Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ah, het is weer InHolland-inkoppertjesdag!

veterstrikdaarisieweerrrrrrrz.jpg GS-ochtendquiz. Lees de volgende quote: "Het is een schande. Ik stap over naar een andere hogeschool, want mijn diploma is straks niets meer waard." Over welke hogeschool gaat het hier? A) InHolland B) InHolland of C) InHolland. Inderdaad, er is weer ophef en vertier rondom de HBO-soap die InHolland heet. Dit keer blijkt er in Diemen (haha, Diemen) op grote schaal te zijn gefraudeerd met tentamenvragen. Een of andere schoonmaakneger jatte de tentamenvragen uit een locker en verkocht ze door aan een scholier. Die scholier verkocht de vragen vervolgens, als ware het zakken knikkers, op het schoolplein waardoor rijen InHolland-scholieren gierend van de lach achten en negens haalden voor hun tentamen "spelling" (staat er echt!) en veterstrikken. Nu de eindgrap: alle tentamens waarvan men weet dat ze gejat waren, worden ongeldig verklaard en toekomstige sollicitanten met een InHolland-diploma worden voortaan eerst op hun bakkes geslagen voor alleen al de brutaliteit om te durven solliciteren met zo'n papieren brevet van lachwekkendheid voordat ze lachend de deur wordt gewezen. Gratis tip aan Guusje ter Horst: lees even de comments onder onze vele HBO-topics. Daar wordt herhaaldelijk gesproken over handel in tentamenvragen en niet alleen op InHolland. De corruptie is gegarandeerd HBO-wijd. Al jaren. Maarja, school he: de leerlingen volgen nou eenmaal graag het voorbeeld van hun mentoren Joke, Lein en Jos, die elk jaar dat het schip verder zonk meer poet graaiden en steeds grotere auto's reden. Wij beloven plechtig: er komen nog véééééél meer HBO-bashtopics die stinken naar rottend lijk. Erewoord.

Reaguursels

Inloggen

Leuk, als je tegenwoordig zegt dat je bij InHolland zit is de eerstvolgende vraag die mensen stellen: Waarom heb jij je diploma nog niet cadeau gekregen dan?

gitaarspelertje | 09-02-11 | 13:30

Maara070 | 08-02-11 | 21:46
Haha, typisch. Dat ze jou er nou net uitpakken he.

@ Art Vandelay Ultor:
Ik voel me in een raar opzicht vereerd. Als ik nu al erger dan u zou zijn, tot welke grootsheid zullen mijn plempsels dan wel niet uitgroeien tegen de tijd dat ik zo oud ben als u nu bent, gezien uw lichtelijk briljante plempsel-niveau heden ten dage?

Kan Jees de Jager? | 09-02-11 | 02:42

@MPdeH3

(Veel gerespecteerde instellingen (de HEAO uit Den Haag bijv.) zijn gedwongen te fuseren met als resultaat grootschalige studeer-fabrieken.)

Hetzelfde is gebeurd met de HTS, MEAO, MTS en in een ver verleden de HBS.
Kleinschalige instituten die kwalitatief goed onderwijs leverde. Allemaal
verdwenen.

strikdewepstroper01 | 08-02-11 | 23:31

Echt zo achterlijk... hebbe ze vandaag bij onze In Holland school gefilmd, om op het RTL nieuws te kakelen over de fraude in Diemen.. en ben ook nog s in beeld gelukkig niet al te lang.. Leuk.. Heeft Den Haag ook meteen z'n stempel nu :S Ga dan ook lekker naar Diemen om te filmen..

Maara070 | 08-02-11 | 21:46

leuk feit: website geenstijl is onbereikbaar op INholland diemen, toeval?

vleeslolly | 08-02-11 | 21:33

Tentamens verkopen, wat een paupers. Die dingen geef je je maten toch gewoon?

ramnoll | 08-02-11 | 20:49

Eauw ja ook regelmatig gezien dat er bij toetsen gebruik wordt gemaakt van dubbelgangers. Mensen uit een hoger jaar die even voor klasgenootjes van mij en een collegepas een tentamen komen maken. Bij toetsmomenten zijn nooit docenten of mensen van binnen de school aanwezig maar altijd ouderen van boven de 65 jaar die ingehuurd worden via een uitzendbureau. Tsja dat is vragen om problemen.

ikbeneenechte | 08-02-11 | 19:41

@WirMachenMusik

Post je ook even de link? is wel erg typisch stukje.

www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...

"n principe zijn wij voorstander van buitenlandse studenten aan onze universiteit, maar het mag niet zo zijn dat we worden overspoeld door Nederlandse studenten die binnen hun eigen systeem zeer slechte resultaten hebben behaald en dan naar hier komen.'

Klinkt al weer ander niet?

Pyro | 08-02-11 | 17:52

@MPdeH3 | 08-02-11 | 16:31
Laatste alinea, 2e en 3e zin: "... studenten..... is.".
;)

De Gooise Matras | 08-02-11 | 17:17

Kom maar op met de grammatica/spelling mierenneukers!

MPdeH3 | 08-02-11 | 16:31

Gelukkig is Bert Brussen heel elitair....

Ik doe nu HBO, ben eind deze maand klaar en ga volgend jaar naar de Uni. En Bert maar stug vol blijven houden dat ik een scholier ben en dat ik niet thuis hoor tussen het "elite clubje". Heerlijk, zo'n dikke fuck you.

Bert, je bent kansloos, niet grappig en een oninteressant figuur. Zoek een leven.

Groeten,

Een student

OT: InHolland is een grote fout. Net zoals al die andere "bedrijven" die uit de fusie drang uit de jaren '80 zijn voortgekomen. Veel gerespecteerde instellingen (de HEAO uit Den Haag bijv.) zijn gedwongen te fuseren met als resultaat grootschalige studeer-fabrieken. Dit werd gedaan om internationaal meer voor te stellen. Is deels gelukt aangezien er nu veel internationale studenten op het HBO zitten. Wat er echter fout is gegaan is dat contact tussen student en hogeschool echt minimaal is. Waar studenten in het WO nog enige binding hebben met hun universiteit en zich ermee identificeren, zien HBOers de hogeschool nog echt als een school waar je heen moet.
Kan me daarom ook goed voorstellen dat WOers minder over HBOers denken. Vind het alleen jammer dat studenten die op het HBO wel hun best doen en bijv. bij een vereniging gaan (en zich daarvoor inzetten) , daardoor de dupe van is. Ik ben in Australie op het exchange geweest. Daar zat ik wel op een uni, terwijl het niveau gewoon HBO was. Maar de mensen die daar zaten waren zonder twijfel echte studenten... In Nederland moet er wel iets gebeuren aan het HBO...

MPdeH3 | 08-02-11 | 16:28

Sluit die tent maar. Ik zou er ook nooit iemand van aannemen.

Henk Houthakker | 08-02-11 | 16:21

termen als links is dood moeten wij maar niet meer noekemen groenlinks heeft zichzelf niet opgeheven afgelopen weekend En zolang de pvda nog een zetel heeft is zij niet dood. helaas

dolffie | 08-02-11 | 16:04

Ik zit zelf op InHolland Diemen. Het betreft niet mijn opleiding maar mijn papiertje is niks meer waard dus dan maar een andere school. Christelijke hogeschool Ede schijnt een leuke te zijn.

johan902 | 08-02-11 | 15:51

95% van het HBO komt via de HAVO. Zit nu in het eerste jaar op de uni in Groningen en ben dus vorig jaar geslaagd voor het VWO. Daar snapte ik van meer dan de helft van de mensen niet dat zij HAVO deden, die mensen snapten gewoon niks uit zichzelf. Het begint op het voortgezet onderwijs, daar mag men wel is heel goed naar gaan kijken. Minder naar inspanning en meer naar intelligentie.

stijllozestijl12 | 08-02-11 | 15:46

Ach zo'n hbo-diploma is ook alleen maar iets om op je papiertje te schrijven,.. Bedrijven hebben er geen reet aan als je geen ervaring hebt in een specifiek iets (bv. op één of andere vage media/IT hbo gezeten..). Ik heb mijn opleiding afgekapt om te gaan werken en omdat die studie zo'n ongeorganiseerde bende was.
Het bekende verhaal.. IT-opleiding, met haperende websites en leraren die letterlijk een boek staan te citeren omdat ze niet weten waar ze het over hebben.

Alcoholic | 08-02-11 | 15:46

Ik moet alleen nog mijn tentamen Facebook halen, en ik heb mijn bachelors-titel IMMEC (Iets Met Mensen En Communicatie). Welke werkgever geeft mij de grootste leasebak?

FirstAnnual | 08-02-11 | 15:08

U moet de groente van Doekle Terpstra hebben ;-)

conqueror | 08-02-11 | 14:28

ik zit op die school, en de grote hoeveelheid getinte schoonmaakmedewerkers is verbluffend

vleeslolly | 08-02-11 | 14:21

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:09
Ja! Iedereen wordt zo vrolijk van dat ding, moet wel iets pharmaceutisch zijn.

Überbottehork | 08-02-11 | 14:18

@Überbottehork | 08-02-11 | 14:07
Nu snap ik er nog minder van.

Of is het een metafoor voor die koperen ploert?

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:09

@Überbottehork
Wat is Seroxat?

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:02

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:56
Daar wil ik me bij aansluiten.

Een vuurkonijn schijn ik zelfs te zijn. Geen idee wat dat inhoudt, maar het vuur kan inderdaad flink branden.

Alleen niet altijd wanneer ik het nodig heb.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:00

Ter inspiratie ga ik dan nu wat Seroxat opsnuiven.
Wie weet draagt het bij aan een groter intellect.
Al zal ik kanariehenk natuurlijk nooit kunnen evenaren. Maar dat moet ik ook niet willen.
*naar buiten*

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:58

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:55
Daar heb je gelijk in. 'Mooi' voorbeeld in mijn omgeving. 2 (inmiddels niet meer ex)junks, die elkaar kennen van de rehab zijn in blijde verwachting van een nu al verslaafde zuigeling. Misdadig vind ik het.

Überbottehork | 08-02-11 | 13:57

@henkdekanarie | 08-02-11 | 13:54
Zeker wanneer toegepast op derden.

Ervaring leert echter dat wanneer kortzichtigheid de reaguurders zelf treft, dit adagium niet meer opgaat.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:56

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:45
LOL en wat prachtig uiteengezet weer, met een nog schitterender metafoor. Leve het Konijn!

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:56

@Überbottehork | 08-02-11 | 13:45
Ik vind de eindeloze mogelijkheid om jezelf voort te planten van een ernstiger orde.
Die stemuitslagen, die kunnen tenminste nog beïnvloed worden door mensen die er meer verstand van hebben dan de gemiddelde Henk of Ingrid.
Bij opvoedmissers wordt er pas geïntervenieerd als het (dikwijls) al te laat is en de kiem voor een zich herhalend falend opvoedingsbeleid al gezaaid is.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:55

Art Vandelay Ultor
Valt volgens mij nog wel mee, ik gaf alleen even de strekking weer. Verder is GS ook niet echt de plek voor nuance, kortzichtigheid komt hier beter tot zijn recht ;)

henkdekanarie | 08-02-11 | 13:54

@ kapotte stofzuiger & Kan Jees de Jager

Inderdaad: Rechten horen niet op de uni thuis. Zag vanochtend nog een gozert op Ochtendspits die in verkapte termen precies hetzelfde zei: rechtenstudenten krijgen geen wetenschapsleer, dus rechters falen omdat ze niet kunnen onderzoeken.

M.b.t. InHolland: facepalm.

Geniale Wratten | 08-02-11 | 13:52

Business ethics, me dunkt dat we dat met node missen in de wereld van de 21e eeuw!

Er is nog hoop voor de kanarie.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:50

Godverdomme wat moeilijk!

drinktgoedweg | 08-02-11 | 13:49

Uiteraard kan je het niet helemaal generaliseren.
henkdekanarie | 08-02-11 | 13:45

Waarom doe je het dan?

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:46

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:44
Of neem het stemrecht. Enige eis is het bereiken van de leeftijd van 18 lentes, ongeacht in welke staat. Ridicuul!

Überbottehork | 08-02-11 | 13:45

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:39
Groot rechtvaardigheidsgevoel, jeweettog?

Maar dat is ook niet altijd handig. En bewust zijn ook niet (bewustzijn dan weer wel). Zalig zijn de onwetenden en wat zou ik graag vaker onwetend willen zijn (of minder vaak willen denk dát ik iets weet). Meer het niveau van de kanarie benaderen, zeg maar. Een beetje in je nauwe kader, je nauwe kooitje, van stokje naar stokje hupsen; twee keuzes en niet meer. Wat zo zijn ze, die kanaries! Alles moet zwart/wit... of geel, want ik heb het wel over kanaries.

Maar ik moet niet afdwalen. En ik moet ook niet denken dat ik onbewuster door het leven kan gaan, dan zou ik mezelf voorliegen. Ik ben dan ook geen kanarie, maar een leeuw, of een konijn als je het de Chinezen zou vragen.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:45

@Art Vandelay Ultor
Uiteraard kan je het niet helemaal generaliseren. Op de universiteit kom je ook zeker simpele figuren tegen. Het gemiddelde niveau van de mensen en het onderwijs op de universiteit ligt alleen een stuk hoger.
Momenteel bezig met mijn scriptie over business ethics, gaan genoeg 'denkuurtjes' in zitten.

henkdekanarie | 08-02-11 | 13:45

@Überbottehork | 08-02-11 | 13:44
Je bescheidenheid siert je ook enorm.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:44

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:32
Onder de gordel Art...

Scherp, maar onder de gordel. ;)

An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:44

@borderliner | 08-02-11 | 13:41
Wat betreft die nazaten, hè...
Waarom moeten voor de meest achterlijke werkzaamheden diploma's worden gehaald, en mag iedereen die daar fysiek toe in staat is, kinderen krijgen? Dat leren we weer niet op de Hogeschool, kinderen opvoeden. Nergens, trouwens. Te gek voor woorden.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:44

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:42
Het zou me sieren niet de verantwoordelijk op te eisen voor de aanwezigheid van die Seroxat-bol in de lucht. Dat doe ik echter wel.

Überbottehork | 08-02-11 | 13:44

@Überbottehork | 08-02-11 | 13:40
Dat is je tweede goede daad van vandaag. Voor de eerste (en dan met name het genoten plezier), de Seroxat buiten, ben ik jou ook zeer erkentelijk.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:42

@Montgomery Burns | 08-02-11 | 12:52
en jij bent de grootste mongool.
zolang jij mensen op die manier wegzet, zal het er niet beter op worden.
laten we hopen dat je geen nazaten op de wereld zet, en als dat wel zo is, dan wens ik dat ze hoogstens VMBO halen, want dan ben jij een ouder, volgens je eigen woorden, van een mongool!!!

borderliner | 08-02-11 | 13:41

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:39
Mag ik dat tellen als mijn goede daad voor vandaag?

Überbottehork | 08-02-11 | 13:40

@Überbottehork | 08-02-11 | 13:31
Jij was nog wel de aanleiding tot mijn deelname aan deze draad. Potverdorie.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:39

Uit de Vlaamse krant 'de Standaard' van vandaag:
"..... Volgens Kristiaan Versluys, directeur onderwijs aan de universiteit van Gent, missen Nederlandse studenten vaak de juiste mentaliteit. "Hun verwachtingen van de opleiding stroken niet met de realiteit.” Nederlanders verkijken zich nogal eens op de hoeveelheid werk die ze aan een Vlaamse universiteit te wachten staat, aldus Versluys. De slaagcijfers van de Nederlandse studenten zijn nu in ieder geval extreem slecht.” Versluys hoopt maar dat zich in Nederland snel het verhaal verspreidt dat studeren in België niet zo makkelijk is....."

WirMachenMusik | 08-02-11 | 13:39

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:30
Spaar je de moeite, Art. Heel veel mensen zijn enorm gehecht aan de oogkleppen die ze op hun hoofd vast hebben laten roesten. Geen speld tussen te krijgen. Geen grote geesten, ook. Heerlijk toch? Zo onbewust door het leven gaan?

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:39

Bij een zekere opleiding aan de Hogeschool Utrecht leren leerlingen ook de antwoorden voor het tentamen uit hun hoofd. Hoe ze eraan komen? Ze betalen op een internetsite om 'oefentoetsen' te maken, alleen bij de echte toets zijn het dezelfde vragen! Ik weet niet of dit ook op gaat voor andere opleidingen aan de HU

Cadzand | 08-02-11 | 13:38

@Tante Kaatje | 08-02-11 | 13:33

U heeft gelijk, het moest zijn 'leiden'
Ik stop maar met reaguren, het niveau is te hoog hier :(

Ronman2k | 08-02-11 | 13:37

@Tante Kaatje | 08-02-11 | 13:33
Tegen een Verhevene die ons komt verblijden met zijn messcherpe analyses van andersstuderenden.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:36

@Tante Kaatje | 08-02-11 | 13:33
Een normaal leven kan heel zwaar zijn.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:35

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:23
Tegen wie heb je het?

Tante Kaatje | 08-02-11 | 13:33

@Ronman2k | 08-02-11 | 13:30
Was dat "lijden" een bewuste keuze, of bedoelde u "leiden"?

Tante Kaatje | 08-02-11 | 13:33

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:26
Dat je te veel blowt?

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:32

@Che_cuevara | 08-02-11 | 13:11
@De Gooise Matras
Potverdikkeme, heb ik ff een draad gemist..

Überbottehork | 08-02-11 | 13:31

@henkdekanarie | 08-02-11 | 13:26
Een aap een trucje leren? Juist.

Luister, ik zit zelfs al heel wat jaren op de universiteit en hoeveel kansleauze halfprimaten ik daar wel niet bij tegengekomen. Als ik een stuiver zou krijgen voor ieder van hen, dan zou ik nu minstens een goeie zak paprika's kunnen halen (oranje!!!).

Daarnaast ken ik meerdere HBO'ers en daar zitten soms enorm intelligente en erudiete geesten bij. Het zou je verbazen. Kunnen universitaire studentjes zoals ik een hoop van leren (en dat doen we ook).

Ik vraag me af of u al ooit werkelijk denkuren heeft gestopt in achterliggende concepten. Échte denkuren.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:30

Weet je wat het is met HBO, tuurlijk zitten er debiele opleidingen bij. Maar het gros van de HBO-ers die afstuderen vindt een redelijke baan met redelijk salaris waarmee hij/zij een normaal leven kan lijden.

Ronman2k | 08-02-11 | 13:30

Daar waar ik zit hebben ze gelukkig nooit van het HBO gehoord. En als ze er na vragen zeg ik dat ik de "Fachhochschule!" heb gedaan.

VanDattum | 08-02-11 | 13:29

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:23
Ik zou nu eigenlijk m'n Thundercats broodtrommeltje op het bureau willen zetten.

Maar die ben ik al tijden kwijt, wat an sich ook wel weer een bepaalde symboliek draagt.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:26

@Art Vandelay Ultor
Kennis, vaardigheden, instelling, inzicht. Op het HBO wordt er eigenlijk alleen geprobeerd een aap een trucje te leren d.m.v. een lijst begrippen, zonder verder zelf na te hoeven denken over de achterliggende concepten.

henkdekanarie | 08-02-11 | 13:26

@Ronman2k | 08-02-11 | 13:23
Bij kanariehenk ook niet.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:25

@henkdekanarie | 08-02-11 | 13:18
Ik denk dat dat in de praktijk hard meevalt, het hangt er maar net vanaf waar je naar op zoek bent.
Overal heb je rotte appels, maar zoveel nuance zul je bij Bert niet vinden.

Ronman2k | 08-02-11 | 13:23

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:21
Dat beeld poog ik te bestrijden. Vandaar dat ik in mijn Power Rangers-pyjama aan het reaguren ben.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:23

Ah. Hare Majesteit heeft GS ontdekt.
Wat een eer dat U ons met Uw bezoek komt vereren, Hoogheid.
Het HBO-voetvolk groet U.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:23

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:12
Het wordt elke generatie erger moppie.

En jij begint blijkbaar oud te worden :)

An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:21

@henkdekanarie | 08-02-11 | 13:18
In welk opzicht?

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:18

@Ronman2k
Geloof me, er zit een wereld van verschil tussen het volk dat van een HBO af komt en dat van een universiteit.

henkdekanarie | 08-02-11 | 13:18

Ik zou wel eens bij iedere reaguurder willen zien, wat die maarliefst voor een opleiding heeft gedaan.
Als het HBO echt zo slecht is, dan kunnen we 90% van alle Nederlanders wel afschrijven en ons land gewoon de Noordzee in laten drijven. (want dan heb ik nog niets eens over de kudde VMBO-ers / MBO-ers).

Ronman2k | 08-02-11 | 13:14

Alleen die Kan Jees is nog wel een stuk erger dan ik was toen ik 19 was.

Man man, ik had niet durven dromen dat dat zou kunnen!

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:12

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:10
Ghehe. Allicht wist ik dat. Ik plaagde maar.

Maar, je zou stiekem wel een beetje gelijk hebben gehad. Vandaar de ;)

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:12

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:08
Dat is inderdaad de juiste weg.
Zo zie je maar, zelfs met een InHolland diploma kun je er wel komen.

Che_cuevara | 08-02-11 | 13:11

*proest
Het HBO, enige wat je daar doet is wat sheets en samenvattingen uit je hoofd leren als je het tentamen niet op een andere manier binnen kan halen en de 'projecten' worden links en rechts een beetje bij elkaar geregeld. Zelfs figuren die amper 2 zinnen achter elkaar kunnen zetten kunnen dat halen.

henkdekanarie | 08-02-11 | 13:10

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:07
Je weet hopelijk wel dat ik jou niet reken onder bovengenoemde categorie. Elke opmerking die ik maak is dan ook niet gericht aan jouw adres. Dit aan jou gezegd hebbende, ga ik nu ook niet meer mijn woorden op een weegschaal leggen (deed ik wel), ok?

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:10

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:05
Zeker. Vooral de kansenpaprika's. Die verdienen het om als eerste afgesneden te worden van de bron die hen voedt (de paprikaplant, uiteraard).

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:09

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:05
Behalve als je groene paprika's plukt

Che_cuevara | 08-02-11 | 13:08

@Che_cuevara | 08-02-11 | 13:04
Ik ga gewoon PvdA stemmen, en getooid met een hoofddoek op consult bij een maatschappelijk-werk loket, dan komt het vast vanzelf goed met die connecties.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:08

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:06
Auw ;)

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:07

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:01
Kansenpaprika's. Die gaan we erin houden, op zeker.
NB: die nieuwe lichting stemt me ook niet vrolijk, hoor. Hoog van de toren blazende nitwits. Zo doorzichtig.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:06

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:57
Paprika(plukker)s zijn tuig, allemaal.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 13:05

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:03
Nee, maar wel veel connecties

Che_cuevara | 08-02-11 | 13:04

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:56
Ja, dat kun jij wel zeggen, dat het makkelijk is, maar dat heb ik dus nooit geleerd hè, anders te denken.
Zucht...
Ik vrees dat een carrière in Stalland dus ook aan mijn neus voorbij gaat. Dank je wel voor deze verschrikkelijke desillusie. Dan maar een uitkering trekken. Dat is ook wel heel moeilijk maar daar heb ik verder geen diploma voor nodig.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 13:03

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:58
Ik vind kansenpaprika's van @Che_cuevara een aardigere omschrijving.

En hogeropgeleid-reagurend NL, tsjah. De nieuwe lichting hoeft ons niet vrolijk te stemmen.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 13:01

Wat heeft een 'schoonmaakneger' er nou weer mee te maken?

ivo_nl | 08-02-11 | 13:00

Ha, wij kregen ooit (Inholland) de tentamenvragen die eigenlijk voor het tentamen van de volgende dag waren. De 'opzichter' ging verhaal halen bij de docent: klopt, tentamenvragen weer inleveren aub.
Uiteraard verdween een aantal exemplaren regelrecht in de binnenzak van enkele scholieren en werd het tentamen de volgende dag uitstekend gemaakt...

Ook een opzichter gehad die dacht dat ze op een Windows NT machine ctrl+alt+del moest drukken om de bestanden op de locale schijf te wissen (schone pc voor een nieuw tentamen), ze had het verkeerd begrepen want nu stond alles er nog op: prima cijfer gehaald die dag.

"The shortest way to the top will be exploited".

Fritsjoffer | 08-02-11 | 13:00

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 12:51
Dat zijn kansenpaprika's. die laten we even buiten beschouwing.
Het is zo al moeilijk genoeg met een InHolland diploma

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:58

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 12:51
De oranje variant is dan ook inferieur aan de rest. Zeg maar de InHolland-gediplomeerde onder de rest van hogeropgeleid-reagurend NL.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:58

colleges gvddekut

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:57

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:51
Een 19 jarig broekie die anderen hier "knul" noemt? Het moet niet veel gekker worden. Had je nog een respons op mijn plempsel, of heb je het te druk met haifs en je denkbeeldige college's?

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:57

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:51
De groene-en-de-rode-paprika-metafoor is van toepassing op vele weigerachtigen. Ik dacht zelf iei aan de Walen, maar deze vlieger gaat net zo goed op voor Fransen en andere chauvinisten.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:57

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:48
Ja, Pools is wel belangrijk.
Maar wat het 'wat & hoe Groene Paprika' betreft kan ik je wel vertellen dat het gewoon de taal is van de rode paprika maar dan wel achterstevoren en op zijn kop.
Je draait het dus om en spreekt het van achter naar voren uit.
Makkelijk zat.

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:56

Montgomery Burns | 08-02-11 | 12:52
Nog even +1

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:54

*out*

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:54

Ah, een HBO berichtje van BB.
/skip

Remz | 08-02-11 | 12:53

HBO en minder is voor mongolen.

Montgomery Burns | 08-02-11 | 12:52

De oranje paprika's worden - zoals altijd - weer over het hoofd gezien.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 12:51

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:48
Beschrijf je hier nu Welshmen en Britten als groene en rode paprika's?

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:51

Sliptong | 08-02-11 | 12:46
Knul ik zit as we speak nog in de collegezaal te luisteren naar onze docent met z'n powerpoint, maar deze laptop + wireless network geeft mij access tot dit leuke medium en zo nu een comment tussendoor even lezen + plempen kan ik nog wel er mee combineren.
Zeker, technische studies zijn veel te lastig. Voor mij dan. Te kut.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:51

Aaaah joh gooi er een nieuw design en logo tegenaan, nieuwe kansen #fail

ikbeneenechte | 08-02-11 | 12:51

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:41
Goede tip, waarvoor dank. Ik spreek alleen de taal van de groene paprika's niet (weer een fail van InHolland, vreemde talen krijgen nauwelijks aandacht).
Dat wordt een probleem, ben ik bang. Het zijn van die eigenwijze krengen, die groene paprika's. En ze begrijpen de taal van de rode paprika's dondersgoed, maar ze weigeren het te spreken en doen ook alsof ze er niets van begrijpen. Tot overmaat van ramp is ook geen 'wat & hoe Groene Paprika' voorhanden.
De 'wat & hoe Pools' had ik reeds aangeschaft, gelukkig.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:48

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:38
Een uur en een kwartier geleden moest je "zo naar college strafrecht". Ondertussen ben je al dus een uur en een kwartier aan het plempen. Wil je graag vertellen dat je rechten studeert aan de UvA of doe je aan multidimensionale tijd-ruimte verkorting en heet je eigenlijk professor Barabas? En het leuke is dat jouw rechtenpapiertje in de nabije toekomst, net als bij de bedrijfskundigen, aan hevige inflatie onderhavig zal zijn. Veel te veel juristen, fiscalisten en bedrijfskundigen die de samenleving onleefbaar maken. Ik zou me in gaan schrijven voor een technische studie. Veel meer rendabel op langere termijn. Of is dat te lastig?

Sliptong | 08-02-11 | 12:46

Het is natuurlijk wel triest voor degenen die echt met het idee om iets te leren ( wellicht een beroep ) naar de hoge school gegaan zijn ..
In de praktijk pikken tegenwoordig jongeren die voortijdig hun opleiding afgebroken hebben of er niet eens aan begonnen zijn , een beroep veel makkelijker op , als een mbo/hbo schoolverlater die alleen heeft geleerd om proefwerkblaadjes in te vullen !
Op plekken waar echt gewerkt wordt zie je echt een groot verschil tussen belgische , duitse , scandinavische of britse schoolverlaters en onze NL kneusjes .. erg triest .. helemaal omdat er al jaren extra geld gepompt wordt in NL kenniseconomie ..
Hmm de salarissen van de schooldirecteuren in NL staan waarschijnlijk wel erg hoog bovenaan in vergelijking met omringende landen ... dat dan weer wel ...

sparrow | 08-02-11 | 12:45

Ik zit zelf bij school of economics in Rotterdam met de juiste contacten kan je elk tweedejaars tentamen van de voorgaande toetsmoment in je rugtas krijgen. Of het dan dezelfde toets is altijd afwachten maar toch behoorlijk wat toetsen op deze manier behaald aangezien veel docenten de vragen of antwoorden letterlijk ook de antwoordmogelijkheden terugvragen. Wat dan opvalt is dat bepaalde personen alle kennistoetsen afronden maar wanneer een casustoets met open vragen (toepassing) gemaakt moet worden ze door de mand vallen.

ikbeneenechte | 08-02-11 | 12:42

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:36
In Stalland zoeken ze er nog wel een paar.
Maar je moet wel rood en groen kunnen onderscheiden.
Schijnt iets te maken te hebben met de kleur van die dingen.
Ik denk wel dat je daar met een gekocht diploma terecht kan, ze kijken niet zo nauw.
Oh ja, zwart moet je ook kunnen onderscheiden. I.v.m. betalingen en zo geloof ik

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:41

Dat krijg je er van als je je onderwijs gaat afstemmen op onrendabelen. Koste het kost moeten scholieren afstuderen want dat levert pecunia op waar vervolgens de besturen zich van kunnen verrijken. Moeten slagen gaat voor kunnen slagen edoch deze scholieren zullen in het bedrijfsleven worden overgeslagen. Allemaal leuk hoor een basisdiploma, of het nu van de universiteit, HBO of MBO is, het is en blijft een basisdiploma. Pas vanaf dag een op de eerste baan begint het echte leven en leer je hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Specialiseren kan pas na een basisopleiding. Wat mij betreft frauderen ze er lustig op los. De wake up call komt vanzelf.

Sliptong | 08-02-11 | 12:40

referentie...

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:40

Die jattende schoonmaker was tevens achtstejaars student. Veel van zijn jaargenoten zijn jaloers op zijn glanzende loopbaan.

FirstAnnual | 08-02-11 | 12:40

Pa Cartwright | 08-02-11 | 12:20
Geen acht nee. Drie. En tegen hen zeg ik het ook niet recht in hun gezicht, maar wel mooi hier op GeenStijl. Zo schijnheilig ben ik dan ook wel weer.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:38

@rara | 08-02-11 | 12:32
Oké, ik geef het toe. Je hebt gelijk.
Maar dichterlijke vrijheid slaat mijns inziens niet alleen op dichten.
Maar je hebt een punt, dat wel

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:38

@pieris | 08-02-11 | 12:33
Daar staat nog immer een refenrentie aan de d/t-fout die volgens jou in de doofpot werd gestopt. Overigens was dit gisteren ook het geval en ook daar bleven de netjes geformuleerde plempsels gewoon staan.

Je ziet spoken. Who you gonna call?

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:38

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:15
Naar school?

Grisha Eisenov | 08-02-11 | 12:37

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:29
[email protected]!
Hmmm. Ik had al bij appelboeren gesolliciteerd, maar werd telkens afgewezen onder het mom van 'te weinig ervaring'. Opvallend trouwens dat elke afwijzing volgde vlak nadat ze van mij hadden vernomen dat ik mijn diploma op betreffende hogeschool had gekocht.
Weet jij of ze nog ergens paprikafluisteraars zoeken?

De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:36

-weggejorist-

pieris | 08-02-11 | 12:33

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:13
Ja lieverd, wat is er?

rara | 08-02-11 | 12:33

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:12
Je beroepen op "Dichterlijke vrijheid' terwijl je niet eens aan het dichten bent? Over misbruik van regels gesproken...

Qua citaten met fouten erin hanteren we al jaren het bekende (sic...) Als je dat achter mijn spelfout had gezet dan had je aangegeven dat je de fout met opzet kopieerde. Nu dat er niet staat kan ik niet anders dan concluderen dan dat je weer een taalfout hebt gemaakt. Spijt me.

rara | 08-02-11 | 12:32

@Ratzing. | 08-02-11 | 12:22
Dus dat zijn onze toekomstige politici?

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:31

@sko | 08-02-11 | 12:19
U bent geslaagd.

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:30

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:19
Vergis je niet in het perenplukken.
Ik vrees dat een HBO diploma niet voldoende is.
Dit is werkelijk hogere plukkunde en die leer je uitsluitend op de univ.

Kijk als het nou nog appels waren dan kon het wel

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:29

@pieris | 08-02-11 | 12:22
Beter lezen voor je begint te vingerwijzen, pannuhkoek.

Zie An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:20.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:25

-weggejorist-

pieris | 08-02-11 | 12:22

In ieder geval hebbende studenten het vrije markt principe goed door ; Het begint met diefstal en dat maak je ten gelde.
H.B.O. het bedrijf waar alles draait om geld en niks om onderwijs.

Ratzing. | 08-02-11 | 12:22

@ Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:13
Nee. On-mo-ge-lijk.
Als jij, pak 'm beet, 8 vrienden of kenissen in hun 3e of 4e HBO jaar zou hebben – maar die heb jij niet –, zou jij op basis van hun ervaringen aan iets van meningsvorming kunnen doen. Bijvoorbeeld.

Voornu, is het enkel meeblaten met de herd knul.

Pa Cartwright | 08-02-11 | 12:20

@Che_cuevara | 08-02-11 | 12:10
De uniformen lijken mij een crime, cheerleaden in lange rokken, da's best belemmerend in de uitoefening van dit beroep.
Bij nader inzien ga ik maar solliciteren op de functie van Chef Peren Plukken. Dat kan vast met mijn diploma.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 12:19

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:57
Het woordje "het" moet met een hoofdletter.

sko | 08-02-11 | 12:19

@eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 12:14
Ik weet er nog wel een.
Even helpen: EO-jongeren zoeken nieuwe naam

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:17

@ mezelf. Ik loop weer eens achter de feiten aan, het nieuwe topic is er al!
Lekker weer relifundibashen...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 12:17

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:08
Nou, ik wil hier zo af en toe me weleens iets laten ontvallen als dat ter zake doende is. Maar ik zie niet in waarom jij onder zo goed als elke post meldt, hoeveel uren jij vandaag nog moet, dat het je verjaardag is of dat je fucking cavia last heeft van pelsrot!

Dat ga je maar lekker op de TMFchat of Vivaforum wereldkundig maken. Flappie.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:16

En weet u wat het aller-, allerergste is? Dat alle HBO-ers straks ook de titels BSc en BA krijgen. Het is echt onbegrijpelijk en een grote schande.

hondsdolle baas | 08-02-11 | 12:15

Mensen, ik heb het idee dat het topic een beetje aan het doodbloeden is...
Iemand nog een briljant idee voor een nieuw topic?

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 12:14

@FrankVeer | 08-02-11 | 12:01
U heeft gelijk, dat zou je als fout mogen opvatten.
Mijn nederige excuses

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:13

Pa,
Er zijn zoveel voorlichtings- en opendagen geweest, folders, gesprekken met studenten, leerlingen daar, etcetera... ik ken er echt wel 'genoeg' van om er op z'n minst één minderwaardig-HBO-bashje plempsel over te spuien op GS.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:13

@Naldje | 08-02-11 | 12:09
En het blijft leuk dat er iedere keer weer scholieren zijn die happen op een HBO-topic van Bert Brussen.

blinde kip | 08-02-11 | 12:13

Voor de fijnproever altijd leuk om te zien hoe GS met bronvermeldingen omgaat. Als de Volkskrant een fout maakt is het Azijnbode voor en na. Als ze een keer een geweldige scoop hebben wordt de bron achter een link verstopt....

empyrus | 08-02-11 | 12:13

@rara | 08-02-11 | 12:02
Slijmerd.

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:13

@rara | 08-02-11 | 12:00
das een citaat en dat schrijf je letterlijk, das geen spelfout.
en "das" is dichterlijke vrijheid voor "dat is" dus ook geen fout.
:)

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:12

@ Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:08
"enige kennis" schrijf jij?

Wacht even, tot op heden heb jij:
- Nimmer HBO onderwijs genoten.
- Louter 5 (!) maanden WO genoten.

Pa Cartwright | 08-02-11 | 12:11

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:58
Misschien bij de Thoolse boys.
Of in Yerseke, maar das meer mosselleader.
En je "uniform" moet je zelf voor zorgen, maar veel heeft dat niet om het lijf.

Che_cuevara | 08-02-11 | 12:10

Ah, wat is het toch fijn om HBO'ers te bashen zodat jullie je weer goed voelen over jezelf. Topleven! De hele dag een beetje lopen kankeren op topics op gs, en om de twee uur lekker afberen. Veel plezier jongens!

Naldje | 08-02-11 | 12:09

(voeg het woordje 'op' voor het woord 'enigerlei', voor perfectionering der zin. ;))

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:09

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:04
Hihi, nee, ik zie GeenStijl niet als mijn dagboek. Doch wanneer er een topic verschijnt waar ik enige kennis van heb, zich er een thread aandient die tot mijn dagelijkse realiteit spreekt of enigerlei andere betrekking heeft op mijn persoonlijke leven ben ik niet te schuw om mij hierin te mengen, hetzij met persoonlijke toefjes, hetzij zonder. Over mijn vrienden heb ik voorlopig niets te klagen, laten we hopen dat dat zo blijft.
En hoe zit dat met u?

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:08

@Kan Jees de Jager?
Dank u. Het genoegen is geheel mijnerzijds.

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 12:05

@Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 12:02
Daar kan ik dan weer wat mee :)

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:05

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 12:01
Kijk, scherp. Ik geef u meteen gelijk en dank u voor dit leermoment.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 12:04

Ik ben zaterdag nog op de opendag van de Haagse Hogeschool geweest,
Ik zag veel kleurtjes, ik hoorde rapmuziek. Ik kreeg weer de indruk dat
studeren vooral leuk en populair moet zijn. Op de meeste hogescholen
hangt diezelfde sfeer. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken.

strikdewepstroper01 | 08-02-11 | 12:04

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:59
Je hebt helemaal gelijk Jees, geniet er van zolang het duurt.... Ik moet gewoon even mijn plempsels doorlezen voor ik post. Dat heb ik ( tot zojuist ) verzuimd. Ik ga direct voor straf een InHolland diploma aanvragen!

Vanwaar eigenlijk de constante verwijzingen naar je dagelijkse bezigheden en persoonlijke situatie? Denk je dat je hier op Twitter bent ofzo? Of heb je gewoon geen RL vrienden om dit soort zaken mee te delen?

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:04

In dat Volkskrantartikel: "maar feit is dat de betrokken docenten er letterlijk ziek van zijn dat studenten zo ver gaan om aan een voldoende te komen."
Als dat zo is dan ben je echt wereldvreemd als docent. Er zijn genoeg leerlingen die alles doen om aan een beter cijfer te komen (behalve leren). Sommigen hebben daar echt grof geld voor over. Ik weet nog wel op de middelbare dat een vriend van mij 80 euro kreeg om een opstel te schrijven voor iemand anders, wat echt 2 uurtjes werk was.

-TJ- | 08-02-11 | 12:04

Dat krijg je als je het onderwijs openstelt voor iedereen.
De kwaliteit van onderwijs gaat dan sterk naar beneden.
Want iedereen moet kunnen studeren en dat gaat nu eenmaal niet.
Er zijn aardig wat studenten die het HBO niveau niet aan kunnen.
Maar in onze huidige maatschappij tel je niet meer mee als je geen HBO of Universitair diploma hebt. Dan ben je volgens velen een 'randfiguur', iemand die eigenlijk niet meedoet aan de maatschappij.
Iedere ouder wil dat zijn kind naar het HBO of nog liever de Universiteit gaat.
Men doet er alles aan om, al op vroege leeftijd, via trainingen en bijlessen een kind naar een hoger opleidingsniveau te krijgen, zonder te kijken wat nou eigenlijk de echte kwaliteiten zijn van een kind. Is iemand wel gelukkig op een HAVO als 'ie eigenlijk veel beter tot z'n recht komt op een VMBO? Daar kan zo iemand zich misschien veel beter ontwikkelen.
Zolang het beeld bestaat dat alleen een hogere opleiding tot een beter leven leidt, zolang blijft het hoger onderwijs vergeven van mensen die het eigenlijk NIET aan kunnen.
En die studenten zullen alles proberen om die voldoende te halen om aan de wensen van de ouders, de maatschappij en al die mensen met vooroordelen te voldoen.

borderliner | 08-02-11 | 12:03

@ rara | 08-02-11 | 11:57

Op een HBO zit je om gevormd te worden, niet om te leren.

Pa Cartwright | 08-02-11 | 12:02

@An die ARBEIT
Mijn antwoord luidt dan: Heere, ik buig mij in diepe nederigheid, mislukte rotgod.

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 12:02

@FrankVeer | 08-02-11 | 12:01
Mijn dank.

rara | 08-02-11 | 12:02

rara | 08-02-11 | 11:57

Weet niet, ik zoek nog steeds naar de vaut btw...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 12:01

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:57

Beetje fout is je post wel, want je bent inconsequent in het gebruik van jij en u (jij/uw). Als het al niet pertinent fout is, is het in elk geval lelijk taalgebruik.

FrankVeer | 08-02-11 | 12:01

@Kan Jees de Jager?
Het is 'erop' en niet 'er op'.

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 12:01

@Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 11:57
Gecombineerd met een godcomplex. Erg verwarrend af en toe.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 12:00

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:57
Je citeert mijn spelfout in je post, dus zit er wel een spelfout in. Lekker puh.

rara | 08-02-11 | 12:00

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:46
Het ging mij niet om een typo. Dat kan iedereen overkomen. Dat jij echter bewust een extra e erbij ramt is gewoon fout en dien je dus (verplicht? Neeee) op aangesproken te worden. Toevallig door mij, als we gaan bashen kun je de grammarnazi verwachten.
Zo, m'n eerste uurtje van de dag zit er op, nog één te gaan.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:59

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:58
*hoofd in handen legt

rara | 08-02-11 | 11:58

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:53
Het is een hele moeilijke baan met ontzettend veel verantwoordelijkheid. Je moet echt een duizendpoot en een troubleshooter zijn. Het vak van de postsorteerder wordt zwaar onderschat. Ogen moet je hebben, óveral. Zie maar eens in een uur tijd 1000 poststukken erdoorheen te jassen. Deadlines die gesteld worden, collega's die huilend binnenkomen, omdat hun baan op de tocht staat, alles moet in goede banen geleid worden en die verantwoordelijkheid drukt zeer zwaar op mijn schouders.
Nee. Het leven van een Chef Postsorteerder gaat over alles behalve rozen.
Dat hadden ze mooi wel even mogen zeggen bij InHolland. Toen ik mijn diploma kocht.
Anyways.
Enig idee waar ik me (in onze gedeelde regio) om kan laten scholen tot cheerleader? Da's natuurlijk wel een duivels beroep.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:58

@rara | 08-02-11 | 11:57
HBO

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:58

@rara | 08-02-11 | 11:53
Dit verzin je ter plekke, ik bekritiseer uw spelling want er zit een fout in.
het woord "spelfaut" is verkeerd gespeld.
En in deze post zitten geen spelfouten.
Zo, nu jij weer.

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:57

@eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 11:55
Ja sorry hoor, ik heb dit ook maar op het HBO geleerd. Wat klopt er niet?

rara | 08-02-11 | 11:57

@An die ARBEIT
Les geven aan InHolland? Heb je een minderwaardigheidscomplex?

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 11:57

@rara | 08-02-11 | 11:53
Niet altijd correct, maar ik krikte zojuist wel even eigenhandig het gemiddelde omhoog :)

Misschien moet ik les gaan geven bij InHolland...

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:55

In mijn studietijd (ik was student, geen hogescholier) werd je bij fraude gewoon van de universiteit getrapt en werd er bovendien aangifte tegen je gedaan. Ik zou daar maar eens mee beginnen: de schlieren die op fraude betrapt worden laten ophoepelen en aangifte doen.

Zuurkool met Worst | 08-02-11 | 11:55

rara | 08-02-11 | 11:53

Wat een onzin, jij praat gewoon peop!

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 11:55

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:49
Ken je die oude wet op internet: elke post die de spelling van een ander bekritiseert bevat zelf altijd minimaal 1 spelfaut?

rara | 08-02-11 | 11:53

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:50
Das toch een soort cheerleader? nou ja wel een leader.

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:53

Ik moet altijd gelijk aan het Heineken Holland House denken als ik Inholland zie.

Chapellmoor | 08-02-11 | 11:52

Nederland past zich aan aan zijn ''gasten''
Ook Nederlandse scholen passen zich aan aan het niveau van zijn gasten.
Iets met dat mooie [s]linkse woord subcidie.

1%biker | 08-02-11 | 11:52

Claude Jacque | 08-02-11 | 11:35

Sgol is goed voor je vriend! Ik zeg: doen...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 11:51

dit is toch al lang aan de gang die hbo flauwekul
in 86 haalde ik mijn diploma aan de mts voor fotografie in den haag, een jaar later zou dit een hbo opleiding worden.
als ik 50 gulden betaalde zou ik een hbo diploma krijgen ipv een mts diploma
mooi niet gedaan natuurlijk

dierenpartij | 08-02-11 | 11:51

pfff, zo ken ik nog honderd verhalen. Als je verbaal sterk was op die school lulde je altijd drie punten op je cijfer.

afstudeer-meelezers die zich tijdens het asftudeergesprek eindelijk eens gingen inlezen in je 50 pagina dikke afstudeerverslag en de tijd vulde met nutteloze vragen waarop ze de antwoorden hadden kunnen weten als ze het vooraf hadden gelezen.

Mede studenten waarvan je weet dat ze geen fuck hebben gedaan in een project een dik cijfer laten krijgen, het is immers projectmatig onderwijs, het project doe je samen, dus krijgt hij een onvoldoende, dan jij ook...

instapniveau is te laag. allemaal ghettogasten, als ze drie woorden Nederlands kunnen schrijven worden ze aangenomen.

Ik zet gewoon een andere hogeschool op mijn CV tegenwoordig... misschien net zo kut, maar InHolland heeft inmiddels echt een negatieve bijklank gekregen...

Steyngeyl | 08-02-11 | 11:51

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:42
Als Chef Postsorteerder.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:50

Vroegâh had je geen onderwijs, alleen werk. Daar leerde tenminste nog wat.

FrankVeer | 08-02-11 | 11:50

@strikdewepstroper01 | 08-02-11 | 11:45

Die kenniseconomie is al lang leeg. Als je op een HBO nog tentamens spelling krijgt, moeten ze op een ROC punten gaan geven als je drie volzinnen kunt uitkramen.

Jellecootje | 08-02-11 | 11:50

Waarom is Brussen trouwens zo verbaasd over een tentamen spelling? Beetje misplaatst voor iemand die op de gok een d of t bij vervoegingen gebruikt. Je hebt het best af en toe goed, Bert. Heb je zeker met statistiek gehad op de uni?

Flodder | 08-02-11 | 11:49

@rara | 08-02-11 | 11:46
Maakt niet uit, vind ik ook leuk van tijd tot tijd.

Het is alleen wel verstandig om dan zelf ook even m'n plempsel door te lezen voor het posten, maar goed. We hebben allemaal onze dagen...

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:49

@kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:42
Ik geniet van mijn welverdiende verkansie. Dank u.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:48

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:36
Punt 3: door gebruik van het koppelteken wordt de relatie tussen de 'd/t' en 'problemen' ook textueel duidelijk gemaakt. Zonder het koppelteken is de relatie uitsluitend contextueel te leggen.

Ja, ik ben een mierenneuqer qua taal.

rara | 08-02-11 | 11:46

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:42
Hadden jij en je geniale hoofd die gemist?

Van alles, daar moet een spatie tussen. Valt me tegen Jees! Als je je als betwetend protegé Wunderkind presenteert, moet je dat natuurlijk wel waermaekon!

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:46

Er wordt hier wel leuk gedaan over weer slecht Inholland nieuws.
Je kunt je de vraag stellen of Nederland wijzer wordt van deze
degradatie van het hoger onderwijs. Het VMBO is al een puinhoop,
als het HBO ook in kwaliteit afneemt mogen we ons wel eens
de vraag stellen waar het heen moet met de Nederlandse
kenniseconomie?

strikdewepstroper01 | 08-02-11 | 11:45

@uitgeslapen | 08-02-11 | 11:40
Slimme meid, jouw vriendin

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:43

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:41
Als cheerleader?

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:42

@De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:41
U mag zelfs reaguren de in baas zijn tijd.

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:42

Het ging niet over een spatie? Financiële schrijf je gewoon met één e!
Leuke bash trouwens. Kuch. Superior en Pa doen dat toch beter.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:42

Broodje gorilla | 08-02-11 | 11:28
'Zit zelf daar op InHolland Haarlem, en toen er laatst met Rechten tentamens gefraudeerd is (i k had het niet en dus een onvoldoende)'
.
Fail. Ik had het niet DUS een onvoldoende. Leren was geen optie.

Flodder | 08-02-11 | 11:42

@kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:30
Ben ik al voor geslaagd

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:41

@uitgeslapen | 08-02-11 | 11:40
En u kon ondertussen lekker uitslapen.

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:41

@Überbottehork | 08-02-11 | 11:16
Ik heb een goede baan hoor, met mijn diploma. Van InHihaholland.

De Gooise Matras | 08-02-11 | 11:41


Mijn vriendin zit daar ook op die school.
Ik heb haar thuis nog nooit zien lezen of leren. Ze deed geweaun niks.
En toch had ze altijd hele goede resultaten.
Bovendien is ze met vlag-en-wimpel geslaagd. Ze hoefde alleen maar een paar avondjes te stappen met de leraar.

uitgeslapen | 08-02-11 | 11:40

@rara | 08-02-11 | 11:30
En gelijk heb je moppie, epische fail van mijn kant.

Wat is er mis met punt 3 overigens? Volgens mij staat dat niet in de Dikke van Dale. Ik leer graag. Vroeger niet.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:36

Waarom nog studeren? Ik bedoel natuurlijk: Waarom nog naar sgol?

Claude Jacque | 08-02-11 | 11:35

Vroegah was alles beter... Ook het onderwijs als ik mij het goed herinner. Werd de leraar(es) op de lagere school nog met meester en juffrouw en met U aangesproken. En werden de huizen nog gewoon door Mans en Wubbe in elkaar getimmerd en niet door Jakub en Zbigniew...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 11:34

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:31
Maar dan wel in een klein gaatje ;-)

Tante Kaatje | 08-02-11 | 11:32

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:27
Leukhè? Spatieneuken?

Magje'em enminstenogeensERGENSinstoppen.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:31

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:27

"Dit zijn geen financiële (1) problemen, dit zijn managementproblemen (2). En d/t-problemen(3).'

Sorry, maar jij begon zelf over spelling...

rara | 08-02-11 | 11:30

@Che_cuevara | 08-02-11 | 11:28
Niet vergeten, vrijdag tentamen 'Joop trollen'

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:30

Het InHolland-bestuur heeft nu al dringende maatregelen genomen. Van 12 tot 16 zal er uitvoering over deze kwestie worden gesproken, tijdens een 8-gangen werklunch, waarin wordt bepaald of er aankomend weekend spoedoverleg moet plaatsvinden in Davos. Partners zijn deze keer niet uitgenodigd, aangezien er soberheid moet worden uitgestraald.

Biff Eagleburger | 08-02-11 | 11:29

Dus InHolland geeft wel de beste opleiding voor het bedrijfsleven, financiële wezen en de politiek. Die hangen ook allemaal van arrogancie, fraude,leugen, bedrog en corruptie samen.

Dus InHolland heeft maar één fout gemaakt: Ze zijn betrapt.

Er is maar één regel word niet betrapt.

feddepetje | 08-02-11 | 11:28

Mij een zorg, ik studeer aan de UvGS.

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:28

Binnenkort komt er ook een rapport over INholland Haarlem uit! Ze hebben , om de pers voor te zijn, al het complete bestuur van de MEM ( media en entertainment ) op staande voet ontslagen! Schandalig!!
Zit zelf daar op InHolland Haarlem, en toen er laatst met Rechten tentamens gefraudeerd is (i k had het niet en dus een onvoldoende) hebben ze er niets aan gedaan omdat ze '; geen bewijs hadden maar wel een vermoeden. Oftewel: doe jij het maar lekker over de fraudeurs hebben geluk, en je moet zelf ook maar frauderen. Prutsers!

Broodje gorilla | 08-02-11 | 11:28

muzeak | 08-02-11 | 11:19
Zo is 't. En wat doen we dan? Juistem, we rammen gewoon weer op "Post"....

Markies de Schade | 08-02-11 | 11:28

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:24
Wat rara dus al zei.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:27

@rara | 08-02-11 | 11:24
Zelfs ik als MAVO-klant vind het schandelijk.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:27

@StYxX | 08-02-11 | 11:21
Ja GS heeft er wel meer per dag, elke dag opnieuw.
Maar je kunt ook gaan klaverjassen hoor

Che_cuevara | 08-02-11 | 11:27

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 11:25

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:12
Wannabe vanalles als je het mij vraagt.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:24

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:20
Ik heb het al eerder gezegd: taalbeheersing is een bitch.

rara | 08-02-11 | 11:24

-weggejorist-

pieris | 08-02-11 | 11:24

Als je echt wilt lachen moet je eens een ROC binnen lopen

k-schaaf | 08-02-11 | 11:23

@Bor2601 | 08-02-11 | 11:16
Nu de scholen dat geld gebruiken om er fraude mee te plegen is het verstandig van de overheid om ze minder geld te geven.

rara | 08-02-11 | 11:21

Daar zijn we weer.
@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:15
'Rechten' is ook geen studie, maar een veredelde HBO-opleiding.

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:21

-weggejorist-

StYxX | 08-02-11 | 11:21

@Bor2601 | 08-02-11 | 11:16
Dit zijn geen financieële problemen, dit zijn management problemen. En d/t problemen.


An die ARBEIT | 08-02-11 | 11:20

Wow dat was ff schrikken die 502 Bad Gateway..

muzeak | 08-02-11 | 11:19

@mezelf
Patience is a virtue....

Markies de Schade | 08-02-11 | 11:19

-weggejorist-

Markies de Schade | 08-02-11 | 11:19

@Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:15
Je hebt het dan ook over de UvA.

blinde kip | 08-02-11 | 11:18

k-schaaf | 08-02-11 | 11:15
Volgens mij is het verschil tussen een ROC en een InHolland-crèche nihil.

Markies de Schade | 08-02-11 | 11:17

En wat doet kabinet? Geld weghalen bij Hoger Onderwijs. Want het kan altijd nog slechter.

Bor2601 | 08-02-11 | 11:16

Zeau, carriere-jagertjes, daar zit je dan, met je diploma.

Überbottehork | 08-02-11 | 11:16

Hbo is niet wat, maar neem eens 5 minuten de tijd om een ROC te bezoeken. Je weet niet wat je ziet.

k-schaaf | 08-02-11 | 11:15

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:13
Ik moet ook om 11.15 naar school hoor (aanvang hoorcollege, 6 verplichte uren per week en daarnaast nog 6 beschikbare extra uren (hoorcolleges dus), @ UvA) dus dat gaat ook op voor universiteiten.

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:15

-weggejorist-

tokelau | 08-02-11 | 11:14

-weggejorist-

Supersoul | 08-02-11 | 11:14

Helft van de links is dood....

Kialna | 08-02-11 | 11:14

Gelukkig, Bert gebruikt de correcte omschrijving: 'scholieren'
HBO-scholieren stinken sowieso, ze hoeven immers pas om 11:00 naar school en hoeven dus geen wake-up-shower om 06:30.

kapotte_stofzuiger | 08-02-11 | 11:13

HBO altijd -1, lang leve de uni. En nu op naar m'n college Strafrecht.
*standaard HBO bashen doet*
*wannabe-elitair*

Kan Jees de Jager? | 08-02-11 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken