Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Interreligieuze dialoogmiddag. Enkele richtlijnen

interreligieuzedialoogmiddag.pngEn we gaan nog even vrolijk door met het betere interreligieuze dialoogwerk. Na de uiterst geslaagde wandeling kunt u volgende week heerlijk wegdromen op de Profetendag, waarbij de vertegenwoordigers van zes religies hun geloof mogen pitchen voor een geïnteresseerd publiek. Steekwoorden zijn uiteraard weer eens respect, luisteren, respect en respect. Maar om dat te bereiken zijn er wel enkele richtlijnen nodig! Daarom nu de regels waar alle sprekers zich aan dienen te houden. (1) In het belang van interreligieuze harmonie en begrip, en in overeenstemming met de tradities van Profetendag, mogen de toespraken geen uitspraken over anderen hun geloof of overtuigingen bevatten. (2) Enige vergelijking met de leerstellingen van een specifieke religie of een groep van godsdiensten uit een geografische regio mag alleen gedaan worden op een objectieve manier, gericht op het bevorderen van meer begrip en respect tussen de volgelingen van verschillende religiën en/of filosofische tradities. (3) De toespraken en presentaties mogen in totaliteit alleen gebaseerd zijn op de Heilige geschriften (met specifieke referenties van de respectievelijke Heilige geschriften) en tradities van de betreffende geloven; en filosofische tradities van diegenen die niet aansluiten bij enige religie. (4) Houd u aan de toegewezen tijd anders komt u in de hel! Duidelijk? Als we het op deze manier doen moet het lukken zonder te vechten. Want geloof = vrede. Aanmelden hier.

Reaguursels

Inloggen

@Art Vandelay Ultor
Kijk, leuke conferentie voor je: tinyurl.com/69jv37d . Op loopafstand, geen OV nodig.

Btw, -9? Heb je heel de Joop achter je reedt aan ofzo?

Prof. D.A.H. Vintik | 16-02-11 | 12:35

Alcoholic | 15-02-11 | 01:03
Dat bepaalt in eerste instantie de religiestichter, in tweede instantie de geschiedenis. Het bestaan van een absolute waarheid is een historische toevalligheid.

Schoorsteenveger | 15-02-11 | 11:42

Toch apart dat iemand die gelooft dat er geen god bestaat, niet mag komen.
Daar is eenmaal geen "heilig" geschrift.

En wie bepaald eigenlijk wat een heilig geschrift is? De bijbel is niet heilig voor een moslim, want onwaar (en dat geldt dus eigenlijk voor alle religies)...

Alcoholic | 15-02-11 | 01:03

@HC | 14-02-11 | 21:14
Ach, je kan niet ieder GS-topic lezen, het zijn er zo veel.
Zo te zien was GS zelfs eerder dan de Tubantia (dankzij het Reformatorisch Dagblad, welke uiteraard wèl nauwlettend in de gaten gehouden wordt ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-02-11 | 00:21

@ Schoorsteenveger 18:34:

Het opend zeker nieuwe perspectieven als een Amedinjad weggejorist wordt want dan krijgen terreurgroepen als Hamas, Hezbollah, Moslimbroederschap en Taliban het goed moeilijk.
Ja, het gist lekker in islamhelleholen.
Nadeel is dat landen hun vuil lozen in het westen, dus inplaats van jaarlijks 150.000
van die gelukszoekers te moeten onderhouden wordt dat straks makkelijk het dubbele aantal.

The eimer | 14-02-11 | 22:47

We zouden bijna vergeten dat religieuze onderdrukkers zonder uitzondering rechts waren, slash, zijn. Kijk maar naar ons verheven gristelijk geloof. Gesus was links als maar kan zijn, maar zijn zogenaamde profeten rechtse hufters.

oplichter | 14-02-11 | 21:44

@Prof. D.A.H. Vintik: mijn nederigste excuses. Ik had helemaal niet in de gaten dat de Tubantia ook gelezen werd; was al bang dat geen Stijl er om zou kraaien.

HC | 14-02-11 | 21:14

Georganiseerd door de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap Nederland en natuurlijk gesubsidieerd door het Nederlandse Belastingbetaler. Dus per definitie onzin.

Use less | 14-02-11 | 20:23

Parsons | 14-02-11 | 19:03

Waanzin. Net als je denkt dat het niet gekker kan in dit landje, ...

zovoklets | 14-02-11 | 19:26

@zovoklets | 14-02-11 | 18:49
Nope. Is for real. Mooi toch?

Parsons | 14-02-11 | 19:03

@Schoorsteenveger | 14-02-11 | 18:34
Tsja, de naïviteit van onze goetmensen kent geen grenzen.

Parsons | 14-02-11 | 19:03

Parsons | 14-02-11 | 18:09

Fuck me! Is dat for real of heb jij die site 'gehost' om ons te fucken?

zovoklets | 14-02-11 | 18:49

Dag der wederzijdse psychoses.

KPC de Bazel | 14-02-11 | 18:46

SvennusMax | 14-02-11 | 18:18
Nee hoor. Hier, heb je ook je portie voor vandaag:
www.refdag.nl/opinie/opinie/niet_intol...
"Het adres van het Evangelie betreft iedereen, gevraagd of ongevraagd. Zo’n waarheidsclaim is volgens postmoderne begrippen intolerant. Toch is het verkondigen van die goede boodschap –ook ongevraagd– beslist legitiem. "

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 18:42

Laten we hopen dat ze tot de conclusie komen dat alle religies eigenlijk op hetzelfde neerkomen en dat alleen al daarom elke religie een sprookje is. Maar goed, het zal wel niet tot die conclusie komen ben ik bang.

defjem | 14-02-11 | 18:34

Parsons | 14-02-11 | 18:11
Er komen krachten vrij....
Moet je je voorstellen. Als in Iran 'de revolutie' losbarst, wat is dan de positie van de Moslim Broederschap? Verzwakt die dan? Of schakelen de Broeders dan meteen over op standje 'gematigd'? De Verhevene heeft het er maar druk mee.

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 18:34

@Hammer | 14-02-11 | 18:19
Maar die duivelse Parsons maait me altijd het gras voor de voeten weg. Zijn er überhaupt wel haatbaarden/gristenhonden/pijpendekrullen aanwezig geweest in de thread?

SvennusMax | 14-02-11 | 18:23

Moslims komen in een Jurk, Gristelijke komen in een jurk, Boedisten komen in een Jurk.. En Homo's zijn niet welkom.. Toch klopt er iets niet..!

Crematorium-de-Asbak | 14-02-11 | 18:22

SvennusMax | 14-02-11 | 18:18
Daarvoor is het natuurlijk nooit te laat!

Hammer | 14-02-11 | 18:19

Terecht die regels, voor je het weet hebben die reli's het over kleine kinderen neuqen

Hammer | 14-02-11 | 18:19

Ben ik te laat voor een ouderwets potje religiebashen? Zo te zien wel hé?
Gdvrdmm...

SvennusMax | 14-02-11 | 18:18

Gezien de nogal rigoureuze regels is het onderling wantrouwen erg groot. Niet dat ik wil stoken, in het geheel niet, maar het zou het debat ongetwijfeld ten goede komen als eerst nog levend oud zeer wordt uitgesproken. En met de dagelijkse paraatheid van de ME in Amsterdam zal een escalerende dialoog tot Artis beperkt blijven.

Hansopje | 14-02-11 | 18:18

Ik moet nog iets kwijt over die dialoogwandeling.
Die religieuze zelfpijpers lopen een rondje door amsterdam-west om hun saamhorigheid met elkaar te tonen, maar du moment dat er door een omstander een hitlergroet wordt gemaakt is er geen een die de confrontatie met de dader durft aan te gaan. Men had het niet eens gezien... right!
Nee, achteraf doet men via de gebruikelijke NSB-methode aangifte, omlijst met veel poeha over wederzijds respect en zo gaan we niet met elkaar om. Ondertussen streelt men elkaar klaar met de uitspraak dat onderwijs en voorlichting juist nu met Wilders enzo extra hard nodig is.
Trek dan GVD gewoon je bek open tegen die gast als zijn gedrag je niet bevalt laffe smouzen, papen en geitenneukers ! Bah!
Als ik mag kiezen tussen Evers en Soetendorp of die Hitler-imitator, dan kies ik partij voor de laatste.

sjaakdeslinksesul | 14-02-11 | 18:06

Parsons | 14-02-11 | 17:50
Op Bahrain is het ook al mis. Daar rellen de Sjiieten omdat ze zich door de Soennietische midnerheid onderdrukt voelen, niet omdat ze zo nodig een echte onvervalste democratie willen.

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 18:02

DOMINEE LAAT POSTERS "BETER DAN GOD" WEGHALEN.
Het museum TwentseWelle in Enschede kleunt ernaast met de posters van de tentoonstelling Beter dan God. Dominee Lassche uit Rijssen heeft zich over het blasfemische karakter van deze pamfletten beklaagd bij het gemeentebestuur. Dat heeft op zijn verzoek de twintig gewraakte posters uit het straatbeeld laten verwijderen.
.
Posters met het prikkelende opschrift ‘Beter dan God’, als reclame voor de gelijknamige expositie in het museum TwentseWelle, worden in Rijssen als ‘godslasterlijk’ en ‘kwetsend’ ervaren. Nadat een dominee zijn beklag deed bij de gemeente heeft een reclamebureau de posters snel verwijderd.
.
De expositie Beter dan God, over het dilemma van maakbare schoonheid, is tot 28 februari in TwentseWelle in Enschede te zien. In Rijssen wordt er geen reclame meer voor gemaakt. Nadat diakenen hem op de posters attendeerden kwam predikant H. Lassche van de Hersteld Hervormde Gemeente Rehobôth er tegen in actie. ‘De titel Beter dan God wordt door velen in Rijssen als blasfemisch ervaren. Met deze poster zijn de gevoelens van onze gemeenschap onnodig gekwetst’, schrijft de predikant in een e-mail aan het gemeentebestuur. Mét het verzoek om de posters te verwijderen.
.
Dat is dus gebeurd. Ook al vindt de dominee (‘na onderzoek’) het goed dat TwentseWelle met een expositie het schoonheidsideaal aan de kaak stelt. „Ik besef dat de poster niet blasfemisch bedoeld is. Integendeel zelfs.” Maar Lassche blijft er bij dat het heel goed is dat de posters zijn weggehaald. „Vele Rijssenaren zullen de bedoeling niet doorhebben en bij het zien van de poster wel aan blasfemie denken en zich gekwetst voelen.”
.
www.tctubantia.nl/regio/twente/8137880....... ece

HC | 14-02-11 | 17:59

Please Please een Live-Stream erbij.. Dat wordt knokken.. ik zet in op de Moslims.. Die zijn zo fanatiek..

Crematorium-de-Asbak | 14-02-11 | 17:52

@Schoorsteenveger | 14-02-11 | 17:47
Ja, toen stonden ze zogenaamd zij aan zij op dat plein.

Je weet wel, de Kopten en de Islamisten tezamen.

Ik kan je uit betrouwbare bron mededelen dat er geen Kopt mee heeft gedaan met de demonstraties - die zijn als de dood voor wat komen gaat.

En nog iets dat exact zo gaat als ik had voorspeld: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

Waarom vluchten die mensen? De kwade genius is nu toch vertrokken?

ROFL!!

Parsons | 14-02-11 | 17:50

Parsons | 14-02-11 | 17:33
Hoorde op de radio dat het nu al hommeles is in Egypte. Het leger zou snel de noodzakelijke grondwetswijzigingen doorgevoerd zien, maar de Moslim Broederschap zou al meteen ruzie hebben met de andere partijen inzake de vraag of Egypte een 'Islamitische staat' moet worden en wat daar dan precies onder zou moeten worden verstaan. Die slaan dus al meteen een ander toontje aan dan enkele dagen geleden, toen die optimistische romantisch ingestelde jeugd Mubarak nog weg moest twitteren.

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 17:47

Er kan er maar één gelijk hebben.
Of in dit geval, niemand...

da wizard | 14-02-11 | 17:43

Interreligiueze dialoog: 'Laa ilaaha illAllah' (niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah).

de honden blaffen... | 14-02-11 | 17:37

Nico Mudde | 14-02-11 | 17:19
Als illustratie van wat mensen doen, denken en geloven, zeker ook in historische context, hebben die schrijfsels zeker hun nut. Reuze interessant om te lering uit te trekken over andere mythevorming, over veranderende tijdsgeest. Begrijp me niet verkeerd hoor. Dump al die manie over magie en zogenaamde oppergoden en je hebt een prachtige blik op een belangrijk facet van de menselijke geschiedenis. Maar dat doen de verhalen van de gebroeders Grimm, de Oddysee and die van Shakespeare ook. Dat we op een dag als mensheid zo ver zijn zeg... Dat zou weer een aardig mijlpaal zijn.

Achterdocht | 14-02-11 | 17:34

@Schoorsteenveger | 14-02-11 | 17:26
Mooi gezegd ja. Als het niet zo achterlijk was zou je er bijna om kunnen lachen. Kijken of ze over een jaar nog zo staan te juichen daar in Egypte.

Parsons | 14-02-11 | 17:33

Religie is kut, vrouwen zijn lastig, niet te doorgronden!!!! fucking lastig!!!! en Andie heeft honger.

Welcome to my world, trek maar een nummertje.

An die ARBEIT | 14-02-11 | 17:29

Aanmelden lijkt me geen goed plan, maar als je dan wat liefs wilt kliederen krijg je dit om je oren,

Error: Wrong anti-spam word.

Rot dan snel op, reli-gekkies!

basweetutwel | 14-02-11 | 17:29

Parsons | 14-02-11 | 17:14
Een Wolf in Schaapskleren die ons vertelt dat de Moslim Broederschap niet bestaat uit Wolven in Schaapskleren...
Die Ramadan hieeft nu zijn smoesjes al op scherp staan mocht de Moslim Broederschap toeslaan. Dan zal het volgens hem -wederom- de schuld van het verderfelijke Westen zijn dat de 'radicale tak' van de Broederschap het heeft gewonnen van de gematigde tak.

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 17:26

zeg maar jansen | 14-02-11 | 17:23
Die hebben d'r een.

Markies de Schade | 14-02-11 | 17:25

zeg maar jansen | 14-02-11 | 17:23
Godinnen daarentegen vaak goddelijk.

Sytze_Vliegen | 14-02-11 | 17:25

Sytze_Vliegen | 14-02-11 | 17:21 Godinnen daarentegen.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 17:23

Sluit je anders meteen aan bij de bahai. Ze zijn niet eens uitgenodigd zie ik.

sjaakdeslinksesul | 14-02-11 | 17:22

@Art Vandelay Ultor | 14-02-11 | 17:16
Daar hopen ze zelf ook.

Ik kan op geen enkele andere manier duiden waarom al die idioten stonden te juichen dat het leger de macht had gegrepen.

Parsons | 14-02-11 | 17:22

alle goden zijn kut

Sytze_Vliegen | 14-02-11 | 17:21

@Jos Tiebent | 14-02-11 | 17:19
Het zal goed branden wanneer je nodig een vuurtje moet maken, ja.

Art Vandelay Ultor | 14-02-11 | 17:20

Ik zie het al.

Dat zijn figuranten die een toneelstukje komen opvoeren om te laten zien dat er wel degelijk een dialoog mogelijk is.

Zet een paar Echte Uitverkorenen (om het even van welk geloof.Bedoel daar niet perse de joden mee) in een kamer en bezie de confessionele communicatie die op gang komt..

Ik pak alvast een biertje en wat borrelnoten...

AliCan | 14-02-11 | 17:20

@Bos Hout
Koran kan ook best een overlevingsboek zijn. Een manier om je staande te houden in een harde wereld zeg maar. En zo simpel en goedkoop mogelijk.
Hier een 400 jaar oude versie: www.almanak.nl/

Jos Tiebent | 14-02-11 | 17:19

Achterdocht | 14-02-11 | 17:13
Kan daar niets meer aan toevoegen. Gelukkig bestaan er nog mensen die de heilige geschriften op haar waarde weten in te schatten.

Nico Mudde | 14-02-11 | 17:19

En filosofen moet je omscholen tot snelwegverbreders oid. Daar heb je anders weinig aan.

Bos Hout | 14-02-11 | 17:19

5. Om een zinvolle redevoering te garanderen, zijn punten 1 t/m 4 geschrapt.

sjaakdeslinksesul | 14-02-11 | 17:18

@eerstneukendanpraten | 14-02-11 | 17:12
Een vriendje van JarJar, als ik het me goed herinner. Maar ik ben niet zo'n fan van Star Wars, dus ik weet het niet 100% zeker.

rara | 14-02-11 | 17:18

@eerstneukendanpraten | 14-02-11 | 17:12: De profeet van spek en bonen. Serieus, echt nóóit van gehoord. Guru Nanak. Klinkt als iets waar je sambal bij gooit.

De Kampsjeng | 14-02-11 | 17:17

@Parsons | 14-02-11 | 17:14
Allicht.

Maar er wordt in dit land toch niet geluisterd. Overal wensdenkers.

Ik heb het gelezen, maar ik besef me dat het niets uithaalt. Ik ga er ook geen discussies over aan, ook al zinloos.

Ik hoop dat het leger de boel daar flink onder de duim houdt.

Art Vandelay Ultor | 14-02-11 | 17:16

Pleur op met die reli-ellende! Wij zijn zelf de goddelijken en weten prima wat wel en niet kan. Religies zijn illusies van criminelen, die door andere criminelen worden misbruikt.
.
En wie gelooft dat een ander mens of een boek hem íets kan voorschrijven begrijpt vrijheid niet.

Bos Hout | 14-02-11 | 17:16

Nico Mudde | 14-02-11 | 17:08
Alle drie die hedendaagse grote monotheistische religies hebben hun (gezamenlijke) oorsprong in min of meer dezelfde, bijzonder zandrijke, regio. Vandaar mijn woordkeuze. Alledrie net zo serieus te nemen als iedere andere mythologie, maar helaas denken te veel mensen daar nogal anders over, met alle gevolgen van dien.

Achterdocht | 14-02-11 | 17:13

Prof. D.A.H. Vintik | 14-02-11 | 17:10

WTF is Guru Nanak???

eerstneukendanpraten | 14-02-11 | 17:12

The prosecutor | 14-02-11 | 17:01
Niet gezien nog. Maar ik zie ook geen niet-religieuze clubs c.q. afgevaardigden van 'filosofische tradities' die zich vol enthousiasme aangemeld hebben.
Ach, laat die bekeerde katholiek nou maar denken dat-ie de wereld kan redden van de ondergang...

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 17:11

Ashtrey | 14-02-11 | 17:09

Hij is zendeling geworden...

eerstneukendanpraten | 14-02-11 | 17:11

O jee, een afbeelding van de heilige pedofiel: www.profetendag.nl/mohammed/

Hier gaan fatwa's uitgedeeld worden.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-02-11 | 17:10

Wordt er ook thee geschonken!

eerstneukendanpraten | 14-02-11 | 17:10

Als we de linkse kerk omver kunnen werpen dan moet het Moslim geloof ook weerlegt en onderuit gehaald kunnen worden.

doenormaal! | 14-02-11 | 17:09

Voordat de interreligeuze dialoog begint wil ik u de volgende stelling voorleggen;
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."
Wilt u een hand opsteken als u het met deze leefregel niet eens bent? Ik herhaal "niet".
.
Goed. Geen handen?
Nou dan zijn we uitgesproken, laten we aan het diner gaan.

AntiSoof | 14-02-11 | 17:09

Allemaal leuk en aardig, maar belangrijker nog, waar is TvhT toch?

Ashtrey | 14-02-11 | 17:09

Nergens.

Einde van de Domheid | 14-02-11 | 17:09

@anomien | 14-02-11 | 17:01
Zou jij je lenen voor een debat bij een omroep die oproept je te vermoorden?

Parsons | 14-02-11 | 17:09

Achterdocht | 14-02-11 | 16:59
Toen ik het woord woestijn las, dacht ik dat alleen om mensen ging, wie in deze zandbak rondtrekken, en snode plannen bekokstoven, om degene die in andere sprookjes geloven, het leven zuur te maken.
Ik ook met mijn vooroordelen. ;)

Nico Mudde | 14-02-11 | 17:08

Leuke uitdaging. In welke paragraaf van de Koran staat dat niet moslims dienen als brandhout en gedood mogen worden? Laten we daar eens mee beginnen....

doenormaal! | 14-02-11 | 17:06

Het GS geloof mag dus niet meedoen. Bon. Maar wat doet die Maitreya daar dan?

Einde van de Domheid | 14-02-11 | 17:05

anomien | 14-02-11 | 17:01
Lekker op tijd, en lekker ontopic ook ..

Jackanders | 14-02-11 | 17:04

anomien | 14-02-11 | 17:01

Geloof je dat of wil Geert dat je dat gelooft?

zovoklets | 14-02-11 | 17:03

Het ergste nog, is dat de organisatie denkt dat dit werkt. Zet een paar studeerkamergeleerden, geestelijken met een D66 kaart en journalisten in de Koningszaal van Artis. Gaat dat goed, moet het landelijk ook wel lukken. Wat dat de gedachte? Zien ze dan zelf écht niet in hoe kapot hard ze hun eigen gelijk ondergraven, met die censuurlijst. Kennelijk lukt harmonieus en respectvol leven alleen op plekken waar een totaalverbod op vrijheid heerst. Weten we dat ook weer.

De Kampsjeng | 14-02-11 | 17:01

Is er al een delegatie van 'Het vliegende Spaghetti Monster' afgevaardigd?

The prosecutor | 14-02-11 | 17:01

-weggejorist-

anomien | 14-02-11 | 17:01

Hmm, de informatie die verstrekt wordt op de site is bij het moslim geloof super uitgebreid... dan komt de rest er maar karig vanaf.... nou verkopen ze allemaal onzin, maar ik zie een zekere positieve discriminatie...

All | 14-02-11 | 17:01

Boeddha, Jezus, Krishna, Mohammed, Mozes, Guru Nanak.
Wat is dat voor discriminatie?
Ik mis Harry Potter, Kabouter Plop en Urbanus.
Of zijn dat nou opeens geen profeten meer zeker?

Cuyahoga | 14-02-11 | 17:01

Nico Mudde | 14-02-11 | 16:54
Volgens mij valt de Bush-clan toch direct onder de categorie 'aanhangers van al die bijeengeraapte woestijnvertelsels allemaal uitvreten in naam van hun huftergoden en propagandapamfletten'. Niettan jatoch? Of ze dat nou slechts in naam zijn, omdat het iedere keer zo goed werkt, of daadwerkelijk in die nonsens geloven, dat dondert niet.

Achterdocht | 14-02-11 | 16:59

Het is eng, echt eng, deze gijzeling van het verstand en de wetten door relifanaten.

Creaguurder | 14-02-11 | 16:57

@skinner | 14-02-11 | 16:53
Verzin er zelf een, zo moeilijk is het niet.

Pasta-saus | 14-02-11 | 16:57

Welkom in onze supermarkt. U mag een keuze maken uit al onze produkten behalve dagelijks vers, vlees(waren), zuivelprodukten, importprodukten zoals koffie en wijn, produkten met een uiterste houdbaarheidsdatum en alles wat met groente en fruit te maken heeft.

Zodat je alleen met wc-papier naar buiten loopt.

Jos Tiebent | 14-02-11 | 16:55

@Parsons | 14-02-11 | 16:48
Heb respect voor die religie! Niks aan het handjee

Pasta-saus | 14-02-11 | 16:55

@Parsons | 14-02-11 | 16:48
Ja, die hebben de leerstellingen van hun respectievelijke godsdiensten niet op een 'objectieve manier' met elkaar vergeleken. Dan krijg je dat.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-02-11 | 16:55

@Parsons | 14-02-11 | 16:27
kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Pasta-saus | 14-02-11 | 16:54

skinner | 14-02-11 | 16:53

Dan verzin je er toch één, of twee.? Het zit toch in je hoofd?

zovoklets | 14-02-11 | 16:54

Achterdocht | 14-02-11 | 16:45
Vergeet de USA in deze niet te noemen. Dit land valt soevereine landen binnen om ze daarna te onderdrukken en leeg te plunderen, met de goedkeuring van dit heerschap. Tenminste, dat verkopen zo aan de rest van de wereld.

Nico Mudde | 14-02-11 | 16:54

Geweldig! De Profetendag kan slechts ordelijk verlopen als de partijen zich aan strenge richtlijnen houden, richtlijnen die erop zijn gericht de elkaar verketterende waarheidssystemen zo lang mogelijk gescheiden te houden.
Het zou eens zo moeten zijn dat alles over elkaar heenvalt en die prachtige regenboogkleuren zich al te snel mengen tot één gore brune strontkleur die al die verheven gedachten aards en menselijk maakt.
'The Quest for Meaning' in volle gang! We zijn allemaal op weg naar de top van de berg, ieder zijn eigen pad volgend, maar liever niet het pad van de ander kruisend, om boven aan de top tot de slotsom te komen dat die mooie berg niet méér is dan de Toren van Babel.

Schoorsteenveger | 14-02-11 | 16:54

Ik mis God eigenlijk wel een beetje..

skinner | 14-02-11 | 16:53

Op het programma staat een mieterse speurtocht. Aan de hand van locaties op de kaart moeten de teams aangeven wie, waar, in naam van welke profeet is vermoord. De middag afsluitend met Imam Fawaz, Andries Knevel en rabijn Soeterdorp. In een anderhalf uur lang durende voorstelling, waarin de levens van de profeten worden verteld met behulp van een handpop.

De Kampsjeng | 14-02-11 | 16:52

Lekker ophitsen met GS.

feddepetje | 14-02-11 | 16:50

De idee van interreligieuze harmonie is een beetje hetzelfde als een Japans toptalent bij Feyenoord stallen: de bedoeling is goed, maar veel zal het niet uithalen.

Art Vandelay Ultor | 14-02-11 | 16:49

Melk met klonten | 14-02-11 | 16:45
poli | 14-02-11 | 16:48
Jullie kunnen je nog even snel aanmelden...

mohell | 14-02-11 | 16:49

Hmm, kan het vakje Flying Spaghetti Monster (blessed be his sauce) niet vinden....

poli | 14-02-11 | 16:48

lol

En dan te bedenken dat die 88-er met wijzen niets hoeft te bewijzen.

De reli's zijn jaloers dat hij wel een bestaand iemand heeft om te volgen.

zovoklets | 14-02-11 | 16:46

Hmmm, vreemd, geen vertegenwoordiger van Het Vliegende Spaghetti Monster?

Melk met klonten | 14-02-11 | 16:45

Voor die allah zelf kan het ook nooit een pretje zijn om zulke geretardeerde volgelingen te hebben. Verzin je zulke mooie verhalen en zie eens wat voor dorpsidioten ermee weglopen.

Randy McRanderson | 14-02-11 | 16:45

Guttegut, beetje lopen stoer doen welk sprookje het gaafst is. En dat in 2011. Je zou d'r als geschoold, belezen en geinteresseerd mens toch een klein beetje dood van gaan van binnen, op het moment dat je bedenkt wat de aanhangers van al die bijeengeraapte woestijnvertelsels allemaal uitvreten in naam van hun huftergoden en propagandapamfletten.

Achterdocht | 14-02-11 | 16:45

Ik heb een profetie :
De profetendag zal in 2011 drukker dan ooit bezocht worden door voornamelijk seculiere lieden, die niets inbrengen'
Met dank aan gratis promotie door geenstijl !
Met andere woorden........ Waarom wordt dit op geenstijl geplaatst, of er nie overal in Nederland in het weekend god/allah/shiva vrezende lieden hun ding doen.
Vragen... vragen....
Overigens, en wellicht ten overvloedde : Dat is niet mijn profetendag, vriend !

SnoopSloggiSlog | 14-02-11 | 16:44

Ik las Proletendag.

Boy Cot | 14-02-11 | 16:44

Godje heeft een waterhoofd.

Moenafiek | 14-02-11 | 16:43

Dat wordt oorlog.

koerbagh | 14-02-11 | 16:43

Kan de PO dit evenement live uitzenden?
Dit belooft nog meer vuurwerk dan een CDA-partijcongres.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-02-11 | 16:41

ROFLOL. Weer zo'n middag interreligieus rukken op de eigen leerstellingen.
Meer begrip willen kweken, door sprekers half de mond te snoeren wat betreft hun toespraak. WTF, dude, wtf. Net als je dacht dat die kliek gesubsidieerde struisvogels waren verdwenen, blijken ze weer springlevend. Stuur -in Godsnaam- Jan Roos op die bende totaalidioten af.

De Kampsjeng | 14-02-11 | 16:41

Met alle restecp van de wereld deel ik u mede dat al hetgeen door de vorige spreker is verkondigd door mijn godt niet kan worden getolereerd en alleen het ware woord hetwelk ik zo dadelijk zal verkondigen zal u kunnen redden van een pijnlijke nadood in het hiernamaals, of een pijnlijke dood in het nu, opgelegd door een mijner broeders als straf voor uw persisterend ongeloof.

Voor bronnen verwijs ik u naar mijn heilige schriftjes.

Art Vandelay Ultor | 14-02-11 | 16:40

Sytze_Vliegen | 14-02-11 | 16:32
Ik vind dat een nogal negatieve uitspraak van u.
Over de kut dus.

Jackanders | 14-02-11 | 16:37

Is dit een soort van vakantiebeurs waar je alle geloven met elkaar kunt vergelijken zodat je een betere afweging kunt maken over welke god je dit jaar aan wenst te hangen.

Randy McRanderson | 14-02-11 | 16:37

Parsons | 14-02-11 | 16:27
En dus gaan we met z'n alle lekker naar de huishoudbeurs, met een stuk of 3 rolkoffers.

Nico Mudde | 14-02-11 | 16:37

Maar goed dat de Soenieten en Sjiieten niet mee doen, anders zou het volledig uit de hand lopen.

mohell | 14-02-11 | 16:36

Dus als ik het goed begrijp, mag je alleen mensen zonder religie beledigen. Mooi is dat.

Requiescat in pace | 14-02-11 | 16:36

Goeie regeltje. Kunnen ze die niet internationaal doorvoeren? Scheelt weer een hoop dooien.

Getson | 14-02-11 | 16:35

En als atheist ben ik uitgesloten...

stuyterkuycken | 14-02-11 | 16:34

'Hieruit is duidelijk dat moslims alleen de wapens kunnen opnemen ter zelfverdediging als zij het slachtoffer zijn van onderdrukking, als hun situatie levenbedreigend is en als zij uit hun huizen zijn verdreven simpelweg voor het beoefenen van hun godsdienst.'

'In feite moeten moslims als zij worden vervolgd voor het beoefenen van hun geloof, eerst de plaats waar zij worden onderdrukt, verlaten en een nieuwe verblijfplaats zoeken.'
www.islamnu.nl/misverstanden/vragen-ov...

Interessant.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-02-11 | 16:34

Got is kut

Sytze_Vliegen | 14-02-11 | 16:32

Van de pagina 'Mohammed: Daarom is hij zowel Mozes als Jezus; hij is Adam, hij is Abraham, hij is Jozef en ook is hij Jacob.

De vertegenwoordigers van Mohammed gebruiken de Christelijke namen in plaats van de gebruikelijke Arabische versies. Abraham ipv Ivrahim, Jezus in plaats van Isa. Dit is natuurlijk een overtreding van regel 2 en 3. Dat belooft weinig goeds voor de rest van de dialoog.

rara | 14-02-11 | 16:32

@ Superior Bastard | 14-02-11 | 16:28
*wat gefrituurde versnaperingen voor SB neerzet*

Multiflauwekulti | 14-02-11 | 16:31

Mozes-kriebel wat een partij regeltjes...

Multiflauwekulti | 14-02-11 | 16:30

*Bierglas pakt*

Superior Bastard | 14-02-11 | 16:28

Allah... een nieuw topic. Ik zal me daar godbetert 's gaan inlezen, want jezus-nog-aan-toe... een degelijk stukje leeswerk zal me goed doen.

Multiflauwekulti | 14-02-11 | 16:28

Maak daar maar proletendag van.

Restecp!

Oh en iedere vorm van religie is achterlijk.

Had ik dat al gezegd?

Bij deze dan.

Parsons | 14-02-11 | 16:27

Ik blijf denk ik toch maar thuis.

Dafman | 14-02-11 | 16:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken