Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrecht gaat voor 100% roomblanke marathon

roflbot-GEil.jpgJa hoor. De gure wind van het wij/zij denken woeit tegenwoordig ook al door de ooit zo edele sport van het hardlopen (Francisco van Jole, Dolf Jansen). Zo is de organisatie van de Utrechtse Marathon begonnen met het pesten, irriteren en wegtreiteren van Keniaanse medelopers. Dit gebeurt bijvoorbeeld door een kleine aanpassing in het prijzengeld-gebeuren, waardoor witte beentjes honderd keer zo veel (10.000 euro) kunnen winnen dan zwarte beentjes (100 euro). En daar zit verder totaal geen economische voetafdruk-theorie of 'voor hun voelt 100 net zoals voor ons 10.000'-verhaal achter hoor! Is gewoon een stukje apartheid naar de rennegers toe, zodat Den Witte Hollander ook eens een keer kan winnen. Want laten we eerlijk zijn: die gasten gaan gewoon tè hard. Daar is als doodgewone Hollandse jongen niet tegenop te trainen als je 's avonds ook nog een biertje wil kunnen drinken tijdens Ik hou van Holland op de RTL4. Marathonloper Rens Dekkers is dan ook erg content met de kansen die hij krijgt: "Het is mooi dat wij ook eens voorin kunnen strijden voor de winst." En daar heeft hij natuurlijk een punt. Winnen is ook wel eens leuk, ook al moet de tegenstander daarvoor middels organisatorisch ingrijpen geëlimineerd worden. En dan nog even dit. Heeft er al een overkoepelend orgaan / meldpunt gereageerd? Jazeker! 'De marathon van Utrecht discrimineert door Nederlanders een veel hoger prijzengeld te bieden dan Keniaanse atleten. Dat vindt Art.1, het expertisecentrum ter bestrijding van discriminatie.'

Reaguursels

Inloggen

In en in treurig en triest.
Positieve discriminatie is net zo erg als negatieve discriminatie.
Als je niet kunt winnen van die rennegers moet je meer trainen. Dat doen zij ook.
Of verdeel het prijzengeld anders en geef de nummers 1 t/m 100 honderd euro. Dan blijven de professionals ook weg.

cabbit | 12-04-11 | 16:55

D'r is zo toch geen donder meer aan? Gisteren ook bij die Rotterdamse Marathon. Bij de start stonden ze al vooraan, meer dan tien zwartmensen. En het waren ook zwartmensen die als eersten over de eindstreep kwamen. Op zo'n manier is de sjeu eraf want je weet dat als er Kenianen en/of Ethiopiërs meerennen de wedstrijd reeds is beslist. In Utrecht vindt men dat dus ook. Maar vanwege de politiek correcte terreur ziet men zich genoodzaakt via een omweg hier verandering in aan te brengen.

In hoeverre is het eerlijk sport bedrijven als je anatomisch gezien in het voordeel bent? Heb je korte beentjes dan ben je in vergelijking met een lange lijs een betere sprinter. Omgekeerd zul je met die korte beentjes niets uithalen tegen een langere tegenstander als de te rennen afstand groter wordt. Kenianen en Ethipiërs hebben een andere bouw dan Europeanen. Ze zijn beter toegerust om lange afstanden te lopen of te rennen. Ziehier het probleem. Dan kun je beter alleen negers laten rennen. Dat gebeurt op de Olympische Spelen toch ook eigenlijk al.

De narrige kabouter | 11-04-11 | 14:17

zal wel raar zijn, maar als ik naar sport kijk, zie ik graag de besten meedoen

Woods | 11-04-11 | 09:58

Dit is een heel zure maatregel voor de atletenmakelaars. Dat zijn namelijk de jongens die het meeste geld overhouden aan een keniaanse overwinning.

brunswijk | 11-04-11 | 09:43

@Jan Zand | 10-04-11 | 21:37
Waarom dan dit gedoe als er toch geen startgeld aan de Kenianen betaald wordt? Het verhaal van dit stukje is juist dat er Kenianen meedoen om de €10.000 op te strijken als ze niet uitgesloten waren.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 22:31


Jan Zand | 10-04-11 | 21:37 Voor een ton heb je wel de absolute toppertjes te pakken.

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 22:15

@JRShield
Je haalt nu ook nog startgelden en prijzengeld door elkaar. Voor een hoog genoteerde Keniaan ben je als organisatie al minimaal een ton kwijt aan startgeld.

Daar komt dan nog jouw tienduizend euro aan prijzengeld bovenop. Want voor die ton stapt de Keniaan alleen in het vliegtuig, en heeft hij nog geen meter gelopen.

Jan Zand | 10-04-11 | 21:37

@ Jan Zand | 10-04-11 | 12:46
Daar heb je geen gelijk in. Wanneer er 10.000 euro klaar staat voor de snelste Nederlander die over de lijn komt, maar 100 euro voor de winnaar van de marathon, spreek ik van hypocrisie. Zet het prijzengeld voor de winnaar op 10.000 euro en sluit alle niet Nederlanders uit. Dat is veel eerlijker en opener.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 21:14

Die Afrikanen moeten hetzelfde doen als Michael Jackson heeft gedaan! Blank maken :D

NegerVanYolanthe | 10-04-11 | 20:59

Volstrekt onnozele kritiek. Wie betaalt het prijzen geld? Dat zogenaamde kenniscentrum niet. Kenianen worden niet geweerd ze krijgen alleen minder prijzengeld. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de snelste vrouwen en de snelste bejaarde.

nadenkeniseenkunst | 10-04-11 | 20:38

De massa die eens een marathon loopt zal zich nooit willen ontwikkelen tot een toploper, maar een subtopper die elke keer ver achter de ingevlogen winnaars zal zich ook niet ontwikkelen tot een toploper. Door nu minder Afrikaanse lopers in het veld te hebben zullen Nederlandse lopers zich beter kunnen ontwikkelen. Op termijn zal er weer een groep toplopers kunnen ontwikkelen zodat Nederlandse lopers op EK's, WK's en Olympische Spelen beter zullen presteren dan de afgelopen jaren.

Cum infamia | 10-04-11 | 20:07

Utrecht heeft gelijk: je moet rekening houden met de koopkracht van het thuisland van de winnaars. Iedereen die dat discriminatie vind, is een zwakzinnige debiel die als laatste eindigt op de special olympics.

mxistence | 10-04-11 | 18:29

Ik stel trouwens voor dat we ook maar eens een eigen Formule 1 serie gaan organiseren, met alleen Hollanders.Kan verstappen nog een keer winnen.

captainobvious | 10-04-11 | 18:11

LOL RENS misschien dat als je je naast je biertj een groen kauw blaadje oppeuzelt je net zo hard holt.
Niet herkenbaar in de keuring of nog niet opgenomen.

jaantje | 10-04-11 | 18:05

Ik vind dit nog een chique oplossing. We hadden ze ook met de auto van de wedstrijdleiding ondersteboven kunnen rijden natuurlijk.

Randy McRanderson | 10-04-11 | 18:02

"Zij zijn veul te goed!!! *huilie huilie*
Zij mogen niet meer meedoen!''

Diny in Bikini | 10-04-11 | 17:54

Als de burgemeester van utrecht nu eens gewoon 50k uitlooft aan de winnaar? Probleem opgelost. Dat geld is wel ergens te halen: gewoon een afscheidsreceptie van een hoge ambtenaar annuleren en klaar is kees.

Nog beter: 40k top-off aan NL winnaar, en 49900 top-off aan keniaanse winnaar, met gemeentegeld. Laat dit k*t organisatie met zijn k*nk*r advocaat lekker in hun sop gaarkoken.

mazarax | 10-04-11 | 17:08

@ quasiintellect | 10-04-11 | 11:26
Een winnaar met 2 paspoorten krijgt 10.100 euro.

Korreltje Zout | 10-04-11 | 15:31

Laten we het wereldkampioenschap schaken organiseren, maar alle internationale schaakgrootmeesters weghouden, zodat ook eens een Nederlander kan winnen.

Korreltje Zout | 10-04-11 | 15:23

Utrecht is compleet gek geworden.

Korreltje Zout | 10-04-11 | 15:22

lange afstand lopen is zoiezo een linkse sport d.w.z. het zijn vooral de bolle bozen die het daarvoor het zeggen hebben welke links zijn, ze hebben indertijd die negers zelf hier naar toe gehaald gewoon omdat er veel aan te verdienen viel. Nederlands identiteitje regelen en hupakee weg met de hollandse hardloper op klompen.
Boesa Boenki kon voor nederland uitkomen en allemaal blij op links
Multicultie op zijn smalst

boost | 10-04-11 | 15:07

Niet politiek correct. Maar ze hebben een punt.

CoolFace | 10-04-11 | 14:52


Fijnstoffer | 10-04-11 | 14:16 | Een goede maat van me is vele jaren nauw betrokken geweest bij de organisatie van een grote marathon. Er gaat heel veel geld in om.

Wil je een supertijd dan is die te koop. En een supertijd is weer goed om het jaar erop heel veel sponsors aan te trekken. Het is een smerig wereldje.

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 14:48

Daarnaast vind ik vooral slecht gespelde, (semi-)nationalistische meningen altijd uiterst vermakelijk.
Maar dat is ook maar één van de vele mierenneukende meningen hier, hoor.
Eelcontrast | 10-04-11 | 11:08
Maak er maar twee van.

Jean | 10-04-11 | 14:44

Wat een gezeik. Iedere sport heeft regionale, NATIONALE en internationale wedstrijden, waarom een Marathon niet eens een keertje? Hier een aanmerking op hebben is een waanzin van dezelfde orde als geen plaats meer hebben voor Friezen, ere-leden en oud-winnaars op de elfstedentocht. Alles moet maar multicul en internationaal. Sodemieter op en organiseer je eigen spelletjes.

Maar ja, nu zal Aleid wel de grootste muil gaan hebben natuurlijk, valt te verwachten.

ZKH EénOog | 10-04-11 | 14:23

@ Willianus Wortelus | 10-04-11 | 14:12
Die afspraken zijn ronduit schandalig. Het zal me niet verbazen als die verhalen echt kloppen.

Fijnstoffer | 10-04-11 | 14:16


Fijnstoffer | 10-04-11 | 14:05 | Het is algemeen bekend in de betere marathonkringen dat je een tijd koopt.

Alles wordt van tevoren afgesproken. Wie er gaat winnen en met welke tijd, wie tweede wordt, wie derde. Allemaal doorgestoken kaart.

En zoals ik al ze, maar niemand reageert, de Kenianen moeten bijna al het prijzengeld afstaan aan "hun" makelaars.

Het siert Utrecht dat ze hiermee willen breken. +100 voor Utrecht.

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 14:12

"10 april 2011

Wilson Chebet heeft de 31e editie van de marathon van Rotterdam op zijn naam geschreven. De Keniaan finishte na 2 uur, 5 minuten en 27 seconden. Met de tijd is het huidige parcoursrecord niet verbroken.

Chebet nam vlak voor de Coolsingel in de slotkilometers afstand van zijn landgenoot Vincent Kipruto, die als tweede eindigde. Na Kipruto bereikte Chala Dechase (Ethiopië) de finish en Eliud Kiptanui uit Kenia werd vierde."
www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?vie...
Echt superboeiend.

Fijnstoffer | 10-04-11 | 14:05

Heb iets te snel geschreven. Even zonder fouten.
De discussie is niet nieuw, maar eigenlijk wel bizar. Kwam vandaag een aantal kinderen tegen die door hun ouders gebruikt werden om het prijzengeld binnen te halen. Voor sommigen zit er zelfs aan leeftijd geen limiet om de kar te trekken.

Het zal wellicht niet lang meer duren voor er een speciaal centrum komt waar baby´s met de ´juiste´ genen optimaal worden getraind en opgevoed voor de olympic(sponsors).

hawie | 10-04-11 | 14:04

Kenianen laten meedoen. Nummer 1 krijgt (indien gewenst) als extraatje een verblijfsvergunning voor Nederland. Nummer 2 krijgt een verblijfsvergunning indien zijn hele familie butler/nanny/huismeester speelt voor de eerstvolgende NL-deelnemer/winnaar.
Sportregels en veronderstelde diskrieminazie, daar komen we samen ook wel uit.

Taggart | 10-04-11 | 13:55

de gouden gulden | 10-04-11 | 10:55
Fout na de oorlog.

Jean | 10-04-11 | 13:54

persoonlijk vind ik dat alleen maar mensen die boven de 100kg zijn mogen mee doen aan de marathon.

nieuwisanders | 10-04-11 | 13:36

Die discussie is niet nieuw, maar eingelijk wel bizar. Kwam vandaag een aantal kinderen tegen die door hun ouders gebruikt werden om het prijzengeld binnen te halen. Voor sommigen zit er zelfs aan leetfijd geen limiet om de kar te trekken.

hawie | 10-04-11 | 13:34

zijn net pooiers en hoeren.

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 13:26


De hele marathonwereld is compleet verziekt door de marathonmakelaars en hun hardlopers. Dit speelt al tig jaar. Erg goed dat Utrecht met deze criminele bende wil afrekenen.

Overal en altijd zijn daar weer de bruine magere broodlopertjes die hun gage af moeten staan aan de makelaars waarvoor ze lopen.

Het

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 13:25


De hele marathonwereld is compleet verziekt door de marathonmakelaars en hun hardlopers. Dit speelt al tig jaar. Erg goed dat Utrecht met deze criminele bende wil afrekenen.

Overal en altijd zijn daar weer de bruine magere broodlopertjes die hun gage af moeten staan aan de makelaars waarvoor ze lopen.

Het

Willianus Wortelus | 10-04-11 | 13:25

Kansloos, alleen omdat die nederlander te lui zijn om wat sneller te lopen..

Smokum | 10-04-11 | 13:19

Willem4246 | 10-04-11 | 13:04 Vanwege het prijspeil in de verschillende landen.


We zijn er uit!

zeg maar jansen | 10-04-11 | 13:14

Gewoon die marathons afschaffen?? Absoluut geen kijksport, meer voor mensen die geen fuck te doen hebben

lekkerpuh | 10-04-11 | 13:13

Als Rens "pannenkoek" Dekker zo wil winnen is het een grote Lutser.
@Marathon Utrecht,
wanneer komen de gele sterren en de speciale trainingskampen in Duitsland?

weedo | 10-04-11 | 13:10

100 keer zoveel ALS

nogeentjedan | 10-04-11 | 13:08

Goede actie! Helemaal geen discriminatie. Iedereen mag gewoon meedoen. En logisch dat een marathon in Nederland voor Nederlanders andere prijzen heeft.

Willem4246 | 10-04-11 | 13:04

@CoJoNes | 10-04-11 | 12:57
Maar wat als je geen auto hebt?
Heb ik trouwens wel maar ik heb 42 km "verderop" niets te zoeken.

necrosis | 10-04-11 | 13:01

Het heeft niks met hiellengte of motivatie te maken, ieder weldenkend mens neemt de auto als ie 42,1 kilometer verderop moet zijn.

CoJoNes | 10-04-11 | 12:57

Het ging toch niet over de schaatsmarathon?
Daar doen geen Kenianen aan mee

Che_cuevara | 10-04-11 | 12:54

@Hölzenbein | 10-04-11 | 12:48
Wat is er mooi aan Rotterdam?

necrosis | 10-04-11 | 12:54

@necrosis | 10-04-11 | 12:40
Maar je mag toch gewoon in je broek plassen.
Is nog warm ook.

Che_cuevara | 10-04-11 | 12:52

@Hölzenbein | 10-04-11 | 12:48
Straks hebben we Utrecht - Feijenoord. Dat is pas mooi!

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:51

Fuck Utrecht. Nu Rotterdam marathon. Dat is pas mooi.

Hölzenbein | 10-04-11 | 12:48

@Nico Mudde | 10-04-11 | 12:40
Hahaha tja het helpt niet echt om daarna nog verbindingen te maken. Is ook maar 1 keer per jaar.
Ik heb ook wel eens mensen gezien die helemaal kaggel van hun kruk af mieterden. Om daarna met hun keel aan hun stropdas te hangen tot de scheids vroeg of je er klaar voor was om je stropdas door te knippen.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:47

@JRShield
Je draait oorzaak en gevolg om.
Pas als je als organisatie een ton biedt, komen de Kenianen. Je hebt dan wel een spraakmakende eindtijd.

Als je iedereen duizend euro geeft, komen alleen
de Nederlanders.

Niemand wordt officieel de toegang ontzegd.
De Kenianen blijven weg omdat er geen onderscheid wordt gemaakt in de startgelden.

Discriminatie heeft te maken met onderscheid maken. Dat doet Utrecht niet, maar de Kenianen doen dat wel.

Lastig hè? Soms zijn dingen net anders dan je denkt.

Jan Zand | 10-04-11 | 12:46

@Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 12:33
Aangezien ik niet gezegend ben met een enorme blaas, moet ik mij helaas terugtrekken uit deze contest.
*pispauze*

necrosis | 10-04-11 | 12:40

@Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 12:33
En u heeft, hoeveel neuronen nog over onder die schedel van u? :-)

Nico Mudde | 10-04-11 | 12:40

ThaWeazly | 10-04-11 | 12:24 |
M'n punt was eigenlijk dat hardlopen een totaal oninteressante sport is geworden voor locals, waar dan ook buiten Kenia.
Overal in Europa heb je marathons, en overal wordt 't geld weggesnoept door een groepje Kenianen. M.a.w. het is een interessante sport voor mensen die hun P.R. willen verbeteren maar dan houdt 't wel op. Ik zie het nut er niet van in om altijd maar weer een kapitaal uit te geven hieraan.

jeanmondo | 10-04-11 | 12:35

@necrosis | 10-04-11 | 12:29
Haha Het heet Stropzupen (origineel) en extra hulpmiddelen zijn niet toegestaan helaas ;)
Stiekem tegen de bar aan zeiken mag ook niet. Daar zijn de scheidsrechters voor. Meer dan 1 biertje achterlopen mag ook niet. Ze zijn erg streng.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:33

Het is niet "honderd keer zoveel DAN" maar "honderd keer zoveel ALS".

Argyronauta | 10-04-11 | 12:33

Positieve discriminatie mag toch van linksmensen? Ik zie het probleem niet.

neworder | 10-04-11 | 12:32

Gewoon rond Sinterklaasfeest een maraton organiseren. Dan kunnen de Kenianen nog bijverdienen als Zwarte piet. 100 euro. Kom op zeg... Hoeveel kost die vliegticket hier naar toe? Ongeveer de tienvoudige. Niveau Henk en Ingrid in Utrecht.

Kaan78 | 10-04-11 | 12:31

ha ha ha ha, kom op een beetje voc mentaliteit in deze.

als je geen talent hebt moet je creatief zijn.......

die negerds hebben tegenmwoordig net zulke goeie schoenen als wij hier, verdoemme.......

dan maar valspelen

adam5128 | 10-04-11 | 12:30

@Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 12:24
Mag je niet naar de wc?
Luiers met plasgootje wel toegestaan?
*zich aanmelden doet*

necrosis | 10-04-11 | 12:29

Carboni | 10-04-11 | 12:23 Duurt te lang. Maandag moeten die wegen weer voor verkeer opengesteld worden.

zeg maar jansen | 10-04-11 | 12:26

@jeanmondo, weet niet of je het schaatsen wat volgt, maar misschien dat de term WorldCup je wat zegt. Alsof het mondiale schaatsen gebaat is bij een overmacht op de 10km van NL-ers. Sterker nog, de kans wordt telkens groter dat de 10km van de kalender gaat verdwijnen vanwege niet interessant.

ThaWeazly | 10-04-11 | 12:24

100 keer zoveel ALS, pauper.

très cool | 10-04-11 | 12:24

@necrosis | 10-04-11 | 12:18
Doen wij al jaarlijks in ons stamcafe. Zelfs café tegen café. De beker staat nu bij onze concurrent.
Stropdas aan de bar nieten en drinken maar. Je mag dan ook niet van je kruk om naar de wc gaan, want dan ben je af. Na 1 uur indrinken krijg je elk kwartier een nieuwe tot je opgeeft, in je broek gezeken hebt of dood bent. In the end, There can be only one!

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:24

Wat een gelul. Zeg gewoon dat die marathon alleen voor Nederlanders is.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:23

Waarom niet gewoon een UTRECHTSE marathon alleen voor de inwoners van utrecht doen?
Dan heb je helemaal geen kenianen meer :)

Carboni | 10-04-11 | 12:23

Al geef je die blanken 100 miljoen dan hebben ze nog geen schijn van kans namelijk... dus dit slaat helemaal nergens op, al zou het helpen.

Xandrino | 10-04-11 | 12:23

ThaWeazly | 10-04-11 | 12:15 |
Verkeerde vergelijking... want het gaat daar om wereldkampioenschappen.
Alle respect voor die Kenianen, maar het afgaan van alle mogelijke marathons is niets meer dan een beroep geworden. En het is leuk om één of twee keer in het jaar die gasten hier te hebben, maar het is nogal demotiverend voor de lokale sporters als er toch nooit uitzicht is op de prijzenkast. De tijden van Nederlandse hardlopers zijn dan ook gigantisch achteruit gegaan omdat er toch niks te winnen valt.

jeanmondo | 10-04-11 | 12:20

Kijk ze ook gaan die kleine Kenianen!
In rijen van 3 lang en 2 breed huppelen ze al fluitend door die boomlange Hollanders heen.

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:19

Ik stel voor om nationale kampioenschappen tripeldrinken te houden.
Iedereen mag meedoen en de winner krijgt gratis een weekje Detox in een verslavingskliniek.
*grinnik*

necrosis | 10-04-11 | 12:18

@de gouden gulden | 10-04-11 | 10:55 |

Ben ik het mee eens, maar op deze manier kan je het probleem niet oplossen. Dit is namelijk gewoon te lomp om waar te zijn.

Sigtyr | 10-04-11 | 12:17

Vertel het dan goed.

De organisatie heeft geen zin om hoge startgelden te betalen aan de Keniaanse favorieten. En voor de gemiddelde startprijs die een Ollandse lopert krijgt, stapt de Keniaan niet in het vliegtuig naar NL.

Een aanklacht op grond van discriminatie maakt geen schijn van kans. Iedereen krijgt hetzelfde (lage) startgeld, en daarom komt alleen Witte de With.

Jan Zand | 10-04-11 | 12:16

Prijzengeld naar gemiddeld inkomen!

starry | 10-04-11 | 12:16

Laten we dat met het schaatsen op de 10km ook gewoon doen. Wanneer een NL-er wint gewoon 100 euro geven en de overige deelnemers 10.000 euro. Eens kijken hoe verontwaardigd de NL-schaatskliek/-publiek dan opeens is.

ThaWeazly | 10-04-11 | 12:15

Tja omgedraaide positieve discriminatie in voordeel van de autochtoon, zou veel meer moeten gebeuren, hulde voor de bedenker....

Haagse-Geertje | 10-04-11 | 12:13

Ah daar lees ik 1 van mijn goeie voornemens voor dit jaar, de marathon lopen......... *plop*

Rest In Privacy | 10-04-11 | 12:11

"Want behalve met hiel lengte win je marathons ook en vooral met motivatie. Afrikanen zijn gemiddeld armer dan witte europeanen, en dat is voornamelijk aan kapitalisme en racisme te wijten."
Muhahaha! Het grappigste is nog dat ie het echt meent.

sjaakdeslinksesul | 10-04-11 | 12:11

@Jackanders | 10-04-11 | 11:53
Al biedt men mij een belastingvrij leven, mijn conditie is zo slecht dat ik na 500 meter waarschijnlijk moet afhaken.
Wie er dan wel moet winnen?
De snelste!

necrosis | 10-04-11 | 12:09

doen ze toch nog wat goed in Utrecht

boerenvla | 10-04-11 | 12:07

Wat ik trouwens niet snap: er is wèl dwang om een quotum allochtonen, ook al zijn ze minder geschikt dan solliciterende Nederlanders, in het bedrijfsleven aan te nemen.

Dat is toch hetzelfde soort discriminatie? "Eigenlijk ben jij beter maar ik krijg de prijs omdat ik uit Allochtonië kom"?

vraagstaart | 10-04-11 | 12:06

Is dit niet gewoon het simpele verschil tussen een Nederlands kampioenschap en een wereldkampioenschap?
Ik vind het wel terecht eigenlijk...

jeanmondo | 10-04-11 | 12:05

@Centauri | 10-04-11 | 11:59
Nu al dronken?

Che_cuevara | 10-04-11 | 12:04

Nu op ned1 heel veel Kenianen in Rotterdam marathon.

cordon | 10-04-11 | 12:03

@Nietvoordekat | 10-04-11 | 11:51
En waarom zou links Nederland dan op zijn achterste poten moeten staan?
De voetbal competitie is toch ook alleen maar voor Nederlandse clubs. Daar hoor je toch ook niemand over.

Che_cuevara | 10-04-11 | 12:01

Giechel. Mooie actie.

Steilloos ten Onder | 10-04-11 | 12:01

ik kan niet eensch meer netjes schrijven door dat gepopulatseer.

Centauri | 10-04-11 | 12:00

@Revo | 10-04-11 | 11:55 Ik. Als de centen naar mij toekomen omdat de organisator mijn concurrenten uit de wedstrijd haalt, krijgt-ie nog een zoen ook hoor.

vraagstaart | 10-04-11 | 12:00

@ zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:51
Jouw voorouders waren misschien slavenhandelaren. De mijne waren gewoon boer in de Noord-Hollandse klei.

Ivoren Toren | 10-04-11 | 12:00

ik vervoeg mij tot het buitenhof.
Wat ik heb ik Uterggg te makuh jonguh.

Centauri | 10-04-11 | 11:59

edit banken= zwart/gekleurd

MisPixy | 10-04-11 | 11:59

@Nietvoordekat 11:51: Kenianen hebben geen oneerlijk voordeel. Mensen met een bepaalde lichaamsbouw hebben een voordeel; dat er toevallig veel van dat soort mensen uit Kenia komen doet er niet toe.

Muxje | 10-04-11 | 11:59

@zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:48
Scherp.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:58

Nietvoordekat
Het gaat hier niet over niet banken versus blanken.. Maar over Nederlanders( mensen met een nederlands paspoort) versus Kenianen ( mensen met een Keniaans paspoort) Blank staat niet synoniem voor Nederlander of wel?

MisPixy | 10-04-11 | 11:57

allen de room in m'n koffie is blank.
dat dan weer wel.

Centauri | 10-04-11 | 11:57

Zou mooi zijn als iemand nog ergens 20.000 euro heeft liggen en die aanbied aan de winnende Keniaan.
Anders lijkt een rennersboycot me zeer op zijn plaats, wie wil er nu winnen met dit soort trucjes?

Revo | 10-04-11 | 11:55

@Takamitso Muraoka 11:49: Dat is toch wel even wat anders. De regels aanpassen om het spel of de competitie interessanter te maken, daar is niets mis mee. Maar de regels moeten voor iedereen gelijk zijn, en dat is waar het hier mis gaat. Kenianen mogen nu wel winnen maar krijgen geen prijzengeld. Een rare maatregel.

Muxje | 10-04-11 | 11:55

On a more serious note: als je de wedstrijd openstelt voor alle nationaliteiten, weet je dat de beste wint en dat die op zeker uit Kenia komt. Maak er een Nederlandse wedstrijd van en je hebt alleen nog "last" van genaturaliseerde Kenianen.

Of, nog makkelijker: het prijzengeld verlagen. Geen broodloper die nog komt opdagen. Krijg je nog een wedstrijd om de eer. Hadden we vroeger, dat heette amateursport.

vraagstaart | 10-04-11 | 11:54

aparte manier om de concurrentie buiten spel te zetten.
Jammer dat de winnaar moet concluderen dat hij alleen kon winnen van de witten maar niet van de besten.

naatholweg | 10-04-11 | 11:54

Geef de winnaar iets 'gratis' bij de eindstreep, dan lopen de Nederlanders vanzelf wat harder.
Het maakt niet uit wat, als het maar gratis is.

Jackanders | 10-04-11 | 11:53

Onze voorouders hadden nooit op negers moeten schieten, dan hadden ze nu niet zo hard kunnen lopen.

zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:51

Meh... Ik vind toch dat je mensen niet kunt beoordelen op welk kleurtje ze hebben. Oké Kenianen hebben een oneerlijk voordeel, maar om dan maar te zeggen "je doet niet meer mee" is ook een beetje grof. Eerlijker zou misschien zijn een soort wedstrijd voor alleen blanke Nederlanders, in lijn met het idee van de Paralympics. Maar dan staat links Nederland ook op z'n achterste poten natuurlijk.

Nietvoordekat | 10-04-11 | 11:51

Art.1, subsidiesponzend policor gespuis.

@KapiteinClaus | 10-04-11 | 11:41
Welk zinnig mens neemt dat werkschuwe tuig serieus?

Fijnstoffer | 10-04-11 | 11:50

Doet me denken aan de maatregelen van de Internationale Tafeltennis Bond van een aantal jaar geleden. De balletjes werden groter, zodat de trage blanken ook nog kunnen zien waar dat duivelse witte dingetje heen en weer vliegt. En per game werd er nog maar geteld tot 11 i.p.v. 21 met 2 opslagen per speler i.p.v. 5, zodat de Aziaten de services van de blanke spelers niet konden bestuderen. Dit alles om de Aziatische almacht in het tafeltennis te doorbreken. Heeft helemaal niets geholpen. De blanken domineren door al deze maatregelen nog steeds niet in deze tak van sport.

Wanneer je die verklaring leest van de organisator van de marathon in de Volkskrant, dan denk ik: hoe kan zo'n figuur dat over zijn lippen krijgen? Wees sportief en erken gewoon de superioriteit van de zwarte mensen.

Takamitso Muraoka | 10-04-11 | 11:49

ALS het verhaal klopt dan snap ik niet waarom men niet gewoon een Nederlandse marathon organiseert. Nu staat deze blijkbaar open voor buitenlanders maar niet voor Kenianen? Dat is zoiets als de WK voetbal organiseren behalve voor Zuid-Amerikanen ...

Simon_GS | 10-04-11 | 11:49

Die Kenianen zijn gewoon slimmer dan de Nederlandse deelnemers.

Hardlopen is vreselijk vermoeiend en die Kenianen hebben door dat je er dus maar zo snel mogelijk mee klaar moet zijn.

zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:48

Gewoon een wedstrijd in een wedstrijd houden met een podium voor de eerste 3 blanke lopers. Is dat zo vergezocht?

Vindefin | 10-04-11 | 11:48

@Kirth Gersen | 10-04-11 | 11:43
Jawel, maar dan mogen er geen buitenlanders mee doen.

Ow... wacht

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:48

Die loopnegerts zijn de slaven van blanke mannen die zich zaakwaarnemer of manager noemen en die een groot gedeelte van het prijzengeld in hun zak steken.
Een situatie waar dankzij deze nieuwe regel in Utrecht eindelijk een einde aan kan komen.

Haarkopje | 10-04-11 | 11:47

@vraagstaart | 10-04-11 | 11:37
Als je gelijk hebt en het is inderdaad DNA-doping, maakt het niet uit.
Dan worden ze toch gediskwalificeerd.

En Aleid is nu druk aan het Googlen wat een Keniaan is.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:46

Ge-weldig stuk!

Nacho_Vidal | 10-04-11 | 11:45

@kassa2 | 10-04-11 | 11:33
Zelf doen?

Als ik ze hier in het weekend zie lopen met een kop zo rood als een tomaat, kan dat volgens mij niet zo erg gezond meer zijn.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:44

Gewoon een wedstrijd voor Nederlanders organiseren. Of mag dat niet?

Kirth Gersen | 10-04-11 | 11:43

te tuk ur dur!

TotalRecalcitrant | 10-04-11 | 11:42

rotteurist frenkie | 10-04-11
Neuh denk het niet, NL-Negerdts zijn net zo sloom als hun autochtone mede-nederlanders.

MisPixy | 10-04-11 | 11:41

Zij kunnen goed hardlopen, Nederlanders goed voetballen en schaatsen. Als je een wedstrijd organiseert, wil je dat de beste wint. Wat maakt het dan uit dat de winnaar in kwestie blank of zwart is? Als je dit soort beperkingen introduceert, diskwalificeer je de wedstrijd die je zelf hebt georganiseerd. Dit soort positieve discriminatie is te ridicuul voor woorden.

Dit regeltje van indymedia is ook typisch trouwens: "Afrikanen zijn gemiddeld armer dan witte europeanen, en dat is voornamelijk aan kapitalisme en racisme te wijten"

KapiteinClaus | 10-04-11 | 11:41

"heeft ontmoet" naar boven tieft na "fopnegert"

vraagstaart | 10-04-11 | 11:39

En nu hopen dat een onbekende nederlandse negerDT even de boel pwnd

frotteurist frenkie | 10-04-11 | 11:38

Niks mis mee. Tenslotte hebben we hier te maken met de producten van een stuk natuurlijke selectie: degenen die nìet hard konden lopen werden door de Arabieren gevangen en verkocht aan Europese slavenhalers.

Dus we hebben te maken met een vorm van DNA-doping.

Tweede argument: Nederlanders in den vreemde betalen ook altijd vijf keer zoveel voor bijvoorbeeld een zonnebril of horloge als een autochtoon, zoals iedere Nederlander die op een tropisch strand zo'n fopnegert ("special price because you are my friend") kan beamen.

Tijd dat we daar eens gepast op reageren.

BTW Aleid zal wel ingrijpen. Nu wel.

vraagstaart | 10-04-11 | 11:37

Dit is nu echte discriminatie en rscisme.
Groetjes, Flounder123, PVV stemmer.

Flounder123 | 10-04-11 | 11:37

Prima toch? Kunnen die amateurs met een Nl-paspoort ook eens winnen. Nu maar hopen dat er niet teveel Nederlanders van Keniaanse origine meedoen, maar dat is niet erg want dat zijn ook Nederlanders.

MisPixy | 10-04-11 | 11:34

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:28
Afgetrainde hardlopers zijn niet aantrekkelijk, voor niemand, wat voor kleur ze ook hebben. Bij de weg; naar hardlopen moet je niet kijken, dat moet je zelf doen.

kassa2 | 10-04-11 | 11:33

En wat zouden wij zeggen als, in bijvoorbeeld de schaatssport, Nederlanders maar € 100 verdienen bij winst en de rest € 10.000.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:31

Als ze nou gewoon die Kenianen laten meelopen en alleen de zesde, zevende en achtste persoon die over de finish komt een prijs geven. Doet toch iedereen mee en staan er ook alleen maar Nederlanders op het podium.
Iedereen blij.
Wel even de getallen op het ereschavot veranderen:
1 = 6
2 = 7
3 = 8

De Veerboot | 10-04-11 | 11:31

@Ivoren Toren | 10-04-11 | 11:22
Ik denk dat er een aantal kroegbazen zijn die het niet met jou eens zullen zijn.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:29

@Schout-bij-nacht | 10-04-11 | 11:19
Dat geldt alleen als ze van het vrouwelijk geslacht zijn.
Tenzij je homo bent natuurlijk

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:28

@Ivoren Toren | 10-04-11 | 11:17
Je moet toch nog weel een beetje spieren hebben om het gaspedaal in te drukken.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:27

Hoe moet dat nu met Kenianen die de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen? Krijgen die nu 100 of 10.000. Lastig, lastig.

quasiintellect | 10-04-11 | 11:26

@zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:24
Ik zou zeggen oké, maar die weddenschap verlies ik gegarandeerd.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:26

Er zijn 40 miljoen Kenianen, en 85 miljoen Ethiopiërs. Twee zeer grote hardlopersbronnen die de hele boel overheersen. Dus moeten de slechts 17 miljoen Nederlanders geholpen worden.
Is gewoon "eigen volk ook eens een keer eerst" met positieve discriminatie, een door links goedgekeurd instrument, dus kan nooit racisme of discriminatie worden genoemd.

Fijnstoffer | 10-04-11 | 11:25

Che_cuevara | 10-04-11 | 10:55 Wedden dat het dan wel discriminatie heet?

zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:24

WTF? Als die Hollander wil winnen moet ie harder lopen dan de rest. Zo werkt dat bij wedstrijden.


Misschien moet ie dan ook net zoveel trainen als die Kenianen doen. Maar ja, hardlopen is wel vermoeiend, dat wel.

zeg maar jansen | 10-04-11 | 11:23

De organisatie dacht natuurlijk die negers rollen vast de rest van hun geld wel bij elkaar van het publiek bij de marathon..

Schout-bij-nacht | 10-04-11 | 11:23

@ captainobvious | 10-04-11 | 11:20
Who cares? Objectief beschouwd is het toch maar een spelletje. Het economisch belang van marathonlopers is nul.

Ivoren Toren | 10-04-11 | 11:22

Nou daar ben ik helemaal mee eens. Alle Kenianen en andere zwarte spiermassa's lopen in de Marathon 1. Alle blanke lutsers die van joggen hun beroep hebben gemaakt in Marathon 2. #lutsersport

Sliptong | 10-04-11 | 11:20

Heel erg kort termijn denkwerk dit, nu even winnen, maar op de lange termij veel en veel slechter worden door compleet gebrek aan fatsoenlijke tegenstand.
Geeft wel aardig het topsport klimaat en denkniveau van bestuurders in die sector weer.Onder zeeniveau.

captainobvious | 10-04-11 | 11:20

Maar ik snap de gedachte erachter wel. Het prijzengeld wordt betaald om het publiek te bedienen. En ook blanke lopers zijn nu eenmaal veel boeiender en dus veel meer waard om naar te kijken.

Schout-bij-nacht | 10-04-11 | 11:19

Kenianen zijn ubermensen...

da wizard | 10-04-11 | 11:17

Ik heb het altijd al gezegd, positieve discriminatie is een contradictio in terminis. Maar ik vind het allang best hoor. Zij de benen, wij de hersens. Sinds de uitvinding van de verbrandingsmotor doen spieren er in het dagelijks leven toch niet echt meer toe.

Ivoren Toren | 10-04-11 | 11:17

Uiteindelijk schiet links zich altijd in de voet met de eigen rariteiten, in dit geval positieve discriminatie.

Schout-bij-nacht | 10-04-11 | 11:16

@Kalaforni | 10-04-11 | 11:10
Ja, gaan we het nou over mieren hebben of over die marathon?

*Best wel ijverige beestjes trouwens, die mieren*

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:15

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:12

Je luistert beter dan mijn leerlingen. ;)

Fijne dag nog.

Eelcontrast | 10-04-11 | 11:15

Hahaha, prachtig! "Positieve" discriminatie in de praktijk!

Effe serieus, zo zie je maar weer dat er niets zoiets bestaat als "positieve" discriminatie. Laat die Afrikanen maar winnen als ze harder kunnen rennen, ik gun het ze van harte, MAARRRRRR, dan moeten ze over andere dingen waar ze niet zo in uitblinken misschien ook eens wat minder zeuren en wat meer de schoudertjes er onder zetten...

bokkenrijder | 10-04-11 | 11:13

kassa2 | 10-04-11 | 11:12
Doe maar puntkomma (;)

kassa2 | 10-04-11 | 11:13

@Eelcontrast | 10-04-11 | 11:08
Nou, omdat ik in een goeie bui ben, het mooi weer is en jouw reactie best wel "to the point" is krijg je van mij nu je eerste pluskudo.

Goed hè

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:12

Kalaforni | 10-04-11 | 11:10
En daar mag dan weer een komma tussen (over mierenneuken gesproken).

kassa2 | 10-04-11 | 11:12

Positieve discriminatie heet zo iets......
Eigenlijk zeggen de blanken:
Ok! Jullie hebben gewonnen, jullie zijn superieur.

Hobbykip | 10-04-11 | 11:12

@Affirmativeaction | 10-04-11 | 11:07
Wa ik dan niet snap is waarom ze er niet een nederlandse marathon van maken... Alleen ingezetenen mogen meedoen.

TheLuggs | 10-04-11 | 11:12

@Che het is miereneukerT

Kalaforni | 10-04-11 | 11:10

@ rannie | 10-04-11 | 11:07
"Oud-links is intens racistisch. Dat is gewoon zo."
Eddy Terstall

Ivoren Toren | 10-04-11 | 11:09

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:04

Nee hoor, ik ben ondertussen proefwerken aan het nakijken (zoals ongeveer elk weekend). ;)

Daarnaast vind ik vooral slecht gespelde, (semi-)nationalistische meningen altijd uiterst vermakelijk.

Maar dat is ook maar één van de vele mierenneukende meningen hier, hoor.

Eelcontrast | 10-04-11 | 11:08

Dat is mooi, dan stijgt mn relatieve finish-positie dit jar ook weer eens. Op de halve dan.

pistachenoot | 10-04-11 | 11:07

Enfin, het hele competitieve element verdwijnt omdat we ons niet kunnen identificeren met de winnaar. Minder kijkers, minder sponsors, minder nederlanders die gaan beginnen met hardlopen. En eea is deels bedoelt als hardlooppromotie, voor Nederlanders.

Ze zijn genetisch gewoon te goed in hardlopen en dan volgen er maatregelen. Het is ONS geld en ONS feestje..

Affirmativeaction | 10-04-11 | 11:07

Dé nummer één Groenlinks gemeente in Nederland. Het werd al voorspeld: De blanke yuppen en studenten van Groenlinks zullen de eerste zijn die apartheid invoeren. Zij zijn uiteindelijk de grootste racisten van Nederland. Het zoveelste bewijs.

rannie | 10-04-11 | 11:07

Tja, het is en beetje als een renwedstrijd voor alle labradors en teckels uit de buurt en dan komen de greyhounds van het eiland verderop ook meedoen, want er zo'n lekkere kluif beschikbaar voor de nr 1.
Maar ook zonder kluif in't verschiet kan je rennen, het rent gewoon wat minder kwijlend.

Causa Sui | 10-04-11 | 11:06

@Eelcontrast | 10-04-11 | 11:02
Leraren hebben vandaag vrij.
Voor de rest heb ik een pesthekel aan mierenneukers.

Che_cuevara | 10-04-11 | 11:04

wat is er met die server aan de hand?

de sierstier | 10-04-11 | 11:03

Overigens kan ik nergens iets vinden op die site over deze regel. Wel dat je een nederlands postadres en een nederlandse bankrekening moet hebben.

Simon_GS | 10-04-11 | 11:02

Che_cuevara | 10-04-11 | 10:55

"Dat ontmoedigT ook wel.", beste autochtoon.

Eelcontrast | 10-04-11 | 11:02

-weggejorist-

de sierstier | 10-04-11 | 11:02

Moeilijk te geloven dit artikel.

de sierstier | 10-04-11 | 11:02

Historisch in dit opzicht is ook de uitspraak van een anonieme mevrouw uit breda:
'Die asielzoekers betalen 0,35 ct voor een kopje koffie terwijl wij een euri moeten betalen.'

Einde van de Domheid | 10-04-11 | 11:01

De ongetinte tot rose atleten ontvangen naast de 10K tevens de nieuwe flop van Franske Bauert.

ojédiaré | 10-04-11 | 11:01

Het valt nog mee dat ze geld krijgen i.p.v. kralen en spiegeltjes.

M@rk | 10-04-11 | 10:58

De licht- tot allejezuszwaargetinte atleet die in street-Adidas (met hood) zonder overtreding van het wetboek van strafrecht de finish toch bereikt ontvangt 100K en een nieuwe pipa. #jekuntzoveelhardermo

ojédiaré | 10-04-11 | 10:58

Maar deze truc kan toch ook toegepast worden op uitkeringen.
Allochtonen krijgen dan € 100 per maand.
Dat ontmoedigd ook wel.

Che_cuevara | 10-04-11 | 10:55

ik heb geen bezwaar!

houjebekmaarlul | 10-04-11 | 10:55

Terecht, ik ben geen hardloop fan, maar die Kenianen komen werkenlijk op iedere marathon af, ook al zijn het kleine regionale marathons. Die Kenianen zijn er als de kippen bij om het prijzengeld op te strijken.

Ze presteren het zelfs om 10000man (u leest het goed) 2 jaar geleden te laten wachten bij de start. De heren kwamen een half uur later !
10000man die een half uur staan te wachten, in de kou !
Op een stel Kenianen.

Het is niet vreemd dat deze mensen niet goed voor de sfeer zijn.
Niemand die het interesseert wie nummer 1 is, want het is toch wel weer een keniaan.

Ergens goed te begrijpen, bovendien, VOC mentaliteit, dus +1

de gouden gulden | 10-04-11 | 10:55

Objectief gezien is het wel een beetje vreemd om Afrikanen minder prijzengeld te geven. Overigens geldt dit alleen voor Kenianen toch? Niet voor Ethiopiërs bijvoorbeeld? En hoe zit het met Nederlandse negerts?

Maar goed, misschien een idee voor de organisatie, om het prijzengeld van negers te verhogen met 100 kilo rijst?

Ronman2k | 10-04-11 | 10:53

Een elegantere oplossing is dat de organisatie alleen kiest voor atleten langer dan 1.65. Dan worden de Kenianen vanzelf geellimineerd. Schandalig.

quasiintellect | 10-04-11 | 10:50

De Utrechtse marathon wordt voor autochtone hardlopers wat een Echo Award is voor allochtonen. Dus alleen wie de afgelopen jaren tegen de Echo Award geprotesteerd heeft mag nu zijn mond open doen over de Utrechtse marathon.

Goh, wat is het plotseling stil...

Ivoren Toren | 10-04-11 | 10:49

Kapitein Stijlvol | 10-04-11 | 10:40 | + 0 -
FAIL. Maar ja, op internet kun je kwijt wat je IRL niet durft te zeggen.

mokum4all | 10-04-11 | 10:47

Wat een gezeur. Bestaat al sinds de invoering van speciale wedstrijden voor vrouwen bij de Olympische Spelen. Nooit iemand over gehoord dat dat discriminerend zou zijn. Vrouwen komen anders gewoon niet aan bod. Later kwamen dan ook nog de paralympics en spelen voor homo's. Ook discriminerend?

lijn5 | 10-04-11 | 10:47

vroeger kregen ze een korstje brood..

aannaarrcchhiisstt | 10-04-11 | 10:46

@panadol | 10-04-11 | 10:43
Misschien zijn die Kenianen ook wel erg goed in Korfbal.

Nauwe Opening | 10-04-11 | 10:45

Je kunt ook een "standaard gewicht" instellen voor de hardlopers, en die botjes uit Afrika een rugzakje met extra bepakking meegeven. Level playing field, "eerlijk" en meer van dat soort progressieve prietpraat. Iedereen tevreden.

Taggart | 10-04-11 | 10:44

Kansloos. Ga dan gewoon een sport doen waar je wel de beste in kunt worden. Of begin een soort gehandicapten-variant van de marathon, met als handicap het gebrek aan tijgerbloed.

panadol | 10-04-11 | 10:43

Ja he, straks hebben we nog een aparte voetbalcompetitie voor vrouwen, zodat die ook een keer kunnen winnen.

Sjokoladevlaaa | 10-04-11 | 10:43

jammer, mogen ze daar in Utrecht naar het B-garnituur gaan kijken. Past wel bij de zesjes mentaliteit.

nuckin*futs | 10-04-11 | 10:42

God.. lekker handig weer.
Ze zouden het als de marathon van Hong Kong moeten regelen. Alle Nederlandse renners kunnen voor 1 prijs en alle andere kunnen voor 1 prijs.

Teddybear | 10-04-11 | 10:41

Apartheid in NL. Ik de-naturaliseer mezelf als dit waar is.

adhnee | 10-04-11 | 10:41

Kapitein Stijlvol | 10-04-11 | 10:40
Als je grappig denkt te zijn dan moet ik je toch echt even vertellen dat je keihard faalt. Net zoals Utrecht overigens.

Changes | 10-04-11 | 10:41

Dit is echt in en in triest.
Ik roep alle Kenianen op om mee te doen en te zorgen dat er geen 1 hollander in de top 25 eindigt!

Fapsletje | 10-04-11 | 10:40

Als dit op 1 april was aangekondigd had ik er hartelijk om gelachen. Nu laat ik het maar bij diep zuchten. Ik hoop echt dat er een paar Umbukwe Makeles tussen lopen met een Nederlands paspoort.

Dikr | 10-04-11 | 10:40

100 euro, 100 waardebonnen voor de KFC en een voorraad watermeloenen voor 100 jaar neem ik aan?

Kapitein Stijlvol | 10-04-11 | 10:40

ik vind het persoonlijk eigenlijk best wel een hele leuke creatieve oplossing. *gaat weer in training*

dezeookalbezet | 10-04-11 | 10:39

Utrecht kan beter die zigeuners eens gaan weren ipv hardrennende Kenianen die hier gewoon 'werken' voor hun geld.

Nauwe Opening | 10-04-11 | 10:38

Lol@RENS Dekkers

Claude Jacque | 10-04-11 | 10:37

Juist...

Kialna | 10-04-11 | 10:34

Nou Aleid, kom er maar in...
*stilte*

Homer J. Simpson | 10-04-11 | 10:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl