Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paul de Leeuw SLOOPT Francisco van Jolo

heefrancisco534.jpgNoem het backstabben. Noem het oncollegiaal. Noem het matennaaien. Noem het solidariteit. Feit is dat Paul de Leeuw gisteravond in de MaDiWoDoShow collega Francisco van Jole head first van het VARA-pand gooide. In een emotioneel betoog verklaarde het verschillige kroonjuweel van de sociaalomroep dat hij en zijn gezin beveiligd moeten worden omdat "een tekenaar" en "een hoofdredacteur" meenden een bepaalde cartoon op een VARA-site te moeten zetten. Nooit eerder zagen wij Paul de Leeuw zo betrokken en geëngageerd. Om vervolgens doodleuk moreel afscheid te nemen van pannenkoek roomkaas collega F. van Jole. Historiese televee! Welterusten, toedeledokie & daar is het gat van de deur, Francisco. FILMPJE!.

Reaguursels

Inloggen

Wat ROER zegt.

geenjagergeenneeger | 26-02-11 | 13:25

Wat ROER zegt.

geenjagergeenneeger | 26-02-11 | 13:25

weten die rooie lafaards ook eens wat Wilders door moet maken...!!

Bedreigingen altijd -1000

PlaatBoeF66 | 26-02-11 | 12:29

Wat bezielt een cartoonist om Wilders te vergelijken met Hitler? Hoe is het mogelijk dat zo'n man, want het zijn altijd mannen die dit soort ongenuanceerde rotzooi tekenen, zich niet realiseert wat de gevolgen zijn? Dit heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting. Dit heeft te maken met een totaal gebrek aan emotionele betrokkenheid. En juist dat gebrek was de aanleiding tot wat er in 40-45 gebeurde. Deze cartoonist is een karikatuur van zichzelf geworden. Mmm, toch ook wel weer mooi eigenlijk.

Martina | 26-02-11 | 02:31

Heeft Wilders die bedreigingen veroordeeld? Iets met tuigdorpen of ie ie nu stil?

Roer | 25-02-11 | 23:46

Watjes. En die Wildersfans zijn dus net zo erg als de extremisten die ze denken te bestrijden.

Roer | 25-02-11 | 23:38

Wat is die paul de leeuw een ontzettende hypocriete laffe vette pad. Hij doet net zo goed mee aan die haatzaaierij als frans van jolo dat doet. Wie wind zaait zal storm oogsten.

Michael Vail | 25-02-11 | 22:49

Ik snap niet helemaal waarom jij die conclusie trekt, maar nee, van mij hoeven ongelovigen niet dood...

Prof. Yakko | 25-02-11 | 22:17

De VARA heeft voor Paul twee grote negers ingehuurd als lijfwacht.Vanavond zit Jolo bij Paul op de bank en
Paul zal vragen om nog meer van zulke cartoons te plaatsen.

prof.essers | 25-02-11 | 20:53

Geert Wilders waagt zijn leven omdat hij vindt dat de Islamitische ideologie een bedreiging is voor onze vrijheid en speciaal een bedreiging is voor joden en homo's.

Paul de Leeuw is een homo die geniet van de vrijheden voor homo's waar anderen mensen hun leven voor hebben gegeven. Vervolgens trapt hij keihard tegen Wilders, tegen de PPV, tegen PVV stemmers, beledigt miljoenen Nederladers, doet de ene godwin na de andere en nu doet ie huilie huilie dat ie beveiligd moet worden. Jolo heeft er weinig mee te maken, hij heeft het vuur zelf aangestoken en brandt nu zijn billen.

IJStengel | 25-02-11 | 20:02

@henk janssen3714 | 25-02-11 | 16:05
Dat is helemaal niet bewezen en dus mogelijk helemaal niet waar.
doenormaal! | 25-02-11 | 18:49 | + -1 -

Haha. Henk heeft op min gedrukt. Houdt zeker niet van gezond kritische mensen...

doenormaal! | 25-02-11 | 19:54

De Leeuw? Wie is dat?

JoeDaPlumbert | 25-02-11 | 19:25

@henk janssen3714 | 25-02-11 | 16:05
Dat is helemaal niet bewezen en dus mogelijk helemaal niet waar.

doenormaal! | 25-02-11 | 18:49

Ik heb niets tegen homo's maar als ik Paul de Leeuw zie is dan bevestigt hij dat er wel degelijk vuile, valse nichten bestaan. Paul: rot lekker een eind op!

doenormaal! | 25-02-11 | 18:47

Francisco van Jole heeft openlijk de achterban van de PVV beschuldigt van de bedreigingen, terwijl iedereen weet dat iemand pas schuldig is op het moment dat zijn/haar schuld is bewezen. Dat hij openlijk de PVV achterban beschuldigt is voor mij genoeg bewijs dat er niets van waar is en dat het hier een erg vuile en valse beschuldiging van de Vara betreft. Voor hetzelfde geld is het iemand van GL die de PVV in een slecht daglicht wil stellen of is het gewoon helemaal niet waar en doet de Vara dit expres om de PVV zwart te maken. Paul de Leeuw heeft niet voldoende verstandelijke vermogens om de Nederlandse bevolking toe te mogen spreken want hij is gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar: te emotioneel en niet objectief (beetje zijn verstand kwijt zeg maar...)

doenormaal! | 25-02-11 | 18:45

skinner | 25-02-11 | 12:24 | + -2 -
Ik ga nog één keer je tijd verdoen met een onvervalste Godwin. De voortdurende stroom negatieve berichten over joden uit Die Völkische Beobeachter kun je ook als vrijheid van meningsuiting zien. Mij dunkt dat zuks één grote stroom gif was. Wilders voortdurend als facist afschilderen kan op den duur wel degelijk gevaarlijk voor hem als persoon zijn, net als moslims voortdurend zo neerzetten als Nekschot doet ook uiterst bedenkelijk is. Beide zijn onsmakelijk en potentieel gevaarlijk. Vrijheid van meningsuiting mag geen vrijbrief voor haat zaaien zijn.

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 18:33

Kan de leeuw niet vluchten. Zou een hoop zendtijd oplever.
Als ik een dwarse bui heb kijk ik wel eens zonder geluid of luister zonder beeld, weet niet wat erger is. Wat een geblaat. wat een dik hoofd en wat een grimas...

bitterpete | 25-02-11 | 18:12

Adje heeft denk ik Paul de Leeuw bedreigd :-)

Jeroen Blue | 25-02-11 | 16:56

Paul de Leeuw vindt het leuk om anderen voor lul te zetten maar kan zelf helemaal nergens tegen. Nu voelt hij zelf aan den lijve hoe Geert Wilders zich moet voelen mede door zijn puberale onderbroeken lol. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje. VARA, Joop.nl en PVDA sucks.

Independence | 25-02-11 | 16:23

Kan Paul de Leeuw geen baantje krijgen bij TMG? In WO II was de Telegraaf de eerste die vol enthousiasme overliep naar de tegenstander. Dit gedrag van De Leeuw doet me er veel aan denken.

Doldwaas | 25-02-11 | 16:08

Wat een slap inhoudsloos stuk stront is die de Leeuw toch zeg. Altijd zijn grote bek over van alles en nog wat opentrekken maar oh wee als er wat PVV-tokkies zijn die de vara bedreigen vanwege een of andere tekening, dan zijn het niet de achterlijke bedreigende tokkies die de wind van voren krijgen maar de makers/plaatsers van de cartoon. Gadverdamme Paul met zo'n grote bek had ik toch ook een rechtere rug verwacht, of blijkt je pens nu uiteindelijk echt te zwaar. Lillend en dampend stuk stront!

henk janssen3714 | 25-02-11 | 16:05

Pritt Stift | 25-02-11 | 08:31 | Link | 293 reacties
een paar posts ("Vara-bestuur censureert Joop-cartoon") nog roep dat meningen +1 zijn en daarna die idioot de Leeuw naschreeuwen... En die nieuwe website is echt niets Pritt, NRC.nl is zowel overzichtelijker als gebruiksvriendelijker

Bukoswski | 25-02-11 | 15:51

Daaaaaag van Jole met grote bek, het opzouten is begonnen.

bunbun | 25-02-11 | 15:46

Parsons | 25-02-11 | 14:08
Yep, dié Paul, die het Wilders/PVV bashen als vast item in zijn dagelijkse kudtprogramma heeft opgenomen, en nog steeds niet doorheeft dat dat bashen van zo een bedenkelijk niveau is, (want gespeend van ook maar een greintje humor) dat zelfs zijn overal vandaan gehaalde klapvee slechts een soort van plaatsvervangende-schaamte-grimas kan tonen.

WirMachenMusik | 25-02-11 | 14:09
Ik ga voor uw eerste optie.
Dat het Wilders/PVV bashen averechts heeft gewerkt, heeft inmiddels iedereen in de gaten, uitgezonderd lieden bij de Vara, de staatsomroep and friends bij de PvdA, GL en D66.

Gheghe, ik verheug me nu al op de verkiezingsuitslag van 2 maart. M.n. op wat ze gaan zeggen in hunne ontreddering.

La Vie En Rose | 25-02-11 | 15:20

-weggejorist-

Jostiej | 25-02-11 | 15:14

opzetje om pvv zwart te maken

tegenpool | 25-02-11 | 15:01

donder op met die nieuwe website

rodem | 25-02-11 | 14:59

Zie geen verschil tussen deze twee boosaardige warhoofden.

noly | 25-02-11 | 14:31

Paul de Leeuw is opeens bang geworden?
Net als alle troetelkinderen van de linkse kerk altijd een grote bek en vol haat richting Wilders en nu meteen huilie-huilie doen?
Links is echt niet alleen vol haat en frustratie, maar ook superlaf en slap. Gatverdamme, wat een vies volk is het toch.

lekker wijf | 25-02-11 | 14:13

borderliner | 25-02-11 | 13:33

Volkskrant art. container

Kamermeerderheid wil aso's in containerwoningen
ANP − 25/04/05, 11:40

Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad....
CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ‘laatstekanswoningen’.
Volgens CDA-Kamerlid Sterk worden buurtbewoners die last hebben van de asocialen, vaak met hun klachten van het kastje naar de muur gestuurd. ‘De politie en de woningcorporatie verwijzen naar elkaar. De buren zijn de dupe. Daar moet een eind aan komen.’ Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden door de nieuwe wet gedwongen worden op te treden tegen veroorzakers van overlast.

La Vie En Rose | 25-02-11 | 14:10

Ik denk simpel en vermoed dat de VARA de laatste weken aanzienlijk meer opzeggingen heeft gehad dan normaal.
Een tweede optie is dat ze daar eindelijk in de gaten hebben dat het recht-toe-recht-aan Wilders-bashen averechts gewerkt heeft en ze het nu eens met een wat andere aanpak proberen.

WirMachenMusik | 25-02-11 | 14:09

@zeefert | 25-02-11 | 13:21
Mussolini was vroeger links. Ze stappen zo over op Islamofascisme. ;)

Itastijl | 25-02-11 | 14:07

-weggejorist-

MidEvilOnYourAss | 25-02-11 | 14:06

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Niet de malloot of malloten die gaan lopen dreigen zijn een probleem maar van Jole en die cartoonist.
De zelf censuur van de VARA is schandalig en moedigt bedreigingen juist aan.
Overigens moet de eerste moordenaar die zijn daad van te voren aankondigt nog geboren worden.
Wat Paul de Leeuw met die cartoon te maken heeft is me een raadsel. Het is waarschijnlijk gewoon een of andere gefrustreerde Paul de Leeuw stalker.Die geen tekening van Wilders als Nazi nodig heeft om te proberen het leven van zijn idool te beïnvloeden.

daniel78 | 25-02-11 | 14:05

van Jole de haatzaaier ?
van Jole de hitlervergelijker ?
van Jole de socialist ?
van Jole de populist ?
Wat een vies sneu en door en door verrot minderwaardig mens...

Rest In Privacy | 25-02-11 | 13:53

Paul de Leeuw nazificeerde Prof. Smalhout enige jaren jaren geleden op meest walgelijk VARA wijze en komt nu met dit betoog omdat hij bang is, wat een ongelooflijk hypocriete huichelaar maar niet verrassend overigens wel verassend is dat we nu medelijden met hem moeten hebben.

vrijheid-van-spreken | 25-02-11 | 13:51

@borderliner | 25-02-11 | 13:33
Je weet dat het niet een idee van de PVV is, maar van de PvdA, de VVD, het CDA en de SP?

Niet?

Dacht ik al.

Parsons | 25-02-11 | 13:47

@borderliner | 25-02-11 | 13:33
Je doet je naam in ieder geval eer aan...

BarneyBoner | 25-02-11 | 13:43

Nieuw programma voor de VARA,
wie is de lul?

steile helling | 25-02-11 | 13:40

Je VARAcollega's bashen. +1

De Schorpioen | 25-02-11 | 13:37

borderliner | 25-02-11 | 13:33
Als de Duitsers op 5 mei 1940 thuis waren gebleven hadden we nu nog vele oude stadscentra's gehad.
Man het slaat nergens op wat jij schrijft.

steile helling | 25-02-11 | 13:36

borderliner | 25-02-11 | 13:33 | + 0 -
Dus Wilders zijn schuld? Nooit de schuld bij jezelf zoeken he, altijd wijzen naar andere. U moet linkch zijn. Zo ken ik er nog eentje: als linksch Pim niet had vermoord dan had er nu geen bedreiging geweest en geen beveiliging nodig geweest voor vara medewerkers.

zeefert | 25-02-11 | 13:36

Als Wilders zijn idiote Tuigdorp ballon niet had opgelaten, was er nu geen bedreiging geweest en geen beveiliging nodig geweest voor VARA medewerkers.

borderliner | 25-02-11 | 13:33

Die Paul de Leeuw heb ik ooit "lollig" zien doen over de beveiliging van Geert Wilders. Maar nu kan die dikke VARA-hufter er ineens niet om lachen.
Dat komt omdat die vent geen greintje humor heeft maar enkel en alleen lompigheid in zijn vet lijf.
VARA val deaud!!

steile helling | 25-02-11 | 13:28

correctie: de landen zijn niet lid van de Internationale Socialisten maar de partijen van hun dictators zijn daar lid van.

zeefert | 25-02-11 | 13:23

Het vuil, de VARA en de dood..

skinner | 25-02-11 | 13:21

Itastijl | 25-02-11 | 13:01 | + 0 -
Linksch is pro-islam dus libië is linksch! Daarnaast is libië lid van de Internationale Socialisten .. net zoals Egypte, Tunesië ... Je weet wel: die landen waar de bevolking onderdrukt wordt/werd en waar de mensen daar nu schoon genoeg van hebben.

zeefert | 25-02-11 | 13:21

media - regenten

Jan Passant mk2 | 25-02-11 | 13:19

Politieke haat is al lang en helaas typisch Nederlands. Dat (in het begin) de bijna voltallige media en de media daaraan meededen en een groot deel van de bevolking minstens neutraal stond te kijken, terwijl slechts een onbeminde enkeling het mikpunt was, dat maakt dat vunzige zaakje niet "in orde".

Het begon met Janmaat en daar kwamen de daders schoon mee weg.

Met Fortuyn bleef het eerste vuil plakken aan de werpers. Zijn dood viel moeilijker te ontkennen als een logisch gevolg van de haatcampagne.

Ook Wilders vangt veel vuil en omdat zijn sterven uitbleef sleepte de akeligheden over en weer lang genoeg voort om meneer zelf te doen radicaliseren, wat de vuilspuiters goed van pas komt.

En nu is de Vara geen dader meer, maar "slachtoffer".

Hou een sop.

Jan Passant mk2 | 25-02-11 | 13:16

*Clownspak van P. de Leeuw aantrekt en zingt* Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben vandaag zo vrolijk want Paul die wordt bedreigd !!

25TaLife | 25-02-11 | 13:16

Goed gezegd door Paul de Leeuw, niet janken over zogenaamde bedreigingen van zogenaamde pvv-ers, maar diegene aanwijzen die fout zit en dat is de mensenrechtenactivist en intellectueel Francisco van Jole.
.
Paul de Leeuw (meestal) +1
Klapvee deze keer ook +1

Onderbuik | 25-02-11 | 13:10

Bij joop en bij de vara hoor je altijd hetzelfde verhaal ... georganiseerde bende.... oh nee... ze hebben allemaal een eigen mening... ongeorganiseerde bende... anarchisten.
(2 huiliehuilie rechts conspiracy`s.)
@zeefert | 25-02-11 | 12:50
In griekenland is links het probleem maar in libie zijn het islamofascisten... dus rechts.

Itastijl | 25-02-11 | 13:01

joop is sowieso een haatsite. Als je leest wat voor haat er geuit wordt richting andersdenkenden dan kan ik me dit soort excessen voorstellen. Echt een kweekvijver voor linksche fundamentalisten en we weten allemaal waartoe dit kan leiden. Linksch is altijd zeer betrokken met geweld. Je hoeft de tv maar aan te zetten .. Griekenland, Libië. Nou krijgen ze zelf een keer dreigementen voor de kiezen en is het land te klein Hypocriet!!!

zeefert | 25-02-11 | 12:50

Stukje damage control eerste klas.
Hoe praten we dit recht? Gaat niet dan nemen we er (veel te laat) maar afstand van.
Heb die man (Paul) nooit gemogen.

Olieboer | 25-02-11 | 12:44

Socialistische broedermoord, dat smaakt naar meer

Puz Pin | 25-02-11 | 12:38

Zo zie je hoe snel de laffe mens voor zijn eigen hachje kiest, dreig extremisten winnen weer.

Bertus Brulbroek | 25-02-11 | 12:37

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:58

Vrije meningsuiting is sluipend gif, daar laten we het bij.
Dit is zonde van mijn kostbare tijd.

skinner | 25-02-11 | 12:24

Hier zit meer achter want hij komt nogal bangerig over. Heb trouwens mijn pilletjes tegen wagenziekte moeten innemen. Sta eens stil vent!

doskabouter | 25-02-11 | 12:19

@ deraderendraaien | 25-02-11 | 11:26
Als de Vara een dergelijke soort van (ik denk bangerikachtige) zelfcensuur voor zou staan dan waren ze mooi te laat.

Het is bijna niet mogelijk om in een cartoon niet één of meerdere personen of groepen in hun hemd of voor joker te zetten. Mensen die de cartoon waarderen vinden het leuk en grappig; zij die het niet appreciëren vinden het kwetsend en beledigend. Waar ligt de grens? Wie heeft er gelijk? Zeg het maar.

goedverstaander | 25-02-11 | 12:12

Gelukkig vinden zijn collega's ook dat Francisco van Joleaux een egoïstische hufter is.
@Francisco Bij de vuilverwerking zoeken ze nog personeel voor de sorteerband,uitgelezen job voor jou,je hebt immers genoeg ervaring met vuilnis.

Beëlzebul | 25-02-11 | 12:04

Lot | 25-02-11 | 10:49

Volgens mij verwar je nu cartoons met kleurplaten van de plaatselijke speelgoedzaak.

Fritzl Sizzl | 25-02-11 | 11:58

Gelukkig wel herkenbaar PvdA gedrag - elkaar een mes in de rug duwen.

funkyd | 25-02-11 | 11:57

Waar zijn de mannen en vrouwen van stavast gebleven?
Die hoekig en met de weerbarstige kop in de wind opkwamen voor principes en bedreigers in de Hoek zetten.
"we will figth on the beaches etc."
Nu is iedereen bij de eerste de beste scheet beledigd of voelt zich bedreigt. Come on Terug met die cartoon (smakeloos dat wel) en leve de vrije meningsuiting en de typhus voor dreigende haatbaarden maar ook voor
Henk en Ingrid PC warriors

PS De nieuwe layout sucks overigens behoorlijk

kattenmepper | 25-02-11 | 11:57

@deraderendraaien | 25-02-11 | 11:05 |
nope, dingen zijn niet altijd zoals ze lijken
religie bijvoorbeeld, dat is niet zoals het lijkt
lijkt heel aardig en leuk, blijkt heel vervelend te zijn

Cyaegha | 25-02-11 | 11:55

'K vond 't altijd al een laffe stiekemerd die de Leeuw.
Over de rug van blinden, down's, terminalen en andere zwakbegaafden, nu hij zelf aan de beurt is,,,, nou ja laat maar, die kwal is de moeite van het verwensen of bedreigen niet.

Ratzing. | 25-02-11 | 11:48

Paul de Leeuw is alleen voor de vrijheid van meningsuiting als hij niet bedreigt wordt...

da wizard | 25-02-11 | 11:39

Goede actie van die hea.umeau

Jeroen Blue | 25-02-11 | 11:28

@goedverstaander | 25-02-11 | 11:10
Naar mijn mening valt de cartoon geadresseerd aan Wilders onder de vrijheid van meningsuiting, maar is wel zeer kwetsend voor joden, en zwaar beledigend richting de moslims die zich wel behoorlijk gedragen.

Dus op grond van met name de kwetsende en beledigende onderdelen had die verschillige VARA een boel ellende kunnen voorkomen voor mensen als Paul de leeuw door vooraf in te grijpen. Als die cartoonist Wilders als beul wil neerzetten had dat ook anders gekund, zonder derden te kwetsen.

deraderendraaien | 25-02-11 | 11:26

-weggejorist-

Gallego | 25-02-11 | 11:25

Whahaa wat is het toch ook een fucking idioot die Paul de Leeuw. Dat een cartoon verwijderd wordt na bedreigingen is al erg genoeg. Vervolgens gaan ze bij de Vara mekaar afmaken, hoe zot. Hoog tijd dat Hansje Teeuwen weer eens komt opdraven om uit te leggen wat er op het spel staat, zoals hij destijds ook met Nekschot deed. Of was dat een eenmalige vriendendienst?

Detlev Tarnowitz | 25-02-11 | 11:22

@deraderendraaien | 25-02-11 | 11:09
te bashen maakt hij misbruik van die joden.
Zoals een bedreiger Paul de leeuw bedreigt omdat hij het niet eens is met de cartoonist
En zoals jij begrijpt dat PVV aanhangers allemaal verantwoordelijk zijn voor de bedreiger van de Leeuw.
Dit maakt jou net zo'n idioot als de rest.

deraderendraaien | 25-02-11 | 11:15

hier ook even zeggen:
beetje vaag, ben het niet echt met de leeuw eens.
nee, je mag niemand bedreigen.....
maar dat de leeuw nou moet zeggen:
He laat mij met rust, ga de tekenaar van de cartoon pakken.
betekendt dit dat je wel iemand mag bedreigen, als het maar niet paulus de leeuw is?
hele dikke faal -10

Cyaegha | 25-02-11 | 11:15

@ deraderendraaien | 25-02-11 | 11:05
Het is dan ook niet echt interessant wie die bedreigingen heeft geuit. De vraag die beantwoord dient te worden is of deze cartoon onder het noemertje belediging/kwetsend valt of onder vrije meningsuiting.

De Vara denkt zeker het eerste, want als ze voor bedreigingen buigen zijn ze nog slapper dan ik dacht.

goedverstaander | 25-02-11 | 11:10

@Deus Absurdia | 25-02-11 | 10:48
Elke idioot die een ander betrekt in zijn eigen gelijk, en daar door misbruikt is niet goed bij z'n hooft.
Dus als die cartoonist de joden gebruikt om GW

deraderendraaien | 25-02-11 | 11:09

Paul doet huilie... nuff said. Je zou bijna sympathie voor van Jolo krijgen. Die arme droeftoeter kan er tenslotte ook niks aan doen dat hij in z'n eigen waanwereld leeft.

jeanmondo | 25-02-11 | 11:07

Ligt de site van Joop er nu uit of ligt het aan mij??

id_est | 25-02-11 | 11:07

Ik begrijp alle drukte niet zo hier over.

Probeer eerst die bedreiger te pakken en pluis even uit wat voor figuur dat is, volgens mij gaat iedereen er bij voorbaat al vanuit dat het een PVV aanhanger is.
Zoals er bij de moord op Fortuyn in eerste instantie werd gedacht aan een moslim. Waar mee ik maar wil zeggen, dat de dingen soms niet zijn wat ze lijken te zijn.

deraderendraaien | 25-02-11 | 11:05

Dat PVDA bolwerk is zichzelf aan het slopen lijkt wel. Eerst dat tekeningetje, daarna Pauw en Witteman die samen met een crimineel zijn slachtoffers zaten te dissen, en nu deze Paul de Leeuw die zijn Vara kompaan publiekelijk sloopt.

jaco | 25-02-11 | 11:04

Kan die cartoonist niet even van zijn bed gelicht worden? Lijkt me een haatzaaiende cartoon en daarvoor komt tegenwoordig een arrestatieteam bij je thuis en publiceert men je NAW gegevens.

wwweetikveel | 25-02-11 | 11:02

skinner | 25-02-11 | 10:43
Cartoons kunnen impliciete bedreigingen zijn, vriend. Bepaalde cartoons zijn sluipend gif die idioten tot aktie kan doen aanzetten,

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:58

Kan de VARA zichzelf niet gewoon de Mislukte Grappen Omproep noemen? Van Jolo met z'n kleuterschoolniveau cartoon, De Leeuw met z'n verstandelijkgehandicapten humor en Pauw en Witteman met hun geintjes over de ontvoerder van Claudia Melchers.

Boyo | 25-02-11 | 10:56

Kleine fractie van de PVV aanhang == kleine fractie van de Islam aanhang. En die verpesten het voor de rest. Allebei -veel.

XelaGBS | 25-02-11 | 10:50

Misschien kan GS als kleine service voor Van Jole de cartoon nogmaals op dumpert plaatsen: is de vrijheid van meningsuiting voor extreem links door kritisch rechts gered. Natuurlijk wel duidelijk de NAW gegevens van Van Jole erbij plaatsen, dat spreekt -zou Cisco immers zelf ook gedaan hebben voor een rechts slachtoffer.

Fred Janssen | 25-02-11 | 10:50

En als je iemand bedreigt, zet je natuurlijk je naam, adres, je leeftijd, de straat en stad waar je woont en niet te vergeten wat je stemt. Wat een ongelofelijke flauwekul die VARA.

Lot | 25-02-11 | 10:49

Prof. Yakko | 25-02-11 | 10:44

dus ongelovigen hoeven niet dood?

skinner | 25-02-11 | 10:48

Ik sluit me bij de comments van Bigi Bana Boy aan. Ik denk dat de vergelijking tussen deze cartoon en die plaatjes van Nekschot een heel eind gaan.

Die De Leeuw is niet bijster intelligent. Hij verwijt de tegenstanders van die cartoon dat ze op de man spelen (bedreigingen). En vervolgens speelt ie zelf op de man richting Van Jole. Niet erg consequent.

goedverstaander | 25-02-11 | 10:48

Ik begrijp nu die cartoon wel ineens een stuk beter.
dat tuigtokkievolk van de PVV is toch een self fullfilling Godwin en elke vergelijking "die je niet mag maken" is hiermee dus iig wel terecht.

Deus Absurdia | 25-02-11 | 10:48

De cartoon was smakeloos en tendentieus. Beledigend voor PVV'ers, Joden en voor weldenkende Moslims. Als Wilders haat zaait, was deze cartoon imo ook haatzaaiend.
Maar als een cartoonist dit wil tekenen, moet hij dat kunnen doen zonder bedreigingen.
Als redacteur dit wil plaatsen, moet hij dat kunnen doen zonder bedreigingen. En als een bestuur deze mensen niet terug wil fluiten, moet dat kunnen zonder dat zij en/of andere mensen bedreigd worden.

Ik snap dat dit Paul raakt, maar het probleem zit hem (deze keer) niet bij van Jeaule, maar bij de randebielen die denken dat het uiten van bedreigingen geoorloofd is als er meningen verkondigd worden waar de bewuste randdebielen zich niet in kunnen vinden. Dit zijn overigens waarschijnlijk de zelfde randdebielen die de volledige Islam, en dus alle Moslims, veroordeelden toen Kurt Westergaard beveiligd moest worden...

Prof. Yakko | 25-02-11 | 10:44

Huiliehuilie...

Is er niet ergens nog een filmpje dat Paul die tekening zo mooi vond???
(kijk nooit naar die kleaudt maar iemand heeft misschien zoiets gezien in zn kudt show?)

BarneyBoner | 25-02-11 | 10:43

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:39

Wilders heeft bewust geen aangifte gedaan, hij trekt de grens bij bedreiging.
Cartoons vervolgen is antidemocratisch, dat heeft Wilders begrepen. Nu jij nog.

skinner | 25-02-11 | 10:43

het is een fucking cartoon, de bedreigers van dit soort mensen zouden we de rest van hun leven in een afgesloten tuigdorp moeten zetten.

Het zijn waarschijnlijk de mensen die het hardst riepen dat alle moslims dood moesten toen Kurt Westergaard bedreigd werd voor zijn cartoon van Mo

asgardian | 25-02-11 | 10:41

skinner | 25-02-11 | 10:32
Dan moet Wilders aangifte doen. Hoe moeilijk is dat ?

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:39

ik ga haast enige sympathie voelen voor Francisco.

Ik bedoel, het is dan misschien wel een Vollidiot, maar het is wel een beetje ónze Vollidiot.

Geile Markeerstift | 25-02-11 | 10:37

Ben benieuwd of de VVD nu ook met zoveel bombarie een kopie van deze cartoon op hun fraktiekamer gaan hangen, net zoals ze destijds met Nekschot deden. Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen in bepaalde specifieke gevallen ?

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:35

Behoorlijk hilarisch, maar het blijft een pathetische lul die Paul de Leeuw.

patat - generatie | 25-02-11 | 10:34

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:30

Nekschot werd vervolgd, dat is het verschil.
Moeilijk hè?

skinner | 25-02-11 | 10:32

Een linkse omroep die criminelen boven de slachtoffers stelt (P&W do 24-2). Dat is de eerlijkheid van de PvdA.

Boomschade | 25-02-11 | 10:30

Tsja, die hele kwestie rond die bewuste cartoon geeft mij een beetje een ranzige smaak in mijn mond. Kijk, ik heb al eerder betoogd dat vrijheid van meningsuiting een moeilijk te hanteren begrip is en dat bepalen waar de grens tussen wat wel en wat niet kan een volstrekt mijnenveld is. En een hoop van jullie komen daar zelf ook niet uit. Want hoe kun je nu tegelijkertijd moord en brand schreeuwen over de cartoon op Joop terwijl je dat ook deed toen Nekschot werd vervolgd ? Geldt vrijheid van meningsuiting dan alleen voor diegenen die het jou denkbeelden eens zijn ? Ik vind dat bedenkelijk. Zelf heb ik niet zo'n duidelijke mening op deze kwesties omdat ik het uiterst lastig vind. Wel heb ik grote moeite met die uiterst hypocriete houding van een groot aantal mensen. Zelf wel voortdurend Godwins uit de kast halen om de islam aan te pakken, woedend zijn als Nekschot wordt aangepakt en nu kwaad zijn op Joop omdat die een cartoon plaatsen die je niet zint ? Hoe consequent is dat ?

Bigi Bana Boy | 25-02-11 | 10:30

De Leeuw is niet anders dan een ras opportunist. Wat zijn zaak schaadt zal hij te vuur en te zwaard verdedigen, als het hem uitkomt.
Hoezo verschillig? De Vara is niks anders dan een vreselijk arrogante tv club die denkt superieur te zijn aan de rest.

lanexxx | 25-02-11 | 10:30

Paul de Leeuw toont zich weer eens een in en in trieste egocentrische slappe zak met het intellectueel vermogen van een sprinkhaan op heroine. Dat je niet achter een tekening kunt staan kan ik in komen, vecht dat lekker intern uit en dreig van mijn part met opstappen. Maar dit is zo min, zo'n knieval voor de aantasting van de vrijheid van meningsuiting (die dus ook geld *tegen* de PVV - stelletje mutsen hier op de site!). Maar om en plein public je collega's af te vallen omdat je een bange poeperd bent, kom op zeg! Paul de Leeuw durft zelf alleen vrouwen die net hun moeder zijn verloren voor schut te zetten maar schijt dun in zijn broek voor PVV tokkies, held! Wel een salaris van 1 mio maar geen solidariteit. Kunnen de de persvrijheid niet mét Paul de Leeuw ten grave dragen alsjeblieft?

niet_myn_nick_vriend | 25-02-11 | 10:28

De ware aard der socialistyen... als ik het lastig krijg door jouw gedrag dan stoten wij jou uit. Dan mag je niet meer meegraaien uit de ruif.

Ergens is het wel te herleiden tot Animal Farm.

Kingeef1975 | 25-02-11 | 10:27

de directeur | 25-02-11 | 10:16

Het ís waar, de leeuw heeft die Telegraaf-dokter (wiens naam me even ontschoten is) ooit laten afbeelden als Hitler.
De leeuw stinkt uit zijn linkse bek.

skinner | 25-02-11 | 10:22

Ik vind het een top actie van Paul. Die Francisco van Jole denkt dat hij moreel superieur is en dat iedereen daarvan mag meegenieten. Ohne Rücksicht auf Verlusten. Een beetje een Mao verhaal. Voor de goede orde. Mao en Stalin waren in hetzelfde rijtje als Hitler.

LangeBerry | 25-02-11 | 10:21

Normaal vind ik die welterusten-liedjes niet zo heel best, maar hulde voor deze :-D

MeneerVoorJou | 25-02-11 | 10:17

mrska | 25-02-11 | 10:11
Als het waar is wat u hier aangeeft dan dient De Leeuw inderdaad head first down van z'n podium geknikkerd te worden.

de directeur | 25-02-11 | 10:16

@ skinner | 25-02-11 | 10:10

Zowel extreem links als extreem rechts zijn verwerpelijk, en beide goed in dreigen en geweld.
En ja, ik weet zeker dat een deel van de PVV aanhang tot extreem rechts behoord, en ontkennen is zinloos.

captainobvious | 25-02-11 | 10:15

necrosis | 25-02-11 | 10:07

Je hebt gelijk, de Telegraaf heeft het bericht inmidels aangepast...
Maarre: het blijft Goed Nieuws ;-)

De Literator | 25-02-11 | 10:15

@DoOne | 25-02-11 | 08:50
Bladiebla *bedreiging* bladiebla. Slecht liedje. Einde.

Geen dank trouwens.

Kapitein Stijlvol | 25-02-11 | 10:14

@-banned | 25-02-11 | 10:04
Die zijn nu aan het vergaderen hoe ze Paul de Leeuw kunnen slopen

Che_cuevara | 25-02-11 | 10:13

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:56
Nog steeds over broddelwerkje? Pfff, dan heb ik niks gemist.
---
Dus rechts bedreigt dik-links om anti rechts schetswerkje? Dik-links bedankt nu op zijn beurt links-met-middelvinger.

Eduardo1735 | 25-02-11 | 10:13

Die bedreigingen moeten wel zeer serieus zijn.

Er staat nu zelfs een stuk met zware kritiek op de PvdA op de Joop.nl:http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/de_pvda_en_de_humanisering/

de honden blaffen... | 25-02-11 | 10:13

@wtfgebeurdhierdan | 25-02-11 | 10:04
Welke dreigementen?
Er is nog niet één bewijs van bedreigingen

Che_cuevara | 25-02-11 | 10:12

Is Paul de Leeuw wel zo tegen geweld en tegen Hitlervergelijkingen voor Wilders?

Heeft iemand dit filmpje?
Op 27 januari komt Paul de Leeuw binnen als clown en zingt: “Vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk want Geert Wilders die is dood. “De moord op Wilders wordt aangekondigd, verheerlijkt en als rechtvaardig gezien.” (Joep Schrijvers)

Ook typisch is dat Paul de Leeuw foto's van Wilders en Hitler als achtergrond koos voor amicaal gesprekje met domme rechtenstudente die Wilders ook al Hitler vond.

mrska | 25-02-11 | 10:11

captainobvious | 25-02-11 | 10:08

Het meeste geweld komt uit linkse hoek, je zit er dus dubbel naast met je onnozele reactie.

skinner | 25-02-11 | 10:10

Het lettertype is trouwens kut omdat alles met ll ii, ik, ill, ijl, lijk, ikkelijk etc veel te dicht op elkaar zit

deministerpresident | 25-02-11 | 10:09

Even los van de walgelijke cartoon, ben ik wel direct geneigd om te geloven dat PVV stemmers, net als moslims, wat sneller dan gemiddeld de neiging hebben tot dreigen over te gaan.

captainobvious | 25-02-11 | 10:08

@De Literator | 25-02-11 | 10:02
Hoezo ontslagen?
Ze mag haar functie niet meer uitoefenen en voorwaardelijk strafontslag gekregen, ze krijgt dus gewoon een andere functie tegen hetzelfde loon.

necrosis | 25-02-11 | 10:07

Paul de Løl, de opperlakei en tevens hofnar van de VARA, heb ik wel eens beter toneel zien spelen.

Frau Antje | 25-02-11 | 10:07

Khadaffi zou blij zijn met een volk dat elkaar bedreigd om meningen. Hoef je zelf niet meer te onderdrukken

deministerpresident | 25-02-11 | 10:07

Yes we can!!!

zeefert | 25-02-11 | 10:07

Marcus Porcius Cato | 25-02-11 | 08:56
Sluit ik mij bij aan. Bedreigingen in NL die niet afkomstig zijn vanuit lichtgetinte hoek danwel vanuit die fanatiker op linksbuiten zijn a priori "niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen"

de directeur | 25-02-11 | 10:06

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:46
Zou kunnen. Maar als er nu wel bedreigingen zijn dan?

Superior Bastard | 25-02-11 | 10:06

Raar, op joop.nl staat hier helemaal niks over :)

-banned | 25-02-11 | 10:04

Ja, het gaat ten koste van de goede medemensen. Maarja, zo gaat het altijd. Het is niet de schuld van de cartoonist, maar van de simpele zielen die het nodig vinden om dreigementen te uitten. Daar sloop je mensen mee. Stomme tyfus radicalisten.

wtfgebeurdhierdan | 25-02-11 | 10:04

@Sanglier | 25-02-11 | 09:57
In Nederland bedoel je, naar ik hoop?

Petrus de Rewa | 25-02-11 | 10:03

Brekend Nieuws...
@GroteDame eindelijk ontslagen
www.telegraaf.nl/binnenland/9121845/__...

Straks op GeenStijl

Ontopic: aan Paul's smoel ga je steeds meer zien dat zijn broer tevens zijn vader is...

De Literator | 25-02-11 | 10:02

jabir | 25-02-11 | 09:35
Een constructie waarin alles ondergeschikt wordt gemaakt aan de verschilligheid. Hoe verschillig mag je zijn? Hoe verschillig moet je zijn? En welke purist, welke fundamentalist, welke scherpslijper maakt daar uit wat verschillig is en wat niet?
Dat is het probleem natuurlijk. Die Jealeau mocht daar bij de Vara rond blijven banjeren als hij maar een verschilligheid tentoonspreidde die netjes spoorde met de vara-verschilligheid. Dat werd natuurlijk nooit geëxpliciteerd, want verschilligheid behoorde iets te zijn wat gewoon aan een 'goed mens' kleeft, gewoon aanwezig is en niet besproken of bediscussieerd hoeft te worden. Als je een goed hart had, dan was je gewoon verschillig en begreep je elke ander die óók verschillig was, precies zoals katholieken elkaar begrijpen, of protestanten, of moslims.
Maar, die verschilligheid is niet meer zo vanzelfsprekend vandaag de dag. Waar je vóór moet zijn en waar je je tegen moet keren, het is niet meer zo simpel en vóór je het weet heb je je in een wespennest gestoken en word je van alle kanten tegelijk aangevallen.
Die cartoon-kwestie ziet er net zo potsierlijk uit als die rechtszaak tegen Wilders. Men loopt te hoop tegen het vermeende kwaad maar is elke vorm van proportionaliteit kwijt, elke vorm van nuance, en maakt zichzelf daarmee onsterfelijk belachelijk. Men zet zichzelf te kijk, laat zien dan men geen vat meer heeft op de eigen beginselen, de eigen uitgangspunten, de eigen ijkpunten. De gezamenlijke queeste verwordt tot een zootje ongeregeld waarbinnen de ene verschilligheid de andere in de weg gaat zitten.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 10:01

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:42
Klopt, maar de reactie van Cohen spreekt ook weer boekdelen.

Petrus de Rewa | 25-02-11 | 10:01

RechtOp | 25-02-11 | 09:59 Heel goed, jij begrijpt het. Er zijn geen bedreigingen.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 10:00

... maar Francisco van Jole heeft toch niemand bedreigd ? Hij heeft alleen een nogal slechte cartoon op zijn website geplaatst.

Ik dacht het om de vrijheid van meningsuiting ging.

RechtOp | 25-02-11 | 09:59

De eerste politiek gedreven aanslag door rechts op linksch heeft nooit plaatsgevonden. Andersom zien de statistieken er heel anders uit.

Sanglier | 25-02-11 | 09:57

K.Zwellever | 25-02-11 | 09:56 Draaikont.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:57

Jolo altijd -veul.
Maar als die vette pedo dat roept omdat hij wat last heeft van die joop dictatorT? Jolo:+heul veul,al was het maar om fattie te pesten.

K.Zwellever | 25-02-11 | 09:56

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:52 Alleen op Geenstijl al zijn er een stuk of vijf topics geweest over dat krabbeltje van Soeterbroek. Als je dat allemaal gemist hebt is jouw plaats inderdaad onder je Zwitserse steen.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:56

@pollodepiemel | 25-02-11 | 09:47
*zwaaien doet*

necrosis | 25-02-11 | 09:56

Oei Oei, zelfs de duivel hakt niet in eigen gelederen! Jaren van dreiging die aan de Linkse kerk voorbijging werd door dezelfden, die hier het onderwerp van de soap zijn, gebagatelliseerd. En nu wordt het ineens menes, en gaat het hun zelf aan, .... oei oei oei, beginnen de lipjes ineens te trillen.... Zorgelijk vooruitzicht met zo'n mensen de toekomst van een land te moeten bouwen. Potverdomme ze rennen weg voordat het goed en wel begint.

Heisessie | 25-02-11 | 09:54

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:46
Ik werk in het buitenland en kan helaas niet al het NL nieuws volgen. Vandaar dat ik mij afvroeg waar deze rel over ging. Blijkbaar ben jij niet in staat normaal antwoord te geven... Ik zal je verder met rust laten. *kruipt weer onder Zwitserse steen

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:52

mrska | 25-02-11 | 09:43
De VARA speelt hier een heel vuil spelletje door te insinueren dat zij net zo bedreigd worden als mensen die zich tegen de islam keren.

Iedereen weet dat geen enkele linkse politicus voor zijn leven hoeft te vrezen. Dat is niet de aard van rechts Nederland.

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:52

@ pollodepiemel | 25-02-11 | 09:47
I second that.

Ivoren Toren | 25-02-11 | 09:52

Paultje de Leeuw is nooit erg goed geweest in kaatsen.

--neus-- | 25-02-11 | 09:51

Op zich mag ik die De Leeuw al jaren niet meer zo. Met zijn politiek correct, cultureel verantwoord VARA-entertainment. Maar nu heeft hij wel gelijk. Vanzelfsprekend heeft een linkse jongen als Van Jole de taak, ja zelfs de plicht om oppositie te voeren tegen Wilders. Maar als zelfs Stevie Wonder kan zien dat een bepaalde cartoon echt way beyond the edge is, een welhaast fascistoide aanval op een persoon en je wilt dan per se je niet bestaande gelijk halen...
Tsja, Fransje dan wordt het eens tijd dat je bij het Delta Ziekenhuis binnenloopt om over je issues te praten.

LJBrinkhorst | 25-02-11 | 09:50

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:48
Zwaai ik mee, dag piemeltje

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:49

Ja lees de eerste link van mrska | 25-02-11 | 09:43 eens (interview met Sooreh Hera), dat geeft even een verhelderend beeld van die leuke Roland Plasterk en zijn prioriteiten.

sjaakdeslinksesul | 25-02-11 | 09:49

De moraal van dit verhaal: Links mag alles zeggen wat ze willen over rechts, het zijn immers nazi's in hun ogen, en dat bijvoorbeeld een Ayaan en een Wilders worden bedreigd is natuurlijk hun eigen schuld, maar als zijzelf bedreigd worden is de wereld te klein.

Disclaimer: Hiermee praat ik bedreigen natuurlijk niet goed, ik heb het slechts over hoe mensen ermee omgaan.

Heau even | 25-02-11 | 09:48

pollodepiemel | 25-02-11 | 09:47 Dag dan. *zwaait*

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:48

Toch helpt dat bedreigen wel.
.
Kaddafi deelt geld uit
TRIPOLI - De door felle protesten belaagde Libische regering heeft opdracht gegeven tot het verstrekken van subsidies, extraatjes en loonsverhogingen. De staatstelevisie berichtte vrijdag dat gezinnen bijvoorbeeld omgerekend ongeveer 375 euro extra krijgen om de onlangs gestegen voedselprijzen te compenseren. Tal van loonsverhogingen zijn afgekondigd en sommige werknemers in de publieke sector krijgen volgens de meldingen 150 procent meer loon.

Bolle Wim | 25-02-11 | 09:48

@ kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:41 |
Alfred Jodocus? Dat was een rood indoctrinatie, allochtonen propagerend en autochtonen bashend programma van de bovenste plank.

Bigbadwolf | 25-02-11 | 09:48

-weggejorist-

pollodepiemel | 25-02-11 | 09:47

De Leeuw vergelijkt Wilders met Hitler, hahahaha leuk grapje joh! Adriaan Soeterbroek vergelijkt een oud sp- en pvda-voorstel met een concentratiekamp en Wilders met een kampbeul. Hahaha leuk man, ohjee mensen zijn boos. Van Jole laat die tekening staan, moet ie niet doen, foei!
De hypocrisie van De Leeuw is een stuk stuitender dan de opstelling van Jolo in deze. De vrijheid van meningsuiting houdt nog steeds in dat Soeterbroek zijn kuttekeningen mag blijven maken en Jolo ze mag blijven plaatsen op zijn kutsite, maar dat de mensen die hem bedreigen aangepakt dienen te worden.
Voor deze ene keer krijgt Jolo van mij het voordeel van de twijfel. Maar dat is meteen de laatste keer.

sjaakdeslinksesul | 25-02-11 | 09:46

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:44 Als jou dat niet duidelijk is dan moet je maar weer snel terug onder je steen kruipen.

In ieder geval moet je ophouden met je gezuig.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:46

Vandaag ben ik zo vrolijk, want Wilders die is dood.
Aldus zong de Leeuw in een van uitzendigen.
Hoe zeiden ze dat ook al weer bij de VARA, over die cartoon? Wie kaatst moet de bal verwachten, geloofik.

de honden blaffen... | 25-02-11 | 09:46

@Superior Bastard | 25-02-11 | 09:31

Dat is omdat er helemaal geen bedreigende graftokkies zijn. De VARA heeft een mooie manier gevonden om de cartoon stilletjes te kunnen Tip-Exen en op links-subtiele wijze de PVV-aanhang de schuld te geven zonder dat met zoveel woorden te zeggen. Niemand heeft een bedreiging gezien, niemand heeft een brief, een e-mail of een gespreksopname, en de VARA hoopt dat we daar niet te lang over doorvragen want dat is lastig.

Hun communicatieadviesbureauconsultantintermediair (€ 375,- per uur ex BTW en reiskosten) heeft gezegd dat ze er goed aan zouden doen om dan ook nog even "intern" wat klappen uit te delen, want dat zou goed staan voor "de buitenwacht". Dieprode VARA-leden zouden instemmend brommen als een VARA-coryfee eens even op televisie tekeer zou gaan tegen die ratjes van dat duivelse internet.

Oh wacht... een VARA-coryfee. Dat was even een probleempje. Dan Paul de Leeuw maar. En het slachtoffer? Oh ze hadden nog ergens zo'n stuk onbenul op de loonlijst staan die zei dat ie internet had uitgevonden, dus die was dan mooi de sigaar. Hebben we een lekker grote foto van hem? Ja? Mooi, zetten we die op 6 x life-size in het decor. Lijkt die De Leeuw meteen minder dik bij zo'n groot hoofd achter hem. Win/win-situatie. Had die communicatieadviesbureauconsultantintermediair het ook al over gehad.

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:46

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:42 Ik voorzie brede ongure types die zich bij de stemburo's ophouden en aanbieden 'wel even te helpen met invullen'. Dat terwijl zijn 'maat' wel even 'op je wagen past'.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:45

@zeg maar jansen
Welke cartoon dan wel?

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:44

Ik begin die dikke anusridder eindelijk sympathiek te vinden.

Steuntrekkert | 25-02-11 | 09:43

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:32
Ach, het duurt nog maar even. Na de verkiezingen zijn we al die bedreigingen weer vergeten en gaan we weer over tot de orde van de dag, een orde waarbinnen het inmiddels als normaal wordt ervaren dat de één dag en nacht bewaakt wordt terwijl de ander vrij rond kan blijven lopen, wat hij ook zegt of doet.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:42

@veuve-clicquot | 25-02-11 | 09:28
Nee joh, daar mag hij gaan uithuilen

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:42

Petrus de Rewa | 25-02-11 | 09:39 Slechte interviewert. Wanneer je een vraag stelt mag je ook een antwoord verwachten. Deze zogenaamde interviewert oreert alleen maar.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:42

Terwijl wij ons met zijn allen druk maken om allerlei zinloze randverschijnselen als Joop.nl, de VARA en nietszeggende figuranten als Paul De Leeuw en Francisco van Jole verdwijnt onze koopkracht steeds sneller in de zwarte gaten van graaiend Nederland. Zijn we soms krankzinnig en seniel geworden met zijn allen?
Zo, dat moest ik toch even kwijt.

Bolle Wim | 25-02-11 | 09:42

@Pasta-saus | 25-02-11 | 09:33
Van horen zeggen heb ik gehoord dat ze mogelijk in het roze gekleed waren.
Maar dat is van horen zeggen he, er zijn helaas geen camerabeelden.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:41

Pasta-saus | 25-02-11 | 09:33
'Wanneer zijn ze uit uw huis weggejorist? Heeft u een signalement? '

Gisterenmorgen. Er zat roze verfpoeder in.
img52.imageshack.us/i/poeder.jpg/

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:41

Links is toch van de solidariteit? Klaarblijkelijk geldt dat alleen maar als het eenrichtingsverkeer de eigen portemonnee is.

Hansopje | 25-02-11 | 09:40

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:32
Dan hoop ik voor van Jole dat jouw verhaal niet klopt.
*Of eigenlijk... dat het wel klopt*

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:39

Wat naar dat onze rode knuffelbeer bedreigt wordt. Dat gun je niemand...

Sliptong | 25-02-11 | 09:39

Als Paul de L. bedreigd wordt, zou dat niet zijn wegens zijn zogenaamde show, waarmee hij elke avond een televisiezender als het ware gijzelt?

JanRap | 25-02-11 | 09:39

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:36 Wilders heeft geen cartoon.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:38

Die Jole is een heel eng mannetje.
Persoonlijkheidsstoornis, narcistisch en verwrongen zelfbeeld. Zijn gelukkig medicijnen voor.

070 | 25-02-11 | 09:38

@Moetdatdan | 25-02-11 | 09:33
En dat kan hij pas vanavond verhelpen.
Waar zou hij dan kunnen zijn?

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:37

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:34 Nee hè? Het is die aandachtzuigende van Jole die nog wel wat exposure kon gebruiken.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:37

Heren,
Om welke cartoon gaat het? Die van Wilders?

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:36

Mooi dat die Jole een mes in zijn rug krijgt, het is duidelijk dat de Vara bezig is Joop.nl op te ruimen omdat het ze teveel leden en kijkcijfers aan het kosten is, en dat allemaal onder de noemer "bedreigingen" ik zou nu wel eens het bewijs van willen zien van die aangiftes....

Haagse-Geertje | 25-02-11 | 09:36

@Mazzeltov | 25-02-11 | 09:34

IE 8 is van februari 2009. En dus verouderd. Moven. Upgraden. Next! Tip: Doe eens géén MS browser. Gaat een wereld voor je open.

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:36

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:17 |
Ik ben wel benieuwd naar Jolo's volgende opiniestukje. Maar wat hier nu speelt is precies wat mijn bezwaar was tegen het koppelen van zo'n site aan een omroep. Uiteindelijk is het een constructie waarin het internet ondergeschikt gemaakt wordt aan de televisie.

jabir | 25-02-11 | 09:35

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:33 Ikea-antiek. Met tubetje lijm in plaats van een imbussleuteltje.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:34

@ zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:32

My thoughts exactly. Er is helemaal geen bedreiging.

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:34

Offtopic Redactie : Kan die zin in het geel bovenaan de site even snel verdwijnen aub ?
""Je bezoekt de site met een verouderde browser. Klik hier om te upgraden""
..
Ik HEB al IE-8 en die bevalt mij PRIMA !!!
En NEE, ik hoef dat Chroom niet.

Mazzeltov | 25-02-11 | 09:34

verdraagzaamheid en tolerantie hebben ons niets gebracht, ik ben blij dat het lekker heen en weer meppen ons een stuk verder brengt.

Domme domme PDL

sarkaasticus | 25-02-11 | 09:33

@Che_cuevara | 25-02-11 | 09:26

Nee slimpie, hij zegt dat het op zijn thuiscomputer niet werkt. Bovendien moet je werkgevers die met oude meuk werken ook gewoon in hun gezicht spugen.

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:33

@wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:24
Wanneer zijn ze uit uw huis weggejorist? Heeft u een signalement?

Pasta-saus | 25-02-11 | 09:33

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:29
'Delftse puzzel' Geweldige beeldspraak voor een kapotgevallen vaas LOL

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:33

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:27 Van Jole plaatst een cartoon. Wilders boos en wil dat ie hem er weer af haalt. Jole zegt nee.
Na een weekje besluit van Jole dat het wel handig is om sommige mensen in een bepaald ongunstig daglicht te zetten en, ook al omdat het tumult omtrent de cartoon al een beetje is verstild, haalt ie hem er af en zegt ie dat dat is vanwege de bedreigingen.

Iedereen weet wel welke club dat geweest zou kunnen zijn. Maar heb je ook maar één bedreiging werkelijk gezien?

Zo rolt dat bij dat internetfossiel van Jole.
En die dikke Lul laat zich voor een karretje spannen, want die is niet persoonlijk bedreigt. Zegt ie ook dat ie daarvoor gewaarschuwd is door de Vara, telefonisch.

Eerst zien die bedreigingen, dan zal ik daarna wel zien of ze serieus te nemen zijn.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:32

@Joris:
doe die kudoknopjes eens omdraaien, kwa volgorde.
usability, weet je nog?

Andreas B. | 25-02-11 | 09:32

@jabir | 25-02-11 | 09:23
Ja, Henk en Ingrid zijn nu eenmaal niet zo bot of blind dat ze niet weten hoe al dat gedreig is ontstaan. Of waar het oorspronkelijk vandaan komt. Om over de bron van daadwerkelijk geweld maar niet te spreken.
Daar zijn Henk en Ingrid op tegen, daarom ook PVV. Totdat er op rechts iemand opstaat die het mooier kan zeggen en niet met links meeloopt.

Jan Passant mk2 | 25-02-11 | 09:31

Jammer dat het hier voornamelijk over de Leeuw en Jolo gaat en niet over die bedreigende graftokkies. Hollands fine fleur.

Superior Bastard | 25-02-11 | 09:31

@Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:43
Precies. Nu ineens heel hard wegrennen omdat hij in de problemen komt door iemand anders, die net zo goed door hemzelf veroorzaakt zouden kunnen zijn. Ik weet zeker dat Paul die cartoon ook geplaatst had voor z'n dagelijkse behoefte media-aandacht.

Pasta-saus | 25-02-11 | 09:31

Wat zal die dikke trouwens gebaald hebben dat de cartoon al was verwijderd voor hij zijn zielige vertoning op tv kon opvoeren. Hele plan in duigen. "Toch maar doen?" -"Ah jawel, doe maar. We hebben dat beveiligerspak nu toch al gehuurd, en de meesten van die idioten die naar ons programma kijken weten toch niet wat internet is."

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:31

Als je een socialistische media-miljonair wilt zijn, zul je eraan moeten wennen dat er af en toe mensen niet blij met je zijn.
In mijn beroep komt het ook voor dat ik word bedreigd, mijn kinderen moeten in sommige periodes ook begeleid naar school en je wilt niet weten hoe vaak ik mijn auto al heb uit moeten laten deuken.
Daar geef ik Van Jole ook niet de schuld van, daar moet je de bedreigers de schuld van geven.

vagehond | 25-02-11 | 09:30

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:25
footage or it didn't happen :-)

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:30

@Kletskop | 25-02-11 | 08:39
Onderaan de pagina kan je de redactie tippen.
Misschien een idee?

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:29

pfffft wat'n onzin

PlantenVreter | 25-02-11 | 09:29

@wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:24
Daar hebben ze nu een "Delftse puzzel" van gemaakt.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:29

Paul de L. kan er ook niks aan doen... wel sneu dat je gezin onder bescherming moet komen te staan en er lopen helaas genoeg mafkezen rond in Nederland die in alles toe in staat zijn.

Kris | 25-02-11 | 09:29

@Kletskop | 25-02-11 | 08:39
Commentaar voor de lay-out gaarne plempen op het daarvoor bestemde topic.

Pasta-saus | 25-02-11 | 09:29

Wordt Van Jole nu ook uit DWDD verbannen
* champagne klaar zet *

veuve-clicquot | 25-02-11 | 09:28

Laat Paul dan zijn lied, dan ook op zijn eigen VARA bestuur richten die eerst ook niet van wijken wisten....

Allardus | 25-02-11 | 09:27

@bijtertje | 25-02-11 | 09:21
Ik weet dat van Jole niet de slimste is.
Maar zo stom zal hij toch niet zijn, of wel?

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:27

Meest uitgekauwde man van Nederland. Enige wat ik over hem te zeggen heb.

Pasta-saus | 25-02-11 | 09:27

Randy McRanderson | 25-02-11 | 09:25 "De rest van Nederland" Dat zijn toch die achterlijke gehuchtjes met één kerk en een Chinees restaurant?

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:26

Zelf zingt ie "Ik ben zo blij want Wilders die is dood".

Nu loopt de stront kennelijk langs zn broekspijpen. Laf.

Jolo Rushdie is in ieder geval exit en dat is goed voor Nederland.

echt_links | 25-02-11 | 09:26

@Moetdatdan | 25-02-11 | 09:21
Misschien zit hij op zijn werk en heeft dan geen keuze.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:26

Ivoren Toren | 25-02-11 | 09:23

De islamofiele VARA wil hiermee duidelijk maken dat cartoons wel degelijk heel gevaarlijk zijn.

skinner | 25-02-11 | 09:25

@eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:21
Is geen kwestie van een hekel aan Bill Gates.
De kwestie is dat IE te lang een monopolie heeft gehad en daardoor gewoon bagger maakte.
IE 8 schijnt wel beter te zijn.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:25

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:24 Ja, gisteren is er een spaceshuttle tegenaan gevlogen.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:25

Dus dat kudosysteem doet het wel in Firefox maar niet in IE. Hoe kom je er bij om een site te maken die maar half half functioneert met IE? Dat jullie incrowd nerds allemaal Firefox gebruiken zal wel zo zijn maar de rest van Nederland gebruikt gewoon IE hoor.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 09:25

Blijkbaar mis ik iets. Welke cartoon? Die van kampbeul Wilders of weer iets anders?

Eduardo1735 | 25-02-11 | 09:24

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:20
Noch beter, doe Chrome downloaden.
Loopt als een trein. (niet van de NS)

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:24

-weggejorist-

Jean Kloot | 25-02-11 | 09:23

Als Paul de Leeuw er tegen is, dan moet het wel goed zijn. Daarom vanaf nu: Lang leve Francisco van Jole! Hoera! Hoera! Hoera!

Ivoren Toren | 25-02-11 | 09:23

boost | 25-02-11 | 09:16 |

Heeft niets met boosheid te maken, maar zo heet de stroming die Wilders vertegenwoordigt nou eenmaal. Bovendien zijn die als door een horzel gestoken reacties van de rechtse kerk altijd zo leuk. Je maakt 1 tekeningetje en het gansche Wilders electoraat gaat wekenlang z'n best doen om te bewijzen wat een proleten het zijn. Met dat dreigende volk willen Henk en Ingrid helemaal niet geassocieerd worden.

jabir | 25-02-11 | 09:23

Wat omtzettend laf, zeg maat laf in het kwadraat. Wat een angsthaas, wat een aso is die Paul de Leeuw. Je kan het nog zo oneens zijn met een collega maar dat vecht je toch niet uit op televee?
Heb die Paul altijd al een slapjanus gevonden.
Nu openlijk afgeven op een collega, hoe diep kan je zinken.
Iedereen weet tog qek dat Paul die cartoon niet heeft geplaats?
Vara, onsla die dikke ordinaire goedkope papzak.

nokkenaskettingklem | 25-02-11 | 09:23

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:21 En dan nog wat add-ons als add-blocker erbij en dan gaat het rap hoor. Dan verspilt je processortje niks aan energie om alle advertorials te laden.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:23

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:21
Je zou dit goed kunnen rekenen maar het is fout volgens mij

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:22

@eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:18 |

Hou een sop. Doe er lekker zelf wat aan. Ga je dood van het installeren van een nieuwe browser ofzo?

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:21

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:17
Is het ook.
Ik heb er dan ook wel even over moeten nadenken.
Maar goed, één keer, niet meer.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:21

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:20 Toilet is het eerste wat in me opkomt. Is dat goed of fout qua antwoord?

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:21

Als van Jole zo doorgaat met zogenaamde bedreigingsbrieven te versturen aan zijn collaga's, zoals een aantal reaguurders vermoeden, kan dit voor de VARA wel eens een dure grap worden. We moeten toch aannemen dat de VARA opdraait voor de beveilingskosten. Of zit Al Qaeda hier ook al achter met het doel ook hier een Dag van Woede te organiseren.

bijtertje | 25-02-11 | 09:21

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:20

Doet die het wel dan? Zal het proberen vanavond. Heeft de redactie soms een hekel aan Bill Gates of zeau... Heb er altijd fijn mee gewerkt!

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:21

@Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:17
En daardoor zal hij waarschijnlijk niet zelf ontslag nemen.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:20

jabir | 25-02-11 | 09:03
Over wansmaak valt niet te twisten.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:20

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:11

Volgens mij is het een pisnicht en wil hij helemaal niet dat er in zijn brievenbus wordt gezeken maar in zijn.... Je weet wel!

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:20

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:18 Doet dan eindelijk eens firefox downloaden en installeren.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:20

@Andreas B. | 25-02-11 | 08:40
lijkt inderdaad op neuken en praten te gelijk ipv #eerstneukenendanpraten

veuve-clicquot | 25-02-11 | 09:19

De nieuwe layout is geen verbetering en mijn browser is ook niet verouderd!

raster | 25-02-11 | 09:19

Bedreigen is voor verstandelijk beperkte amoebes. Willekeurige werknemers van een bedrijf op de korrel nemen al helemaal. Ik probeer me zo'n Deliverance-type voor te stellen die de moeite neemt om zijn trisomie tentoon te spreiden door een dreigbrief op te stellen. Daar word je toch niet vrolijk van. Om vervolgens toe te geven aan die zwakzinnigen getuigt niet van een bijzonder sterke ruggengraat. "We don't negotiate with terrorists", zo zou het moeten zijn. Die cartoon was overigens wanstaltig, smakeloos. Maar ook abjecte meningen mogen geuit worden. Man man man, de halve wereld voelt zich tegenwoordig beledigd. Terwijl het toch echt gewoon een keuze is, een state of mind. Je laat je beledigen. Wat je er vervolgens mee doet is weer een keuze. Paul de Leeuw mag trouwens ook graag "beledigen". Dat hij Joop/Jolo bedankt voor de commotie is terecht, maar als hij echt rechtlijnig was geweest had hij de briefschrijvers zelf ook nog even uitgemaakt voor de randdebielen die ze zijn. Maar ja, da's eng natuurlijk. Anneke Grönloh is veiliger.

Snikkeldrift | 25-02-11 | 09:19

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:17 Het is allemaal de schuld van Alqaida, en van de drugs en zo.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:19

@Markies de Schade | 25-02-11 | 09:13
Zal wel door de emoties komen.
Maar ik heb die "ik" er zelf al tussen geplakt hoor.
;)

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:18

Jole weer wat publiciteit voor zijn dooie site.

skinner | 25-02-11 | 09:18

Waarom moet ik nu aan een enorme hoop stront denken?
En verder moet de oude LO weer terug. Op mijn huiskompjoeter is mijn IE niet capabel om zelfs de vaas te zien. En ik krijg nog een stuk of drie vellen met tekst onder het REAGEER OOK gedeelte met allemaal foto's en oude items en iets in het Russisch of zeau. Snap er nix van, maar kan niet meer reaguren aldaar want het inloggen gedeelte is weggevallen. Doe er eens iets aan redactie. AUB?

eerstneukendanpraten | 25-02-11 | 09:18

Nou hier dan ook maar even, want dat twee-sporen-reageren op Dumpert én hier is eigenlijk niks:

Ga toch weg. Ik vind Van Jole een kwallebak, maar die De Leeuw is helemaal niet bedreigd. Die probeert een schijnwerpertje in zijn flopshow te krijgen. En hij kan niet zingen. Afvoeren!

Moetdatdan | 25-02-11 | 09:18

jabir | 25-02-11 | 09:03
Tuurlijk heeft-ie geen keus gehad. En hij is er de persoon niet naar op op zijn strepen te gaan staan, om principieel te zijn, om enige moed te tonen, standvastigheid, karakter ruggengraat.
Als de verschillige Vara vindt dat Jeauleau stout is geweest en straf verdient, dan kruipt Jeauleau verongelijkt mokkend in de hoek en geeft hij die boze wereld die nooit naar hem heeft willen luisteren de schuld van alle ellende die hem overkomt.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:17

@zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:11
Ik zou Paul z'n brievenbus helemaal niet vol willen zeiken.
Voor je het weet hangt hij "er aan".

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:17

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:16 Lastige keuze hè? Ik mag ze allebei niet.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:17

Ze zijn wel solidair om Van Jole af te vallen als het ze even niet uitkomt en er teveel tegenwind van Geert komt (eh lees stemverlies voor links).

veuve-clicquot | 25-02-11 | 09:16

Voor één keer ben ik het eens met Paul.
Van Jole, ga lekker slaapjes doen en morgen gezond weer op.
Maar wel bij het UWV hopelijk.

Che_cuevara | 25-02-11 | 09:16

jabir | 25-02-11 | 09:09
wat ben je toch boos op wilders, waarom dan, hij vertegenwoordigt ook jou belangen, is toch goed?

boost | 25-02-11 | 09:16

Maar als we toch in het restylen van dingetjes zitten... Is die iPhone App nou al eens aangepast?

Wim-Lex | 25-02-11 | 09:15

Markies de Schade | 25-02-11 | 09:13 Jij hoopt gewoon dat Paul de Lul een brievenbus in z'n voordeur heeft en dat ie hem gebruikt als 'gloryhole'.
Dan wil jij wel aanbellen.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:15

+ik

Markies de Schade | 25-02-11 | 09:13

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:11
Als principieel man ben bereid ver te gaan hoor, vergis je niet.

Markies de Schade | 25-02-11 | 09:13

vanJolo is nog een opportunistische lafaard ook.

sprx | 25-02-11 | 09:12

Paul de Lul moet gewoon z'n brievenbus wat hoger ophangen, het lijkt me niet dat iemand die z'n brievenbus wil vol zeiken een trapje meeneemt.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:11

Al met al is het lang geen onhandige mediastrategie om de focus op Wilders als faksist (wat natuurlijk ook zo is) te houden, zonder er zelf verantwoordelijk voor te zijn. Of is het verder alleen Widler toegestaan om troll campagnes te voeren?

jabir | 25-02-11 | 09:09

Ha ha Fransisco's sluwe spelletje keert zich tegen hem. Is natuurlijk ook logisch als je zo'n internet dinosaurus om laat gaan met moderne media en laat spinnen vliegt het geheel gierend uit de bocht. Nu is hij een hoofdredacteur onder curatele met de handjes op de rug gebonden.

denoorman | 25-02-11 | 09:08

Alsof Paul de lul in het verleden echt vrienden gemaakt heeft. Er is er in het leven van Paul de Lul maar één en dat is ie zelf. Vorige week hoorde je hem niet over die cartoon. Nee, nu het hem persoonlijk begint te raken hoor je hem er over. En dan nog denk ik dat ie schromelijk overdrijft.

Niet dat ik bedreigen een goed idee vind. Dat niet. Bedreigen om je zin te krijgen is zó vreselijk Lucassen.

zeg maar jansen | 25-02-11 | 09:07

Werd de VARA maar bedreigd.
Samen met de Publieke Omroep.
In hun bestaan.

tipo | 25-02-11 | 09:07

@Marcus Porcius Cato | 25-02-11 | 08:56
Precies, het is het bekende topos in rode kringen. Ik word bedreigd, jij wordt bedreigd, hij/zij/het wordt bedreigd, wat worden we allemaal ontzettend gezellig bedreigd. Toch heb ik nog niet één snipper bewijs zien langskomen van die bangmakerij.

Petrus de Rewa | 25-02-11 | 09:07

Kijken er nog mensen naar Paul de Leeuw dan?

42 | 25-02-11 | 09:06

Er word helemaal door niemand bedreigd of wat ook, ik vind ze wel erg vuil bezig bij de Vara.

Jammer, dat die vetklep, zelf niet doorheeft dat hij een nazivazal is van de Vara, en zichzelf voor altijd en altijd onmogelijk heeft gemaakt.
Links mag dreigen, bommen gooien, mensen in een hoek zetten, vergelijken met facisten en nazi's, en ... ach fuck it... dit moet niet eens aandacht krijgen die viespeuken.

Creaguurder | 25-02-11 | 09:06

Overigens veelzeggend dat die vetklep niet schroomt om zijn programma op deze manier in te vullen met zijn privé besognes (wat dat zijn het). En dat achterlijke publiek gezellig meeklappen.

très cool | 25-02-11 | 09:06

Wat moet de Vara toch ongelofelijk blij zijn dat ze dit unieke talent voor zes en een haalve ton hebben weten te strikken. Niet alleen weet hij helemaal in zijn eentje drie kwartier vol te kirren, waardoor gasten eigenlijk totaal overbodig zijn, maar je krijgt er ook nog een heus kleinkunstig liedje bij, compleet met pianodiedeltje.

vetkleppert | 25-02-11 | 09:05

OT

de geenstijl extension lijkt helemaal verneuqt te zijn in de nieuwe lay.

jabir | 25-02-11 | 09:05

Lang leve de vrijheid van meningsuiting totdat we er last van krijgen. Dan leveren steeds meer Nederlanders hem direct in. Een verontrustende ontwikkeling, want een volk dat voor tirannen zwicht...

bintang | 25-02-11 | 09:04

Ik begrijp niets van dit verhaal. Dus P. de Leeuw zou bedreigd zijn geweest vanwege een tekeningetje op een website die gelieerd is aan zijn werkgever? Dat gelooft toch niemand?

Petrus de Rewa | 25-02-11 | 09:04

@Schoorsteenveger

Op zich kan ik er geen genoeg van krijgen om Wilders in Nazi pak uitgedost te zien. Adriaan zou hem ook nog in de hele Hugo Boss lijn moeten afbeelden en in zo'n mooie leren jas van de Geheime Staats Polizei. Hij kan ook nog naast een oven gezet worden, een goederenwagon, of bijvoorbeeld de Hollandsche Schouwburg. In feite is de Godwin de 'gift that just keeps on giving'.

Maar zou Jolo echt een keuze hebben gehad? Het uitgebrachte persbericht lijkt niet namens de Joop redactie, maar de Vara zelf gemaakt te zijn. Inderdaad, als hij nog steeds 'Rushdie' is, zou hij dus vandaag ontslag moeten nemen wegens aantasting van zijn redactionele vrijheid en onafhankelijk doorgaan. Vind ik dan.

jabir | 25-02-11 | 09:03

Zeeschuimer | 25-02-11 | 09:00
Nee toch, ze zeggen toch juist altijd dat de reaguurders achterlijk zijn en dat de mensen voor redactionele stukken naar de site komen. Het valt me nog mee dat ze het commenten niet helemaal uit de site gesloopt hebben.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 09:02

Marcus Porcius Cato | 25-02-11 | 08:56
Tja, je publiceert een smakeloze cartoon, wilt principieel blijven en krijgt dan van het politburu alsnog de opdracht om die plaat te verwijderen. Wat doe je dan als je je gezicht niet wilt verliezen? Dan beweer je dat je niet anders kon, dat het vanwege 'bedreigingen' niet meer verantwoord was om die prent te laten staan. Haal je alsnog je gelijk.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 09:02

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:53
Het is maar goed dat je geen kuddo systeem kunt zien want je staat nu al op -24 (-:

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 09:01

Oh jee, er beginnen weer mensen over Paul de Leeuw en gehandicapten. Nou als er iemand is die gehandicapten als gewone mensen beschouwd is het Paul de Leeuw wel.
En het mooie is dat 'de gehandicapten' dat fantastisch vinden.

Steve7490 | 25-02-11 | 09:00

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:53
Onze namen, en daarbij de kuddo's, worden ook steeds kleiner.. Het draaide toch om de reaguurder..?

Wim-Lex | 25-02-11 | 08:55
Ja, Joris zit echter aan de knoppen.

Zeeschuimer | 25-02-11 | 09:00

Wat een agitatie propaganda. Ik denk dat Jolo zelf die dreigbrieven naar de VARA heeft gestuurd om zo de indruk te wekken dat PVV aanhangers staatsgevaarlijk zijn. Alsof VARA medewerkers allemaal persoonsbeveiliging nodig zouden hebben. Wat een flauwekul! Dit toneelstuk van Paul de Leeuw is een soort van pot verwijt de ketel die kant nog wal raakt.

wakkere_nederlander | 25-02-11 | 08:59

kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:55
Zit je me te dollen ofzo, waar staat dat kudo systeem bij jou dan. Ik zie het nergens staan heur.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:59

Francisco linksreactionair Van Jolo heeft definitief zijn beste tijd gehad.

Mijnbescheidenmening | 25-02-11 | 08:59

Ziet ernaar uit dat ze bij de vara iedereen opdracht hebben gegeven om zoveel mogelijk media aandacht te geven aan die fictieve bedreigingen van rechts.

Demonische Eend | 25-02-11 | 08:57

"Dat al het Vara personeel ernstig bedreigd werd" ? Ik geloof er echt geen ene flikker van. Ik verwacht veel van de PVV achterban, maar niet dat men zomaar willekeurige Vara medewerkers "met de dood gaat bedreigen". Als ze al mensen zouden bedreigen, dan toch zeker wel de tekenaar zelf of dhr Fancisco van Jole, die ik overigens twee weken geleden tegen het ernstig bedreigde karakter aanliep bij de IKEA. Kom eens voor de dag met al dat ernstige bewijs Vara. Hoeveel bedreigingen ? Wanneer precies ? Op wie dan wel ? en in welke vorm ? Ik ben zeer benieuwd.

Marcus Porcius Cato | 25-02-11 | 08:56

@ Zeeschuimer | 25-02-11 | 08:51
Ik had liever een normaal "quotosysteem" gezien, ipv de kuddo knop om elkaar wat veren in den aars te deponeren.

Wim-Lex | 25-02-11 | 08:55

Duss... als FVJ of die cartoonist binnenkort iets overkomt is dat de schuld van Paul de Leeuw. Hij zet aan tot haat.

Gezellig! | 25-02-11 | 08:55

@Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:53 | + -1 -
Of een bril...

kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:55

@kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:50

Min-kudo's zijn dan ook zó uitgedeeld aangezien het pluskudoknopje links zit en het minkudoknopje rechts.

Als je dus iets positiefs wilt doen dan moet je ter linkerzijde drukken. Het lijkt de Joop wel! Onmogelijk!

Omgekeerde wereld. En eenmaal gedrukt niet meer ongedaan te maken. Linkse terreur, wat ik je brom!

Reinaert | 25-02-11 | 08:54

ach een land krijgt de hofnar die het verdient sweereens wat anders dan geestelijk en of lichamelijk invalide in de zeik nemen

boost | 25-02-11 | 08:54

Zeeschuimer | 25-02-11 | 08:51
Ik zie helemaal geen kudosysteem of moet je daar weer Firefox of iets dergelijks voor hebben.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:53

Triest.
Zeik dan gewoon over de gasten die je bedreigen, niet om degene die een tekening publiceren.

frickY | 25-02-11 | 08:53

@conqueror | 25-02-11 | 08:45

Tja, kennelijk zijn er veel mensen die van een voorgekauwd hapje houden of gewoon geen tijd en/of zin hebben om het origineel tot zich te nemen. Whatever.

Drie kwartier Paul de L. aanhoren is dan ook geen eenvoudige opgave voor iemand die nog enigszins bij z'n verstand is. Dan inderdaad maar highlights, als het dan toch al moet. Al word ik ook daarvan niet vrolijk.

Reinaert | 25-02-11 | 08:51

Het kuddosysteem, werkt dat automatisch? Of wordt er gewoon erg fanatiek gekuddeaud?

Zeeschuimer | 25-02-11 | 08:51

@Pappie | 25-02-11 | 08:48
Welke linkse media staat op zijn kop dan? En grappig hoe je vervolgens weer helemaal leegloopt over de Islam.

Rob van Roos | 25-02-11 | 08:51

Ik krijg bijna een seizure van die flikkerende reclames de hele tijd. Ik weet niet of ik's naar de doctor moet gaan of dat de ADHD kauwgomballen layout van jullie site gewoon too much is voor de mens in zijn algemeenheid.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:51

Om welke tekening gaat het precies dan?

De StoorZenDer | 25-02-11 | 08:51

Mag de tekst op links lijnend gezet worden. Dit is onleesbaar zo.

Pieter3794 | 25-02-11 | 08:50

@Fijnstoffer | 25-02-11 | 08:43 | + -2 -
Pas maar op, veel VARA leden die hier de hele dag min-kuddo's uitdelen.

kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:50

Ik heb hier trouwens geen geluid. Kan iemand even uittypen wat er gezegd wordt? Dank u.

DoOne | 25-02-11 | 08:50

Dit gaat toch over die ontzettend dappere dodo Jeauleau die ons er onlangs aan meende te moeten herinneren dat hij het destijds aandurfde om in een t-shirt met de tekst 'I am Rushdie' rond te lopen? Die dappere Dodo die nu laf en dubbelhartig wijkt voor zogenaande dreigementen uit de hoek die hij zo verafschuwt en die in die gewraakte cartoon toch zo enorm raak te kakken werd gezet?
Ik heb het hlemaal niet zo op Paul de Leeuw, maar hier deelt hij toch een rake klap uit richting een van de meest lafhartige types die ik ken.
Ik daag dappere dodo Jeauleau uit om vandaag de ultieme test te doen. Eérst met een t-shirt waarop die cartoon gedrukt staat de wijken der fascistische PVV-stemmers in en kijken wat er gebeurt, daarna met dat oude Rushdie-t-shirt een prachtwijk in.

Schoorsteenveger | 25-02-11 | 08:50

Ja hoor, is van Jolo nu verantwoordelijk voor de bedreigingen tegen een slechte cartoon?

Paul de Leeuw (en Witteman) zijn nu officieel tegenstanders van de vrijheid van meningsuiting.

Als je zo nodig met je kop bij iedereen bekend wil zijn, mag je ook wel wat tegenwicht bieden tegen idioten die niet tegen een tekeningetje kunnen.

mubaffi | 25-02-11 | 08:48

Bedreigen is verachtelijk. Maar nu ineens staat de hele linkse media op z'n kop. gek als het hen betreft is het wel erg. Roepen ze het dan nu niet over zichzelf heen ? Vreemd dat het onderdrukte Nederlandse volk ineens het spuugzat is. Het ging toch zo lekker onder links, demoniseren van de Nederlander !

Ondertussen zijn Wilders en alle PVV stemmers al die tijd door links Nederland uitgemaakt voor Nazi. Pim is mede door toedoen van links,( herinnerd u zich Ad Melkert en Marcel van Dam nog ? ) vermoord. En Theo van Gogh ?

Het publiek en de journalistiek zijn hen vergeten. Maar de extreme moslims niet. Pas nog vervloekte voorman Abou Imran van het radicale Shariah4Belgium in een YouTube-filmpje Nederland als het land met ‘de grootste vijandelijkheid tegenover de islam’ en somde op: ‘Geert Wilders, Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Sooreh Hera – moge Allah haar vervloeken – personen die dagelijkse aanvallen doen op de oemma en de profeet.’ Wilders is niet de enige die met de dood wordt bedreigd door de troepen van Allah.

Iedere andersdenkende wordt bedreigd door de islam en de linkse politiek ! En P&W is een promotieplaats voor de verachtelijke islam.

Pappie | 25-02-11 | 08:48

Ik volg het even niet, wat heeft die Down patient met die cartoon te maken?

très cool | 25-02-11 | 08:48

Hey nieuwe CSS mét mobiele reageuroptie.
Paul is voorheen Rotterdamse, rijke, ideologieloze promohomo die in Amsterdam woont.
Jolo is middenmoter klein media mens met fantasie-ideologie (of is het ideejologie? Die in Rotterdam is gebleven).
Tja knollen voor citroenen, lood om oud ijzer, 2 vlaggen op dezelfde modderschuit.

hfakker | 25-02-11 | 08:48

En daarom moet je zo'n site dus niet vanuit een omroep opzetten.

jabir | 25-02-11 | 08:45

Reinaert | 25-02-11 | 08:43
Maar wel heel veel mensen naar geenstijl en dumpert ;-)

conqueror | 25-02-11 | 08:45

Nou nou, ik heb Paul wel eens harder horen schoppen.

Zeeschuimer | 25-02-11 | 08:44

Dus als een volstrekt irrelevante ouwehoer als Paul de Leeuw iets vindt dan is het zo? Fijn om te weten. Als ik Jolo was zou ik me doodschamen om door zo iemand te kakken te worden gezet. De (volvette) mug die de (hersendode) olifant de maat neemt. Het moet niet gekker worden!

Gelukkig kijkt er geen hond naar de Leeuw's programma dus erg veel impact heeft het geheel niet. En da's maar goed ook!

Reinaert | 25-02-11 | 08:43

Niet zo janken de Leeuw.
Met je grote bek.

Bolle Wim | 25-02-11 | 08:43

Ik vind gehandicapten uitbuiten en belachelijk maken dan weer niet zo tof en zo hebben we allemaal wel wat, is het niet Paul.

Randy McRanderson | 25-02-11 | 08:43

Nee Paul, je bent zelf altijd lekker fatsoenlijk.
Rot toch op man.

Spanko | 25-02-11 | 08:42

Dit is inderdaad dodelijk commentaar van Paul de Leeuw, maar ik zou daar niet te zwaar aan tillen, hij slaat wel vaker de plank mis. Het feit dat hij Fransisco van J. afvalt wil niets zeggen, want hoe vaak zijn andere geestelijk gehandicapten bij Paul de Leeuw niet te kakken gezet?

vanhetgoor | 25-02-11 | 08:42

Dan te bedenken dat de meeste reaguurders met veel plezier naar de VARA hebben gekeken:
Alfred Jodocus Kwak, Boes, Dommel, Smurfen, Snorkels etc. etc.

kapotte_stofzuiger | 25-02-11 | 08:41

@ G-unite | 25-02-11 | 08:39
Hey! Ga es de...
*zich bedenkt*

Multiflauwekulti | 25-02-11 | 08:41

Waarom loopt De Leeuw zelf niet even mee. Tot aan het tuinhekje. Of tot aan de bushalte voor mijn part.

*iets met vliegen en klap bromt*

Multiflauwekulti | 25-02-11 | 08:40

kan die man niet dat dikke lijf stilhouden als ie wat vertelt?

Andreas B. | 25-02-11 | 08:40

Klinkt een beetje als een bange verrader die Paul..... 'Ze zit in het achterhuis!'

Blauwe reiger | 25-02-11 | 08:40

Tis toch te zot dat Paul hiervoor wordt bedreigd..

Bierbauch | 25-02-11 | 08:39

Van (serieuze) bedreigingen: aangifte doen.
Van: 'ga es dood ' opmerkingen zou ik niet al te wakker liggen.

G-unite | 25-02-11 | 08:39

Met die nieuwe layout vind ik de stukjes minder leesbaar en minder leuk. Het lijkt alsof de redactie zelf geschrokken is van het resultaat.

Kletskop | 25-02-11 | 08:39

Gaan we nou al om half 9 posten?

just_one_man_ | 25-02-11 | 08:38

Van Jole's zijn tuig, allemaal. (doordenkertje)

pleurtop | 25-02-11 | 08:36

Daaag Jolo! Je hebt vast binnen de kortste keren weer een andere gesubsidieerde kudtbaan via een of ander vriendje.

DoOne | 25-02-11 | 08:36

Gatver dat bedreigen.
Hoop wel dat de Vara nu iets meer begrip krijgt vd situatie van Ayaan en Wilders.

mrska | 25-02-11 | 08:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl