Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

@Omega79 - Want het nieuws = feiten?

XelaGBS | 28-03-11 | 10:06

ozzam | 27-03-11 | 14:04
Vergelijkbaar?? Ben je achterlijk ofzo? Als deze vrouw geluk heeft klopt haar hart niet meer. Anders zal ze nu nog steeds ergens in een vochtige donkere kleder gemarteld en verkracht worden.
mk1311 | 27-03-11 | 19:22
Er wordt niets opgedrongen door het westen, enkel een dictatorgestopt met het doden van burgers. Volg jij het nieuws wel of zeg je maar wat?

Omega79 | 28-03-11 | 09:04

Ghadaffi lekker dood maken lekker onze vorm van vrijheid en democratie opdringen aan heel de wereld omdat wij baas zijn opkkeren met deze onzin houd ik niet van. ghadaffie gaat hangen en daarna nog een paar omdat wij Baas zijn. dus.

mk1311 | 27-03-11 | 19:22

Best wel vergelijkbaar hoe wij in dit land een waxinelichthouder-gooier oppakken.... alleen had hij geen journalisten die hem probeerde te helpen.

ozzam | 27-03-11 | 14:04

Sorry , but she is pushing up daisies by now ...

Maar niet te flauw over de geheime dienst doen ; dat zijn ook slechts ambtenaren in functie!

Belasten&Betuttelen | 27-03-11 | 13:52

en de troostprijs gaat naar met Olc32 17:58 met lowscore -8.maar ze is nog *weggejorist* Olc32 dus fap ze.

no coffee | 27-03-11 | 13:14

Jan Passant mk2
spooky | 27-03-11 | 11:39
Ben niet islamitisch maar realistisch.
Weten jullie voor een feit dat dit echt is gebeurd? Er gebeuren dingen in zo'n oorlog die niet zijn zoals het lijkt hoe erg en vervelend ook.
De reactie van de mannen daar zie je overal in de islamitische wereld, voor ons dus een niet westers gebruik en dus schandelijk.

lanexxx | 27-03-11 | 13:07

En er niemand die dat type met die snor en bruin-lerenjas een piledriver geeft!? Waar is Casey Haynes als je hem nodig hebt?

Widukinn | 27-03-11 | 12:49

Onvoorstelbaar om te zien dat bepaalde mensen hier de PR machine van Kadaffi en co nog geloven ook. Ziek zoals die moslim vrouwen een zak over haar hoofd trekken en die mannelijke rifapen die haar de auto in schoppen terwijl ze ook nog even de wereldpers mishandelen. Mag hopen dat de rebellen een veld krijgsraad voor dit soort stukken uitschot van het menselijk ras hebben.

BunnyKiller | 27-03-11 | 12:33

Mevrouw overleeft het weekend niet ben ik bang....
Oorzaak: "zelfmoord" .

Bazip Zeehok | 27-03-11 | 12:08

Ernstig, ben ook bang dat deze vrouw geen rustige nacht heeft gehad...

The.Age.Of.Men | 27-03-11 | 11:55

@lanexxx
Als mevrouw een hysterische gek was dan was er niet ingegrepen en mocht de wereld zien dat mishandelingen slechts de verzinsels van een gestoorde zijn. Dat zou Libië erg graag zien dat de gruwelijkheden als verzinsels van gekken konden worden afgedaan. Het nieuwsfeit is niet zozeer de hysterie van die vrouw maar de reactie van die mannen namens de regering. Gezien de moeite, het geweld waarmee dat gepaard ging onder de ogen van de wereldpers is het heel helder dat er een hele hoop te verbergen was. De PR schade van die actie is aanzienlijk voor Libie, dat doen ze echt alleen als de waarheid die mevrouw te vertellen heeft in potentie nog schadelijker is.

spooky | 27-03-11 | 11:39

lanexxx | 27-03-11 | 11:08
U bent islamitisch of voelt zich op andere gronden medeplichtig aan dit bijzonder kordate politieoptreden?

Jan Passant mk2 | 27-03-11 | 11:38

Een hysterische vrouw gilt en schreeuwt om zich heen, conclusie van een horde journalisten is dus dat ze de waarheid vertelt.
Is dit dan waarheid journalistiek, of willen we in deze context dit graag geloven?

lanexxx | 27-03-11 | 11:08

@ Mighty Mouse 9 | 27-03-11 | 10:20
En "Lockerbie" is natuurlijk ook een verzinsel.
Nooit gebeurd, en als het dan wel gebeurd is was het zekers niet zo dat de "Mad dog of the Middle East" er iets mee te maken had.
Allemaal propaganda van de Yanks en de Joden die zoals bekend overal achter zitten.

said_fred | 27-03-11 | 11:03

@Mighty Mouse 9

Inderdaad, Kadaffies mannen zouden zoiets nooit doen. Maar gelukkig gaan Kadaffies mannen het onderzoeken zodat zal blijken dat Kadaffies mannen niets gedaan hebben. Want Kadaffi is liev. Schiet ook niet op burgers, steunde ook geen terreurdaden. Hangt ook geen tegenstanders op. En die steun van Chaves klinkt u vast ook als muziek in de oren.
Kadaffi meester in vrouwenrechten, waar haalt u het vandaan.

Welterusten.

juicy fruit | 27-03-11 | 10:57

Kleaute regime, die vrouw zien we niet meer terug.

deropofderonder | 27-03-11 | 10:49

@Mighty Mouse
Khaddafi presenteert zichzelf graag als de Ataturk van Libie, die rol hielp heb decennia lang populair bij het westen. Die truc gebruiken meer dictators uit die regio. Maar zullen we de schurk gewoon maar op zijn daden afrekenen in plaats van de woorden van deze sluwe hond? Pleinen vol met mensen met straaljagers beschieten, mensen laten verdwijnen en martelen. Jou stelling Khaddafi = gematigde islam is koren op de molen anti islam want met zulke voorvechters voor de gematigde islam kan ik als criticus natuurlijk niet op. Ik heb zo mijn twijfels bij gematigde islam maar zo gewetenloos en psychopathisch als Khadaffi zou ik die stroming nog niet willen noemen. Kijk verder GVD eens naar de krassen en blauwe plekken en de doodsangst van die vrouw voor je gaat beweren dat Libie het paradijs is voor vrouwenrechten!!!!

spooky | 27-03-11 | 10:35

Gelukkig gebeuren dit soort dingen in het Westen niet.. oh nee toch wel hier verkrachten en martelen Christelijke priesters en paters met goedkeuring van het vaticaan al honderden jaren lang kleine jongetjes en meisjes. Maar 1 hysterische vrouw die wat uitkraait zonder ook maar enig bewijs is voor de Nederlandse ubermenschen hier al weer voldoende om vast te stellen wat er is gebeurd.

Uiteraard zijn er de blanke ubermenschen die de hoofddoek erbij halen terwijl ze te debiel zijn om te weten dat Khaddafi een gematigde Islam aanhangt die GEEN hoofddoek voorschrijft. Oh ja Khaddafi is ook de man die al decennia lang pleit voor meer vrouwenrechten in de Arabische wereld, voor vrouwenonderwijs en werkende vrouwen en als klap op de vuurpijl is Libie een van de landen met de meeste vrouwen in topposities binnen de overheid en het bedrijfsleven waar al de blanke ubermannetjes hier nog wat van kunnen leren!

Mighty Mouse 9 | 27-03-11 | 10:20

@Bos Hout | 26-03-11 | 19:05
Als we in de middeleeuwen leefde, had ik ingestemd met je aantijging, maar de macht van de paus is dezer dagen toch wel echt zeer beperkt hoor. Het vaticaan kan geen oproep doen aan koningen in Europa om bevolkingsgroep X eens flink te gaan treiteren.

polt | 27-03-11 | 10:19

wat een achterlijke kutlui daar in die islaminezische knoflook landen

basberger | 27-03-11 | 10:00

@La Bailaora | 26-03-11 | 22:53
Ja ik weet dat ik in het gesprek met jou hier voor eigen parochie preek, maar ik hoop ook dat anderen ons gesprek volgen ;)

polt | 27-03-11 | 10:00

@La Bailaora | 26-03-11 | 22:46
En daarom kunnen landen als Spanje en Israel zoveel concessies doen als ze willen om de vrede te bewaren, die vrede komt er toch nooit als Israel en Spanje niet islamitisch worden. Het is maar wat je wilt.

polt | 27-03-11 | 09:58

Tja triest ,, echter wat de waarheid is dat zullen we pas weten als het regime is omvergeworpen , ik mag toch hopen dat er nadien een tribunaal gaat komen , waar mevrouw dan "normaal" gehoord gaat worden , is mevrouw niet te traceren ( dus dood vlgns Pritt ) dan hebben de mannen die op film zijn vastgelegd iets uit te leggen aan het tribunaal .

Amigo1973 | 27-03-11 | 09:56

wel nee menschen ze gaan gewoon thee drinken

basberger | 27-03-11 | 09:51

Die zien we nooit meer terug...

naatholweg | 27-03-11 | 09:36

Al die handen voor de camera's al die moeite om het te verbergen vind ik het meest opvallend aan dit nieuws. Iedereen daar die weet dat wat ze doen beschamend is. Ze doen wat cultureel gebruikelijk is maar ze weten dat het het daglicht niet verdragen kan. Je ziet de spanning dat zulks medemenselijkerwijs not done is maar ze volgen de culturele gebruiken. Ik wens ze allen gewetenswroeging, voor zover nog mogelijk bij die gebrainwashde moslims. Shame on you!
@RugOp81
Voelt dat nu beter als je je wijsmaakt dat het maar een hysterisch wijf is? Je beseft je dat je bezig bent met dehumaniseren? Op vrijwel identieke wijze als de staatsTV. Je weet wat het motief is hiervoor? Ook jij beseft je dat het verschrikkelijk verkeerd is en diepgeworteld zit in cultuur en religie, die waarheid is hard en met er een hysterisch wijf van maken vergoelijk je iets wat niet goed te praten is.

spooky | 27-03-11 | 08:01

Ik vind het erg dapper van deze vrouw. Je moet het maar durven in zo'n land.

corconite | 27-03-11 | 03:56

@Boshout
.
met je stelling 'Onderzoek eens hoeveel doden er in de geschiedenis onder vlag van katholieken/christen zijn gevallen en hoeveel onder moslimvlag' .
Zullen we eens naar de laatste 10 jaar kijken? Om het een beetje overzichtelijk te houden en niet wat Christenen 1000 jaar geleden deden. Christen kwamen er toen achter dat het fout was, en bij Moslim landen duurt het nog 1000 jaar.
.
MBT tot deze vrouw, dit is één van de weinige vrouwen welke de media weet te bereiken, begrijp goed dat dit aan de orde van de dag is in dit soort (veel al moslim) landen, niet 1x niet 2x niet 10x niet 20x maar tientallen keren per dag.
.
En hoe dit gedownplayed wordt dat de vrouw dronken was. Weten we nog hoe de opstand in Lybie gedownplayed werd in het begin door dit soort kadhaffi figuren? 'Nee, er zijn geen opstandelingen' -- 'Nee, er zijn maar een paar protestanten' . Tot we er achter kwamen dat ze allemaal neer gemaaid werden door het leger aldaar..

NedPow | 27-03-11 | 03:23

Woeps, en toen was het zomer(tijd)...
*gaat fluks tanden poetsen*

Boezemvriend | 27-03-11 | 03:21

"@Titan T. Fox | 26-03-11 | 17:36
Er zijn momenten dat (vooral) slappe-excuusmakers beter hun mond dicht kunnen houden. Dit is er zo een."

rara | 26-03-11 | 17:39

Hulde! Well spoken!!!

Boezemvriend | 27-03-11 | 03:20

Die beroepsleugenaar mag van mij ook wel de kogel krijgen. Irritant woordvoerdertje.

Cunard | 27-03-11 | 01:35

Moslimland, dus die vrouw is nu dood. Vrouwen hebben geen enkele waarde in de ogen van muzelmannen. Even het mes langs de keel en de reeds gegraven kuil in: opgeruimd staat netjes.
En vervolgens op de persco melden dat ze dronken was. Ja, zo gaat dat in boevenlanden. Die koppen van die gasten die haar de auto in werken zeggen genoeg lijkt me. Je weet dan ook meteen dat het met haar afgelopen is. Definitief, that is.

prakkie | 27-03-11 | 01:15

@rugop81
Wel eens verkracht geweest?
Ga je heel gek van doen..... nitwit

mujer | 27-03-11 | 01:08

Knap dat er zoveel conclusies getrokken kunnen worden uit een vaag filmpje met een hysterisch wijf.

RugOp81 | 27-03-11 | 01:01

Heeft iemand haar rol eigenlijk al onderzocht, liep ze misschien niet uit te dagen of zo? Ik bedoel maar, iedereen praat altijd maar over de Joden maar de Duitsers waren ook geen lieverdjes!

Longstreet | 27-03-11 | 00:24

Makkelijk lullen over journalisten die niks doen. Dat is hun taak ook niet. Journalisten die een kant kiezen zijn geen journalisten maar propagandisten. Hoe moeilijk het ethisch ook is om in een dergelijke situatie niks te doen. Naast het feit dat je ofwel het land uit gezet wordt of ook zomaaar "verdwijnt".

DaZe | 27-03-11 | 00:06

polt | 26-03-11 | 22:32
Natuurlijk, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat je vrees bewaarheid gaat worden. We steunen de verkeerde kant, maar je hebt ook gelijk dat wanneer die mensen daar werkelijk meer democratie en vrijheid voor alle mensen daar wensen dat dat dan mogelijk zou moeten zijn en Ghaddafi weg zou moeten, want een lievertje is het zeker niet.

Maar we vallen van de regen in de drup. We hadden ons er simpelweg niet mee moeten bemoeien.

La Bailaora | 26-03-11 | 22:53

polt | 26-03-11 | 21:45
zo is het maar net. Vandaar ook dat een kalifaat zeer gevaarlijk is voor elk individu die niet onder sharia wil leven. Dat claimen van Spanje en de Balkan doen ze allang. Mijn zus is z'n 10 jaar terug 'bekeerd' tot islam en ook volgens haar behoort Cordoba onder islam rules.

La Bailaora | 26-03-11 | 22:46

leuk propaganda...

El_Saviour | 26-03-11 | 22:44

polt | 26-03-11 | 21:28
heftig dat commentaar van Hizb ut-Tahrir. Het wrange is dat ze nog deels gelijk hebben. De aanval is volkomen hypocriet, en mijn vrees dat de groepen die we nu helpen zich dadelijk tegen ons keren zien we in dit artikel al bewaarheid worden. Het is namelijk de 'logische' manier van denken van een islamiet, en ook nog eens niet geheel onwaar dus. Vandaar dat ik vanaf het begin zeer fel tegen deze oorlog was. Hizb ut-Tahrir heeft ook gelijk waar ze zeggen dat de moslims eerst zelf hun problemen moeten oplossen. Wanneer wij elke keer zeggen 'de vrede te komen brengen' wordt het echt nooit wat.

La Bailaora | 26-03-11 | 22:42

-weggejorist-

Snackpreview | 26-03-11 | 22:39

Ja, mooi staaltje propaganda. Weer eens wat anders dan luchtopnamen van boerderijen die zogenaamd fabrieken voor chemische wapens zijn. Zucht... Next.

Horror Skopie | 26-03-11 | 22:38

@La Bailaora | 26-03-11 | 19:45
Ja, is het ook. Het beschrijft goed waarom het misschien niet zo'n goed idee was om in te grijpen.
-
Iemander eronder die op het artikel reageert, linkt overigens ook nog naar een interessant artikel:
Islamist Group Is Rising Force in a New Egypt
www.nytimes.com/2011/03/25/world/middl...
-
Ik hoop echt van harte dat het westen geen grote fout heeft begaan. En niet dat het van kwaad (Kadaffi) tot erger (fundamentalistische moslims) gaat. Ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat de meerderheid van de demonstranten (of rebellen) bestaat uit mensen geinspireerd door Franse revolutie (liberte, egalite, fraternite). Als ik daarvan overtuigd was, had ik direct gezegd: vooruit met die geit.

polt | 26-03-11 | 22:32

Allah Yarhamak

met of zonder | 26-03-11 | 21:50

@La Bailaora | 26-03-11 | 19:45
Ja. En is het wenselijk... een islamitisch kalifaat? ar-ar.facebook.com/people/Almostanear-...
Vergeet niet dat dit ook gaat inhouden dat alles wat ooit in handen van moslims is geweest terug zal worden geeist. Dat betekent dat Israel, Spanje, de Balkan en wat dies meer zij geclaimd zullen worden.
-
Ik denk dat de lui in Israel, Spanje en Balkan niet zitten te wachten op sharia-wetgeving waarin het dag dag vrouwen- en andersreligieuze rechten is. En dag dag atheisten en homo's.

polt | 26-03-11 | 21:45

@rara | 26-03-11 | 17:39 : Waarom excuusmaker ? Ik heb toch nooit beweerd dat het niet vreselijk is wat er gebeurd is ? Waar het mij om ging is dat ze juist op zo'n kritisch moment als een persconferentie helemaal door het lint ging wetende tot wat het regime in staat is (ze had het helaas al in levende lijve mee moeten maken). Nu riskeert ze nóg vreselijkere situaties. Als ze haar ervaringen kenbaar had willen maken in de media, had ze bij wijze van spreke zo'n journalist een persoonlijk interview moeten geven. Ik begrijp wel dat ze vreselijke dingen heeft meegemaakt maar juist als vrouw zijnde (niet bepaald het sterke geslacht in die cultuur-) moet je erg oppassen. Er zijn al genoeg mensen voor minder vermoord daar.

Titan T. Fox | 26-03-11 | 21:44

Wat een door en door verrot tuig is dat toch, die entourage en aanhang van de Grote Groene Leider. Dit kenden we ook van de Soviet Unie, maar hier in Libie is het nog een veel grotere rotzooi. Prima dus, dat het Westen en arabische medestanders nu eindelijk hebben ingegrepen.

ljcoster | 26-03-11 | 21:33

-weggejorist-

Skep | 26-03-11 | 21:29

@La Bailaora | 26-03-11 | 19:37
kijk hier eens:
www.youtube.com/watch?v=iz_Eaqp2LlQ
dan zie je dat het westen verguisd blijft.
En wat dan van deze malloten:
www.hizb.org.uk/current-affairs/statem...
(overigens... mijn commentaar naar die organisatie toe: wtf doe je in GB en ga je niet daarheen om zelf moslims te helpen en moet het westen voor jou de kastanjes uit het vuur halen. Sodemieter toch een eind op, man... )

polt | 26-03-11 | 21:28

De Duitsers hadden altijd de strofe;

'Auf der flucht erschossen'.

Godwinnetje op zijn tijd mag toch wel?

Kingeef1975 | 26-03-11 | 21:24

Bah bah bah!
Arm those bombs boys!

MeneerJoost | 26-03-11 | 21:20

Ze was dronken hahahah je moet toegeven, wel heel goed bedacht...

xzaz2 | 26-03-11 | 21:04

Had het item item van het Hoernaal ook net gezien. Iedere dag weer met elke keer dezelfde grijnzende viezerik.
Geen woord over een werkelijkheid als deze natuurlijk.
RTL kwam nog eens met dezelfde foto en beelden van dezelfde tanks als de afgelopen dagen en nu stonden de tanks ineens van de stad af gericht. WTF niewaar.
.
Dezelfde foto met dezelfde tanks en nu zijn ze ineens spontaan een 180 graden gedraaid ??
Beetje weer erg problemen met de werkelijkheid als dwangmatige gelijkhebber ??
Krrristus miljaar nog an toe. Hoe triest kun je het maken kun je je afvragen.
Nooit een momentje van zelfreflectie en de gedachte; waar in godesnaam ben ik mee bezig ??

said_fred | 26-03-11 | 20:44

waarom heeft nu niemand de ballen gewoon die Khadaffi om te (laten) leggen??
er vallen dagelijks tig doden daar. spaart een hoop tijd en ellende als we/ze die Khadaffis slopen

Daily bright | 26-03-11 | 20:40

Voor die vrouw is het vreselijk, als ze verkracht is, wie het dan ook gedaan heeft. Maar net als met dat neergestorte vliegtuig, waarvan werd gedacht dat het v. Khadaffie was die daarmee de no fly zone negeerde, terwijl het dus rebellen waren die dat deden, zou ik zeggen: niet te snel oordelen.
We weten niks, alleen dat wat we te zien krijgen.

sjongejonge123 | 26-03-11 | 20:38

Eng spul.
Ik ben bang dat je dat mens nooit meer terugziet, die is geliquideerd.

insemismeer | 26-03-11 | 20:37

@gentle giant | 26-03-11 | 20:27
De Israelische geheime dienst, volgens hem. Dit item is dus een zionistisch complot...

rara | 26-03-11 | 20:34

@OHFOURSIX | 26-03-11 | 20:08, afgevoerd door wie?

gentle giant | 26-03-11 | 20:27

Die Libische persconferentie, hahaha. Wat een ***volk

yuck fou | 26-03-11 | 20:14

@FreddyXL | 26-03-11 | 20:04
Hier niet. Mac OSX 10.5 met Firefox 4, maar geen comments.

rara | 26-03-11 | 20:14

@rechtse bal | 26-03-11 | 20:07 Die arabieren blijven mensen met een Gen tekort.
.
ja of met een gen teveel, die de andere in de war maakt

CenterFarcs | 26-03-11 | 20:13

afgevoerd door mossaad operatives
dus die zien we nooit meer...
nouja... misschien over een weekje of 2, dat ze ergens dood en verminkt langs de weg is gevonden en niemand die ook maar enig idee heeft hoe dat gebeurd is... RIIIGHT

OHFOURSIX | 26-03-11 | 20:08

FreddyXL | 26-03-11 | 20:04 | : Kan jouw baas van jou niet zeggen, gok ik.

Jerry Nick | 26-03-11 | 20:08

Die arabieren blijven mensen met een Gen tekort.

rechtse bal | 26-03-11 | 20:07

@Kees Maf | 26-03-11 | 19:45
Firefox 3.6.13 geeft hier geen comments weer, maar wel een foutmelding: "commentsHTML is NULL". Firefox 3.6.16 doet hetzelfde.

Probeer Google Chrome eens. Dat werkt hier zonder problemen. Het is ook veel sneller op mijn mac dan Firefox of Safari.

rara | 26-03-11 | 20:01

-weggejorist-

Hein Neken | 26-03-11 | 19:59

Triest verhaal, beter dat de geruchten allemaal worden bewezen, en dan keihard de hele tering zooi platgooien. Libie van de kaart.

Smokum | 26-03-11 | 19:55

Ok.
En daarom gaan we oorlog voeren?

Denkt Na | 26-03-11 | 19:52

@ Olc32 | 26-03-11 | 17:58
Dat is geen sarcasme maar gewoon een niet grappige lompe opmerking. Niveau vmbo of lager.

Artwido | 26-03-11 | 19:50

OT: iemand anders ook problemen om GS via firefox te openen op een mac?Safari doet 't wel...

Kees Maf | 26-03-11 | 19:45

polt | 26-03-11 | 19:28
goed artikel overigens...

La Bailaora | 26-03-11 | 19:45

Sure, laten we allemaal op een website een woord met ervoor een tekentje intikken.

Dat zal die arme vrouw helpen.

An die ARBEIT | 26-03-11 | 19:42

@Olc32 | 26-03-11 | 19:24
Kijk even naar je oorspronkelijke post, als je wil.

rara | 26-03-11 | 19:38

Khadafi wilde ook nog ff neuken.......

rechtse bal | 26-03-11 | 19:38

polt | 26-03-11 | 19:28
Precies, wat je ook uit jouw verhaal kunt opmaken is dat de rebellen niet een fractie zijn, maar dat het grote deel toch echt vooral islamieten zijn, deels Al-Qaeda fans, deels moslim broeders, en deels LIFG, maar die streven allemaal wel een kalifaat na.

De kleine groep andersdenkenden die bv. wel democratie willen en commies etcetera, zullen er ook zijn, maar het grote gevaar zit toch echt in de islamitische milities.

En dus heeft het westen echt de verkeerde partij gekozen. Volgens mij is het echt opportunisme van het westen, en natuurlijk olie. Ook denk ik een persoonlijke vete tussen de Europese leiders en Ghaddafi. En dat wordt uitgevochten over de hoofden van de gewone volkeren heen. En de meesten trappen in de eenvoudige propaganda van Ghaddafi slecht en de rebellen goed. Alleen als je even door die propaganda heen kijkt en naar echte beelden kijkt dan zie ik toch echt zwaarbewapende rebellen, zonder gebrek aan wapens en minnutie, terwijl hier vooral de propaganda wordt verspreidt dat het om 'weerloze' burgers gaat. Vandaar dat je zoveel reacties ziet van mensen die denken dat nadat de 'duivel' Ghaddafi is afgezet er hemel op aarde komt en Libie automatisch in een democratie gaat veranderen. Dan zeg ik, dream on.

La Bailaora | 26-03-11 | 19:37

@Olc32 | 26-03-11 | 19:24
Nee, dat begrijp ik dus niet uit je woorden, vandaar deze hele discussie. Pas in je laatste zin kom je met iets zinnigs. Dat gelul over begrafenissarcasme geloof je toch zelf niet, hoop ik voor je omgeving. En: ik heb nog steeds het gevoel dat je niet eens weet wat het verschil tussen sarcasme en humor is.

rara | 26-03-11 | 19:35

* plop en out (voor langere tijd) *

veuve-clicquot | 26-03-11 | 19:34

@Eurotokkie | 26-03-11 | 19:32, vlak de internets niet uit.

gentle giant | 26-03-11 | 19:34

@drs.Nee | 26-03-11 | 19:01
Je kan zeggen wat je wilt, maar de vragen die gesteld worden, zijn redelijk te noemen. Misschien dat ze verkracht is door een neef en het regime wilt beschuldigen om "haar eer" te redden, maar het regime dat niet pikt.
Je weet het nooit.
Het lijkt er wel op dat iemand haar wat vreselijks heeft aangedaan, want anders zie je er zo gehavend niet uit.
En ondanks de juiste vragen, heb ik weinig vertrouwen in de Libische politie.

polt | 26-03-11 | 19:32

Leo* | 26-03-11 | 19:29 |

Het is de schuld van bill gates met zijn Windows meuk.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:32

/OT

Doe es ff een topic over die sufkut van Kassa. Het podium voor domme mensen (PayPal-fraude) is meer in de VMBO-sfeer te zoeken. "PayPal, nee, ik wist niet wat het was, maar ben er toch mee begonnen."

En nou ben ik slachtoffer, da's de schuld van PayPal.

Nee, lul, dat is jouw schuld omdat je dom bent.

Seau, die is er uit.

Leo* | 26-03-11 | 19:29

@La Bailaora | 26-03-11 | 18:39
Lekker beeldmateriaal zeg. :s
En ik vrees ook het ergste wat die rebellen betreft. Hier een mooie samenvatting van mijn vrees"My opposition to intervention in Libya has been misstated in the last few days. Some commentators claim I’ve said the rebels are really al-Qaeda. That misstates my argument. As I’ve repeatedly said, the rebels are a mixed bag. The strongest faction, particularly in ideological influence, is the Muslim Brotherhood, which has been in Libya for 70 years. There are also militant groups, such as Hasadi’s LIFG, that have ties to al-Qaeda, though they do not necessarily agree with bin Laden’s decision in the 1990s to take the violence global. In addition, there are Islamist organizations (such as the National Front for the Salvation of Libya) that claim to be non-violent and that oppose Qaddafi because they have come to regard him as non-Muslim, an apostate whose eccentric brand of Islam is seen as heterodox, and who persecutes his Muslim people. Moreover, there are undoubtedly al-Qaeda operatives in the mix, because al-Qaeda goes wherever the action is.
To describe these factions is not to discount the existence of some secular opposition to Qaddafi: some leftists who see an opportunity, and even some Western-influenced freedom fighters. Interventionists delude themselves, though, when they portray the latter as predominant, as the face of the rebels."
www.nationalreview.com/articles/263138...

polt | 26-03-11 | 19:28

@mezelf
Wat verder? Lul..

Olc32 | 26-03-11 | 19:24

rara | 26-03-11 | 19:15 |
Beetje jammer dat je nu met dit slappe reaguursel komt.
Maar inderdaad, zelfs op een begrafenis moet er gespot kunnen worden.
Zodra de humor,goede, slecht getimede, flauwe, misplaatste, gewoon slechte, whatever.. verdwijnt... nah dan worden we lekker allemaal zo"n droogkloot als u en kwijnen we lekker weg in onze depressies.
.

Natuurlijk hoop ik dat met deze vrouw alles goed komt.
Maar ik denk dat u dat ook zal begrijpen.

Verder

Olc32 | 26-03-11 | 19:24

Graaf van Egmont | 26-03-11 | 19:17 |

Dit is meer een stammenoorlog en stammen hebben binnen de Islam weer een andere opvatting onder elkaar.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:23

Liquideer de rest van Ghadaffi's zonen ook maar.

slashd | 26-03-11 | 19:23

Bos Hout | 26-03-11 | 19:16
Het draait om de hete brij heen.

Het gaat om christendom versus islam.

In de hele wereld zijn slechte en goede mensen, zowel in islam als in het christendom. En ja, Bush, Obama en ook Rome hebben verschrikkelijke dingen op hun geweten, en ja, ook ik ben zeer tegen deze oorlog door de NATO. Zeer schandelijk en leugenachtig.

Maar de basis waardoor er in de islamitisch wereld nog meer geweld is in het westen, is wel degelijk de basis-gedachte achter deze leer. De gematigden in die wereld staan met lege handen, hebben geen hond om de haatbaarden mee te slaan, de koran staat aan de kant van de haatbaarden. En dat is het fundamentele verschil. En dat gaat nou juist zoveel problemen veroorzaken. En nee, Ghaddafi is nou juist geen fundamentele islamiet, wel een harde dictator. Maar als daar een kalifaat voor in de plaats komt zijn we veel en veel verder van huis.

La Bailaora | 26-03-11 | 19:22

Ik denk dat het grootste verschil tussen de Islam en de manier van leven in het Westen, opvoeding is. Dat is ook waarom het op dit moment in veel Westerse landen zo botst met Islamitische allochtonen. Kinderen uit een Islamitisch gezin krijgen vaak veel minder regels, normen en waarden van huis uit mee, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederlanders. Ze gaan op straat vaak maar hun gang en worden vaak niet op een effectieve manier geconfronteerd met hun gedrag en daden. Daar komt bij dat de Westerse cultuur gewoon haaks staat op de Islamitische cultuur. Dat gaat simpelweg gewoon niet samen, hoe lang je het ook blijft proberen.

mannetje! | 26-03-11 | 19:17

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:07

Goed naar de beelden op de nieuwszenders kijken. Veel van de geïnterviewden met boude uitspraken hebben een bruine vlek op het voorhoofd. Een teken van devoot moslimschap, want daar stoten ze hun hoofd elke keer tegen de gebedsmat. En er wordt best wel veel Allah uw Ahkbar geroepen vind ik. Maar ik geef toe: op dit moment laten ze zich niet voorstaan de revolutie uit religieuze overwegingen te zijn begonnen.

Graaf van Egmont | 26-03-11 | 19:17

La Bailaora | 26-03-11 | 19:11
Ik baseer me op feiten en niet op propaganda. Dáár zit het fundamentele verschil. Wat ik hierboven zeg: de grootste warlord op de wereld van dit moment kustte de paus, die daarvoor ook, die dáárvoor ook etc etc.
En voor de goede orde: die warlord is slecht eenpop en degene die het bepaalt, dat zijn Gods Banksters.

Bos Hout | 26-03-11 | 19:16

Wat zijn Moslims toch leuke mensen.
Ze brengen die vrouw in veiligheid en die brave Moslims wassen allemaal hun handen (en voeten) in de tempel van onschuld.

jasser | 26-03-11 | 19:15

@Olc32 | 26-03-11 | 18:49
Dan doe ik toch een poging. Je weet maar nooit. Weet je dat sarcasme zoveel betekent als 'een bittere opmerking'? Volgens jouw wijsheid kun je dus altijd en overal bittere opmerkingen maken. Jij bent vast de lolbroek op elke begrafenis, met je sarcasme.

Als je het nog niet snapt wil ik het nog wel een keer uitleggen, hoor.

rara | 26-03-11 | 19:15

Rechtstreeks afgevoerd naar het Achmed Baan Centrum

Natte | 26-03-11 | 19:13

Bos Hout | 26-03-11 | 19:11 |

Onder mijn bed.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:12

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:07
Nou, geef eens antwoord dan. Waar zijn die radicale moslims die de wereld gingen veroveren? Nu hebben ze de kans. Waar zijn ze?

Bos Hout | 26-03-11 | 19:11

Bos Hout | 26-03-11 | 19:07
Ondat je zegt dat omdat jij geen last van moslims hebt, er dus geen probleem bestaat.

La Bailaora | 26-03-11 | 19:11

Bos Hout | 26-03-11 | 19:05
Het grote verschil tussen christendom en islam is dat een gewelddadige moslim in de islam een 'goede' moslim is en een gewelddadige 'kato' een 'slecht' christen. Oftewel, gewelddaden gepleegt door Rome gaan tegen de christelijke leer in en het voorbeeld Jezus. Anders gezegd, Mo de seriemoordenaar is het grote voorbeeld voor een moslim, en kan er dus zonder gewetenswroeging gewelddadig en discriminerend optreden tegen niet-moslims en vrouwen, geheel naar zijn grote voorbeeld en sharia. Dat kan niet in het Christendom.

Weer anders gezegd: wanneer Rome gewelddadig wordt, wat men zeker heeft gedaan, kun je ze met de volgende vraag om de oren slaan:

Zou Jezus dat ook hebben gedaan? Het antwoord kan dan niet anders zijn dan: Nee.

Een moslim die gewelddadig wordt tegen joden en christenen de vraag stellen zou Mo dat ook gedaan hebben? Dat levert als antwoord op: Ja.

En dat is het fundamentele verschil.

La Bailaora | 26-03-11 | 19:10

Heh bah. Primaire gevoelens als bombardeer dat zootje schijn islamisten naar de hel maken zich van mij meester. Het lijkt me verder een exemplarisch voorbeeld van welke maatschappij en cultuur wij ons samen met onze nato vrienden in hebben laten betrekken. Dat gaat allemaal erg fijn worden de komende maanden.

GormSuil | 26-03-11 | 19:09

Iemand nog twijfels waarom er nu bommen vallen???

ZwarteDag | 26-03-11 | 19:09

Sinds het zielige verhaal van de verpleegster in Koeweit over het uit de couveuses gooien van baby's door de Irakezen, geloof ik nooit meer klakkeloos wat beelden mij zogenaamd zouden moeten zeggen. Het eerste wat sneuvelt in de oorlog is de waarheid en dat wordt dan overgenomen door propaganda. Ik zeg niet dat deze vrouw niet is verkracht hoor, maar ik zou het na de troebelen in Lybië graag nog eens bevestigd willen zien.

Graaf van Egmont | 26-03-11 | 19:09

-weggejorist-

Drs. V. | 26-03-11 | 19:08

Bos Hout | 26-03-11 | 19:05 |

Maar verder alles goed hoop ik.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:07

La Bailaora | 26-03-11 | 19:02
Leg mij uit warom ik een struisvogel ben.

Bos Hout | 26-03-11 | 19:07

La Bailaora | 26-03-11 | 18:46
Religieus gezien én historisch gezien zit het allergrootse kwaad in Rome en wordt geleid door een Duister met een vissenkop op z'n hoofd.
De als moslim opgevoede Obama werd president, kuste vervolgens de paus, kreeg een of andere vredesprijs en spendeert inmiddels nog meer geld aan defensie(materieel) dan Sjors Bush. Allemaal feiten. Denk gvd eens na mensen!
In geen enkele van de onrustige landen zie ik nu moslimradicalen o.i.d. de macht pakken. Waar zijn ze dan?

Bos Hout | 26-03-11 | 19:05

drs.Nee | 26-03-11 | 19:01 |

Ja maar juist dronken mensen vertellen de waarheid.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:03

Bos Hout | 26-03-11 | 18:58
Je bent ongelooflijk naief, en een struisvogel. En ja, ik heb wel degelijk last gehad in islamieten, en we gaan allemaal last krijgen van islamieten. Simpelweg een kwestie van tijd.

La Bailaora | 26-03-11 | 19:02

Bos Hout | 26-03-11 | 18:57 |

Dus in Moslimlanden waar ze geen olie vinden daar is vrede,
dan maar hopen dat de Olie snel opraakt in libië.

Eurotokkie | 26-03-11 | 19:00

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:54
Ik ben blij dat je je eigen bullshit erkent. Slaap lekker en pas op voor Ali Baba en zijn rovers. Ze pakken je het liefst van achter. Boeh!

Bos Hout | 26-03-11 | 18:58

mannetje! | 26-03-11 | 18:51
Die kunnen worden georganiseerd. Ik zeg niet dat dat overal is gebeurd, maar - als voorbeeld - het Egyptische Googlemannetje dat wat leiding nam in de opstand in Egypte zat twee jaar terug in de VS op cursus bij Buitenlandse zaken daar. Echt, ik verzin het niet, je kan het gewoon opzoeken.

Bos Hout | 26-03-11 | 18:57

@Pritt

Huh? je laatste link doet het ineens niet meer.

Cunnilingus | 26-03-11 | 18:56

Bos Hout | 26-03-11 | 18:52 |

ontelbaar , zo nu jij weer.

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:54

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:44
Hoeveel Irakezen en Afghanen hebben jou en mij om religieuze reden bedreigd? Nou?

Bos Hout | 26-03-11 | 18:52

Ze durven haar niet te doden lijkt mij, teveel camera's en pers aanwezig.
Zij komt later nog wel een keer in beeld. Hopen we dan maar.

ikkrijgjewel | 26-03-11 | 18:51

@ Bos Hout

Ben het ten dele met je eens, maar hoe verklaar je dan de volksopstanden in de desbetreffende landen?

mannetje! | 26-03-11 | 18:51

veuve-clicquot | 26-03-11
Oorlog is gewoon business, dus als water en voedsel de schaarse zaken worden, zal daar inderdaad om gevochten gaan worden.
Punt is dat mensen niet kijken wie oorlogen financieren. Als je dat voor WW2 doet (half uurtje over Hitlers financiering lezen is genoeg) dan draait je wereldbeeld aardig om cq bij.

Bos Hout | 26-03-11 | 18:50

rara | 26-03-11 | 18:17 |
Sarcasme is NOOIT misplaatst. Vandaar sarcasme...
En het verwijt maken dat iemand minder intelligent is dan jijzelf is meestal een kenmerk van een minderwaardigheidscomplex. Wetenschappelijk bewezen!
Veel plezier ermee mijn waarde :)

Olc32 | 26-03-11 | 18:49

@La Bailaora | 26-03-11 | 18:39, een Chinese huurling zou je daar dan weer een groot plezier mee doen, blijft altijd lastig, cultuur.

gentle giant | 26-03-11 | 18:47

rara | 26-03-11 | 18:44 |
Hmm, die D hoort er inderdaad niet, stom, in dat geval neem ik m'n woorden terug.
*facepalm*

gozahtje | 26-03-11 | 18:46

Bos Hout | 26-03-11 | 18:40
Dat is niet waar. De oorlog die we in Libie voeren is fout en dom, maar de islam is wel degelijk een zeer groot gevaar, ook voor vele moslims.

La Bailaora | 26-03-11 | 18:46

Die zien we nooit meer

TERUG!

Zuurvleespaard | 26-03-11 | 18:45

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:31
En ze zijn verdoemd door Allah, ook 'normaal' zo te zien.

La Bailaora | 26-03-11 | 18:45

@gozahtje | 26-03-11 | 18:41
Eh, niet om het een of ander, maar waarschijnlijk werd er gerefereerd aan jouw schrijfwijze van het woord 'happen'. Dat is voorzien van een misplaatste 'd' aan het einde.

Misschien ook even een leerboekje 'begrijpend lezen' scoren?

rara | 26-03-11 | 18:44

Bos Hout | 26-03-11 | 18:40 |

Klopt staat er helemaal los van , echt.

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:44

brutus68 | 26-03-11 | 17:36
Nou ja, zo slecht waren die Vandalen aansluitend ook niet hoor...

Theodoros | 26-03-11 | 18:43

@Bos Hout | 26-03-11 | 18:40
en daarna water en voedsel

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:43

@geouwehoer | 26-03-11 | 18:40
Wat hadden ze moeten doen, met kalasjnikovs zwaaien?

rara | 26-03-11 | 18:42

Dirrek | 26-03-11 | 18:01 |
Nee alles voor zoete koek aannemen is verstandig! Ik kan uit dit verhaal totaal geen feiten ontrekken en dus heb je geen kloot aan alle veronderstellingen. Ik zeg niet dat het niet gebeurt is, maar alles wat je voorgekauwd wordt maar lekker voor waar aannemen is gewoon dom! Denk eerder dat jij dus naar je meester terug moet!

gozahtje | 26-03-11 | 18:41

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:35
Olie
Gas
Opium
zijn de hoofdzaken.
Daar gaan recente oorlogen over. Het gaat niet om religie, da's de propaganda die jou te pakken heeft gekregen.Jammer.

Bos Hout | 26-03-11 | 18:40

@Prof. D.A.H. Vintik | 26-03-11 | 18:32, scherp.
Tribal clashes all over the place.

gentle giant | 26-03-11 | 18:40

Hoernalisten die niets doen -1

geouwehoer | 26-03-11 | 18:40

@vlammenman | 26-03-11 | 18:30
Dronken van 15 shots of Libyan manjuice.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-03-11 | 18:40

Echt ongelofelijk waar mensen toe in staat zijn. Hoe kun je in godsnaam een vrouw verkrachten, onderzeiken en onderschijten. Echt middelijkmakend onrechtvaardig. Hopelijk wordt ze snel bevrijd en worden de mensen die dit op hun geweten hebben kapot gemaakt.

hondsdolle baas | 26-03-11 | 18:39

Maar je ziet heel weinig, ze beweert van alles. Van wreedheden van de andere partij, de rebellen die steun krijgen van de NATO zien we echter grove schendingen van internationale verdragen, en vooral wreedheden wanneer je de islam kent:

Zie bv dit:
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/afr...

En lees het commentaar van foolwatch:
“Well, you asked for a link so here is one of the prisoners being force fed dog carcass etc. I would say it is gadaffis lot that are the prisoners as they have the same dark green clothing that are identical, and this uniform is similar to other videos. This compares with the rebels who wear allsorts of stuff. ”
Ottewel oorlogsschendingen door de rebellen, zie de bijgevoegde video:
www.youtube.com/watch?v=RwW6KggvbGM

Waarom deze 'beweringen' en verder nietszeggende beelden een blog halen die een 'shock-blog' beweert te zijn, en niet bovenstaande schokkende beelden?

En wat te denken van het feit dat de rebellen waarschijnlijk worden geleid door Al-Qaida, getuige dit verhaal in the telegraph?
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/afr...

La Bailaora | 26-03-11 | 18:39

@Bos Hout | 26-03-11 | 18:25
Vergeet ook niet de Russische raketten die via Chaves geleverd zijn en ook dat Kadaffi de Russen heeft aangeboden een Russiche marinebasis te openen in Libië.

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:39

@jandakpan | 26-03-11 | 18:36
Cker? Wat voor acroniem is dat?

rara | 26-03-11 | 18:38

Hoop echt dat ze dit overleeft.
Respect voor die reporters want die weten nu wat onmacht is, die zitten in een vreemd regime waar je als westers varken je leven niet cker bent, waren die ook meegenomen, wellicht het land uit gezet, wat denk ik niet voor dat arme vrouwke geldt.

jandakpan | 26-03-11 | 18:36

Bos Hout | 26-03-11 | 18:30 |

Aha dus als jij er geen last van hebt is er geen probleem .

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:35

Benieuwd hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen...

mannetje! | 26-03-11 | 18:34

Nu te zien in Hotel Rixos. Over twee jaar in ons eigen theater. Americain Hotel Leidseplein.

Anaaloog | 26-03-11 | 18:32

@sneakysnake | 26-03-11 | 18:28
Ja inderdaad. Erg vreemd. Lijkt wel een (langharige)man trouwens. Doet hij/zij nou een zak over haar hoofd?

Bluebook | 26-03-11 | 18:31

EdwinKelder | 26-03-11 | 18:25 |

Maar dat in de Koran staat dat Joden apen en varkens
zijn is normaal.

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:31

De onmacht.
Afschuwelijk.

Ben Adam | 26-03-11 | 18:31

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:23
Weet je, blijf gewoon zelf lezen en onderzoeken (als je tenminste wil weten hoe het zit) en laat je niet opnaaien door propaganda.
Ik heb persoonlijk nog nooit last van een moslim gehad, het spijt me, maar het is echt zo. Bewijs voor het verderf en criminaliteit van het Vaticaan en 'christelijke' wereldleiders kan ik je daarentegn per kubieke meter leveren. En ja, ik was ook ook katholiek, inmiddels al lang niet meer. En nee, ik heb ook geen behoefte aan een andere religie. Het is allemaal dezelfde illusie...

Bos Hout | 26-03-11 | 18:30

Voor haar komt de revolutie waarschijnlijk te laat, maar dat dit kut regime verdwijnt is vrijwel zeker.
En de afrekening komt later wel, alles staat op beeld.

3apen | 26-03-11 | 18:30

In het hotel van de internationale pers zijn de serveersters geheim agentes.

sneakysnake | 26-03-11 | 18:28

Die 500 jaar achterstand in beschaving, zie je toch regelmatig bevestigd worden.

JoeDaPlumbert | 26-03-11 | 18:28

breaking news over de vrouw. gadhafi heeft het onderzocht: ze was gewoon dronken. niets aan de hand dus!

ministerpronk | 26-03-11 | 18:26

Mensen als titan01 zijn het kankergezwel van deze samenleving.

EdwinKelder | 26-03-11 | 18:25

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:21
Iedereen is zakenpartner met Kdaffi. Er zijn zelf landen die Kdaffi nu nog huurlingen en wapens leveren. Landen die bevriend zijn met de VS en Engeland. Gekke wereld hè?

Bos Hout | 26-03-11 | 18:25

Bos Hout | 26-03-11 | 18:20 |

Moslims zijn bezig met een inhaalslag de laatste jaren .

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:23

Die mannetjes hebben allemaal een klein pikkie, en zijn er toch verschrikkelijk snel op getrapt!

DerWaarheid4 | 26-03-11 | 18:23

Waar blijven die grondtroepen? Ingrijpen in dat land!

Timmay | 26-03-11 | 18:22

@Bos Hout | 26-03-11 | 18:15
Vergeet de Fransen niet, het is tenslote hun achtertuin en hebben genoeg wapens aan Kadaffi geleverd.

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:21

ongelofelijk, wat naar, tsssss.... je zou bijna een oorlog beginnen tegen dat regime!! .... oh wacht

Robert Irving III | 26-03-11 | 18:21

titan01 | 26-03-11 | 18:15
Onderzoek eens hoeveel doden er in de geschiedenis onder vlag van katholieken/christen zijn gevallen en hoeveel onder moslimvlag. Ik spreek je daarna.

Bos Hout | 26-03-11 | 18:20

Skep | 26-03-11 | 18:17

Ook in niet moslimlanden gebeurt dit , dat mensen
worden opgepakt en voor de eeuwigheid verdwijnen.

Eurotokkie | 26-03-11 | 18:20

-weggejorist-

Skep | 26-03-11 | 18:17

@Olc32 | 26-03-11 | 18:08
Misplaatst sarcasme. Daar val ik over. Maar dat zal jouw intellect wel te boven gaan. Laat dus maar.

Wanneer jij uitsluitend een enkele betekenis in mijn nick ziet dan lijdt je aan een preoccupatie met een linkse wereld die al jaren niet meer bestaat. Gelukkig biedt de GGZ goede therapietjes aan om van je fixatie af te komen.

rara | 26-03-11 | 18:17

Aard Bevind | 26-03-11 | 18:13
Denk het ook niet. Het is overigens 'sowieso'.

Zwarte Koffie | 26-03-11 | 18:16

-weggejorist-

titan01 | 26-03-11 | 18:15

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:07
Met 25 gerichte raketten/busters kun je de camping van Kdaffi, Kdaffi zelf en zijn hide-outs in korte tijd wegvagen.
Ik stel gewoon vast dat dat niet gebeurt. Kdaffi is erkend zakenpartner van alle grote landen die nu meedoen aan de bombardementen. Iets met olie enzo. Tony Blair was er kind aan huis de laatste jaren. Het is een spel dat ik ook niet 100% kan doorzien, maar ik weet wel dat het niet is wat het lijkt, net als Irak, net als Afghanistan. O.a. iets met olie en ander winstgevend spul, zoveel weet ik wel.

Bos Hout | 26-03-11 | 18:15

@gentle giant | 26-03-11 | 17:40
Ach. De rebellen geven net zo goed af op israel, dus het maakt niet uit wie meulebelt, rabbae en consorten steunen of niet steunen. Het komt op hetzelfde neer en ze gaan dus geen partij kiezen. Ze zeggen toch ook niks over gazanen die gazanen afmaken?

polt | 26-03-11 | 18:15

Laten we positief blijven. Als deze mevrouw iets overkomt, is dat het doodvonnis voor Kadhafi.
Lees je mee, Mouammar?

C. van der Laak | 26-03-11 | 18:15

arabieren he, verrijking voor de cultuur, van groot belang voor de NORMEN EN WAARDEN sinds: de Resolutie van Straatsburg
www.uitkijk.net/islam.php?do=oil
De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven.
politiek incorrect wellicht, maar toch.. als t werkelijk waar is.. ??!

Causa Sui | 26-03-11 | 18:13

Zwarte Koffie | 26-03-11 | 18:04
denk dat het daar zo ie zo qua vrouwen niet veel soeps is.

Aard Bevind | 26-03-11 | 18:13

Bij het zien van deze beelden krijgen ze bij de SGP ook wel een hard plassertje denk ik zo.

j0shua | 26-03-11 | 18:10

.. het meest tragische van de Westerse inmenging in dat soort landen is dat het valse hoop geeft aan mensen die klaar denken te zijn met de tredmolen van allah.
Volkomen valse hoop, want zelfs hier in onze eigen Westerse landen krijgt die tredmolen steeds meer macht, vanuit welgemeende doch onverdiende gevoelens van resspect.

Jan Passant mk2 | 26-03-11 | 18:09

@ministerpronk | 26-03-11 | 18:08
Klinkt spooky... Maar verder wel een leuk land om op vakantie te gaan dus...

Gezwelgje | 26-03-11 | 18:09

rara | 26-03-11 | 18:00 |
Sarcasme is niet voor iedereen weggelegd zie ik al.....
Trouwens, over beesten gesproken... er was ooit een clubje actief in NL... zelfde naam/afkorting als jouw nick.
Zijn dat jouw helden?

Olc32 | 26-03-11 | 18:08

Gezwelgje | 26-03-11 | 18:06 | + 0 -
Ik heb er nooit iemand een "lastige" vraag gesteld omdat je dan van tevoren weet dat je die persoon in GIGANTISCHE problemen kan brengen. Kortom, ik weet ik niks.

ministerpronk | 26-03-11 | 18:08

Gelazer tussen tegenpartijders. Je verwacht het niet hè.
En mevrouw had duidelijk veel te hoge verwachtingen van het aanwezige journaille. Niet zo slim gekozen.

kibbesoeb | 26-03-11 | 18:07

@Bos Hout | 26-03-11 | 18:04
Wil je hiermee nu zeggen dat de nato niets had moeten doen ?

veuve-clicquot | 26-03-11 | 18:07

@necrosis | 26-03-11 | 17:59
Het grote probleem dat jij benoemt is al jaren dichtgetimmerd met internationale verdragen om juist die souvereiniteit te waarborgen, en toch waar nodig in te kunnen grijpen. En om de bestaande belangen te beschermen, uiteraard. Want er moet wel geld verdiend worden.

De winnaars van elke oorlog zijn de wapenhandelaren, verder zijn er alleen maar verliezers. Dat klopt.

rara | 26-03-11 | 18:06

@ministerpronk | 26-03-11 | 18:03
Zoals het een goede dictatuur betaamd... vertel eens wat meer, of wordt je nog altijd in de gaten gehouden?

Gezwelgje | 26-03-11 | 18:06

Hoeveel Libiërs zijn er overigens inmiddels door de coalitie vermoord? Iemand?

Bos Hout | 26-03-11 | 18:04

Dat ze die gedaan hebben, ik vind haar helemaal niet geyl.

Zwarte Koffie | 26-03-11 | 18:04

Wat een kudtland. Dat volk is echt diepziek.

Thuisfluiter | 26-03-11 | 18:03

rara | 26-03-11 | 17:57 | + 0 -
ik ben er geweest, vergezeld van een "begeleider" die nooit meer dan 3 stappen van mijn zijde week en op zijn beurt vergezeld was door een andere "begeleider" waarbij er altijd voor gezorgd was dat beiden elkaar niet kenden. geloof me dat iedereen daar alleen zeker weet wat hij volgens het regime behoort te weten.

ministerpronk | 26-03-11 | 18:03

gozahtje | 26-03-11 | 17:59 Maandag aan de meester een ander lesboek vragen.

Dirrek | 26-03-11 | 18:01

Zo dapper, heldin!

Ruti | 26-03-11 | 18:01

@ministerpronk | 26-03-11 | 17:58
Je bent dus plain sarcastic... zeg dat dan. En ik wil dat best geloven, dat van die verbaasde Libiërs...

Gezwelgje | 26-03-11 | 18:01

En verder: weest asjeblief hoogst argwanig by alle hype-nieuws rond oorlogen. Niets is wat het lijkt...

Bos Hout | 26-03-11 | 18:00

@Olc32 | 26-03-11 | 17:58
Meldt je aan bij de Khadaffi-troepen, met wat geluk ben je nog op tijd om deel te nemen aan de groepsverkrachting.

Ieder beest zijn feest, denk ik dan maar.

rara | 26-03-11 | 18:00

@rara | 26-03-11 | 17:48
Het grote probleem: wie bepaalt wat goed/ niet goed is en wie bepaalt wanneer er wordt ingegrepen/ niet wordt ingegrepen.
Zodra jij je handtekening zet voor militair ingrijpen loop je het risico dat er vele dodelijke slachtoffers op jouw naam/ nick worden geschreven.
Soms maken mensen afwegingen die de mijne niet zijn.
Mijn persoonlijke mening: geen enkele oorlog kent winnaars, slechts verliezers!

necrosis | 26-03-11 | 17:59

@stinklul | 26-03-11 | 17:53

Gezien je nick zou je zo langzamerhand wel aan gillende vrouwen gewend moeten zijn en de te krabben lokatie eens grondig moeten herzien.

Biff Eagleburger | 26-03-11 | 17:59

Pics or it didn't happend!

gozahtje | 26-03-11 | 17:59

Gezwelgje | 26-03-11 | 17:57 | + 0 -
omdat dat als Libier 40 jaar lang je enige info-bron is. weet je wel hoe verbaasd die Libiers waren dat ze door de Amerikanen een handje werden geholpen?

ministerpronk | 26-03-11 | 17:58

Vaag verhaal, meer kan ik er niet van maken.

Jackanders | 26-03-11 | 17:58

rara | 26-03-11 | 17:53 |
Ik weet dat niet.
Ze wordt in een auto gezet, daarna rijdt er een auto weg. Is het dezelfde auto? Weet je niet? Zit zij daar in? Weet je niet? Waren het gadaffi aanhangers? Weet je niet (fuck die coalitiepropaganda).
Ik weet niks , jij weet niks, niemand weet (nog) iets.

Maar om jou blij te maken, als ze nog leeft zou ik haar doen, en hard ook!

Olc32 | 26-03-11 | 17:58

Als 'we' gewoon Kdaffi uitschakelen gebeurt dit soort horror misschien niet meer. Maar 'we' zijn er helemaal niet op uit om Kdaffi uit te schakelen. Zoveel is inmiddels wel duidelijk...

Bos Hout | 26-03-11 | 17:57

Het leven van een vrouw in een moslimland is niet zoveel waard.
Ons voorland.

de Bree | 26-03-11 | 17:57

@ministerpronk | 26-03-11 | 17:56
Dat kan jij verstaan?

rara | 26-03-11 | 17:57

@ministerpronk | 26-03-11 | 17:56
En die geloof je omdat...

Gezwelgje | 26-03-11 | 17:57

ProfeetArie | 26-03-11 | 17:33
Die ene reporter die vlak bij de auto stond (volgens mij een Nederlander aan zijn accent te horen) wordt gewoon van achteren vast gepakt en weg geworpen. Alleen buitensporig geweld had dit kunnen voorkomen, maar dan had je wellicht veel grotere problemen gehad. Wat iemand anders hier al aangeeft, je zit wel in een dictatuur als buitenlander in soon-to-be oorlogsgebied.

playboii | 26-03-11 | 17:57

@larie | 26-03-11 | 17:54
Journalisten staan vaak machteloos, want zodra ze iets doen dat als politiek uitgelegd kan worden worden ze uitgezet of gearresteerd.

rara | 26-03-11 | 17:56

Any news?

mannetje! | 26-03-11 | 17:56

Gezwelgje | 26-03-11 | 17:46 | + 1 -
ja, de Libische staats tv.

ministerpronk | 26-03-11 | 17:56

Dit is natuurlijk diep triest, maar wat wil je er aan gaan doen als zelfs hier in Nederland al serieus gepraat wordt door "progressieven" over het "recht" van vrouwen op hun hoofddoek en hun aanrecht?
Het is duidelijk dat de islamitische gemeenschap in libie zich maar schaamde over dit spektakel dat mevrouw veroorzaakte. Schande.
Pang.

Jan Passant mk2 | 26-03-11 | 17:56

ministerpronk | 26-03-11 | 17:45
Lul toch niet zo dom

Nacho_Vidal | 26-03-11 | 17:55

Ik vind het maar shady en luguber. Feiten zijn toch wel alle verwondingen, alle undercover ambtenaren en die extreme reactie van Qhadafi-aanhangers.

Aan de andere kant, ik vind het gedrag van de vrouw ook weer enigszins inconsistent, alsof ik iets mis, iets niet helemaal in het plaatje past.

We zien wel. Schokkend in ieder geval, en dan eigenlijk vooral hoe er met de journalisten is omgegaan.

marceautje | 26-03-11 | 17:55

Als Kadhaffi slim is -wat natuurlijk zeer te betwijfelen valt- laat hij Eman al-Obeidy weer gaan, nu dat de hele wereld een oog op hem heeft.

Zeeschuimer | 26-03-11 | 17:54

niemand steekt een hand uit.. journalisten zijn trollen.

larie | 26-03-11 | 17:54

@Bluebook | 26-03-11 | 17:31
het is een voorspelling die hopelijk niet gaat uitkomen

Tim Grimbek | 26-03-11 | 17:54

als we elke willekeurige vrouw die schreeuwt gaan geloven, moeten we onszelf dan niet eens achter de oren krabben?

stinklul | 26-03-11 | 17:53

@rara | 26-03-11 | 17:50
Dat weet ik, vandaar dat ik vraag naar een bron vermelding, anders is het gewoon een trol van heb-ik-jou-daar. *[!] missen doet*

Gezwelgje | 26-03-11 | 17:53

captainobvious | 26-03-11 | 17:47

Kneus? Pardon?

Ik heb gewoon de hoop opgegeven dat het ooit nog wat wordt met de islam en vrouwenrechten. Blijf jij maar strijden voor een betere wereld. Ik doe dat voor een beter NL door ervoor te zorgen dat dit soort lui daar blijven.

de islam is net als een heroïnejunk. Je probeert ze te helpen maar ze blijven je bedonderen. Slaap jij maar lekker verder met je ideale wereldbeeld.

MidEvilOnYourAss | 26-03-11 | 17:53

@Olc32 | 26-03-11 | 17:50
Je weet dat ze dood is. Dan is de logische conclusie dat je een necrofiel bent.

rara | 26-03-11 | 17:53

zwijnen van kaddafhi

DeDart | 26-03-11 | 17:52

@LugerP08 | 26-03-11 | 17:30
Ga dat maar lekker op FOK uitvechten

Pasta-saus | 26-03-11 | 17:51

*de klootzak*

Olc32 | 26-03-11 | 17:51

-weggejorist-

Bloodzone | 26-03-11 | 17:51

Niet gelijk gaan lopen roeptoeteren mensen. Geen idee wat er is gebeurd, geen idee wie zij is, geen idee wat er met haar gaat gebeuren. Kortom veel te weinig info om hier iets zinnigs over te zeggen.

RugOp81 | 26-03-11 | 17:51

@Gezwelgje | 26-03-11 | 17:46
Hij kraamt onzin uit. De betoging gaat over de bezuinigingen in de UK: www.bbc.co.uk/news/uk-12864353

rara | 26-03-11 | 17:50

ministerpronk | 26-03-11 | 17:45

Het waren er 200, niet 200k

Milosz | 26-03-11 | 17:50

-weggejorist-

Koets | 26-03-11 | 17:50

-weggejorist-

Olc32 | 26-03-11 | 17:50

@LugerP08 | 26-03-11 | 17:30
Als je niets te doen hebt, doe het dan niet op GeenStijl.

necrosis | 26-03-11 | 17:48

@necrosis | 26-03-11 | 17:43
De souvereiniteit van staten is heilig. Zelfs nu is eigenlijk wel duidelijk dat er weinig juridische grond is voor ingrijpen in Libie. Er zijn humanitaire redenen te over. Dat dan weer wel.

rara | 26-03-11 | 17:48

ja de SP is tegen de missie nadat ze eerst in allerlei uitzendingen hebben zitten roepen dat er iets gedaan moet worden en ingegrepen moet worden... als het aan de SP ligt, blijven dit soort praktijken bestaan.. goh, wat kun je anders verwachten van een Harry van Bommel en kornuiten... ze zijn tenslotte ook Hamas-honden vriendjes...

polpolned | 26-03-11 | 17:48

@ MidEvilOnYourAss | 26-03-11 | 17:46

Goed zo. het is moeilijk, kijk vooral de andere kant op en doe alsof er niets gebeurt buiten je eigen dorp.
Kneus.

captainobvious | 26-03-11 | 17:47

Natuurlijk zijn ze nerveus en voeren haar af. Maar binnen een paar minuten in de auto weten ze dat ze haar niet kunnen doden. Oorlog is een smerig iets.

Einde van de Domheid | 26-03-11 | 17:47

Getver, dit is echt verschrikkelijk.

Scagnetti | 26-03-11 | 17:47

Dit soort persoonlijk leed is echt heel erg.
Dat er camera's bij waren is voor de coalitie briljant. Dit zal als goed propaganda metataal dienen.

Niccolò_Machiavelli | 26-03-11 | 17:47

gentle giant | 26-03-11 | 17:40
Geduld, het is niet zo gemakkelijk om dit geweld te koppelen aan Israel en de joden.

spanarchist | 26-03-11 | 17:46

Vreselijk beelden maar ik ben er klaar mee. Laat die barbaren in hun eigen sop gaar koken. Zolang ze maar daar blijven en niet hier. Laat die aanhangers van de religie van de vrede elkaar afslachten. dat doen ze al eeuwen en dat zal nog wel eeuwen duren. zolang man en vrouw niet gelijk zijn wordt het nooit wat met die mensen.

MidEvilOnYourAss | 26-03-11 | 17:46

@ministerpronk | 26-03-11 | 17:45
En daar heb je ook een bron van?

Gezwelgje | 26-03-11 | 17:46

Ik vrees dat die arme vrouw de marteldood tegenmoet gaat, nadat eerst alle vriendjes van de Kolonel haar hebben verkracht...
Khadaffi, je bent een gore rat!

Houthakkert | 26-03-11 | 17:45

-weggejorist-

ministerpronk | 26-03-11 | 17:45

Kolonel (moehahaha) K-Daffy zit er al 40 jaar.
Je maakt mij niet wijs dat dit de eerste keer is dat iets dergelijks gebeurt.
Of hebben mensen al die jaren hun ogen gesloten vanwege politieke/ economische belangen?

necrosis | 26-03-11 | 17:43

Goed dat de SP tegen de missie is, de perfide vriendjes van Van Bommel c.s.

Kingeef1975 | 26-03-11 | 17:42

-weggejorist-

rara | 26-03-11 | 17:42

Mvr. Meulebelt, Mohammed Rabbae, heeft u al een standpunt ingenomen, of bent u zich nog aan het inlezen?

gentle giant | 26-03-11 | 17:40

man man man al die ellende id wereld
en maar stug blijven vasthouden aan de oude structuren. Tijd voor een oplossing

arikanari | 26-03-11 | 17:39

@Titan T. Fox | 26-03-11 | 17:36
Er zijn momenten dat (vooral) slappe-excuusmakers beter hun mond dicht kunnen houden. Dit is er zo een.

rara | 26-03-11 | 17:39

Oorlog is nooit leuk natuurlijk

Balkeneinde | 26-03-11 | 17:39

Tja geen hoofddoek, dan vraag je er ook wel om natuurlijk...
Dan nog heulen met de westerse pers ook, dat wordt een enkeltje hemelpoort. Laten we hopen dat Hansie Hillen, Sarkozy, Obama en consorten een beetje haast maken met hun potje Stratego!

Scheetzak | 26-03-11 | 17:38

ProfeetArie | 26-03-11 | 17:33 | + 0 -

Ik zou ook niet heel veel doen, noem me laf, maar je bent nog steeds in een land dat geregeerd wordt door gekken zoals Khadaffi & co. Als jij de geheime politie gaat tegenwerken en een 'veraader' gaat helpen, wordt je zelf ook de gevangenis in gegooid en verwacht maar niet dat je snel vrijkomt.

SeriousBusiness | 26-03-11 | 17:38

Geen hoofddoek, dus dan vraag je erom in zo'n land.

Steuntrekkert | 26-03-11 | 17:38

@ LugerP08 | 26-03-11 | 17:30
Ga s deaud! lutser.... FIPO met een smily.
@Joris: An die Arbeit!

Hopelijk krijgen we nog een update hoe dit afloopt.
Scherp topic, Pritt. GS gaat nog eens actueel worden!

adhnee | 26-03-11 | 17:37

Kijk, ze vroeg er natuurlijk om hé, met die stukken haar zichtbaar enzo.
De man kan dan zijn gevoelens niet meer verbergen en wie A zegt moet.........
Conclusie: over een jaar of 300 komen ze vanzelf in de 21ste eeuw.

justanotherone | 26-03-11 | 17:37

Wanhoopsdaad, aandachtszoekerij? Dit gebeurt in elke oorlog, het nieuwe is alleen dat we er nu binnen 5 min in HD van op de hoogte worden gebracht. Mogen de zonen van Q'daffy neuzen als varkens krijgen, stinken als straathonden en platgeslagen worden als strontvliegen in de keuken.

Biff Eagleburger | 26-03-11 | 17:37

beter dat we gewoon weer vriendjes met die libisches veiligheidspeoples worden. dit soort beelden moeten we niet willen mensen! [/pvvmodus]

two ball cane | 26-03-11 | 17:37

Hoe dat witte auto ook wegrijd op het laatst met die mevrouw daar in.. Brrr...

kretonia | 26-03-11 | 17:37

Theo van Eijck | 26-03-11 | 17:34
Same here, en allemaal van die kleine klootzakjes die lopen te trekken en te duwen.

Met de volle vuist een paar van die malloten een enkeltje richting het ziekenhuis bezorgen.

Nacho_Vidal | 26-03-11 | 17:36

Beschaving is in die contreien ver te zoeken. De laatste moderne beschaving die ze daar gekend hebben was de Romeinse.

brutus68 | 26-03-11 | 17:36

Er zijn momenten waar (vooral-) vrouwen beter hun mond dicht kunnen houden. Dat geldt niet enkel in Libië. Je kunt eenmaal niet altijd vrijuit spreken, zeker niet daar.

Titan T. Fox | 26-03-11 | 17:36

Smeerlappen , altijd in groepjes , akelig,laf,achterlijk volk.

SideburnS | 26-03-11 | 17:36

Verschrikkelijk allemaal. En er veranderde helemaal niks...

netniet | 26-03-11 | 17:34

Ik ben redelijk ongevoelig geworden voor alle nieuws over ellende overal. Er is gewoon teveel van.
Maar dit bracht mijn bloed aan het koken. Fucking machteloos gevoel. Arm vrouwtje.

Theo van Eijck | 26-03-11 | 17:34

Laffe rothonden

Tobi | 26-03-11 | 17:34

En niemand die het tegenhield op wat strubbeling na... Dat die malloten van het Libische regime uberhaupt nog aandacht krijgen.

ProfeetArie | 26-03-11 | 17:33

Zal je de Arabische liga horen!

gentle giant | 26-03-11 | 17:33

Die is deaud....

SeriousBusiness | 26-03-11 | 17:32

Tsja, ze zal haar verkrachting waarschijnlijk nooit kunnen bewijzen. Maar of we Eman al-Obeidy nog terugzien..

Zeeschuimer | 26-03-11 | 17:32

+veel voor de journalisten die het proberen tegen te houden

papadopoulos | 26-03-11 | 17:31

Niet om naief te klinken maar hoe weet men zeker dat de vrouw dood is?

die ene van daarzo | 26-03-11 | 17:31

Die zien we vast niet weer nee....

DennisvanE | 26-03-11 | 17:31

Heftig. Maar 1 journalist die iets doet. Hoop dat Pritts laatste zin een leugen is.

Bluebook | 26-03-11 | 17:31

Ies koeltoer.

fietskettingslot | 26-03-11 | 17:31

Alle verkrachters aan de loden lul!

Boris Poepnagel | 26-03-11 | 17:31

O nee dat mag niet..
Eeuwige jeuk aan je zak met te korte armpjes !

geenstijlsteengeil | 26-03-11 | 17:31

Brrr, vreselijk. Als het echt is tenminste.

Topperke | 26-03-11 | 17:30

Triest. Vrees dat we er niets meer van horen.

XyberBorg88 | 26-03-11 | 17:30

Dood aan alle verkrachters !

geenstijlsteengeil | 26-03-11 | 17:30

-weggejorist-

LugerP08 | 26-03-11 | 17:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl