
Meisje vraagt of ze hoofddoek mag dragen. El Hema geeft toestemming. Belgische haatpatattekes klagen over hoofddoek. Meisje weigert onthoofddoeking. Contract meisje wordt niet verlengd. Dat is in het kort het
verhaal van de HemaHoofddoek-rel. Heel politiek correct België en Nederland over de zeik. Hema doet schouders ophalen. "
Ach, in België en Frankrijk is het heel normaal dat winkelpersoneel geen hoofddoek draagt. Daar houdt men religie wat meer privé dan in Nederland. Hoofddoekjes vinden we prima, niks op tegen, maar we hebben wel te maken met de cultuur van het land waar we gevestigd zijn. We hebben ons simpelweg aangepast aan de Belgische cultuur. Stukje assimilatie van onze zijde. Als buitenlands bedrijf integreren in de Belgische samenleving, als het ware. Eenwording met het land waar we naar toe zijn geëmigreerd voor economisch gewin. Vinden we wel zo netjes. Zouden we overigens ook doen als we naar een Arabisch land zouden verhuizen, dus ook als we naar een semi-modern westers land als België trekken. Uit respect voor de traditionele cultuur. U begrijpt wel." Broodje onbesneden rookworst, iemand?
Update: Amai.
Belgische Toestanden.
Reaguursels
InloggenAls je zonodig een lampekap op je hoofd moet dragen, ga dan in een lampenwinkel werken. Heb je ruime keuze en elke dag de nieuwste mode op je hoofd.
Het moet eens afgelopen zijn met die provocerende ongein. Lekker aanpassen of anders enkeltje retour afkomst. De eerste stap is die lampekap en als dat wordt getolereerd willen ze geen Hema worsten meer verkopen omdat daar varkensvlees in zit. Als het zo door gaat met die linkse knuffelpraktijken zitten ook wij als rasechte Hollanders op onze knieen met ons sterrertje naar het westen.
Ik ga morgen maar effe wat Hema worstjes scoren.
Hypocrieten zijn t ALLEMAAL!
Loopt hier zo'n Moslimteef rond met een T-shirt waar dr tieten behoorlijk in worden geaccentueerd en een heule strakke spijkerbroek waar dr string bovenuit komt en een bilpartij om te zoenen duidelijk wordt getoond!
Maar die klink heeft dan wel uit geloofsovertuiging een hoofddoek op.....
Dat ze opzouten naar dr eigen fijne cultuur en dan bij voorkeur in dr eigen kutland!
Hoofddoek verbieden is net als Londsdale kleren verbieden. Alleen extristen dragen dit soort spul.... zoals nonnen.(boring)
Via GS op Trouw. Was wel lachen. Zij denken dat Wilders overbodig is geworden. LOL.
De Belgische HEMA heeft volkomen gelijk. Een hoofddoek is in dit geval een personifisering van een extreme religie en hoort dus niet thuis is een openbare winkel. Het (verplicht) dragen van een hoofddoek voor vrouwen is discriminerend en past niet in onze samenleving waar discriminatie verboden is.
Hoe triest kun je zijn om te gaan klagen over iemand haar hoofddoek. Xenofobie anno 2011 kent geen grenzen. Met dank aan 19e eeuws denkers als Wilders en De Winter.
als bedrijf moet je ten alle tijden gerechtigd zijn je eigen beleid te voeren mbt religie en religieuze uiting van uw medewerkers cq werknemers op de werkvloer.
Ze hebben van die heerlijke rookworst. Man, ik ga er morgen nog een halen volgens mij. Hoofddoekjes mevrouw was overigens autochtoon, dit voor alle lutserts die weer schelden op allochtonen.
@E.E. | 08-03-11 | 21:42
Hoeveelheid vlees? U bedoelt zeker vet.. Vette witte brokjes met afentoe en gelukzalig stukje ader en wat vlees.
Man,onze HEMA-worst wordt gemaakt van ongecastreerde varkensbilletjes.Het enige vet wat daar in zit is babyvet.En dat druipt er dan zo lekker uit bij een goed verwarme rookworst.Vergeet wat er op het label staat,minstens een uur (zonder te koken newbs!).
Maar jokes aside eet ik uiteraard liefst een goede biefstuk.
Lang leve de Hema. Morgen maar weer even langs om iets te kopen.
Voor iedereen die het over rookworst heeft: HEMA België verkoopt *geen* rookworst. Ik herhaal, HEMA België verkoopt *geen* rookworst. HEMA België verkoopt helemaal geen etenswaren... HEMA past zich in dat opzicht ook al langer aan België aan... die rookworst is nl. compleet niet te vreten!
In België zijn er ook veel strengere voorwaarden betreffende de minimum hoeveelheid vlees die er in worst moet zitten.
Maar ff serieus, iemand vragen geen openlijke uiting van een politieke ideologie van haat en onderdrukking betichten van 'racisme'. Dit is inmiddels net zo'n uitgehold begrip als 'fascisme'. Gewoon die kopvod af en een lekkere hemaworst in je mik stoppen. Case closed.
"De woordvoerster van de Nederlandse Hema-hoofdzetel windt er geen doekjes om." LOL
-weggejorist-
Of verplicht een hoofddoekje dragen met Hemareclame erop:
"vandaag in de aanbieding ! Lekkere vette halal varkensworst met reuzel!"
Behalve dan dat die dame een uitzendkracht was en dat er dus van het "verlengen van een contract" geen sprake was.
Europa heeft geen enkele zin meer in moslims.
We zijn klaar met de provocerende vijfde colonne.
Dooooeeeeeiiii ! *zwaait*
Als je zwanger raakt als vrouw, wordt je contract ook niet verlengd.
Alleen krijgt de bezwangerde dan meestal een smoesje te horen.
Het hoofddoekjesgezeur is oneindig. Of men er nu wel of niet een wenst te dragen in de vrije tijd, prima... doe je ding. Maar als het in je werk- of schoolomgeving niet is gewenst, dan laat je zo'n ding thuis! Daartegen ageren is doelbewust reltrappen. Dat nu de Belgische regering daarvoor het podium gaat faciliteren is dus weer tenenkrommend.
@mokum4all | 08-03-11 | 20:20 | + 0 -
[X] kassa zonder hoofddoekje
[ ] kassa met hoofddoekje
Je bent ook wel een ontzettende loser als je gaat klagen als een HEMA-meisje een hoofddoek om heeft. Als ik daar bedrijfsleider was, zou ik je recht in je bange bek uitlachen.
Echt HEMA.
Hoofddoeken gewoon ontslaan. Eigen cultuur eerst.
Als je in arabie een hema opent moeten de meiden een burka aan anders worden de mannen en jongens opgewonden en die kunnen daar niks aan doen want dat komt door de natuurlijke voortplantingsdrift. In de moslim landen hebben de meiden nog het alleenrecht van de keuken en moeten ze naar hun baasje (de man) luisteren. Zo'n beetje zoals dat hier 100 jaar geleden ook nog gold. En links wil graag multiculti dus meiden inleveren die vrijheid en terug naar je oude plek: de keuken! Zo niet dan krijg je een flink pak slaag want dat is onder de multiculti vlag toegestaan. Leve de partij van de allochtonen. Leve het alleenrecht van de man!
Baas in eigen bedrijf.
De regering moet zich er niet mee bemoeien. Je merkt vanzelf wel wat de klanten ervan vinden.
Zoals ze zelf ook aangeven: 's lands wijs, 's lands eer.
Als de HEMA in Arabirië een tent opent, dan zullen ze een hoofddoek waarschijnlijk verplichten. Je hebt dan twee keuzes: of je werkt er en doet mee, of je werkt er niet.
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:48
Je mag alles zeggen. Dit is internet en ik ben geen lange teenmoslim.
Eikel trouwens.
@ mezelf 19:4of moest ik klitje zeggen? met die nicks is vandaag de dag het geslacht moeilijk te duiden
@ art 19:40
mag ik art zeggen of ben ik dan TE brutaal? lewis was vroeger iemand die ik ademloos volgde maar gedraagt zich nu toch een beetje vreemd. (ik hou me wel weer ff koest, dan waait het wel over(ik probeer scherp te blijven)). dank voor uw waardering, ook wanneer ik in de nabije toekomst uw mening soms niet zal delen, ik heb u altijd met plezier gelezen (en nu heb ik uw eikel wel weer genoeg gelikt).
De christendemocratische Milquet wijst erop dat rechters al herhaaldelijk hebben gesteld dat een vraag om te discrimineren van klanten van een onderneming of van derden op geen enkele manier discriminatie kan rechtvaardigen.
... geldt dat ook voor op democratische wijze gekozen Franstalige burgemeesters die van de CD&V Nederlands moeten kunnen spreken in gemeenten met Vlaamse taalfaciliteiten of anders mogen opzouten?
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:30
De week is net begonnen. Misschien krijg je nog een ROFLOL.
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:37
Lees nog eens ben nuchter | 08-03-11 | 18:43 en let dan op het woord xenofoob, islamlikker.
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 19:24
Ik constateer dat we enorme groepen mensen hebben binnengehaald die, uitzonderingen daargelaten, hier met hun sociaal-culturele structuren TOTAAL NIET passen.
Nu kennen we parallelle, nee, asymmetrische kleinere samenlevingen onder de grotere Nederlandse paraplu, waar volledig ongewenste geïmporteerde achterlijkheid en achtergesteldheid welig tiert. Dit is jarenlang genegeert, ontkent en gebagatelliseert en dat is een grove schande, maar feitelijk maakt het weinig uit. Het was gedoemd te falen.
De fout ligt bij het gegeven dat we die mensen hier überhaupt ooit hebben binnengehaald. Het past niet en zal niet zo maar gaan passen. Wat we krijgen, als we mazzel hebben, is een samenleving 'waar we het dan maar mee moeten doen'. Als we mazzel hebben.
Cru om te moeten constateren, maar het was beter geweest als onze beschavingen (als je daar bij de islamitische wereld al over kunt spreken) zich nooit in die mate hadden vermengd als dat de immigratie van moslims richting ons heeft bewerkstelligd. Ik ben er heilig van overtuigd - iets dat gevaarlijk is voor een agnost - dat we het hier dan een stuk beter zouden hebben. Natuurlijk, tokkies uit Schagen zouden we houden, maar dat redden we wel.
Wel enorme klote voor al die moslima's daar, maar that's life. Je zegt het terecht: er gaan sowieso toch eeuwen overheen voordat het daar iets (voor hen) wordt. Als het al iets wordt.
@Einde van de Domheid | 08-03-11
Voor alle duidelijkheid: niet de Hema maar dat nare kind draait. Toen ze werd aangenomen droeg ze geen hoofddoek. Wie draait er nou!? Hema moet gewoon kledingvoorschriften hanteren net als de KLM.
Een Arabisch luchtvaartmaatschappij neemt ook geen vrouwen aan die géén hoofddoek willen dragen. Maar dat komt omdat de Arabische passagiers een stewardess met hoofddoek willen zien en gaan klagen wanneer er een stewardess zonder hoofddoek rondloopt. Hier draagt de grote meerderheid geen hoofddoek en daar moet je je gewoon aan aanpassen. Als je als Europese vrouw naar Iran gaat of Oman etc etc. MOET je ook een hoofddoek om. En dat doen wij Nederlanders in den vreemde dan ook braaf. Wij passen ons immers aan en dat is niet meer dan vanzelfsprekend! Hier zouden we de hoofddoek gewoon moeten verbieden. Wij willen geen religie in het straatbeeld. Is er nooit geweest, moet er ook nooit komen. Ik wil gewoon niet dat je mij jouw religie opdringt. Ik dring een ander ook niets op. Dus dan moet je mij ook niets opdringen. Gelijke monniken gelijke kappen.
@ lewis lewinsky 19:27
je zet jezelf helaas met dit geraaskal gigantisch voor schut. er waren tijden dat ik uw bijdragen met plezier las. dit gescheldt zonder onderwerp, motief, of bespreekbaar topic leidt tot UW diskwalificatie en niet het mijne...... tot daar waar de duisternis is en het tandengeknars (dit voor de bijbelvasten (zijn die hier eigenlijk?)).
Terecht. Niet aanpassen staat gelijk aan vertrekken. Geeft ook aan hoe ver wij heen zijn in Nederland. Als koplakens weigeren mannen te bedienen, zouden 'we' dat ook nog accepteren. Chapeau pour l'Hema Belgique.
Een *kuch* fervent en hartstochtelijk (?) atheïst heeft het niet nodig om hoofddoekhaters uit te schelden voor xenofoob. Dat snapt een kind.
*denkbeeldig pluisje van beeldscherm verwijdert*
Van Agt en El Hema hoofddoeken, behoorlijke gelijkenissen, blijft verbazingwekkend dat de plussen en minnen toch een beetje in balans blijven, hoe meer je ze hoort of ziet, hoe groter de afkeer en hoe kleiner de lust om te kijken.
@ art vandelay ultor 19:24
een LOL van u vind toch wel een bekroning van mijn activiteiten deze week,
dank u
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:23
Arrogante kwal. Hoogdravende zelfgenoegzame half hersendode kwijlebabbel. Islamlikker.
Je roept zelf uit luide borst xenofoob, en weigert daarover rekenschap af te leggen.
Het is geen wonder dat je vrouw net doet alsof ze nog van je houdt, en je erbarmelijke gepruts in bed beloont met een nep-orgasme terwijl ze aan een ander denkt.
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 19:15
LOL@ 'zand van herkomst'! Geniaal!
Ik vraag me af of die cirkels van eerwraak en familiegeweldpleging te doorbreken zijn. En of veel van die vrouwen een definitieve breuk met hun familie en sociale netwerk over hebben voor hun persoonlijke emancipatie. Het zijn zulke ingewikkelde (en ook eeuwenoude) sociale structuren. Dat gaat minstens eeuwen duren voordat hier werkelijk en van binnenuit verandering in komt. Eerst hebben we nog te dealen met allerlei krachten, lijkt het.
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:23
LOL!
Priceless.
@ lewis lewinsky 19:09
kennelijk ben je een beetje dyslectisch en mocht je van mevrouw lewinsky afgelopen nacht niet op de stoppeldot (dat krijfg je als vrouwen scheren en het niet dagelijks onderhouden) kruipen, anders kan ik je laatste comment niet begrijpen. zoals eerder door mij opgemerkt ben ik een hartstochtelijk en fervent atheist. dat ik begrip toon voor mensen die een dom geloof aanhangen (zoals de islam) wil nog niet zeggen dat ik een aanhanger of gelovige ben. dyslextische aadeehaadeejertjes als jij die een tekst niet goed lezen maar wel direct comments spuien vanuit hun achtergrond van inteelt, dyslexie en geestelijk onvermogen lopen dan menigmaal in de val van de "goed geformuleerde mening die niet voor elke vmbo-er te bevatten is". ik wens je veel plezier met het ontcijferen van deze tekst en hoor je commentaar-geraaskal wel na het eten.
Hier heb je bij sommige AH's ook al geen keus meer uit een kassa zonder kopvod; wordt er ook nog rekening gehouden met mensen die niks van reli-fanatici moeten hebben?
LOL :gastarbeiders leren Nederlands:Polygoon:
www.youtube.com/watch?v=vLH8CNhsjcE&am...
@Einde van de Domheid | 08-03-11
We moeten geen hoofddoekjes willen. Die Belgen hebben het heel wat beter bekeken dan wij! Lesje voor de toekomst. Neutrale plekken zijn neutraal. Een zaak mag zich profileren zoals hij/zij dat wil. Bij Hooters nemen ze ook geen mannen aan of vrouwen met kleine borsten. Dat past gewoon niet in het concept. De turk bij mij op de hoek zal ook nooit een blonde vrouw in zijn winkel zetten. En in een snackbar wil je niet dat een man met een vieze baard je friet bakt. En ik wil ook niet op staat geconfronteerd worden met jouw seksleven of je religie. Dat doe je allemaal maar lekker thuis! Als de nieuwe mode wordt om met een vieze sok op je hoofd te lopen hoeft de supermarkt daar toch ook niet in mee te gaan. ALs jij per sé wel met een vieze sok op je hoofd wil lopen dan mag je niet verwachten dat je bij de supermarkt achter de kassa wordt aangenomen. Het is allemaal zo simpel! Mensen met groene haren en piercings worden ook geen stewardess etc. etc. Bij de KLM staat gewoon voorgeschreven hoe hoog je hakken maximaal mogen zijn, hoe lang je oorbellen etc. Als je weigert op je als steward(ess) je stiletto's uit te trekken dan nemen ze je gewoon niet aan. Simpel zat.
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 19:17
Fijn dat je duidelijk maakt dat ik anders ben andere despoten!
veuve-clicquot | 08-03-11 | 19:16
Dus is er geen probleem. Maar je kunt het probleem natuurlijk ook zelf creëren. En dan anderen verwijten dat ze xenofooob zijn ofzo.
@Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 19:09
Dat wil hij vast niet.
Nooit keuzevrijheid geven, Lewis, maar gewoon gebieden. Zo houden ze in the middle east ook de touwtjes in handen en de hoofddoek en sharia's (een variant op de burka) om.
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:13
Het is voornamelijk een stuk uit de Trouw van vandaag.
Had je kunnen weten als je de moeite nam om te lezen.
Respect voor de moslima hier bij de Delhaize. Tijdens het werk draagt ze geen hoofddoek en zodra ze naar huis gaat doet ze deze om.
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 19:10
Ik deel die hypothese volledig. Ik denk ook dat dat vaker speelt dan dat moslima's bewust de hoofddoek dragen om relgieus-politieke dominantie uit te willen stralen - laat staan dat ze überhaupt beseffen dat zulks speelt binnen de islam (in de hoofden van gestoorde imams en andere fanatici).
Hoe we die spiraal kunnen doorbreken? Erg lastig.
Harder optreden tegen geweldpleging binnen de familiesfeer is één ding. Hogere straffen voor eergeweld een ander.
Persoonlijk heb ik er ook weinig moeite mee om de mannelijke idioten een enkeltje zand van herkomst te geven en de vrouwen, die bijna altijd aanzienlijk beter presteren binnen onze maatschappij, te behouden. Maar dat gaat lastig worden, ghehe.
@smdyasc | 08-03-11 | 19:12
Niks geruststellend. Maar ik wist al dat België totaal geïslamiseerd is. Helaas.
@ art vandellay ultor 18:54
grappig dat je mij aanraadt om mij naar een comment te verwijzen "van iemand die er echt verstand van heeft 17:08" en dan terecht te komen bij een eerder plempsel van jouzelf. oftewel je verwijst naar jezelf als een gelouterde expert. cut the bullshit, het links gepamper is net zo dom/overdreven/achterlijk/ vol godwins als het rechts gezeik. get real and deal with it, stop met zeiken, kost alleen maar c02. welterusten.
@Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 18:48
Voor jou ongetwijfeld geruststellend, voor de rest, ehh, voor anderen, juist beangstigend dat Job zijn gelijken in Belgenland ook heeft.
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 18:59
Nou ja, je wéét het niet, hè, van die Amazones.
Ik blijf bij mijn hypothese van enkele weken geleden dat er ook moslima's zijn die zich genoodzaakt voelen een hoofddoek te dragen, omdat hen anders nare consequenties, al dan niet toegebracht door familieleden, te wachten staan.
Vrije wil? Niet als je veiligheid in het gedrang komt. En ik geef ze groot gelijk. (al heb ik geen flauw idee waar de cirkel van deze neerwaartse spiraal doorbroken kan worden...)
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:00
Nou niet dom lullen, jij met je vette bierpens.
Jij noemt mensen die nou niet direct heel erg enthousiast zijn over de islam, hele redelijke mensen die niet dol zijn op hoofddoeken, die mensen dus noem jij zonder enig voorbehoud, ik citeer, domme xenofobe lutsers. Einde citaat.
Het gebruik van het woord xenofoob betekent dat jij vóór hoofddoekjes bent en vóór de islamisering.
En dus ook tegen alcohol. Enfin, je nick deed al zoiets vermoeden. Eikel.
Kortom. Ga eens even heel vlug deaudt als je wil.
@ben nuchter | 08-03-11 | 19:00
'De hartstocht die wij terecht - aan de dag leggen om praktizerende homoseksuelen toegang te geven tot het reformatorische onderwijs en SGP-vrouwen tot de Kamer, moeten wij ook ten toon spreiden om Islamitische homos en vrouwen hun vrije keuzes te kunnen laten maken.
Dat betekent de inzet van politieke middelen en het aangaan van maatschappelijke allianties. Dat betekent steun aan de Belgische schooldirecteur die een hoofddoekjesverbod afkondigt voor minderjarige scholieren omdat zij merkt dat de dominantie ervan leidt tot onvrijheid en tot vertrek van andersdenkenden.'
Vooral het laatste. Een van de weinige keren dat Femke Halsema echt iets zinnigs zei.
Hehehe.. haar hoofddoek af te doen had daar natuurlijk moeten staan ipv om te doen. Maar da's ook best een aardige want als een bedrijf denkt dat een hoofddoek meer klandizie trekt, zou er dan dezelfde storm van protest ontstaan in Vlaanderen en zou jij dan ook zo boos reageren?
och jee , de anti-hoofddoek brigade van de grote blonde leider is weer behoorlijk actief op dit moment, ik schrijf de meeste zeikcomments maar toe aan het feit dat ingrid om kwart voor zeven de gehaktballen nog niet klaar heeft en henk van honger staat te steigeren. beste art, lewis e.v.a., de islam interesseert mij geen ruk, netzomin als het gristendom. tuurlijk zijn er een hoop vlekjes weg te werken in de onderlinge betrekkingen; de pvds was te soft en de pvv is belachelijk extreem. NL kennende komen we wel ergens in een soort midden samen en over 20 jaar lachen we er om.
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 18:53
We zitten met de gebakken peren *omdat* de islam is bedacht (mooie nuance trouwens, dat 'bedacht'), niet omdat de islam *te laat* is bedacht.
Allicht ben ik het met je eens dat genderdiscriminatie nog niet zo heel lang geleden iets van alle culturen was. Daarom is seksegelijkwaardigheid (die nog niet eens compleet is) ook zo'n grote verworvenheid van ons vrije Westen. Iets dat wordt bedreigd, o.a., door de politiek-ideologische lading die van de islamitische haatdoe... euh hoofddoek uitgaat.
Vergeet ik historisch gezien natuurlijk de Amazones, die moest je als man niet proberen te onderdrukken. Al hebben die dan weer nooit bestaan. Achja. Dat delen ze dan met Allah.
LOL filmpje Koefnoen: Polygoonjournaal Juliana verwelkomt eerste gastarbeider....
www.youtube.com/watch?v=-9DSxIgb5Wg&am...
ben nuchter | 08-03-11 | 18:54
Volkomen achterlijk, je zegt het net zelf. Leg dan nu eens uit waarom een bedrijf, dat in eerste instantie geen enkel bezwaar maakte, maar nadat er een teruggang in de klandizie dreigt besluit om de werkneemster te vragen haar 'achterlijke' hoofddoek om te doen, niet in zijn gelijk zou staan.
@ sjaakdelinkselul 18:46
mijn oma droeg een hoofddoek als ze naar de kerk ging of omdat het koud was. in het orthodoxe jodendom scheren vrouwen hun hoofd kaal en dragen een pruik, om dezelfde reden waarom gelovige moslima's een hoofddoek dragen: niemand mag hun echte haar zien want daar zou een ander wel eens geil van kunnen worden. volkomen retard en achterlijk natuurlijk. in het dagelijks leven vallen pruiken minder op dan hoofddoekjes, ze beogen echter hetzelfde doel, daar hoor je blonde greet eigenlijk nooit over. persoonlijk ben ik hartstochtelijk atheist en heb zeer vriendelijke aangepaste marokkaanse buren. heb zelfs een djellabah kado gehad. draag hem weinig, ziet er niet uit met mijn dikke pens.
@ben nuchter | 08-03-11 | 18:43
Lees wat mensen met verstand van zaken (kennis en ervaring uit eerste hand) over die hoofddoek van je zeggen (Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:08 bijvoorbeeld).
Is een stuk minder onschuldig dan je in eerste instantie zou verwachten.
Atatürk had er niet voor niets zo'n enorme hekel aan.
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 18:43
Ja, dat ben ik met je eens.
Hoewel het ook zou kunnen dat het millennia heeft geduurd voordat er Cleopatra's aan de macht kwamen. In onze westerse, Christelijke wereld heeft het ook tijd nodig gehad (en nog steeds menen velen dat vrouwen toch nét even ietsjes minder relevant zijn en dus minder te zeggen hebben dan de man) om er neutraler tegenaan te kijken. De Islam is te laat bedacht, nu zitten wij met de gebakken peren.
@ben nuchter | 08-03-11 | 18:43
Wat vind jij dan zo goed aan de islam?
Is het het vijf keer per dag bidden, de ramadan of gewoon de algehele sfeer?
Update: het is een regeringskwestie geworden.
*De Belgische regering eist een onderzoek naar de hoofddoekjesaffaire in de Hemavestiging in het Vlaamse Genk, waar het contract van een moslima niet werd verlengd omdat zij zo'n doekje droeg. Vicepremier en minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet heeft het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding gevraagd om de zaak aan een grondig juridisch onderzoek te onderwerpen*.
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
*grijnst om Minister van Gelijke Kansen*
ben nuchter | 08-03-11 | 18:43
Je oma droeg een hoofddoek omdat ze daarmee wilde aangeven dat ze geslachtsrijp was en geen katholieke of joodse man wilde trouwen?
Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 18:33
Nee een of ander fascistisch, kapitalistisch, eurocentrisch militair-industrieel complex zit de eenwording van alle onderdrukte minderheden in de weg.
dat vond ik fantastisch toen ik 30 jaar geleden voor het eerst in engeland kwam, bij de supermarkt had de cassiere 3 kleuren haar en een neusring, bij de slager werd je geholpen door een knul met hanekam en tatoeages in zijn gezicht, dat kon en kan die engelsen niet rotten. hier wordt anno 2011 gezeken over een hoofddoekje, mijn oma droeg die altijd en mijn moeder als het regende. ga jezelf pijpen als je diep genoeg bukken kan en focus je aandacht eens op echt belangrijke zaken domme xenofobe lutsers. (sorry, moest er ff uit, had al een kutdag en dan dit dom pvv-gezeik, het moest er ff uit).
@sjaakdeslinksesul | 08-03-11 | 18:36
Maar als ze eenmaal zijn geannexeerd als huwelijkspartner, is de waarde alsnog gekelderd.
Niets, maar dan ook (haast) niets mag zonder toestemming van de mannen. Zoons mogen zelfs hun moeders fysiek straffen.
Angst regeert onder die vrouwen, en de mannen hebben baat bij de situatie bij het oude vertrouwde te houden. Ik heb weinig hoop voor de ontwikkeling richting vrijheid voor de onderdrukten.
Eng idee ook dat er zoveel onrust is daar, en dat het ook mogelijk is dat er nog grotere idioten dan de huidige aan de macht komen. Niet bepaald HEMA, dit.
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 18:36
Van prostitutie naar Carnaval. Sehr schön.
Maar die woestijnvolkeren kenden wel bijvoorbeeld een Cleopatra (meerdere zelfs). Dat moet ik in de islamitische wereld nog zien.
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 18:28
Dat zal best, maar toen de woestijnvolkeren nog van graasplek naar graasplek trokken en heel die Mo nog niet in beeld was, werden de vrouwen al onderdrukt. Ook al t.t.v. de Oude Grieken.
Ik geloof dat dit bij een ander topic hoort... daar waar één of andere kinky slettebak (LOL) haar geld verdient.
Vrouwen zijn goed in met name 1 specifiek vakgebied. Laat die HEMA lekker voor wat het is. 8 maart! Leve de prostitutie! Alaaf.
De Gooise Matras | 08-03-11 | 18:25
Het een staat niet los van het ander.
Vrouwen hebben geen enkele economische waarde in die landen tenzij als huwelijkspartner, waardoor je connecties kunt aangaan met rijkere, machtiger families. Maagdelijkheid is dus veel waard en dat dient op alle manieren beschermd te worden.
Dat verandert pas als vrouwen via onderwijs en arbeidsmarkt een betere positie voor zichzelf verschaffen.
@sjaakdeslinksesul | 08-03-11 | 18:24
Want mannen met hoofddoeken worden niet ontslagen?
Merkwaardig dat de grootste schreeuwers voor vrijheid, altijd de eerste zijn om dingen te verbieden.
@Egdah | 08-03-11 | 18:25
Hoe kom je erbij dat het geen mohammedaanse is?
Voor steunbetuigingen :
www.facebook.com/hema#!/hema
@sjaakdeslinksesul | 08-03-11 | 18:24
Idioten zijn het. Linkse blindheid voor de gevaren van het exotische.
Zelf je bh's vrolijk verbranden en baas over eigen buik willen spelen (en terecht, mind you), maar deze vrijheden en rechten niet willen gunnen als je islamitische seksegenoten.
Walgelijk.
Baas over eigen haar!
Elk bedrijf mag kledingvoorschriften hanteren. En atheisten moeten zich daar altijd, zonder voorbehoud, aan houden. Om hier van af te komen: kan er niet een soort nepgeloof worden bedacht waardoor alle kleding in alle beroepen is toegestaan? Dan krijgen we rechters in KKK-puntmutsen, advocaten met "fuck this court" T-shirts en conducteurs met de uitspraak "zwartrijders zijn nooit blank" op hun pet. Is dat een idee?
@De Gooise Matras | 08-03-11 | 18:25
Maar de cultuur vindt een groot deel van zijn fundament in de religie.Onmiskenbaar. Zeker wanneer de religie er al 14 eeuwen dominant is.
Hier hebben we ook een probleem met mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitstreken. Kudtcalvinisme.
@Boomschade | 08-03-11 | 18:19
en wat als je zelfstandige bent? ... denk niet dat veel klanten dit waarderen.
linksgeluid | 08-03-11 | 17:56
Alle ambtenaren in een MAO jasje en een zak over het hoofd.
Het gaat hier niet om een moslima terwijl die indruk wel behoorlijk wordt gewekt. In dit geval heeft het niets met religie te maken. Volgende keer de bron beter raadplegen. Slecht artikel.
-edit Wellus -
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 18:22
Oh Art, ik ben nu toch iets ergs aan het lezen... Vrouwenonderdrukking in het Midden-Oosten. Het zit 'm in die godganse cultuur, ongeacht welke religie die kerels aanhangen.
Voor de dames aldaar zit geld verdienen bij de HEMA er sowieso niet in.
Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 18:22
Ja man, even de tekst zoeken: 'Het is een kaakslag dat net op de honderdste verjaardag van de Internationale Vrouwendag blijkt dat het dragen van een hoofddoek tot ontslag kan leiden', zegt het VOK (vlaamse feministen) nog.
mannetje! | 08-03-11 | 17:57
de religie binnenshuis houden,gaat helaas niet,deze wordt je opgedrongen.
Weet jezelf hoeveel halal voedsel jij eet iedere dag.
Je weet het alleen niet,omdat het niet op de verpakking vermeldt staat,
@sjaakdeslinksesul | 08-03-11 | 18:15
Feministes die geen problemen hebben met de islamitische hoofddoek.
Iets gestoorders kan ik zo even niet bedenken.
@zeg maar jansen | 08-03-11 | 18:07
Het woord Hollands in de naam zegt mij anders genoeg.
Zou dit wel mogen achter de kassa ?
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...
@postbus51 | 08-03-11 | 18:16
Nee.
-edit wil je hem terug? -
@sjaakdeslinksesul | 08-03-11 | 18:15
hear hear
vind het best hoor maar dan alleen een hoofddoekje en niks anders en dan lekker tegen zon behaarde toughus aankijken gadverDAMME!!!
Het punt lijkt me heel simpel: Hema is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Als iets je klanten kost, dan moet je het niet toestaan. Als al die feministes, linkse politici en moslims die vinden dat werkneemsters van de Hema wel een hoofddoek mogen dragen ter compensatie een deel van hun inkomen overmaken aan de Hema, dan valt er volgens mij best over te praten.
Ga toch lekker in een chipfabriek werken meid.
ic.tweakimg.net/ext/i/1101667494.jpg
Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 18:06 Voor een 'Hollandse Eenheids Maatschappij' valt dat nog niet mee.
Ik ben blij dat de Hema zich bekeerd heeft tot het legioen der xenofoben, racisten en fascisten.
robert-05-06-65 | 08-03-11 | 18:03 Rookworstenmeisjes moeten verplicht een hoofddoek op. Vanwege de hygiëne.
Als een deel van het personeel het verplicht is dan moet een ander deel van het personeel het mogen.
Simpel hè?
Gatver. Het beeld van een onbesneden rookworst blijft in mijn hoofd plakken.
Wanneer komt er een vega-HEMA?
Denk dat het goed is te bedenken dat dat meisje niet ontslagen is.
Ze werkte er via een uitzendburo en haar contract is niet verlengd.
Dat maakt nogal een verschil lijkt mij...
@zeg maar jansen | 08-03-11 | 18:02
LOL!
@Bascii | 08-03-11 | 18:02
met varkensvlees, dat dan weer wel.
Ik geef de hema in belgie groot gelijk, iets wat we in nederland ook eens meer zouden moeten doen, geloven is een prive aangelegenheid, dat doe je thuis, een hoofddoek is voor veel christenen een provocative geloofs uiting. ik word er soms niet goed van als ik in Ede de bergen(flats) van klein marokko bezoek, alleen maar hoofddoeken en mannen in jurken.
terwijl een katholieke busschauffeur geen kruisje mocht dragen om zijn nek tijdens het werk, na bezoek bij de rechter, mogen moslims in dit land alles.
Restecp. Ik ga zo gelijk ff een halve rookworst scoren.
Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 17:59 Pintjes bier. Dat zijn wat wij bokalen noemen.
Soms verkleinen ze dat het niet leuk is, sta je daar met een klabanus van hier tot Tokio bij een Antwerpse deerne in de slaapkamer en dan heeft zij het over "Uw pieleke".
@Ethan Twat | 08-03-11 | 18:00
Het is maar een baantje, aansteller.
zeg maar jansen | 08-03-11 | 17:57
Lol dat ga ik ook eens proberen. Ik gebruik nu de iPet.
Het is maar een doekje, stel je niet aan, ... niets anders om je druk over te maken??
@veuve-clicquot | 08-03-11 | 17:53
Thanx. Dat wist ik dan weer niet, dat de Vlamingekes dat doen.
funkyd | 08-03-11 | 17:57 Je had ook niet in dat PVV T-shirt moeten gaan.
Laatst voor 7000 euri mijn tuin laten verbouwen. Tijdens de leveranciersselectie kwam ik bij een bedrijf waar een Fatima zat en ene mohammed de eigenaar/verkoper was. De minachting voor je straalt uit die ogen. Nou die hebben de deal niet gekregen, dat mag duidelijk zijn.
Detlev Tarnowitz | 08-03-11 | 17:55 Dan is het aloude post-elastiek daar de 'cabrio-versie' van?
Helemaal gelijk. Hou je religie bullshit lekker binnenshuis, ik hoef er niks mee te maken te hebben.
veuve-clicquot | 08-03-11 | 17:54 | + 0 -
En daar heeft ze toestemming voor gekregen.
Hup naar de rechter meissie!
Persoonlijk vind ik dat die meisjes uit den vreemde sowieso een hoofddoek moeten dragen, uit hygiënische oogpunten.
kan ze die hoofddoek niet tussen de benen gaan dragen. zijn we meteen verlost van die kamelentenen.
@ZDEV | 08-03-11 | 17:43
Hehe, eindelijk iemand die kan nadenken.
Alhoewel het nog een argument te noemen is, vind het ook bij de overheid raar als alleen hoofddoekjes verboden worden. Ikzelf moet niets hebben van mensen met een pak en een gooische r. Bij zo'n bekakte ambtenaar voel ik me als linkse armoedzaaier benadeeld, veel meer als bij moslim-ambtenaren. Wordt dat dan wel toegestaan?
Als je het argument gebruikt dat we gelijk moeten zijn/overkomen(.. waar hebben we dat ook alweer eerder gehoord?) moet je dat doortrekken naar andere facetten waarop mensen partijdig kunnen zijn.
Dus: een lang, kleurloos pak waarop geen gezicht te zien is.
MAW: Anti-hoofddoek=Pro-burqa
Gisteren zag ik een vrouw die een telefoon met haar hoofddoek tegen haar oor gedrukt hield. Is wel handig, als je een iVod hebt, heb je geen headset meer nodig.
Einde van de Domheid | 08-03-11 | 17:48 Exact, toen die tentoonstelling liep hoorde je Hema niet klagen.
Ze eten daar van twee walletjes.
@Einde van de Domheid | 08-03-11 | 17:53
Ze is zonder hoofddoek begonnen en pas later gaan dragen.
Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:08
Mooi stuk. Bedankt!
Zucht, wat een gezeik hier weer in .BE over een discussie die niet eens een discussie zou moeten zijn.
De dame in kwestie is helemaal niet ontslagen en al zeker niet omdat ze een hoofddoek droeg.
Wel is haar tijdelijk arbeidscontract gewoonweg niet verlengd
Met de handeling van Hema is m.i dus niets mis, alleen schijnt de Belgische media niet het verschil te kunnen / willen (?) begrijpen tussen een einde van een contract en een verbreking...
@maraboe | 08-03-11 | 17:23
Nee, dat klopt niet.
Mo's kleuterbruidje Aïsha zou in haar latere leven volgens bepaalde hadith hebben aangegeven dat alleen de handen en het gezicht onbedekt mogen blijven.
Respect man! R E S P E C T !
Ik ben VOOR de OntHoofdDoekking !!!
"sleutelend aan de guilloitine doet"
@Lewis Lewinsky | 08-03-11 | 17:48
In Belgie daarentegen weer niet ... daar worden bijna alle woordjes verkleind.
doenormaal! | 08-03-11 | 17:48 | + 0 -
Het kind moet gewoon naar de rechter stappen. Als het bedrijf toestemming geeft en daarna gaat draaien weet niemand meer waar ie aan toe is. Effectief ben je dan als werknemer vogelvrij en dat moeten we met elkaar niet willen.
@Dikr | 08-03-11 | 17:47
godwin award van vandaag ...
Maar zonder dollen wordt het thuis op de bank zitten wel weer in de hand gespeeld als moslims niet geschikt worden geacht voor specifiek werk.En zo is de circel weer rond.Kunnen wij weer klagen,kunnen zij weer klagen.Iedereen happy.
Jezelf afkeuren voor werk en dan gaan klagen heeft natuurlijk ook weer een hoge fun-factor,dus zo weten we toch nooit waar wij aan toe zijn met die mensen.
@Carpe@diem | 08-03-11 | 17:41
Gelukkig ben jij minstens 2 keer zo slim dan ik ben. Dus leg uit. En niet te moeilijk graag, anders begrijp ik het niet.
Baas in eigen buik en op eigen hoofd.
Helemaal voor.Zelf weten.
Hoofddoek !
Enige juiste reactie. Zouden alle allochtonen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dit is inderdaad de cultuur die al eeuwen diep in de genen van Nederlanders verankerd zit: AANPASSEN AAN HET LAND WAAR JE JE VESTIGT. Dit was een niet mis te verstane boodschap voor alle mensen die dit nog niet eerder begrepen. Nogmaals voor alle duidelijkheid: doen wij namelijk ook. Is niet meer dan normaal. En wat wij normaal vinden is normaal hier want dat is zoals het al eeuwen gewoon is. En dat gaan we niet veranderen. Al helemaal niet wanneer dat betekent dat we erop achteruit gaan in onze vrijheid, cultuur, emancipatie, welvaart en ontwikkeling. En dat betekent ook dat we ons niet de wet voor laten schrijven door een paar haatbaarden uit het Midden Oosten of Noord Afrika die deze opdracht opleggen aan hun Moslimvolgers in Nederland en de rest van Europa.
El Hema.
Leuk toch?
Een bedrijf in verwarring omdat er voor en tegenstanders zijn?
Omdat een verandering in de gemaakte afspraken komt?
Omdat de verhoudingen lastiger zijn (uitzendburo?)
Stuur dat kind lekker naar huis en geef haar een uitkering!
www.mediamatic.net/page/18362/en
@Johnny Quid | 08-03-11 | 17:02 | Link | 62 reacties
+1 voor het consequent spreken over hoofddoeken en het niet gebruiken van het verkleinwoord.
Het verkleinwoord gebruiken is een vorm van bagatelliseren.
Trouwens een mooie combinatie is een strakke spijkerbroek , uggs , string , tatoo en dan een hoofddoek zo ben je op en top moslima .
-weggejorist-
Hema heeft hoofddoeken tegen het dragen van niets.
e dame werkt niet voor de HEMA maar voor Randstad. De Hema heeft, uit RESPECT voor de klanten die liever niet het symbool van RESPECTLOOSHEID zien het contract met Randstad voor deze dame niet verlengd. De klant is koning en liever een uitzendkracht minder als tientallen klanten. Oude chinese Wijsheid.
België heeft ballen, hulde daarvoor.
eerstneukendanpraten | 08-03-11 | 17:15
Ik vind het een beetje een non issue. Heel veel GS-lezers zijn liberaal. Oftewel lekker jezelf zijn, en zo weinig mogelijk regels.
Als je een stropdas om wil: wat jij wil. Als je een hanenkam wil: moet je zelf weten. Maar een hoofddoekje is ineens verboten.
Misschien is het hoofddoekje een symbool van religieuze onderdrukking en als een kipje zo dom is om zich daar aan te onderwerpen dan moet ze dat vooral zelf weten. Ook dat is liberaal. Dat hoeft je nog niet je baan te kosten.
Ik vind het ook niks zo'n hoofddoek. Lelijk. Maar dikke vrouwen vind ik ook lelijk. En kakkers met Gaastra jassen aan daar erger ik me ook aan. En zwarte kousen types die zijn helemaal eng. Welk onderscheid moet je maken dan?
Het enige wat je er nog van kan zeggen is dat een publieke functie niet mengt met religieuze uitingen. Dus werk je bij de overheid, dan onthoud je je maar van hoofddoekjes, kruisjes of wat dan ook.
Maar in een fucking HEMA, who cares. Je kan hooguit verwachten dat iemand met een publieksfunctie er representatief genoeg uitziet. Als in België een hoofddoekje klanten afschrikt, dan hebben ze een punt. Maar dat geldt dan ook voor piercings, crocks en Uggs. Vooral Uggs.
@Bijthond | 08-03-11 | 17:37
Jah,dat is wel zo,maar je wilt echt niet weten wat zo'n muzelman in de fabriek met die rookworst doet wanneer de leidinggevende even niet kijkt.. Volgende keer dat je bruine vlekjes op je worst ziet zou ik het aan de hond voeren.
Bijthond | 08-03-11 | 17:37
Ben je echt zo simpel?
Wat moet dat heerlijk zijn.
Pet af! Hoofddoek af!, les volgen.
@veuve-clicquot | 08-03-11 | 17:36
Laten die hun meiden bij de Hema werken? Feit is dat westerlingen die zich tot de Islam vaak radicalere opvattingen hebben dan niet-westerse Moslims. Bv het gedram over hoofddoekjes en aanverwanten.
Er is toch iets goed mis gegaan... Zo heeft god het niet bedoeld. Apen gaan elkaar toch ook niet vertellen wat ze aan moeten trekken?
Doe nu maar zo'n broodje onbesneden rookworst, wel met extra zuur en mosterd, lekker!
@Nifelheim | 08-03-11 | 17:33
Daar waar de meeste paspoort-collega's vloeiend Nederlands spreken, met een Vlaams-accent !
@de grote Anti | 08-03-11 | 17:32
Njah, ik weet niet of je wel eens in de keuken van een restaurant hebt gekeken, maar daar worden de meeste dingen ook niet met handschoentjes aangepakt hoor. En wat denk je in de krokettenfabriek? Ik lig daar niet zo wakker van. Er zijn wel grenzen, zodra de rookworstenman de rookworst even met zijn eigen rookworst in de het zakje doet, gaat het me toch wel te ver.
Carpe@diem | 08-03-11 | 17:32
Want? Als iemand met een hoofddoekje mijn rookworst inpakt eet ik over 15 jaar geen hoofddoekje meer? Jij denkt dat je islam de rookworsten gaat afschaffen omdat ze niet halal zijn?
@Eurotokkie | 08-03-11 | 17:25
Hij was ook tegen wijn. Dat pleit ook in zijn voordeel.
#bier
@brutus68 | 08-03-11 | 17:27
loverboy ?
@quasiintellect | 08-03-11 | 17:26
rokjes dag is midden april ... nog een maand wachten :-(
De Hema heeft dus aan de ene klant geen probleem met hoofddoekjes, maar aan de andere klant wel? Veel te genuanceerd voor mij.
Een hoofddoek op je kop is zogenaamd een vrije keuze.. maar tegelijkertijd verkracht ieder westers wijf die hier in het westen een doek op haar 'islamitische' kop doet, de (helaas slechts potentiële) rechten van de vrouwen in Islamitische landen die dagelijks lijden onder dit soort wijven en fenomenen en de 'zedenpolitie'.
Misschien dat ik eens in Bels ga wonen.
Bijthond
Zeg maar dag tegen je lekkere rookworst over 10 misschien 15 jaar.
Denk daar maar eens over na.
@Bijthond | 08-03-11 | 17:17
Nou,ik weet dat zo net nog niet hoor.Een kennis vertelde eens dat een paar kansenjongeren bij hem in de vleeswarenfabriek het niet erg nauw namen met de hygiene wanneer het varkensvlees betrof.. Uiteraard werden ze ontslagen,maar dat werd dus toevallig opgemerkt.
Lastig,lastig,lastig.. pff.
Frdnnd | 08-03-11 | 17:27 |
2 voor 8 euro deze week en ze zitten prima.
Het is toch een eeuwenoud gebruik om, zodra je ergens binnenkomt, je hoofddeksel af te nemen?
Het enige toegestane hoofddeksel is zo een haarnetje als iemand met eten werkt.
Dames, u ziet er armoedig uit met een hoofddoek. En daar is het de heren moslims om te doen. Omdat de heren moslims zelf zo lelijk zijn dat ze onzeker worden als een andere moslim heer naar zijn vrouwtje kijkt. Dus mag zijn vrouwtje haar haar niet laten zien aan een andere moslim mannetje. Pim had gelijk over die cultuur.
Nooit gesnopen het hoe en waarom dragen van een hoofddoekje.gezicht blijft zichtbaar en begeerbaar,ga dan voor de Burka dat snap ik dan weer wel.
Al zag ik ooit een Burka draagster met ferme borsten en dat deed de fantasie alleen maar meer prikkelen!
brutus68 | 08-03-11 | 17:27
idd een beetje labiel.
Toen ik eenmaal aangenomen was, ging ik ook meteen in mijn Village People outfit naar mijn werk.
quasiintellect | 08-03-11 | 17:26 |
Ja! :D
Iemand die er allerlei principes bijsleept als een medewerkster van de HEMA een hoofddoek draagt, is als een vieze, zwetende oude man die met een vertrokken kop een mier nuekt. Waarmee ik dus absoluut niet wil zeggen dat ik voorstander ben van hoofddoeken, alleen dat het mij in de HEMA alleen interesseert waar ik van die goedkope witte overhemden kan kopen. Acht euro of zoiets.
Grappig element in het verhaal is dat het een autochtone dame betreft. Dan weet je wel hoe laat het is.
Het is vandaag Rokjesdag
Zeg mag die hooddoekmuts wel werken met rookworsten die niet halal zijn?
Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:20 |
Mohammed vond het dragen van een minirok wel ok zolang het maar in combinatie met een hoofddoek was,
en wij maar denken dat die Mohammed geen smaak had.
ik heb niets tegen een hoofddoek, maar als je baas, school, dat niet wenst dan doe je m af punt...
Echt HEMA
Oprotten met die provocerende stinkdoeken! Als ik een winkel zou hebben, dan bepaal ik welk imago ik daar aan hang, en het personeel moet uitdragen, en als ik dan geen religie wil uitdragen, dan heeft het personeel dat maar te accepteren, zo niet, ander werk gaan zoeken!
Een bankmedewerker heeft ook geen hanekam, en werken er ook geen gothictypes met zwarte haren, lippen en nagels omdat dat gewoon niet representatief is, dus waarom zou een supermarkt of warenhuis of gewone winkel dan wel die stinkvodden onder hun personeel moeten accepteren?
Geloven is dan ook een privéaangelegenheid en geen maatschappellijke plicht, dus waar halen die koleremoslims dan het idee vandaan dat wij hun zichtbare religieuze symbolen moeten accepteren?
Ik ben ongelovig, dus pik ik helemaal geen reli-shit van niemand, en is er geen wet die mij daartoe kan dwingen om dat wel te doen, dus moet het geen probleem zijn als ik een kopvoddraagster als personeel weiger!
Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:20 | + 0 -
En dan gaat om het bedekken van de borsten niet het haar...
Er was ooit eens een Turkse familie bij mij in de straat met allemaal leuke vrouwen. Geen hoofddoek te bekennen. Totdat er opeens meer Turken en Marokkanen in de straat en wijk kwamen wonen. Opeens droeg de hele familie een hoofddoek. Maak mij niet wijs dat er geen sociale emotionele druk achter zit. Wie nemen die goedpraters nu in de maling? De mevrouw eerder aangehaald in een post uit Algerije heeft gewoon gelijk. De hoofddoek is als een virus. Je waant je immuun en opeens raak je besmet. De overheid weigert echter om vaccinaties aan te schaffen.
het is en blijft een strijd die kut culturen en religies
@maraboe | 08-03-11 | 17:18
Het staat niet in het primaire haatboek, maar wel in de secundaire haatboeken.
Dat zijn de vodjes die moslims zelf de ahadith noemen.
Emigreren naar Belgie lijkt opeens nog niet zo slecht.
Goede Doel had het in de jaren 80 al bij het recht(s)e eind.
Dat moslima hoofddoekjes moeten dragen staat helemaal niet in de koran, dat is ontstaan aan het eind van de jaren 60 in saoedi arabie. Het heeft dus in principe niets met religie te maken. Als ik in een roze string naar m'n werk ga word ik ook ontslagen dus waarom altijd maar die ophef....
Het zal me nou een zorg zijn of ik een rookworst haal bij iemand met een hoofddoekje of bij iemand met een hoge hoed op. Ook interesseert het me niet of hij of zij nou een burka, korte broek, rok of wat the hack dan ook draagt. Wat ik wel belangrijk vind: Die rookworst moet lekker zijn!
Kijk eens aan, in België hebben ze nog wel kloten in tegenstelling tot dit landje dat maar al te graag geïslamiseerd wil worden.
veuve-clicquot | 08-03-11 | 17:15
In Saudi - Arabie denken ze daar heeeel anders over hoor!
@ChillBill | 08-03-11 | 17:11
het is een Vlaamse - waarschijnlijk overgelopen naar de islam
ZDEV | 08-03-11 | 17:04
Alleen als klant, niet als personeelslid...
hoofddoekjes op nationale vrouwendag #fail
Pasta-saus | 08-03-11 | 17:07
Dat moet je niet willen!
Terecht. je geloof uit je maar in je vrije tijd. Petje moet je ook af zetten als winkelmedewerker.
Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:08
Jij kunT snel typen zeg!
LOOOL even schikken naar je gastland. Hoe polder wil je het hebben?
@Art Vandelay Ultor | 08-03-11 | 17:08
langer dan 250 woorden, laat maar ...
hoofddoekjes met dit weer , doe is normaal.
Ze wist dat het niet mocht, maar had toestemming gekregen om het te proberen. Tja en als klanten gaan klagen of wegblijven dan zit er niets anders op ...
Altijd dat gezeik over die hoofddoekjes. Alleen niet in openbare functies wat mij betreft. Voor de rest mag iedereen het lekker zelf weten. Daarom stem ik ook partij voor de VRIJHEID.
blaster | 08-03-11 | 17:08
Zet ze aan het uitbenen, zijn ze zo verdwenen hoor!
blaster | 08-03-11 | 17:08
nog nooit van zo'n afdeling gehoord..
Niks geen politiek-correcte kudtsmoes.. Gewoon tewerkstellen op de afdeling vakrensvlees. Weigeren is ontslag en misschien kiezen ze wel eieren voor hun geld
O, hi.
Hier even een leuk stukje uit de Trouw van vandaag (uit een artikel over een Frans-Algerijnse theatermaakster wier stuk in De Balie wordt voorgelezen en die bijna ooit midden op straat in Parijs door twee vertegenwoordigers van de religie van de vrede in brand is gestoken. Dat mislukte gelukkig, want muzelmannen zijn over het algemeen niet erg succesvol in zo ongeveer alles dat ze doen):
'Ze wordt boos over 'linkse pseudo-feministen' die islamisten naar de mond praten. ,,Ze praten uithuwelijken of polygamie goed met een beroep op diversiteit, de hoofddoek is geweldig, sommigen billijken zelfs genitale verminking. Allemaal bang extreem-rechts in de kaart te spelen. Maar dat doen zij juist door het taboe in stand te houden en niets aan de orde te stellen. Zij zeggen eigenlijk: wij hebben onze vrijheid, maar die is niet voor jullie."
,,Wat zij niet begrijpen is dat de hoofddoek een besmettelijke ziekte is. Veel mensen in Frankrijk, en ook in Nederland vermoed ik, weten niet hoe het werkt. De hoofddoek is geen onschuldige, individuele keus. Die hoofddoek heeft consequenties voor andere vrouwen. Je drukt ermee uit wat voor je samenleving je wilt, eentje waarin mannen en vrouwen zoveel mogelijk gescheiden zijn en vrouwen minder rechten hebben. Want wat wil dat zeggen, je haren niet laten zien? Dat mannen niet voor zichzelf in staan en je kunnen verkrachten?"
De zelfbewuste, goedopgeleide hoofddoekdraagsters in Europa hebben de zwakke plek in de liberale democratie gevonden, stelt ze vast. ,,Ze zijn vreselijk handig. Iedereen die iets kritisch over de hoofddoek opmerkt, maken ze verdacht: geen democraat. En iedereen die het voor ze opneemt, kan zich dankzij hen een beetje vrijheidsstrijder voelen."
Belangrijk is hoeveel hoofddoeken er zijn, meent ze. ,,Wat is nog draaglijk, daar gaat het om. Twee, drie vrouwen met een hoofddoek die bij je in de straat wonen gaat wel, maar twee-, driehonderd, dat is een heel ander verhaal. In zo'n straat worden onbedekte vrouwen gebrandmerkt als hoer. Ik heb het gezien in Algerije: ik hoefde geen hoofddoek te dragen van mijn ouders, het kwam niet eens in ze op het mij dat te vragen. Maar mijn zusje moest het later, gedurende de burgeroorlog, wel. Het was gevaarlijk geworden om het niet doen. Met de hoofddoek gaat het van kwaad tot erger: met wie weigert, kan van alles gebeuren."
Rayhana is niet alleen voor een verbod op de boerka, vanaf volgende maand een feit in Frankrijk, maar ook voor een algeheel verbod op de hoofddoek. ,,Ik begrijp dat dit niet kan, maar dan in ieder geval een verbod voor minderjarigen, dus in het onderwijs. En op het werk: alle werkgevers moeten hem verbieden. Dat zou een vrijheidlievende daad zijn."'
Zouden alle winkels hier ook moeten doen.
Ik weiger mij te laten helpen door zo'n relifanaat.
@eerstneukendanpraten | 08-03-11 | 17:06
Zometeen krijgen we nog Nederlanders die dönertenten gaan runnen...
LOL. De EL HEMA! Over 20 jaar hebben we in 0031 de
EL Albert Heijn, de EL ALDI, de EL Lidl en ga zeau maar door. IES KOELTOER!
Maar een hanenkam mag wel?
REAGEER OOK