
Nu ook grote chemiefik in 020. Bij
Diergaarde Chemical Storage aan de
Latexweg. Foto's
hier,
hier en
hier. Chemiewolk des Doods waait nu
richting Beverwijk en Heemskerk. Buitenspelende vakantiekindjes naar binnen halen, ramen dichtkitten en nagelbijten.
Update: We hebben bewegend beeld.
KLIK.
Update: We hebben
vuurballen. Het zou gaan om 115.000 kilo gevaarlijke stoffen.
Update: Ennnnn
Crisis.nl ligt er na tien minuten uit.
Update: Het schijnt te gaan om de funeste mix van cacao (loods 1) en rubber (loods 2). Zie
AT5. Urgente waarschuwing 020 en omstreken: vanavond regent het chocolade condooms des doods.
Update: Brand opgeschaald van Grip 1 naar Grip 2.
Update: Filmpje uit vliegtuig laat zien hoever de rook komt. Dringend advies ramen en deuren hermetisch te sluiten voor de 'ongevaarlijke stoffen' die in de fik staan. En
hierrr nog een filmpje vanaf de grond en heel dichtbij.
Update: Geen zorgen maken, roept toxicoloog Jacob de Boer op
AT5. Is maar cacao. O ja, er komt wel wat blauwzuur vrij (de B in
Zyklon B), maar maakt u zich geen zorgen.
Reaguursels
InloggenDenk je na Amsterdam wel genoeg brand te hebben gezien voor vandaag, hebben nog een zeer grote brand in Oldenbroek voor je. Weer mooi linkje gevonden voor jullie:
www.hetbrandweerforum.nl/index.php?top...
niets aan de hand, doorlopen mensen. ...
Aha cacao. Gelukkig heb ik net veel cacao ingekocht dus.....
Ug-verbranding
Zat ik als Zuid-Hollandse vandaag in Noord-Holland wtf.
brandweermeisje | 22-02-11 | 16:35
blaster | 22-02-11 | 16:41
Nee, omdat de dikkegifzwartekillerofalkillers-rook daar na 50m de provinciegrens overschreed. Daarom werd het een grip 4. In Amsterdam was dit niet het geval en inderdaad zou het ook in Moerdijk geen grip 4 zijn geweest bij een noordelijke wind.
blaster | 22-02-11 | 16:41
Ik begin een lichtelijke hekel jegens de bestuurderen te bespeuren in jouw comment?
Te zien vanuit het groene hart om 1 uur, nu niet meer echter...
blaster | 22-02-11 | 16:41
inderdaad. wij zijn heilig. en wij dienen beschermd te worden.
brandweermeisje | 22-02-11 | 16:35
Weet je waarom het direct een grip 4 werd? Omdat de rook naar het 'heilige' Zuid Holland dreef, waar de bestuurderen zelf wonen en de grazende koetjes, kwakende eendjes en het steltlopende dwarsgebekte flierefluiterje voor komen. Waaide de wind richting Brabant, hadden we het rustig volgens grip 2 mogen afsterven.... Wees niet bezorgd, in de ogen van 'over de Moerdijk' zijn het 'maar' Brabo's die er wonen.
dr was onlangs toch enorm gespeculeerd met cacao?
dikke kans dat het aangestoken is
Moerdijk was een provinciale grensoverschrijdende GRIP 4. Dit is nog "maar" een regionale GRIP 2. Dus het valt allemaal nog wel mee.
Jammer, dat was de kans geweest om...
Waait die wind weer verkeerd...
Ik zeg: snel zorgen voor een koude bovenlaag in de lucht, briesje van kracht 1 richting 020 en 0031 kan weer rustig adem halen.
Hier in Zaandam zaten we ook mooi in de rook.
SBS gedoe!!!
Steve Browning | 22-02-11 | 15:19
Yep, die brandweerman lult uit z'n nek.
.
"De brand in de loods met cacao is inmiddels geblust, zo liet een woordvoerder van de brandweer weten. Naar nu blijkt brandde niet de cacao maar werd een deel van het pand door de vuurzee aangetast."
.
En maar roepen. Gaarne uw zwitsal terugvragen aan Joris!
alleen de loods met rubber staat nog in lichter laaien dat steld het ad
Maar als bij het verbranden van cacao dat giftige blauwzuur vrijkomt, moet er dan eigenlijk ook geen waarschuwing op die pakjes met chocoladesigaretten bit.ly/htzfSI staan, iemand?
Helemaal niets in Amsterdaaaaaaaaam
"Luchtverkeersleiding Nederland meldt dat de rook over Polderbaan en Zwanenburgbaan waait. Daar mogen nu geen vliegtuigen landen, omdat er te weinig zicht is voor de piloten. Volgens de luchtverkeersleiding is dat geen probleem, want beide banen worden op het moment niet gebruikt." Aldus de NOS in een bijgewerkt bericht opt Brandweerforumtopic van vandaag om 14:54:40 »
Goed geduid van die NOS-redacteur! Dat er *nu* geen vliegtuigen mogen landen op de Polderbaan en de Zwanenburgbaan maar dat dit volgens de luchtverkeersleiding geen probleem is want beide banen worden *op het moment* niet gebruikt.... Of zouden die verkeersleiders misschien in de choco-dampen zitten?
rook zichtbaar op wolkenradar:
members.home.nl/tianwa/noni/journaal/b...
wie is de volgende slachtoffer????
@ StYxX | 22-02-11 | 15:15
-
Een cacaoloods met cacao is bijna niet te blussen... de vorige loods branden/smeulden nog dagenlang na...
RTV-NH meldt dat de cacaoloods niet meer brandt, de kans op overslaan naar de chemicalienbunkers zeer gering is, en er op dit moment nog eens 4 andere panden worden ontruimd.
Von Zeikhoven's diner tip voor vanavond in de regio 020-seaport:
Chocoladefondue.
Ingrediënten voor 6 tot 8 personen:
250-300 gram chocolade, puur, melk of wit
1-2 deciliter (slag)room (of Blue Band Finesse voor Koken)
2 eetlepels cognac of ander likeur bijvoorbeeld: Chocoladefondue Sinaasappel
(...) zie verder bit.ly/hJHKxD
En verder Von Zeikhoven's muziektip voor dat pechbedrijf: "Hot Chocolate - I'll put you together again" bit.ly/gql2fd
Update:
Burgemeester Denie van Moerdijk is met spoed vertrokken naar Amsterdam om zijn collega bij te staan.
www.72uur.nl/ ?
Use less | 22-02-11 | 14:54
amandelen ruiken ook lekker, maar dat wil je niet ruiken in gasvorm.
Waar blijven de BLUS-HELIKOPTERS!?
-
Deze brand is niet ALLEEN snel vanaf de grond te blussen!!!
-
GEENSTIJL stel deze vraag eens aan onze regenten; vandaag nog graag.
Ik zag overigens vuurballen tot een hoogte van zeker 20 tot 30 meter. Lijkt me niet dat dat alleen van de cacao kan komen. Dacht eerst dat er een brandstofopslag in de fik was gegaan. Overigens, er zijn plannen om in die regio brandstofdepots te gaan bouwen met een totale capaciteit van zo'n 1 miljoen m3 brandstof. Als ik het goed heb, is dat 1 miljard liter brandstof. Als dat boem doet, heb je een schroeiplek die geen enkele verzekering meer dekt.
Ook vanuit Haarlem-Zuid prima te zien, maar met de huidige wind krijgen we vast geen last van de onschadelijke stoffen. Overigens zitten er geen schadelijke stoffen in de rook, het ruikt gewoon lekker als je op rubber kickt.
Ik spreek namens de regering
Ik spreek nooit de waarheid
Ik heb altijd gelijk
Die laatste wet geving, was, UIT LATEN FIKKEN??????
Diergaarde Chemical Storage is onderdeel van de CJ Hendriks group.
Diergaarde chemical storage is gespecialiseerd in de transport, opslag en douane afhandeling van gevaarlijke stoffen. Dit alles gebeurt volgens de ADR en PGS-15 richtlijnen.
C.J. Hendriks Group internationaal transport, logistiek, opslag, douane, gevaarlijke stoffen, chemicalSinds de overheid strenge eisen heeft gesteld aan de opslag van gevaarlijke stoffen, dienen deze uitsluitend opgeslagen te worden in ruimtes die voldoen aan strikte normen.
C.J. Hendriks Group internationaal transport, logistiek, opslag, douane, gevaarlijke stoffen, chemicalDiergaarde Chemical Storage beschikt over een computergestuurd plaatsings- en locatiesysteem dat de gevaarlijke stoffen nauwkeuring monitored. Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving.
Bolle Wim | 22-02-11 | 14:39
ja als we maar door blijven fokken met z'n allen dan raakt de voorraad ooit eens op. Ook die trek richting het noorden is natuurlijk al een tijdje zichtbaar. Ik kan die mensen wel begrijpen, maar echt blij wordt je er natuurlijk niet van. Nederland zit al voller dan vol! En dan ben ik niet eens een PVV stemmer, ik maak me gewoon oprecht zorgen zonder een bepaalde groep te willen discrimineren ofzo.
Laat me raden. "GEEN (0%) gevaarlijke stoffen vrijgekomen"
Mayday, mayday! Grip 4 in aantocht.
'50 miljoen 'milieuvluchtelingen' rond 2020' WASHINGTON - Rond 2020 zullen vijftig miljoen mensen naar het noordelijke deel van de aarde zijn getrokken op de vlucht voor voedseltekorten. Dat hebben experts gezegd op een wetenschappelijk conferentie in Washington.
Toeval? Natuurlijk is dat toeval!
Sinds de brand uitbrak is de aandelenbeurs flink in herstel en wordt de euro ook weer snel sterker. Brand blijkt dus erg goed te zijn voor de economie.
Dat moeten we onthouden.
@ Steve Browning | 22-02-11 | 14:27
Nog niks te ruiken... Hopen dat het niet gaat regenen
Als je een rubberlucht ruikt ten westnoordwesten van 020, niet gelijk het ergste denken van je hangende rem, je koppelingsplaat van je Opel treurblik, je sneue poging om met die Astma-met-sportuitlaat die Porsche van zonet eruit te trekken.
Ruik je sjokolaa, niet gelijk denken aan die sneue chemoreep, die je in je broekzak geztoken had voordat je die Porsche dacht eruit te trekken. Niks van dat al, er staat gewoon een forse loods in de hens, een kilometertje of veertig van je vandaan.
Geen gevaar voor de volksgezondheid, niet te diep inademen en er is niks aan de hand. Ophouden met hijgen na die sneue poging met die Porsche, want dat is niet goed voor jouw volksgezondheid (lol)
@ Oost Korea | 22-02-11 | 14:24
-
Is er al wat te ruiken?
-
Waterstofcyanide ruikt naar amandelen... als er mussen van het dak vallen zou ik de ramen dichtdoen...
Hier nog een foto'tje vanuit heemskerk: twitpic.com/42k4v1
Gelukkig is er nooit gevaar (geweest) voor de volksgezondheid! ... zal de media wel weer moeten publiceren. En ik ben een vliegtuig, broem broem broem. Kiek em goan daan.
Dat is geen Amsterdam, dat is Tripoli. Kletsers!
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!
@allsystemsfuckedup > de Prius mag vandaag gewoon in de Power-stand.
Er is een reële kans op overslag naar een chemicaliënbunker met drukinkt daarin, aldus een werknemer van het bedrijf.
Hoe CO2-neutraal is die fik eigenlijk? Ennuh, fijn stof? Overweeg net een andere schone auto maar maakt toch geen fik uh fuck uit.... Toepassulluk muzakje: www.youtube.com/watch?v=CR2T1fXP9NI
Als je je poort ook zo open zet:
maps.google.nl/maps?q=Latexweg+10,+Ams...
Het zaakje stinkt, ik vind het maar wat toevallig dat die zakenman die hele handel cacao op heeft gekocht en er nu al een paar branden zijn geweest.
rtvnh.nl/live/tv
Een mix van cacao en rubber??? Ehm, zijn dat condooms met chocoladesmaak of wat?
Hoop dat er ook een paar flessen Zwitsal tussenstonden
Als ik even google op "cacaobrand" krijg ik overal het woord waterstofcyanide....? En koolstofmonoxide?
@dosis | 22-02-11 | 13:56
Mijn civiele status is hier niet relevant.
@ 1%Biker
ben hier voor het eerst en lees al weer meteen rasistische opmerkingen
zo jammer!!
@Ferrari-racer | 22-02-11 | 13:08
Waarom vind je het nodig om dat voor de 3e keer te herhalen in de reaguursels?
De rook mag over de longen genomen worden mits er accijns betaald wordt..
" Nochg unne Sjuupske durbij? Ajjjjjj, oppnieuw zunne vuurbal, jongske....
Gao maor straks unne pakske kondooms haole en wah sjokoolaa, want mee dien rubber en kakao in dun hens witte ge ut nooit of die sooi nie snel duurder sal worduh.
Proost, menneke " (klinkt geluid van ketsend bierfleskes)
@malawi | 22-02-11 | 13:25
Nee, appelblauwzeegroen
rara | 22-02-11 | 13:49
Jij bent geen burger?
Whydis | 22-02-11 | 13:50
Klopt, ik reageerde op iemand die dacht dat er 115.000 ton lag. Dat zou 115 miljoen kilo zijn, en dat ligt er niet. Dan zit er een deuk in de aardkorst ;)
Een reep chocolade gaat straks zeker 13 euro 45 kosten?
@weedo | 22-02-11 | 13:49
Ben net alles aan het doorluchten hier.
Bovendien is er niks aan de hand.
@1123581321 | 22-02-11 | 12:21
Bier!
@ dosis | 22-02-11 | 13:48
www.at5.nl/artikelen/57720/grote-brand...
@dosis | 22-02-11 | 13:48
115.000 kilo toch maar...?
@dosis | 22-02-11 | 13:48
Dan praat die 1%biker in zichzelf. De dwaas.
@Che_cuevara | 22-02-11 | 12:45
Of gewoon "niet" gecontroleerd is omdat er in Nederland nooit wat voor elkaar komt.
prince | 22-02-11 | 13:48
Je kan nog effe snel naar de winkel rennen voor een rol ducktape en alles dicht plakken.
www.crisis.nl is wat mij betreft de nummer één kandidaat voor de failwebsite van de eeuw. Wat een kansloze, volstrekt falende zaak is dat. Wanneer gaan er daar eens koppen rollen ?
@ prince | 22-02-11 | 13:48
ruik nog geen gesmolten chocolade condooms
rara | 22-02-11 | 13:47
Ghehe, tis flauwer dan je denkt:
NUtteloze KUt BUrger...
Nederland is een gidsland! Wij gaan in het buitenland vertellen hoe het hoor...
Na Moerdijk werkt de site nu wel:
Kijk maar hoe goed het opnieuw werkt...
www.crisis.nl/
KlopKlop | 22-02-11 | 13:46
In Moerdijk lag ongeveer een half miljoen kilo. En dat was al veel, laat staan 115 miljoen kilo.
@stimpel | 22-02-11 | 13:45
Wilde ff weten of de wind nog goed stond.;)
@1%biker | 22-02-11 | 13:44
Gaan we dreigen?
Verbaast me niets.
Maar wie of wat is nubuku? Ik weet wel wat bukkake is, maar wat is nubuku?
1%biker | 22-02-11 | 13:44
Nou nou, wat een taal voor een militair. Daar kun je boven staan, toch.
gaat het niet om 115.000 ton ? 115.000.000 kilo + lijkt me realistischer...
Bolle Wim | 22-02-11 | 13:38
NL krijgt geen toestemming om te landen (Duitsland heeft haar burgers gisteren al geëvacueerd) -stop- inmiddels schijnen volgens geruchten de landingsbanen stuk te zijn. (bommen leger?) fregat NL onderweg, aankomt vrijdag. -Stop-
@ prince ja waarderpolder eigenlijk
prince | 22-02-11 | 13:43
Ja waarderpolder, zie je toch aan de toren :P
@stimpel | 22-02-11 | 13:41 > haha ! zeker mooier !
rara | 22-02-11 | 13:33
Succes met je opleiding nukubu,en het beste voor je toekomst,pssssssssssssst doe je voor als een ander en ik mep je der mee om je oren.
@stimpel | 22-02-11 | 13:41
Vanuit Haarlem?
@gozahtje | 22-02-11 | 13:41
ook niet zo bedoeld
Is er nog Grip. Over
Begin maar alvast te rijden met de CrashTenders..
deze foto van mij is wat mooier: yfrog.com/h71b2eij
Knapzak | 22-02-11 | 13:36
Hmm, beetje onduidelijke comment, maar ik ben niet degene die de connectie legt naar die investeerder in cacao, ik kan me alleen herinneren dat ik dat verhaal gehoord heb destijds.
Ik zie niet overal een complot in, maar ik ben zeker niet zo naief om te denken dat het niet mogelijk zou zijn.
Is vast een afleidingsmaneuvre voor iets groters.
* zet aluhoedje af *
@ontlullen | 22-02-11 | 13:37
Hou mij er buiten, ik weet van niets!
seven | 22-02-11 | 13:30
Blastertje ruikt een erg verdacht luchtje.....
Hoe is het ondertussen eigenlijk met Khadaffi??
Die zou je bijna vergeten met zo'n mooie fik.
Ik vind het maar stilletjes aan het Libische front.
Zelfs te zien vanuit Haarlem : yfrog.com/h2kks4j
ja lieve mensen, en de linksche partijen willen daar nog een bio-diesel raffinaderij aan toevoegen. das vriendelijk voor het milieu; pardon wat? een petro-chemische fabriek pal naast een stad bouwen? jawel, zolang het stemvee maar met soepsidie in slaap gesust kan worden en het ding ontploft wanneer de plucheplakkers op hun franse boerderijtjes zitten. de tweede maasvlakte is natuurlijk zoooooo slecht voor het milieu. met name het marine leven lijdt vreselijk onder zo een industrie-terrein.
Mmmmmm, rubber met cacao. Niks aan de hand, gewoon blussen met benzine. Hoe hoger de temperatuur hoe minder schadelijke stoffen in de rook... Cacao is op zich niet schadelijk, rubber laat een beetje hoesten (uit de rook blijven) en over een weekje of vier even opletten al je een chocolaatje van een onbekend merk snoept. Ruiktie een beetje naar rubber, niet eten. Is mijn advies. Heb je een condoompje van een onbekend merk en zonder aanduiding op de verpakking ruikt zij ineens naar Rubberen Robbie, niet gelijk spuiten maar eerst aan snuiven... Want cacao lost op in eiwitten en een chocoladebruin kindje komt NIET, ik herhaal NIET door een chocoladesmaak aan de condoom.
Ik begin het idee te krijgen dat er een geheime terroristen cel actief is om continue brand te stichten in de chemiesector, om zodoende of een ramp te veroorzaken of alle onderliggende bedrijven naar de kloten te helpen. Rara deel 2.
*fuck alu hoedjes *
gozahtje | 22-02-11 | 13:28
Hmmm, de Zaanstreek heeft nog veel meer cacaobranden gehad dan ik dacht :
www.zaans-industrieel-erfgoed.nl/pages...
@gozahtje | 22-02-11 | 13:33
Wie heeft er dan een hekel aan cacao??? stoute cacaobonen ook altijd. Dit moet zeer zeker onderzocht worden
Maar, waren het wel eerlijke cacaobonen?
@seven | 22-02-11 | 13:31
Staat er nu een jaarvoorraad cacao weg te fikken?
seven | 22-02-11 | 13:30
Jip en Janneke uitleg:
nos.nl/artikel/172989-welke-gek-koopt-...
Mooi fikkie hoor, jongens. Prachtig uitzicht gehad vanaf de Kanaaldijk ten westen van Westzaan (maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.428...). Af en toe een grote vuurbal (hoogte: 20 meter of zo, misschien ietsjes meer) die snel grijs wordt, stijgt, en afdrijft. Wind staat NNW, dus Zaandam blijft (helaas) ellende bespaard. Bij Assendelft zal het wel wat donkerder worden.
seven | 22-02-11 | 13:30
Dat bericht heb ik destijds ook gelezen. Als inderdaad blijkt dat er steeds cacao branden zijn dan is dat inderdaad wel verdacht!
@1%biker | 22-02-11 | 13:28
Beetje zonde van mijn opleiding. Het is dus meer iets voor u.
@ Balzakius | 22-02-11 | 12:30
Verklaar je nader? De wedstrijd is donderdag, en daarbij is neukend voetballen kijken voor heerschers!
@ seven | 22-02-11 | 13:30
Was indertijd een item over op AT5. Amsterdam is veruit de grootste cacaohaven ter wereld, als ik het wel heb.
ps "The cocoa beans from his latest trade are expected to be kept in warehouses in The Netherlands" www.telegraph.co.uk/foodanddrink/fooda...
Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:23 & Bigi Bana Boy | 22-02-11 | 13:24
Maand terug nogmaals. "Zeer grote CacaoBrand in Wormer" www.geenstijl.nl/mt/archieven/2426651....
Begint een trend te worden. *Speculanten ziet met lucifers*
"Cacaobaasje koopt lading cacaobonen
De Britse grondstoffenhandelaar Armajaro zit achter een grote aankoop van cacao die de prijs van de grondstof voor chocola heeft opgedreven. (..)De gigantische order was vrijdag aan het licht gekomen uit gegevens van de Londense grondstoffenbeurs Liffe. Het ging om de grootste order in veertien jaar. De ongeveer 240.000 ton cacao die is aangekocht, komt overeen met bijna de totale cacaovoorraad in Europa.
De prijs van cacao steeg na de transactie naar het hoogste niveau in ruim dertig jaar tijd. Volgens de krant gokt Armajaro op een verdere prijsstijging. De order was tegen de koers van vrijdag bijna GBP600 miljoen (ongeveer 710 miljoen) waard."
HAHA! Lol @ Chocolade condooms
Gelukkig.. het is dus maar een binnenbrandje.. pak van mijn hart zeg.
.
13:24:57 BR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE (NB Brand: peloton brand) (GRIP: 2) ( Inc.net: 4 ) Diergaarde Chem. Storage LATEXWEG 10 Aanvalsplan 0037
www.youtube.com/watch?v=Th_zlxmddNY
@Knapzak | 22-02-11 | 13:26
toch niet.
rara | 22-02-11 | 13:26
Hier op de lagere school zoeken ze nog iemand om de luiers van nukubu's te vervangen?iets voor u mooi taalwonder.
Bigi Bana Boy | 22-02-11 | 13:24
Ah dat wist ik niet, het was me ook niet duidelijk of het hier nu om bonen of poeder ging. Weer wat geleerd, bedankt! Het jaarlijkse vreugdevuur tijdens de jaarwisseling zal nooit meer hetzelfde zijn! ;-)
@1%biker | 22-02-11 | 13:26
Na een komma volgt een spatie.
@1%biker | 22-02-11 | 13:25
U bedoelt: 'wannabe'.
Graag gedaan.
Staat de wind niet toevallig richting Schiphol???
rara | 22-02-11 | 13:24
Blijf gokken rara,u zou er vreemd van opkijken
@ Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:23
Zo rollen wij. Aartslui.
Ach. Valt mee te leven.
*kalmpjes doorluncht*
Dus geen paaseieren dit jaar?
Zijn wolken van brandend cacao gifgroen?
www.at5.nl/artikelen/57735/hoorde-hard...
Inmiddels 3 regio's op GRIP 2 t.a.v. deze brand: Amsterdam-Amstelland (brongebied) en Zaanstreek-Waterland en Kennemerland (effectgebied).
Carpe@diem | 22-02-11 | 13:15
Stoere wannabey
Wim-Lex | 22-02-11 | 13:16
Waarom ?
@1%biker | 22-02-11 | 13:20
Alsof jij weet wat Carpe Diem betekent. Tenzij je het gegoogled hebt, natuurlijk.
gozahtje | 22-02-11 | 13:22
Cacaobonen fikken als de dag des oordeels en zijn nauwelijks te blussen. In Zaandam hebben ze een paar jaar terug zo'n geintje aan de hand gehad (de Amsterdamse haven zijn één van de grootste waar het cacao overslag betreft) en dat heeft dagen gefikt.
Vlak voor de melding is er een dode chauffeur gevonden aan de Ruijgoordweg (komt uit op de Latexweg). Buitenlands kenteken, veel bloed, maar politie zegt nog niet van een misdrijf uit te gaan. "Bij een maagbloeding komt bijvoorbeeld ook veel bloed vrij"...
'Ze plot thickens...'
@ De Kampsjeng | 22-02-11 | 13:21
Ah. Dank. Speculatief en geldbelust als ik ben zal ik proactief *braak* handelen.
*40 voets container koetjesrepen bestellen gaat*
Om onze voormalige grote lijder JPB te citeren: "I love the smell of burning rubber"
@ Multiflauwekulti | 22-02-11 | 13:18
Klopt. Een jaar of wat geleden heeft er ook ergens hier in Noord-Holland een paar dagen een cacao-opslag staan branden.
Heb verder ook geen zin om het op te zoeken ofzo.
Ik wist dat je koffie creamer leuk in de fik kon steken, maar dat cacao (poeder??) ook fikt wist ik niet.
@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 13:18: Je boft, die bonen boeien me geen reedt.
Nog een paar van die branden en we kunnen bij de AH met koetjesrepen betalen.
Ambtenaar A:Wat zeggen we wat er in de fik staat om de bevolking rustig te houden?
Ambtenaar B: Cacao ! dat werkte de vorige keer goed.
Ambtenaar A: Oké maar er moet nog iets extra bij anders valt het op.
Ambtenaar B: *kijkt naar straatnaambordje Latexweg A'dam* Ik heb het. Rubber !
Dit is wel een duidelijk plaatje: per grip-niveau komt er gewoon een voorlichter bij (pdfje) www.nifv.nl/upload/183409_668_12581282...
Latexweg, Cacaoweg, Koffieweg... alles weg!
Ik hoop niet dat die brand overslaat naar de Radiumweg.
maps.google.nl/maps?q=Latexweg,+Amster...
Carpe@diem | 22-02-11 | 13:15
Het is jammer dat er een goede naam misbruikt word.
@De Kampsjeng | 22-02-11 | 13:08
Het is dinsdag.
@Wim-Lex | 22-02-11 | 13:16
Zet dan eerst eventjes je moeder neer op de dam.
@ De Kampsjeng | 22-02-11 | 13:12
En cacaobonen schijn je niet te kunnen blussen.
U mag zelf even kijken of dat allemaal wel klopt. Ik ben namelijk te lui om fatsoenlijk te onderbouwen. Mogelijk wist u dat al.
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:16
Vast.
@G-unite | 22-02-11 | 13:14
Wat was Moerdijk destijds? Werd deze toen uiteindelijk een 4?
-edit een 3 -
Bij ons is gisteravond een gigantische weedplantage afgebrand. Gelukkig ontstond er geen paniek. Omwonenden reageerden uiterst kalm en sommigen moesten zelfs onbedaarlijk lachen.
@Zeeschuimer | 22-02-11 | 13:15
en die ontploffen in een vuurbal ???
En nu maar hopen dat die brand overslaat naar het centrum van de stad!
G-unite | 22-02-11 | 13:14
Wat houdt dat in? Sneller of langzamer deaud?
dan maar arbeiden smaak kopen de volgende keer chocolade smaak wordt nu toch wel te gortig !
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:00
Denk dat het geen lekker "soepje" wordt
Het is dus de chocoladefabriek van Sjakie wat in de hens staat....
Willie Wonka zal wel boos zijn....
@Bolle Wim | 22-02-11 | 12:59
Wat had je verwacht dan?
Als er belasting geheven kan worden, zal die ook geheven worden.
[wet van Che]
Volgens het NOS-journaal staat er rubber en pallets in de fik.
rara | 22-02-11 | 13:13
Het is jammer dat het nodig is!!
En we hebben een GRIP 2
@Carpe@diem | 22-02-11 | 13:10
Hear hear.
Superjus95 | 22-02-11 | 13:10
lol
@lion@night | 22-02-11 | 12:54
Zolang Femke nog iets te vertellen had durfden die branden niet uitbreken.
Oh nee, er ligt cacao in de loods. Ergo: de chocolade wordt duurder.
En de condooms ook. Helemaal die met chocoladesmaak.
Een treurige dag al met al...
Che_cuevara | 22-02-11 | 13:09
Inderdaad lekker kopje thee erbij, peuken en de F5-knop.
Zoooow, vrouw en kinderen zijn uit de gevarenzone. Nu maar afwachten wat er nou werkelijk de lucht in is gegaan aan fijne, uiteraard niet, kankerverwekkende stoffen.
Carpe@diem | 22-02-11 | 13:10
Jammer met uw nick had ik meer van u verwacht.
Maar ik zal wel niet de enige geweest zijn en ze hebben u afgekeurd?
Crisis.nl wordt gehost door dezelfde faalhazen als NRC.nl, die toevalligerwijs de afgelopen weken in het nieuws waren door de faal m.b.t. inloggen en andermans gegevens kunnen zien. Gevalletje opdoeken, dan maar?
We gaan weer allemaal dooooooooooooood!!!!!
@ecologiste | 22-02-11 | 12:53
'Slapende ambtenaars'
1.000.000.000.000 resultaten(0,0000000001 seconden)
Wel makkelijk, ben je meteen van je afval af.
@1%biker
Allejezus heuj, ga eens Nederlands leren...
RTLZ verteld er wat over.. nou ja zeg!
1%biker | 22-02-11 | 13:08
Vervelend he, om door iedereen afgezeken te worden. En noch vervelender proberen je te kort aan intelligentie met nog meer domheid weg te leuteren. Stop er nu maar mee en ga wat anders doen en probeer het morgen nog een keer, wie weet joh, lukt het dan wel.
@Ashtrey | 22-02-11 | 12:45
Zwaaiend met een fles champagne ? Dat is echt zonde van de champagne
veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:08
Die is perfect, enkel kampioenen.
www.at5.nl/artikelen/57720/grote-brand...
@frau_olga | 22-02-11 | 13:06
Je hebt GS toch.
Wat wil je nog meer?
@goeiemoggel! | 22-02-11 | 13:08
Vijf minuten later stort ie rochelend neer.
Onbegrijpelijk: na een uur weten ze zogenaamd nog niet wat daar ligt opgeslagen. Bel de directie of hoofd opslag, die weten het doorgaans.
En het staat in ons overgeorganiseerde landje waarschijnlijk in allerlei calamiteitenplannen beschreven.
ik zie ze net met een helicopter door die wolk vliegen... zal wel niet zo heel erg giftig zijn dan...
Ik dacht het slecht weer werd met donkere wolken, dus maar snel even de hond bij het kanaal uitgelaten. Kom ik daar zie een enorme rookpluim en vuurballen in de lucht. Gelukkig waait de rookwolk richting zee en niet onze kant (Zaanstad) op.
@rara | 22-02-11 | 13:05
Ja maar ik dacht, in een crisis situatie, dat de ambtenarij dan toch wel een ietsje vlugger ging werken.
Blijkbaar heb ik mij illusies gemaakt.
Dit is de toorn van God! Zondagsshoppen hè, krijg je ervan.
@Heau even | 22-02-11 | 13:05
Dan zou ik ook maar even de stamboom van uw hond checken
rara | 22-02-11 | 13:06
Vandaar uw nick?Luister lieverd jij reageert op mij?Wat wil je nou?
Multiflauwekulti | 22-02-11 | 13:06
My mistake. Goed lunch.
*out*
Van de site: ''Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving. Sinds de overheid strenge eisen heeft gesteld aan de opslag van gevaarlijke stoffen, dienen deze uitsluitend opgeslagen te worden in ruimtes die voldoen aan strikte normen. Dit alles gebeurt volgens de ADR en PGS-15 richtlijnen.' <--- het resultaat.... die richtlijnen werken FANTASTISCH jonguh! Kan niet wachten totdat die snuggere brandweerlieden weer massaal belangrijk staan te doen zonder zuurstof of enige vorm van bescherming. Kijk mannen... fikkie en dat vinden wij leuk, lekker foto's maken voor het thuisfront en kazerne... ik was erbij moeders, SMILE! De röntgenfoto's volgen later nog wel, alhoewel het RIVM waarschijnlijk ook ditmaal zal zeggen, 'niets aan de hand mensen'....
Multiflauwekulti | 22-02-11 | 13:06
My mistake. Goed lunch.
*out*
150 meter van me werk vandaan :-( maar we mogen niet weg de wind staat de andere kant op.
Radiodame ter plekke rapporteert dat mensen explosies hebben gehoord, maar nu niet meer.
@1%biker | 22-02-11 | 13:02
Ga dan weg. Dan lever je eindelijk eens een positieve bijdrage.
@1%biker | 22-02-11 | 13:05
Tsss, eerst verloven he
GRIP 2 afgegeven voor Zaanstreek-Waterland.
Che_cuevara | 22-02-11 | 13:01
Nee joh moet ik naar buiten gaan, mij even te koud, ik zit lekker binnen.
Niet te hopen dat het vuur de grote opslagtanks van mosterdgas en sarin zal bereiken. Maar het ziet er somber uit.
@ Ashtrey | 22-02-11 | 12:45
Dat was veuve-clicquot.
Of iemand anders. Dat kan ook.
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:01
Nou, niet bij iedereen dan.
Maar ik herinner mij nog een discussie hierover een paar weken geleden.
Eerst dacht iedereen, mijzelf incluis, dat je TVHT was.
Maar ergens plempte iemand JVHN. is toen een beetje ondergesneeuwd in de verdere discussie maar het is mij wel bijgebleven.
rara | 22-02-11 | 13:03
En nu?Trouwen?
Schaf die overheidsregels qua gevaar waarachter zo'n toko op stuurt, en zich achter verschuilt, ook al werken ze niet afdoende gewoon af en maak elke directeur & medewerker privé verantwoordelijk voor alle schade.
Nu zeggen ze, we hadden een oké stempel van de staat;
"Diergaarde chemical storage is gespecialiseerd in de transport, opslag en douane afhandeling van gevaarlijke stoffen. Dit alles gebeurt volgens de ADR en PGS-15 richtlijnen.
Sinds de overheid strenge eisen heeft gesteld aan de opslag van gevaarlijke stoffen, dienen deze uitsluitend opgeslagen te worden in ruimtes die voldoen aan strikte normen.
Diergaarde Chemical Storage beschikt over een computergestuurd plaatsings- en locatiesysteem dat de gevaarlijke stoffen nauwkeuring monitored. Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving"
@GRATIS-PIZZA | 22-02-11 | 13:02
Heineken bier en schuimblussers van Schiphol ...
veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:47
Maar mochten, na de uitroeiing van de mensheid, honden zich zover evolueren dat ze kunnen praten, lezen en schrijven, dan kan ik nog wel in mijn testament alles nalaten aan de nakomelingen van mijn hond.
*zich hier toch uit een netelige situatie gered heeft*
@Che_cuevara | 22-02-11 | 12:59
Je vergeet de interdepartementale werkgroep die inspraakbevoegd is.
GRATIS-PIZZA | 22-02-11 | 13:02
Ook die met shoarma?
@ weedo | lol
@TM | 22-02-11 | 12:52
Voor deze ene keer heeft T-Mobile het bij het rechte eind.
@1%biker | 22-02-11 | 12:58
Qua PvdA ben ik het met u eens.
NOS Nieuws ook niets te melden
- 3x JijBuis video herhaling (@GU, nee die link ik niet)
- vermelding risico-kaart
- geen verslaggever ter plaatse
- kortom niets nieuws
Diergaarde Chemical Storage neemt werknemers Chemie pack Moerdijk over....
@ NvHoaxberghen | 22-02-11 | 13:02
*Zucht*
Ach ja, dan gaan we maar weer eens deaud,
begint onderhand saai te worden.
Edwin ? Diergaarde Chemical Storage
Genoeg water daar lijkt mij?
En ze zijn vast zulke bedrijven aan het verminderen. Welke word de volgende?
Trouwens: vuurballen op foto's -1
Kom op jongens er zit vast ook een video functie op die GSMs!
"Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving." lol
De richtlijnen van 2010 stinken, er brand meer af sinds die richtlijnen.
Zunne grote vuurbal jonguh! BAM!
seven | 22-02-11 | 13:01
maakt niet uit tis toch al best vol in Nederland
Oke, nieuw rondje nieuws op RTL-Z en ze beginnen meteen weer over Libië. Ik ga weer verder met mijn werk. Het zal wel niet zo spannend zijn als dat Twitter en GS ons doen geloven. Stelletje sensatie zoekers! :D
"Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving." lol
De richtlijnen van 2010 stinken, er brand meer af sinds die richtlijnen.
@Che_cuevara | 22-02-11 | 13:00
blijkbaar niet
Juist, al 20 minuten geen update meer?
Is ook niet spannend zo..
@winterpeen | 22-02-11 | 12:49
Who cares?
Dat ziet er ongezond uit. yfrog.com/h01htgfj
@frau_olga | 22-02-11 | 12:48
Niet gooien dan
Waarom moet iedereen toch keer op keer the new kids nadoen? Erg jammer.
* wacht op NRC foto-soep
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:55
Was toch al min of meer bekent?
ecologiste | 22-02-11 | 12:53
Goed gedaan ecologiste, je hebt een nieuwe exacte wetenschap ontdekt!
Chemiebranden in het noorden bij zuid-oostenwind +1
Niet bepaald komkommertijd trouwens.
Danny722 | 22-02-11 | 12:56
Vuurbelasting?? Jan Kees de Jager is er dus weer als de kippen bij.
@fappatat | 22-02-11 | 12:48
Moet je nog even geduld hebben.
Ze zijn nu aan het vergaderen over de vergadering die moet beslissen of er een vergadering komt om aan te wijzen wie mag gaan zeggen dat er niets aan de hand is
veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:55
Wow hey. :)
13:00 nieuws www.rtvnh.nl/live/radio
hey look, m'n stad is aan het afbranden. Heeft iemand nog wat in Maastricht te huur?
Laat Ton de Lange het maar niet weten.. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...
rara | 22-02-11 | 12:56
Dat mag u vinden,ik daarintegen vind pvda stemmen zielig.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om crisis.nl in de lucht te houden, vooral omdat je weet dat deze site bedoeld is voor crisistijden en dat dan dus iedereen massaal daarheen gaat. Wat een gefaal weer, echt ongelooflijk.
Aan de andere kant zou daar anders toch alleen maar te lezen zijn dat er GEEN gevaar voor de volksgezondheid is, maar dat stond toch al bij voorbaat vast.
www.dumpert.nl/mediabase/1287341/9f8df...
Toch wel een groot wolkje; yfrog.com/h033e3j
@1123581321 | 22-02-11 | 12:46
Wat geeft het, je hebt GS toch
@1%biker | 22-02-11 | 12:52
U heeft spelfouten nodig om aandacht te krijgen. Dat is triest.
Nog niet bekend of er daadwerkelijk brand is in de chemie-afdeling. De kans op overslag lijkt gezien de vuurbelasting echter bijzonder groot. Ook de vuurballen die op verscheidene foto's te zien zijn lijken er toch op te wijzen dat het niet een standaard brandje is...
@Ashtrey | 22-02-11 | 12:53
Je Verzint Het (inderdaad) Niet ;-)
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:54
Wat ben je gul ;)
Tsunamie aan chemiebranden tegenwoordig...... Geert doe er wat aan !
Wat een drukte om een beetje latex
Laat dat fikkie in Allah's naam die Beverwijkse stinkmarkt niet overslaan.
@Bos Hout | 22-02-11 | 12:46
Siamese katten
Toch opvallend dat kort op het vertrek van Femke Halsema uit de politiek er ineens 2 grote chemiebranden uitbreken in de 2 grootste steden van Nederland.
[/cynisme mode off]
@Che_cuevara | 22-02-11 | 12:51
heb nog wel ergens een flesje schuimwijn liggen ;-)
rara | 22-02-11 | 12:51
De 1 zijn gelijk is de ander zijn ongelijk.
Dus ja das moeilijk.
@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 12:43
Juist niet,die blazen nu het gif, sorry, de rook naar beverwijk.
veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:52
JVHN? Ben jij het?
'er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen'
34.800 resultaten in Google (0,23 seconden)
'er zijn geen giftige stoffen vrijgekomen'
42.200 resultaten (0,24 seconden)
' incompetente autoriteiten'
8.030 resultaten (0,16 seconden)
'woordvoerder ontkent'
97.700 resultaten (0,18 seconden)
@1%biker | 22-02-11 | 12:52
Meschien wel, maa meschien nie. 'k weet 't eigelijk nie. *doorgaat met onkruid wieden*
Berichtnummer6360540
BerichtBR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 3+) (GRIP: 1) (NB Brand: peloton brand) Diergaarde Chem. Storage LATEXWEG 10 Aanvalsplan 0037 AMSTERDAM [ DPASM HVT HAP1 HAP2 ]
Datum22-02-2011 12:25:16
Binnenbrand?
Ook RTL nieuws (RTLZ) is nog niet op de hoogte volgens mij. Weird..
Ik lach met he-le-maal de vliegende tyfus... Ik zit op werk achter zo'n volkomen gestoord en inept BOVML-filtertje dat ze hier van T-Mobile gebruiken. Ik lees dit topic en denk kom, laat ik even www.crisis.nl checken.
"Access denied.
Your request was denied because of its content categorization: "Political/Activist Groups".
Mwahaaa!!! De overheid is volgens T-Mobile 'a political activist group'!!!
1%biker | 22-02-11 | 12:43
Je bent toch wel beter dan zulke stompzinnige reaguursels, verder wat zeg maar jansen | 22-02-11 | 12:49 zegt.
@Balzakius | 22-02-11 | 12:51
Als hij dood gaat is dat niet van die wolk maar omdat je hem hebt losgelaten.
winterpeen | 22-02-11 | 12:51
tja 1 nieuwe hamster in de server stoppen werkt maar 2-3 minuten, dan is ie ook deaud.
@Zeeschuimer | 22-02-11 | 12:42
Er zijn daar genoeg olie-tanks in de buurt ja maar er is niks aan de hand.
@Ashtrey | 22-02-11 | 12:49
Wat vroeg? Vanmorgen al mee begonnen :-)
zeg maar jansen | 22-02-11 | 12:49
Meschien onderscheid me dat nu juist van u?
Ik heb een mening.
U heeft bijval nodig om tot uw mening te komen?
[wel lekker zeker natuurlijk met zn allen?]
Realitycheck, in de 90ies stond NL in alle goede lijstjes van Europa (of de wereld ) op 1,2of3. nu staan we op plaatsen als 15,25,30 viert corruptie onder politici hoogtij en ontploft er regelmatig een fabriek. Face it, we zijn afgezakt naar een semi-bananenmonarchie, semi want veel functioneert nog wel, maar toch niet zo goed als in veel andere landen.
lion@night | 22-02-11 | 12:37
Dit ken ik. Bij mijn werk zat op hetzelfde industrieterrein een bedrijf dat een hinderwetvergunning had om 22 000 lieter mierenzuur te mogen opslaan. Loop ik er een keer voor de lol heen om een warme zomerse dag, staan daar 6 tanks van elk 27 000 liter inhoud met aan de buitenkant een vermelding dat in alle 6 mierenzuur werd opgeslagen! Hoe kan dat nou? Als daar een sportvliegtuigje op neer was gestort (bedrijf is inmiddels ter ziele) waren er een paar duizend man gestikt...
@lekkerlatenlopen | 22-02-11 | 12:47
Nope ! die zit al weer veilig met haar kop in het zand.
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:49
Ow, de volgende dan?
@1%biker | 22-02-11 | 12:48
Bij nader inzien: Pa Cartwright | 22-02-11 | 12:38 heeft gelijk.
@Che_cuevara | 22-02-11 | 12:50
Oh, gelukkig. Even m'n hond uit 't raam hangen, kijken of 'ie dood gaat.
O nee toch niet.
@Liroy | 22-02-11 | 12:48
De doorlink naar noodsituaties.nl, crisis.nl is nog steeds off-line.
U voelt zich niet zo lekker? Kortademig? Last van de ogen? Wat slapjes? Tikje depressief? Beetje oververmoeid? Kunt u slecht slapen?
Boek nu de *veelvoorweinig* #kuuroord-lastminute naar Amsterdam-West. Gegarandeerd veilige,gezonde stoomrook (© nederlandse overheid). Wees er snel bij!
@Balzakius | 22-02-11 | 12:23
Nee joh, maak je niet ongerust.
De overheid waakt over u. "kuch"
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:46
Niks nieuws voor de linkse NOS die kijken altijd naar het zielige buitenland.
Al staat heel Nederland in de fik.
Voor 020 Koud Zuid lijkt de wind gunstig.
Norm | 22-02-11 | 12:47
PvdA ers treden niet af. Nooit niet!
Goh, crisis.nl draait inderdaad weer... zullen we aftellen?
@lekkerlatenlopen | 22-02-11 | 12:47
Lekker laten lopen ;)
@Che_cuevara | 22-02-11 | 12:46
Deze fles is niet voor u bestemd ... vriend.
Crisis.nl is er weer.
veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:44
Nog wat vroeg, maar een nipje kan geen kwaad. TY.
1%biker | 22-02-11 | 12:21 Dat soort dingen maar niet meer plempen. Het is niet leuk, het getuigt niet van intellect en het vindt geen bijval.
Live vanuit 075 meld ik een helicopter op steenworpafstand.
Daar gaan we weer.....
Crisis.nl is ook waardeloos zeg wtf
Kan niet wachten tot er weer een ambtenaar opstaat en zegt dat er geen gevaar voor de gezondheid is.
rara | 22-02-11 | 12:46
Ja meschien heb ik telang in de west gezeten?Wie weet?
@ lekkerlatenlopen | 22-02-11 | 12:47
Welnee. Die komt nooit de deur uit.
Crisis.nl lijkt op dit moment, tot mijn grote verbazing, goed en snel te werken.
Straks weer een burgemeester die moet aftreden..??
@Heau even | 22-02-11 | 12:46
Als iedereen dood gaat heeft dat ook weinig nut ;-)
Shit! En is Tresie nog buiten?????!!!!!!
Diergaarde Blijdorp?
Ashtrey | 22-02-11 | 12:45
Ja lol die dronken zwervers ook.
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:44
Niet als je die zelf hebt volgeplemt.
Óngelooflijk dat die crisis.nl site er weer gewoon uitligt. Een schande. Schaf die lutserts maar af en ontneem ze hun baan.
[x] incompetent
[ ] geschikt
Hopen dat de wind niet draait, het is ongeveer 10 km verderop en ik heb geen zin om mijn ramen dicht te doen met deze kou buiten.
NOS nieuws nog steeds niet op de hoogte ... Zitten nog steeds aan de andere kant van de wereld ... kortom nog steeds over Christchurch ...
Wat zouden risicovolle stoffen in een Diergaarde chemisch bedrijf kunnen zijn? Explosieve hondebrokken? Japanse vechtvissen?
@hfakker | 22-02-11 | 12:19
Zucht *straf voor zichzelf verzint wegens te haastig typen en onvergetelijke spelfout maken*
@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 12:43
Extra wind geeft wat extra spektakel.
Fukjoe | 22-02-11 | 12:39
Ik ben geschokt...
*testament schrijven gaat*
@1%biker | 22-02-11 | 12:39
Mag ik u dan taallessen adviseren? Dat zal zeker helpen.
Verder vind ik het van weinig karakter getuigen om toe te geven aan luiheid.
Multiflauwekulti | 22-02-11 | 12:40
De buurvrouw zei pas geleden dat er een man voor mijn deur stond met een fles champagne. Schijnt dat hij een uurtje voor de ramen heeft gestaan, zwaaiend met die fles ... ;) Volgende keer beter.
Encore une fois!!! Gaat lekker met die chemische brandjes zeg...
@ChivasRegal | 22-02-11 | 12:25
Kwaat? Zwitsal powerrr!
OT Jelle Kuijper has left the building!
@Poeheej | 22-02-11 | 12:15
Of een bedrijf dat niet "streng" genoeg gecontroleerd is
An die ARBEIT | 22-02-11 | 12:42
ALLEMAAL
Balzakius | 22-02-11 | 12:40
Tja, het borrelt zo naar boven
Amsterdam hèppet! Ja en anders jatte ze t wel!. -Deelder
@Ashtrey | 22-02-11 | 12:32
Plop
* spontaan fles Veuve Clicquot aanbiedt *
En dat is nummer 2. Hoeveel nog voordat we het gaan snappen?
moerdijk, amsterdam... 010 de volgende aub?
....... is ligt er na tien minuten uit......
Van al die spanning ga je ook fouten maken...
Je krijgt er wel heel vruchtbare grond van!
Ashtrey | 22-02-11 | 12:40
Valt reuze mee hoor.
Het gaat gewoon ff niet zo lekker.
@ Zeeschuimer | 22-02-11 | 12:38
Je zou verwachten dat ze die ventilatoren op de voorgrond wel uit zouden zetten...
AT5 weet er volgens mij ook geen raad mee. Allls ligt plat
@rara | 22-02-11 | 12:39
Geen idee, maar wat maakt het uit ... hadden ze die niet eerder moeten stellen?
Is het bedrijf omgeven door olietanken? www.at5.nl/artikelen/57726/brand-dierg...
@ zeg maar jansen
Ik denk het ook.
[Diederik Samsom-reflex] Dat bedrijf heeft vast en zeker de regels overtreden [/Diederik Samsom-reflex]
Ik ga allemaal deaud!
ploert | 22-02-11 | 12:40
Grote ballen loopt niet altijd prettiger.
Rook trekt richting Beverwijk
ITEACHYOU | 22-02-11 | 12:39
Jaja mijn haar groeit daar waar de zon nooit schijnt.
Je zal het maar op je hoofd hebben zitten.
De wind is stijf zuidoost, geen centje pijn...
In Amsterdam is natuurlijk al vrij snel alles groot. De ballen in Moerdijk waren groter. Mietjes.
@ Ashtrey | 22-02-11 | 12:32
*rechter wenkbrauw 1 cm optrekt*
Bubbels? Geen idee waar je het over hebt.
*onschuldig kijkt en comments doornemen doet*
Oh en stuur dan ook meteen alle managers uit nl met hun mee?
We zijn aan het bezuinigen toch?
@Tante Kaatje | 22-02-11 | 12:39
@ITEACHYOU | 22-02-11 | 12:39
Dat jullie nog reageren..
1%biker | 22-02-11 | 12:37
Gefrustreerd mannetje.
1%biker | 22-02-11 | 12:39 Je hebt ze toch al?
Er is op dit moment, maar ook straks, geen gevaar voor de volksgezondheid. Wat verbrandt stijgt toch op, zie Moerdijk.
Heau even | 22-02-11 | 12:38
Ja, zie
vagehond | 22-02-11 | 12:35
@veuve-clicquot | 22-02-11 | 12:36
Welke partij gaat als eerste kamervragen stellen over crisis.nl?
Ik gok op de SP. Wat denk je?
1%biker | 22-02-11 | 12:37
logisch, alleen daar waar hersenen zitten groeit haar.
@rara | 22-02-11 | 12:31
Waarom mag ie er nou maar 1 kiezen? Het kan toch ook een laag-opgeleide luie dombo wezen?
rara | 22-02-11 | 12:31
mag ik ze alle 3?
www.at5.nl/artikelen/57720/grote-brand...
Oh, ik vergat het te vragen. Gaan we nu allemaal deaud?
Gefundenes Fressen | 22-02-11 | 12:37 Maar ze gaan toch volgende week pas. Voor alle zekerheid.
crisis.nl is duidelijk niet voorbereid op een crisis.
Hmm. Ik zit in 023 en ik meen de wolk te kunnen zien. *gasmasker uit de mottenballen haalt*
@ rara | 22-02-11 | 12:31
- opzet.
Ashtrey | 22-02-11 | 12:26
Ik heb een kaal kopje,iets op tegen?
Scheelt dat de Hoogovens-buurt in IJmuiden/Beverwijk toch al verkankerd is....
Tja, shit in de lucht hebben we dagelijks. Begint telkens met strakke lijnen en dan wordt het mistig.
Voordeel voor Opstelten en Schippers is dat ze niet zo ver hoeven te rijden.
Busje komt zo.
1%biker | 22-02-11 | 12:21
Zooooo, Dr Mengele is ook in Da House, ach die zal je vast niet kennen als ik zo naar je uitspraak kijk,
"Diergaarde chemical storage is gespecialiseerd in de transport, opslag en douane afhandeling van gevaarlijke stoffen"
" Volgens Risicokaart liggen bij het bedrijf 115.000 kilo gevaarlijke stoffen opgeslagen."
en dan durft een medewerker van het bedrijf nog te melden "Volgens een medewerker gaat het om een grote brand. Er liggen volgens hem geen gevaarlijke stoffen in de loods en er zijn geen gewonden gevallen"
Dus mensen, er staat een chemie opslagplaats in de fik met 115.000 kilo GEVAARLIJKE stoffen, maar in de loods liggen geen gevaarlijke stoffen.
Contradictio in terminis.
Grote branden zijn zoooo 2010
Ik volg de dog whisperer. Krijg net zoveel informatie als jullie.
Toch wel schandalig dat die crisis.nl er weer stuk is.
www.nederlandveilig.nl/ website rookt ook: Service Temporarily Unavailable
@vagehond | 22-02-11 | 12:35
U niet?
Mr. Kendall Mintcake | 22-02-11 | 12:18
Oh, je bedoelt "verticaal uitgedaagde" mensen?
Laat me raden: De brandweer heeft geen gevaarlijke stoffen gemeten.
risicokaart ligt ook plat....
Haha, jullie gaan allemaal dood!
Is het niet nu, dan wel over max 100 jaar...
Knapzak | 22-02-11 | 12:34 Ja, weg. Opgebrand.
@dosis | 22-02-11 | 12:20
zei ik dat niet?
LOL @ website CJ Hendriks Group:
Waarom CJ Hendriks Group?
Ideale distributie ligging
Latexweg........
gaat niet goed met amsterdam zo te zien..
@Fukjoe | 22-02-11 | 12:33
Nooit, ik ben aan de panels net zo egoïstisch als in bed.
'tIs tog wah met die'en 020. Kenne nie achterblijffe mee ons op dun Moerdijk, he"
Balzakius | 22-02-11 | 12:32
Sta je er wel eens bij stil wat je andere mannen aandoet?
@Joris van dienst: Dank u.
Dus nu wordt "zunne grote vuurbal jonguh, BAM!' weer een trending topic?
Want daar draait het allemaal om in het leven.
TIP: Als je dit soort branden ziet, schakel niet in op de NOS, maar ga meteen naar RTL 7, want daar zitten vakmensen.
VVD aan de macht en de regels van giftige stoffen opslaan zijn zeker wat soepeler geworden. VVD :r
gaat niet goed zo, over een paar jaar zul je zien dat iedereen in dat gebied heeft gewoond ziek is
@Fukjoe | 22-02-11 | 12:31
Woensdag sowieso. Maar ik wil dinsdag ook.
Het is weer aardig stil bij de NOS.... Wat een zender!
Multiflauwekulti | 22-02-11 | 12:28 LOL! Wacht nog steeds op die goeie fles bubbels, of ga je die gebruiken om een brandje te blussen?
@1%biker | 22-02-11 | 12:21
Taalfouten maken komt door drie mogelijke oorzaken:
-lage intelligentie
-gebrekkige opleiding
-luiheid
Kies er 1.
@ Fukjoe | 22-02-11 | 12:22
Reiniging? Wat moet hier gereinigd worden dan?
Balzakius | 22-02-11 | 12:30
Nee, nee. Woensdagavond is stieravond en daar wijken we niet van af.
-weggejorist-
Nog steeds geen crisis.nl, het valt dus wel mee (volgens onze ambtenaren)
Hertog van Alfa | 22-02-11 | 12:26 Flikker eens een eind op met je rare comments in caps.
@Zeeschuimer | 22-02-11 | 12:29
LOL! En Roewl maar roepen dat het er goed uit ziet haha
De wind staat verkeerd, idd. Beetje jammer voor Velsen en IJmuiden, dat dan weer wel.
@Hertog van Alfa | 22-02-11 | 12:26
kap eens met de CAPS LOCK!
Kan de brandweer niet beter het vuur aanwakkeren? Dan verbrand alles beter en hoeft men straks niet alle ramen en gordijnen opnieuw te wassen.
@Roewl | 22-02-11 | 12:28
Kan er eindelijk weer eens gewoon geneukt worden op dinsdag.
1%biker | 22-02-11 | 12:21
Zucht...
Chemiebrand gaat het helemaal worden in 2011!
@Hertog van Alfa | 22-02-11 | 12:26
koop toch eens een keyboard zonder capslock
Zonne grote vuurbal enzo yfrog.com/h01htgfj
Hertog van Alfa | 22-02-11 | 12:26
Je kunt de capslock-toets ook nog een keer indrukken, krijg je gewoon van die kleine lettertjes die anderen ook gebruiken. Het is maar dat je het weet...
@1%biker | 22-02-11 | 12:21
Ja lachen joh.
Is het al bekend wie de burgemeester gaat vervangen ? en is er al kritiek op de publieksvoorlichting ?
@De Stramme Kabouter | 22-02-11 | 12:25
Idd, ik zou als verzekering nog eens goed kijken naar de bedrijfsresultaten van het laatste jaar.
@ Ashtrey | 22-02-11 | 12:26
Jij hebt iets met eilanden. Ik voel het aan mijn bluswater.
Ziet er allemaal goed uit! Ik denk niet dat de rookpluim vol zit met troep hoor.. (:
Zolang het niet richting ArenA waait vind ik het goed, stel je voor dat Ajax-Anderlecht wordt afgelast 0.o
1%biker | 22-02-11 | 12:21
Ben je nou nog niet opgefikkert naar Aruba? Met je kaalkopjes uitspraken.
GASMASKERS te koop. Made in the UdSSR. Top kwaliteit!
-weggejorist en opgerot-
Ik ga er vanuit dat Ivo dit keer wél uit het busje stapt?
@Hertog van Alfa
U heeft een snufje van de wolk genoten, mijn waerde?
Beetje veel rampbranden de laatste tijd zeg...
Gelukkig is de vergunning wel op orde, en heeft het bedrijf goede contacten met de Dienst Milieu & Bouwtoezicht.
09-11-2010 Aanvraag milieuvergunning goedgekeurd
Vandaag heeft Diergaarde bericht gehad van de Dienst Milieu & Bouwtoezicht dat de aanvraag voor een nieuwe milieuvergunning goedgekeurd is. Het proces van de aanvraag is reeds in 2009 gestart en is geheel in eigen beheer uitgevoerd. De nieuwe milieuvergunning is met name voor Diergaarde Chemical Storage belangrijk aangezien we met de nieuwe vergunning meer mogelijkheden krijgen om verschillende gevaarlijke stoffen in grotere hoeveelheden op te slaan.
Kan dat niet even richting ArenA waaien? het was tog niet schadelijk, dan zal het voor 'de godenzonen' wel helemaal geen kwaat kunnen
Ik zit as we speak op de UvA en we zijn in totale paniek. Kuchje.
Altijd aan de grond meten, uitstoot daalt naderhand pas neer, succes verzekert!
-weggejorist-
Ik zeg: poederblus-deken er overheen.
Helemaal zelf verzonnen.
Rookt niet slecht. De rookwolk is in de bollenstreek al te zien.
Al m'n telefoons gaan opeens af, evenals de magnetron en het alarm. Zeker weer niks aan de hand ?
Wolk hangt al boven Heemskerk ondertussen!
desmond.yfrog.com/Himg614/scaled.php?t...
De wind staat verkeerd..
Rook/roetdeeltjes plakken zo lekker aan je longblaasjes. Alsof je in 1 keer een familiepak shag oprookt. Gezondheid!
Ah wat fijn, een Moerdijkie. *Frisse neus halen gaat*
geen nood, dit staat op hun website:
Diergaarde Chemical Storage beschikt over een computergestuurd plaatsings- en locatiesysteem dat de gevaarlijke stoffen nauwkeuring monitored. Verschillende compartimenten zijn uitgerust met moderne schuimblusinstallaties. Deze zijn in 2010 volledig aangepast aan de laatste wetgeving
@rara
Lol! Ja die kregen ze nog tegoed van die kudt vulkaan vorig jaar.. Alleen is deze zwaar giftig :p
Net als in de Arabische landen: Domino Day!
Pa Cartwright | 22-02-11 | 12:21
Een goede reiniging is nooit weg.
-weggejorist-
rara | 22-02-11 | 12:19
Dat zal ze leren. Vijf weken het luchtruim dicht boven de grootste open vriezer van de wereld.
-weggejorist-
Popcorn!
@ Fukjoe | 22-02-11 | 12:16
Waarom lijkt het jou geweldig als heel Amsterdam in brand staat?
onzinverteller | 22-02-11 | 12:19
Laat me raden. Copy/paste van Chemiepack...
Hehe, ik was die revoluties al zat. Het is weer tijd voor een good old chemische fik.
@frankmeister | 22-02-11 | 12:16
* iets met zwartemarkt mompelt *
@dosis | 22-02-11 | 12:17
De wolk trekt daarna richting IJsland, toch? Mooi.
Doe is niet 3x dezelfde feauteau linken Jonnie kwit.
van de website:
Sinds de overheid strenge eisen heeft gesteld aan de opslag van gevaarlijke stoffen, dienen deze uitsluitend opgeslagen te worden in ruimtes die voldoen aan strikte normen
juist...
Nieuwe trend grote chemiebranden...
Zugt, 020 altijd 010 naäpen
Altijd hetzelfde verhaal: Geen schadelijke stoffen. Kiss my ass, kut!
Dat meldt AT5. Volgens een ooggetuige zijn er grote vlammen te zien. Een medewerker laat weten dat er geen gevaarlijke stoffen in de loods liggen opgeslagen. Er zouden geen gewonden zijn gevallen.
De brandweer is met zeer groot materieel uitgerukt.
Er is geen gevaar voor de volksgezondheid, ik herhaal, GEEN gevaar.
-weggejorist-
Hoe moet ik mijn ramen nou dicht doen terwijl geenstijl net mijn ramen ingooit. *Planken zoeken gaat*
De zaken gaan kennelijk slecht in de chemiesector. Misschien dat Teheran nog wat kan gebruiken voor loslopende dissidenten.
Het is nog geen Christchurch, maar we doen ons best...
Totaal niet giftig. Tot er in die regio een geboortegolf van dwergen komt volgend jaar. Oh pardon: "kleine mensen".
Zitten Opstelten en Schippers al in de bus?
Wind is oost, waait zo naar Engeland.
*zich afvraagt of er Ginger-dna meewaait
De wolk is niet, wij herhalen: niet, giftig.
Met het bluswater is niets, wij herhalen: niets, aan de hand.
Zo. Hebben we dat vast gehad.
En nu... hoe werkt dat met die "microwave-popcorn"?
-weggejorist-
Hmmmm *Kijkt uit het raam* Ik zie hier nog niks woon in Beverwijk
Beverwijk?! Ok mooi das de andere kant op..
Latex fikt als een dolle....
Niets aan de hand. Crisis.nl is nog niet in de lucht :-(
Volgens Risicokaart liggen bij het bedrijf 115.000 kilo gevaarlijke stoffen opgeslagen wordt op het Brandweerforum gemeld: www.hetbrandweerforum.nl/index.php?top...
weer een bedrjf die "achteraf" de regeltjes iets te soepel genomen heeft
Latexweg? Dat lijkt me nou echt zo'n plek waar Rob Oudkerk z'n vertier zoekt.
Shit, zit Zaandam ook in de gevarenzone? *alvast schuilt*
Gaan we weer...
REAGEER OOK