-11 | 12:22

ik heb ook zin in een Lucky zonder filter... jammer dat die alleen niet meer in NL te krijgen zijn...

von du | 18-04-11 | 12:22

van roken word je ontzettend dom.

spuitje11 | 18-04-11 | 12:22

@Egokiller | 18-04-11 | 12:18
Terecht dat ze aangepakt worden? Jongens, waar gaat dit naartoe. Dus mensen die ieder weekend een biertje pakken zijn zichzelf ook bewust aan het vergiftigen? Laten we dan meteen de rest van Nederland aanpakken vanwege ieder frietje speciaal, ieder pilsje, ieder wijntje, etc etc. Veel dommer dan deze meneer kom ik ze niet meer tegen vandaag, ben ik bang.

opdefiets | 18-04-11 | 12:22

Hoe gaan ze om met rokers die al op minimum loon hangen? Je kan mensen niet korten die al de minimaal toelaatbare ondergrens hebben.

DanDatDus | 18-04-11 | 12:21

@davje88 | 18-04-11 | 12:18
Die worden er op staande voet uitgetrapt en mogen daarna nog vijf jaar wachtgeld betalen...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:21

Is toch godverdmme om te huilen, zo bezopen. What's next, een boete voor te veel lachen? Godvergeten thuyfus zonnatura generatie. Tief lekker op naar Rookvrijistan.

De Kampsjeng | 18-04-11 | 12:21

@Haragha | 18-04-11 | 12:19 |
Vrede en kanker.

T.Stark | 18-04-11 | 12:21

Alle werknemers die een marathon lopen, mountainbiken, voetballen e.d. korten we dan gelijk ook maar even. Hogere kans op blessures. hartaanval e.d. kost het bedrijfsleven ook kapitalen toch?

The Foxx | 18-04-11 | 12:21

Rokers zijn ook kut!

Neutraal | 18-04-11 | 12:21

@F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:16
Maar snuiftabak bit.ly/snuiftabak, dat mag dan toch weer wel nog?

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:20

8 uur op het werk aanwezig, binnen die 8 uur 10x5 minuten roken en natuurlijk ook een half uur lunchen. Die eikels mag je van mij korten! Heb verder niks tegen rokers overigens, mag af en toe graag meepaffen.

Amy Huiswijn | 18-04-11 | 12:20

Pffff. Gezeik weer.

Rokers betalen het grootste gedeelte van de zorgpot.
Rokers betalen de vergrijzing waar ze niet aan zullen deelnemen.
Elke bezuinigingsronde wordt door rokers dichtgerookt door verhoogde accijnzen.

ZKH EénOog | 18-04-11 | 12:20

en de mensen die op een andere manier ongezond leven? Zijn ook sneller dan een "gemiddeld" persoon ziek?!

JvdB-3 | 18-04-11 | 12:20

De meeste rokers die ik ken zijn nietsnutten.

Antitheïst | 18-04-11 | 12:20

Rokers zijn asocialen die stinken en vol van kul-argumenten en drogredenen zitten en ze zijn onaantrekkelijk.

MacVulpen | 18-04-11 | 12:20

Roken doe je maar lekker daar waar je er niemand anders ongevraagd mee vergiftigt, en je neemt ook geen extra pauze t.o.v. je collega's. Verder doe je maar lekker je best.

Zware Majesteit | 18-04-11 | 12:19

Geenstijl zit vuistendiep in Stivoro, dus dit bericht kwam als verassing ofzo.

DanDatDus | 18-04-11 | 12:19

Laten we dan allen betaald worden op basis van resultaat.
Dat is pas eerlijk.

Dit is gewoon van de zotte, toen rokers nog op de werkvloer mochten roken was er vrede.
Maar we werden naar de rookhokken en buiten verbannen. En nu gaan zeiken dat we te lang wegblijven???

Haragha | 18-04-11 | 12:19

Hmmm wat gaan ze dan doen voor de koffie leuten die elke keer weer weg lopen van het werk om "koffie te gaan halen" ?

davje88 | 18-04-11 | 12:18

Heb je als werkgever ook zo lekker veel aan, dat ze meer belasting betalen bij het kopen van een pakje peuken. Rokers tonen aan dat ze het IQ van een drol hebben als je je lichaam willens en wetens op zo'n manier wilt slopen, terecht dat ze aangepakt worden.

Egokiller | 18-04-11 | 12:18

En nerds die nooit neuken dan? Die verpesten de hele sfeer bij de koffiemachine met hun gefrustreerde gedrag.. Korten die handel!!

Absoluut niet waar | 18-04-11 | 12:17

Zolang mijn winkeldames nog flink pijp reauken, vind ik het prima.

luthor | 18-04-11 | 12:16

Geldt dit ook voor werknemerTs die tabak pruimen op het werk?

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken