achtergrond

Geenstijl

NS gaat kapot aan de omroepstress

ANP-14497515.jpgHè lekker, een onderzoek over het functioneren van de NS. Altijd interessant want de NS is een complex bedrijf en als er in zo'n toko iets mis gaat is het nooit in één keer te zeggen waar het aan ligt. Gelukkig wordt er vandaag weer een nieuwe factor blootgelegd die iets met het aanhoudende gefaal te maken zou kunnen hebben. We hebben het hier over... omroepstress. Conducteurs en conductrices zouden in de trein regelmatig met een volgescheten broek rondwaggelen, omdat ze doodsbang zijn om de opgelopen vertragingen om te roepen. Slecht nieuws brengen is nooit leuk maar menig conducteur begint al paniekerige snikgeluiden te maken bij de gedachte aan de 'wij zullen circa enkele minuten laten aankomen' melding. Dat komt er dus van al dat NS gebash, nu praten ze helemaal niet meer met ons. De sloompies dwingen de vertraging toch te melden heeft geen zin, want vaak zijn ze ook gewoon te druk met andere dingen. Zoals, en wij citeren het onderzoek, 'toezichthouden op het instapproces'. Kun je lacherig over doen maar wat denk je dat er gebeurt als niemand meer toezicht houdt op het instapproces? En de machinist laten omroepen kan ook niet want dat zijn allemaal achterlijken: 'De machinist is daar naar aard en training meestal niet op berekend. De meeste machinisten zijn einzelgängers die niet geselecteerd zijn op hun servicegerichtheid' aldus het rapport. Zeg maar de buschauffeurs van de NS dus. Oproep aan allen: gaarne het kapotte bedrijf verlaten aub! Met medeneming van uw tassen. Vergeet niet uit te checken.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.