Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS gaat kapot aan de omroepstress

ANP-14497515.jpgHè lekker, een onderzoek over het functioneren van de NS. Altijd interessant want de NS is een complex bedrijf en als er in zo'n toko iets mis gaat is het nooit in één keer te zeggen waar het aan ligt. Gelukkig wordt er vandaag weer een nieuwe factor blootgelegd die iets met het aanhoudende gefaal te maken zou kunnen hebben. We hebben het hier over... omroepstress. Conducteurs en conductrices zouden in de trein regelmatig met een volgescheten broek rondwaggelen, omdat ze doodsbang zijn om de opgelopen vertragingen om te roepen. Slecht nieuws brengen is nooit leuk maar menig conducteur begint al paniekerige snikgeluiden te maken bij de gedachte aan de 'wij zullen circa enkele minuten laten aankomen' melding. Dat komt er dus van al dat NS gebash, nu praten ze helemaal niet meer met ons. De sloompies dwingen de vertraging toch te melden heeft geen zin, want vaak zijn ze ook gewoon te druk met andere dingen. Zoals, en wij citeren het onderzoek, 'toezichthouden op het instapproces'. Kun je lacherig over doen maar wat denk je dat er gebeurt als niemand meer toezicht houdt op het instapproces? En de machinist laten omroepen kan ook niet want dat zijn allemaal achterlijken: 'De machinist is daar naar aard en training meestal niet op berekend. De meeste machinisten zijn einzelgängers die niet geselecteerd zijn op hun servicegerichtheid' aldus het rapport. Zeg maar de buschauffeurs van de NS dus. Oproep aan allen: gaarne het kapotte bedrijf verlaten aub! Met medeneming van uw tassen. Vergeet niet uit te checken.

Reaguursels

Inloggen

trein is prima, mits ik kan zitten voor die 360 EU per maand

h28 | 11-03-11 | 01:03

Godverdomme zoveel omzet, en ons in de stront laten staan. WOEST!

Ozdorp | 10-03-11 | 23:28

-weggejorist-

Crematorium-de-Asbak | 10-03-11 | 22:48

Ik zag laatst een conductrice compleet over de rooie gaan omdat ze op aanwijzing van de centrale 4x een bericht moest herroepen.

Opeens krijg je het

Quuick & Dirty | 10-03-11 | 19:48

Ach, zo'n heikneuter met achterhoeksch accent horen hakkelen dat we onderweg waren naar Shithole Airport maakte mijn tripje vanavond wel goed hoor.

Zware Majesteit | 10-03-11 | 19:30

Service van de NS : WC's waar je je kunt verstoppen zijn er ook al niet meer..

debosduvel | 10-03-11 | 18:58

Misschien ook wel een leuk idee; Op een onbewaakt ogenblik, ergens tussen Utrecht en Arnhem, de microfoon kapen en dan omroepen: "Dames en Heren, u bevindt zich nu in de sneltrein naar Wladiwostok. Het volgende station is Berlijn Hauptbahnhof."

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 17:17

Je schrikt je te pletter op het traject Den Bosch Eindhoven.
Wordt er omgeroepen deze trein richting Eindhoven .. stopt niet te Best ..

Jaapioooo | 10-03-11 | 16:42

Beste NS ik heb de oplossing voor het conducteurs probleem.
Natuurlijk geheel politiek correct doen we niet het probleem zelf wegnemen maar alleen symptoombestrijding: tena.nl/ Ook voor CDA en PvDA een uitstekend product.
Wel tijdig een nieuwe omdoen.

Beëlzebul | 10-03-11 | 16:23

@Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:50
dan zul je voortaan toch een perforator mee moeten nemen kerel ;)

OHFOURSIX | 10-03-11 | 15:54

@ ojédiaré
ja ik wor moet het zijn. dat snap jij zelfs

kalukula | 10-03-11 | 15:41

ojédiaré | 10-03-11 | 15:30 Hulde voor de tip! Bij twijfel allebei weglaten. Reuze idee!

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:31

@kalukula | 10-03-11 | 15:27
Dat moet natuurlijk; "ik wor" zijn?

ojédiaré | 10-03-11 | 15:30

En die treinvertragingen en andere ongemakken? Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt.

In elke trein heb je een meester én een chef.

Dan kun je de samenwerking wel vergeten. Dat snapt een kind.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:30

Meester genoemd willen worden.

Is dat even feodaal en van vroeger.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:28

ik wordt al een paar regels niet meer genoemd, gaat het wel goed Jos en Edgar?

kalukula | 10-03-11 | 15:27

@Che_cuevara | 10-03-11 | 15:24 |
Zolang hij dat koppelingspedaal niet ingetrapt krijgt wel, ja.

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:25

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:19
En de versnellingspook zal ook wel een probleem zijn.

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:24

ojédiaré | 10-03-11 | 15:22 |
Jij gaat van het optimistische geval uit dat hij kan lezen wat hij überhaupt moet zien.

Wat een ontroerend stukje vertrouwen in je medemens doet vermoeden.

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:23

@Markies de Schade | 10-03-11 | 15:19
Er zijn blijkbaar nog best leuke site's te vinden zie ik.
Al doen ze wel of ze heel serieus bezig zijn, dat dan weer wel.
Maar dat maakt het alleen maar vermakelijker.

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:23

@Markies de Schade | 10-03-11 | 15:16
Zou de ballerina bij hem naar links of naar rechts draaien? (of stil staan)

ojédiaré | 10-03-11 | 15:22

Tja, 'toezichthouden op het instapproces' is wel belangrijk als rolstoelmensen de trein in willen of iemand vast komt te zitten of iets dergelijks. Slecht verwoord door de onderzoekerts, maar helemaal belachelijk is het niet.

Stoppenkast | 10-03-11 | 15:20

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:19 |
En kan ook de richtingaanwijzer niet vinden.

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:20

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:15
Lekker relevante info weer.
Maar ja het is de NS en dan moeten we ze het maar vergeven. ;)

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:20

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:18 Hij zoekt zich rot naar het stuur.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:19

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:15
Twitter #syntus maar eens, daar lach je je een rolberoerte. Doodsbedreigingen, haat, moedeloosheid.

Kortom: tevreden reizigers! Hoewel een hele mooie Godwin nog niet eens zo gek lang geleden voorbij kwam:

"Had #Syntus maar het treinverkeer tijdens WO II verzorgd, waren er heel wat minder mensen wegggevoerd."

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:19

@Markies de Schade | 10-03-11 | 15:16
Ze moeten natuurlijk eerst overleg plegen met de conducteur.

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:19

Wat de meeste mensen juist boos maakt is het gebrek aan informaties. Ze merken echt wel dat de trein vertraagd is, dat hoef je niet voor je te houden

nance | 10-03-11 | 15:18

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:08
Volgens mij weet die kalukula ook niet zo veel van treinen,
Zou hij wel weten dat die op rails rijden?

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:18

@Markies de Schade | 10-03-11 | 15:03
Het ging meer over de sluiting van Heathrow, treinen en informatie daarover boeit mij niet..

j010 | 10-03-11 | 15:17

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:13 |
En reageren al net zo traag als dat ze rijden....

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:16

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:15 Allemaal berichten over vertragingen en erboven staat de info van N.S. zelf. (0 vertragingen)

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:15

Overigens ging ik serieus van de week met de trein naar een begrafenis. Resultaat: een bloemetje na de begrfenis op de steen neerpleuren. :-(

Ja, ik weet het wel, ik had een dag eerder de trein moeten pakken.

Use less | 10-03-11 | 15:15

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:13
Inderdaad.
Zouden het trollen van Rover zijn?

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:15

ik ben lekker vrij! Die hondekop rijdt al 10 jaar niet meer dat terzijde. rechts of links stemmend bij mijn zijn ze welkom in de trein.

kalukula | 10-03-11 | 15:14

@Tommato | 10-03-11 | 15:10
Nu weet je meteen waar al die vertragingen door komen.
Al die machinisten zitten hier namelijk.

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:13

Zo rond de feestdagen mijd ik de trein al helemaal. Krijg je conducteurs die gaan rijmen over de omroep.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 15:13

@kalukula | 10-03-11 | 15:08
Heb jij nooit geleerd hoe je op iemand moet reageren? je zit er telkens 4 tot 5 tegels onder. Welk leuk dialect heb je? Dat is namelijk een erg leuk spelletje, raden waar de omroeper vandaan komt en het vervolgens vragen als de conducteur langs komt.

Tommato | 10-03-11 | 15:13

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:11 Je moet die afzonderlijke twitteraars eens aanklikken, lachen.


Allemaal niet bestaande accounts.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:13

@eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:06
Hij is geen machinist, hij is van de directie van NS.
Die zijn nog idioter.

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:12

-weggejorist-

Ecdysis | 10-03-11 | 15:12

@j010 | 10-03-11 | 14:56
Kan je hier ook volgen.

nsvertraging.nl/

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:11

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:09
25 Minuten, tenzij er vertraging ontstaat bij de koffieautomaat, dan duurt het langer.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:10

Ah, heerlijk NS bashen.

Steilloos ten Onder | 10-03-11 | 15:10

@kalukula | 10-03-11 | 15:05
Wat doe je hier dan nog, spring in die hondekop of boemel van je en zorg dat de hardwerkende linkstemmende forens van A naar B komt met een Trein mee. Materieel niet beschikbaar, er staan tientallen treinen niks te doen in Zwolle en Haren. Kom ze maar halen.

Tommato | 10-03-11 | 15:10

@eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:07
Heeft die geen ABS dan?

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:10

Dat toezien op het instappen is helaas noodzakelijk gezien het aantal randdebielen dat zich nog naar binnen probeert te wurmen als de deuren al dicht gaan. En kom nu niet met het argument dat de treinen te vroeg vertrekken.

Adriaan van Bassie | 10-03-11 | 15:09

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:08

Ik geef zijn tegel nog een half uurtje...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:09

Het is een gebrek dat van te voren niet wordt omgeroepen of er wel gecontroleerd wordt op de trein. Maakt het leven zoveel gemakkelijker, dat eeuwige dilemma "Check ik wel in" of "Check ik niet in"!!!.

Use less | 10-03-11 | 15:09

Wat is het einde van de reis? jouw reis of het eindpunt van de trein?

kalukula | 10-03-11 | 15:08

@Biff Eagleburger | 10-03-11 | 15:00
Dat zou wel eens een kern van waarheid kunnen bevatten.
Er zal maar zo'n "knippendale" aan je kaartje komen knippen

Che_cuevara | 10-03-11 | 15:08

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:07

Ik was gewoon benieuwd naar zijn reactie... Maar je zult wel gelijk hebben!

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:08

Heerlijk een intern onderzoek waarin ze zich zelf belachelijk maken. Waarom van die denigrerende termen als in stap proces. Zeg gewoon waar het op staat. Veel mensen, ik ook, vinden het gewoon prettig dat ergens een conducteur staat waar je snel iets aan kunt vragen. Tevens houden die conducteurs vaak genoeg ook rekening met je dat als je 1 minuut te laat komt aanrennen zij niet die deur voor je dichtdoen. Maar dan vervolgens wel miepen dat die trein vertraging heeft. Ik zit er liever in met een minuut vertraging, dan dat ik de volgende moet pakken. Los daarvan falen ze nog steeds met blaadjes en sneeuw.

Tommato | 10-03-11 | 15:08

kalukula | 10-03-11 | 15:07 Wat roep je om aan het einde van de reis?
Doe maar even, zwaai ik je vast uit.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:08

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 15:00

Heeft m.i. te maken met de doelgerichtheid van een trein. Die zet je maar niet even stil als er weer een gek voor gaat liggen...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:07

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:06 |
Retorische vraag....

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:07

nee alleen de redactie, die lullen maar te makkelijk over zaken waar ze niks vanaf weten

kalukula | 10-03-11 | 15:07

kalukula | 10-03-11 | 15:05

Ben ik ook een loser dan?

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:06

Ik ga nooit met de trein, behalve als ik naar Schiphol moet. Maar ik rijd dan wel eersteklas, zelfs
met de hele familie, kan me echt niets bommen dat ik dan honderd Euro meer kwijt ben. Zit in ieder geval niet met tokkies in de coupé...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 15:05

ik ben machinist, dat ik me hier meng op de idioten-site van Geenstijl zegt genoeg over mijn contact gestoordheid. Het klopt helemaal! kan iemand mij helpen beste geenstijl redactie? ( mompelt zo iets als "losers van geenstijl")

kalukula | 10-03-11 | 15:05

j010 | 10-03-11 | 14:56
Goedemorgen. Dat gebeurt al. Syntus o.a. doet al niet anders. Maar rijdt dan ook zelden op tijd. De twitter-berichten van hun tevreden klanten zijn hilarisch.

Markies de Schade | 10-03-11 | 15:03

@Che_cuevara | 10-03-11 | 14:52

Dat verklaart waarschijnlijk het aantal zelfmoorden langs, onder en op het spoor.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 15:00

Maar iets anders wordt me wel duidelijk. Al die onderzoeken van de spoorwegen, wat kost dat wel niet en zou de prijs van een treinreis drastisch omlaag kunnen als ze dit soort onzin zouden laten?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 15:00

MIsschien moeten ze vertragingen dan maar gaan twitteren...
twitter.com/HeathrowAirport/status/458...
Zo kun je ook een vliegveld sluiten dus dan moet een trein toch ook wel lukken ?

j010 | 10-03-11 | 14:56

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:52

Dan verwijs ik ze naar de kassa. Misschien heb ik die 2 winkelwagens vol bier wel net cadeau gehad, vlak voor de uitgang. Ik zie overigens niet zo snel de overeenkomst tussen de supermercato en de trein.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:56

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:53
Inderdaad, staan er heel veel leuke op.
Maar die zijn nog van in de tijd toen het nog wel leuk was.

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:54

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:52
Leuk, hier vandaan: www.omroephumor.nl/

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:53

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:50 En als buiten de supermarkt iemand staat die je kassabon nog even wil controleren?

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:52

@Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:50
Zoiets als dit dus.

Twee conducteurs komen de coupe binnen: "Hier zijn de knippendales

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:52

Dus machinisten zijn contact-gestoorde idioten? Leuk als je zo wordt afgeschilderd....

brutus68 | 10-03-11 | 14:51

@Telegraafhoerrr | 10-03-11 | 14:45
Ja, zo'n omroepverbod zou ideaal zijn!
In de meeste treinen (al wordt dat nu beter, maar die hondekoppen AAARRGGH) kwam er eerst een enorm geknetter en gekrijs voordat je een onverstaanbaar gebrabbel hoorde. Je hoorde verdoemme alleen maar ruis, wat het gedengedeng veruit oversteeg. Niet echt een pretje als dat bij elk station wordt omgeroepen.

buitenstebuiten | 10-03-11 | 14:51

@OHFOURSIX | 10-03-11 | 14:37

Nee nee. Ik eis gecontroleerd te worden. Zoals gemeld kan ik het declareren, dus de prijs interesseert me geen hol. Het gaatje in het kaartje hoort nu eenmaal bij het gehele treinbelevingsplaatje.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:50

@Markies de Schade | 10-03-11 | 14:49
In Nederland is dat niet zo moeilijk.
Elke dag even naar de politiek luisteren en je blijft lachen.

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:50

Erger dan alles is de servicegerichte conducteur. Na het hele verhaal in het Nederlands verder gaan met: "Lady's end Jerrycans" en dan het hele verhaal verder in het Engels.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:50

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:44
Dat maakt je dag dan ook meteen een stukje leuker. Niet gelachen is niet geleefd tenslotte.

Markies de Schade | 10-03-11 | 14:49

Hier kun je de vertragingen i.r.t meemaken.

nsvertraging.nl/

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:47

Die vertragingen worden ook wel gruwelijk overdreven. Op de snelweg sta je rustig een half uur vast en dan moeten opeens al die zeikerdjes gaan klagen dat de trein 10 minuten later is. Komt omdat ze niet weten wat voor helse taferelen zich op het wegennet afspelen. Telegraafhoerrr gaat niet meer in de file staan, maar gaat lekker met de trein, al dan niet met een paar minuten vertraging. Als ze nou ook nog eens die conducteurs een omroepverbod opleggen is het ideaal.

Telegraafhoerrr | 10-03-11 | 14:45

Dienstmededeling: vroeger kon je nog dienstkoffie kopen voor een dubbeltje.

Hölzenbein | 10-03-11 | 14:45

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:36
Da's geen voordeel maar een nadeel.

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:45

@nieuwisanders | 10-03-11 | 14:31
Hoeft niet altijd vertraging te zijn.
Gisteren nog gehoord.

"Dames en Heren, door omstandigheden geheel buiten ons schuld is de trein van 11 over 2 op tijd"

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:44

@zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:36
De kans is klein, maar het is het overwegen(NS-lol) waard om eens een tijdje te gaan spookrijden.
Met de huidige max van 130km/h bestaat er wel degelijk een kans dat u op de schoot van een lekker milfje belandt.

Jackanders | 10-03-11 | 14:44

Dus nu voortaan allemaal liev zijn voor die mensjes!
Af en toe een appel geven, net als vroeger (waar de helft van de Nederlanders dus maar smacht) en dan krijgen wij het slechte nieuws weer te horen!

(Wat we overigen ook zelf kunnen, want klokkijken is nou niet het moeilijkste van de wereld)

buitenstebuiten | 10-03-11 | 14:42

@veuve-clicquot | 10-03-11 | 14:17
Je kan het ook zo brengen.

"Ik kan nu wel een heel verhaal gaan houden over de verzelfstandiging van de NS, maar laten we het er op houden dat we achter de stoptrein zitten en daardoor onze vertraging niet in kunnen halen"

Che_cuevara | 10-03-11 | 14:41

Vroeger werd er op de stations ook omgeroepen met een tekst als "De trein naar X heeft tot onze spijt een vertraging van circa Y minuten.". Dat doen ze nu niet meer: nu wordt op het tijdstip dat de trein zou moeten vertrekken "De trein naar X zal over circa Y minuten vertrekken van spoor Z." omgeroepen. De boodschap is precies hetzelfde, alleen zit het nare woord "vertraging" er niet meer in en dus blijven de reizigers lachen waarschijnlijk. Nu voor in de trein nog wat van die gepolitoerde standaardteksten bedenken.

nllismaj | 10-03-11 | 14:41

Al sinds het begin heb ik me geergerd dat ze het woord "vertraging" uit hun vocabulaire hebben gehaald bij de omroepen.
Het is iets heel geniepigs en het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan dat ze niet meer durven te zeggen waar het op staat - vooral als deze groter zijn dan 'enkele minuten'.

FLCL | 10-03-11 | 14:39

de stekker is er al lang uit en die heeft de ns-directie er helemaal zelf uitgetrokken. dat is ook enige dat ze ooit hebben gedaan, en daarvoor kennen ze elkaar en zichzelf torenhoge bonussen toe.

geen heil | 10-03-11 | 14:39

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:25
dit vind ik toch zoiets doms he...
of je kaartje nu wel of niet geknipt wordt, reizen met de trein kost geld ;) oftewel, het 'waar voor je geld' is dat je naar je bestemming vervoerd wordt.
en een kaartje kopen zonder geknipt te worden is ook nog altijd goedkoper dan een boete voor zwartrijden.
nog een fijn voordeel aan geen controle te krijgen is dat je nog een keer met hetzelfde kaartje kan reizen op dezelfde dag!
... oh en epische dt fout btw ;)

OHFOURSIX | 10-03-11 | 14:37

Treinen hebben een voordeel ten opzichte van de auto.

In mijn auto kom ik niet tegenover een lekker milfje te zitten.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:36

Gezien de zeer diverse mix van passagiers lijkt mij dat niet heel onverstandig. www.youtube.com/watch?v=R1gsL9b2MzE
Ongeveer 642.000 resultaten voor geweld+trein www.google.nl/search?q=geweld+trein
'Geweld in treinen komt vaker voor en wordt steeds harder. Dat blijkt uit een vertrouwelijk rapport van de Nederlandse Spoorwegen.'http://www.telegraaf.nl/binnenland/1785577/__Geweld_in_trein_harder__.html

seven | 10-03-11 | 14:34

@12 inch Cock | 10-03-11 | 14:25
LOL - Dat kunnen ze letterlijk en figuurlijk doen

veuve-clicquot | 10-03-11 | 14:34

@ 12 inch Cock | 10-03-11 | 14:32
Vervoer per trein in z'n geheel afschaffen aldus? Goh.

Pa Cartwright | 10-03-11 | 14:34

@12 inch Cock | 10-03-11 | 14:32
En het traject asfalteren. Dat zou alle vervoersproblemen in een keer oplossen.
Treintjes horen in het socialisme-museum.

vetkleppert | 10-03-11 | 14:34

Met de maatregelen uit het draadje van het vorige topic moeten de OV'ers lootjes gaan trekken om wie de trein van A naar Beter gaat machinisten.

Jackanders | 10-03-11 | 14:33

De trein is in Nederland een prachtig product, met helaas een hopeloos bedrijf er omheen.

bintang | 10-03-11 | 14:33

Stress? Mutsaerts die after-lunch-stukjes moet tikken, die heeft pas stress! #spelvauten

Zeeschuimer | 10-03-11 | 14:33

nieuwisanders | 10-03-11 | 14:31 Nee, dat is een bandje, dat is een vooraf opgenomen mededeling.

Ook over die vertraging ja, dat is standaard bij Syntus.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:32

@Pa Cartwright | 10-03-11 | 14:27
Koper strippen, rails naar hoogovens, treinen aan Duitsland verkopen.

12 inch Cock | 10-03-11 | 14:32

syntus gebruikt geen conducteurs. Daar roept de machinist de station om en de altijd aanwezige vertraging. Het kan dus makkelijk.

nieuwisanders | 10-03-11 | 14:31

Omroepen ik zie ze altijd in de 1e klasse zitten gezellig kletsen met collega,s of met een krantje die hebben geen tijd om om te roepen.
En in de zomer zie je ze alleen in de trein wandelen een beetje tieten kijken ook geen tijd dus.
Bang ???? Conducteurs zijn nog voor de duvel nog niet bang, conducteurs dat zijn de mariniers van NS.

hekelaar | 10-03-11 | 14:29

Je kunt het verschil ook horen. Als er slechts kortaf de stationsnaam wordt omgeroepen dan is dat de machinist. Gewoon, duidelijk en to the point.

Komt er een verhaal waarin dames en heren, kinderen en andere huisdieren hartelijk welkom geheten worden en een hele riedel stationsplaatsen genoemd waar jij als reiziger niet moet zijn dan is dat de omroep van een conducteur.

Zoveel gelul afsteken, daar zou ik ook van in de stress raken.

zeg maar jansen | 10-03-11 | 14:29

@Zeeschuimer | 10-03-11 | 14:24
Ik ook! Ben Godverdegover ( met hoofdletter, respect voor de man hè ) net een paar kilo kwijt!

An die ARBEIT | 10-03-11 | 14:28

Stress of niet, ik vind de conducteur sinds vorig jaar beter en beter omroepen: overstaptijden en perrons melden, grapjes maken.

Zeeschuimer | 10-03-11 | 14:27

Ik zou het bijna troostend vinden dat het continu zo'n drama is in het OV, ware het niet dat ik als automobilist onvrijwillig onder andere de helft van andermans kaartje moet betalen.

vetkleppert | 10-03-11 | 14:27

@ 12 inch Cock | 10-03-11 | 14:25
En vervolgens?

Pa Cartwright | 10-03-11 | 14:27

Wanneer trekken ze nou eens de stekker uit dat bedrijf.

12 inch Cock | 10-03-11 | 14:25

Nu ben ik de afgelopen 3 weken ongeveer 8x met de trein geweest - is logistiek nu eenmaal makkelijker ivm huidige woon- en verblijfplaats in NL ende bestemming - en netjes een declareerbaar kaartje gekocht. Heb ik die fuckers niet één keer langs zien komen. De volgende conducteur scheldt ik dus wel helemaal de tering in. Ik wil waar voor m'n geld. En geen stempel, ik wil een gaatje in m'n kaartje. Lul.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 14:25

kaartjes knippen doen ze ook al niet veel meer.

veuve-clicquot | 10-03-11 | 14:24

@An die ARBEIT | 10-03-11 | 14:19
Bij die gedacht zou ik ook paniekerige snikgeluiden maken..

Zeeschuimer | 10-03-11 | 14:24

Dat eeuwige omroepen in de trein. Elk wissewasje wordt omgeroepen en als je pech hebt zit er een onbegrepen discjockey tussen die maar blijft ouwehoeren, inclusief de hele versie in het steenkolen Engels, voor twee toeristen die er überhaupt toch niets van snappen. Hou toch jullie waffels dicht en laat de forensen rustig slapen.

Telegraafhoerrr | 10-03-11 | 14:21

Maar wacht even, als mensen 'toezichthouden op het instapproces', dan sta je neem ik aan op het station. Omroepen in de trein doe je als de trein rijdt. Ik zie niet hoe dat elkaar bijt.

BoemLauw | 10-03-11 | 14:20

'wij zullen circa enkele minuten laten aankomen'

Hoe doe je dat? Minuten laten aankomen? Forced-feeding?

An die ARBEIT | 10-03-11 | 14:19

@ metworst | 10-03-11 | 14:17
Zucht.

Pa Cartwright | 10-03-11 | 14:19

Ik dacht toch echt gezien te hebben dat we plus en minkudo's konden toekennen aan berichten...

Kialna | 10-03-11 | 14:18

@-rwxr-xr-x | 10-03-11 | 14:15
Daar het aan licht, maar 's nachts het uit licht.

Nietvoordekat | 10-03-11 | 14:18

Begrijpelijk, je kan niet van iemand die zwaar materieel bestuurt verwachten dat hij de mentale vaardigheid heeft om een zinnetje voor te lezen en een microfoon te bedienen. Veel te lastig.

An die ARBEIT | 10-03-11 | 14:18

Gelukkig is er altijd nog de auto

Tobi | 10-03-11 | 14:18

Er wordt in ieder geval niet LICHTzinnig over gedaan.

metworst | 10-03-11 | 14:17

breng de vertraging dan positief: heeft u uw aansluiting gemist, geen probleem: wacht er kan nog een andere trein komen.

veuve-clicquot | 10-03-11 | 14:17

Ik vroeg me al af hoelang het zou duren. Het is erg moeilijk om ook positieve berichten te plaatsen he? Waarom denken alle media niet verder na dan hun neus lang is?

Kialna | 10-03-11 | 14:16

@ Prinsreiniervanmonac | 10-03-11 | 14:15
Bedankt; helder licht.

1st Male Lesbian | 10-03-11 | 14:16

They took our lichts!

Zoiets | 10-03-11 | 14:16

Mag ik je er op wijzen dat het LIGT is en niet LICHT?

Prinsreiniervanmonac | 10-03-11 | 14:15

Waar het aan licht?

-rwxr-xr-x | 10-03-11 | 14:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken