Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hero Drinkman informant Rijksrecherche

herohipstralala.jpeg Die hadden we nog niet: Een prominente PVV'er die in zijn vrije tijd spionnetje speelt voor de overheid. Hero Brinkman is vandaag ontmaskerd als bron inzake het lekken van staatsgeheime informatie. Zo blijkt het Kamerlid in 2009 naar de Rijksrecherche te zijn gestapt met belastende verklaringen over dames op het ministerie van Algemene Zaken. Die zouden volgens Brinkman notulen van de ministerraad doorspelen aan derden. In hetzelfde jaar bracht RTL Nieuws het verhaal dat toenmalig MP Jan Peter Balkenende de regie over het dossier over de Hedwigepolder totaal was kwijtgeraakt. Balkie bleek als Zeeuw veel te persoonlijk bij de kwestie betrokken en werd volstrekt ongeloofwaardig. Omdat deze info alleen uit de Ministerraad afkomstig kon zijn werd na de publicatie direct de Rijksrecherche op de zaak gezet. Vervolgens kreeg het onderzoeksteam bezoek van inspecteur Brinkman, die wist te melden dat de info door één van de secretaresses op AZ was gelekt. Wat volgde was een persoonlijk gesprek tussen Brinkman en Balkenende waarna de Rijksrecherche het totale departement op zijn kop zette. Alle mappen, telefoons, bestanden en/of dossiers werden doorgelicht, maar bewijs tegen de klessebessende wijven bleek onvindbaar. De inhoud van het gesprek tussen Brinkman en JeePee blijft ook onbekend, aangezien het Kamerlid zijn kaken op elkaar houdt. Het onderzoek werd in 2010 uiteindelijk zonder resultaat gestaakt, maar RTL Nieuws kreeg via de WOB toegang tot de documenten (pdf) waar de naam van Brinkman onder Tipp-Ex was verdwenen. Handig hoor, zo'n man met kennis. Zeg Hero, weet je ook wie Pim Fortuyn nou echt vermoord heeft?

Reaguursels

Inloggen

@ Hölzenbein | 09-03-11 | 22:43

Met dien verstande dat Hero het bevolkingsregister zou laten verdwijnen en die typewijven ze netjes aan de vijand zouden afgeven.

Maar dat terzijde.

Voor de liefhebber: neemt u eens 's morgens het boemeltreintje van Zoetermeer naar Den Haag, zoek een coupe vol typegeiten in mantelpakjes uit en dan rustig luisteren naar wat de dames elkander te vertellen hebben......

hoezokennis | 10-03-11 | 01:38

In de oorlog was er een ander woord voor verklikker. Hoe luidde dat nog? Iets met verr...

Hölzenbein | 09-03-11 | 22:43

Lekt ie alcohol dan?

Hölzenbein | 09-03-11 | 22:14

Als het waar was: Hero is een verrader en een NSB-er. Als het niet waar was: Hero is een fantast en een praatjesmaker die zich belangrijk probeerde te maken.

Flippo | 09-03-11 | 20:27

@ben nuchter | 09-03-11 | 20:01
*hand schudden doet*

Chiant | 09-03-11 | 20:05

@ chiant 19:55
ik waardeer je goede bedoelingen en ben blij om te weten dat er mensen zijn die zich serieus met politieke zaken bezighouden, zich in hun eigen tijd bemoeien met zaken die hen aan het hart liggen. zelf ben ik te verloren en cynisch in dezen. mensen als u waardeer ik zeer, ik ben blij dat in sodom en gomorra toch een oprecht persoon gevonden is zodat zij voor vernietiging behouden blijven. cut the pathetic bullshit : fijn dat er mensen als u zijn, ik doe op mijn manier mijn best.

ben nuchter | 09-03-11 | 20:01

Waar gelekt wordt heb je ook Druipertz

hollandwar | 09-03-11 | 19:55

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:48
Veel mensen weten het niet, maar Tweede-Kamerleden kun je rechtstreeks mailen. Hun mailadres is gewoon op te zoeken via tweedekamer.nl. Ik doe dat af en toe en krijg dan meestal ook een inhoudelijk antwoord. Soms van het kamerlid zelf, soms van de bijbehorende fractiemedewerk(st)er. En héél soms heb ik zelfs sterk de indruk dat mijn input ook daadwerkelijk meegenomen wordt in de debatten waar het desbetreffende kamerlid bij betrokken is...
Je hebt dus meer inspraakmogelijkheden dan louter en alleen je stem uit te brengen. Wees actief en laat je horen!

Chiant | 09-03-11 | 19:55

-weggejorist-

ben nuchter | 09-03-11 | 19:52

Deze man doet zijn naam eer aan!
Dank u Hero!
Anders was al deze corruptie ongemerkt gebleven.

mothersfinest | 09-03-11 | 19:50

@ chiant 19:44
ik ben volledig tevreden met het voelen van die emotie, als elke toeschouwer heb ik een mening en probeer daarmee soms deelnemers te prikkelen. verkiezingen behoren niet tot mijn speelterrein.met gericht persoonlijk contact bereik ik meer. ik ben oa een fan en sponsor van sea shepherd, een goed voorbeeld van hoe je zonder te stemmen toch je invloed kan laten gelden.

ben nuchter | 09-03-11 | 19:48

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:21
GS is de plek om af en toe lekker te zeiken. Juist!

En soms ook weer totaal niet. Dat is het mooie van deze tegel.

In het dagelijks leven ben ik er allemaal een stuk minder (zwart/wit) mee bezig.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 19:46

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:40
Een toeschouwer bekijkt maatschappij en samenleving vanaf de tribune. Een deelnemer speelt in het veld.

Het is net als een voetbalwedstrijd. 22+4 mensen die de uitkomst bepalen en 50.000 mensen die geluid maken maar geen invloed hebben, hooguit emotie voelen.

Chiant | 09-03-11 | 19:44

@ chiant 19:33
@ stekelige 19:32
ik kies voor de rol van toeschouwer ipv deelnemer. wie denken jullie wel dat je bent om daarover te oordelen of te zeuren?

ben nuchter | 09-03-11 | 19:40

@Chiant | 09-03-11 | 19:30
En dat laatste is nu juist wat Wilders doet als ie zo soepel naar een gedoog-coalitie met VVD en CDA koerst. Hij is niet gek. Hoezo dan SP en linkse standpunten van de PVV?

stekelige | 09-03-11 | 19:34

De Veerboot | 09-03-11 | 19:04
Nee dank zij de evolutie sta ik daar ver boven, nou ja later als ik in mijn graf ga word ik dan ook weer opgegeten wel of niet met mijn kop eraf. Lagere vormen mogen dan van mij genieten.Zo werkt dat.

boost | 09-03-11 | 19:34

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:24
Het komt misschien als een schok, maar we kennen in Nederland actief en passief kiesrecht. Als u het allemaal zo goed weet en graag uw mening ventileert: stel uzelf verkiesbaar!

Chiant | 09-03-11 | 19:33

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:24
Als je niet stemt, maar toch commentaar hebt, ben je á priori 'een lul'. Niet stemmen is verfoeilijk gedrag en wel degelijk van belang.

stekelige | 09-03-11 | 19:32

@stekelige | 09-03-11 | 19:19
Omdat veel Nederlanders het gezapige socialistisch-confessionele poldermodel meer dan zat zijn.
De gedachtenpolitie heeft zijn langste tijd gehad en Fortuijn en Wilders trappen daar tegenaan.
Ook ik heb als liberaal in hart en nieren op Wilders gestemd toen Hans Dijkstal de VVD aanvoerde. Om de zaak eens goed wakker te schudden. Niet vanwege de strategische inzichten van Wilders of de PVV, maar om Nederland uit de suïcidale spiraal van het neosocialisme te halen.
Dat wakkerschudden is inmiddels in volle gang, maar nu is de tijd ook weer aangebroken om verder te kijken dan ons eigen land. Om aan de toekomst te denken. En dan bedoel ik een politiek-strategische visie die langer houdt dan de electorale termijn van 4 jaar.

Chiant | 09-03-11 | 19:30

@ chiant 19:14
aha, alleen als je stemt mag je een menig hebben? niet stemmen is ook een mening; hoe en of je stemt is niet van belang, het gaat erom hoe je je dagelijks gedraagt. ga ergens anders zeuren.

ben nuchter | 09-03-11 | 19:24

@ art 19:13
dear art, ik kan helemaal met je meevoelen maar ik begin langzaamaan een beetje onverdraagzaamheid te ontwikkelen t.o.v. negatievelingen. ik ben het klagen zat, ik wil gewoon mijn ding doen en positief in het leven staan. zelfs al moet ik daardoor soms een eikel een tik voor zijn bek geven. heb ik laatst voor het eerst van mijn leven gedaan en me nog zelden zo goed gevoeld. was een redelijk onschuldig iets waarbij een heel vervelend iemand een ander die zich niet kon verdedigen zat te pesten. pats, over en voorbij en uiteraard een pedagogisch nagesprek.
wil geen vigilantes verheerlijken, dat is weer de andere kant van de medaille. een groot probleem vind ik wel dat veel mensen wel dingen zien die niet deugen maar uit angst niks zeggen. een beetje meer "guts" in het dagelijks leven zou welkom zijn, anders winnen de klootzakken.

ben nuchter | 09-03-11 | 19:21

@Chiant | 09-03-11 | 19:10
Waardoor is de PVV zo groot geworden? Waarom konden Rutte en Verhagen het zo goed met elkaar vinden?
Waar komt Wilders vandaan?
Denk nou eens na en boven het gemiddeld IQ uit!

stekelige | 09-03-11 | 19:19

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:09
"... en daarom heb ik nog nooit van mijn leven gestemd."

En waarom zou u dan een mening mogen hebben en die ook nog eens in deze panelen ventileren?

Chiant | 09-03-11 | 19:14

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:09
Je hebt gelijk.

Jammer dat er serieuze problemen zijn, mede ontstaan door slap beleid van de grijze massa en die ook geen oplossing krijgen door hernieuwd slap beleid van diezelfde grijze massa.

Kan ook een keer goed fout lopen als de onvrede zich maar blijft opstapelen.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 19:13

@stekelige | 09-03-11 | 19:01
Vooralsnog stel ik vast dat de PVV wil bezuinigen op OS (ik wil het doelmatiger en beter gecontroleerd inzetten), wil bezuinigen op defensie (de godsganse wereld verhoogt de defensiebudgetten en is zich meer aan het bewapenen!), niet wil deelnemen aan internationale vredesmissies (laat de VS maar weer de kastanjes uit het vuur halen. Kunnen we ze weer lekker bashen vanaf de veilige zijlijn), niet wil investeren in Europa (net of al die kleine Europese landjes afzonderlijk nog geloofwaardig zijn t.o.v. China, Brazilië, India, Rusland, Zuid-Afrika, VS, Turkije, etc.), de VN failliet hebben verklaard (en wat is het betere alternatief?).

Op al deze punten kan de PVV het prima vinden met de SP en van al deze punten krijgt Chiant grijze haren.

Chiant | 09-03-11 | 19:10

@ chiant 18:57
maak je niet zo druk, we kunnen je "Words" wel "marken"
maar verder verandert er toch niets. de grijze middenbrij regeert al jaren en soms loopt de stroom een beetje linksom, soms een beetje rechtsom. de dodebomenkronieken en veel blogs hebben daardoor een bestaansrecht maar als burger ga je gewoon je gang, je betaalt soms een boete, dan mag je hier weer hard rijden, dan daar weer niet. ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was. ook geert verandert daar (gelukkig) niets aan en daarom heb ik nog nooit van mijn leven gestemd.

ben nuchter | 09-03-11 | 19:09

Parsons | 09-03-11 | 18:59 | + 0 -
Zonde van al uw energie om tijd en aandacht te besteden aan zaken waar u geen invloed op heeft. In de wetenschap hebben ze hele studies verricht naar uw reactieve gedrag. Neem eens een voorbeeld aan Veerboot.

beenthere | 09-03-11 | 19:07

Ah!! Borrel bij de buren
*Out*

De Veerboot | 09-03-11 | 19:06

@boost | 09-03-11 | 19:01 |
U bent vast geen gans

De Veerboot | 09-03-11 | 19:04

Opvalland.

Waar ligt dat nou weer.

Parsons | 09-03-11 | 19:04

@ben nuchter | 09-03-11 | 19:01 |
Hahah, een schizofreen is nooit alleen!!

De Veerboot | 09-03-11 | 19:03

Opvalland overigens dat al die linkse trollen mij hier drie weken geleden nog voor van alles en nog wat uitmaakte toen ik die religieuze rellen in Egypte voorspelde (Zei ik religieuze? Ik doel natuurlijk op het haatzaaiende pedogeloof, enfin vul zelf maar in).

Waar zijn al die klappermalloten gebleven en kan ik nog excuses verwachten?

Wat denken jullie?

Parsons | 09-03-11 | 19:02

@Chiant | 09-03-11 | 18:57
Je hebt 't over 'PVV' maar je onderschat Wilders. Time-will-tell! Jouw bovenstaande statement zal van geen kant blijken te kloppen. Mark my words.

stekelige | 09-03-11 | 19:01

De Veerboot | 09-03-11 | 18:47
ach het is toch allemaal kul trekken aan de kop van een kosher geslacht gansje ik ken ergere dingen wat maakt het uit

boost | 09-03-11 | 19:01

@ de veerboot 18:52 en 18:54
U "praat" cq "reaguurt" met uzelve? vroeger noemden ze dat een beetje gek, later verzon men er de term "bi-polaire storing" voor. toch kwam u tot nu toe best wel helder over. herpak uzelve en hup, schouders recht, de blik vooruit en pak ze; wij wachten gespannen af.

ben nuchter | 09-03-11 | 19:01

@Chiant | 09-03-11 | 18:57
Er wordt altijd met middenpartijen geregeerd in dit land dankzij coalitievorming.

Je uiteenzetting is nogal een theoretische verhandeling.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 19:00

@Chiant | 09-03-11 | 18:48

Er zijn een heleboel mensen die profijt hebben bij het verkondigen van haat en een neergangsstemming. De gehele loonlijst van Geenstijl bijvoorbeeld. Zogenaamd onder het mom van vvm, in werkelijkheid voor persoonlijk gewin. Stelletje hypocrieten.

Voor meer over het thema haatzaaien t.b.v. het persoonlijk belang: http://uitgeverijprometheus.nl/index.php?option=com_pac&view=boek_detail&isbn=9789044617313

Bakito | 09-03-11 | 19:00

@beenthere | 09-03-11 | 18:53
Ja, Nederland is een prachtig land voor ruifvreters en stelend zandvolk. Zei ik stelend zandvolk? Dat is een pleonasme natuurlijk.

Parsons | 09-03-11 | 18:59

@beenthere | 09-03-11 | 18:53 |
Helemaal gelijk! We zijn schathemelrijk, hebben het geweldig voor elkaar in ons geweldig land en hoeven er alleen maar van te genieten!
Natuurlijk is het goed om af en toe kritisch te zijn. Maar het is zo zonde on je hele leven alleen maar kritisch te zijn: buiten schijnt de zon, binnen zijn de zwoele ogen van mevrouw De Veerboot. Het leven lacht ons toe

De Veerboot | 09-03-11 | 18:58

@Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:51
Dat doet "een" regering wel degelijk.
Een socialistische of communistische regering die gedomineerd wordt door PvdA of GL verkwanselt de handelsgeest aan pseudo-ideologische dogma's en een populistische regering die gedomineerd wordt door PVV of SP trekt het land in een isolement. Beide varianten zijn funest voor onze (handels- en machts-) positie in de wereld.
Maar natuurlijk is het ook weer zo dat "wij" voor 70% afhankelijk zijn van de mondiale economie. Mits we geen ideologisch, populistisch of nationalistisch gedomineerde regering hebben natuurlijk. Want dan is de mondiale economie niet meer relevant.

Chiant | 09-03-11 | 18:57

Moet toch íemand doen? Bravo Hero!

grote haas | 09-03-11 | 18:56

Hero +1. Mag ook wel eens iets goeds doen.

Mike Gaatjeniksaan | 09-03-11 | 18:56

@De Veerboot | 09-03-11 | 18:52 | + 0 -
Nee sukkel, natuurlijk schrijf je niet aan jezelf!!

@Parsons | 09-03-11 | 18:44 |
Sorry, copy-paste error. Bedankt voor de link maar ik heb het niet over belasting.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:54

@Parsons | 09-03-11 | 18:41
Mee eens, maar sommige zaken wil je niet openbaar maken. Als we bijvoorbeeld stiekem 1 miljoen betalen voor de vrijlating van 3 mariniers ... dan kan je op nog veel meer gijzelingen rekenen ...

veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:54

Chiant | 09-03-11 | 18:48 | + 2 -
Hear hear! Niet alleen lopen er ons land volop zeikerds rond die verkondigen hoe slecht het hier wel niet is. Ze geven ook nog eens de schuld van hun eigen misere aan jan en alleman. Gelukkig zitten de meesten van die mislukkelingen in een vinex wijk verstopt.
.
Nederland is een fijn land, doet het meer dan uitstekend in de wereled en is bovendien ook nog eens een van de fijnste en welvarenste landen ter wereld! Bovendien staan we tweede op de fifa voetbal ranglijst.

beenthere | 09-03-11 | 18:53

@Chiant | 09-03-11 | 18:48
En wat te denken dan van dat achterlijke superdomme plebs dat zich daaraan bezondigd. Onwetende kwallen, die heulen met hen die onze reputatie, die we door de eeuwen hebben opgebouwd, naar de filistijnen helpen.
De knuffelhufters uit vooral Noord-Afrika en Oost-Europa!

stekelige | 09-03-11 | 18:52

@De Veerboot | 09-03-11 | 18:30
Bedankt voor de link maar ik heb het niet over belasting.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:52

@Chiant | 09-03-11 | 18:48
Onze regering bepaalt niet of het ons economisch gezien voor de wind gaat, is all I'm saying.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:51

Ik zeg: Frits Westerschelde. Meer zeg ik niet.

Bos Hout | 09-03-11 | 18:50

@Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:32
"Nederland is een nietszeggend landje."
Kijk. En daar gaan we nou aan kapodt: de weg-met-ons-we-stellen-niets-voor-mentaliteit.
ZEVENTIENDE economie ter wereld. Mede grondlegger van de EU. Voorvechter van de VN. Eerstgegadigde van de NAVO.
Laten we vooral met z'n allen geloven dat we niks voorstellen en alle andere landen zullen de laatsten zijn om dat te ontkennen.
Ooit was Nederland een militaire wereldmacht. Ooit was Nederland een wetenschappelijke wereldmacht. Ooit was Nederland een culturele wereldmacht. Ooit was Nederland de allereerste democratische republiek.
Heden is Nederland verworden tot het land met het grootste minderwaardigheidscomplex. En loopt ermee te koop en plein mondiaal public. Schaamt u!

Chiant | 09-03-11 | 18:48

@boost | 09-03-11 | 18:34 |
De invloed van de PvdD in Limburg is waarschijnlijk minder dan de PVV. Maar kijk eens: www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Ze proberen het wel. Nu de PVV nog. Kom op Dion, eindelijk een onderwerp waarmee je kan stralen!

De Veerboot | 09-03-11 | 18:47

Het bevestigt mijn beeld van drinkmans. Joviale vent maar wil iets te graag het brave jongetje in de klas uithangen. En dan snel naar de meester rennen om te veklikken wie er heeft afgekeken.

beenthere | 09-03-11 | 18:44

@Chiant | 09-03-11 | 18:38
@KeurMeester | 09-03-11 | 18:38
@veuve-clicquot 09-03-11 | 18:39
Precies! Wat een laffe hypocriete bende! Onbenullige ledigheid en populisme van een kwalijker aard dan Brinkman (bijvoorbeeld!) verweten kan worden.
Stelletje lanterfanters.

stekelige | 09-03-11 | 18:44

@De Veerboot | 09-03-11 | 18:42
Geen enkele politieke partij heeft hier geholpen.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:44

Brinkman wilde GEEN misdrijf plegen door,als parlementarier,de Rijksrecherche Niet te tippen? Dus hetzelfde als dat je strafbaar was als je ONDERDUIKERS niet aangaf.....

mierus | 09-03-11 | 18:43

@ben nuchter | 09-03-11 | 18:22
+ veel. (doe niet aan min en plusjes) geef ze gewoon hier!

@Bakito | 09-03-11 | 18:38

Heeft tie altijd al gedaan heur, nou jij nog!
;)

*echt weg is nu*

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:43

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:35
Als banken in voor ons belangrijke economieën als de VS falen zijn wij sowieso screwed.

Daarnaast maken CDA en PvdA net zo goed deel uit van het Old Boys Network.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:42

@Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:32 |
De VVD is de kampioen geweest van de deregulering en grossierde daarnaast in topmannen voor banken. Van Linschoten, Zalm, De Grave etc.
Natuurlijk heeft de wereldeconomie niet geholpen. Net als de VVD, die heeft ook niet geholpen. Ik was overigens vroeger dik voor de VVD.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:42

Staatsgeheime informatie zou niet moeten bestaan.

Parsons | 09-03-11 | 18:41

en de troonrede lekken is wel liev?

veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:39

@Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:32
Je begint steeds beter het grote plaatje te zien.

Bakito | 09-03-11 | 18:38

Gezien de laatste maanden kan ik slechts tot 1 conclusie komen. Er is er maar 1 de weg kwijt, en dat is toch echt Brusselmans. Ouwe reus, waar is je finesse toch gebleven?

KeurMeester | 09-03-11 | 18:38

Hulde @Brinkman. Niet lekken via de Twitters, niet huiliehuilie in de pers, maar gewoon doen wat hoort: aangifte doen van lekken van geheime informatie.
Ik snap de ophef/verontwaardiging niet.

Chiant | 09-03-11 | 18:38

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:10
Nog ff. Ik had gelijk! Kon alleen niet weten dat ben nuchter niet had gestempt.

Jij en SB allebei GL gestempt, hihihi
;)

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:16
Yep. zie LVER 18:28, (maar hier nooit een geheim van gemaakt)
En ik blijf dat voorlopig doen ook.

*eten*

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:37

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:32
Verregaand eigenbelang en nepotisme van het Old Boys network liggen ten grondslag aan de bankencrisis. Het falen van de door jou beschreven economiën was daarbij slechts de katalysator.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:35

Zeg Brusselmans, je doet nou wel zo interessant en intrigerend over Brinkman, maar ik weet niet of je poep in je ogen hebt (had), maar op cruciale onderdelen in de PDF kom je praktisch zwarte bladzijden tegen van de type-ex.
Hoe kunnen journalisten hun werk doen, resp. het publiek inzicht krijgen, als je alles wat cruciaal is, wegkwast?

stekelige | 09-03-11 | 18:35

De Veerboot | 09-03-11 | 18:16
Heb je dat verhaal ook al eens voorgelegd aan de partij voor de dieren, ben benieuwd

boost | 09-03-11 | 18:34

Politici zijn tuig, allemaal!
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor.

Jackanders | 09-03-11 | 18:34

Hij heeft toch ook de kliklijn uitgevonden of was dit een andere Hero.

Eurotokkie | 09-03-11 | 18:33

@De Veerboot | 09-03-11 | 18:30
Alsof de VVD ook maar iets met de bankencrisis van doen heeft. Links-populistische onzin.

Nederland is een nietszeggend landje. Het falen van (grote) buitenlandse economieën heeft het lot van de onze bezegeld en dat zal altijd zo blijven.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:32

Zo is dat, poorimaa gedaan Hero, de burger wordt aangespoord om iedereen te verklikken die maar scheef loopt, vinden we gewoon.
Hero kaart aan dat de dames beschreven bierviltjes doorspelen naar wie maar aardig of geil voor hen is.
En dat zou hij niet mogen? La me nie lachen.
Er wordt al teveel gesjoemeld dus verraden die gasten ontslagen worden ze toch niet.

boost | 09-03-11 | 18:32

@veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:30
Wat vind jij dan van Brinkman?

Bakito | 09-03-11 | 18:31

dutchdj | 09-03-11 | 18:26 tuurlijk jongen, haal ww2 er maar weer bij. Ooit wel eens gehoord van landsbelang? Ga eens terug naar je grot en denk na over de onzin die je net hebt gebezigd.

Abugreip | 09-03-11 | 18:30

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:19 |
Als er een partij iets te verwijten valt over de bankencrisis dan is het de VVD wel. Ik heb mij er dan ook oprecht over verbaast dat de Nederlandse stemmer desondanks de VVD de meest geschikte partij vinden om onze economie op een hoger niveau te krijgen.
Ach, met dieven van je dieven hoop ik daarom dus maar voor deze regeerperiode.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:30

@Bakito | 09-03-11 | 18:26
inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal

veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:30

ben nuchter | 09-03-11 | 18:19
bob links ken ik niet, toen was ik nog niet actief hier. Je andere nicks wel, tenminste vanaf de tijd dat je nick iets met een stuk ingeregen knorknorvleesch van doen had.

Ach ik neig op sociaal gebied, waarmee ik niet de knuffel- en liefdadigheidsindustrie bedoel, wat meer naar links en op andere zaken wat meer naar rechts, hoewel die begrippen de lading niet dekken, maar goed. Ik heb zowel bij de Tweede Kamer- als bij de PS verkiezingen met volle overtuiging op de PVV gestempt, voor 60% omdat ik het met Wilders eensch ben en de overige 40% uit protest tegen het huidige establishment.

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:28

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:23
Jammer alleen dat het bestaat, provinciepolitiek.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:28

@veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:16

Je hoeft geen ruiter te zijn om te kunnen beoordelen of iemand kan paardrijden of niet.

Bakito | 09-03-11 | 18:26

Zoveelste PVFail. Beetje NSB praktijken ook dit, als je het mij vraagt.

dutchdj | 09-03-11 | 18:26

Raad_maar_raak! | 09-03-11 | 18:20 Nee, is gewoon Nederlands.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:23

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:21
Landelijk wel. Hier ter provincie sprak hun program mij wel aan, GL bedoel ik.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:23

@ben nuchter | 09-03-11 | 18:13 |
Baksiesj betekent volgens mij omkoopgeld in het Arabisch maar ik zit er misschien naast. Ik begrijp wat je met de term bedoeld. Dit heeft de Islam uit het Jodendom en Christendom overgenomen, het heet daar tienden: het principe is dat je tien procent wat de verdient aan minder bedeelden moet geven. Ik weet niet of het er direct mee te maken heeft maar veel Islamieten geven tijdens de Ramadan eten aan de buren bijvoorbeeld. De ontwikkelingssamenwerking in door het tienden principe hierdoor uit de kerk ontstaan.
Goed dat je aan de dodenherdenking meedoet, veel mensen staan niet eend bij hun vrijheid stil. Ik vind het nog steeds jammer dat je niet stemt. Er is vast een partij waar je het het meest mee eens bent.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:23

@ stinkenderoede18:19
ga uw pik wassen en verwijder gelijk de aangekoekte resten kopkaas. dit is een te goedkope poging tot het plaatsen van een godwin.

ben nuchter | 09-03-11 | 18:22

ben nuchter | 09-03-11 | 18:19
Second that.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:22

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:19
Geniet van wat jezelf hebt en niet van wat een ander niet zou moeten hebben.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:21

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:08
Oprecht? Mwah
Liberaal? Mwah

Niet veul meer soeps dan die PVV van mij.

Het is eigenlijk allemaal kudt.

Art Vandelay Ultor | 09-03-11 | 18:21

Iemand anders ook problemen met dat pdf document te lezen?

Rest In Privacy | 09-03-11 | 18:20

De Veerboot | 09-03-11 | 18:16
De hypocrisie bij die beroepszeikerds is stuiten, evenals bij de "liberale" VVD die zich bij de hand laat nemen door een partij voor ontevreden mensen, die godbetert ook nog vrijheid als geuzennaam draagt.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:19

@ la vie en rose 18:13
voordat ik ooit een permaban kreeg was ik bob links, niet omdat ik zo links was, gewoon omdat mijn nick velen in de gordijnen joeg. ik ben absoluut geen allochtonenknuffelaar maar ik ben ook niet RECHTS. ik bekijk zaken graag nuchter van geval tot geval en hang geen enkele ideologie aan.zouden meer mensen moeten doen.

ben nuchter | 09-03-11 | 18:19

LOL@zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:05
Maar neen. Dat is ut nie. Dan vinnik jou leuker, ook al weet ik niet hoe je dur uitziet. ;)

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:08
Ik wist het!
En ik vind van GL wat jij van de PVV vindt.
Dusss.

Iig een leuke avond nog!

*dinertime*

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:19

Waarom durft niemand het woord NSB-er te bezigen in dit verband?

StinkendeRoede | 09-03-11 | 18:19

wakkere_nederlander | 09-03-11 | 18:17 Geen Superhero. Dat dan weer niet.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:18

Is it a bird?
Is it a plane?
Is it a vallend kabinet?
No, it's *only* Hero...

wakkere_nederlander | 09-03-11 | 18:17

Boris Poepnagel | 09-03-11 | 17:38
Mis.

McNulty | 09-03-11 | 18:17

@Bakito | 09-03-11 | 17:52
en jij bent perfect ?

veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:16

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:13
Maar zeg eens eerlijk, heb jij echt PVV gestemd?

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:16

@Superior Bastard | 09-03-11 | 18:08 |
GroenLinks is tenminste consequent. Je kan het met ze mee eens zijn of niet. De PVV is wat gecompliceerder. Bijvoorbeeld, dat ganstrekken, wanneer worden daar nu eens animalcops op afgestuurd? Dat zal op de de volledige steun van de Limburgers kunnen rekenen gezien de steun van de PVV tegen dierenleed. Wanneer stelt Geert nu eens kamervragen over dit schandalig gedrag en de achterlijke cultuur in zijn geboorteprovincie.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:16

@fuckje | 09-03-11 | 17:45
wil het eigenlijk niet weten ...

veuve-clicquot | 09-03-11 | 18:16

@Bakito | 09-03-11 | 17:59
Ik vermoed dat jij jezelf aanbiedt. Okey, mag jij de vierde zijn! ;)

@ben nuchter | 09-03-11 | 18:00
Weet van jou al je vorige alter-ego's nog, dus ook naar wie je politieke voorkeur uitgaat, ook al heb je nog nooit gestempt.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:01
Niets, wilde het ff kwijt, thats all.

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:13

@ de veerboot 18:04
ik weet het en ben dan ook elk voorjaar een minuut stil als we denken aan hen die gevallen zijn. ben gewoon niet iemand die in "systemen" functioneert. de daklozenkrantverkoper bij mij in de buurt is echter heel blij met mij omdat ik 1 van zijn beste klanten ben. wat mij op het volgende brengt (puur ascociatief). in de koran staan een aantal plichten vermeldt. onder andere het dragen van een hoofddoek, ook het geven van "baksiesj" oftewel fooien aan de armen, staan beschreven. het valt mij op dat bij mij in mijn amsterdamse buurt heel veel hoofddoekjes gedragen worden maar dat de straatkrantverkoper het uitsluitend van de autochtone shoppers moet hebben, geen hoofddoekje of manlijk aanhangsel daarvan keurt hem een blik waardig. wil niet stoken tussen geloven maar is toch wel opvallend.

ben nuchter | 09-03-11 | 18:13

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:08 LOL! Ik ook.
Nou dat somt het wel op. Twee GL-stemmers en een niet-stemmer.
Zat La Vie er toch naast.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:10

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 17:59
Zonder geweten zijn "we" stuurloos geworden.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:09

"Als er n het kabinet lekken zijn dan zijn parlementsleden de enigen die iets op kunnen vangen.
Einde van de Domheid | 09-03-11 | 18:02"

Als er in het kabinet lekken zijn dan moet men incontinentie luiers gaan halen!

TM | 09-03-11 | 18:09

@La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:55
Ik heb GL gestemd bij de PS. Wat is daar mis mee? Een oprechte partij met idealen, liberaal en met de beste bedoelingen voor mijn provincie.
Beter dan die anti-partij zonder oplossingen waar u zo blind achteraan loopt. Een soort SP met een buitenlander sausje.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:08

Is het een meeuw...??!!

Nee!!!

Is het een vliegtuigdorp...??!!

Nee!!!

Het is...... Brinkman!

Bakito | 09-03-11 | 18:07

Hero Assange???

TM | 09-03-11 | 18:07

PDF wobdocument opent niet?

Rest In Privacy | 09-03-11 | 18:06

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:02 Aha, het is persoonlijk. Jij vind Hero leuk hè?

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:05

@ben nuchter | 09-03-11 | 18:00 |
Jammer dat je niet stemt, mensen hebben gevochten en zijn gevallen voor vrijheid en stemrecht.

De Veerboot | 09-03-11 | 18:04

Als er n het kabinet lekken zijn dan zijn parlementsleden de enigen die iets op kunnen vangen.

Einde van de Domheid | 09-03-11 | 18:02

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:56
Lieverd, jij, ik en andere niet ingewijden kunnen niet beoordelen of dit een vermoeden was of niet.

De uitkomst van zo'n onderzoek zegt mij n.l. niets.

Ik had overigens hetzelfde gezegd als Brinkman een PvdAer was geweest. (niet van harte, maar toch!)

La Vie En Rose | 09-03-11 | 18:02

De Veerboot | 09-03-11 | 18:01 Modderfiguren slaan ja, daar is Hero heel goed in. En bokken schieten, kan ie ook goed.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:02

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 17:55
Aldus Wilma Nanninga.

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:02

@La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:51
Ja, en?

Superior Bastard | 09-03-11 | 18:01

Ik ben op zich wel benieuwd hoe Brinkman aan de informatie kwam. De betrokken dames hebben het vast niet direct tegen hem gezegd dus ik denk dat het van horen zeggen is. Als dat zo is, wie heeft het Brinkman dan verteld? Iemand die hem een modderfiguur wilde laten slaan?

De Veerboot | 09-03-11 | 18:01

@ la vie en rose 17:55
ik ben ver gevorderd in het 50e levensjaar en heb nog nooit gestemd, uit volle overtuiging. mijn nick slaat niet op mijn drankgebruik maar op hoe ik tegen dingen aankijk. zouden meer mensen moeten doen (helaas is deze slogan in de reclamewereld al vergeven, anders had ik er verdomme nog wat aan kunnen verdienen)

ben nuchter | 09-03-11 | 18:00

Wat een enorm leeg stuk weer gevuld met niets over niets! Knap werk Brussel!

LGND | 09-03-11 | 18:00

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:59 Het was meer een verzoekje, dreigen met kopstoten was nét teveel.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 18:00


Wat is hier gebeurd in de twee weken dat ik weg was?!?!

Laat ook maar, morgen weer een dag...

*out*

An die ARBEIT | 09-03-11 | 17:59

@La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:55
Er waren toch vier musketiers?

Bakito | 09-03-11 | 17:59

@zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:45
Een eis om meer inspraak komt altijd van lui die terecht niet zoveel te vertellen hebben.

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:59

ben nuchter | 09-03-11 | 17:53
Nou jij trekt ook geen volle zalen wat humor betreft. En die muntthee laat ik aan jou over, met je groenlinksche puntmuts.
;)

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:58

-weggejorist-

randomaccount 19 | 09-03-11 | 17:57

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:55 Ik ben hoogstens een nootmusketier. Als ik aan het koken ben, nootmuskaat hoort erbij.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:57

@zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:49 | + 0 -
Precies! Alleen was er geen arrestatieteam in vol ornaat. Gewoon twee agente in een politiewagen die door de chauffeur van Fortuyn geleid werden omdat hij te voet de dader achtervolgde. Vele getuigen, geen arrestatieteam. De chauffeur is een echte held overigens, hij is bij de achtervolging bedreigd met het wapen en ging toch door.
Het was dus heldenmoed, een portable telefoon en een politiewagen die tot de aanhouding leidde. Niets raars aan

De Veerboot | 09-03-11 | 17:56

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:47 Lieverd, met een vermoeden naar de baas stappen is not done, je moet bewijzen hebben.
Roddel en achterklap, meer was het niet.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:56

ben nuchter, Superieur Bastard en Zeg maar Janssen als de 3 musketiers, die o zo blij zijn als er weer (n)iets met een PVVer aan de hand is.

*vermoeden doet dat alledrie op de PvdA of GL stemmen ook al zeggen 2 daarvan dat ze op de VVD hebben gestempt. ;)

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:55

@La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:51
Hij is de laatste tijd niet meer z'n scherpe, grappige zelf. Misschien problemen thuis, op de zaak. Wie weet...

An die ARBEIT | 09-03-11 | 17:55

@ la vie en roosje17:51
niet zo pissig, gewoon ff van tampon wisselen, kopje muntthee drinken en je koppie er weer bijhouden. wie is hier nou azijnpsserig bezig?

ben nuchter | 09-03-11 | 17:53

Bakito | 09-03-11 | 17:52 Ga je er van stotteren jongen? Rustig maar, iedereen kent hem onderhand wel.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:53

ben nuchter | 09-03-11 | 17:49
De jaren 40/45, dat moet iets met de Romeinen te doen hebben gehad. De precieze jaartelling is veel later pas vastgesteld dus hij kan er ook een eeuwtje naast zitten.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:52

Brinkman is is alcoholistische, corrupte politieman met losse handjes. Dat hij niet deugt, zie je alleen al aan zijn onsympathieke gezicht. Dat zit in het parlement. Mooie boel.

Bakito | 09-03-11 | 17:52

Hero een MIVD’er? Gedoogd door Geert?
(door kwartet van Geert met MIVD die wat info over Geert had?)

Zie LPF (was grootste concentratie MIVD ooit in de politiek).
Er moeten dus historisch gezien diverse MIVD'ers in de PVV zitten.
Maar wie zijn het?

Denkt Na | 09-03-11 | 17:51

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:39
Ik vin jou ook een steeds naarder mannetje worden, azijnpissert.

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:51

@ de oude nar 17:46
de slechtste poging tot het lanceren van godwin van de dag. vooruit, je kan vast beter.

ben nuchter | 09-03-11 | 17:49

De vraag "Zeg Hero, weet je ook wie Pim Fortuyn nou echt vermoord heeft?" is een terechte vraag.
De PVV heeft er (achteraf gezien) het meeste baat bij gehad, Brinkman was toen nog bij de prinsemarij en het blijft raar dat het arrestatieteam in vol ornaat er eerder was dan de ambulance.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:49

@ zeg maar jansen 17:45
democratie en jeugdleden? dan hebben geert en de sultan van oman het beter voor elkaar, er kan er maar 1 de baas zijn, toch?

ben nuchter | 09-03-11 | 17:48

Wat is daar mis mee? Iemand lekte notulen van de Ministerraad, Hero vermoedde wie dat was en stapte met die info naar Balkenende#heelgoed!

Dat dat onderzoek geen resultaten heeft opgeleverd vinnik dan weer niet zo gek. Wanneer gebeurt dat wel?

En waarom RTL nu met deze info naar buiten komt, is mij een raadsel. Hoewel, tog weer niet.

La Vie En Rose | 09-03-11 | 17:47

Daar hadden ze in de jaren 40/45 een treffend woord voor!

de oude nar (5) | 09-03-11 | 17:46

@fuckje | 09-03-11 | 17:45
Onvolprezen.

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:46

@ poezekontje 4321
was u ook betrokken bij het vorige topic?

ben nuchter | 09-03-11 | 17:46

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:43 Met z'n jeugd-PVV en z'n hang naar "democratie' binnen de partij.

Altijd wat met die lul.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:45

Beetje respect graag!
Hero en Fleur zijn de enige parlementariers met wie ik het zou doen.

fuckje | 09-03-11 | 17:45

Zoutloos artikel. next.

Mijnbescheidenmening | 09-03-11 | 17:45

@zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:40
Amateurscheidsrechter of verkeersregelaar zijn altijd associaties die ik bij hem krijg.

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:43

bij hero brinkman heb ik eerder associaties met een voormalig frisdrankmerk dan met het begrip: "held".

ben nuchter | 09-03-11 | 17:43

op school werd een verrader meestal op gepaste wijze gestraft.
Meer kan ik niet zeggen, want ik ben geen verraaier c.q. het braafste jongetje.
Zoals Hero.
En die limonade van hem is ook al niet te vreten!

King of the Oneliner | 09-03-11 | 17:42

Boomschade | 09-03-11 | 17:40 Misschien is ie dat nog wel. Hoorde de infiltratie in de politiek bij zijn taken.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:41

@Superior Bastard | 09-03-11 | 17:39
2e keer ben ik het nog steeds eens

Pasta-saus | 09-03-11 | 17:41

Sjeesus. Straks wordt ook nog bekend dat ie politieagent is geweest.

Boomschade | 09-03-11 | 17:40

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:39 Ja, dat zei je al. Maar ik ben het met je eens hoor, een heel naar mannetje.

zeg maar jansen | 09-03-11 | 17:40

Vanavond in het pownews?

fietskettingslot | 09-03-11 | 17:39


Wat is het toch een naar mannetje. Type Peter R. de Vries.

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:39


Wat is het toch een naar mannetje. Type Peter R. de Vries.

Superior Bastard | 09-03-11 | 17:39

ontmaskerd

wolfje23 | 09-03-11 | 17:38

Klokkenluider?

frickY | 09-03-11 | 17:37

@Pasta-saus | 09-03-11 | 17:36
d=t

Pasta-saus | 09-03-11 | 17:37

Verbaasd me niks eerlijk gezegd.

Pasta-saus | 09-03-11 | 17:36

[quote] Ik wil en wilde geen misdrijf plegen. [/quote]

Was getekend Hero Drinkman

Chicka | 09-03-11 | 17:35

Goede zaak van Brinkman. Ik ga meer van hem houden !!!

poezekontje4321 | 09-03-11 | 17:34

ontmaskerD!

xgh | 09-03-11 | 17:34

Ik snap het niet helemaal meer, hoe kan dat Hero zijn naam er in staan? Heeft hij het nou gelekt?

Dakpanmaker | 09-03-11 | 17:33

Snitch...

MichieldeMuiter | 09-03-11 | 17:33

oei een secretaresse zonder toekomstperspectief ...

veuve-clicquot | 09-03-11 | 17:32

Foei Hero?

steaumbeaut | 09-03-11 | 17:30

Go Jelte! Rutger zit toch nog aan zijn croissant.

Bluebook | 09-03-11 | 17:30

Dat noem ik niet lekken, dat is opkomen voor de waarheid in Nederland.. Hulde voor *hik* HEro..

Crematorium-de-Asbak | 09-03-11 | 17:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken