Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat hebben zeehondjes ons ooit misdaan (3)

zeehondjesabouttobesloopt.jpgNog een weekje, dan zit het er weer op. Het jaarlijkse zielige zeehondjes kapot knuppelen in Canada. We zijn inmiddels weer zes jaar verder sinds de vorige delen (1, 2), maar het zeebeesten slopen gaat nog steeds doorrr. Kunnen die Canadezen wel mooi praten over zeehondenpuppie vriendelijke ammo, het blijft een bloederige bezigheid. Check het "awww zielug"-promofilmpje van dit jaar maar. Of de handleiding. Kortom, bindend mailadvies. Volblaffen die Canadese inbox, eey. Vandaag heten we allemaal Lenie. Karaoke!

Reaguursels

Inloggen

Tijd om bontdragers te knuppelen!

zeefert | 14-03-11 | 08:12

-1 voor de mensen die dit zo verschrikkelijk vinden maar wel 's avonds lekker hun stukje vlees opsmikkelen. Tuurlijk is dit erg, maar in de bio-industrie gebeuren ook erge dingen.

beestenboel | 14-03-11 | 02:02

Kap dan ook even met vlees eten. Gaat op veel grotere schaal en dat is echt niet leuker.

PauperPanda | 13-03-11 | 18:56

Ik vind voornamelijk de manier waarop en waarvoor (enkel de vacht, niet eens het vlees) dit gebeurd bedroevend. Uiteindelijk slachten we ook andere dieren zoals koeien. Alleen ligt de aaibaaiheidsfactor van kleine zeehondjes hoger. Waarom kunnen ze niet gewoon als een soort "Anton Chigurh" (no country for old men) een pen gebruiken zoals ze ook bij koeien doen.

_pandora_ | 13-03-11 | 13:14

@Parsons | 11-03-11 | 20:42 +1.
@mazarax | 12-03-11 | 20:37. Zou me niet druk maken, maar waarom KWEKEN ze die beesten dan niet, als je ze zo graag doodmept? U weet wel, net zoals de zalm, nertsjes, kuikenkippenvarkensenz. enz. enz. zal het dan toch weer om het slijk der aarde gaan? nee toch?
Enne, Prins BernHard: mensen genoeg!

ùåø | 13-03-11 | 12:18

Misschien tijd voor een "kleine" aardbeving in Canada!

piet de hond | 12-03-11 | 21:38

@pistenbully
Heb je een huisdier? Die eten kuikens.
Eet je wel eens veal, kalfsvlees? Dat is dus baby cow (south park)
Net zo hypocriet als de rest: je bent een sukkel als je je druk maakt over zeehonden.

mazarax | 12-03-11 | 20:37

Wat hebben ze ons ooit misdaan? Anders zijn dan wij. Gelijk een goeie reden ze in elkaar te timmeren. /relimode

Henk Houthakker | 12-03-11 | 19:54

stelletje hypocriete eikels

o ,o wat is dit toch zielig

maar ondertsussen zelf dagelijks een vermoord beest consumeren

i rest my case

ChrisDaMan1974 | 12-03-11 | 19:53

Idd we zijn geen haar beter dan de dieren, we zijn zelf animals.

Zoeperdje | 12-03-11 | 18:55

de mens is niet beter dan een hond of zeehond of zelfs varken.

evolutie heeft ons de verantwoordelijkheid gegeven en kijk hoe wij er mee omgaan.......

gelukkig komt er een nieuwe generatie mens aan......

Judas3rd | 12-03-11 | 18:13

Varkensmesters, slachters, slagers. Wat daar dan weer mee te doen?

Cerdo | 12-03-11 | 17:51

Ik vind het zo vervelend dat mensen zich hier druk om maken. Er vinden veel ergere misstanden plaats in de wereld, dan het doodknuppelen van die insignificante beesten. Er sterven elke dag mensen aan honger, oorlog en ziektes! En dan zijn er van die domme eikels die zich druk gaan maken over, en daarmee de aandacht vestigen op, dierenleed. Wat mij betreft is een mensenleven belangrijker, laten we ons daar druk over maken.

Prins_Bernhard | 12-03-11 | 16:27

Ben net vader geworden, je maakt geen baby's dood. Nooit. Nooit. Nooit. Geen kalf, geen zeehond, geen pup, geen babymens. Klaar! Zolang dat besef niet komt blijven we een lager niveau mens.

Pistenbully | 12-03-11 | 15:41

Wat een verzameling puberale wraakfantasieën, zeg. Grow up.

knuffedol | 12-03-11 | 15:09

Ze moeten gewoon ff met hun poten van die hondjes afblijven...

Maikel89 | 12-03-11 | 13:03

wat een tering volk ,moet dat zo.geef mij maar een gun zal ik die gasten eens een blauwe boon geven.

mamma5506 | 12-03-11 | 12:35

Maar liefst 80% van de pups worden op beestachtige wijze gedood. Dat zet de soort dus zwaar onder druk.

Zzzzooooffff | 12-03-11 | 10:27

ik vind het idioot dat dit nog steeds mag! Dit moeten we anders aanpakken! ik zeg: bouw een paar megastallen, spuit de dierjes vol met groeihormonen, scheidt de puppies van de moeders zodra de ogen open zijn, en schiet een ijzeren pin door hun voorhoofd als ze genoeg bont hebben!

Daar is in deze samenleving wel genoeg draagvlak voor.

petethemeat1 | 12-03-11 | 10:00

Even over deel 1 & 2...... Dat is géén zeehond maar een zeeleeuw, te herkennen aan het feit dat een zeeleeuw oortjes heeft en een zeehond niet! Daarbij is zeehondenbont een stuk warmer, maar dat is natuurlijk niet juist!!! Haahaha

Noem mij Meester! | 12-03-11 | 09:52

@Highwoodman | 12-03-11 | 08:24
Vergeet het probleem met de zeehondenpoep niet.

Dmitri Dmitrievitsj | 12-03-11 | 09:43

Ik zie het verschil niet met hoe wij onze koeien, kippen en varkens de dood in jagen. Sterker nog, dat gebeurt 24*7 machinaal. Als je vlees eet en je vindt dit zielig dan ben je hypocriet.

ZDEV | 12-03-11 | 09:40

Ik dacht dat Canada wel een betere industrie had dan dit. Tijd om dat gereformeerde rotland keihard aan te pakken.

Pios | 12-03-11 | 09:18

Bekijk het eens van de andere kant, mensen die afhankelijk zijn van deze industrie. Hele dorpen zullen verdwijnen wanneer de jacht op zeehonden wordt verboden.
Plus, hoeveel zeehonden denk je dat je er dan hebt over 10, 20, 30 jaar? Wordt een ware zeehonden-plaag.
Maargoed, nee we kunnen ze beter knuffelen.

Highwoodman | 12-03-11 | 08:24

Wat een ongelooflijk hypocriet gelul.

Enkel en alleen omdat een zeehondje schattiger is dan een varken ?

Suur Pruim | 12-03-11 | 08:20

@mazarax | 12-03-11 | 02:03
Hier is wel wat mis mee, beesten horen gewoon niet op zo'n brute wijze worden afgeslacht. Hier niet en ook niet in Canada.

IamPOWned. | 12-03-11 | 08:00

Krijg ineens trek in een menu van Mac Donalds...

Emulgator | 12-03-11 | 03:35

Helemaal NIETS mis mee.

Een zeehondje in canada heeft een beter leven dan een kalf in NL.
Wat een ongelovelijk hypocriet gelul om zeehondenjacht te verbieden.

Enkel en alleen omdat een zeehondje schattiger is dan een varken?
Flikker op met die opgelegde waarde oordelen.

Gr uit vancouver, bc.

mazarax | 12-03-11 | 02:03

Hindenburg 2.0 | 12-03-11 | 00:42
Weet jou moeder wel dat jij op haar computer zit.
Omdat jij kindertaal gebruikt neem ik aan dat jij of een klein kind bent of een grote jongen die autistisch is met een verstand van een 4 jarig kind.
Ga gauw naar bedje toe kindje voordat je moeder wakker word.

3apen | 12-03-11 | 01:38

Er zit iets goed fout inj je brain als je dit met plezier doet. Bah, dit is echt pervers.

grote haas | 12-03-11 | 01:13

Ach, zolang ome Ghadaffi zijn gang mag gaan en er hele volkeren worden uitgemoord voor een paar rotcenten kan ik hier tot mijn grote spijt geen seconde van wakker liggen.

Gijssie | 12-03-11 | 01:09

@Necrosis

je kan misschien toch beter wat recentere boeken erop naslaan, hoe ons spijsverteringsstelsel nu daadwerkelijk in elkaar zit.
En ons gebit zit veel meer qua opbouw richting de herbivoren.
succes, en goed je huiswerk doen.

insemismeer | 12-03-11 | 00:56

@Hindenburg 2.0 | 12-03-11 | 00:42
Bont is een onnodig luxeartikel en vlees niet. Ik ben ook tegen de bio-industrie en mega-stallen enz. Trouwens, huilie doen is normaal als je weet wat er gebeurt, daar is niks aanstellerigs aan.

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:47

fcdenhaaag | 11-03-11 | 20:32 | + 7 -
Armageddon | 12-03-11 | 00:34 | + -1 -
3apen | 12-03-11 | 00:25 | + -2 -
+andere huilies

Waarom huilie doen als zeehonden worden gedood, maar niet voor duizenden koeien/varkens/kippen elke dag waar je van eet? Stel hypocrieten.

Hindenburg 2.0 | 12-03-11 | 00:42

Ik zeg, een aardbeef van 11 op de schaal van Richter voor die kudt Canadezen.

Armageddon | 12-03-11 | 00:34

@knuffedol | 12-03-11 | 00:19
Hoezo hongerdood?? Ze zuigen nog bij de moeder!

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:33

Ik weet het niet hoor. Deze discussie gaat over vreten!? Die zeehonden worden toch niet opgevreten? Het gaat om de huid toch? Dus waar lullen we over?

Armageddon | 12-03-11 | 00:33

Mijn God wat zijn jullie dom.

knuffedol | 12-03-11 | 00:27

Het word een bonte avond hier!
Als wij de mensen die deze afslachting nog steeds goed keuren en hier aan mee werken nou eens lekker doodknupelen met hun kinderen erbij om doodleuk hun organen te verkopen tja, er is tenslote een enorme markt voor en er is gewoon veel vraag naar bij veel rijke mensen en dus dan mag het toch simpelweg.
Het heeft in iedergeval een hoge economische reden.
Of zouden zij dat niet goed vinden?

3apen | 12-03-11 | 00:25

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:12 |
Nee, we kunnen die beestjes inderdaad beter langzaam een hongerdood laten sterven, dat is een veel beter idee. Gladiool.

knuffedol | 12-03-11 | 00:19

@knuffedol | 12-03-11 | 00:09
Maar Canadezen zijn extra slecht. Waarom is daar de meerderheid niet tegen dat zeehondjesknuppelen? Acherlijk volk.

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:12

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:07 |
En dat krijgen we voor elkaar door een wapen in te zetten als een atoombom? Tsk tsk. Van mij mogen alle aardbewoners kapot, behalve de goeien. Zo.

knuffedol | 12-03-11 | 00:09

@knuffedol | 12-03-11 | 00:04
Van mij mogen alle Canadezen kapot, behalve de goeien natuurlijk.

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:07

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:02 |
Gelukkig stelt een Hiroshima bom tegenwoordig vrij weinig voor vergeleken met wat we tegenwoordig in de silos hebben staan. -1 trouwens, gelieve niet mijn meisje te nuken.

knuffedol | 12-03-11 | 00:04

Er zou een atoombom alla Hiroshima op Canada gegooid moeten worden. Sta ik helemaal achter.

deoudererijperevrouw | 12-03-11 | 00:02

"Zielige zeehondjes kapotknuppelen"...

Deze zin typeert de ongevoeligheid van GeenStijl van de afgelopen jaren spot on. Waar staat GeenStijl eigenlijk in deze kwestie? Geen standpunt? Alleen maar de "boodschapper"? Sorry hoor, maar een iets minder oppervlakkige benadering zou m.i. meer recht doen aan dit onderwerp.

Of ben ik nu een "Heumeau"?

Geitenbeuker | 11-03-11 | 23:55

En hierom ben ik dus verloofd met een Canadese.

knuffedol | 11-03-11 | 23:53

@Einde van de Domheid | 11-03-11 | 23:37
Je zou toch onderhand wel moeten weten dat ik altijd gelijk heb.

koerbagh | 11-03-11 | 23:51

@BekSide,
Geloof me, er is geen varkenshouder in Nederland te vinden die meer varkens in zijn stal heeft staan dan wettelijk is toegestaan. Trouwens, als ze dezelfde stal zouden vullen met maar de helft van de capaciteit zou het leed niet te overzien zijn. Dit heeft te maken met het natuurlijke gedrag van de varkens zelf. Die zitten graag op elkaar gepakt.
Even terug naar de zeehonden, ik snap dat er mensen zijn die de manier van afmaken verwerpelijk vinden maar mits goed uitgevoerd is een knuppel net zo effectief als een schietmasker. Die personen die staan te knuppelen zijn geen mensen die niet weten wat ze doen...
Maargoed, ik snap jouw motivatie, en die van vele anderen wel maar de andere kant mag ook eens belicht worden.

Koekiemonster | 11-03-11 | 23:41

koerbagh | 11-03-11 | 22:10 | + 0 -
Je gelijk wordt in het volgende topic bevestigd.

Einde van de Domheid | 11-03-11 | 23:37

@necrosis | 11-03-11 | 22:23 |
Ik had voor biologie een 10. Ik heb eerder al uitgelegd wat een omnivoor is dus je hoeft niet te doen alsof ik achterlijk ben. Uit je reactie maak ik eerder op dat je dat zelf bent. Met schreeuwen en lelijk doen haal je niet je gelijk. En er zijn echt wel andere voedingsproducten, behalve soja, waar alles in zit wat je maar nodig hebt. Maar ja, daar moet je dan natuurlijk wel even in verdiepen he. Misschien eens een boekje open slaan.

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 22:28
Doe je huiswerk eens i.p.v. stomme reacties te geven. Bekijk de hele docu van:
veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:17
Dan mag je weer wat zeggen.

doenormaal! | 11-03-11 | 23:36

@koekiemonster
misschien dat ik in mijn tekst wat ben door geslagen. echter is het nog steeds zo dat er veehouders met varkens zijn, waar meer dan 3000 varkens in een schuur zitten. hoe je het ook wend of keert, die beesten hebben geen kwalitatief goed leven gehad! je mag het eigenlijk niet eens een leven noemen!

die zeehondjes hebben nog mooi rond kunnen doen!
ik wil hiermee helemaal niet aangeven dat die zeehondjes het zo goed voor elkaar hebben, de manier waarop ze af worden gemaakt is afschuwelijk! echter heb ik er altijd mijn bedenkingen bij wanneer er over zeehondjes zo gehuild word, denk dan ook eens aan die miljoenen andere beesten!

BekSide | 11-03-11 | 23:25

Nu wordt het op GeenStijl natuurlijk tamelijk niet-cool gevonden wanneer je vóór dieren bent, maar hier ben ik tegen. Totaal belachelijk dit.

brabant altijd -1 | 11-03-11 | 23:21

Het beeld dat je schept van de Nederlandse veehouderij staat haaks op de werkelijkheid. Slachtdieren worden in Nederland niet in hokjes gepropt en net zolang volgepropt en vet gemest totdat ze naar t slachthuis kunnen. Ook het slachten gaat op een stuk doiervriendelijker manier dan dat jij wilt doen voorkomen. Bezoek eens een veehouderij of een slachthuis als je de mogelijkheid hebt... het zal je verbazen.

Koekiemonster | 11-03-11 | 23:19

@koekiemonster
verklaar je nader

BekSide | 11-03-11 | 23:11

Wat ik nou jammer vind; in plaats van een filmpje te maken van het afslachten van weerloze dieren, zou de cameraman ook zo'n vette Sjonnie z'n eigen haak door z'n bek kunnen slaan. En dat dan filmen. En dat filmpje dan rondsturen aan die kutjagers, zo van; dit kun jij ook krijgen als je geen andere hobby zoekt.

canis lupus | 11-03-11 | 23:10

En, oh ja @BekSide;
Je lult uit je nek

Koekiemonster | 11-03-11 | 23:08

@watson357 | 11-03-11 | 22:50
Vergeet niet dat de mens ook slechts een diersoort (zoogdier) is.
En kijk eens op het dagelijks nieuws hoe mensen onderling met elkaar omgaan: moord en doodslag all over the place.
Hoe verwacht je dat we beter/ respectvoller met dieren omgaan als we gelijkertijd 'soortgenoten' de hersens inslaan om redenen die nergens op slaan...

necrosis | 11-03-11 | 23:08

Mooi werk...

Koekiemonster | 11-03-11 | 23:06

klagen over de zeehondjes jacht.
inderdaad de manier waarop deze beestjes aan hun einde komen is verschrikkelijk!

maar vergelijk dit nu eens even met een gewone koe/kip/kalf/varken hier in nederland?
deze beesten zitten in een kooitje van 3 bij 3 met 3 broertjes en zusjes.
wanneer zij genoeg gevreten hebben en dik genoeg zijn worden ze voor de eerste keer uit hun kooi gehaald en mogen ze richting het slachthuis!
poef, ijzeren pin door de kop en het is over.

en dan heb ik het nog niet eens over de HALAL manier!
voor de geïnteresseerde www.youtube.com/watch?v=S7Hiu3ZJPt4 (nsfw/nsfc/not suitable for anyone)

wanneer we dit nu vergelijken met de zeehondjes! welke een fijn leven hebben gehad in de zee, welke in ieder geval een kans hebben gekregen te vluchten, of niet gevangen te worden.. wat is dan erger?

al de reacties hier van zielig enz enz zijn helemaal terecht! alleen vind ik het wel erg hypocriet dat je dit waarschijnlijk typt met een hamburger in je mond, of een rookworst op je bordje.

ik ben dan ook vegetariër

BekSide | 11-03-11 | 23:06


necrosis | 11-03-11 | 22:35 | Hihi:)

repulse | 11-03-11 | 22:35 | Kleine kanttekening: op die compleet verschraalde grond begint vervolgens wel uitheems onkruid te woekeren!

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 22:51

De beschaving van een land is af te lezen aan de manier hoe men daar met dieren omgaat, en dat Canada hangt zo graag de brave hendrik uit maar is dus net zo onbeschaafd als bijvoorbeeld Spanje (stierenvechten) en Frankrijk (ganzenlever)... NEXT !

watson357 | 11-03-11 | 22:50

Walgelijk walgelijk walgelijk! Dat zoiets in deze tijd nog gebeurd. Mensen zijn de grootste beesten!

Nifelheim | 11-03-11 | 22:45

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 22:28
Er is er met name eentje die onder verschillende namen wordt aangeboden/ opgedrongen. Pvda/socialisme/multicultiflauwekulti het vernietigd de aarde op de iedere plek die het aanraakt, maakt het onmogelijk dat er iets moois kan bloeien.

repulse | 11-03-11 | 22:35

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 22:28
Wellicht gier?
Da's behoorlijk slecht voor je gezondheid, de meeste mensen die in een gierput vallen kunnen het niet meer navertellen.

necrosis | 11-03-11 | 22:35

@brutus68 | 11-03-11 | 22:27
Van katten weet ik dat ze 100% carnivoor zijn, alleen kauwen ze af en toe wat gras weg om hun haarballen uit te kunnen kotsen.
De spijsvertering van honden is toleranter wat dat betreft.
Een hond eet net zo makkelijk kattenvoer, andersom is niet verstandig.

necrosis | 11-03-11 | 22:33

En dan begin je een zeehondenflat, en dan wordt je ook weer afgebrand, wat moet je nou?

gentle giant | 11-03-11 | 22:31

Het enige vervelende virusje op deze wereld is de mens!

jadoei | 11-03-11 | 22:31

Massaal vangen van krabben vinden we geweldig. Is een tv showtje over. Die krengen hebben echter een laag knuffelgehalte

Heinzz | 11-03-11 | 22:30


doenormaal! | 11-03-11 | 21:35 | Landbouwgif dat de grond vervuilt?

Dat moet je me toch even uitleggen aub. Welke landbouwgiffen worden in Nederland gebruikt en in hoeverre vervuilen deze de grond?

En nou niet met zooi aan komen kakken uit de vorige eeuw aub.

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 22:28

@Krizzie | 11-03-11 | 22:13
Klopt, ze eten vis en dat terwijl de vissen nog niet dood zijn.
Zeehonden zijn hufters, allemaal.
*grinnik*

necrosis | 11-03-11 | 22:27

@necrosis | 11-03-11 | 22:23

Zo rollen we als mens, dat is nu eenmaal ons design. Zo zijn er dus gekken die zelfs hun hond of kat vegetarisch willen laten zijn, kansloos natuurlijk, en dierenmishandeling.

brutus68 | 11-03-11 | 22:27

@doenormaal! | 11-03-11 | 22:09
Als mensen vandaag stoppen met vlees eten, staan koeien, varkens en kippen morgen op een lijst van bedreigde diersoorten!

Verder lul je uit je nek, Omnivoor betekend dat we plant én vleeseter zijn, sommige noodzakelijke eiwitten en andere bouwstoffen zitten namelijk alleen in vlees.
Dit is af leiden uit de inrichting van ons spijsverteringsstelsel, te beginnen met onze tanden en speeksel.
Lees eens een biologieboek!
Soja biedt hier dus geen soelaas, tenzij je er als een uitgemergelde veganist uit wil zien.

necrosis | 11-03-11 | 22:23

brutus68 | 11-03-11 | 22:18
Pfff zelfs als ze er niet is gaat het gesprek nog over haar.

repulse | 11-03-11 | 22:21

@necrosis | 11-03-11 | 22:13

En ik heb nieuws voor jou: sommige mensen lijken na hun geboorte nog steeds op een big, en dat vaak langer dan negen weken.

brutus68 | 11-03-11 | 22:18



@Krizzie | 11-03-11 | 22:13

Het is inderdaad een misverstand dat zeehonden hele lieve, vreedzame dieren zijn. Hun imago is ietswat bedriegelijk in dat opzicht.

brutus68 | 11-03-11 | 22:16

Die, geen mie

kassa2 | 11-03-11 | 22:13

Iedereen weet toch hopelijk wel dat zeehonden gewoon roofdieren zijn, en dus helemaal geen lievertjes, toch? Toch?

Krizzie | 11-03-11 | 22:13

Eens met scharrelvlees enzo, maar dieren mie een langer leven hebben, geven die geen taai vlees? Als ik naar m'n oma kijk...;)

kassa2 | 11-03-11 | 22:13

@Flodder | 11-03-11 | 21:52
Ik heb nieuws voor je: een ongeboren kind (foetus) lijkt enorm veel op een ongeboren big.
Dat geldt sowieso voor de eerste 9 weken!

necrosis | 11-03-11 | 22:13

@Einde van de Domheid | 11-03-11 | 21:49
Heeft niks met de maan te maken, de pacifische plaat is al een tijdje in beweging. Christchurch alweer vergeten? Er komt nog wel eentje binnenkort aan de andere kant van de oceaan. Heeft ook niks met de maan te maken, anders dan dat de zwaartekracht van de maan altijd een invloed heeft op de aardkorst en dat wat eronder zit.

koerbagh | 11-03-11 | 22:10

@repulse | 11-03-11 | 21:43
Je hebt net m'n dag gemaakt. Spot fokking on!

CoJoNes | 11-03-11 | 22:09

@Flodder | 11-03-11 | 21:45
Zoals ik al zei, we zijn omnivoren. We hebben geen vlees nódig. En als we het dan toch per sé willen eten laat het dan in vredesnaam van een dier zijn dat een waardig en lang leven heeft gehad.
Dat lange leven zit er nu nog niet in voor de voor consumptie gefokte dieren, desondanks is biologisch vlees al veel beter dan niet-biologisch vlees omdat die dieren die op een biologische manier zijn gehouden het iets minder slecht hebben gehad. Maar het kan en moet nog véél beter. Desondanks is biologisch een stap in de goede richting en een stap naar bewustzijn. En het zou inderdaad beter zijn gewoon helemaal geen vlees te eten. Beter voor dieren en beter voor het milieu.

doenormaal! | 11-03-11 | 22:09

Zolang mensen bond blijven dragen worden er zeehondjes geslacht, zolang mensen te veel vlees blijven eten worden dieren hun hele leven opgesloten in veel te kleine hokken en door een vleesfabriek geloosd, zolang mensen eieren eten zullen kippen in te veel kleine hokken... and so on...

dutchdj | 11-03-11 | 22:08

Ja het is heel erg enzo en vooral onnodig, maar zijn deze, de Dnepropetrovsk maniacs, hier al eens voorbij gekomen?
Nu er toch een topic is over een schokkend fimpje.

Nachtegaaltje | 11-03-11 | 22:05

De munitie is trouwens wel een aardige oplossing.
I.t.t de 4,5 mm Heckler u. Koch is dit erg goedkoop.
De H&K is een technisch wonder, centraalvuur met een kopje met staalkern dat dwars door kogelwerend spul gaat en dus veel te zwaar is voor een simpel zeehondje.
De foto toont een nieuw soort randvuurmunitie met het bekende .22 hulsje, alleen deze is teruggenekt naar .177 (4,5 mm), verlengd en voorzien van een volmantel loden kopje.

Toine Tussenbeen | 11-03-11 | 22:03

Afmaken zonder knuppel kan ook, dat doet zo'n Emile Roemer wel netjes met het verwijderen van het altijd zo persoonlijke weblogje van Anja:
"Over een paar maanden ben ik senator af, dan houd ik wel een weblog aan, maar niet meer onder auspiciën van de SP."

CoffeePatch | 11-03-11 | 22:02

RugOp81 | 11-03-11 | 21:57
In dat geval excuses. En reskept dat je Dé Zangeres ook waardeert.

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:59

wereldatlas | 11-03-11 | 21:43 |
.
Hear, hear.

nenny | 11-03-11 | 21:59

@dosis | 11-03-11 | 21:48
*schouders ophaalt over deze opmerking*
Eet smakelijk trouwens. Ik hoop dat het biologische vrije uitloop eieren waren met 3 sterren.
www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onde...

doenormaal! | 11-03-11 | 21:58

@Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:37
Je moet mij niet vals beschuldigen, vriend

RugOp81 | 11-03-11 | 21:57

Meh, ies koeltoer.

Art Vandelay Ultor | 11-03-11 | 21:54

Pingu | 11-03-11 | 21:48
MEK MEK !

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:54

Deel 2 was in 2005, wat is er met het moraal van Geenstijl gebeurt in de afgelopen 6 jaar??!!

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 21:54

Wanneer ik zo'n mens met een bontjas zie lopen heb ik altijd de neiging om dat mens met een pikhaak dood te slaan, het vel er af te stropen en daar zeehondenjasjes van te maken.

Quuick & Dirty | 11-03-11 | 21:54

Pingu | 11-03-11 | 21:48 |
Dat vrije leven voor die baby zeehonden is wel van korte duur geweest.

CoffeePatch | 11-03-11 | 21:53

Pingu | 11-03-11 | 21:48 |
Ghehe, je kon wel eens helemaal gelijk hebben. Gemene varkensoogjes tegen aaahlievvv zeehondenoogjes. Maakt wel verschil, natuurlijk.

dosis | 11-03-11 | 21:52

Pingu | 11-03-11 | 21:48 |
Terwijl varkensogen enorm lijken op mensenogen. In close-up zie je geen verschil.

Flodder | 11-03-11 | 21:52

Zolang moderatoren op GS lievve reaguurdertjes deaud knuppelen, heeft Flater géén medelijden met die duffe zeehondjes ! !

BTW: wisten jullie dat die k*dtbeesten ongelofelijk smerige winden laten ? ? Je zou je eigen kind voor die stank al deaud knuppelen ! !

drs. G. Flater | 11-03-11 | 21:51

doenormaal! | 11-03-11 | 21:47 |
Emo.

dosis | 11-03-11 | 21:50

Koerbagh, je vrienden van kloptdatwel zitten maar 8 dagen naast de aardbeving.

Einde van de Domheid | 11-03-11 | 21:49

Het is een mooie witte omgeving. De film 'shooter' komt meteen in me op. Ik zeg .50 of .308. Je kunt jezelf toch geen 'beschaving noemen' als je dit doet.

BraterEnWood | 11-03-11 | 21:48

Als vegetariër zijnde ben ik uiteraard tegen de zeehondenjacht, maar ik heb hier veel meer vrede mee dan de reguliere bio-industrie. Voor deze zeehonden zijn slechts de laatste seconden van hun leven wreed (aangenomen dat het doden vluchtig geschiedt); hiervoor hebben ze een vrij leven gehad.
Dit klinkt wellicht belachelijk, maar ik vermoed zelf dat men tegen de zeehondenjacht is omdat de kop van een zeehond meer overeenkomt met die van een mens dan die van een rund of varken. Goeddeels komt dit door de stand van de ogen, waardoor we visuele emoties van zeehonden beter denken te zien. Ik vind het totaal misplaatst dat zeehonden hierdoor meer recht hebben zielig gevonden te worden dan bijvoorbeeld rundvee en varkens.
Niettemin prefereer ik het afschaffen van deze jacht.

Pingu | 11-03-11 | 21:48

doenormaal! | 11-03-11 | 21:39 |
Nogmaals, wie bepaalt wat respect en bewustzijn inhouden? Hoe kun je op basis van een opmerking over (zeehonden)bont beslissen dat ik niet respectvol ben of bewust (van wat, precies?), terwijl je zelf niet in een hutje op de hei woont?
Ik doe wat ik kan, wanneer ik kan en voor zover ik denk dat het nut heeft. Ik zal me niet vastketenen aan een kerncentrale en ik zal geen veganist worden. Maar ik rem voor dieren (tenzij ik mensenlevens in gevaar breng), sla geen huisdieren en eet liever geen varkensvlees.
Maar bont moet kunnen. Als wapenverkopen kunnen (heb je een pensioen, toevallig??) moet bont ook kunnen.
En nu heb ik trek in zelfgemaakte eiersalade.
*keuken in trekt

dosis | 11-03-11 | 21:48

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:47 |
Blijft toch een smartlap, maar dat past wel bij dit topic.

CoffeePatch | 11-03-11 | 21:48

@dosis | 11-03-11 | 21:37
Blijkbaar ben je al immuun geworden voor alles... Misschien een beetje teveel informatie gekregen die alleen in je hoofd is blijven hangen en niet is doorgedrongen tot je gevoel. Misschien ben je wel een beetje emotioneel en moreel afgestompt zoals teveel mensen op dit moment omdat we zo ver zijn afgedwaald van wat waarachtig is. (Als je al begrijpt wat ik hier mee bedoel...) Ik betwijfel het.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:47

CoffeePatch | 11-03-11 | 21:44
Die klagende huilerige stem is wat het 'm doet in dit prachtge lied.

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:47

doenormaal! | 11-03-11 | 21:39 |
Huh? Jij deed toch alleen dingen om te overleven? Het ging jou toch om noodzaak? Gewoon een beetje dieren eten omdat het lekker is. Dat mocht toch niet? Je spreekt jezelf enigszins tegen.

Flodder | 11-03-11 | 21:45

hebben jullie enig idee hoeveel vissen zo'n zeehondje vreet in zijn leven?
Die beste man staat daar in de kou zichzelf het apezuur te werken, red het leven van duizenden vissen binnen luttele seconden en het enige wat jullie kunnen is zeuren..
of is een vis soms minder? is het dat? is een vis minder dan een ander dier? Waar is dan die gelijkwaardigheid? waar is het opkomen voor de zwakkeren?
Save the fish! kill a seal!

repulse | 11-03-11 | 21:43

Wat is het verschil tussen dit en het slachten van kuikens, varkens, koeien en lammetjes?

wereldatlas | 11-03-11 | 21:43

En wanneer komen trouwens die echte slagerijen weer terug in nederland? Met een belletje aan de deur, balie, witte tegeltje tegen de muur en daar tegen een een berg karkassen aan haken. Je komt binnen en dan komt de slager vanachter naar voren met een bebloed schort. "Zo, wat mag het wezen jongeman?" Nou, doen die maar! "Weet je het zeker?" Hij haalt vervolgens een halve koe van de haak die hij met bruut geweld in stukken hakt, door de gehaktmolen draait en in een vetvrij papiertje rolt..

Pakzooi | 11-03-11 | 21:41

KudTbeesten zijn het, vreten alle vis op.

DANNY3960 | 11-03-11 | 21:41

En wanneer komen trouwens die echte slagerijen weer terug in nederland? Met een belletje aan de deur, balie, witte tegeltje tegen de muur en daar tegen een een berg karkassen aan haken. Je komt binnen en dan komt de slager vanachter naar voren met een bebloed schort. "Zo, wat mag het wezen jongeman?" Nou, doen die maar! "Weet je het zeker?" Hij haalt vervolgens een halve koe van de haak die hij met bruut geweld in stukken hakt, door de gehaktmolen draait en in een vetvrij papiertje rolt..

Pakzooi | 11-03-11 | 21:41

@dosis | 11-03-11 | 21:22
We kunnen dan wel hetzelfde dna delen, dat wil nog niet zeggen dat we allemaal even bewust en respectvol zijn...
En ja ik eet af en toe (weinig) vlees maar altijd biologisch.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:39

Lees en zwijg voortaan nederig :

Zeehondenbabies kijken ons aan
Met ogen die vragen "wat heb ik misdaan"
Zeehondenbabies onschuldig en klein
Smeken de mensheid barmhartig te zijn
Ieder voorjaar waart voor hen de dood weer rond
Ieder voorjaar is er weer jacht naar bont
Ieder voorjaar kleurt 't bloed de vlakte rood
Ieder voorjaar knuppelt men de babies dood

Zeehondenbabies kijken ons aan
Met ogen die vragen "wat heb ik misdaan"
Zeehondenbabies onschuldig en klein
Smeken de mensheid barmhartig te zijn
Luxe vrouwen lopen steeds nog prokend rond
In de huiden van dat witte babybont
Slechts voor hen kleurt ginds de blanke sneeuw zich rood
Slechts voor hen slaat men de jonge robben dood

Zeehondenbabies kijken ons aan
Met ogen die vragen "wat heb ik misdaan"
Zeehondenbabies onschuldig en klein
Smeken de mensheid barmhartig te zijn
Rijke vrouwen, chique vrouwen, denk er aan
Wat dieren-moeders ginds wordt aangedaan
Denk toch niet, dat U met bont 'n man bekoort
Maak 'n einde aan die wrede massamoord...

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:38

RugOp81 | 11-03-11 | 21:34
Hoe durf jij de Zangeres zonder Naam linkse en groene indoctrinatie te noemen ? Ieder woord wat deze vrouw ooit gezongen heeft is waar. Ga je schamen.

Bigi Bana Boy | 11-03-11 | 21:37

Het valt me wel op dat de moralisten meer gebruik maken van het +/- systeem dan de I-don't-give-a-fuck'ers.
'
I don't give a fuck.
"Oh, wat zielig, het zijn maar onschuldige zeehondjes!"
-Pleurt op. Wees blij dat je een computer hebt waarop je al dat leed kunt bekijken. Die selectieve verontwaardigdheid altijd. Er zijn zes miljard problemen op de wereld om je druk over te maken. Vandaag was het onderwerp 'Japan'. Morgen is het weer Lybie, en aan het einde van de maand lassen we wel weer een dierendagje in.

dosis | 11-03-11 | 21:37

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:17
Goede docu. Afbreekbaar plastic is een goede zaak, grond vervuilen met landbouwgif is natuurlijk een slechte zaak. overigens ben ik ben sowieso tegen die enorme overdosis verpakkingsmaterialen.
Echter een onderwerp van een heel andere orde dan dierenleed.
Maar het moge duidelijk zijn er valt nog veel te verbeteren. En vanzelfsprekend moet de hele keten van begin tot eind eerlijk, biologisch en diervriendelijk en milieuvriendelijk zijn.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:35

Suggestief berichtgeving -1
Vroegâh zeker teveel van die walgelijke linkse en groene indoctrinatie gezien zoals; www.youtube.com/watch?v=M3k2Dubicxc&am...

Doe is wakker worden, welkom in de echte wereld. En ik weet zeker dat er hier minstens een paar huilies zitten die stiekem toch ergens een randje bont aan hebben zitten.

RugOp81 | 11-03-11 | 21:34

@Biff Eagleburger | 11-03-11 | 21:23
oej, zal schrikken worden..

Pakzooi | 11-03-11 | 21:34

Ahhh... bont en zeehondjes.
.
Maar u draagt wel leer aan uw voeten en heeft een gehaktbal aan uw vork.
.
Wat dus eigenlijk niet kan dat is die knuppel.
Dat moet gewoon netjes in een fixeermachine en dan een ijzeren pin door het koppie.

nenny | 11-03-11 | 21:34

Als bepaalde elementen in dit soort "discussies", de special "Earthlings" in zijn geheel zouden bekijken (non stop);
en dan het gesprek vervolgen, ben ik reuze benieuwd naar bepaalde opvattingen.

insemismeer | 11-03-11 | 21:32

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:19
Wat ontken ik precies?

Flodder | 11-03-11 | 21:28

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:25
Ik ken haar ook niet. Doet iets met tv-presentatoren vermoorden met radioactief water of zo.

koerbagh | 11-03-11 | 21:28

Ik heb persoonlijk geen bezwaar tegen bont. Ik vind wel dat die jacht een beetje netjes moet gebeuren. Hetzelfde geldt voor de nertsenfokkerij.

applaus voor de paus | 11-03-11 | 21:28

@koerbagh | 11-03-11 | 21:23
Wie ???

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:25

MichieldeMuiter | 11-03-11 | 21:20 |
Ik dacht dat ze daarvan een shaggie draaide.

CoffeePatch | 11-03-11 | 21:25

@koerbagh | 11-03-11 | 21:08
dan heb je geen sprei meer nodig ;-)

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:23

@Pakzooi | 11-03-11 | 21:18

Oh, daar had ik nog niet aan gedacht. Nu nog effe zoeken naar iemand aan wie ik een hekel heb.

Biff Eagleburger | 11-03-11 | 21:23

doenormaal! | 11-03-11 | 21:10 |
Ik heb het toch helemaal niet over de dierenwereld. Ik heb het over de mensenwereld, en dat we zo primitief zijn. Dat jij mij primitief noemt terwijl we hetzelfde dna delen, is een beetje gek.
Eet je nou wel, of geen vlees?

dosis | 11-03-11 | 21:22

@canis lupus | 11-03-11 | 20:56
Zet de bijlmer dan ook maar onder water ...

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:21

Als Femke Halsema haar bikinilijn heeft bijgewerkt, breit ze van het overtollige haar een zware schipperstrui... dus het kan wel zonder leed...

MichieldeMuiter | 11-03-11 | 21:20

@Flodder | 11-03-11 | 20:55
blijf maar lekker ontkennen ...

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:19

@Biff Eagleburger | 11-03-11 | 21:16
Je kan in ieder geval een ponyhoofd bij iemand in z'n bed leggen..

Pakzooi | 11-03-11 | 21:18


LordNobady | 11-03-11 | 21:08 | Lees de comments nog eens goed door. De grap is juist dat bont zo vreselijk goedkoop is geworden dat een jas van een paar tientjes een echte bontkraag heeft.

Terwijl heel Nederland denkt dat het nep-bont is "want echt bont kan niet voor die paar tientjes"......

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 21:17

@doenormaal! | 11-03-11 | 20:52
Net zo biologisch als dit ?
www.keuringsdienst.nl/page/21106/nl
Genetisch gemanipulieerd en niet binnen 10 dagen afbreekbaar

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:17

Wij mensen gaan schandalig om met dieren. Vergeleken met de holocaust van de bio-industrie is dit knuppelwerk natuurlijk peanuts.

Bakito | 11-03-11 | 21:16

Sinds zeehondjes niet meer mogen, ben ikk overgestapt op de Shetland pony's. Ik weet het niet. Je rent je de tering en als je dan een beetje uit staat te hijgen tussen 6 van die kapotgeslagen ponykadavers, krijg je toch die gedachte he, wat moet je er eigenlijk mee?

Biff Eagleburger | 11-03-11 | 21:16

@veuve-clicquot
Een kort en simpel: Nee.
Zou jij de hele dag binnen willen zitten, noot zonlicht zien, terwijl het je natuur is om lekker rond te scharrelen en in de modder te wroeten? En bovendien kan het anders! En het is een schande dat we zo met dieren omgaan terwijl het helemaal niet nodig is. Maar als ik het stompzinnige geleuter van de meeste reaguurders hier lees is het wel duidelijk waarom een dergelijk fenomeen als megastallen bestaat. Omdat het deze eikels gewoon geen fuck kan schelen dat dieren door ons toedoen onnodig lijden.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:16


koerbagh | 11-03-11 | 21:00 | Excuses. Je hebt gelijk, ik haal die 2 beesten even door elkaar. My bad.

Het gaat inderdaad om wasbeerhonden. Het houden ervan is een nationale sport geworden in de arme streken in China. Spotgoedkoop bont.

Het hoeft geen uitleg dat die beesten daar minder comfortabel aan hun einde komen dan die 2000 zeehondjes.

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 21:15

@koerbagh | 11-03-11 | 21:05

Goede bezig! Jij bent een waardige GS vertegenwoordiger!

Pakzooi | 11-03-11 | 21:14

Deze sla ik over.

_Fly66_ | 11-03-11 | 21:14

@Parsons | 11-03-11 | 20:49
enkel en alleen omdat men in iets geloofd ...

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:13

ZIEK! Niet sarcastisch over doen. Stoppen met die ellende.

Affirmativeaction | 11-03-11 | 21:12

Dit kan echt niet meer, we leven in het jaar 2011! Hellooohoow!

Malibu Stacy | 11-03-11 | 21:10

Doodknuppelen is nog tot daaraantoe, maar als die beesten daarna op de jas van een fin genaaid worden vind ik toch een brug te ver ...

MichieldeMuiter | 11-03-11 | 21:10

@dosis | 11-03-11 | 20:56
Je gebrek aan kennis van en interactie met dieren blijkt uit je woorden. Treurig en een gebrek in je ontwikkeling. Sla jezelf dus maar niet zo op de borst en doe maar niet alsof je alles weet want dat doe je niet. Je geeft er duidelijk blijk van weinig van de dierenwereld te begrijpen. Zegt iets over je gebrek aan compassie, je gebrekkige interesse in de wereld om je heen en een gebrek aan respect voor de schoonheid van deze planeet en de dierenwereld. Ik zou maar niet zo trots zijn op mezelf als ik jou was want je bent behoorlijk primitief en je weet het zelf niet eens.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:10

Deze beesten hebben tenminste nog in het wild geleefd, kan je van het meeste vlees wat in Nederland te koop is niet zeggen.

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:09

ik snap niet waar we bont voor nodig hebben. het nep bont is niet van echt te onderscheiden. alleen bont is goedkoper (uit Oostblok of China )

en dus is het dood knuppelen niet nodig. dit vind ik ook voor het ritueel slachten dat is ook onnodig dieren leed.

maar ach zolang er nog mensen zijn die het kopen word het verzorgt. en dat is het kapitalisme wat de VVD zo aanhangt.

LordNobady | 11-03-11 | 21:08

Baby zeehondjes vlees smaakt erg goed heb ik me laten vertellen. Jammer dat je het in Nederland nergens kan krijgen.

nietnietniet | 11-03-11 | 21:08

@doenormaal! | 11-03-11 | 20:39
Nederlandse varkensstallen wel?

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:08

@veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:06
Het gaat me niet om de dekbedvulling maar om het sprei.

koerbagh | 11-03-11 | 21:08

@Transformatorhuisje | 11-03-11 | 20:33
net zoals lederen schoenen, riem, etc.

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:07

@koerbagh | 11-03-11 | 20:32
Siberisch ganzendons is het beste, maar dat kost dan ook wel wat

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:06

Alles kan en gaat stuk.... door mensen.

Implant | 11-03-11 | 21:06

Zo, net even een mailtje gedaan naar de Canadese BuZa dat ze alle mailtjes uit Nederland via GeenStijl ironisch moeten duiden. Dat het ons soort humor is, zeg maar. Het tegengestelde beweren van wat je meent, dus dat alle mailtjes met een negatieve lading eigenlijk betekent: vooral doorgaan!

koerbagh | 11-03-11 | 21:05

doenormaal! | 11-03-11 | 21:00 |
Wat een crap. Voor mij is het noodzaak om een beetje lekker te leven. Overleven doe je in gevangenkampen of andere noodsituaties.

Flodder | 11-03-11 | 21:05

@Flodder | 11-03-11 | 21:00
Nee, dropsleutel. Ik had het expres over religieus slachten. Kosher of halal. Beiden net zo ziek.

Jouw achtergesteld brein kan blijkbaar niet verder kijken als gevolg van jouw haat jegens mohammedanen.

Zo jammer weer.

Parsons | 11-03-11 | 21:05

@Parsons | 11-03-11 | 20:55
Respect voor dieren heeft niets met politiek en links of rechts te maken. En voor the record ik ben rechts, draag geen geitenwollen sokken en heb een hekel aan linkse wereldvreemde sukkels maar dat had je kunnen weten als je mij comments in de loop der tijd had gevolgd.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:04

Ieder jaar weer schaapjes onverdoofd ondersteboven ophangen, iets gelovigs roepen, de nek doorsnijden en langzaam laten doodbloeden in Nederland is wel heel erg liev, zelf in de eigen keuken of garage.

veuve-clicquot | 11-03-11 | 21:03

Zo, ik heb ook net Canada getrolld. Ik denk dat ze er nu wel mee gaan stoppen.

Max Stirner | 11-03-11 | 21:02

Als die zielige zeehondjes allemaal een lelijke kop en een krulstaart hadden gehad en voor de lol in hun eigen stront rolde, dan had niemand hier bezwaar tegen gemaakt.

Pakzooi | 11-03-11 | 21:01

@Flodder | 11-03-11 | 20:48
Noodzaak is overleven. Net zoals in de natuur de meeste vleeseters (carnivoren) alleen doden om te overleven. Bij ons mensen is het biologisch evenwicht zoek.
Wij zien dieren niet meer als dieren maar als een product en dat is walgelijk. We hebben helemaal geen vlees nodig en zéker niet iedere dag. We zijn omnivoren en kunnen plantaardig voedsel eten. We hebben geen vlees nodig om te overleven. Zo respectloos als wij met dieren omgaan is dus helemaal nergens voor nodig en we zouden er per direct me moeten stoppen en dieren een waardig leven geven.

doenormaal! | 11-03-11 | 21:00

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:55
Dassen? Welnee... het is nog leuker: wasbeerhonden. Inderdaad van de biologische Canidae (hondachtigen). Hond dus. Haram als de neten.

koerbagh | 11-03-11 | 21:00

Parsons | 11-03-11 | 20:57 |
Het kan daar over gaan zonder dat daadwerkelijk het woord wordt genoemd, einstein. Jij voelt je trouwens terecht aangesproken. Obsessiefje.

Flodder | 11-03-11 | 21:00

Het enige wat me echt stoort is de wijze waarop. Ze mogen niet gewoon een kogel door de kop krijgen omdat de pels meteen waardeloos zou zijn als er een klein gaatje in zit o.i.d.? Ik betwijfel namelijk een beetje of ze echt wel in één klap weg zijn met zo'n knuppelstokdinges.
*bukken doet voor principe-minkudo's*

Hertogin v. Pauperen | 11-03-11 | 21:00

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:55
Ja maar dassen zijn leuk!

http://www.youtube.com/watch?v=4r7wHMg5Yjg

Parsons | 11-03-11 | 20:58

Bont is voor proleten. En zeehonden zijn lelijke kutbeesten.

brutus68 | 11-03-11 | 20:58

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:55
De bonthandel in China zal waarschijnlijk minder lievv te werk gaan dan de zeehondenknuppelaars hierboven..

Transformatorhuisje | 11-03-11 | 20:58

@Flodder | 11-03-11 | 20:55
Een CTRL + F op "islam" levert één hit op in deze draad.

Twee nu.

Wat is je punt en waarom haal je de islam (SIC) er bij?

Parsons | 11-03-11 | 20:57

koerbagh | 11-03-11 | 20:49 |
LOL, zou een goede zijn. Een heerlijk stukje vlees bakken met Respect. Has a nice ring.

Flodder | 11-03-11 | 20:57

Dit Canadees gajes heeft ook een Tsunami nodig.

canis lupus | 11-03-11 | 20:56

doenormaal! | 11-03-11 | 20:50 |
Ach, klets niet. We hebben geen functie, we zijn een tussenras voor iets anders. Ofwel erger, ofwel beter, maar altijd beredeneerd vanuit onze huidige opvattingen. Derhalve zijn we niet erg gekwalificeerd om ons eigen handelen te beoordelen. Om de opmerking dat we 'niet waardig' zouden zijn moet ik dan ook hard lachen.
'
Wie bepaalt wie er wel en wie er niet waardig is? Jij? Een rechter? Een agent? Moeder aarde? Godt? Je moeder? De dader of het slachtoffer?

dosis | 11-03-11 | 20:56

Al dit dierenleed en waar maken wij ons druk om ? Schijtende meeuwen door voederende islamieten.

Supermatthijs | 11-03-11 | 20:56

@doenormaal! | 11-03-11 | 20:50
Wat. De. Neuk. Doe jij in de panelen alhier?

Die linkse truffelmeuk ga je maar spuien om de joop.

Om te kotsen dan goetmensengehuil.

Doe mij maar het gejank van de huilers.

Hebben we meer aan.

Parsons | 11-03-11 | 20:55

Cheers @ Doenormaal.
Ik kan het niet beter verwoorden.
En de mensen die dit "funny" vinden, moeten maar eens goed bij zichzelf te raden gaan.
Maar ach ja, shockeren en kick ass flamen is natuurlijk enorm ruig.

insemismeer | 11-03-11 | 20:55

Pff, mensen weten het hier weer zo te doen dat het om de islam gaat. Volledig geïslamiseerd die diehard reaguurders.

Flodder | 11-03-11 | 20:55


Transformatorhuisje | 11-03-11 | 20:33 | Laatst heeft Kassa nog even een onderzoekje gedaan naar bontkraagjes. Wat bleek?

Nagenoeg ALLE jassen en zelfs jassen van een paar tientjes (!) waren voorzien van een echte bontkraag. Een deskundige stelde dat veelal bont van Dassen uit China gebruikt werden.

Ik hoef niemand uit te leggen hoe de bonthandel in China te werk gaat hoop ik?

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:55

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:49
Hear hear!

Parsons | 11-03-11 | 20:54

@Parsons | 11-03-11 | 20:49
Altijd biologisch en erg weinig.

doenormaal! | 11-03-11 | 20:52

@Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:49
Wel dus... (zie mijn reactie hierboven)

doenormaal! | 11-03-11 | 20:51

@Parsons | 11-03-11 | 20:42
Nee dus. Ik ben faliekant tegen ritueel slachten en dat zou iedereen moeten zijn. Ik ben sowieso tegen elke vorm van dierenleed. Wij zijn als mens verantwoordelijk voor de dieren maar we gaan schandelijk en zonder enig respect met dieren om. We zijn het bijna niet waardig om op een planeet te leven waar ook dieren leven. We zijn primitieve en lage wezens en dat blijkt wel uit hoe we met dieren omgaan.

doenormaal! | 11-03-11 | 20:50


Parsons | 11-03-11 | 20:42 | Precies. Dat is mijn punt wat ik om 20:40 maak.

De hele westerse wereld raakt van slag als er een paarduizend zeehondjes met een ferme tik in één klap worden gedood.

Maar niemand maakt zich druk over het onverdoofd doorsnijden van de halsslagader en het laten doodbloeden van 1.000.000 (2010) schapen/geiten/koeien in Nederland door onze knoflooketende cultuurverrijkers.

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:49

[email protected] | 11-03-11 | 20:47

Ter duiding dan maar: http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=2&subcat=32&videoid=571610

Parsons | 11-03-11 | 20:49

@Flodder | 11-03-11 | 20:48
Respect? Is dat een nieuw merk braadboter?

koerbagh | 11-03-11 | 20:49

@doenormaal! | 11-03-11 | 20:45
Doe niet zo achterlijk man.

Nog nooit een biefstuk gegeten?

Parsons | 11-03-11 | 20:49

doenormaal! | 11-03-11 | 20:45 |
Wat is noodzaak? Elke dag een stukje vlees? Ik bak mijn steaks trouwens altijd met heel veel respect.

Flodder | 11-03-11 | 20:48

@Parsons | 11-03-11 | 20:42
Er komt nog eens dag en dan worden zeehondjes ook halal geslacht. Dan roepen ze eerst "Halal hakbar" voor ze gaan knuppelen. Dat wordt dan een hele populaire baan bij Helmondse jeugd, denk ik.

koerbagh | 11-03-11 | 20:47

Alle reaguurders wie het niets kan schelen dat onschuldige weerloze dieren zonder enige noodzaak worden gedood, hebben geen waardigheid. Wij zijn geen knip voor de neus waard als mens wanneer we onschuldige en weerloze wezens zonder nadenken en zonder enig respect voor leven afmaken. Mensen die niet beseffen dat een dierenleven net zo bijzonder en waardevol is voor dat dier als ons eigen leven voor ons, maken het menselijk ras tot een zeer lage soort.

doenormaal! | 11-03-11 | 20:45

Bijna heel de wereld in de fik,Japan verwoest,het Grote Liegen van Rattus Maximus is begonnen,de kween uitgekotst wegens bezoek aan haar collega erfelijke dictators en GS komt met zielige zeehondjes die al 20 jaar zielig zijn???????

K.Zwellever | 11-03-11 | 20:45

Ze moeten er meer doden. Gaan die beesten zich misschien wat meer evolueren, zodat ze zich uit te voeten kunnen maken op het ijs. Op het moment voelen ze blijkbaar niet de importantie, anders kies je wel een andere manier van voortbewegen dan een beetje op die vette pens te hoppen.

Flodder | 11-03-11 | 20:44

Zeehondjes zijn lui....

Hooligan for Christ | 11-03-11 | 20:42

Wel boe en bah roepen over de zeehondenslacht, maar instemmen met ritueel slachten.

Dat is pas ziek.

Parsons | 11-03-11 | 20:42

Warranty void if seal is broken

Jupilerke | 11-03-11 | 20:41

Geen beschaafd mens keurt dit goed.

dubbert | 11-03-11 | 20:41

Niks mis met de jaarlijkse zeehondenjacht. De dieren worden snel en effectief gedood.

Er is iets mis met de mensen die dit weerzinwekkend vinden. Die mensen hebben namelijk totaal geen idee hoe hun bieflapje aan zijn einde komt in het slachthuis. Of hun varkenslapje of kipfilet.

Dat wil men namelijk helemaal niet weten. De hedendaagse mens kan niet meer tegen dierenbloed. Bloed is bah en vies en yakk. Ik wel, ben ermee opgegroeid. Ik heb meer kippen de nek omgedraaid dan dat er klinknagels zitten in een Baileybrug.

Willianus Wortelus | 11-03-11 | 20:40

Canadezen zijn zo'n beetje het aardigste volk dat ik ken maar dit kan echt niet!

doenormaal! | 11-03-11 | 20:39

In plaats van zeehondjes moet je maar denken dat het alleen bontkraagjes zijn, dat brengt het geheel meteen in een ander perspectief.

pleurtop | 11-03-11 | 20:39

@favolkin | 11-03-11 | 20:35
U bedoelt die netjes en keurig verzorgde komkommers in het Westland? Dat is vrij walgelijk, inderdaad. Maar daarom zijn zeehonden nog wel kutbeesten.

koerbagh | 11-03-11 | 20:37

We moeten de rollen eens omdraaien..

jmbos | 11-03-11 | 20:35

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 11-03-11 | 20:35

Wist u waarom uw kabeljauwfilet zo duur is? Door overbevissing, ja... maar niet door ons, door die malle robben. Dat zijn onze rechtstreekse concurrenten als het om vreten uit zee gaat. Denk daar ook eens aan.
Survival of the fittest enzo.

koerbagh | 11-03-11 | 20:35

Walgelijk. Maar laat ons het wat dichter bij huis zoeken: bio-industrie, anyone?

favolkin | 11-03-11 | 20:35

Bont. Omdat het kan.
Nuff said.

dosis | 11-03-11 | 20:34

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 11-03-11 | 20:34

Er gaat niets boven een echte bontjas. Gewoon, omdat het kan. En omdat GeenStijl heel goed is met prioriteiten stellen.

Transformatorhuisje | 11-03-11 | 20:33

Waar ik dat mooie witte bont bestellen? Ik heb een nieuw dekbedsprei nodig.

koerbagh | 11-03-11 | 20:32

Goed voor de Canadese economie.
Niet zo zeuren, zielig doen is voor vrouwen.

zaqje | 11-03-11 | 20:32

Japanners houden ook enorm van zeehondjes.

Je weet wel, dat land dat praktisch verwoest is en in brand staat.

Parsons | 11-03-11 | 20:32

vind het zo belachelijk dat dit nog steeds mag!

fcdenhaaag | 11-03-11 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken