Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WAT? TV-heilige St. Matthijs verliest miljoen kijkers!

matthijschegueverravannieuwkerk.jpgIn een iets meer dan vier uur tijd is Matthijs van Nieuwkerk gisteren een miljoen kijkers kwijtgeraakt. Fijn experiment, dat "Je Mist Meer Dan Je Ziet" van Matthijs van Nieuwkerk, maar slechts 284.000 mensen namen de moeite naar het programma te kijken. Weer eens wat anders dan de miljoen miljard die hij voor DWDD regelt. Erg zielig. Voor een eerste uitzending met een mastadont van een uniek talent als Van Nieuwkerk niet echt een kijkcijferorgasme. Zou je toch wel verwachten, met zo'n statuur. Zelfs op het late tijdstip. Het idee van het programma is dat Van Nieuwkerk met zijn studiogasten gaat bepalen wat die avond goede televisie was, wat apenballen zoog en wat Twitteraars het beste programma vonden. Een extended versie van De TV Draait Door, maar met extra duiding van Matthijs. Eigenlijk een soort heilig TV Keurmerk, dus. Houden ze wel van, aan die kant van het spectrum. Matthijs bepaalt wat kudt is en wat correct, met zijn alziend oog. Uiteraard een uitstekend format voor alle meningloze verschilligen die niet in staat zijn zelf te zappen langs de correcte televisiezenders en blind varen op Van Nieuwkerk. Scheelt weer zelf nadenken. Het terugkijken naar het terugkijken van de TV-avond van gisteravond doe je hier. Oh, Messias Matthijs, die in onze beeldbuis is. Uw naam worde geheiligd, uw TV-koninkrijk kome, u wil geschiede. Geef ons heden ons dagelijkse fatsoens-TV en leid ons niet naar meuk, maar verlos ons van onverschillige TV. Want van u is de TV, de kijkcijfers en het uniek talent, tot in eeuwigheid. Amen.

Reaguursels

Inloggen

En een dag later schuiven Weesie en Castricum gewoon gezellig aan.

mygfisbrazilian | 17-03-11 | 23:56

-weggejorist-

Jan1329 | 16-03-11 | 03:05

Doet Thijsje dit programma graties, of krijgt hij voor deze 40 minuten snelpraterij ook uitgekeerd?

broomstick | 15-03-11 | 21:26

Het erge is nog wel dat deze linkse presentator bij de vara een heel vet salaris van vele tonnen per jaar (ver boven de zgn balkenende norm) krijgt toegeschoven. En dat vette salaris voor onze thijs wordt uiteraard door ons allemaal via de belastingen netjes elke maand aan hem overgemaakt. Tja daarom heb je een publieke omroep nodig.

Paul2500 | 15-03-11 | 19:47

Jammer dit. Wel verwacht op zich, want alles wat VARA is, is slecht, in jullie ogen. Let wel, ik ben een rechtse stemmer en vind bijvoorbeeld Uitgesproken VARA verschrikkelijk, maar voor mij is dit te makkelijk.

Ook jullie weten dat 284.000 kijkers op dat tijdstip heel erg netjes is. Zeker als het programma voor je 99.000 kijkers trekt. Pownews scoort maar een fractie hoger in kijkcijfers, in marktaandeel de helft. Kom op jongens, dit was té voorspelbaar en té makkelijk.

Daverz | 15-03-11 | 15:27

#grotehaas
Cruijf is alles behalve links.

Denjero | 15-03-11 | 15:04

The-bloody-late-show dus. Zal vanavond (vroeg) eens terugkijken doen via internetz. Verder onzinnig stukkie. Next!

Derzug | 15-03-11 | 14:21

@wakkere_nederlander | 15-03-11 | 09:03 -
-
Met excuses voor de late reactie:
-
Dit is NIET de 'meest uit de hand gelopen kernramp ever' en er is vooralsnog geen sprake van een 'gigantische' radioactieve wolk die Tokyo bedreigt.
-
Dit is behoorlijk rampzalig - maar het is géén 'kernramp' - en een directe vergelijking met Chernobyl, waar waarachtig wel iets anders aan de hand was, slaat de plank mis.
-

ALLE reactoren schakelden keurig uit tijdens de beving. Wat wij nu zien, zijn (behoorlijke!) nakoelingsproblemen en de gevolgen daarvan.
-
U bent niet alleen OT, u bent ook nog eens PZ (Paniek Zaaiert)
-
Zullen wij het een béétje in proportie proberen te houden, alstublieft? Het is al vervelend genoeg zonder alarmisten in de tent.

azoturie | 15-03-11 | 13:40

mastodont Mastadont masturbont
gekke koeienziekte nooit gezond

harriedeparrie | 15-03-11 | 13:36

Van Nieuwkerk is een van de beste (slim, erudiet, adrem)presentatoren van Nederland. Maar dat ranzige, linkse inteeldgedoe wordt ontzettend irritant. Linkse balletjes of lieden waar Matthijs tegenop kijkt(Cruijff) krijgen alle tijd om hun verhaal te doen, anderen worden altijd te vroeg afgekapt. Ik kan DWDD niet meer zien.

grote haas | 15-03-11 | 13:33

de wereld draait durrrrrrrrrrrrrrr SUKKEL, verschrikkelijke vent, valt onder het kopje, van gaal ivo niehe en himself. Zichzelf overschitterende lutsers.

Ludotje | 15-03-11 | 12:54

Voorspelbaar jongens. Vara annex MvNK bashen. Verwachten jullie soms dat jullie lezers niet meer dan 5 onderwerpen per maand aankunnen of zo? Kom zo af en toe eens met wat nieuws. Oh, en vergeet ff niet om te melden dat de eerste uitzending, om 10 voor 12 , al 85% van de kijkcijfers haalt van dat altijd leuk duidende pownews. Of nee, kijkcijfers doen er niet toe, behalve als het om vara programma's gaat die slecht scoren

hanz71 | 15-03-11 | 12:42

gezien ik vakantie heb heb ik het maar is even gekeken. even getest... wat een slecht programma was dit zeg! ik ben normaal ook al geen fan van Matthijs, maar dit sloeg echt werkelijk alles...

genrmx | 15-03-11 | 12:39

waarom een mediaprogramma
journalisten die praten met journalisten over het werk van journalisten.
media mensen die praten over media mensen en de produkten die zij maken. matthijs noemt de hele tijd zichzelf journalist.
waarom wee tik niet hij si presentaor en auto que voorlezer en moet niet uit zijn rol gehaald worden.

geef mij tegenlicht van de vpr; gouden bergen om maar eens terug te kijken dat waren journalisten.

dolffie | 15-03-11 | 12:32

Wat een prachtcolumn weer.
Ik las een aantal comments over Kraay jr.
Wat een fail om die gast er weer bij te halen zeg.
Verplichte overacting is nog irritanter dan overacting zelf.

Cunard | 15-03-11 | 12:21

en daar is weer MvNK...

Laten we het zo zeggen, 3 x per week kan ik hem net een halfuurtje 'hebben". daarna schakel ik altijd over naar "the big bang theory"

maar dan weer een dik half-uur de "hoe kan ik nog sneller praten en iedereen in de rede vallen mathijsshow is wel erg veel van het goede!
En daarvoor us Paul! Die ook steeds sneller, hobbelend over z'n overwerpen ook zoiets van 400.000 opstrijkt!

Wel alle dik betaalde mannen van de vara op een rijtje.Blijft niet veel keus over!

gelukkig is daar de vpro die weer een prachtige uitzending had met Tegenlicht!

o_toch_toon | 15-03-11 | 12:11

Als ik het programma gemist heb heb ik dan dubbel zoveel gemist dan dat ik zie?

Wessel | 15-03-11 | 12:08

Heb gisterenavond toevallig een stukje gezien. Man, wat een kutprogramma. Echt. SAAAAAI! En het concept klonk nog wel leuk, de uitwerking (en de presentator) zuigen nog meer dan je je kunt voorstellen.

Specy | 15-03-11 | 11:57

De kijkers zijn bang dat ze nog meer van die rooie troep overzich heen krijgen, 1x op een avond rooiebagger over je heen is wel genoeg!

ONS | 15-03-11 | 11:35

Daarom is dat PvdA-keurmerk ook zo hard nodig om de mensen Het Licht te doen zien. Er is geen Presentator behalve Matthijs en de VARA is Zijn Omroep! Vuvuzela!

Plus, we herstellen een mooie Nederlandse traditie in ere, waar de heer van Dam (weliswaar een andere dit keer) andere mensen op TV als minderwaardig mag bestempelen.

FirstAnnual | 15-03-11 | 11:18

Powned is wel aardig.
Niet al te serieus en met een kwinkslag.
Hou ik wel van.
En zeker als ze dat linkxe Vera Keurmerk de grond instampen.

Dostranamus | 15-03-11 | 11:16

Ja, maar ondertussen wel leentjebuur spelen bij het Vara-programma 'Zo is het toevallig ook nog eens een keer', he Sjon-Johnny zu Quidenberg?

Eelcontrast | 15-03-11 | 11:16

Gezellig! | 15-03-11 | 10:48

Kunt u dat niet horon dan wie zijn tekston schrijft. None other than our old favourite P. Kouwes.

Uit
de
bundel
friet
gebakken
in
het
haarvet
van

Maarten
van Rossem
de volgende
gedigt

The Evil One | 15-03-11 | 11:16

Maar wel tweemaal zoveel marktaandeel als PowNews...

SjengDeSter | 15-03-11 | 11:15

Zo te lezen heb ik niks gemist.

Dostranamus | 15-03-11 | 11:13

Nee, dat poont scoort lekkah..

drenkeling69 | 15-03-11 | 11:12

'k weet dat het tegen de tijdgeest is, maar met drama in Japan en nieuw Srebrenica op komst in oost-Libie, moest ik toch meer denken aan het onderstaande gedicht dan aan Matthijs van Nieuwkerk. Trouwens, gedicht is uit 1624.

No man is an island,
Entire of itself.
Each is a piece of the continent,
A part of the main.
If a clod be washed away by the sea,
Europe is the less.
As well as if a promontory were.
As well as if a manor of thine own
Or of thine friend's were.
Each man's death diminishes me,
For I am involved in mankind.
Therefore, send not to know
For whom the bell tolls,
It tolls for thee.

tintintin enz | 15-03-11 | 11:05

Het programma was een beetje auto-cue voorlezen zoals bij DWDD (wie schrijft zijn teksten eigenlijk?) en een beetje lullen met wat mannen op een leren bank over programma's die er niet echt toe doen. Kan mij niet voorstellen dat hij er na vijf pilot-uitzendingen mee door kan blijven gaan. Een goed media-programma op tv is absoluut nodig - maar zo? Doe mij Blauw Licht maar weer.

Gezellig! | 15-03-11 | 10:48

Het is MASTODONT, niet mastadont.
Gevalletje balk en splinter?

prefsmaster | 15-03-11 | 10:48

Die Kraay is niet zomaar een domme lul en bovendien vind ik die huisbioloog/Irwinwannabee helemaal khudt om aante horen en zien.
Ik begrijp wel dat mensen daar niet op zitten te wachten op dat tijdstip, of überhaupt.

Treurig varken | 15-03-11 | 10:48

Matthijs van Nieuwkerk: Je vindt m leuk of niet leuk maar een ding is zeker. Hij is goed. Als je al een aantal jaren met een dagelijkse show op primetime hoge kijkcijfers scoort, dan ben je gewoon goed. Dat er minder kijkers zijn voor een programma om 12 uur 's-nachts lijkt me logisch. Overigens werd er ook helemaal geen reclame voor gemaakt. Ik zapte er per ongeluk langs.

Moedereter | 15-03-11 | 10:42

Hans Kraaij junior 7 seconden aangezien, toen op medisch advies tv uitgezet om snel aan leuke dinge te gaan denken.

Hapax | 15-03-11 | 10:41

Alle programmas met matthijs en z'n sponsorvriendjes zuigen apenballen en zijn het kijken nooit waard. Het enige leuke aan dwdd zijn de losse clipjes (meestal van de week ervoor op internet) en dat is vast ook de reden dat er zoveel 50-plussers (zonder internet) naar kijken. Ik wordt altijd zeer snel misselijk als ik matthijs weer eens een commercieel wanproduct of zogenaamd getalenteerd vrienndje zie aanprijzen.

cabbit | 15-03-11 | 10:31

Programma is prima. Laat inderdaad maar komen.

Vond het wel een goede dat er in een filmpje gesproken werd over 2000 lijken die gevonden waren en daarmee het dodental op 1500 en nog wat kwam. Nou ja, goede, je weet wat ik bedoel. Het zijn er in dit geval minimaal 3500 te veel...

Hölzenbein | 15-03-11 | 10:21

Als ik een mastodont als huisdier had, dan zou ik 'm zeker Matthijs noemen!

M.a.w.
Tjonge, tjonge GeenStijl (en met name Dzjonie Kwit)! Wat een ontzettend baggerstuk over een nieuw programma. Alsof Dominique (hihi, een meisjesnaam...) Weensie meteen het juiste format, houding, postuur enz. te pakken had om het PowNieuws meteen, à la minute tot een succes te maken! Neen dus.
Kijk, het is waar: het merendeel van de de NederlanderTs ligt idd inmiddels tussen de klamme lappen met hun pik in de hand of tussen het kadetje van vrouw danwel buurvrouw, echter daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er gewoon om dat we allemaal even kudt zijn en dat is gewoon wat waar is.

Boris Poepnagel | 15-03-11 | 10:16

Ik denk eerder dat het komt door het tijdstip. De werkende Nederlander die om 8 uur staat te trappelen met de bammetjes bij de baas slaapt al om kwart voor 12.

Hoef die linkschmedia niet te zien overigens ook

Sand0rf | 15-03-11 | 10:16

Sowieso triest dat men hier überhaupt nog tv kijkt. Alles dat de moeite waard is/was komt in kant en klaar gesneden bits via het web. Op aanvraag en niet door de strot geduwd. Ouderwets zooitje hier.

dubbert | 15-03-11 | 10:08

@ Einde van de Domheid | 15-03-11 | 09:52 | : Ik vond Pien & Bianca inderdaad ook leuk. Hoe weet jij dat..? *** terugzwaaien doet ***

Jerry Nick | 15-03-11 | 10:05

Ik vind het heerlijk zo'n programma! Laat maar komen.

Moedereter | 15-03-11 | 09:56

Scenario:
Herhalio TV gaat dagelijk cherry picking doen bij Pownews en trekt middels haar herhaalschema de kijkers bij Pownews weg.
(Naar JErry Nick zwaait Hoooi *Zaai uitsproken*)

Einde van de Domheid | 15-03-11 | 09:52

@Karel Kruizenruiker | 15-03-11 | 09:43
Geniaal!

necrosis | 15-03-11 | 09:51

Maar dit kwam dan vlak na, kom hoe heet het ook weer, dat onderbroekenlol "actualiteitenprogramma" met die goser met die das (het beest) op zijn kop wat voor haar doorgaat, Ponieuws of zo?

The Evil One | 15-03-11 | 09:50

MAar wat het ergste is:
De redactie leest misschien deze commentaren/ veegt ze met een arm van tafel/ een programma format moet groeien/ we moeten nog veel sleutelen/ Jiskefet duurde 2 jaar vooraleer het grappig werd.
Laat ik helder zijn. TV over TV is een dom idee.
Als het dan toch moet (stel dat)
Laat ons eens weten waar TV programma's op gebaseerd zijn. Wat zijn kijkcijfers en wat drukken ze uit? Hoeveel SMS inkomsten krijgen programmamakers en hoe weinig taleneten die hun hele hoop in het leven op zo'n programma zetten. Dat soort dingen.
Maar dan niet door Matthijs. Matthijs is de vervlakker.
Dat begon met AT5, toen Parool, toen talloze TV programma's. In mijn spectrum is van Nieuwkerk ver onder het Joop van den Ende nivau gedaal. Sterker nog: Joop gaat omhoog, Matthijs 'going down going down...'

Einde van de Domheid | 15-03-11 | 09:48

*Zich ernstig zorgen maakt en ondertussen onverschillig uit het raam gaapt*

Het zoveelste stukje beeldbuisvervuiling van Mathijs, who the F cares? Of moet dit gezien worden als "gegronde krtiek op de P.O"?

An die ARBEIT | 15-03-11 | 09:47

Niet gezien omdat ik weinig kijk maar om een sort herhaling tegeven van wat er die avond op tv is geweest lijkt mij een beetje overdone, hoewel voor bepaalde mensgroepen wel aardig. Een soort zap tv dus. Dwdd is al een soort herhaling en op zondag de herhaling van de herhlaing.

komt over als lowbudget tv met wsl een hoge produktiekosten

dolffie | 15-03-11 | 09:46

@Einde van de Domheid | 15-03-11 | 09:40
punt4 - Jack Spijkerman deja-vu heeft

veuve-clicquot | 15-03-11 | 09:44

Was best aardig. Moet nog groeien, maar was in beginsel best aardig. Beter dan de herhaling van DWDD kijken. Maar dat was ook duidelijk de bedoeling en opzet: de herhaling van DWDD maken, maar dan bijgewerkt en actueel. In ieder geval véél beter dan alle andere meuk wat op dat tijdstip wordt uitgezonden. Van mij mogen Matthijs & Consorten wel doorgaan en nog wat sleutelen aan het format. Met andere woorden: wat een kudtstukje hierboven.

Jerry Nick | 15-03-11 | 09:43

"Als u niets ziet, kunt u ook niets missen" lijkt me een prachtige titel voor het nieuwe programma van Matthijs.

Karel Kruizenruiker | 15-03-11 | 09:43

di 15 mrt 2011, 09:29

NOS haalt verslaggevers uit Japan AMSTERDAM - De NOS heeft besloten zijn twee verslaggevers, een producer en een cameraman weg te halen uit Japan. Aanleiding zijn de dreiging van de kerncentrale en de slechte omstandigheden waaronder ze moesten werken. Dat liet plaatsvervangend hoofdredacteur Marcel Gelauff van NOS Nieuws dinsdagochtend weten.

De hoofdredactie van de NOS nam het besluit maandag aan het begin van de avond. „Het was toen nog niet helder hoe het zou gaan met de kerncentrale, maar als je kijkt hoe het er nu is dan is het alleen maar logisch dat we dit besluit hebben genomen”, aldus Gelauff. „Geen enkel verhaal is een collega waard.”

Bolle Wim | 15-03-11 | 09:43

Volante | 15-03-11 | 09:03 | + 1 -
Waarom het geen leuk concept is.
1) We hebben al de P&W zapservice. (In-house theft dus.)
2) Langer praten over de toch al zo eencellige TV-programma's maakt het nog minder boeiend.
3) Matthijs heeft gisteren Johan Cruff laten wachten vanwege zijn altijd falende 'leuke' TV momenten en zijn altijd dezelfde Fokke en Sukke. Als je Johan Cruyff aan tafele hebt dan DOE je dat niet. (Dubbelbewijs irrelevante fragmenten/ onthuden relevante kennis.)
4) Matthijs is een van de mensen die teveel op TV is. Er is een saturatie omslagmoment, maar omroepen zullen er alles aan doen om dat moment zo hoog mogelijk te krijgen.
Resultaat = vervlakking en irritatie.

Einde van de Domheid | 15-03-11 | 09:40

Maar OT, van Nieuwkerk is raar bij mij, DWDD kijken is wegens Felix Rottenberg, Jan Mulder en/of Maarten van Rossem al zo'n 1,5 jaar uit den boze, lult hij over ouwe soulzangers die al kwijlend van de heroine dood gingen bij Top2000a gogo in december dan trek ik het (ondanks het uitnodigen van Emiel Roemer om toch de Boodschap -stempt allen Linksch anders stemt u op den Nazi- ook daar door te geven) gek genoeg wel.

The Evil One | 15-03-11 | 09:39

"doet even aluminium hoedje voor een loden hoedje ruilen en leest verder over het zeer belangwekkende nieuws rond Matthijs van Nieuwkerk"

Bolle Wim | 15-03-11 | 09:38



@veuve-clicquot | 15-03-11 | 09:37
Als het aan mij lag, was dat ding de huiskamer al uit.

vetkleppert | 15-03-11 | 09:38

@Bolle Wim | 15-03-11 | 09:32
'Wat doen jullie hier nog? Vlucht! Volgens de Televaag is de Wind Des Doods onderweg!!!'

Wat???
Dreigt de Arabische lente over te waaien naar Nederland?!?

wakkere_nederlander | 15-03-11 | 09:38

@vetkleppert | 15-03-11 | 09:35
Televee gewoon het huis uit doen, of selectief kijken.

veuve-clicquot | 15-03-11 | 09:37

Waren er weinig kijkers om dat het een kudt-programma is, een kudt-presentator of beiden.
Ach wat maakt het eigenlijk uit ?

veuve-clicquot | 15-03-11 | 09:36

@Bolle Wim: ja ik heb het gelezen, gelukkig was daar de onvolprezen Bastiaan van Schaijk om eea te duiden.....

The Evil One | 15-03-11 | 09:36

Een tv is gewoon een omgekeerd riool. In plaats van derrie af te voeren wordt de shit onder hoge druk de huiskamer in gespoten. Sponsorshit, ideologische shit, religieuze shit en domme shit.

vetkleppert | 15-03-11 | 09:35

necrosis | 15-03-11 | 09:23
Ach, de filmpjes van de tv draait door zijn soms wel aardig. Lijkt op funny home video's. Vandaar dat ik hem daar wel zie staan met z'n rateltong. In ieder geval niet meer van onze belastingcenten.
Bovendien verwacht ik dat Matthijs zich bij de commerciëlen niet staande kan houden. Wordt hij vanzelf uitgekotst. Dus die overstap zal hij wel niet durven maken.

Pastor Sippenhaft | 15-03-11 | 09:32

nee dan Pownews dat trekt volle zalen

istawa | 15-03-11 | 09:32

Wat doen jullie hier nog? Vlucht! Volgens de Televaag is de Wind Des Doods onderweg!!!

Bolle Wim | 15-03-11 | 09:32

-weggejorist-

Piet Precies28511612 | 15-03-11 | 09:31

Ik heb weeral meer gemist dan ik gezien heb, geloof ik..

Optimel Prime | 15-03-11 | 09:30

Nee hoor, was gewoon ontspannen tv kijken. Leuk format, net voor het slapen gaan. Van mij mag het blijven.

AUB | 15-03-11 | 09:30

Het werd te laat uitgezonden. De "hardwerkende NL'ers" lagen vast onder de wol op dat tijdstip.

Graaf Kinterslaas | 15-03-11 | 09:27

Kijk liever naar onverschillige tv lieden.

A. De Bree | 15-03-11 | 09:26

@vanhetgoor | 15-03-11 | 09:20
Ik had het nog niet eens bedacht, jij gooit het echter online!
*pluskudo uitdelen doet*

necrosis | 15-03-11 | 09:26

Kan iemand mij uitleggen wat de lol is aan het iemand ongenuanceerd afbranden?

Ben Adam | 15-03-11 | 09:26

Wat zijn de kijkcijfers van dit stukje dan? Kan ook nooit veel zijn. Gaaaap

ro8in | 15-03-11 | 09:23

@Pastor Sippenhaft | 15-03-11 | 09:17
Als Matthijs presenteert is het vrijwel nooit leuk, dus ook niet bij SBS.
Verder vraag ik me af of ze daar zitten te wachten op PvdA-Televee.

necrosis | 15-03-11 | 09:23

Niks gemist dus, linkse staatspropaganda.
Ik wordt niet goed *zoekt teiltje*

insemismeer | 15-03-11 | 09:21

Nee, dan dat WNL. Dat loopt als een zonnetje met die uitgerangeerde VVD'ers die aan een baantje geholpen moesten worden. En die wethouder van Capelle, kan die er niet eens voor gaan zorgen dat Capelle mooier wordt - is nu de lelijkste gemeente van NL - in plaats van de hielen van Wildermans likken?

Flippo | 15-03-11 | 09:21

Matthijs van Nieuwkerk is interessant voor mensen die zelf GEEN internet hebben. Nieuwkerk is interessant voor mensen die zelf NIET kunnen lezen, noch de krant noch een boek. De Vara-coryfee is onmisbaar voor mensen die geen EIGEN mening hebben omdat men zich niet kan oriënteren of omdat men INZICHTEN ontbeert. DWDD is gemaakt voor leeghoofden zonder kennis van zaken, zonder inzicht, zonder internet. Mensen die zichzelf niet kunnen bezig houden. Fantasieloos en zonder enige geestelijke bagage. Doordat Matthijs van NIeuwkerk zijn publiek steeds maar weer vertelt wat het moet vinden, steeds maar leidt naar conclusies is er niets zo geestdodend als DWDD.
Het Weekblad Privé, de Story, het plaatselijke sufferdje zijn bedoeld voor de zelfde groep mensen. Waarom wordt er hier aandacht aan besteed?

vanhetgoor | 15-03-11 | 09:20

@Ad Fundum | 15-03-11 | 09:11
'Wat weet jij dat die Jappen niet weten?'

Dit laatste nieuws doet niets onder aan de berichtgeving destijds over Tsjernobyl.

www.telegraaf.nl/buitenland/9268301/__...

Wat ik weet is dat het toegeven van fouten ten behoeve van de gezondheid van de bevolking soms beter is dan het behouden van trots. Maar de Japanse overheid pleegt blijkbaar nog liever harakiri.

wakkere_nederlander | 15-03-11 | 09:19

@Bolle Wim | 15-03-11 | 09:07
Ik zie ook geen reden om de zaak te heroverwegen.
Kerncentrales zijn qua veiligheid superieur en leveren een enorme hoeveelheid schone energie.
Kolengestookte centrales vervuilen meer.
Windmolens en zonnepanelen kosten meer dan ze ooit zullen opleveren.
Nou jij weer.

necrosis | 15-03-11 | 09:18

Genoeg Matthijs. Kan die man geen funny home videos gaan presenteren bij SBS? Tijd voor nieuw talent!

Pastor Sippenhaft | 15-03-11 | 09:17

Ik heb het gister gekeken. Het was gewoonweg saai. Hij laat veel stukjes zien en je verwacht leuke/interessante stukjes tv, maar die komen maar niet.
Misschien dat het programma nog moet groeien, het was tenminste de eerste avond.

-TJ- | 15-03-11 | 09:12

@wakkere_nederlander | 15-03-11 | 09:03
Wat weet jij dat die Jappen niet weten?


Ad Fundum | 15-03-11 | 09:11

Het is gewoon laat op tv.

Moe Lester | 15-03-11 | 09:10

gatverdamme wat een smerige zelfverheerlijking van die lui man.

Hans Kraaij jr. viel niet eens op tussen die korballen.
Dat wil genoeg zeggen over het niveau, dag belasting centjes.

Hey Matthijs: does goede tv make jonguh!

paddostoel | 15-03-11 | 09:08

DEN HAAG - Het kabinet ziet geen reden de bouw van een nieuwe Nederlandse kerncentrale te heroverwegen.

Bolle Wim | 15-03-11 | 09:07

Goh Johnny, heb je daar nu de hele nacht al over nagedacht? Ik ben geen Matthijs fan, maar 284.000 is vrij goed voor een nieuw programma om middernacht. Boven is dit een soort TV experiment, waarbij de kijkcijfers niet zo belangrijk zijn.

Ronman2k | 15-03-11 | 09:06

Sla ik VI over omdat die Kut Kraay Jr weer terug is, komt die lul nog een keer de boel verzieken! Gek he dat er niemand kijkt.

[[[Mad.doC]]] | 15-03-11 | 09:06

Gelukkig zitten er op mijn TV knoppen en kan ik zelf bepalen waar ik naar kijk. Ik heb daardoor al een hele tijd geen ruzie meer gehad met een presentator. Wat zielig voor jullie dat je er urenlang naar moest kijken, helemaal hulpeloos overgeleverd aan een mening die niet de jouwe is. Stel je voor dat er iets van zou blijven hangen. Je moet (er toch ) niet (aan) denken! Dat is slecht voor het niveau van je posts hier.

toevallig_eauk_zeau | 15-03-11 | 09:06

pownews, een uur eerder en al meer dan een half jaar bezig trekt maar 50.000 kijkers meer en heeft de helft van het marktaandeel van je weet niet wat ziet.

jaloers?

kn | 15-03-11 | 09:04

Ik ben niet verder gekomen dan de aankondiging.

Karel Kruizenruiker | 15-03-11 | 09:04

Ieder volk krijgt de publieke omroep dat het verdient.

azoturie | 15-03-11 | 09:04

@ BraterEnWood | 15-03-11 | 08:52
... en het is ook al niet de bedoeling dat je mij wijst op dingen die ik door AdBlock-Plus geeneens kan zien.

Zouden ze bij Matthijs ook 's over zijn program moeten trekken; AdBlock-Plus. Zou een boel ongerief schelen.

Multiflauwekulti | 15-03-11 | 09:04

OT: Japan zei gisteren nog:
'Fukushima wordt nooit Tsjernobyl'

En ze krijgen gelijk want Tsjernobyl explodeerde maar 1 keer...

Na drie explosies en een gigantische radioactieve wolk die een megastad als Tokio bedreigt kunnen we wel stellen dat dit de meest uit de hand gelopen kernramp ever is.

wakkere_nederlander | 15-03-11 | 09:03

Ik dacht dat Linksmensen alleen maar boeken lazen (met een moeilijke bril). Blijkbaar liggen ze de hele avond op de bank naar de TV te loeren (idem met moeilijke bril).

der Wunderhund | 15-03-11 | 09:03

Leuk concept, het proberen waard. Irrelevant dat van Nieuwkerk de presentator is. De Geenstijl-bash-machine begint een beetje saai en ouderwets te worden. Kom eens met vernieuwe ideeën. Interessante onderzoeken waarbij je partijen keihard op inhoud aanpakt ipv een mening ergens over hebben... Rechts vs Links is zooooo boring...

Volante | 15-03-11 | 09:03

Is het misschien mogelijk het woord 'Duiding' wat minder te gebruiken? Ik krijg er uitslag van

De Veerboot | 15-03-11 | 09:02

Flauw, geenstijl liep voorop om te roepen dat kijkcijfers onzin zijn en niet kloppen. Nu is het ineens de absolute waarheid? Weer een reden om geenstijl uit mijn favorietenlijst te flikkeren.

QQleQ | 15-03-11 | 09:01

Ik ben niet gaan kijken.
1 omdat je van Nieuwkerk niet moet zien vlak voor je naar bed gaat.
2omdat ik zelf heel goed kan bepalen wat ik voorbij zap of oversla op een tv avond, en het in de herhaling alsnog niet wil zien.

deraderendraaien | 15-03-11 | 09:01

Zo'n elitair programma was er vroeger toch ook al eens, met narcist Emiel Ramdas o.i.d.
Ik zit te wachten op het moment dat Matthijs van Nieuwkerk niet alleen zijn gasten maar ook zichzélf gaat onderbreken.

Onderbuik | 15-03-11 | 08:56

Maar niets was zo erg als die 'gewone man'-gast. Wat een mafkees was dat zeg. Zelden een grotere verwaande kwast in een leunsteul zien hangen

Schuimspaan | 15-03-11 | 08:56

@BraterEnWood | 15-03-11 | 08:52
Het is niet aan jou om hier vragen te stellen, gewoon chrome gebruiken en verder niet nadenken, duidelijk?

ojédiaré | 15-03-11 | 08:55

Een soort Uitzendinggemist, maar dan met kudo's die langs de VARA censuur (à la Joop) moeten, zoiets?

had zo genoeg van Kraaykamp jr.

Schuimspaan | 15-03-11 | 08:54

Als Matthijs zichzelf ad infinitum mag herhalen, dan mag ik het ook!
--------------------------------
'Je mist meer dan je ziet' is nog erger dan de allerergste TellSell-testimonial. Van Nieuwkerk pusht en herpusht zijn eigen waar in re-runs. Een soort van omgekeerd Droste-effect. Mensen, we hebben een *hoest* 'nieuw' format: de testamoniak.
Krachtmeester | 15-03-11 | 00:26

Krachtmeester | 15-03-11 | 08:54

Ik heb het gezien en vond het wel aardige televisie. En volgens mij is 300.000 kijkers op dat tijdstip best een hoog marktaandeel. Nietszeggend stukje dus, te voorspelbaar.

beenthere | 15-03-11 | 08:54

Erg prettig om over nietzeggende dingetjes en figuren te lezen terwijl er momenteel miljoenen Japanners rennen voor hun leven.

Bolle Wim | 15-03-11 | 08:54

nietlullen | 15-03-11 | 08:48
Daarbij is het: Uw wil geschiede..

Rector Reflector | 15-03-11 | 08:54

Ik heb toch de goede hoop dat kijkers op dat tijdstip uitstekend zelf kunnen bepalen wat ze willen zien. Hopelijk dalen dan de kijkcijfers nog meer, want zo'n programma slaat natuurlijk nergens op.

datzouzomaarkunnen | 15-03-11 | 08:53

@nietlullen | 15-03-11 | 08:48
Stevig masturdonten voor de buis valt moeilijk uit te leggen.

ojédiaré | 15-03-11 | 08:53

-weggejorist-

BraterEnWood | 15-03-11 | 08:52

Over kotsbak gesproken...

nietlullen | 15-03-11 | 08:52

Heb het niet gezien, dus volgens de titel zou ik het gemist moeten hebben. Dat klopt, maar ik mis het niet. Dus.

chevyeddy | 15-03-11 | 08:52

Overdosis Mathijs bij de vara. De vooravond, de na avond en de hele nacht. Net een week in de Alpen geweest, ook daar, op uw belastingcenten, iedere avond DWDD. Verschrikkelijk.
Ik vind die man een enorme zelfingenomen kwal. Erg overschat.

Dick Luyenlomp | 15-03-11 | 08:52

Verschrikkelijk talentloze schreeuwende kotsbak, die lul. We weten alweer hoe hij aan zijn zakkenvullendbaantje gekomen is.

BraterEnWood | 15-03-11 | 08:51

Die Kraay junior was wel erg irritant.

ojédiaré | 15-03-11 | 08:51

Wat een dom stukje. Meeste mensen kennen het programma helemaal niet en bovendien werd het 's nachts uitgezonden. Ook maak ik uit het stukje niet helemaal op wat de schrijver nou duidelijk wil maken. A) Er keken weinig mensen naar dit programma. B) Hij houdt niet van Matthijs van Nieuwkerk. Nietszeggend gebrul.
Mastodont schrijf je trouwens met een O.

nietlullen | 15-03-11 | 08:48

Wist het niet

JohnBW | 15-03-11 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken