Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVEBLOG. #feb14, #feb17, #feb20

arabischelentehelm.jpgBest wel helemaal niet overzichtelijk. Al die uprisings in Arabierië. Maar bovenstaande #feb-dingetjes staan dus voor de toestanden in Bahrein, Libië en Marokko. Nu kunt u wel zeggen; wat boeit mij die ongein in NAFistan. Maar bedenk dan wel; hoe stabieler de situatie in Noord-Afrika hoe goedkoper de sperzieboontjes in uw supermarkt. In Bahrein hebben demonstranten het Pearl Plein verherveroverd op de tanks. Volg Hadeel Al-Shalchi, correspondent voor AP voor updates. Ghadaffi heeft inmiddels 500+ Libische onderdanen om zeep geholpen, met kogels zo groot als duiveneieren (shockvideo), en met de hulp van Afrikaanse huurlingen die voor veel geld demonstranten mogen afknallen. Deze ongelukkige Nubiër werd in zijn lurf gepakt. En check dit: boze Libiërs wandelen door de straten met tankgranaten op hun schouder. Geen idee wat meneer met dat bommetje van plan is. Internet in Libië doet het welles/nietes en de livestream is helaas offline. Al-Jazeera is ter plekke met een liveblog. Ook heel erg 2.0: de Libische uprising heeft een eigen webzijde. (Meer Arabische Lente op deze Posterous.) en dan is vandaag ook nog de Dag van de Waardigheid in Marokko. Voor een tsunami aan informatie en desinformatie: #FEB14. #FEB17. #FEB20. Update: Pokkeweer in Marokko. Handig: plastic hoofddoekjes. Livecast uit Marrakech. Update: Brandstichting bij de Libische ambassade in Den Haag. Update: (Al-Jazeera) Buitenlandse bedrijven evacueren werknemers uit Tripoli. Update: Livestream BBC Arabic. Update: WTF? Opnieuw rouwende mensen bij een begrafenis beschoten. Update: De hut van Mo Ammar al-Gaat'Affie in brand gestoken.

Reaguursels

Inloggen

Makkelijk he foute teksten overnemen
Parel Plein?
Die bestaat niet in Bahrein, Misschien moet je er Parel rotonde van maken, die bestaat wel.

stofwolk | 21-02-11 | 02:23

Gerucht.... Gadaffi is on the run!
Privéjet richting Venezuela of Brazilië .........

rick13 | 21-02-11 | 00:00

Wat een mooi gezicht was dat. Echte Marokkaansvrouwen die zelf iets te zeggen hadden en zowaar opgemaakt waren. Heel veel zelfs zonder hoofddoekje. de mannen konden er gewoon en op normale manier praten. Dus niet sissen en schelden op alles en iedereen wat langs loopt. Jezus, hoe is het moegelijk dat wij alleen het geteisem hier hebben. En nog iets, kunnen we al die gore ratten nu niet daar heen sturen? Misschien kunnen ze daarginds even aan hun landgenoten zien hoe ze met polite, gezag en overheid omgaan. Yeah right, daar hebben deze rioolratjes niet zo'n grote bek. Maar toch, ik hoop echt dat Marokko ook een revolutie krijgt en dat alle Marokkanen in 0031 teruggaan omdat het daar zo veel mooier is.

gigi gorgonzola | 20-02-11 | 20:19

Harry de Slijter | 20-02-11 | 15:07
In Nederland loopt het echt niet zo'n vaart. De corrupte regenten en hun grootgraaiende vrinden stoppen al sinds jaar en dag een effectief soort slaapmiddel in het Nederlandse kraanwater.
Een betere verklaring is niet te vinden voor de ongekende meegaandheid waarmee de Nederlandse bevolking de orders opvolgt en zijn laatste paar centjes pleegt te overhandigen aan de uiterst vruchtbare kartelletjes van Boele Staal, Hans Wiegel, Elco Brinkman en zo nog een aantal zelfverklaarde vaderen des vaderland.
Khadaffi en Ahmadinnejad zijn slechts kinderlijke amateurs vergeleken met onze bloedeigen professionals.

Bolle Wim | 20-02-11 | 18:07

Thx voor updaten Pritt! Fire in the tent.. fire in the tent

-Straatverlichting- | 20-02-11 | 17:57

En de VVD maar blijven geloven in olie als energiebron. Stelletje kleuters. Innovatieloze en visieloze sloebers zijn het.

canis lupus | 20-02-11 | 17:43

-weggejorist-

Mr. Wiseguy | 20-02-11 | 16:51

stream is weer online er zit zelfs iemand live commentaar te geven. (versta er alleen geen hol van)

doskabouter | 20-02-11 | 16:22

Dat filmpje is shocking maar het valt me op dat ze in elke situatie altijd "Allah" roepen. Alsof dat wat helpt.

doskabouter | 20-02-11 | 16:19

wat een wereldvreemde, islamofobie figuren hierzo.
mensen willen in vrijheid en waardigheid leven, daarom komen ze in opstand.

relmotta | 20-02-11 | 16:11

@vinque | 20-02-11 | 14:53

Nou..., op Bali is het heel rustig hoor. Niet aan de hand. Alleen wordt je buiten de vertrekpremie die je moet betalen om het land te verlaten nog even opgelicht bij het afgeven van de bagage. 100 euro in het handje stappen van de dame die de koffer weegt en je hoeft geen 600 dollar te betalen.

Harry de Slijter | 20-02-11 | 15:55

@McPhart | 20-02-11 | 14:55
Er is idd één scenario dat daarin voorziet: bij grote interne teringzooi gaan de kwijnende machthebbers op zoek naar een buitenlands conflict. Doch, ik heb wel vertrouwen in de diverse Arablegers dat zij zich niet voor dit karretje laten spannen. Daarnaast is de ook de onderlinge verdeeldheid te groot. En sowieso: Iran (= geen Arabieren en sjiitisch) wordt uitgekotst door de overwegend soennitische Arabs. Stay calm, laat je niet gek maken.

SlomoErectus | 20-02-11 | 15:51

@vinque | 20-02-11 | 14:53 Ja. Het wordt er op Java zeker niet beter op, ook al hebben de fundi's flink verloren bij de verkiezingen. Het opvoeden van kinderen op de madrassas, kinderen die de cultuur van hun ouders veroordelen want niet voldoende islam, het is stuitend.

Bali heeft trouwens een uitzonderingsstatus gekregen binnen Indonesië en Yudhoyono is zeer goed bevriend met gouverneur Pastika, een hindoe. SBY is zelf geen fundi, maar hij heeft ze (nog) nodig. jammer...

vraagstaart | 20-02-11 | 15:48

Allahverdomme, de Djinny is uit de fles in de Levantregio. Bang voor fundi's zoals velen van jullie ben ik niet. Daarvoor zijn de Noord-Afrikaanse Arabs te goed geïnformeerd met hun schotels, internet en hun families hiero. De meerderheid weet anno 2011 wat 'vrijheid' onder Ahmadinejad of de Taliban betekent.
De resp. legers kiezen eieren voor hun geld en zullen niet zo snel tegen de meerderheid in gaan. Maar de ancien régimes zullen hun macht niet snel opgeven. De Khadaffi's, Ben Ali's en whotthefucki's, maar vooral de peopletjes die zij aan de macht hebben geholpen.
Vanaf mijn veilige bureaustoel zie ik wel een oplossing: de Turken als grote bemiddelaars. Het Ottomaanse Rijk terug, maar dan in sociaal-economische zin. En ja Gül heeft fundiwortels, maar nam daar afstand van in ruil voor stabiliteit en economische opleving. Lichtend voorbeeld voor de komende nieuwe bazen.
Hier in westen moeten wij niet sidderen of moord en brand e-gillen, maar hameren op vertrouwen in de meerderheid. Ook in ons eigen belang, zie Lampedusa.
Het wordt een heet, zandstormrijk jaar.

SlomoErectus | 20-02-11 | 15:25

@Rammstein | 20-02-11 | 14:13
Eensgelijks ;)

Hölzenbein | 20-02-11 | 15:19


Op het Plein in Den Haag is ook een vehoogde paraatheid van de ME waargenomen. Volgens ingewijde komt er hier vanmioddag ook een massa demo.
Even afwachten maar.

Harry de Slijter | 20-02-11 | 15:07

Iran heeft inmiddels al schepen in de Midellandse zee, jihadist Al-Qaradawi mag haatpreken uitschreeuwen op de Egyptische nationale TV en op het Tahrirplein.
Syrië is druk bezig Hizbollah van zware wapens te voorzien en Iran is met lange-afstandsraketten onderweg naar Syrië (wederom om Hizbollah te bewapenen).

Israël gaat straks op 4 of 5 fronten aangevallen worden, zonder dat taqqiyya-moslim Obama er een klauw naar uit zal steken, evenmin als Europa dat zal doen.
Kan nog leuk worden in Europa, met 50.000.000 moslims op het continent.

McPhart | 20-02-11 | 14:55

http://www.youtube.com/watch?v=Re2y7suXCPI
kijk dit. ze hebben gewoon mensen opgehangen voor wat ik denk een staats gebouw ?

J.T | 20-02-11 | 14:53

@vraagstaart
Tsja, Abdul Wahid was de laatste president die begreep dat Wahabisme de Hindoecultuur van Indonesië kapot maakt. Wayangspelen schijnen op Java al bijna niet meer te worden vertoond. Je zou hopen dat het minder wordt maar voorlopig woekert het maar voort. Met samenwerking van de president en de fundi's is er grote kans dat het erger wordt. Een tragedie. Bali, Menado, Flores, Sumba, Timor en de Midden Molukken en Irian zouden zich moeten afscheiden.

vinque | 20-02-11 | 14:53

dat is nondeju geen half werk waarmee ze schieten.. en btw.. wat doen al die mensen bij die ambulance-entrance van t ziekenhuis?

lichtezedenmatroos | 20-02-11 | 14:49

@vinque | 20-02-11 | 14:30 Opstoken van hindoes? Alleen bij een crematie ;-)

Nee hoor, het gaat goed samen hier. Als er gekloot is, zijn het altijd fundi-moslims van Java. En daar zijn de andere moslims (Java, Bali) niet blij mee. To put it mildly.

Enige ergernis (van mij dan) zijn de moslim-weeshuizen hier, zowel op Java als op Bali. Daar leren de kinderen al dat niet-moslims duivels zijn. Ze kijken weg als je komt, willen niets aanpakken, volkomen geïndoctrineerd.

Het zal duidelijk zijn wie die weeshuizen runnen.

vraagstaart | 20-02-11 | 14:47


Hé.......... is dat haatbaarde faizel enait die ik daar zie....... of staat daar ze hele familie ?!?

Guy Fawkes | 20-02-11 | 14:41

Het is daar dus kiezen tussen een totalitair regime met een dictator of een islamitische geestelijke..

070 | 20-02-11 | 14:41

We zijn gewoon decennialang in het ootje genomen door de Mubaraks van de Arabische landen.

'Steun mij want anders komt Abu Hasan aan de macht.'

Ze hebben dat spelletje goed gespeeld, dus wij blijven achter de feiten aanlopen.

Fort Reunion | 20-02-11 | 14:40

En links maar denken dat 'we democratie gaan brengen'. Onder aanvoering van die niksnut Obama stort de stabiliteit in elkaar. Deze man is een gevaar voor de wereldvrede.
Obama wordt de tweede Jimmy Carter, de nachtmerrie uit het provinciaals linkse denken.

wasooitmasturwasbeer | 20-02-11 | 14:33

@vraagstaart

Leuk zeg!! Lombok is ook wel aardig. Flores is nog beetje katholiek.
Moet wel een leuke baan zijn. Stook je die Hindoes nooit een beetje op?
@Joop Beter de neutronenbom weer salonfähig krijgen.
Twee incidenten van de laatste maanden: www.youtube.com/verify_age?next_url=ht...

www.metrolic.com/angry-indonesian-musl...

Ik heb de medicijnman Obama hier nog niet over gehoord.

vinque | 20-02-11 | 14:30

@The eimer | 20-02-11 | 14:22
De RK-kerk heeft eeuwen oorlog gevoerd tegen andersdenkenden. Wist je niet hè...?

Bakito | 20-02-11 | 14:28

@deraderendraaien | 20-02-11 | 14:14
Ik zeg ook niet dat de leiders van die landen geen egoïstische dictators zijn. Feit is dat het westen, bedrijfsleven en/of overheid, met deze criminelen zaken doet.

Over de grens hanteren we ineens andere normen en waarden. Typisch.

Bakito | 20-02-11 | 14:23

@Rammstein | 20-02-11 | 14:21 Hetzelfde. Enjoy!

vraagstaart | 20-02-11 | 14:22

@ Bakito :

Als de RK kerk vroeger een zelfmoord- martelarenpolitiek had gevolgd, dan zouden de Brabo,s ook met bomgordels hebben rondgelopen omdat ze naar hun inzicht geboycot werden en ook hun armoede te danken hadden aan ,, anderen,,.
Enfin, dat hebben ze gelukkig zelf rechtgetrokken door de clerus het huis uit te trappen.
Dat zie ik bv in een land als Egypte niet gebeuren, integendeel.
In het Vrije Volk staat nu een stuk dat de Universiteit van Cairo ( groepsfoto afgestudeerde studenten 1997 ) er daarop geen hoofddoek te zien was.
Nu loopt iedere afgestudeerde studente met zo,n lap op.
Zo belachelijk is mijn stelling niet.

The eimer | 20-02-11 | 14:22

@La Bailaora | 20-02-11 | 14:05 Wederom volkomen waar. Toch zou het de moeite waard zijn om eens te kijken op de islam-sites die je bij Google kunt vinden op trefwoorden Internet Free of Sectarian Strife.

Je tegel klopt en is volkomen in lijn met de èchte islam volgens het Salafisme.

Ik heb het ook niet over de islam an sich, als wel over de moslims die die islam op hun eigen wijze belijden. Of het nou gaat om de soefi's of over de "moslim" in indonesië die nog een halve hindu en animist is, of over de zeer geëmancipeerde marokkaanse moslima's (in Marokko, dus). Geen goede moslims volgens de islam.

Een "mooie" islam bestaat dus niet. Moslims die de islam om een "mooie" manier belijden (zie de populariteit van Amr Khaled) zijn er wel. Ik hoop dat ze in Egypte de strijd gaan winnen maar je hebt nogmaals volledig gelijk: de islam laat geen ruimte voor interpretatie en deze mensen zijn dus in de ogen van de 'echte' moslim afvalligen en moeten dood.

vraagstaart | 20-02-11 | 14:21

Voor hier, en daar in het "verre" oosten: have a nice day !
*aus*

Rammstein | 20-02-11 | 14:21

@Bakito | 20-02-11 | 14:11
Even voor de duidelijkheid, geen weldenkend mens zou zich laten paaien zonder eigenbelang.
Of je bent een wereld vreemde dommerik, oliedom dus!

deraderendraaien | 20-02-11 | 14:14

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:43
Die kent u niet, nee. En toch de ene aanname na de andere.
Vreemd.

Rammstein | 20-02-11 | 14:13

@deraderendraaien | 20-02-11 | 13:59
Behalve met Mercedesen en wapens, hebben we ook op die manier dictators gepaaid. Inderdaad.

Bakito | 20-02-11 | 14:11

@deraderendraaien | 20-02-11 | 13:59
toevoeging @Bakito
Als je de kleine groep bedoelde in het midden Oosten dan zit je fout met je redenering.
Daar is spraken geweest van handel, aankoop en verkoop dus.
Onze aardgas verkoop is immers wel ten goede gekomen aan Nederland als geheel en niet aan een kleine groep.
Die groep die in de olie-producerende landen profiteert is dus zelf geheel verantwoordelijk voor de verdeling van die inkomsten uit olie .
Zie hier dus het verschil tussen Democratie en Dictatoriaal bewind.

deraderendraaien | 20-02-11 | 14:10

@The eimer | 20-02-11 | 13:58
Brabant vergelijken met het MO. Moewahaha.

Die achterlijke religie, op dat punt ben ik het met je eens, trekt paupers en armoedzaaiers aan. Om ze vervolgens dom te houden. Dit gegeven heeft lang in westers voordeel gewerkt. Maar kinderen worden groot en leren dat ze vroeger misbruikt zijn. Vandaar die woede.

Ons koloniale verleden hield niet op met de afschaffing van de slavernij, maar heeft tot diep in de jaren zestig voortgeduurd.

Bakito | 20-02-11 | 14:10

Een voorbeeld dat wellicht aanspreekt: moslims mogen geen alcohol. Maar dat staat niet in de Koran. In de Koran staat enkel, dat een moslim niet mag drinken van het sap van gegiste druiven.
vraagstaart | 20-02-11 | 13:46
Wat er dus staat is dat je niet mag drinken van het sap van gegiste druiven. Dat is islam. Zo simpel is het. Gewoon lezen wat de koran zegt. Probleem daarbij is dat er wel wordt geinterpreteerd, bv. geen alcohol, mee eens, maar er is geen interpretatie mogelijk die van de islam een onschuldig lammetje maakt. Ongelovigen blijven er bij iedere mogelijke, en wijde interpretatie, unter-menschen, zo ook vrouwen, etc... Of vrouwen nou een burka (interpretatie) of niet moeten dragen, het wordt er bij welke interpretatie van de koran, nooit mooi op voor de vrouw of ongelovige.

Daarom is het argument van 'interpretaties' en daardoor de mogelijkheid dat er ook een 'mooie' islam bestaat, een valse.

La Bailaora | 20-02-11 | 14:05

Al die zandnegers interesseren me echt niks. Laat ze lekker.

ikhaatnicknames | 20-02-11 | 14:02

@Jopie2009 | 20-02-11 | 13:52 In tegenstelling tot de alnden waar het nu mis is, heeft Indonesië een gekozen president, Yudhoyono. Razend populair en regeert met steun van de fundamentalistische moslim-partijen.

Daarom kost een biertje nu geen 90 cent meer, maar 1 euro 70 in de kroeg. Wijn geen 2 euro, maar 7 euro per glas. Lokale arak geen 2,40 per fles, maar 13 euro in de winkel. Een fles wijn die 3,95 doet bij de Lidl (chateau Pis de Chat) kost hier minstens het tienvoudige.

Islam-tax. 300% accijnsverhoging. Dáár zouden mensen de straat voor op moeten.

vraagstaart | 20-02-11 | 14:00

@Bakito | 20-02-11 | 13:56
En met een kleine groep omkopen bedoel je de gastarbeider die hier naar toe gehaald is?

deraderendraaien | 20-02-11 | 13:59

@ Bakito 13:51:

Ben ik niet mee eens.
Kijk maar vroeger in eigen land, in Brabant was de armoe groter dan in de rest van het land.
In Egypte is het dito zo, een islam heeft decennia lang met hun verlammende werking het sociale leven vergiftigd , lamgelegd en beinvloed.
Het resultaat is een mensensurplus die onder welk regime dan ook nooit zullen evalueren zolang ze een islam blijven aanhangen.
Bewijs: poot ze in NL en ze verpauperen verder.

The eimer | 20-02-11 | 13:58

@deraderendraaien | 20-02-11 | 13:53
Door een kleine groep om te kopen, hebben wij voor een grijpstuiver ons land op kunnen bouwen en kunnen we nu badinerend neerkijken op die ontwrichte samenlevingen. Dat heb je goed gezien.

Bakito | 20-02-11 | 13:56

@Che_cuevara | 20-02-11 | 13:07
Dat is waar de ex-Joegoslaven in Nederland voor waarschuwen.

"Bij ons begon het ook zo."

Interviews met Blauwhelmen die in Srebrenica waren. Die waren dol op de moslims die het dorp gebruikten als uitvalsbasis om niet-moslims te vermoorden.

Gek genoeg lees je daar niet veel over. in Nederland, dan.

vraagstaart | 20-02-11 | 13:55

@Bakito | 20-02-11 | 13:33
Olie is idd het sleutelwoord en dan niet alleen voor de westerse democratieën.
Ook de Arabische wereld ziet zijn belang van afname door die westerse wereld afbrokkelen nu deze op zoek gaan naar alternatieve energie.
De olie producerende kanslanden (om de vergelijking met de kanswijken maar eens te duiden) hebben de westerse beschaving verder weinig te bieden op welk gebied dan ook. ergo zij zien hun grootste bron van inkomsten ,en hun macht die samen hangt met hun leveranties van olie aan het westen slinken en later nog verdampen.
Dan is het verhaal nog niet compleet, want dat westen wist met die olie levering een grote welvaart op te bouwen, daar waar de olie-producerende landen hun inkomsten daarop binnen een kleine groep verdeelde.
Zie hier de oorzaak van oproer en revolutie in deze landen.
Dit verklaart ook nu de terughoudendheid van het westen tot bemoeienis, door innovatief zoeken naar energie zakt het westers belang in olie.

deraderendraaien | 20-02-11 | 13:53

@vinque | 20-02-11 | 13:21
Indonesie is het land met de meeste moslims in de wereld. Ik zie daar geen 'meutes' die het regime om ver willen/ zullen werpen.

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:52

@The eimer | 20-02-11 | 13:48
Er is correlatie tussen armoede en geboortecijfers. Arme ouders krijgen meer kinderen en dat heeft vervolgens weer consequenties. Ga zelf maar na waarom dat is. Heeft niks met religie te maken.

Bakito | 20-02-11 | 13:51

@vinque | 20-02-11 | 13:44 Over Mena Muria e.d. van mij geen woord want dan staat de Polsek dadelijk aan de deur. Vrijheid van meningsuiting heeft ook hier zijn grenzen ;-). Maar Ternate, trouwens ook vrij veel Lombok maar dat is naast de deur, Sunda (niet de eilanden maar de streek om west-Java). Idd veel islam, vanuit het noorden (Gilimanuk - Seririt - Singaradja) islamiseert het lekker weg. Rondom en in west-Denpasar ook. En bij Negara, in de bergen.

En het is hier een loodzwaar bestaan. Maar dat weet jij ook, zo te lezen...

vraagstaart | 20-02-11 | 13:51

@Jopie2009 | 20-02-11 | 13:09
Maar kijk naar wat er in Iran gebeurt: vorig jaar kon de oppositie nog met moeite onderdrukt worden, een volgende keer loopt het minder goed af met die haatbaarden.

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:49

@ Bakito 13:33:

Dat kan je zeker, want het absurde fokgedrag is de reden van islamlanden- verpaupering.
Of denk je dat een islamitische staatsgreep daar enige verandering in zal brengen?
www.vn.nl/Archief/Buitenland/Artikel-B...

The eimer | 20-02-11 | 13:48

@Eduardo1735 | 20-02-11 | 13:12
Indonesisch model = gekozen president, maar islam staatsgodsdienst. In Indonesie leggen de islam-hardliners het ook constant af tegen de meer gematigde stromingen.

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:48

@La Bailaora | 20-02-11 | 13:08 Helemaal waar wat je zegt, maar natuurlijk wordt er volop geïnterpreteerd - de wijze waarop de Taq Fir dat bijvoorbeeld doet waar het gaat om het rechtvaardigen van zelfmoord is daar een voorbeeld van. Ook in een letterlijk volgen van de Koran is interpretatie mogelijk en zelfs nodig: zie de Hadith.

Een voorbeeld dat wellicht aanspreekt: moslims mogen geen alcohol. Maar dat staat niet in de Koran. In de Koran staat enkel, dat een moslim niet mag drinken van het sap van gegiste druiven.

Bier mag dus wèl van de Koran. De interpretatie van de "puristen" maakt de definitie echter veel enger. Roomscher dan de Paus, zoals rechtgeaarde moslims zouden zeggen. Proost! zei de Saudische vriend van vraagstaart's vader en nam als echte moslim een koude pils.

vraagstaart | 20-02-11 | 13:46

Lees ik nou in die URL van die livecast van Marrakech het woord marijuana?

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:46

@vraagstaart

Wat leuk! Ken Bali goed hoor. Wel veel islam de laatste jaren. Gerah. Ken je Bondowoso? Hotel Palm? Mooi leven moet je hebben! Waar kom je in Molukken?
Ambon Libur2

selamat hari lagi!

vinque | 20-02-11 | 13:44

@Rammstein | 20-02-11 | 13:39
Oww... de Amerikaanse democraten. Dus u heeft het helemaal niet over Nederlandse democraten. Ja weet ik veel, ik ken uw achtergrond niet.

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:43

@Hölzenbein | 20-02-11 | 13:36
Ik snap dan ook niet dat men Job Cohen zo loopt te bekritiseren en af te zeiken. We hebben straks leiders nodig die de boel bij mekaar houden.

Van die beoogde deportaties door de PVV komt bovendien toch niks terecht, als de wereld straks in vuur en vlam staat. Welke vrachtwagenchauffeur is zo gek om naar een oorlogsgebied te rijden?

Gelukkig hebben we in Volkel nog wat aftandse kernwapens. Wie weet kunnen we de galore daarmee nog een paar jaar uitstellen. De extra tijd is vaak de leukste periode van je leven!

Bakito | 20-02-11 | 13:43

@De Kampsjeng | 20-02-11 | 13:33
Lol, de Grote Blonde Leider heeft inderdaad al bewezen een groot regisseur te zijn. *proest*

Zeeschuimer | 20-02-11 | 13:43

En deze regimes krijgen steun van de Nederlandse overheid?

Ludotje | 20-02-11 | 13:42

@vinque | 20-02-11 | 13:07
Sorry voor de late reactie - er kwam een afspraak binnen.

Tinggal di Denpasar, dekat Mashid Imam Bonjol. Een Hindu-eiland, Bali maar ik woon dus tussen veel moslims en hindus gemengd. Gaat prima. En ik zit veel op Java en de Molukken voor mijn werk.

vraagstaart | 20-02-11 | 13:40

@Bakito | 20-02-11 | 13:33
Ah.. de stroming die zowel het libertarisme als als het socialisme heeft voortgebracht. "ieder vorm van samenwerking is gestoeld op gezamelijk eigenbelang"

borga locusta | 20-02-11 | 13:39

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:38
Dé democraten. Je weet wel. Van Obama, zegt die naam u iets ?

Rammstein | 20-02-11 | 13:39

@Rammstein | 20-02-11 | 13:36
Over welke "democratische" partij heeft u het waar u op gaat stemmen?

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:38

@Bakito | 20-02-11 | 13:33
En die komt zeer binnenkort ook in westerse landen, daar waar je het niet zou verwachten. Kwestie van tijd.

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:36

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:35
Ik volg je niet meer .... whát ??

Rammstein | 20-02-11 | 13:36

niets lekkerder dan een opengespleten scull bekijken tijdens het eerste bakkie koffie.

Abugreip | 20-02-11 | 13:35

@Rammstein | 20-02-11 | 13:30
U wilt mij toch niet vertellen dat u zó 1966 bent of wel? - Gezien sommige van uw reacties had ik dat niet verwacht. Nu ben ik teleurgesteld ;)

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:35

@Zeeschuimer | 20-02-11 | 13:24: Ja, Gé-wel-dig! Al die politieke kopstukken bij ons, kunnen slechts drómen van zo'n behandeling op TV. Goed, wat links betreft heeft het aan de PO niet gelegen, maar toch. Zie het al voor. "Goedemiddag, mijn naam is Joost Eerdman en dit is Goedemorgen Geert. We beginnen met opstaan en het aanheffen van Geerts loflied, 'Hoe groot zijt Gij'
Of
"welkom bij Goedemorgen Goelag, mijn naam is Hanneke Groenteman. We schakelen gelijk over naar eeneredienst ter ere van de wederopstanding van onze charismatisch voorbeeld des levens, El Job Cohen (vzmh)"
Lijkt me wel wat.

De Kampsjeng | 20-02-11 | 13:33

De olievlek breidt zich langzaam uit. Binnenkort wereldwijde anarchie. Maak uw borst maar nat.

Bakito | 20-02-11 | 13:33

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:29
Easy-peasy voor mij. De presidentskandidaat voor de Democraten. Maar dat duurt nog even.

Rammstein | 20-02-11 | 13:30

@Rammstein | 20-02-11 | 13:20
Kijk dan heeft u toch nog een goede dag. Maar ik blijf deze regering bekritiseren en dat is mijn goed recht. En u, ook niet stemmen en anders, welke partij dan wel?

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:29

borga locusta | 20-02-11 | 13:27
Blijf maar on-topic. Is beter.

Rammstein | 20-02-11 | 13:28

Rammstein | 20-02-11 | 13:24
welke pogingen?

borga locusta | 20-02-11 | 13:27

Zal me een zorg zijn wat daar gebeurt. Zolang ze die bende maar daar houden.

digger | 20-02-11 | 13:24

borga locusta | 20-02-11 | 13:23
In zijn (of jouw ?) natte dromen wellicht. Het is hier, ondanks jouw pogingen, géén datingsite.

Rammstein | 20-02-11 | 13:24

@Hölzenbein | 20-02-11 | 13:20
Nee, ontzettend opgelucht.

Rammstein | 20-02-11 | 13:20

... en dan tussen al dit wereldlijk geweld het begin van een nieuwe lente
...
TORTELREAGUURDERS

borga locusta | 20-02-11 | 13:23

Het mooiste is toch wel hoe die dictators zichzelf noemen:
-'Engel des volks en revolutie'
-'Hij die met zijn wijsheid het volk bevrijdde'
-'Gezant van de profeet'
-'De Glorieuze Leider
-'Koningin der Nederlanden'
-'Brenger van licht en vrede'
-'Hij die die wijsheid leeuwen en kippen heeft'
Heel bescheiden allemaal. Calvijn heeft z'n uitwerking niet gemist aldaar.

De Kampsjeng | 20-02-11 | 13:22

@Jopie
Leuk geprobeerd. Het probleem is dat die enorme meutes helemaal geen geduld hebben. Bij uitblijven 'instant succes' is bijna 80% vatbaar voor radicaliteit.
Je kan dat wel 'niet waar willen hebben' omdat dat je niet zoo lekker uitkomt, de feiten zijn zoals ze zijn. Die feiten baren redenen to grote zorg. Vooral in het 'zieke' Europa dat totaal is verdeeld. Totaal de weg kwijt. Altijd maar heulen met andere volkeren terwijl er thuis genoeg te doen is. De verweesde samenleving, weet je nog? Lees dit maar weer eens: www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...

vinque | 20-02-11 | 13:21

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:20
Nee, ontzettend opgelucht.

Rammstein | 20-02-11 | 13:20

@Rammstein | 20-02-11 | 13:18
Ik denk dat ik niet meer stem. Teleurgesteld?

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:20

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:09
Je reageert tergend traag, en dan nog met zo'n flauw tegeltje ook. Wie wil er in hemelsnaam met u zoenen ? U reageert altijd zo zuur, dat zal de smaak in uw mond ondertussen ook wel zijn.
Ook de Vee vee dee niet.

Op welke partij stemt u ?
(Vragen, in plaats van aannames doen en in de rondte raden, het scheelt zoveel)

Rammstein | 20-02-11 | 13:18

@De Veerboot | 20-02-11 | 13:00 Dat zou imo voor Egypte nog een heel plausibel scenario zijn, mede omdat de gewelddadige tak van de Moslim Broederschap daar geen poot meer aan de grond heeft.

Voor Libië liggen denk ik de zaken anders. Khadafi is een zetbaas van China en dat land gaat echt die kolonie niet opgeven voor een paar miljoen doden. Naast de olie in Libië is Khadafi de grote supporter van Mugabe. En in die andere Chinese kolonie Zimbabwe is pas ècht veel te halen.

vraagstaart | 20-02-11 | 13:17

Er gebeuren gekke dingen op onze planeet.
ADO Den Haag - Feyenoord 0-2.

Bolle Wim | 20-02-11 | 13:17

Eduardo1735 | 20-02-11 | 13:12
Meestal een kerel die er voor zorgt dat de olie voorspoedig en vooral goedkoop deze kant op blijft stromen. Mag uiteraard met keiharde hand. Geen enkel probleem.

Bolle Wim | 20-02-11 | 13:15

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:09
Jij bent wel heel optimistisch. Iran heeft de omgekeerde weg afgelegd tov Z-Korea, en dat terwijl het een van de olierijkste landen ter wereld is en dus tot de allerrijksten zou moeten horen. Niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen bij instabiliteit. En ja, instabiel is het...

La Bailaora | 20-02-11 | 13:13

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:09
En wie komt ervoor in de plaats? Een zelfde dictator of extremistische baarden.

Eduardo1735 | 20-02-11 | 13:12

@Rammstein | 20-02-11 | 12:28
Nee. En als ik teleurgesteld ben ga ik wel zoenen. Ook dan nog een guess, op de VVD graaiers?

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:09

@Nacho_Vidal | 20-02-11 | 12:47
Die eerste is wel erg drastisch, begin maar met de tweede.

Che_cuevara | 20-02-11 | 13:09

We moeten dit zien als een eerste aanzet tot de ondergang van de islam in die landen. Kwestie van tijd: eerst zullen er een soort Indonesisch-achtige regeringen aan de macht komen, denk niet dat de intellectuele elite het toestaat dat er een fundi-moslimstaat komt. Iran is gelukkig een slecht voorbeeld, hoe het in ieder geval NIET moet...

Daarna volgt er een periode van economische groei, omdat de landen eindelijk het roer omgooien en gaan streven naar het vebeteren van hun levensstandaard (vergeet bijvoorbeeld niet dat Z-Korea in 1970 nog een land was met een welvaartspeil vergelijkbaar met een gemiddeld Afrikaans land). Als we dat stadium bereikt hebben (denk aan een jaar of 50) dan zal de islam een sideline actviteit gaan worden.

Jopie2009 | 20-02-11 | 13:09

Kortom: dat er tòch, hoewel Mohammed heeft getracht dat te voorkomen, een Verlichting komt en dat de pure Salafistische en Taq Fir stromingen het niet gaan redden.
vraagstaart | 20-02-11 | 12:56
Ik geloof dat je een beetje moslims en islam door elkaar haalt. De koran en islam, alsmede de hadiths zijn niet te 'verlichten'. Daar staat wat er staat, en 1 woord veranderen is daar een doodzonde. Het zijn geen vertellingen door mensen gedaan, zoals in de bijbel, zodat interpretatie mogelijk wordt, maar het letterlijke woord van god. Onmogelijke zaak dus.

Natuurlijk zijn er wel 'verlichte' moslims, maar dat zijn eigenlijk mensen die niet veel meer zien in islam, en die ken ik ook (het zich totaal losmaken van islam is echter een moeilijke en hachelijke zaak). Mind you, er kunnen niet genoeg van dat soort moslims komen, want dan kan de wereld, met moslims, mogelijkerwijs afscheid nemen van de islam. Maar de islam verlichten is niet mogelijk.

La Bailaora | 20-02-11 | 13:08

@schockvideo.
Rofl, d'r zit zo'n kerel met een peuk naast de patiënt.
Is dat om een kogelgat dicht te branden?

Eduardo1735 | 20-02-11 | 13:08

@vraagstaart | 20-02-11 | 13:03
Dat is toch extreem?
En dat bedoel ik dan ook dat, hoe erg wij het hier ook vinden, het "geweld" dat allochtone pubertjes hier gebruiken eigenlijk in geen verhouding staat met wat jij net beschrijft.
Maar, en dat wil links maar niet inzien, het wordt hier straks ook zo als er nu niets gebeurt.

Che_cuevara | 20-02-11 | 13:07

@vraagstaart
Tingal di mana?

vinque | 20-02-11 | 13:07

@De Veerboot | 20-02-11 | 12:57
Nee, natuurlijk niet.
En ik hoop echt dat, ondanks het enorme geweld dat hij nu gebruikt, dit niet meer kan stoppen.

Che_cuevara | 20-02-11 | 13:05

jvlaam2 | 20-02-11 | 13:02
Waarom dan toch kijken ?

Rammstein | 20-02-11 | 13:04

1 ding is iig WEL overzichtelijk: de gemiddelde islamiet krijgt natuurljik een vre-se-lijk harde plasser van dit gebeuren.
'
Want zeg nou zelf; rotzooi in allerlei landen waar stuk voor stuk de islamieten de grootste en best georganiseerde groep zijn... waar zou jij van dromen als je islamiet was?
'
Juist! het wereldwijde kalifaat is binnen handbereik! Nu!

Rest In Privacy | 20-02-11 | 13:04

@vraagstaart | 20-02-11 | 12:12
Wat mij oprecht benieuwd is waarom u als zelfbenoemde islambashert in een land als Indonesië woont. Voordat de grap van andere reaguurders komt "om de islam te bashen": die kennen we al. Maar u wou niet meer met mij praten dus laat maar.

Hölzenbein | 20-02-11 | 13:03

@Che_cuevara | 20-02-11 | 12:50 Het is geen extremisme. Het is de islam in zijn pure vorm. Om je een idee te geven de tekst van geestelijk leider Abu Bakr Bashir, tijdens het proces wat nu loopt en waar hij de kans loopt de doostraf te krijgen wegens terrorisme.

(Hij had zijn volgelingen opgeroepen om berovingen uit te voeren om geld te verzamelen voor de Jihad.)

"Alvorens ze te beroven, moeten de mensen worden gedood om hun eigendommen over te kunnen nemen."

"De berovingen [moeten] zijn gericht op ongelovigen, die niet-moslim zijn of op de overheid die bestaat uit moslims die de shar'ia niet uitvoeren. Dat zijn duivels."

En daar staan dus hon-der-den mensen bij te juichen. Bij het in brand steken van kerken en het vermoorden van christenen staat de politie toe te kijken. Ze doen niets.

vraagstaart | 20-02-11 | 13:03

Fuck die shockvideo!!!

Ik kan veel hebben, maar dit is wel heel heftig.

Headshot met een olifantengeweer of zo. Of heeft die vent voor de loop van een tank gestaan.

jvlaam2 | 20-02-11 | 13:02

@vraagstaart | 20-02-11 | 12:56
Dat is mijn idee ook na een tijdje in twee landen te hebben gewoond waar eigenlijk iedereen Islamitisch was. Met een beetje geluk komen al de mensen die voor het regime vertrokken zijn terug en nemen ze al hun opleiding, kennis en ervaring mee. En maakt een land als Egypte na wat voorgloeien en pruttelen een vliegende start

De Veerboot | 20-02-11 | 13:00

filmpje zou ik niet kijken.
Ben benieuwd welke revoluties lukken en wat er voor terug komt.

nieuwisanders | 20-02-11 | 12:59

vinque | 20-02-11 | 12:56
Ik geloof niet meer in links & rechts, eerlijk gezegd. Meer in wel geld/geen geld.

Rammstein | 20-02-11 | 12:58

@Che_cuevara | 20-02-11 | 12:50
Maar de vraag is of Khadaffi met zijn bomaanslag op een discotheek in Duitsland en het opblazen van een Boeing boven Lockerbie wel zo'n goed alternatief is voor mensen die om democratie roepen

De Veerboot | 20-02-11 | 12:57

@Rammstein

Ja, dat zou nog helemaal niet zoo gek zijn!
Het toekomstscenario is niet zo moeilijk te schetsen: Usa & Europa pompen miljarden in nieuwe 'democratie Arabworld' In het begin houden islamisten zich koest. Bij uitblijven welvaart wordt enorme haat weer aangeboord. Roep om oorlog alom. Europa verdeelt in links/rechts over Israël en islam. Islam wereld kortstondig verenigd. Oorlog met Israël. Atoombommen.. etc. Je moet wel ongelofelijk naief zijn, of verraderlijk zoals Hendriks van Clingendael, om te denken dat dit goed afloopt.

vinque | 20-02-11 | 12:56

@Jackanders | 20-02-11 | 12:43

Helemaal mee eens. En ik weet het natuurlijk ook niet. Maar wat ik hier zie, is aan de ene kant extremisme met de bijbehorende gewelddaden, en aan de andere kant de moslims waarmee ik veel contact heb. En die wijzen me dan, als ik het gewelddadige karakter van de islam ter sprake breng, op de populariteit van Abdullah Gymnastiar en consorten.

Het zou zo maar eens kunnen dat de "pure" islam meer vijanden heeft dan het Westen, en dat de belangrijkste vijand wel eens zou kunnen bestaan uit moslims die een beetje klaar zijn met de haatbaarden-ideologie. Kortom: dat er tòch, hoewel Mohammed heeft getracht dat te voorkomen, een Verlichting komt en dat de pure Salafistische en Taq Fir stromingen het niet gaan redden.

Behoudens in de primitieve samenlevingen waar ze zijn ontstaan.

vraagstaart | 20-02-11 | 12:56

@Nacho_Vidal | 20-02-11 | 12:47: De laatste straalt een duidelijk signaal uit, doe die maar. Of de ander. Zolang die ellendige fascist maar oprot. En dan niet zoals Egypte, nee, net zoals bij hond Ceausescu. Oppakken, afzetten en executeren.

De Kampsjeng | 20-02-11 | 12:56

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:37
Frituurolie komt gelukkig niet uit Afrika, die prijs zal dus nog wel stabiel blijven. Het is de aardappelschaarste door de slechte oogst in 2010 die onze sector momenteel parten speelt.
En dan te bedenken dat de grond in veel Afrikaanse landen uitstekend geschikt is om aardappelen te kweken.

Nonkel Frituur | 20-02-11 | 12:55

@vinque | 20-02-11 | 12:42 Zo dan.... over heerschend gesproken...

vraagstaart | 20-02-11 | 12:50

@vraagstaart | 20-02-11 | 12:46
Jij zit er middenin en maakt het van dichtbij mee.
Wij hier in NL weten waarschijnlijk nog niet half tot wat extremisme in staat is.
Want zeg nu eerlijk, het geen hier gebeurt door allochtone klootzakjes is waarschijnlijk niks vergeleken met wat daar gebeurt.

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:50

vinque | 20-02-11 | 12:33
haaretz.com?? Is dat een Egyptische website dan?

Bolle Wim | 20-02-11 | 12:49

vinque | 20-02-11 | 12:42
Ik verlang bijna terug naar een "gewone" koude oorlog á la toen.

Rammstein | 20-02-11 | 12:46

@Che_cuevara | 20-02-11 | 12:40 Bijvoorbeeld. Maar deze haatbaarden, ongelofelijk. Bij ons ook weer: een christen zit op Java in de gevangenis omdat hij "de islam beledigd heeft". Op zich al lachwekkend.

Volgelingen van die rabiate gek Abu Bakr Bashir steken deze week vervolgens een stel kerken in brand, vermoorden drie willekeurige christenen omdat ze deze man de doodstraf hadden willen zien krijgen.

Hoe gek wil je het hebben? Nota bene in een land dat weliswaar 90% moslims telt in de bevolking, maar vrijheid van godsdienst heeft.

vraagstaart | 20-02-11 | 12:46

@1%biker | 20-02-11 | 12:41
Goeie titel.

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:46

Opmerkelijk, al die wrede dictators hebben allemaal het nummer van Beatrix in de GSM. Al dat ondemocratisch gedoe dekt elkaar. Met als koploper in de strijd om de grootste hufter; Ghadaffi. Hoe moeilijk kan het zijn om die knuppel uit z'n sloffen te schieten? Bom erop, klaar.

De Kampsjeng | 20-02-11 | 12:43

vraagstaart | 20-02-11 | 12:12
Het blijft natuurlijk een beetje "koffiedik kijken", hoe het een en ander zich gaat ontwikkelen weet nog niemand.
Iedereen speculeert er maar een beetje op los.
Allemaal leuk en aardig, maar hoe de situatie daar over 20 jaar zal zijn, weten we 20 jaar na nu.

Jackanders | 20-02-11 | 12:43

Damn, wat een shockvideo inderdaad....

Het is maar afwachten hoe dit allemaal af gaat lopen. Deze "Democratische Lente" kan weleens heel goed uitpakken voor extremisten die de macht grijpen, om vervolgens de democratie af te schaffen. Een ontwikkeling om op de voet te volgen.
Het volgende probleem is dat instabiliteit en burgeroorlogen in olie-rijke landen totaal onwenselijk is voor het Westen. Mocht deze onrust te lang gaan duren, dan kan het weleens nodig en verstandig zijn om actief in te grijpen.
Vergist u zich niet, dit kan weleens heel slecht uitpakken allemaal.

Heau even | 20-02-11 | 12:42

@Rammstein

Nee. Ik gun ze vanalles maar denk het extreme problemen met zich mee kan brengen.
Tis jammer genoeg geen ver van bed show.
Als we weer miljoenen, getraumatiseerde, islamieten in Europa krijgen dan wordt het gevaarlijk. Wat mij ook opvalt is de 'islamitische reflex' het zijn of de joden of de USA of in dit geval de buitenlandse huurlingen die het doen. Als ze zo blijven denken zal het nooit iets worden. Een mens zou gaan neigen naar de 'Tsar Bomba oplossing' :
nl.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

vinque | 20-02-11 | 12:42

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:40
*LOL* Wie is de Moslim?

1%biker | 20-02-11 | 12:41

@vraagstaart | 20-02-11 | 12:36
Toch meer iets voor Job de mol.

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:40

@vinque | 20-02-11 | 12:33
Ik zeg tegen de muur met deze gek en refereer nog eens aan het linkje in de tegel van 12:12. Als dat namelijk klopt, heeft deze man net zoveel kans als Hans Janmaat destijds om premier te worden.

Als het niet klopt: alsnog afknallen. *voor joris bukken doet*

Uiteraard is het bovenstaande enkel ironisch bedoeld.

vraagstaart | 20-02-11 | 12:39

vinque | 20-02-11 | 12:33
Geen idee. Ik ben niet enthousiast. Ben jij enthousiast ?

Rammstein | 20-02-11 | 12:37

Ik vraag met wel af of het nu rustig is in 020-Gaza en dergelijke wijken.

Tenslotte kunnen "onze" bontkraagjes zo'n kans om eens lekker te rellen in eigen land niet laten passeren, zou je zeggen.

Lekker bij de familie en politie die èchte tegenstand biedt. Da's weer eens wat anders dan die praatsessies hier. Iets voor Endemol?

"Au Au Marokko"?

vraagstaart | 20-02-11 | 12:36

ed.. | 20-02-11 | 12:32
Kijk met stormbandje,dat zijn de beste.

1%biker | 20-02-11 | 12:34

www.haaretz.com/print-edition/news/egy...

Sheikh Yusuf al-Qaradawi returned to Cairo after decades in exile and addressed a million strong crowd in Tahrir Square on Friday, calling for the liberation of the Al-Aqsa Mosque and the upcoming victory against Israel. In the past, the sheikh had expressed support for suicide attacks against Israelis and two years ago described the Holocaust as "God's punishment of the Jews."

Wat zeggen de enthousiastelingen hiervan?

vinque | 20-02-11 | 12:33

@Zeeschuimer | 20-02-11 | 12:28
Nou... in een fors aantal landen is dat ook gebeurd en in een aantal andere heeft het maar een haartje gescheeld. Dus zo vreemd is je vergelijking niet. Ik vind 'm iig geen Godwin waard. Terug dat ding!

vraagstaart | 20-02-11 | 12:32

@Zeeschuimer | 20-02-11 | 12:28
Hee Zeeschuimer, ik ben het niet altijd met je eens maar hier zit je op koers!

De Veerboot | 20-02-11 | 12:30

Bang zijn dat een democratie omslaat in een Islamitische staat, is alsof je bang was voor het communisme na de oorlog.
(Huppakee, godwin in the pocket)

Zeeschuimer | 20-02-11 | 12:28

@Hölzenbein
Dat is wel heel erg teleurgesteld, Holzie.

Rammstein | 20-02-11 | 12:28

-weggejorist-

Bolle Wim | 20-02-11 | 12:23

@vinque | 20-02-11 | 12:18
Die maatregelen zijn inderdaad genomen.
Vanaf elk strand aan de Middellandse zee zijn wegwijzers geplaatst met de aanduiding Den Haag 2000km.

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:22

@pica
Ik raad deze meneer aan: de gietijzeren braadpan van Hackman. 25 cm diameter, mooie rode kleur. Deksel te gebruiken als schild. Finse topkwaliteit. Vaatwasmachinebestendig.

Fijnstoffer | 20-02-11 | 12:21

Ik zal wel weer voor een Godwin uitgemaakt worden maar voor mijn mede-Reaguurders die zich het weer over de dictatuur als enig alternatief voor het extremisme hebben: in WO2 (Ja, daar is ie!) waren de communisten de mensen die het meest georganiseerd en het actiefst waren. Waarvoor dank aan hen!
Onze bevrijders hebben gelukkig niet de gedachte gehad dat het Duitse regime in Nederland (Nog een keer!) het enige alternatief was voor deze oprukkende Bolsjewistische beweging . Het waren gewoon mensen die tegen de onderdrukking opstonden.

De Veerboot | 20-02-11 | 12:18

Ik wens het volk aldaar heel veel sterkte. Ik verwacht wel dat de miljoenen vluchtelingen die straks de Middellandse zee overgaan worden tegengehouden.
Zijn daar al maatregelen genomen door de EU leiding?
Vergeleken bij het optreden van de Arableiders tegen hun eigen volk zijn de Israeli's toch heel schappelijke jongens. Als dat optreden al genocidiaal wordt genoemd hoe gaan we deze slachtpartijen dan benoemen?
Snel een muur rond Europa! Anders gaan we dit ook nog eens meemaken.

vinque | 20-02-11 | 12:18

Als die landen maar niet net zoals Iran worden, waar de Islam rules.
Op zich is een dictatuur daar niet slecht, want zo is er nog wat stabiliteit in die landen. Kijk naar Joegoslavie, waar na de dood van Tito de mensen niet meer zo aardig tegen elkaar deden.

Jeroen Blue | 20-02-11 | 12:16

[email protected]_cuevara | 20-02-11 | 12:14 My bad, zo half in het draadje vallen. Thanx ;-)

vraagstaart | 20-02-11 | 12:15

@vraagstaart | 20-02-11 | 12:12
Ik had er al een klein stukje uit geciteerd. Uiteraard met verwijzing naar jou.

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:14

PietGeniet | 20-02-11 | 12:04
Misschien dat de brandstichterts ook nog even het torentje en belendende percelen voor ons mee willen pakken?
Het zit daar immers tjokvol met corrupte criminelen en graaiende oplichters.

Bolle Wim | 20-02-11 | 12:12

Denk wel dat de productie van electriche auto'tjes een tandje hoger gaat nu.

1%biker | 20-02-11 | 12:12

Tefal maar eens bellen, een laagje kevlar zou handig zijn.

Dop | 20-02-11 | 12:12

Hoewel het tegen de huisregels is om de Herhalio uit te hangen, is er toch een tegel van vanmorgen vroeg die ik even zou willen recyclen hier. Vooral de link is de moeite waard. Voor de cynici: ja, ik ben een islambashert dus deze tegel gaan jullie van mij niet verwachten. Komt-ie:

Voorafgaand aan de demonstraties was er in Egypte een toenemende angst voor spanningen tussen moslims en christenen die zouden leiden tot geweldsuitbarstingen. Zoals de bom bij een Koptische kerk, die leidde tot 23 doden.

Om dit soort geweld te beteugelen hebben Egyptenaren een initiatief gestart: “Internet Free of Sectarian Strife”, onder leiding van Amr Khaled.
Die Amr Khaled is in Nederland (of in ieder geval bij Geen Stijl) niet zo bekend, maar hij is een beroemde, zo niet: de beroemdste en meest invloedrijke moslim-prediker op televisie. Hier in Indonesië hebben we Abdullah Gymnastiar, die hetzelfde predikt.

Over de vorm van Islam die deze heren uitdragen en die enorm aanslaat (Khaled’s site krijgt 2 miljoen hits per DAG) heb ik een linkje:http://islamismscope.net/lang/en/453.html .Dat moet je lezen, het geeft ook aan waarom het geweld zich tegen de extremisten aan het keren is. In ieder geval in Egypte.

Wat mij triggerde voor deze tegel: afgelopen maandag hebben duizenden christenen op het Tahrir plein gebeden voor de slachtoffers. Omringd door moslims, waarvan velen met ze meebaden.

Tijdens de opstand konden de moslims hun vrijdaggebed op het Tahrirplein doen, omdat ze beschermd werden tegen de politie door christenen. (bron: Yasser Khalil)

Kijk, daar word ik nou weer een vrolijk van. Het is niet alleen maar bloedvergieten, haat en domheid bij moslimextremisten. Er zijn ook anderen die zich laten horen – en waarnaar geluisterd wordt.

vraagstaart | 20-02-11 | 12:12

Het ware beter als de bevolking in opstand kwam tegen de mullah's.

„Naast de fanatieke bezetenheid, ..., is er die vreselijke fatalistische apathie”,schreef hij. „De gevolgen zijn in veel landen te zien. Waar de volgelingen van de profeet heersen of wonen, bestaan achteloze gewoonten, slordige landbouwstelsels, trage handelsmethoden en onzekere eigendomsverhoudingen. Individuele moslims kunnen schitterende kwaliteiten tonen – maar de invloed van de godsdienst verlamt de maatschappelijke ontwikkeling van zijn volgelingen.” En Churchill concludeerde: „Er bestaat geen sterker achterwaartse kracht ter wereld.”

de honden blaffen... | 20-02-11 | 12:11

Teleursteld dus.

Rammstein | 20-02-11 | 12:07

Dop | 20-02-11 | 12:05
nee, tegen dumdum helpt weing... en al helemaal zo'n alu pannetje niet...

Der alte Fritz | 20-02-11 | 12:07

an = Van

Zaadterdag | 20-02-11 | 12:06

PietGeniet | 20-02-11 | 12:04
Tja,als ze zo denken een oplossing te vinden?
Kan het nog wel even duren in Arabierenland.

1%biker | 20-02-11 | 12:06

an alle namen die ze konden bedenken kiezen ze uitgerekend: "Dag van de Waardigheid".
En laten ze dat nu juist niet hebben.

Zaadterdag | 20-02-11 | 12:06

Dop | 20-02-11 | 12:05
Zou je met een pan kogels kunnen koppen? (en het navertellen)

Eduardo1735 | 20-02-11 | 12:05

PietGeniet | 20-02-11 | 12:04 Zeker overgeslagen vanuit Tripoli.

zeg maar jansen | 20-02-11 | 12:05

@Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 12:01
Heerlijk Jan, je bent een man naar mijn hart. Vol van overtuiging en zonder rede. Als ik niet beter wist zou ik je voor een geheime missionaris kunnen aanzien.

borga locusta | 20-02-11 | 12:05

Een pan op je hoofd heeft ook geen zin meer zag ik.

Dop | 20-02-11 | 12:05

Brekend: brandstichting Libische ambassade Den Haag


11:35:55 20-02-11 Melding : Prio 1 DEN HAAG Parkweg 24 Binnenbrand 7150 7130 7735 9091
Regio : [HAA] Regio 15 - Haaglanden
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [1500506] Lichtkrant Kazerne Den Haag - Scheveningen
: [1500106] Bevelvoerder Den Haag - Scheveningen
: [1500500] Lichtkrant Kazerne Den Haag - Archipel
: [1500091] Officier van Dienst Zuid Haaglanden
: [1500100] Bevelvoerder Den Haag - Archipel
: [1500010] Monitorcode Regionale Alarm Centrale Brandweer Haaglanden


11:58:03 20-02-11 Melding : den haag parkweg 15 amb libie brandstichting
Regio : [HAA] Regio 15 - Haaglanden
Eenheden : [1530641] Politie Haaglanden

PietGeniet | 20-02-11 | 12:04

Ik word er niet blij van als ik intelligentere commentaren hoor van jonge demonstranten in Noord-Afrika dan hier in de comments.

mokum4all | 20-02-11 | 12:03

@1%biker | 20-02-11 | 12:01
En dan met Joling zeker.
Nee dank je

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:03

@Bolle Wim | 20-02-11 | 12:00
En de bonussen in de banken verhogen. Een reden is altijd te vinden bij die gasten.

Hölzenbein | 20-02-11 | 12:02

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:00
Op het ijs?

1%biker | 20-02-11 | 12:01

Het probleem daar is religie. Laten die mensen dat nu juist voor een oplossing aanzien.

Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 12:01

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:57
Nee, ik stem geen PeeVeeVee. Teleurgesteld ?

Rammstein | 20-02-11 | 12:01

@Rammstein | 20-02-11 | 11:57
or in the dark?

Che_cuevara | 20-02-11 | 12:00

Ik heb zo maar het gevoel dat onze voluit graaiende VVD-vrienden de benzineprijs de komende weken tot ruim boven de 2 euro de liter zullen tillen.

Bolle Wim | 20-02-11 | 12:00

Waarom staan er altijd van die hele menigtes erbij om een ambulance uit te laden in dat filmpje? Denken ze dat dat helpt? ach ja, hier heb je inmiddels ook menigtes om een ambulance als een broeder gewond is. En maar Allah Akbar roepen.

wirbel010 | 20-02-11 | 11:59

@Rammstein | 20-02-11 | 11:56
Mwoehaahaa. Weer in de ontkenningsfase? U zet een hoge rug op, niet ik. Durf het bijna niet te vragen maar PVV stemmer?

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:57

We're on a road to nowhere... com on inside

borga locusta | 20-02-11 | 11:57

....... dancing on sand ?

Rammstein | 20-02-11 | 11:57

borga locusta | 20-02-11 | 11:49
Ik heb het ooit ergens gehoord, de engelse versie dan. Geen idee waar & wie, maar erg lang gelee' (den).

1%biker | 20-02-11 | 11:49
Rode oortjes, Ron B.
Geen wonder dat de wereld naar de kloten gaat.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:50
Wat zet je toch altijd meteen een hoge rug op. Je lijkt wel een mevrouw.

En nu weer terug naar de revolutie ..... Who wants to Be Ghadaffi ? New Egypt Shore ? Oh Oh Bahrein ?

Rammstein | 20-02-11 | 11:56

borga locusta | 20-02-11 | 11:53
Als u eens begint met te stellen wat u precies wilt bespreken, in plaats van een paar ruziënde woorden, dan kan ik wellicht iets voor uw nieuwsgierigheid betekenen?

Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 11:55

Olie loopt door alle religies en politieke overtuigingen heen.

borga locusta | 20-02-11 | 11:55

Hoeveel Irans hebben we er nu al bij?
Turkije
Gaza
Zuid-Libanon
Egypte
Tunesie
Bahrain
Yemen

Komt daar nog bij:

Algerije
Marokko
Libie

Gaat goed zo mensen, Eurabia omsingeld door haatbaarden en voor 10% gevuld met hakbars. Het is hier nu even veilig als in mei 1939 schat ik zo in.

Islam_ies_Vrede | 20-02-11 | 11:54

Zal de EU met England voorop Ghadaffie voor een TRIBUNAAL berechten? En zijn vriend Berlusconi hoor je nu ook niet, en wat zal Frankrijk over de voormalig kolonie zeggen? NIETS!! Alleen de OLIE telt.

mierus | 20-02-11 | 11:54

Vrijheid kent geen prijs.
Fuck de benzine en de sperzieboontjes...

da wizard | 20-02-11 | 11:53

-weggejorist-

borga locusta | 20-02-11 | 11:53

@Bolle Wim | 20-02-11 | 11:45
Tja, en wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien. :)

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:52

"Op 17 december stak de 26-jarige Tunesische straatverkoper Mohamed Bouazizi zichzelf in brand uit protest tegen de inbeslagname van zijn koopwaar door de politie. Het was de aanleiding voor de rellen in Tunesië, waardoor president Zine el Abidine Ben Ali uiteindelijk het land moest ontvluchten..."

Dat zijn verhaal het staartje zou krijgen dat het nu heeft had hij nooit verwacht. Ik ook niet overigens.

Jackanders | 20-02-11 | 11:52

@Rammstein | 20-02-11 | 11:40
Ik had het ook niet letterlijk opgevat.

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:51

@Rammstein | 20-02-11 | 11:47
Is ook niet moeilijk, heb ik ook niet gezegd. Hoe voelt dat als mensen over iets beginnen te mierenneuken wat je gezegd hebt? Enige verschil is dat ik niets verdraaid heb.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:50

MidEvilOnYourAss | 20-02-11 | 11:42
Het is "medieval", snelle.

Rammstein | 20-02-11 | 11:50

borga locusta | 20-02-11 | 11:47
Ja. Vandaar.

Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 11:49

@Rammstein | 20-02-11 | 11:47
Ik herinner mij een oud jaren 80 mopje waarin deze kreet centraal stond. Iets met Ron B en Joop van der E en een salarisverhoging van 1 gulden.

borga locusta | 20-02-11 | 11:49

Rammstein | 20-02-11 | 11:47
Mannen denken nu eenmaal in beelden.
Ik moest bv meteen aan een strip van rooie oortjes denken na uw uitspraak.

1%biker | 20-02-11 | 11:49

Over een jaar of tien zullen we helaas volop landen moeten platgooien om de islamisten weer in hun hok te krijgen. Die "Arabierse Lente" wordt een "Donkere Horrorwinter", ben ik bang...

De Droit | 20-02-11 | 11:48

Islam en Democratie is een contradictus in termini.

070 | 20-02-11 | 11:48

Er zijn ook best wel goede moslims hoor, ik moet alleen nog de eerste vinden...

Linke Soep | 20-02-11 | 11:47

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:44
Het is inderdaad een kreet. Als ik genaaid word, wil ik zoenen ook. Dat heeft u goed gezien. Een uitdrukking. Een manier van spreken. Duidelijk, wat ik ermee bedoel, niet létterlijk op te vatten.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet ?

Rammstein | 20-02-11 | 11:47

@Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 11:45
Wel eens een geschiedenisboekje gelezen?

borga locusta | 20-02-11 | 11:47

komt behoorlijk schokkend binnen die video.

kneuterzak | 20-02-11 | 11:46

Rammstein | 20-02-11 | 11:43
Klopt. Ik woon er al jaren tussen.

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:45

Televee en internet zijn de pest daar in arabirie, zo zien de mensen dat het niet gewoon is in eeuwige armoede te leven.
Helaasch willen er daarom zovelen hier komen om onsch hun eeuwigdurende armoede te brengen. Leven in welvaart EN in islam gaan nu eenmaal slecht samen.

Jan Passant mk2 | 20-02-11 | 11:45

Tortasi | 20-02-11 | 11:41
Waarom dan toch kijken ?

Rammstein | 20-02-11 | 11:44

@Rammstein | 20-02-11 | 11:40
Nou het viel mij op toen ik hier zocht (want ik was uw kreet al eens tegengekomen):
search-geenstijl.thruhere.net/#%22ramm...
Dus valt toch nog wel mee.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:44

MidEvilOnYourAss | 20-02-11 | 11:42
Als er 1 achterlijk is ben jij het wel.

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:44

@MidEvilOnYourAss | 20-02-11 | 11:42
Reaguurders bedoel je? Poeh nooit geweten dat Allah daar achter zat.

borga locusta | 20-02-11 | 11:44

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:41
U weet er wel verdacht veel van, dat klootjesvolk.

1%biker | 20-02-11 | 11:39
Yep, verdeel & heersch. Ze verzinnen wel iets hoor. Just wait.

Rammstein | 20-02-11 | 11:43

Achterlijke mensen met een achterlijk geloof. allah heeft het zo gewild.

MidEvilOnYourAss | 20-02-11 | 11:42

Kijk dat is nu nog eens een shockvideo. Misselijkmakend vind ik het zelfs... Bah. Hopen dat de dood van deze mensen niet voor niets zal zijn geweest.

Tortasi | 20-02-11 | 11:41

In China begint het ook al te broeien..
Dat gaat dan pijnlijk worden voor het oudhollandse klootjesvolk. Dan zijn er plotseling geen winstpakkers meer te verkrijgen bij Blokker, Kruidvat en al die andere aanbieders van slavernijproducten.

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:41

@1%biker | 20-02-11 | 11:39
Ha gelukkig ik was al bang.... een hele zondagmorgen zonder complottheorien :)

borga locusta | 20-02-11 | 11:41

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:23
Che_cuevara | 20-02-11 | 11:24

Valt behoorlijk tegen, ik ben niet zo touchy-feely of lovey-dovey.

Rammstein | 20-02-11 | 11:40

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:36
Weetje ik geloof niet in geloof.
Maar als de burgers van alle geloofs overtuigingen gaan samen spannen wordt het een hele klus voor de regering daar.
Want hoe willen ze die groeperingen dan tegen elkaar opzetten?

1%biker | 20-02-11 | 11:39

@Nonkel Frituur | 20-02-11 | 11:35
Maar hoe moet het dan met het frietvet?

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:37

@1%biker | 20-02-11 | 11:19
Toch zijn er lichtpuntjes.
Bron: reaguurder vraagstaart deze ochtend.
"Maar wat mij triggerde voor deze tegel: afgelopen maandag hebben duizenden christenen op het Tahrir plein gebeden voor de slachtoffers. Omringd door moslims, waarvan velen met ze meebaden.

Tijdens de opstand konden de moslims hun vrijdaggebed op het Tahrirplein doen, omdat ze beschermd werden tegen de politie door christenen. (bron: Yasser Khalil)"

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:36

Eduardo1735 | 20-02-11 | 11:34
Ho,ho niet allemaal over 1 kam scheren he?
Da mag nie foei.

1%biker | 20-02-11 | 11:35

Heeft niets met 'democratie' te maken. Deze mensen hebben informatie gekregen over het leven hier ( westen ) en willen dat ook. Een soort Gaza-revolutie, waar de primitieve bevolking aan de andere kant van de muur een wereld vol lekkers ziet. Dictatuur is daar de enige mogelijkheid om de bevolking in het gareel te houden. Hert volk krijgt de regering die het verdient.

dubbert | 20-02-11 | 11:35

@Che_cuevara | 20-02-11 | 11:33
Maar wat dan wel?

borga locusta | 20-02-11 | 11:35

Zéér terecht om de prijs van sperziebonen erbij te betrekken, want die is op 1 week al met 1,20 EUR / kilo omhoog geschoten. Gelukkig zijn er nog de fijne Kenia-boontjes, en zo lang er in Kenia geen revolutie uitbreekt zitten we veilig.

Nonkel Frituur | 20-02-11 | 11:35

1%biker | 20-02-11 | 11:19
Wacht. Klein onderzoekje:
Islam + zand + dictator = revolutie
Islam + revolutie = dooie burgers
Islam + vrouw = onderdrukking
Islam + homo + kraan = dood
Islam + jood = dood
Islam + rund = bloedbad
Islam + overspel = dood
Islam + drugs = dood
Islam + Amerikaanse vlag = brand
Yup... je hebt gelijk denk ik.

Eduardo1735 | 20-02-11 | 11:34

@borga locusta | 20-02-11 | 11:32
Ik denk dat als het zo ver komt er geen spandoeken bij zullen zijn

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:33

@che
dacht zelluf aan een staaltje burgerjournalistiek... live uit riyadh met mijn telefoontje..

ed.. | 20-02-11 | 11:32

@Che_cuevara | 20-02-11 | 11:26
En dan.... spandoeken die oproepen tot harder optrdeden tegen tuig en ordeverstoorders. Demonsteren is tenslotte buitengewoon links, toch?

borga locusta | 20-02-11 | 11:32

ed.. | 20-02-11 | 11:27
Neemt u een pannensetje mee?

1%biker | 20-02-11 | 11:30

@mierus | 20-02-11 | 11:24
al-Qadhafi laat met zijn ingrijpen zien dat hij niet zomaar uit zijn tent gaat vertrekken.

Zeeschuimer | 20-02-11 | 11:29

@ed.. | 20-02-11 | 11:27
Ik zou toch ook maar een begrafenis verzekering afsluiten

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:29

mmm... ben in afwachting van mijn visa voor kuwait en ksa... kan dus nog interessant worden...
*twitter account aanmaakt*

ed.. | 20-02-11 | 11:27

@1%biker | 20-02-11 | 11:23
Omdat ze in Den Haag denken dat ze al gewonnen hebben.

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:27

@ mierus | 20-02-11 | 11:24
Die lijfwachten van hem, dat waren toch allemaal dames uit het huis van Hugh Hefner?

Rainbowwarrior | 20-02-11 | 11:27

'Bloedbad in Benghazi'
LONDEN/CAIRO - In tweede stad van Libië, Benghazi, voltrekt zich een massaslachting volgens ooggetuigen. Libische troepen hebben onder meer met machinegeweren op demonstranten geschoten in de noordoostelijke stad Benghazi. Een arts in een ziekenhuis zei dat er honderden gewonden en talrijke lijken zijn binnengebracht, meldde de BBC zondag.
www.telegraaf.nl/buitenland/9073737/__...

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:26

@borga locusta | 20-02-11 | 11:22
Daar zou ik maar niet te veel op rekenen.
Zou je nog eens raar van kunnen staan kijken

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:26

borga locusta | 20-02-11 | 11:22
Ik zou daar niet te veel op rekenen. Hier in het vergrijsde slaapland Nederland gaat de kruik alleen veel langer te water tot hij barst.

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:25

@borga locusta | 20-02-11 | 11:22
Dat weet ik wel zeker. Veel gebakken lucht maar voor de rest niets.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:24

@Rammstein | 20-02-11 | 11:19
Voor jou is dat zoenen misschien nog een optie.
Maar ik en Rutte.... nou nee niet echt.
En wat als straks links weer aan de macht is [Nachtmerrie modus]
Zoenen met Job..... bleeerk. [/Nachtmerrie modus]

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:24

Ben toch benieuwd wie Ghadaffie met z'n lijfwachten uit z'n paleis haalt....

mierus | 20-02-11 | 11:24

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:21
Ik schiet er van in de lach,maar eigenlijk is het best wel erg.
En dan maar lullen over 1 Europa?Waarom betalen we in Nl dan de hoofdprijs?

1%biker | 20-02-11 | 11:23

@Rammstein | 20-02-11 | 11:19
U houdt wel van een potje zoenen heb ik zo in de gaten.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:23

@Bolle Wim | 20-02-11 | 11:15
Mwoah gelukkig is de gemiddelde linksallergische rechtsgeilende blondliefhebber daar veels te laf voor

borga locusta | 20-02-11 | 11:22

@1%biker | 20-02-11 | 11:16
Als het zo doorgaat kost een tank brandstof straks meer dan een hele auto.

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:21

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:15
Don't hold yer breath, though.

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:14
Gelukkig weet je tegenwoordig precies dát je wordt genaaid en hóé je wordt genaaid. Je wordt evengoed wel genaaid hoor. Maar je wéét het vandaag de dag.
Dan wil ik zoenen ook.

Rammstein | 20-02-11 | 11:19

Eduardo1735 | 20-02-11 | 11:18
Krijg toch het idee dat ALLES in combinatie met Islam voor ellende zorgt.

1%biker | 20-02-11 | 11:19

Of betalen met diamanten, maar bedenk wel fossiele brandstoffen zijn zo 1973.

Hölzenbein | 20-02-11 | 11:19

Die gast met die pot op zijn kop is goud waard.
Voor de rest is het één grote puinbak. Zand in combinatie met islam is ellende.

Eduardo1735 | 20-02-11 | 11:18

Binnenkort kunnen we bij de pomp inderdaad alleen nog met goud betalen...

Dafman | 20-02-11 | 11:17

“Women and children leapt from bridges to their deaths as they tried to escape a ruthless crackdown by Libyan forces loyal to Colonel Muammar Gaddafi.”

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:17

Die eerste gast had geen Tefal pan op z'n kop, wel een beetje z'n eigen schuld dus...

MichieldeMuiter | 20-02-11 | 11:16

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:14
Beter maar niet omrekenen naar de ouwe gulden,daar wordt ik zo somber van.

1%biker | 20-02-11 | 11:16

Rammstein | 20-02-11 | 11:13
Kwestie van tijd voordat gewelddadige massa's ook hier bezit nemen van de Dam.

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:15

@Rammstein | 20-02-11 | 11:13
Daar ben ik inderdaad ook bang voor.
Vooral NL is daar heel goed in

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:14

Human Rights Watch have said on Sunday that the death toll after four days of violence in Libya has “passed 100″, but have said the estimate is “conservative. One hospital source said “Ninety percent of these gunshot wounds mainly in the head, the neck, the chest, mainly in the heart.”

Bolle Wim | 20-02-11 | 11:14

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:06
Die kans zal het westen inderdaad niet laten schieten: weer een excuus om de benzineprijs te verhogen.

Rammstein | 20-02-11 | 11:13

De rechtse dictators hebben het er maar lastig mee de laatste tijd.

drenkeling69 | 20-02-11 | 11:12

Denkt u dat het daar ooit rustig word dan?

1%biker | 20-02-11 | 11:12

Dictatuur is het enige dat dit type volk onder de duim kan houden. Wat willen ze dan .. democratie ? Kijk eens hoe het 'onze vrienden' hier vergaat! Zal wat worden daar.....

krokostil | 20-02-11 | 11:12

Nee, m'n BHV diploma biedt daar geen soelaas...

MichieldeMuiter | 20-02-11 | 11:09

Die boontjes zullen me een worst zijn. Wat voor regering komt ervoor in de plaats, mocht dit alles lukken? Wordt het allemaal fundamentalistisch, net als Iran? Dan kunnen we de komende 50 jaar nog lachen hier.

uberdude | 20-02-11 | 11:08

Niet alleen de prijs van sperzieboontjes hangt af van de stabiliteit daar.
Ook het vullen van de tank van mijn auto heeft er mee te maken.

Che_cuevara | 20-02-11 | 11:06

Revolutie 2.0

Rammstein | 20-02-11 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken