Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Justitie boos wegens filmpje Deurbelprikker

dingdongdeurbelprikker.jpg Typisch stukje oudmediaal daderdenken bij dagblad De Gelderlander. De politie Arnhem laat in een reactie weten boos, verdrietig en ontzettend teleurgesteld te zijn in GeenStijl. Reden is het topic 'Arnhemse deurbelprikker op video' met bijbehorend filmpje. Op de beelden is te zien hoe een 31-jarige Arnhemmer met stemmen in zijn kop aanbelt op een galerijflat en de bewoner aanvalt met een steekwapen zodra deze de voordeur opent. Diezelfde dag zou mijnheer nog een aantal mensen met een slagersmes overhoop proberen te steken. Maar deze beelden mag u helemaal niet zien. Publicatie is illegaal en verboden. "Een politiewoordvoerder stelt dat het openbaar ministerie of zelfs een rechter toestemming moet geven voor het vertonen van dit soort beelden. "Het zo maar publiceren heeft iets weg van een ouderwetse schandpaal, iemand staat herkenbaar op internet zonder dat hij is veroordeeld door een rechter. Het schenden van zijn privacy dient geen enkel doel. De man zit namelijk al vast." De politie - die onterecht doodsbenauwd is dat het filmpje via een snitch bij GeenStijl terecht is gekomen - gaat tegenwoordig dus bepalen welke filmpjes wel en niet geopenbaard mogen worden. Hallo persvrijheid? Iemand Artikel 7 van de grondwet gezien? De reden dat die gestoorde messentrekker achter de tralies zit is vanwege het heldhaftige optreden van de slachtoffers. Een burgerarrestatie voorkwam dat mijnheer nu nog met messen & bijlen bij nietsvermoedende mensen aan staat te bellen. Niet de politie. Die maakt zich vooral zorgen om de privacy van een gekkie op de longstay. Welnu, dat filmpje - waar de Gelderlander naar linkt - blijft gewoon staan. We zien de dagvaarding met vertrouwen tegemoet. En oh ja, dat is niet onze redactievloer, vriend...

Reaguursels

Inloggen

Je zal zien dat het 'liberale' gedoogbeleid op slag veranderd als er een paar hoge overheidsfunctionarissen en rechters zo een 'steek-mattie' aan hun deur hebben gehad...
Oh nee, dat kan helemaal niet wat die leven achter hekken met bewaking er voor, wat dom van mij.

afdankert | 03-02-11 | 00:59

Rare jongens.

Kraa! | 02-02-11 | 21:32

Toch bedankt hoor! Ik zie i.i.g. dat het een kudtnegert is! Oh, is hij alleen maar totaal gestoord en mag ik geen kudtnegert zeggen? Mooi, dan weet ik ook nog eens zeker dat het een gestoorde kudnegert is! Fuck off met je schandpaal lul!!! Wacht maar tot het een familielid van jou was, kijken of je nog zo hard de woordvoerder justitie bent!!!!

gigi gorgonzola | 02-02-11 | 21:12

Wij willen natuurlijk niet dat de verdachte negatief in het nieuws komt. Het is natuurlijk al erg genoeg dat hij het slachtoffer is van zichzelf. Het slachtoffer moet dus niet zeiken.

De Zwijger | 02-02-11 | 20:34

-weggejorist-

mrmiyagi | 02-02-11 | 19:42

Zoek het bij jezelf Justitie! (geen)actie-reactie

Bluebook | 02-02-11 | 17:47

De rechterlijke macht is natuurlijk kwaad dat het gras voor hun voeten is weggemaaid.
In de rechterlijk macht is geen vertrouwen dus foto op GS, Prima.

lanex | 02-02-11 | 16:46

Interessant: wij hebben een land dat bijna even volhangt met camera's - van iedere denkbare grootte en soort- als Groot Britannië (de absolute wereldkampioen burgertje bespieden)
-
Onze overheid is dus de op-één-na-koploper als het gaat om lenzen aan bomen, snelwegportalen, stoplichten en lantaarnpalen hangen. En dan toont een plaatselijke hermandad - het werkpaard van die zelfde overheid, als ze tenminste achter hun oude computers vandaan willen komen- zich 'bezorgd' als er mensen zijn die ook nog naar die beelden kijken?
-
Maakt diezelfde plaatselijke hermandad zich ook zo druk over ons aller privacy, als haar medewerkers 's morgens in de krant lezen dat er jaarlijks in Nederland 13.000 telefoontaps worden uitgevoerd, dat onze mobieltjes continue getraceerd worden of als wij vier (!) vingerafdrukken moeten inleveren voordat wij een paspoort kunnen krijgen in dit land?

azoturie | 02-02-11 | 14:58

He Brusselmans, even ter info: een beroep doen op de Grondwet, dat kan helemaal niet. In een rechtszaal kun je nog beter citeren uit de gebruikershandleiding van je magnetron.

blauweleasebaklul | 02-02-11 | 14:19

De kit en het OM moeten dit wel zeggen ivm mogelijke komende vormfouten. En dat de rechter zegt: "Gedaagde is vóór het proces al veroordeeld door allerlei mediapublicaties". Don't worry about it

SlomoErectus | 02-02-11 | 14:09

Zijn we er al zeker van dat het zn kapper niet wat? Met zo'n kapsel zou ik ook gek worden:)

-weggejorist-

kachelpook | 02-02-11 | 13:14

Schandelijk reactie van de Politie ,mensen hebben recht te weten wat voor gevaarlijke gekken er rondlopen .de hand boven het hoofd houden van levensgevaarlijke gekken is een soort van medeplichtigheid.

Amsterdam Hustler | 02-02-11 | 13:11

Die plietsies zijn echt volkomen geestelijk gestoord !
Wat een mongolen zeg.
Grootste afluisteraars ter wereld en dit zou niet mogen ?
Achterlijke imbecielen zijn het !

SpvvD | 02-02-11 | 13:10

-weggejorist-

ganjaman555 | 02-02-11 | 12:54

In Almere zijn ze maanden op ziek geweest naar zo'n prikker en hier wordt ie op een presenteerblaadje aangeboden.
Gewoon doorgaan met dit soort publicaties alsjeblieft.

Boomschade | 02-02-11 | 12:47

Natuurlijk is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, maar we zien hem doen toch? Filmpje is een terechte waarschuwing.

Heau_heau_heau | 02-02-11 | 12:45

hulde. kapot gaat ie!

Patrick Zweedsey | 02-02-11 | 12:35

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:07
Hear Hear

Mac The Ripper | 02-02-11 | 12:35

Privacy in NL geld alleen voor criminelen.

Anarki | 02-02-11 | 12:24

Ik heb het wel eens met mn vrienden hier in China over de straffen in Nederland. Die kunnen het niet beseffen. Ik hoorde gister dat een vriend van een vriend, (deze gast is een Japanner) die is opgepakt voor dronken rijden. Die gaat gewoon 2 weken zitten in een cel MET 7 andere. DE helft is Chinees, andere helft is buitenlander. Ow ja met een hurk wc, in het midden van de cel.. LOL

Deze jappaner gaat het niet fijn krijgen in een chinese gevangenis.....

san5324 | 02-02-11 | 12:21

Ik vind zo'n publieke schandpaal dus wél een goed idee. Dan laat je het wel uit je hoofd om zulke fratsen te flikken als je ook maar iets aan podiumvrees hebt...

Dirk. | 02-02-11 | 12:08

De politie en De Gelderlander. Doet mij direct denken aan die "Noord-Afrikaans uiterlijken" waarvoor De Gelderlander in "die broek" pieste. Want: "Laat het klapvee niet weten hoe de wereld in elkaar zit. Dan doen wij wel voor ze". Vervolgens iets met "Die Wilders".

Kamervraag | 02-02-11 | 12:08

@minimá-armezusvan.. | 02-02-11 | 12:04: Laten de rechter-commissaris eerst maar eens vaststellen dat deze man een vermoedelijke dader IS. Daar gaat het om in deze discussie.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 12:07

Weer een bewijs van de enorme culturele meerwaarde van Noord-Afrikaanse nieuwkomers in ons land...
Maar dat terzijde, wanneer gaat dat blauwe tuig nou eens doen waarvoor we ze hebben aangenomen? Namelijk: onze veiligheid vergroten!
I.p.v. continue te proberen hun eigen onkunde 'onder de pet' te houden.
Kom van die linkse kont af en aan het werk, schorem!!!

Posselmetzuremossel | 02-02-11 | 12:06

policor stuip omdat deze man een kleurtje heeft. al dat gelul over rechten heeft pas zin als de samenleving het leven van haar deelnemers beschermt en waarborgt. recht op privacy voor slachtoffers ja, maar iemand die anderen neer steekt heeft zijn rechten zelf in de waagschaal gebracht. dat ie stemmen in zijn hoofd heeft is dan jammer voor hem, maar neemt niet weg dat het een gevaarlijke dader is waartegen wij beschermd moeten worden door de overheid. het zijn niet de daders die de overheid dient, maar de slachtoffers en de samenleving als geheel. over een week is iedereen deze gek al weer vergeten, dus waar maakt de politie zich druk over. ga boeven vangen, ipv je tijd aan dit soort onzin te besteden.

minimá-armezusvan.. | 02-02-11 | 12:04

@Markies de Schade | 02-02-11 | 11:38: Wat is je punt?

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 12:03

Ben zo blij met dit Geen Stijl, goedverdomme tenminste 1 blaadje aan de mediaboom die 'konsekwent' lekker tegendraads is. Deze spreekwoordelijke opmerking slaat nergens op, blaadje, mediaboom, maar tis wel goedbedoeld.
Fuck de zogenaamde daderbescherming.

RETbuzz | 02-02-11 | 12:03

@ Avant 11:56
Idd of een 12-jarige (buur)meisje M.B. doet open en ze denkt met een betrouwbare buurman mee te gaan..

FredFlinstone | 02-02-11 | 11:59

succes met het stoppen van de publicatie meneer de blauwe pet :)
Wat has been seen cannot been erased from teh interwebs!

SouLLeSS | 02-02-11 | 11:57

De hermedad dient zich te richten op een doel: Veiligheid etc in de Openbare Ruimtes.
Waar bemoeien ze zich mee? Als we op GS willen roddelen / ouwehoeren over iemand laat ons ..
[Herleest nog maar eens 1984 van G.Orwell]

FredFlinstone | 02-02-11 | 11:56

Internet is echt een zegen, als je (voor de zoveelste keer) ziet hoe een volledig verziekte en onbetrouwbare Overheid van alles in de doofpot probeert te houden.
Internet = democratie. Die psychopaat zit vast zegt die PvdA dienaar.... ja, maar voor hoelang? Linkse rechtertjes laten hem waarschijnlijk binnen 14 dagen weer vrij.... wel zo handig dan gewone burgers dan weten hoe die misdadiger er uit ziet. Is best handig, voor het geval je acht jarige dochtertje de deur open doet als meneer aanbelt.....

Avant | 02-02-11 | 11:56

-1. "Het zo maar publiceren heeft iets weg van een ouderwetse schandpaal"
Wat is daar mis mee? Moet je maar geen misdrijf plegen. Werkt preventief. Voorkomt meer slachtoffers. Met niet publiceren is juist iets mis omdat het leidt tot meer slachtoffer. Potentiële slachtoffers worden niet gewaarschuwd.
-2. "iemand staat herkenbaar op internet zonder dat hij is veroordeeld door een rechter."
Nou en?? Hij heeft het toch gedaan! Dat kan iedereen met eigen ogen zien. Moeten we dan wachten totdat de rechter zegt dat hij het ook heeft gezien... Die man is schuldig met of zonder tussenkomst van een rechter. Die rechetrlijke macht overdrijft nogal met het laten gelden van haar macht...
-3. "Het schenden van zijn privacy dient geen enkel doel."
Wel dus, zie hierboven (preventief en waarschuwen)
-4. "De man zit namelijk al vast."
Voor hoe lang???? En als ie TBS krijgt is het risico aanwezig dat hij ontsnap tijdens verlof en weer toeslaat. Dat soort gevallen hebben we inmiddels al vaak genoeg meegemaakt. (en ieder slachtoffer van een (ontsnapte) TBS'er is er een teveel) Dus kun je maar beter gewaarschuwd zijn. Je kan er zeker van zijn dat ik voor deze man, nu ik zijn foto/filmpje heb gezien in ieder geval nooit de deur zal openen.

doenormaal! | 02-02-11 | 11:55

Meneer de prikkert moet wel duidelijk in beeld; moet herkenbaar blijven: met een balkje ofzo lijkt-ie wel op John Williams.

JanRap | 02-02-11 | 11:44

Jammer dat justitie en politie in dit topic weer lekker met elkaar verward worden.

turbopriest | 02-02-11 | 11:42

Welkom in de 21e eeuw politie Arnhem..

DomineeZwemzaad | 02-02-11 | 11:42

Meneer de politiewoordvoerder, het is misschien een hele dekke gedachte zwenking die U moet maken. Het iemand prikken met een mes is verboten.

U was niet erg goed met de nationale IQ test?

Prof. Drs. Klavan | 02-02-11 | 11:40

Pliesie woordvoerder is een mongolkoning. Hoeveel van die filmpjes online hier hebben wel niet geleid tot aanhouding wegens tips van kijkers. Verder heel snel opflikkeren met privacygeloel. Beter dat ze die drugsmongol zijn stemmen uit zijn hoofd slaan dan zich bezighouden met zieligheidsretoriek.

Michelos | 02-02-11 | 11:40

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:31
GeenStijl: Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend.

Waarom kwam je hier ook al weer?

Markies de Schade | 02-02-11 | 11:38

Dit is nou precies waarom ik mij erger aan politie en jusitie.
Alleen oog voor de verdachte / dader en geen oog voor het slachtoffer.
En ze volharden er zo in, dit irriteert mij (in overdrachtelijke zin) al decennia.

Hanz Ziezo | 02-02-11 | 11:32

@Markies de Schade | 02-02-11: Het vaststellen van een redelijk vermoeden van schuld is een taak van de rechter, niet van GeenStijl.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:31

@Melchior C Balthasar Is prima, maar hij staat daar toch echt heel de tijd wat in zn mouw te verstoppen, al deelt 'ie alleen een tik uit in plaats van een steek, dan nog is het een gewapende aanval.

Dat is toch te gek, dat zulk soort malloten door de 'wet' beschermd worden? bewijs is bewijs, als je privacy wil, dan zorg je er maar voor dat je onherkenbaar in beeld komt >(. Al helemaal als je met je domme kop mensen gaat steken. Is maar goed dat dit soort ongein op dumpert komt. Vooral houwe zo.

Reik | 02-02-11 | 11:30

@donjon | 02-02-11 | 11:22
Gelijkheid is te verkrijgen door de 'mindere' te verbeteren, maar ook door de 'betere' af te breken. In Nederland lijkt door gebrek aan succes bij de eerste methode vooral te gaan voor optie twee.

De Donderaap | 02-02-11 | 11:29

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:21
00.36-00.39 is een redelijk vermoeden van schuld anders. Anatomisch gezien is hij zéker geen handje aan het schudden. En gezien dat hij in eerdere frames in diezelfde rechterhand een mes houdt, durf ik de gok wel aan dat hij voor de Rechter-Commissaris veroordeeld wordt.

Markies de Schade | 02-02-11 | 11:28

ik maak uit de woorden van het OM op dat dit wel mag wanneer hij is veroordeeld?

sitzkrieg | 02-02-11 | 11:28

Nou ben ik geen jurist, maar heb ik toch eens even " Artikel 7 van de grondwet " ingetypt op Google. En toen vond ik dit: www.ejure.nl/wetten/dossier_id=269/id=...

Prima, maar hoezo valt dit filmpje onder vrijheid van meningsuiting? Er wordt hier toch geen mening verkondigd? Of mis ik iets?

Joost Maghetweten | 02-02-11 | 11:22

Jack de Prikker uit Almere blijkt ook Black Jack de Prikker te zijn.
In de meeste berichten zie je dat ze achterwege laten dat het 'n gekleurde medemens is.
Dat verhaal over privacy is ook alleen maar om te voorkomen dat mensen weten dat het ook hier weer 'n gekleurde medemens is.
Het gevolg kan zijn dat veel mensen in eerste instantie er van uitgaan dat het 'n autochtone Nederlander betreft.
Alsof ze er naar streven dat het beeld dat de autochtone Nederlander van zichzelf heeft moet worden afgebroken.

donjon | 02-02-11 | 11:22

@Markies de Schade | 02-02-11 | 11:16: Ik zie hem niet steken. Het kan net zo goed zijn dat ie er alleen maar mee heeft gezwaaid of dat ie een klap heeft uitgedeeld zonder te steken.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:21

welk doel dienen filmpjes met mensen die niet steken dan?

Vitayalin | 02-02-11 | 11:19

gozahtje | 02-02-11 | 11:10

Dank u voor de tip, waarde vriend!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 11:18

veuve-clicquot | 02-02-11 | 11:06

Oh God nee, geen rubbertjes...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 11:18

*een 'je' omhoog schoppen doet*

Markies de Schade | 02-02-11 | 11:17

Hallo recht op privacy? Iemand artikel 8 EVRM gezien? Horizontale werking? Redelijk belang? Iemand? Iemand?!

beukelear | 02-02-11 | 11:17

@Willem4246 | 02-02-11 | 11:13
Iedereen wil die man zo lang mogelijk achter de tralies. Maar aangezien al is vastgesteld dat deze arme, zielige, hulpbehoevende man helemaal niet boosaardig is...

Alleen een beetje dol in z'n bolletje, dus: Ga meteen naar de TBS, ga niet door de gevangenis. U ontvangt een paar bergen belastingsgeld. De man had op een billboard kunnen staan, dat had er niks aan veranderd.

An die ARBEIT | 02-02-11 | 11:17

Zuitschuip | 02-02-11 | 10:40

Nee hoor, die andere is veel leuker toch?

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 11:16

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:07
In het filmpje zie dat de subtropische melkchocolade-surprise met krullenkop een PrikkerT in zn mouw verbergt en weer tevoorschijn haalt. Vervolgens zie je stekende bewegingen als eenmaal de deur opengaat. Dat, gekoppeld aan de melding dat er een getinte mafkees rondliep die aanbelde en vervolgens begon te steken is in deze een behoorlijk sterk verband.

In de Angelsaksische landen had deze goeie jongen nu al met vette chocolade-letters in de populaire media gestaan op een manier waar GS nog wat van kan leren.

Markies de Schade | 02-02-11 | 11:16

@Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:07 -- psies, 100% eens.
En toch wil ik 'front-row-tickets' voor de executie van deze nut-case ;)

MalteseKnight | 02-02-11 | 11:15

vander F | 02-02-11 | 11:05
Daar wringt 'm de schoen.
Flatgalerij is geen openbare ruimte.

Kapitein Sjaak Mus | 02-02-11 | 11:15

+1 voor Geenstijl
-100.000 voor die zielepoot
ik zou hem met alle liefde fileren

Donkey Bong | 02-02-11 | 11:14

Ik ben het deze keer de politie eens. Het is een zeer heftig filmpje, ik wist niet dat er écht van dit soort gekken rondloopt. Goed om weer met de neus of de feiten te worden gedrukt. Maar het filmpje had voor mij niet minder impact als het gezicht van de dader (ik zeg niet: 'verdachte') onherkenbaar was gemaakt. Het herkenbaar laten zien van de dader dient inderdaad geen doel. Straks zegt de rechter: 'strafvermindering vanwege al gestraft in de media'. Nou bedankt GeenStijl, ik heb zo'n man liever langer achter de tralies. Dus denk eerst na voordat jullie filmpjes online zetten.

Willem4246 | 02-02-11 | 11:13

Die goser, een rapper toevallig?

rannie | 02-02-11 | 11:12

Laten die omhooggevallen parkeerwachters in Arnhem maar wat vaker achter dit soort gekken aangaan inplaats van zich druk te maken over de privacy van deze wous.

longblond | 02-02-11 | 11:11

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:07
www.imdb.com/title/tt0914863/ Als u deze film gezien hebt gaat u daar toch aan twijfelen denk ik.

gozahtje | 02-02-11 | 11:10

Bedankt GeenStijl voor het waarschuwen. Nu weet ik dat ik voor deze meneer moet uitkijken.

Henk Houthakker | 02-02-11 | 11:09

@Fratello | 02-02-11 | 10:33
Daar ligt ook gelijk het gevaar, zonder controle kan iedereen er op los schandpalen, GS doet dit met enige terughoudendheid (dwz, pas als ze het naar mijn idee zeker weten). Er zijn genoeg organisaties die dit dus niet doen, naar goed Amerikaans voorbeeld. Vandaar dat de overheid ook het standpunt inneemt van 'doe het dan maar helemaal niet'.
.
Die afgekeurde krullentrol van wegbmisbruikers kan er ook wat van overigens.

De Donderaap | 02-02-11 | 11:08

@Markies de Schade | 02-02-11 | 10:59: Ik vind dat nogal speculatief. Dat blijkt niet uit het filmpje. Voor hetzelfde geld hebben we hier te maken met iemand die al jaren door z'n buurman wordt getreiterd of erger en vervolgens aanbelt om verhaal te halen. Wat er daarna gebeurt kun je niet zien. Lijkt me alleen maar goed dat een rechter bepaalt of zo iemand in beeld wordt gebracht.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 11:07

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:07
voor u dus eerst een rubbertje en dan een blinddoek ?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 11:06

@Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:55 ,
totale kul,
opnamen gemaakt in de openbare ruimte mogen klakkeloos worden gepubliceerd,
achteraf, achteraf ja, mag de rechter zich buigen of het faut was of niet,
en ZEKER niet vooraf,
het is hier geen Egypte.

vander F | 02-02-11 | 11:05

en ik ben boos op de overheid dat er genoeg van deze gekken los worden gelaten en/of los rondlopen ....

veuve-clicquot | 02-02-11 | 11:04

Die gestoorde imbeciel heeft zijn rechten al vergooid met dit soort dwaze acties.
Politie je kan me rug op met die onzin,ga toch boeven vangen in plaats van de vrije pers te zieken met dit soort domme praatjes.

Beëlzebul | 02-02-11 | 10:59

swen | 02-02-11 | 10:14
Leg jij dat nu eens uit.

Smarties | 02-02-11 | 10:59

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:55
Kan zijn, maar deze opvallend niet-blanke psychopatische mafkees verdient niet beter. Ik vind het schenden van iemands privacy als je nietsvermoedend je deur opent en door dit heerschap wordt geprikt toch nét wat urgenter als die van de prikkerT zelf.

Markies de Schade | 02-02-11 | 10:59

Heb je niets te verbergen dan mag je gewoon in beeld komen onder het mom "als je niets te verbergen hebt...."
Heb je wel iets te verbergen dan mag je niet in beeld.

Laat dit topic en pliesie argumenten eens los op beelden van Blik op de weg. Wat een inconsistente gasten.

* snapt er niets meer van *

ontlullen | 02-02-11 | 10:58

@Superior Bastard | 02-02-11 | 10:52: Dat is het inderdaad ook niet. Daarover gaat de officier van justitie of de rechter. Het is gelukkig niet toegestaan om zomaar allerlei ongefundeerde beschuldigingen beschuldigingen de wereld in te slingeren, zeker niet als dat gepaard gaat met het herkenbaar in beeld brengen van personen.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:55

-weggejorist-

sallandstrots | 02-02-11 | 10:53

@ Che_cuevara | 02-02-11 | 10:21
Ja, daar heeft u wel een punt.

Marcus Porcius Cato | 02-02-11 | 10:52

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:44
Ook niet aan de politie om te bepalen wat wel of niet vertoond mag worden.

Superior Bastard | 02-02-11 | 10:52

-weggejorist-

xyzQQQ777 | 02-02-11 | 10:51

Gelukkig is hij herkenbaar en met een beetje mazzel ook nog te herkennen wanneer hij weer vrij rondloopt na een jaartje TBS en een onafgemaakt kuurtje pillen.

Causa Sui | 02-02-11 | 10:50

Dit zou je eigenlijk aan onze vrienden in de VS moeten laten zien hoe onze politiemacht tewerk gaat,kijken of ze dan nog eens vragen of we willen helpen

Braakbal | 02-02-11 | 10:48

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:44
Ik vind je ironie wel aanstekelijk.

Ow, kudt, wacht....

Markies de Schade | 02-02-11 | 10:48

@Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:44
Daar weet jij natuurlijk alles van ;-)

vraagstaart | 02-02-11 | 10:47

Maar misschien komt die meneer niet meer aan werk als hij volkomen onterecht over 2 jaar weer in de samenleving wordt losgelaten. Hebt u daar al eens aan gedacht, Brusselmans? Maar wacht, als je echt niks kan en zelfs voor gewapende beveiligingsmedeerker te lomp bent, kan hij altijd, ondanks de zware voorkeur voor gehoofddoekte, lesbische, gehandicapte allochtone vrouwen, zo bij de politie, hij weet immers hoe een wapen te hanteren.....

The Evil One | 02-02-11 | 10:46

De politie heeft groot gelijk. Het is niet aan Geen Stijl om vast te stellen dat deze persoon een strafbaar feit heeft gepleegd. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat iemand publiekelijk aan de schandpaal wordt gesteld, maar achteraf onschuldig blijkt te zijn.

Melchior C Balthasar | 02-02-11 | 10:44

Dit is niet m'n dag, vriend

*deprimerende kudtdag*

Voor de rest,
alsof justitie teleurgesteld is, tsss, nogal wiedes, enge steekgriezel opgepakt door burgerTs.
Lijkt me een gevalletje projectie, de diepe teleurstelling in het eigen onvermogen ophangen aan GeenStijl.

vander F | 02-02-11 | 10:44

Wat nou privacy? Het OM zet zelf de namen van mensen op hun website. Ook voor dat ze veroordeeld zijn. Dus wat klagen ze nou joh. Toen ik werd opgepakt stond mijn naam ook binnen 3 uur op de site. Nou, lekkere privacy is dat.

minisync | 02-02-11 | 10:42

Fonnzie6 | 02-02-11 | 10:39
Geen Stijl is eigenlijk Weesieleaks

Hammer | 02-02-11 | 10:42

De politie moet zich eens druk gaan maken over de slachtoffers ipv over de daders.

mental K | 02-02-11 | 10:41

Ik neem graag aan dat deze kerel voorgoed moet worden opgesloten. Maar, wat nu als iemand een gemanipuleerd filmpje, uit context, naar GS stuurt. GS doet niet echt aan achtergrond onderzoek of wederhoor, dus neemt het filmpje voor waar aan (stond al op internet, wij linken alleen maar!), en hakt er met een stukkie effe flink in. bijv. "Verdachte pedozaak staat er gekleurd op!" -- mijn punt: GS balanceert wel degelijk op een hele dunne lijn...
Neemt niet weg dat ik dagelijks geniet van al hetgeen dat wordt geboden, hehe ;)

MalteseKnight | 02-02-11 | 10:40

Eerst veiligheid dan privacy...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:07
wordt dat je nieuwe nick ?

Zuitschuip | 02-02-11 | 10:40

Wordt tijd voor Wikipliesieleaks

Fonnzie6 | 02-02-11 | 10:39

Die hier een beeld van de doorsnee PvdA stemmer.

fietskettingslot | 02-02-11 | 10:38

Het gaat nog eens vreselijk fout in dit land, oh, wacht ff het gaat vreselijk fout !

Creaguurder | 02-02-11 | 10:37

Posten die handel! Ik heb nooit begrepen waarom criminelen beschermd worden ?? Het zal wel een geiten-wollen-sokken ideologie zijn want ze zijn zo zielig...
Het wordt tijd dat we eens aan de slachtoffers denken en niet aan de daders... Iedereen heeft het recht om dit soort beelden te bekijken of alle informatie te krijgen mbt deze hufters, niks geen privacy geneuzel want deze crimineel heeft ook lak aan alles!

Kris | 02-02-11 | 10:36

As we speak heeft de politiecommandant van Bali zijn mannen verzocht niet te terughoudend te zijn met het gebruik van vuurwapens bij het aanhouden van overvallers.

Ik kan daar zó vrolijk van worden.

vraagstaart | 02-02-11 | 10:35

Als het blanken zijn hoor je ze niet maar als ze bruine ballen heb mag dit niet en dat niet. Waarom worden mensen met een donkere huidskleur altijd door die begrijpers verdedigd.

jonneke | 02-02-11 | 10:35

De Donderaap | 02-02-11 | 10:27

Ik ben het ook geheel met jou eens.. Men is bang voor schandpaal <> vergeldingsakties.. Maar iemand zonder foute intenties wordt niet aan een (digitale) schandpaal genageld. Filmen en posten dus !

Fratello | 02-02-11 | 10:33

+ 10 voor GS

mamma5506 | 02-02-11 | 10:33

@CoffeePatch | 02-02-11 | 10:31

Tja, dat zou GeenStijl nou nóóit doen. Althans niet in deze casus. That's for sure!

Reinaert | 02-02-11 | 10:33

En wie is die politiewoordvoerder die stelt dat het openbaar ministerie of zelfs een rechter toestemming moet geven voor het vertonen van dit soort beelden? De nono is een beetje in de war, dat is namelijk nodig als de politie met dit soort opnamen naar buiten komt. Wat burgers in het publieke domein vastleggen mag gewoon vertoond worden.

Alexander de Kleine | 02-02-11 | 10:33

De politie die op de stoel van de rechter gaat zitten. snappen het ook niet. Echt iets typisch nederlands. Niet het slachtoffer, maar de dader moet volgens hen beschermd worden. Ik ben bang dat daar nog wel een generatie overheen gaat, voordat we over deze manier van denken afkomen.

poker | 02-02-11 | 10:33

Maar goed, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, zeker eerst de privacy van deze prikkert door-be-discussieren

Hammer | 02-02-11 | 10:32

Nog zo'n typisch stukje oudmediaal daderdenken bij dagblad De Gelderlander, zoiets plaats je toch niet en zeker niet met die linkjes erbij. www.gelderlander.nl/nieuws/algemeen/bi...

CoffeePatch | 02-02-11 | 10:31

vraagstaart | 02-02-11 | 10:23
Lol!
Doet me denken aan The Naked Gun, op het water.

Superior Bastard | 02-02-11 | 10:30

@ojédiaré | 02-02-11 | 10:27
Niet zo racistisch. Het is maar 80% die het verpest voor de rest.

vraagstaart | 02-02-11 | 10:29

@vraagstaart | 02-02-11 | 10:23
Ik kan hier niet uit op maken of het een man of een vrouw is. Ik nijg naar een vrouw maar twijfel nog

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:29

@Writhen

Je hebt gelijk. Maar wij weten toch alletwee dat dit land vooral de slechterikken beschermt...?

Alexander de Kleine | 02-02-11 | 10:28

Ik heb zelfs zo'n klein vermoeden, dat dit lang niet het enige delict is, wat die mongeaul op z'n kerfstok heeft. Fuck him.

Biff Eagleburger | 02-02-11 | 10:28

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:26
Dat is niet mijn perceptie, vriend.

Superior Bastard | 02-02-11 | 10:28

Ik heb nog de dief van mijn fiets op beveiligingsbeelden staan. Die ga ik volgende week echt op het internet zetten.

maraboe | 02-02-11 | 10:28

@Fratello | 02-02-11 | 10:21
Ik ben de mening toegedaan dat als je je willens en wetens via dergelijke acties buiten de maatschappij stelt, dat de maatschappij op dat moment moet kunnen zeggen 'schijt aan jou'. In dit geval gefaciliteerd door het beschikbaar maken van videomateriaal zodat men een eigen mening kan vormen. Dus meneer de prikkert, mocht TBS niet helpen of toepasbaar zijn, dat U zich richting het licht moge begeven na een betreurenswaardige beerput afzinking.

De Donderaap | 02-02-11 | 10:27

@nu even niet | 02-02-11 | 10:26
+1 hele goeie dit

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:27

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:25
Dat zou pas kwaad kersen eten zijn, inderdaad.

Markies de Schade | 02-02-11 | 10:27

@vraagstaart | 02-02-11 | 10:23
De standaard verdachte is ook:
-1.70
-gekleed in een zwart Adidas trainingspak met capuchon
-licht tot zwaargetint

ojédiaré | 02-02-11 | 10:27

@Boris Poepnagel | 02-02-11 | 10:25
Moet je niet gaan poepen of zo

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:26

swen | 02-02-11 |

Als de politie en het OM recht zouden plegen, zou eigen recht ook niet voorkomen

nu even niet | 02-02-11 | 10:26

soms is commentaar overbodig. Een compliment niet.
GeenStijl klasse!

Cousin Eddie | 02-02-11 | 10:26

Als het blanken zijn hoor je ze niet maar als ze bruine ballen heb mag dit niet en dat niet. Waarom worden mensen met een donkere huidskleur altijd door die begrijpers verdedigd.

jonneke | 02-02-11 | 10:26

@Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:24
Ben je nu echt stom of doe je maar alsof

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:26

-weggejorist-

Boris Poepnagel | 02-02-11 | 10:25

@Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:22
U is tegelzetter van beroep?

chevyeddy | 02-02-11 | 10:25

@Markies de Schade | 02-02-11 | 10:24
Sat zou kunnen, ik eet nooit pruimen in een omelet

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:25

@Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:22
Kijk nou uit Detlev. Want anders wordt dit wel jouw joris, vriend.

vraagstaart | 02-02-11 | 10:25

Eerst het balkon afflikkeren en we hebben het wel een keer over z'n privacy als hij met 100 botbreuken op de IC ligt

Hammer | 02-02-11 | 10:25

@Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:20
Hou eens op lutser

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:24

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:24
Gaatie Brusselmans wegjorissen?

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:24

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:19
Kan zijn, maar die uitsmijter is net zo slecht te pruimen als een omelet van Dioxine-kippen.

Markies de Schade | 02-02-11 | 10:24

@Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:18
Zag net Joris aan komen lopen

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:24

@dennisdemennis | 02-02-11 | 10:18
Tot geenstijl na overleg met het volk een filmpje van u met die willige ezel het net opduwt?
Let wel; messenprikker mag van mij in full colour /breedbeeld want; lowlife.
Maar ergens zijn er ook nog wat grenzen, toch?

ojédiaré | 02-02-11 | 10:23

Moeha "zonder dat hij is veroordeeld door een rechter". Dat kan er inderdaad ook nog wel bij. Juist omdat we beelden hebben is het kraakhelder dat hij dader is dus waar blijft die veroordeling?! Bovendien waar zijn al die camera's in de openbare ruimte dan eigenlijk voor bedoelt? Het veiligheidsgevoel van Henk en Ingrid of gaan we er ook wat mee doen als er iets valt te zien? De zoveelste politie-fail dit jaar en we zitten pas in maand 2...

Tabula Rasa | 02-02-11 | 10:23

@raakzoek | 02-02-11 | 10:14
"En niet te vergeten de commissie die gaat onderzoeken wat er 'beter' moet in de hulpverlening om dit soort misstanden te voorkomen..."

Waar dan weer de nodige sub-commissies uit voortvloeien

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:23

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:22

-weggejorist en opgerot-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:22

@Marcus Porcius Cato | 02-02-11 | 10:13
Omdat iemand met verstand er niet wil wwerken

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:21

Ja... en deze gaan les geven in een verland vescheurd door oorlog wat een humor.

Braakbal | 02-02-11 | 10:21

Met een normale rechtspraak, gebaseerd op redelijkheid en billijkheid, komt deze geesteszieke toch nooit meer vrij. En als hij wel weer vrijkomt is het mooi om te weten voor wie je je voordeur niet open moet doen. Dus privacy schmivacy wat mij betreft.

Superior Bastard | 02-02-11 | 10:21

Ik zei het gisteren nog... Ongelooflijk dit..

je ziet hem met dat mes staan, hij verstopt het in z'n mouw.. Hij is iets naars van plan.. Maar de dader is ook een mens en heeft recht op privacy.. Ookal was hij van plan iedereen die hij zou aantreffen in dat pand helemaal lek te steken.

Onlangs al die compositietekening met balkje voor de ogen.. Waarom? Zodat Opsporing verzicht een scoop zou hebben?

Fratello | 02-02-11 | 10:21

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:20

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:18

Zo, nu kan die wel weer!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:19

@Biff Eagleburger
Jawel hoor, tweewekelijks op begeleid verlof en dan niet met boeien om want dat stigmatiseerd.

Real Opperprutser | 02-02-11 | 10:19

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:19

@Markies de Schade | 02-02-11 | 10:07
Maar hij heeft gelijk, het is niet hun redactievloer

Che_cuevara | 02-02-11 | 10:19

Pleur nou eens op met "rechter moet toestemming geven" het volk zal wel bepalen wat de beste oplossing is. +1 voor GS

dennisdemennis | 02-02-11 | 10:18

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:18

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-02-11 | 10:18

De Gelderlander, is toch die site als je daar een klein beetje rechts commentaar geeft ze het gewoon niet plaatsen? Of als je het Gemeentebestuur aanvalt ze het na een klacht van datzelfde Gemeetebestuur het commentaar gewoon weer verwijderen.

slechtmens | 02-02-11 | 10:17

Alsof die mafkees ooit nog de buitenkant van een TBS-inrichting ziet.

Biff Eagleburger | 02-02-11 | 10:17

@ MalteseKnight

JA idd, want het filmpje is ook uit te leggen als een buurman die langskwam om even een etiketje lost te maken van de nieuwe trui van zijn goede buur, maar helaas miste... Dus we moeten heel voorzichtig zijn om conclusies te trekken op basis van dit vage filmpje...

raakzoek | 02-02-11 | 10:17

Om kijken dit mag u niet zien, laat hem gewoon even zn werk afmaken dan hebben de speurneuzen ook wat tedoen.
Een camera is zo nutteloos veelst te makkelijk dan hebben we hem zo,het mag helemaal niet deze man heeft rechten hoor.

Braakbal | 02-02-11 | 10:17

En dan ook waarschijnlijk 1 bijl. Daar moet de recherche nog vergelijkend onderzoek op verrichten. Is het een bijl of een scherp opgevouwen zakdoek.
Volstrekt belachelijk dit.

Real Opperprutser | 02-02-11 | 10:16

-1 voor de laatste zin, Brusselmans, doe eens origineel zijn....

Marlies de Schade | 02-02-11 | 10:07

Wel ff doorklikken vriendin.
Dit is niet jouw redactievloer vriend. Mag hopen dat het er bij jullie beter uit ziet. en gescheiden natuurlijk van POWNED, das heeel iets anders.

r. guurder | 02-02-11 | 10:16

"Het schenden van zijn privacy dient geen enkel doel. De man zit namelijk al vast." Dat klopt wel.
Kortom, sensatiezucht & leedvermaak. Dat is precies waar GeenStijl groot mee geworden is. Dat ze dat niet weten in Arnhem. Wat dachten ze dan? Dat GeenStijl een zjoernalistiek medium was?

StinkendeRoede | 02-02-11 | 10:15

Wij hebben het hier over een gek die de pricacy van anderen graag binnendringt met een mes. Niemand kan Justitie voldoende vertrouwen dat ze deze meneer niet over een dag of weer de straat op laten met zijn gereedschap. Een juridisch foutje of getob met een linkse rechter is niet bepaald denkbeeldig.
Dan is het wel fijn om te weten hoe hij eruit ziet. Als er een roofdier ontsnapt uit het curcus telt de publieke veiligheid ook iets zwaarder dan de privacy van het beest? Thiemen?

Jan Passant mk2 | 02-02-11 | 10:15

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de betrokken instanties hun eigen straatje schoon gaan vegen door te wijzen naar elkaar met verhalen over 'falende gemeentelijke hulpverlening', 'ggd had de man al langer in het vizier', 'door miscommunicatie van hulpinstanties', bla bla bla...
En niet te vergeten de commissie die gaat onderzoeken wat er 'beter' moet in de hulpverlening om dit soort misstanden te voorkomen...

*zucht*

raakzoek | 02-02-11 | 10:14

ergens hebben ze wel gelijk, behalve voor neurotische xenophobe angst beurgertjes die niet inzien dat het recht in eigen handen nemen mischien gevaarlijker is dan een idioot met stemmen in z'n hoofd

swen | 02-02-11 | 10:14

Wat hebben we toch een ongelovelijk stel pannenkoeken bij de politie zitten in Nederland. Je moet wel een heel belabberd karakter hebben wil je tegenwoordig getriggerd worden om politieagent te worden in dit land. Beboeten, boetes schrijven, mensen boetes geven, blinde muzikanten beboeten, om dan uiteindelijk op te komen voor moordlustige gekken. Wel logisch eigenlijk, want mochten ze dit niet doen, dan blijven er natuurlijk geen mensen over om te beboeten!

Laat maar, ik snap hem al :).

mannetje! | 02-02-11 | 10:13

Wordt het niet hoog tijd dat we wat mensen gaan aannemen bij de politie die het geestelijk geredt hebben naar de 21ste eeuw ? Waarom nemen we daar alleen maar idioten aan ?

Marcus Porcius Cato | 02-02-11 | 10:13

*gniffel, gniffel..
Heerlijk, dat benadrukken dat de burger al het werk doet hier, en dat mijnheer de agent zich vervolgens druk maakt om de privacy van de overduidelijke dader...
Ergens moet er wel een lijn worden getrokken, qua privacy van een verdachte. Het internet vergeet namelijk niks, en als er wat vroegtijdige conclusies worden getrokken op een site als deze, dan is een verdachte (onschuldig veronderstelt totdat ie is veroordeeld door een rechter) voor een hele lange tijd de sigaar. Stel dat een willekeurige verdachte de schijn tegen zich heeft, flink te kakken wordt gezet, en dan onschuldig wordt bevonden -- dat blijft voor altijd (bijv tijdens job-interview - wie checked de kandidaat niet op het web?!) aan iemand plakken.
In dit geval geen probleem lijkt me...

MalteseKnight | 02-02-11 | 10:13

In het land waar men ongestoord telefoons van onschuldigen mag aftappen,
Maakt de politie zich zorgen om de privacy van de dader.
In het land waar men alle internet verkeer van haar burgers van de overheid is.
Maakt de politie zich zorgen om de privacy van een moordenaar.

Writhen | 02-02-11 | 10:13

*Rembo & Rembo* SJONGE JONGE JONGE, hoe zit dat dan met het programma wegmisbruikers? Hoog tijd dat die afgekeurde krullentrol wordt weggejorist voor z'n misplaatste schandpaalcommentaar. Of is dat okay omdat hij in de pliesiesoos voor comic relief zorgt.

De Donderaap | 02-02-11 | 10:12

Weer typisch zo'n geval van daderbescherming.

Rob7 | 02-02-11 | 10:12

Criminelen hebben wat mij betreft geen recht op zoiets als privacy. Met naam, toenaam en ponem in de pers!

Zandspoor | 02-02-11 | 10:10

Alsof de ambtenaren zich houden a.d. wet??? Defensiemateriaal wordt massaal gejat en ook de drugsdepots vd politie zijn Mekka voor verslaafde agentjes, bleek beide deze week...

trotse-ambtenar | 02-02-11 | 10:10

Iedereen zou een camera bij zijn voordeur moeten hangen, zodat dit soort klootzakken voortaan allemaal op Dumpert komen te staan.

me,myself and IK | 02-02-11 | 10:09

"En oh ja, dat is niet onze redactievloer, vriend"

Kom er maar in, G-Unite

vraagstaart | 02-02-11 | 10:08

Het is je burgerplicht om mensen te waarschuwen voor zo'n gek. Net zoiets als frauderen met de OV-chip zodat men laat zien dat het systeem niet deugt.

blinde kip | 02-02-11 | 10:08

Laat die gestoorde agenten zich maar bezig houden met fietsen op slot zetten.

joemiejas | 02-02-11 | 10:08

-1 voor de laatste zin, Brusselmans, doe eens origineel zijn....

Markies de Schade | 02-02-11 | 10:07

"lacht zich rot in dit land"

dr.piepel | 02-02-11 | 10:07

Eerst veiligheid dan privacy...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken