Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Basisschool wil roomblanke kinderen

obsdeuiterton.jpgAi, blanke kleuterschaarste in Dronten. Op Openbare Basisschool De Uiterton, om precies te zijn. Zouden graag wat extra Hollandse kikkerdril opnemen in de gelederen. Check de harde cijfers: "De Uiterton heeft 89 kinderen waarvan ruim tachtig procent van niet-westerse afkomst. De afgelopen jaren had de school te maken met een leegloop." De vicieuze cirkel die het zwarte school-syndroom heet slaat hard toe in Dronten. Het is zo erg dat zelfs meneer Aart en mevrouw Lot er aan te pas moeten komen met de nodige Sesamstraat-PR. Hoe diep kun je gaan als basisschool? Tja, Dronten is 020-West niet. In het provinciestadje moeten er gewoon bunkerharde ronselpraktijken toegepast worden om wat meer autochtoniërs binnen de met muren te krijgen. Want blijkbaar is dat hard nodig. Heeft een school met tachtig procent multiculti geen bestaansrecht in Nederland. Zijn er kaaskoppen en bleekscheten nodig om een basisschool levensvatbaar te krijgen. Zeggen wij niet, dit impliceert OBS De Uiterton met deze noodkreet. Joehoe, roomblank Dronten, doe eens niet zo flauw. Inschrijven dat kroost. Zie het maar als educatief ontwikkelingshulp. Namens De Uiterton bedankt.

Reaguursels

Inloggen

@poppermotje : ja, klopt.

King of the Oneliner | 11-03-11 | 22:08

@King of the Oneliner | 11-03-11 | 18:15 autisme, en met name Asperger, is een uitvinding van de middelmatigen om de onvermijdelijke verveling die de intelligentere mens in hun midden beleeft te duiden als een afwijking.

Maar dat wist je natuurlijk al.

poppermotje | 11-03-11 | 21:17

Soewart moet toch ook kunnen? Lekker onder elkaar twee keer zo lang over de lesstof doen. Ook niet gek. Bruine babies wordt het allochtone lingo met de paplepel ingegoten. En dan een paar jaar later gewoon in het Nederlands les krijgen? Dat gaat niet lukken. Daar ga je dus niet je roomblanke Hollandse schattebouten naar toe sturen. Voor je het weet scoren ze bij de cito 30 punten lager.

De narrige kabouter | 11-03-11 | 19:20

Ik was op de lagere school , een dorpsschooltje, ook een beetje ongelukkig.
Blijkt nu dat ik hyperintelligent was plus autistisch.
Ben ook lid van Mensa, maar op school verveelde ik me dood, en ging daarom maar altijd dagdromen en uitvindingen doen. Ik liet in mijn hoofd hele stoommachines en benzinemotoren draaien, en zelf-ladende wapens, mitrailleurs etc.
Ook al was ik niet goed in sport, ik was wel sterk, dus ik werd niet gepest.
Vriendjes had ik ook niet.
Wat een leven, mensen.
Als strategie heb ik nu het dommer voordoen dan je bent gekozen.
Dat werkt het beste.
Ik werk nu als chauffeur, hoewel ik beroerd kan rijden.

King of the Oneliner | 11-03-11 | 18:15

What's the problem? Zorg dat die zwarte school van goed niveau is. Dan komen de roomblanke ukkepukkies vanzelf. Als als de school niet van voldoende niveau is, dan beter afbouwen.

ljcoster | 11-03-11 | 17:33

Verdronten.

Neerlandsbloed | 11-03-11 | 16:32

Mischien wonen er veel christenen in Dronten en die sturen hun kinderen naar een christelijke school natuurlijk .

elevator | 11-03-11 | 16:10

Multicul is ons door links door de strot geduwd. School ga maar huilie huilie doen bij uw linkse oppositiepartijen....

sallandstrots | 11-03-11 | 15:30

mamma5506 | 11-03-11 | 13:34 | + 0 -
Vroeger kregen scholen voor medelandse kindjes veel meer geld dan voor nederlandse kindjes. Dat is nu niet meer zo.

Graftak | 11-03-11 | 13:47

basisschool wil natuurlijk wel geld zien,wat dacht je wat.
nee ze zijn er zelf mee begonnen met die multiflauwekul

mamma5506 | 11-03-11 | 13:34

Volgens links zijn al die überzielige mensen (allemaal zielige asielzoekerts en gastarbeiders), ontzettend goed geïntegreerd, het verbaasd mij dus enorm dat wanneer er een grote groep übergeïntegreerde medelandse kindjes naar een school gaan, dan ineens de noodklok wordt geluid! Frappant, niet?

Graftak | 11-03-11 | 13:32

@Hölzenbein | 11-03-11 | 11:30
Een coalitie heeft de meerderheid en aldus kunnen besluiten worden door geduwd of worden tegen gehouden.
Dat is toch ook exact wat Job Cohen wilde realiseren met de PS verkiezingen?
Het creëren van een 'sneeuwschuiver' om alle voorstellen van dit kabinet subiet van tafel te vegen.
Zo egoïstisch is Linksch al.

Gezocht varkentjes, zoals u kroost straks door zijn/haar medeleerlingen liefkozend zal worden genoemd.

meesterinche | 11-03-11 | 13:03

@Jos Tiebent | 11-03-11 | 12:17
Heb ook op een katholieke school gezeten (Limburg, heb je helaas weinig keuze) en nergens last van gehad, maar het verhaal wat ik geschetst heb weet ik van vrienden en is echt niet uit de duim gezogen. En ja, ze hebben aan de direkteursdeur geklopt maar dat mocht niet baten. Misschien ken je ze wel direkteuren met slappe handjes die CDA stemmen en liegen als Verhagen.

De openbare school is nou juist een overheidsschool die (goddank zou een verkeerd woord zijn in deze context) niets met religie te maken heeft. Wat het multiculturele er mee te maken heeft weet ik niet maar als je het aan de kant schuift woon je waarschijnlijk niet in deze maatschappij maar op de maan.

Hölzenbein | 11-03-11 | 12:54

Zet ze uit dan komen de blanken weer terug. Een zoveelste bewijs dat een multiculti samenleving gewoon niet werkt.

Gasbuis34 | 11-03-11 | 12:46

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:56
Wat is dat nou voor een kul-reaktie. Ik heb zelf op een katholieke school gezeten en het interesseerde niemand geen ene donder of ik gedoopt ben of niet.

Mocht mijn kind op een katholieke school belachelijk worden gemaakt vanwege zijn geloofbeziging ga ik echt wel eventjes op de direkteursdeur kloppen.

Maar dit alles staat nog steeds los van het feit dat de openbare school het gevolg is van de leerplichtwet, en elk debiel verplicht daar in de banken moet zitten als je overal weggeschopt bent. Of je moet als ouder geloven in het multiculturele karakter van de samenleving en juist je kind naar zo'n school sturen. Zoals Femke Halsema.

Maar als je goed naar zo'n schoolplein kijkt zie je al aankomen hoe het jaren later er zal toe gaan met je kroost. Diep respect voor docenten aan openbare (middelbare) scholen.

Jos Tiebent | 11-03-11 | 12:17

Beetje logisch is het wel wanneer je zo'n knoepert van een moskee in hartje Dronten optrekt. #Enclave

Stroopdoos | 11-03-11 | 11:57

@Jos Tiebent | 11-03-11 | 11:48
Dat is onzin. Als je kinderen belachelijk gemaakt worden op bijv. een katholieke school omdat ze niet gedoopt zijn dan ben je blij dat er een openbare school is.

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:56

Iets zegt mij dat dit bericht het weer niet gaat redden naar de Joop....

Marcus Porcius Cato | 11-03-11 | 11:54

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:42 | + 2 -
Ze hebben zelfs linksmenschen achter zich aangehad die het een eer vonden om de reet van de nieuwkomers te mogen schoonvegen. In brieven naar het thuisland werd zelfs geschreven " je hoeft hier helemaal niks te doen.. je woont de eerste jaren helemaal gratis, je krijgt je geld thuisgestuurd en als je niet weet hoe je dat moet ophalen komen ze het zelfs nog brengen. Kom ook gauw hiernaartoe, want je MAG niet eens werken hier, al zou je willen. We kaarten de hele dag, kauwen wat quat (net als thuis) we drinken thee (net als thuis). Alleen krijg je hier veel meer geld. De kinderen gaan hier gratis naar school en ze hoeven niet ver te lopen (zoals thuis) maar worden gratis met een busje gehaald en gebracht. Ze hoeven geen Nederlands goed te leren, want iedereen heeft er hier begrip voor dat Hottentots onze taal is en niet Nederlands. Als er examens zijn, krijgen ze hulp om de antwoorden vanuit het Hottentots te vertalen naar het Nederlands. Als je hier op de grond schijt, staat er twaalf mensen voor je klaar om je stront op te ruimen en jouw kont schoon te vegen. Ze noemen dat hier 'linkse solidariteit".. Wij lachen onderling ons een krul in onze zwarte lullen om zoveel naieviteit, maar we zijn te lui/verlegen/trots om het te veranderen, want dan hebben de gesoepsiedieerde mensen geen doel en geen werk meer. Dus laten we het zo. Ja, hier is zorg voor nieuwkomers een miljoenenindustrie geworden, die door iedereen in NL in de vorm van belasting wordt betaald. Ja, wij betalen ook belasting. Al is het een schijntje. Wij laten dus zien dat wij ook 'solidair' zijn. Kom dus snel met oma, opa, achterneef, schoonbroer, aangetrouwde zus, opa van mama;s kant en zeven tantes hier naar toe. Want voor elk kind krijg je hier soepsidie van de staat. En dat kan met zeven kinderen aardig oplopen. Heeft tante niet nog een paar kinderen die we hier kunnen laten inschrijven als onze eigen kinderen? Is toch niet te controleren hier. Ik stop ermee, lieve familie en vergeet in het vliegtuig hiernaartoe niet je paspoort door te spoelen... Tot binnenkort"

blaster | 11-03-11 | 11:51

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:08 | + 2 -
Alles Hijo, ALLES gaat alleen nog maar om kudo's.
De waarheid, diversiteit, pluriformiteit, eerlijkheid, rechtvaardigheid, solidatiteit. Bullshit is het allemaal geworden.
Het gaat alleen nog maar om publieksstrelende kudo's.

Einde van de Domheid | 11-03-11 | 11:49

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:30
De term "openbare school" zegt al genoeg: alle kinderen die nergens geplaatst kunnen worden, of nergens toegelaten kunnen worden, of bij elke school geweigerd worden wegens uiteenlopende redenen worden in een openbare school geplaatst. Nuff said.

Jos Tiebent | 11-03-11 | 11:48

een schoolvoorbeeld van... de mislukte Multiculti, met dank aan de Lhobbyisten, veroorzakers van de tweedeling!

ONS | 11-03-11 | 11:46

Ik naar een dorp vertrokken. Als ze op postcode gaan selecteren hebben wij nog steeds geen probleem yeah!!

e.thunder | 11-03-11 | 11:34

@[email protected] | 11-03-11 | 11:05
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het uit de koker van links komt. Ook al heeft links de meerderheid in een college, wil het niet zeggen dat alle besluiten dan maar van links komen en ook nog eens doorgedrukt worden. Elke partij kan wel veel willen maar gelukkig is er ook nog oppositie.

Een islamitische school moeten we zeker niet hebben, maar de Uiterton, waar het hier om gaat, is een openbare school.

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:30

Wat een vooroordelen hier zeg mensen,
een groot deel van de mensen die hier reageert zal niet eens weten hoe de school is. Het is een prima school met leerkrachten die erg hard hun best doen. Dat het percentage niet westerse leerlingen wat hoger ligt, zegt niet dat het niveau laag is. Ik zal me serieus altijd afvragen waarom mensen hun kinderen niet gewoon naar de Uiterton sturen ;)

dd2392 | 11-03-11 | 11:27

@spanarchist 11:04

Ongeveer evenzoveel als dat widtvoet volgers op twitter heeft. Wij lullen daar louter met onszelf.

widtvoet ® | 11-03-11 | 11:24

Ik zie mezelf als 'links', maar het volgende bericht trof ik op hun twitter aan:
"Vanaf volgend schooljaar zullen de godsdienstlessen ook weer in het Nederlands aangeboden worden."
Iets zegt me dat er iets erg fout is op die school....

Sydough | 11-03-11 | 11:24

OK teveel off-topic
Nu topic deaud.. *OUT*

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:21

@pleurtop | 11-03-11 | 11:10
Kan jij tellen?
Hetzelfde comment 4x posten.....

necrosis | 11-03-11 | 11:19

spanarchist | 11-03-11 | 11:16 | + 0 -
Blijkbaar... Maar vanuit zijn standpunt heeft hij wel een erg praktisch punt (3x, dat dan weer wel)

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:18

@pleurtop | 11-03-11 | 11:15
als je zoontje tot 10 kan tellen komen er nog 5 identieke reaguursels?
;)

Laffe meeloper | 11-03-11 | 11:14 |
Goedzo!
Misbruik je kinderen om je politieke standpunten kracht bij te zetten. Gaan ze je later vast & zeker in dank afnemen.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:16

StijlvolRechts | 11-03-11 | 11:01
Eerst even de feiten controleren voordat je er onzin uit kwakt.

pleurtop | 11-03-11 | 11:10
Je zoon van 2,5 mag ook al met de computer van papa spelen?

spanarchist | 11-03-11 | 11:16

@pleurtop | 11-03-11 | 11:10
Hoewel je een verdomd aardig punt aansnijdt, dat dan weer wel.

Markies de Schade | 11-03-11 | 11:15

Vind je het gek godverdomme.
Mijn zoon van 2,5 kan al tot tien tellen in het engels en kent ook al wat kleuren in het engels. Als ouder zijn we beide 100% nederlands dus van ons heeft ie het niet.
Moet ik mijn kind dan naar een school sturen waar de meeste kinderen nog niet eens op 4 jaar fatsoenlijk nederlands kunnen praten?
Moet mijn zoon dat andere volk gaan leren nederlands spreken?
Flikker toch op.
In Nederland worden alle scholen met debielen geholpen door het ministerie want joh wat is dat toch zielig. Maar als je kind iets voorloopt op de rest kun je de tiefus krijgen.
.
Waarschijnlijk krijgt mijn zoon ook gedragsproblemen op school omdat hij continue onder z'n kunnen moet presteren en de rest van dat tokkievolk alle aandacht krijgt omdat ze zo dom zijn...

pleurtop | 11-03-11 | 11:15

Che_cuevara | 11-03-11 | 11:10 | + -1 -
Precies! En zoo heurt het eauck!

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:15

@pleurtop | 11-03-11 | 11:10
Pleurtop

Markies de Schade | 11-03-11 | 11:14

Een deel van die school bestaat volgens de definitie uit Nederlanders ( autochtonen) nml de derde generatie allochtonen die in de stats niet bestaat, bijna niet dan, op een na. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

seven | 11-03-11 | 11:14

-weggejorist-

Laffe meeloper | 11-03-11 | 11:14

@pleurtop | 11-03-11 | 11:10
Tip. Niet F5'en.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 11:14

pleurtop | 11-03-11 | 11:10 en eerder.
Ok, ik heb je punt. Je kind toch minder Dora laten kijken dan.

Jos Tiebent | 11-03-11 | 11:13

@pleurtop | 11-03-11 | 11:10
1x posten is wel genoeg.

-weggejorist-

pleurtop | 11-03-11 | 11:10

@Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:08
Alos dat zo is ben ik wel heel populair

Che_cuevara | 11-03-11 | 11:10

-weggejorist-

pleurtop | 11-03-11 | 11:10

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 11:07
Tuurlijk, links he.
Verbaas mij dat het geen 89 directieleden zijn op 3 kinderen

Che_cuevara | 11-03-11 | 11:09

widtvoet ® | 11-03-11 | 10:51
Ik zeg niks...

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 11:09

-weggejorist-

pleurtop | 11-03-11 | 11:09

Vind je het gek godverdomme.
Mijn zoon van 2,5 kan al tot tien tellen in het engels en kent ook al wat kleuren in het engels. Als ouder zijn we beide 100% nederlands dus van ons heeft ie het niet.
Moet ik mijn kind dan naar een school sturen waar de meeste kinderen nog niet eens op 4 jaar fatsoenlijk nederlands kunnen praten?
Moet mijn zoon dat andere volk gaan leren nederlands spreken?
Flikker toch op.
In Nederland worden alle scholen met debielen geholpen door het ministerie want joh wat is dat toch zielig. Maar als je kind iets voorloopt op de rest kun je de tiefus krijgen.
.
Waarschijnlijk krijgt mijn zoon ook gedragsproblemen op school omdat hij continue onder z'n kunnen moet presteren en de rest van dat tokkievolk alle aandacht krijgt omdat ze zo dom zijn...

pleurtop | 11-03-11 | 11:09

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:00 | + -3 -
Daar gaat reaguren toch ook om? FF ondubbelzinnig keihard duidelijk je eigen mening over het topic spuien. En zodoende niet errug populair zijn en veel -kudo's verzamelen.
Of zouden er nu reaguurders zijn die reageren als politici op dat kudo-systeem? Zo popiejopie mogelijk reaguren dus, om +kudo's te verzamelen... Dat zijn dan geen reaguurders maar Pechtholts.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 11:08

@Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 11:05
Je hebt gelijk, is ook onzin. Overal moet er een pispaaltje zijn en in dit geval zal ik het dan maar zijn. Boeie. ;-)

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:08

Die school kunnen ze beter Reggaetón noemen.

blinde kip | 11-03-11 | 11:07

De directie van De Uiterton bestaat uit drie personen ... op 89 kinderen ???

veuve-clicquot | 11-03-11 | 11:07

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 11:03
Voor de tweede keer. Hij. Is. Nep.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 11:06

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:58
Gesubsidieerde Islamitische scholen komen toch echt uit de koker van Links, want deze bevinden zich met name in de grote steden die overwegend linkse colleges kennen en een Pvda burgemeester.

En islamitische scholen moeten we niet hebben in Nederland, deze stroming werkt niet integratie bevorderlijk.
Kortom, is dus indirect mede verantwoordelijk voor de polarisatie.

@Markies de Schade | 11-03-11 | 10:59
Waar bemoei jij je eigenlijk mee?!

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:05

wat een armoe. Het volk heeft duidelijk geen zin in de cultuurmensen. Prima, dat zijn keuzes die je moet mogen maken

Ed71886710 | 11-03-11 | 11:05

@Hölzenbein | 11-03-11 | 11:00
Trek het je niet zo aan joh.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 11:05

@spanarchist | 11-03-11 | 10:56
Maar dan halen Femke en Woutertje hun kinderen weer weg.
Ok dat zijn er wel minder maar toch.

Che_cuevara | 11-03-11 | 11:05

Hoeveel twitter-accounts zou widtvoet hebben?

spanarchist | 11-03-11 | 11:04

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:53
En zo gaan ouders liever verhuizen dan meewerken aan een multiculti-samenleving, en krijg je dus zwarte wijken rondom zwarte scholen. Ghetto heet dat in New York, die al sinds de jaren 50 uit de vorige eeuw ermee te maken hebben. Maar nu is dat al gaande in hollandsche boerendurpkes in een opgebaggerde provincie. In diezelfde tijd is Nederland dus gedegradeerd van kenniseconomie naar knuffelparadijs.

Jos Tiebent | 11-03-11 | 11:02

StijlvolRechts | 11-03-11 | 11:01 Logisch, wiens brood men eet..

zeg maar jansen | 11-03-11 | 11:02

Maar ze stemmen wel bijna allemaal links in Dronten!

StijlvolRechts | 11-03-11 | 11:01

@[email protected] | 11-03-11 | 10:51
Dat is helder, daar ben ik het wel mee eens.

Che_cuevara | 11-03-11 | 11:01

-weggejorist-

Hölzenbein | 11-03-11 | 11:00

Markies de Schade | 11-03-11 | 10:52 | + 0 -
Zou het niet weten... Heb op verschillende scholen gezeten, aangezien ik mijn schooltijd in verschillende buitenlanden heb doorgebracht. Ook nu breng ik grote delen van mijn tijd door in het buitenland... En ik kan u mededelen dat er in geen enkel land waar ik kom dit soort zaken zover zijn doorgeslagen als in NL.
Met name in Afrika staan ze stomverbaasd & vol ongeloof deze verhalen aan te horen.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:59

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:53
Beste man. Het BOEIT niemand. Hou een sop. Kinderachtig gezeik: "ja, maar hij begon" :'(

Je gesnik begint op m'n toetsenbord te sijpelen, en ik heb geen tissues bij me om het water op te dweilen.

En gezien het feit dat ik je geen dreun op je porem kan geven, dan maar netjes gevraagd. Zo rol ik dan weer.

Markies de Schade | 11-03-11 | 10:59

Multicultureel is een uitdrukking van waar de evolutie van de wereld naartoe gaat. (Wat goed is blijft en verrijkt, wat slecht is valt af.)
Het betekent niet 'alles dat geen kaas is'.

Einde van de Domheid | 11-03-11 | 10:59

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 10:57
Is sowieso een fake accountje....

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 10:58

@[email protected] | 11-03-11 | 10:46
Behalve het per definitie toeschrijven van fraude met subsidies aan links (waarom niet aan rechts of allebei?) ben ik het met je eens. Maar dit is een andere tegel als die waarop ik reageerde want daar was het net een tunnelvisie. Begrijp hier tenminste wat je bedoelt en ik ben het er nog mee eens ook.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:58

Haha, ook echt in Dronten...

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 10:57

spanarchist | 11-03-11 | 10:56 Drie gezinnen. Lol.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:57

Om een betere allochtonen-autochtonenverhouding te krijgen zou je ook het aantal niet-westerse kinderen kunnen verlagen. Het gaat om 71 niet-westerse kinderen, dus vermoedelijk kinderen uit drie gezinnen. De kinderen van één gezin naar de school van de kinderen van Femke Halsema, de kinderen van een ander gezin naar de school waar de kinderen van Wouter Bos heengaan en het probleem is opgelost.

spanarchist | 11-03-11 | 10:56

Het probleem is dat een zwarte school -altijd- positieve discriminatie toepast. Als minderheid worden witte kinderen dus niet alleen sociaal uitgesloten -door de disconnect met de culturele waarden van de meerderheid, maar zij worden ook systematisch gediscrimineerd. Doordat onvrede hierover direct als bewijs van de discriminerende inborst van blanken wordt geinterpreteerd -hetgeen cultureel aanvaard is-, kan slechts het contrueren van een negatief zelfbeeld uitlaatklep vormen voor deze witte kinderen. Aboriginal ouders beseffen dat het plaatsen van hun kroost op zwarte scholen een directe en onherstelbare schade toebrengt op psychisch vlak. Zelfs witte mannen haatster Femke Halsma heeft hierom haar witte spruitjes van de zwarte school gehaald.

Fred Janssen | 11-03-11 | 10:55

Jos Tiebent | 11-03-11 | 10:49 | + 0 -
Wist ik niet.
Te tragisch voor woorden vind ik dit.
Dus wordt het scheiden van bevolkingsgroepen op deze manier nog verder in de hand gewerkt. Immers, als je aan kindertjes gaat beginnen wil je gaan wonen in de buurt van de kansrijke scholen, aangezien je alleen maar mag kiezen uit scholen in je buurt.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:53

@zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:46
Even als voorbeeld. Als ik je op je gezicht mep, en jij mept terug (als ik de bal kaats moet ik hem verwachten). Ben jij het gevecht dan schuld? Interessante zichtwijze.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:53

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:49 |
Met alleen Aziaten op school had je als roomblank kind ook niet lekker op school gezeten. Tijgermoeders, jij graaft?

Binnen no-time de loser zijn, terwijl je gewoon 8-en haalt.

Markies de Schade | 11-03-11 | 10:52

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:42
Het zou gewoon eerlijk gezegd moeten worden.
Neem Elatik, ze doet wel stoer muticultureel voor de buhne, gelooft er waarschijnlijk zelf in, maar los van haar hoofddoek is ze in daad en woord volledig aangepast aan haar wit-linksige omgeving. Als ambtenaar trouwt ze een bevriend homostel en weet dat prima te combineren met haar geloofsopvattingen. Haar gedrag is dus volledig Nederlands.
Ondertussen geeft zo iemand wel het signaal af aan de achterban dat je volledig jezelf kunt zijn en dat je geloofsopvattingen over homo's OK zijn. Wat moet een gemiddelde marokkaan uit een vogelaarwijk daar nou mee? Juist, homo's wegpesten, omdat ze zichzelf mogen zijn van Elatik. En dan snapt Elatik weer niet waarom ze zoiets doen.
Die hypocrisie moet een keer stoppen.

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:51

@Che_cuevara | 11-03-11 | 10:45
Dat ben ik met je eens.
Die keuze moet er zijn, maar de gemeente kan wel verplichten dat de basisscholen bijvoorbeeld maximaal 50% kinderen van allochtone afkomst mag onderwijzen.
Dan blijft er sprake van vrije keuze van onderwijs, maar er worden wel limieten gesteld aan eventuele ongewenste maatschappelijke excessen.

Markies de Schade | 11-03-11 | 10:48 Ze hebben het jarenlang aan kunnen zien komen. En er niks aan gedaan.

En dan is het nu ineens een probleem.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:49

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:43
Nou, dat is niet overal meer zo. Er worden gewoon 2 keuzes aangedragen naar welke school je je kind wilt sturen. Zo wordt het "de ouders bepalen de keuze van de school" uitgelegd. En als het twee zwarte scholen zijn heb je geen poot om op te staan. Protesteren bij de gemeente, procedures, ambtelijke molen, etc...

Jos Tiebent | 11-03-11 | 10:49

Kobus Kloothamer | 11-03-11 | 10:46 | + -1 -
Dat uiter lijk is niet het probleem in dit geval.
Je schooltje gaat niet naar de kloten door uiter lijk. Als er alleen maar Aziaten op dit schooltje hadden gezeten was dit probleem niet bestaand.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:49

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:33 |
Helder betoog.

Markies de Schade | 11-03-11 | 10:48

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:38
Het ontstaan van zwarte scholen kent meerdere oorzaken; te hoge concentratie van allochtonen in een wijk, fraude met subsidies (links stokpaardje) met als direct gevolg een dalend niveau van het onderwijs. De kinderen van niet Westerse allochtonen resideren weliswaar in Nederland, maar binnen de 4 muren van het ouderlijk huis resideert men in het land van herkomst van vaak werkloze en laag geschoolde ouders, waarvan de moeder vaak niet eens de Nederlandse taal machtig is.

Met als gevolg dat het kind een onderwijsachterstand oploopt. Daarop wordt het leerniveau aangepast of ergo, de criteria worden verlaagd zodat meer leerlingen 'slagen'. Dat is dan op basis van kwantiteit, niet kwaliteit.

en vergeet niet het verschil in werk:
Vroeger ging het er meer om wat je kon (vak)
nu gaat het er steeds meer om wie/hoe je bent (persoon)

veuve-clicquot | 11-03-11 | 10:46

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:45 Who cares, waar twee vechten, twee schuld.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:46

@zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:44
Weet ik en ere komt geen fittie, was er gisteren ook al eentje die dat wou proberen.
Lukt ze echt niet.
Maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:46

Uiter mate vervelend als je tot het uiter ste moet gaan omdat de leerlingetjes die je binnen hebt niet alle uiter lijke kenmerken hebben die je graag zou willen!

Kobus Kloothamer | 11-03-11 | 10:46

@zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:44
Als ik er even tussen mag... An_die was toen diegene die begon, niet H.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:45

@[email protected] | 11-03-11 | 10:39
De vraag is. Moet de overheid nog meer verplichten?
Is vrije keuze van onderwijs niet meer aan de orde?
Verplichten/verbieden door de overheid is mij een beetje té links

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:45

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:32 Laat je nou eens niet verleiden tot een fittie met H, is niet goed voor je. Vraag maar aan An_die.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:44

Zoohooow, is e.e.a. nu ineens wél 'problematiek'?
Een paar jaar geleden was alles toch prima zo?
Gelukkig maar voor al die ouders, dat je nog zelf uit mag maken naar welke school je kind gaat, want als e.e.a. als 'problematiek' bestempeld gaat worden komen er zekers & vast 'maatregelen'.

Hijo del Sol | 11-03-11 | 10:43

spanarchist | 11-03-11 | 10:38
Dat zijn meestal witte mensen die in witte wijken wonen en hun kids naar witte scholen sturen.

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:43

Uiter mate vervelend

Kobus Kloothamer | 11-03-11 | 10:42

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:40
Ik ook van jou.

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:42

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:31 Integreren is het beste voor ze. Klopt.

Maar wat willen we nou, vanaf het moment dat ze van de boot kwamen is ze alles aangedragen.
Huisvesting, eten, geld. Alles ging vanzelf. Ze mochten hun eigen cultuur behouden en toch ging alles goed. En nou moeten ze zich ineens aanpassen, integreren.

Dat is ze nooit geleerd.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:42

@[email protected] | 11-03-11 | 10:39
Helemaal mee eens, die taak ligt ook bij de gemeente.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:42

school verplaatsen naar een plek in de weilanden, 10 km van dronten af. Moeten ze fietsen, zul je zien hoe snel het probleem is opgelost.... Klompen in het klompenhok svp, op kleur gesorteerd.

HorselessRider | 11-03-11 | 10:41

@Bozebuurman | 11-03-11 | 10:27
Roomblank? Begin jaren '90 was de Turkse Maffia al in Dronten aanwezig.

rara | 11-03-11 | 10:41

@Che_cuevara | 11-03-11 | 10:32
O dat waar jij vandaan kwam toen ik hier al jaren reaguurde. Nee dank je.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:40

In Dronten (regio 8251) woonden op 30 september 2007 12740 mensen, waarvan 1610 niet-westerse allochtonen (12.6%)

Dat valt op zich nog mee, blijkbaar gaan vrijwel alle allochtone kinderen naar de Uiterton. Daar ligt dan een taak voor de gemeente, die zou voor een gerichte en verplichte spreiding kunnen zorgen.

ps @Joris, kunnen de data van de allochtoon-o-meter geupdated worden? 2007.....

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:31
Het feit dat er mensen zijn die de Nederlandse norm niet als maatgevend beschouwen in Nederland is al te triest voor woorden.

spanarchist | 11-03-11 | 10:38

@[email protected] | 11-03-11 | 10:32
Ja, ben er inderdaad weer. Maar vertel eens wat heb ik fout gezegd in mijn tegel? Ik kan het paard ook aanpassen in tunnelvisie, zeg ik hetzelfde mee. Is niets mis mee. En niet komen met tegenvragen of de multiculturele samenleving geslaagd is of niet want daar gaat het hier niet over.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:38

Uiterton = laatste boei van een naar 'zee' voerend vaarwater.

veuve-clicquot | 11-03-11 | 10:36

Gewoon je kind naar een christelijke school sturen. Leren ze tenminste fatsoenlijk de talen en met getalletjes werken inplaats van koekjes bakken en tafelkleden knopen, zoals Job het zo graag gewild had.

Jos Tiebent | 11-03-11 | 10:36

.. prima basisschool voor roomblanke kinderen die hun carriere willen maken in de oxfamindustrie of de multikul. Missionarissen in eigen land, met ervaring in het ontlopen van de kookpot op het schoolplein.

Jan Passant mk2 | 11-03-11 | 10:34

Zo'n concentratie van helaas vaak achterstandsleerlingen biedt wel voordelen voor een gerichte aanpak, meer taal, en meer verlichtings en lokalecultuur gerichtonderwijs etc.
De leerlingen die al wel vergaand verkaasd zijn kunnen gewoon meedraaien op de normale ('witte') school.

seven | 11-03-11 | 10:34

Tja, hoe gaan die dingen? Zet een hoop 'nieuwkomers' fijn bij elkaar in één wijk en laat ze daar vadertje en moedertje spelen. Want dat gaan ze doen als ze een huis hebben.
Daar komen kindertjes van en omdat het er veel zijn heb je een peuterspeelzaal waar een Zwarte Piet vinden voor de Sinterklaasviering geen enkel probleem is.
Die kinderen zijn allemaal zo'n beetje even oud en gaan dus allemaal tegelijk naar de basisschool.

Een tsunami van zwarte kindertjes wordt ingeschreven.
Oudere (witte) kinderen gaan door naar hogere groepen en gaan van school af. En de gekleurde kinderen gaan jaar na jaar door naar een hogere groep.

Aan de onderkant komen er elk jaar meer gekleurde kinderen bij omdat de wijk nu eenmaal meer gekleurde kinderen heeft en zo krijg je een zwarte school.

De oorzaak ligt vele jaren achter ons, die ligt in de tijd dat 'nieuwkomers' allemaal gezellig bij elkaar moesten gaan wonen in woningen die er speciaal voor gebouwd werden.

Ondertussen zijn de inzichten veranderd bij het constateren van de gevolgen.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 10:33

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:24
Holzie!!
Je bent er weer! Wat leuk!
Maar je verplichte vakantie heeft je weinig goeds gedaan merk ik.

Om jou te quoten;
"paard met oogkleppen"
Zo kun je precies de gehele Pvda omschrijven. De werkelijkheid (mislukte multiculturele samenleving) is hard, maar daar horen we de Pvda totaal niet over.
Inderdaad, wel de VVD en PVV.
Maar wees reëel; kunnen we spreken over een geslaagde multiculturele samenleving?
Nee.

Merkel ziet het, Cameron ziet het, meer prominenten zien het, maar niemand bij de Pvda ziet het.
Dus waar loopt het door jou genoemde 'paard met oogkleppen'?

Juist ja.


@Che_cuevara | 11-03-11 | 10:29
I second that!

necrosis | 11-03-11 | 10:32

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:31
FOk is ook en optie

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:32

80%. Daar zit je niet zomaar op. Dat duurt even. Dan hebben ze gewoon niet op zitten letten om een optimale mix te hebben/houden.
En ik snap die blanke ouders ook. Het is bekend dat veel allochtone leerlingen leermoeilijkheden en -achterstanden hebben. Ik zou mijn kind ook niet op een school met remmende factoren zetten - ik zou het bijvoorbeeld ook van een school halen als de lera(a)r(es) in mijn optiek debiel is en ongeschikt om les te geven, om maar 's wat te noemen.

Multiflauwekulti | 11-03-11 | 10:31

Nee zonder gekheid, bijna alle allochtonen willen het liefst scholen en wijken waar minimaal 50% wit is. En toch trekt niemand daaruit de logische conclusie dat integratie misschien wel het beste tot stand kan komen als de nederlandse norm maatgevend wordt.
Het is het één of het ander.

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:31

@Che_cuevara | 11-03-11 | 10:29
Ik had de 'Joop' al verwacht. Wat een clichee, als je een andere mening hebt dan moet je naar de 'Joop' Nog meer van die intelligente suggesties?

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:31

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:26
Een school met slechts 89 leerlingen noem ik geen school.

necrosis | 11-03-11 | 10:30

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:28
Ik hoop er ooit te komen maar duurt nog heel lang

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:29

@Superior Bastard | 11-03-11 | 10:27
Zo kan je wel aan de gang blijven.
Bovendien wordt het dan wel erg druk op christelijke scholen, durf ik te voorspellen.

vetkleppert | 11-03-11 | 10:29

@de multikul
Altijd klagen over ons, maar als we er niet meer zijn dan missen jullie ons opeens. Denk daar maar eens over na.

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 10:29

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:26
Als wij er ons niet mee mogen bemoeien, heeft het voor jou toch geen zin om nog te posten hier.
Suggestie?
Ga naar joop

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:29

@Che_cuevara | 11-03-11 | 10:25
Ik loop wel in die richting ja. Jij niet?

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:28

Dromten? dat is toch een witter-dan-wit boerendorp? Dat ze daar een zwarte school hebben! By the way, bij de laatste verkiezingen is het CDA weggevaagd in Dronten (ondanks dat het van oudsher een gristendemocratisch-appel bolwerk is) en heeft de PVV daar zeer goed gescoord.. toch het vermelden waard, dacht ik zo.

Bozebuurman | 11-03-11 | 10:27

@steile helling | 11-03-11 | 10:16
Die helling is toch een beetje te steil voor jou.

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:27

Gewoon sluiten en die 89 kinderen verdelen over de andere scholen.

Superior Bastard | 11-03-11 | 10:27

@necrosis | 11-03-11 | 10:23
Dat maak ik zelf wel uit welke voorbeelden ik aansleep in deze context. Doe jij ook, dus bemoei je er niet mee. Het gaat ook niet over een jeugdhonk zoals jij blaat.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:26

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:14
Zuiderzee? dus jij bent echt zowat 100 jaar oud.

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:25

Vroeger........ Toen sex nog vies was en de lucht nog schoon... toen had je dit soort toestanden niet.

DikkeGertje | 11-03-11 | 10:25

Hoe willen ze dat doen,kijk in een vervolg opleiding wordt de man en vrouw als ongelijken gezien, haatdocent Uva Amsterdam

Hoe kun je ongeïnteresseerden moslim denkend kind samen laten werken met kinderen van hoog sociaal aloy, die nog onschuldig en onwetend zijn.
Ontwikkelde ouders willen het beste voor hun kroost, dus geen ongemakken van geloof of ongeletterden in hun klas, allochtonen vertragen alleen maar.

hoeiboei.blogspot.com/2011/03/hoofddoe...

Easy Solar | 11-03-11 | 10:24

@[email protected] | 11-03-11 | 10:18
Je bent net een paard met oogkleppen, wat je visie aangaat. Welke kant gaan we op als een school (zoals in Dronten) opeens geen roomblanke kinderen meer heeft? En Cohen (of wie dan ook) is daar dan schuld aan? Wat een ongeloofwaardig en dom verhaal. En het is gewoon een school hoor dus subsidies meer of minder zijn helemaal niet relevant.

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:24

Ik ga mijn kinderen later ook niet naar een multi kul
school sturen met volop integratieproblemen en taalachterstand.

strikdewepstroper01 | 11-03-11 | 10:23

Blanke kinderen wtf?

funkyd | 11-03-11 | 10:23

@Hölzenbein | 11-03-11 | 10:14
Dit is geen PVV topic, hou eens op!

necrosis | 11-03-11 | 10:23

Tsjaa,de rugzakjes/plunjezakken worden gekort,dus weer maar terug naar de andere soort.

Dropke | 11-03-11 | 10:23

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 10:04
Daarom gaan ze ook uit de ton.

Che_cuevara | 11-03-11 | 10:22

Goh verrassend, had dit nooit zien aankomen hier! In de tijd dat ik nog op de basisschool les had werden er tijdens de mooie sporttoernooien regelmatig uitroepen als 'turkenton' gebruikt om hun liederen wat af te zwakken. En ik heb zo het vermoeden dat dit nog steeds volop aanwezig is bij de huidige jeugd! Onoplosbaar probleem dus...

aoelol | 11-03-11 | 10:19

Hier is handel te bespeuren.
t Ligt eraan wat het schuift om je roomblanke kinderen
op dat onderbelichte schooltje te stallen.
Oke, dat onderwijs daar staat natuurlijk op een derdewereldpeil, maar geld verzoet die ellende natuurlijk.
Gratis diploma,s krijg je tegenwoordig overal, dus wat let je.

The eimer | 11-03-11 | 10:19

@vetkleppert | 11-03-11 | 10:09
Inderdaad.

Het zou de über mulitculti knuffelaar Job Cohen sieren als hij eens toegeeft - net als Cameron en Merkel - dat de multiculturele samenleving in Nederland is mislukt. Maar dat zal Job niet doen, het zou immers minstens 30 tot 40% van zijn stemmen gaan kosten.

Toch zou het een opening kunnen zijn naar een nieuw begin en een nieuwe aanpak. Want het blijven subsidiëren van duizenden geldverslindende projecten is funest voor de gehele Nederlandse samenleving, want we betalen er immers allemaal voor. Ook deze school in Dronten is dan weer eens een klassiek voorbeeld welke kant we opgaan als een Cohen en zijn struikrovers maar de andere kant blijft opkijken.

Het niet onderkennen van een probleem kan meer kwalijke gevolgen hebben dan het eerlijk erkennen van een probleem.

@Johnny
Klopt de tekst/ cijfers wel?
Zitten er maar 89 kinderen op die school?
Ik zeg; sluiten dat onrendabele jeugdhonk.

necrosis | 11-03-11 | 10:18

lijkt me goeie zaak: een dame met hoofddoekje een verhaal laten houden over het gebrek aan blanke kinderen. Zou geen pr-bureau aanraden.

jan-lul-de-behanger | 11-03-11 | 10:17

Ze moeten daar niet zo zeuren.
Als de bevolking in meerderheid donker is
dan krijg je veel donkere leerlingen.
Het is de meerderheid toch!
Ze mogen blij zijn dat die witten naar een andere school kunnen.
Al die witkoppen BAH

steile helling | 11-03-11 | 10:16

Femke Halsema, u weet wel de voormalige fractie voorzitster van Groen Linksch, de partij die de multi-culturele samenleving zo'n warm hart toedraagt, heeft haar kinderen inmiddels van zo'n school gehaald en ergens anders geposteerd. Dat was overigens om "Prive redenen". Je vraagt je dan natuurlijk af wat die prive redenen eigenlijk zouden zijn.... Ja, het blijft gissen. Maarja, wat geldt voor de kinderen van onze regenten hoeft natuurlijk niet te gelden voor de kinderen van het gewone plebs. Die moeten nu naar de Zwarte school.

Marcus Porcius Cato | 11-03-11 | 10:16

Op den duur zullen we geen keus meer hebben, dan zijn we in de minderheid

DikkeGertje | 11-03-11 | 10:14

-weggejorist-

Hölzenbein | 11-03-11 | 10:14

Alle witte kinderen van die school af!
Dit om toestanden als in bv Duitsland te voorkomen waar de blanke kinderen als slaven gebruikt worden.
Het lijkt ook dat die zwarte scholen opleiden tot een criminele toekomst, zie hiervoor de criminaliteits tabellen.

Henkei | 11-03-11 | 10:14

-weggejorist-

Sokolum | 11-03-11 | 10:12

Dronten ?
Ik zou er als kleurling niet eens willen wonen.

Ratzing. | 11-03-11 | 10:12

Zelfs een te goed bedoelende linkse moeder als Femke Halsema evacueert haar kinderen, maar deze mensen durven u gewoon te vragen uw oogappels aan de multicul op te offeren.

vetkleppert | 11-03-11 | 10:09

In dat allochtonenendorp wil ik dood nog niet worden aangetroffen...

eerstneukendanpraten | 11-03-11 | 10:09

Dit is typisch zo'n actie waarvan je vantevoren al weet dat het niet zal slagen. Tijdverspilling.

defjem | 11-03-11 | 10:08

Het is toch geen school die "overspoeld" is met "niet westerlingen" Het is een zwarteschool en meneer wil deze school graag multicultureel maken door er een school van te maken waar iedereen heen kan gaan uit de buurt.

mitflow | 11-03-11 | 10:07

Provinciestadje :D

Golaio | 11-03-11 | 10:07

80% van de leerlingen afkomstig van niet Westerse afkomst. Dat komt de kwaliteit van het onderwijs niet echt ten goede gezien de leerproblematiek onder niet Westerse allochtonen. Bovendien als ik een dochter zou hebben, dan zou ik haar zeker niet inschrijven bij deze school met dat statistisch gegeven.
Zou Femke Halsema ook niet doen, dus volkomen politiek correct.

De Uiterton, enkel de naam al, daar wil je je kinderen toch niet naar toe sturen.

veuve-clicquot | 11-03-11 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken