Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeroen de Kreek voor het hekje wegens haatzaaien

jeroendekreek.jpgEindelijk. Het is zover. Jeroen de Kreek staat volgende week (tijdstip en locatie volgen) voor het hekje wegens haatzaai. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Kreek staat terecht wegens groepsbeledigen en het aanzetten tot haat. Een soort van Wildersproces, maar dan een DeKreek-proces. Bij het MDI is "een stroom aangiftes" binnengekomen wegens uitspraken als "De Joodse intelligentsia hebben de holocaust zelf georganiseerd." Uitlatingen die nog gewoon op het net te vinden zijn. Zie bijvoorbeeld ook dit weerzinwekkende dreigement, of neem deze weerzinwekkende belediging. Deze Jeroen de Kreek is in het verleden al eens veroordeeld voor het bedreigen van minpres Balkenende en heeft daarvoor vier maanden in de bak gezeten. Het is duidelijk dat deze persoon een gevaar voor zijn omgeving is. Kreekmans stuurt zieke emails en berichten naar Mark Rutte, Jort Kelder, Jeanine Hennis, Geert Wilders, Uri Rosenthal en Ronny Naftaniel. Om van deze mallotige emails en voicemails (T-shirt voor wie het helemaal uitzit) maar niet te spreken. Gezien de recente gebeurtenissen in Alphen aan de Rijn mogen we toch verwachten dat het OM alerter is op aantoonbaar gestoorde en gevaarlijke lieden. Is het wachten soms op een serieuze aanslag op de premier? Is het dreigen met het "afslachten" van een getuige in het Wilders-proces door iemand die al een strafblad heeft voor bedreiging van politici überhaupt niet al ruim voldoende om deze gek voor lange tijd van straat te halen? Aangezien het OM wel daadkrachtig optreedt als het om retweeters, fakende dreigscholieren en ander ongevaarlijk twittervolk gaat, rijst de vraag waarom het bij De Kreek ineens zo lang moest duren. Het is ronduit ridicuul dat een bij politie en justitie bekendstaande gek die door falend overheidsoptreden nog gewoon vrij rondloopt. Daarom eisen wij van de rechtstaat het volgende: Stuur een SWAT-team van het GGZ, pak Jeroen de Kreek nog voor vanmiddag 16:00 uur op en stuur hem voor maanden naar de kokosnotendokter. VLIEGTUIG.

Reaguursels

Inloggen

het klopt echt,er lopen er meer buiten,dan dat er binnen zitten!!deze idioten moet je voorgoed opbergen,dit kost de staat alleen maar geld.medicatie helpt bij die klanten NIET!!!dan blijft er tenminste nog geld over voor noodzakelijke dingen

hard maar waar! | 19-04-11 | 13:26

Zijn email is lol. Heldere Jip en Janneke taal. Want anders voor GS-ers te moeilijk. Ik het nu begrijp. Meneer verdient met spoed een mooi hotel. In paviljoen drie. Twee mag ook. Paar kettingen d'r bij. Dwangbuisje. Klaar!

Flushing | 19-04-11 | 08:53

''Fred Teeven met zijn aankondiging van een verbod bewijst dat de auteursrecht-nazi’s altijd al ongelijk hadden. Downloaden is legaal.''

Los van het ''nazi's'' en vooropgeseld dat deze man opgesloten dient te worden, voor ieders veiligheid, zijn eigen incluis, heeft hij hier wel een punt.

Greed=Good | 18-04-11 | 19:46

Die mail van die de Kreek; met zo'n vod van zo'n landverraderlijke nageboorte veeg je toch gewoon je reet af ? Wat denkt die hoop stront wel niet !

Rest In Privacy | 18-04-11 | 17:52

Een bezoekje van de Mossad zou ook niet verkeerd zijn,die weten doorgaans wel raad met dit soort idioten.

maagwand | 18-04-11 | 16:48

Oke, ik heb de voicemail helemaal uitgezeten. Doe t-shirt maar mijn kant opkomen. Heb het wel nodig nu, want moet huilen van de onzin die deze kerel verkondigd.

Spaarnwouderpoort | 18-04-11 | 16:25

-weggejorist-

lidlbier | 18-04-11 | 15:30

Iemand al gecheckt of mafkees wapenvergunning heeft.

lidlbier | 18-04-11 | 15:30

Mensen ik heb de oplossing!

Neem een groot leeg staand huis (mag ook een fabrieks hal zijn).
Malloten er in,
Dikke muur met van die glasscherven plus prikkeldraad met 220 er boven op.
En we noemen het gekkenhuis!
Krijg ik nu een T-shirt?

pleijpje | 18-04-11 | 15:17

De zin "jij moet mij niet kwaadmaken. Jij kan beter vriend met mij zijn. zegt alles over deze persoon..

lidlbier | 18-04-11 | 15:13

Men moet geen politie staat willen. Iets met 1984 van Orwell ofzo. Dus Geenstijl, hoe idioot die mijnheer ook is. Laat hem lekker onzin uitkramen. De kans dat men door een randdebiel in een winkelcentrum overhoop gemaaid wordt is nog steeds miljoenen keren kleiner dan dat men sterf aan een hartkwaal of kanker. Dus laten we al die moeite en geld aan de Hartstichting en het Kankerfonds besteden. Dat is veel beter dan dat we ons kleine landje langzaam veranderen in een Big Brother gehucht en zogenaamde schijnveiligheid creëren.

Mr Moore | 18-04-11 | 15:01

@TM | 18-04-11 | 14:30
Met foto!

deraderendraaien | 18-04-11 | 14:55

Montgomery Burns | 18-04-11 | 13:12
Die cijfertjes zijn niet de essentie van de comments van repulse. Lees al zijn comments even terug. Als u het dan nog niet begrijpt, beveel ik u van harte een cursus begrijpend lezen aan!

La Vie En Rose | 18-04-11 | 14:43

@TM | 18-04-11 | 14:30
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 18-04-11 | 14:36

Die email is van een onvergankelijke klasse. Die *moet* gewoon in de GS Ere-galerij komen te staan!

TM | 18-04-11 | 14:30

Lewinsky: Meneer de Kreek, mag ik u een paar vragen stellen?
De Kreek: Nee. Ik ben geen publiek persoon.
Lewinsky: Dan niet.
De Kreek: Je moet niet met me sollen. Ik ben sloper, juridisch. Knoop dat in je oren.
Lewinsky. Aha.
De Kreek: Ondermaatse prutser. Lamzak zonder inhoud.
Lewinsky: Oh.
De Kreek: Knoop dat in je oren.
Lewinsky: Bedankt voor dit vraaggesprek.

Lewis Lewinsky | 18-04-11 | 14:08

Toevallig heb ik een van de eerste boekjes van Mulisch gelezen. Voer voor psychologen.Kreek maakt mij niks wijs.

neveragain | 18-04-11 | 14:03

Werd ik geroepen? Oh, het ging om het copuleren met cijfers (Montgomery Burns).

Enniewee: ik heb me door de e-mail aan Pritt geworsteld, en behalve dat meneer De Kreek het taalgevoel van een halve pindadop heeft en de juridische kennis van een verbogen paperclip komt die mail toch redelijk bedreigend over. "Je maakt me kwaad. Dat is dom. Jij moet mij niet kwaad maken. Jij kan beter vriend met mij zijn."

Nu waag ik dat laatste te betwijfelen, met zo'n vriend heb je geen vijanden nodig. Maar als iemand mij zo'n mail zou sturen, zou ik ogenblikkelijk lid worden van de eerste de beste schietclub.

Mischien kunnen ze Brendan (je weet wel, die zes jaar lang vastgeboden was in de psychiatrische inrichting) loslaten en meneer De Kreek zijn oude plekkie geven? Ik vertrouw Brendan meer dan meneer De Kreek.

Kommaneukertje | 18-04-11 | 14:02

Reden, politici van vandaag de dag zijn van het niveau vmbo.

neveragain | 18-04-11 | 13:56

Mijn GOD, ik stam nog uit de tijd dat je voor dit soort lulletjes slechts je schouders ophaalde.Justitie en politie weten nu precies hoe het geld hun richting uit te laten stromen.En de arme werkenden maar belasting betalen.

neveragain | 18-04-11 | 13:42

Mwuahahahahaha, eindelijk !!!
Eat him alive, de fruitzak.

insemismeer | 18-04-11 | 13:42

Kom maar op met dat T-shirt.

verraad van links | 18-04-11 | 13:35

Superior Bastard | 18-04-11 | 12:19

Jawel, dat is waar. Maar hoeveel gingen er gemiddeld buiten de oorlogsjaren dood door onze socialistische kameraad Josef Stalin? Trekken we die ervanaf.

En dan de taktiek, die was ook niet mals. Van de verschroeide aarde. Niet alleen Duitseres overleefden dat niet makkelijk.

Neemt niet weg dat dat getal wel vaak ontbreekt in beschouwingen. Maar dan wel graag na correctie van de factor 'maatschappijmaker socialist Stalin'.

NoMinister | 18-04-11 | 13:13

@repulse
Cijferneuker. Dat is zeker het enige dat je neukt. Of mieren ook nog.

Montgomery Burns | 18-04-11 | 13:12

@repulse
Cijferneuker. Dat is zeker het enige dat je neukt. Of mieren ook nog.

Montgomery Burns | 18-04-11 | 13:12

vetkleppert | 18-04-11 | 12:17

Eens hoor.

Als mensen echter materieel ongelijk worden behandeld duiken communistische gelijkheidsfanatici op ter linker flanke.

Als mensen geestelijk ongelijk worden behandeld telt dat indien er sprake is van discriminatie, smaad of belediging (dat laatste schijnt zo te zijn, is mij een raadsel).

De markt is neo-liberaal en dat klinkt al behoorlijk als neo-fascistisch en ik denk dat het daarom ook zo graag zo genoemd wordt.

Maar de markt, de vrije wil van mensen om met anderen samen te leven, OF NIET!, is essentieel. De vrije markt kent aan gewenst mensen banen, geld en opdrachten toe en aan ongewenste mensen niet. Door de enorme hoeveelheid uitkeringen en subidieslurpende instanties is het van nut zijn in vrije markt met mensen die echt eerlijk beslissen opeens niet meer relevant. Het gevolg is dat we MOETEN samenleven en ACCEPTEREN MOETEN wat sommige mensen doen omdat die mensen niet meer in de hand worden gehouden door de meest effectieve menselijke norm: of je je hoofd wel boven water kunt houden binnen een maatschappij. Dat kunnen ze namelijk met de uitkering of de subsidie prima. Ongeacht wat je als vrije burger daarvan zou vinden want jij hebt slechts te maken met de Belastingdienst en de Overheid keert wel uit aan deze mensen. Nergens zit dus meer de aansluiting tussen wat mensen echt willen en geldstromen. Sterker nog: als je vervolgens gaat roepen wat je ervan vindt, zoals o.a. GW, dan loop je grote kans verminkt, vermoord en in ieder geval vervolgd te worden door de officiele instanties.

In zo een habitat gedijen types als Jeroen de Kreek optimaal.

En helaas, helaas, hij zeker niet alleen!

NoMinister | 18-04-11 | 13:10

Is nogal sneu, deze meneer heeft duidelijk 1 of meerdere psychiatrische aandoeningen.
Staat waarschijnlijk dit jaar nog wel een keertje of wat voor de rechter wegens bedreiging.

Jan Kaas | 18-04-11 | 13:00

@peetd2 | 18-04-11 | 11:28
Zou mij niets verbazen als die lachend op een eiland zit met een zak geld.....

Hollander01 | 18-04-11 | 12:59

Even een vraagje tusschendoor, misschien komt het een beetje lullig over, maar wie is dit eigenlijk?

uitgeslapen | 18-04-11 | 12:55

@seven | 18-04-11 | 12:18: wat ik eigenlijk wou zeggen: de man lijkt zijn complete bestaansrecht te ontlenen aan het bevechten van deze zaken. Een spontane realisatie van de zinloosheid en buitensporigheid van zijn denken en handelen is niet te verwachten omdat zijn psyche zich zal verzetten tegen een complete annihilatie van zijn zelfbeeld. Hij zal ALTIJD denken dat het erger en dieper is dan de publieke opinie. Het zal nooit genoeg zijn. Don Quichote in de 21e eeuw.

Snikkeldrift | 18-04-11 | 12:54

La Bailaora | 18-04-11 | 12:43
"Omdat er niets prettigs was aan de holocaust, of er nou 100.000 joden in de gaskamers zijn omgekomen, of 10 miljoen."
Juist, dus een discussie over de cijfers moet zonder problemen mogelijk zijn. Nu is de gehele geschiedenis over de holocaust discutabel aangezien de cijfers die worden gepresenteerd mogelijkerwijs niet kloppen.

Mensen moeten alles bediscussiëren, alleen door discussie kunnen uiteindelijk twijfels met rede worden weerlegd.
(bovenstaande plempsel is dus een mening gevormd tegen het verbod op holocaust ontkenning, niet tegen de holocaust of het bestaan ervan.)

repulse | 18-04-11 | 12:53

Ik heb het hele stukje gelezen, alle links bekeken, mailtje gelezen en voicemail geluisterd. En ik heb het nog begrepen ook. Krijg ik dan nu een T-shirt? Een Sje graag!

Robin Hood | 18-04-11 | 12:44

repulse | 18-04-11 | 12:34 | + 0 -
Dat de cijfers van de kampen overdreven kunnen zijn, zou kunnen, maar wat men wel vrij goed weet is de aantallen die zijn 'afgevoerd' en om allerlei redenen de oorlog niet hebben overleeft. Dat daar ook 'collateral damage' bij zat is zeer waarschijnlijk een feit, maar dat doet niet af dat er wel degelijk een massaal opgezet systeem was door de nazi's die Joden afvoerden met het doel ze te extermineren, zie ook @seven | 18-04-11 | 12:05.

Dus voor mij is zijn die cijfers niet zo relevant, het gaat om de planmatige aanpak van de nazi's. En bij veel holocaustontkenners downplayen de getallen niet om de getallen, maar om te trachten het waanzinnige karakter van die holocaust een 'prettiger' aanzien te geven, en dat vind ik geen kosjere zaak. Omdat er niets prettigs was aan de holocaust, of er nou 100.000 joden in de gaskamers zijn omgekomen, of 10 miljoen.

La Bailaora | 18-04-11 | 12:43

Deze meneer De Kreek heeft volgens mij alle denkbare schroefjes los zitten. De man zit vol waandenkbeelden, leuke kluif voor een psychiater...

Reykjavik | 18-04-11 | 12:42

Wat mij nou cool lijkt is als Wilders in deze zaak ineens achter de beklaagde opduikt op de tribune.

ViagraFalls | 18-04-11 | 12:39

@seven | 18-04-11 | 12:18: het is allemaal onderdeel van die ingewikkelde pathologie. Compleet gefixeerd. Antisociale persoonlijkheid, narcisisme, theatraal, schizotypisch, de impulsbeheersing lijkt gemankeerd, , voelt zich in grote mate verantwoordelijk voor het aan de kaak stellen van "onrecht". De man heeft een missie. In combinatie met het voorgaande een vrij beangstigende combinatie. Denk dat dat "beseffen" niet spontaan gaat gebeuren.

Snikkeldrift | 18-04-11 | 12:37

NoMinister | 18-04-11 | 12:18
Er is altijd geleerd dat er 6 miljoen joden zijn vermoord door de nazi's waarvan 4 en een half miljoen in auschwitz. Vanuit auschwitz zelf is dat cijfer van 4 en een half miljoen door de jaren heen steeds lager bijgesteld naar op dit moment 1.3 miljoen. Indien het aantal nog steeds op 6 miljoen blijft staan zou ik graag willen weten waar dan die die 3.2 miljoen gestorven is, die in eerste instantie in auschwitz de dood vonden en later toch niet.

Even voor de extra duidelijkheid, de duitsers zelf hadden geregistreerd dat het 300.000/ 400.000 waren in auschwitz en in de eerste auschwitz proces spraken de aanklagers zelf ook over 300.000. De gegevens van het rode kruis worden niet naar buiten gebracht. Studie over de herkomst van de mogelijke slachtoffers is onmogenlijk aangezien het opvragen van dergelijke gegevens je al in bijzonder troebel water brengt.

Even voor de duidelijkheid ( en om er voor te zorgen dat ik niet vervolgd wordt) Ik ben het met de wiskundige berekening eens dat 4.5 +1.5= 6 miljoen, maar ook dat 1.3+1.5= 6 miljoen.

repulse | 18-04-11 | 12:34

Ik mag toch aannemen dat Rutger deze idioot alleen nog maar benaderd met een bullitproof-vest aan? Dat deze gast een slachtoffer gaat maken is een kwestie van tijd..........

Bulletje Bloedworst | 18-04-11 | 12:31

repulse | 18-04-11 | 12:20 | + 0 -
ja, dat weet ik, maar daar ben ik een fel tegenstander van. Niets moet taboe zijn om over te praten.

La Bailaora | 18-04-11 | 12:29

NoMinister | 18-04-11 | 12:18
Ik vergeet natuurlijk dat er misschien wel meer pannekoeken rondlopen dan normale mensen.

Ook op mijn werk denk ik soms van hoe het kan dat mensen waarvan je denkt dat ze 'normaal' zijn zoveel onzin en shit kunnen uitkramen.

Geloof me, ik heb op bepaalde momenten weinig geloof in de mensheid.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:22

Bos Hout | 18-04-11 | 12:05

Je bent een faalhazende pseudo-denker.

Nomina odiosa sunt | 18-04-11 | 12:21

La Bailaora | 18-04-11 | 12:14
Wist jij dat er straf op staat om een discussie te voeren over de holocaust?
Als er iemand pro-israel is en pro- joods dan ben ik het wel, toch zijn er een aantal dingen binnen het gehele verhaal die onmogelijk zijn, maar een discussie er over voeren mag niet..

repulse | 18-04-11 | 12:20

vetkleppert | 18-04-11 | 12:17
Daarom moet er serieus naar deze debiel worden gekeken inderdaad. Hij moet aan een soort reintergratie project meedoen. Wat medicijnen nemen. Etc.

Maar niet doorgaan op de weg die hij nu volgt. Op een gegeven moment raakt hij een boom ofzo (figuurlijk)

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:19

Toch blijft het apart dat er een stuk minder over die 20 miljoen dode Russen wordt gesproken.

Superior Bastard | 18-04-11 | 12:19

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:06

Ik ga even wat brainstormen:

> Je hebt een teringhekel aan Joodse mensen (bijvoorbeeld omdat je eigen looservolk er vlak naast woont en niets presteert behalve ellende produceert)

> Je wilt aandacht.

> Je wilt mensen shockeren.

> Je hebt het gehad met alles wat mensen maar aannemen van anderen, maar hebt zelf wel een geloof aangenomen: namelijk dat de holocaust niet heeft plaatsgvonden. Gaat vaak samen met aandacht zoeken en willen shockeren.

> Je vindt waarheidsvinding iets voor mietjes. De waarheid bestaat niet en je hebt eigenlijk een hekel aan Joden, maar kan dat niet onderbouwen. Dan maar kwetsen, negeren en bagataliseren van Joods leed. Kun je ze toch nog raken.

Ach, er is zoveel mogelijk en in een gefrustreerde, slecht geinformeerde wereld vol met geloof en conflict, moet je niet heel vreemd opkijken als de waarheid minder ontzag inboezemt dan voorheen.

NoMinister | 18-04-11 | 12:18

Snikkeldrift | 18-04-11 | 12:10
Ondertussen èerder vandaag op radio1. Mensen zoals Tristan hebben vaak een jaren of maandenlange aanlooptijd nodig voor ze tot hun daad kunnen komen. Het is net slowly 'falling down'. Zo'n de Kreek zou toch moeten beseffen dat iedereen allang weet dat de redenen voor bv de Irak inval onjuist waren? Wat wil hij nou nog meer? Bush en Balk vervolgen omdat ze onjuiste intel hadden? Sure, alsof dat ooit gaat gebeuren. Let it go.

seven | 18-04-11 | 12:18

@NoMinister | 18-04-11 | 12:13
Als zo'n figuur 40 uur per week zou werken, zou dat al een hoop zieke breindiarree schelen. Maar dat geldt niet alleen voor deze engerd.

vetkleppert | 18-04-11 | 12:17

blikjegrolsch | 18-04-11 | 12:13
Misschien gebeurt het ook onbewust en kunnen mensen het misschien psychisch niet eens aan; de gedachte dat het allemaal echt gebeurt is. Want ga maar eens rustig zitten en beseffen wat er daadwerkelijk gebeurt is.

Het is net zo onvoorstelbaar als te beseffen hoe groot het heelal is. Dat kun je niet aan.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:16

Bos Hout | 18-04-11 | 11:48
Eens met bos, niet met edit.

repulse | 18-04-11 | 12:14

Hier ook zo.

Horror Skopie | 18-04-11 | 12:15

Bos Hout | 18-04-11 | 11:48
Eens met bos, niet met edit.

repulse | 18-04-11 | 12:14

blikjegrolsch | 18-04-11 | 12:07 | + 0 -
wist jij dat holocaust-ontkenning vooral binnen islamitische kringen bonton is?

La Bailaora | 18-04-11 | 12:14

vetkleppert | 18-04-11 | 11:14

Deze of gene linkse tiet met uitkering of subsidieslurper. Kan me niet anders voorstellen.

En als je gratis geld hebt, gefrustreerd bent en enige juridische kennis hebt, dan ben je een machtige partij in 0031. Met de huidige wetten, pliessie, OM en rechterlijke macht.

NoMinister | 18-04-11 | 12:13

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:11
Precies, dat is dus het grote probleem. Je moet uitkijken dat er dingen worden goedgepraat en dat gebeurt op deze manier dus heel snel.

blikjegrolsch | 18-04-11 | 12:13

Snikkeldrift | 18-04-11 | 12:10
Interessante comment, maar gebruik de volgende keer niet allerlei afkortingen ;)

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:12

Guttegut zeg, GS, waar zijn jullie mee bezig? Neem nog een koppie koffie en relax. Het is niet alleen voor jullie maandag.

Horror Skopie | 18-04-11 | 12:12

@Bos Hout | 18-04-11 | 12:05
"History never lies"
The winner writes the history

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:12

blikjegrolsch | 18-04-11 | 12:07
Dat ben ik met je eens. Ik moet hier even over nadenken. Ik snap de gedachte dat men exact wil weten hoeveel er gestorven zijn, maar ik hoor een soort van goedpraterij er doorheen.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:11

Heeft die beste man eigenlijk ook een normale baan?

Ik eis een t-shirt voor het aanhoren van dat zwamverhaal. Zelfs mijn ex op de voicemail praat nog minder onzin.

Wekkerradio | 18-04-11 | 12:10

Je wordt niet beledigd, je laat je beledigen. Allemaal subjectief. Onwelgevallige meningen kan je niet bij wet uitbannen. Deze vol-idioot is wel een bijzonder exotische mengelmoes van DSM-classificaties trouwens. Ben beroepshalve vrij aardig thuis in de psychiatrie, maar waar je bij deze vogel moet beginnen... Ben benieuwd naar een Mesdag- of PBC-rapportje. Die mail is... verontrustend... maar op een morbide manier ook weer verdomd interessant. Raaskallende figuren heb je overal maar zou me er niet prettig bij voelen om een dergelijk epistel van deze clown in de mailbox te ontvangen. Ik zou er ook aangifte van doen en hem zeker mijn rug niet toekeren. De hele toon doet vermoeden dat de Kreek someday, somewhere de daad bij het woord gaat voegen. Tijd voor een RM en verplichte behandeling.

Snikkeldrift | 18-04-11 | 12:10

@chop46 | 18-04-11 | 12:01
Da's een moeilijke.
Levenslang is tot je dood gaat.
Dood is voor eeuwig.
Dus levenslang dood zou dan eeuwig leven zijn, of zo iets.
[/kreek modus off]

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:09

Aan het gas leggen...

jonneke | 18-04-11 | 12:08

seven | 18-04-11 | 12:05
Precies; Oooh ze zijn niet gestorven in de gaskamers. Het was gewoon de tyfus.

Zie je wel dat het allemaal meeviel? Pfff

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:08

@ quasiintellect | 18-04-11 | 12:03
Het was een een tendentieuze kudtaflevering, maar zelfs al ontdoen je het van al die SBS6 sensatiebelustheid dan blijft er maar 1 conclusie over: er is een ernstig prioriteiten probleem bij de politie.

Harry Turtle | 18-04-11 | 12:07

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:59
Dat is meer het idee van De Kreek en andere antisemieten. Een andere optie is om de moslims de schuld te geven, daar zijn ze op bepaalde domrechtse sites vooral heel goed in.

Over het algemeen wordt de holocaust vooral ontkend op wetenschappelijke gronden: er is te weinig bewijs dat het exact om 6 miljoen gaat, er zou geen bewijs zijn van gaskamers, er staat kennelijk niks op papieren van de nazi's die een vernietigingsbeleid zouden kunnen bevestigen, Hitler heeft nooit over systematische vernietiging gesproken, dat soort zaken.

Soms houdt dit inderdaad stand, soms blijkt het eenvoudig te verwerpen. Alleen dankzij onze anti-holocaustontkenwetten is het onmogelijk onderzoek te doen en zuivere wetenschap te bedrijven en dat maakt het inderdaad wel een beetje jammer. Want dat hoort nu eenmaal bij wetenschap. Het is toch niet zo'n heel raar idee om tot een exact slachtofferaantal te komen, of het hudige ten minste volledig te onderbouwen? Het blijft namelijk historische wetenschap en dat is niet bepaald een exacte wetenschap.

Maar echte ontkenners (het soort dat met droge ogen beweert dat er "slechts een paar duizend criminelen zijn omgekomen") zijn er niet zoveel of het zijn neo-nazi en ander volk dat vooral wil ontkennen om hun eigen straatje schoon te vegen.

Het zijn toch vooral wetenschappelijke revisionisten die het niet perse kwaad bedoelen maar soms al te hard worden aangepakt voor hun onderzoeken.

blikjegrolsch | 18-04-11 | 12:07

@Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:03
Het moet wel een rubberen bal zijn.
Tenminste als ik mijn hond mag geloven.

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:06

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:51
Volgens mij zijn er wel meer dan 6 miljoen mensen gedood in WO II. Veel meer..

Superior Bastard | 18-04-11 | 12:06

NoMinister | 18-04-11 | 12:03
Ik heb zijn voicemail beluisterd. Maar ik bedoelde eigenlijk meer de ontkenning in het algemeen.

Ik snap zoiets niet. Waarom doen mensen dat?

Ik ben niet goedgelovig. En ik snap dat mensen in en in slecht kunnen zijn.

Maar de bewijzen zijn zo duidelijk. Hoe kun je zoiets negeren?

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:06

Bos Hout | 18-04-11 | 11:48
Wat ik vooral gelezen heb van eerdere ontkenners is dat ze bv (per ongeluk of opzettelijk) een foutieve voorstelling van de algemeen geaccepteerde historie nemen (strawmen) en die daarna aanvallen. Zo komt de bewering van 6mln gestorven in gaskamers wat logistiek niet zou kunnen vaak terug, in de historie wordt dit echter nergens beweerd, velen stierven immers ook in werkkampen en door ziektes en uithongering tijdens gevangenschap. De gaskamers is slechts een deel vd 6m.

seven | 18-04-11 | 12:05

- Edit: conclusie boekwerk: "Is the United States Ruled by a Dictatorial Elite?" Ja, de illuminati natuurlijk!1!!11!!. En dan nu een ban zodat je in alle rust wat aluminiumfolie kunt uitzoeken. -

Bos Hout | 18-04-11 | 12:05

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:01 |
Yup, het is geen rubberen bal.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 12:03

ja en pak meteen de surinaamse moordenaar op waar P. de Vries het gisteren over had. Orde op zaken en doorpakken.

quasiintellect | 18-04-11 | 12:03

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:59

Beluister zijn voicemail maar.

Volgens mij zegt hij dingen in de trant van dat Zionistische Joden een Holocaust nodig hadden teneinde het tijdperk in te luiden dat Joden een eigen staat kregen en daar dus gebaat bij waren.

Dat Joden zowel WO1 gefinancierd hadden als WO2 en dat Amerikaanse Joden dit deden om die Holocaust te veroorzaken.

Als ik het allemaal goed begrijp hoor! Ik denk namelijk dat hij los van wat dan ook gewoon knettergek is als persoon, maar toch wil ik hem dan graag wel correct weergeven.

Ik dus dat hij een zeer a-typische holocaust ontkenner is. Hij ontkent de Holocaust niet, maar geeft de Joden er zelf de schuld van.

Zo denk ik het te mogen begrijpen, maar beluister meneer zelf maar. Dan heb je denk ik gegeten en gedronken.

NoMinister | 18-04-11 | 12:03

Mannen met rugzakjes zijn gek. Allemaal.

ZDEV | 18-04-11 | 12:01

Zou levenslange doodstraf iets zijn?

chop46 | 18-04-11 | 12:01

Ik oppassen zou maar Pritt. De Kreek jouw helemaal slopen gaat. Gevaarlijk man hij wel zijn, ik denk...

Kobus Kloothamer | 18-04-11 | 12:01

@Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:49
Bestaat de maan dan echt?
Dat meen je niet

Che_cuevara | 18-04-11 | 12:01

Nou verrek, ik had het eigenlijk nooit zo bekeken, privaat persoon, zionisme en zo, maar hij heeft echt gewoon dik vet gelijk. NOT. Wat een sublieme mongeaul. Wat een geweldig zelf-gebrek door te oreren tegen een antwoordapparaat. Moet haast wel uit zijn bek stinken!
Pritt bedreigen is natuurlijk +1, Pritt email forwarden naar GS -1.

Fred Janssen | 18-04-11 | 12:01

Het zout in de PAP !Jeroen de Kreek !
J.P. de gewezen M.P. moet natuurlijk in alle rust staatsgeheimen kunnen koppelen aan de strategie van zijn nieuwe werkgever.Met rust laten dat gereformeerde rukkertje .

Ratzing. | 18-04-11 | 12:00

NoMinister | 18-04-11 | 11:57
Dus als ik het goed begrijp hebben de ultraorthodoxe joden het zelf gewild? En Adolf Hitler meegeholpen aan het vermoorden van 'gematigde' joden, om zo hun eigen staat te richten.

Althans, dat is het idee van holocaust ontkenners?

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:59

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:53

Hij ontkent het niet hoor, als ik het goed begrijp, maar zegt alleen () 'zelf gedaan!'.

Om tot een eigen staat te komen moest er een Holocaust zijn, en die kwam er. Alle Joden blij! Aldus JdK, a;s ik zijn voicemail goed begrijp.

Ik weet eerlijk gezegd niet of je hier nu vrolijker van wordt, maar ik wilde het je toch even melden.

NoMinister | 18-04-11 | 11:57

Moet je eigenlijk een beledigde jood zijn om je bij de benadeelde partij te voegen? *geen idee heeft*

Canis Spurcus | 18-04-11 | 11:57

De rechtstaat is al eerder overleden, tijdens het arresteren van Nekschot.

maraboe | 18-04-11 | 11:57

Bos Hout | 18-04-11 | 11:53 |
Ja, ik heb het ook wel eens gelezen, dat het er geen zes miljoen waren, maar 4..

Althans, dat zeggen ze. Ik snap het niet.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:54

Het elfde gebod: jij zal niet met mij sollen.

O ja, en de Joden hebben de Jodenhaat als onderdeel van een politieke campagne zelfs bevorderd en hebben zelf - grotendeels of geheel ontging mij even - gezorgd dat er 6 miljoen Joden zijn vermoord in WO2.

Zionistische Joden hebben de Jodenhaat sinds ergens 19e eeuw aangewakkerd. Daarvoor was het non-existent denk ik, als de wereld according to Jeroen de Kreek al bestond natuurlijk.

Eerlijk gezegd is het meer de woordkeuze, intonatie en de zinsbouw dat deze man het predikaat 'vliegtuig' van mij doet krijgen. De rest klinkt onzinnig maar is slechts een gevolg van.

Kan deze man heel snel hulp krijgen? En weggehouden worden van mensen die zich hier - voor mijn gevoel 100% terecht - bedreigd door voelen? Dank u!

NoMinister | 18-04-11 | 11:54

Hoe is het eigenlijk ontstaan, de holocaust ontkenning? Ik word er gewoon naar van.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:53

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:51
Over dat aantal heeft de Poolse regering eind jaren tachtig een uitspraak gedaan. Die uitspraak is openbaar en heb ik een keer op GS naar gelinkt. Werd niet gewaardeerd, dus laat ik het nu maar.

- Edit: goed idee. Laat dat inderdaad maar. -

Bos Hout | 18-04-11 | 11:53

seven | 18-04-11 | 11:48
Onbegrijpelijk

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:51

Heel bijzonder inderdaad, dat het aanpakken van deze gek zolang duurt, en dat hij in de rechtszaal achter Wilders en Jansen kon aanschuiven. Je zou er bijna iets van gaan denken. Je kan in NL tenslotte inderdaad al voor cartoons uit je bed gelicht worden.

sjongejonge123 | 18-04-11 | 11:51

Bos Hout | 18-04-11 | 11:48
Oh, er zullen best wat haken en ogen aan wat er allemaal is gebeurt in de 2e wereldoorlog.

Maar ga dat niet gebruiken om de aandacht af te zwakken van waar het om gaat : 6 miljoen mensen dood.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:51

Als die staatsdebiel de kreek zo goed de holocoast kan ontkennen,wil hij mij vast uitleggen waar mijn opa gebleven is destijds. denk persoonlijk van niet.
man man man

trekvogul | 18-04-11 | 11:49

Dit is wel grappig; De man van deze site betwist op dezelfde manier als holocaust ontkenners waarom de maan niet bestaat: www.revisionism.nl/Moon/The-Mad-Revisi...

Het is humoristisch bedoeld. Moest er in ene aan denken.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:49

Ik ken de man niet en weet ook niet wat hij alemaal zegt.
Wat ik wel weet is dat wat zelfstudie naar de voorbereidingen van WW2, met name financieel (wie financierde Hitler?), je een aardig ander - en soms 180 graden omgekeerd - beeld oplevert van dat wat je op school is geleerd.
'Follow the money' is het devies als je zaken echt wil begrijpen. Geromantiseerde oorlogsfilms kijken niet echt.

- Edit: frontaal gestoord, dat ben je. -

Bos Hout | 18-04-11 | 11:48

Hoe komt zo'n eerder al veroordeelde gek (zie bv mail) überhaupt in de rechtszaal bij Geert Wilders? Hoopte ze soms op een Volkert 2.0?

seven | 18-04-11 | 11:48

Jeroen de Kreek in een eSPee of D66 shirt...... dat zou mooi zijn.....

woefdrammer | 18-04-11 | 11:47

boekenbox | 18-04-11 | 11:42
die gestoorde twitteraars moeten ze idd wel aanpakken.

La Bailaora | 18-04-11 | 11:46

Misselijk makende mafkees 1e klas! *Twilight Zone tune neuried*

Haagse Muts | 18-04-11 | 11:45

Montgomery Burns | 18-04-11 | 11:42
Konden we ze dat maar letterlijk laten doen: In de stront laten zakken.

Beton er overheen, en parkeergelegenheid er van laten maken.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:45

Ook zieke vruchten mogen hun mening ventileren.
Maar ik denk niet dat je websites vol ziek gal online moet laten staan, met het risico dat andere potentiële aluhoedjes zich ermee vergiftigen.

vetkleppert | 18-04-11 | 11:44

Horror Skopie | 18-04-11 | 11:39
Dreigen met geweld is geen mening, maar puur geweld.

seven | 18-04-11 | 11:43

Die e-mail is echt hilarisch.
Dat je zo iemand nog serieus neemt.
En waarom wordt die brave man niet eens behandeld, lijkt mij erg hard nodig.

Che_cuevara | 18-04-11 | 11:42

Die e-mail aan Pritt lijkt wel een gangstah rap. LOL.

Superior Bastard | 18-04-11 | 11:42

Gevaarlijke vent. Is eigenlijk verbazingwekkend dat hij op dit moment nog vrij mag rondlopen. Hij had zijn strafzaak in de cel moeten afwachten.

defjem | 18-04-11 | 11:42

@Nacho_Vidal
De media zijn immer in de weer om het op sensatie beluste klootjesvolk te bedienen om zodoende ze geld af te troggelen. Niks mis met het laatste maar het heeft als nadeel dat psychoten maar ook schietnegerts onverdiend aandacht krijgen. Dat ze allemaal maar in de stront mogen zakken.

Montgomery Burns | 18-04-11 | 11:42

Hoezo daadkrachtig optreden in het geval van twitterdreigementen? Ik zie op twitter.com/doodsbedreiging inmiddels ruim meer dan 800 dreigertjes staan. Ongeveer 1% ervan is opgepakt. Okee het is bijna net zo'n hoog percentage als het aantal opgeloste misdrijven, maar daadkrachtig optreden kan ik het niet noemen.

boekenbox | 18-04-11 | 11:42

- Edit: Klopt... -

Horror Skopie | 18-04-11 | 11:39

ps De haat richting Balk komt ws omdat hij in 2003 (na 3 jaar procederen) de website regering.nl moest afstaan?

seven | 18-04-11 | 11:36

Seau. Één t-shirt en een doos Advil aub...

Yogie | 18-04-11 | 11:36

Hetzuur.nl staat te roken!

necrosis | 18-04-11 | 11:35

Dat mailtje leest lekker weg zeg. Alsof Dijkshoorn het geschreven heeft in zijn Kouwes-tijd. Man man man.

BeunDeHaas | 18-04-11 | 11:35

Interessant wellicht om te kijken waar hij van het padje raakte.
Er is recent geknoeid in de wiki en als reden opgegeven dat ziekte z'n advo registratie bij het tablau is doorgehaald, maar waarschijnlijk komt dit gewoon door de veroordeling van bedreiging Balk in 2007.

Verder zijn kenmerken van aluhoudjesgedrag aanwezig. Obsessie met oude historische feiten die hij niet wil aannemen. 'Het MDI noemt de drie websites momenteel de grootste bron van jodenhaat op het Nederlandse deel van het internet.'

seven | 18-04-11 | 11:34

Koel, een openbare rechtzaak? Wie gaat er mee aapje kijken? :P

Goatrider | 18-04-11 | 11:34

Oppakken, sederen en onder curatele stellen. Iets zegt mij dat hij het uiteindelijk niet bij woorden laat.

Superior Bastard | 18-04-11 | 11:34

Montgomery Burns | 18-04-11 | 11:30
Omdat het sensatie is. Maar ik ben het met je eens. Ze moeten hem gewoon opnemen. Deze man heeft hulp nodig. Misschien wat anti-psychotica geven. Psychologische hulp bieden. Wat geschiedenis lesjes geven.

Maar wel allemaal achter de coulissen, niet in het openbaar.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:33

buitenstebuiten | 18-04-11 | 11:25 |
Nog niet, nee. Je zou kunnen zeggen dat GS en PowNews een puik staaltje geestelijke gezondheidszorg afleveren. Immers, zonder aandacht zijn dergelijke radicalen stukken gevaarlijker.

dopinie | 18-04-11 | 11:32


Groepsbeledigen... Ik mag toch hopen dat de rechter die rechtsfart meteen abknallt zodra die in een OM-strafeis opduikt. Want wie bepaalt dan hoe of er wat voor welke groep beledigend is?
Weet je wat pas beledigend is voor een heeeeuuule grote groep Nederlanders? Dat de het in 0031 niet meer zo is dat je bij meerderheid van stemmen kan regeren. Nee, daarvoor zijn pak'm beet 25 zetels genoeg. Want dat is de omvang van de groep die voorheen als de 'zwevende kiezer" bekend werd. En waarnaar de vroegere meerderheidspartijen nu in blinde paniek hun oren maar wat graag laten hangen...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 11:32

Psychiatrisch patient, knettergek die gozer, zijn mails en weblogs zijn bij vlagen hilarisch. Is hij toevallig lid van schietvereniging?.

Gifkikker | 18-04-11 | 11:32

Zeg eens eerlijk jongens, die e-mail die zogenaamd van hem komt, die is gewoon getikt door Wim Heitinga, toch?

An die ARBEIT | 18-04-11 | 11:31

Waarom toch al die aandacht voor zulke nobody's ? Waarom ?

Montgomery Burns | 18-04-11 | 11:30

Als je er zo over nadenkt en die voicemail van hem beluisterd bekruipt mij het gevoel van: Wat doe je eigenlijk met je leven?

Die man is gewoon helemaal gestoord. Waarom gaat hij niet gewoon fisten, of iets anders waarmee hij andere mensen niet lastig kan vallen.

Hij doet mensen alleen maar pijn. Maar hierdoor krijgt hij wel wat hij wil: aandacht.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:30

Groepsbeledigen... Is dat een soort verbale gangbang? Of verbaal gangbangen, qua nemen en geven? Of is het meer een vorm van groepseqs? Of gaat het over het in vereniging uiten van een gelijkluidende belediging? Want is dat het geval, dan kan vast nog wel dit seizoen nog het eerste kwetsbrulkoor een voetbalstadion uitgejorist worden.

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 11:30

Dit soort gekken zijn een gevaar voor de samenleving, van die 4 maanden heeft ie niets geleerd.

BTW hoe is het met volkert? is die al vrij?

peetd2 | 18-04-11 | 11:28

Dat mailtje naar Pritt zegt al genoeg; die gozer is volledig van het psychische pad gepleurd.
Medication dude. Fucking. Take. It.

Biff Eagleburger | 18-04-11 | 11:27

@ redactie & OT

Doe eens aanpassen die poll, mijn sla staat er niet tussen.

plaspop | 18-04-11 | 11:27

Jeroen de Kreek is de dorpsgek van heel NL. Niet te verwarren met de hofnar van NL Johan Vlemmix. Minder dreigend, maar minstens zo irritant.

Pastor Sippenhaft | 18-04-11 | 11:26

Ik zie heel veel blabla, maar hij doet niet zo veel, op wat roepen, schelden en dansen na.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 11:25

Zou maar oppassen met zo'n gek. Voor je het weet gaat hij over tot daden.

Maargoed, dan kunnen we wel met zijn allen achteraf rustig zeggen: Zie je nou wel.

Nacho_Vidal | 18-04-11 | 11:24

Is deze gast ook al onderzocht in het Pieter Baan Centrum?
Wellicht handig gezien zijn psychose.

Mogen daar ook camera's bij? Ik vermaak me de laatste tijd kostelijk met die live-streams vanuit de Rechtbank.

dopinie | 18-04-11 | 11:23

Het is wat rara zegt, de man is zo gek als een deur.

Pillen en opsluiten.

Niet naar luisteren.

verfsmijter | 18-04-11 | 11:23

@blikjegrolsch | 18-04-11 | 11:21
Kan u niet zorgen voor een baan alhier?

Zeeschuimer | 18-04-11 | 11:23

@vetkleppert ik denk van jou belastingcentjes via 1 of andere stichting die subsidie krijgt

Neemhetserieus | 18-04-11 | 11:22

Jan Molendijk in het kwadraat?

Conan de Rabarber | 18-04-11 | 11:22

Walgelijk figuur, maar vrijheid van meningsuiting geldt ook voor hem. Dus vrijspreken en afschaffen die onzinwet.

plaspop | 18-04-11 | 11:21

Oh ja, lol @ balkjeoppica. Dat gaat het helemaal worden :)

De Stramme Kabouter | 18-04-11 | 11:21

Jeroen de Kreek leeft dus van EEN UITKERING!

blikjegrolsch | 18-04-11 | 11:21

'De Joodse intelligentsia hebben de holocaust zelf georganiseerd.'
Is niet genoeg voor vervolging, ook vind ik in de link geen directe bedreigingen. Hoe eng ik dit mannetje ook vind, dit valt binnen de "vrijheid van meningsuiting".

Alleen rechtstreekse bedreigingen en oproepen tot geweld moet aanleiding zijn tot vervolging. Maar belediging en aanzetten tot haat niet.

La Bailaora | 18-04-11 | 11:20

Mijn achternaam als scheldwoord gebruiken? Wat denkt die Kreek wel? Lekker lezend emailtje trouwens. Hoort die vent niet in een TBS kliniek?

jan-lul-de-behanger | 18-04-11 | 11:20

Geen T-shirt voor mij.

defjem | 18-04-11 | 11:20

So you think you can dance...?

De Stramme Kabouter | 18-04-11 | 11:20

Het zou een goed idee zijn om mensen als Jeroen de Kreek te verplichten om dagelijks een goede dosis antipsychotica te slikken.

rara | 18-04-11 | 11:19

die webzijde van hem is ook niet mis..(link in het pownews stukkie)

ed.. | 18-04-11 | 11:18

Haha ... jullie verwachten toch niet echt iets van de Nederlandse justitie, of wel?

James Lastig | 18-04-11 | 11:17

Groepsbeledigen. Gaat het helemaal worden in 2011...

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 11:17

Waar leeft die zieke vrucht eigenlijk van?

vetkleppert | 18-04-11 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken