Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

€ 1.095.116,- voor onderzoek goedkopere NPO

presentatorwoning.jpgDat leest u goed. Dik 1 miljoen euro voor een ONDERZOEK naar hoe het allemaal wat goedkoper kan bij de NPO. Want zo rolt bestuurlijk Nederland. Iets is duur, en om dat goedkoper te maken geef je heel veel geld aan iemand anders die een half jaar later gaat zeggen wat je eigenlijk al weet. Niemand die de moed heeft de salarissen van de verschillige PvdA-presentatoren even tot normale -het moet eerlijker- ambtenarenproporties terug te brengen. Niemand die even tegen Floortje Dessing zegt dat ze al 22 keer naar Bora-Bora is geweest en dat dit jaar Bakkum best te doen is, met een bakfiets. Niemand die het lef heeft te zeggen dat Joop.nl een grote smerige concurrentievervalsende bende is waar subiet de stekker uit moet. Niemand die zich afvraagt waarom de Avro op zoek gaat naar musicalsterren. Niemand die tegen de wetenschappertjes van de VPRO zegt: gaan jullie maar wat anders zoeken, iedereen heeft toch Google tegenwoordig. Niemand die even roept: wtf, hoeveel radiozenders? Niemand die tegen Anil Ramdas zegt: jammer jongen, nulkomma nul kijkers, we stoppen er mee. Niemand die tegen NTR-bobo Carel Kuyl zegt, moest dat nou zo duur, dat decor van Nieuwsuur? Niemand die even tegen KRO Reporter zegt: LOLwut? Zes FTE voor 30 minuten televisie, per maand? Dat is goedverdoemme 1 uur televisie per jaar, per personeelslid. Ga eens deaud KRO, met je pretentieuze gelul en dat stelletje paapse uitvreters. Maar dat durft dan weer niemand in Den Haag of MediaPark. Welnee. We fikken gewoon meer dan een miljoen euro gemeenschapsgeld af voor een ONDERZOEK. Eén miljoen euro. Daar kun je een omroeporkest voor kopen. *schreeuwt om bestuur*

Reaguursels

Inloggen

@StijlVoorover | 09-03-11 | 20:11
-
Troost u: als het om 'meer halen' bij de brave belastingbetaler gaat dan is er bitter weinig verschil tussen 'links' of 'rechts' - of je nu door Gerrit, Wouter of Jan Kees gebeten wordt: dit is toevallig wél Holland.
-

azoturie | 10-03-11 | 00:05

Het probleem van Llinksch: het diepgewortelde idee dat gemeenschapsgeld nooit op is (en moreel gezien jouw eigendom is) en mocht dat onverhoopt toch eens gebeuren dan haal je gewoon meer.

Rest In Privacy | 09-03-11 | 20:11

@lauwebal | Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar niet alleen het niveau, maar ook de snelheid en duiding van BNR steekt met kop en schouders uit boven de bejaardenradio van de staatsomroep.

dubbert | 09-03-11 | 19:29

Te veel radiozenders hebben we zeker niet. We hebben meer actualiteit nodig, het niveau van BNR is om te huilen. Ik stel voor: Sport naar de commerciëlen, radio 1 uitsluitend nieuws, alle cultuurmeuk naar radio 5. Nog een besparingstipje voor radio 1: In de ochtend heeft Lara Rensen niets zinnigs toe te voegen. Google laat zien dat er velen zijn die er zo over denken. Die is probleemloos te ontslaan.

lauwebal | 09-03-11 | 19:11

Waar zeurt u over? Dat bedrag staat gelijk aan twee jaarinkomens van Paul de Leeuw bij de VARA. Dat moeten wij er dan maar voor over hebben om 'uniek talent'aan het werk te zien...

azoturie | 09-03-11 | 17:06

Ook naar FunX Arab of Ghetto Radio (lolwut?) luisteren?
www.publiekeomroep.nl/radio

En dan hebben we 't nog niet over TV:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
101 TV
Best 24
Consumenten 24
Cultura 24
Z@ppeling/Z@pp 24
Geschiedenis 24
Holland Doc 24
Humor TV 24
Journaal 24
Politiek 24
Spirit 24
Sterren 24

broomstick | 09-03-11 | 14:55

Hoezo veel zenders bij de PO?

via FM:
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4

via Middengolf (1 zender):
Radio 5

via Kortegolf (9 zenders wereldwijd):
Radio Nederland Wereldomroep

via Digitenne:
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5

via Canaal Digitaal (schotel):
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5
Radio 6
FunX
Radio Nederland Wereldomroep 1
Radio Nederland Wereldomroep 2
Radio Nederland Wereldomroep 3

via DAB (digitale ether radio wat niemand heeft):
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5
Radio 6
24Nieuws
Radio Top 2000
FunX

via Internet:
Radio 1
Radio 2
Radio 2 Top 2000
Radio 2 in Concert
Radio 2 Liedkunst
3FM
3FM Alternative
3FM Live
3FM Serious Talent
Radio 4
Radio 4 AVRO Back to the Old School
Radio 4 AVRO Baroque around the Clock
Radio 4 AVRO Easy Listening
Radio 4 AVRO Klassiek Film
Radio 4 AVRO Het Beste van het Beste
Radio 4 AVRO Radio Festival Classique
Radio 4 AVRO Steenen Tijdperk Fifties
Radio 4 AVRO Steenen Tijdperk Sixties
Radio 4 AVRO Ziel en Zaligheid
Radio 4 IKON Musica Religiosa
Radio 4 IKON Orgelradio
Radio 5
Radio 5 Nostalgia
Radio 6
Radio 6 Jazz
Radio 6 Jazz Jong
Radio 6 World
Radio 6 Blues
Radio 6 Outer Limits
Radio 6 Grooves
Radio 6 Metropole Orkest
Concertzender Klassieke Muziek
Concertzender Oude Muziek
Concertzender Jazz
Concertzender Wereldmuziek
Concertzender Raakvlakken
Concertzender Hard Bop
BNN.FM
Ghetto Radio
Radio Nederland Wereldomroep Nederlands
Radio Nederland Wereldomroep English
Radio Nederland Wereldomroep Caribiana
Radio Nederland Wereldomroep Papiaments
Radio Nederland Wereldomroep Suriname
Radio Nederland Wereldomroep Espanol
Radio Nederland Wereldomroep Indonesian
Radio Nederland Wereldomroep Portugues
Radio Nederland Wereldomroep Arabisch
Radio Nederland Wereldomroep RNW24
Radio Nederland Wereldomroep Classical
Sterren.nl
EO Xnoizz
FunX
FunX Rotterdam
FunX Amsterdam
FunX Utrecht
FunX Den Haag
FunX Arab
FunX Dance
FunX Desi
FunX Fusion
FunX Hip-Hop
FunX Latin
FunX Reggae
FunX Slow Jamz

Valt toch mee?

broomstick | 09-03-11 | 14:35

Michelos | 09-03-11 | 13:27
Het is de kunst om als onderzoeksbureau een vergezicht te schetsen dat de betreffende partijen angst inboezemt en de gordijnen in jaagt. Meer hoef je niet te doen. Beetje de profeet uithangen met nét voldoende onheilstijdingen om de boel volledig te blokkeren. Dan kun je fluitend door de voordeur naar buiten wandelen en op weg gaan naar je volgende slachtoffer.

Schoorsteenveger | 09-03-11 | 13:41

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:12 |
Zeg je nu werkelijk 'intern onderzoek'... bij de NPO!!?? Je bedoelt een 'Wij van WC Eend'-onderzoek..... Kom op zeg. Boston Consultancy Group mag dan niet goedkoop zijn, maar is wel goed en vooral onafhankelijk. #wakeup

Julius C. | 09-03-11 | 13:41

Ook daar wanen ze zich als zijnde bestuurders van multinationals, het is gewoon een gotspe.
Zolang niemand durft op te treden, het zijn trouwens allemaal slapjanussen en faalhazen daar bij de omroep, gebeurt er niks en blijven we betalen voor fail.

lanexxx | 09-03-11 | 13:38

@ Drecks.
Inderdaad, laat de dam maar Tahrirplein worden!
*schreeuw om bestuur!*

mothersfinest | 09-03-11 | 13:30

Onderzoek is uitgelekt, naar het schijnt. Heb vernomen dat na meesterlijk graafwerk de schokkende conclusie luidt: Er kan welicht bezuinigd worden. Aldus Onderzoeksbureau De Vuile Oplichter. Voorts zijn er allerlei nieuwe spectaculaire bevindingen aan het licht gekomen, maar was er niet voldoende tijd om die verder uit te kristaliseren. Er moet derhalve eerst een vervolgonderzoek komen om daar weer meer over te weten te komen. Uurtje factuurtje svp.

Michelos | 09-03-11 | 13:27

Milton Friedman | 09-03-11 | 12:45
Niet alleen 'vervolgonderzoeken' vrees ik. Er zal ongetwijfeld een balletje worden opgegooid inzake de voors en tegens van een systeem van zuilen, ingeleid met een lekker vullend -waarschijnlijk door een fanatieke maar goedkope stagiére geschreven- historisch overzicht, waarbij uiteraard de omroepen wordt gevraagd zich te bezinnen op de toekomst en de bereidheid te tonen om de eigen waarden te herijken, Dat willen ze en kunnen ze niet natuurlijk, en zo zal The Boston Consulting Group zich dus al bij voorbaat hebben ingedekt tegen alle mogelijke kritiek op de in het onderzoek geventileerde adviezen en voorstellen en op een mogelijk slechte afloop wanneer die adviezen en voorstellen werkelijk in daden zouden zijn omgezet.
Parafraserend op een grap van Freek de Jonge, uit de tijd dat hij nog grappen maakte:
TBCG: "Als je nu nóg niet wilt deugen, dan weet ik het niet meer."
NPO: "Ik wil niet deugen."
TBCG: "Nou, dan weet weet ik het niet meer."

Schoorsteenveger | 09-03-11 | 13:19

Zolang wij incapabele homo's zoals Paul de leeuw en Mathijs autocu-lezer-ik-kan-geen-discussie-leiden-maar-alleen-ADHD-overkomen van Nieuwkerk ruim 6 ton per jaar betalen...

Ik vertrouw erop dat er een goed advies komt,die deze linkse rommel opruimd.

Da Capone | 09-03-11 | 13:14

The Boston Consulting Group, Gustav Mahlerlaan 40, heeft de aanbesteding gegund gekregen. Gustav Mahlerlaan (what the fak gaan die goedkoopheid aantonen) die betalen €350 euro per M2..... Ach man op die zuid-as is één grote incestieuzzzzze bende. Er zitten er daar meer die uit de grote ruif van de overheid (keer op keer) snoepen, welk bedrijfje deed iets met Buma ook weer? Die heeft dus een paar etages in de ITO toren.

marnalg | 09-03-11 | 12:50

@Turrukje | 09-03-11 | 12:13 Dat zie je verkeerd. Die miljarden geven we uit aan oorlogje spelen in Afghanistan om nòg meer miljarden te kunnen uitgeven aan vluchtelingen uit dat land die illegaal (en daarmee dus extra-zielig) naar ons land gaan komen.

Die miljarden vallen vervolgens weer in het niet bij de nog veel meer miljarden die Nederland gaat mislopen aan gederfde belasting-inkomsten door de vlucht van werkende Nederlanders en bedrijven die de wijk nemen naar dat andere land, Buitenland.

En uiteindelijk komt daar een miljoenen kostend programma over bij de Publieke Omroep, die dan nog alleen bestaat uit de Vara, om ons uit te leggen dat het allemaal de schuld is van Rutte, Wilders, Het Kapitaal, autorijders, rokers, bierdrinkers, vleeseters, internethufters op GeenStijl en villabewoners met een hypotheek.

vraagstaart | 09-03-11 | 12:47

Schoorsteenveger | 09-03-11 | 12:22
Moehahahaha, wat een land. En zo gaat het nog echt ook. Verder zal de conclusie van die Boston vrinden van onze openbare bestuurders zijn dat er nog een aantal 'vervolgonderzoeken' moeten komen.

Milton Friedman | 09-03-11 | 12:45

Was dat duur dan, die gammele erectie-flatscreens van nieuwsuur?

Floortje dessing mag als de 101ste vrouw aan de stomme vrouwen lijst toegevoegd worden.

Verhip | 09-03-11 | 12:38

Staat daar niet:

Totale definitieve waarde van de opdracht:
Waarde: 1095116 EUR.
Zonder BTW.
Maandelijkse waarde, aantal maanden: 6

En kost het dus € 6 mlj.??

Stilløs | 09-03-11 | 12:36

@Absoluut niet waar | 09-03-11 | 11:50
Helemaal met u eens. Commerciële omroepen zijn pas echt treurig.

Hölzenbein | 09-03-11 | 12:36

En de NPO opheffen en al het geld dat overblijft teruggeven aan de werkende belastingbetaler, is dat niet wat?

Creaguurder | 09-03-11 | 12:36

Ik doe het voor de helft hoor, en ook in de helft van de tijd. maar in dubbele kwaliteit!

KevinBeun | 09-03-11 | 12:35

@DingleBerry | 09-03-11 | 12:23
Je hebt een Zwitsal. Dat betekent: muil houden als de grote mensen aan het woord zijn en vooral niet doen alsof je iets te melden hebt. Dat kan namelijk niet.
@ben nuchter | 09-03-11 | 12:25
Et tu Ben? U denkt, dan ga ik zelf maar even een theekransje starten met vrind Berry??

Laat ook maar heertjes, ik vlucht de draad wel uit. Eens kijken of ik geen deal met de P.O kan bewerkstelligen. Schijnt geld te halen zijn.

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:33

Reclame op de publieke omroep, dat is pas belachelijk. Reclame op eredivise live is pas belachelijk.

ITEACHYOU | 09-03-11 | 12:32

Gewoon alle administratieve dingen van alle omroepen op één hoop gooien? De herhalingzenders van Nederland24 schrappen? Minder radiozenders? Niet alles hoeft op tv/radio (moet je na gaan wat het zou besparen als je alles via internet zou doen)?

martinsch | 09-03-11 | 12:32

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:18
goed los gegaan op Twitter zie ik, dan dan weer wel
;)

Rest In Privacy | 09-03-11 | 12:27

@dingleberry 12:23
LOL, ze hebben waarschijnlijk hun gezamenlijke bingo-avond gemist en beppen hier nog even bij.

ben nuchter | 09-03-11 | 12:25

Als je al het geld kunt besparen, wat de gemiddelde incompetente bestuurder van dit land over de balk flikkert, zit Mark al heel snel aan 18 miljard.

Karel Kruizenruiker | 09-03-11 | 12:24

Meestal is het bij dergelijke "onderzoekjes" zo dat je een vrindje zo'n opdracht gunt. Kwestie van zoveel mogelijk belastingpoet bij jou & de jouwen terecht te laten komen. Ies traditie binnen de regentencultuur.

Avant | 09-03-11 | 12:23

@Che_cuevara & @An die ARBEIT
Jeemig, stelletje wijven, ga lekker met elkaar msn-en ofzo...

DingleBerry | 09-03-11 | 12:23

Ik stel voor om een Groep van Wijze Mannen in het leven te roepen om te bezien of er een onderzoekscommissie kan worden samengesteld welke in staat zal zijn om gericht te zoeken naar een methode om vast te stellen of er een instantie kan worden gevonden die naar mogelijkheden kan zoeken om een analyse te laten uitvoeren door daarin gespecialiseerde partijen naar de noodzaak van een onderzoek door de Boston Consulting Group en daarover verslag uit te laten brengen aan een consortium dat volgens een hierop toegespitste en afgestemde methodologie tot een eindrapport zal kunnen komen dat vervolgens ter goedkeuring kan worden aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer om vervolgens door de Eerste Kamer te worden afgekeurd, gewoon omdat het kan.

Schoorsteenveger | 09-03-11 | 12:22

@Che_cuevara | 09-03-11 | 12:18
Ik denk dat wat ik heb uitgegeven aan un-ban geschenken, het miljoentje dat dit onderzoek heeft gekost in het niet laat vallen.
Die jongens op de redactie kunnen dan wel beweren dat die Audi's geleased zijn, ik en mijn portemonnee weten beter :S

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:22

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:17
Mag je wel zeggen. 6 is wel wat veel op 1 jaar.

Che_cuevara | 09-03-11 | 12:18

De BCG is een "groene" firma. En dat is altijd wat duurder. Nou ja, "wat". Veel duurder.
Welke vrindjespolitiek heeft de keuze bepaald?

Boomschade | 09-03-11 | 12:18

@lion@night | 09-03-11 | 12:14
Goed! En dat meen ik, had het even nodig.

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:18

@Turrukje | 09-03-11 | 12:13
"oorlogje spelen in Afghanistan om villa subsidie"
Moet je eens uitleggen.

En we spelen geen oorlogje, we gaan flitsers opleiden.

Che_cuevara | 09-03-11 | 12:18

@Che_cuevara | 09-03-11 | 12:05
Dank u! Hopelijk dit 2e jaar met wat minder bans...

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:17

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 11:38
hé amigo,
hoe was je 'vakantie'?
;)

Rest In Privacy | 09-03-11 | 12:14

@Turrukje | 09-03-11 | 12:11
PVV presentatoren :)

Gaat het een beetje meneer Turrukje?

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:13

hoplakee, €1.050-, per uur

PsychicAbyss | 09-03-11 | 12:13

ben dan toch wel benieuwd hoe de banden zijn tussen, dumpert, geen stijl, powned en spits. enige openheid over financiele dwarsverbanden en juridische constructies tussen deze partners zou best wel eens verfrissend werken en hoe vuistdiep zit de telegraaf in dit congsi, om van wakker nederland nog maar niet te spreken. hoe deze samenwerkende partners onderling verbonden zijn en hoe de financiele constructies zijn, daarover horen we nooit iets. wat verdienen zoon weesie en van castricum nu eigenlijk? voor je in de veronderstelde bagger van een ander gaat roeren moet je eerst zelf met de billen bloot, anders duiken verwijten met als termen als "pot" en "ketel" al snel op. oeps.... ze zijn al gevallen.

ben nuchter | 09-03-11 | 12:13

En wat is nou die miljoen bij de miljarden die we uitgeven aan oorlogje spelen in Afghanistan om villa subsidies.

Turrukje | 09-03-11 | 12:13

@Che_cuevara | 09-03-11 | 12:11
Sterker nog: de andere helft weten we nu ook.

vetkleppert | 09-03-11 | 12:12

@Julius C. | 09-03-11 | 11:54
Niet wanneer die 10 miljoen ook bespaard had kunnen met een intern onderzoek dat 300.000 had gekost. Dan gooi je weer 7 ton weg. #perspectief

An die ARBEIT | 09-03-11 | 12:12

Het journaal en het weerbericht afschaffen,
Alles wat daar verteld wordt weten we al lang van internet.

Che_cuevara | 09-03-11 | 12:11

Beter dan de PVV presentatoren van het geldverslindede powned

Turrukje | 09-03-11 | 12:11

Als 'Ali B op volle toeren' maar niet van de buis wordt gehaald.

Schaamharing | 09-03-11 | 12:10

Als ze maar met hun poten van Keuringsdienst van waarde, Klootwijk aan zee en De Wilde keuken afblijven.

rooiebosduivel | 09-03-11 | 12:09

De NPO zorgt er door de ongelijke concurrentie voor dat er in NL geen abonnee-tv (dus reclamevrij/luw) bestaat.

seven | 09-03-11 | 12:06

Ok, leuk dat resguurders een comment kunnen laten verdwijnen door gebruik van het [-] knopje. Alleen blijft de vraag: Zouden zij dat moeten doen omdat een comment inhoudsloos is of omdat de inhoud niet bevalt? Ik vrees dat het nu het laatste is wat steeds speelt.

Expert Homo | 09-03-11 | 12:05

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 11:38
Gefeliciteerd met je reaguurders verjaardag.
1 jaar, dat je maar een grote jongen mag worden.
Fles veuve-clicquot opentrekt en naar AdA doorschuift.

*Plop*

Che_cuevara | 09-03-11 | 12:05

Sorry mensen, beetje laat, maar ja, drukdrukdruk. Maar nu het over MIJN belastingcenten gaat zeg ik:
de KRO? Tuig is het, allemaal!

eerstneukendanpraten | 09-03-11 | 12:02

Nederland 1 = nieuwsomroep
Nederland 2 = educatieve/documentaire omroep
Nederland 3 = amusementsomroep
Drie omroepen dus en de rest gewoon opheffen.

doorzondoorsnee | 09-03-11 | 12:02

OffTopic. ik ga verhuizen en vul voor de gein de allochtonen- en babyboom meters even in... Qua nieuwe Nederlanders zit ik wel goed, maar ik kom te wonen in een soort babyboom walhalla ofzo... tering, waarom heb ik dat niet eerder gechecked! 13,nogwat%!!!
OnTopic: PO = kut

DingleBerry | 09-03-11 | 12:01

@Julius C. | 09-03-11 | 11:54 Wat een klets. Als besluit vanavond gen biet te drinken, bezuinig ik zonder in eerste instantie kosten te maken.

lijn5 | 09-03-11 | 12:00

@An die ARBEIT | 09-03-11 | 11:29
Daar ga je toch geen sledehonden voor gebruiken.
Een roedel jakhalzen is goed genoeg.

Che_cuevara | 09-03-11 | 12:00

Kunnen Paul Witteman, Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk dit onderzoek niet gedrieën doen?
Heeft ook een waarde van ongeveer 1 miljoen, maar als voorvechters 'het moet eerlijker' kunnen deze drie musketiers dan ook eens in eigen keuken en publiek omroepland kijken naar besparingen.
En bovendien is het autodidactisch voor de heren.

Rest In Privacy | 09-03-11 | 11:59

Maar waarom die foto van het huis van mijn buren? Zodra je hier boven het maaiveld uitsteekt, financieel en succesvol, schijnt dat ook een synoniem voor 'fout'te zijn; we heten niet allemaal Henk en Ingrid uit Almere.

Coño de Barbaar | 09-03-11 | 11:54

GS done it again, totale onzin uitkramen en er waarschijnlijk mee wegkomen. Pritt, blind rechts mannetje, als die €1M straks de gemeenschap op jaarbasis €10M oplevert is het een hele goede investering! Sterker, elke bezuiniging KOST in eerste instantie geld alvorens het iets oplevert.

Julius C. | 09-03-11 | 11:54

Zullen we met zijn allen gewoon alle programma's van de npo stelselmatig niet gaan kijken? oh, wacht ff, dat doen we toch al niet......

mine | 09-03-11 | 11:51

Hölzenbein | 09-03-11 | 11:33
Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom de publieke omroep zo gestructureerd in verschillende stromingen zou moeten zijn..

Nederlanders moeten vooraf al voorgekauwd hebben of de volgende boodschap `links` of `rechts` is. Waarom kunnen mensen zelf niet meer vaststellen of de inhoud van een boodschap in hun ogen relevant is of niet?

Lang leve de verschillende invalshoeken van de publieke omroep zou ik zeggen. Het TV landschap zou er een stuk treuriger uitzien met alleen maar commerciële omroepen.

Absoluut niet waar | 09-03-11 | 11:50

@brutus68 | 09-03-11 | 11:33
De verzuiling heeft op het platteland nog zeker tot in de jaren '80 bestaan, en in sommige dorpen bestaat het ook nu nog steeds. Ook nu zijn er groeperingen die graag terugwillen naar een verzuilde samenleving: de fundamentaistisch gelovigen zoals grevo's en moslims.

Afschaffen van de huidige omroepen helpt bij het slopen van de laatste stukken verzuiling. Ik zal het jammer vinden van de VPRO, maar je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken.

rara | 09-03-11 | 11:48

Ik ben best pro VPRO maar vind die opmerking over die wetenschappertjes hilarisch LOL.

Bigi Bana Boy | 09-03-11 | 11:48

@Harius | 09-03-11 | 11:26
fte = fulltime-equivalent.
Eén fte is een volledige werkweek.

Che_cuevara | 09-03-11 | 11:48

@Symmachus | 09-03-11 | 11:39 |

DWDD is een van de programma's die de NPO de meeste kijkers oplevert. Lijkt me niet dat je dat moet opheffen als het om kostenbezuiniging gaat. Dan zou men eerder moeten denken aan Paul de Leeuw zijn salaris tov zijn kijkcijfers, en hetzelfde geld voor Pauw, Witteman v. Nieuwkerk, etc.

De Leeuw is naar mijn mening de grootste geldwolf van de NPO, aangezien hij al een vol seizoen lang geen kijkers heeft maar toch vol salaris int.

Ik heb ook graag dat de NPO vooral blijft bestaan, aangezien een aantal van diens programma's vele malen beter zijn dan de pulp die op de commerciëlen rondwaart.

drbeat | 09-03-11 | 11:48

De tegenstelling is hilarisch, maar gelijktijdig ook diep triest.
"Onderzoek naar kostenbesparingen binnen de landelijke publieke omroep"
Kosten: dik 1 miljoen

Daarmee is het onderzoek op zich al een lachertje.

Rest In Privacy | 09-03-11 | 11:47

*schreeuwt om bestuur*.. fraai samengevat.

larie | 09-03-11 | 11:47

Heerlijk, die *schreeuwt om bestuur* aan het eind

Cousin Eddie | 09-03-11 | 11:46

Gewoon geheel schrappen de publieke omroep!
Het is helemaal nergens voor nodig dat een overheid geld uitgeeft aan televisie. Propaganda hebben we niet nodig en burgers die zich willen informeren of amuseren hebben daar vrijwel kostenloos alle middelen voor tegenwoordig.
(En mededelingen van algemeen nut kunnen via andere kanalen worden verspreid.)

Bos Hout | 09-03-11 | 11:46

Anil Ramdas, leeft 'ie nog dan?

Markies de Schade | 09-03-11 | 11:44

Als elk ministerie bij elke gewone vraag het advies/uitzoekwerk direct uitbesteed aan een consultancy toko, wat doen die ambtenaren daar dan nog? Laten we die dan ook maar ontslaan, een minister kan ook direct bellen met een consultant.

seven | 09-03-11 | 11:43

Waarom zo verontwaardigd Pritt? De beevee Nederland draait om ROFLtax en WTFaanbestedingskalenders. Heel ouderwetsch polderen 0.1,lutsen en prutsen tot het geld op is.

lichtpunt | 09-03-11 | 11:43

P&W opgetieft die linkse ratten parade

Boermetkiespijn | 09-03-11 | 11:43

@hertog1 | 09-03-11 | 11:35

De enige omroep van belang met een nog enigzins, consequent EIGEN "geluid" is de EO.

brutus68 | 09-03-11 | 11:40

Nou, hierbij dan maar de felicitaties aan The Boston Consulting Group voor deze prachtige gunning..

Pakzooi | 09-03-11 | 11:40

DWDD per direct opheffen zou in ieder geval helpen.

Symmachus | 09-03-11 | 11:39

-weggejorist-

Piet Precies28511612 | 09-03-11 | 11:38

Heej verrek!

Off-t, ik besta vandaag een jaar! * jeej ende plop *

An die ARBEIT | 09-03-11 | 11:38

@bijtertje | 09-03-11 | 11:31

Waarom denk je dat De Leeuw nog altijd bij de VARA zit, en niet bij SBS? Omdat hij bij de VARA zijn goddelijke gang kan gaan zonder gevolgen. Hij heeft een dermate positie daar verworven dat hij bijna onaantastbaar is.

brutus68 | 09-03-11 | 11:38

Ik kan dat onderzoek gratis voor ze doen. Vraag: 'hoe kan de NPO goedkoper?', antwoord: 'de hele club per direkt opheffen'.

Boyo | 09-03-11 | 11:36

Het kan allemaal wat eenvoudiger en in de eerste plaats een fusie van al die omroepen met zgn. een "eigen geluid". Welk geluid ontgaat mij tegenwoordig. Neem de bestuurlijke crisis in de olierijke staten. Of het nu een vandaag, uitgesproken of nieuwsuur betreft, ze vissen allemaal uit dezelfde vijver. Ook met name nieuwsuur, elke avond dat theroretische gewauwel om het uur vol te krijgen, Bertus hendriks draaft trouw elke avond op om zijn nietszeggend commentaar te leveren en niet te vergeten die droge commentator Twan Huys.Het kan toch allemaal hel anders en minder kostbaar.

hertog1 | 09-03-11 | 11:35

@joo[p | 09-03-11 | 11:26

Ongetwijfeld kan het goedkoper. Ik nam alleen even een vergelijking die de gemiddelde katholiek wel zou kunnen waarderen qua zelfreflectie en shit.

Biff Eagleburger | 09-03-11 | 11:35

ja en dan ook nog eens naar bcg, focking duur en ze zetten er een paar stagiaires op.

wolfje23 | 09-03-11 | 11:34

@Absoluut niet waar | 09-03-11 | 11:30
PowNed wordt waarschijnlijk de graadmeter van algemene hufterigheid en domheid.

Hölzenbein | 09-03-11 | 11:33

Overigens te gek voor woorden dat we bijna 100 jaar na dato nog altijd met de gevolgen van de verzuiling opgescheept zitten. Nederland, gidsland....

brutus68 | 09-03-11 | 11:33

Paultje de Leeuw, de best betaalde "artiest" van de VARA, heeft elke avond nog 250.000 kijkers naar zijn programma. Elke omroep zou daar onmiddellijk mee stoppen. Dus over geld weggooien gesproken !!!

bijtertje | 09-03-11 | 11:31

Altijd dat gezeur over die publieke omroep. We zouden helemaal niet moeten willen bezuinigen op dat mooie stukje media. Met amusement en informatie voor iedereen. Van links tot extreemlinks, van dom tot oliedom, echt iedereen komt aan bod. Je kan het onderbuikers ook nooit naar de zin maken.

vetkleppert | 09-03-11 | 11:31

Een GS pleidooi voor een omroeporkest (pakt zakdoek) dat we dit nog mee mogen maken.... (Kan ook worden ingehuurd voor gametracks natuurlijk, snel en goedkoop...)

Einde van de Domheid | 09-03-11 | 11:31

Er staan zo veel stukjes op GS waar je stijl van achterover slaat, dat het ondertussen niet eens meer bijzonder is als er weer zo'n mega faal aan het licht komt.
Weg met de Publieke omroep. Da's nu toch wel een behoorlijk achterhaald concept. Scheelt een hoop belastinggeld ook nog eens (gratis tip).

DingleBerry | 09-03-11 | 11:30

Ja, want PowNed moet de graadmeter worden.. Driewerf ruk, maar wel lekker betaalbaar!

*note* Uiteraard is zo`n onderzoek weggegooid geld en nee, ik stem geen pvda..

Absoluut niet waar | 09-03-11 | 11:30

Reporter bracht als eerste ter sprake dat Nawijn beulen op asielgronden een verblijfsvergunning en gratis geld aanbood.

Einde van de Domheid | 09-03-11 | 11:29

Ik meen bijna een half jaar geleden al berichten te hebben ontvangen over de aanstaande dood van haatblog Joop.nl. Waar blijft de overlijdensadvertentie? Waar blijft het lijk van Jolo, door de straten van Venray gesleept door een roedel sledehonden?


An die ARBEIT | 09-03-11 | 11:29

Dus we gaan ook niet meer terug naar iemand zijn roti...? roti.ncrv.nl

Wim-Lex | 09-03-11 | 11:29

Gratis advies:
Weg met de PO.
Staat heeft NIETS (en dan ook niets) in het media domein te zoeken.
Historisch was het ok (verdeling van schaarse bandbreedte).
Maar historische redenen zijn achterhaalt door de techniek.
Weg met de staat uit het media domein.
ASAP.
Niemand bijt de hand die hem/haar te eten geeft.
Propaganda 2.0 (via geldstromen welwillendheid kweken).
Bah.

Denkt Na | 09-03-11 | 11:29

Helemaal mee eens !!!

casino | 09-03-11 | 11:28

Tuurlijk, weer eens gegund aan een extern interim management consulentenbureau uit het vriendjesnetwerk. Nml The Boston Consulting Group, daar werkt bv Wijers
"In 1999 pakte Wijers zijn oude beroep van consultant weer op: hij werd senior vicepresident van de Nederlandse vestiging van het adviesbureau Boston Consulting Group. " nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Wijers

Daar zouden ze toch ook op besparen? Extern advies bij de overheid? Neem het Vlaamse omroepmodel over, exit aparte omroepen en je hebt voor minder geld betere (Canvas, VTR etc www.vrt.be/wat-doen-we ) zenders.

seven | 09-03-11 | 11:28


Biff Eagleburger | 09-03-11 | 11:20 | Kan wel kloppen. De tent waar ik altijd naartoe ga is wat duurder maar ik kan toch 5,5 jaar lang elke dag 4 uur.

Willianus Wortelus | 09-03-11 | 11:27

In Hutu en Tutsiland was er eens een vluchtelingenkamp.
Dat werd te druk.
In plaats van aan te passen werd er aan de overkant van de weg een geheel nieuw vluchtelingenkamp gemaakt.
Groei en snoei kost energie.

Einde van de Domheid | 09-03-11 | 11:27

Powned kan bv bezuinigen door die presentator Weesie de laan uit te sturen

maraboe | 09-03-11 | 11:27

Mooi item van maken bij Pownews

vicecity | 09-03-11 | 11:27

Ik heb een goed ideetje, en dat nota bene zonder enig wetenschappelijk onderzoek en zonder enig verstand van zake. Laten we de publieke omroep in zijn geheel afschaffen. Er komt alleen maar linksche onzin uit het staatsjournaal en het scheelt ook heel veel mijoenen kostende onderzoekjes. Gewoon weg ermee. Afgelopen, uit. Het kan makkelijk en het is simpel, als je maar wilt.

Marcus Porcius Cato | 09-03-11 | 11:26

Weggegooid geld. Niet alleen om de uitkomsten, die weet iedereen zo langzamerhand wel, maar er veranderd uiteindelijk toch niets. De PO blijft een bodemloze put.

brutus68 | 09-03-11 | 11:26

Vermakelijk stukje en ook erg herkenbaar, alleen loopt het volgens mij een beetje spaak op die 6 fte. Waar in de bronnen staat er dat die mensen alle 6 echt fulltime bezig zijn voor KRO reporter?

Harius | 09-03-11 | 11:26

@Biff Eagleburger | 09-03-11 | 11:20

75 euro per uur.. Kan goedkoper :)
(en dan heb ik de schrikkeljaren niet meegeteld)

joo[p | 09-03-11 | 11:26

Maar die 1095116 eu is wel geheel exclusief btw:)
En er zijn 13 ander bedrijven ingeschreven voor deze gunning en die zijn het niet geworden.
Wat hebben die dan wel niet voor prijs bedacht:|

laaf | 09-03-11 | 11:25

Wat valt er op PowNed te bezuinigen? Daar kijkt toch ook niemand naar? De beoogde doelgroep aldaar is typisch de groep geenstijl-lezers. Dus alleen die snappen en dus waarderen het nog, maar alleen omdat hun (geïndoctrineerde) ideeën daar bevestigd worden. Verder vindt iedereen het gewoon stom.

Expert Homo | 09-03-11 | 11:24

Zeg het ze Pritt. En die lui met die roze plofkappen, dat zijn ook klootzakken!!

SODEP | 09-03-11 | 11:24

@rme1 | 09-03-11 | 11:16
Nee, om geld te krijgen moet je familie of vrienden zijn van de PO bazen, een lidmaatschap van de PvdA hebben en met je vingers van de unieke talenten afblijven.
Het zal erop neerkomen dat de toiletjuffrouw en de koffiejuffrouw worden ontslagen...

necrosis | 09-03-11 | 11:24

Bij de The Boston Consulting Group is zeker de champagne open gegaan na het binnenhalen van de opdracht?

maraboe | 09-03-11 | 11:23

Dit land is toe aan een Tahrirplein......

Drecks | 09-03-11 | 11:21

Het baardtrimmen bij Arie Boomsma mag wel wat kosten, hoor.

blinde kip | 09-03-11 | 11:21

Treffend.. hopen dat iemand in Den Haag op de printknop drukt en een poging doet dit lijstje tot beleid te maken.

Sjors W. | 09-03-11 | 11:20

Mooi stukje. Kort en krachtig!

haatbaard | 09-03-11 | 11:20

Powned, maak hier een goede schandaal reportage van! Trek de genoemde personen voor de camera en forceer die Vogelaar momenten.

De Stramme Kabouter | 09-03-11 | 11:20

Voor dat geld kun je 10 jaar lang, elke dag, 4 uur lang naar de hoeren.

Biff Eagleburger | 09-03-11 | 11:20

Voor vragen over het onderzoek en het hieraan besteedde belastinggeld kan je deze mevrouw een mailtje sturen: a.e.groeneveld@minocw.nl

Milton Friedman | 09-03-11 | 11:18

Floortje Dessing/ Llink zijn toch reeds 'exit'?

necrosis | 09-03-11 | 11:17

prima voorbeelden ook! Top stukkie, Pritt. Ik hoop dat dit nog ff flink wordt opgeblazen om de absurditeit ervan aan heel NL te laten zien.. Powned, en al wie volgt - Ik kijk er naar uit!

MalteseKnight | 09-03-11 | 11:17

Ik weet iets waar ze zo € 1.095.116,- op kunnen bezuinigen. Als ik het verklap, krijg ik dan geld?

rme1 | 09-03-11 | 11:16


PowNed ging het toch anders doen?

Willianus Wortelus | 09-03-11 | 11:14

bliep bliep bliep
sluit mij maar op

ZDEV | 09-03-11 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl