Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mall shooting Alphen juist 'zeer begrijpelijk'

ikbentotaalonbekend.jpg Snapt iedereen nu eindelijk hoe Tristan de gristelijk-psychotische Modern-Warfare-PVV'ert tot het besluit kwam om een paar wapens op onschuldige mensen leeg te knallen in een winkelcentrum? Niet? Tssss. Dan begrijpen jullie er ook niks van. Wacht, we vragen het even aan iemand die er aantoonbaar verstand van heeft. Aan het woord is literatuurwetenschapper Anton Abraham. In NRC Next legt hij uit dat de kogelregen in Alphen heel erg logisch is. U moet weten, het hedendaags mentaal kolonialisme vormt nog altijd een groot probleem. Al die Surinamers, Marokkanen en Turken in Opsporing Verzocht, daar wordt u alleen maar nog racistischer van. En dat terwijl Nederland vol zit met spierwitte, zuipende, criminele, drugspuitende, asociale, hufternederlanders. Terwijl Justitie in ons door en door xenofobe land elke dag druk is onschuldige buitenlanders lastig te vallen, spaarde "paar kilometer verderop een gezonde Hollandse jongen munitie op om daarmee winkelpubliek overhoop te knallen". Snapt u het nu? Die Tristan was niet knettergek maar zat juist hartstikke lekker in zijn vel. En u bent allemaal een nare buitenlandhater. Kloteblanken! Aldus deskundoloog Abraham. Zo, probleem opgelost. Het complete artikel (met een door NRC aangepaste kop) staat HIER. Weer een ander totaal irrelevante fopdeskundige zegt er dit van.

Reaguursels

Inloggen

onjuist-oorzakelijk verband FTW!

JeSuisUnCroissant | 14-04-11 | 10:01

-weggejorist en opgerot-

grandi banana | 13-04-11 | 16:56

Ja, zo zit er in iedere nederlander een psychopaat. Wie heeft er nou nooit de neiging om een langslopende spin deaud te trappen.

DrVonGewauwel | 13-04-11 | 16:30

Geheel in lijn met het artikel van J. Quid over moraalfuckers begint Yvette haar betoog met: Nou nou nou... Dat zijn er zelfs 3 ipv 2! Een date met Yvette, iemand?

DeBokIsLos | 13-04-11 | 11:59

Tristan was inderdaad geen moslim.

Theodoros | 13-04-11 | 11:38

wat een sufferd die gozer

Fubar88 | 13-04-11 | 10:49

Is dit nu een gevallletje 'inteelt' of eerder 'bezwangeren na houdbaarheidsdatum'?

Schizofuk | 13-04-11 | 10:43

Er zijn genoeg gekken die gevaarlijk zijn. Maar die krijgen niet allemaal de ruimte om hun mening te verspreiden.

NRC next is dus een medium die dat hier wel doet. Exit NRC next...

NoMinister | 13-04-11 | 10:38

NRC lezers zijn tuig, allemaal.

skinner | 13-04-11 | 08:57

Die Blogger heeft gewoon gelijk. Blanke autochtone Nederlanders zijn maar al te vaak van het niveautje tuig. Zijn ze ook vaak trots op, maar zijn te dom om de link te leggen tussen hun eigen gedrag en dat van een "tuig-allochtoon". Ik ken zoveel Hollanders die zich gedragen als crimineel, maar niet beseffen dat ze zich juist gedragen als diegenen die ze in hun hoofd hebben gemarkeerd als "de schuldige van alle ellende in Nederland". Proest. Hypocrisie ten top. Tuig is tuig.

coolnation | 13-04-11 | 08:55

.. ik voel plaatsvervangende schaamte als ik het (bijna) gejuich lees van linkse menschen, die met deze schietpartij al hun vooroordelen willen bevestigen.
Ik bedoel: dit is een uitzonderlijke ernstig "incident", maar Nederland kent bijna dagelijks wel een of meerdere schietpartijen, waar zelfs de meest fantasierijke wereldverbeteraar geen PVV etiket op kan plakken.
Integendeel.

Jan Passant mk2 | 13-04-11 | 08:48

Ik kan me niet herinneren dat er geroepen werd dat "blanken" beter en minder crimineel zouden zijn dan "zwarten" of "bruinen" (behalve misschien door de Constant Kustersen van deze wereld). Dus de meneer van NRC Next zit gewoon slap te lullen. Wat wél ontbreekt bij "de blanken" is het constante downplayen van eventueel gepleegde misdaden, wat je bij andere couleuren wel vaker meemaakt....

Aktivist | 13-04-11 | 08:27

Kijk maar uit, dat je mag helemaal niet zeggen dat je het begrijpt, voor je het weet wordt je gearresteerd.
"In Katwijk werd een 49-jarige man gearresteerd. Hij riep op het gemeentehuis dat hij kon begrijpen dat 'mensen met een mitrailleur langskomen'."

* | 13-04-11 | 08:20

... En jaren later is het nog steeds wennen aan de melkertbanen..

Dulf | 13-04-11 | 08:14

@drivebyguy | 13-04-11 | 01:54 |
Waarvan hoeveel moslims?

insemismeer | 13-04-11 | 07:55

Mwah; Overheid, Maatschappij en de Media doen een aardige duit in de zak(ja... OMO!...), om eens goed van god los te kunnen gaan op de plaatselijke bevolking.
Het doel heiligt de middelen, maar als een overheid het doet is het gezegend.
Heel apart...

insemismeer | 13-04-11 | 07:54

Hmmm, als we even naar de afgelopen 7 jaar in NL kijken; 1 Moslimextremist heeft 1 persoon vermoord, 2 Christenen/PVV'ers/Extreem-rechtsen hebben in totaal 14 mensen vermoord ...

drivebyguy | 13-04-11 | 01:54

Ja, iedere blanke is een potentieel massamoordenaar. Er is voor niets is een excuus om ontschuldige mensen dood te schieten, ookal ben je blank, zwart, paars of groen.

Slappe NRC "JOELLIE ZIJN RACISTIES!" geroep weer.

Pisvlucht-Airlines | 13-04-11 | 01:09

leuk en aardig dit artikel, maar de schrijver lijkt te vergeten dat de misdaadcijfers wel degelijk aantonen dat Marokkanen en Surinamers vaker crimineel gedrag vertonen. Als je het mij vraagt komt dit inderdaad door cultuur en omgeving waarin zij opgroeien. Ze groeien op in achterstandswijken waar ze de hele dag over straat slenteren. Hun moeders hebben geen gezag over ze (want mannen zijn de baas) en zo worden ze opgevoed door de straat. Hier komen ze in aanraking komen in aanraking met oudere jongens die de stap naar de criminaliteit al hebben gemaakt. nadat dit traject is doorlopen heb je een slecht opgevoed kutmarokkaantje met een grote bek die mensen beroofd en deze neersteekt als ze hun geld niet geven. Dit is een goede vriend van me vorige maand overkomen, hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Natuurlijk zijn er ook genoeg nederlanders die het verkeerde pad op gaan. En er zitten natuurlijk ook altijd psychopaten tussen zoals Tristan die ongeacht hun opvoeding tot zulke daden in staat zijn. Maar het feit dat met name marokkanen vaker in de criminaliteit belanden is wel degenlijk een maatschappelijk probleem waar de in dit artikel beschreven nederlander zich terecht zorgen over maakt. Misschien is het een keer tijd om hier gericht wat aan te doen in plaats van dit constant te ontkennen en te roepen dat het allemaal wel meevalt(zoals de schrijver van dit artikel wederom doet).

baardzwijn | 13-04-11 | 00:47

Dhr. Bardo Ellens op zijn Twitter-account:

@sxedutch beetje loze tweet man.. enne; ik had je gebeld! ;) het nummer wat er staat is van me ma

Nog te arm om z'n telefoonrekening te betalen!

columnist | 13-04-11 | 00:40

Damn!! @grmblll | 12-04-11 | 23:45

Je bent me net voor.

Onderschepper | 13-04-11 | 00:03

Dit is echt een geniaal stukje, Brusselmans, die het veel beter uitlegt dan NRC Next:

tinyurl.com/43t9sx9

Onderschepper | 13-04-11 | 00:03

Het artikel geeft zo goed de realiteit aan. Alleen kneuzen ontgaat die. En natuurlijk de pvv reaguurders but that goes without saying... ofcourse.

verdonk-jugend | 13-04-11 | 00:02

Kudt, die gozer heeft ons door.

funkyd | 12-04-11 | 23:15

Interessant artikel.

Het gaat goed in op hoe het gepeupel op een dergelijke gebeurtenis reageert.

beurskrach | 12-04-11 | 22:49

@Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:41
Tja, kennelijk kan het hen niets schelen dat hun verhaal op die manier volstrekt ongeloofwaardig is...

my anal pony | 12-04-11 | 22:45

Literatuurwetenschapper ??? Mensen met zo`n kronkel in hun hoofd komen helaas bij alle rassen voor, en hebben niets te maken met slechte opvoeding of zoiets.
In andere landen is alleen vaak een heel land het winkelcentrum, en heten de Tristans.... Dictators of buikbommers.....

Frimu2 | 12-04-11 | 22:31

iedereen een mening. de een leegt zijn endeldarm in nrc next, de volgende op youtube en de rest in de reaguursels hier of daar. voel je niet beter dan die ander.
toon respect en medeleven met de alphenaren..
peace!

los molinos | 12-04-11 | 22:29

Ik las dat artikel anders. Namelijk dat hij aan de kaak stelt dat er veel naar scooter kleaudzakjes wordt gewezen die bijvoorbeeld sneeuwballen gooien. Terwijl Vd Vlis toch echt hors categorie is qua geweld. Interessant is idd de vraag als vdv geen blanke blauwogige PVV-er was geweest, maar een hakbar? Dan hadden er nu pantserwagens door alle steden gereden vermoed ik. Voor de goede orde: scooter kleaudzakjes en vdv kunnen allemaal ongezien de tyfus krijgen, begrijp me niet verkeerd. Alleen gaan we er gelijk mee om of niet wil hij (en ik) weten?

deropofderonder | 12-04-11 | 22:23

Als de actie van het sukkeltje v.d.Vlis iets met zijn stemgedrag te maken had, was hij wel naar een ander plekje gegaan dan de Ridderhof. Dus geen enkel verband te leggen. Dat moet die vette totaalidioot toch ook wel snappen.

Vindefin | 12-04-11 | 22:17

Zo zeg.. wat is dat blankroet een belachelijke website. Is die man wel helemaal 100%?

Brinkman | 12-04-11 | 22:08

Dus... Tristan is een boze negro??

Galaick | 12-04-11 | 22:07

Interessant artikel van Abraham.
-
Wellicht nu eens tijd om de aandacht op de autochtone bevolking te leggen...

Ahasveros | 12-04-11 | 21:54

Dhr Anton Abraham is de zoveelste deskundig die laat zien dat hij de samenleving wil veranderen in een schaakbord waarin hij de regels bepaalt.Waarin hij patronen schetst die zo logisch zijn dat kritiek onlogisch en vijandig lijkt.Waarin slachtoffers een theoretisch vakje krijgen en mee mogen spelen en daders de regels hun eigen regels maken omdat de samenleving onwetend is. En de toeschouwers de grote daders zijn die terecht gestraft worden met angsten waar ze door hun onwetendheid zelf om vragen.De zelfbenoemde elite zal verlossing brengen en het kwaad verjagen naar bibliotheken en podia waar de waarheid zal "herrijzen".En het publiek zieners als Abrahams zal moeten eren.En het liefst diep zal buigen als ze hun eigen kijk en denkbeelden opgeven, de eigen verantwoordelijkheid en begrip afgeven aan een overheid en elite die weet waar het heil ligt van de samenleving.De samenleving laat zich niet leiden door deze antieke denkbeelden en pseudo intellectuele stemmingsmakerij waarbij een drama als in Alphen aan den Rijn gewoon misbruikt wordt om een gelijk te bewijzen dat armoedig en kreupel is.

nadenkeniseenkunst | 12-04-11 | 21:44

@pius | 12-04-11 | 20:23
Mooie tegel, vooral deze viel op.
"Beschaving is slechts de jas van de barbaar"
Hoe treffend, bijna poetisch, legt deze uitspraak de vinger op de zere plek.
Helaas zal dit realisme bijna altijd naar een tweede plaats verbannen worden in de menselijke brein, omdat men geneigd is te vluchten in de warmte van burgelijkheid en huiselijkheid(Krachtmeester 20:39)
Maar of dat nu onze kracht is of gewoonweg de kop in het zand blijven steken voor alles wat wij niet begrijpen of willen begrijpen, blijft een open wond.

Nico Mudde | 12-04-11 | 21:43

Haragha | 12-04-11 | 20:25

We hadden het over die drie en die graaf was een held geweest. Maar nogmaals je wou een gradatie in ergheid bij die drie en daar blijf ik bij, alledrie koekoek.

marnalg | 12-04-11 | 21:25

Leaque of Morons | 12-04-11 | 20:27

Ok lieverd, ik ga even met je mee en vraag je een hele slimme vraag (je mag een dom antwoord geven hoor) Wie of wat bepaalt de balans? (goed nadenken nu voordat je antwoord geef hoor) Onbelans of balans is geen teken of bewust iets, het is een perceptie , misschien zelfs een mening (goh heb ik nou een antwoord gegeven?)

marnalg | 12-04-11 | 21:23

heey beetje respect voor bardo hij is baas :P

The LA North | 12-04-11 | 21:22

Valt niks aan te snappen, hij was een pvv'r. Punt.

Sannexxx | 12-04-11 | 21:12

@koerbagh | 12-04-11 | 20:26
Zou dat klote gedoe niet komen door dat gezeur om die oorlog? Decennialang zijn we een schuld aangepraat. Straks is het weer zover. Walgelijk gedoe.

AntiSoof | 12-04-11 | 21:09

Wat een vreselijke mening heeft die Anton Abraham zeg. Wat een naar politiek correct geneuzel. Jakkes.

AntiSoof | 12-04-11 | 21:06

Geenstijl (en PowNews) doe eens uitleggen waar jullie al deze randdebielen vinden

vMuiden | 12-04-11 | 21:02

Wat is dat NRC Next toch een flutblaadje. Dat ze dit soort idioten ernstige gebeurtenissen als in Alphen laten 'duiden'.

Milton Friedman | 12-04-11 | 21:02

Het is toch gewoon de schuld van Wilders en anders zijn er altijd wel linksmenschen (beter bekend als moreel übermenschen) die het die kant op willen kromredeneren. Bend it like Beckham, zeg maar.

Überbottehork | 12-04-11 | 21:01

koerbagh | 12-04-11 | 20:26
Vroeger ondergingen velen hun 'White Man's Burden' gewoon, als een lastige vlieg.
In enkele decennia is die last echter vervangen door een huizenhoog kruis. Een kruis van gewapend beton. Gevuld met lood.
Met dank aan socioliegenland.

Krachtmeester | 12-04-11 | 20:59

Vooralsnog lijkt het erop dat de dader twee dingen heeft proberen te bereiken. Ten eerste wraak en veel schade berokkenen aan de mensen om hem heen. En ten tweede ontsnappen aan zijn eigen leven, bijvoorbeeld wegens ondragelijk lijden en/of een totale gevoelde innerlijke leegte. Misschien heeft hij gepoogd toch een spirituele invulling te vinden van deze leegte, vanwaar mogelijk de spiritueel getinte schrijfsels van hem gevonden. Maar voor het zelfde geld was hij "gewoon" psychotisch, wie zal het zeggen.

ZSU-23-4 | 12-04-11 | 20:56

@pius | 12-04-11 | 20:40
Als het Avondland niet voor een geldverkwistende hoogtestage op Engelse snit heeft gekozen, dan zitten wij occidentalen gebakken ;)

Art Vandelay Ultor | 12-04-11 | 20:49

"In de jaren negentig leken zogenoemde mall shootings in Amerika elke paar weken plaats te vinden."
Hmmm.......... niets van gemerkt. Iemand?
Hobbykip | 12-04-11 | 19:57
Afkomstig uit de geile shooting fantasies van meneer Abraham?
Hoedanook, ikzelf heb ook weleens van die dagen dat ik overal tieten meen te moeten zien, dus ik gun die literair dingesser van verhaaltjes ook wel iets.

ZSU-23-4 | 12-04-11 | 20:44

als je " spree killer" googelt en op afbeeldingen klikt, kan je zien dat spree killers een zeer gemeleerd zooitje is: alle huidskleuren zijn er vertegenwoordigd.
dat artikel slaat dus nergens op.

de echte sinterklaas | 12-04-11 | 20:43

Krachtmeester | 12-04-11 | 20:39

Dank mijn waarde. Het zou best kunnen dat je gelijk hebt. Zou niet de eerste keer zijn in ieder geval;)

pius | 12-04-11 | 20:40

Iedereen is gelijk, wat je nu schets dat er alleen gekeken wordt naar allochtonen Nederlanders is natuurlijk een lul verhaal,ze hebben meer kinderen dan de gemiddelde Nederlander en daarom zijn er meer ettertjes onder deze Nederlanders van anderen komaf.Het is abnormaal als mensen nu dus weer discrimineren zoals jij in jou verhaal doet,het heeft er niets mee te maken welke kleur of achtergrond je heb,deze jongen is een sociopaat en dat heb je onder alle rangen en standen en kleuren.Dat hij zich een macho wilde aanmeten is wel duidelijk uit de verhalen te lezen van de media anders weten we niets.Ik denk dat hij er graag bij had willen zijn om al deze commotie over hem te willen lezen,maar de straf was te hoog minimaal levenslang moet hij gedacht hebben!Dus schoot hij zichzelf á publiek door het hoofd,wat blijkt wel uit de beelden zo voor een kassa van AH alle mensen die buiten stonden met een shok toe te kijken.
In mijn ogen heeft die ervan genoten!Deze massamoordenaar ,massamoordenaars willen allemaal graag groot publiek en aandacht!Niks ras kleur achtergrond!Er lopen er vast en zeker nog meer rond met deze gedachten welk ras,kleur ,achtergrond?De tijd zal het leren.

Maria Dolphina3720 | 12-04-11 | 20:39

pius | 12-04-11 | 20:23
Fraai gebeiteld pius.
Toch ben ik positiever.
Het Avondland (Europa dus) zal nooit verloren gaan, hoogstens een beetje veranderen. De kracht van 'ons' continent zit em in de onstuitbare drang naar gezellige burgerlijkheid en huiselijkheid.

Krachtmeester | 12-04-11 | 20:39

@ Zak arme turf: gnif

Leaque of Morons | 12-04-11 | 20:35

Leaque of Morons | 12-04-11 | 20:27
Volgende keer toch beter bukken als je langs een molen loopt...

zak_arme_turf | 12-04-11 | 20:33

Hij heeft ook wel gelijk die Abraham, we hebben genoeg snuivende asociale teringhufters van onszelf, dus we hoeven al die allochtone typhusaso's er helemaal niet nog eens bij te hebben. Of bedoelt ie dat helemaal niet?

ZSU-23-4 | 12-04-11 | 20:30

@ Maralg.. je reactie onderschrijft mijn betoog.. Misschien wat zoetsappig gezegd... Misschien klinkt het zo beter: In de quantum mechanica is alles in balans, of beter gezegd, als het in onbalans is probeert het weer in balans te komen. Radio activiteit is in feite het in onbalans zijn van een element. Door energie uit te zenden(radio actieve straling)komt het weer in stabiele toestand.. Orkanen bijvoorbeeld zijn in principe systemen om teveel warmte in bepaalde gebieden af te voeren om zodoende een balans te vinden(met alle geweld van dien). Hoge en lage druk gebieden zelfde verhaal.. Aardbevingen, zelfde verhaal! Onweer, onbalans tussen electrische velden.. Vertaal dat nu eens naar onze samenleving... Armoede, geweld, misbruik, macht, schulden, allemaal vormen van onbalans... Nu uit het zich in een vreselijke schietpartij.. Een jonge gast verliest zijn hoofd en gaat door het lint...

Leaque of Morons | 12-04-11 | 20:27

@marnalg | 12-04-11 | 20:17 |
Vraag me af of je Graaf Claus von Stauffenberg ook zo dwaas had gevonden als het hem was gelukt.

@pius | 12-04-11 | 20:23
Het Oosten ontwaakt, het Westen gaat slapen.
*Out*

Haragha | 12-04-11 | 20:26

Ja mensen, dit soort gebeurtenissen moeten worden geduid in een psycho- socio- antropologische konttekst, en verklaard in een maatschappelijk en politiek model van de academische werkelijkheidsbeleving, anders heeft zo'n schietpartij natuurlijk geen zin. We moeten er allemaal wel wat van leren natuurlijk. En wat we er vooral van moeten leren is dat blanke mensen met een piemeltje heel gevaarlijk, racistisch, crimineel en historisch-materialistisch conceptueel een foutje van de evolutie zijn.

Behalve dan die blanke mensen met een piemeltje die dat hardop zeggen. Die zijn heel goed omdat ze zichzelf daarmee verontschuldigen en vrijpleiten en dus geen blaam treft. Maar u, lezer dezes, mits Kaukasisch van raskenmerken en voorzien van een penis in uw onderbroek, bent schuldig, fout en eigenlijk eindverantwoordelijk voor alles wat er op deze wereld verkloot wordt. Dat u dat even weet. Geduid door de wetenschap. Dat u het even weet, namelijk.

Want duiden, dat moet u zelf niet doen. U kunt dat namelijk niet. Daar hebben we experts voor. Die vertellen wat u moet denken. En nee, het was dus niet zomaar "shit happens". Stel je voor, dan heeft zoiets geen zin.

koerbagh | 12-04-11 | 20:26

@marnalg | 12-04-11 | 20:17 |
Vraag me af of je Graaf Claus von Stauffenberg ook zo dwaas had gevonden als het hem was gelukt.

@pius | 12-04-11 | 20:23
Het Oosten ontwaakt, het Westen gaat slapen.

Haragha | 12-04-11 | 20:25

Dat blanken over de gehele geschiedenis bezien minder of meer gewelddadig zijn dan allochtonen is totale onzin.

Op zijn hoogst zijn we de laatste duizend jaar door onze machtsvoorsprong wat sneller ontwikkeld.
Ons geweldsgebruik tegenwoordig is wat meer gesublimeerd en in mondiale zin zijn onze overmacht en welvaart stabilisatoren van doorslaggevend belang. Er is dus weinig nut om gewelddadig te zijn en de superioriteit ons wapentuig beschermt ons mondiaal gezien tegen de 'barbaren'. Die Barbaren die we met onze mensenrechten om de oren slaan als vroeger de leraar zijn kroost met een liniaal. Dat diezelfde mensenrechten voor ons wisselgeld zijn als de rekening waar dan ook betaald moet worden is geenszins een belemmering voor ons zelfbeeld van vrijheidslievende superieuren. Zolang het onze vrijheid is natuurlijk. Dat dan weer wel. Maar onze voorsprong slinkt als sneeuw op de bergtoppen. En er zijn vele gevaren ontstaan uit de onbalans van onze 'superieure' leefwijze die ons bedreigen. En ons bedreigen op een zodanige manier dat de middeleeuwen ons op een bepaalde manier nader staan dan elk ander scenario.

Bij een eventuele ineenstorting van onze maatschappelijke structuren word pas werkelijk de vraag beantwoord hoe beschaafd wij zijn.
Het antwoord laat zich niet moeilijk raden.
Feitelijk kun je stellen dat de democratie superieur is aan andere systemen. Het genereert in een aantal gevallen een bepaalde mate van vrijheid die uniek is in onze geschiedenis.
Dit systeem rendeert echter alleen als het ten koste gaat van een ander deel van de mensheid aangezien wij (de mensheid) niet de bronnen nog de werkelijke wil hebben om tot een rechtvaardige verdeling te komen en een duurzame relatie van de mens tot de aarde en elkaar al helemaal een utopie is. Terwijl dat uiteindelijk de enige weg naar beschaving is.

Maar dat zal de mens nimmer toelaten. Die mogelijkheden heeft hij simpelweg niet. Eigen Belangen, waarheden en culturele barrières zullen altijd de primaire belemmering vormen voor de uiteindelijke overwinning van de mens op de zaken die zijn voortbestaan het meest bedreigen.

Momenteel zitten we in een overgangsfase waarin volgens de de wet van de remmende voorsprong andere machten boven komen drijven die als we pech hebben hun ontwikkeling ten koste van ons vorm gaan geven. Zo gaan die dingen. Het moralistische gezever hierover doet dan ook enigszins pathetisch aan. Het recht van de sterkste is bepalend en de geschiedenis word geschreven door de overwinnaars. Moraliteit is de hoer die iedereen wil neuken maar die niemand wil betalen. En Beschaving is slechts de jas van de barbaar. En de tijd dat het ook bij ons te warm word voor die jas is heel nabij. Onze generaties waren de rijkste in de historie van de mens dus op de keper beschouwd zijn wij de winnaars van de geschiedenis. Het slachtofferige en huilerige toontje in contrast tot de extreme luxe waar de gemiddelde burger in leeft en heeft geleefd steekt daar schril bij af. Wij zijn waarlijk het Romeinse rijk op zijn laatste benen. Huilend om zijn naderende maar onafwendbare lot. Wat opkomt zal neergaan.

Wat we kunnen leren van andere culturen is dat het soms eb is en soms vloed en dat je het lot ook moedig en onbevreesd kunt aanvaarden. Kijk bijvoorbeeld naar de Japanners wiens hier vaak beschimpte "collectivistische cultuur' hun grote kracht gaat worden om hen door de huidige rampspoed heen te helpen. Bij een ramp van gelijke omvang hoef je geen ziener te zijn om je te realiseren dat onze geïndividualiseerde maatschappij onmiddellijk tot de grootste chaos zou vervallen. Ikke ikke ikke, plunderingen en Congolese toestanden zouden een realistisch scenario worden is ons lage landje.

We zijn dik vet en volgevreten als de spreekwoordelijke wolf. Een oude Wolf bovendien. Die zijn positie als leider van de roedel binnen afzienbare tijd zal moeten afgeven. Om dan met langzame en wankele tred de zonsondergang tegemoet zal lopen. Zo gaan die dingen. Ik zie het probleem niet.

pius | 12-04-11 | 20:23

A Abraham weet het allemaal zo goed. Net als een hele hoop andere (al dan niet) mensen.
Maar ik denk alleen maar " volslagen appie normaal, helemaal mattaglap, volstrekt de weg kwijt geraakt in een doodlopende straat"

Koos Knak | 12-04-11 | 20:23

Die schietpartij komt de politiek-correcten wel goed zo. Echt alles trekken ze nu uit de kast.

Menage a trois | 12-04-11 | 20:21

@ Snikkeldrift. Toegegeven, ik had moeten vermelden dat mijn reactie met name gebaseerd is op het artikel van Abrahams omdat ik kan noch wil ontkennen dat het filmpje inderdaad `opportunistisch, onsmakelijk en dom` is. Mochten deze kwalificaties van jou kant ook op Abrahams gericht zijn, is er ook in jou een talent aanwezig. Immers, hoe `opportunistisch, onsmakelijk en dom` is de constatering van Abrahams dat het publieke debat en de juridische en politionele middelen met name gericht zijn op de onderwerpen als `buitenlanders` en minder op achterstanden in de psychische zorg en handhaving van de wapenwet?

@ Parsons. Ja, over dat vermogen beschik ik. Acht jij jezelf in staat te reageren met meer dan drie woorden?

Fortunate Son | 12-04-11 | 20:21

@ Snikkeldrift. Toegegeven, ik had moeten vermelden dat mijn reactie met name gebaseerd is op het artikel van Abrahams omdat ik kan noch wil ontkennen dat het filmpje inderdaad `opportunistisch, onsmakelijk en dom` is. Mochten deze kwalificaties van jou kant ook op Abrahams gericht zijn, is er ook in jou een talent aanwezig. Immers, hoe `opportunistisch, onsmakelijk en dom` is de constatering van Abrahams dat het publieke debat en de juridische en politionele middelen met name gericht zijn op de onderwerpen als `buitenlanders` en minder op achterstanden in de psychische zorg en handhaving van de wapenwet?

@ Parsons. Ja, over dat vermogen beschik ik. Acht jij jezelf in staat te reageren met meer dan drie woorden?

Fortunate Son | 12-04-11 | 20:20

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n rotkop als Bardo Ellens meer dan 31.000 abonnees op zijn Youtubekanaal heeft?

number one | 12-04-11 | 20:20

Het is wel om te huilen dat dat smerige vod, die Next, zich al twee dagen lang zó verlaagt. Gisteren konden we onder meer kennis nemen van het soort schilderijtjes dat vader Tristan maakt, waar de man lesgeeft, en welke kleur sokken hij draagt. De Next is een karikatuur van zichzelf geworden. Ik laat mijn kat er niet eens op schijten.

FustViking | 12-04-11 | 20:19

Leaque of Morons | 12-04-11 | 19:59

Zullen we een kaarsje gaan branden voor moeder aarde? Misschien vergeef ze ons...... Jij ben ook blij dat je gek ben of niet? De aarde is nooit in balans geweest en weet je waarom? de aarde is een ronde bal van zand en water het kan haar niet boeien in die zin denk ik.

Haragha | 12-04-11 | 20:04

Sorry, ik blijf bij mijn standpunt, moordenaars zijn gek, allemaal!!

marnalg | 12-04-11 | 20:17

Meneer Abraham is een deskundige op het gebied van het vergelijken van appels met peren, beter nog dan meneer Spee, en nóg onbeschofter.

Schoorsteenveger | 12-04-11 | 20:15

@dlseth_ | 12-04-11 | 20:07
Het ligt er helemaal aan welke kant je staat.
Ik zelf vond het afschuwelijk dat Fortuyn en van Gogh zijn vermoord. Vooral van Gogh en de manier waarop, kan me nog steeds woedend maken.

Haragha | 12-04-11 | 20:14

Ik heb gehoord dat hij gedwongen was door een negert die zijn internet verbinding gijzelde.

Aard Bevind | 12-04-11 | 20:11

Wij zijn het product van onze omgeving. Mensen hebben helemaal geen vrij keuze. Alle keuzes liggen vast in een oneindige vergelijking. Dit stukje film legt alles uit... www.youtube.com/watch?v=E_PFZ92dMys
De schietpartij van zaterdag was de uitkomst van onze maatschappij...

Leaque of Morons | 12-04-11 | 20:11

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:55
Dat is toch niet te vergelijken. Die daden stonden niet op zich. Maar misschien heb jij linkjes waarin bewoners van Alphen aan de Rijn als fascisten worden neergezet of opgeroepen wordt om bewoners uit Alphen aan de Rijn om te leggen. Tot dan is het appels met peren vergelijken.

harry pikkel | 12-04-11 | 20:11

Zolang je met 100 kogels "maar" 6 slachtoffers maakt, waarvan 3 in een scootmobiel, heb je in ieder geval maar weinig aan CoD:MW gehad.

Die heeft gewoon in blinde woede om zich heen staan maaien.

frickY | 12-04-11 | 20:10

"In de jaren negentig leken zogenoemde mall shootings in Amerika elke paar weken plaats te vinden."
Hmmm.......... niets van gemerkt. Iemand?
Hobbykip | 12-04-11 | 19:57
Goed punt, helemaal overheen gelezen.
Het schrijven van dit soort klinklare nonsens kenmerkt het wereldbeeld van de columnist:
'Amerika (je weet wel, dat doodenge land waar heel veel dikke blanke mannen de godganse dag met geweren lopen te zwaaien) ging ons al voor mensen! En DUS moeten mijn prutsaannames wel waar zijn!'
Niet bestaande feiten - 'elke paar weken' *proest* - aandragen om je slecht onderbouwde hypothese te 'staven'. Wat een treurnis.

Krachtmeester | 12-04-11 | 20:08

als die een echte PVVert was had die wel naar Gouda gegaan.

iter | 12-04-11 | 20:08

@Haragha | 12-04-11 | 20:04
Het feit dat sommige mensen juist baat hebben bij een moord en dat dit soms zelfs gevierd wordt is in uw optiek minder erg dan een daad waar iedereen afkeuring voor voelt?

dlseth_ | 12-04-11 | 20:07

Het gaat allemaal om mensen, dus mensen zijn tuig! allemaal!

dutchdj | 12-04-11 | 20:05

@marnalg | 12-04-11 | 19:46
Waar niemand effect op heeft is de uitkomst van iets. Maar het waren wel degelijk gecalculeerde moorden.
Iemand van het leven beroven is fout, laat dat duidelijk zijn. Alleen zijn in de loop der eeuwen altijd politieke moorden geweest, denk aan Frans Ferdinand, JFK etc...
Winaars/Verliezers, ligt er aan welke kant je staat.

Maar mensen zoals Tristant van der Vlist, Tim Kretschmer, Eric Harris en Dylan Klebold horen in een andere categorie thuis waar alleen maar verliezers zijn. Dus van de 3 is Tristant het gestoordst.

Haragha | 12-04-11 | 20:04

Wat een land..... Gewoon zielig om te lezen dat iedereen iedereen de schuld geeft.... Wat nou als ik zeg: Wij hebben allemaal boter op ons hoofd? Ja, toch! Leven en laten leven! Onze maatschappij veroorzaakt dit soort excessen. Niet de PVV, Groen Links, ING Bank, Buitenlanders, F Jole, Geert Wilders, etc etc.. Wij richten onze maatschappij toch zo in! Dus zijn wij verantwoordelijk voor al die gekken die onschuldige mensen vermoorden. Er lopen nog zoveel potentiele gekken rond die rare dingen kunnen gaan doen. Dit is nog maar het begin. Read my lips!! Ziet niemand dan dat overal in de wereld het goed fout gaat, of komt dat omdat het NIEUWS nu sneller de mensen bereikt via Inet? We verneuken in hoog tempo deze blauwe knikker. En moeder Aarde slaat keihard terug! Het systeem is in onbalans, en het moet weer terug in balans gebracht worden en dat niet zonder slag of stoot! Moby maakte er een mooi liedje over: We are all made of Stars...

Leaque of Morons | 12-04-11 | 19:59

"In de jaren negentig leken zogenoemde mall shootings in Amerika elke paar weken plaats te vinden."
Hmmm.......... niets van gemerkt. Iemand?

Hobbykip | 12-04-11 | 19:57

@Haragha | 12-04-11 | 19:39
Ik ben het nog steeds niet met je eens. Tristan was een kille moordenaar die zonder steun van derden zijn daad beging. Met wat moeite kan je degene die hem de illegale wapens verkocht dit bloedbad ook een beetje aanrekenen, maar ik twijfel of de verkoper er van op de hoogte was.
.
Terwijl voor Volkert en Mohammed het duidelijk is dat ze zeker niet alleen hebben gehandeld. Het feit dat Bohler en Koppe, juridische hoeren voor overige linksextremisten. Voorbeeldige linksextremisten zoals Ocalan en Azzouz behoren tot de klandizie van hoertje Bohler. Daarnaast is/was Bouyeri lid van een terroristische organisatie...

dlseth_ | 12-04-11 | 19:55

Merlot | 12-04-11 | 19:47 | + -1 -
Merlot, enige bescheidenheid zou je passen.
Er heeft hier op GS een jarenlang durende Volkert = Mo B = links = fascisme = PvdA = Eurabia campagne plaatsgevonden.
Prima.
Maar dan moet je nu geen huillie huillie gaan doen.
Ik kan je wel een tip geven.
Hij heeft vast wel een keer SP gestemd, of een links pamflet op school uitgedeeld....
Je krijgt dat best rond... succes!

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:55

Wat een held, die Bardo. "We mogen met z'n allen blij zijn dat het zo is afgelopen." XD

Doldwaas | 12-04-11 | 19:54

Kotsmisselijk van al die totaal niet relevante figuren die zo nodig hun menig (ondeskundig gebral) de publiciteit in proberen te slingeren. Aan alle, je doet er niet toe en dat zal zo blijven!

carramba | 12-04-11 | 19:53

Nou Nou, 133 reakties in ruim een uur.

Die van mij : Pffffrrrrrrttt. Next!

TM | 12-04-11 | 19:52

Het is maar goed dat Anton de Literatuurwetenschapper in een westers, hoogopgeleid en vergrijzend land woont. Zijn kritiek is terug te brengen naar de verminderde tolerantie van bovenstaande samenlevingen voor dergelijke zinloze, anarchistische en willekeurige acties. Ik zou zeggen; ga maar eens wonen in landen waar de helft van de bevolking onder de 35 is! Veel plezier met duiden!

Widukinn | 12-04-11 | 19:52

@ Veenkolonie | 12-04-11 | 19:20
Ik zie nergens een plusje staan of staat u soms op dumpert?

De Drent | 12-04-11 | 19:51

dlseth_ | 12-04-11 | 19:27 | + 0 -
Klopt, de politieke tak van de pedo's zit diep in GL. Oud GL voorzitter (nog steeds lid) Herman Meijer maakt er op zijn Wiki niet eens een geheim van.

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:51

Zorrie.

Merlot | 12-04-11 | 19:47

Te laat, voor straf een hele middag onderricht in het aanvragen van subsidies samen met de maten van Volkert.

marnalg | 12-04-11 | 19:50

Zorrie.

Merlot | 12-04-11 | 19:47

-weggejorist-

Merlot | 12-04-11 | 19:47

Ik had overigens al verwacht dat het dit keer opeens niet meer om een "gestoorde eenling" zou gaan.
Zoals dat met Volkert van der Graaf en Mohammed Bouyeri gebeurde.

Lang voordat de publieke omroepenz zich destijds afvroegen hoe het toch met de familie van Fortuyn zou gaan, moesten we al **intens** medelijden hebben met de mede-activisten van Volkert.
En ook mochten we vooral niet zgegen dat Bouyeri's daad iets met de islam te maken had - hoewel hij dat zelf verklaarde.

Maar nu!
Nu is het feest.
In politiek correct Nederland, dan.
Alle PVV-stemmers zijn psychotische massamoordenaars!
Allemaal!

Want één of ander iemand heeft gezegd van Tristan van V. PVV stemde.
Diezelfde figuur vond dat Tristan van V., wegens suicidaliteit gewdongen opgenomen, "altijd vrolijk was".
Maar nee, nu heeft men even géén zin om de getuigenis van deze figuur in twijfel te trekken!
Want het is feest!
PVV-stemmers zijn allemaal labiele wapengekken!
Allemaal!

Hoe zou het trouwens met die arme, árme, ARME vrienden van Volkert gaan?
Ze zullen toch nog wel subsidie krijgen van dit nare rechtse kabinet?

Merlot | 12-04-11 | 19:47

Natuurlijk niet die 2, dat waren gecalculeerde moorden met een doel.
Tristant ging er gewoon uit met een grote knal. Dan maakt hem van die 3 het gestoordst.
Haragha | 12-04-11 | 19:39

Wat een onzin, alledrie zijn het geesteszieken, hoe kan je in godsnaam een gradatie maken bij moordenaars? Gecalculeerde moorden? Gecalculeerd betekend je daden overzien, en dat hebben ze allebei ook niet getuige de verkramping in de huidige samenleving. Nee gek alledrie.

marnalg | 12-04-11 | 19:46

@Fortunate Son | 12-04-11 | 19:42
Kun jij lezen?

Parsons | 12-04-11 | 19:46

@Fortunate Son | 12-04-11 | 19:42: nee hoor, slechts als de poging tot "duiding in een bredere, internationale maatschappelijke context van individuele gebeurtenissen" opportunistisch, onsmakelijk en dom is. Dat gebeurt op GS ook bij onzin van de PVV, de VVD of confessionele partijen.

Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:46

@seven | 12-04-11 | 19:32
Ik spreek u niet tegen. Ik vroeg me af of Merlot dat vodje wel gezien had, omdat ik aanneem dat Brusselmans hem vanwege deze roddel gekscherend tot (onder andere) PVV'ert bestempeld.

Er komt vast nog wel een publiciteitsgeile deskundige met een agenda die gaat duiden dat Tristan wegens zijn psychose dacht dat ie in een moskee stond te knallen.

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 19:45

@Haragha | 12-04-11 | 19:30
Ik vroeg me al af waar je bleef aan de overkant. Toch vreemd dat je nergens gelijk krijgt. Zou dat nu aan de "rest"liggen of moet de oorzaak toch in je eigen hersenspinsels gezocht worden?!...

KeurMeester | 12-04-11 | 19:43

It takes one to know one... Aan de andere kant, mensen blijven beesten en dat uit zich op allerlei manieren waaronder dit drama.

Rikketiktik | 12-04-11 | 19:42

Gelukkig zijn er in Nederland ook nog anti-wetenschappers zoals Brusselmans die ieders uitspraken op een manier kunnen verdraaien zodat de echte, en niet de door een ondergronds ultrasupergeheimelinksepluizencomplot gefabriceerde, waarheid naar boven komt. Want stelt-u-zich-eens-voor, dat iemand zijn verstandelijke vermogens inzet om iets verder te komen dan kreten als `gevaarlijke gek`, `de samenleving heeft gefaald` en `onNederlands`.
Gelukkig is Brusselmans er nu om u, Nederlands Volk, er op de wijzen dat duiding in een bredere, internationale maatschappelijke context van individuele gebeurtenissen, gevaarlijk is. Pogingen in die richting zijn namelijk verdacht, Nederlands Volk, en heel waarschijnlijk onderdeel van het bovengenoemde ultralinkse (misschien zelfs een splintercel van de Vrijmetselaars !!!!1!) complot.
Brusselmans is er gelukkig om gedachten te veroordelen, elke wetenschapper verdacht te maken en elke zin die u op recht op papier zet, krom te praten.

Fortunate Son | 12-04-11 | 19:42

Als je extremist Tristan wegstreept tegen extremist Mohammed B. hou je nog een heleboel Marokkaanse straatrovers over.

jullie ook hier? | 12-04-11 | 19:42

@my anal pony | 12-04-11 | 19:34: het lijkt er op dat ze stiekem balen dat niet een Stormfronter met een swastika op zijn voorhoofd zijn S&W heeft leeggeschoten in een koffiehuis. Bij gebrek aan beter moeten ze het doen met een bekend psychiatrisch patient die (voor zover bekend) 9 Nederlanders en een Syrier afmaakte en ooit in een lift schijnt te hebben verklaard het vakje van Wilders rood te hebben gemaakt. Dat laatste heeft dan precedent boven de geestelijke problematiek uiteraard. Je moet roeien met de riemen die je hebt he...

Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:41

@dlseth_ | 12-04-11 | 19:34
Natuurlijk niet die 2, dat waren gecalculeerde moorden met een doel.
Tristant ging er gewoon uit met een grote knal. Dan maakt hem van die 3 het gestoordst.

@datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:35
Credits zijn voor merlot @ 19:23

Haragha | 12-04-11 | 19:39

Linksig Nederland denkt hier weer een slaatje uit te kunnen slaan terwijl het over de ruggen van zwaar getroffen mensen gaat. Voor het gemak doet dat er even niet toe.
Met een krom verhaal je punt proberen te maken heeft ooit gewerkt idd, maar dat is al een aardig tijdje terug.
Mensen nemen tegenwoordig zelf informatie tot zich en trekken daar hun eigen conclusies uit.
Zo trek ik de conclusie dat Anton, Job, Aleid en vele anderen zich gedragen als een hond die zich in zijn eigen staart bijt.
Vooral doorgaan zou ik zeggen.

Jackanders | 12-04-11 | 19:38

De Kampsjeng | 12-04-11 | 19:29 |
Of 'ie z'n wapen links of rechts schouderde is een interessanter oogpunt, me dunkt.

Markies de Schade | 12-04-11 | 19:38

Haragha | 12-04-11 | 19:30

Alledrie even gek? volgens mij ben je al helemaal koekkoek als je het idee maar vat dat je iemand wil kapot maken. Of zie ik dit verkeerd?

marnalg | 12-04-11 | 19:36

'Nederlanders houden van kritiek, maar niet van zelfkritiek'.
Inderdaad Anton! En laat zelfkritiek nou net één van die ij-zer-sterke cultuureigen uitheemse eigenschappen zijn. Ow, wacht..

Krachtmeester | 12-04-11 | 19:35

Haragha | 12-04-11 | 19:30 |
Ik moest bij jouw plempsel aan Loekie de leeuw denken.
*asjemenou??*

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:35

@Haragha | 12-04-11 | 19:30
Volkert van der Graaf of Mohammed Bouyeri. Of bestaat het woord 'motief' niet in jouw woordenboek? Of ben je werkelijk zo godsvergeten ziek in je hoofd dat je eerlijk denkt dat je gerichte moorden door politiek en religieus extremisten van vergeleken met een doorgedraaide gek?

dlseth_ | 12-04-11 | 19:34

OMG. Tristan heeft terloops een keer gemeld dat hij de PVV wel zag zitten en meteen duiken 'deskundigen' er bovenop om hem neer te zetten als een van die boze, autochtone Nederlanders die 'vanuit de onderbuik spreekt'. Waarmee ze maar willen aangeven dat Tristan representatief is voor PVV-stemmers. Dat zeggen ze niet letterlijk, maar het druipt er wel vanaf.

my anal pony | 12-04-11 | 19:34

Die Abrahams is gewoon iemand die vol haat zit naar het blanke ras. Kijk maar op zijn website "blankroet" blankroet.tumblr.com Ik vraag me af of het een blanke of een neger is. Waarschijnlijk een blanke, want die gaan het verst in hun haat.

du Roi Soleil | 12-04-11 | 19:32

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 19:14
Dat verhaal kan zomaar 100% zijn verzonnen door de anonieme bron. In een lift gehoord, geen getuigen, één individuele bron die dit spontaan aan de nrc meldt. Sure. Daarbij is er geen politiek motief te bekennen, de slachtoffers zijn geen opiniemakers of politici en lijken random gekozen, wie niet op tijd weg kon komen werd geraakt. Het is dus een niet ter zake doend detail. Hij schoot immers in een winkelcentrum, niet in een moskee.

seven | 12-04-11 | 19:32

@Kaan78 | 12-04-11 | 19:26: uitslag allochtoon-o-meter aftrekken van 100 is te lastig?

Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:31

Anton Abraham +heel veel

Volkert van der Graaf is een Partij van de Dierenstemmer.
Mohammed Bouyeri is een PvdA stemmer.
@Merlot | 12-04-11 | 19:23
En Tristan van der Vlist was een PVV stemmer.
Welke van de 3 is het gestoordst?

Haragha | 12-04-11 | 19:30

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 19:14
Diezelfde vent Verboom zegt dat Tristan "altijd vrolijk" was.
Toch raar voor iemand die gedwongen opgenomen is geweest wegens suicidaal gedrag.
Meneer lult kennelijk uit zijn nek.
En hij is de enige niet.

Merlot | 12-04-11 | 19:30

Het boeit sommigen van jullie behóórlijk veel of de dader nu links of rechts was.
Welnu, veronderstelt dat hij zich liet gaan op basis van de PVV-ideologie.
Schiet je dan 9 van de tien roomblanke bejaarden, een babyboomer en welgeteld 1 allochtoon dood? En zo ja, is daarmee de hele PVV-ideologie gevaarlijk?
-
Sec beschouwd een zeer boeiende discussie. Voor mensen met te veel tijd.

De Kampsjeng | 12-04-11 | 19:29

Auteutonen drinken meer allochtol dan alcohonen! *hips*

Krachtmeester | 12-04-11 | 19:29

Als Tristan het nou alleen op gekleurde medemenschen had gemunt had hij misschien een punt. Dit gaat nergens over.

DeBruineSter | 12-04-11 | 19:27

@Merlot | 12-04-11 | 19:23
DutrouX.. En hij zou GL stemmen omdat er binnen GL nog steeds stemmen zijn die de legale leeftijd willen verlagen naar 12 jaar. Zoek maar op Roze Links.

dlseth_ | 12-04-11 | 19:27

Kan Geenstijl ook een autochtoon meter maken?
Alvast bedankt!

Kaan78 | 12-04-11 | 19:26

Pa Cartwright | 12-04-11 | 19:21 | + 0 -
Sorry Pa....

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:24

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:20
Dat verraste mij, dacht echt dat je klef links van het midden zat.

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:24

Volkert van der Graaf is een Partij van de Dierenstemmer.
Mohammed Bouyeri is een PvdA stemmer.

En Hitler had volgens zijn eigen programma waarschijnlijk GroenLinks gestemd (check 25 puntenplan NSDAP met de diverse kieswijzers).
En natuurlijk stemt Marc Dutrout D66 als hij de kans krijgt - helemaal toppietoppie die nóg liberale strafwetgeving.

Moet je er dan ook bijzeggen natuurlijk, Brusselmans.
.

Merlot | 12-04-11 | 19:23

3 wekene geleden wilde Tristan een nieuwe auto kopen.
Ik zeg je: hash + ontslag.

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:23

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:21

Hier kwam de kogel niet van rechts, de kogel kwam uit een zelfmoordneigendegeesteszieke. Waar heb je het over?

marnalg | 12-04-11 | 19:22

Markies de Schade | 12-04-11 | 19:20

Of misschien waren die daders van Bologna wel stiekem rechts - lees maar eens waar de daders getraind waren... dat verhaal stinkt potje uit de bek.

zak_arme_turf | 12-04-11 | 19:22

@ Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:20
Gadver.

Pa Cartwright | 12-04-11 | 19:21

Terwijl Stikvoort zich druk maakte over Marokkanen... Verzamelde een blanke jongen kogels. Die zin laat ruimte voor te veel conclusies. Suggestief heet zoiets.
Om over het absurde stukje over Opsporing Verzocht nog maar te zwijgen. Je zou bijna denken dat deze meneer opteert voor een misdaadprogramma met louter Hollandsche knaapjes in de hoofdrol. Opdat wij geen gekke dingen gaan denken.

De Kampsjeng | 12-04-11 | 19:21

du Roi Soleil | 12-04-11 | 19:15 | + 0 -
JE bedoelt dus:
Mensen mogen alleen zeggen: 'de kogel kwam van links'.
En daar geen variant op bedenken?

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:21

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:12 |
Aha. Hey, enne, Pol-Pot, Mao Zedong, Lichtend Pad etcetera dan?

Of waren die stiekem rechts?

Markies de Schade | 12-04-11 | 19:20

@ Omdat het tijd is om je browser te herstarten.
rara | 12-04-11 | 18:29

Je had gelijk! Thanks.
Willen jullie dan nu ter compensatie (en omdat ik zo'n leuke blonde meid ben natuurlijk) allemaal op het plusje hieronder klikken?

En bij Anton Abraham uiteraard op het minnetje!

Veenkolonie | 12-04-11 | 19:20

Merlot | 12-04-11 | 19:16 | + 0 -
Merlot, ho ho ho. Niet zo doordraaien man.
Ik maak een historische opmerking en je plaatst mij in een extremistisch kamp. Je draait al wat langer mee en zou moeten weten dat ik tot het kleffe midden behoor.

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:20

@seven | 12-04-11 | 18:54:
de afgelopen dagen heb ik met diep respect voor jouw concrete info. Mag ook weleens gezegd worden, hulde!

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:14

Slijmjurk, maar je hebt wel gelijk.

marnalg | 12-04-11 | 19:19

du Roi Soleil | 12-04-11 | 19:15
Je doet net alsof links een groep van mensen is die zich allemaal hetzelfde gedragen en allemaal dezelfde meningen hebben. Dat is niet zo. Punt.

Kortom; klok, klepel?

favolkin | 12-04-11 | 19:19

du Roi Soleil | 12-04-11 | 19:15 | + 1 -
De Moordlijst van Elsevier rekent genadeloos af met de suggestie dat autochtonen net zo gewelddadig zijn als allochtonen.
Enige lijst waarbij de etniciteit van de daders en slachtoffers wordt vermeldt.

Merlot | 12-04-11 | 19:18


Parsons | 12-04-11 | 18:26 | Eensch.
De tsunami in Japan/ de ontplofte kerncentrale is een ramp.

Willianus Wortelus | 12-04-11 | 19:17

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:12 | + 0 -
Ja, de RAF, ETA, CCC, RARA, Brigate Rosse, Lichtend Pad, FARC --- allemaal helden (van jou)!

"Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie u bent".
.

Merlot | 12-04-11 | 19:16

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:14
@mezelf.. damn geen edit knop.

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:16

Ik word kotsmisselijk van de wijze waarop Links dit incident kaapt om voor eigen propaganda te gebruiken.
,
Ja, een keer is het een blanke die eens over de schreef gaat. Is dat vreemd in een land dat in principe nog altijd Nederlands is?
.
Het is alweer de 12-e insinuatie die Links probeert te leggen tussen dit schietincident en PVV/blauwe ogen/Rechts/Racismel

du Roi Soleil | 12-04-11 | 19:15

Äbraham zou juist blij moeten zijn: "Gelukkig, een autochtoon!"

Want als het anders was geweest, was de boel hier extreem geëscaleerd en waarschijnlijk ontploft, mark my lips!

Predateur | 12-04-11 | 19:15

Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:13

Hear hear.

marnalg | 12-04-11 | 19:14

Anton Abraham had volgens mij maar een doel: lezers scoren.
Over de ruggen van de nabestaanden en het politieke klimaat als katalysator.
Hij heeft zijn doel bereikt, maar vraag me af of hij ook beseft dat dit hem altijd zal blijven volgen. Artikelen hebben nogal de neiging aan schrijvers te blijven plakken. Lutser for life, ha!

Verder, @seven | 12-04-11 | 18:54:
de afgelopen dagen heb ik met diep respect voor jouw concrete info. Mag ook weleens gezegd worden, hulde!

datzouzomaarkunnen | 12-04-11 | 19:14

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:09 | + 0 -
Maar natuurlijk.
Voor jou als linksdraaiende is iedereen met een andere mening dan jouw doctrine direct "zorgelijk".

Vanuit precies die "bezorgdheid" zijn destijds dingen als de goelags, concentratiekampen en heropvoedingskampen gebouwd, zie je?
Andersdenknden weg, zorgen weg.
Typisch socialistisch denkbeeld!

Merlot | 12-04-11 | 19:14

Mooi man, een literatuurwetenschapper die zijn grote kennis van massapsychologie (whahaha) los laat op de verklaring voor het gedrag van een suicidale schizofreen. "Een gezonde hollandse jongen", hoe krijg je het op papier? Heb die zin echt drie keer moeten lezen om echt te geloven dat het er staat. Dat burgemeesters ontelbare keren vaker last hebben van vervelende marokkaanse jongeren dan van wild om zich heen schietende blanke psychoten komt ook niet op in het brein van deze pseudo-intellectueel. Of hij laat het voor het gemak maar weg uiteraard. Drugs- en alcoholgebruik is veel hoger onder autochtonen... En dan? Hoeveel van die mensen gebruiken dat (semi)-recreatief en/of zijn, buiten zichzelf, niemand tot last? Hoe zit het met relatieve aantallen en dan gerelateerd aan de overlast van die overtredingen voor de samenleving? Zijn 10 liquidaties in het drugscircuit erger dan 1000 tasjesroven? Allemaal vragen. De acties van een ontregelde nutjob gebruiken voor je eigen propaganda is los van al deze vragen over statistiek, zeker op dit moment, bijzonder onkies. In combinatie met het bericht van de NRC van gisteren zelfs om te kotsen. Gatverdamme wat een lambal.

Snikkeldrift | 12-04-11 | 19:13

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:09

Schud zijn hoofd en kijkt superieur en minderwaardig naar je, wat een domme opmerkingen kan jij maken zeg......

marnalg | 12-04-11 | 19:13

Oeii deze opmerking van bovenstaande auteurr, doen mij denken aan: bij de kerk aanbellen en vragen of je-zus er is

Diederik-Maximiliaan | 12-04-11 | 19:12

Merlot | 12-04-11 | 19:08 | + 0 -
In de jaren 80 bliezen fascisten het treinstation van Bologna op. De rode brigades doodden een paar kopstukken. nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_in_Bo...

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:12

Eurotokkie | 12-04-11 | 19:08 | + 0 -
Nog verder gaat het om de schutter meteen maar "rechts" te noemen.
Kennelijk alleen omdat hij niet één van de duizenden bekende treiteractivisten namens de soosjalen was.

Merlot | 12-04-11 | 19:11

Eurotokkie | 12-04-11 | 19:08

Ik wou het nog netjes houden, maar je hebt geen ongelijk. laten we de schrijver dan ook maar gek noemen, we zijn er nu toch.

marnalg | 12-04-11 | 19:10

Ik heb geen moeite met het stuk van Abrahams. Abrahams maakt eigenlijk hetzelfde punt als ik. Stout is stout, stuur de politie erop af en zeur niet over religiie.
Het is zorgelijk dat GS niet mee wil doen aan de analyse. In de VS is er bijna een soortgelijke aanslag voorkomen. Er was een psychiater die niet meewerkte. Ik bedoel, shit happens but it can be avoided too.

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:09

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:04 | + 0 -
Tsja, ik begrijp[ je wel een beetje.
Als linksgelovige heb je natuurlijk STROMEN van bloed, terreur en ander geweld goed te praten.
Veel succes.

Merlot | 12-04-11 | 19:08

marnalg | 12-04-11 | 19:03 |

Beetje goedkoop om de schutter een doorgedraaide mongool te noemen , van hij was gek klaar boek dicht.

Eurotokkie | 12-04-11 | 19:08

de Bree | 12-04-11 | 19:00
Nee hoor, je had me nooit gevonden...

zak_arme_turf | 12-04-11 | 19:08

Ik wist het wel, altijd weer die kutblanken! Wanneer rijden de treinen weer voor der blanke untermensch? Want weet je wie ook blank was? Hitler! Hoe veel meer bewijs wil je hebben?
.
Waarom verbaast het me niet dat de NRC zo'n droppie een platform biedt? Bij dat soort mensen vraag ik me dan altijd af wat sterker is... Hun opgeklopte irreëele schuldgevoel of hun haat tegen blanken zonder schuldgevoel?

dlseth_ | 12-04-11 | 19:07

Zodra de MSM het maar éven aandurven barst uiteraard de golf van politiek correct anti-autochtonenracisme (weer) los.
NRC en Volkskrant gewoonlijk voorop.

Merlot | 12-04-11 | 19:06

@einde aan de domheid
en dat concludeer je op basis van....

de Bree | 12-04-11 | 19:05

Oh, is het nou ook al een PVV-er?
De grenzen van de vaderlandsche pro-establishmentpropaganda weer een beetje opgerekt.
Feli hoor Brusselmans.
Wees er maar trots op.

Merlot | 12-04-11 | 19:04

Bijna alle jongeren hebben wel eens gedroomd almachtig en/of onverwoestbaar te zijn vrees ik.Maar dan blijft het bij een droom.Waar je ook in kunt vliegen en onzichtbaar worden en shidt..

Wanneer iemand de zieke fascinatie voor dodelijke wapens gaat combineren met puur sadisme (wat ga je doen dan,die kant oprennen?) .. 'dan heb je te maken met een ware psychopaat.Laat dat begrijpen maar aan criminologen over.

de grote Anti | 12-04-11 | 19:04

Rechts terrorisme uit zich in agressie naar het algemene publiek.
Links terrorisme uit zich op individuen die iets (in de ogen van de geweldpleger althans) abjects vertegenwoordigen.
Zo was het en zo lijkt het nog steeds te zijn.

Einde van de Domheid | 12-04-11 | 19:04

Ik vind de schrijver bijna enger dan de schutter. Die schutter was een doorgedraaide mungool zonder verstand en emphatie. De schrijver heeft het stukje waarschijnlijk geschreven met zijn volle verstand, het is dat de daad van de schutter zo gruwelijk en niet te bevatten is anders zou ik bijna gaan twijfelen wie ik uit zou nodigen om samen eens lekker te gaan winkelen..... wat is de strekking nou eigenlijk? Finnen en ander tuig doen alleen maar kattekwaad? Of Hollanders doen graag winkelcentrums versneld sluiten op zaterdag? Het ergste is (vind ik dan altijd) waar eerbied voor de slachtoffers op zijn plaats is, gaan zogenaamde deskundigen en politiek correcte idioten op de graven van de slachtoffers dansen om zichzelve te profileren.... ik heb gezegd en nu bier en tetten!!

marnalg | 12-04-11 | 19:03

@Jackanders | 12-04-11 | 18:54
En niemand had het door.

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 19:02

Die moordpartij was al erg genoeg, maar al die fopwetenschappers met hun foponderzoeken en hun fopconclusies/fopmeningen gaan me nu toch wel heel erg de keel uithangen.
Zat die pannenkoek ook op GeenStijl en zijn wij dan nu in eens ook allemaal een gevaar???

IkSchrijfDusIkBen | 12-04-11 | 19:02

Ik had 60 euro teveel reiskosten gehad. Werd op mijn volgende salaris gewoon ingehouden. Waarom kan dat bij een D66-er niet?

Kobus v/h zandpad | 12-04-11 | 19:01

@eurotokkie
Als er een middel bestond om onzichtbaar te worden dan hadden we elkaar binnen een week compleet uitgemoord.

de Bree | 12-04-11 | 19:00

Eigenlijk om te kotsen. Deze schietpartij wordt nu gebruikt om structurele criminaliteit onder allochtonen weg te relativeren.

mayor_pickwick | 12-04-11 | 19:00

Werkelijk schaamteloos dit. Politieke propaganda over de ruggen van slachtoffers.
Net als met de ramp in Japan, links Nederland kon haar blijdschap bijna niet verhullen.

De Kampsjeng | 12-04-11 | 19:00

En nog steeds zijn er hele volksstammen die overal een autochtonenprobleem bij slepen, als voortkomend uit buitenlander-angst,blind als ze zijn voor het werkelijke allochtonenprobleem, dat voortwoekert in de samenleving en waar deze tragedie in Alphen a/d Rijn trouwens geen moer mee te maken heeft.

SjiekDeFriemel | 12-04-11 | 18:58

@Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 18:53
Etnische registratie vir blanken!

Art Vandelay Ultor | 12-04-11 | 18:56

Dit is echt een imbeciel. Nog zo'n softe Soosjoloog/schrijver die geen flauw benul van statiskiek heeft en het begrip "n=1 experiment" vreemd is....

rintelman | 12-04-11 | 18:56

Tja, het volk heeft enorm behoefte aan 'duiding' en allerlei pseudo-wetenschappelijke oelewappers hebben enorm behoefte aan 15 minuten aandacht. Kwestie van vraag en aanbod.

Ad Hominem | 12-04-11 | 18:55

de Bree | 12-04-11 | 18:47 |

We zijn zelfs erger dan beesten en dit zit in iedereen,
niet erg hoor dit is natuurlijk, cadeautje van God.

Eurotokkie | 12-04-11 | 18:54

Kan die NRC schrijver aub dat onderzoek vd UvA nogmaals maar nu met bril op lezen?De focus op bv Marokkanen als het gaat om homo gerelateerd geweld is nml wel zeer terecht , zo blijkt uit recent onderzoek over homogeweld in A’dam.

” Allochtonen met een niet-Westerse afkomst maken 57% procent uit van het totaal aantal verdachten van fysieke geweldsincidenten tegen homoseksuelen. (..) Het aandeel verdachten van Marokkaanse afkomst bij geweldsincidenten (36%) is opvallend hoog ”

Bron
Als ze maar van me afblijven
Een onderzoek naar antihomoseksueel geweld in Amsterdam
Universiteit van Amsterdam

Marokkanen alleen plegen al 36% (!) vd Incidenten met fysiek geweld tegen homo’s in A’dam (tab3.1 blz 43)http://www.cocamsterdam.nl/attachments/256_onderzoeksrapport-alszemaarvanmeafblijven.pdf Zet dat af tegen het veel lagere % aantal Marokkaan in de gehele populatie en de conclusie is overduidelijk.

Zelfs in absolute aantallen overtreft de nw allochtoon inmiddels de autochtoon. Relatief wat de enige juiste methode is, is het verschil nog groter. Dus het percentage daders onder Marokkanen wat zich schuldig heeft gemaakt aan homogerelateerd geweld onder de gehele populatie Marokkanen is wel vele malen hoger dan bij bv autochtonen. Anders gezegd, zonder de procenten nwa in NL zou het homogeweld in A’dam meer dan halveren.
Laat onverlet dat nog altijd 36% van de daders vd homogerelateerde incidenten fysiek geweld in A’dam een autochtoon is. (Autochtoon volgens de cbs def. waar derde generatie (inmiddels een flink deel vd A’damse jeugd) gewoon geteld wordt als autochtoon.

seven | 12-04-11 | 18:54

Aan zijn uiterlijk te zien is die autistische Anton Abraham de volgende mall-shooter..

fietskettingslot | 12-04-11 | 18:54

Conclusie: René Froger neuqt buiten de deur.

Jackanders | 12-04-11 | 18:54

Kom op mensen, deze gozer verdient postuum een advocaat! Misschien een advocaat die ook graag de eerste drie pagina´s van de telegraaf wil vullen.

hawie | 12-04-11 | 18:53

@Art Vandelay Ultor | 12-04-11 | 18:30

Iedere gezonde Hollandse jongen controleren op wapens en (het opsparen van) munitie!
Waarom duidelijk zichtbare misstanden aanpakken als het ook moeilijk kan?

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 18:53

Die gast uit dat YouTube filmpje doet mij denken aan een dikke Justin Bieber.

Die Anton Abraham heeft het voor elkaar gekregen om een artikel te schrijven waarvan geen enkele zin op waarheid berust. Hulde daarvoor.

De Drent | 12-04-11 | 18:50

Die dikke mongool kwam ik wel eens tegen op youtube als ik op zoek was naar filmpjes van bv. voetbal. Wat een irritant jong, dat hij met zijn hoofd en gebazel op internet durft te komen.

Wat die 'literatuurwetenschapper' (whaha) loopt te ouwenelen is mij ook een raadsel. Eerst vindt hij het begrijpelijk dat dit gebeurd is, om daarna te beginnen over allochtonen en autochtonen. Waarom is het dan begrijpelijk?

KapiteinClaus | 12-04-11 | 18:49

Verdient deze gozer postuum geen advocaat !?

hawie | 12-04-11 | 18:49

Ik durf te beweren dat onder de "juiste" omstandigheden iedereen in staat is om een soortgelijk bloedbad aan te richten.
En dan moet je de oorzaak niet zoeken in allerlei moeilijke sociologische verklaringen, maar in het wezen van een mens. Ieder mens is een agressief wezen en in potentie een killer.

de Bree | 12-04-11 | 18:47

Waarom wordt zo benadrukt dat het een PVV stemmer was? Heeft het NRC van een paar roddelloeders uit de lift bij de kansenflat vernomen... Zo lust ik er nog wel een paar: hoe zit het met de GroenLinks / SP sympathien van Karst Tates?

Mijnbescheidenmening | 12-04-11 | 18:47

Flut opinie stuk: Er lijkt weliswaar een trend Tristan, Karst, Folkert, waxinewerper, damschreeuwer. Maar het disfunctioneren van Allochtonen jongeren (aantoonbaar hogere detentiepercentage en schooluitval) is ook een trend. Overigens lijken de laatsten daarbij minder de mediabelust (als we niet naar youtube en opsporingsverzocht kijken).

ik hier | 12-04-11 | 18:46

mag ik dan reaguurwetenschapper zijn? overloos dom lullen kan ik ook.

JoeDoe | 12-04-11 | 18:46

Iedereen vraagt zich af waarom hij het gedaan heeft. Maar wie wil er nou door het leven gaan met zo'n triestige voornaam? Overigens lijkt me die "fopdeskundige" ook niet helemaal lekker te zijn.

bruine kikker | 12-04-11 | 18:44

@de Bree | 12-04-11 | 18:39
Dat is geen serieus blad.

En ik kan het weten.

Parsons | 12-04-11 | 18:43

"uit z'n contrast gerukt" deze jongen heeft talent.

Bluebook | 12-04-11 | 18:43

Alle mongeaulen, deskundologen, experts, beterweters en zij die het echt niet weten, alle scherpschutters
(met een vergunning), de eigenaren van een luchtbuks, de computergame freaks, de paddo slikkers met moordneigingen, de paddo slikkers zonder moordneigingen etc. etc.

Als die allemaal hun mening gaan geven in de diverse media, dan krijg je dit.............................

strikdewepstroper01 | 12-04-11 | 18:42

Jezweetzelluf | 12-04-11 | 18:38 |

Ook in jouw schuilt een psychopaat , je kunt hem echter beter onderdrukken .

Eurotokkie | 12-04-11 | 18:41

-weggejorist-

IamPOWned. | 12-04-11 | 18:41

Mal is toch maar met 1 'L' ??? Ben je mall ?!

HIL | 12-04-11 | 18:41

Die man heeft z'n diploma vast behaald op InHolland.
Wat een zelfhaat, wat een krom denkproces. Dat zo iemand een podium krijgt in een serieus dagblad is zorgwekkend.

de Bree | 12-04-11 | 18:39

Kunnen alle faalhazen weer even kappen met hun geweldig opgebouwde en aandachtsgeile verhalen. Moet verdomme niet gekker worden met het verbinden van conclusies aan een schietpartij van zo'n psychopaat.

Jezweetzelluf | 12-04-11 | 18:38

Nou zou ik hier eigenlijk neer willen zetten dat ik m'n geweer op pak en het eerste de beste winkelcentrum binnen loop.
Maar dan heb ik binnen no time politie op m'n dak en wordt ik minstens beschuldigd van onssmakelijk gedrag...

Santtu | 12-04-11 | 18:37

Uit z'n contrast gerukt...

Op kruisje klikt.

Parsons | 12-04-11 | 18:36

Als iedereen zo een uitlaatklep heeft dan Tristan dan kan winkelen nog gevaarlijk worden.

Eurotokkie | 12-04-11 | 18:36

-weggejorist-

Tranz | 12-04-11 | 18:36

Literatuurwetenschapper... Ben evenveel geinteresseerd in zijn mening over kernenergie...

buurvanurk | 12-04-11 | 18:35

het perfecte voorbeeld van een ei.

Tranz | 12-04-11 | 18:35

Wat een neuzelartikel.
En:
"Zo maakte het CBS vorige week bekend dat autochtone jongeren vaker drugs en drank misbruiken dan hun allochtone evenknieën."
Dat geloof ik onmiddellijk. Hebben ze ook nog onderzocht welke groepen de (hard)dope het meest verkopen, toevallig?

vetkleppert | 12-04-11 | 18:34

@ Veenkolonie | 12-04-11 | 18:28
Is daar noodzaak toe dan?

Pa Cartwright | 12-04-11 | 18:31

Onomstoten staat vast dat het gebeuren in Alphen ontoelaatbaar is, toch wil ik een kantekening plaatsen, best knap om met een automatisch geweer met meer dan honderd kogels zo weinig slachtoffers te maken, knapper is het met 1 hypo kogel duizenden mensen kapot te maken.

totivs | 12-04-11 | 18:31

'Korpschef Stikvoort schreeuwde een paar maanden geleden moord en brand nadat een paar Marokkaanse kinderen kattenkwaad hadden uitgehaald tijdens een buurtfeestje in Gouda. Een paar kilometer verderop spaarde een gezonde Hollandse jongen munitie op om daarmee winkelpubliek overhoop te knallen. Niemand had het door.'

Anton Abraham is een vliegtuig.

Art Vandelay Ultor | 12-04-11 | 18:30

Zucht, het zat eraan te komen. Had het alleen eerder van de Azijnbode verwacht dan van de Babyboomers 2.0-courant.

Stoppenkast | 12-04-11 | 18:30

En waar de neuq haalt die man zijn fopcijfers vandaan eigenlijk?

Parsons | 12-04-11 | 18:29

@Veenkolonie | 12-04-11 | 18:28
Omdat het tijd is om je browser te herstarten.

rara | 12-04-11 | 18:29

Waarom mogen we bij dit topic ineens niet meer op + en - klikken?

Veenkolonie | 12-04-11 | 18:28

Opmerkelijk polletiek stemgedrag van deze dader, duss.
Minder bekend is dat Nederland vrijwel dagelijks opgeschrikt wordt met een schietpartij, waarvan de daders vrijwel zeker meer in job cohen van de pvda zien.
Dat kan/mag weer niet wetenschappelijk worden onderzocht, u begrijpt wel waarom.

Jan Passant mk2 | 12-04-11 | 18:28

Juist. Uiteindelijk zijn we allemaal schizofreen met een ongezonde wapenfixatie, toch?

rara | 12-04-11 | 18:27

Een literatuur wetenschapper?
Bestaan die ook al?
Die kan in überhaupt niet serieus nemen.

En nogmaals: het is geen ramp, het is een tragedie.

Parsons | 12-04-11 | 18:26

Mensen zomaar doodschieten is nooit logisch maar zal wel weer aan mij liggen.

Teunnn | 12-04-11 | 18:26

En net als je denkt dat het niet nog zieker kan dan het bericht waar het NRC gisteren mee kwam worden ze dus vandaag overtroffen door de Next.

Parsons | 12-04-11 | 18:25

Geen excuus om mensen te vermoorden. Punt.

brandweermeisje | 12-04-11 | 18:25

Nou dan moet ik me zeker nog schuldig voelen ook!

Veenkolonie | 12-04-11 | 18:25

Juist. Net als dat alle Polen tuig zijn. Gaat u schamen racistisch reaguurdertuig!

Jan en Alleman | 12-04-11 | 18:25

Haha die kerel is ook wel zo'n loser hè. Met z'n youtube vlogje.

.Joop | 12-04-11 | 18:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken