Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openingsfeest asfalt: 1,2 miljoen euro

eurolings.jpg Even lachen nu op woensdagochtend (stukje de week doorzagen): voormalig CDA-minister van verkeer Camiel Eurlings heeft 1,2 miljoen euro stukgeslagen om asfalt te feliciteren. Telkens als er weer een stuk asfalt was gelegd wilde Camiel (nu zakkenvuller bij KLM maar da's puur toeval) een Groot Asfalt Openingsfeest. Zo betaalde u 130.000 euro om te vieren dat de A2 bij Eindhoven eindelijk af was. Ja, zoiets moet je vieren natuurlijk: eindelijk een Nederlands bouwproject zonder fraude dat ook nog op tijd af komt binnen het budget, daar passen wel wat shovels die Ravel's Bolero dansen bij. Sowieso: meer asfalt! Feest! Mag wat kosten. De aanleg van een strookje asfalt kun je het beste vergelijken met het vertrek van een dijkgraaf of provincieraadslid: 50K taxpoet minimaal, anders neemt niemand het serieus. Maargoed, snelwegen worden inmiddels gebouwd door Melanie Schultz (VVD) en die gaat véél meer soberheid uitstralen: gemiddeld slechts 25.000 euro gaat voor haar een asfaltfeestje kosten. U mag nu lachen tot de tranen over uw wangen lopen, vervolgens uw hoofd tegen het bureaublad slaan en uzelf van kant maken als u ambtenaar afdeling asfalt bent. Vergeet niet rechts in te halen straks in de spits: u heeft er tenslotte flink voor betaald.

Reaguursels

Inloggen

feesten op kosten van de overheid altijd -10^5.

(klap) (klap) (klap) | 06-04-11 | 20:40

Al die openingsfeestjes is ene grote flutshow.
Doe gewoon de hekken weg halen als je klaar bent en gas geven...

In die kosten is nog geheel niet mee genomen de salarissen aan ambtenaren die die dagen dus niets anders doen voor hun salaris.
Leuke bedrijfsuitjes, beetje babbelen, vreten en zuipen en extra lang weekend om bij te komen, voila

Vitayalin | 06-04-11 | 17:04

Niet zeuren geenstijl

metdedag | 06-04-11 | 13:48

-weggejorist-

megaman | 06-04-11 | 13:11

Dit land is flauwer dan flauw geworden. Waar zijn de tijden gebleven dat je je ding deed zonder er verder woorden of geld aan vuil te maken?

patat - generatie | 06-04-11 | 13:04

het mag dan zonder fraude zijn afgerond, da's heel wat. En binnen budget en op tijd zijn zijn maar twee van de gebruikelijke projectdoelen. Het resultaat moet ook nog aan de eisen voldoen, nl het verminderen van files. En daarvan kan ik proefondervindelijk vaststellen dat dat bepaald niet het geval is. Er hebben op de A67 nog nooit zoveel files gestaan als na afronding van dit project.
"bijna goed" zullen we dan maar zeggen.

dompertje | 06-04-11 | 12:42

Wat volwassen democratie met openbare wegen te maken heeft is waarschijnlijk nog niet openbaar gemaakt. Maar als je er van uitgaat dat de democratie bedoelt is om ´volwassen´ te definieren... Zonder flitspalen, stoplichten, asfalt en beloningen zijn veel bestuurders net zo stuurloos als kleuters.

hawie | 06-04-11 | 12:11

Als er een bewindspersoon recht heeft om feestjes te geven, dan is het wel us Camieleke. Hij heeft in een paar jaar meer bereikt dan zijn voorgangers in 40 jaar.

klaartjewijn | 06-04-11 | 12:04

Moet dat niet zijn OpeningsfeestEN Brussen?

dutchdj | 06-04-11 | 12:00

Geld van een ander geef je zoveel makkelijker uit dan je eigen centjes, nietwaar Camiel? Dat de wegaannemers zelf die het werk uitvoerden niet eens zulke feestjes geven zegt genoeg. In de "particuliere sector zijn de feestjes met zoveel budget pp erg dun gezaaid. Een krat pils als het hoogste punt van een bouwwerk is bereikt, dat kan er daar nog af, of een horloge + receptie na 40jr dienst, maar veel meer niet. Dat geld komt immers echt van het bedrijf (en dus indirect van loonbudget collega's) zelf en niet uit de onuitputtelijke bron belastinggeld.

seven | 06-04-11 | 11:53

Vind het niet gek dat er zoveel aan feestjes wordt uitgegeven. Er zijn nog nooit zoveel wegen bijgebouwd! Ik hoop ook op een trendbreuk: Meer feesten, minder zeiken in dit land!

GSven | 06-04-11 | 11:44

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 11:26
Leuk, maar nu weet ik het nog niet.

Che_cuevara | 06-04-11 | 11:43

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 11:05
Heeft hij in mijn optiek ook gedaan, het land gediend. (Project)successen mogen gevierd worden.

kezie | 06-04-11 | 11:39

gozahtje | 06-04-11 | 11:03
" In 2009 ontving het Schadefonds een
recordaantal aanvragen van slachtoffers
van een geweldsmisdrijf: 8.401."
Die 8.401 is maar 28% van het aantal geregistreerde slachtoffers die recht zouden kunnen hebben op een uitkering van het schadefonds.
8.401/28*100=30.003
Gemiddeld vallen in het verkeer 18.000 gewonden van ongeveer hetzelfde zwaarte aan letsel.
www.swov.nl/rapport/Korte_versie_R-201...
Logisch toch dat alle agenten echte criminelen negeren en liever de burgerT die een paar kilometer te hard rijd aanpakt!

repulse | 06-04-11 | 11:32

@Che_cuevara | 06-04-11 | 11:08
Zo zie je maar wat je mist, als je niet Twittert

An die ARBEIT | 06-04-11 | 11:26

Eurlings is wel de eerste minister sinds decennia die qua verbetering van verkeersdoorstroming wat heeft gepresteerd.
En al daar af en toe een feestje bij hoort om draagvlak voor wegaanleg te verbeteren is dat geld prima besteed. Beter dan al die miljarden voor kansenjongeren, cultuursnuiven etc.

Peerkepeer | 06-04-11 | 11:24

Eurlings is wel de eerste minister sinds decennia die qua verbetering van verkeersdoorstroming wat heeft gepresteerd.
En al daar af en toe een feestje bij hoort om draagvlak voor wegaanleg te verbeteren is dat geld prima besteed. Beter dan al die miljarden voor kansenjongeren, cultuursnuiven etc.

Peerkepeer | 06-04-11 | 11:24

Zoveel mensen hier die een ander net zo'n kleinburgerlijk kutleven gunnen als het hunne.

Chartreuse | 06-04-11 | 11:22

Maar voortaan is een kratje lauwe pils en een schaal met kaas+worst wel voldoende voor zo'n feestje?

Chartreuse | 06-04-11 | 11:21

Krijg ik ook feest als ik mijn belastingen heb afgedragen?

A. De Bree | 06-04-11 | 11:16

Sodeju; om half 8 op nu.nl en om 10 uur al geherkauwd door Brussen? Kom op, zelfs het NRC is er sneller bij.

Mongoose | 06-04-11 | 11:16

@neemjemoederindemali | 06-04-11 | 11:06
Wat is nou in godsnaam GSup?
Of ben ik nu achterlijk?

Che_cuevara | 06-04-11 | 11:08

@ Das Ungeheuer | 06-04-11 | 10:52
Wellicht. Of waarschijnlijk.

Maar als het aanhoudend maken van dergelijke – weinig valide – vergelijkingen tot beleid zou verworden, vindt uiteindelijk alles een financiële rechtvaardiging.

"Ieder dubbeltje omdraaien", propageerde Vadertje Drees met recht.

Pa Cartwright | 06-04-11 | 11:06

Btw, hotel zit vrijwel vol #GSup @21mei wie nog wil komen moet zich sofort melden

neemjemoederindemali | 06-04-11 | 11:06

@Krachtmeester | 06-04-11 | 11:04
Ik vrees dat je nog lang zal moeten oefenen voor we hier echt in een volwassen democratie leven.

Che_cuevara | 06-04-11 | 11:05

@kezie | 06-04-11 | 11:02
Bull, Camiel was een volksvertegenwoordiger, die behoort het land te dienen. Belachelijke idee dat daar een enorm feest voor moet worden gegeven/, als hij het werk naar behoren uitvoert. Daarbij heeft Camiel geen vinger uitgestoken bij het bouwen van die wegen, de heren met de hestjes zijn daarvoor verantwoordelijk.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 11:05

Mokum Kosher | 06-04-11 | 10:59
Zeikerds? Volgens mij is het volkomen normaal om kritiek op bestuur en beleid te hebben in een volwassen democratie. Nou leven we nog steeds niet in een volwassen democratie, maar goed: alvast oefenen kan geen kwaad.

Krachtmeester | 06-04-11 | 11:04

repulse | 06-04-11 | 10:55
Ik kan dus maar beter ook een UB-16 op m'n auto monteren, want de politie helpt me toch niet?

gozahtje | 06-04-11 | 11:03

Eurlings is de eerste Minister van V&W in 20 jaar die daadwerkelijk een verbetering van het Rijksnelwegennet heeft gerealiseerd. Lijkt mij voldoende rechtvaardiging voor een feestje. Het zou wat zijn als zijn voorgangers dit soort bedragen hadden uitgegeven, zonder iets te presteren. Non-issue dus.

kezie | 06-04-11 | 11:02

@vraagstaart | 06-04-11 | 10:52
Ach, wat is een feestje van 1,2 miljoen?
Gisteren heeft de eerste kamer even 300 miljoen in de prullenbak gedeponeerd.
Ze schieten gewoon het EPD af en "whoeps" weg 300 miljoen.

Che_cuevara | 06-04-11 | 11:02

Wat een zeikerts zijn we toch allemaal.

Mokum Kosher | 06-04-11 | 10:59

Mensen die daarvoor aan de weg timmeren waren liever naar club tropicana gegaan dan naar een balletvoorstelling, denk ik.
Dat een openbare weg wordt geopend mag natuurlijk ook in alle openbaarheid gevierd worden !

hawie | 06-04-11 | 10:58

@Creaguurder | 06-04-11 | 10:06

U maakt uw omzet over naar Appuldoorn?

neemjemoederindemali | 06-04-11 | 10:58

Tsja, goed leven kost geld.

Chartreuse | 06-04-11 | 10:57

Tjsa, dat heb je zo met CDA'ers.
Korruptie, graaien, feestjes, kinderporno, daderhulp.
Balkenende die zijn zakken vult met 3x zijn eigen norm.
Bij het CDA kan het allemaal.

* * dit werd mogelijk gemaakt door het CDA * *

uitgeslapen | 06-04-11 | 10:56

Niet zo zeuren, mooi feestje voor de betrokkenen hoort erbij.
Dat is iets anders en niet vergelijkbaar met het afscheid van een anonieme nietszeggende dijkgraaf.

fail | 06-04-11 | 10:56

de BENENwagen is altijd goepkoper..

FredFlinstone | 06-04-11 | 10:54

*feestje met bier op strand bouwen gaat*

vraagstaart | 06-04-11 | 10:54

BTW Zonder te checken en op basis van mijn oude aantekeningen: het project rondom Eindhoven is ruim binnen de planning opgeleverd, met naar ik aanneem ook kostentechnisch een flinke ONDERschrijding van het budget. En minder kosten door files door werkzaamheden.

Huldoos voor de uitvoerders zou ik zeggen. En een feestje ;-p

vraagstaart | 06-04-11 | 10:52

Klein bier in vergelijking met wat het "bouwen aan draagvlak voor rekeningrijden" heeft gekost.

Das Ungeheuer | 06-04-11 | 10:52

Als je de overheid 1 jaar lang wat zuiniger omspringt met de belastingcentjes dan zijn bijna alle financiele problemen opgelost.

gozahtje | 06-04-11 | 10:49

@Krachtmeester | 06-04-11 | 10:42
Met stip op 1 binnen gekomen.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:47

@Krachtmeester | 06-04-11 | 10:42
Wereldhit ! ... Net iets te laat voor carnaval van dit jaar, da's dan weer jammer.

James Lastig | 06-04-11 | 10:46

@Krachtmeester | 06-04-11 | 10:42
Hij is weer (Kracht-)meesterlijk....*ram op kudoknop*

vraagstaart | 06-04-11 | 10:46

@vraagstaart | 06-04-11 | 10:37
In het geval van wegenbouwers bebieren vind ik het een ander verhaal. Maar helaas zie ik bij dit filmpje
www.youtube.com/watch?v=Z7lrEblAuXM
voornamelijk bobo's rondlopen.

Moeilijk iets van te zeggen dus, eigenlijk.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:45

♫ Ministers hebben pauze ♫
♫ We schuiven alle burgerTs aan de kant ♫
♫ De snelweg op, dan bouwen we een feestje ♫
♫ De remmen los, nu springen we eens uit de band ♫
♫ Kom Camiel, schiet eens uit je sloffen ♫
♫ En Schultz zet je beste beentje voor ♫
♫ Straks vliegen hier de wielen uit de kranen ♫
♫ En zingen we weer ALLEMAAL in koor: ♫
-
♫ Wij vieren feest, door iedereen te flessen ♫
♫ Ja het is nu tijd voor de polonaise Hollandaise ♫
♫ Van hier tot Tokio ♫
♫ Bij Hoevelaken rechtsaf! ♫
♫ Wij graaien door, we zullen niet verpaup'ren ♫
♫ En Jan-Kees grijpt de burgerT van achter in de anus ♫
♫ Dat wordt weer bukken, dat wordt een dolle boel ♫
♫ Kom file, aansluiten! ♫
-

Krachtmeester | 06-04-11 | 10:42

Als het feestjes voor de daadwerkelijke bouwers waren, dan kan het goedkoper en kun je dat ballet thuis laten.

Ik vermoed dat deze festiviteiten voornamelijk voor babyboomers met rechthoekige brillen zijn, die zich bewegen in het schimmige veld van het vele geld tussen overheid en bouw.

Bos Hout | 06-04-11 | 10:40

@josimo | 06-04-11 | 10:35
Inderdaad, goed dat er aan die wegen gewerkt is, jammer dat er in tijden van crisis dan alsnog onnodig veel geld wordt verspild. Dat geld is namelijk betaald door velen en er wordt van geprofiteerd door een zeer beperkt clubje.

Wanneer de overheid de burger uit blijft knijpen, zou men ook in dit soort gevallen iets voorzichtiger met beschikbare tegoeden om kunnen gaan.

Fatsoen heet dat.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:39

Ik zou het wel feestelijk vinden als je op die verbrede 5 baans A2 gewoon 130 zou mogen rijden ipv 100 met enorm veel controles.
Of nee, eigenlijk zou ik dat helemaal niet feestelijk vinden, maar gewoon heel normaal.

vetkleppert | 06-04-11 | 10:39

Denkt er nou niemand aan dat de cateraars in de BV NL het van dit soort feestjes moeten hebben.
Bedrijfsleven koopt al jaren zelf z'n leverworst

rooiebosduivel | 06-04-11 | 10:38

@Biff Eagleburger | 06-04-11 | 10:33
Cool, met dat ding kun je ook op het spoor, nooit meer in de file dus.
*vlag uithangen doet*

necrosis | 06-04-11 | 10:37

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:26 Als daar 3000 man komen is dat een prima budget lijkt me. Dat is ook mijn voorbehoud: voor 150 bobo's vind ik het diefstal, maar een aangeklede "barbecue met bier" voor de mannen die dat stuk gebouwd hebben (en dat zijn er veel, ik ken het project van binnenuit maar was niet op het feest) brengt je al snel op zo'n kostenpost.

vraagstaart | 06-04-11 | 10:37

@Sliptong | 06-04-11 | 10:33
Dat vroeg ik me inderdaad ook af, nu ik er achter ben wil ik het graag bijstellen naar eekhoorns die op kernenergie lopen... Te slecht, die film.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:36

Nou en?? Wat is 1,3mio op de totale kosten van alle wegverbeteringen die hij heeft aangelegd. Laat ze lekker die feestjes geven. Is ook leuk voor al die mannen die midden in de nacht aan onze wegen staan te werken, zodat wij nu beter door kunnen rijden! Emiel is mijn held!!

Stokkie01 | 06-04-11 | 10:07

+ 10 wat emiel bereikt heeft hebben zn voorgangers nagelaten.... en respect voor de mannen die daar dag en nacht aan et werk waren met beperkte overlast

josimo | 06-04-11 | 10:35

@Stokkie01 | 06-04-11 | 10:07
De mannen die 's nachts langs de weg staan krijgen hier weinig van mee. De vraag is of ze uberhaupt zitten te wachten op Bolero dansende shovels en draglines. Deze jongens (en meisjes) Voor hen is een feesttent, leuk bandje + catering denk ik een leukere beloning maar ik kan het mishebben.

Los van het feit dat ze gewoon in dienst zijn van een commercieel bedrijf en deze voor de 'beloning/feesten' moet zorgen, niet de opdrachtgever.

Maar het is van de zotte dat iets op dergelijke wijze gevierd moet worden. Koffie tafel, lintje knippen en planken.

Bluto Blutarsky | 06-04-11 | 10:35

Het is ook niet zomaar een stukje snelweg. Hier wat informatie: www.archined.nl/nieuws/2011/april/over...

Het hele verhaal van de verbetering tussen Amsterdam en Maastricht van de A2 kostte trouwens 3 miljard Euro, dat zet de kosten van zo'n feestje wel in perspectief.

vraagstaart | 06-04-11 | 10:35

@ mezelf,

1,2 miljoen

Capy | 06-04-11 | 10:34

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:18
Dat is helaas niet haalbaar.
En wel om de volgende reden.
Als men na elke ambtstermijn een controle gaat uitvoeren, En bij disfunctioneren, geen openbaar ambt meer bekleden en korten op wachtgeld, dan houden we na 4 á 5 termijnen niemand meer over.
Dus onhaalbaar helaas.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:34

Het enige wat mij interesseert van snelwegen is hoe lang het nog duurt voordat we in heel Nederland 130km/u mogen rijden. Ga anders liever testen met 160-testtrajecten, kan perfect op heel veel plekken!

Mijnbescheidenmening | 06-04-11 | 10:34

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:31
Oh jee, haaien met lasers op hun hoofd. Waar heb ik dat eerder gelezen...

Sliptong | 06-04-11 | 10:33

Ja kan, Camieleke heeft aardig wat asfalt neer laten plempen, en eerlijk is eerlijk, dat mag best worden gevierd.

Aan de andere kant is er in A'dam een stadsdeelraadvoorzitster die nooit iets nuttigs heeft gedaan maar wel ruim 30 miljoen heeft laten verdampen.

Dan is die 1,4 miljoen beter besteed denk ik zo.

Capy | 06-04-11 | 10:33

Terwijl het ook best voor €10,- kan. Een lintje en een schaar - klaar!

driekeernee | 06-04-11 | 10:32

Jongens, ik vertrek over 4 jaar.....
@Hertog van Alfa | 06-04-11 | 10:23

Wedden om een kratje dat je eerder vertrekt... onvrijwillig, that is..
*grijns*

necrosis | 06-04-11 | 10:31

@necrosis | 06-04-11 | 10:28
Klopt, haaien met lasers op hun hoofd ook.

Ik zou toch enigszins gepikeerd zijn als blijkt dat deze ook werkelijk gekweekt worden met staats-pecunia.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:31

Ach, dat snapt het plebs toch niet. Tonnetje meer of minder who cares. Je moet het per hoofd van de bevolking omrekenen en dan vallen dit soort dingetjes reuze mee. Nou toedels he rechtse rukkers.
Groetjes,
Ons Camieleke.

Sliptong | 06-04-11 | 10:31

1.3 mio voor feestjes? Ik denk dat Camiel alleen maar met dames van het niveau Jongerius en Kroes heeft gefeest.
Voor een beetje bungabunga had hij meer op tafel moeten leggen.

acac | 06-04-11 | 10:30

Niet zeuren, het is maar belastinggeld.
En gezien de resultaten van de GS poll vindt u het geen enkel probleem de linkse en rechtse hobby's van de overheid te betalen.

www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php

James Lastig | 06-04-11 | 10:29

@Emsarrev | 06-04-11 | 10:11
Woensdag asfalt dag?
Nee hoor gehakt dag.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:29

Een succesvol project moet gevierd worden! Dat hoort erbij.
Aan de andere kant moeten de prutsers van de overheidsbudgetverdriedubbelaarsprojecten gestraft worden.

WillemWordtWakker | 06-04-11 | 10:28

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:23
In de plomp?
Volgens mij werd het deze keer over het asfalt gestrooid.
En; dansende graafmachines zijn cool!

necrosis | 06-04-11 | 10:28

Waarom moet er uberhaupt gevierd worden als er een stukje asfalt neergelegd is. Als ik een klusje af heb trek ik ook niet elke keer de champagneflessen open. Gewoon je werk doen.

corder bollie | 06-04-11 | 10:27

Feest? Een ceremonie van diepe schaamte zou meer op zijn plaats zijn als de automobilist 30 jaar te laat een stukje asfalt gegund wordt. Een trekje van een sigaar uit eigen doos is geen reden voor feest maar voor diepe droefenis.

vetkleppert | 06-04-11 | 10:26

@vraagstaart | 06-04-11 | 10:25
Dan nog vriend Vraagstaart, denk je dat je van 100.000 niet een enorm feest kan organiseren?

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:26

Ach, het rijd nu wel een beetje door daar tussen die orgelpijpen bij eindhoven op de A2. Vervolgens sta je dan wel bij Valkenswaard vast, maar je kan ook niet alles hebben.

Blont | 06-04-11 | 10:26

Heb zojuist een perfect eitje gebakken.
Om dit heugelijke feit te vieren dansen twee kreeften nu de neutron dance in de pan ernaast. Feesjt!

Krachtmeester | 06-04-11 | 10:25

@Hertog van Alfa | 06-04-11 | 10:23
Heeft u geen vrienden om dit soort zaken mee te delen?

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:25

Als de gasten die daar jarenlang aan dat kunstwerk (want dat is het) bij Eindhoven hebben gewerkt op dat feest waren, +1 voor Camiel.

Als het maar niet zo'n incestueuze CDA-bijeenkomst is geweest waar alle corruptelingen nog eens elkaar lopen te rimmen met champagne, terwijl de èchte werkers met een sticker tevreden mogen zijn.

vraagstaart | 06-04-11 | 10:25

ik weet het, ik ben een loser:
10 jaar gewerkt, deze week kopen ze mijn pensioen af voor 183 euro. Jongens, ik vertrek over 4 jaar (krijg lekker dubbele nationaliteit)en babyboom, bedankt! Maar later moeten jullie accepteren dat een kachastaan of een van dat soort mensen jullie bilnaad schoon veegt!

Hertog van Alfa | 06-04-11 | 10:23

@necrosis | 06-04-11 | 10:22
Nou en? Wat boeit het wat die weg heeft gekost? Dan nog wordt er 1,2 miljoen aan belastingcenten in de plomp gepleurd.

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:23

Rechts inhalen op de snelweg is tegenwoordig normaal!
Als je iemand rechts kan inhalen dan rijdt deze persoon onnodig links of rijdt veel te langzaam.

Haragha | 06-04-11 | 10:22

@ShagzModo | 06-04-11 | 10:14
Omdat jouw geschreeuw boven de Bolero uitkomt en dat verpest het feestje.
Wat is trouwens 1,2 Mio voor het feestje, de weg zelf kostte een kleine 600 Mio!

necrosis | 06-04-11 | 10:22

Met een pallet bier en een flinke barbecue plezier je wegenbouwers meer dan met een stelletje "dansende graafmachines"...

MichieldeMuiter | 06-04-11 | 10:21

We hebben hier een A16, A27 en A58, maar godzijdank geen A2, klopt de rest van het verhaal verder wel?

Kerrie Kasparov | 06-04-11 | 10:21

Merkwaardig, als er een klus geklaard is gaat de vlag uit. Mooi stuk muziek de Bolero van M. Ravel, maar om daar nu graafmachine's op te laten swingen...
Wat een niveau, maar vooral wat een geldverkwisting.

Karel Kruizenruiker | 06-04-11 | 10:21

1,3 miljoen voor een paar feestjes? Dat is toch helemaal niets. Dat geeft een gemiddelde PvdA-bestuurder/commissaris in één weekje weg aan familie, en partijvrinden

Napolejong | 06-04-11 | 10:19

@ShagzModo | 06-04-11 | 10:14
Geen idee, misschien omdat ik je vanaf hier kan ruiken?

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:19

Wat zou deze man nou motiveren om dit soort knullige beslissingen te nemen?

Nee, beter nog, ik snap het!

Als iemand telkens maar weer in hoge functies domme beslissingen kan nemen, om vervolgens op geen enkele manier daarvoor aansprakelijk gesteld te worden, is er natuurlijk weinig motivatie om het leven te beteren. Tenslotte hoppen ze daarna via het vriendennetwerk zo weer naar een andere belachelijk goed betaalde baan.

Ik stel voor een commissie in te stellen, die aan het einde van welk ambtstermijn dan ook een controle uit gaar voeren op de uitgevoerde taken. Bij constatering van grove tekortkomingen, kan men de persoon in kwestie korten op b.v wachtgeld of afscheidsbonus. Bij ernstige gevallen is lijfstraf wat mij betreft ook een optie, ik weet alleen niet of dat wettelijk haalbaar is...

Idee?

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:18

@ Stokkie01 | 06-04-11 | 10:07
Die gasten die bij nacht & ontij aan die wegen hebben gewerkt, verdienen zonder meer een goed verzorgd feestje.
Dat Eurlings, die megalomane clown, daar vervolgens steevast de hoofdrol in wenste te spelen, is ronduit stuitend.

Pa Cartwright | 06-04-11 | 10:16

@ ShagzModo | 06-04-11 | 10:14
Omdat je teveel herrie maakt.

Ivoren Toren | 06-04-11 | 10:15

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

Dhr. Kinkel | 06-04-11 | 10:14

-weggejorist-

ShagzModo | 06-04-11 | 10:14

Logisch toch?! Bij elke overwinning op het milieutuig (werkloze stumpers die bouw van wegen tegenhouden omdat er een mestkever aan de kant van de weg leeft) in Nederland feest!

frankmeister | 06-04-11 | 10:13

Ik vind het wel origineel, dansende graafmachines.
Zie het als een soort kunstsubsidie.

nogeentjedan | 06-04-11 | 10:13

Onzin bericht en oud nieuws.

nou_moe | 06-04-11 | 10:12

Aan de andere kant: dat er de laatste paar jaar eindelijk weer eens serieus aan de snelwegen gewerkt is, is wel een feestje waard.

Ivoren Toren | 06-04-11 | 10:12

Gezien het aantal boetes dat ik heb betaald, eis ik een bronzen plaquette langs de A7 met mijn naam erop...

MichieldeMuiter | 06-04-11 | 10:12

Is het weer asfaltwoensdag?

Emsarrev | 06-04-11 | 10:11

Vanaf het allereerste moment dat die krompratende Kameel Zeurlings vanuit het zakkenvullersparlement in Straatsburg de Rijn afzakte naar Den Haag bekroop Telegraafhoerrr het nare gevoel dat we hier te maken hadden met een volstrekt inhoudsloze waardeloze prul, hetgeen ook al snel bleek omdat hij ergens anders z'n zakken is gaan vullen, waar wat minder op 'm gelet wordt.

Telegraafhoerrr | 06-04-11 | 10:11

@Stokkie01 | 06-04-11 | 10:07
Emiel?
De held heet Camiel!

necrosis | 06-04-11 | 10:11

Dit gebeurt zo veel en zo vaak. Het boeit ze gewoon geen reedt... Elke keer is iedereen verontwaardigd maar er wordt toch niks aan gedaan. je zou bijna bonussen invoeren voor overheidsinstellingen met de minste feestjes e.a.z...

Tommygunner | 06-04-11 | 10:09

Wouter Bos heeft er veel meer doorheen gejaagd en niet eens aan feestjes. Daar heeft echt niemand lol van gehad.
Daarnaast: een nieuwe weg is toch al een feest op zich? Verhoog de maximale snelheid. Dan kan iedereen meefeesten.

Pastor Sippenhaft | 06-04-11 | 10:09

@Chris666 | 06-04-11 | 10:07
ongeveer 1,5 meter denk ik.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:09

@Creaguurder | 06-04-11 | 10:06
Als je nu je inkomstenbelasting nog in orde moet maken ben je te laat.
De belastingdienst zegt het elk jaar, voor 1 april moet die binnen zijn.
En aangezien ze bij de belastingdienst totaal gespeend van enige vorm van humor, had je kunnen weten dat dat geen 1 april grap was.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:08

Chris666 | 06-04-11 | 10:07 | + 0 -
500 meter?

StYxX | 06-04-11 | 10:08

Hoeveel meter 4 baans weg kun je neer plempen voor 1.2 miljoen euro?

Chris666 | 06-04-11 | 10:07

Nou en?? Wat is 1,3mio op de totale kosten van alle wegverbeteringen die hij heeft aangelegd. Laat ze lekker die feestjes geven. Is ook leuk voor al die mannen die midden in de nacht aan onze wegen staan te werken, zodat wij nu beter door kunnen rijden! Emiel is mijn held!!

Stokkie01 | 06-04-11 | 10:07

A2 bij Breda???

Doe 's opletten Brussen

rentenier | 06-04-11 | 10:06

Nou, ik zal netjes mijn kwartaalomzet maar weer overmaken, en mijn inkomstenbelasting in ordnung machen.

Creaguurder | 06-04-11 | 10:06

Breda moet Eindhoven zijn Bert!

Supersoul | 06-04-11 | 10:05

Woow! 1,3 miljoen euro! Moet je eens kijken hoeveel geld er verspild wordt bij Heemraadschappen, op de afdeling weg- en infra. Dan zou je blij zijn als het bij 1,3 miljoen euro bleef.

StYxX | 06-04-11 | 10:05

Hij moest zijn toekomst toch veilig stellen.
Het schijnt dat er bij KLM ook nogal eens een feestje is en hier heeft hij dan ervaring mee opgedaan.
Slim toch?

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken