Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ING-bankrun nu ook digitaal

giroblauw.jpgLaat die ING-bankrun maar zitten vandaag. Massaal pinnen om Renske Leijten te bevredigen is niet nodig. Uw ING-rekening wordt namelijk as we speak online leeggetrokken door HacKz0r-fraudeurs die heel eenvoudig uw bonusrenterekening met rentespaarpunten doorsluizen naar hun eigen rekening op de Kaaimaneilanden zonder dat ING daar iets aan kan doen. In lekentaal: ING.nl is zo lek als een mandje en internetbankieren bij de ING is net zo veilig als met een kruiwagen vol goudstukken door Amsterdam-Slotervaart wandelen. Lees hierrrrrrrrrr hoe makkelijk een beetje scriptnigeriaan een hit and run inclusief cash out op uw rekening kan doen. Pikant detail is dat ING altijd vol lof was over hun TAN-code systeem want zo veilig als een Japanse kerncentrale. Wij hebben nog maar twee vragen: wat is de ING-gebruikersnaam van Jan Hommen? En zijn wachtwoord? Nee hoor, TAN-code is niet nodig. Online bankieren, we komen er samen wel uit. Bij de Rabobank ofzo.

Reaguursels

Inloggen

Heel simpel op te lossen. Ook even een TAN code per sms sturen zodat iemand mag inloggen.

Dat oefenloze overgetik van codes in een apparaat en dan van het apparaat weer overtikken in de PC... Duurt lang!

Roen | 22-03-11 | 08:37

Tsss, helemaal niet Bert, ING is veilig, en Paypal schrijft bij mij niks zomaar af zonder dit vooraf aan mij gevraagd te hebben, er wordt geen cent automatisch afgeschreven van mijn ING rekening door Paypal, dus dit verhaal kan alweer de prullenbak in.

Menno Edens | 22-03-11 | 03:36

Voor iemand die regelmatig de dode bomen basby-boomer incrowd bekritiseert om hun incrowd zijn is het wel opvallend dat dhr. Brussen zelf ook het over mensen heeft waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord heb. Renske Leijten???

The Evil One | 21-03-11 | 20:15

Van een bank waar de bestuursvoorzitter een belachelijk hoge bonus krijgt, het personeel vrijwel geen loonsverhoging krijgt en de pensioenen worden bevroren, daar mag de rekening van de RvB wat mij betreft volledig leeggeplunderd worden en teruggestort worden naar Jan Kees de Jager als rechtmatige eigenaar.

Terpetijnzeikert | 21-03-11 | 19:45

Wat een gelul allemaal. Als je een overboeking bij de ing wilt laten doen moet je idd een tancode intypen, die ik keurig op mijn mobile telefoon per sms toegezonden krijg, met het bedrag en de unieke tancode die maar 10 minuten geldig is.

Volgens mij is dat beter dan dat randomapparaat waar je alleen een pasje en een 4 cijferige pincode voor nodig hebt.

reageerbuis | 21-03-11 | 18:59

@ zwahiel: spijker, kop, raak. Die codes per SMS is inderdaad voor de gebruiker erg prettig.

Het is wat kort door de bocht om je bank de schuld te geven als je zelf nalatig bent geweest. Maar wel de prettigste "oplossing" voor een aantal mensen...

Uiteraard moeten banken ervoor zorgen dat ze een zo veilig en prettig mogelijke wijze van bankieren aanbieden, anders heb je geen klanten meer. En zowel ING als Rabobank hebben toch een aanzienlijk aantal klanten, dus ze doen het zo slecht nog niet...

Wat zou de ideale bank voor authenticatie moeten gaan hanteren volgens het gros experts hier?

PoolseLanddag | 21-03-11 | 18:55

Leuk, bankie slopen.

Rentboy | 21-03-11 | 18:53

Gelukkig, G.Henkie heeft een schop onder zijn kont gehad...

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 18:51

Fishing mailtjes...? is het niet Phishing

321123321 | 21-03-11 | 18:45

Niet alleen de ING: Lees bericht "In Nederland is deze fraude alleen bij ING-bank en SNS Bank mogelijk. In Duitsland werkt het bij de Sparkasse evenals bij sommige andere Europese banken."

stoepheer | 21-03-11 | 18:32

@dutchdj | 21-03-11 | 17:58, marktwerking zou z'n werk moeten doen, maar met types als Wim Kok en Lodewijk de Waal in de hogere regionen gaan we blijkbaar kapodt.
Geldt trouwens ook voor Willem Vermeent, Robin van Linschoten, Frank de Grave, Ed Nijpels, en least but not least Gerrit :)
Ik zal er een paar vergeten zijn, neemt u mij dat niet kwalijk.

gentle giant | 21-03-11 | 18:23

dit verhaal gaat over automatishe machtingen en niet over TAN codes

beetje verhuurder kan (1 malig natuurlijk)heel Nederland 5 euro automatisch laten overmaken om ingeschreven te worden in zijn woningzoekenden bestand.
Een uur later voorschot en maand huur lukt ook
Gaat dus niet over TAN codes maar over inlog gegevens.

Woefje | 21-03-11 | 18:11

Nee hoor, zeker niet. U weet een betere bank? Of u vindt het gewoon erg prettig als een stel rijke kleptomagnaten met uw geld gokken? De gevolgen weten we inmiddels, toch?

dutchdj | 21-03-11 | 17:58

@dutchdj | 21-03-11 | 17:41, ik zal niet zeggen dat ze het slecht doen, maar jij ligt met je kont omhoog.
U is employé?

gentle giant | 21-03-11 | 17:56

Nou mijn geld is nog niet gejat. Maar dit gat van de ing is wel ongelofelijk stom. Je beveiligt de boel met tan-codes en dan gebruik je die codes niet. Achterlijk!

kick_ass | 21-03-11 | 17:47

Gewoon met z'n allen bij de Rabobank gaan. Een van de weinige banken met een triple A status. En het beste argument is misschien wel dat de Rabobank geen parasiterende aandeelhouders heeft. Dat laatste is eigenlijk al reden genoeg om bij die bank te gaan.

dutchdj | 21-03-11 | 17:41

Eeeuuhhhh, die "tancodes" waren dus de "Postbank" oftewel dat "giroblauw past bij jou''.
Ing bank was een gewone bank als, abn, amro, sns en de rest.
Dat knullige gedoe van de Postbank is inderdaad vragen om problemen.

said_fred | 21-03-11 | 17:38

@me | 21-03-11 | 17:33
.nk=.nl

devil's advocate | 21-03-11 | 17:36

En daar 'verdienen' diverse lieden bonussen mee...

Henkei | 21-03-11 | 17:33

@Arthy | 21-03-11 | 17:17 |
Je kunt via rmb.rabomobiel.nk wel geld overmaken.

devil's advocate | 21-03-11 | 17:33

veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:25 |
Omdat je dan zelf kunt zien dat ook bij de Rabobank met rekeningnr en code geld is over te maken (zonder telefoon en random reader).
Je kunt wel blijven roepen dat het niet mag (er mogen wel meer dingen niet), maar het kan ook bij de Rabobank.

devil's advocate | 21-03-11 | 17:31

Maar ze moeten dus eerst je inloggegevens hebben. Wie ingaat op die nep mailtjes en vrolijk zijn inloggegevens invoert, mist ook een stukje gezond verstand. Banken/winkels/scholen/etc zullen NOOIT je inloggegevens vragen per mail.

n0hh | 21-03-11 | 17:29

hmmm randomreaders en andere troep. Klantvriendelijk? Nope. SMS op je mobiel. Klantvriendelijk, jup.

Dozen die hun gegevens invullen bij phishing. -1 Stom!
Eigen schuld dikke bult. Onveilig, neuh dat valt ook wel mee.

Wat is de zwakste schakel, de gebruiker. Valt me nog mee dat banken schade vergoeden als 't door phishing veroorzaakt is, dat is pas echt stom!
Doe mij maar fijn de ING, heel tevreden klant. Bij de ABN zou ik me pas onveilig voelen.

zwahiel | 21-03-11 | 17:25

@devil's advocate | 21-03-11 | 17:07
Waarom Chrome installeren, enkel voor een rabo testje ... ze moeten mobiele devices detecteren op hun webserver, niet de gebruiker op de PC ... #fail

veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:25

@Reinaert | 21-03-11 | 17:09
Macbook

veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:24

In plaats van bonussen uitdelen zouden ze iets aan hun website uit 1998 moeten doen.

Antitheïst | 21-03-11 | 17:23

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:53
Dan verzoek ik je nog eens even mijn comment te lezen.
Want zoals ik al zei:
Ook bij de Rabobank kan je met je bankrekeningnummer + 1 code inloggen en je gegevens inzien. Je kan alleen geen geld overmaken. Dat kan via deze site:
rmb.rabobank.nl/
Rabo filtert verder inderdaad op de banner van je browser, dus soms word je doorgestuurd naar de (voor jouw browser) juiste site.

En paypal en click & buy zitten natuurlijk fout omdat ze de verificatie verkeerd om doen. Ze moeten niet geld storten, maar geld vragen.
BASTA!

Arthy | 21-03-11 | 17:17

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:00

De diepere zin van je link ontgaat me een beetje (mobile devices?).

Of reaguur je middels een aaifeun? Mag hoor. Maar da's geen computer.

Reinaert | 21-03-11 | 17:09

Meneer de Leeuw | 21-03-11 | 16:06 |
Fijn, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Ik vraag me dan ook af wat het percentage is in verschillende soorten bankpasjes wat gestolen wordt. Volgens mij toch heel wat meer rabobank dan ING.

Verder is ING toch ook heel wat prettiger voor het oog dan RABO internetbankieren, toch?

svdm83 | 21-03-11 | 17:08

veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:03 |

Lezen is ook een kunst, ik schreef Chrome niet Safari.
Probeer het eerst eens en reaguur daarna.

devil's advocate | 21-03-11 | 17:07

Ik vind het systeem van Credit Agricole wel een leuke...
Username is altijd het zelfde, nl. je rekeningnummer. Je password kun je echter niet inkloppen via het toetsenbordje maar je moet klikken op cijfers. Je password is een cijfercombinatie, zodoende kan geen inklopregistratie via je toetsenbordje plaats vinden...

Verder ben ik van mening dat veiligheid van je PC(s) bij jezelf begint! Als je geen goede beveiliging hebt en altijd overal maar op klikt en je gegevens daardoor vrij toegankelijk maakt dan mot je ook niet zeiken dat je rekening geplunderd is.

De man met de hoed | 21-03-11 | 17:05

@devil's advocate | 21-03-11 | 17:00
Ook met Safari wordt ik doorgelinkt ... zoals ik al zei, een website dient onafhankelijk van een browser te functioneren ... zie HBO #fail topic van gisteren.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 17:03

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:51 |
gebruikersnaam en wachtwoord is voor het klootjesvolk zoals ze bij ING die Postbankklanten noemden. De ING cliënt met een hoog aanzien en dito saldo heeft zo'n calculator voor de veiligheid.

CoffeePatch | 21-03-11 | 17:02

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:56
Joris is een beetje traag sinds de kudos zijn ingevoerd, zal het wel te druk hebben met de gekkies op Pooed.

An die ARBEIT | 21-03-11 | 17:00

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:57
Heb je het geprobeerd?

devil's advocate | 21-03-11 | 17:00

Reinaert | 21-03-11 | 16:45
eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:47
Tuurlijk zuigt ING. Je wordt als klant niet eens serieus genomen!!! Geld overboeken naar je favoriete eiland kan niet eens. :-(

Niets werkt echt lekker. Mmmmmm, tenzij je bestuurder bent, dan krijg je de bonus op je niet-ING rekening geboekt. :-)

Use less | 21-03-11 | 16:59

ING is gewoon de grootste boevenbende die er is,die TAN codes zijn al die jaren gebleven omdat de directie samenwerkt met de scriptnigerianen.
Sterker nog die nigerianen worden door ING via dubieuze BV's en internet bedrijfjes waarschijnlijk ook van snel internet en de benodigde computers voorzien.

Beëlzebul | 21-03-11 | 16:59

*oude sok bij bank op gaat halen*
T geld was al op.

Kratman | 21-03-11 | 16:58

Nee, ik mag ze niet.

gentle giant | 21-03-11 | 16:58

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:43

Koop dan ook een echte computer. Heb je dat gezeik ook niet meer.

Reinaert | 21-03-11 | 16:58

Kamervraag | 21-03-11 | 16:52

U bedoelT Lakeman?

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:57

@devil's advocate | 21-03-11 | 16:55
Nee, ligt aan de rabobank, het is heel simpel te detecteren of iemand via pc of mobiel inlogt. Dat is niet afhankelijk van de browser.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:57

An die ARBEIT | 21-03-11 | 16:43

Ja, snap het ook niet, zou Joris soms zijn weggekocht door onze 'vrienden' van Joop.nl?

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:56

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:54

DOE IK!

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:55

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:41
Ligt aan de browser, probeer maar eens met Chrome.

devil's advocate | 21-03-11 | 16:55

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:48
Niet vergeten in de agenda te zetten ;-)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:54

@Arthy | 21-03-11 | 16:45
Nog een keer. Het systeem van PayPal is veilig, anders hadden andere banken er ook last van. Het probleem ligt bij ING waar je altijd je afschriften kan inzien met een login-naam en password wat altijd hetzelfde is. Zo bekomen de hackers de verificatiecode van paypal en kunnen ze een paypal account op jouw naam openen en misbruiken.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:53

Pieter L. Ik zou zo zeggen, waar blijf je ? LOL

Kamervraag | 21-03-11 | 16:52

@CoffeePatch | 21-03-11 | 16:45
Volgens website - Let op: als u een gebruikersnaam en wachtwoord heeft, kunt u niet kiezen voor inloggen met calculator

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:51

@ Meneer de Leeuw | 21-03-11 | 16:06

Inderdaad een simpele, maar doeltreffende oplossing die de ING snel kan invoeren: ook bij het inloggen om een tancode vragen! Probleem voor de korte termijn opgelost!

Willem4246 | 21-03-11 | 16:51

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:40

OK!

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:48

Use less | 21-03-11 | 16:43

Geld naar het buitenland overboeken? Je doet toch niet aan ontwikkelingssamenwerking. Oh,wat zeg je, is privé, Kaaimaneilanden, is ook prima...

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:47

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:22
Ik nu nog 2x gelezen. Zie niet wat je bedoelt. Verduidelijking graag ;)

Arthy | 21-03-11 | 16:45

@Use less | 21-03-11 | 16:43

Mooi geschreven. Lekker compact ook. En je punt is? Dat ING zuigt? Dat je daar anno 2011 nog achter moet komen....

Reinaert | 21-03-11 | 16:45

ING-bankrun is gewoon een vorm van ontwikkelingshulp, mede mogelijk gemaakt door de oppositie ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:44

ING is ontzettend slecht bezig. Geef ik gisteren een waarschuwing door dat het opvragen van de IBAN en BIC codes een fout (404-error) als reultaat heeft. Krijg ik vervolgens de volgende belachelijke mail binnen:

==
Goed dat u even aangeeft dat u problemen ondervindt met het invoeren van een internationale betalingsopdracht.

Op de volgende wijze maakt u bedragen over naar rekeningen bij buitenlandse banken:

- log in op Mijn ING;
- klik achter 'Betalen' op 'Overschrijven';
- klik op 'Buitenland betaling' in het linker menu;
- kies voor ‘Buitenland opdracht';
- selecteer het land en de muntsoort waarin u de betaling wilt laten uitvoeren en klik op 'Verder';
- vul het bedrag in;
- selecteer de Betaalrekening waar u het bedrag van af wilt schrijven;
- vul de naam van de begunstigde in. Eventueel kunt u deze gegevens uit uw adresboek selecteren via de optie ‘Selecteer adres';
- vul het IBAN van de begunstigde in;
- vul de BIC (of SWIFT-code) van de bank van de begunstigde in;
- vul eventueel een omschrijving of kenmerk in;
- klik op ‘verder';
- volg de aanwijzingen op het scherm om de opdracht te bevestigen.
Bla, bla, bla.......
==

Vervolgens mag je een enquete invullen of een betaalnummer bellen als je nog problemen hebt.

ING, ik heb 5 rekeningen lopen en die zeg ik met plezier op na alle ervaringen met jullie en zeker bovengenoemde laatste ervaring.

Use less | 21-03-11 | 16:43

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33
Jochie, des te harder je schreeuwt, des te minder men luistert.

Iets met holle vaten. * zwaai*

An die ARBEIT | 21-03-11 | 16:43

@Reinaert | 21-03-11 | 16:39
Met alt-f4 kom ik in systeemvoorkeuren, op mijn Mac, dat dan weer wel ;-)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:43

@devil's advocate | 21-03-11 | 16:39
wordt automagisch doorgelinkt naar bankieren.rabobank.nl/klanten en daar heb je dus pas en randomreader nodig ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:41

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:37
28 juni en/of 22 oktober mag het weer - International Caps Lock Day

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:40

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:37

Een paar keer alt-F4 wil ook nog wel eens helpen in dit soort situaties.

En als niets helpt dan een wandeling naar de meterkast en daar alle denkbare knoppen een kwartslagje (of zo) omdraaien. Werkt geheid en is nog goed voor het milieu ook. Win-win!

Reinaert | 21-03-11 | 16:39

funkalicious | 21-03-11 | 16:37

Doe regelmatig Ideal. Moet toch echt iedere keer mijn TAN code intoetsen, anders doet ie het echt niet hoor!

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:39

@veuve-clicquot
Probeer het eens via de pc of laptop, werkt bij mij prima!
rmb.rabobank.nl

devil's advocate | 21-03-11 | 16:39

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33

Links op jouw toetsenbord, derde van onderen, druk daar eens een keer op, vriend! Doet maar een doen...

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:37

Jongens, jongens, ik heb op deze afdeling gewerkt. Ook met iDeal kan je zonder TAN betalingen doen. De programmeurs zijn echt de grootste amateurs, de testers werken er nooit langer dan 2 maanden en de documentatie is sinds 2004 niet meer bijgewerkt. Er is nog veel meer aan de hand, maar dat zullen we vanzelf zien dunkt mij.

Misschien is het omdat ze in Bos en Lommer zitten?

funkalicious | 21-03-11 | 16:37

Jongens, jongens, ik heb op deze afdeling gewerkt. Ook met iDeal kan je zonder TAN betalingen doen. De programmeurs zijn echt de grootste amateurs, de testers werken er nooit langer dan 2 maanden en de documentatie is sinds 2004 niet meer bijgewerkt. Er is nog veel meer aan de hand, maar dat zullen we vanzelf zien dunkt mij.

Misschien is het omdat ze in Bos en Lommer zitten?

funkalicious | 21-03-11 | 16:37

@devil's advocate | 21-03-11 | 16:34
Inloggen kan alleen via een mobiel met het mobiele nummer dat je opgegeven hebt, dus niet vanaf een andere mobiel !!!

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:37

Beetje dramatisch gelul van de crimesite. TAN codes zijn nog steeds veilig; het probleem zit in het toegankelijk maken van rekeninggegevens met loginnaam en wachtwoord. ING zal nu wel snel afstappen van het systeem, is mijn verwachting, en overgaan op identificatie met bankpas.

daniel37 | 21-03-11 | 16:36

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33
*oordoppen indoet*

necrosis | 21-03-11 | 16:36

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33

last van het Caps Lock virus , over veiligheid gesproken .

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:36

Ben ik blij dat ik vorige week mijn rekeningen bij de ING al heb opgeheven. Laten ze die hele pleurisbank maar leegtrekken. Hoop dan wel dat de staat dat kluppie zelfverrijkers niet weer gaat helpen.

knight03 | 21-03-11 | 16:36

Ooit kort abn-amro gehad,vervolgens een maand of 8 postbank en toen rabo. Die boer'n doen t zo slecht nog nie..

lichtpunt | 21-03-11 | 16:36

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:22 | + 0 -

doet EENS goed sgrijven.

Zuitschuip | 21-03-11 | 16:36

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33
GH blockt en voor de laatste maal zwaait
* Joris kom er maar in *

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:34

Bij de Rabobank kun je via de rabomobiel portal rmb.rabobank.nl ook gewoon inloggen met rekeningnr en code, dus zonder random reader en zonder telefoon.

devil's advocate | 21-03-11 | 16:34

@strondtvlieg | 21-03-11 | 16:28
U bent echt een strondtvlieg, doet linken en mijn plempsels eens lezen.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:34

@Yoast92 | 21-03-11 | 16:28
U bent ook werkzaam bij ING (webcareteam)?
Nee ze kunnen pas van paypal gebruikmaken nadat ze met de standaard loginnaam en password de verificatie code van paypal hebben kunnen zien. Bij andere banken kan dat niet omdat je dan een bankpas en pincode nodig hebt.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:33

-weggejorist-

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:33

@strondtvlieg | 21-03-11 | 16:28

Geloel. Een systeem behoort hufterproof te zijn. Zeker bij een "volksbank" waar Jan-en-alleman z'n centjes gestald heeft.

Reinaert | 21-03-11 | 16:32

@Eurotokkie | 21-03-11 | 16:26
en ik nog op een erfenis :-)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:30

Fout ligt bij paypal niet bij ING...

strondtvlieg | 21-03-11 | 16:28

Het systeem is prima, alleen werd het blijkbaar niet toegepast op PayPaltransacties. Even doen dus en dan is t weer veilig. Sowieso moest meneer de hacker eerst 't wachtwoord & loginnaam van doelwit te pakken krijgen.

Yoast92 | 21-03-11 | 16:28

kom hoe heet ie | 21-03-11 | 16:19 |

Ik wacht nog steeds op mijn camera uit Nigeria,
Ik vond het verhaal zo zielig dat hij voor het geld een
rolstoel ging kopen omdat hij slecht ter been was , zoiets verzin je niet hoor.

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:26

@Eurotokkie | 21-03-11 | 16:22

Kapitalisme hè. Kapitalisme. Schijt aan de wet van Newton!

Sla de ouwe Marx er nog maar eens op na!

Reinaert | 21-03-11 | 16:25

@Eurotokkie | 21-03-11 | 16:15
Economisch gezien is een sok veruit de goedkoopste bank!
Vroeger werden pinpas/ je rekening en je afschriften gewoon betaald uit de winst van de bank.

necrosis | 21-03-11 | 16:23

Reinaert | 21-03-11 | 16:18 |

Klopt geld moet rollen maar dan wel naar de top van de berg want ondertussen kloppen steeds meer mensen aan voor schuldsanering . omdat het kan.

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:22

gelukkig ben ik 7 jaar geleden overgestapt naar een concurrent, (veel te laat, i know) toen ik zag dat mijn vriendin online geld overmaakte van haar spaar naar lopende rekening en het gewoon direct beschikbaar was op haar lopende rekening, nooit geweten dat dat kon!
bij de Postbank duurde dat minimaal 3 dagen....

yokiamy | 21-03-11 | 16:22

ING = Postbank = Fail!

dutchdj | 21-03-11 | 16:22

@Arthy | 21-03-11 | 16:18
doet een goed lezen ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:22

"De brancheorganisatie meldde dat het aantal gevallen van fraude bij internetbankieren in de eerste helft van dit jaar is verdrievoudigd naar 514. De schade is relatief beperkt met 4,3 miljoen euro."

Laat het nou eens echt 5 tot 10 keer zo veel zijn, dat betekent op de totale omvang van het betalingsverkeer iets van 0.00001 % ?.

Billo2 | 21-03-11 | 16:21

@veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:54
Nee joh, die IT-gasten weten wel hoe het moet. Maar wie ging het (intern) allemaal betalen? Er was toen gewoon besloten dit systeem te hanteren vanwege de bejaarde ook al was OPS&IT het er niet mee eens.

Haragha | 21-03-11 | 16:19

Mensen die in die fishing mailtjes vol taalfouten trappen en hun inlognaam en wachtwoord naar Nigeria mailen verdienen niet beter.

Rest In Privacy | 21-03-11 | 16:19

Verder zijn paypal en Click & Buy hier natuurlijk de schuldigen. Niet de ING.
Met een rabo mobiel code kan je trouwens ook ten alle tijden met 1 enkele code je bankgegevens zien.
Dus rabobank zou dan net zo lek moeten zijn.

Arthy | 21-03-11 | 16:18

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:15

Typisch Nederlands.... zeuren om een paar rotcenten en altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Geld mot rollen! En mijn huisdeurwaarder geeft me ondertussen quantumkorting dus waar hebben we het eigenlijk nog over?

Owja, wel altijd eerst zorgen dat je voldoende compromitterende feauteaux in voorraad hebt natuurlijk. Levert je weer extra korting op hè.

Reinaert | 21-03-11 | 16:18

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:15
dan is het echt de chip op de pas ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:16

Reinaert | 21-03-11 | 16:15

Geloof er echt helemaal nix van... Weet wat zo'n joker kost?

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:15

necrosis | 21-03-11 | 16:09
idd want wat betaal je voor een sok zo 50 eurocent ,
wat betaal je voor een rekening + pas ?

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:15

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:07

Ben er al mee naar dé Bank geweest, ligt niet aan de batterijen en/of pas zeggen ze, heb zelfs twee van die lezers in mijn bezit (hebben een en/of rekening). Soms doet de ene het wel en de andere niet, dan weer andersom. Je moet de snelheid van het inschuiven een beete varieren, op den duur lukt het wel. Maar ik gebruik die ABN AMRO rekening eigenlijk nooit meer...

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:15

Elektronisch bankieren is zó 2010.

Ik wacht altijd gewoon op de deurwaarder. Die is tenminste beëdigd dus dan weet je in elk geval zeker dat je centjes goed terecht komen!

Goed, kost een paar centen extra maar safety first hè?

Reinaert | 21-03-11 | 16:15

@necrosis | 21-03-11 | 16:09
Dat geldt enkel voor geld ... sommigen gebruiken een sok ipv de spermabank, dat dan weer wel :-)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:13

Capy | 21-03-11 | 16:05

Bestaat nog idd. Krijg er wel een stuk of 100 per vel.

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:12

@Biff Eagleburger | 21-03-11 | 16:08
denk dat je "sjapoo" moet schrijven, anders begrijpt henkie het niet ;-)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:11

Die tan-codes werken stukken makkelijker dan die kutpingevallen. Ik kan gewoon mijn soldo meteen checken en ook gewoon overmaken als ik dat wil, terwijl ik in de stad loop.

Doe het al een jaar of 7 zo, gaat prima. Mensen moeten gewoon niet zo lomp zijn om hun username en password te vermelden aan iemand. En vermijden op iemands anders computer dan de jouwe (of telefoon) in te loggen.

Penrue | 21-03-11 | 16:10

@1st Male Lesbian | 21-03-11 | 16:06
Hoeveel kansen krijg je? daarnaast moet je als ik het me goed herinner ook een code ingeven die in de omschrijving staat.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:10

Het zou trouwens best nog wel eens kunnen dat dit gewoon weer een trucje van de belastingdienst is. En die de Jager maar lachen met z'n nieuwe paspoort van de Fiji eilanden.

Biff Eagleburger | 21-03-11 | 16:10

*geld van bank haalt en in ouwe sok stoppen doet*

necrosis | 21-03-11 | 16:09

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:05
kapitalen lezen daarnaast ook erg kudt ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:08

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03
Gelukkig getuigt jouw schreeuwsel van intellect en wijsheid. *zwaai*

An die ARBEIT | 21-03-11 | 16:08

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03

Nog nooit was een nick zo treffend. Sjapeau.

Biff Eagleburger | 21-03-11 | 16:08

@eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:04
Nieuwe bankpas aanvragen en/of nieuwe reader (batterij bijna leeg)

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:07

@ veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:03 | + 0 -
Hoeveel combinaties zijn er eigenlijk mogelijk bij het invullen van de 'cent' gegevens op Paypall, zo gepiept lijkt me.

1st Male Lesbian | 21-03-11 | 16:06

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03
Gelukkig zijn de meesten gekke henkie niet. Hoofdletters helpen u niet bij uw geloofwaardigheid.

Bos Hout | 21-03-11 | 16:06

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03
Nee dus, het ligt ook aan het username en password om in te loggen bij de ING, die altijd hetzelfde zijn.
Bij geen enkele bank werkt dat. Bij de rabobank moet je naast je rekening nummer en de randomreader code (die je pas krijgt na het intypen van je pincode) ook nog eens je Pasnummer geven.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:06

Bij het inloggen dus ook om een TAN vragen, probleem opgelost!

het ING systeem is volgens mij veiliger dan bijvoorbeeld de Rabobank:

ING= zelfgekozen username+password+TAN via SMS
RABO= rekeningnr (staat op je pasje) + pasnummer (staat op je pasje) + pincode (4 cijfers) + Random Reader (universeel, iedereen heeft hetzelfde kastje)

Bij de ING moet je dus iemand z'n username+password weten en z'n GSM stelen.

Bij de Rabo moet je iemand z'n pasje stelen + pincode afkijken.

Meneer de Leeuw | 21-03-11 | 16:06

ING ongezien altijd -1

Pansje Kevertje | 21-03-11 | 16:06

Voor de zekerheid maar even mijn saldo bekeken bij de ING.... er was nog niets aan de hand.

Karel Kruizenruiker | 21-03-11 | 16:06

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03 |

Ja net als die kabelboeren , nee meneer u PC is traag niet ons netwerk, gaaaaaap.

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:05

@ ENDP,
Bestaan die papieren met TAN codes nog dan?
Dacht dat het allemaal via telefoon/sms ging tegenwoordig.

Capy | 21-03-11 | 16:05

Volgens mij heeft Jan Hommen gewoon een rekening op de Kaaimaneilanden, komt de belastingdienst tenminste ook niet langs.

necrosis | 21-03-11 | 16:05

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16

Houw sop met die kapitalen. Joris zal je lusten!

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:05

@ veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:03 | + 0 -
Ok, nu begrijp ik het. Dank.

1st Male Lesbian | 21-03-11 | 16:05

Is toch geen enkel probleem ? Banken creëren geld vanuit het niets (ih Engels prachtig verwoord: 'out of thin air') wat ook hier zal gebeuren om het op te lossen.
Voor de bühne zal minister Ja-Knik de Jager ons daarnaast een extra security-heffing ten behoeve van de banksters opleggen en een 100 miljard bailout voor de geleden emotionele schade door Hommen en zijn securitysmurf.

Bos Hout | 21-03-11 | 16:04

@gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03
* zwaait naar een schreeuwert *

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:04

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:52

Die random reader heb ik ook wel trouwens. Heb ook nog een ABN AMRO bankrekening. Maar gaat ook niet echt soepel. Als ik de bankpas in de e-dentifier steek krijg ik 9 van de 10 keer: CARD ERROR...

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:04

Wat een onzin artikel!

Arthy | 21-03-11 | 16:03

O ja, ik zit ook bij ING en juist op het punt van betalingsgemak en toch zekerheid vind ik ze heel hoog scoren.

Als je echter niet beveiligd bent, dan heb je op allerlei wijze problemen en wellicht dat dan ook je rekening geplunderd wordt. Maar om dat nu aan ING te wijten...

NoMinister | 21-03-11 | 16:03

@1st Male Lesbian | 21-03-11 | 16:01
Klopt, maar je moet wel met een RandomReader inloggen op je Raborekening, anders komen ze niet aan de verificatiecode die bij de paar eurocent overschrijving staan. Bij ING kunnen ze dat wel met een username en password. Dat is het verschil.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 16:03

-weggejorist en opgerot-

gekkehenkie2091 | 21-03-11 | 16:03

otsende lama | 21-03-11 | 16:00

Fatima tieten ? waar`!!

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:01

@ veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:52 | + 0 -
Ik heb mijn Paypall account op dezelfde manier geverifieerd met mijn Rabobank rekening zoals beschreven en hoef er geen Rabo-reader bij te pakken als ik met Paypall betaal, dit wordt er automatisch vanaf geschreven.

1st Male Lesbian | 21-03-11 | 16:01

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:44

Je hebt zeker gelijk. Als die codes worden gejat en ze hebben de inloggegevens dan ben je mooi zuur! Daarom heb ik de inlogcode wel voor het grijpen in de buurt (moederdemilf is blond en kan die 8 cijfers en letters maar niet onthouden) maar het password kent alleen zij en ik. Maar met wat martelen moet dat er ook wel uit te rammen zijn!

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 16:00

Capy | 21-03-11 | 15:57 |

idd en bij andere banken is je geld net zo veilig , niet dus.

Eurotokkie | 21-03-11 | 16:00

Dit topic wordt gesponsord door de Rabobank.
.
.
.
En nu weer gewoon de tieten van Fatima graag.

Kotsende lama | 21-03-11 | 16:00

Immorele Narcistische Graaiers

Hans Otjens | 21-03-11 | 15:59

Zouden ze zich gerealiseerd hebben dat die 1,3 miljoen bonus zo'n imagoschade zou opleveren. Dure grap al met al.

jullie ook hier? | 21-03-11 | 15:58

Ingezonden mededelingen zijn kudt

Marvin S | 21-03-11 | 15:57

Zal wel komen door mijn haarkleur, maar ik vind TAN codes veel fijner werken dan zo'n reader.
Ze hebben mijn rekening ooit geprobeerd te hacken, maar werd direct gebeld door ING dat er iets niet klopte en mijn rekening ff geblokkeerd werd.

Ik blijf lekker ING klant, gewoon omdat het kan.

Capy | 21-03-11 | 15:57

Al is het plunderen van bankrekeningen nog altijd goedkoper voor ING dan de site veilig te maken.

Eurotokkie | 21-03-11 | 15:56

Het komt erop neer dat als je wachtwoord en gebruikersnaam al op straat ligt en ze ook nog de post van paypal e.d. kunnen afvangen en gebruiken, dat ze dan zonder TAN kunnen afschrijven van je rekening.

En dat zou bij anderen niet kunnen want daar heb je een apparaat bij het inloggen.

DUSSSS. Het gaat om het inloggen, nietwaar? De rest kan eenieder gebeuren. Die TAN is juist irrelevant.

Maar stemmingmaken is ook een vak en wel leuk om te lezen. Go baby's go!!!

NoMinister | 21-03-11 | 15:55

De oplichters maken handig gebruik van de automatische incasso machtiging van Paypal.
Het gaat om automatische afschrijvingen die je bij elke bank kunt laten doen, en de eigenaar van de rekening kan die ook gewoon weer storneren.
PayPal doet de afschrijving, en heeft/is hier dus het probleem.

laatmaargaan | 21-03-11 | 15:55

@Haragha | 21-03-11 | 15:49
ING-winkels? Zeg maar ING-doorgeefluik. Ken iemand die zijn spaarloonrekening wilde beeindigen.
Antwoord: Het formulier staat op internet

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:55

Wat een onzin verhaal , als ik een machtiging afgeef aan bedrijf x dan kan deze ook mijn rekening leegtrekken bij iedere bank , De fout ligt bij deze dan ook bij Paypal en werkt zo bij iedere bank dus ook als je je Paypal koppelt aan ABN AMRO , Rabobank etc etc Tancodes in combinatie met mobiele telefoon zijn gewoon de bom werkt perfect hoef niet zo`n K#t kastje bij mij te hebben krijg gewoon een SMS met Transactie code in het buitenland belt de ING computer mij op en vertelt de code .
Paypal zou het systeem zo moeten maken dat je als rekening houder een bedrag op je Paypal account moet storten en walla probleem opgelost , overigens werkt het wel zo met je creditcard , daar wordt 0,01 cent gincasseerd en niet gestort

Amigo1973 | 21-03-11 | 15:55

De Security Officer kan naar zijn bonus fluiten.

BP Richfield | 21-03-11 | 15:54

Zit om die reden bij de Friesland Bank.

tagliatelle | 21-03-11 | 15:54

@Haragha | 21-03-11 | 15:49
en waarschijnlijk zit er niemand meer die weet hoe de software exact werkt, dus omzetten is ook geen optie voor ze ... anders hadden ze het allang gedaan. Voor 20 miljoen kan je een hoop doen.

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:54

RABO FTW

Steuntrekkert | 21-03-11 | 15:54

Geluk bij een ongeluk dat moeders vroeg of ze wel moest doen wat in een mail stond (inloggen op haar ING rekening via een link in de mail). Stiekem wel benieuwd hoeveel mensen daar in trappen.
.
ING kan nu de tandjes bijeen gaan rapen na deze rechtse directe. Het grote vingerwijzen kan gaan beginnen! De keystroke kwam van ... (naar tevredenheid invullen).

Prof.Drs.Ing.B | 21-03-11 | 15:53

Die Tan-codes, was dat niet zo een blaadje met cijfers? Bizarre middeleeuwse manier, het lijkt op een astronomische traktaatje uit de zestiende eeuw. Soort van sterrenwichelen met geld.

Petrus de Rewa | 21-03-11 | 15:52

'hoe' Moet zijn 'des te' maar dat laat ik even voor wat het is. Bij nalezen krijg ik ook pijn aan mijn hersenen, maar goed.

NoMinister | 21-03-11 | 15:52

@Chow | 21-03-11 | 15:48
Lees de tekst achter de linken even - Alleen bij ING
Bij alle andere banken heb je een Random-Reader en bankpas nodig ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:52

@Chow | 21-03-11 | 15:48
Nee, zo werkt het niet. Doe maar nog eens goed lezen.

Haragha | 21-03-11 | 15:51

Gun die jongens ook een bonus...

Ik zei altijd al: no paypal en shit. Want hoe makkelijker het is om te betalen hoe makkelijker het is om je te bestelen.

NoMinister | 21-03-11 | 15:50

Sja, die andere beveiligingen zijn gewoon te INGewikkeld.

Seraphin | 21-03-11 | 15:49

Beetje iedereen roept al jaren waarom de ING TAN-Codes niet heeft afgeschoten.
REDEN: Er zitten behoorlijk wat bejaarden bij de ING (voorheen Postbank) vandaar dat TAN-Codes nog worden aangehouden.

TAN-Codes aanhouden voor bejaarden, is dat niet van de zotte? Doe eens snel een random-reader geven aan je clienten. Bejaarden gaan maar naar de ING-winkels, die overal als paddenstoelen uit de grond schieten.

Haragha | 21-03-11 | 15:49

Lijkt me eerder een Paypal probleem. Je kunt toch ook een Amro account koppelen aan Paypal zonder gebruik te maken van zo'n random reader?

Chow | 21-03-11 | 15:48

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:46
#sinkING

der Wunderhund | 21-03-11 | 15:47

@der Wunderhund | 21-03-11 | 15:45
#loosING

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:46

Zo,eind deze week weer een bank minder,scheelt een hoop aan bonussen.

fleurtje | 21-03-11 | 15:45

Overstappen naar een andere bank doet!

tomdebom007 | 21-03-11 | 15:45

Nou blij dat ik dat ik al begonnen ben om mijn geld eraf te houden. Bye bye Hommen. LUL! Doe is ff 1199,82 Euro terug geven aan elke Nederlander prutser! www.youtube.com/watch?v=KaFJoGMVcGU

Jaimy Fox | 21-03-11 | 15:45

@brandweermeisje | 21-03-11 | 15:43
Nee, want anders zou het bij andere banken met een random-reader ook mogelijk zijn!

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:45

En dan nog, dan doen ze een Bankrun...
.. dan kan de belastingbetaler weer voor de zelfverrijkende direkteuren opdraaien, want ze moeten toch hun bonussen en loon krijgen.
En KiesJeandeJaeger doet dat natuurlijk, net zo slaafs als Wouter Bos het deed.

Creaguurder | 21-03-11 | 15:45

#winnING

der Wunderhund | 21-03-11 | 15:45

@Jaap Brulaap | 21-03-11 | 15:41 & eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 15:42

makkelijker, maar minder veilig ...

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:44

Weer een reden om nooit paypal te gaan gebruiken.

Biff Eagleburger | 21-03-11 | 15:44

@hfakker | 21-03-11 | 15:42
Nee, dat is echt.
Joris rent al op en neer naar de servers met emmertjes ijswater.

An die ARBEIT | 21-03-11 | 15:44

En zo zuigt alles, that's life boys & girls! Er valt over alles wel iets te klagen ;-). Ik maak mij eerder druk wat moeders de vrouw nu wéér als diner op tafel zet..

Statieftie | 21-03-11 | 15:43

Tja, dat is kud. Maar ligt het probleem dan ook niet bij PayPal?

brandweermeisje | 21-03-11 | 15:43

@Jaap Brulaap | 21-03-11 | 15:41
Goh misschien vinden die Nigerianen dat ook -_-.

SwiftCrack | 21-03-11 | 15:42

Is dit een #ingezondenmededeling 999.999.999 reacties?

hfakker | 21-03-11 | 15:42

TAN codes zijn reuze handig idd. Doe het al jaren met veel plezier met de ING. Maar het grote geld van ENDP staat bij NIBC. De ING is alleen maar handig om je salaris op te laten storten en al je verplichte afdrachten aan de energiemaatschappij, de kabelaar, abonnementen en ga zo maar door automatisch te laten regelen door hun. En de pinpas komt ook altijd reuze van pas bij de Appie H.

eerstneukendanpraten | 21-03-11 | 15:42

Ik moet zeggen dat ik die codes makkelijker vind werken dan dat gekut met die Random Reader.

Jaap Brulaap | 21-03-11 | 15:41

@SwiftCrack | 21-03-11 | 15:39
Te belangrijk ... om nog TAN-codes te gebruiken

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:40

Inderdaad, vanaf geboorte al bij de Rabobank, nooit een probleem gehad. #winning #tijgerbank

An die ARBEIT | 21-03-11 | 15:40

Djezes hebben ze die codes nog steeds ... Tan-codes zijn zo 1990

veuve-clicquot | 21-03-11 | 15:40

ING, te belangrijk om te vallen :')

SwiftCrack | 21-03-11 | 15:39

-weggejorist-

ojédiaré | 21-03-11 | 15:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken