Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nee. Gewoon nee. Twittergebed voor Egypte

jezusdiebidt.jpgTwezus, een twittergebed voor Egypte, wie verzint dat soort nonsens? Henk Medema doet dat. Baas van een uitgever in de categorie fantasy & sci fi. Die man ziet de politieke onrust in Egypte en denkt, daar moeten we God even over linktippen. Die weet dat vast nog niet. Bovendien een uitermate goed instapmoment in de Arabische wereld voor God, zo'n revolutie. Goed, bidden dus. Maar niet door een vliegtuig naar Caïro te pakken, midden in de demonstratie te knielen en een religieus statement te maken, zoals de locals, maar veilig van achter de computer in je rijtjeshuis met de CV op 20,5. Omdat je er serieus van overtuigt bent dat zoiets ook effect gaat hebben. Maar dan niet bescheiden rustig in het achterkamertje op de knietjes ootmoedig nederige woorden prevelend, natuurlijk. Dat is erg vroom, maar dan ziet niemand hoe goed jij wel niet kan bidden. Wat weer niet de bedoeling kan zijn, uiteraard. Nee, bidden, dat doen we gewoon in 140 leestekens en het liefst op zo'n manier dat zoveel mogelijk mensen ooggetuige kunnen zijn van hoe nederig je wel niet bent. Oh, sorry, "twidden", want het is op Twitter. Beetje over de rug van een revolutionair volk publiekelijk bewijzen wie de grootste religieuze piemel heeft. Nou, Mubarak, deze ga je voelen. Nu Nederlandse gristenen hun geestelijke kracht synchroon gaan kanaliseren richting hun imaginaire vader in de hemelen middels een moderne TMF-chatroom kun je het wel vergeten als Arabische dictator. Vanavond tussen 19.30 en 20.00 gaan vrome Nederlanders middels de hashtag #Pray4Egypt laten zien wat een goede gristenen ze zijn. Alleen tweets die beginnen met @god, anders worden ze niet ontvangen in de hemelse gewesten. Egomarketing, Henk Medema snapt het.

Reaguursels

Inloggen

20,5 C maar? WTF - ik zet hem op 23 C - gewoon omdat het kan.

Maar ik moet me dan ook geen zorgen maken over het milieu of twidden of andere flauwekulti.

acac | 01-02-11 | 09:51

Nou 1st Male Lesbian,

Ik zat hier dus al vanaf gisteravond 21:00 uur non-stop te F5-en!

Onmiddels bloeden mijn beide wijsvingers, dus houd ik er maar eens mee op....

An die ARBEIT | 01-02-11 | 09:47

Origineel Johnny, weer eens laten zien dat je religie en bidden onzin vindt. En elke keer proberen oprecht verbaasd te zijn dat er mensen zijn die geloven dat er wel meer is.

reiner | 01-02-11 | 09:33

en je vraag was.....?

Keef35 | 01-02-11 | 09:30

Ik vraag me wel eens af wat voor academische opleiding de stukjesschrijvers van GS hebben gevolgd. Je leest, door de associaties die ze maken en de spitsvondigheid, dat het geen domme jongens zijn. Maar ja, daar lees je weer niks over.
Anoniempje

Theodoros | 01-02-11 | 08:46

Godvergeten gristengekkies. Bidden? Schat je kans, ga toch krassen.

Achterdocht | 01-02-11 | 08:36

allah en god bestaan niet, mohammed als profeetje is net zo waar als het sprookje Hans en Grietje en iemand die over water kan lopen krijgt van mij alles wat ik heb incl. een nier en een long!!! Vrouwen die spontaan uit een mannen rib ontstaan heb ik ook nog nooit gezien en een slang die praat en mijn vrouw een appel laat eten ben
ik ook nog niet tegen gekomen, mensen die van water wijn kunnen maken en met 1
vis alle daklozen van amsterdam te vreten kunnen geven mogen zich per direct bij mij
melden!!!

Keef35 | 01-02-11 | 08:15

iedereen die een religie aanhangt is in mijn ogen sowieso zwaar gestoord, bang voor de waarheid, niet geschikt om een normaal gesprek mee te voeren, per definitie niet geschikt om enige vorm van verantwoording te dragen en al helemaal niet in staat om in welke regering dan ook, iets bij te dragen aan een betere wereld voor iedereen!

Realisme en wetenschappelijke feiten zullen het altijd winnen van welke religie dan ook.

Religie is net als twitter, hoe meer followers hoe machtiger je je gaat voelen maar het komt er uiteindelijk altijd op neer, dat je helemaal alleen achter je pc,tje met je pikkie zit te spelen!

Als je een bult op je kop hebt is dat niet gods wil, maar gewoon omdat je je kop gestoten hebt!

Keef35 | 01-02-11 | 07:59

Eerst die russische haaieneter en nu dit!
de duivel schijt weer op een hoop

Cousin Eddie | 01-02-11 | 04:58

Ik ben bij een ander topic hier op GS weggepest door samenspannende 'wijsneuzen', maar als ik hier alles zo eens lees, word ik ook niet vrolijk.
Bijvoorbeeld iemand die zich '1st Male Lesbian' durft te noemen...
Godverdomme... Jezus Christus was de '1st Male Lesbian'. Hij hield van Johannes, ('dien hij liefhad'), tevens was hij ook niet vies van Maria Magdalena.
Lees er de Bijbel maar eens op na.
En... als je hier niet met je eigen naam durft te komen, heb dan tenminste nog het lef om jezelf dan '2d Male Lesbian' te noemen.

Jaap Cuperus | 01-02-11 | 00:42

SvennusMax | 31-01-11 | 23:16
Nog nooit een theorie tegengekomen die geen glimlach op mijn gezicht toverde, daar niet van.

Inferi0r | 01-02-11 | 00:19

Alles goed en wel maar Hawking heeft even weinig bewijs voor zijn stelling als dat gelovigen bewijs hebben voor het tegenovergestelde. Zijn we even ver.

idopane | 01-02-11 | 00:08

SvennusMax | 31-01-11 | 23:16

5 en 14 zijn wel hilarisch, maar ik zie alweer een potientiele verdediging aankomen. De ontkenning van spriritualiteit van onze christenvrienden vind ik altijd wel hilarisch als je ze confronteerd met Saul.

shindai | 31-01-11 | 23:23

Helaas ga ik nu *out.
Jammer; het had een leuke discussie kunnen worden.

shindai | 31-01-11 | 23:17

Als god nou even die Aswandam laat bezwijken krijgen we nog mooie tsunamifilmpjes
in de dumpert. En een extra breed Suezkanaal.

Het Zilte Nat | 31-01-11 | 23:14

Ik mis de link naar licht & zon. Nu moet ik even stevig nadenken qua Genisis.
Was het niet; op dag een schiep de heer de aarde en de zon?

shindai | 31-01-11 | 23:05

Ach, kan het wel uitleggen maar het staat eigenlijk al op pagina 1 van de bijbel. Sleutelwoorden licht & zon. Maar om de boel af te ronden; het beste betoog van prof. Hawking ooit, samengevat op nujij.nl.
www.nujij.nl/hawking-god-creeerde-het-...

SvennusMax | 31-01-11 | 22:48

De genenpool uit Noach, zijn vrouw, hun drie zoons en hun vrouwen is een generatie later al incest. [ self snip ]

shindai | 31-01-11 | 22:23

De licht / water paradox is mij dan weer onbekend. Zou u die kunnen uitleggen?

shindai | 31-01-11 | 22:18

@shindai | 31-01-11 | 22:14
Hebben die Finnen dus tóch gelijk; "hij iz mijn neev!"

SvennusMax | 31-01-11 | 22:18

SvennusMax | 31-01-11 | 22:09

Ik begon net. Degene die alle tegenstrijdigheden kan opsommen verdient een topic m.i.
Laten we eens beginnen met de genenpool na de zondvloed.
Gefeliciteerd; We zijn allemaal neven en nichten.
( Sommigen iets meer nicht dan anderen, dat wel weer dan )

shindai | 31-01-11 | 22:14

@ SvennusMax | 31-01-11 | 22:03
Nooit eerdere posts gelezen zeker. Valt nog mee dat je geen zwitsal hebt.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 22:11

@shindai | 31-01-11 | 22:04
Vergeet niet het licht/water paradox op pagina één, en het aantal dieren dat op de Ark werd meegenomen. Waren het er nu twéé per soort, of zeven? Degene die het antwoord weet, krijgt een retourtje hemel.

SvennusMax | 31-01-11 | 22:09

Zelf leren lezen is een van die ontwikkelingen. Als je op blz 1 leest : God schiep de mens naar zijn aangezicht ( Adam ) , Adam verveelt zich en uit zijn been ( rib staat nergens nl. ) wordt Eva geschapen.
Tot zover nog geen probleen. Adam en Eva krijgen twee zoons: Cain en Abel.
Cain slaat Abel dood. Oke 1+1+2-1 = nog drie mensen: Adam , Eva en Cain.
Maar nee, Cain wordt verstoten en gaat naar het land Lot?!
Trouwt daar en krijgt kinderen.

shindai | 31-01-11 | 22:04

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:57
Nog geen 5 posts geleden probeer je me te verwijten dat ik niet van de argumenten ben, en jouw afgelopen 3 posts zijn inhoudelijk zo leeg als een vacuüm. Typisch, joh.
Zodra de antwoorden en argumenten niet bevallen, dan klappen we dicht. "Want jij doet dat ook!". Bewijst maar weer eens dat je de fantasie en sociale omgangsvormen van een 6-jarig kind bezit.

SvennusMax | 31-01-11 | 22:03

Net bijna 10K verloren met PLO door jullie gezeik. Bedankt hoor. Ik geef lekker jullie de schuld.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:59

@ SvennusMax | 31-01-11 | 21:55
Dat je denkt dat ik over alles zo makkelijk denkt zegt wéér behoorlijk wat over je. De stempel van de eeuw gaat naar jou.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:57

We kunnen natuurlijk ook nog tweeduizend jaar wachten tot de rest van de wereld ook zo atheistisch is als het merendeel van GS. ;)

Wat een beetje ontwikkeling niet al kan doen tegen religie.

shindai | 31-01-11 | 21:57

@shindai | 31-01-11 | 21:46
Ook weer zo'm slim mechanisme in het Christendom; apocrief verklaren.

Oftewel, kunnen we niet mooi rijmen, dus hoort het er niet bij. En dat terwijl er door firm believers zo'n waarde wordt gehecht aan de originele schriften waar de bijbel op gebaseerd is...

Behalve als ze teksten bevatten die de zaak geen goed doen, uiteraard.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:56

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:50
En jij, de gelovige, enabled de kerk. Want ondanks dat je "anders" zegt te geloven, delen jullie wel dezelfde bron en maken zij daarop uit dat die bron meerdere varianten medestanders heeft. Dus meer draagvlak/waarheid bezit.
Waardoor ze zich op hun beurt weer gesterkt voelen in het doorcommuniceren van complete debiliteiten.
M.a.w. het feit dat jij te weinig vragen stelt, te snel opgeeft met de zoektocht naar de waarheid en de makkelijkste oplossing zoekt in je antwoorden ben je (indirect) medeplichtig aan deze aperte onzin.
Denk nou eens na man.... over alles...

SvennusMax | 31-01-11 | 21:55

@ shindai | 31-01-11 | 21:46
Je moet het nemen zoals het is. Overigens zijn deze geschriften zeer interessant.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:54

@ shindai | 31-01-11 | 21:48
Inderdaad.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:50

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:45
Die dalen en bergen komen er blijkbaar sowieso. Ook wanneer we wel bidden, kunnen die dalen zich dus volgens die logica wel gewoon voordoen, dat ligt aan Gods wil. Dus het bidden an sich doet er dan toch niet toe?

Of denk je dat als God toevallig wel goede zin heeft en er wordt NIET gebeden, de boel dan naar de mallemoer gaat?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:50

@ SvennusMax | 31-01-11 | 21:44
Ik ontken helemaal niks. Bedankt weer voor de stempel, maar eigenlijk heb je dat net zelf al toegegeven. Je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als je iets in naam van iets doet het zwaarder klinkt en mensen dat dus ook graag doen. Wat aangepakt moet worden is dat mensen het geloof moeten interpreteren zoals het is. Niet het verbieden, dat slaat nergens op.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:50

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:44
Nee, jonge kinderen vertellen dat jouw ruimtemagiër alles ziet, en als ze stout zijn dan gaan ze voor eeuwig fikken in de hel en worden ze lekgeprikt door demonen; dat valt he-le-maal niet onder emotioneel onder de duim houden, hé? Staat ook he-le-maal niet in de bijbel. Wat voor een keuze leg je die kinderen/mensen dan voor?
Dan mag je aankomen met "context", maar de kern blijft; jouw religie is barbaars en agressief in essentie en schuwt het gebruik van indoctrinatie en dreigementen geenszins. Bah.

SvennusMax | 31-01-11 | 21:49

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:44

We zijn het zowaar ergens over eens. Als ik uit uw betoog kan opmaken dat de kerk de slechts mogelijke invulling van de bijbel tenminste.
Het idee van de bijbel was wel aardig maar zoals gewoonlijk verkloot het management het weer.

shindai | 31-01-11 | 21:48

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:29
Daarbij zijn de bronnen die de koningen zouden beschrijven, natuurlijk ook nog vele malen ouder dan degenen die over JC zouden gaan... Scheelt zich toch wel één- tot drieduizend jaar...

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:46

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:41

Vandaar de kerk ook niet zo blij was met de Nach Hamadi geschriften en vooral niet met het evangelie van Judas.
Maar daar hoor je ze nooit over.

shindai | 31-01-11 | 21:46

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:28
Zonder dalen, geen bergen.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:45

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:38
Ik heb geen cursussen nodig om idiotie te bestempelen wanneer ik het zie. Het feit dat jij überhaupt van het bestaan van zoiets af weet, zegt me veel over het "vakje" waar jij in past.
En nee, veel van wat ik zeg is NIET buiten het geloof. Religie is de enabler. Dat ontkennen zoals je zojuist doet, maakt je ook nog eens een leugenaar en dat wist ik eigenlijk al.
Jouw feiten; dat zijn niet mijn feiten, vriend.

SvennusMax | 31-01-11 | 21:44

@ shindai | 31-01-11 | 21:40
Iemand emotioneel onder de duim houden staat naar mijn idee niet in de bijbel. Hoe meer dreiging, hoe minder er op het rechte pad gelopen wordt dus het heeft ook nog eens weinig effect. Mensen kunnen er van alles van maken, daar zou tegen op moeten worden getreden.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:44

Wereldvreemde Christenhond.
Als de moslims straks de macht hebben in Egypte worden de Christenen als eerste een kopje kleiner gemaakt.

Haarkopje | 31-01-11 | 21:43

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:29
Ik wist dat je hier ergens mee naartoe wilde... Nu zijn we er eindelijk en valt het me toch tegen. Soms is de reis belangrijker dan de bestemming, o.i.d.

Ten eerste iets wat ik al eerder heb aangehaald: De bronnen DIE over een "Jezus de Gezalfde" spreken, in die periode, zijn zo goed als altijd omstreden. De meest aangehaalde bron is uit de schrijfsels van Flavius Josephus, die in twee passages in één van zijn werken spreekt over de Jezus die wie uit de Bijbel ( en eerdere werken ) kennen; De profeet, de zoon van God. Echter wordt al lange tijd aan de geloofwaardigheid van deze bronnen getwijfeld, door velen zijn ze zelfs als foutief bestempeld.

Ten tweede vind ik het een beetje raar om een geschiedenis van een land te vergelijken met het leven van één man.
Natuurlijk blijven er veel meer bronnen bewaard over de diverse koningen van Egypte, dan dat er overblijven over het leven van een timmermanszoon.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:41

@ wakkere_nederlander | 31-01-11 | 21:31
Dat maakt hij zelf wel uit.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:40

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:30

Onder dreiging van hel en verdoemenis op het "rechte pad" gehouden worden noemt u geen "onder de duim houden"?
Daar komen de vergelijkingen tussen de christelijke- en de moslimreligie naar boven. Volg of word uitgesloten / gestenigt / uitgelevert aan de Spaanse Inquisitie. Wees braaf en gehoorzaam en er vallen voordelen te behalen, wees afvallig en u wacht hel en verdoemenis.
Emotionele chantage op zijn minst.

shindai | 31-01-11 | 21:40

@ wakkere_nederlander | 31-01-11 | 21:37
Gelukkig lees jij ze wel en kan je er doordat je het weet wat aan doen. Of zit je net als de Christenen ook alleen maar een beetje achter je beeldscherm met een uitgezakte reedt.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:40

@ SvennusMax | 31-01-11 | 21:28
Nogmaals, ik neem helemaal niks aan en zeker niet van jou. Weleens een feedback cursus gehad? Daar geven ze genoeg voorbeelden over iemand een stempel op drukken, je kan er ook wat van moet ik zeggen.
Bijna alles van wat je net zegt is er ook buiten het geloof. Mensen maken fouten. Misschien makkelijk gezegd maar zo liggen de feiten nu eenmaal.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:38

@Jaap Cuperus | 31-01-11 | 21:01
"achter je computer hier in een Nederland een potje gaan zitten bidden en dan dienaangaande een tweet met hashtag op twitter plaatsen en blah, blah, dat zal geen ene moer helpen volgens mij."

Inderdaad want god leest geen tweets en de Egyptenaren zullen de gebeden ook niet lezen want Mubarak heeft het internet platgelegd.

wakkere_nederlander | 31-01-11 | 21:37

Mijn gebed voor Egypte:
Hey god, doetteres wa aan want dè ken zo niet langer.
Amen.

wakkere_nederlander | 31-01-11 | 21:31

@ shindai | 31-01-11 | 21:28
Er wordt niemand onder de duim gehouden, vandaar de eigen wil.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:30

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:23
Zo is er ook enige documentatie over Jezus. Naar wat ik gelezen heb is er zeer weinig over het grootste gedeelte van de Farao's bekend.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:29

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:16
Indoctrinatie van kinderen, belediging, uitsluiting, mob-bosses wife syndroom t.o.v. extremisten, Inquisitie, kruistochten en andere religieuze oorlogsvoering, het verbieden van condooms in Afrika, kindermisbruik-made-easy, frausuleuze fondsenwerving, belastingontduiking, speciale rechten voor mensen die in fantasiewezens geloven, middeleeuwse en schadelijke denkbeelden, Stockholm-syndroom, massa-indoctrinatie, preying (lees; geen praying) on the weak en ga zo maar 200 jaar door.
Redenen genoeg om er een halt aan toe te roepen, geloof ik.
Dat een gristen hetzelfde over mij denkt scheelt me geen zak; ik heb feiten die controleerbaar en juist zijn. Jij hebt een vaag gevoel en een boekje. Maar jullie zingen wel heel mooi met zijn allen.
Daarbij ben ik al een stukje ouder dan de boys van GS en ventileer dit dan oko al langer. Wéér een aanname aan stront.
Produceer jij nu maar eens iets feitelijks, dán gaan we praten.

SvennusMax | 31-01-11 | 21:28

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:23
Dat is een leuke hypothese, maar niet de eerste in zijn soort. Helaas blijkt in de praktijk telkens maar weer dat dit soort initiatieven niks uithalen. Of kunnen we stelen dat de situaties in b.v New Orleans en Haïti erg goed zijn verlopen en nu weer grotendeels hersteld zijn, zoals men in deze tijd, met onze hulpgoederen en -middelen mag verwachten?

Daar zal me toch wat om gebeden zijn, aan die bron waar je over spreekt, God... Maar hij zal z'n redenen we hebben, gecompliceerd als hij is...

Alhoewel, misschien is Hij wel een Zij, als ik zo zie hoe gecompliceerd dit wezen wel niet moet zijn, lijkt me een vrouwelijke Wolkenbewoner veel reëler.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:28

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:23

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. God is geen bron maar een methode.
Een methode om de volgelingen slaafs en onder de duim te houden en de ruimte en luxe te geven aan de verhevenen in ruil voor hoop voor de volgelingen om hun rottige leventje nog enig nut in te blazen.

shindai | 31-01-11 | 21:28

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:20
Als mensen er vertrouwen uit halen om het licht aan het eind van de tunnel te kunnen blijven zien baat het naar m.i. wel. Langs de deuren gaan om een topman te financieren is niet de oplossing, we moeten het bij de bron aanpakken en God is de bron.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:23

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:19
Van alle 330 zal ongetwijfeld iets van documentatie of andere bronnen gevonden zijn, als ik het zo lees. Maar men spreekt dan eigenlijk gewoon over koningen van Egypte, farao als benaming werd pas geïntroduceerd door de Grieken en Hebreeuwen, later ook in de bijbel. Lees ik net gedeeltelijk...

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:23

Persoonlijk geloof ik niet zo in boeken die zich op de eerste pagina's al tegenspreken maar als mensen die boeken nodig zijn om hun leven door te komen, soit.
Zolang niemand mij er mee lastig valt of probeert mij er een kromzwaard om in mijn rug te duwen, mag je van mij geloven wat je wilt.

Verwacht alleen niet van mij dat ik aan die onzin meedoe.

shindai | 31-01-11 | 21:22

Heb even naar de hashtag #Pray4Egypt gezocht:
Alleen Henk zelf doet mee.
Voor de rest alleen hoongelach vanuit de GeenStijl hoek. LOL

wakkere_nederlander | 31-01-11 | 21:22

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:18
Klopt, maar laten ze dan met collectebusjes langs de deuren gaan o.i.d.

Baat het niet dan baat het ook niet en kan je beter je tijd spenderen aan iets dat wel baat....

Als je toch zo lekker Samaritaans bezig wil zijn.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:20

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:1
Hoeveel zijn er daarvan echt bekend als in de geschiedenisboeken?

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:19

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:17
Rond de 330 wordt geschat, lees ik.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:18

@ sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 21:15
Baat het niet, dan schaat het niet.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:18

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:12
Ik kan het niet vinden, vandaar.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:17

@ SvennusMax | 31-01-11 | 21:05
Mag ik vragen waar je je druk om maakt? Of waar je christenen voor probeert te behoeden? Deze reactie maakt je naar mijn inzien nog erger dan Christenen. Een Christen kan het zelfde over jou denken, ingebakken stupiditeit en blindheid der doellozen van de aarde. Een Christen staat ergens voor, jij ook, behalve als het er op aankomt want dan weet je niet waar je voor staat en ben je dus maar een domme reaguurder. Dat je denkt dat ik alles geloof wat er gedrukt staat bevestigd dat alleen maar, of je praat alleen maar de boys van GS na. Nou, dan heb je het pas echt goed voor elkaar.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:16

Elmauro | 31-01-11 | 21:05
Als mijn kind een ongeneeslijke ziekte krijgt en ik bidt in Jezus Naam om genezing, dan bidt ik om genezing als het Gods wil is en als het niet Gods wil is of Hij dan tot Zijn doel wil komen met de ziekte die mijn kind heeft in zijn leven. Dat gebed wordt 100% verhoord.
Tsja... trek zelf je conclusies maar.

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 21:15

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:08
Is meen ik niet precies bekend... Wat zegt Google?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:12

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:04
Kijk maar uit, straks ga ik je nog aardig vinden. Weet je trouwens toevallig hoeveel farao's er totaal hebben geleefd?

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:08

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:56
ik weet prima wat ik schreef, en weet ook dat dit er bij de gemiddelde niet-christen niet ingaat. Maar ik geloof het wel en het staat mij denk ik vrij dat hier neer te tikken, net zo goed als het jou wat mij betreft vrij staat het tegendeel of datgene wat jij gelooft hier uit te dragen, ook als je mijn kinderen daarbij wil betrekken.

Elmauro | 31-01-11 | 21:05

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:00
Lees voor de argumenten maar het postje onder die van jou op dit tijdstip. Ik kán gewoon niet meer. De ingebakken stupiditeit en blindheid der gristenen heeft mij een aperte gristenallergie doen ontwikkelen. Ik heb overal bultjes. Nou ja, niet echt. Maar dat zeg ik gewoon want je gelooft toch wel alles wat gedrukt staat.

SvennusMax | 31-01-11 | 21:05

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:55
Naaah simpele cheap-shot, toegegeven.
Niet teveel achter zoeken ;)
@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:50
Ik ben geen therapeut...
@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:53
Erg realistisch van je! Hulde

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:04

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:57
Dat weet jij beter dan ik, kom er al geruime tijd niet meer. Wel jammer. Ik ben dol op de bollenstreek. En op de duinen. Maar ach, wat klaag ik? Ben best tevreden over onze MP.
Moerdijk is trouwens de grootste gifdistributeur in deze contreien.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 21:03

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:01
Gooi het maar weer op het interpreteren.. ;-)

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:02

Ach ja, 'geloof', dat woord is op zich al te stompzinnig voor woorden. De meeste mensen die 'geloven' zijn meestal in hun jeugd geïndoctrineerd / gehersenspoeld en hebben doorgaans nooit echt zelf onderzoek gedaan naar het hoe, het wat en het waarom van 'het geloof' door de eeuwen heen.
Lees bijvoorbeeld maar eens het boek 'De Schrift betwist' van Maarten 't Hart en dan val je van de ene in de andere verbazing qua hoe discutabel, historisch-wetenschappelijk onverantwoord en volkomen arbitrair het ontstaan van de Bijbel en het ontstaan van het geloof eigenlijk is.
Zelf pleit ik ervoor om het woord geloof te vervangen door 'besef', 'Godsbesef', dus. En zoiets heb je als individu, of je hebt dat niet. In ieder geval, die - min of meer anonieme - God (dus niet de gristelijke God, of Allah, of Krishna enzovoorts), is volgens mij niet iemand die je even kunt verzoeken om de problemen in Egypte op te lossen, waarna dat Goddelijke wezen dan denkt: okay, er zijn zoveel mensen die willen dat ik in Egypte ingrijp, laat ik mijn hand maar eens over mijn hart halen en als Almachtige dan maar eens ingrijpen: abacadabra, hocus pocus... probleem in Egypte: los op!"
Ech nie!
Ergo: achter je computer hier in een Nederland een potje gaan zitten bidden en dan dienaangaande een tweet met hashtag op twitter plaatsen en blah, blah, dat zal geen ene moer helpen volgens mij.
Ze zullen het daar in Egypte allemaal zèlf moeten doen, al dan niet vanuit een of ander individueel Godsbesef...

Jaap Cuperus | 31-01-11 | 21:01

@Elmauro | 31-01-11 | 20:48
Dit is dus precies waar Nacho en ik het net over hadden.

Ik ben goed bekend met de Bijbel, heb waarschijnlijk precies het zelfde gelezen als u, maar toch leest u het op een compleet andere manier. Dat is ook hoe het hoofd werkt, men ziet wat men wil zien. Ook wanneer het er niet is. Er wordt constant gezocht naar nieuwe interpretaties, om zo maar de oneindige tegenstellingen in het Heilige Schrift te verklaren en goed te praten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de overduidelijke tegenstellingen tussen de wereld beschreven in de bijbel en de wereld zoals we die ook daadwerkelijk ervaren.

Maar zoals ik al zei, het brein kan zichzelf alles wijsmaken. Als men maar genoeg prikkels daartoe ontvangt.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 21:01

@ SvennusMax | 31-01-11 | 20:57
Zeer goed beargumenteerd voor het slapte stuk ouwehoersel van de eeuw.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 21:00

@ De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:40
Hoi. Alles goed in de Bollenstreek? Ik hoorde dat er hier mensen ziek worden van het gif dat ze gebruiken voor de bollenvelden.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:57

@Elmauro | 31-01-11 | 20:48
Ik wil bij deze de eerste nominatie kenbaar maken voor "Het Slapste Stuk Ouwehoersel van 2011".
Je vergeet even dat al deze personen fictief zjin dan wel aangedikte karaktereigenschappen toegedicht hebben gekregen, en de magische ruimtepapa niet bestaat. Als ik bid in Flupprts-naam, dan heeft dat evenveel waarde en de uitkomst is hetzelfde. Het wordt 100% verhoord.
*proest*

SvennusMax | 31-01-11 | 20:57

Elmauro | 31-01-11 | 20:48
Nu nog even hopen dat je kind kanker krijgt. En nu niet kwaad worden over mijn reactie, meer eerst even goed teruglezen wat je net hebt opgeschreven.

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:56

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:42
Verklaar je nader alstublieft?

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:55

@ Elmauro | 31-01-11 | 20:48
Ga ff lekker twidden en zet jezelf niet zo voor lul. .. sommige mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:53

Gezellig hoor hier!

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:39
Graag gedaan hoor. Jij ook bedankt voor alle zeer goede reacties, ik weet zeker dat bij de mensen die het gelezen hebben het op een positieve manier bijdraagt voor het inrichten en het bepalen van een doel in zijn of haar leven.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:50

@An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:34
Kennelijk begrijp je niet wat "in Mijn naam uiteindelijk inhoudt, anders hoef je de vraag niet te stellen.

In Jezus' naam iets bidden betekent niet: "geef het mij om wille van Jezus / wat Jezus gedaan heeft.

In Jezus' naam betekent dat je bidt naar Gods wil. Paulus bad om genezing maar kreeg het niet, want het was Gods wil niet dat hij zou genezen. Waarom? Om dat God hem wilde pesten? Nee natuurlijk, maar omdat Paulus in zwakheid meer afhankelijk was van God en daardoor beter zijn werk kon doen dan wanneer hij in zijn eigen kracht geloofde. Daarom raakte hij zijn doorn in het vlees niet kwijt. (wreed? nee hoor, de toenmalige ellende van Paulus weegt niet op tegen zijn huidige staat, en daarbij komt: God geeft kracht naar kruis).

Bidden kortom is het op één lijn brengen van jouw wil met Gods wil. Als ik een ongeneeslijke ziekte heb en ik bidt in Jezus Naam om genezing, dan bidt ik om genezing als het Gods wil is en als het niet Gods wil is of Hij dan tot Zijn doel wil komen met de ziekte die ik heb in mijn leven. Dat gebed wordt 100% verhoord. Om het misschien iets beter te zeggen: Het is beter als ik ziek tot het doel kom dat God voor mij heeft, dan gezond Zijn doel mis of gedeeltelijk mis en de verkregen genezing doorbreng 'in mijn wellusten' (oftwel verder van God af ga leven).

Elmauro | 31-01-11 | 20:48

"Suppose your prayer's aren't answered. What do you say ? "Well it's god's will, thy will be done". Fine, but if it's god's will and he he's gonna do what he wants anyway, why bother praying in the first place? " - George Carlin.

despecialist | 31-01-11 | 20:47

@De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:40
Tweetgebedje i.p.v schietgebedje?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:43

@SvennusMax | 31-01-11 | 20:40
Geloof mij ( pun intended ), 1st is geen trol. Of een ontzettend goede, maar dit soort blind volgen is volgens mij niet te veinzen.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:42

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:36
Wat een leuke en boeiende comment. Dank je!
An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:39 |

Wat zijn jullie ineens aardig voor elkaar. Twidden doet wonderen. Ik wíst het.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:40

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:32
Ah! De reli-trol is weer aanwezig!
Fijn, kan ik me weer lekker ontspannen vanavond.
Stelling; bidden is een ondoordachte, egoïstische klaagzang richting imaginaire vriendjes.
Discussieer!

SvennusMax | 31-01-11 | 20:40

@1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:36
Wat een leuke en boeiende comment. Dank je!

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:39

@ An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:35
Wat gedraag je je weer lekker werelds.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:36

dat compleet

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:35

@Elmauro | 31-01-11 | 20:29
Ik begrijp wat "in mijn naam" betekent. En ik hou er niet van om twee keer het zelfde te moeten vragen. Zo blijkt dat u blijkbaar weinig respect voor de vraagsteller heeft.

Een antwoord compleet open is voor eigen interpretatie, erg christelijk van u.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:34

Baat het niet, dan schaat het niet.

1st Male Lesbian | 31-01-11 | 20:32

brutus68 | 31-01-11 | 20:06
LOL

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:31

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:26 Wanneer je begrijpt wat in Mijn naam inhoudt mag je nog eens vragen

Elmauro | 31-01-11 | 20:29

@Elmauro | 31-01-11 | 20:22
Waarom stelt Jezus dan letterlijk: " Vraag het in mijn naam en hij zal het u geven" ?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:26

tja, als men zou begrijpen wat bidden is, het is er in ieder geval niet voor om iets van God gedaan te krijgen...

Elmauro | 31-01-11 | 20:22

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:14
Niet teveel ethische vragen stellen als het gaat over geloof.

Daar komt ironisch genoeg nooit veel goeds van.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:19

brutus68 | 31-01-11 | 20:13
Je zegt het zelf; Volendamse inteelt

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:16

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:13

Nooit met jurken aan door woestijnen banjert en geen kudt heeft, dus geen ervaring mee heeft.

brutus68 | 31-01-11 | 20:15

Jezus had het niet zo op farizeers die vooral publiekelijk hun gebeden liepen te doen, om daarmee direct aanzien te verwerven. Maar goed, max 140 tekens is natuurlijk niet zo lang als farizieers destijds deden.

je postbode | 31-01-11 | 20:15

Soort van Kortjakje

kassa2 | 31-01-11 | 20:15


An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:11
Maar wel hypocriet. Zondag lekker vooraan in de kerk meebleren. En alles is weer goed.

Doordeweeks doen waar je zin in hebt etc. Vul maar wat in.

En als het je uitkomt citaten opnoemen uit de bijbel.

Het is misschien praktisch, maar het is niet eerlijk

*out is, laatste ritje gaat maken in geleende Fiat 500, snik*

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:14

@brutus68 | 31-01-11 | 20:03
Zand in je jurk is ook uitermate kudt.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:13

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:07

Wie zijn de 3J's? -dat Volendamse inteeltgedoe niet zo volgt-

brutus68 | 31-01-11 | 20:13

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:07
Als je op een podium staat, kijk je altijd neer op je fans.

/Seth

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:12

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:05
Ja, die Loth werd een beetje freaky met z'n dochters, heb ik hier meen ik ook nog eens voorbij zien komen. De Bijbel is doorspekt met dit soort zieke verhalen. Maar dat is natuurlijk geen reden te twijfelen aan de validiteit of toepasselijkheid van het geheel! Geenszins, we moeten inderdaad zelf filteren wat wel en niet op ons van toepassing is, zo houd je het hele gebeuren ook lekker toegankelijk en kunnen we alle kanten op, praktisch!


An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:11

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:10
Nooit.

Ik vloek nog wel een keer extra

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:11

@brutus68 | 31-01-11 | 20:06
Was het niet Allah die de meeste fans heeft?
Jezus kan prima terugkomen, hoor. Ik heb nog wel een bed over.

kassa2 | 31-01-11 | 20:10

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:06
Tip: gewoon de voeten bij de pedalen houden, doe de kleermakerszit maar gewoon thuis op de bank of zo. #riskant
Daar komen anders alleen maar ongelukken van en dat willen we niet. Je dient immers nog jouw steentje aan de vrehede op Aarde bij te dragen door te Twidden. Toch?

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:10

brutus68 | 31-01-11 | 20:06
Of juist niet. De 3J's kijken toch ook niet neer op hun fans?

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:07

@ sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:03
Uhhhh... jaarlijks met kerst onophoudelijk tegen je schoonvader lallen?

Pa Cartwright | 31-01-11 | 20:07

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:05
Ik heb sinds vorige week pas mijn rijbewijs. Ik moet uberhaupt nog leren normaal in een auto te zitten ;)

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:06

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:03

Jezus kijkt wel uit om terug te komen, en I can't blame him. Zit ie met tig miljard doorgedraaide fans opgescheept. De dude zou doodongelukkig zijn.

brutus68 | 31-01-11 | 20:06

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:00
Inderdaad. De bijbel wordt door mij (of elke willekeurige atheist) veel te letterlijk genomen.

Het punt is dat de meeste gelovigen de bijbel als een leidraad door hun leven gebruiken en de verhalen (van Loth bijvoorbeeld, lees dat maar eens) als een soort synoniem nemen voor gebeurtenissen in hun leven.

Bullshit. De bijbel mag best letterlijk genomen worden, waarom is het ene wel waar en het andere niet?

Stel he, dat in The Origin of Species een regel staat met; en toen de apen in het water sprongen kregen ze kieuwen... Ik zou direct het boek nooit meer serieus nemen.

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:05

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:02
Heb je weleens in kleermakerszit op een kameel in de Sinaï gezeten? Ik ook niet. Maar het is vast niet te doen.
*Nacho anders bekijkt nu sinds het vermoeden van het gebruik van een aangepaste auto is ontstaan*

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:05

Het Princeton Anomalies Research Institute heeft wel onderzoek gedaan op dit gebied.
Schijnt best te kunnen werken zoiets. Als je maar wil en als je het maar gelooft.

Bos Hout | 31-01-11 | 20:04

@Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:58
Maar die schilderden Cleopatra ook af als zijnde "mooie vrouw". Kwestie van smaak.

kassa2 | 31-01-11 | 20:03

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:00

Het heeft in de woestijn meer een praktische reden. Zo waait er geen zand in de jurk en kan er geen ongedierte inkruipen.

brutus68 | 31-01-11 | 20:03

Ze bidden met een paar miljard mensen al 2000 jaar lang voor de terugkomst van Jezus en wat heeft dat nou precies opgeleverd?

sjaakdeslinksesul | 31-01-11 | 20:03

Zou God het zelf allemaal nog wel begrijpen?
Zo ja, wat een intellectueel is het toch.
Zelf moet ik volgende week weer op cursus... Klootzak!

DijenkletserT | 31-01-11 | 20:02

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:00
Ik vind de kleermakers zit echt rielekst. Autorijden op die manier geeft een nieuw dimensie!

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:02

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:00
Voor data, best wel ja...

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:01

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:57
LOL en nee. Godt heeft zijn grenzen.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:01

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:55
Tell me about it, dat is juist één van de zaken die het geloof zo ridicuul maakt; de zaken worden constant aangepast, omdat " het niet meer in onze tijd past". Zo stond er laatst nog een nieuwe lijst met zonden in De Limburger te bewonderen.

Het.past.niet.binnen.deze.tijd. Laat het daar dan gewoon bij, zou je zeggen, in plaats van telkens je weer in nieuwe bochten te wringen om je geloof te justificeren.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 20:00

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:56
Aah, Lara. Wat een lekker wief

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 20:00

Was het nieuws helemaal op? Of heb je écht een trauma, Johnny?
Láát die man lekker.

Lewis | 31-01-11 | 20:00

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:57
Die kleermakerszit zit nergens naar. Dat kan ik je wel vertellen. Toch kunnen ze het bijna overal in het Midden-Oosten (woestijnpose? Laaggezetenen vangen weinig zand. Of zo.).

De Gooise Matras | 31-01-11 | 20:00

@ brutus68 | 31-01-11 | 19:52
Die Sarai scheen ook wel een lekker wijf te zijn. Althans, als ik die Egyptenaren mag geloven.

Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:58

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:54
Nee, maar het is wel een interessante gedacht.

Ik weet trouwens nog een goed nummer, moment ;)
(grapje)

Bidden heeft echt geen zin.

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:57

Bakito | 31-01-11 | 19:52
Mediteren heb ik nog nooit gedaan. Maar ik sta daar open tegenover, maar niet op een spirituele manier.

Lekker rustig met je ogen dicht in kleermakerszit zitten, dat kan denk ik heel rustgevend zijn.

Maargoed, dat is lekker een stuk fietsen voor mij ook op de racefiets.

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:57

Leuk stukje, Johnny. Doe nog even een d ipv t in regel 10.

Jean | 31-01-11 | 19:56

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:48
Meerdere mensen, onlangs is er weer een nieuwe vertaling uitgebracht.

De originele teksten verschillen zo gigantisch van wat er tegenwoordig geschreven staat.

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:55

Zo dan, ik mis ineens 10 minuten aan reaguursels! Zou Hij dan toch bestaan???
.
*op knieën valt en bidden gaat*

Gezwelgje | 31-01-11 | 19:54

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:50
Dat weet je niet. Want.... er is nooit onderzoek gedaan naar wat er zou gebeuren met de wereld als al die miljoenen mensen het voor één dag zouden laten.
Helaas zijn Godts schapen trouw. Over het algemeen, dan. En kunnen we dit nooit toetsen.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:54

ZSU-23-4 | 31-01-11 | 19:48
69, dan heb je er zelf ook wat aan :)

DijenkletserT | 31-01-11 | 19:53

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:50

Sneeuwwitje is dan ook het enige lekkere wijf wat in de bijbel voorkomt...

brutus68 | 31-01-11 | 19:52

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:50
En mediteren, hoe sta je daar tegenover?

Bakito | 31-01-11 | 19:52

@brutus68 | 31-01-11 | 19:47
Wat maakt het uit, ik weet ook niet meer of het nou Doornroosje en de 7 òf de 6 geitjes was. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:50

Bakito | 31-01-11 | 19:47
Sterker nog, miljoenen mensen bidden elke dag. En het maakt geen reet uit.

Bidden heeft juist een averechts effect. http://www.skepsis.nl/bidden.html

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:50

Beffen voor Egypte is beter, want dat heeft je wijf er tenminste ook nog wat an.

ZSU-23-4 | 31-01-11 | 19:48

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:41
Oh zeker, wie het ook is geweest die verantwoordelijk was voor het waterdichten van de Bijbel was een begaafd schrijver. Onfeilbare logica. Misschien is het nog wel wat voor mij, dat Christendom. Dan zou ik waarschijnlijk de eerste zijn die op GS bekeerd is...

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:48

"Free Egypt Facebook" liep niet lekker?

DijenkletserT | 31-01-11 | 19:48

Een boer die gaat zitten huilen tussen de geiten, omdat hij niet kan kiezen tussen twee vrouwen....

Verder gaat twitter natuurlijk de wereld redden. Dat staat daar los van.


Bakito | 31-01-11 | 19:47

@God Zelf | 31-01-11 | 19:44
Hij heeft gesproken Halleluja!!!!! Het Opper Wezen twitterdt niet, maar is Reaguurder!!! Komt Allen tezaam in de kerk van Gezwelgje en reaguur met de Here, Halleluja.....
.
.
*ding-dong*
-Ja?.... nee ik wil geen nieuwe jas met nauw sluitende mouwen..... wat doet u?..... Halp!

Gezwelgje | 31-01-11 | 19:47

@Prof. Vintik 19:37

U heeft gelijk. Het waren er inderdaad tien. ik was er niet bij, en is niet zo bijbelvast...

brutus68 | 31-01-11 | 19:47

God Zelf | 31-01-11 | 19:44
Maakt u zich geen zorgen, god is overal. Hij luistert altijd naar u

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:45

Ik zit nog niet op Twitter, dus dit gebed is:
Geschikt
X Ongeschikt

God Zelf | 31-01-11 | 19:44

@Alcoholic | 31-01-11 | 19:40 Plagiaat, en nog wegmoffelen ook. Schending van copyright. Aanpakken dit hier. Vecht voor uw recht!

Treurig varken | 31-01-11 | 19:43

brutus68 | 31-01-11 | 19:33
Et tu. Brute?

Einde van de Domheid | 31-01-11 | 19:42

@ brutus68 | 31-01-11 | 19:38
Precies. En "God doesn't gamble".

(A. Einstein zag dat goed)

Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:41

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:38
Helaas niet. En het zal ook nooit over gaan.

Geloof, het woord zegt het al is iets wat in je zit. Dat kun je als buitenstaander niet zomaar veranderen. Het zit zo diep verankerd in hun ziel. Dat is soms niet te bevatten.

Als ik zeg dat dit heelal waar we ons in bevinden een cyclus heeft van 20 miljard jaar. Daarna eindigt en daarna weer overnieuw begint. (de oerknal was misschien 1 in een, oneindige reeks) dan is het antwoord van een gelovige; maar god is oneindig en overal.

Uitgeluld (ik dan)

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:41

Huh, die comment van mij "Nee, gewoon nee" bij vorig topique is weg (of ik heb niet op post gedrukt hehe) en nu is het hier de titel...
GMTA!

Alcoholic | 31-01-11 | 19:40

Bisschop Gijsen | 31-01-11 | 19:30
Predestinatie........
Moahahahahahaha
Wahahahahahahaaaaaaaa
Purrroessssttttt!
'Vrije wil' sluit dat uit.
(Ook een oplossing voor het Auschwitz mysterie, Vrije Wil.....)

Einde van de Domheid | 31-01-11 | 19:40

Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:36

Ze zijn redelijk hardleers daar. Je zou zeggen dat ze wel wat geleerd zouden hebben van die zeven plagen.

brutus68 | 31-01-11 | 19:38

Ik twid niet voor brûne bonen!

Parsons | 31-01-11 | 19:38

@Itastijl | 31-01-11 | 19:18 Ongeloofelijk zeg, wat een lijst. En dat allemaal om niets?!

Treurig varken | 31-01-11 | 19:38

@Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:35
Het zit ook gedeeltelijk in de mens ingebakken denk ik, dat verlangen om te doorgronden wie we zijn en waar we vandaan komen. Als het even kan zelfs waar we heengaan. Maar aangezien we nu ondertussen zo ver zijn, dat de wetenschap ons al wat antwoorden begint te geven op die vragen...

Zou je zeggen dat religie uit kan beginnen te sterven? Zou mooi zijn toch...

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:38

@ brutus68 | 31-01-11 | 19:30
"God must have left this place a long time ago".

Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:36

Weer die bekrompen God's aanhangers die de almachtige, ik zal zijn naam niet misbruiken, maar niet willen begrijpen. Bidden helpt niet meer, de evolutie is aan zet en dat is de zijn meest brilliante manier om toch zijn zin te krijgen. En terwijl de kerkaanhangers ter linker en islam zijde enthousiast op de stoelen staan zal de wereld gewoon z'n evolutionaire gang gaan.

idopane | 31-01-11 | 19:35

Ik geloof niet in god.

Ik geloof wel dat de aarde door toevalligheden zo geworden is zoals het nu is.

Geloof is aangeleerd. Niets meer, niets minder.

Nacho_Vidal | 31-01-11 | 19:35

@De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:22
Ja, hallo zeg, ik kan nu niet reaguren, want ik ben aan het twidden!
@godt, doe een seen einde maken aan de #islamisering. graag voor 20:00 uur. twanks

Lewis Lewinsky | 31-01-11 | 19:34

@Einde van de Domheid 19:27

El Baradei steunen klinkt leuk, maar voor de gemiddelde Egyptische Hassan & Fatima is El Baradei een elitaire wijsneus die ze niet begrijpen.

brutus68 | 31-01-11 | 19:33

Bidden op Twitter is de IRL-praktisering van God voor Dommen.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:32

@brutus68 | 31-01-11 | 19:30, yep, raus, raus .....

gentle giant | 31-01-11 | 19:32

Tjodvertjomme.

Boomschade | 31-01-11 | 19:31

@Centauri | 31-01-11 | 19:24
Hijzelf misschien niet, maar de meningen zijn er verder over verdeeld....

Wat grappig verder, iets moderns al interweb te combineren met iets zo achterhaald als religie.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 19:30

Volgens mij heeft God weinig op met Egypte. Egypte is duidelijk niet zijn vriend.

brutus68 | 31-01-11 | 19:30

*van het padje af*

Bisschop Gijsen | 31-01-11 | 19:30

bidden=magisch denken.
Samen bidden/hard bidden/lang bidden=extra krachtig?
Omhoog gericht, terwijl de aarde draait?

Als God alles weet, kan, en doet is bidden eigenlijk overbodig.
Want alles is Zijn wil, en alles staat al vast.
Alles is een tevergeefse bezigheid, maar ondertussen wordt er hopelijk schoonheid gezien en gegenereert en een lesje geleerd.

Bisschop Gijsen | 31-01-11 | 19:30

Medema is een beetje de Malle Pietje van de religieuze wereld, de boeken die hij uitgeeft New-Age in een Bijbels jasje. Warren, Ouweneel, dat soort verdwaasden. Christenen blijven er maar beter uit de buurt.

Hansopje | 31-01-11 | 19:28

Steun El Baradei.
Voorkomt dat er 5 Irans komen.

Einde van de Domheid | 31-01-11 | 19:27

Lekker meebrullen met Bruce helpt meer ...
www.youtube.com/watch?v=nMXLwl-YDuY&am...
Well one of these nights bout 12 o'clock
This old world is gonna rock
Pharaoh's army got drownded
O Mary don't you weep

Well Moses stood on the Red Sea shore
Smote' the water with a two by four
Pharaoh's army got drownded
O Mary don't you weep

gentle giant | 31-01-11 | 19:26

@Itastijl | 31-01-11 | 19:22
Heel veel groeperingen, me dunkt.
Sommigen (nee, eigenlijk velen), geloven dat geweld geoorloofd is om hun zin door te drukken. Vrfeselijk, die escalaties. Al kan ik me goed voorstellen dat de wanhoop mensen tot de meest vreselijke dingen drijft.
Verder begrijp ik je tegel niet. Maar dat kan geheel aan mij liggen.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:25

Kan Jees de Jager? | 31-01-11 | 19:02
zal niet gaan lukken, jong.
dan moet Joris je scalperen. en dat wil je nog niet

Centauri | 31-01-11 | 19:24

@De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:13
Verdomd! @twod heeft m'n twayers verhoord. ;-)

Twidden tijdens DWDD?! Dat is vloeken in de linkse kerk!

#twexit

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:24

@Lewis Lewinsky | 31-01-11 | 19:18
Twank voor jullie twupport. Ik heb me een ongeluk getweden, maar lees net dat GU daar helegaar niet op zit te wachten, dus nu doe ik niets. Ook niet tussen 19.30 en 20.00. Ze bekijken het maar met hun twitbids.
*poetst wel haar aureool tot glimmens toe alvorens deze boven het hoofd te plaatsen*
Amen.

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:22

PS als je klaar bent met hunnie, god
doe mij daarna dan eens aan

Centauri | 31-01-11 | 19:22

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:20
sommige groeperingen pakken de wapens :?

Itastijl | 31-01-11 | 19:22

godgloeiende godver de godver humdalla humdalla
abacadabra
help hunnie, aub.
dank u

Centauri | 31-01-11 | 19:21

ZDEV | 31-01-11 | 19:20
Zucht ander topic...

ZDEV | 31-01-11 | 19:21

-weggejorist-

ZDEV | 31-01-11 | 19:20

@Itastijl | 31-01-11 | 19:18
Maar, ze zullen toch wel bídden?

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:20

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:08
Hee! Het werkt, zo'n twietgetwatje.
*DGM terugverwelkomt*

Lewis Lewinsky | 31-01-11 | 19:18

Moet je zien, man bijt hond. Ma 31 jan. Scene1, vrouw (met doodziek kind) die krant/internet/tv bant, haalt de informatie van de goden LOL! Zo moet het natuurlijk. En dan nog klagen dat andere mensen eigenwijs zijn ook.

Henk Houthakker | 31-01-11 | 19:18

Wacht even, moet mijn laptop dan naar het oosten gericht of maakt dat niet uit?

kassa2 | 31-01-11 | 19:18

Ik zie: 1 d/t-foud

Droppum | 31-01-11 | 19:17

Bidden voor de demonstranten, of voor de machthebbers?
Bidden voor Moslims of voor de Christenen daar?
Bidden voor oorlog of voor vrede?
Vragen, vragen, vragen...

da wizard | 31-01-11 | 19:16

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:08
Zullen we tussen 19.30 en 20.00 even via Twitter aan Godt vragen wat er met Egypte (en Hurghada) gaat gebeuren als Mubarak Twittert dat hij voornemens is om op te twitteren?
Ik vrees dat een bezoek aan de Piramides dan mooi door mijn neus geboord wordt.
*zwaait terug*

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:13

Twidden? Nee. Twoeken!

Lewis Lewinsky | 31-01-11 | 19:12

Zeg Quid, hoe lysdectisch ben jij eigenlijk? Of ben je gewoon te lui om een beetje normaal Nederlands uit je knoppenplank te toveren? Viel me bij je vorige topic ook al op.

Nlz® | 31-01-11 | 19:12

Wow, dit is een moeilijke, een Bert Brussenesque, maar hier gaat ie dan.
Iedereen kent die mop van die Limburge die ervan uit gaat dat God hem van de overstroming redt. Toch gaat hij dood waarop God hem vraagt: 'Waarom stapte je dan niet in de boot of helicopter die ik stuurde.' 'Die weigerde hij omdat hij ervan uit ging dat God hem zou redden.
Ik kom er later wel op terug....

Einde van de Domheid | 31-01-11 | 19:12

Dan moet je toch echt een zwakzinnige zijn als je gaat twidden lol

Haagse-Geertje | 31-01-11 | 19:11

Free publicity voor Medema en zijn boodschap!

annefleur canteclaer | 31-01-11 | 19:10

Is god wel aangesloten op het internet? Of ziet 'ie het zo ook wel?
Heeft het wel zin Henk? Dit is niet hun god, vriend!

Treurig varken | 31-01-11 | 19:09

@medema
Dat heet geen twittergebed, maar een 'twayer'.

*een twietgetwatje doet opdat DGM weer reaguren mag*

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 19:08

Twitteraars zijn narcistische sociopaten met een vleugje autisme.

En inderdaad, ik val in herhaling.

Pa Cartwright | 31-01-11 | 19:07

Twitter is toch modern? Mensen die van een modern medium gebruik maken willen zich toch graag associeren met die moderniteit? Waarom dan bidden?

rsd87-- | 31-01-11 | 19:07

Doen de leden van de Koptische kerken trouwens ook mee met het Twittergebed?
#durftevragen

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:07

Ja, dit gaat de wereld beter maken, dit is het antwoord op alle ellende. Twitter, binnenkort in een parochie bij u in de buurt.
.
*@god, als u toch meeleest, doe mij even een zak geld. dank*

Gezwelgje | 31-01-11 | 19:07

Je moet toch wat als je niet meer ongestoord de Zon kan aanbidden op een Rode Zee strand door dat schreeuwende gepeupel.

SODEP | 31-01-11 | 19:07

Kan GS die gristengekkies niet gewoon negeren tot het echt leuk begint te worden?

liegende hollander | 31-01-11 | 19:06

Psst Johnny, het is overtuigD.
Anyways.
*bidt dat de Piramides snel weer open gaan*

De Gooise Matras | 31-01-11 | 19:04

God, vernietig Twitter a.u.b. Dank.

SODEP | 31-01-11 | 19:03

Block & report for spam.

G-unite | 31-01-11 | 19:03

Twik Twid niet Voor Twegypte!

wakkere_nederlander | 31-01-11 | 19:03

Het is niet de bedoeling dat ik mijzelf hier ga promoten qua Twitter en een eigen gebed start he, Henk?
Onze vader die in de router zijt,
Uw MB's worden geheiligd
Uw datasnelheden kome
Geef ons heden ons dagelijks GS
En leidt Joris niet in bekoring tot het usen van z'n banhammer,
Maar verlos mij van mijn zwitsal.

Kan Jees de Jager? | 31-01-11 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken