Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw in Nederland: winkeldiefstal gedoogd

prison.jpgMisschien (heel misschien) dat u zich afvroeg: "Waarom zetten winkeliers, pizzabakkers en andere middenstanders toch telkens zomaar beelden van dieven en rovers op het internet zonder aan privacy van verdachten te denken?". Welnu, het antwoord op deze vraag is eenvoudig. Het blijkt namelijk dat winkeldiefstal in Nederland zo goed als gedoogd wordt. Wie ongezien voor onder de 25.000 euro aan waarde uit een winkel weet te slepen, zonder afrekenen natuurlijk, mag de handel houden (gaarne niet ruilen, kan alleen met kassabon). Geen aangifte bij de politie, geen vervolging door het OM, geen werkstraffen, helemaal niks. Kun je wel een peperdure DNA-douche boven de winkelingang hebben hangen en op eigen kosten zestien camera's hebben geïnstalleerd, het interesseert niemand een fuck of veelplegers en jatmensen keihard de wet overtreden en de keurige burgermans recht in de bakkes uitlachen. En als het al lukt om aangifte te doen, belandt het dossier onder op de stapel. Geen prioriteit, begrijpt u wel. Die 3000 extra agenten die Rutte I heeft beloofd zijn namelijk blijven hangen in de opleiding tot caviajuut en kanariehermandad. En, dankzij een superduperhandig computersysteem kan de politie nu nog langzamer en inefficiënter aangiften verwerken. Conclusie: als de politie niets doet, dan moet de winkelier het zelf maar doen. Makkelijk zat. Dat de politie vervolgens wél tijd heeft om te jammeren over de privacy van de verdachte noemen we dan maar ironisch. Enfin: doeidoei middenstandertje, zwaaizwaai.

Reaguursels

Inloggen

Hoe komt t dat ik geen "niet OK" knopjes meer zie?
Iemand?

lilluke halve hoan | 16-03-11 | 11:41

De pliesi is druk met oppakken van Chinese snackbareigenaars die zelf afrekenen met zulk tuig. En tja, *dat* mag niet, want waar heb je anders de pliesi nog voor nodig.

xspalm | 16-03-11 | 11:28

Je kan het die snotneuzen van agenten toch ook niet kwalijk gaan nemen iedereen!! Er moeten ook nog zoiets als verkeers boetes worden uitgeschreven.
Iemand bestelen tja.. Maar bellen in uw eigen auto????
Dan vraag je ook om straf he!

harrymontanna | 15-03-11 | 22:00

Pliessie??? dat zijn toch die gasten die hun neus in zakken in beslag genomen coke stoppen en stoute bijstandvrouwtjes die iets bijverdienen in een club opzoeken en wippen???

the wanderer | 15-03-11 | 21:14

Inderdaad, deze mensen hebben allang hun recht op privacy verspild! En als de politie/overheid er niets aan doet dan moeten we er zelf maar wat aan doen.....

Hobbykip | 15-03-11 | 19:14

@Jippie | 15-03-11 | 14:59
Is ook prima dat daarvoor wordt gestraft. We hebben niet voor niets maximum snelheden.

Hölzenbein | 15-03-11 | 18:12

appeltje | 15-03-11 | 16:19
Werkt ook bij de Drive-Through van de Burger-King??

B.BuzzCut | 15-03-11 | 16:49

blinde kip | 15-03-11 | 15:48
Dat is helemaal niet raar (als je er met de overheidslogica naar kijkt), want op deze wijze komt er meer geld binnen. Er zijn namelijk altijd burgers die vergeten in beroep te gaan tegen een onterechte bekeuring en dus pure winst voor de overheid! Als je het andersom doet (wat voor ieder normaal mens logisch is) dan moet de overheid er veel te veel werk in steken om tot een bekeuring te komen.

gozahtje | 15-03-11 | 16:33

appeltje | 15-03-11 | 16:19

Wat een pauper ben je dan.
Ik betaal gewoon voor mijn eten, zeker als iemand anders daar moeite voor heeft gedaan, en ik vind het redelijk kansloos dat u dat blijkbaar niet doet. Bovendien is weglopen zonder te betalen (ook bij een restaurant volgens mij gewoon diefstal dus uw verhaal snijdt ook nog eens geen hout.

Weird Guilders | 15-03-11 | 16:29

Voor alle hongerige Geenstijlers nog een tip:

Je kan niet worden vervolgt als je voor de eerste keer zonder te betalen wegloopt bij een restaurant. Als ze je betrappen kunnen ze je alleen verzoeken alsnog te betalen.

appeltje | 15-03-11 | 16:19

@grote haas | 15-03-11 | 14:39 | + 1 -
En daarom: Koop een grote vriezer, een zaag en wat vuilniszakken en sla de volgende harder. En doe je gsm uit als je 's nachts composthopen gaat ophogen.

blinde kip | 15-03-11 | 15:53

... Onlangs nog een boefje in mn zaak aangehoden...
Kijk ik tijdens procesverbaal uit het raam, zie ik die gast al weer vrij rondlopen...

Inmens veel werk van die gasten, en het levert jou aleen maar ellende en tijd op !

Respect voor een diender.... en het rechtsysteem.... kom op zeg !

de aarde | 15-03-11 | 15:51

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:23

O... sorry dan ;-)

NoMinister | 15-03-11 | 15:51

@gozahtje | 15-03-11 | 14:48 | + 0 -
Het is in ieder geval raar dat bij een misdrijf de OvJ met bewijs moet aankomen dat je schuldig bent en bij een snelheidsboete jijzelf moet bewijzen dat je het niet gedaan hebt.

blinde kip | 15-03-11 | 15:48

Dit handelen/ nalaten is bewust. Men kan straks met de reden dat het pliezieapparaat het niet aankan, mooi de privatepliezie rechtvaardigen, zoals in de VS al gebeurd.
NL, 51e staat der Verenigde Staten v Amerika.

Stafke | 15-03-11 | 15:45

gozahtje | 15-03-11 | 15:23 | + 0 -
In die drie programma`s zijn een aantal keer de capriolen van drugsrunners in beeld gebracht. Een compleet andere dimensie van verkeersovertredingen. Daar bovenop worden ze meestal nog geeneens staande gehouden.

Kortom met een gestolen auto of platen lekker dope of waspoeder dealen aan toeristen kent een verwaarloosbare pakkans. Terwijl U onder de Wet Mulder met behulp van omgekeerde bewijslast wordt veroordeeld voor iedere boete.

Feynman | 15-03-11 | 15:45

Over een paar dagen heeft die mongeaul van Libie helaas nog wel een paar huursoldaatjes over. Slechts een paar ruggen per dag. Ideetje voor onze hardwerkende en tegengewerkte middenstand?

Flushing | 15-03-11 | 15:31

Jippie | 15-03-11 | 14:59
Inderdaad. Volgens mij zijn er momenteel ook 3 programma's op tv waarin de automobilist en zijn/haar gedrag centraal staat. Allemaal om de beeldvorming over de automobilist te beinvloeden. Ze zouden in dat oogpunt weer dat programma "over de balk" moeten gaan uitzenden over de kosten van al het falen bij de overheid.

gozahtje | 15-03-11 | 15:23

Dit wisten we natuurlijk al maar het blijft in en in triest. Ik heb medelijden met die agenten die 45 min nodig hebben om één proces verbaal op te slaan in het systeem... Heeft google misschien zo'n systeem? Overheid + ICT=FAIL!

Jaimy Fox | 15-03-11 | 15:06

@Che_cuevara | 15-03-11 | 15:01
Op zoek naar een tweede tekenreeks, Eindbaas. Wha!
Trouwens wel een gereincarneerde luier dan hé.

Niks-neem | 15-03-11 | 15:04

Zo lossen problemen samen op, maak jatten gewoon legaal !
Voetbal hooligan laten masseren door politie-prostituees is ook een oplossing.
http://www.youtube.com/watch?v=IRfluaMKoOY

HonderdEnEen | 15-03-11 | 15:03

@Niks-neem | 15-03-11 | 14:57
In jouw geval is het meer war of the luiers.

Che_cuevara | 15-03-11 | 15:01

En waag het niet 110 te rijden waar 100 is toegestaan!

Jippie | 15-03-11 | 14:59

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:31 Gedoog het maar. #rust #hart

zeg maar jansen | 15-03-11 | 14:57

@Che_cuevara | 15-03-11 | 14:49
War of the Lutsers ook..... o nee. Die is dagelijks aan de gang hier.

Niks-neem | 15-03-11 | 14:57

Misschien zit het OM de politie ook te vaak in de weg. Agenten kunnen vaak iemand niet langer 'dan nodig' vasthouden en dan moeten ze verdachten (meestal zijn die verdachten gewoon de daders) helaas weer vrijlaten tenzij het OM anders beslist. Rare methode vind ik. Daarmee leg je elkaar struikelblokken voor de voeten. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:56

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:49
Of een goeie opvolger voor Call of Duty ;)

B.BuzzCut | 15-03-11 | 14:53

nieuwisanders | 15-03-11 | 14:50 Daar vreet je de hele Jamin voor leeg.

zeg maar jansen | 15-03-11 | 14:53

@Feynman | 15-03-11 | 14:50
Dat komt omdat de heren politici een enorme plaat voor hun kop hebben en ze waarschijnlijk al decennia lang onder een steen leven.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:53

@vraagstaart | 15-03-11 | 14:13
Heb het je al eens gezegd.
Stuur die politie nu eens naar hier om de onze op te leiden.
Wordt het hier misschien ook nog eens wat

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:51

25000 euro dat zijn flink wat snoepjes.

nieuwisanders | 15-03-11 | 14:50

@Tobi | 15-03-11 | 14:00
Nah, 't heeft toch nog lang geduurd voor Joris wakker werd.

Tante Kaatje | 15-03-11 | 14:50

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48 | + 2 -
De kamer is bijna dagelijks verbijsterd.

Gezien de pakkans in Nederland al ruim twintig jaar beneden de 2% zit, het aantal gepleegde misdaden volgens het CBS stijgt, terwijl er al jaren gevangenissen dichtgaan vraag ik me af hoe je ooit in die verbijstering terecht kan komen. Dit bericht bevat uitsluitend feiten die al decennia bekend zijn.

Feynman | 15-03-11 | 14:50

@B.BuzzCut | 15-03-11 | 14:49
War of the zwitsals.
Zou een mooie film kunnen worden

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:49

@Che_cuevara | 15-03-11 | 14:36
Lijkt ook wel alsof zich er een soort patroon begint te vormen... *grijpt naar alu-hoedje*

B.BuzzCut | 15-03-11 | 14:49

@Capy | 15-03-11 | 14:20
Je hoeft niet zo ver te gaan hoor.
In België moet je ook geen al te grote bek opzetten tegen de politie en al helemaal niet tegen de rijkswacht

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:49

En criminaliteit loont....

peetd2 | 15-03-11 | 14:48

blinde kip | 15-03-11 | 14:38
"En ondertussen criminaliseert de overheid diezelfde burger door omgekeerde bewijslast te hebben ingevoerd bij sneldheidsovertredingen".
Begrijp ik dat u bedoelt dat ze nu zonder bewijs een bekeuring kunnen uitdelen? Want dat heb ik dus aan den lijven ondervonden laatst.

gozahtje | 15-03-11 | 14:48

Iemand nog tips voor een goeie kraak?

*trekt panty over hoofd*

Biff Eagleburger | 15-03-11 | 14:48

@Zoeperdje | 15-03-11 | 14:17
U bent ambtenaar?

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:47

Instituties zoals kutholieke kerk, koningshuis, overheid, verkeren in staat van ontbinding.
-Ieder voor zich- is wat overblijft.

Ratzing. | 15-03-11 | 14:46

@Sliptong | 15-03-11 | 14:07
Wel vergeten te betalen he.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:46

@Rejer | 15-03-11 | 13:58
Hoelang hebben we deze regering nu?
En hoelang is deze waanzin al aan de gang?
Juist.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:44

@Capy | 15-03-11 | 14:34
Nja, het lijkt net alsof het systeem hier ontworpen is met het idee dat iedereen over algemeen fatsoen beschikt. Niet erg handig natuurlijk, wanneer je met boeven werkt.

Maar goed, volgens mij is het in Amerika ook nog immer geen sereen paradijs, blijkbaar hebben we nog steeds geen effectieve en toch "beschaafde" manier om met tuig om te gaan.

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:42

Veeg allemaal maar onder 't tapijt, komt nooit meer goed in NL!

starry | 15-03-11 | 14:42

@blinde kip | 15-03-11 | 13:53
Waar moeten ze anders al die snoepreisjes van betalen?

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:42

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48 | + 2 -
De kamer is bijna dagelijks verbijsterd.
.
Het hele woord 'verbijstering' is inmiddels aan inflatie onderhevig.

fail | 15-03-11 | 14:41

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48 | + 2 -
De kamer is bijna dagelijks verbijsterd.
.
Het hele woord 'verbijstering' is inmiddels aan inflatie onderhevig.

fail | 15-03-11 | 14:41

@kapotte_stofzuiger | 15-03-11 | 13:52
Interieur is wel kaal zeg, alleen een toerenteller

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:41

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:34 |
Jullie gaan toch niet weer beginnen hè?

*iets met ezels en stenen mompelt*

Markies de Schade | 15-03-11 | 14:39

@An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:38
Ja joh, prima. Ik lees je wel.

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:39

@Balsaq | 15-03-11 | 13:59
Ik denk het ook niet.
Al was het alleen maar dat de geweldsfirma Hellsangels wel een stuk efficiënter zal blijken

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:39

Uw Overheid wenst u als winkelier ongezien de typhus
Wél belasting blijven betalen anders volgen er maatregelen

Tobi | 15-03-11 | 14:39

Wist ik al lang. Bij mijn overbuur is vorige maand voor de 3e keer ingebroken. Hij was er dit keer op tijd bij om de dief (een Pool) een dreun voor zijn kop te geven. De Pool deed aangifte (...). Mijn buurman moest voorkomen. Nooit meer iets van de politie over de inbraak gehoord. DIT IS NEDERLAND!!!

grote haas | 15-03-11 | 14:39

moet ook gewoon kunnen

fail | 15-03-11 | 14:38

gozahtje | 15-03-11 | 14:32
En ondertussen criminaliseert de overheid diezelfde burger door omgekeerde bewijslast te hebben ingevoerd bij sneldheidsovertredingen. Ook zijn er politici en korpschefs die die werkwijze voor iederen willen doorvoeren middels DNA-technieken, onder de noemer 'als je niks te verbergen hebt...'
Een groter brevet van onvermogen bestaat niet.

blinde kip | 15-03-11 | 14:38

Nico Mudde | 15-03-11 | 14:32
Volgens mij was dit land het al zat toen Fortuyn groot werd. Kennelijk ebt het gewoon af en toe weg en komt het soms eventjes terug. Overgaan tot actie? Ho maar!

gozahtje | 15-03-11 | 14:38

@Hölzenbein | 15-03-11 | 14:34
Ach, je moet er zelf wat van maken heh Holzie. Sorry, ik heb het even druk met constant mensen bashen...

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:38

Mijn oplossing? Straatroof legaliseren. Winkeldiefstal ook. En dan vergunningen uitgeven en de opbrengst belasten (let je op, Jan Kees?). En de controle van de vergunningen uitbesteden aan scooterkloodtzakjes.

Wie geen vergunning heeft om een overval te plegen en het toch doet, door hùn laten aanpakken, niet door de pliesie.

Brave burgers kunnen dan hun maandelijkse beroving afkopen bij diezelfde kloodtzakjes.

Goedkoper en véél effectiever.

(dank zegt tegen Terry P.)

vraagstaart | 15-03-11 | 14:37

Nico Mudde | 15-03-11 | 14:32
En Nico Mudde kan het schudde. Ben je vaak overvallen?

Detlev Tarnowitz | 15-03-11 | 14:37

@B.BuzzCut | 15-03-11 | 14:05
Ja, je staat er van te kijken dat die zwitsals dat door hebben.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:36

@Markies de Schade | 15-03-11 | 14:05
Heb het een beetje te druk om nu een fittie te beginnen.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:34

@ Andie,
Zal inderdaad niet haalbaar zijn, helaas, maar als ik een winkel zou hebben zou ik het zwaar overwegen.

De USA is misschien niet het beste voorbeeld maar als je daar een inbreker verwond of vermoord krijg je een schouderklopje van de pliesie en hoef je alleen ff een verklaring af te leggen.

Als je met je poten niet van andermans spullen af kan blijven loop je het risico om gewond/verminkt/dood te eindigen, is dat risico onaanvaardbaar dan zoek je een baan. 't Is niet moeilijk, maar de pliesie en Nederlandse staat doen moeilijk.

Capy | 15-03-11 | 14:34

@An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:29
Je vond het toch al niets meer hier dus ga maar als je wilt. Ik ben nou eenmaal streng maar rechtvaardig.

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:34

jonneke | 15-03-11 | 14:26
+1 voor jouw oma!

gozahtje | 15-03-11 | 14:33

Misschien, heel misschien, moeten we maar het recht in eigen hand gaan nemen. Het is heel kort door de bocht, maar dit gaat zo niet langer. Jan lul is de lul, Piet Lut trekt aan het korste eind en Krimson loopt lachend in het rond. Ik ben het zat.

Nico Mudde | 15-03-11 | 14:32

Weet je wat me nog het meest boos maakt, die irritante postbus51 spotjes waarin de overheid de burger aanspreekt op z'n plicht de samenleving veiliger te maken... Ik noem dat gewoon je plicht als overheid afschuiven op de burger!http://www.nederlandveilig.nl/

gozahtje | 15-03-11 | 14:32

@Pa Cartwright | 15-03-11 | 14:27
Gewoon lekker met Holzie meelullen Pa, staat je goed.

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:31

Feynman | 15-03-11 | 14:18 |
Da's niet fijn, man!

blinde kip | 15-03-11 | 14:31

En dit is nieuws?

Aan inbraken en fietsendiefstallen (of welke diefstallen dan ook) doen de flikken ook geen flikker.

Kan je fiets mooi worden gestolen pal voor een camera 'die met jou belasting is betaald'. De politie neemt zich niet eens de moeite de beelden aan het dossier toe te voegen.. dossier.. welk dossier eigenlijk? Je mag je aangifte via internet doen en geen mensenogen die ooit die aangifte nog ziet.

Wat echter niet wordt gedoogd is het spelen voor eigen rechter. Dat hoort niet, dat mag niet. "Take a thief, nail him to a cross" is barbaars en daar wordt wel tegen opgetreden. Op die manier hebben criminelen dus inderdaad vrij spel.

Niet dat dat geweldig is hoor, verre van maar misschien dat de politie dan weer eens wat gaat doen. Feit is dat als de politie niets doet (wat zou moeten) en de gedupeerde mogen niet voor eigen rechter gaan spelen dan hebben de criminele gewoon feitelijk vrij spel.

Ik heb het ook niet zo met termen als 'meer blauw op straat'. Ik heb niets aan meer blauw op straat. Meer blauw aan het werk zou ik zeggen.

DerUnterMensch | 15-03-11 | 14:29

@Hölzenbein | 15-03-11 | 14:25
Nou zeg, mijn hele dag naar de tering!

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:29

@ Hölzenbein | 15-03-11 | 14:25
Tja, slijt ie nu eenmaal z'n dagen mee.

Pa Cartwright | 15-03-11 | 14:27

hagelkruis
ikd enk dat ze wordt aangeklaagd voor mishandeling.

dolffie | 15-03-11 | 14:27

1123581321 | 15-03-11 | 13:46
Als je zo begaan bent met hondjes, waarom begin je dan geen asiel?

blinde kip | 15-03-11 | 14:26

3000, 5000 of 8000. Het maakt niet uit. Ze blijven allemaal lekker zitten op die dikke reet en wachten op hun donut. Mij oma zei alijd eerst je diploma halen. Als je dan nog niet weet wat je wilt worden dan kun je te allen tijden politie agent worden. Ze had vedorie nog gelijk ook.

jonneke | 15-03-11 | 14:26

Een overheid die zich niet meer inzet voor de veiligheid van burgers heeft het geweldsmonopolie verspeelT en is daarnaast verantwoordelijk voor de eigenberechting vanuit de burgers.

A. De Bree | 15-03-11 | 14:25

@An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:18
Oh, waar zijn die 3000 extra agenten die Rutte I heeft beloofd om de criminalteit tegen te gaan dan? Dus het gaat wel degelijk om criminaliteit, maar daar moet je een beetje ruimdenkender voor zijn om die link te leggen tussen mijn reaguursel en wat geenstijl ook schrijft. Heb jou overigens niets anders zien doen dan andere reaguurders bashen. Vandaar dat je van mij een minnetje krijgt.

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:25

Heeft weensie gevraagd of jullie vanaf vandaag net als hem achter alle tekst "enfin" kunnen zetten?

pruisjetschaamluisje | 15-03-11 | 14:24

De politie is een lachertje in dit land geworden, aangiftes ho maar, typ-fouten overvloed, tja en als mijn nicht dan een gewapende overvaller uit haar cafetaria wegjaagt met een soeplepel heet frituurvet wordt ze (al 6 keer) bezocht/ondervraagd/dreiging met vastzetten...
Wat een land, lachen als het niet zo triest was.

hagelkruis | 15-03-11 | 14:23

@NoMinister | 15-03-11 | 14:22
Mijn post van 14:18 was dan ook puur sarcastisch bedoeld ;)

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:23

Ohja, een corrigerende tik voor iedereen die Politie mannelijk maakt in zijn/haar comments.

Markies de Schade | 15-03-11 | 14:22

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:18

Wat een bullshit zeg. Met 10.000 extra agenten verandert er nog niks, behalve dat er meer geflitst gaat worden en andere nutteloze zaken prioriteit gaan krijgen.

Is het je nooit opgevallen dat onze cultuur conflictmijdend is en wij criminelen graag zien als tijdelijk ontspoord? En zielig dus?

Nee, met 25.000 agenten erbij gebeurt er nog niks. Als er dan al eens een periode meer mensen opgepakt worden kan justitie het niet aan en zijn de gevangenissen vol en als klap op de vuurpijl gaan alle linksige partijen klagen dat we in een politiestaat terecht zijn gekomen vanwege de simpele reden dat de politie daadwerkelijk criminelen oppakt. En reken maar dat dat per saldo de kiezersgroep van de linkse partijen met name raakt.

Nee, je mag je best storen aan de dierenpolitie maar ga niet suggereren dat dat de problemen veroorzaakt svp. dat slaat nergens op.

NoMinister | 15-03-11 | 14:22

@Capy | 15-03-11 | 14:20
Juist, bij de KvK inschrijven meteen zo'n ding verschaffen. Niet erg haalbaar natuurlijk, maar ik denk wel dat het effect zou hebben. :)

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:21

@ Klokkie,
Vind maar eens 3000 mensen die zo gek zijn dat ze agent willen worden. Laat de pliesies die er nu zijn eerst maar weer eens respect afdwingen, zaakjes oplossen daders straffen ipv de slachtoffers etc.
En verder ben ik wel voor een Spaans systeem, er zijn maar weinig mensen die grote bek hebben tegen de guardia civil of de mossos d'esquadra.

Tot die tijd gewoon elke winkelier een taser geven. Lossen ze het zelf wel op.

Capy | 15-03-11 | 14:20

@Zoeperdje | 15-03-11 | 14:17
Ah... dus het is allemaal onze schuld :-)
Dat de politie niet aan zijn werk toekomt komt door ons, stelletje ongehoorzame stouterikken dat we zijn!

Slipsnifter | 15-03-11 | 14:19

Gelukkig hebben we altijd nog de (R)Overheid om ons te beschermen tegen het gespuis.

Daar betalen we tenslotte belasting voor!

Maveric | 15-03-11 | 14:19

Je moet je laten beroven en pesten. Vanaf school tot en met je volwassen leven. Altijd dus.

Maffia? Politie! Schoolleiding!

Dank u voor uw bijdragen aan de maatschappij.

Befehl ist befehl en u doet ook maar wat. Ik weet het. God zij met u.

NoMinister | 15-03-11 | 14:18

@Hölzenbein | 15-03-11 | 14:15
Prachtig de kern van dit artikel samengevat! Dit stuk gaat niet over criminaliteit, maar over de caviapolitie! Scherp opgemerkt, je krijgt een plusje!

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:18

Gelukkig heeft uw politie wel tijd voor
1) rondneuzen op weblogs,
2) bitchen over privacy verdachten (hallo dat helpt niet bij de opsporing),
3) zinloos geflist op locaties zonder zwakke verkeersdeelnemers,
4) "preventie campagnes" die criminaliteit verplaatsen en het slachtoffer een schuldgevoel aanpraten,
5) beleidsnoties schrijven dat uw gevoel van veiligheid hoger behoort te zijn.
6) beargumenteren waarom uw aangifte van oplichting civiel is,
7) mensen lastig vallen die gebruikmaken van hun recht een misdrijf te stoppen,
8) mensen lastig vallen die zichzelf of hun goederen proportioneel verdedigen,
9) uitmelken van het foutief uitgelegde vluchtbeginsel van de hoge raad. ( zie 7 en 8 )

Nu is de pakkans slechts 2% en we zijn hard op weg naar de 1%. Dan maakt het voor de parasieten in de samenleving niet meer uit of je ze voor 1 of 2 jaar wegzet, het gebeurt in hun beleving toch bijna nooit.

Ben van Velthoven, van de faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden, verrichtte in 1994 een studie naar de economie van misdaad en straf. Uiteindelijk berekent Van Velthoven een verwachte strafdreiging per misdrijf van slechts ƒ 3,60 boete plus vier uur vrijheidsstraf. (Met cijfers van 1990) Nu ruim twintig jaar later is dat een paar euro en een paar uur.

De vraag is niet zozeer waarom de crimineel recidiveert, maar waarom U nog naar uw werk gaat.

Feynman | 15-03-11 | 14:18

@Sliptong
Je houd je aan de snelheid, je doet je gordel om, iedere fietser heeft licht op zijn/haar fiets, je moet verpicht met een rijbewijs rijden.
Als iedereen daar zich ook aan houd was het niet allemaal zo'n probleem met de tijd invullen, maarja nederlanders zijn eigenwijs.

Zoeperdje | 15-03-11 | 14:17

Mwoehaahaa GS. Die caviapolitie van Dion Jean Gilbert gaat het inderdaad nog eens helemaal worden. Hoop wel dat ze een hoofddoekverbod instellen als die cavia's in functie zijn want laten we wel wezen een cavia met hoofddoek ziet er echt niet uit.

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:15

@Klokkie | 15-03-11 | 14:08
Nog ééñ keer dan: er komen geen extra agenten bij zei ome Yvo, er worden geen agenten ontslagen. Geen geld en een te dure managementlagen. Daar zijn ze mee aan de slag en wat verwacht je naar 50 jaar verloedering? Ze zijn nog geen jaar aan de slag. Strebertje.

Sliptong | 15-03-11 | 14:15

@Zoeperdje | 15-03-11 | 14:09
Flitsen, gordeltje checken, lampjes op fietsen bij scholieren checken, rijbewijs en kentekenbewijs graag, donuts eten, chinees scoren, koffie drinken, administratie invullen (50% van de tijd). Tsja, dan blijft er weinig tijd over.

Sliptong | 15-03-11 | 14:13

@Zoeperdje | 15-03-11 | 14:09
En die prioriteiten zijn nou juist het probleem...

Slipsnifter | 15-03-11 | 14:13

*storende herhaling modus aan*

In mijn woonplaats ver, ver weg doet de politie ook heel weinig aan winkeldiefstallen. Meestal komen ze alleen om op te halen wat er nog over is van de dief en brengen dat naar het mortuarium of het bureau. in het laatste geval kan de dief nog een paar flinke klappen verwachten van de dienstdoende bromsnorren.

Nee, aangehouden winkeliers heb je hier niet. Het zijn altijd omstanders die de dief aftuigen. En niemand die iets heeft gezien.

Lullig man, eigenrichting. Ik ben er erg op tegen *kuch*. Vooral omdat het hier zo veilig is. Was ik niet meer gewend in NL.

vraagstaart | 15-03-11 | 14:13

@1123581321 | 15-03-11 | 14:11
Mooi.

Pasta-saus | 15-03-11 | 14:12

Excuus dan, zal het hierbij laten.

1123581321 | 15-03-11 | 14:11

@Klokkie | 15-03-11 | 14:08
Dat vraag ik me ook al een tijdje af, of je nou een links of een "rechts" kabinet hebt in dit bananenlandje, het verschil is praktisch niet te merken...

Slipsnifter | 15-03-11 | 14:11

Hoe moeten wij Nederlanders nou een revolutie beginnen om dit soort ongein te beeindigeen? We zijn veel te druk bezig om elkaar dwars te zitten.
Mede door dit gebrek aan saamhorigheid kan dit allemaal in Nederland gebeuren.

eigen-mening | 15-03-11 | 14:11

@1123581321 | 15-03-11 | 14:01
Ik weet al wat jij bent, Fibo.
Jij bent een topicdief die zich vermomd heeft als topicpliesie. #eikel

Lewis Lewinsky | 15-03-11 | 14:09

@Slipsnifter | 15-03-11 | 14:07
Gast, er is bij de politie weinig tijd voor deze zaken, en hoe komt dat? Omdat er te weinig agenten per regio zijn, dan moeten ze dus keuzes maken waar de prioriteiten liggen.

Zoeperdje | 15-03-11 | 14:09

Wanneer gaan we de invloed van Greet en Mark merken?
Veel bla bla maar weinig blauw extra so far!

Klokkie | 15-03-11 | 14:08

@An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:06
Ik heb hem die tip inderdaad ook al een keer of 3 gegeven. Joris, bonjour die @1123581321 eens naar web-log.nl/

Pasta-saus | 15-03-11 | 14:08

@Che_cuevara | 15-03-11 | 14:05
Nee inderdaad. De agenten zijn het afvoerputje van de agressieve tuighdorpgangers, en de leiding doet daar helemaal niks aan. Ik snap die agenten wel in dat opzicht.

Pasta-saus | 15-03-11 | 14:07

* voor €24.995 aan bouwmaterialen ophalen gaat *

Sliptong | 15-03-11 | 14:07

Woordje Pliesie vergeten @| 15-03-11 | 14:04. excuus!

gozahtje | 15-03-11 | 14:07

Dat wist toch iedereen al?
De politie heeft het veel te druk met zijn KERNTAKEN: boetes uitdelen voor -alleen de ongevaarlijk uitziende- wildplassers en andere zware criminelen, snelheidscontroles en koffie drinken op het buro (met de deur op slot uiteraard, anders worden ze nog lastig gevallen ook)

Slipsnifter | 15-03-11 | 14:07

Goed, dan is de zogenaamde-spelfout-grappig dus zogenaamd uiterst hilarisch?
/facepalm

1123581321 | 15-03-11 | 14:06

@1123581321 | 15-03-11 | 13:46
Een veel gehoord advies is: Ga lekker je eigen blog beginnen. Daar weerhoud ik me vandaag van, maar raad je wel aan de volgende keer misschien even gewoon een mailtje te sturen naar de redactie. Helemaal onder een topic van BB.

U bent nieuw zeker? * zwaai *

An die ARBEIT | 15-03-11 | 14:06

Ach je moet maar zo denken. Over 10 jaar is allemaaaaal nog veeeel erger. Dus geniet er nu nog maar even van!

Dr.Prof. Kruiddamp | 15-03-11 | 14:06

Heeft Hennis-Plasschaert nu haar hoofddoekje om haar nek hangen? #durftevragen

Hölzenbein | 15-03-11 | 14:05

@1123581321 | 15-03-11 | 14:03
Hij is niet God, maar Che. Let nou es op.

rara | 15-03-11 | 14:05

@Pasta-saus | 15-03-11 | 14:01
Snap ik wel, de fout ligt bij de politiek en de leiding.
Maar de burger heeft te maken met de politie agent en die krijgt het uiteindelijk voor zijn kiezen.
Vooralsnog van twee kanten.
Maar ik zou er ook niet van staan kijken dat de agent zich ook tegen zijn leiding gaat afzetten.
Je wil toch niet eeuwig als pispaal gebruikt worden.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:05

Ach, is het weer 'zwitsal wil aandacht'-dag... En @1123581321 kan zowaar zelfstandig knoppies indrukken.

OT

B.BuzzCut | 15-03-11 | 14:05

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:01 |
1123581321 | 15-03-11 | 14:03 |
Cool! Online-fittie!

*bammetjes pakt en rustig kijken gaat*

Markies de Schade | 15-03-11 | 14:05

@1123581321 | 15-03-11 | 13:57
De VARA is een progressieve radio- en televisie-omroep binnen het Nederlandse publieke bestel opgericht op 1 november 1925. (BRON: nl.wikipedia.org/wiki/VARA)
Hij was lastig!

Pasta-saus | 15-03-11 | 14:05

@1123581321 | 15-03-11 | 13:58
'Intellectualiteit'? U bedoelt 'intellect'.

Hiermee heeft u trouwens ook laten zien hoe het met uw intellect gesteld is.

rara | 15-03-11 | 14:04

Ik heb het al eerder gezegd, als je met bewijzen bij de aankomt dan verdwijnt dit op de stapel "Vrijwel opgeloste zaken zonder prioriteit". Die stapel verdwijnt na een paar maanden in het grote, ronde archief! Ze doen geen kloot voor je!

gozahtje | 15-03-11 | 14:04

@brutus68, gewoon een goede scheerbeurt en in een net pak hijsen. Scheelt. Ze schrikken in ieder geval heel wat (nep)bontkraagjes af!

Krabatsch | 15-03-11 | 14:03

Het hele politie beleid is toch al waardeloos, iedereen kan doen en laten wat die wil in Nederland, stelletje softies, de knuppel erop als iemand een grote bek heeft lijkt me beter.

Zoeperdje | 15-03-11 | 14:03

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:01 |
God, moet jou nou alles gevraagd worden? Waarom spel je het dan expres fout?

1123581321 | 15-03-11 | 14:03

Hier in Amsterdam hebben we in feite geen politie. Het enige wat we hebben zijn buurtregisseurs. Zitten op een klapstoeltje in het zonnetje een beetje beste stuurlui te spelen. Waardeloos. Wel hebben we een moskeemilitie. Aan het hoofd daarvan staat Mohammed Welten, ramadanliefhebbert. *kots*

Lewis Lewinsky | 15-03-11 | 14:02

Typisch weer klassenjustitie. Alleen als er iets van de rijken wordt gestolen, komt de politie in actie.

Detlev Tarnowitz | 15-03-11 | 14:02

@1123581321 | 15-03-11 | 13:57
Ten eerst, het was geen lul, dat ben jij wel.
Ten tweede, het is niet fout gespeld maar expres.

Che_cuevara | 15-03-11 | 14:01

@1123581321 | 15-03-11 | 13:58
Ik vind u nu al vervelend met die Focaccia-reeks.

kapotte_stofzuiger | 15-03-11 | 14:01

Lewis Lewinsky | 15-03-11 | 14:00 |
Geen van beiden. #clitoris

1123581321 | 15-03-11 | 14:01

@Che_cuevara | 15-03-11 | 13:52
Ja, maar vervolgens hebben ze wel tijd om de snackbar-eigenaar die een overvaller z'n winkel uitsloeg op te pakken.
De burger keert zich al tegen de politie, en in veel gevallen terecht. Te politie mag ook te weinig. Echt tuigh aanpakken mogen ze niet, en als je dat niet mag en je moet een quotum halen; lekker bonnen schrijven! Zo rolt de politie.

Pasta-saus | 15-03-11 | 14:01

Onlangs las ik dat een Chinees een mocro dief had geprikt en die zit nog steeds vast (Eindhoven ofzo) terwijl zijn burgemeester niet zonder gepantserde wagen door de stad durft.

A. De Bree | 15-03-11 | 14:00

@ 1123581321 | 15-03-11 | 13:46
4, 3, 2, 1, Doei

Tobi | 15-03-11 | 14:00

@1123581321 | 15-03-11 | 13:58
Wat ben je nu eigenlijk, Fibo? Winkeldief of pliesie? #lul

Lewis Lewinsky | 15-03-11 | 14:00

@Krabatsch | 15-03-11 | 13:50:

Dat is een bijzonder insightful commentaar: Je ziet dat dat in andere regio's met een zwakke overheid ook gebeurd. Eigendom is een concept dat alleen effectief kan bestaan als er sprake is van bescherming door geweld. In een goed functionerend land wordt dat geweld gebruikt door de politie, en in slecht functionerende landen wordt die rol meestal ongeëist door lokale "mafias".

Het principe is echter steeds hetzelfde: je betaalt beschermingsgeld (of belasting; zelfde), en een geweldsorganisatie bewaakt jouw eigendom.

De vraag is of je in Nederland bij de geweldsfirma Hellsangels slechter af bent dan bij de geweldsfirma Nederlandsoverheid. Ik denk het persoonlijk niet.

Balsaq | 15-03-11 | 13:59

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:57 |
Dat is de Fibonacci-reeks, kut, heb je dan geen greintje intellectualiteit of intelligentie, cultuurkennis, of iets wat dan ook maar op wat voor manier dan ook een IQ zou aantonen van boven de 60?
1+1 = 2
1+2 = 3
2+3 = 5
And so on. "Lutser".

1123581321 | 15-03-11 | 13:58

Ik vraag me toch af; de hoeksteen van de samenleving (is _niet_ het gezin... ksssht wegwezen CDA-ert!) is het geweldsmonopolie van de overheid, in ruil waarvoor de overheid de verantwoordelijkheid neemt om de burger te beschermen. Uit deze en voorgaande topics blijkt dat de overheid steeds verder verzaakt in haar verplichting tot bescherming van de burger. Hoe lang nog tot de burger het geweldsmonopolie opzegt?

TLDR: winkeliers gaan geen aangifte meer doen van diefstal, maar huren incassobureau "Breuk en Bloed" in.

Seraphin | 15-03-11 | 13:58

Dit wil geenstijl toch? VVD stemmen krijg je dit.

Rejer | 15-03-11 | 13:58

@taxhond | 15-03-11 | 13:49
Dan zullen ze daar best lang staan.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:57

@1123581321 | 15-03-11 | 13:54
Uw nick is ontstaan door het swaffelen van je numberpad?

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:57

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:56
Care to elaborate? Je refereert naar die Zuid-Amerikaanse lul, en waarschijnlijk heb je het nog fout gespeld ook. Wat lees ik niet goed dan?

1123581321 | 15-03-11 | 13:57

@rara | 15-03-11 | 13:49
Alleen als er minder dan € 25.000 is buitgemaakt.
Daarboven mag hij de dader gewoon in mekaar meppen.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:57

@1123581321 | 15-03-11 | 13:50
Als je zo graag een topic over 4chan-girl wil, ik verwijs u naar: bit.ly/i6WFDx
Als je zo graag de mening van de redactie wil, ik verwijs u naar: bit.ly/fBG54C
Als u zo graag een betere layout wilt, maak een eigen weblog. Basta.

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:56

@1123581321 | 15-03-11 | 13:54
Je moet eerst mijn nick eens goed lezen. lutser.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:56

De lente breekt weer aan. HET moment om al het flits- en lasermateriaal weer tevoorschijn te toveren. Rij een half uur door Rotterdam en je ziet er weer bergen op straat hun tijd verdoen. Het is afwachten tot de grootschalige controles bij de Maastunnel weer beginnen. Want lieve mensen, de politie is al jaren een verlenging van de belastingdienst. De pech voor hun is dat wij dat ook steeds meer beseffen.
In de kamer zijn ze ALTIJD verbaasd. Stel je voor dat ze toegeven dat deze werkwijze bij hun vandaan komt.

eigen-mening | 15-03-11 | 13:56

Joepie! ik ga meteen ffe "funshoppen" - *bivakmuts, breekijzer & nepblaffer uit schuur pakt*

Bozebuurman | 15-03-11 | 13:54

Only in the Failed State of the Netherlands.

Woon alweer 4 jaar in .ch, en ben blij toe. Moet je hier eens proberen weg te rennen als de politie je wil aanhouden: dan ben je nog niet jarig.

Balsaq | 15-03-11 | 13:54

@Tommato | 15-03-11 | 13:52
Daar ben ik ook wel bang voor.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:54

-weggejorist-

1123581321 | 15-03-11 | 13:54

Mijn opa zei altijd; Dan pak je een plank met een spijker erdoor en sla je hun hersens over straat.. Ik vraag me af wie als eerste in NL zo'n 14jarig machomocro-tje compleet sloopt. Mijn zegen heb je..

Schizofuk | 15-03-11 | 13:54

@1123581321 | 15-03-11 | 13:50
Als je voor die eenmaal nu eens een "g" zette zou het voor iedereen een stuk prettiger zijn.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:53

-weggejorist-

1123581321 | 15-03-11 | 13:53

@Krabatsch | 15-03-11 | 13:50

Ja, die jongens ogen ook representatief aan de ingang van je toko...

brutus68 | 15-03-11 | 13:52

@Pasta-saus | 15-03-11 | 13:48
Maar je ziet nu al langzaam dat mensen zelf actie gaan ondernemen.
De politie en de politiek zijn nu helaas te laat.
Deze trend zal alleen maar aanwakkeren en er is geen stoppen meer aan.
Ik zie het nog gebeuren dat de "brave burger" zich tegen de politie gaat keren.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:52

We hoeven allemaal niet zo verbaasd meer te doen. De prioriteit van de politie of van de beleidsbepalers ligt nu eenmaal bij verkeerscontroles die brengen geld op. Een boef vangen word je niks wijzer/rijker van...

Inktvis Paul | 15-03-11 | 13:52

@Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48
Die zaal van de tweede kamer heeft zo'n bekrompe lucht dat hersencellen automatisch beginnen af te sterven.

Tommato | 15-03-11 | 13:52

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:51
Lol, hun? -1 voor u.

1123581321 | 15-03-11 | 13:51

@rara, Natuurlijk word-ie wel vervolgd! Die winkeliers zijn toch veel sneller 'opgespoord'..

Marvin S | 15-03-11 | 13:51

Totdat het middenstandertje eigen rechter speelt en de terreurjeugd, laten we zeggen, aan een sabel rijgt, dan is de politie er als de kippen bij. Terreurjeugd aanpakken mag niet van de veelal policolore politiebobo's met pvda lidmaatschap. Wat een kudtland.

Sliptong | 15-03-11 | 13:51

@Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48
Zolang hun er geen last van hebben vinden ze alles best blijkbaar

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:51

Politiewoordvoerder: "Onze prioriteit is om geen prioriteiten te hebben."

Eduardo1735 | 15-03-11 | 13:50

-weggejorist-

1123581321 | 15-03-11 | 13:50

Gewoon eigen beveiliging inhuren, in de vorm van Hells Angels of iets in die trant. Simpel.

Krabatsch | 15-03-11 | 13:50

@1123581321 | 15-03-11 | 13:46
Als u nu eens ophoud over het zeiken over die 4chan-girl. De afgelopen 4 topics heeft u er uw guursels aan geweid, begin uw eigen weblog, niemand die je tegenhoud!

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:50

Het wordt tijd dat er in ieder winkelcentrum een publieke schandpaal wordt geplaatst, waar de winkeldieven kunnen "verblijven" totdat de hermandad tijd heeft om ze op te komen halen.

taxhond | 15-03-11 | 13:49

Wordt een winkeleigenaar nu ook niet meer vervolgd als hij een winkeldief in elkaar mept? Zou wel eerlijk zijn.

rara | 15-03-11 | 13:49

Das grappig, dik een uur geleden las ik dit al in de reaguurderspanelen over de juwelier!

Hopelijk voor de juwelier hebben ze meer dan 25000 euro buitgemaakt, dan mag de pliesie van zichzelluf in actie komen en de stoute boeven gaan vangen.
Ditlektiedus | 15-03-11 | 12:08 |

Al is de reaguurder nog zo snel, GS copypaste het wel.

Tommato | 15-03-11 | 13:49

Tuurlijk doen ze daar niets mee. Met wat simpele bonnen schrijven voor verkeerd-parkeerders en snelheidsovertreders kom je veel sneller aan je quotum...

Pasta-saus | 15-03-11 | 13:48

En in de kamer wordt weer eens verbijsterd gereageerd.
Worden de politici ooit nog eens wakker of liggen ze echt in een eeuwige winterslaap?.

Che_cuevara | 15-03-11 | 13:48

Gelukkig hebben we straks een DNA bank en overvallen zullen tot het verleden behoren.

Het wordt hier met de dag zotter.

TheStef | 15-03-11 | 13:46

-weggejorist en opgerot-

1123581321 | 15-03-11 | 13:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken