Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bahrein: de revolutie gaat doorrr

bahreinrevolutie.jpgDe volgende halte van de Middle Eastern Revolution Tour is Bahrein. The shiites hit the fan op de koninklijke eilanden. Het zijn een beetje de wadden van Saudi-Arabië, maar dan overheerst door de koninklijke dictatorfamilie Khalifa. Die vinden Mubarak een pussy dictator eerste klas met zijn dertig jarige heerschappij, want de Khalifa's zitten al sinds 1783 op de troon. Zij en hun mede-soennieten doen het heersen, de sjiitische meerderheid van de bevolking doet het onderdanig zijn. Zo is het al een kleine 250 jaar geregeld en familie Khalifa zou het graag zo laten. Nope, aldus de Bahreinen, die hun overlords kapot willen Facebooken en Tahirpleinen. In een officieel statement geeft de koninklijke familie alle ruimte aan demonstraties, in praktijk worden de protestbaarden en boeroepende burka's middels excessief politiegeweld stuk gemaakt. Jup, al twee doden. En dat terwijl de demonstraten onschuldig de hele boel bij elkaar aan het Ghandiën waren met hun slogan "geen soennieten, geen sjiieten, we zijn allemaal Bahreins". hier de foto's en hier een video van het politiegeweld. Ze hebben er wellicht geen pyramides, maar zijn wel dikke matties met de Verenigde Staten, hebben de Amerikaanse Fifth Fleet te logeren, deden FIRST wat betreft oliestaatjes in het Midden-Oosten en organiseren de opening van het Formule 1 seizoen 2011. Klein maar fijn, dat Bahrein. Revolutie! Volgende haltes: Iran en Libië!

Reaguursels

Inloggen

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 19:46
uw reaguursel klonk mij in de oren met de stem van de leraar duits van koot en bie.

borga locusta | 17-02-11 | 08:26

Grappig.... zelfs bij het protesteren staan de mannen en vrouwen apart.

RightOfMind | 16-02-11 | 23:24


U schreef:

> de hele boel bij elkaar aan het Ghandiën

Wanneer leren jullie het nou eens? Het is 'Gandhi', niet 'Ghandi'. Let op de juiste plaats van de 'h'. En zijn voornaam is niet 'Mahatma' zoals iedereen denkt, maar 'Mohandas'. En het is niet 'miereneuken', maar 'mierenneuken'.

Cornald Kruyt | 16-02-11 | 21:12

wel kudt dat die fundi's hier straks massaal asiel komen aanvragen en moskeeen komen bouwen.

Skyeisthelimit | 16-02-11 | 20:54

Dit lijkt me nou niet zo'n kwade, laat maar op zijn plek zitten. Skip deze maar voor Ghadaffi en Ahmedinijad.

Misschien kijk ik teveel vanuit een Westers perspectief...

Meneer Meeuw | 16-02-11 | 20:01

@borga locusta | 16-02-11 | 19:28
Vertel.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 19:46

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 18:39
in dier voege... u doet mij aan iemand denken

borga locusta | 16-02-11 | 19:28

Veenkolonie | 16-02-11 | 19:03
Tunesie trouwens ook een linksch dicatuur. Lid van de internationale socialisten. Hopen dat het daar de revolutie ook slaagt en de arme bevolking een betere toekomst kunnen krijgen.

zeefert | 16-02-11 | 19:17

Boehrein

neworder | 16-02-11 | 19:15

Egypte, Bahrein allemaal hetzelfde!

zeefert | 16-02-11 | 19:07

@ zeefert | 16-02-11 | 18:59

Effe wakker worden lutser, het is een rechtse dictatuur daar!

Veenkolonie | 16-02-11 | 19:03

Iedere linksche dictatuur minder is winst!!

zeefert | 16-02-11 | 18:59

@knerf | 16-02-11 | 18:30
Wiens ja, inderdaad.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 18:48

@knerf | 16-02-11 | 18:30
impressionisme mn beste reaguurder, leef en beleef groots en meeslepend het beeld dat geschetst wordt en laat los de beperkingen van de grammatica en het burgerbestaan

borga locusta | 16-02-11 | 18:36

An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:42

"90% van de gevallen zij het treurige snuiters wiens leven op GS meestal bestaat uit 4 plempsels, om vervolgens met Joris z'n swifte banhamer naar het vagevuur verbannen te worden."

"wiens" ......????

knerf | 16-02-11 | 18:30

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:08
u is groots in uw wijsheid professor, u kunt meer vragen beantwoorden dan duizend gekken kunnen stellen

borga locusta | 16-02-11 | 17:28

Die autorace daar moet natuurlijk wel doorgaan. Desnoods met alleen de Koninklijke familie op de tribune. Aangezien ze al 250 jaar bezig zijn, zit die tribune waarschijnlijk nog aardig vol. Het klootjesvolk kijkt tussen het rellen door dan maar gewoon televisie als ze de race willen zien.

* Zwaait even naar Andie en doet hem wederom de groeten van Annie! *

Veenkolonie | 16-02-11 | 17:10

@borga locusta | 16-02-11 | 17:07
Leuk geprobeerd, maar dat schreef ik geen van beiden. :-)

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 17:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 16:59
profèèèèsor het is "betweters" en niet "betweeters"

borga locusta | 16-02-11 | 17:07

Lol, Jemen, Libië, Iran en Bahrein.

2011 het Arabische/Midden-Oosten revolutiejaar.

Iran zou wel leuk zijn, hebben veel terroristen opeens geen suikeroom meer.

doe nog eens | 16-02-11 | 17:03

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:11
Als ik ergens een nog grotere hekel aan heb dan aan betweeterts, is het wel aan betweeterts met een zwitsal. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 16:59

@borga locusta | 16-02-11 | 16:26
90% van de gevallen zij het treurige snuiters wiens leven op GS meestal bestaat uit 4 plempsels, om vervolgens met Joris z'n swifte banhamer naar het vagevuur verbannen te worden.

Jij doet het zover nog goed meen ik...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:42

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:11
is dat nou een beetje voorspelbaar hoe een zwitsal zich ontwikkelt?

borga locusta | 16-02-11 | 16:26

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 16:09
* zwitsal-burn*

An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:11

lieve GeenStijl, waarom spreken jullie consequent over het Tahirplein? Het is TahRir. Overwinning, weet je wel. Hurriya. Hoera. Ken uw Arabisch.

silvan6499 | 16-02-11 | 16:07

Ik zag die foto's, 'k Weet niet, heb er een naar gevoel bij.
Nu die zwarte lijkwades nog af van die vrouwen in spijkerbroeken...

Prinz von Emmerstein | 16-02-11 | 16:04

Met een beetje mazzel verdwijnt dat oersaaie circuit dan weer van de F1-kalender. Kom gewoon weer wat vaker in Europa racen, daar is tenminste publiek dat het kan waarderen!

Dafman | 16-02-11 | 16:01

@Hölzenbein | 16-02-11 | 15:54
Helemaal als 'ie van hout is, zoals die van een wipkip.

Splintergroeperingen enzo

An die ARBEIT | 16-02-11 | 16:01

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:39
Onzin. Een chickenwing van Burger King is gewelddadiger dan een chickenwing van KFC.

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:54

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 15:40
De joden? Vijanden?

Sinds wanneer dat?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:52

Aapjes apen apen na.

Randvoorwaarde | 16-02-11 | 15:49

@Holzie

;)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:42

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:19

Zal niet werken A d A. Die zullen er nooit een afgeven, veel te bang dat het tegen hen zelf zal worden gebruikt... Iets met te veel vijanden in de buurt en zeau!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 15:40

@Hölzenbein | 16-02-11 | 15:25
Onzin Holzie. Een wezel is gewelddadiger dan een wipkip.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:39

Gein op't plein in Bahrein.... Benieuwd of Libië en Iran ook nog los gaan. Zouden ze daar begrijpen dat de kans dat het daadwerkelijk beter word vele malen kleiner is dan de kans dat het nog véél kutdter gaat worden? Helaas voor alle welwillende mensen in de Arabische wereld.

Capy | 16-02-11 | 15:37

@ Hölzenbein | 16-02-11 | 15:35
Nee? Een roedel zwakbegaafde toetsenbordhelden, redelijk onschuldig toch?

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:37

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:57
Rodney King, die beelden gaan niet snel van het netvlies. En die schoften werden nog vrijgesproken ook.

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:36

@Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:32
Nee, geen onschuldige idioten!

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:35

@prinses of oman | 16-02-11,
maar goed, in Oman begint men nu dus ook te zweten?

vander F | 16-02-11 | 15:35

@ Hölzenbein | 16-02-11 | 15:29
Yup. Onschuldige idioten, dat dan weer wel.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:32

Eigen goedparkeerders eerst!

Pasta-saus | 16-02-11 | 15:31

De sharia en een hoofdoekjesverbod zijn uitingen van flauwekultuur die niet in een beschaving thuishoort.

pius | 16-02-11 | 15:30

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:26

Moest lachen toen ik het las, maar het antwoord is neen.

Aron-G | 16-02-11 | 15:30

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:26

Moest lachen toen ik het las, maar het antwoord is neen.

Aron-G | 16-02-11 | 15:30

Aron-G | 16-02-11 | 15:27
En dan?

Ashtrey | 16-02-11 | 15:29

@Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:24
Volgens mij had ik het daar toch over. Stelletje idioten zijn het.

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:29

Dit kon wel eens een lastige worden. Ze zouden het geen 228 jaar volgehouden hebben als ze zich lieten overhalen door een groep demonstranten (hoe groot die groep ook is).

The Unjorisable | 16-02-11 | 15:29

Haarkopje | 16-02-11 | 15:20
Hoeft ook niet,als ze maar eens een keer luisterd.

1%biker | 16-02-11 | 15:28

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:26
Hou op heur! LOL, schuddebuiken and so on.

Ashtrey | 16-02-11 | 15:28

@ Ashtrey | 16-02-11 | 15:22

Ik vroeg niet of het het wilde of niet, maar of het wel daadwerkelijk mogelijk is.

Aron-G | 16-02-11 | 15:27

@Aron-G | 16-02-11 | 15:20
Waarom wil je die familie afzetten? Zeker omdat ze getint zijn...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:26

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:57
... een stuk gewelddadiger waren dan...? Daarmee geef je dus toch toe dat het geweld is ;)

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:25

Bahrein, da's toch waar Timmeh Kuik directeur van is?

Conan de Rabarber | 16-02-11 | 15:25

Ashtrey | 16-02-11 | 15:22
* aan = een

Ashtrey | 16-02-11 | 15:25

@Haarkopje | 16-02-11 | 15:20
huh? wat is er nu weer een fascistische ideologie

borga locusta | 16-02-11 | 15:25

@ Hölzenbein | 16-02-11 | 15:22
Evenmin geciviliseerd. Of zie jij de nuances?

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:24

Aron-G | 16-02-11 | 15:20
Waarom zouden wij willen dat er aan afzetting gaat plaatsvinden in Bahrein?
Nou?

Ashtrey | 16-02-11 | 15:22

@Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:54
Wat is daar illustratief aan? Dat die lui in principe net zo erg zijn als die waartegen ze schreeuwen? Of ligt dat dan weer anders?

Hölzenbein | 16-02-11 | 15:22

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:14
rechtsextremisten? ik ben geen hater zoals ik al zei.
Maar is deze situatie in bahrein niet lastiger dan in egypte? Om een 235-jaar zittende familie af te stoten moet je toch wel met iets meer komen dan een kleine demonstratie? ideeen?

Aron-G | 16-02-11 | 15:20

@1%biker | 16-02-11 | 15:15:

Ga het eens aan een iman in een moskeet bij je in de buurt vragen.
Die willen je vast gelijk even bekeren.
Als je van onderdanige vrouwen houdt zijn daar overigens genoeg datingsites voor te vinden op het het internet. Daar hoef je geen aanhanger van een fascistische ideologie voor te worden.

Haarkopje | 16-02-11 | 15:20

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 15:17
Als je een fatsoenlijke wil kan je beter Israël bellen...

Krijg je ook airmiles.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:19

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:15
Ik ben nooit weggeweest schat, lees ALLES. Nou ja, bijna dan. :)
* feesthoedje opzet *

Ashtrey | 16-02-11 | 15:18

Ik ben een beetje Arabië moe. Revoluties en veranderingen in die contreien zorgen meestal alleen maar voor meer ellende. #Iran #Irak

wakkere_nederlander | 16-02-11 | 15:17

En wat Libie betreft: Kadaffie offert nog liever 90 procent van 's lands bevolking op dan dat hij de macht uit handen geeft!
*per omgaande atoombom in Iran bestelt*

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 15:17

@Ashtrey | 16-02-11 | 15:08
Jeeej je bent er weer!

* slingers en confetti smijt *

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:15

@Hölzenbein | 16-02-11 | 14:51
Kill yourself?

rara | 16-02-11 | 15:15

Haarkopje | 16-02-11 | 15:07
En zit er nog een limit op het aantal vrouwen?

1%biker | 16-02-11 | 15:15

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:13

Oke! toch bedankt voor je heldere uitleg!

Aron-G | 16-02-11 | 15:14

@Aron-G | 16-02-11 | 15:10

Dat was humor, maar daar hebben jullie rechtsextremisten niet zoveel mee geloof ik.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:14

@prinses of oman | 16-02-11 | 15:10 :

Daar hoef je niet voor uit de regio te komen.
Dat had de grootste Europeaan ooit meer dan 100 jaar geleden al door:

"The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. "

Sir Winston Churchill (1899)

Haarkopje | 16-02-11 | 15:14

Nee. Geen shariawetgeving in nederland. Ik ben vrij relativistisch. Maar ook relativering heeft zijn grenzen. Nee dus. Nooit.

pius | 16-02-11 | 15:14

@Aron-G | 16-02-11 | 15:07
Nietes!

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:13

Is er al een verslaggeefster bereid zich volkomen te laten uitwonen door die barbaren?

Real Opperprutser | 16-02-11 | 15:12

Haarkopje | 16-02-11 | 15:07

beschrijf je nu je wilste dromen?

blackstah | 16-02-11 | 15:12

Haarkopje | 16-02-11 | 15:07

Was mijn vrouw maar zo!

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 15:11

@ 1%biker | 16-02-11 | 15:09
Je Harley aanduwen en richting Mekka tuffen.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:10

@Haarkopje | 16-02-11 | 15:07
das handig, als iets je eigendom is kan je het verhuren, uitlenen, verkopen....
das niet handig... das handel!

borga locusta | 16-02-11 | 15:10

@ Haarkopje | 16-02-11 | 15:07
Gelukkig hebt jy er verstand van. je komt uit die regio zeker?
*zucht laat*

prinses of oman | 16-02-11 | 15:10

@ An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:07

Couscous is toch iets marokkaans? Dus dat betekent toch niet dat het iets met de islam te maken heeft? en nee ik vind het niet lekker.

Aron-G | 16-02-11 | 15:10

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:07

Ik wel, maar ik ben dan ook een zondaar... :)

blackstah | 16-02-11 | 15:09

Haarkopje | 16-02-11 | 15:07
Hmmm,u zet me wel aan het denken.
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk,je tot moslim bekeren?

1%biker | 16-02-11 | 15:09

@ Aron-G | 16-02-11 | 15:07
Ja. Welles.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:08

Aron-G | 16-02-11 | 15:07
Trek het je niet aan heur, ouwe moslimhaterT.

Ashtrey | 16-02-11 | 15:08

@ Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:03

Welles?

Aron-G | 16-02-11 | 15:07

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:07
Ik wel.
Ben ik nu moslim?

Che_cuevara | 16-02-11 | 15:07

@De Veerboot | 16-02-11 | 14:58:

Als je denkt dat vrouwen binnen de islam iets te willen hebben begrijp je de islam niet. Iedere islamitsche vrouw dient eigendom van een man te zijn en is in feite gewoon een slavin die zelf niets te willen heeft zonder toestemming van haar eigenaar.

Haarkopje | 16-02-11 | 15:07

Denk dat ik maar eens een 200 literdrum gaat optoppen.
Ben bang dat de benzine prijzen weer gaan stijgen.

1%biker | 16-02-11 | 15:07

@Aron-G | 16-02-11 | 15:03
Maar couscous vind je wel lekker?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:07

@TisNieZoMoeilijk | 16-02-11 | 15:04
Wij,
Zie Kunduz.

Che_cuevara | 16-02-11 | 15:06

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 15:04
Zie mijn tegel van 15:01.
Er zijn 25 website's die dit IP-adres gebruiken en als je naar de voorbeelden kijkt weet je al genoeg.

Che_cuevara | 16-02-11 | 15:06

Maarre, als er in dat soort staten geen dictators meer over zijn, wie moet dan het doorgefokte zandvolk onder de duim houden?

TisNieZoMoeilijk | 16-02-11 | 15:04

@De Veerboot | 16-02-11 | 14:54
Ik weet het ook niet, denk dat ik me maar even aanmeld om op de hoogte te blijven.
Misschien zitten deze gekken er wel achter: twitter.com/Sharia4EU/statuses/3609989...

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 15:04

@ Aron-G | 16-02-11 | 15:03
Welles.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 15:03

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:58

Neen ik ben geen moslim hater. Wil alleen dat er wat aan gedaan wordt omdat ik niet wil dat het land waar ik trots op ben aftuigd door dat tuig..

Aron-G | 16-02-11 | 15:03

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:58
Dat durft hij niet. Bang van Joris

Che_cuevara | 16-02-11 | 15:02

@de directeur | 16-02-11 | 14:57
directeur van een financiele instelling met woekerrentes? tja, mag niet van de islam. shariapolitie is vast efficienter dan de praatclubjes bij radar.

borga locusta | 16-02-11 | 15:02



@De Veerboot | 16-02-11 | 14:54
Reverse IP: 25 websites use this address. (examples: advocaat.eu advocaat.nl bijstand.nl copyrightplaza.com)

Dit geeft whois voor dit ip adres

Che_cuevara | 16-02-11 | 15:01

@De Veerboot | 16-02-11 | 14:58
En als je sociale omgeving het geenszins tolereert dat je naar een normale rechtbank gaat wanneer er ook shariarechtbanken bestaan?

En met geenszins bedoel ik op straffe van fysiek geweld.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 15:00

@Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:50
Mooi gezegd en politiek correct.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 15:00

@Aron-G | 16-02-11 | 14:51
Jochie, ik proef de ingehouden frustratie gewoon. Zeg dan gewoon: " Moslims zijn tuig, allemaal! "

Dat wil je toch?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:58

@Haarkopje | 16-02-11 | 14:53
Ik begrijp dat wel wel maar mijn punt is dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is. Als je als Katholiek echt wil scheiden moet je dat gewoon doen. Niemand dwingt je om in een kapot huwelijk te blijven, je bent er zelf bij.
Hetzelfde geldt voor de sharia rechtbank. Als je het niet met de sharia eens bent, ga je gewoon niet naar die rechtbank.

De Veerboot | 16-02-11 | 14:58

Bron wikipedia:
"In 2010, Bahrain's population grew to 1.234 million, out of which more than 666,172 (54%) were non-nationals"
Zo, die hebben veel allochtonen

StijlSchrijver | 16-02-11 | 14:57

De Veerboot | 16-02-11 | 14:48
Vind ik toch een ietwat naieve mening amice. Tuurlijk heeft een Sharia rechtbank geen enkele juridische autoriteit in ons rechtstelsel maar autoriteit heeft ze wel zeker binnen de uitdijende kring van moslims. En zoals zo vaak hier in den lande opgeld doet, als we ze een topje van de pink geven is het kwestie van wachten op het moment dat de sharia politie op uw en mijn deur staat te bonzen.

de directeur | 16-02-11 | 14:57

@Hölzenbein | 16-02-11 | 14:53
Nou nou, ik heb hier in NL charges meegemaakt die toch een stuk geweldadiger waren dan wat we hier zien.

Als je wil weten wat politiegeweld is, dan Google je maar even op Rodney King.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:57

@Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:54
Voor het bestaan van idioten? Ja, daar hebben we S.O.D. niet voor nodig.

"The lyrics were never intended to be serious, just to piss people off."

Niet iedereen snapt dat.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:56

@De Veerboot

Heeft tolerantie niet meer te maken met de stand van de welvaart. Als de economie goed is zal er meer tolerantie zijn. Money Rules The World, zolang er genoeg poen is zijn we tolerant als de poen opraakt moeten ze uit het land...

blackstah | 16-02-11 | 14:55

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 14:51
Die is er, omdat er namelijk maar twee uitspraken zijn:

" U bent ontschuldig, hier, een biertje! "

" U bent schuldig, u wordt hierbij met jeuktyfus geïnjecteerd zodat u snel een jeukende dood sterft "

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:55

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 14:36
Da's wel een interessante link. Ik weet alleen niet of daar misschien slechts een enkele haatbaard advocaat achter zit. Het lijkt mij niet breed gedragen, geen enkele naam, link or referentie

De Veerboot | 16-02-11 | 14:54

@ Hölzenbein | 16-02-11 | 14:51
De twee 'Hoogst beoordeelde reacties' aldaar lijken mij wel illustratief.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:54

De Veerboot | 16-02-11 | 14:48:

Een Sharia rechtbank legt grote druk op vrouwen die willen scheiden en hoewel een gewone rechtbank een Sharia rechtbank altijd kan overrulen zal dit in praktijk zelden gebeuren. Kijk maar eens naar onderstaande documentaire uit Engeland:

video.google.com/videoplay?docid=75512...

Haarkopje | 16-02-11 | 14:53

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:48
Als ik wat dan ook voor je voeten schiet (ook al is het volgens jou ongevaarlijk) dan bedreig ik je, en dat zie je ook want de mensen rennen weg. Dat noemt men in de volksmond geweld.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:53

@Hölzenbein | 16-02-11 | 14:51
Niks, je moet luisteren ;)

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:53

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:46

Ik bedoelde ook niet alle moslims, maar er zijn veel probleemgroepen binnen de moslimgemeenschap in NL, wilde die niet allemaal opnoemen vandaar dat ik 'die' gebruikte. Als ik alle moslims zou bedoelen zou dat alle schapen over een kam scheren en dat zou niet eerlijk zijn. toch?

Aron-G | 16-02-11 | 14:51

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:45
Als daar ook een markt voor is, zou ik het doen. :-)

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 14:51

Het is alsof je weer naar dezelfde voorstelling kijkt. Bijf ik of ga ik weg in de pauze?

Sjoishet | 16-02-11 | 14:51

@Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:45
De Stormtroopers of Death, tja wat moeten we daar nou weer van zeggen...

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:51

@De Veerboot | 16-02-11 | 14:48
En dan nog moet je het bestaan van dergelijke rechtbanken in het belang van integratie en in het belang van het tegengaan van segregatie niet tolereren.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:50

@JQ - Het Tahirplein?

HerbalTea | 16-02-11 | 14:50

@mezelf
Wat een vreselijke typo's maak ik weer

De Veerboot | 16-02-11 | 14:50

@Aron-G

Ligt de servert van ŨǾɃ͒ϡῗ.nl er weer eens uit?

Cuyahoga | 16-02-11 | 14:49

@Hölzenbein | 16-02-11 | 14:34
In ieder geval geen kogels. Verder heb ik niemand geslagen, geschopt, overreden of neergeschoten zien worden.

Waar zie je dan geweld? Of is geweld volgens jou met non-lethal rounds op de grond voor een groep schieten?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:48

@Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:29
Er wordt al lang recht gesproken buiten de rechtbank om zonder dat dat problemen geeft. Bijvoorbeeld: scheidsrechter bij voetbal, umpire bij tennis, jury bij Idols, raad van de journalistiek etc. Daarnaast acepteerde tot vor kort (en wellicht nog steeds) de Katholiske kerk geen echtscheiding.
Een sharia rechtbank heeft geen enkele autoriteit en kan op elk moment overruled worden door een civiele zaak bij de grote mensen rechter

De Veerboot | 16-02-11 | 14:48

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:46
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ja.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:48

@Aron-G | 16-02-11 | 14:43
Welke moslims bedoel je precies met " die moslims " ?

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:46

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:44
Dus het kan wel!

(En ik was eerder, ner ner.)

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:46

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 14:36
Ja en? Ik kan ook een website beginnen met " Andie's snelrecht ", maar dan vallen er nog geen rechten aan te ontlenen...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:45

Tijd voor wat nuance: www.youtube.com/watch?v=k5Pi7BVGy_8

Lyrics (want inderdaad, die zijn een beetje lastig te verstaan):

'Fuck the middle east
There's too many problems
They just get in the way
We sure could live without them
They hijack our planes
They raise our oil prices
We'll kill them all and have a ball
And end their fuckin' crisis
BEIRUT, LEBANON-Won't exist once we're done
LIBYA, IRAN-We'll flush the bastards down the can
SYRIANS and SHIITES-Crush their faces with our might
Then Israel and Egypt can live in peace without these dicks'

U wilt duiding? Nou, voilà.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:45

@Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:29
Goh echt? :) An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:30

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:44

@AIVD-medewerker | 16-02-11 | 14:16
Of er in Nederland niets te protesteren valt.

Oeps.... AIVD

Che_cuevara | 16-02-11 | 14:43

pius | 16-02-11 | 14:39

Met je sarcastische been uit bed gestapt?
Is het niet gewoon logisch dat die moslims lui zijn, hun handjes ophouden, stoere poep-praat hebben gewoon omdat het allemaal kan hier NL? of kun jij mij dit misschien wel uitleggen?

Aron-G | 16-02-11 | 14:43

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:39
Met de huidige wetenschap en die flinke pot geld die ze elk jaar graties krijgen moet dat lukken dunkt me. wij zijn met minder begonnen tenslotte.

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:43

Lalala vrijheid. Zo gaat dat tegenwoordig.

Detlev Tarnowitz | 16-02-11 | 14:43

Aron-G | 16-02-11 | 14:36
Let jij nou maar op dat je niet weer weggejorist wordt manneke want volgens mij ben je zo dom als brood.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:43

Men is hier banger voor Bahrein toestanden dan die van Egypte, 't komt gevaarlijk naar 't zuiden zakken. Moslimbroederschap is nu niet de meest aangewezen "vrijheids" party...
probeer maar eens "lokale" kranten te lezen, the peninsula en zo.... veel mensen cancellen vluchten naar Bahrein en men deed dat niet naar Eqypte.....

prinses of oman | 16-02-11 | 14:42

Wat lopen die lui daar te zeiken? Ik heb nog nooit gehoord van dronken Polen die paleizen van Emirs binnendenderen, als je er de lokale Jumbo binnenloopt zit er geen kauwgomkauwende muts over Secret Story te zeuren en Arie Boomsma zit er nog gewoon in de kast.

Zelfdenker | 16-02-11 | 14:42

Hoogste tijd om in Nederland de Oranjes van de troon te verjagen.
Deze monarchistische dictatuur heeft onderhand al minstens 70 jaar te lang geduurd.

Haarkopje | 16-02-11 | 14:41

Same here @ pius | 16-02-11 | 14:39

Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:41

Persoonlijk vind ik die oosterse modder gevechten minder riskant dan dat spel zonder grenzen dat wij in Europa al een tijdje spelen.

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:41

Wel uiterst efficiënt de politie aldaar. Een paar keer boem boem boem en het hele spul rent weg. Wat demonstratie ? Waar demonstratie ? Niks gezien hoor.

Ingpe | 16-02-11 | 14:40

Aron-G | 16-02-11 | 14:36

Gelukkig zijn er steeds meer deskundigen zoals jij om deze problematiek te duiden.

Anders zou ik het echt niet weten.

pius | 16-02-11 | 14:39

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:36

Zo kort maar...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:39

roep maar als ze klaar zijn, buikvol van bier en chips...

blackstah | 16-02-11 | 14:37

Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:33

Er zijn juist geen moslim regels vandaar dat het tuig is.. de enige moslim regels in NL zijn dat je richting mekka moet huilen en poepen.. en 6 maal daags naar de moskee?!? (dat laatste kunnen er ook 7 zijn)

Aron-G | 16-02-11 | 14:36

@ Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:33
Krijgen wij "meer moslimregels"?

Vertel.

Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:36

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:28
Rustig.. Rustig, geef ze nou nog een eeuw of 6 de tijd joh, dan komt het allemaal goed. *proest*

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:36

Zo en dan ook nog even die familie hier afzetten die al 200 jaar ondemocratisch aan de macht is, ministers kan ontslaan, commisarissen in de provindcie benoemt en uit wier naam recht wordt gesproken.
Die ook nog voorzitter van de Raad van State, wier beeltenis op de munten en postzegels staat, terwijl niemand daar om gevraagd heeft.
En die ook nog kinderen heeft, die zonder dat iemand dat gevraagd heeft, opnieuw de macht bekleden en een ruime uitkering krijgen.

Opzouten met die oranjes dus en leve de Republiek!

knerf | 16-02-11 | 14:35

stel dat de pvv een staat in het midden-oosten was.... zou het echt kunnen gebeuren... vast niet. de discipline, adoratie en volgzaamheid is daar gelukkig allemaal uit vrije wil

borga locusta | 16-02-11 | 14:34

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:27
Ik meende ook wattebolletjes te zien waarmee ze schieten maar ik kan mij vergissen. Maar het is absoluut geen geweld nee.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:34

@eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:27
Dan moet het baharam zijn toch?

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:33

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:24
Natuurlijk overdrijf ik een beetje. Maar wij krijgen steeds meer moslim tuig en moslim regels terwijl men daar steeds vrijer lijkt te worden. Beetje omgekeerde wereld zeg maar.

Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:33

Heo Leenbakker | 16-02-11 | 14:30
Ahaaa imitatie ;)

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:30
Ik mag toch hopen van niet.

Morkovich | 16-02-11 | 14:32

@horsteknots | 16-02-11 | 14:30
Daarom staat er ook shiites.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:31

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:27

Quid zei toch ook duidelijk dat het om politieGEWELD ging!?

Aron-G | 16-02-11 | 14:30

@Morkovich | 16-02-11 | 14:27
Mazzellaar! ;)

Overigens is er wel een mogelijkheid tot sharia-rechtbanken in NL, die kennen we in de U.K ook al. Maar dan nog zijn die ondergeschikt aan het primaire rechtssysteem er vervullen ze een grotendeels adviserende rol in b.v scheidingen en erfrecht-zaken. Maar om nou te verwachten dat dit " binnenkort in Nederland ook zo is". Ik betwijfel het, aangezien de moslimbevolking in U.K een hele andere is als die hier in 0031.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:30

the shit hitS the fan.

horsteknots | 16-02-11 | 14:30

Morkovich | 16-02-11 | 14:27

Bahcardi?

Heo Leenbakker | 16-02-11 | 14:30

-weggejorist-

libertas pro omnes | 16-02-11 | 14:30

@An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:24
www.timesonline.co.uk/tol/comment/fait...

Het hoeft dus niet zo te zijn dat dergelijke rechtbanken de sharia volledig mogen hanteren, maar als je bepaalde delen toestaat wordt er ook shariarecht gesproken.

Art Vandelay Ultor | 16-02-11 | 14:29

Maar de zon schijnt daar over het algemeen wel vaker dan hier. Dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:28

Dit hele gedoe doet me denken aan de tijd dat vrouwen in eens wilde werken en iets te zeggen wilde hebben.. Vraag me toch af wanneer die landen op het westerse niveau komen..

Aron-G | 16-02-11 | 14:28

Enge ontwikkelingen allemaal. Slecht voor de stabiliteit in die regio want vroeg of laat eindigt al dit in een interne macht cq stammenstrijd tussen sjhiutsen en sjioeten en schnoeiitten en tisjoeten en ieschnoeten en issisten en weet ik hoe die gasten allemaal heten.

de directeur | 16-02-11 | 14:27

@ Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:22
Tijdje niet buiten geweest knul?

Pa Cartwright | 16-02-11 | 14:27

Heo Leenbakker | 16-02-11 | 14:26
Dat is niets voor Bacardi! Waar koop je ze?

Morkovich | 16-02-11 | 14:27

Ja zeg, 1 keer was leuk maar nu gaat het me al vervelen met die revoluties en zo. Wanneer begin Oh Oh Cherso in Tirol?

John Muts | 16-02-11 | 14:27

Bahonrein zou een betere naam voor dat kudTland zijn...

eerstneukendanpraten | 16-02-11 | 14:27

@Hölzenbein | 16-02-11 | 14:25
Zover ik het kan zien schiet de politie daar met gasgranaten en andere non-lethal ammo.

Niet bepaald dodelijk, behalve als je er één kopt, natuurlijk.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:27

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:24
Ik heb er 2 van de 100 gezien! In het ziekenhuis... ;)

Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:22
De sharia in Nederland? *proest* Dan leef jij, en ik, al enige tijd niet meer hoor!

Morkovich | 16-02-11 | 14:27

@God Zelf | 16-02-11 | 14:22
Doe er dan wat aan!

deraderendraaien | 16-02-11 | 14:27

Schei uit met die ongein, straks moet ik 3 euro de liter betalen...!

Heo Leenbakker | 16-02-11 | 14:26

Tochh flikken die lichtgetinte gasten het wel. Respect!
Hier loopt het domme grauwe voedselbankvolk nog steeds juichend achter hun graaiende lobbyisten aan.

Bolle Wim | 16-02-11 | 14:26

"dertig jarige"? Lrn2niederlends!

kloodtzakje | 16-02-11 | 14:26

AIVD-medewerker | 16-02-11 | 14:16

Tegen wie? Er is daar nog geen regering.. maar toch leuk dat je reaguurt

Aron-G | 16-02-11 | 14:25

@IJzer70 | 16-02-11 | 14:23
En wat is een Emir feitelijk?

Farao's waren ook gewoon koningen, toch noemen we ze farao's.

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:25

Ook Bahrein moet leren dat FIRST roepen een ban oplevert.. bij deze dan, familie Khalifa.

OscarWilde | 16-02-11 | 14:25

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:23
Je hebt gelijk, het zijn de demonstranten die daar in het rond schieten. Nu je het zegt.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:25

-weggejorist-

libertas pro omnes | 16-02-11 | 14:25

Revolutie is een vreemde ziekte.
Ik zeg: Doe maar.
Het is tijd voor een Nieuwe Wereldorde.
Misschien kan Nederland achteraf steun betuigen aan de winnaars?
Eerst afwachten natuurlijk wie er wint. (Remember those V.O.C. Days)

Bisschop Gijsen | 16-02-11 | 14:24

@Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:22
Man ouwehoer toch niet zo slap! Er zijn in Nederland minder dan 100 vrouwen die een burka dragen, daarbij is er nu een verbod op til ( of is er zelfs al )!

Sharia rechtbanken? Waar baseer je dat op, dat die er binnenkort zouden zijn??

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:24

Ach joh, ze kijken niet op een blonde vrouw meer of minder.

blinde kip | 16-02-11 | 14:23

Bahrain heeft geen koning, wel een Emir als staathoofd.

IJzer70 | 16-02-11 | 14:23

Bahrein is bijna zo hypocriet als Nederland.

Hölzenbein | 16-02-11 | 14:23

Euhm john, ik zie de politie, maar geen politiegeweld...

An die ARBEIT | 16-02-11 | 14:23

Wij hebben straatterroristen, halal slachtpartijen, boerka's en binnenkort sharia rechtbanken. Daar schreeuwen zo om democratie en vrijheid...
Mmmm something ain't right...

Eduardo1735 | 16-02-11 | 14:22

Ik blijf bang dat het allemaal uitdraait op moslimfundamenatlisten.

God Zelf | 16-02-11 | 14:22

Misplaatst gelijkheidsdenken van de sjiiten. Soennieten met wapens moet je gewoon niet dollen, zeker niet wanneer je zwaait met een 'hierbenikschietdan' vlag in je handen. Nou goed, een volk dat elkaar wil afmaken moet je niet in de weg zitten.
Kunnen wij daarna de olie gratiesvoorniks ophalen.

zovoklets | 16-02-11 | 14:21

De overeenkomst tussen Bah- en Halina Rein?
Felix Rottenberg is er dol op, maar er komt weinig zinnigs uit.

Cuyahoga | 16-02-11 | 14:21

Geen Soenieten ,wel allemaal grote tieten!!!
Ja-goed dat is ook eigenlijk wel zo,het slaat nergens op,maar ik weet het ook niet.

streknek | 16-02-11 | 14:20

-weggejorist-

libertas pro omnes | 16-02-11 | 14:18

Leven in een land met een ongekozen, elitaire familie aan de macht. Godzijdank wonen wij in Nederland.

De Kampsjeng | 16-02-11 | 14:18

het moet niet gekker worden, straks gaat het volk het overal voor het zeggen krijgen

borga locusta | 16-02-11 | 14:18

Olieolieolie! Niets meer, niets minder!

Morkovich | 16-02-11 | 14:17

Laten ze in België maar eens beginnen met protesteren

AIVD-medewerker | 16-02-11 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken