Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Bord op schoot voor het #1vdebat

baspieterjan.jpgZo mensen. Allemaal even de borden aardappels met jus, pasta bolognese, roti kip, conejo con batatas, varkensaté met witte rijst en/of couscous mee naar uw Klippan voor het verkiezingsdebat op 1Vandaag. (Ook online via Politiek24) Aan het woord komen Loek Hermans (VVD), Elco Brinkman (CDA), Machiel de Graaf (PVV), Job Cohen (PvdA), Alexander Pechtold (D66) en Emile Roemer (SP). Inderdaad, de grote jongens gaan even uitmaken wie er naar de Eerste Kamer mag. Splintergroepering GroenLinks is niet uitgenodigd. (Jolande Sap gaat straks huilie doen bij DWDD.) Evenals de te verwaarlozen facties van bejaarden, gristenen en dinges van de poezenboot. Na de uitzending wordt er vlaflip en saroma (caramel) geserveerd op de website van eenvandaag.nl waar het debat verdergaat met vragen uit het publiek en aansluitend een polonaise hollandaise onder leiding van Prins Job dun Urste en Gekke Stemmetjes met Elco Brinkman. Raamambtenaar @fverhoef van het linkse bolwerk WNL zit undercover in het publiek en zorgt voor een progressieve spin. Hashtag van dienst is #1Vdebat.

Reaguursels

Inloggen

@seven

Dit noem je MASSA-immigratie? De migratiesaldo bedraagt 32 duizend mensen en dit is inclusief immigranten uit de EU!

dezebestaatnietja | 01-03-11 | 11:44

Vraag; Gaat het hier nou om de "Provinciale Verkiezingen" of de landelijke, als het Provinciale Verkiezingen zijn, mag je toch verwachten dat verkiesbare personen of kandidaten het woord voeren?
Of kan je zeggen dat er onvoldoende kwaliteit is dat de heer Cohen, Roemer en Pechtold het hoogste woord hebben ff dimmen hé, want….. betekend dit , een gebrek aan beter ? daarom doen wij het FF!

ONS | 01-03-11 | 08:24

Joppie Jan-Hen was Briljant vanavond.... weer een stapje dichter bij zijn ondergang

Kwatz | 28-02-11 | 23:15

Dr. Doom | 28-02-11 | 22:20
Nee laat maar, misschien wel een nieuw stel hersens dat er voor zorgt dat ik geen instellingen meer varander zonder te checken of ze werken! Heb je dat in de aanbieding?

dantochmaar | 28-02-11 | 22:53

De Graaf durft s'avonds niet alleen de Schilderswijk in. Heb je wat aan zo een schijterige leider.

de nakketikker | 28-02-11 | 22:23

@dantochmaar | 28-02-11 | 21:44
Hè, psst, leestekens kopen?

Dr. Doom | 28-02-11 | 22:20

dantochmaar | 28-02-11 | 21:44
Heb ze weer, mijn leestekens:?></\"'. Klote instellingen!

dantochmaar | 28-02-11 | 22:18

1- De Graaf - PVV - Sterk debater, feitenkennis
2- Hermans - VVD - Ervaring, geen geintjes
3- Roemer - SP - Altijd echt, maar geen visie

6- Cohen - PvdA - Stotteraar, geen charisma,looser

070 | 28-02-11 | 22:10

Niceaux | 28-02-11 | 21:40
Ik geloof niet dat het echt sneaky bedoeld was. De man is waarschijnlijk gewoon heel erg vriendelijk tegen iedereen en dus geeft hij automatisch een hand zonder daarbij na te denken. Maar in het echte leven werkt het toch wat anders. Je zal toch echt ooit eens een keer een grote mond moeten opzetten tegen mensen die het verzieken of niet weten waar ze over praten. Pappen en nathouden werkt gewoon niet!

dantochmaar | 28-02-11 | 21:58

Telegraaf heute : Cohen de stotteraar.
Heb het niet gezien, maar Joppie heeft weer behoorlijk staan te schutteren met dat debat, schijnt het.
Al stotteraars zingen merk je niets van hun kwaal, al zingend loopt alles op rolletjes.
Nou, dat zal dan wat worden met de komende debatten.
Hoog zingen, laag zingen, doorelkaar heen zingen,
vals zingen, kopstem en buikstemzingen en voor het zingen de kerk uit.
Laat maar zitten, laat die loezerige joppepop dan maar a.u.b. fijn blijven doorstotteren.

The eimer | 28-02-11 | 21:57

Nacho_Vidal | 28-02-11 | 19:55
Dat is een eindbaas! Gezellige dikkerd idd, met een prettige stem!

titsme | 28-02-11 | 21:47

Irritant mannetje, die Machiel de Graaf zeg. Het gestuntel van Job was ook weer tragisch. Job, stop nou maar gewoon. Je kan het niet.

titsme | 28-02-11 | 21:45

Wat me opviel was ten eerste het tijdstip. Ik heb niet alles kunnen zien want ik was te laat thuis van mijn werk.
Dan het afwezig zijn van sommige lijsttrekkers voor de 1e kamer, het gaat toch niet over de 2e kamer.
Het debat viel verder op door suggestieve intro`s/filmpjes en een duidelijk gebrek aan respect van de `oppositie` t.o.v. de `coalitie`. Door iemand zijn argument heen praten is leuk voor studenten maar niet voor iemand die wil horen wat iemand te zeggen heeft. Wat dat betreft viel de `coalitie` positief op.
Wat me ook voor altijd bijblijft is het afgaan van Cohen. Volgens mij werd hij eerst al een beetje geintimideerd door de blik van De Graaf en was hij even van zijn stuk. En daarna stond hij tijdens een woordenwisseling steeds met zijn vinger omhoog om ook wat te mogen zeggen.
Dus wat mij betreft VVD/CDA/PVV 1, PVDA/D66/SP 0.
En dan niet alleen vanwege de uitstraling, maar vooral vanwege de argumenten.

En voordat iemand een opmerking daarover maakt. Mijn leestekens zijn zoek dus ik ga proberen ze te vinden.

dantochmaar | 28-02-11 | 21:44

topcat | 28-02-11 | 19:05 | + -2 -
Was weer goor sneaky van Cohen, hij wist dat niemand elkaar een hand gaf na de korte debat ronde. Dus hij stak z'n hand uit nadat de Graaf zich had omgedraaid, zodat die 'asociaal' overkwam. Na afloop gaf hij namelijk wel gewoon iedereen een hand. KUDT PVDA vieze slangen

Niceaux | 28-02-11 | 21:40

....... en dinges van de poezenboot.........

Prit... Geweldig.....

hansvanvoren | 28-02-11 | 21:30

Machiel de graaf beter dan JOB in het debat.

Woensdag de dag van de waarheid.

Ik denk dat de coalitie het zelfs ruim zal halen.

deraderendraaien | 28-02-11 | 21:29

wakkere_nederlander | 28-02-11 | 21:24
Dat is waar, maar daar is ook niet zoveel voor nodig. Zelfs een non-valeur als Richard de Mos kan prima dit niet-regerend kabinet vertegenwoordigen.

Charles Swietert | 28-02-11 | 21:28

Blij verrast met de vuurdoop van Machiel de Graaf. Deze man is klaar om dit kabinet te vertegenwoordigen in de 1e kamer.

wakkere_nederlander | 28-02-11 | 21:24

Job verdient een Oscar. Wat een film.. dat De Graaf niet door bleef gaan met nee knikken. Geert, morgen even opnieuw doen en blijven nee knikken. Ff lachu.

Kamervraag | 28-02-11 | 21:11

Wat ik zo raar vind: in alle debatten nu over bezuinigingen in gezondheidszorg en onderwijs vergeten de rechtse partijen te benoemen wat Rutte wel goed deed, namelijk dat de tussenlaag van managers er als de sodemieter uit moeten worden geflikkerd. Stom, stom want dat was een goed argument waar ook links niets tegen kon inbrengen.

Frans1156 | 28-02-11 | 21:08

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 21:02

@ Mokaa. Zet je aluhoedje af en ga eensch deaud TROL !!

25TaLife | 28-02-11 | 20:58

Cohen de Hakkelaar..? Die heet toch Koos?

drs.Nee | 28-02-11 | 20:55

Een debat van niks, Sap had gelijk in dwdd.
Komt er nog een avondtopic?

Detlev Tarnowitz | 28-02-11 | 20:50

@mokaa 20.28u Zijn van harte welkom. Dat is zelfs nog beter dan ook maar 1 van uw soortgenoten.

rien6139 | 28-02-11 | 20:41

@mokaa:

God, hebben we hier ook al mensen die geloven in Israëlische complottheorieën?

wsc981 | 28-02-11 | 20:40

Nog nooit zo makkelijk geweest te kiezen, want ik zou het lieft onze soldaten/politie trainders niet naar Iran of welk verwegistan laten gaan ergo PVV +1 en ik pas voor Jolande Sap want die is lam.

Slurfje | 28-02-11 | 20:40

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 28-02-11 | 20:38

@Chiant | 28-02-11 | 20:30
Aan de andere kant zou het koppetje niet uit mogen maken. Het zou immers om de boodschap moeten gaan en niet om de boodschapper. Als je het zo bekijkt is het niet zo heel erg als partijen hun beste verkoper op pad sturen bij verkiezingsdebatten.

-edit | 28-02-11 | 20:36

@Parsons | 28-02-11 | 18:19 |
De Graaf moet die onderkudt afscheren.

Ziet er niet uit die man.
.
___________
.
Als je het toch over uiterlijk wilt hebben.
Roemer heeft wat weg van 'n gezellig biggetje.
Zeker als je naar z'n ( beetje varkensachtige, hij komt ook uit die buurt)oren kijkt.
Viel me op tijdens dit debat.
.
.

donjon | 28-02-11 | 20:35

Begrijp ik nou goed dat dat debat om kwart over zes is geweest???? Als normale mensen nog aan het werk zijn of op weg naar huis? Want op 1vandaag staat geen tijd en op teletekst alleen 18:15 uur?

TM | 28-02-11 | 20:35

@ tipo | 28-02-11 | 20:30
Ja. Ook mooi.
Evenwel knap stompzinnig van dat Bluemonkey kereltje.

Pa Cartwright | 28-02-11 | 20:34

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:33

@tipo | 28-02-11 | 20:30
Kuchproest... Lol... ja ;)

-edit | 28-02-11 | 20:33

-edit 20:29
Dan stemt die toch op Brinkman? Die deed het ook goed. ;)

tipo | 28-02-11 | 20:30

@Loekie Skywalker | 28-02-11 | 20:19
idem.
Wel jammer hoor. Je zou ze de kost moeten geven die zich a.s. woensdag op basis van dit *kuch* lijsttrekkersdebat *HOEST* naar het stemhokje begeven met het plan om op Pechtold of Roemert te stemmen. Dat wordt dan toch even zoeken op het stembiljet.

Chiant | 28-02-11 | 20:30

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:30

Goed gebekt ventje die de graaf! en ook nog eens met inhoud. Mijn stemt heeft hij
Bluemonkey | 28-02-11 | 19:40

Muhahaha.... een droevig geval dat denkt dat ie op de Graaf kan stemmen.... Hahahakuchkuchgodverdegodverkuchhahaproest

*nitwit*

-edit | 28-02-11 | 20:29

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:28

mokaa | 28-02-11 | 20:20
Het zal me eerlijk gezegd worst wezen, weet je dat. Ik ben niet zo van de complottheorieën en andere niet ter zake doende flauwekul.
Ik stem dus gewoon VVD of PVV, dat is het enige waar ik nog over twijfel.

lekker wijf | 28-02-11 | 20:23

@mokaa | 28-02-11 | 20:20

Ah, dus De Graaf is eigenlijk een geheim agent van de Mossad? Vandaar dat sikje, het is een teken....

brutus68 | 28-02-11 | 20:23

@mokaa | 28-02-11 | 20:16

Kus terug. Ik begrijp dat ze op jouw basisschool niet meer doen aan interpuncties en dergelijke onzinnigheden die een tekst leesbaar maken?

brutus68 | 28-02-11 | 20:21

@mokaa 20:17
Oh ja? Hoe kom jij aan die wijsheid, vertel op!

drs.Nee | 28-02-11 | 20:20

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:20

Mijn uitslag:
1. Hermans
2. De Graaf
3. Brinkman

lekker wijf | 28-02-11 | 20:20

@lekker wijf
Pechtold leeft niet in de realiteit. Zie de groepsfoto waar zijn kindertjes op school zitten.

www.brinkschool.nl/index.html

drs.Nee | 28-02-11 | 20:19

Mijn uitslag: 1 - Pechtold, 2 - Roemer, 3 - de Graaf, 4 - Brinkman, 5 - Hermans, 6 - Cohen

Loekie Skywalker | 28-02-11 | 20:19

@mokaa | 28-02-11 | 20:17
En?

lekker wijf | 28-02-11 | 20:18

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:17

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:16

@Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 18:51

Gestoofd konijn met (zoete)aardappel.

Dr. Doom | 28-02-11 | 20:15

@brutus68 | 28-02-11 | 20:13
Het woordje "hand" is in zijn reaguursel weggevallen.

Chiant | 28-02-11 | 20:14

Ja die Ali kwam met een mooi onbebrijpelijk vaag verhaal en bleef uiteindelijk verloren achter in de Roos van Leary.

Dr. Ph. | 28-02-11 | 20:13

@mokaa | 28-02-11 | 20:08
Hij zal het ongetwijfeld niet bewust nagelaten hebben, maar in de spanning van het debat gewoon vergeten zijn.

Chiant | 28-02-11 | 20:13

@mokaa | 28-02-11 | 20:08

Leer eens Nederlands, waar heb je het in godesnaam over?

brutus68 | 28-02-11 | 20:13

Hee, zeikerds over het sikje van De Graaf. Ik vind het juist wel leuk. Leukste kop van het hele stel vanavond. En sowieso +1 voor het inwrijven bij Pechtold van diens struisvogelgedrag. Massa-hysterie? Vertel dat maar eens aan de mensen in de oude wijken, die kennen de realiteit waar het kereltje in zijn ivoren toren nog nooit mee te maken heeft gehad. Pechtold -100.

lekker wijf | 28-02-11 | 20:13

Oh ja, en Flop Cohen -veel, pfff

Binnenbaan | 28-02-11 | 20:13

Qua scherpte en presence blijft Pechtold de man. Rezpekt!

Binnenbaan | 28-02-11 | 20:12

'De PVV is nu de Partij van de Arbeid' LOL!

borderliner | 28-02-11 | 20:09

-weggejorist-

mokaa | 28-02-11 | 20:08

He wat was die chili con carne toch lekker net als het aperitief. En wat heb ik gemist? Debat? Politiek? Mooi,want ik zat al aan mijn taks qua WTF-momentjes vandaag.

lichtpunt | 28-02-11 | 20:04

@ ristretto | 28-02-11 | 19:58 |
Waarom denk jij dat?

Pa Cartwright | 28-02-11 | 19:58

Jolande lacht alleen maar bij de gedachte dat ze morgen in bad mag.
Ze gaat op sap. Vandaar.

ristretto | 28-02-11 | 19:58

Ik krijg het haast niet mijn strot uit, maar eerlijk is eerlijk: kereltje Pechtold was de sterkste vanavond.

Chiant | 28-02-11 | 19:57

Job stamelt weer eens een minuutje vol, of leeg, of niet of wel of af of aan. euhhh.

ristretto | 28-02-11 | 19:56

Volgens Jolande Sap kijken PVV-stemmers geen DWDD, nou Yolande ik stem PVV en kijk vaak DWDD, voila.

rsd87-- | 28-02-11 | 19:55

Beetje OT

Die dikke presentator van 1vandaag mag ik wel.

Lekker gezellig.

Nacho_Vidal | 28-02-11 | 19:55

Alles is relatief | 28-02-11 | 19:44
Tsja, je zou natuurlijk gewoon de partijprogramma's naast elkaar kunnen leggen en daar je keus op moeten baseren. Dan kun je dit soort debatten en zoiets als de kieswijzer overslaan. Maar jah, die moeite wordt door vele niet meer genomen. We worden geregeerd door one-liners en mediaoptredens...

ChristusTePaard | 28-02-11 | 19:55

Ik hoef dat hele debat niet te zien, stem toch wel op de PVV.
Enige partij die Limburg's identiteit hoog in het vaandel draagt.

De Kampsjeng | 28-02-11 | 19:52

Ik word onpasselijk van die Roemer. Hoe kunnen mensen daar nou achteraan gaan lopen! Cohen lost mijn probleem wel op, daar loopt niemand meer achteraan. Het vuil ruimt zchzelf op!

Hoppervee | 28-02-11 | 19:52

Dr. Snoepjes | 28-02-11 | 18:34
Dat was het eerste dat mij ook opviel. De beter bekendere Tweede Kamer leden naar voren schuiven om te proberen toch maar een paar stemmen te kunnen winnen.

Mubbenschonster | 28-02-11 | 19:47

Bluemonkey | 28-02-11 | 19:40 |

Welke inhoud ?

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:44

Wat een onzin zo'n TV-debat, paar van die politieke poppetjes die staan te stuntelen met cijfers en argumenten tegenover elkaar. Echt kinderlijk gewoon.

Op basis van zoiets kan je echt geen keuze maken. Het is alleen maar raar, onbegrijpelijk gewauwel. Ze weten het zelf niet eens! Geen van allen!

Alles is relatief | 28-02-11 | 19:44

Waarom kreeg die Barth nog even de gelegenheid om zonder weerwoord haar flauwekul te spuien?

Muxje | 28-02-11 | 19:41

Goed gebekt ventje die de graaf! en ook nog eens met inhoud. Mijn stemt heeft hij

Bluemonkey | 28-02-11 | 19:40

Waar de fuck gaat dit nog over? Het zijn verkiezingen voor de provinciale staten en er wordt geen woord gerept over iets wat daarmee van doen heeft. Alleen maar eindeloos gewhine over het huidige beleid van VVD+CDA+PVV.

En dan maar klagen dat niemand komt opdagen bij zulke verkiezingen. Ze gaan nergens over op deze manier. Ze maken er gewoon hun eigen zieke machtspelletje van.

omwenteling | 28-02-11 | 19:40

Alle lijsttrekkers bedanken? De linkervleugel-trekkers kwamen niet eens opdagen.
Barth durft het debat niet aan en krijgt daarom een solo-podium.
PvdA, wanneer word je zelf eens eerlijker?

www.dejaap.nl...
drs.Nee | 28-02-11 | 19:33 | + 2 -

Ik denk dat ze niet kwamen omdat ze niet zo goed kunnen schreeuwen als hun linkse leiders. Pechtold doet niet anders dan schreeuwen. Wat een flut figuur en partij is het toch!

reade romke | 28-02-11 | 19:36

rsd87-- | 28-02-11 | 19:20
Net nu u onderweg was naar uw cursus spelling, lullig.

kemmie | 28-02-11 | 19:34

wtf443 | 28-02-11 | 19:33

Die wachten op hun bonnenboekje en dan gaan ze pas de straat op.

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:34

Alle lijsttrekkers bedanken? De linkervleugel-trekkers kwamen niet eens opdagen.
Barth durft het debat niet aan en krijgt daarom een solo-podium.
PvdA, wanneer word je zelf eens eerlijker?

www.dejaap.nl/2011/01/30/solidariteit-...

drs.Nee | 28-02-11 | 19:33

@Reade romke, vies. Maar bij jou zou die vast mooi staan!

Ludotje | 28-02-11 | 19:33

Waar zijn die 3000 extra agenten? Nou ? Nou ?

wtf443 | 28-02-11 | 19:33

@ludotje, wat is er nu weer mis met een sikje?

reade romke | 28-02-11 | 19:31

Nu eerst een borrel begrijp ik ;-)

conqueror | 28-02-11 | 19:31

Lol. Zat iemand nou door het antwoord van Hermans heen te fluisteren?

Fulgrim | 28-02-11 | 19:31

Ze fluisteren :o

BeertjeB | 28-02-11 | 19:30

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 19:28
LOL!

@tipo | 28-02-11 | 19:28
Oprotpremie, die kennen we nog van dat SP-rapport, hè?

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:30

Vroeger toen ik student was stemde ik ook sp. Ik vond het toen een leuke schreeuwerige partij. Nu ik ouder ben prik ik er doorheen van wat voor partij het is. Een partij die zelf nooit wilde regeren toen ze konden.

reade romke | 28-02-11 | 19:30

Wat fluisteren ze?

tipo | 28-02-11 | 19:29

Kan de Graaf dat verschrikkelijke sikje afscheren.

Ludotje | 28-02-11 | 19:29

@Art Vandelay Ultor 19:25
Ali deed een goed voorstel. Stel dat een gemiddelde immigrant zijn hele leven 400.000,- aan belastinggeld kost: Geef ze dan 100.000,- Euro om ze persona non grate te kunnen verklaren. Winst: 300.000,- (minus wat inflatiecorrectie.

tipo | 28-02-11 | 19:28

@Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:25

Was een afperser. Hij wil 2 ton hebben, zo niet, gaat ie voor 4 ton aan schade aanrichten in onze maatschappij.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 19:28

@fverhoef. dat is toch een beetje de nieuwe wibo van der linde. speaking of van der linde, hoe is t eigenlijk met haitske? loopt ze nog steeds overspannen met haar hond over de gooise hei sinds jan dijkgraaf vertrokken is bij hp?

BjdeB | 28-02-11 | 19:27

Wie snapte die Turk? I begreep er geen reedt van. Wel grappig dat Mediterrane temperament.

Toch stuitend dat mensen die - schijnbaar - de universiteit aankunnen niet het vermogen bezitten om te begrijpen dat de PVV niet rücksichtslos elke Nederlandse moslim dit land uit wil jagen.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:25

Ali deed wel een goed betoog voor een winstgevende vertrekpremie. Van welke partij is hij?

tipo | 28-02-11 | 19:25

@KeurMeester | 28-02-11 | 19:21
Is de grote Ali-show al afgelopen?
Pieter-Jan Hagens heeft wel eens minder moeite gehad met sprekers interrumperen.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 19:24

Heb heimwee naar G.W. Bush en Donald Rumsfeld

Ludotje | 28-02-11 | 19:22

doskabouter | 28-02-11 | 19:17

Dit zijn geen zielige mensen maar mensen die een trap krijgen van dit kabinet .

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:21

Wat lult die Ali nu allemaal weer! Zal morgen maar niet naar schooltje te gaan jongen. Ies domme praat!

KeurMeester | 28-02-11 | 19:21

De Graaf, wel een handje geven. Je kunt ze na de uitzending wassen.

Ludotje | 28-02-11 | 19:21

Wie is dit nu weer? Wat een lutser..

reade romke | 28-02-11 | 19:21

Eigenlijk lijken de PvdA en de PVV heel erg op elkaar. Volledig gebaseerd op populisme, maar de PvdA gaat voor degenen die zich moreel superieur voelen en de PVV gaat voor de asocialen die de medemens niks gunnen.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:20

Net weer allemaal schreeuwende Marrokanen in een volle treincoepe. Idd, PVV dus.

rsd87-- | 28-02-11 | 19:20

Immigratie is een verrijking.
drs.Nee | 28-02-11 | 19:19

Op zich is dat ook zo, al is het alleen maar om een soort van inteelt te voorkomen. Waar het om gaat zijn de verhoudingen.

plastic zakje | 28-02-11 | 19:20

+1 voor Machiel de Graaf.
Was de enige die zijn cijfers en getallen onderbouwde en niet zomaar wat die sfeerloze kudt zaal in slingerde, zoals Alexander P.; Job C. en Emile R. dat deden! Tuigh!

Kopvod | 28-02-11 | 19:19

De armoede bestrijden dmv de gehandicapten aan een baan te helpen. Goede Job! Gelukkig zit je in de oppositie.

KeurMeester | 28-02-11 | 19:19

Echt tenenkrommend dat Cohen het alleen maar over zielige mensen kan hebben.

doskabouter | 28-02-11 | 19:17

Rechts weet gelukkig wie hun lijstrekkers zij in de eerste kamer, links is bang voor gezichtsverlies.

Machiel de Graaf was goed trouwens!

sredliwtreeg | 28-02-11 | 19:17

Ja ik snap ook niet waar de lijsttrekkers van de Pvda, Sp en D66 zijn? Waarom komen die niet opdagen?

reade romke | 28-02-11 | 19:17

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:09 Oh ja? Is me niet opgevallen!

topcat | 28-02-11 | 19:17

@Eurotokkie | 28-02-11 | 19:11 | + 0 -
Als de taak van een volksvertegenwoordiger is dat hij zijn volk vertegenwoordigd in de Kamer en debatten, dan weet hij het wel in hun taaltje te zeggen. Elitair doen/praten daar bereik je het PVV volk niet mee. Aan jou reactie te lezen heeft hij het dus goed gedaan.

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:17

Het eerste corpsmeisje heeft Cohen al klemgezet. Och arme.

tipo | 28-02-11 | 19:17

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:14

Dat wel , maar langzaam komt toch naar boven dat de PVV in dit kabinet niet veel kan waarmaken,
zeker als het gaat om het migratiebeleid.

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:17

@F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 19:07
Hij is toch lijstrekker van de 1e kamer voor het CDA? Vind ik logisch dat hij er zit, veel logischer dan Cohen en Pechtold

Joost Maghetweten | 28-02-11 | 19:16

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:07

Ik kijk via politiek-24 dat zal het verchil zijn. Wel vreemd.

doskabouter | 28-02-11 | 19:16

"Wij kijken jaren voorbij de motie", was getekend, Machiel de Graaf (Pvv). Maar Machiel, als dat dan je rechtvaardiging is voor het breken van die 60 verkiezingsbeloftes, waarom beloof je die dan in de eerste plaats? Dan ben je toch met voorbedachte rade kiezersbedrog aan het plegen en ben je als PVV toch alleen maar een ordinaire machtswellustelingenpartij?

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 19:16

En als ik dan toch zou moeten kiezen naar aanleiding van dit debat, dan zou ik voor Roemer kiezen.

Zou, hè.

plastic zakje | 28-02-11 | 19:16

Dat publiek is echt links... Allemaal van die studenten die net lid zijn van de sp/d66.

reade romke | 28-02-11 | 19:16

Massa immigratie koppelen aan inkomsten import / export? Wat een dwaasheid.

KeurMeester | 28-02-11 | 19:16

PvdA'er Cohen, D66'er Pechtold, SP'er Roemer staan daar daar als Tweede Kamerlid te blaten omdat de lijsttrekkers van die partijen voor de Eerste Kamer zoals de Marleen Barthjes te licht bevonden zijn.
De Graaf staat als nieuweling z'n mannetje tussen alle ouwe rotten in het vak.

drs.Nee | 28-02-11 | 19:15

haha Co co co co cohen stotteraar JSF weg, nee erbij huuhhh???

Ludotje | 28-02-11 | 19:15

Wanneer zou de eerste Job Cohen / King's Speech fotofuck een feit zijn? Denk dat daar as we speak al iemand mee bezig is...

The Concrete Mixer | 28-02-11 | 19:14

Duidelijke overwinning van rechts. Zoals gewoonlijk gaat links weer aan de haal met de feiten.

Robuspokus | 28-02-11 | 19:14

Een verkiezingsdebat = bla bla

Ik slaap op 2 maart lekker uit.

plastic zakje | 28-02-11 | 19:14

Pechtold en Roemer kunnen een voorbeeld nemen aan Cohen. Job schreeuwt ten minste niet door anderen heen of maakt slechte grapjes.

Waar is het fatsoen!

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:14

Afgelopen.

Saai.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 19:14

De Graaf brengt wel leven in de brouwerij, dat moet ik hem nageven.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:14

De Graaf, eindbaas van dit debat. Dat is, als je van de Wilderiaanse stijl houdt. Want dat heeft ie wel onder de knie.

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:13

Roemer trapt De Graaf in het voorbijgaan in z'n zak...

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 19:13

Machiel de Graaf blijft gewoon nee schudden, haha. Denkt zeker dat wij dan denken dat het niet klopt.

canis lupus | 28-02-11 | 19:13

Zo. De mensheid zet zichzelf weer compleet voor aap. Wat een domheid. Ik kan het niet meer aan.

#out

Bakito | 28-02-11 | 19:12

Die 70 cent van een euro komt voor 70% uit Duitsland, denk niet dat Duitse immigranten ons 7 miljard per jaar kosten.

loerelau | 28-02-11 | 19:12

Job kent 1 riedeltje.

KeurMeester | 28-02-11 | 19:12

de graaf pwned cohen...

de flying melkboer | 28-02-11 | 19:12

Nout Wellink en Wouter Bos moeten met hun tweetjes de crisis betalen volgens Cohen.

tipo | 28-02-11 | 19:11

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:09

Hoezo straattaal.

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:11

Pak jouw vriendje Bos dan ook even aan Cohen!

DijenkletserT | 28-02-11 | 19:11

@Bakito | 28-02-11 | 19:07
Dat stelde ik niet.

Maar als al die jonge Marokkaanse bruidegommen in de EBI zitten kun je ze niet meer met je stalletje bereiken op de Marokkaanse trouwbeurs natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:11

Er zit weer genoeg links klapvee.

Lagging | 28-02-11 | 19:10

Trots op de tolerantie, vraag dat eens aan Mo...

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:10

Unrestrained | 28-02-11 | 19:09 |

Lutser

SeriousBusiness | 28-02-11 | 19:10

OMG de Graaf is een echte debater!

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:09


@F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 19:07

Brinkman komt er niet echt aan te pas, nee, hij kan het tempo duidelijk niet bijbenen..

brutus68 | 28-02-11 | 19:09

Geen woord over Moebarak. Of Mubarak. Onbegrijpelijk.

Bakito | 28-02-11 | 19:09

Tijdens het zien van dit live debat weet ik het zeker; ik ga niet stemmen.

Unrestrained | 28-02-11 | 19:09

We gaan weer lachen .

Eurotokkie | 28-02-11 | 19:09

Maggiel rules!

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:09

Brinkman kom los hoor.
*Klets!*

tipo | 28-02-11 | 19:09

Kereltje P. zegt toch wel zinnige dingen...

ChristusTePaard | 28-02-11 | 19:08

doskabouter | 28-02-11 | 19:04
Als je via internet kijkt staat er NOS omdat politiek24 van de NOS is. Maar EenVandaag is van de Tros, dus dit is georganiseerd door de Tros.

Niet dat het verder iets boeit, maargoed.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:08

Wat een zielig mannetje die Pechtold.

DijenkletserT | 28-02-11 | 19:08

@ Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 19:04 | + 0 -

Het programma wordt gemaakt door een redactie bestaande uit Tros en Avro. Dus het is geen NOS-programma, welk 'stickertje' er ook in de bovenhoek staat.

Niet netjes trouwens van de NOS om alles dat op politiek24 komt te voorzien van hun stamp.

Sjors W. | 28-02-11 | 19:08

Dat het CDA Eelco Brinkman heeft opgegraven om aan dit debat mee te doen is nogal veelzeggend over de schraalheid van het huidige en nabije toekomstige politieke potentieel van die partij...

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 19:07

@Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:04
Verlies je stemrecht in de nor?

Bakito | 28-02-11 | 19:07

@Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:04
Verlies je stemrecht in de nor?

Bakito | 28-02-11 | 19:07

Het is maar goed dat die chick van de PVV-Noord-Brabant ("Ik lul me de hele tijd vast") niet aan het woord komt. Daar wint zelfs Floppekob het nog van.

Biff Eagleburger | 28-02-11 | 19:07

D66-zaal, *gaap*

Grappig dat populisme van de heer Pechtold. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite met wat populisme, maar wel met mensen die zich er constant schuldig en maken en tegelijkertijd pretenderen dat niet te doen.

En dat er geen massa-immigratie was is een grove leugen:
www.dagelijksestandaard.nl/content/mas...
www.dagelijksestandaard.nl/2011/02/mas...

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:07

@ doskabouter | 28-02-11 | 19:04 | + 0 -
Waar staat de NOS dan bij jou? Of bedoel je je tv programma instellingen?

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:07

De betere debaters komen toch weer van links. Machiel de Graaf kan wel goed nee schudden, dat dan weer wel. Valt ook niet mee.

canis lupus | 28-02-11 | 19:06

Bij mij staat het TROS-logo links in beeld....., creepy...

brutus68 | 28-02-11 | 19:06

Wat is er vredesnaam liberaal aan een economie waar de overheid zo'n grote vinger in de pap heeft @Roemer

harry pikkel | 28-02-11 | 19:06

Sosjaal, hou daar toch eens mee op... Al te goed is buurmans gek, toch?

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:06

Die vent van de PVV geeft Cohen geen hand, wat onbeschoft. Hoe zeer je het ook met elkaar oneens kan zijn.

topcat | 28-02-11 | 19:05

@ Kopvod | 28-02-11 | 19:01 | + 0 -

Eens, ben weg gelopen. Vriendin zit nog te kijken. Als dit nou het niveau van onze politici is, of het niveau waarop zij denken hun land toe te moeten spreken, dan is het droevig gesteld.

Sjors W. | 28-02-11 | 19:05

@ Fret Kroked | 28-02-11 | 19:03 | + 0 -
De PVV wordt op basis van verkiezingsprogramma vaak vergeleken met de SP. Ze zijn dan ook linkser dan de VVD in het politieke spectrum.

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:05

Straatvechtertje in het debat die De Graaf, maar 's avonds Den Haag niet in durven. Het mietje.

brutus68 | 28-02-11 | 19:05

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:01

Bij mij staat toch echt NOS in beeld. Maar het is zeker niet mijn TROS vriend.

doskabouter | 28-02-11 | 19:04

De PvdA schrapt 3000 agenten en neemt het de coalitie kwalijk dat ze die maatregel terugdraaien. #gofigure

Meer agenten is natuurlijk ook een iets grotere pakkans voor het electoraat van de partij van Job. Dat zal het zijn.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 19:04

Peggold, ga toch eens deaud...

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:04

Cohen, waarom gaan de huren omhoog? Dankzij PvdA.

Omdat partijen inclusief PvdA het volk heeft geschoffeerd en hebben ingestemd met de Europese Grondwet, behalve SP en PVV.

drs.Nee | 28-02-11 | 19:04

Wat is zaken realiseren, Pechtold?

DijenkletserT | 28-02-11 | 19:04

@Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:01 &
@Sjors W. | 28-02-11 | 19:02
Als je via Politiek24 kijkt staat er NOS, als je via de Televee kijkt staat er TROS in de linkerbovenhoek.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 19:04

Honden en katten politie :')

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:04

Klapvee, kudTvolk...

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:04

De PVV is de Partij van de Arbeid op dit moment. Machiel zei het.

tipo | 28-02-11 | 19:03

Iedereen een uitkering, getekend: Job Cohen

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 19:03

Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht, Het sociale gezicht

We weten het nu wel

Muxje | 28-02-11 | 19:03

Joppie C = #faalhaas

rsd87-- | 28-02-11 | 19:03

de Graaf is meer een soort hooligan.

canis lupus | 28-02-11 | 19:03

Job, als je drie keer vertelt dat er geen agenten bijgekomen zijn wil dat niet zeggen dat je die meneer de Graaff daarmee overtuigt.

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:03

de pvv is de pvda?

Fret Kroked | 28-02-11 | 19:03

@ doskabouter | 28-02-11 | 18:59 | + 0 -

NOS heeft met 1 Vandaag niks te maken, is een programma van die o zo linkse Tros en Avro. Als je dan wat roept, zorg dan dat het klopt, want nu kom je nogal dom over.

Sjors W. | 28-02-11 | 19:02

Bange kerel die Machiel; ik kan daar gewoon rondlopen hoor!

GoodGirl | 28-02-11 | 19:02

Stopverf +1

DijenkletserT | 28-02-11 | 19:02

Godnondeju, wordt zo knettergek van die vuile linkse propaganda. Altijd weer die individuele gevallen erbij halen en altijd maar weer met getallen komen zonder enige onderbouwing. Bah!

Kopvod | 28-02-11 | 19:01

doskabouter | 28-02-11 | 18:59 | + 0 -
Dit is van de tros vriend. Je weet wel dat rechtse telegraaf publiek.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 19:01

Goed zo Machiel, geef ter Horst van Jetje!

Frau Antje | 28-02-11 | 19:00

Zelfingenomen blik van Job ondanks dat hij geen duidelijk antwoord kan geven -1

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 19:00

Heeft onze uber-rode NOS een leger socialistisch klapvee ingehuurd?

doskabouter | 28-02-11 | 18:59

Het is net Oh Oh Cherso

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:59

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:57 | + 0 -

JSF afschaffen, eeeh aanschaffen, eeh schaft af. Hahahaah, eeeh aanschaffen... Braak...

eerstneukendanpraten | 28-02-11 | 18:58

"Het is vooral de PVV zie zorgt voor een sociaal gezicht".
Hahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahah

canis lupus | 28-02-11 | 18:58

@Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 18:56
Elk dorp heeft 1 gek en 1 mankepoot. Die cijfers kloppen inderdaad niet.

Bakito | 28-02-11 | 18:57

Dat doet Machiel goed, Wouter de schuld geven.

tipo | 28-02-11 | 18:57

LOL

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:57

GroenLinks ziet graag meer banen bit.ly/ewoRUE

topcat | 28-02-11 | 18:57

Dat de Graaf niet in de lach schiet#Cohen stttottert

Frau Antje | 28-02-11 | 18:57

oef daar gaat Job.

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:57

Economie is volgens Cohen hetzelfde als herverdeling. Hoe de poet binnen moet komen, daar hoor je 'm nooit over.

harry pikkel | 28-02-11 | 18:57

Hakkelaar Job

FlesjeFanta | 28-02-11 | 18:57

@Jaap Brulaap | 28-02-11 | 18:53

Tsja, zijn tegenstanders houden dan ook niet over. Het verhoudt zich als pakweg FC Groningen die een wedstrijd speelt tegen Fortuna Sittard.

brutus68 | 28-02-11 | 18:57

Oh nee, het gaat toch bijna verkeert bij de monoloog...

ChristusTePaard | 28-02-11 | 18:56

Cohen, wat heb je gezegd?

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:56

Hahaha Cohen... j-j-j-j-ob.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:56

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 18:53 |
lol, dat neem ik terug.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 18:56

Pff, dat gelul over speciaal onderwijs. Driehonderd miljoen is een schijntje op het totaal budget!

Kopvod | 28-02-11 | 18:56

Blijft staan dat de linkse oppositie vanavond ook weer niet in wil gaan op de vraag of het wenselijk is en of het überhaupt kan kloppen dat zoveel kinderen een ongeschikt-etiketje opgeplakt krijgen.

1 op de 5, hou toch op.

Natuurlijk smult de SP daarvan! 20% verworpenen, omnomnom.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 18:56

Brinkman met zijn 666 commissies vindt dat er teveel gepraat wordt in het onderwijs. Tsja.

harry pikkel | 28-02-11 | 18:56

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:47 |

Immigranten neuqen ook als konijnen. Weet de cijfers niet exact, maar denk dat alles bij elkaar er wel meer vergrijzing is.

Not sure, wat u zegt kan ook kloppen.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:55

Cohen begint het toch te leren. Ben geen fan maar hij is een stuk sterker dan toen hij net begon.

Jaap Brulaap | 28-02-11 | 18:53

@Fulgrim: ik wordt ook altijd zo moe van Brinkman. Ik snap niet dat het CDA dacht verstandig te zijn door hem naar voren te dragen, hij zal geen stemmen opleveren, kan alleen maar stemmen kosten. Misschien wil het CDA wel dood.

wsc981 | 28-02-11 | 18:53

Ligt het aan mij of heeft Cohen een mediatraininkje gehad? Hij hakkelt toch minder...

ChristusTePaard | 28-02-11 | 18:53

'Kindere.'
'Kanse.'
'Mense.'
Wie o wie heeft de letter N kwijtgemaakt? Nou??

Krachtmeester | 28-02-11 | 18:53

Die de Graaf spoort niet helemaal. Die gast heeft zelf een rugzakje nodig.

canis lupus | 28-02-11 | 18:52

Wat zijn conejo con batatas?
Voor de rest wel interessant debat

Raad_maar_raak! | 28-02-11 | 18:51

Bakito | 28-02-11 | 18:48
LOL ;) weet je, het is makkelijk om dat te roepen. Vandaar dat ze dat roepen.

topcat | 28-02-11 | 18:51

BOOOOOOEEEE

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:50

@reageerbuis | 28-02-11 | 18:48
De grootste!

Bakito | 28-02-11 | 18:50

Die Hermans eet te veel. Oh ja, hij is van de VVD, geld genoeg.

topcat | 28-02-11 | 18:49

@topcat | 28-02-11 | 18:44
En dan nog beweert men dat de PO links georiënteerd is.
*proest*

Bakito | 28-02-11 | 18:48



@Bakito | 28-02-11 | 18:38
welke provincie woon je?

reageerbuis | 28-02-11 | 18:48

'Meer aandacht voor kwetsbare kinderen'. Jaja Roemer. Jij wil gewoon meer ambtenaren. Het antwoord is nee. Of in jouw jargon: 'tegen!'.

Krachtmeester | 28-02-11 | 18:48

SP +1

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:48

Pechthold(d66) doet handkus naar digitaalbejaardenvoorstel Brinkman(CDA) na constatering ouderenverwaarlozing van Roemer(SP)

@SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:36
Daar zat ik ook aan te denken. Maar de babyboom duurde maar twee , hooguit drie jaar. Het waren geen massale meerlinggeboorten na de bevrijding, en vrouwen werpen echt niet méér kinderen per pak'm beet 10 maanden dan die ene. Grote gezinnen kwamen toch al veel voor, onder katholieken natuurlijk, maar ook met name de wat zwaardere protestanten zegenden zich met een zo groot mogelijke kinderschare.
Er komen echt niet méér ouderen. Want dan zouden er namelijk ook steeds méér oudere ouderen overlijden. Rekenkundig neemt de bevolking wel toe, dus ook de ouderen, maar politiek gezien doelt men op meer ouderen ten opzichte van de bestaande groep 65-minners en de groei van het aantal jonge mensen. En dat is keihard geweaun niet waar. De vergrijzingshoax wordt in stand gehouden als rookgordijn voor het feit dat pensioengelden verdampen door graaiende managers die mateloos en chronisch verlies blijven realiseren op beleggingen met pensioenpremies.

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:47

Pechtold: "oogjes dicht en snaveltjes toe!"

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:47

Allemachtig, kan die Brinkman nou nooit eens een coherent verhaal houden? Elke keer als hij spreekt lijkt het wel alsof ik naar een dementerende bejaarde zit te luisteren.

Fulgrim | 28-02-11 | 18:45

Dat belooft een mooie avond te worden. Helaas staan mijn keuze al vast. #methashtagszijnreedtafveegt

Steuntrekkert | 28-02-11 | 18:45

Bakito | 28-02-11 | 18:43 ; LOL Ik vind het prima dat ieder stemt wat ze willen stemmen. Maar dit debat vind ik erg onevenwichtig ;)

topcat | 28-02-11 | 18:44

Hup Job.

Eurotokkie | 28-02-11 | 18:44

@topcat | 28-02-11 | 18:41
Gelukkig hebben we jou nog!

Bakito | 28-02-11 | 18:43

De manier waarop Dominee Pochheld 'onderwijs' prevelt.. OMG. Alsof het nog lekkerder dan neuqseks is.

Krachtmeester | 28-02-11 | 18:42

@brutus68: Erasmus is inderdaad erg links, de docenten hebben daar over het algemeen ook erg linkse denkbeelden. Ik weet niet of het op andere Universiteiten in andere steden in Nederland anders is. Ik vermoed dat mijn zusje en haar vriend mede dankzij de Erasmus erg socialistische denkbeelden gekregen hebben. Mijn broertje studeert daar nog steeds (rechten), in zijn ervaring worden 'linkse' antwoorden op vraagstukken hoger beoordeeld als 'rechtse' antwoorden.

wsc981 | 28-02-11 | 18:41

@Parsons | 28-02-11 | 18:38
Inderdaad. Ik sta op -100 zoveel. Hertelling?

Bakito | 28-02-11 | 18:41

brutus68 | 28-02-11 | 18:37 |

Woon vlakbij Leiden, is meer een PVDA stad. Zit in Den Haag.

/gaat met bord op schoot eßen.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:40

Heeft één of andere fopfeministe al getwitklaagd dat het erg is dat er 'alleen maar mannen op het podium staan'?

Krachtmeester | 28-02-11 | 18:40

@F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:26
Update de plugin... Zat een bugje in.

Parsons | 28-02-11 | 18:38

Pechtold maakt een sterke indruk. Jammer dat Thieme er niet bij is. PvdD of D'66. Moeilijke keuze hoor. Nog twee nachtjes slapen. Zucht.

Bakito | 28-02-11 | 18:38

dinges van de poezenboot.......... GOED

ronaldus2505 | 28-02-11 | 18:38

@SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:35

Op de Erasmus. De helft lid van de JOVD? Haha...., zit je in Leiden ofzo?

brutus68 | 28-02-11 | 18:37

Pechthold(d66) doet handkus naar digitaalbejaardenvoorstel Brinkman(CDA) na constatering ouderenverwaarlozing van Roemer(SP)

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:37

Hahahaha... Juist!

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:37

@SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:35

Leiden?

De Rechtse Baron | 28-02-11 | 18:37

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:33 |

Babyboomers die met pensioen gaan. Jaren 50 - 2011. Paar jaartjes nog, vergrijzing neemt toe.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:36

Jammer dat de regeringspartijen tot nu toe een beetje tegenvallen in het debat. Ze hebben iets te veel emotie getoond en verliezen daarmee wat waardigheid. Hopelijk doen ze het in de loop van de avond beter.

Ik denk dat veel Nederlanders wel begrip hebben voor de bezuinigingen, als het maar netjes gebracht wordt.

wsc981 | 28-02-11 | 18:36

knight03 | 28-02-11 | 18:33 |
Vroeg mij dat ook al de hele tijd af.
Communicatief niet vaardig waarschijnlijk!

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:36

@knight03 | 28-02-11 | 18:33
Nou, je kunt ook niet op Brinkman, Hermans en De Graaf stemmen natuurlijk.

Maar het blijft uitermate zwak dat de linkse oppositie niet hun EK-lijsttrekkers durft te sturen.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 18:35

Ik ga deze keer eens gek doen en stem pvv.

reageerbuis | 28-02-11 | 18:35

brutus68 | 28-02-11 | 18:33 |

Ben zelf student, helft hier is lid van de JOVD, zal wel aan 010 liggen.. of waar dit debat ook plaats vind.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:35

Kunnen we niet meer sms'en wie de kijker de winnaar vind? Ik denk dat ze na de afgelopen drie debatten het niet meer aandurven!

Ludotje | 28-02-11 | 18:35

Opvallend dat de linkse partijen allemaal hun lijsttrekkers uit de Tweede Kamer sturen in plaats van mensen waar je daadwerkelijk op kunt stemmen. Blijkbaar zitten er bij die partijen geen representatieve leden bij de provincies. Wat zeker in het geval van Cohen te denken geeft over het niveau van de PvdA'ers waar je wèl op kunt stemmen.

Dr. Snoepjes | 28-02-11 | 18:34

Eelco Brinkman introduceert de GrannyCam...

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:34

Hoe kunnen er nou méér ouderen komen, als de Gewone Man nog steeds een dochter en een zoon krijgt? En bovendien is de gemiddelde gezinsgrootte na De Pil afgenomen. Dus komen er toch steeds mìnder ouderen?

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:33

Peggie; "Ouderenzorg, voor degene die dat nodig hebben".
Volgens mij heb je op een bepaald moment als oudere altijd zorg nodig, maar goed.

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:33

Sinds wanneer kunnen we stemmen op Job, Alex en Emile bij deze verkiezingen. Is daar zo'n fractiediscipline dat verder niemand aan het woord mag komen in die partijen.?? En zij nemen Wilders datzelfde kwalijk???
Ongeacht de uitslag stem ik op de PVV in mijn provincie.

knight03 | 28-02-11 | 18:33

@SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:28

Wat wil je, studenten...

brutus68 | 28-02-11 | 18:33

Babyboomers zijn de oorzaak van alles wat niet deugt en die zijn nu opeens zielig?

tipo | 28-02-11 | 18:31

Linkse zaal joh.

SeriousBusiness | 28-02-11 | 18:28

@Parsons | 28-02-11 | 18:15
Nee, die is allergisch voor debat, voor die aandoening is ze nu een subsidie-aanvraag aan het indienen.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-02-11 | 18:28

Het is erg makkelijk voor linkse partijen om te roepen dat er op (ouderen)zorg niet of minder moet worden bezuinigd, daar zij sowieso al de keuze maken om veel te weinig te bezuinigen.

Ik heb wel sympathie voor het SP-standpunt dat er goede zorg moet zijn, dat er genoeg handen aan het bed moeten zijn en dat verpleegkundigen fatsoenlijk betaald moeten krijgen, dat is logisch.

Maar als je net als de SP er daarnaast voor kiest om amper te bezuinigen dan zal er op de lange termijn helemaal geen geld voor de zorg meer over zijn. Daar ga je dan met je menselijke maat.

Art Vandelay Ultor | 28-02-11 | 18:28

@ Joris,
Kan het kloppen dat mijn vorige reaguursel in het Commentaarvak blijft hangen na [post]en? Normaal gesproken kan ik na ieder comment netjes in een leeg vak helemaal overnieuw beginnen...

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:26

Nog even Emile... En je kunt weer los gaan!

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:25

Nee dank je, ik heb al gegeten en gedronken.

Jan Gordelroos | 28-02-11 | 18:24

Is die Machiel de Graaf nou nog actief als GS-reaguurder hier of waren z'n 'insider-info'comments over de ballotage van aanstaande ex-PVV raadsleden Den Haag voor de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar z'n laatsten? Ik weet nog dat ik 'm toen mateloos in de zeik nam met een grap over kringloop pleepapier, daarna heb ik 'm niet meer bijgehouden. Z'n nick weet ik ook niet meer...

F. von Zeikhoven | 28-02-11 | 18:23

Gister nog even een ronde gedaan tijdens het voetbal... Het is echt ongelooflijk hoe weinig mensen er weet van hebben wat het belang is om nu juist wel te stemmen. Zo van; "heb ik toch al gedaan".

DijenkletserT | 28-02-11 | 18:23

Job Cohen : Max. Zo was het toch?

FlesjeFanta | 28-02-11 | 18:22

Skippen die handel, je mist er niets aan.

natte krant | 28-02-11 | 18:20

Wat doen die Tweede Kamer leden daar? D'r staat iemand te praten waar ik niet eens op kan stemmen.

El Campéon | 28-02-11 | 18:20

@Parsons | 28-02-11 | 18:15
Barth moet de door haar man/partner gejatte (eh sorry per ongeluk niet afgerekende) pizza bakken.
Tja wel goedkoop, maar ze moeten de huur toch ergens van betalen.

veuve-clicquot | 28-02-11 | 18:20

@Parsons | 28-02-11 | 18:19

Nee, de rest trekt volle zalen....

brutus68 | 28-02-11 | 18:20

De Graaf moet die onderkudt afscheren.

Ziet er niet uit die man.

Parsons | 28-02-11 | 18:19

Geen zin om naar de dikke boehoe 'het moet eerlijker' Cohen en de eeuwig over het onderwijs zeurende Peggold aan te horen dan wel te zien.

De mannen regelen het wel zonder de vrouwtjes, past goed in de joods/christelijke traditie.

Loekie Skywalker | 28-02-11 | 18:16

@da wizard | 28-02-11 | 18:14

Voor het amusementsgehalte is het wel beter....

brutus68 | 28-02-11 | 18:15

Wat doet Cohen daar? Kan Barth het niet?

Parsons | 28-02-11 | 18:15

Machiel de Graaf:
Bent u baanloos? Carriere in een dip?
Schrijf u in bij PVV, pluche in een wip!

Einde van de Domheid | 28-02-11 | 18:15

Daar gaan we dan.
GL niet uitgenodigd? Maar D66 wel?
Dat is wel raar...

da wizard | 28-02-11 | 18:14

'Het kan nog best wel eens spannend worden, aanstaande woensdag, toch?'
'Inderdaad side-kick, nie-mand weet hoe deze ra-zend spannende verkiezingen gaan aflopen.'
'Grote grutjes, wat een spanning zeg.'
'Nou, zeg dat wel.'

Krachtmeester | 28-02-11 | 18:13

Mag niet stemmen dus ga ik lekker eten met vriendin en eens naar haar kijken en luisteren
* plop en out*

veuve-clicquot | 28-02-11 | 18:12

Ik ben een beetje klaar met al die debatten. :(
Ik voorspel nu al, Machiel de Graaf wordt winnaar! Waarom? Omdat de PVV altijd wint door die zogenaamde "Eén vandaag opiniepanel".

polopolo | 28-02-11 | 18:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken