Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alasam Samarie uit Baflo kwam uit Benin

alasamsamarie100.jpgAlasam Samarie, de uitgeprocedeerde asielzoeker die er van verdacht wordt twee mensen naar de andere wereld geholpen te hebben en die het land niet uitgezet kon worden omdat men niet wist uit welk land hij kwam, kwam dus gewoon uit het zonovergoten Benin. Een schitterend republiekje aan zee in West Afrika, met een rijke christelijk islamitische voodoo cultuur. Gave vlag ook. Het is niet echt oorlog in Benin. Er bungelen geen gays aan hoogwerkers, er worden geen etnische groepjes met machetes gehakt, er gaan weinig treinen naar het oosten. Het stenigen van vrouwen komt niet evident voor en witte puntmutsen die brandende kruizen in voortuinen plaatsen ook niet. Sommige winkels zijn gewoon op zondag open. Oké, het land kent armoede, maar daar wordt voor gezorgd. Bij ons ministerie van Buitenlandse Zaken hanteren ze voor Benin het Reisadvies 2. Wat wil zeggen dat extra waakzaamheid is geboden. Niks aan de hand dus. Soort van: kijk een beetje uit je doppen. Moraal van dit verhaal. Iedereen bij het Ministerie van Asielzoeken, het IND en de AsielZoekMaffia wist gewoon dat Alasam Samarie uit Benin kwam, maar hield z'n mond. Bah.

Reaguursels

Inloggen

Kleaudtzack! Rodt op. En neem die half miljoen andere asociale kleaudtzacken die stelen, moorden, dealen, roven en verkrachten maar mee naar je vakantieland. Tot nooit weer.

Snelle Gerrit | 18-04-11 | 22:50

Yubgicharyuk | 18-04-11 | 22:07
Heel lang. Op de longstay afdeling dat is.
Daar zijn we voorlopig nog niet van af.

LazyLady | 18-04-11 | 22:10

Ik ben wel benieuwd hoelang hij nu mag blijven.

Yubgicharyuk | 18-04-11 | 22:07

Waarschijnlijk ´is´ Alasam volgens het Ministerie van Asielzoeken, het IND en de AsielZoekMaffia de ideale asielzoekert! Ik schrijf ´is´ omdat ik ze er voor aan zie om dit verhaal die kant op te spinnen.

Widukinn | 18-04-11 | 18:58

Hahahaha die vlag! Waaaauwww......

Biebbje | 18-04-11 | 17:45

sitzkrieg | 18-04-11 | 16:45
Hij geeft antwoord en biedt ruimte om mijn gedachtegoed uit te dragen. Als alle trollen zou zouden rollen...

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 17:44

Wat een klootzak; eerst 9 of 10 jaar je bek houden waar je vandaan komt. Dan 2 mensen afslachten. Egoïstische aso. Knuffelend "sociaal" NL heeft weer een "zielige verschoppeling" verloren.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 17:33

paula8932 | 18-04-11 | 17:13
Juist, lees en trek daaruit uw conclusies.

Australia says NO - Second Time she has done this !
AMAZING You must read it !!!!

She's done it again..
She sure isn't backing down on her hard line stance and one has to appreciate her belief in the rights of her native countrymen..
A breath of fresh air to see someone lead. I wish some leaders would step up in The UK Canada & USA .



Australian Prime Minister does it again!!
This woman should be appointed Queen of the World.. Truer words have never been spoken.

It took a lot of courage for this woman to speak what she had to say for the world to hear. The retribution could be phenomenal, but at least she was willing to take a stand on her and Australia 's beliefs.
The whole world needs a leader like this!

>
Prime Minister Julia Gillard - Australia

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia , as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks..


Separately, Gillard angered some Australian Muslims on Wednesday by saying she supported spy agencies monitoring the nation's mosques. Quote:

'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT.. Take It Or Leave It.
I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians. '

'This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom'

'We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society, learn the language!'

'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'

'We will accept your beliefs, and will not question why all we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us.'

'This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE'.'
'If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.'

Maybe if we circulate this amongst ourselves in The UK Canada & USA , WE will find the courage to start speaking and voicing the same truths.
If you agree please SEND THIS ON and ON, to as many people as you know

psycho_3 | 18-04-11 | 17:23

NEDERLAND moet eindelijk een keer voorbeeld nemen aan Australie en Canada daar kom je niet zomaar een LAND binnen en kunnen ze in 2dagen zien hoe en wat!!!!!!!!!!!

paula8932 | 18-04-11 | 17:13

Suubi Massaja is gewoon lekker aan het trollen, snap niet dat men daar verder woorden aan vuil maakt.

sitzkrieg | 18-04-11 | 16:45

Hölzenbein | 18-04-11 | 16:09
Het heeft islamitische somaliers en irakezen toch ook niet ervan weerhouden?

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 16:15

@dlseth_ | 18-04-11 | 16:07
Jij gedraagt je alleszins als een ordinair waswijf met het IQ van een chocoladeletter.

Hölzenbein | 18-04-11 | 16:14

Nog ff terug Suubi want je suggereert hier dat ik het probleem verzin ipv dat het probleem er al is. Dat klopt natuurlijk niet. Als de tweede stad van het land binnen een generatie voor de helft van kleur verschiet leidt dat overal tot conflicten. In ieder land, ook in Afrika.
Naarmate de binnekomende groep groter is, naarmate de verschillen in taal, achtergrond, etniciteit, godsdienst en cultuur groter zijn en naarmate de binnenkomers een groter beroep doen op de welvaart van de gevestigde groepen zal het conflict groter worden. Dat zie je overal en in alle tijden.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 16:14

@sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 16:05
Een hoogopgeleide ICT-er komt in ieder geval niet naar een land waar een moslimhater een gedoogpartij heeft. En ook niet waar ze niet welkom zijn (volgens velen). Verspeelde kans voor Nederland. Dat moet ook eens gezien worden.

Hölzenbein | 18-04-11 | 16:09

@Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:56
Ja en ik ben de koning van Schubbekutteveen. Hypocriet tuig als jij heeft er geen probleem mee om te liegen en te bedreigen dus ik ga je echt niet zonder reden geloven dat jij ook maar iets gedaan hebt in Oeganda. Bewijs het maar. Tot die tijd doe je geen ruk meer voor je medemens dan dat ik doe; belasting betalen. Maar wel lekker zeiken als een ongesteld en dronken wijf. En het blijft lekker makkelijk om hard te brullen en vooral zelf niets te doen... Waarom niet een paar negertjes in huis nemen? Ben je net zo erg als ik ben? Racist.

dlseth_ | 18-04-11 | 16:07

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:42
Die eerste vraag is een grap zeker? Zo niet, geef je erfenis dan niet aan je kinderen en vraag je ouders om hun erfenis ook aan mij te geven. Dat is nu eenmaal het bestaansrecht van landen en volkeren en dat jij dat anders ziet lijkt me jouw probleem, 99% van de mesnheid (incl asielzoekers) denkt er anders over.
Het probleem is niet migratie, het probleem is dat onze migratie volledig verkeerd is ingericht. Asiel biedt wel zekerheid op verblijf, arbeidsmigratie incl een vaste baan niet.
Wie naar NL komt krijgt een uitkering, zorg en een huis, wie naar amerika gaat betaalt minder belasting. Naar welk land zou de hoogopgeleide ICT-er gaan en naar welk land de man met aids?
En nee, somaliers, irakezen en afghanen (want dat is momenteel het gros aan asielzoekers) zijn niet hoger opgeleid dan nederlanders. Na tien jaar hier te zijn, heeft 20% van de somaliers werk. Je leest het goed.
En het probleem wordt wel vanzelf raciaal dankzij migratie. Zou het niet hoeven te wezen, maar wordt het nu dus wel.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 16:05

@dlseth_ | 18-04-11 | 15:41
Hoeveel asielzoekers heb jij dan wel in je back yard, sujet?

Hölzenbein | 18-04-11 | 16:02

Haha, leuk gesprek met sjaakdeslinkselul en simultaan met de randdebiel dlsetho_, geestig hoor. Aan dlseth dan maar: my back yard: prima. In huis: nee dank je. Wil er best meer voor betalen, mag best overkant van de straat, en heb altijd veel voor in dit veld gedaan. Bijvoorbeeld forse microfinancieringsorganisatie opgezet in oeganda. je blijft maar verkeerde conclusies trekken, terwijl mijn conclusie dat jij een stompzinnige rukker bent met al je commentaren onderbouwd kan worden. En dan je laatste punt, al behandeld maar goed: hypocriet? Waar heb je het over? Ik heb je toch al uitgelegd wat gelijkgestemden betekent? En schelden: prima, hebben knuppels als jij nodig om eens in de spiegel te kijken.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:56

@dlseth_ | 18-04-11 | 15:41
Laat je mij er even buiten stuk onbenul?

Hölzenbein | 18-04-11 | 15:47

@sjaakdeslinkselul

Waarom hebben wij meer recht op de vruchten van het werk van onze voorouders dan ieder ander? En zoals ik zei: ik ben het met je eens dat onzinnige uitkeringen niet werken, maar migranten die gewoon belasting betalen: prima toch? En vluchtelingen die het vreselijk hebben en in nederland geholpen kunnen worden zonder bij te dragen: prima toch? Je getallen over IQ punten slaan op de gastarbeiders, die wij inderdaad geimporteerd hebben als sociale onderlaag, omdat wij toen geen sociale onderlaag hadden. Als je mensen zo binnenhaalt,dan moet je niet verbaast zijn als ze inderdaad zich gaan gedragen als sociale onderlaag. De oosterparkwijk in groningen zit vol met blank tuig dat even erg meisjes lastig valt en irritant doet als allochtonen in de randstad en sociale onderlaag overal op aarde. Het feit dat ze raciaal te onderscheiden zijn maakt het probleem niet raciaal. Huidige asielzoekers zijn weldegelijk hoger opgeleid dan NL gemiddelde. Niet dat het uit zou moeten maken...

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:42

@Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:22
In dat geval kan je vast wel wat extra geld neerleggen voor je eigen principes. Ik zou beginnen met je computer verkopen en je internet verbinding eruit te klappen; dan kan je voor 20 euro per maand extra zielige negertjes helpen.
.
"Ik neem geen asielzoekers in huis, evenmin als bejaarden, tieners, etc etc; allemaal mensen die wat mij betreft prima in NL mogen wonen." Dus je bent een klassieke GL NIMBY. Je wilt iedereen helpen, iedereen huisvesten, zolang je er zelf maar verdomme geen last van hebt. Grote bek hebben over anderen maar zelf geen flikker meer dan diegene uitvoeren. Ik betaal ook belastingen; het enige wat jij meer doet voor economische parasieten is zeiken op een website. Poe poe, wat heeft meneer toch een hoop over voor asielzoekers.
.
En dat gebrabbel over schelden met gelijkgestemden om je in dezelfde regel nog schuldig te maken aan je eigen beschuldiging is gewoon lachwekkend hypocriet. Of heb je behalve een NIMBY syndroom ook nog last van de ziekte van Calimero? Als 'eenzame strijder' tegen het grote boze GS? Samen met uw schandknaapje Hölzenbein? Om daarna lekker hypocriet precies hetzelfde te gaan doen? Prachtig en genant. Bent u toevallige Lodewijk de Waal?

dlseth_ | 18-04-11 | 15:41

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:13
Op je eerste punt. Hoe je het ook wendt of keert, daarmee ontneem je mensen die hier al wonen rechten om mensen die buiten dit land wonen en er ook niets aan hebben bijgedragen te belonen. Zie ons land als een gemeenschap of familie en dan snap je dat je ergens een grens moet trekken. Zie ik niet als rechtvaardig. Zelfs als je iedereen als gelijk beschouwd is het vreemd dat wanneer zij harder zouden presteren, wij opeens binnen komen wandelen om de vruchten van hun harde werk en dat van hun ouders te plukken.
Het probleem in dit land is dat door de omvang van de immigratie, slechte migrantenpool waaruit wij putten (Vb: gemiddeld iq van een migrant is 20 punten lager dan van een hier geborene, het kost drie generaties voordat dat verschil in kansen op opleiding en arbeidsmarkt is ingehaald), de problemen die wij nu al hebben (vervuiling, vergrijzing) en het feit dat veel problemen op dezelfde plekken terecht komen, een ontwrichtende werking heeft op onze maatschappij. We importeren op dit moment een onderklasse. Wilders is geen op zichzelf staand fenomeen, maar het resultaat van te veel immigratie in te korte tijd.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 15:23

@dlseth_

Ongelooflijk hoeveel verkeerde conclusies je in een kort commentaar weet te proppen; petje af. Een voor een dan maar:

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik klaag over belastingdruk. Heb paar keer genoemd dat ik daar juist geen enkel probleem mee heb.

Ik neem geen asielzoekers in huis, evenmin als bejaarden, tieners, etc etc; allemaal mensen die wat mij betreft prima in NL mogen wonen.

Me medeschuldig maken aan geenstijl? Ik had het over het kwalijke effect van schelden met gelijkgestemden. Geloof me, wij zijn geen gelijkgestemden. Jij bent namelijk een tunneldenkende idioot, en ik vind dat niet zo mooi.

Begrijp je?

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:22

@sjaakslinkselul

Als je uitkeringen gewoon alleen aan mensen geeft die het echt nodig hebben dan kunnen asielzoekers ook bij open grenzen daar best onder vallen; hoeft niks te worden uitgesloten. En ik denk dat het je mee zal vallen hoeveel mensen er komen bij open grenzen. En ik zie nog steeds de legitimiteit niet van gesloten grenzen op grond van geboortelocatie; het doel moet toch zijn om de totale hoeveelheid geluk te optimaliseren; op het eerste gezicht lijkt de acceptatie van een paar mensen waarvoor het blijkbaar echt de moeite waard is om helemaal de reis te wagen te voldoen aan die optimalisatie. Wat denk je?

Suubi Musajja | 18-04-11 | 15:13

@Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:29
"Leuker in ieder geval dan met duizenden gelijk gestemden op een niche-website lekker te zitten schelden. En lang niet iedereen die anders denkt dan ik is verziekt: maar jullie wel."
.
Waar u vrolijk aan deel neemt. Houdt u er rekening met dat 'hullie van GS' roepen ook uzelf treft? Maar goed, als u zo pro-asielzoeker bent, mag ik dan vragen hoeveel u er al in uw huis heeft? En of u er een probleem mee zou hebben om samen met de buurt een stuk grond te kopen en voor het COA beschikbaar te stellen? Als u ook nog een een convenant ondertekent waarbij u en uw buurt toezegt om te helpen middels vrijwilligerswerk...
.
Maar dat zal niet gebeuren of wel? Want asielzoekers zijn een klassiek NIMBY probleem. Iedere asielknuffelaar wil duizenden stakkers een kans geven... Aan de andere kant van het land en op voorwaarde dat het hun geen cent kost. En ik verwacht niet dat U hier anders tegenover staat; het is nu al een partijtje 'ver-van-uw-bed' show om toch vooral meer gelukszoekers en economische vluchtelingen binnen te laten. En u klaagt nu al over belastingdruk...

dlseth_ | 18-04-11 | 15:07

Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:50
Als de asielprocedure zou worden afgeschaft en je alleen nog op basis van een werkvergunning hier binnen zou mogen komen (die paar vakbondsmensen, bloggers en journalisten daargelaten, echte asielzoekers dus), zou ik daar 100% voorstander van zijn. Net als dat aan nieuwkomers minder rechten (zoals bijstand, gezinshereniging etc) wordt verschaft dan aan mensen die hier al jarenlang wonen en bijgedragen hebben aan dit land.
Helaas is zo'n systeem vanwege internationale verdragen en europese wetgeving niet mogelijk. En helaas blijft het niet bij een handjevol. En helaas zijn het niet de meest hoogopgeleide en gemotiveerde mensen die hier naartoe komen.
De plek waar je geboren wordt is puur toeval, maar niettemin een volledig legitieme reden om 'ellende' buiten te sluiten, als dat het leven van de mensen die hier nu al wonen draaglijker maakt. Voor iedere somalier die je nu importeert wordt het integratieproces van de somaliers die hier nu al wonen gefrustreerd.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 15:00

@sjaakdeslinkselul

Je mist het punt. Natuurlijk zijn mensen die naar Nederland komen soms gelukzoekers. Geen enkel probleem lijkt me. Onnoemelijk veel tieners hebben een saai en totaal stilstaand leven in landen als Benin. Laat ze komen, doe er niet zo moeilijk over. Het is een handje vol ieder jaar. Hou je met interessante dingen bezig. Als het te duur wordt, doe je die uitkeringen waar jullie het allemaal over hebben wat omlaag. Laat er in ieder geval een stuk meer binnen: mooi avontuur voor een hoop mensen, en plek waar je geboren wordt is geen legitieme reden om ellende buiten te sluiten.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:50

@dlseth_ | 18-04-11 | 14:04
Zo ken ik je weer. Denigrerend, vol haatgevoelens jegens andersdenkenden en klakkeloos rechtse diarree uitstortend over mensen, dus gewoon zoals ik je zie als een ongelofelijke vooringenomen hufterige lutsert.

Hölzenbein | 18-04-11 | 14:42

@dlseth_

Wat schattig dat je U tegen me zegt. Werk gewoon in bedrijfsleven (niet Oxfam etc); zo nu en dan in Afrika, ook wel eens ergens anders. Ik slaap inderdaad zelden in een lemen hut, maar vind het wel leuk om overal met mensen te praten. Leuker in ieder geval dan met duizenden gelijk gestemden op een niche-website lekker te zitten schelden. En lang niet iedereen die anders denkt dan ik is verziekt: maar jullie wel. @sjaakdeslinksesul Leuk dat je wat rustiger wordt.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:29

Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:06
Ja, ik snap dat heel goed omdat twee familieleden van me asielzoekers waren. Al met al kwam het op een ding neer: beide heren wilde geld hebben (en er zo min mogelijk voor doen). Niks meer, niks minder. Kwamen niet om van de honger in eigen land, werden niet vervolgd, klaagden niet over te weinig vrijheid, maar waren belust op geld. En van vernedering merkten ze ook niet zoveel. En dat geldt voor veel asielzoekers. En die moeten dus gewoon via de reguliere weg (aanvraag verblijfs- en werkvergunning) binnen zien te komen. Met de kans dat ze geweigerd worden natuurlijk.
De vervuiling van de betsanden door dat soort lui zorgt ervoor dat jouw drie schrijnende gevallen op jaarbasis acht jaar mogen wachten op een verblijfsvergunning.
Grenzen en soevereiniteit zijn trouwens geen illegitieme redenen. Anders zouden ze niet hier naartoe komen. Er is dus iets wat dat allemaal erg aantrekkelijk maakt.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 14:22

@La Bailaora | 18-04-11 | 09:54
+1. Prima gezegd.

Lewis Lewinsky | 18-04-11 | 14:16

@export-kenteken | 18-04-11 | 13:54
Zo, je bent al vroeg op zeg. En wat wil je mij en andere reaguurders daarmee vertellen?

Hölzenbein | 18-04-11 | 14:07

@sjaakdeslinksesul

Probeer het je eens echt in te beelden. En mij gaat het niet om een betere behandeling van deze ene man, maar van alle mensen die wel volgens jou 'normale personen' zijn in asielprocedures; mensen die dus inderdaad niet doorslaan en iemand doodmeppen, maar wel zonder wat voor legitieme reden dan ook worden vernederd en stukgemaakt.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 14:06

@Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:56
Of kort samengevat, u bent waarschijnlijk een expat die nu bakken met geld binnenharkt en nu z'n moralistische diarree via het internet de deur uit stuurt in plaats van het riool. Vanuit uw compound ziet u per ongeluk nog wel eens een negert die niet zoals u een dikke pens heeft van het all-in hotel, dus daarom is voor u heel Afrika zielig en iedereen die anders denkt is verziekt.
.
U valt hiermee ongelooflijk door de mand. Doe de groeten aan uw collega's van OxfamNovib/Cordaid en tot ziens.

dlseth_ | 18-04-11 | 14:04

Suubi Musajja | 18-04-11
Stuk van frustratie over wat? Punt is heel simpel: een normaal persoon slaat een ander mens niet dood. Daar is geen asielprocedure voor verantwoordelijk. Een verknipte geest wel. Het had dus niet voorkomen kunnen worden. Had hij het hier niet gedaan dan had hij in eigen land wel vijf man omgelegd. Omdat ze raar naar hem keken ofzo.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 14:00

@dlseth_ en psycho3

Aan de Nederlandse fiscus betaal je belasting over je wereldinkomen; niet alleen wat je in Nederland verdient. Als je dus in andere landen op aarde je geld verdient betaal je gewoon aan Nederland, met aftrek van lokaal betaalde belasting... en dat is inderdaad niet zo veel.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:56

Benin is veilig. Het enige nadeel is dat ze Frans spreken. Een keelafwijking die niet te corrigeren schijnt te wezen. Ook Togo (een in WOI door de Fransen van Duitsland gejat gebied) is rustig. Hier in Ghana, ooit het Nederlandse Goudkust, zijn eigenlijk maar twee buurlanden waar het oppassen geblazen is. Ivoorkust (uiteraard) en Burkina Fasso. Als je toch in West Afrika moet zijn: Ghana is in deze regio het meest stabiel.

BP Koforidua/Ghana

blackpeace | 18-04-11 | 13:56

@sjaakdeslinksesul

Nee, iemand met een brandblusser de hersens inslaan is geen mooi ding. Misschien was het een psychopaat. Het gaat erom dat er hier toch wel een behoorlijke kans is dat de man gewoon stuk van frustratie was. Iets om te voorkomen. Niet goedpraten: voorkomen. Jullie idiote kijk op de zaak voorkomt dat we hier uitsluitsel over krijgen.

Ik denk niet dat ik in Afrika blijf; ondanks je verzoek. Maar dank je voor je genereuze fiscale handreiking. Ik geloof niet dat ik er veel aan heb.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:54

Mensen zoals Hölzenbein zouden verplicht een paar asielzoekerts in huis moeten nemen, en ze moeten onderhouden.
Zorg dan wel dat de brandblussers op veilige hoogte hangen!

export-kenteken | 18-04-11 | 13:54

Benin is één van de spitsstroken voor grootfraudeurs tussen Nigeria en Ghana.

FirstAnnual | 18-04-11 | 13:54

Benin is eigenlijk een afkorting van "ben ik er in?"
Benin is een veilig land, totaal geen reden om asiel aan te vragen in het bomvolle Europa, behalve dan je hier dan geld en een huis voor niets kan krijgen, met dank aan de (s)linkse knuffelaars van lui zoals Hölzenbein, met een giga plaat voor hun kop.
En dan nog de vrouwen in de kroeg lastig vallen in de hoop er eentje aan de haak te slaan om snel mee te kunnen trouwen.

export-kenteken | 18-04-11 | 13:52

dlseth_ | 18-04-11 | 13:45
Die lutser weet gewoonweg niet waarover hij/zij praat. Ik wil wel eens weten in welk Afrikaans land meer belastingen afgedragen dient te worden dan in Nederland?

psycho_3 | 18-04-11 | 13:50

@Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:27
"ik woon in een dergelijk land als Benin, en ik betaal ongetwijfeld meer Nederlandse belasting dan jij"
.
Of je bent gewoon dom of je verzwijgt iets. Wat zal het zijn?

dlseth_ | 18-04-11 | 13:45

Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:27
Iemand met een brandblusser de hersenpan inslaan is zo'n mooi ding? Sorry, maar een in in het nauw gedreven persoon springt voor een trein, een psychopaat slaat iemand anders de hersens in. Het is maar wat je mooie dingen vindt trouwens. En blijf aub in Afrika. Mag je je belastingafdrachten houden.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 13:42

Door de eindeloze procedures gaan mensen stuk, letterlijk. het is niet alleen menselijker en goedkoper om deze processen sneller te laten lopen maar kennelijk ook veiliger. Er wordt nu alleen kritiek geleverd op de mensen die beroep aantekenen maar 1 brief sturen betekent soms al een jaar of langer op antwoord wachten.

mokum4all | 18-04-11 | 13:38

lijkt wel Regilio Tuurt

dorstig! | 18-04-11 | 13:37

Suubi Musajja
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Ga dan terug om DAAR het land een toekomst te geven! En niet hier de boel opvreten.

Slappehap | 18-04-11 | 13:36

@sjaakdeslinksesul

Jullie commentaar is geen gemoraliseer? Alleen een andere moraal. Die moet dood daarom, die moet opflikkeren daarom, etc. Allemaal ethiek en gemoraliseer, alleen nogal kromme.

Je adviezen: ik woon in een dergelijk land als Benin, en ik betaal ongetwijfeld meer Nederlandse belasting dan jij. Allebei prima. Flikker toch op met kosten, veiligheid, etc. Richt je eens op mooie dingen. Jullie lijken wel demente bejaarden.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:27

sitzkrieg | 18-04-11 | 13:20
Ik ben het volledig eens met je. Geluk bij een ongeluk.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 13:25

Dus het ene slachtoffer wist
- dat haar vriend/de latere dader een strafblad had
- dat hij psychische problemen had
- dat hij uit Benin kwam en dus geen recht had op een verblijfsvergunning.

??

En de vader van het andere slachtoffer (die misschien zijn dienstpistool liet afpakken)redeneert nu dat asielzoekers die gewelddadig zijn omdat hun vluchtelingenstatus terecht afgewezen is juist vanwege dat geweld en dat "trauma" zouden mogen blijven.

??

Sorry hoor, maar ik snap die mensen niet. Alsof je zin niet krijgen een excuus is voor geweld.
Ik ben blij dat er dit keer niet (meer) onschuldige mensen vermoord zijn door dit stuk tuig.

sitzkrieg | 18-04-11 | 13:20

Flikker toch op met je gemoraliseer Suubi.
Als mensen zoals jij je zin krijgen is het hier straks net zo'n tranendal als in Afrika. Waar buitenlanders trouwens aan stukken gehakt worden bij iedere volksopstand, maar dat terzijde.
Ik begrijp die mensen heel goed en daarom hou ik ze liever daar. En als het jou zo aan je hart gaat kun je twee dingen doen: trek zelf de wijde wereld in en ga in benin wonen en zo niet, draag dan zelf de kosten van het verblijf van zo'n asielzoeker ipv die af te willen wentelen op de rest van Nederland.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 13:18

Wat akelig om via deze comments door jullie ogen naar de wereld te kijken. Niet kunnen zien dat er misschien een andere kant zit aan een verhaal waar de wanhoop zo duidelijk vanaf druipt. Twee weken nadat iemand na de jarenlange vernedering van de asielprocedure zichzelf in brand steekt op de Dam.

Natuurlijk is jullie haat, angst, hardheid en tunneldenken triest en ellendig - maar het is vooral de starheid; niet begrijpen hoe schitterend het kan zijn om je eigen keuzevrijheid te scheppen; te vechten en af te zien om uiteindelijk na jaren uit een uitzichtloos en oneindig saai dorp in Afrika voor de poorten van niet zozeer het einde van wanhoop, maar vooral het begin van het waanzinnige avontuur van keuzevrijheid te staan. En dan opeens de mokerslagen van onzinnige concepten als grenzen, en de belachelijke kleinheid van jullie geesten.

Jullie maken de wereld - vooral die van jullie zelf - zo ongelooflijk veel minder mooi dan die kan zijn. Laat je angst eens achter je. Trek de wereld in. Voel wat het is om echte risico's te nemen. Leer andere mensen echt begrijpen. Nu je nog niet totaal verziekt bent: ga eens genieten.

Suubi Musajja | 18-04-11 | 13:11

Als je hem nu uitzet, komt ie onder een andere naam weer asiel aanvragen. (en dan is ie weer 10 jaar onder de pannen) Hij moet zijn straf uitzitten, maar dat kost ons weer bakken met geld.
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Wat is de zwaarste strafmaat? 2 of 3 weken schoffelen?

Lampelul | 18-04-11 | 13:11

ja, leg dat maar 's uit aan de achterblijvers

de goddeloze | 18-04-11 | 13:10

De geitenwollensokken asielindustrie zal er alles aan doen om een eventuele uitzetting te voorkomen, hoe langer je het rekt hoe meer er verdiend kan worden door als die adviseurs, advocaten etc.
Al komt zo iemand uit een land als Benin waar niets aan de hand is, rekken, rekken, rekken, en in de tussentijd de asielzoeker een gezin laten stichten met zo veel mogelijk kindertjes, dan kan uitzetten helemaal niet meer.

Slipsnifter | 18-04-11 | 13:05

Tjsa, in de afgelopen 8 jaren heeft het CDA schepenvol van dit soort tuig naar Holland binnengesleept.
Zie hier het resultaat.
En nu niet opeens huilie-huilie doen.
Dan had je op een andere partij moeten stemmen.

uitgeslapen | 18-04-11 | 12:58

Bah.

schweinefleisch | 18-04-11 | 12:44

@psycho_3 | 18-04-11 | 12:29
Als ze illegaal binnenkomen weet je niet waar ze binnenkomen of wel soms? Anders had je ze toch al de pas afgenomen als ze legaal binnenkomen of niet? Dat is wat je schrijft.

Hölzenbein | 18-04-11 | 12:36

Looks do deceive...
Het lijkt een aardige kerel op de foto! Een sentimenele poëet met een mooie basstem, die graag negrospirituals zingt. Of the circle of life.

Theodoros | 18-04-11 | 12:32

Hölzenbein | 18-04-11 | 12:12
Lezen is een vak, ik weet het.

psycho_3 | 18-04-11 | 12:29

Gelukkig is de rest van dit soort asielzoekers wel een aanwinst voor Nederland, en gaan ze in de toekomst billen wassen, wetenschappelijk onderzoek doen en huizen bouwen voor andere Nederlanders, en natuurlijk 60% van hun loon afdragen aan den staat.

King of the Oneliner | 18-04-11 | 12:28

@psycho_3 | 18-04-11 | 12:02
Uitzetten naar waar als je ook niet weet waar ze binnengekomen zijn? Lijkt mij moeilijk.

Hölzenbein | 18-04-11 | 12:12

Vader Ibrahim | 18-04-11 | 11:42
Daar is een simpele oplossing voor. Als ze het land binnenkomen dan paspoort inleveren en als ze weer teruggaan kunnen ze het terugkrijgen. Als ze illegaal binnenkomen dan subiet uitzetten, je mag ze ook afschieten je bent als land geen verantwoording schuldig aan wie dan ook.

psycho_3 | 18-04-11 | 12:02

dus meneer had al gehoord dat hij uitgezet ging worden maar mocht nog wel even de straat op.

neem aan dat weer een hoop mensen de extreme hoek in worden geduwd met deze praktijken

adam5128 | 18-04-11 | 11:53

Nou, een klein stukje nuancering dan maar. Er wordt wel (weer)geroepen dat het de schuld van de overheid is en dat iedereen wist dat die SOB uit Benin kwam, maar dat is dus niet genoeg. Als iemand geen paspoort o.i.d. uit zijn land van herkomst meer heeft, moet het veronderstelde land van herkomst erkennen dat het om een van zijn onderdanen gaat. En zolang dat niet gebeurt, kan iemand niet uitgezet worden. Hoe graag je dat als land ook zou willen. (En nee, dat is niet alleen in Nederland zo.)

Vader Ibrahim | 18-04-11 | 11:42

En dus heeft de linkse knuffelclub weer 2 lijken op z'n geweten. Oh, wat zeg ik nu weer voor doms... links en geweten... pffff

Dafman | 18-04-11 | 11:42

Dus omdat het tegen zit en je uitgezet wordt, vermoord je je vriendin? Kan iemand mij de logica uitleggen?

Mokum Kosher | 18-04-11 | 11:41

Hij wist niet waar zijn huis woonde? Tsja dat kan he.

Vitayalin | 18-04-11 | 11:35

@hard maar waar! | 18-04-11 | 11:19
Toetsenbord kapot, of nog meer?

Hölzenbein | 18-04-11 | 11:32

nog ff dit!als je niks te zoeken hebt in een ander land(buiten de vakantie en voor je werk)blijf dan weg,en anders GEDRAG JE ALS,JE HIER EVT MAG BLIJVEN.ik vraag me Vaak af,hebben ze in die landen folders met info wat er allemaal in nederland kan en mag.en waar je alles gratis kan krijgen,ze weten echt overal de weg.hoe kan dat?kleine hint,en het komt van links!!!!

hard maar waar! | 18-04-11 | 11:28

Wel weer positief te lezen dat een kennis van Samari bang is dat hij zichzelf van kant zal maken. Nice!

Goatrider | 18-04-11 | 11:27

@mijn zus | 18-04-11 | 11:19
Prima joh... Waar heeft ie gelijk in dan volgens jou?

Hölzenbein | 18-04-11 | 11:22

-weggejorist-

hard maar waar! | 18-04-11 | 11:19

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:44 - stel je niet aan man met je linkjes en documenten. Al komt het je niet goed uit, ook jij weet onderhand dondersgoed dat meneer Q hartstikke gelijk heeft.

mijn zus | 18-04-11 | 11:19

Blijkt dus gewoon dat de vader van de vermoorde/gesneuvelde agent in een kerkelijk (lees wereldvreemd) groepje zit die dergelijke asielzoekers hulp bieden. Ironischer kun je het niet hebben.

vandezijlijn | 18-04-11 | 11:18

@Creaguurder | 18-04-11 | 11:13
Creaguurder

Hölzenbein | 18-04-11 | 11:14

@meneer Q | 18-04-11 | 11:05
Nee hoor. Het gaat hier om waarheidsduiding. Bewijs wat je zegt (kan je niet) of hou de eer aan je zelf.

Hölzenbein | 18-04-11 | 11:14

Wat is kanslozer?

• Hölzenbein.
• Of reaguurders die nog de moeite nemen in discussie te gaan met Hölzenbein.

Creaguurder | 18-04-11 | 11:13

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:44
Ahaaaa... meneer voelt zich op de (linkse) tenen getrapt. Ga maar uithuilen bij Femke of Job.

meneer Q | 18-04-11 | 11:05

De vader van de vermoorde agant blijft zich echter met volle overgave inzetten voor de zielige uitgeprocedeerde asiel(geluk)zoekerts.

Die heeft voorlopig dan nog wel even werk, want er staat een hele grote groep klaar om geknuffeld te worden uit Tunesië en Egypte.

export-kenteken | 18-04-11 | 11:02

Zo blijft de een bekende van de politie, justitie, psychiatrische instellingen na detentie hier omdat hij te verwesterd is.

drs.Nee | 18-04-11 | 10:58

@vraagstaart en @Robbie Rotten
In Nederland kan het nooit zo zijn dat je (wettelijk) 50 jaar moet gaan zitten. De maximale (tijdelijke) straf is 30 jaar. (Een paar jaar terug was dat overigens nog 20 jaar)

Daarbij gaat er nog eens 1/3 vanaf dus kun je in Nederland max 20 jaar moeten zitten. De enige andere optie is levenslang en dat is in Nederland echt levenslang (In de meeste andere landen is dat niet echt levenslang maar bv 50 of 60 jaar).

Een aantal jaar daarvoor krijgen de gedetineerde vaak al regimesgebonden verlof www.commissievantoezicht.nl/dossiers/V... .

Zo zou het zo maar kunnen dat u binnenkort Volkert achter u in de rij bij de supermarkt staat.

DerUnterMensch | 18-04-11 | 10:57

Volgens GL heeft iedereen die het elders in de wereld iets minder heeft, het recht om naar hier te komen
Zo eentje is het dus

Tobi | 18-04-11 | 10:54

Kondor | 18-04-11 | 10:21

Zie je een stel arme mensen een gezonde zoon op transport naar 0031 zetten?

Kinderen zijn je pensioen in Afrika.

Nee, deze was al gestoord en mocht het hier gaan proberen.

Helaas hebben we vele zachte heelmeesters die tegen ons belang in dit soort mensen hier graag een plekje gunt.

Ik niet.

NoMinister | 18-04-11 | 10:47

@meneer Q | 18-04-11 | 10:40
Heb je enig bewijs voor wat je in je eerste zin braakt? Linkjes, documenten, nieuws over linkse advocaten die dat doen? Nee? Doe ons dan een plezier en stop met gebakken lucht toeteren.

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:44

Deze gelukszoekers worden door LINKS en door de linkse advocaten aangeraden om dat soort verhalen op te hangen... en je ziet wat er gebeurd;
2 doden en gewonden. Nu gaat het de gemeenschap BAKKEN met geld kosten zeg maar rustig miljoenen euro's: ziekenhuis, rechters, advocaten, gevangenis, "behandeling" en uiteindelijk huis en uitkering.
Als dit algemeen bekend wordt in die landen waar mijnheer vandaan komt dan kunnen we nog veel meer van deze mensen verwachten.

meneer Q | 18-04-11 | 10:40

Dat met die puntmutsen en kruizen gaat hier wel gebeuren als onze overheid zo doorgaat.
Als onrecht recht wordt, wordt verzet een plicht.
Het begint hier al op een onrechtstaat te lijken, als je er wat van zegt komt Godwin kijken.

mothersfinest | 18-04-11 | 10:40

Veel allochtonen scheppen tegen familie in het thuisland op over hun grandioze successen in Nederland/Europa. In werkelijkheid zijn ze de laagste stoepproleten ooit. En om dan terug naar thuis te moeten, om die schaamte over hun leugens te confronteren, dat kunnen ze niet aan. Turken, Marokkanen en Afrikanen hebben schaamte-culturen. Dat drijft hen tot extreme agressie om die schaamte te voorkomen.

mxistence | 18-04-11 | 10:39

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:31
Correctie: Luxemburg heeft er voor gestemd. Dat wou ik schrijven.

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:33

Het klinkt had wat ik nu zeg maar het is de waarheid.
De overheid maakt een fout en een persoon die daarvoor werkt moet het nu met zijn leven bekopen.
ik hoop dat dit Nederland een keer gaat wakkerschudden.
Het is hier gewoon een k*tland , ze doen maar wat ze willen.
Wij worden hier geleefd door het kabinet en de overheid, ze zeggen wel dat je hier vrijheid heb maar denk maar eens goed na dat hebben we hier niet.

@naaieroplos | 18-04-11 | 10:33

@Da Capone | 18-04-11 | 10:19
Dus dat wat met jou misgegaan is ook? Interessant.

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:32

@La Bailaora | 18-04-11 | 10:12
Dat Frankrijk en Nederland tegen gestemd hebben weet ik, ik heb zelf ook tegen gestemd dus het interesseerde mij wel wat de uitslag was. En óók dat 'handje-klap' is democratisch. Overigens vergeet je Luxemburg. Heeft er ook tegen gestemd en is ook democratie.

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:31

captainobvious | 18-04-11 | 10:04

Zou je alsjeblieft op www.obalive.nl/default.aspx?lIntEntity... het onderste item "Wie geeft er om de man die zich in brand stak?" willen aanklikken? Hier is een zeer smaakvolle discussie die toch ook niet geruststeld.
Het probleem is veel te groot om aardig te blijven, hoe menslievend je ook bent.

mrska | 18-04-11 | 10:29

Gezien zijn gedrag lijkt het mij dat hij meer islamitisch bloed dan christelijk bloed door zijn aderen heeft lopen..

Kondor | 18-04-11 | 10:21

Ik eis kamervragen!

Hairdiapercameltoe | 18-04-11 | 10:21

'haar vriendje' moet zijn 'zijn vriendinnetje'

en nu snel cremeren en ik wil er niks meer over horen....

NoMinister | 18-04-11 | 10:21

@Spaarnwouderpoort | 18-04-11 | 09:52
Lees even: nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
"Op het gebied van asielbeleid voerde Verdonk een terugkeerbeleid volgens de Vreemdelingenwet 2000 (Eind jaren '90 (mede) ontworpen door Job Cohen, destijds Staatssecretaris van Justitie)"
en
"De daling van het aantal ingediende asielverzoeken, die begon tijdens de regering van het kabinet-Kok II, zette zich onder haar leiding verder door"

De scheidingslijn Links en Rechts is echt niet zo scherp als hier altijd door de reaguurders wordt gedacht.
Daarnaast zat in zowel Paars I als Paars II er geen PVDA'er op justitie. Overigens is er in Balkenende I een aparte Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie ingevoerd, een rol die Hilbrand Nawijn glansrijk vervulde.

De Veerboot | 18-04-11 | 10:20

vraagstaart | 18-04-11 | 09:46
In Australie wordt ook heel goed gezorgd dat alleen mensen met een visum worden binnengelaten. De vliegtuigmaatschappij die iemand zonder visum meeneemt krijgt een boete.

Nu zijn de grenzen van Europa veel moeilijker te controleren, dan moeten we die van nederland maar weer instellen. Helaas.

mrska | 18-04-11 | 10:19

Dat vermoorde vrouwspersoon was haar vriendje en bezig hem te helpen en zo. Eventueel over de grens opnieuw asiel aanvragen? Las ik dat goed?

Papa van doodgeschoten agent blijft zich inzetten dit soort mensen naar 0031 te halen en zoveel mogelijk te helpen.

Ineens was al mijn medelijden verdwenen als sneeuw voor de zon. Kan iemand mij vertellen waar zoveel zelfdestructie ten koste van Nederland vandaan komt? Denken deze dolende dwazen dat het niet kapot kan hier?

* zucht en ziet meutes wilden met en uit de zieligheidsindustrie land kapot maken *

NoMinister | 18-04-11 | 10:19

Alles wat mis gaat in nederland is de schuld van de Pvda.

Da Capone | 18-04-11 | 10:19

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:05 | + 0 -
Dat noemen we de zaken nogal rooskleurig voorstellen. De werkelijkheid is dat idd. ongeveer 62% van de Nederlanders tegenstemden, en dat was meteen wel de eerste en de laatste keer dat we over Europa mochten stemmen. Snap je? Er is NOOIT een stemmeerderheid uitgebracht 'voor' Europa. En in die 15,16 landen waar voorgestemd is, is alleen in Spanje door het volk 'voorgestemd' (en mind you, Spanje heeft miljarden van Brussel ontvangen voor de opbouw van het land, waar het Marshall-plan niets bij is). In Frankrijk en Ierland, net als in Nederland, is tegengestemd. In alle andere landen is geen stemming geweest, maar hebben de regeringen via handje-klap het er doorgejast.

La Bailaora | 18-04-11 | 10:12

Krachtmeester | 18-04-11 | 09:19
Het is helemaal niet hypocriet of verkeerd dat je wel om een volkomen geintegreerd en kansrijk kind geeft maar van mening bent dat de grenzen niet opengesteld moeten worden voor ongeschoolde mensen uit de vele landen waar het minder rijk is dan hier. De allerarmste mensen komen hier niet. Het zijn de tussenlanden waar men spaart om een 15-jarige met een mensenhandelaar mee te sturen. Paspoort kwijtmaken en het probleem ligt in het westen. Zodra die hier dan is kan hij geld naar de familie sturen. Puur opportunisme en verschrikkelijk eenzaam. Het gaat om een paar miljard mensen die naar europa en de VS zouden komen als je iedereen toeliet en als je dat deed valt er helemaal niets meer te verdelen. Dan worden wij hier net zo straatarm als zij. We moeten zowiezo iedereen die de verloren paspoort truuk uithaalt binnen 1 seconde terugsturen en mensenhandel sterker tegengaan.

Er zijn wel een aantal echte vluchtelingen die je actief (zelf uitnodigen) toe kunt laten. Ten eerste moet het aantal te hanteren zijn. Ten tweede gaat het om de motivatie waarmee iemand hier komt. Dat maakt het verschil. Iemand die slim is, wil leren en houdt van de westerse cultuur zoals Afshin Ellian en Ayaan zijn alleen maar een verrijking voor ons. Die hebben een toekomst.

Wat mij irriteert zijn mensen (juristen, kerken etc.)die zich voor iedere asielzoeker inzetten alsof hij in het land van herkomst vermoord zou worden terwijl dat in 90% van de gevallen helemaal niet zo is. Zo iemand is veel beter af als hij gelijk terug wordt gestuurd. Daar kan hij zich prima redden, spreekt de taal, is daar thuis, heeft familie etc. Hier blijft het een hulpeloos figuur die gutmenschen het fijne gevoel van redder geeft. Zulke mensen hier laten is voor de persoon uitzichtloos en wat de grote lijnen betreft een rampzalige aanzet tot meer migratie die je in ieders belang niet aan moet wakkeren.

mrska | 18-04-11 | 10:09

"Veel asielzoekers zijn evenals S. psychisch gestoord en getraumatiseerd."

Dit kunnen we overigens ook als zorgwekkend betitelen. Waarom moeten we in Nederland in godsnaam psychisch gestoorden opvangen wat ten koste kan gaan van slachtoffers?
Vang die mensen op in eigen land. Goedkoper en effectiever en waarschijnlijk ook beter voor de desbetreffende persoon zelf. Een cultuurschok gaat niet bijdragen aan rustige psychische gemoedstoestand.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 10:07

Zo lang er door bepaalde mensen grof geld te verdienen valt gaat alle pseudo asielzoek ellende door..

Avant | 18-04-11 | 10:06

De asielindustrie is een heel lucratieve business, voor zij die er in werken dan. Voor de burger is het een zoveelste belastinglast...

Eagle_Eye | 18-04-11 | 10:05

@necrosis | 18-04-11 | 09:55
Ow... ik denk al de EU niet gekozen, die was er al heel lang hoor. Je hebt het over de grondwet. Daar waren 38,5% voor (even om het waarheidsgehalte op peil te houden) en de rest (waaronder ik) was er tegen. Ik vermoed dus net iets meer dan 50% als je nog wat stemonthouders er van af trekt. Ongeveer 15, 16 landen waren er voor (allemaal linkse landen? Sorry, ik provoceer). Ook dat is gewoon democratie. Like it or not maar het blijft democratie.

Hölzenbein | 18-04-11 | 10:05

@sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 09:56
Waar lees jij jouw nieuws? En welke agente is gedood?

reageerbuis | 18-04-11 | 10:04

Eigenlijk zou onder berichten van dit soort de mogelijkheid tot reageren standaard uit moeten staan, want de stuitende domheid die de kop altijd weer opsteekt doet geen goed aan het beeld wat normale mensen hebben van Nederland.

captainobvious | 18-04-11 | 10:04

Linksmenschen houden geweaun van economische vluchtelingen. Mag toch?

aherzenberger | 18-04-11 | 10:02

De dode "agente" was van mannelijke kunne!
En hoe leeg jij kogels?

necrosis | 18-04-11 | 10:00

Ja, inderdaad, een schande dat deze man niet is uitgezet, aangezien het twee doden had bespaard.

Ook een beetje smerig dat er nu van deze daad, op deze manier gebruikt wordt gemaakt om een punt te maken over asielbeleid...

Nogal laag.

An die ARBEIT | 18-04-11 | 10:00

ik dacht dat hij rechtstreeks uit " The green mile" kwam wandelen?

Zuitschuip | 18-04-11 | 10:00

La Bailaora | 18-04-11 | 09:54
Dat het "niet kan" kun je korter omschrijven: PvdA!

necrosis | 18-04-11 | 09:57

"Hij is verder door diefstal, heling en geweldpleging een bekende van de politie."

Ik vind het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat een criminele asielzoeker überhaupt nog in beroep mag/kan gaan tegen een uitspraak.

Deze man had na zijn eerste criminele activiteit al direct het land uitgezet moeten worden.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 09:57

Wilders zie ooit dat de houding van die journaliste die door een Talibanleider was verkracht typerend was voor de geperverteerde denktrant van sommige wereldverbeteraars. Die vader van die agent heeft er volgens mij ook last van.
Een persoon leegt drie kogels in het hoofd van een op de grond liggende agente en dat is dan de schuld van ons hardvochtige asielbeleid?
Hoe hard deze opmerking ook mag klinken voor sommige oren, ik ben blij dat van de drie slachtoffers er tenminste twee uit een nest komen waar de empathie met daders doorgaans erg groot is. Voor henzelf en de maatschappij een stuk beter.
Aan de nabestaanden van die agente kan ik alleen maar mijn diepe medeleven betuigen.

sjaakdeslinksesul | 18-04-11 | 09:56

@Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:50
Die vrachtwagens worden nu al steekproefsgewijs door een scanportaal gereden, bijvoorbeeld bij Hazeldonk, ter controle op illegalen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze die controles opvoeren?

vraagstaart | 18-04-11 | 09:56

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:52
"wij" als in:ruim 70% van de stemmerTs die tegen de Europese grondwet/ verdrag zijn.

necrosis | 18-04-11 | 09:55

Iemand die niet wil vertellen waar hij vandaan komt moet van mij nooit meer in aanmerking kunnen komen voor een verblijfsvergunning. Ze weten namelijk zelf drommels goed waar ze vandaan komen. Daarna moet je ze niet vrij los laten lopen, maar gewoon opsluiten. Totdat ze wel zeggen waar ze vandaan komen, en dan uitzetten. Dat het 'niet kan', komt van slapjanussen, van naievelingen of van mensen die dit land moedwillig de vernieling in willen helpen.

La Bailaora | 18-04-11 | 09:54

Ja, maar zoals de overheid nu gehandeld heeft was natuurlijk wel ontzettend humanitair..
*walgen doet*

MeneerJoost | 18-04-11 | 09:53

@necrosis | 18-04-11 | 09:50
Wie zijn 'wij'?

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:52

En over iedereen die discussiert over de links en rechtsheid van de regeringen: de feiten zijn zeer eenvoudig. Laatste rechtse kabinet was Balkenende 2 met CDA en VVD + (6 zetels D66). Dat was met Verdonk die keihard de bezem er doorheen aan t halen was. Waarna de vluchtelingenstroom ook afnam.

Spaarnwouderpoort | 18-04-11 | 09:52

@Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:50
"Welke overige grenzen"
Havens misschien?

Che_cuevara | 18-04-11 | 09:52

Rijkie christelijke islamitische voodoo cultuur !? Ik denk dat je antenne verkeerd stond afgesteld. Je bedoelt misschien ongeduldige jehova´s.

hawie | 18-04-11 | 09:52

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:41
Wij hebben de EU niet gekozen, wij waren fel tegen!
Dus kregen we het gewoon door de strot geduwd.
M.a.w.: bukken zal je, en niet tegenstribbelen want dan doet het alleen nog maar meer pijn...

necrosis | 18-04-11 | 09:50

@Deus Absurdia | 18-04-11 | 09:25 Ik heb je stuk gelezen, met mijn vinger onder iedere regel, dat wel ;-)

Maar dan rest er één vraag, een serieuze: wat maakt het noodzakelijk Europa te betrekken bij het versnellen van de Nederlandse procedures? Zijn we gebonden aan internationale afspraken daaromtrent?

vraagstaart | 18-04-11 | 09:50

@vraagstaart

"Waarom doen we dat niet bij alle vluchten? En de overige grenzen?"

Welke overige grenzen? Chinezen komen veelal in vrachtwagens de grens over... Helaas.

Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:50

@Krachtmeester | 18-04-11 | 09:19
Doet weinig af aan het feit dat de asielprocedures gewoon verkort moeten worden, natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 09:50

@vraagstaart | 18-04-11 | 09:46
Bij Chinezen doen ze dat omdat Chinezen, ten eerste, verstand hebben en ten tweede, niet zielig genoeg zijn.

Che_cuevara | 18-04-11 | 09:49

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:21
Als het aan mij lag gaven ze de EU wat vaker de middelvinger.

Unilateraal, natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 09:49

We kunnen Links Nederland niet dankbaar genoeg zijn.

funkyd | 18-04-11 | 09:48

Benin?
Da's toch Chinees voor "Ben In Nederland"

Che_cuevara | 18-04-11 | 09:47

De oplossing is zo simpel. Een procedure van maximaal 6 maanden met een 6 maanden durende beroepsperiode. Na een jaar ben je binnen of buiten. Ga je niet? Militair vliegtuig en droppen boven land van keuze.
Helaas zal dit de NL zieligheidsindustrie zoveel geld gaan kosten dat het er nooit doorheen zal komen.

Spaarnwouderpoort | 18-04-11 | 09:47

Waarom moeten wij altijd economische vluchtelingen opvangen. Nu ook met die Tunesiërs. Daar is geen oorlog meer, waarom krijgen ze dan een visum van Italië?

reade romke | 18-04-11 | 09:47

@vraagstaart | 18-04-11 | 09:46 En niet alleen Chinezen natuurlijk. iedereen.

vraagstaart | 18-04-11 | 09:46

@Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:41 Toch kom ik regelmatig op Schiphol aan vanuit Singapore en wordt dan geconfronteerd met de Marechaussee die bij de slurf een identiteitscontrole doet.

Chinezen die niet de juiste papieren hebben, kunnen rechtstreeks terug het vliegtuig in. Ze komen niet eens op Nederlandse bodem. En de vliegmaatschappij krijgt nog een flinke boete ook.

Waarom doen we dat niet bij alle vluchten? En de overige grenzen?

vraagstaart | 18-04-11 | 09:46

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:41
Europa en democratie? Welke Europa heb jij het over?

dlseth_ | 18-04-11 | 09:46

Je kunt ervan uitgaan dat een hoog aantal 'mensen' werkloos raken als de asielprocedure terug wordt gebracht naar 3 jaar...
-
Ja, er zijn 'mensen' die beslist gebaat zijn met het feit dat een asielzoeker 10 jaar kan procederen.
Zij zullen derhalve ALLES op alles zetten om deze situatie in stand te gehouden.

Ahasveros | 18-04-11 | 09:46

@Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:41
Je kan die vent toch gewoon op vakantie sturen naar Benin?
Enkele reis natuurlijk, een een tijdelijk Nederlands reisdocument met daarin het stempel; Persona non Grata.

necrosis | 18-04-11 | 09:45

bestuurders: incompetente, liegende, overbetaalde, verwende prutsers met een verwrongen beeld van die andere soort: 'de (betalende) burger'.
'
De dag dat ingevoerd werd dat een bestuurder/ambtenaar niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor zijn daden ging het mis.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 09:44

@necrosis | 18-04-11 | 09:37
Zal men wel democratie noemen denk ik.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:41

Wat Deus Absurdia hierboven schrijft is inderdaad het probleem. Zo lang, in dit geval Benise, de man niet erkent als een onderdaan wordt er geen (tijdelijk) paspoort gegeven en kan betrokkene niet uitgezet worden. Dit is een veel voorkomend probleem, landen (China voorop) werken vaak niet mee omdat ze deze lieden liever zien gaan dan komen.

Alexander de Kleine | 18-04-11 | 09:41

@trekvogul | 18-04-11 | 09:31
Even een simpele vraag. En alle rechtse regeringen (want dat waren) zaten er bij en keken er naar. Eigen schuld zou je dan toch zeggen of leven we niet in een democratisch land?

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:41

#onrecht! Ik eis als NL staatsburger dat deze man ingaande direct de status persona non grata krijgt en vandaag nog op het vliegtuig wordt gezet richting Benin om daar te worden overhandigd aan de authoriteiten.
Vlucht boeken kan hier: www.skyscanner.nl/

De Stramme Kabouter | 18-04-11 | 09:41

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:28
VVD wil wel maar wordt steeds teruggefloten door de EU.
Ook daar hebben ze linkse partijen die onze landelijke (rechtse) plannen willen afschieten.

necrosis | 18-04-11 | 09:37

@DoOne | 18-04-11 | 09:08
S. had een psychiatrisch verleden, maar "mogelijk was zijn medicatie gestaakt". Dan faal je in mijn ogen ook als instantie nu het zo gruwelijk mis is gegaan.

Zeeschuimer | 18-04-11 | 09:37

@CreativeDestruction | 18-04-11 | 09:31
Zoiets is 'tres hip' onder GL vrouwkes. Want hoe zieliger de 'cause', hoe hipper het is om je ermee in te laten. Zou mij dus ook niks verbazen als die griet een volwaardig GL lid was. Het feit dat ze bij Pieterbuuren werkte lijkt mij ook indicatief voor haar persoonlijke overtuigingen..

dlseth_ | 18-04-11 | 09:37

rara | 18-04-11 | 09:30 | + 0 -
PvdA is hoofdschuldige 1. Waarom, omdat naast dat ze in regeringen zatten, er op alle manieren aan hebben gedaan de import van kanslozen te stimuleren (doorzetten van generaal pardon, nadat Verdonk dat niet wou), en vooral, zeer ernstig, elke kritiek daarop af te doen met de ernstigste godwins. Weet je nog? "Meneer Kok, u bent ook mijn Minister President?"

La Bailaora | 18-04-11 | 09:36

Jaja ik wist het wel. Altijd de negerTs he. *puntmuts opzetten doet*

LiebeMan | 18-04-11 | 09:34

Schijthekel, kudt PVDA en PVDA-ers met hun baantjes.. ,

Ze maken alles kapot in Nederland ook echte levens, het intresseerd ze niks dat er doden vallen onder burgers door de geïmporteerde multikul. Zolang de miljarden voor de pvda-asielzoek-industrie maar blijven rollen in hun zakken.

Creaguurder | 18-04-11 | 09:33

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:06
Exquise me, u heeft helemaal gelijk. Maandagochtend 9 uur he... Ik bedoelde dus: voornamelijk linksgeorienteerde coalities waarbij de portefeuille voor asielbeleid in een linkerachterbroekzak hing.

*naar de Senseo hobbelt voor een bak Colombiaans regenwater*

Jos Tiebent | 18-04-11 | 09:33

Waarom ga je in vredesnaam een relatie aan met een criminele uitgeprocedeerde asielzoeker?

CreativeDestruction | 18-04-11 | 09:31

holzen@ Ik begrijp het natuurlijk verkeerd. De pvda treft geen blaam in het falen van de afgelopen regeringen. De pvda is de aanstichter van het belabberde slappe beleid dat de burger zijn mond gesnoerd moest houden over azielzoekers. De ellelange wachtlijsten. De troetelaars van marrokanen.... de troetelaars van hasatbaarden. kom nou zeg. Het is toch wel duidelijk wie hier de aanstichters zijn en de grote verliezer de laatste verkiezingen....

asalam moeten ze gewoon leker zijn straf uit laten zitten in benin . en brussel gewoon niet erkennen. dat geldverslindende instituut is ook een grote tegenhouder van essentiele noodzakelijke regels in nederland.

trekvogul | 18-04-11 | 09:31

Hij lijkt op een gemiddelde Feijenoorder.(Die gewoon voor de komende 12 jaar tot het rechter rijtje wordt veroordeeld.)
Slimme man,wel.
De Benin-Hilton heeft 1 ster t.o.v. z'n 5 sterren in een Nederlandse bajes.

R.B.Scott | 18-04-11 | 09:31

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:28
De conclusie dat het allemaal wel de schuld van Links is komt geheel voor jouw rekening.

Natuurlijk hebben alle partijen die de afgelopen 50 jaar hebben meegeregeerd boter op hun hoofd. Daar zijn we het wel over eens?

rara | 18-04-11 | 09:30

@rara | 18-04-11 | 09:24
Dan zal het daar allemaal de schuld wel van links zijn want liberale partijen zoals de VVD zijn nooit in de regering geweest. VVD doen overigens nu nog steeds niks aan het hier aangesneden thema, maar dat terzijde.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:28

Bah, inderdaad. Net als met alles wat stinkt gaat het om geld. De opvangers van asielzoekers lijken voor het leven aangesteld en verdienen dik en marktconform aan hun samenleving-verzwakkende werk.
Deze functionarissen gaan uiteraard op een goed moment er alles aan doen om de stroom van asielzoekers door te laten komen; zelfs toe te doen nemen voor vrienden met ook zo'n carrièrewensch.

Jan Passant mk2 | 18-04-11 | 09:28

-weggejorist-

Ozzzzzz | 18-04-11 | 09:25

@ Hölzenbein | 18-04-11 | 09:21
Nee. De EU gaat over asielzoekers dacht ik. Die beslist of Nederland zo iemand dus wel uit mag zetten.
Een land binnenkomen is niet zo moeilijk (oke, voor Tunesiërs ligt dat anders nu). Maar er weer uit getrapt worden, dáár hebben we de EUSSR voor.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 09:25

Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid even wat meer gecompliceerd, wat moeilijker, vereist wat meer nadenken en is dus niet geschikt voor deze site.

Niet het *weten* waar iemand vandaan komt, maar het *bewijs* waar iemand vandaan komt is bepalend voor een asielzoeker zijn/haar afkomst.

Dat bewijs is bijvoorbeeld een paspoort. Als iemand zegt dat hij/zij uit Benis komt is dat leuk en aardig maar niet voldoende. Als iemand niet wil zeggen waar hij/zij vandaan komt maakt dat het alleen maar gecompliceerder.
Het bewijs komt meestal uit het land van herkomst, via onze ambassades bijvoorbeeld.

Reden is heel evident uiteraard. Als deze meneer zegt dat ie uit Duitsland komt, en op basis daarvan wordt ie weggestuurd naar Duisland, dan zitten ze daar met een probleem. En zo kun je dan 30 jaar door Europa toeren. En oh ja, dat zou dan natuurlijk ook andersom werken, dus dat we in Nederland hiervan last ondervinden.

Dus wat iig helpt is inderdaad snelheid in die procedures krijgen, wat wel moeilijk zal worden als daar niet meer Europese samenwerking komt, iets wat vreemd genoeg de PVV niet wil..

Deus Absurdia | 18-04-11 | 09:25

@Conan de Rabarber | 18-04-11 | 09:13
'Gewoon uitvretert nr 26000 dus.'

Zet daar een nulletje achter en je zit nog aan de lage kant!

wakkere_nederlander | 18-04-11 | 09:25

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:06
Paars was toch echt links-liberaal.

rara | 18-04-11 | 09:24

Het geluk van één asielzoeker gaat ten kosten van 2 Nederlanders. Ik hoop dat de gutmenschen trots op zichzelf zijn. De weg met ons mentaliteit is bij deze geslaagd.

StijlvolRechts | 18-04-11 | 09:24

@ Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 08:56
Correct. Meisje Sahar was, inclusief familie, al 10 jaar uitgeprocudeerd. Maar als je gewoon blijft, dan ben je vanzelf te westers om terug te gaan.
De procedure is gewoon, op zijn zachts gezegd, laakbaar.
Maximaal een jaar (inclusief beroep etc.), dan komen we ergens.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 09:21

@Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 09:14
3 maanden vind ik al lang genoeg. Of blijven of gaan. Simpel. Dus omdat de EU het laatste woord heeft zijn de handen gebonden? Dat is dan ook droevig. En onze fijne regering doet dan maar niets?

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:21

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 09:14
Allemaar waar heur.
Toch zitten de meeste Nederlanders hier ook dubbel in.
Spijkerhard stemmen wanneer het gaat om onbekende mensen, maar zodra zoon- of dochterlief in de klas zit met een kind van een asielzoeker, wordt er net zolang geschuilkerkt en gedemonstreerd totdat [vul hier een moeilijke voornaam in] met haar/zijn familie 'mag blijven'.
Daar moeten we dus gewoon eerlijk in zijn: we zijn zelf zo hypocriet als het maar kan. Is niet erg, maar wel waar.

Krachtmeester | 18-04-11 | 09:19

Oppositie uiteraard, het is nog vroeg.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:19

Ben in Benin heel mijn leven nog nooit geweest en zal er ook nooit komen.Wist niet dat poep zo hoog gestapeldt werdt.

SideburnS | 18-04-11 | 09:19

@trekvogul | 18-04-11 | 09:10
PvdA zat in de coalitie, niet in de regering.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:18

Waarom duurt die procedure dan ook jaren en jaren?

Waarom wordt er niet binnen 2 weken een oordeel gegeven en de afgewezenen per militair vliegtuig afgevoerd?

Scheelt miljarden per paar, misdaadcijfers dalen spectaculair en dit soort zaken heb je niet meer.

Vogelbeest | 18-04-11 | 09:18

Maar onveiligheid is dus vooral een gevoel.

Willen Renske Hekman en Dick Haveman dan aub even stoppen met aanstellen en gewoon politiek correct opstaan?

Want dit horen en zien onze bestuurders natuurlijk liever niet. Een realiteit die het lef heeft af te wijken van de gewenste roze droom.

vraagstaart | 18-04-11 | 09:18

In Zwitserland wordt ja na je straf onmiddellijk uitgezet. Pure logica en nog effectief ook.

Stroopdoos | 18-04-11 | 09:16

@Hölzenbein | 18-04-11 | 09:05
Hoewel je een terecht punt maakt en de asielprocedures inderdaad drastisch verkort moeten worden (binnen 1 to 2 jaar duidelijkheid), is het maar de vraag in hoeverre de rigide EU-verdragen zulks kunnen faciliteren.

Zo lang de EU over dit soort zaken het laatste woord heeft, zijn de handen van onze nationale regeringen gebonden.

Wat absurd is, natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 09:14

Alasam had toch een verblijfsvergunning gekregen in het zeehondencentrum Pieterburen? Dat had Renske toch geregeld?

Napolejong | 18-04-11 | 09:14

Gewoon uitvretert nr 26000 dus.

Conan de Rabarber | 18-04-11 | 09:13

Lol @ 'de Afrikaanse gemeenschap' in dat Televaagartikel.
Alsof alle 'Afrikanen' elkaar door en door kennen.

Krachtmeester | 18-04-11 | 09:10

Net zo doen als hier in 0045. Na uitzitten van de gevangenisstraf wordt import hier gewoon linea recta teruggeschopt naar waar ze vandaan kwamen.

ViagraFalls | 18-04-11 | 09:10

holzen@ de pvda? hoe noem je die dan?

trekvogul | 18-04-11 | 09:10

Haha, zelfs Frankrijk en Spanje hebben reisadvies 2, dat betekent dus echt niks

Francky | 18-04-11 | 09:08

Dat stukje in de Televaag. Vrienden die blijven volhouden dat het zo'n lieve jongen is, maar zo heilig is hij helemaal niet. "S. heeft een psychiatrisch verleden. Hij is verder door diefstal, heling en geweldpleging een bekende van de politie."
Dat ben je dus gewoon tuig. Als je een keer ergens mee de fout in gaat, kan gebeuren. Maar als je dit op je kerfstok hebt dan is er al geen sprake meer van incidenten.

DoOne | 18-04-11 | 09:08

@Jos Tiebent | 18-04-11 | 09:05
Leer je geschiedenis, er waren nooit linkse regeringen.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:06

Wat geeft een inwoner van welk willekeurig Afrikaans land het recht om toevlucht te zoeken in een van de meest overbevolkte landen ter wereld?

wakkere_nederlander | 18-04-11 | 09:06

En, gaat deze fijne regering *kuch* er nog iets aan doen? Bijv. dit figuur in het gevang laten stoppen in Benin, het uitprocederen van asylzoekers drastisch verkorten? Zal wel niet. Links zal straks wel de schuld krijgen dat er niets gedaan wordt nu.

Hölzenbein | 18-04-11 | 09:05

Laat me raden, als de politiek dit hoort krijg je als reactie dat ze "geschokt zijn".

zebikboss | 18-04-11 | 09:05

Ik zie al die linkse knuffelregeringen van de afgelopen jaren dit bericht al lezen met de vingers in de oren, terwijl ze hard LALALALALALA roepen.

Jos Tiebent | 18-04-11 | 09:05

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 08:56 |
10 jaar? Daar is de asielzoeker ook echt bij gebaat maar niet heus en dan heb ik het nog niet eens over de kosten hiervan. Wat een debiel systeem.

gozahtje | 18-04-11 | 09:04

I'm tired boss, awefully tired.....

Betweetert | 18-04-11 | 09:04

Pritt, als je een paar uurtjes vrij hebt kun je dan ook de nationaliteit van al die andere illegalen 'zonder land' uitzoeken? Scheelt weer een hoop schietpartijen. Thx!

OscarWilde | 18-04-11 | 09:03

Had iemand anders verwacht? Zie topic hiervoor.

Stroopdoos | 18-04-11 | 09:00

Keurig volgens de regels afgehandeld dus. Stelletje prutsers.
Nu mag dus toch blijven?

SpongeRob | 18-04-11 | 08:59

Maar nu mag ie mooi wel blijven als beloning voor het omleggen van twee Nederlanders. Vol = Vol, dus toen dacht hij, dan maak ik toch weer wat ruimte vrij...

gozahtje | 18-04-11 | 08:58

Zo dan kan hij nu uitgezet worden. (en hopelijk berecht volgens de wet van Benin)

wakkere_nederlander | 18-04-11 | 08:57

Het kan dus gewoon 10 jaar duren voordat een asielzoeker hier uitgeprocedeerd is?

Krankzinnig. En dat is een eufemisme.

Art Vandelay Ultor | 18-04-11 | 08:56

Verdragje tekenen met Benin, kan ie zn 50 jaar daar uitzitten tussen de ratten.

Robbie Rotten | 18-04-11 | 08:56

Benin als in: Ben in de bajes, de komende 50 jaar? #hoopt

vraagstaart | 18-04-11 | 08:55

Tsja.. Het is sneu.

Pork & Beans | 18-04-11 | 08:53

Tja, je kunt zo'n fijne vent toch niet zomaar terugsturen? /sarcasme

DoOne | 18-04-11 | 08:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl