Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HBO-docent blogt NHL Hogeschool kapot

veterstrikdaarisieweerrrrrfrt.jpg Stukje hilariteit is het altijd weer geinige Nederlandse HBO-foponderwijssyteem. In deze aflevering: hoe NHL Hogeschool het voor elkaar heeft gekregen de Nederlandse politie te overtreffen in ICT-fail & facepalm. Leest u even het blog van Sjef Smeets, docent Interaction Design aan de NHL Hogeschool. Omdat Sjef toevallig verstand heeft van Usability van computerprogramma's, is hij de aangewezen persoon iets te vinden van het voor heel veel geld geinstalleerde Studenten- en docenten-administratiesoftwareprogramma Educator. En dat geeft een geinig resultaat. Zo blijkt Educator uitsluitend te werken met IE 6 & 7, de onveiligste en meest gehackte zwaar outdated browsers ever. Uiteraard is Educator in het geheel niet te gebruiken op Apple Mac (want Windows-software), ontbreken scrollbalkjes in lijsten met studenten, het invoeren van studiepunten in het systeem kan uitlopen op een negatief bindend studieadvies en Educator beperkt vooral de mogelijkheden van de student. Typisch gevalletje van innovatie en kwaliteitsbevordering Nederlands Hoger Onderwijs dus. Check ook deze LOL-screenshots: "Nee, u mag uw berichten niet lezen" en "sorry, wij plegen onderhoud tijdens voor docenten drukke kantooruren". Best raarrrrrr voor een school die "een van de beste websites van Nederland" heeft. Bonuslink: heb jij jezelf al gespot op de open dag?

Reaguursels

Inloggen

Niemand? Ik wil wel naar de NHL voor een miljoenensalaris zonder bonussen. Hoef je maar 3/4 dagen per week voor te werken en ondertussen veel FFP sparen!

toutefois | 21-03-11 | 11:02

Natuurlijk werkt het niet op Mac. Niet omdat Windows slecht is, maar omdat Mac gay en stom is. Sterf met jullie Apple zooi.

Dickstar | 21-03-11 | 10:23

Ah de NHL, daar heb ik ook nog 1,5 jaar 'gestudeerd' aan de opleiding Communicatie & Multimedia Design. Daar is nog wel een beerputje over open te trekken. De opleiding draait inmiddels bijna 10 jaar maar de eerste 2 jaar waren een drama. 5 studiepunten verdiend in jaar 1? Ga maar lekker door! Ja we zijn wat punten en cijfers kwijt geraakt, maar de subsidie moet toch blijven komen dus dat regelen we wel! Veel plezier in jaar 2! Cursus Flash? We laten de docent eerst 2 weken daarvoor nog even een kleine cursus volgen! Ja, er zouden meerdere richtingen komen in jaar 2, maar gezien de bende, toch maar niet!

Er zijn zelfs docenten weggegaan vanwege die bende en het rommelen met cijfers enz. Het kan inmiddels allemaal beter zijn, maar gezien dit verhaal lijkt het toch gewoon een terugkerend probleem te zijn bij de NHL.

FrankieSantana | 21-03-11 | 08:34

De vrek | 20-03-11 | 23:39

Net even gekeken op jufmelis.nl. En dit is echt volkomen nieuw voor mij!
Alleen al de introductie:
Welkom op mijn site. Ik ben juf Melis en ik geef Nederlands op een school voor voortgezet onderwijs. Ik wil graag de Nederlandse taal makkelijker maken voor iedereen. Op deze site kun je allerlei oefeningen doen en ze worden direct voor je nagekeken.
Veel oefenplezier!
Groetjes van Juf Melis

En dat op een school voor "voortgezet onderwijs". Je kunt de Nederlandse taal niet makkelijker maken, wel het gebruik van de Nederlandse taal. Misschien een les voor Juf Melis.

dantochmaar | 21-03-11 | 00:31

@ mezelf
(volgens denk ik) maar weggooien en voortaan eerst nog eens gaan nalezen wat je schrijft.

dantochmaar | 21-03-11 | 00:13

Flat | 20-03-11 | 18:19
U heeft vroeger op school begrijpend lezen gehad? Daar klaagt hij juist toch over?
En volgens mij (en volgens denk ik de meeste mensen in de ICT) is voor de gebruiker alleen maar interessant wat de gebruiker met een toepassing kan doen, het is niet interessant wie (ontwerper/programmeur) de toepassing gemaakt heeft.

plots_stolp | 20-03-11 | 20:17
U heeft op school begrijpend schrijven gehad? Verklaar u nader.

N1ckname | 20-03-11 | 18:24
woeger | 20-03-11 | 21:43
De vrek | 20-03-11 | 23:39
Zou dit misschien iets zijn om tegen te demonstreren als "student"? Het aanschaffen van volslagen idiote programmatuur die niemand ooit op een normale manier zal kunnen gebruiken en die aangeschaft is door mensen die niet weten waar ze over praten en alleen maar door een "duwtje in de rug" ergens neergezet zijn? Zie de cv van mw. Keizer van de NHL.
Dat zou misschien een beetje schelen in de doorlooptijd van een studie.

dantochmaar | 21-03-11 | 00:10

N@tschool, de digitale werkruimte van Zadkine, hapert anders ook vaak. Leerlingen die niet kunnen inloggen, leraren die er niet mee overweg kunnen, informatie die niet op tijd wordt doorgegeven... etc. Het zal wel iets van deze tijd zijn, dat alles moderner en "beter" moet.
Vooral beter... nou laten we het maar niet over beter hebben, het schijnt dat we dit jaar te weinig lesuren krijgen met mijn opleiding, hier kwamen ze vorige week mee op de proppen. We moeten dit gaan compenseren door 4 uur p/w, extra stage te gaan lopen. Hoera! Goed gepland.
Het is trouwens niet alleen kommer en kwijl, we krijgen geregeld "les" in het open "leer" centrum, daar moeten we op internet opdrachtjes maken om onze gramatica te verbeteren. Dit d.m.v. gratis progamma`tjes zoals jufmelis.nl. Door dat multi-culti gedoe en het dramatische Nederlands van deze lieden, krijgen we nu les over "dit/dat/die/deze"... Het was voor mij jaren geleden dat ik daarover les kreeg. `t Is om te janken.
En dan heb ik nog niets gezegd over de materialen waarmee we moeten sporten... Ja ik doe een sportopleiding... Kapotte en kromgebogen hockeysticks. Skeelers, waar iets onder zit wat niet valt onder de definitie "wiel". Kapotte volleybal netten. Een gymzaal waarbij de lichtbakken naar beneden kwamen zetten (gelukkig gebeurde dit `s nachts). Noem maar op. Je kunt het zo gek niet bedenken of het gebeurd op Zadkine!

De vrek | 20-03-11 | 23:39

Ik heb een tijdje bij Ziggo gewerkt daar had je ook van die geweldige systemen. Je 's moest ochtends zo'n 15 programma's opstarten om je werk te doen (waarmee je 5 minuten mee bezig was) en dat waren ook van die onhandige programma's met minischermpjes met priegellettertjes om informatie in te bekijken (terwijl je een 20" scherm voor je neus hebt). Ook viel het systeem geregeld uit waardoor je weer moest inloggen en daarna weer die schermen openen en dat terwijl je met een klant of collega aan de lijn zit die naar informatie vraagt!

JoranVanderdood | 20-03-11 | 22:29

Is Sjefje al op staande voet ontslagen vanwege dit blog?

JoranVanderdood | 20-03-11 | 22:01

Oud nieuws, ik werk nu inmiddels als student ruim een jaar met dit systeem. Het werkt compleet niet lekker en er zitten heel veel fouten in.

Verder worden de fouten ook gewoon niet opgelost.

woeger | 20-03-11 | 21:43

Us Sjef is meester in usability en weet dus ook gewoon goed onder woorden te brengen waarom iets onmogelijk werkt. Het gebruik van het woord meester is hier ook voor de erkenning van een, en heeft niets met een crappy titel zoals docent te maken.

grote klasse Sjef!

plots_stolp | 20-03-11 | 20:17

Fix eerst je eigen href link maar eens voor je wat zegt over anderen GS.

negers zijn zwart | 20-03-11 | 18:32

Sjef is een aardige kerel, wel een beetje apart maar zeker een aanwinst voor het hbo. Verder is educator (net als bladboard etc.) om te huilen

Bonjorno | 20-03-11 | 16:16 | + -5
de opleiding cmb op nhl staat aangeschreven als een van de beste opleidingen in haar vakgebied. Heel modern en zelfstandig, een hbo waar je later dus ook wat mee kunt

N1ckname | 20-03-11 | 18:24

het systeem is ongetwijfeld kut en onhandig, maar op 1 punt slaat deze man toch wel de plank mis. Het feit dat zijn competenties zo'n rare samengestelde naam hebben en totaal onleesbaar zijn ligt absoluut niet aan de programmeurs, maar aan degene die het hele spul heeft ingericht. het enige wat een programmeur gaat gebruiken om een competentie aan een student te koppelen zijn getallen (id's). beter dat deze man nagaat wie al die competenties er op deze manier in gezet heeft.

Flat | 20-03-11 | 18:19

Waar ik als belastingbetaler (en dus financier van dit hbo) helemaal simpel van word is het feit dat er ook een ander pakket van mijn geld gemaakt is, nl OSIRIS. Kan iemand me eens uitleggen waarom in het HBO alles dubbel/driedubbel/quadrubbel moet worden uitgevonden van mijn zuurverdiende euros ?

hrts | 20-03-11 | 18:18

@koninklijke duivel | 20-03-11 | 17:58
Namedropping is allemaal goed en wel, maar iets werkt niet, terwijl er een trommel met centjes is neergeteld voor iets dat naar verwachting zou mogen werken. We praten hier niet over raketwetenschap.
Tja, en daar hechten we anno 2011 nu eenmaal nog wel waarde aan.

HY78 | 20-03-11 | 18:07

Sjef = Eindbaas
CMD = Veredelde Hobby

Educator is geschreven met wicket en JQuery. Allebei frameworks zijn crossplatform. Je moet dus wel hele slechte code tikken om dit te verneuken. Maar ja, niets is onmogelijk!

@ HTML Valid jankbekken: Sites zoals Google, Microsoft, Apple en YouTube zijn ook niet html valid. Wie hecht anno 2011 hier nog waarde aan?

koninklijke duivel | 20-03-11 | 17:58

@Bonjorno

Het is jammer dat je heel CMD over één kam scheert. Ik zie de minor 'Concepting' binnen CMD als de boosdoener daarvan. Bij andere minoren wordt er namelijk wel degelijk goed gewerkt. #kenjefeiten #grotemondopinternetwantnormaaldurfikdatniet

Bakkah | 20-03-11 | 17:20

Ik zit op die school en gebruik die sheisse nooit. Die educater werkt voor geen ballen.

Btw:

De opleiding CMD op die school is een soort van Part-time hobby studie.

Bonjorno | 20-03-11 | 16:16

Fontys (Communicatie Eindhoven) gebruikt peoplesoft, een antieke editie van exchange en nog iets van een zelfbouw project in asp (portfolio). Uiteraard totaal niet compatible met moderne browsers of mac. Dat peoplesoft is een enorm FAAL project; geen enkele student kan ermee werken. Ik ging altijd naar het secretariaat om het daar door te geven.

Inmiddels is er iets nieuws; ProGRESSWWW ... ofzoiets. Ik heb nog niet ingelogd,
maar de screenshots uit de aankondiging hebben iets weg van een CMS uit 1998. Dus, dus dat belooft wat.

Ik weet niet wat deze onzin allemaal moet kosten.... maar ik soms denk ik dat een twee à drie (interne) developers binnen één jaar beter systeem ontwikkelen op basis van een bestaand open source CMS, dan al deze asp onzin die ze bij fontys verzinnen. Sjit.. ik denk dat een standaard installatie van wordpress al bijna beter functioneert.

Brunoximus | 20-03-11 | 15:47

Wat ben je toch ook een sneu figuur Brussen. Veel meer tekst wil ik er eigenlijk niet aan vuilmaken.

Zware Majesteit | 20-03-11 | 15:44

Ik studeer zelf aan een instituut gelieerd aan de NHL. Omdat we minder dan 400 studenten hebben zijn we verdoemd tot de NHL.

En ik kan bevestigen dat Educator een ramp is. Het duurt een poos om te laden, kan alleen in IE en je cijfers opvragen is vaak ook een ramp. Buiten dit is het ook nog is eigenlijk een heel simpel programma wat alleen een paar punten voor je opslaat. Dit had natuurlijk vele malen beter gemogen, maar ja, Nederland hè.

Zeaui | 20-03-11 | 15:34

ybanx | 20-03-11 | 15:08
Dat is dan neem ik aan alleen eenmalig voor het kale pakket. Daarnaast zal er ongetwijfeld een licentieovereenkomst zijn.

dantochmaar | 20-03-11 | 15:18

Dit geweldige systeem schijnt 400K gekost te hebben...

ybanx | 20-03-11 | 15:08

Educator? Grade Extractor werkt toch ook!>
www.ge.nhl.nl

Geppie. | 20-03-11 | 15:03

Graaiende Teddybeer | 20-03-11 | 14:38
LOL
Van hun eigen site:
Eenvoud
Educator staat voor een helder en eenvoudig aanbod aan haar klanten met een optimale dienstverlening. Educator biedt een eenvoudig ingerichte organisatie, die snel en flexibel is en waar de mensen passie voor de klant hebben. Bovendien denkt Educator klant- en oplossingsgericht, waarbij naast domein (onderwijs / logistiek) deskundigen ook ICT architectecten belangrijk zijn.

Het is ook eenvoudig een spellingcontrole te gebruiken voordat je iets vrijgeeft. Maar dat hoort zeker niet in de architectectuurtuur.

dantochmaar | 20-03-11 | 14:58

-weggejorist-

Lijkt me logisch... | 20-03-11 | 14:41

@reageerbuis | 20-03-11 | 14:33
Hij wil niet.
Of hij kan het niet, dat kan ook nog.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:39

djkras | 20-03-11 | 14:24
Dan is het dus nog erger!
Je zegt dus dat ze onafhankelijk zijn. Dan zijn het daar dus prutsers die hun niet gebruikersvriendelijke software niet draaiend kunnen krijgen op een door de klant gekozen platform? Wat bedoel je nou eigenlijk?

dantochmaar | 20-03-11 | 14:39

Educator blijkt onderdeel van de Vanenburg groep. De doorstart van de firma Baan (voor wie dat nog iets zegt). Van de website van Educator:

Educator is een dynamisch softwarebedrijf, die zijn oplossingen en diensten levert aan het onderwijs en bedrijfsleven. Kwaliteit en visie zijn de pijlers van het succes van Educator. Op dit moment ondersteunt de Educator meer dan 100.000 gebruikers (deelnemers / studenten).

Deze principes stellen ons in staat om hoogwaardige softwareproducten te ontwikkelen, te verkopen en te ondersteunen. De kern van de Educator vernieuwing richt zich op het ondersteunen van 'massa maatwerk' (mass customization) ontwikkelingen in de publieke sector door moderne informatie technologie .

Educator is onderdeel van de Vanenburg Group en is gevestigd in Putten en Coimbatore (India).


Kernwaarden: eenvoud, creativiteit en vertrouwen

Graaiende Teddybeer | 20-03-11 | 14:38

@Korreltje Zout | 20-03-11 | 14:27
LOL
Ik denk dat je daar ondertussen al wel 10 Deltaplannen voor nodig zult hebben.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:38

@reageerbuis nee

Spali | 20-03-11 | 14:37

@Spali | 20-03-11 | 14:31
schrijf dan zelf eens iets beters voor ons.

reageerbuis | 20-03-11 | 14:33

@che_cuevera ik noemde ook de app.

Spali | 20-03-11 | 14:31

Als je niet kunt autorijden is iedere auto slecht.

reageerbuis | 20-03-11 | 14:31

@Spali | 20-03-11 | 14:24
Moet je dat er wel ff bijzetten.
ik dacht dat het over een gewone comp of laptop ging.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:27

Ik denk dat er een Deltaplan nodig om het onderwijs te redden. Nederland Kennisland verzuipt.

Korreltje Zout | 20-03-11 | 14:27

@Stoppenkast | 20-03-11 | 14:23
Doe ik dan maar.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:26

@che_cuevera denk het niet: ik heb het over de GS iphone app. Daar doen vaak plaatjes het niet, links doen het niet etc. Gewone website op iphone bekijken werkt wel perfect.

Spali | 20-03-11 | 14:24

GeenStijl, bashen is leuk, zeker als het misstanden betreft, maar get your facts straight. Educator heeft NIETS met Microsoft van doen (of met Apple, for that matter). Goede link graag even plaatsen: www.educator.eu/

djkras | 20-03-11 | 14:24

* plop en out *

veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:24

@Che_cuevara | 20-03-11 | 14:21

Aangezien dit de eerste maal was, denk ik dat je je arm weer naar beneden kunt doen.

Stoppenkast | 20-03-11 | 14:23

@Stoppenkast | 20-03-11 | 14:20
Hangt van de frequentie af dat je zo iets plempt denk ik.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:21

Platform-afhankelijke software, die voor het publiek bestemd is vanwege de overheid, semi-overheid enz., zou sowieso verboden moeten worden. Dan filter je al vrij veel shit weg.

JanRap | 20-03-11 | 14:20

@Che_cuevara | 20-03-11 | 14:16
Neuh, hoogstens een wegjoris.

Stoppenkast | 20-03-11 | 14:20

@Che_cuevara | 20-03-11 | 14:16
* mee zwaait *

veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:18

@Spali | 20-03-11 | 14:15
Vreemd, hier werkt alles echt perfect en snel.
Zou het ook niet aan jouw systeem kunnen liggen?

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:16

Magister, ook zo'n cijferprogramma voor scholen zuigt ook best wel de neten op Mac, en heeft ook nog eens een paar bugjes... lijkt me ook niet voor niets logisch wanneer het is gemaakt met Silverlight (Microsoft).

Roye7777777 | 20-03-11 | 14:16

@Stoppenkast | 20-03-11 | 14:13
Zwaaien doet.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:16

Doet me denken aan de Geenstijl app. Die is ook zo brak.

Spali | 20-03-11 | 14:15

O kijk, het is weer zo'n saai overdreven hbo-bash topic van unifanboy Bart Brussel.

Stoppenkast | 20-03-11 | 14:13

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:09
Niet iedereen kan dat.
Er zijn mensen die een tuinhuisje gebruiken waar het voor bedoeld is....

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:12

@Che_cuevara | 20-03-11 | 14:07
mmm, gebruik hier het tuinhuisje voor andere zaken ;-)

veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:09

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:07
Ik dacht dat ze het tuinhuisje in gebruik hadden.

Che_cuevara | 20-03-11 | 14:07

@number one | 20-03-11 | 13:56
Had ik ook al gezien, maar misschien zitten ze wel in de kelder of delen het pand met anderen?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 14:07

Lijkt verdacht veel op een MS Sharepoint portalletje, iets waar ze de hele overheid mee volstoppen ondanks het Open Source beleid dat ooit door ene jr. minister Van Boxtel werd ingezet, want: goedkoper, beter enzo. Door de rigide eisen is Sharepoint niet/nauwelijks buiten een windowsbakkie te gebruiken, dus ook ambtelijke thuiswerkers met dissidente besturingssystemen of browsers vallen buiten de boot waardoor ook het thuiswerkbeleid, terugdringing forensenverkeer en nog zo wat beleidsspeerpunten van onze teergeliefde overheid sneuvelen. En dan hebben we het nog niet gehad over de ultracmplexe, superdure user license constructie van Microsoft voor dit programmaatje. Maar dat terzijde.
Toevallig nog een volksvertegnwoordiger die hier een vraag over gaat stellen?

Suske | 20-03-11 | 14:06

Educator suckt., oke dat is waar.
Maar welke opleiding gebruikt dit programma niet?
Ik heb zelf ook op Windes(FAAL)heim gezeten, en daar was het precies hetzelfde verhaal.

Niets nieuws onder de zon dus.

Thomasstu | 20-03-11 | 14:05

0nt0pic | 20-03-11 | 13:48
Het kan inderdaad beter, helemaal mee eens.
Het probleem is alleen vaak dat de specs er wel zijn maar opgesteld zijn door mensen die geen "functionele" kennis hebben. Bovendien is er soms al op "hoog" niveau gekozen voor bepaalde software op basis van het verkooppraatje (en misschien wel andere redenen). Het gebruik komt pas later aan de orde. En dan ligt het dus zogenaamd aan de gebruikers als het in de praktijk niet werkt.

dantochmaar | 20-03-11 | 13:58

Waarom verbazen me dit soort berichten niet meer?

neemjemoederindemali | 20-03-11 | 13:54

Marcinko | 20-03-11 | 13:27
Bij Saxion is het ook ruk..
Met bijvoorbeeld Chrome kan je het programma half gebruiken, wel cijferlijsten downloaden en openen, maar berichten bekijken kan dan weer niet.
Ook veel stress onder leerlingen die gewoon foutieve beoordelingen krijgen, die niet 'kunnen'worden hersteld..

(t/f)ukker | 20-03-11 | 13:51

die man heeft gewoon volkomen gelijk.
En die school zouden ze moeten sluiten.
www.noiv.nl daar zouden ze mee bezig moeten zijn, ook intern.

Het is onbegrijpelijk dat er nog dergelijke prutssoftware op de markt komt.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld te voorkomen:
- stel functionele specs op
- vraag een trial en test op usability VOOR dat je een duur contract tekent
- werkt het niet, mieter dan het gehele pakket eruit en kies iets wat wel werkt

0nt0pic | 20-03-11 | 13:48

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:30
Dat is toch het NL onderwijs "pur sang"

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:32

@Boyo | 20-03-11 | 13:24
Kans is groot dat, als je het maar goed "vepakt", ze het nog gaan gebruiken ook. ;)

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:31

@Marcinko | 20-03-11 | 13:27
Een beerput die miljoenen kost, iemand zijn zakken mee vult en niet besteed wordt aan onderwijs.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:30

@Meneer Meeuw | 20-03-11 | 13:12
Dus NHL is wel degelijk een zondags school.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:30

De goede link naar de site van Educator..

De goede link is idd.. www.educator.eu/

Het is inderdaad afschuwelijk ruk.. Ik ben benieuwd hoe het gaat bij Saxion / Hanze.

Sowieso is het een interessant wereldje.. Bij de Uni Leiden klagen ze steen en been over dat SANS.. In Nijmegen zijn ze uit dat sans traject gestapt. Het is echt een beerput.

Marcinko | 20-03-11 | 13:27

Ik heb een update gemaakt voor Educator waarmee alle problemen worden oplost. Het heet w32trojan.exe ik zal het even aan die HBO Sjef mailen.

Boyo | 20-03-11 | 13:24

Blackboard zuigt, ephorus zuigt, progresss zuigt, bijna alles is verdoemd klote.

Tommato | 20-03-11 | 13:20

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:13
Firebug gebruik ik ook maar is iets anders.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:19

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:13
Dat dan weer wel.
Maar bedrijven die nog met postduiven werken, die lopen pas echt achter.
Ik weet niet hoeveel daar nog van zijn, maar ik zie toch regelmatig postduiven over vliegen.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:18

Blackboard is ook pauper..

Morkovich | 20-03-11 | 13:17

Ik dacht dat Blackboard veel beter is. Wordt o.m. op de TU Delft gebruikt.

rara | 20-03-11 | 13:15

@Plompzak | 20-03-11 | 13:04
Precies.
Begrijp dan ook niet dat een HBS deze software zomaar accepteert.
Ik moet er bij een klant in ieder geval niet mee aankomen. Dan kan ik wel inpakken.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:14

@Che_cuevara | 20-03-11 | 13:11
Nee, maar lopen hopeloos achter ...

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:13

Lees zoveel over problemen op de hogescholen, dat ik me afvraag of er daar nog wel tijd is voor zoiets banaals als onderwijs.

Heiner | 20-03-11 | 13:13

@Che_cuevara | 20-03-11 | 13:09
VC gebruikt hier (ook) Firebug.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:13

Ik zit hier op school. Educator is inderdaad allemachtig ruk.

Meneer Meeuw | 20-03-11 | 13:12

Een goede verkoper (sorry, account manager) kan een drol verkopen en ervoor zorgen dat de koper er nog trots op is ook. Klaarblijkelijk hebben die gasten van Educator hele goede verkopers (sorry: account managers) in dienst.

MrMoustache | 20-03-11 | 13:12

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:06
Weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat er veel bedrijven nieuwe applicaties installeren, en in snel tempo.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:12

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:08
"Hoeveel bedrijven gebruiken zelfs nu nog een fax?"

En werkt die met IE6?

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:11

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:01
Daar had ik de validator niet voor nodig.
Heb de developer toolbar geïnstalleerd.
Kun je nog veel meer mee dan alleen validatie testen.
Trouwens, wie maakt er nog website's in XHTML 1.0 transitional.
We zitten al op html5

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:09

Iedere (systeem)ontwerpert zou de boeken van Donald Norman eerst letterlijk uit z'n hoofd moeten kunnen citeren alvorens men gemeenschapsgeld spendeert aan ontwerperts die belangrijke / dure systemen denken te kunnen ontwerpen.

JanRap | 20-03-11 | 13:09

@Che_cuevara | 20-03-11 | 13:04
Hoeveel bedrijven gebruiken zelfs nu nog een fax?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:08

@Che_cuevara | 20-03-11 | 13:04
Hoeveel bedrijven werken niet met Legacy systemene van jaren terug?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:06

Zit zelf op de NHL en educator is om te janken. Momenteel wordt er gewoon gewerkt aan een nieuw systeem dus ach, geduld. Maar het is inderdaad een drama. Kreeg een negatief bindend studie advies thuis terwijl ik de P al had.

tagliatelle | 20-03-11 | 13:05

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:53
Als je nu nog met applicaties werkt die specifiek voor IE6 (Welke?) zijn geschreven dan heb je wel erge "out-dated" applicaties.
Zelfs Microsoft ondersteund IE6 niet meer

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:04

Haha fantastisch! Ben sowieso groot fan van de immer voortdurende strijd tegen het gedrocht wat HBO mag heten. Heel benieuwd hoe de aanbestedingsprocedure van dit toppakket eruit heeft gezien. Als hardwerkende programmeur in het MKB moet je in ieder geval niet aankomen met software die alleen maar werkt op twee stokoude browsers.

Plompzak | 20-03-11 | 13:04

@Che_cuevara | 20-03-11 | 13:01
accoord, klinkt ook wat genuanceerder, dat dan weer wel ;-)

veuve-clicquot | 20-03-11 | 13:01

Saxion hogescholen Enschede gebruikt dit systeem ook ( bison.saxion.nl/ )

lowietjuhh | 20-03-11 | 13:01

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:47
Dat zie je verkeerd.
De PvdA heeft ons onderwijs "gepest" en doet dat nog.

Che_cuevara | 20-03-11 | 13:01

@Hairdiapercameltoe | 20-03-11 | 12:56
EC's/competenties? ... begrijpend schrijven is ook een competentie die je kan leren

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:59

Behoord tot de beste website's?
Nr 3 va 41 hogescholen.
Wil ik die anderen wel eens zien.
Zelfs de CSS is niet foutloos en de HTML ook al niet.

Che_cuevara | 20-03-11 | 12:57

@Hairdiapercameltoe | 20-03-11 | 12:37
En nu met ondertitels?
veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:38 | + 0 -

Competentie
Competenties zijn ontwikkelbare vermogens van mensen om in voorkomende situaties op adequate, doelbewuste en gemotiveerde wijze proces- en resultaatgericht te handelen, dat wil zeggen passende procedures te kiezen en toe te passen om de juiste resultaten te bereiken

EC: nl.wikipedia.org/wiki/Studiepunt

Nog meer woorden die niet in je vocabulaire voorkomen?

Hairdiapercameltoe | 20-03-11 | 12:56

heb eauk koppijnen van die GoldStrike. Sjit. men! Nooit meer dat lobbige goudgeplaatte drankje. Heb veel van die maanromantics gemist.

Centauri | 20-03-11 | 12:56

Windesheim te Zwolle gebruikt dit faal-programma ook. Daarbij weigeren ze er ook maar iets aan te doen hoeveel klaagmails je ook stuurt over de one browser policy. Als je Educator opent met een andere programma dan IE dan krijg je dus dit (twitpic.com/3twa66/full), verschrikkelijk. Ik heb dus onterecht een negatief BSA gehad door dit kloteprogramma, er kon nog niet eens excuses vanaf.

Jan en Alleman | 20-03-11 | 12:55

Hmmmm.... Zon-Maandag!
kromme zinnen zijn ook inn.

Centauri | 20-03-11 | 12:54

Och hier op de hogeschool is de ICT ook een bende.
Het werkt vaker niet dan wel, en vooral alleen met internet explorer.

_Hans_ | 20-03-11 | 12:54

@R.B.Scott | 20-03-11 | 12:49
leeft Joran dan nog?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:53

@kapotte_stofzuiger | 20-03-11 | 12:48
Binnen bedrijven zijn de meeste web applicaties lang geleden specifiek voor IE6 gemaakt omdat het als standaard op de PC stond.
Probleem is dat IE6 zich niet aan de standaarden hield. Met nieuwe browsers werken de oude applicaties dus niet meer.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:53

@Centauri | 20-03-11 | 12:32
mezelf.

ik rol wel regelmatig door de boter. En heb hiervaan dagelijks heel van op m'n hoofd. Dat dan weer wel.

Centauri | 20-03-11 | 12:53

Al te veel hoeft ons dit niet te verwonderen van een bedrijf dat zijn eigen homepage begint met de woorden: "Educator is een dynamisch en innovatief softwarebedrijf, DIE zijn oplossingen en diensten levert aan het onderwijs en bedrijfsleven" ...

Behaard smaalkopje | 20-03-11 | 12:52

@Centauri | 20-03-11 | 12:32
Hier gewoon via internet en een printer ;-)

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:34
U is een magiër.

Centauri | 20-03-11 | 12:51

@R.B.Scott | 20-03-11 | 12:49
Ah gossie, uw veterstrik... HBO-diploma wordt met de minuut minder waard.

kapotte_stofzuiger | 20-03-11 | 12:50

Bla-die-bla-die-blaaa... gaaap
Housop en doe eens iets om te lachen...
Joran-topic ofzeau.

R.B.Scott | 20-03-11 | 12:49

@kees2 | 20-03-11 | 12:45
In het bedrijfsleven is IE 6 heel populair, maar werkt het tenminste ook. Als het niet functioneert, is het bedrijf immers binnen de korste keren failliet.

kapotte_stofzuiger | 20-03-11 | 12:48

@kapotte_stofzuiger | 20-03-11 | 12:42
Hulde aan de PvdA die de afgelopen jaren ons onderwijs heeft verpest ...

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:47

Ik volg een opleiding op de NHL en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat Educator inderdaad gigantisch ruk is. Voor dit gedrocht werd ingevoerd maakten we gebruik van Grade Extractor, een systeem dat altijd en overal werkte en bovendien ook snel is. Bij Educator moet je bij elke handeling die je verricht gigantisch lang wachten voordat je weer verder kan. En inderdaad, als je gebruik maakt van Firefox of de nieuwste Internet Explorer kun je dit kudt systeem niet gebruiken. Ik snap ook niet waarom besloten is Educator in te voeren. If it ain't broken, don't fix it!

Tomatenketchup | 20-03-11 | 12:47

In het bedrijfsleven krijg je gewoon een pc met een programma en daar moet je het mee doen en daar doe je het mee,maar owee in het onderwijs,iedere docent (zegt van zich zelf dat hij verstand heeft van computers)weet een veel beter systeem, kan met het gekozen systeem niet werken bla bla bla ,iedere docent wil een zelf gekozen systeem met een zelf gekozen operating system,met een zelf gekozen pc,toetsenboard,muis en scherm, en zelf gekozen software,en gaat vervolgens lopen roepen dat hij in het bedrijfsleven meer kan verdienen,ja ja, next.

kees2 | 20-03-11 | 12:45

[quote]Mijn vak is Interaction Design, en mijn speciale interesse binnen dat vakgebied gaat uit naar Usability (gebruiksvriendelijkheid) en Experience Design (hoe is het om een bepaald product te gebruiken).
Educator schoffeert mijn vakgebied.[/quote]

Tja, ik snap mensen voor wie je denkt je vak te moeten vertalen inderdaad ook moeite hebben met het gebruik van een matig computerprogramma.

Ouwe Doos | 20-03-11 | 12:41

HBO zondagsschool.

reageerbuis | 20-03-11 | 12:39

@Hairdiapercameltoe | 20-03-11 | 12:37
En nu met ondertitels?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:38

Sjefke is anders wel een baas! Maar nee dramatisch systeem dat Educator, als je Mac gebruikt is er gewoon geen mogelijkheid om je EC's/competenties in te zien.
Drama!!

Hairdiapercameltoe | 20-03-11 | 12:37

Oke, ze hebben dus een faalsysteem. Anders nog iets?

Baard-aap | 20-03-11 | 12:37

@Centauri | 20-03-11 | 12:32
Hier gewoon via internet en een printer ;-)

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:34

Paupers.

Morkovich | 20-03-11 | 12:34

"Magister" voor de middelbare school is ook prut. Traag, onlogisch maar wel lekker veel eye-candy voor de kids.

MartFart | 20-03-11 | 12:34

Dubbele facepalm ...
Zeker en vast Bob de Website Bouwert die geen geld heeft voor een nieuwe PC en zeker niet voor een Mac.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:34

ik heb m'n MBA eauk bij een pakje boter meegekregen.

Centauri | 20-03-11 | 12:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken