Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bejaarden maken milieu kapot

teoudvoorjou.jpg U bent vast wel eens in het bejaardentehuis geweest. Lekker op bezoek bij oma, of opa als die nog leefde. Wat viel u dan als eerste op? Die geur van talkpoeder vermengd met teveel industrieel schoonmaakmiddel? De chagrijnige zuster? Die wiebelende trilmevrouw die altijd bij de ingang zat en de hele dag "zuuusteeeeer!" riep? Ja, dat viel u ook op. Maar wat u vooral opviel was de temperatuur in Huize Terminaal. Winter of zomer, altijd stond de verwarming op standje subtropisch zwemparadijs. Alsof er in elke bejaarde stiekem een Richard de Mos schuilt. Dit betekent dat niet uw Hummer of opblaasjacuzzi het milieu kapot maakt maar opa en oma de grote schuldigen zijn van het uitsterven van Knut en zijn ijsschots. En dat moet ANDERS! Daarom gaat de ANBO (een soort van MAX) alle bejaarden van Nederland leren dat de verwarming best op 19 graden kan in plaats van op 33 graden. Of dat luiers ook in 40 graden kunnen worden gewassen als er alleen maar in is geplast. Dat soort dingen. Niemand minder dan Peter Timofeeff (72), voormalig winnaar van de Gelderse Henk Krol look-a-like contest, zal de Nederlandse bejaarden heropvoeden, dus dan zit het wel snor (snor --> Peter Timofeeff, snapt u? Haha!). Moraal van dit verder zinloze topic: u kunt gewoon Hummer blijven rijden en batterijen bij het oud papier blijven gooien want het einde van het milieu is de schuld van de Jan Nagels in onze samenleving. En kerncentrales zijn kewl. Punt.

Reaguursels

Inloggen

Dan maar kort:
Ouderen hebben het sneller koud. Als ze bezig zijn krijgen ze meer beweging, dus minder koud. Als er niemand is om ze bezig te houden (praten o.i.d.) geen extra warmte uit het lichaam, dus kouder, dus verwarming hoger. Wat minder directeuren en (team)managers in de zorg en wat meer mensen zou een zegen zijn.

dantochmaar | 24-03-11 | 01:36

Maar 't is wel zo. Heb jarenlang een krantenwijk gefietst en had er ook een bejaardentehuis bij met 60 kamers. Welk seizoen van 't jaar ook het was er altijd snikheet binnen, verwarming zo heet dat je je handen er aan kon branden.

Trek dan verdomme een trui aan..

vossejongk | 23-03-11 | 19:46

@ buurvanurk | 23-03-11 | 11:13
Die buren zijn zeker 'agrariers'? (oftewel wietkwekers?). Overigens ga je van hitte eerder dood, dan door kou...

PisFinger | 23-03-11 | 16:18

dat lijkt Lion-O van de Thundercats, maar dan wat ouder

0nt0pic | 23-03-11 | 15:29

Tering, wat een mega grappig stuk zo op deze mooie lente dag!

BakRodeKool | 23-03-11 | 15:22

Lach maar om bejaarden jongens maar de klok tikt voor allen. Ook wij, hoe hip, trendy, sportief en helemaal van nu we ook zijn komen een keer aan de beurt.

Bigi Bana Boy | 23-03-11 | 14:18

Bejaarden menselijke leefomstandigheden gunnen is een linkse hobby. In ieder geval als het gaat over geld er aan besteden.

Nyg | 23-03-11 | 13:41

Ik weet het natuurlijk niet zeker,maar volgens mij is Jan Nagel een aandachtszieke mediahoer die uit is op een wachtgeldregeling.

R.B.Scott | 23-03-11 | 13:30

He jongens. De overbevolkingsfanaten zijn weer binnen. Geef eens het goede voorbeeld en maak er gewoon een einde aan. Gek dat juist dit vaak teveel is gevraagd.

Topperke | 23-03-11 | 13:28


Flappie2006 | 23-03-11 | 12:45 | Wat is je punt Flappie?

Mijn Nefit bulkt met gemak 30.000 Watt de woonkamer in.

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 13:27

vraagstaart | 23-03-11 | 12:32
Voor europa is het niet te laat. De natuurlijke processen rondom vraag en aanbod lossen het vanzelf wel op, linksom of rechtsom. Wij zijn nu alleen in de gelukkige positie dat we invloed kunnen hebben op de oplossing. Het is aan ons of we die invloed gebruiken.

Wil je die invloed gebruiken zullen veel moralistische overwegingen aan de kant moeten worden geschoven voor logica. Dat is een proces wat al lang gaande is, langzaam(tergend langzaam) maar het komt. Stijgende voedselprijzen samen met stijgende energie prijzen, reduceren vanzelf de waarde van het ongeremd rekken van levens. We moeten alleen nog even door de laaste barrières.

Dat is het begrip dat evolutie inhoudt dat er geen menselijke ziel bestaat, anders dan het systeem van referentiekaders in ons hoofd, iets wat stopt op het moment dat we deaud zijn. Dat om evolutie te laten werken de zwakkeren nou eenmaal deaud moeten gaan. Dit tijdelijk tegenhouden betekend dat er dan alleen later meer deaud gaan.

repulse | 23-03-11 | 12:57

Welke slimmerik heeft uitgerekend dat Peter 72 is?

Akeem | 23-03-11 | 12:54

Metabolisme wordt ook als rekenwaarde gebruikt in de klimaattechnologie, om de warmteafgifte van een mens te bepalen is er voor het metabolisme een grootheid in het leven geroepen.
Het Metabolisme varieert met de activiteit van een persoon en wordt uitgedrukt in de eenheid met, waarbij geldt dat 1met = 58,2Watt.
De met is gedefinieerd als de geproduceerde warmte per m2 gemiddeld persoon in rust. De gemiddelde persoon heeft een oppervlakte van 1,8m2. De gemiddelde warmteproductie per persoon ligt dus op 105Watt.

Flappie2006 | 23-03-11 | 12:45

Dat filmpje over Richard de Mos is gewoon fake. Ook al geloof ik dat hij zo dom is al het achterwerk van een varken, hij laat geen kraan lopen vanwege de luchtvochtigheid. Leuk gevonden maar absoluut fake. Ja inderdaad wel een zinloos topic dit.

Hölzenbein | 23-03-11 | 12:42

@stijllozestijl12 | 23-03-11 | 12:23 Met het model waarin Nederland een autonoom land is, dat in staat is de eigen grenzen te sluiten zou het zomaar kunnen: afsluiten van de wereld en wachten tot daar de ellende achter de rug is.

Echter, door de open grenzen binnen de EU en - naar ik vrees en al eerder heb gepost - de inmiddels opgerichte Mediterrane Unie, die de opmaat vormt voor open grenzen met Noord-Afrika, lijkt me dit een onhaalbare kaart.

Niet alleen vanwege de Jacques Wallages van dit land, die menen dat autochtonen geen enkel recht op Nederland kunnen doen gelden; ook vanwege de 50 miljoen extra mensen die de komende decennia Europa binnenkomen op vraag van de EU.

En die EU is de baas in Nederland, wij allang niet meer.

Dus hoezeer ik het ook met u (en met seven en reageerbuis ook) eens zou kunnen zijn qua denkwijze: het is inmiddels dankzij onze politieke leiders een onhaalbare kaart geworden.

vraagstaart | 23-03-11 | 12:32

@ vraagstaart

Zoals voor mij reeds op u is gereageerd!

Daarbij is in heel Europa en in de VS nauwelijks een autochtone bevolkingsgroei waar te nemen. De bevolking groeit en dit is grotendeels het gevolg van importochtoontjes. Grenzen kunnen wat mij betreft gewoon een tijdje dicht, tenzij er echte noodzaak is, maar daarna hopsakee weer terug naar eigen land. Wij hebben nu eenmaal niet de mogelijkheid om in dit kleine land waar onze voorvaderen voor gestreden hebben en het welvarend gemaakt hebben een overschot aan onrendabele allochtonen te onderhouden. Is het land te klein voor qua zelfvoorziening. En met een stijgend aantal mensen in de voedsel producerende landen zal de voedselprijs er ook van stijgen. Zal daar wegens armoede lijden tot hongersnoden en zodoende lagere bevolkingsaantallen. Tot die tijd kunnen wij proberen zoveel mogelijk van eigen land te consumeren en wachten tot in het buitenland de voedselprijzen weer dalen door een lagere vraag.

stijllozestijl12 | 23-03-11 | 12:23

wij kunnen 150 tot 200 euri per jaar besparen?
mijn partner is 85. onze verwarming staat op 21,5. jonge mensen vinden het in ons huis te warm.
wij hebben geen auto, gaan niet op vakantie, kopen nauwelijks kleren en schoenen, gaan niet naar bioscoop, concert, tentoonstellingen meer, kunnen niet bij een boekwinkel komen, geven geen feesten.
ik werkte vanaf mijn 16de, mijn partner na de universiteit tot zijn pensioen.
wil tiemoveev effe opzooien!

de echte sinterklaas | 23-03-11 | 12:17

vraagstaart | 23-03-11 | 11:58 |
Een flinke meteoor zou wonderen verrichten, lijkt me. Maar ja, vind die maar eens....

Markies de Schade | 23-03-11 | 12:14

Over een paar dagen.

Sarcastiaan | 23-03-11 | 12:14

Dan zal een crematie wel aanvoelen als een warm bad voor die oudjes...

MichieldeMuiter | 23-03-11 | 12:14

@repulse | 23-03-11 | 11:45

Dat zijn babyboomers, de bejaarden van nu hebben nog in de oorlog gevochten en het land opgebouwd. Die graajers wonen nog niet in een verzorgingstehuis.

cjg | 23-03-11 | 12:14

Peter timofeeff 29 maart 1950 is dus 62 jaar oud.

stereo | 23-03-11 | 11:17

Hij is 61 flappie!

Sarcastiaan | 23-03-11 | 12:13

Een stokoude oma uit Oosterhout
Kreeg in het tehuis al slecht onderhoud
Een luier om voor het plassen
Eens per week maar gewassen
En nu maakt de ANBO haar ook nog koud.

vraagstaart | 23-03-11 | 12:13

Ik heb dus een bijbaantje in zo'n tehuis waar het echt vre-se-lijk warm is! Het is echt niet te harden soms, neem ook om het uur even pauze om buiten af te koelen. Gelukkig hoef ik extreem weinig te doen en krijg ik er goed voor betaald anders was ik er al wel weggeweest. Van die hitte worden die lui ook alleen nog maar lammer dan ze al zijn! Allemaal koude winters etc. meegemaakt dus ze moeten wat gewend zijn toch?

stijllozestijl12 | 23-03-11 | 12:12

wordt?

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 12:12


kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:48 | In Tibet e.o. hebben ze het wat dat betreft goed begrepen met hun sky-burials.

Maar even on-topic: bejaarden verbranden nu eenmaal veel minder calorieën en dus warmen ze zich niet zo lekker meer op. Als ik ooit hoogbejaard wordt gaat bij mij de kachel ook op 25 graden.

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 12:12

@vraagstaart | 23-03-11 | 11:58
Op het moment dat er mondiaal besloten wordt dat we met teveel mensen zijn duikt er vast wel een keer een 'onverwacht' virus wat, mondiaal, de nodige slachtoffers zal maken. Ander idee: 'de pil' bijmengen in het drinkwater.

* wandelt weer terug naar de cleanroom *

keikoud | 23-03-11 | 12:09

vraagstaart | 23-03-11 | 11:58
Anti-conceptie werkt in Europa en VS goed. Bevolking groeit daar niet door eigen aanwas. Verder voorkomt de natuur op natuurlijke wijze (hongersnood) overbevolking.

seven | 23-03-11 | 12:06

Onfuckingmogelijk, en ik dacht echt serieus dat het niet meer gekker kon in deze polder.
*hele diepe zucht*.

insemismeer | 23-03-11 | 12:03

reageerbuis | 23-03-11 | 11:54
Die generatie heeft wel de na-oorlogse staatsschuld afgelost (72 -90% IB) en het land (denk infra ) opgebouwd. Het had dan geen label aow, maar de tax was niet minder. Daarbij werd een man bij begin aow gemiddeld 67 en hadden ze veel kinderen. Ergo voor die groep relatief makkelijk te betalen.

seven | 23-03-11 | 12:03

@vraagstaart | 23-03-11 | 11:58
Het probleem lost zich vanzelf op hoor.

reageerbuis | 23-03-11 | 12:01

@Bezorgde vader | 23-03-11 | 11:58
Niet zo hè! Jan Nagel #FTW! Weet in ieder geval beter dan jij hoe je een boodschap over brengt...

An die ARBEIT | 23-03-11 | 12:01

@reageerbuis. Nee geen snor, wel aan een kant doof.

quasiintellect | 23-03-11 | 12:00

@Bezorgde vader | 23-03-11 | 11:58
Ik voorspel Joris.

reageerbuis | 23-03-11 | 12:00

Ik krijg een enorm Soylent Green gevoel bij dit topic en de reacties. En dat bedoel ik niet als verwijt.

Langzamerhand, met de wereldbevolking naar 7 miljard, wordt het misschien tijd om het onderwerp: "wat doen we met 7 miljard mensen op een bol die 1 miljard mensen duurzaam kan onderhouden" eens te bediscussiëren.

Van onze politieke leiders die het onderwerp angstvallig vermijden en nog steeds uitgaan van onbeperkte resources in hun "plannen" hoeven we niet veel te verwachten; van geestelijk leiders die alleen maar willen dat er wordt doorgefokt voor meer schaapjes/soldaten evenmin.

Natuurlijk gaat het niet om bejaarden. Maar naast geboortebeperking op rücksichtlose wijze of verplichte euthanasie op een af te spreken leeftijd (50? 80?) of conditie (seniliteit = doodvonnis etc.) lijkt de enige manier om de op ons afkomende catastrofe door overbevolking tegen te gaan, een flinke oorlog.

En met de wetenschap dat ook in de voorgaande wereldoorlogen de bevolking niet af-, maar toenam lijkt me die laatste niet alleen een inhumane, maar ook een ineffectieve oplossing.

Iemand?

vraagstaart | 23-03-11 | 11:58

@veuve-clicquot | 23-03-11 | 11:49
Dat zijn de kleinkinderen van de baby-boomers die verwende teringkinderen zijn nog een tandje erger.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:58

-weggejorist-

Rest In Privacy | 23-03-11 | 11:58

Bejaardenzorg voor nieuwe bejaarden zou moeten worden afgestemd op de zorg die deze jonge bejaarde babyboomers zelf relatief aan eerder aan de generatie hebben gegund.
Zo heeft een zeer grote groep babyboomers collectief maar een zuinig bedrag opgebracht voor een relatief zeer kleine groep kort levende bejaarden(de vooroorlogse echte wederopbouwgeneratie.)

seven | 23-03-11 | 11:54

@MichieldeMuiter | 23-03-11 | 11:48
Een volgescheten luier ook.....

necrosis | 23-03-11 | 11:54

@brutus68 | 23-03-11 | 11:49
Mijn grootvader (hij was 98 toen is nog 1 keer rookte) heeft nog nooit een cent aan de AOW betaald maar toch vanaf z'n 65e ontvangen. Met dank aan Drees.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:54

repulse | 23-03-11 | 11:48

jongens ik zit net te eten hier achter mijn PCtje, die beelden die jullie bij mij oproepen met die onnodige details zijn niet goed voor mijn spijsvertering, gaarne hier rekening mee te houden, ik dank u.

mr.nice.guy | 23-03-11 | 11:53

"What is it that makes me just a little bit queasy?
There's a breeze that makes my breathing not so easy
I've had my lungs checked out with X rays
I've smelled the hospital hallways"

Crash Test Dummies
Afternoons & Coffeespoons

Air van Boven Dorens | 23-03-11 | 11:51

Erg lang artikel voor een veredelde snorrengrap, maar wel leuk geschreven. Maar goed dat die bejaarden over het algemeen toch al hun houdbaarheidsdatum voorbij zijn, zo lost het probleem zich vanzelf op.

* zet kachel hoger *

An die ARBEIT | 23-03-11 | 11:50

Ik zie net dat ze nog steeds krantenbezorgers zoeken en dat lijkt me wel wat voor bejaarden. Ze komen zo nog eens lekker buiten, verdienen een centje bij en als ze een beetje doorfietsen krijg je het zo warm. Goed, ze zijn soms wat vergeetachtig, maar elke dag een andere krant is misschien best leuk!

Biff Eagleburger | 23-03-11 | 11:50

@Het CDA | 23-03-11 | 11:45
Nog erger, het zijn dus niet alleen milieuvervuilers, maar tevens de OUDERS van de babyboomers!

necrosis | 23-03-11 | 11:49

Er zou eindelijk een wet moeten komen waarbij het verboden wordt om sommige reaguurders te verwekken c.q. geboren te laten worden.

IJzer70 | 23-03-11 | 11:49

@repulse | 23-03-11 | 11:45

En onze generatie is een haar beter? Ben benieuwd hoe ze daar over een jaartje of zestig tegenaan kijken...

brutus68 | 23-03-11 | 11:49

En wat met de jeugd die zogenaamd "groen" is? Ze flikkeren alle wegwerpverpakkingen direct op straat ... heb nog geen opa of oma redbull of breezerrrrrrtjes zien drinken (zou wel lachen zijn overigens)....

veuve-clicquot | 23-03-11 | 11:49

3x daags een schep sambal voeren voelt ook warm aan...

MichieldeMuiter | 23-03-11 | 11:48

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 11:42
Vandaar ook dat ik dus kunstmest zei..
Eerst moet je het nog iets bewerken, beetje door de gehaktmolen, beetje salpeterzuur erbij, zodat je maximaal rendement kan halen per kilo oud vlees.

repulse | 23-03-11 | 11:48

@Willianus Wortelus | 23-03-11 | 11:42
Maar in regeltjes-Nederland is een traditionele Indiaanse uitvaart weer niet toegestaan.

kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:48

@repulse:

Het composteren van kadavers in een gistingstank levert biogas op. Met biogas zou je een verbrandingdmotor kunnen laten draaien. Volgens mij zijn er trouwens wel degelijk hoogrendements crematoriums in NL die naast het verbranden van kadavers ook de stadsverwarming van restwarmte voorzien. Je zou er ook een warmte-kracht centrale aan kunnen koppelen voor electrische energie waarmee je accu's van voertuigen kunt opladen.

baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:48

Het lijkt wel een samenzwering tegen de bezoekers: als het er bloedheet is en stinkend naar pis, dan is er geheid minder visite die toch maar in de weg loopt.

JanRap | 23-03-11 | 11:48

En daarom laat ik me cremeren t.z.t. Als ik zo lees wat sommige reaguurders met mijn lijk van plan zijn lijkt me dat een verstandige optie.

brutus68 | 23-03-11 | 11:46

cjg | 23-03-11 | 11:42
"Al vind ik dat de bejaarden van nu een vol leven hebben verdient."
Waarom? Omdat ze pvda hebben gestemd? Omdat nederland hebben vastgezet in absurde afspraken rondom ontwikkelingshulp? Omdat ze de staatsschuld hebben opgebouwd, die afgeschoven op de generaties na hun terwijl ze zelf hoge pensioenen voor zich zelf regelden? Omdat ze de massimmigratie hebben gecreëerd?

repulse | 23-03-11 | 11:45

@Tommato | 23-03-11 | 11:13
vergeet de slagroom (liefst spuitbus voor het milieu) niet ;-)

veuve-clicquot | 23-03-11 | 11:45

Flauw. In verzorgingstehuizen wonen hoofdzakelijk hoogbejaarden. Hun lichaam is niet goed in staat om warmte te produceren en vast te houden. Vandaar dat zij het gauw koud hebben. Als het in een kamer 25 graden is, ervaren zij dat als 19 graden.

Nog meer te zeiken, GeenStijl pubers, over de mensen die ons land opgebouwd hebben? Die voor WO II geboren werden en de nodige ellende over zich heen hebben gekregen? We hebben het hier niet over de babyboomers, maar over de generatie voor de babyboomers.

Het CDA | 23-03-11 | 11:45


repulse | 23-03-11 | 11:37 | Je bedoeld natuurlijk als natuurlijke mest. Kunstmest is wat anders.

Ik denk allereerst dat dode bejaarden erg slecht composteren tot bruikbare humus. In de natuur zit er een stapje tussen dode bejaarden en compost. Aaseters. De natuur stikt ervan. De poep van aaseters kan echter wél prima dienst doen als compost. Is het cirkeltje tóch weer rond.

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 11:42

@Willianus Wortelus | 23-03-11 | 11:35
En van de helft die hem heeft meegemaakt; daarvan is de helft nooit bejaard geworden.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:42

@ jabir | 23-03-11 | 11:35
Mijn opoe is 96 geworden, echt effect had het stoken niet.
Van kou gaan ze eerder.
Al vind ik dat de bejaarden van nu een vol leven hebben verdient.
De bejaarden van de toekomst (babyboomers) krijgen misschien een andere behandeling. iig volgens sommige GS redactieleden denk ik.

cjg | 23-03-11 | 11:42

baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:26
Moet even goed onderzoek naar worden gedaan, maar volgens mij zijn kadavers uitstekend te gebruiken als kunstmest. Het opstoken levert niet zo veel energie op, anders hadden we wel betere winstcijfers uit de crematoria gekregen.

repulse | 23-03-11 | 11:37

@reageerbuis Klopt.

haarlem023 | 23-03-11 | 11:36

cjg | 23-03-11 | 11:25 |

De vraag is dan ook of het vanuit het kostenaspect zo slecht is om de verwarming lekker hoog te zetten in het bejaardentehuis. Want als ze eerder dood gaan levert dat ook weer een besparing op, die je natuurlijk wel tegen de stookkosten af moet zetten.

jabir | 23-03-11 | 11:35

@reageerbuis:
Volgens mij was mijn opa geen lid van de voorloper van de PvdA. Ik gaf alleen een optie voor gratis energie aan. We zijn namelijk nog niet aan een waterstofeconomie toe. Eerst moet de fosiele brandstof op.

baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:35


Die bejaarden van tegenwoordig stellen helemaal niks meer voor.

De helft heeft de oorlog niet eens meegemaakt.

Willianus Wortelus | 23-03-11 | 11:35

@Bigi Bana Boy | 23-03-11 | 11:32
U hebt gelijk.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:35

@ deoudererijperevrouw | 23-03-11 | 11:18
Ja. Ga een beetje met Bert zitten flurrrrtennn. Bejaardenneuqseks in de panelen... neen, dank u rechtvriendelijk.

Multiflauwekulti | 23-03-11 | 11:35

Iedereen gewoon met 65 met pensioen, 5 jaar lang met je snikkel spelen op de bank en dan op je 70ste verjaardag een pilletje ontvangen met een vriendelijk bedank briefje voor de jaren van inzet.

repulse | 23-03-11 | 11:34

Als de bejaarden gewoon wat meer droogvoer zouden kauwen kun je de luiers ook gewoon uitkloppen.

En ja... dit is inderdaad gelijk de kosteloze MultiTip voor deze woensdag.

Multiflauwekulti | 23-03-11 | 11:33

@reageerbuis | 23-03-11 | 11:29
Kennen bejaarden eigenlijk de wet van Godwin?

kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:33

@baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:26 |
De productie van energie hebben we zelf in de hand. Voor olie moeten we hypocriet gaan zitten lobbyen bij dictators die we 2 jaar later moeten platbombarderen. Bejaarden mogen van mij trouwens wel een iets menswaardiger behandeling hebben.

frankmeister | 23-03-11 | 11:33

Is het probleem nu niet juist dat de Japanse kernreactoren op dit moment juist bepaald niet "cool" zijn, of heb ik iets gemist ?

Bigi Bana Boy | 23-03-11 | 11:32

@quasiintellect | 23-03-11 | 11:27
U hebt net zoals Petertje ook een snor? Dat zou een verklaring kunnen geven voor uw reukvermogen.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:32

Henk Krol schoor zijn snor onlangs toch af? Ik zag hem op teevee zonder.

jabir | 23-03-11 | 11:32

Ik ben voor een maximumleeftijd. Daarna verplicht dood.

Tommygunner | 23-03-11 | 11:32

Die grap met Timofeeff was wel een goeie ja, ik lig nog in een deuk.

mr.nice.guy | 23-03-11 | 11:31

@baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:26
Uw opa was zeker lid van de NSDAP in de jaren 30-45 van de vorige eeuw?

reageerbuis | 23-03-11 | 11:29

Wat mij opvalt in een bejaardenhuis is de doordringende zeiklucht (helaas)

quasiintellect | 23-03-11 | 11:27

@Frankmeister
Waterstof maken kost heel veel energie. Beter om alle onrendabellen en bejaarden in een tredrad te werk te stellen om dynamo's aan te drijven die dan stroom leveren voor je electrische bolide. Opstoken van bejaarden en onrendabellen in een biomassacentrale is trouwens ook een optie.

baron von 8zilinder | 23-03-11 | 11:26

@haarlem023 | 23-03-11 | 11:20
Ik proef een stukje frustratie?

reageerbuis | 23-03-11 | 11:26

Beste Bertd,
In het bejaardenhuis waar mijn wijlen Opoe zat, konden ze zelf de temperatuur niet regelen. Oma is bijna dood gegaan door de verwarming die in de zomer ook gewoon op 26 graden stond omdat ie niet uit kon.
Het zijn de bestuurders(babyboomers) die de verwarming niet lager zetten!

cjg | 23-03-11 | 11:25

Als de hogere temperaturen het enige is wat de oudere doet aan vervuiling, dan hoort u mij niet zeiken.

Zeeschuimer | 23-03-11 | 11:24

@kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:20

Waar blijft de tijd? Ook Lee trekt al van Drees....

brutus68 | 23-03-11 | 11:23

Bejaarden maken niet alleen het milieu kapot ( met oa stinkende openhaarden) maar ze maken ook relatie's kapot

haarlem023 | 23-03-11 | 11:20

Lee is vandaag 65 geworden, ene Tineke (nee, niet die van de biostabil) krijgt op haar 63e een baby. Wat is eigenlijk nog bejaard?

kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:20

Bejaarden moeten dood!

starry | 23-03-11 | 11:18

Hoe oud ben je zelf BB?

deoudererijperevrouw | 23-03-11 | 11:18

Peter timofeeff 29 maart 1950 is dus 62 jaar oud.

stereo | 23-03-11 | 11:17

@kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:15
Maar zorgen wel voor werkgelegenheid. Dat dan weer wel.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:17

Is er iemand die mij kan helpen aan een mondgeschilderd canvasdoek waarop *daffy Ducktoontje* Pfeter TimofeeFF in zijn bearbackende nakie een banaan verstopt in Rita Verdonk?

ojédiaré | 23-03-11 | 11:16

Roflol! Een beter milieu begint bij de fossielen die het milieuprobleem veroorzaakt hebben! Als de regeringen van nu er eens voor zorgen dat alle auto's over 10 jaar op waterstof rijden, hoeven we hier ook niet over te zaniken..

frankmeister | 23-03-11 | 11:16

19 graden? Dat is koud hoor!

Zyprexa20mg | 23-03-11 | 11:16

Reaguurders die hun oma en opa in het bejaardentehuis hebben laten stoppen zijn minderwaardige mensen.

kapotte_stofzuiger | 23-03-11 | 11:15

Bejaarden? Mijn Noord-Afrikaanse bovenburen kunnen er ook wat van...

buurvanurk | 23-03-11 | 11:13

*advocaatje pakken gaat en op de fiets naar oma*

Tommato | 23-03-11 | 11:13

Wisten we al lang. Bejaarden gebruiken veel te veel lucht.

reageerbuis | 23-03-11 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken