Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Interviews verzinnen met de VPRO

vproliegerds.pngJa en? De waarheid bestaat niet. De waarheid van een Wim T. Schippers is bijvoorbeeld heel anders dan de waarheid van een Irene Moors. Wim maakt Pindakaasvloeren, Irene slikt sperma. Is dat dan de waarheid? Neen. Want de waarheid is wat u er bij denkt. En als u denkt 'Is dit wel waar?' dan hebt u het dus niet begrepen. Want de vraag of iets waarheid is doet er niet toe. Zoals men ook niet vraagt of poep bruin is. Wiens poep? Die van Kees Prins? Ja, die is bruin. De kleine geesten onder ons zullen vast tevreden zijn met het antwoord op deze enorm relevante kwestie. Maar de VPRO niet. Want de VPRO weet: er bestaat geen waarheid. Vandaar ook dat de interviews die de VPRO Gids (vierkant, niet door te komen) onlangs afdrukte compleet uit de duim van de auteur gezogen zijn. Nah und? Mag dat niet? Anton Dautzenberg schrijft dingen, moet hij daarom per se met Lemmy Kilmister (Motorhead) spreken om hem te interviewen??? Denk toch eens buiten de kaders mensen! Dautzenberg wilde slechts 'de werkelijkheid als thema onderzoeken door deze te duiden, te manipuleren, te transponeren, te vermenigvuldigen of te negeren'. Maar goed. Voor iedereen die het niet snapt drukt hoofdredacteur Hugo Blom deze week toch maar een rectificatie van de fake-interviews af. Anders kun je het blijven uiteggen.

Reaguursels

Inloggen

Waarom heeft iedereen het nu opeens over Duiden ???
Opeens was dat woord er, en op tv hoor je het meer en meer, en nu ook hier.
Wat een dom woord dat duiden.

ikkrijgjewel | 19-03-11 | 17:14

Jeeee, ik wordt oud.
Vroeger stond op deze overtreding subiet de journalistieke doodstraf.

hotmint | 19-03-11 | 11:36

Het was een heel leuk interview, ik heb het gelezen. Inderdaad een beetje geneuzel over details of het nu wel of niet echt was.

effen | 18-03-11 | 21:24

basweetutwel | 18-03-11 | 19:25
Met 'de werkelijkheid' kun je zo veel. Hij vergeet alvast te ontkennen, te creëren, om te draaien, binnenstebuiten te keren, te delen, te spiegelen, te decoderen, te deconstrueren, te bouwen, te vouwen, te bakken, te braden, te stoven, te fokken, te kweken, te kruisen, te schoppen, te slaan, te...
Het is best vermakelijk, maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over, het is zijn spelletje, niet met de werkelijkheid maar met zijn publiek, hij vindt het leuk om iedereen te verneuken, te bedonderen, beet te nemen, uit te dagen, kwaad te krijgen. Hebben wel meer schrijvers last van.
Als het spelletje virtuoos gespeeld wordt, dan is het best onderhoudend, als het slecht gespeeld wordt is het stomvervelend. Maar het gaat nergens over.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 20:06

Nieuws is maakbaar, dat weten jullie hier op GS als geen ander en of het dan ook daadwerkelijk waar is, is niet altijd relevant.

Hastur | 18-03-11 | 19:43

'de werkelijkheid als thema onderzoeken door deze te duiden, te manipuleren, te transponeren, te vermenigvuldigen of te negeren'.

Dat is dus een creatief of hip antwoord op een verzonnen interview?

Ik begrijp die VPRO niet meer...

basweetutwel | 18-03-11 | 19:25

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 18:30
En dat,
is een waarheid als een koe!

ZDEV | 18-03-11 | 19:22

uit*L*eggen !

Leer toch eens spellen.

Peter_K | 18-03-11 | 19:03

Maar hij heeft dus niet echt Lemmy geïnterviewd? Dan heb ik genoeg in dit topic gelezen.
Jammer, mocht hij Lemmy echt hebben geïnterviewd had deze man meteen hoog in het vaandel bij mij gestaan.

kleine pier | 18-03-11 | 19:03

ZDEV | 18-03-11 | 18:22
Zeg dat wel! Het gaat allemaal helemaal nergens over en het maakt ook allemaal helemaal niks uit, het komt ook allemaal helemaal nergens vandaan en het gaat ook allemaal nergens naartoe, en we moeten allemaal helemaal niks en we hoeven ook allemaal helemaal niks.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 18:30

@mezelf;

het interview

bestwelengzo | 18-03-11 | 18:30

Wat jammer, heb genoten van die interview, echt, tranen in mijn ogen van het lachen. Journalist moet een boek gaan schrijven op die manier.

bestwelengzo | 18-03-11 | 18:29

Korreltje Zout | 18-03-11 | 17:03
Voor wat ik probeer uit te leggen, zijn geen woorden...
;)

ZDEV | 18-03-11 | 18:24

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:54
werkelijk moeten bestaan is zo overrated!

ZDEV | 18-03-11 | 18:22

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 17:59
nihilisme samenvatten in 5 woorden, kom op u kan beter!

borga locusta | 18-03-11 | 18:12

Vrijzinnig Protestands; had iemand iets anders verwacht?

Kapitein-Ter-Zee | 18-03-11 | 18:06

borga locusta | 18-03-11 | 17:13
Er valt niks te kiezen.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 17:59

de hele pers is niet te vertrouwen. Fake verhalen in de bijlage VROUW bij de Telegraaf. de Libelle zit vol met gefantaseerde verhalen. Al die jongens en meisjes van de school voor journalistiek moeten aan de bak en verzinnen zich te pletter. Als je TV kijkt - daar worden ook allerlei situaties gefaked= opzetjes van de journalist om in de krant of journaal te komen. kijk naar de rebellen in Libya= anderhalve paardenkop met oude autos en wapens worden gefilmd/geschoten of er een massa op de been is zoals in Tunesia of Egypte.Niemand schijnt er over te vallen maar het motto is nog steeds DE LEUGEN REGEERT

frenchy | 18-03-11 | 17:38

Eens kijken hoe ze daar bij de Vpro mijn opzegging zullen duiden en transponeren

Tobi | 18-03-11 | 17:38

hoogste tijd om mijn abbo nu eens echt op te zeggen

Domtoren | 18-03-11 | 17:20

veuve-clicquot, newbie en nu al rete-irritant vanwege haar eindloze off-topic geneuzel. Ga toch twitteren, mens.

Korreltje Zout | 18-03-11 | 17:14

“De idee van de eeuwige terugkeer der dingen is raadselachtig en Nietzsche heeft er andere filosofen mee in verlegenheid gebracht: te denken dat alles zich eens zou herhalen zoals we al eens hebben beleefd, en dat ook die herhaling eindeloos zou doorgaan! [...]
Zou elke seconde van ons leven zich oneindig herhalen, dan zijn we vastgenageld aan de eeuwigheid zoals Jezus Christus aan het kruis. Dat is een verschrikkelijk vooruitzicht. In de wereld van de eeuwige terugkeer rust op elke handeling het gewicht van een ondraaglijke verantwoordelijkheid. Daarom noemde Nietzsche het idee van de eeuwige terugkeer de zwaarste last (das schwerste Gewicht).
Als de eeuwige terugkeer de zwaarste last is, kan ons leven tegen die achtergrond uitkomen in al zijn schitterende lichtheid.
Maar is de zwaarte werkelijk verschikkelijk en lichtheid schitterend?
De zwaarste last breekt ons, laat ons struikelen, drukt ons tegen de grond. Maar in de liefdespoezie aller tijden verlangt de vrouw ernaar de zware last van het mannenlichaam op het hare te voelen. De zwaarste last is derhalve ook het beeld van de meest intense levensvervulling. Hoe zwaarder de last, des te dichter bij de grond, des te werkelijker en echter is ons leven.
De absolute afwezigheid van een last daarentegen veroorzaakt dat de mens lichter wordt dan lucht, omhoog vliegt, boven de aarde en het aardse bestaan zweeft, slechts voor de helft werkelijk wordt en zijn bewegingen even vrij als zinloos zijn.
Wat moeten we dan kiezen? Zwaarte of lichtheid?”

borga locusta | 18-03-11 | 17:13

...“Een mens kan nooit weten wat hij wil, omdat hij maar een leven heeft dat hij niet aan zijn voorgaande levens kan toetsen, noch in zijn volgende levens kan herstellen.
Is het beter samen met Tereza te zijn of alleen te blijven?
Er bestaat geen mogelijkheid om na te gaan welke beslissing beter is, want er is geen vergelijking. Wij maken alles zomaar voor het eerst en onvoorbereid mee, net als een acteur die voor de vuist een stuk speelt. Maar wat kan het leven waard zijn, als de eerste repetitie voor het leven al het leven zelf is? Het leven lijkt daarom altijd op een schets. Hoewel het woord ‘schets’ evenmin juist is, want een schets is altijd een ontwerp voor iets, de voorbereiding voor een schilderij, terwijl de schets van ons leven een schets is voor niets, het ontwerp zonder een schilderij.
Einmal ist keinmal, herhaalt Tomas het Duitse gezegde. Wat maar een maal gebeurt, hoeft net zo goed helemaal niet te gebeuren. Als we maar een leven mogen leven, hoeven we net zo goed helemaal niet te leven.”

borga locusta | 18-03-11 | 17:13

He bah... amateurfilosofen, bijna net zo afgrijselijk als pubers die frans proberen te spreken.

borga locusta | 18-03-11 | 17:09

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 17:00
Ik meende vandaag iets over jou in een rokje te hebben gelezen...

Die rare Zwitsals ook altijd, geen peil op de trekken!

An die ARBEIT | 18-03-11 | 17:04

@ ZDEV | 18-03-11 | 16:41
Diep, op een VWO-filosofie scholier manier. Of bent u echt een fan van Wittgenstein?

Korreltje Zout | 18-03-11 | 17:03

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:57
kijk dat is duidelijke taal :-)

veuve-clicquot | 18-03-11 | 17:01

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:55
No way ... ik speel liever Rene

veuve-clicquot | 18-03-11 | 17:00

@eerstneukendanpraten | 18-03-11 | 16:50
NEIN! :)

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:57

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:50
Als jij nou Helga speelt, speel ik wel Herr Flick :)

Klap!

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:55

ZDEV | 18-03-11 | 16:41
U denkt dat het uw waarheid is, maar u bestaat helemaal niet!

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:54

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:48
Schwitzals, ein schrecklicher Plage!

borga locusta | 18-03-11 | 16:51

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:38

Ook niet bij de welbekende 69?

eerstneukendanpraten | 18-03-11 | 16:50

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:42
Helga of Herr Flick ?

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:50

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:40
Ahhhhh nu valt het kwartje "veuve" ... jij bent het de weduwe Artois!

borga locusta | 18-03-11 | 16:48

@borga locusta | 18-03-11 | 16:46
Ja genau, und den Schwitzals... Verdammt....

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:48

Helga hol mir mal den Wagen! Ich muß
weg sein von hier, und schnell. Es gibt hier nur jugendliche Großsprecher und Schwätzer

borga locusta | 18-03-11 | 16:46

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:34
U bent een lustige Witwe begrijp ik.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:45

Nix nieuws. VPRO-pseudojournaliseert wel vaker. In 2006 nog: ''De VPRO Gids stopt met het plaatsen van artikelen van freelance-journalist Paul Hegeman. Dit omdat de hoofdredacteur van het omroepblad, Hans van Dalfsen, vermoedt dat de freelancer een verhaal met popkluizenaar Scott Walker heeft verzonnen....

Toen het artikel ruim een maand geleden in het blad stond, werd de VPRO Gids gebeld door een bevriende popjournalist. Van Dalfsen: ‘Die journalist vertelde me dat hij zelf hemel en aarde bewogen had om Walker te kunnen interviewen, maar dat het hem niet was gelukt. Hij is namelijk heel moeilijk te benaderen. In een opwelling zei hij: ik geloof gewoon niet dat hij er wel is geweest. Daar zijn we mee verder gegaan.’

Monique7089 | 18-03-11 | 16:45


@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:40
You stupid woman!

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:42

Er is geen waarheid. Bijvoorbeeld, de hemel is niet blauw.

Misschien zie jij wel een rode hemel en een ander weer een groene maar de consensus is dat we dit blauw noemen.

In Duitsland is de hemel bovendien "blau", en in de UK bestaat de hemel niet eens want daar heet zoiets "sky".

Alles is perceptie. En dat is MIJN waarheid.

ZDEV | 18-03-11 | 16:41

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:38
/René Artois stem opzet
oh Yvette
oh Mimi

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:40

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:35
Oh jawel.

Sliptong | 18-03-11 | 16:40

@Eurotokkie | 18-03-11 | 16:22
Nou, dat zegt u nou wel, maar een scribentschap bij de kappersbladen is heus waar jarenlang één van mijn grootste verlangens geweest. Want het vergt toch best wel schrijverTsvakmanschap om over niets toch honderden leeswoorden op zo'n boeiende wijze aaneen te rijgen opdat uw verhaal tot en met de laatste punt in één adem uitgelezen wordt... Maar toen het vanwege het aanstaande ex-huwelijk van WimLex en Emily B. binnen de serieuze journalistiek volkomen acceptabel werd om de kapperspers als toonaangevende nieuwsbron te quoten, heb ik me vanwege dat verlangen onder behandeling laten stellen van de bekende Dordtsche GZ-instelling De Hoop. En daar zit ik nu nog, ruim vijf en twintig jaar later...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:39

@Tommato | 18-03-11 | 16:33
Als ik neuq is daar geen woord Frans bij.

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:38

@ojédiaré | 18-03-11 | 16:32
Lullige opmerkingen is my middle name. Pour cela, je tire mon existence.
Vrijzinnig vind ik het niet zo.

Sliptong | 18-03-11 | 16:37

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:29
Als je al die "omelette du fromage" allemaal moet opeten is je zak vol en je cholesterol sky-high ...

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:37

Sliptong | 18-03-11 | 16:34
Triootje?

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:36

Lemmy says: "Iron horse, keep flying"

eerstneukendanpraten | 18-03-11 | 16:35

@Sliptong | 18-03-11 | 16:34
VC wil het niet weten ;-)

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:35

@rara | 18-03-11 | 16:30
LOL. Doe hem de groeten en mensen met Korsakov hebben wel iets anders nodig. Ik zou even langs de lokale crackdealer rijden.

Sliptong | 18-03-11 | 16:35

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:29
Ik voel een band.

Sliptong | 18-03-11 | 16:34

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:29
Inderdaad iets met "voulez vous coucher ..." iest wat #eerstneukenendanpraten niet kent ;-)

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:34

@ojédiaré | 18-03-11 | 16:32
time changed.. dat is

ojédiaré | 18-03-11 | 16:33

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:27
Le "taal" de Amour *godver, is het franse woord voor taal kwijt"

Tommato | 18-03-11 | 16:33

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:27
Ik ben dan ook blij dat ik geen Frans spreek.

rara | 18-03-11 | 16:32

@Sliptong | 18-03-11 | 16:25
VPRO gids? Nee nooit gedaan. (beetje lullige opmerking btw)
Hoewel de vpro vroeger erg leuke programma's had. Gedurfd en grensverleggende hoernalistiek. Met blote tepels en harige oksels; voor toen vaak voldoende om een sok mee onder de lakens te nemen. Times changed, de vpro niet.

ojédiaré | 18-03-11 | 16:32

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:31
Stimmmt

borga locusta | 18-03-11 | 16:32

Oh dus een beetje zoals jullie eigen Brusselmans doet, die zogenaamde stukjes citeert, compleet met dubbele punt aanhalingstekens openen, cursieve tekst aanhalingstekens sluiten en als je dan de oorspronkelijke tekst leest dan blijkt het Brusselmans eigen draai te zijn, uit den dicken duym.

7anPau1 | 18-03-11 | 16:32

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:27
Nee, Duits is lekker ;-)

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:32

Ic habe noch einer Bratwurst und auch Bier für jeder! Kommt jeder doch nach meinem Biergarten.

Tommato | 18-03-11 | 16:31

Frans, ik zou het meer een manipulatie van taal noemen, een transponering van gebrekkig zelfvertrouwen en de vermenigvuldiging van gebakken lucht.

borga locusta | 18-03-11 | 16:31

@borga locusta | 18-03-11 | 16:26
borga locusta klinkt anders ook niet echt Nederlands, dat dan weer wel.

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:31

@Sliptong | 18-03-11 | 16:24
Nous avons prepare pour le boissons vendredi après-midi.

Maar serieus: ik heb zodirect een echte borrel. Afscheid van een collega die dankzij dhr Korsakov met vervroegd pensioen mag. Dat wordt dus een drankfestijn.

rara | 18-03-11 | 16:30

@Tommato | 18-03-11 | 15:41
Bij powned is ieder woord door de persoon zelf naar buiten gebracht. De regie doet soms wel eens wat aan de volgorde, maar meer niet. Diederik Samsomp is dus wel degelijk VOOR kernenergie of hij dit nu leuk vindt of niet.

ojédiaré | 18-03-11 | 16:29

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:24
soixante-neuf?

Sliptong | 18-03-11 | 16:29

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:24
Soixante-neuf?

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:29

Wat is Frans toch een verschrikkelijke taal.

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:27

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:23
Mais bien sûr. Mes pensées sont toujours avec Blondie.

Sliptong | 18-03-11 | 16:27

vrijwillig frans spreken, ja dan ben je een hele grote meneer hoor.... pffff

borga locusta | 18-03-11 | 16:26

@defensiewatcher | 18-03-11 | 15:40
Moet u niet op de kade staan om de Hr Ms Amsterdam binnen te wuiven?

ojédiaré | 18-03-11 | 16:26

@Tommato | 18-03-11 | 16:21
La bière et les femmes excitées s'il vous plaît. Monsieur Tommato.

Sliptong | 18-03-11 | 16:26

Is niets nieuws onder de zon... Parool doet het ook al een tijdje (zogenaamde dagboek/week interviews).

zienicus | 18-03-11 | 16:25

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:20
Hier opt NationaallandschapsEiland is het inmiddels met dat telen op steenglaswolvollegrondhydromulticultuur minstens vier keer per jaar komkommertijd. Overtuig uzelf tijdens de aankomende Kom In De Kas, eerste weekend van april. Als de BoerenOorlog II met de Rabobank dan tenminste eindelijk 'ns een keer afgelopen is. Want aan de mooiste dag vant jaar, doen ze hier dan alweer een jaar of vijf niet meer mee. Geen idee wrom niet, trouwens...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:25

@ojédiaré | 18-03-11 | 16:18
Ojé, een VPRO-gids lezer.

Sliptong | 18-03-11 | 16:25

@rara et @Sliptong
Heb deze ochtend mijn Franse les al gehad.

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:24

@rara | 18-03-11 | 16:17
Vouliez-vous dire balles singe? Désolé, j'ai un trouble de la parole.

Sliptong | 18-03-11 | 16:24

Sliptong | 18-03-11 | 16:11
N'oubliez pas le PVV, s'il vous plait.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:23

@rara | 18-03-11 | 16:17
Ah, vous preferez huîtres? Je préfère Champagne!

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:22

Dit is natuurlijk een open sollicitatie naar de Telegraaf , Story , prive , weekend en noem maar op.

Eurotokkie | 18-03-11 | 16:22

Godisvoordedomme | 18-03-11 | 15:49
Want een vrouw die 18 is op het einde vd oorlog kan nooit iets betekent hebben? (Je kon tot voorkort in NL al op je 15e het leger in).

seven | 18-03-11 | 16:21

Je moet de waarheid nooit een goed verhaal in de weg laten staan.

tipo | 18-03-11 | 16:21

@Sliptong | 18-03-11 | 16:18
A bon, bierre et fromage amice?

Tommato | 18-03-11 | 16:21

Dus ik dacht, ik plemp: "Ondertussen, op Niburu.nl...",kom ik op mijn favo 2nd opinionbronsite niet verder dan de homepage. Doorlees klikken bij de topics geeft allemaal een 500 internal server error? Is daar een DDoS-aanval aan de gang ofzeau? Of zijn onze troetelgekkies allemaal abgeknallt door een deathsquad van planeet Takkie-Wakkie? Wat is er as we speak toch aan de hand op Niburu.nl... Iemand?

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:21

'de werkelijkheid als thema onderzoeken door deze te duiden, te manipuleren, te transponeren, te vermenigvuldigen of te negeren'.

Dat zijn de grondbeginselen van alle gecanoniseerde religies en overige op macht beluste ideologieën...

Boezemvriend | 18-03-11 | 16:21

@F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:12
Is het al komkommertijd dan ?

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:20

@rara | 18-03-11 | 16:17
Vous vouliez boules de singe? Non, je préfère le rôti de boeuf.

Sliptong | 18-03-11 | 16:20

Logisch. Lemmy ontvangt geen VPRO-paarse broek sulletjes. Zou me toch zwaar van hem tegenvallen...

Aktivist | 18-03-11 | 16:19

@Tommato | 18-03-11 | 16:14
Non désolé, je suis juste un gars rapide.

Sliptong | 18-03-11 | 16:18

@Sliptong | 18-03-11 | 16:14
Wat deed hij volgens u niet normaal dan?

ojédiaré | 18-03-11 | 16:18

Nu transponeert hij wel een toontje lager.
*VPRO-humor oefent*

tipo | 18-03-11 | 16:18

@Tommato | 18-03-11 | 15:59
Ja, ik heb al geschreven dat ik ernstig fout zat. De man is de messias. Vanavond om 19h00 even naar de maan kijken er komt een teken.

ojédiaré | 18-03-11 | 16:17

@Sliptong | 18-03-11 | 16:10
Ah, vous preferez des boules. Je préfère huîtres.

rara | 18-03-11 | 16:17

@Abelardus | 18-03-11 | 16:13
Ik stel voor dat jij even de muziek regelt. De hapjes zijn klaar en waar blijft dat bier in vredesnaam?

Sliptong | 18-03-11 | 16:16

@Abelardus | 18-03-11 | 16:13
De rijken in NL betalen 70% procent van al het afgedragen belastinggeld. Opeten zou alles doen laten ophouden.

Tommato | 18-03-11 | 16:16

@F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:13
Kijk, je hebt 'em :)

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:15

@Tommato | 18-03-11 | 16:13
Niet volgens Jezus, volgens Jezus leven wij voor immer. En als Jezus het zegt...

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:14

@Sliptong | 18-03-11 | 16:11
vous pouvez parler plus lentement, je ne comprend pas?

Tommato | 18-03-11 | 16:14

@ojédiaré | 18-03-11 | 16:13
Die man verdient een schop voor z'n ballen. Meer niet. Doet ie een keer normaal.

Sliptong | 18-03-11 | 16:14

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:11

klopt , wel meer dan 100 x per dag .

Eurotokkie | 18-03-11 | 16:14

Come on baby, eat the rich,
Bite down on the son of a bitch,
Don't mess around, don't you give me no switch…
C'mon baby and eat the rich,
C'mon baby and eat the rich…
Sittin’ here in a hired tuxedo,
You wanna see my bacon torpedo!…

Kutmuziek bij deze frituur zeg.
Maar serieus, zou het wat oplossen: de rijken opeten? gewoon, letterlijk haphaphap?

Abelardus | 18-03-11 | 16:13

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:11
Dat lieg je!

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:13

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:11
De VPRO-gids zuigt apeballen. Een waarheid als een koe.

Sliptong | 18-03-11 | 16:13

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:00
U heeft gelijk. Ik zat volledig fout. Sorry Daut.
Deze man verdient een ministerspost.
Dautzenberg for president. NU!

ojédiaré | 18-03-11 | 16:13

@An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:11
En dat je eenmaal zult sterven. Plus natuurlijk Bilderberg.

Tommato | 18-03-11 | 16:13

Wim T Schippers +1
Lemmy +1
De VPRO 15 jaar geleden +1...

da wizard | 18-03-11 | 16:13

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:10
Da's tog al geweest toch vorige maand?

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:12

En dit is dan wel de waarheid , ja ja

Eurotokkie | 18-03-11 | 16:12

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:08
Le merde et brun. L'Obama aussi.

Sliptong | 18-03-11 | 16:11

Mensen liegen, dat is de enige waarheid die te vinden is.

An die ARBEIT | 18-03-11 | 16:11

Weet je wie daar goed in was, in het verzinnen van een oorlogsverleden? Drs Lou de Jong. Vraag maar aan Willem Aantjes...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:11

Het is hip, tuig dat alles bij elkaar verzint. Deze doos ook. wp.me/p17mRJ-m5

Rollins | 18-03-11 | 16:11

@F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:08
Verveeldheid slaat toe.

Tommato | 18-03-11 | 16:10

@rara | 18-03-11 | 16:04
Je préfère bitterballen.

Sliptong | 18-03-11 | 16:10

@F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:08
plas bloed van een halal geslacht schaap ?

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:10

Vpro-bode -> Papieren hondedrol

Tommato | 18-03-11 | 16:09

Qua je doolt op vrijdagmiddag wat door de goot van de Internets omdat de VrijMiBo er maar niet aankomt op GS. En dan kom je ineensch in een Novumberichtje van gisteren de nu al hillarisch beste nieuwskop van 2011 tegen: "Duikers ingezet na vondst grote plas bloed" bit.ly/dYV5DV ...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 16:08

Sliptong | 18-03-11 | 16:02
U heeft volkomen gelijk. Merde.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:08

In de VPRO-bode kun je alles schrijven. Dat leest niemand. Creatieve geest, malloot zul je bedoelen.

Therapietje | 18-03-11 | 16:06

De VPRO? Nu je het zegt. Die ene van Kooten en de Bie (nee niet van Kooten, die andere) is alweer aan zijn vijfendertigste termijn als, zelfbenoemde maar publiek betaalde, Nationale Mental coach bezig.
Of was dat ook maar een leugentje?

ojédiaré | 18-03-11 | 16:05

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel
* Delfts-blauw tegeltje zoeken gaat *

veuve-clicquot | 18-03-11 | 16:05

koerbagh | 18-03-11 | 16:01

U dacht het een paar minuten eerder, helemaal mee eens, geef Anton Dautzenberg een plaats op de GS-redactie. Dan kan GS weer een stap verder maken in wereld dominatie. Immers de waarheid manipuleren is hier uitgevonden. Maar eenmaal uitgevonden moet je niet stil blijven staan maar verder gaan.

Zuma | 18-03-11 | 16:04

@Sliptong | 18-03-11 | 16:01
Ik zet even een muziekje op: de enige economische beschouwing die Lemmy ooit gemaakt heeft. Motorhead - Eat the rich

rara | 18-03-11 | 16:04

@Oei Goor | 18-03-11 | 16:02
Oei, een VPRO-gids lezer. * bitterballen en bier pakt voor fittie *

Sliptong | 18-03-11 | 16:03

Haha, ik zie nu pas dat het om gesprekken met 'Motörhead-bandlid Lemmy Kilmister over de financiële crisis' ging. Ik mag die Dautzenberg wel.

Abelardus | 18-03-11 | 16:03

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 16:00
Zeg dan "au contraire". Laten we het een beetje stijlvol houden.

Sliptong | 18-03-11 | 16:02

Zo moeilijk is de VPRO gids niet voor IQ > 120. De betreffende interviews waren op zich boeiend. De 'antwoorden' van Lemmy had ik niet zo verwacht en past ook niet helemaal in de VPRO traditie.

Oei Goor | 18-03-11 | 16:02

@Big Rick | 18-03-11 | 15:59
Ik heb de frituur al gekickstart. Jij zorgt voor het bier. Bert wil rosé.

Sliptong | 18-03-11 | 16:01

niets mis met de vpro gids of hun programma's. vind ze ook niet erg links. eerder objectief.

zoalshetis | 18-03-11 | 16:01

Dautzenberg is de beste Nederlandse schrijver sinds W.F. Hermans. #feit
Geef die man hier een column.

koerbagh | 18-03-11 | 16:01

Leuk, die reacties op de site van 'ik hattut al wel door hoor!'

Abelardus | 18-03-11 | 15:58

@ojédiaré | 18-03-11 | 15:55
Diedoerik wordt niet betaald, hij financiert HET met PvdA partijcenten.

Tommato | 18-03-11 | 15:58

Ach ja, beter dan een oorlogs verleden verzinnen als sommige PVV'ers doen.

PimDePratendePinguin | 18-03-11 | 15:57

@Tommato | 18-03-11 | 15:55
Het deelcertificaat daarvan.... hooguit.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:57

@Reinaert | 18-03-11 | 15:42
De goede naam van Lemmy is in het geding. Dat vind ik reden genoeg om zwaar pissig te zijn.

rara | 18-03-11 | 15:56

@Sliptong | 18-03-11 | 15:55
Morguh

Tommato | 18-03-11 | 15:56

@Tommato | 18-03-11 | 15:52
Nee, Job blijft de leider van de teaparty Nederland.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:55

@GeflipteVlaflap | 18-03-11 | 15:48
paste vroeger al niet in de kattenbak ...

veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:55

@ojédiaré | 18-03-11 | 15:48
Hij heeft een Loi-opleiding journalistiek *proest* erger dan #InHolland

Tommato | 18-03-11 | 15:55

@Tommato | 18-03-11 | 15:52
Diedoerik schijnt betaald te worden uit een geheim pulletje van het internationaal atoom-is-leuk-gezelschap. Hij is de man die het weer bespreekbaar moet maken. Eg waar! hij zit nu in ieder programma als de ubermeesterexpert zodat hij zich daar later op kan beroepen. And he will!!

ojédiaré | 18-03-11 | 15:55

Ik geloof hem. Biertje iemand?

Sliptong | 18-03-11 | 15:55

@F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 15:49

Nee, jonger. Hij is later nog één of andere site begonnen. Met roze lettertjes, geloof ik.

Biff Eagleburger | 18-03-11 | 15:53

En ik maar denken dat alles wat ik in de krant las en op tv zag echt waar was. Is die hele zoektocht door de riolen van new york naar ninja turtles helemaal voor niets geweest...

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:53

@Schoorsteenveger | 18-03-11 | 15:36
Kunstenaressen zoals VVD-facialreceiver Annemarie Joritsma misschien?

ojédiaré | 18-03-11 | 15:52

@ojédiaré | 18-03-11 | 15:50
Diederik, de nieuw van leider Nederlandse Teaparty, het verraad komt van binnen uit.

Tommato | 18-03-11 | 15:52

De VPRO gids ? Bah ! Dat vuige linksche blaadje ? Iedereen die dat leest wil graag besodemieterd worden.

Marcus Porcius Cato | 18-03-11 | 15:51

@Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:49
Diederik wil trouwens ook soepsidies afschaffen en een import verbod op thee in nederland.

Tommato | 18-03-11 | 15:51

@Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:49
Wie, Diederik?

ojédiaré | 18-03-11 | 15:50

@Tommato | 18-03-11 | 15:46
Nee, nee en nog eens nee. Diederik SamPson is VOOR kernenergie.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:50

'Eigenlijk wil ik alleen de liefde terugwinnen van die onbereikbare Marokkaanse schone' aldus Geert.

Einde van de Domheid | 18-03-11 | 15:49

Anton lijkt me niet zo'n aardige man...

Tommato | 18-03-11 | 15:49

@Tommato | 18-03-11 | 15:46

Zat hij me gewoon voor de gek te houden die malle man...

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:49

Bernhard von Lippe-Biesterfeld.
@Biff Eagleburger | 18-03-11 | 15:42

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 15:49

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:45
Anton is kunstenaar en dan heb je dat niet nodig.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:48

De VPRO gids?? Bestaat dat vodje nog? O.O
*gruwelt*
(de moeder van)

GeflipteVlaflap | 18-03-11 | 15:48

@ Mutsaerts
Doe nou's wat beter researchen, heej? De Waarheid op deaude boom bestaat dan inderdaad niet meer sinds 1990, maar sinds tijden bestaattie best nog wel op de Internets. www.dewaarheid.nu/index.htm Overigens heeft Peter Muller ooit De Nieuwe gemodelleerd naar De Waarheid. Maar dat weet bijna niemand...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 15:48

de waarheid is dat sommige vrouwen van bepaalde besnorde voetbalbladmanagers kutscheten laten in bad.
en soms kan de waarheid eigenlijk beter verborgen blijven. of gemanipuleerd worden.

zoalshetis | 18-03-11 | 15:47

ojédiaré | 18-03-11 | 15:45

Nee joh, dat verzin je maar! echt?

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:47

@Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:40
Neehee, Dierik wil heel Nederland volplempen met derderangs nucleaire meukverwekkers. Hij wil 't radioactieve afval in Groningen onder de grond pompen en het wad opspuiten ten behoeve van dragracing. Tenminste dat begrijp ik er uit.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:45

is het HBO-journalisten diploma van Anton Dautzenberg dan wel echt? #durfttevragen

veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:45

@veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:42
Je hebt gelijk dat er verschillende gradaties in verderfelijke journalistiek zijn, en dat het appels met peren vergelijken is. Ook is GS los te zien van Powned, dus dan hadden ze daar ook mooi een topic over maken.

Tommato | 18-03-11 | 15:44

Dautzenberg zal in zijn autobiografie onthullen dat hij zichzelf verzonnen heeft en in werkelijkheid niet méér is dan een meeëter op het gezicht van Arnon Grunberg die eigenlijk is geschapen door Marek van der Jagt.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 15:44

@Tommato | 18-03-11 | 15:41
Woorden in de mond leggen is toch wel iest anders dan maar iets uit je duim te zuigen.

veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:42

Laat zo'n creatieve geest gewoon lekker z'n gang gaan!

't Is de VPRO-bode maar dus veel kwaad kan 'ie niet aanrichten.

Reinaert | 18-03-11 | 15:42

Ach, er was ook eens een Telegraafjourno die een fictief artikel over Nederland-Duitsland inleverde. Met de verkeerde uitslag. Hoe heet die gast ook alweer?

Biff Eagleburger | 18-03-11 | 15:42

Uit den Telegraaf:
kwoot//De gids publiceerde onlangs drie vraaggesprekken tussen auteur Anton Dautzenberg en Motörhead-bandlid Lemmy Kilmister. De gesprekken gaan over de financiële crisis, maar blijken nu compleet te zijn verzonnen door Dautzberg.//unkwoot
~~Er is dus sprake van een vierde vage personage; ene meneer Dautzbeg~~?

ojédiaré | 18-03-11 | 15:42

Dautzenberg=Tauzendberg=Duisenberg. Waar Anton naar verwijst, is dan ook wel duidelijk. Walgelijk! Zo'n nick zou je verwachten bij een opiniemakerT op Joop.nl. De VPRO moet zich helemaal niet bemoeien met dit soort zielige lijkenschopperij. Heeft die Hugo Blom dan helemaal geen eerbied voor de beeldende kunst van Kees van Kooten en Wim de Bie? Tis dat ze nog niet deaud zijn, maar anders zouden Koot en Bie zich omdraaien in hun respectievelijke graf...

F. von Zeikhoven | 18-03-11 | 15:41

Net zoiets als dingen op tv monteren dat je vervolgens mensen woorden in de mond legt. #pownews

Tommato | 18-03-11 | 15:41

ojédiaré | 18-03-11 | 15:38

tegen?

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:40

Wat een ongelooflijke randdebiel die Wim T. Schippers. Laat die vent zich nou gewoon bij dat irri-stemmetje in Sesamstraat houden... da's Kunst.

Een vloer onder de pindakaas smeren is voedselverkwisting, een misdaad tegen mijn kinderen en een pedante vorm van knutselarij (géén kunst).

defensiewatcher | 18-03-11 | 15:40

De werkelijkheid te duiden door te manipuleren, transporeren, vermenigvuldigen of negeren...
Die doet het vast goed op feestjes of in de collegezaal. Daar kom je op school en in je werk nooit mee weg.
Bij de VPRO dus wél.

BeunDeHaas | 18-03-11 | 15:40

Alsof u, GeenStijl, geen interviews verzint..

JaHoor?!

Zeeschuimer | 18-03-11 | 15:38

@ojédiaré | 18-03-11 | 15:38
Meerdere malen

ojédiaré | 18-03-11 | 15:38

@Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:35
Ik heb Diederik duidelijk (op TV) horen zeggen dat hij voor kernenergie is.

ojédiaré | 18-03-11 | 15:38

Dautzenberg, dat is toch die man die tietjes van kunstenaressen kan laten allitereren, is het niet?

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 15:36

maar is Diederik Samson nou voor of tegen kernenergie?

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:35

Boeiend

Volgens mij worden de interviews in de Playboy nog vaker gelezen

S. Polak | 18-03-11 | 15:35

experimenteren krijgt zojuist een hele nieuwe dimensie

Tom_Kroes | 18-03-11 | 15:34

Enkel het manipuleren en negeren van de waarheid is gelukt. Hij kan beter voor de VARA gaan werken.

Wittemens | 18-03-11 | 15:34

Volgens mij verzinnen bepaalde omroepen wel meer. Ik zou bijvoorbeeld ook wel eens willen zien welk percentage van de VARA-programma's aantoonbaar foute claims maken...

Requiescat in pace | 18-03-11 | 15:33

vind t wel humor eigenlijk.
Zo werkt t grootste deel van de NL journaille.
So what.

ladida | 18-03-11 | 15:32

Kan niet anders dat de hoofdredacteur ervan af wist, anders was de hoge-school journalist al lang ontslagen
* wacht op vrimibo *

veuve-clicquot | 18-03-11 | 15:32

De VPRO heeft laten weten de schrijver over te plaatsen naar 3voor12.

Pasta-saus | 18-03-11 | 15:31

lol @ niet door te komen.

De StoorZenDer | 18-03-11 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken