Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. WNF belt 1 euro-donateurs na

roflbot-0nEB.jpgNatuurlijk geeft u nooit aan goede doelen. Want: strijkstok, dure bureaustoelen en anti-transparant. Gelukkig bestaat er zoiets als de Volkskrant, gelezen door mensen die wèl af en toe aan goede doelen geven en vervolgens verslag doen van hun bevindingen in de brievenrubriek. Zo weten we dat het nog steeds een krankzinnig zooitje geldknoeiers is daar, en we ons geld dus lekker in de zak kunnen houden. Check: Amsterdamse man ziet op tv die geyle tafeldame van DWDD met die hipsterbril iets brabbelen over het WNF en denkt: ach, waarom ook niet. Door middel van een sms denkt hij 1 euro te doneren aan de zielige aapjes/ijsberen/vul-uw-favo-knuffeldiertje-maar-in ergens in een door sojavelden bedreigd regenwoud. Tot zover niks geks, want anders dan uw T-Mobile factuur doet vermoeden kost een smsje bijna niks en kan die euro dus linea recta naar de oerbossen. Echter! Twee dagen later wordt meneer gebeld, met de vraag naar welke specifieke diersoort de betreffende euro precies doorgesluisd moet worden (advies: 'luister naar uw hart'). Ha! Ha! Ha! Rekent u even mee? Minimum uurloon callcentermeisje: 6,985 euro. Aantal onzincalls per uur: 25. Over de balk gesmeten per 1 euro-gesprek: 0,2794. Over voor de apen: 0,7206. Trek daar nog van af (1) kosten callcenter (2) kosten 'training' callcentermeisje en (3) salaris Carice van Houten en u komt uit op 0,00001 euro exact voor de diertjes uit de reclame. Hallo 1 euro-donateurs! Jullie hebben gefaald als mens. De dieren hebben NIKS aan jullie.

Reaguursels

Inloggen

De gene die dit soort belachelijke dingen schrijven kunnen beter uitsterven...

Dit is nou eenmaal de valstrik voor een stichting om zo groot te groeien. Dan wordt je op je vingers gekeken, en in deze achterdochtige maatschappij kunnen we dan beter al ons geld investeren in transparant worden! Niet alleen overkomen als, maar dat ook daadwerkelijk worden geheel authentiek. En dus innovatie gebruiken om deze transparantie aan te tonen. En dat kan dus alleen maar gedaan worden door een bedrijf die eerlijk is en er echt voor gaat om die transparantie aan te tonen. En ik ken zo'n bedrijf. Ik ben zelf bereid om geheel vrijwillig die gedoneerde euro te volgen en hierover een documentaire film te maken, die WNF mag gebruiken als reclame campagne. Dat is pas eerlijk en open. En alleen dan kan je winnen als zo'n gigantische stichting.
Overigens iedereen die bij WNF werkt doet dat vrijwillig, ook die tv mensen.

Authenticiteit en transparantie worden is wat er aan gaat komen! Mark my words, en dan zullen er heel wat dingen veranderen in onze prestatie maatschappij!

The future is coming...

MarkAthon | 19-04-11 | 20:37

@topic: BOEIUH! Ze krijgen geen rooie cent van me!
Ga werken, stelletje parasieten!

prakkie | 19-04-11 | 00:58

Zucht... wat een reacties weer. Wat inside info dan?
.
1 EURO donateurs worden nagebeld omdat het blijkbar het type mens is dat GEEFT. Als je 100 mensen belt die €1,- hebben gegeven, dan wil er een X aantal doneren. En die X-aantal is waar het echte geld vandaan komt.
.
Ja, callcentermeisjes en straatventers kosten geld, en het bedrijf voor wie zij werken nog meer. Maar toch levert het de goede doelen winst op om hen in te huren. Meer dan wanneer zij NIET ingehuurd worden. kortom.. liever mensen lastig vallen dan netjes te werk gaan. Immers er is geld nodig voor het goede doel!
.
Zelf werkte ik als zon straatverkoper. Bij ons kreeg het goede doel ongeveer vanaf de 6e maand eindelijk geld. Tot die tijd werden 'wij' afbetaald.
.
Wil je ECHT een goed doel steunen? Neem dan de info van de verkoper ter harte en ga naar de website.

Tantalus K. | 19-04-11 | 00:37

Aha-erlebnis.."Gelukkig bestaat er zoiets als de Volkskrant" de redaktie is aan tafel geschoven voor plan "b"?

Petje af, telkenmale een stap voor de horde @hamelen.

larie | 18-04-11 | 23:14

de miljoenen die haithi heeft ontvangen hebben wel het verschil gemaakt, daar hebben ze de afgelopen jaren 50.000 nieuwe huisjes neergezet met riool, water en electriciteit... NOT. die goede doelen werken langs elkaar en zijn eigenlijk concurenten, daar zouden de managers van +een ton wat aan moeten doen. het is natuurlijk ook zo dat een organisatie die alles weggeeft, dat is eigenlijk goed, na verloop van tijd geen geld meer heeft. van moeder teresa kan je nu een witblauwe sari kopen voor honderd dollar dat is in india twee maanden leven voor een arme familie.

9-buts | 18-04-11 | 22:29

@MadDieu
Ik ben ook altijd heel paranoide voor dat soort dingen, dus op straat teken ik nooit wat. Ik hoef nog geen gratis krant of een stukje worst. Maar deze donatie kan ik op elk moment telefonisch opzeggen. Als ze daar moeilijk om gaan doen ga ik wel even langs met een baksteen. Kunnen ze van de rest van mijn donatie een nieuwe ruit laten zetten.

Mike Gaatjeniksaan | 18-04-11 | 22:13

@Mike Gaatjeniksaan: scholieren die in winkelstraten bedelen om een donateurschap voor <vul_maar_in> krijgen bij enkele abbo's al een bonus. Hierbij telt het abonnementsgeld niet, maar je adres, je geboortedatum en je rekeningnummer!

Loop je vroeg of laat in de hinderlaag bij "Ik zeg doen" en andere telefonische colportage. Alles wat je hoeft te doen is je gegevens te bevestigen en je hebt een overeenkomst afgesloten, die je ivm de colportageregels zelf binnen de termijn van 10 dagen moet opzeggen. (ook als de andere kant langzaam is met de schriftelijke bevestiging)

MadDieu | 18-04-11 | 22:06

Ik ben benieuwd of er iemand is die, gefundeerd, een goed doel kan aangeven dat niet ter meerdere eer en glorie van zichzelf bezig is.

doof potje | 18-04-11 | 22:04

@aap-noot-mies | 18-04-11 | 17:34

ROFLCOPTERBBQ

acac | 18-04-11 | 21:56

Een beetje callcentermeisje doet HOOGUIT 12 calls per uur (voicemails ontwijken, roken, koffie, training). Er komen ook nog telefoonkosten, sociale lasten, kantoorpandje etc bij. Reken maar op MINIMAAL € 2,50 aan kosten per gesprek.

rgj | 18-04-11 | 21:37

Zo gaat het meestal. Laatst aan de deur een jongeman voor Cordaid. Voor een tientje per maand donateur worden. Aangezien ik bulk van het geld en nooit iets geef, dacht ik: waarom niet. Ik dacht nog: ik kan beter via de site lid worden en die jongeman bedanken voor de tip. Nee, ik kon beter gelijk tekenen. Nou, wat maakt mij het uit? Daarna lees je op de site van Cordaid dat een donateurschap via zo'n externe deur tot deur organisatie gemiddeld 50 euro kost. Dan blijft er dus nog maar 70 euro over van de 120 die ik inleg! Vandaar dat op de site ook staat dat een donateur gemiddeld obgeveer 5 euro per maand doneert, terwijl ik kon kiezen voor 10 euro of meer. Maar goed, beter 70 euro in een jaar dan helemaal niets. En tegenwoordig gaat er bijna niemand meer gratis langs de deur, dus dan moet het wel op die manier. Tja.

Mike Gaatjeniksaan | 18-04-11 | 20:56

En daarom heb ik nog nooit gegeven aan goede doelen, laten ze het maar halen bij de directie.

vossejongk | 18-04-11 | 20:08

dlseth_ | 18-04-11 | 16:48
Kritiek is heel gezond in de vorm van een mening. Moet je hem wel eerst vormen. Dat vergeten mensen hier nog wel eens.
Als ik braak is het nog geen mening, ook al komt het uit mijn mond.

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 18:42

-weggejorist-

loppa | 18-04-11 | 18:16

Die callcentermeisjes voor goede doelen verdienen wat minder, het zijn namelijk gevangen die daarvoor bellen en die krijgen een vergoeding. Reclame heeft meer waarde als alleen die euro, ook meer naamsbekendheid.

blablablablabla | 18-04-11 | 18:00

"Want: strijkstok, dure bureaustoelen en anti-transparant."
Als je de slechte noemt moet je ook de goeie noemen; salek bijvoorbeeld of een andere 'vrijwilligers' goed doel zonder telefoontjes en mailings.

Helemaal onderuit gaan zitten is wel erg makkelijk.

eenzaam_aan_de_top | 18-04-11 | 17:55

Ik heb de afgelopen 10 jaar altijd en overal valse telefoongegevens en geboortedatum ingevuld. Waarom zou een webwinkel, energiebedrijf of goed doel die gegevens nodig hebben als ze ook m'n email adres hebben? Als ze echt perse contact met me willen opnemen sturen ze maar een email met het verzoek hun te bellen.

Zodoende telefonisch nooit last gehad van mensen die om geld komen bedelen. En de papieren bedelbrieven gaan ongelezen met het oud papier mee.

Deze aanpak scheelt een enorme hoop gezeik

slashd | 18-04-11 | 17:50

meisje: "Welke specifieke diersoort wilt u steunen?"
ik: "De lama."
meisje: "De lama is geen beschermde diersoort, meneer."
ik: "Oh, dat is jammer."
meisje: "Wat dacht u van de walvis?"
ik: "Ik hou niet van vis."
meisje: "Walvissen zijn zoogdieren, meneer."
ik: "Net als lamas?"
meisje: "Ja."
ik: "Dan is het goed. Doe dan de walvis maar."

de betreffende euro precies doorgesluisd moet worden

aap-noot-mies | 18-04-11 | 17:34

Ik keek vandaag nog een keer naar dat logo en zag ineens in plaats van een panda:
1: Een moeder met kind voorovergebogen naar rechts (linker oor panda is hoofd moeder, linker oog panda is hoofd kind, het stukje zwart van de panda dat naar de L van faal gaat is lichaam moeder)
2: Een moeder met kind voorovergebogen naar links (rechter oor panda is hoofd moeder, rechter oog panda is hoofd kind, het stukje zwart van de panda dat naar de van faal gaat is lichaam moeder)
3: Een autosnelweg die de verte met de voet van de F van faal verbindt.

De Veerboot | 18-04-11 | 17:22

@MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 16:00
Dus omdat ze bepaalde belangen behartigen die een breed draagvlak hebben (goed is zo'n enorm subjectieve term..) mogen we niet op deze manier kritiek hebben?

dlseth_ | 18-04-11 | 16:48

Die Alex Mous is gewoon boos dat zijn goeie geld niet naar de muizen mag.

Nonik Neem | 18-04-11 | 16:46

Kijk sukkelende donateurs. daarom hebben dit soort organisaties figuren als die dame Khan en haar hulpje in dienst. Om dit soort ongein uit te vogelen.... Betaal maar stelletje lutsers.

Werner B | 18-04-11 | 16:34

Ik doe ff een verdedigingspoging (graag gedaan WNF): Als ze nou 100.000 eurotelefoontjes hebben gekregen en er 100 steekproefsgewijs terugbellen en op basis daarvan het geld verdelen, mag het van mij.

Bibbel | 18-04-11 | 16:30

En zo heeft Mutsaerts in meer woorden precies hetzelfde punt gemaakt als in die column staat.

Jaap Brulaap | 18-04-11 | 16:25

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 16:13
Er is nog een optie als jij je verveelt, sorry "u", de kennis en wijsheid gebruiken voor goede doelen nu u financieel onafhankelijk bent?
Of misschien "internationale werkprocessen aansturen"?
Wel +1 voor je reactie.

datzouzomaarkunnen | 18-04-11 | 16:22

datzouzomaarkunnen | 18-04-11 | 16:11
Ik ben bejaard, het is dit of naar buiten staren.....

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 16:13

Ik heb een FosterParents-kindje, dat is er 1 die het daar goed heeft en die dus niet hierheen komt...

Air van Boven Dorens | 18-04-11 | 16:11

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 16:00
Ik hoop maar dat het personeel goed betaald wordt! Jij leest duidelijk wat je wil lezen.
"directeuren van goede doelen sturen vaak internationale werkprocessen aan". Zozo, t is wat!
Daarom steun ik ook liever lokale doelen.

Ik ben trouwens net klaar met werken, wat is jouw excuus om nu te reaguren?

Ben het overigens weer wel met je eens dat banken en verzekeraars nog erger zijn, maar wees gerust die komen elke week wel een keer aan de beurt.

datzouzomaarkunnen | 18-04-11 | 16:11

threewing | 18-04-11 | 15:59

Lekker voor Wim Lex, zo'n reetkeverT!

eerstneukendanpraten | 18-04-11 | 16:04

Periodiek goededoelendoodknuppelen doet het altijd goed hier geloof ik.

Dat organisaties als het Wereld Natuurfonds, Greenpeace, Novib, Artsen Zonder Grenzen of het Rode Kruis ook werkelijk goed doen doet er natuurlijk niet toe. Ik twijfel er niet aan dat de goede doelen hun personeel gewoon goed uit betalen. Dat maakt organisaties nog geen Maffia. We hebben het hier niet over banken en verzekeraars mensen!

Directeuren van goede doelen sturen vaak internationale werkprocessen aan. Een stukje ingewikkelder dan steun trekken, jointjes rollen of wat het dan ook is dat sommige azijnzeikerds hier de hele dag zoal doen als ze bij hun cursus Nederlands aan het spijbelen zijn. Ga me nou niet vertellen dat jullie hier met zijn allen lopen te reaguren in de baas zijn tijd. Ik zou dat je reinste geldklopperij vinden, zeker als er ambtenaren tussen zitten.

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 16:00

Ik doneer al aan het koningshuis. ZIJ mogen de Mozambikaanse Reetneukkever gaan beschermen!

threewing | 18-04-11 | 15:59

Er zit bij onze supermarkt altijd een Bulgaarse Roma
met een trekharmonica. Die begint altijd Tulpen uit Amsterdam voor me te spelen, krijgt ie een EURO voor.
Dat vind ik voldoende donatie...

eerstneukendanpraten | 18-04-11 | 15:57

Sliptong | 18-04-11 | 15:49

Je herstelde je nog net op tijd vriend! Ieder land moet natuurlijk wel zijn EIGEN directeur hebben die
een 150K verdient of zeau...

eerstneukendanpraten | 18-04-11 | 15:55

Het SHO zegt in haar faq het volgende:
vraag: Blijft er niet veel geld aan de strijkstok hangen bij de organisaties?
Antwoord: Nee, want er mag niet meer dan 7% aan apparaatskosten worden gemaakt.
Dat stelt gerust. We maken ons druk om niets.

Sliptong | 18-04-11 | 15:55

seven | 18-04-11 | 15:48

Ja, helemaal mee eens. En die gast van de hartstichting kreeg bij zijn gedwongen afscheid EURO 700 000 mee! Daar moet een collectant een hoop kilometers voor maken. Laten we zeggen dat hij in twee uur lopen met de bus EURO 50,00 ophaalt. Dan heeft hij ongeveer 3 kilometer gelopen. Maakt toch mooi iets meer dan 42 000 kilometertjes voor je op 7 ton zit...

eerstneukendanpraten | 18-04-11 | 15:54

@acac | 18-04-11 | 15:39
LOL @ "we moeten niet allemaal 80 jaar oud worden". Haha, voor in het boekje.

Sliptong | 18-04-11 | 15:50

Volgens mij ben ik zo´n 1 euro donateur, al jáááren!
*stornering klaarzet*

Widukinn | 18-04-11 | 15:50

@seven | 18-04-11 | 15:48
Maar daar wordt wel het natuurfonds voor de hele wereld beheerd. Oh wacht, ieder land heeft een afdeling.

Sliptong | 18-04-11 | 15:49

De charibizz draait niet om de 'goede doelen' maar puur om financieel eigenbelang.http://www.spraakloos.nl/?p=1487
Zelf wel eens in Zeist geweest bij wnf, superduur monumentaal pand. Mooie (tropisch hardhouten) deuren, marmeren vloeren. Was nog niet goed genoeg, na verhuizing werd dit assets.wnf.nl/img/wnf_pand_exterieur_h... het pand.

ps
Bruto Salarislasten directeur
&#147;directies van de Nederlandse ontwikkelingshulporganisaties worden nog steeds goed betaald.
&#147;De onderlinge verschillen zijn groot, maar salarissen van boven de 100.000 euro zijn zeker niet ongewoon. Sommige organisaties betalen zelfs meer dan het kabinet toelaat, zo blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
Uit de 81 onderzochte jaarverslagen blijkt dat bijna een kwart van de topmannen van de goede doelen meer dan 100.000 euro per jaar verdient. Bijna de helft van de directieleden zit op jaarbasis tussen de 70.000 en 100.000 euro. Het laatste kwart verdient minder dan 70.000 euro per jaar."

Wereld Natuurfonds 144.165

seven | 18-04-11 | 15:48

M´n hond staat ook op uitsterven.. (asbak)
krijg ik nu geld?

jan1000000 | 18-04-11 | 15:44

@Roofje | 18-04-11 | 15:25
Carice mag wel komen inzamelen in der blote reet. Op het witte doek heeft ze ook altijd maar 5 minuten haar kleren aan, waarom zou dat in 'het eggie' anders moeten zijn? Hup, met die natte la de straat op, dan duw ik mijn grootste bezit wel in de gleuf van Carice de collectant.

dlseth_ | 18-04-11 | 15:43

Is dit nog een topic waard?? Iedereen weet inmiddels toch wel dat doneren aan hart/nier/wwf/vaat stichtingen alleen de directies spekt.
Geef geen cent aan collectes dan weet je tenminste zeker dat je je geld goed besteedt... ben ff zakjuh weed halen tot straks.

Beëlzebul | 18-04-11 | 15:42

IJsberen en pinguïns opvreten - LOL

Ook goed bij gebedel op straat:
- Ik lust graag haaienvinnensoep!
- Krijg ik bij mijn donatie ook een milieubelastende krant, die in PVC folie is ingepakt en een mooie plastic ledenkaart?
- Goed bij de hart/nier/kankerstichting: we moeten niet allemaal 80 jaar oud worden
- Maar de beste is nog altijd: Wat is jou betrokkenheid bij deze organisatie behalve dat je 5 Euro per uur krijgt?

acac | 18-04-11 | 15:39

Ik zamel geld in voor de armen, gireren mag gewoon op mijn bankrekening, ik garandeer u dat ik u niet lastig val met telefoontjes waar uw poen is gebleven. Na een flinke aflaat kunt u met gerust hart uw slaap hervatten.
Ik garandeer dat al uw geld wordt verdeeld onder de armen, er blijft geen cent ad strijkstok hangen.

*fluitend de aflaatpoen verdeeld onder linker en rechterarm*

neemjemoederindemali | 18-04-11 | 15:37

En als die dag dan komt dat de laatste orang-oetang is uitgestorven zeggen ze: Maar gelukkig kunt u nog doneren voor de zilverrug gorilla!

Sliptong | 18-04-11 | 15:36

*zucht* eerst klagen over het feit dat mensen nooit weten waar hun gedoneerde geld precies naartoe gaat. En daarna alsnog huilen als daar daadwerkelijk wat aan gedaan word ´omdat dat proces te veel geld kost´. Jammer hoor, het is nooit goed.

RechtseMoskee | 18-04-11 | 15:36

@Einde van de Domheid | 18-04-11 | 15:26
Doet me eerder denken aan de oude slager van vroeger die bij elke ons ham, rosbief of rookvlees vroeg of 't een ietsje meer mocht zijn.

rara | 18-04-11 | 15:34

Eigenlijk is dit weer een pro-de-Mos verhaal. Dit land loopt binnenkort over maar als we nu geen geld uitgeven, vingers in de oren en hard lalala zingen dan is er niets aan de hand.
Eigenlijk is het een vrij oud-linkse reflex:
Ik vind dit en dat niet goed dus ik doe niet mee.....

Einde van de Domheid | 18-04-11 | 15:32

Ijsberen en pinguins wonen op een verschillend hemisfeer...

Wittesnelheid | 18-04-11 | 15:21

Maar die zielige zeehonden babytjes niet, laten we die even vragen wat ze van die ijsberen plaag vinden.

Bovenop hemisferen leeft overigens niet veel, niets eigenlijk.

De La Puerco | 18-04-11 | 15:32

dat geld dat het nederlandse rode kruis naar japan stuurt gaat naar een potje van de japanse overheid, dat u het maar weet.

cumshaft | 18-04-11 | 15:31

GS en hoe interpreteren jullie deze post tegenover de Powned campage (gratis bier/ LCD schermen/ zingende playboymodellen..... )

Einde van de Domheid | 18-04-11 | 15:29

Je echte naam, telefoonnummer en e-mail adres in een database is goud waard.

Getson | 18-04-11 | 15:29

Roofje | 18-04-11 | 15:25 | + 0 -
Deze lieden hebben nog 100 kwadraat TV verschijningen tegoed tegen de Mols/ Smits/ en alle andere palingprutsers.

Einde van de Domheid | 18-04-11 | 15:27

Het is een lastige en opdringerige, maar wel slimme methode.
De 1EU mensen zijn eigenlijk een voorselectie.
Eigenlijk is het net als bij de slager van vroegah, die zegt:
'Verder nog iets?'
Een legitieme doch zakelijke vraag.

Einde van de Domheid | 18-04-11 | 15:26

ik wil deze eeuw NIKS meer horen over of van Carice van Houten of Alain Clark. Als die niet in je programma zitten wordt je subsidie ingetrokken lijkt het wel.

Roofje | 18-04-11 | 15:25

Ik doneer aan behoorlijk wat doelen, maar de laatste tijd is het inderdaad weer vaak raak met telefoontjes of ik:
Meer wil betalen
Extra wil doneren aan een specifiek project
Een bepaald dier wil sponsoren

Ik doneer automatisch zodat ik die collectebussen voorbij kan lopen, als ik alsnog lastig wordt gevallen heeft dat ook geen effect meer he?

vagehond | 18-04-11 | 15:24

.. dieren horen in de dierentuin, waar anders kunnen ze verzorgd worden door deugende, goede mensen.
Het is me toch al een raadsel dat er nog dieren zijn, na miljoenen jaren aangemodderd te hebben zonder sturing of verzorging van een wereldnatuurfondsch.

Jan Passant mk2 | 18-04-11 | 15:23

@Wittesnelheid | 18-04-11 | 15:21
Dat weet ik ook wel, hengel. Maar zo'n Fleurtje niet. Mindfucken die gasten.

dlseth_ | 18-04-11 | 15:23

Het is nog veel erger:
"Een groot deel van donaties aan goede doelen gaat steeds vaker rechtstreeks naar commerciële bedrijven die op straat nieuwe leden werven. Daarbij zijn soms bedragen gemoeid die overeenkomen met achttien maanden aan donaties (..)
"Het kost ons per nieuw lid negentien maanden aan donaties", zegt directeur Tineke Ceelen in de krant. "Ik kan dat niet aan donateurs verkopen. Het is een vorm van volksverlakkerij."http://www.nieuws.nl/636012

seven | 18-04-11 | 15:22

@SjiekDeFriemel | 18-04-11 | 15:18 |
Klik er dan niet op...

Rest In Privacy | 18-04-11 | 15:22

@SjiekDeFriemel | 18-04-11 | 15:18 |
Klik er dan niet op...

Rest In Privacy | 18-04-11 | 15:22

Ik doneer liever gewoon helemaal niet, of gewoon direct aan de mensen die ook echt in het buitenland zitten en de zielige diertjes aaien. Dat zijn de echte liefhebbers waar het geld naartoe moet. Helaas moet het eerst langs die luie kantooraardappelzakken waar al je geld dus in blijft hangen.

Silvyah | 18-04-11 | 15:21

dlseth_ | 18-04-11 | 15:16
Ijsberen en pinguins wonen op een verschillend hemisfeer...

Wittesnelheid | 18-04-11 | 15:21

De bronnen voor Geen Stijl zijn dus gewoon afkomstig uit de oude media!

MuftiSmoeftie | 18-04-11 | 15:21

Ik geef niet meer, want ik zag in Nieuwsuur dat het zó goed gaat met de wilde dieren, met name in Afrika dat het ten koste gaat van de Afrikanen: nieuwsuur.nl/onderwerp/233592-peace-pa...

Prof. D.A.H. Vintik | 18-04-11 | 15:20

Hyperdrive | 18-04-11 | 15:15
De "sterksten" zoals jij ze noemt zijn kakkerlakken en blauwalg, niet echt een interessante woonomgeving voor mensen lijkt me.

skinner | 18-04-11 | 15:20

Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden op de grote schok, namelijk het afwijzen van het 3e wrakingsverzoek in de zaak Wilders; komt zo'n WNF item er dwars doorheen fietsen; bedankt GS.

SjiekDeFriemel | 18-04-11 | 15:18

@Che_cuevara | 18-04-11 | 15:09 Ik geef wel geld, maar direct. Zonder WWF. Aan een reservaat voor orang utans, bijvoorbeeld. Dan loop je nog de kans dat het verkeerd besteed wordt, maar die is in ieder geval veel kleiner en als je de mensen zelf kunt spreken weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Tenminste: dan denk ik.

Aan die semi-VN organisaties met veel overhead..... ik zie die corrupte vent met die anjer en die pijp nog voor me. Benno.

vraagstaart | 18-04-11 | 15:18

@BlitzFlicker | 18-04-11 | 15:12
Het is altijd wel leuk om aan een Renske of Fleurtje te vragen hoe ze willen voorkomen dat ijsberen de pinguins opvreten... Dan staan ze daar, met hun mond vol GroenLinkse idealen...

dlseth_ | 18-04-11 | 15:16

Ik zie niet in waarom we kunstmatig diersoorten in leven willen houden... Al zo lang er leven is sterven er ook soorten uit. Op deze manier fuck je de natuur juist meer dan wanneer gewoonweg de sterksten over blijven. Dat is punt 1. Punt 2 is, waarom zou ik in godsnaam doneren aan organisaties die het overduidelijk niet om het belang van de dieren (behalve als je mooie leren schoentjes/portemonnees daarbij meetelt) gaat, maar om hun riante salaris.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 15:15

@Che_cuevara | 18-04-11 | 15:11

Natuurlijk. Natuurorganisaties optimaliseren de inkomsten, niet het aantal geredde diersoorten.

Requiescat in pace | 18-04-11 | 15:14

Goede doelen mogen maar een beperkt percentage van hun budget besteden aan werving, sponsoring en promotie, wat helaas wel een noodzakelijke voorwaarde is om überhaupt poen binnen te krijgen. Deze sms actie is een slim trucje om in contact te komen met vele eenmalige donateurs die vaak ook openstaan voor een vaste bijdrage. Stuk effectiever dan een scholier 10000 mensen laten aanspreken in de Kalverstraat. Wat echt rammend irritant is. Ik ben er dus blij mee!

BlitzFlicker | 18-04-11 | 15:12

@Requiescat in pace | 18-04-11 | 15:10
Waardoor het bewijs geleverd is dat ze het eigenlijk alleen ten faveure van zichzelf doen.

Che_cuevara | 18-04-11 | 15:11

Als je aan natuurorganisaties geeft, faal je sowieso al. Die organisaties gaan heus niet voor diversiteit of behoud van zeldzame of bedreigde soorten, ze interesseren zich alleen voor de meest populaire en meest knuffelbare diersoorten.

Requiescat in pace | 18-04-11 | 15:10

@vraagstaart | 18-04-11 | 15:07
Het is perfect geformuleerd.
En ook voor mij een van de redenen dat ik nooit aan dit soort organisaties geef.

Che_cuevara | 18-04-11 | 15:09

Als het WNF nabelt, nou, dan moet het wel betekenen dat dat ze mijn geld echt goed besteden. Als Bertus Hendriks het nog aan zijn vrouw gevraagd heeft, nou, dan zal het wel waar zijn.

defjem | 18-04-11 | 15:08

Ik heb maar één goed doel en die ligt onder mijn rechterbil.

Komdan | 18-04-11 | 15:08

@Eddeddy | 18-04-11 | 15:06
En dus doneer je.

Che_cuevara | 18-04-11 | 15:08

Maakt niet uit. Als er nou één club is die van mij geen cent krijgt is het wel het WNF. De kinderen van onze elite die leuke reisjes maken in de tropen, beestjes fotograferen en daar een tentoonstelling voor vrinden van maken, alles op kosten van het WNF - ik heb er iets teveel van gezien.

Het heeft mij iets teveel van een organisatie die de oorspronkelijke doelen ondergeschikt heeft gemaakt aan Leuke Dingen, neemt u me niet kwalijk dat ik het zo formuleer.

vraagstaart | 18-04-11 | 15:07

@defjem | 18-04-11 | 15:04
Dan had deze man het toch wel in de gaten.

Che_cuevara | 18-04-11 | 15:07

Ik geef helemaal nooit iets, het enige wat je er zowiso mee kan bereiken is uitstelling van lijden.. Uitstelling maar niet voorkoming, dat is onmogelijk.

ayame | 18-04-11 | 15:07

Het doneren aan goede doelen is als het tekenen van een condoleance-register op internet.

kapotte_stofzuiger | 18-04-11 | 15:07

Duh. Elke "goed" doel is niks minder dan een moderne aflaat.

Wittesnelheid | 18-04-11 | 15:07

En dat is één van de redenen dat ik niet aan goede doelen geef.
Wat een onzin. Die man heeft groot gelijk. Gebruik dat geld waar het voor bedoeld is.
Maar dat zal wel nooit gebeuren, tenzij het doel is dat ze goed voor zich zelf zorgen.
Ow.... wacht, dat was het doel.

Che_cuevara | 18-04-11 | 15:07

Ik doneer ook niet meer. Ik betaal belasting.

Eddeddy | 18-04-11 | 15:06

Doneer dan ook meer!

Zeeschuimer | 18-04-11 | 15:05

Zoals iedereen al weet, oud nieuws Muts

Dutchc0w | 18-04-11 | 15:04

Dat nabellen is natuurlijk alleen maar om de mensen te doen geloven dat er écht iets met hun geld gebeurt.

defjem | 18-04-11 | 15:04

Niets is zo makkelijk als het geweten afkopen en daar als stichtingsbestuur van profiteren.

kapotte_stofzuiger | 18-04-11 | 15:03

Ik geef nooit aan die grote organisators. Je weet nooit wat er met je geld gebeurt. Ik heb geen behoefte de auto te betalen van de grote baas

Pasta-saus | 18-04-11 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken