Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hé Gadaffi. We komen er aan!

f16onderwegnaargadaffi.jpg Wel of niet bombarderen. Lynx terughalen of niet. Met de big boys die knotsgekke Gadaffi kapot knallen of een beetje lullig op grote hoogte politieagentje spelen. Onze heren (helaas geen dames anno 2011, Manja Blok was de stoerste) achter de knuppel zijn er klaar voor. Bommen & granaten: check. Schietstoel: check. Parachute: check. Servicebeurt: check. Quickrelease: check. Morgen gaat het echte werk beginnen. ECIMOMANNU - Een Nederlands F16 gevechtvliegtuig staat zondag klaar voor een trainingsvlucht vanaf het militaire vliegveld Giovanni Farina Decimomannu op het Italiaanse Sardinië. COOLE FOTO'S WEER MARCEL ANTONISSE!

Reaguursels

Inloggen

"Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal dit maal. "
- Boudewijn de Groot

www.songteksten.nl/songteksten/60776/b...
de-groot/meneer-de-president.htm

dr.andus | 28-03-11 | 18:59

Als blijkt dat die F16 voldoen, dan hebben we die JSF iig nog niet nodig

Deus Absurdia | 28-03-11 | 17:57

Dat die meuk uit 1974 nog in de lucht blijft hangen. En dat voor zo'n rijk land. Doe eens weggeven aan Roemenie deze en snel wat nieuws kopen.

Puz Pin | 28-03-11 | 14:04

Soldaten/Matrozen/Vliegeniers, zijn sowieso altijd plus 1. Zij hebben veel invloed met wat ze doen, maar geen invloed op wat ze doen. Ze kunnen als schapen naar de slachtbank geleid worden door een onnozele regering/generaal, maar doen het toch altijd maar weer.

Tommato | 28-03-11 | 13:26

Zien er wel antiek uit die dingen.

Dr.Prof. Kruiddamp | 28-03-11 | 13:14

F-16's zijn en blijven spectaculair mooie vliegtuigen.

Justin-Kees | 28-03-11 | 11:11

later,als nederland bedolven wordt door de moslims zullen we nog met wehmoet aan khadaffi denken.

ziende blind | 28-03-11 | 02:55

Zo, die plaatjesmaker heeft er wel kaas van gegeten. Mooi hoor!

Dafman | 28-03-11 | 01:11

Het blijven mooie vliegtuigen, die F16's. Net zulke tijdloze klassiekers als de DC-3 in zijn genre.

Argyronauta | 28-03-11 | 00:12

@F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:34
Vrijwillig.

prince | 27-03-11 | 23:48

Wordt stil hier; ga euk maar verkassen.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:42

@F.van Zeikhoven: Slaap ze en tot een volgende x; verder als bij Repulse.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:38

@repulse: Was gezellig! Slaap lekker.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:37

@repulse | 27-03-11 | 23:32
Ah, goed plan, twee nachtploegen achter elkaar meedraaien trekken ze hier in het Von ZeikhovenSanatorium nu eauk even minder goed...
Ik zegt u allen: Bezjoerrrrr!

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:37

@repulse | 27-03-11 | 23:27
Kwas er even tussenuit. Heeft Rammstein zich door Joris laten PermaSpanken? Of zit ze in een vrijwillige eigenretraite...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:34

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:29
Zij weten het wel, maar verder is het heel moeilijk voor een buitenstaander om een juiste inschatting te maken. Onbekend is hoeveel ze delven, of dat er een stijging of een daling is, hoeveel ze echt op voorraad hebben hoeveel ze direct kopen zonder dat het ooit op de markt is geweest.

Tijd om naar bed te gaan, trusten allemaal.

repulse | 27-03-11 | 23:32

@Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:23
Precies. Hebben ze de afgelopen drie, vierduizend jaar met volle tevredenheid gedaan, en die rimpeling in als halfglobale machtsheerscherTs als gevolg van die Engels/Hollandse OpiumOorlogen een paar eeuwen geleden, daarvan is allang niks meer te merken...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:32

repulse | 27-03-11 | 23:23
Dat klinkt heel hoopvol in ieder geval.

La Bailaora | 27-03-11 | 23:32

@repulse | 27-03-11 | 23:11
Ik kan me niet aan de stellige indruk onttrekken dat China zelf inmiddels heul goed weet wat er zoal aan schatten in haar nationaalbodem en -gebergte opgesloten zit. Die hebben dat beetje goud dat nu zo prettig op de wereldmarkt gewaardeerd wordt, helemaal niet nodig...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:29

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:24
Ha als je de meeste oudjes hoort denken ze allang dat de duitsers hebben gewonnen in 45. De meeste nachtzusters schijnen een duits accent te hebben( mist rammstein nog steeds!)

repulse | 27-03-11 | 23:27

@repulse | 27-03-11 | 23:07
Goed idee! Ik stel voor om de Pil van Drion zelfs int geheel niet onder de bejaardenoorden in 0031 te verdelen. Pak gewoon de bitterkoekjes en krakelingen van die oudjes af, serveer ze de godgansche dag door huisgemaakte doorgekookte suikerbieten- en tulpenbollensnuisterijen en blus ze na met een lekker kopje Chicorij. Owjah, aanspreken uitsluitend in MiddelGermaansch op een decibellage > 105. Ik garandeer je dat het hooguit twee, drie weken duurt voordat ze allemaal van het dak van de Bijenkorf op de Dam in 020 gesprengt sein...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:24

La Bailaora | 27-03-11 | 23:17
Chinezen weet al heel lang dat je niets met de islam kan.
static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroe...
Chinezen houden van rust en duidelijkheid, de islam is verre van duidelijk, china zal eerde de domme kapitalistische westerlingen als handelspartners willen als onberekenbare islamieten, met korte lontjes.

Vergeet ook niet dat veel van de zakelijke openingen die de chinezen hebben gekregen de afgelopen jaren juist doormiddel van pressie door het westen is gekomen. In afghanistan zijn de chinese belangen heel groot geworden sinds de val van de taliban, die belangen worden momenteel beschermd door nato personeel...

repulse | 27-03-11 | 23:23

@La Baillaora 23:17 China zal uitsluitend voor zichzelf kiezen en ze hebben alle mogelijkheden in huis om dat binnen de kortste termijn te bereiken.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:23

repulse | 27-03-11 | 23:11
maar ik weet dat nog steeds niet van je. Welke kant gaat China kiezen?

La Bailaora | 27-03-11 | 23:17

@Uw Verzekeringsadvis | 27-03-11 | 23:06
Olie is voor LutserTs. Het eerstvolgende Rover-onderzoekswagentje dat de Nasa op Mars gaat laten rondrijden, zal dat doen met aandrijving op kernenergie bit.ly/dRPkYa . En da's al binnen ik dacht een jaar of twee, drie. Lekker veilig ver weg, Mars. Echt handig ook als je bijvoorbeeld wilt weten wat zo'n mobiele mininukesengine nou zoal doet als het voertuig waarrie ingebouwd zit, ineens verongelukt...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:17

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:07 |
De oeigoeren was alleen om te duiden welke kant ik verwacht dat china zal kiezen in een islamitisch/ niet islamitisch conflict.

De spagaat is tussen het overstappen naar goud en daarmee hun tegoeden in dollars tegelijk vernietigen. China heeft er met een aankomende vergrijzing baat bij om die tegoeden intact te houden.

repulse | 27-03-11 | 23:11

Dus we gaan een handjevol F16s af laten pakken ? Het Nederlandse leger....... mhooeeewaaaaaa.

Rest In Privacy | 27-03-11 | 23:10

@F.vanZeikhoven 22:38...... Puntje voor U!

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 23:09

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:56
Moet wel zeggen trouwens dat de 70% niet kijhard is aangezien er nog al wat meisjes niet worden aangegeven. Maar de overschot aan mannen en het tekort aan vrouwen kan maar op 1 manier echt worden opgelost.

Wist je trouwens dat de mussencampaigne een van de grootste oorzaken is voor het huidige succes? Bij de hongersnoden die volgend stierven met name de ouderen van toen en wat er over bleef was een lean-mean working machine zonder een vertragend effect van ouderen/zwakken die afhankelijk waren van de jongere generatie, die dus ook geen belasting waren.

Is dit een goed moment om nog eens over de pil van drion te praten?

repulse | 27-03-11 | 23:07

@repulse | 27-03-11 | 22:59
De Oeigoeren zitten niet echt in een spagaat heur... Het zijn nog steeds Oost-Turken, dus mochten de Mandarin-Chinezen inderdaad naar het Wilde Westen willen komen omdat ze met hun Kruidvat-ketens niet genoeg meer aan ons kunnen verdienen, moeten ze éérst die miljoenenen krijgszuchtige Turken van zo ongeveer een derde deel van de ZijdeRoute tot aan de Bosporus toe abknallen....

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:07

@F.van Zeikhoven 23.00
Precies, nog ff met chinees geduld afwachten tot Saoudi Arabie op z n reet ligt hebben ze alle olie die ze maar wensen kunnen en wij uiteraard niks behalve de vluchtelingen dan.
Echter kom je toch weer op de US uit zij zijn de enige die hun marine hebben aangepast aan het beveiligen van zeeroutes, dus al hebben de chinezen de olie wil dat nog niet zeggen dat die ook aankomt in China.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-11 | 23:06

repulse | 27-03-11 | 22:55
Er was kortgeleden niet voor niets ook weer gedonder tussen Oeigoeren en Han Chinezen, en oh wat deden die Oeigoeren weer huilie huilie.

La Bailaora | 27-03-11 | 23:01

@Uw Verzekeringsadvis | 27-03-11 | 22:52
De Chinezen gaan natuurlijk niet voor de AngloAmerikanen en hun Europese groupie-staten aan de Libanese oliepomp staan... Dat kunnen die woestijntenteniers die het eerst al deden, nog steeds best zelf. Vooral nu de cash even niet terugvloeit naar Tripoli...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 23:00

repulse | 27-03-11 | 22:55
ok, dat had ik effe niet begrepen, maar idd., dat zijn ook geen lievertjes.

La Bailaora | 27-03-11 | 22:59

@repulse | 27-03-11 | 22:39
Ik zag vandaag toevallig op een promofilmpje dat Peking via voorlichters van de Wereldbank hebben gemaakt, dat het Duitsche Wirtschaftswunder volkomen van tafel is geblazen door het Chinese succesbeleid tegen de ChiNationaalarmoede. Dertig jaar geleden leefde nog best wel ruim twintig procent van de bedelstaf, tegenwoordig zijn dat nog maar een schamele drie gele rakkers per honderd! Echt, deaudleuk en keihard kritiekloos uitgezonden op CNN's WordView.
Dat 70% mannelijk is daar, komt zoals jij ook wel weet door die nationaalgeboorteregelpolitiek die zich graag bemoeide met de voorkeurscultuur van liever een jongens-baby dan een meisjeszuigeling... Ik zie dat nou niet persé in oorlogszucht ontaarden?

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:56

@F.van Zeikhoven en de Kapitein ter Zee
En wie gaat de olieinstallaties bedienen, de rebellen ?
De olie techinici zijn het land uit.
Of de chinezen moeten wat luitjes inhuren, dat dan weer wel.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-11 | 22:52

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:35
Een Soko G-2 Galeb of zoiets als ik het goed heb onthouden, het zou een soort bommenwerper voor grond ondersteuning zijn. Geen tegenstand dus voor een rafale die multitask is met een goede wendbaarheid. Moet alleen wel eerlijk zeggen dat mijn kennis van vliegtuigjes beperkt is tot gewoon basis kennis.
Mijn voorkeur voor de jsf komt alleen maar voort uit de afhankelijkheid van de vs die wel al hebben, de mogelijkheid om een groot gedeelte van de productie in nederland te krijgen door snel goed afspraken te maken en de aankomende conflicten die ik verwacht.

repulse | 27-03-11 | 22:49

Wat zullen ze zich vervelen.

Dop | 27-03-11 | 22:49

@repulse | 27-03-11 | 22:39
Mwa, qua stijging goud- en zilverprijs ligt het meer voor de hand dat er zich een revival van het Soros-scenario en.wikipedia.org/wiki/George_Soros van ruim dertig jaar geleden voordoet. Alstie het al niet zelf aan het doen is, heeftie in de jaren na zijn zilver-rallies genoeg talent opgeleid die hem dat kunstje best goed na zouden kunnen doen...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:48

repulse | 27-03-11 | 22:39
goede analyse, alleen aan welke kant gaan de Chinezen dan staan?

La Bailaora | 27-03-11 | 22:44

@Petrus Poortwachter | 27-03-11 | 22:19
Vergis je niet in de simpele gebruiksschade die de luchtvloot steeds weer opnieuw oploopt bij inzet buiten de landsgrenzen. Zie het effect van het optreden van het Britse leger in Basra op de algemene strijd-inzetbaarheid voor het hele Britse leger...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:42

repulse | 27-03-11 | 22:26
Ik heb altijd geleerd dat gas vooral onstaat door CO2 door plantjes te laten gebruiken en die te laten afsterven: dat dat gas vooral komt uit kolenlagen en dat dat uiteindelijk vooral afval van planten en bomen is. De energie in gas is dan indirect (deels) een product van zonne energie, en mogelijk deels door druk vorming in de aardkorst.

La Bailaora | 27-03-11 | 22:42

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:30
Als de stijging van de goudprijs idd door de chinezen komt zoals ik vermoed is die kans aanwezig. Ik vermoed alleen ook dat de uiteindelijke oorlog tussen de islam en de rest van de wereld grotendeels door onze gele vrindjes wordt ingezet. Het is hun demografie van momenteel 70% mannelijk en een aankomende vergrijzing die hun de grootste kandidaat maakt voor een grote oorlog.

repulse | 27-03-11 | 22:39

F-16: Overigens zijn er 213 ooit gekocht en nog 87 momenteel operationeel. Een onbekend aantal staat in opslag en verschillende kisten zitten in een update programma (opvolger van de MLU). Nederland kan in het meest gunstige geval 104 F-16's inzetten.
Dus waar die vakbond het over heeft is mij een raadsel maar dat probleem heb ik vaker bij vakbonden.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 22:38

@Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 22:32
Nee, ze beginnen niet met de verkoop van olie, de leveringsverplichting op de reguliere lopende contracten moet worden nagekomen, en wie de oliekraan effectief en langerlopend van anti-oorlogsschadebeveiliging kan voorzien, mag de oliedollars van de Italianen en Fransen hebben...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:38

@repulse | 27-03-11 | 22:23
Oud Joegovliegtuig? Toch niet zo'n Hind? Nog even en die mammoetreders ontdekken dat het strand van Tripoli een veul goedkoper sloopscheepskerkhof is dan die stranden in Bangladesh... Of dat strand van die andere kuststad, als je van je ouwe Lynx-copterzooi af wil zonder kans te lopen dat Greenpeace of de ZeeHerderTs er stiekum mee aan de haal gaan met die zee-actieschepen van ze...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:35

Die rebellen weten anders wèl hoe ze het spelletje moeten spelen: MaGraffi is nog niet echt exit en ze beginnen al met de verkoop van olie. Zeer slim want die de olie heeft, bezit de macht aldaar.

Kapitein-Ter-Zee | 27-03-11 | 22:32

@repulse | 27-03-11 | 22:04
Ach, het kan nooit lang meer duren eer de Chinezen de stekker uit de geldpers van het (USA)kapitalistisme trekken door zomaar ineens geen dollars meer op te kopen...
Roebels zijn ook niet spannend, de Russische olie dan weer wel. Samen met dat gas uit Iran dus voldoende energie om de eigen Chinese economie 'ns flink op te porren. En wij arrogante Westerlingen maar denken dat we die Gele Horden met hun keihard levende kennis en cultuur van een paar duizend jaar oud er een paar honderd jaar geleden met opium onder gekregen hebben...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:30

@Bakoenin
Tip :Charriots of fire
Volgens mijn bescheiden mening gebruikte men in die tijd alleen paardenkrachten.
Veel succes met uw verdieping in de historie.
Andere tip , lees nog even de geschiedenis van de kruistochten er op na, we zijn al 1000 jaar in strijd met de moslimietjes.
Recenter stukje historie is de veldtocht van Napoleon 1799/1802 in Egypte, de conclusie was toen al, kansloos volk die isalmietjes, wat je ook doet ze luisteren alleen naar de door Allah gegeven leidng.
Nog mooier is het bekende boekwerk over Cairo in de 20 e eeuw, eindelijk kreeg men in de 20 jaren in 1900 de kans zich onder frande en engelse leiding te ontwikkelen, het interbellum was daar een schitterende tijd voor iedereen, tot dat , kop hem maar in de islamietjes de overhand kregen, armoe onderdrukkig, you name. it tot op de dag van vandaag.
Sterkte ermee oude k*t communist.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-11 | 22:28

Stoer mokkel, die Manja; respetto.

BraterEnWood | 27-03-11 | 22:27

La Bailaora | 27-03-11 | 22:22
Wat zou het met de prijs van olie/gas doen als duidelijk wordt dat het een zichzelf vernieuwende energie bron is?

repulse | 27-03-11 | 22:26

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:11
Raptors zijn gevechtsvliegtuigen voor air-air combat. Tot nu toe zijn er twee vliegtuigen kapuTgeschoten in libie, bij het handhaven van de no-flyzone
Het vliegtuig van de rebellen wat door de rebelen zelf is neergehaald...
1 oud Joegoslavisch vliegtuig wat was geland vlakbij bengazi werd dus op de grond vernietigd door een fransman..
Ja die no-fly zone is echt zwaar bevochten en hard nodig....

repulse | 27-03-11 | 22:23

repulse | 27-03-11 | 22:19
Dat zou heel goed kunnen, je drukt het dan simpelweg weg. Dat proberen ze ook al in kolenlagen, om zo ook daar zinvol gas uit te halen. Soortgelijks doen ze met water onder oliebronnen, om zo meer olie eruit te halen. Voor dat soort projecten lijkt me dat een goed idee, maar ik vind de CO2 opslag als doel op zich maar onzin.

La Bailaora | 27-03-11 | 22:22

Prof. D.A.H. Vintik | 27-03-11 | 20:19
Lijkt me sterk dat er, van de volgens de luchtmacht 87 aanwezige F16's, er maar 29 zouden werken... Er zijn er ooit 213 gekocht dus reserveonderdelen genoeg zou je denken...

Petrus Poortwachter | 27-03-11 | 22:19

La Bailaora | 27-03-11 | 22:10
aardgas ontsnapt in een zuurstofloze omgeving van het omringende gesteente. De gasvelden zitten nu vol met zuurstof, wanneer je dit vervangt door c02 of door laag kwaliteit aardgas kun je dus weer nieuw aardgas/ beter aardgas er aan onttrekken.
www.homepages.indiana.edu/011405/text/...

repulse | 27-03-11 | 22:19

@repulse | 27-03-11 | 21:57
Ze zouden de Raptor toch in realtime combat gaan testen in Libië las ik ergens? Zijn daar al beelden van? Filmpjes als deze worden wat saai... www.youtube.com/watch?v=mMeNz7J0zzo

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:11

repulse | 27-03-11 | 22:06
Aan CO2 gas heb je voor de energie voorziening zo weinig, je kunt er weer wel plantjes goed op laten groeien, dat dan weer wel.

La Bailaora | 27-03-11 | 22:10

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:00
De vijand zijn ook helemaal niet de Russen, zelfs de Chinezen niet...

La Bailaora | 27-03-11 | 22:08

repulse | 27-03-11 | 22:06
Die gasrotonde ligt bij mij achter. Ga er dagelijks met vol gas overheen, lekker heur!

blauweleasebaklul | 27-03-11 | 22:07

bakoenin | 27-03-11 | 22:03
Gas raakt niet op, het groeit alleen minder snel aan als dat we het gebruiken. Is volgens mij een van de grootste achterliggende redenen voor co2 opslag en de gasrotonde.

repulse | 27-03-11 | 22:06

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:00
Kijk eens naar de uitbreiding van macht van onze geel gekleurde kleine vrindjes in afghanistan. Afghanistan legt ze geen windeieren. De druk op iran van af het westen dwingt iran om zaken te doen met rusland en china.

repulse | 27-03-11 | 22:04

repulse | 27-03-11 | 21:57
Ieder zijn hobby, het is een boemerang die terug komt, olie en das zijn daar over 40 jaar op, en hoop dan maar dan we onze grenzen gesloten houden.
(Gaat nog eens de oorzaken van de ondergang van het Romeinse rijk bestuderen)

bakoenin | 27-03-11 | 22:03

@La Bailaora | 27-03-11 | 21:49

Wel nee joh... De Russen vinden het allemaal wel best, die Nato-spielerei, die Deutschen doen niet mee omdat ze zelf in de jaren '80 de Gadaffia aan niet onaardige ondergrondse woestijnbases hebben geholpen en daar nog leuk aan hebben meegebouwd ook. De Chinezen zijn de enigen die hun slijmerige investeringen in die Libische Club-Med resorts letterlijk in rook op zien gaan. Weg olieripdeal in ruil voor altijd weer diezelfde infrastructurele asvalterijen en andere oil-for-brick scemes van de Gele Hordes... Je weet toch nog wel dat verkeerde solly-headshot op de Chinese Ambassade in Belgrado tijdens de eerste uren van de Navo-aanval op Servië vanwege Kosovo? Had ook helemaal niks te maken met dat naar de Chinese grond gedwongen US-spyplane dat kort daarvoor zowat volledig gestript, maar nog net wel met vleugels weer aan de VS was teruggegeven door die gemene steeldieven van het CHineesRepublikeinsch Volksleger...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 22:00

bakoenin | 27-03-11 | 21:50
Leuk feitje, iran zit op de grootste gasbel. Driemaal raden waar we binnenkort "vrede, veiligheid en democratie"gaan brengen met een coalitie van de willenden...

Ik sta er trouwens nog steeds wel voor 100% achter, maar ben het hypocriete gelul zo zat.
Had ik al gezegd trouwens dat ik graag 100 jsf vliegtuigjes wil met een rood strikje?

repulse | 27-03-11 | 21:57

NVJ-InterviewInstructieVideo voor weldra naar de opstandelingen vertrekende Arnold Karskens-wannabe's en Gijs Wanders-impersonators na acht jaar nog keihard actueel! www.youtube.com/watch?v=Oa4z8Z0uDks

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:51

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:45
Juist, dus geen gezeikhoven meer over mensenrechten en burgertjes beschermen.
Its Oil, maar veel belangrijker nog gas, en even laten zien wie de grootste spierballen heeft.

bakoenin | 27-03-11 | 21:50

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:45
Jij begrijpt de wereld ten minste een beetje, bij gentle giant moet dat begrip nog effe groeien denk ik.

Maar die muscle power zou zijn hand nu wel eens kunnen overspelen denk ik.

La Bailaora | 27-03-11 | 21:49

Zo ik heb mijn burgerlijke plicht weer volbracht, een hoop +kudo's voor La Bailaora gegeven en zie dat ik verder weer overbodig benT.

repulse | 27-03-11 | 21:46

@La Bailaora | 27-03-11 | 21:27
Je kan het veel makkelijker samenvatten. "We" hebben gewoon een buitenkansje gegrepen om de Libische Ghadaffia voorgoed uit de weg te ruimen. Want dachten ze daar nou echt dat de Britten die heldenontvangst in Tripoli van die geveinsde deaudzieke Lockerbie-bommenbouwerT na z'n vrijlating uit de Britse bajes op humanitaire gronden zouden negeren? Ghadaffi heeft daarmee de Britse Bulldog net een keer teveel in de ballen getrapt, nu wordt hij ondermeer daarvoor samen met z'n clan afgerekend. Verder kan ons begrip 'opstandelingen' de Maas in, het is daar een doodordinaire stammenstrijd nu, waarbij de Ghadaffia tegenover een binnenlandse gelegeheidspact staat. Dat pact dat in ruil voor wat abgeknallte tanks en hier en daar een clusterbommetje graag Navo-figurantje speelt voor wie er elders in het moslimistisch Midden Oosten aan zou twijfelen wie er nu werkelijk de baas is over het zwarte goud...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:45

@La Bailaora | 27-03-11 | 21:34, Tunesië, ook levensgevaarlijk.
www.youtube.com/watch?v=RSmyuhEIwzE
Alleen daar is de leidinggevende idioot zonder bloedvergieten afgetreden.
Lijkt me betere basis om met Westerse landen verder te gaan.

gentle giant | 27-03-11 | 21:45

Hoi, ik vind die hele Ghaddafi anti hype maar niks hoor.
Ik ben geen fan van hem, maar vind de manier waarop veel landen daar nu baas zitten te spelen en daarmee veel slachtoffers maken maar niks.
Wat me niet bevalt is dat er geweld gebruikt word, het had ook anders gekunt.
Nu mogen de rebellen wel oorlogje voeren en oprukken naar tripoli en het leger en aanhangers van Ghaddafi mogen niks ook niet verdedigen dat is toch erg wazig.
Beste was een groot leger erheen en gecontroleerde verkiezingen houden wat dan resulteers dat Libie in 2 delen gedeeld word anti Ghanddafi en Ghaddafi mensen.
Probleem opgelost.
Ik ben tegen geweld en vind gewoon dat het nu weer verkeert gaat wie zijn wij(de landen die nu vechten) om te oordelen.
Ik weet zeker dat hier geld in het spel is en libie is voor de navo en usa een mooi strategis punt dus een hele goede plek om de arabishe wereld in de gaten te houden dan speeld er natuurlijk ook olie in mee.
Maar ja propageer maar lekker Geen Stijl en help de overheiden maar mee de burgers te brainwashen.

RooieDuif | 27-03-11 | 21:44

gentle giant | 27-03-11 | 21:30
Weer snap je niet he? Of lees je maar half. Het is geen huilie, huilie. Ik ben geen Ghaddafi fan. Ik toon alleen maar aan dat de MSM roept dat Ghaddafi op 'weerloze' burgers schiet, terwijl de rebellen vol met wapens zitten. Dat is niet huilie, huilie. Dat is het aantonen van westerse propaganda. Dat je de balk in je eigen oog niet wil zien is triest, jammer, want zo wordt het nooit een betere wereld.

La Bailaora | 27-03-11 | 21:34

gentle giant | 27-03-11 | 21:26
Economisch gezien niet, we hebben er niets te halen.
Dat er tig miljoen mensen al 50 jaar in een dictatuur leven is inderdaad niet belangrijk.
I rest my case.

bakoenin | 27-03-11 | 21:34

@F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:29, trek ik ff een fotorolletje uit m'n hol ....

gentle giant | 27-03-11 | 21:32

Denkt Na | 27-03-11 | 19:57 | + -1 | Juist geenstijl het propaganda kanaal.

Neukgraag | 27-03-11 | 21:31

gentle giant | 27-03-11 | 20:53
Enne doet eens democratie in China brengen, die maken er geen punt van om met tanks over ongewapende demonstranten heen te rijden.
Die Assad in Syrie heeft 30.000 doden op zijn geweten, die lullo in Jemen 10000, in Congo hebben ze niet eens de ruimte om hun lijken te begraven, en loopt iedere vrouw onder de 40 met een uitgescheurde doos.
Werkelijk dat jij nog gelooft in iets anders dan eigenbelang als onze jongens ingezet worden.
Je bent aardig ongetwijfeld , maar zo naief.

bakoenin | 27-03-11 | 21:31

La Bailaora | 27-03-11 | 21:27:
"terwijl de rebellen zwaarbewapend zijn, beschikken over allerlei wapens, inclusief tanks, antitank artillerie, en noem maar op."
Kadafi huilie huilie ...

gentle giant | 27-03-11 | 21:30

Ik weet niet of deze keer onze F-16 fotoverkennerTs net als in Talibanistan en andere verleden Nato-WarTheatres hi-res reconpica's gaan schieten van wat er zoal verder nog voor de zoomlens komt, maar dan zou ik de fotograafpiloot dringend adviseren de volle filmrolletjes NIET, ik herhaal NIET bij de MinDefDoka in 070 af te geven. Bezorgen op de GS-redactieburelen bij/in Artis mag dan weer wel. Zorgen wij van de tegelzetterij hier verder wel voor de verdere controlled circulation...

F. von Zeikhoven | 27-03-11 | 21:29

gentle giant | 27-03-11 | 21:20
Dat zeg ik helemaal niet. Je moet lezen en je draait de boel om. De MSM zeggen dat de tegenstanders van Ghaddafi 'zielig' zijn. En dat zijn ze dus niet en dat zijn dus leugens.

Dat is alles wat ik zeg. Dat Ghaddafi een wrede dictator is, dat weten we allemaal wel, maar dat neemt niet weg dat de MSM weg kan komen met een 'good guys bad guys' verhaal. Het lijkt er gewoon op dat het een 'bad guys bad guys' verhaal is. En jij kiest partij voor een van de bad guys... Ik niet, ik vind simpelweg dat we ons er niet mee hadden moeten bemoeien. Het is onze oorlog niet. Nu we hebben aangevallen en partij hebben gekozen zijn we simpelweg medeplichtig geworden.

La Bailaora | 27-03-11 | 21:27

@bakoenin | 27-03-11 | 21:20, is er iets mis in Noord Korea dan?

gentle giant | 27-03-11 | 21:26

Ik vraag me af of "onze jongens" wel hun pakjes (diepvries)brood mee hebben genomen nu Rutte/Hillen geen geld meer hebben. Toch maar alvast een JSFje op marktplaats zetten?

Musset | 27-03-11 | 21:24

Het mooiste wat je kan doen met je broek aan!

mennie | 27-03-11 | 21:22

Ghadaffi is zo 2010.

Hill Billy | 27-03-11 | 21:21

@La Bailaora | 27-03-11 | 21:11, als jij zegt dat Khadaffi's troepen op dit moment zielig en onderbewapend zijn, dan zegt dat voldoende.
Sorry, ze zijn niet zielig, en als ze onderbewapend zijn, dan zijn ze het momentum verloren.

gentle giant | 27-03-11 | 21:20

gentle giant | 27-03-11 | 20:53
Sure, dan denk ik dat er directe actie in Ivoorkust vereist is, of in Bahrein, of in Jemen, of in Syrie, of in Noord Korea.
Man hou toch op, als we er geen belangen zouden hebben zou het ons koud aan onze krent roesten wat Ghadaffi met zijn bevolking doet.
Echt dat verhaaltje heb nu wel lang genoeg gehoord.

bakoenin | 27-03-11 | 21:20

De Moslim broederschap begint te morren, hoe gaat men daar mee om?
gentle giant | 27-03-11 | 21:06
De Moslim broederschap is idd. zeer gevaarlijk. Goed in ieder geval dat je dat ziet, maar nuken is nooit de oplossing.

La Bailaora | 27-03-11 | 21:17

aanvulling...

tot het nemen van acute noodzakelijke besluiten.

lion@night | 27-03-11 | 21:14

De missie is bijna accomplished en vervolgens komen onze F16's nog even langs.
'Polderen' is geen katalysator.

lion@night | 27-03-11 | 21:14

Die vliegert is cool zolang de verminkte slachtoffertjes de ANP fotolijst niet halen.

blauweleasebaklul | 27-03-11 | 21:12

Waar een klein landje groot in kan zijn! Rutte c.s. zijn echte meelopers. Goed luisteren naar de grotere broers en in de pas blijven lopen! Geld speelt geen rol. Ook weer onder het mom van een humane missie, waar heb ik dat vaker gehoord?

hertog1 | 27-03-11 | 21:12

gentle giant | 27-03-11 | 20:59
Je lijkt net zo als zij daar zelf zijn. Het gaat erom dat de grootste schande is dat de MSM constant roept hoe smerig Ghaddafi is, maar beelden daarvan ho maar. Ten tweede wordt steeds beweerd dat-ie weerloze burgers doodschiet (waar? Linkje), terwijl de rebellen zwaarbewapend zijn, beschikken over allerlei wapens, inclusief tanks, antitank artillerie, en noem maar op.

Oftewel je wordt hier in het westen voor je eigen ogen, in ieder geval deels, voorgelogen. En je trapt er nog in ook.

Deze oorlog is gebaseerd op leugens en geeft juist islamieten argumenten om ons als vijand te zien, lees mijn vorige linkje maar. Want ze hebben deels nog gelijk ook. En dan wil je ze ook nog eens gaan nuken? Het moet niet gekker gaan worden. Ik ben erg anti-islam, maar wat de NATO flikt opent de doos van pandora, en we zijn nu nog veel verder van huis.

La Bailaora | 27-03-11 | 21:11

Dat slaat natuurlijk nergens op, maar de beschaafde wereld kan niet toestaan dat een dictator zijn eigen bevolking aan bonken bombardeert.
Daar zou beschaving voor moeten staan.

gentle giant | 27-03-11 | 21:08

Defensiepropoganda -1

Sas | 27-03-11 | 21:08

wij zijn geliefd door de hele wereld want de hele wereld heeft hier flink wat vertegenwoordigers zitten.zelfs hutsi's en tutsi's ztten we bij elkaar in 1 AZC.en we houden het bijelkaar met rooibosthee(geheime info)

no coffee | 27-03-11 | 21:07

@La Bailaora | 27-03-11 | 20:59, we hebben de Egyptische revolte gevolgd, indrukwekkend, maar nu verder.
De Moslim broederschap begint te morren, hoe gaat men daar mee om?
Monitoren en eventueel ook maar nuken!

gentle giant | 27-03-11 | 21:06

symbolische bijdrage dat dan weer maar dat heb je met de symbool politiek van dit kabinet

istawa | 27-03-11 | 21:00

@La Bailaora | 27-03-11 | 20:53, heb ik gisteren al gezien, gepost dat een Chinese huurling hier geen moeite mee zou hebben.
Niets doen en de halve bevolking laten afslachten door Quadaffi, of wel wat doen en de andere halve bevolking laten afslachten door de vijanden van Kwadaffi, dat is dus de keuze.
Ik zeg: nuke 'm!

gentle giant | 27-03-11 | 20:59

stelling alle arabieren zijn vijanden ... negatief wij zijn vijanden van alle arabieren ... (zero)positief [referentie groot sprookjesboek ,schrijver schiz* ped* m*]

no coffee | 27-03-11 | 20:59

gentle giant | 27-03-11 | 20:53
geloof toch niet alles van de MSM, en neem toch niet alles voor zoete koek aan. Onderzoek en doe je ogen open, wat je juist ziet is iets heel anders.

En wat nu onze allies lijken worden onze vijanden, net zoals dat in Afghanistan is gebeurd (het zijn ook niet voor niets dezelfde).

Ik zeg niet dat Ghaddafi een lievertje is, maar de wereld, zeker de arabische wereld, zit veel complexer in elkaar. Het is helemaal geen oorlog tussen de good guys versus de bad guys.

La Bailaora | 27-03-11 | 20:59

Make Love not War

Idontgiveafunk | 27-03-11 | 20:55

gentle giant | 27-03-11 | 20:42
nope, maar de rebellen wel (mind you, mijn oogappeltje nichtje is 50% arabier...):

Maar voor jou even wat leesmateriaal, niets is wat het lijkt:
www.hizb.org.uk/current-affairs/statem...

Lees ook dit maar eens:
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/afr...

En dan ook nog eens oorlogsschendingen door de rebellen, iets wat de mainstream media niet haalt:
commentaar van foolwatch op de telegraph uit de uk:
“Well, you asked for a link so here is one of the prisoners being force fed dog carcass etc. I would say it is gadaffis lot that are the prisoners as they have the same dark green clothing that are identical, and this uniform is similar to other videos. This compares with the rebels who wear allsorts of stuff. ”
Zie de bijgevoegde video (waarschuwing, kan als schokkend worden ervaren): www.youtube.com/watch?v=RwW6KggvbGM

La Bailaora | 27-03-11 | 20:53

* makhbuoelah knipt haar doos ik herhaal makhbuoelah knipt haar doos en de geit mekkert geil ik herhaal de geit mekkert geil.[ * geheim agent modus ]

no coffee | 27-03-11 | 20:53

@bakoenin | 27-03-11 | 20:45, er wordt nu actie ondernomen tegen een regime wat zijn eigen bevolking tot baklappen schiet.
Die Lynx, daar lullen we niet over.
Maar met die slachtpartij, daar bemoeien wij ons wel mee.
Egypte, hebben we ons niet mee bemoeid, Tunesië, hebben we ons niet mee bemoeid.
Marokko, sturen we Fatima Elatik, Mohammed Rabbae, en nog een paar op af, ( dit is jouw revolutie, vriend ). gaan we ons niet bemoeien, beloof ik je.

gentle giant | 27-03-11 | 20:53

bakoenin | 27-03-11 | 20:26
Sinds 1965 is:
- Heel Oost-Europa gemoderniseerd en gedemocratiseerd (uitgezonderd Wit-Rusland);
- Driekwart van Zuid-Amerika gemoderniseerd en gedemocratiseerd ;
- Half Afrika gemoderniseerd en gedemocratiseerd;
- Half Azië gemoderniseerd en gedemocratiseerd;
- Half het Midden-Oosten gemoderniseerd, en democratisering is zojuist begonnen.
.
Ik vind het dus nogal een boude stelling om te beweren dat alles min of meer bij het oude blijft in de wereld. De wereld verandert juist razendsnel, en dictators hebben hun langste tijd gehad, ALLEMAAL.

Krachtmeester | 27-03-11 | 20:51

@La Bailaora | 27-03-11 | 20:41
Ik heb ook nog geen greintje medeleven gevoeld voor de rebellen,al vanaf het begin duidelijk gemaakt.Die gedragen zich natuurlijk als een stel losgeslagen idioten nu.Denk maar niet dat ze een marteling of verkrachting uit de weg gaan nu ze zwaarbewapend rond kunnen lopen.

Mensen met het iq van een rolletje mentos die roepen dat ze zelf wel het land kunnen regeren,je zou er haast bang van worden.

de grote Anti | 27-03-11 | 20:47

gentle giant | 27-03-11 | 20:42
Nee hoor, alleen Arabieren die niet handelen naar onze agenda zijn onze vijanden.

bakoenin | 27-03-11 | 20:45

We komen je halen jongeh!

Galaick | 27-03-11 | 20:43

gentle giant | 27-03-11 | 20:34
Heeft u nu werkelijk het idee dat het verdrijven van dictatortjes ook maar iets te maken heeft met idealen ?
Als morgen in Iran een regime komt te zitten zoals in Saudi Arabie, dan is er in het westen geen hond die zich er druk om maakt.
Het draait om belangen , bent u een dictator en werkt u mee, dan bent u onze vriend.
Werkt u niet mee, dan bent u onze vijand, en maken we onz druk om mensenrechten.

bakoenin | 27-03-11 | 20:43

@La Bailaora | 27-03-11 | 20:41,
Stelling: alle Arabieren zijn onze vijanden?

gentle giant | 27-03-11 | 20:42

gaat de benzineprijs omlaag als we extra veel slopen daar in of zijn die bommen zo duur (nu al 250 miljoen)dat ze dat straks compenseren met afpersgeld van flitspaal sponsors?

no coffee | 27-03-11 | 20:41

we steunen helaas de verkeerde partij. De rebellen zijn onze vijanden.

La Bailaora | 27-03-11 | 20:41

@bakoenin | 27-03-11 | 20:26, Iran ( vroeger Perzie ) koopt/krijgt tegenwoordig weinig Westerse meuk.
Die gegaan zijn waren onze vrienden, die gekomen zijn ??
Uw ideaal?

gentle giant | 27-03-11 | 20:34

Ach , ik loop al wat jaartjes mee, en ga dus niet mee in het jeugdig enthousiasme van het gemiddelde reaguurders volk
Natuurlijk is het feest als we onze jongens in naam van mensenrechten en bescerming van weerloze burgers een wrede dictator het veld doen ruimen.
Dat heb ik ze zien doen vanaf 1965, en alles was moreel zeer te verdedigen.
Maar er is sinds 1965 niks verandert, dictators zijn gekomen en gegaan.
Die gegaan zijn waren onze vijanden, die gekomen zijn onze vrienden.
Die vrienden zijn nu weer onze vijanden en dus in naam van mensenrechten en vanwege bescherming van burgers moeten ze nu weer weg.
Zodat we een volgende generatie van vrienden tegemoet kunnen zien.
En zo gaat het door, maar wel leuk voor de jongeren, die hebben tenminste nog het idee dat wat ze doen iets te maken heeft met idealisme.
En zo niet dan is het gewoon kicken, tankjes in puin schieten, cool.
Gelukkig kopen de opvolgers van die wrede dictator wel weer onze nieuwe tankjes.

bakoenin | 27-03-11 | 20:26

Ahh de Friese squadrons Diana en Polly Grey moeten het weer opknappen zo te zien...

MichieldeMuiter | 27-03-11 | 20:25

Jippie!!!! we mogen weer meespelen in het wereldspelletje!!... super!
We mogen weer in de naam van de vrede mensen uit elkaar laten spatten... en dat allemaal voor een lagere benzineprijs... jippie!!!! Succes hoor jongens.

locomotrutfantje | 27-03-11 | 20:24

Bombarderen we zometeen natuurlijk per ongeluk onze eigen chopper, na betrouwbare informatie van ene Hillen.

Biff Eagleburger | 27-03-11 | 20:23

@Prof. D.A.H. Vintik | 27-03-11 | 20:19, niemand wil Nederland aanvallen.
Enkele gestoorde haatbaard uitgezonderd.

gentle giant | 27-03-11 | 20:23

Ideaal moment voor wie Nederland aan wil vallen. Nu er 6 toestellen naar Libië zijn, zijn er in NL nog maar 3 stand-by.

("Er zijn nu ongeveer 29 F-16's die werken. Daarvan staan er vier in Afghanistan en gaan er zes naar Libië. Daarnaast hebben we veertien kisten in de VS voor opleidingsdoeleinden, waarvan de meeste nu oefenen boven Alaska. Voorts moeten er altijd drie toestellen klaarstaan voor de Quick Reaction Force, die onder meer ingrijpt als niet te identificeren vliegtuigen ons luchtruim binnenkomen." Dus resteren volgens de vakbond slechts twee kisten om vlieguren mee te maken in eigen land. "Veel te weinig om alle vliegers getraind te houden." nos.nl/audio/227694-jean-debie-vbmnov-... )

Prof. D.A.H. Vintik | 27-03-11 | 20:19

Met de staat van dienst van onze MinDef gaan ze vast per ongeluk Breda bombarderen.

zak_arme_turf | 27-03-11 | 20:18

Zin eigenlijk helemaal niet zo groot die f16, wel mooie pica's

Crematorium-de-Asbak | 27-03-11 | 20:07

Dus eigenlijk hebben we helemaal geen JSF nodig, deze oude, maar goed onderhouden F16's kunnen prima een tent in de woestijn bombarderen.

Osdorpertje | 27-03-11 | 20:06

GS wil weer een gratis vreetdag bij het leger volgens mij, wat een kutreclame.
Die oorlog gaat weer langer duren dan we willen en dus ook weer veel meer kosten.

Barbatruuk! | 27-03-11 | 20:03

Misschien kunnen ze Magda Bernsten gebruiken als bom, scheelt een hoop poen :-)

neemjemoederindemali | 27-03-11 | 20:01

Nou succes mannen.. Een kleine tribute dan maar weer aan piloten in het algemeen (laatste keer).
Vergeet vooral niet je training wat te doen mocht je je vogel moeten verlaten. *afklopt*
www.dumpert.nl/mediabase/1406711/d31a9...

de grote Anti | 27-03-11 | 20:00

De Belgen hebben wat geraakt wat al kapot gebombardeerd was.

winterpeen | 27-03-11 | 19:58

@Lex Trumbauer | 27-03-11 | 19:55: Dat snapt iedereen wel, me dunkt. Neemt niet weg dat 'we' mogen vieren aan de goede kant te staan. Voor wat de term 'goed' waard is.

De Kampsjeng | 27-03-11 | 19:58

Klote oorlogspropaganda.
FAIL

Denkt Na | 27-03-11 | 19:57

Onder het mom van duurzaamheid nog even deze tip: Laat de F-16's deze keer niet staan. Dan kunnen we ze misschien nog een keertje gebruiken!

Zottekap | 27-03-11 | 19:56

ein frischer Frohlicher Krieg. Zeiden ze zo'n 100 jaar geleden ook. Hou toch eens op met dat gegeil op glimwapens. Herinner je je die foto's nog van een paar dagen terug, met al die losse ledematen en ingewanden?
DAT is oorlog.

Lex Trumbauer | 27-03-11 | 19:55

Als ik Khadaffi was zou ik het in mijn broek doen.

Einde van de Domheid | 27-03-11 | 19:52

Yes! Ben echt supertrots op onze strijdmacht. En de NATO dankbaar dat we onze nederlaag met die heli mogen herstellen. Hopelijk kunnen we Gekke Daffi voor het Haagse Strafhof slepen. Excuus voor de Godwin, maar hij ontpopt zich als een ware fascist.

De Kampsjeng | 27-03-11 | 19:50

Zoals F. de Grave destijds riep: 'Ready for take off'.
En snel de kroeg weer indook.

Normpje | 27-03-11 | 19:48

Succes boys!

ThatisFonzie | 27-03-11 | 19:43

Doe Khaddafi de groeten! Als hij geen lijken aan het verslepen is.

Pasta-saus | 27-03-11 | 19:42

Zijn het nu de laatste 6 F-16's die we hebben of zijn er nog meer?

neemjemoederindemali | 27-03-11 | 19:42

wel een beetje IT handjes zei de craftsman.

La Stampa | 27-03-11 | 19:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken