
Buitenkans voor de forensmens in het Onrendabelen Vervoer. Gratis af te halen op station Amersfoort: gevulde koeken, Marsen, dropsleutels, appelkoeken, saucijzenbroodjes, suikerwafels, koffie (klein), koffie (groot), Twix, Spaatje rood, Spaatje blauw, broodje kaas, broodje ham, krentenbol, koekreep, sigaretten, tijdschriften (Viva, Libelle, Grazia, Nieuwe Revu), Bifi-worstjes, roze koeken, beltegoed, strippenkaarten (lolwut?), enveloppen (lolwut?), aanstekers, pennen, thee, suikerzakjes, kauwgum, suikervrije kauwgum, melkkuipjes, Bounty's, KitKat chunky (wit), KitKat chunky (bruin), Snickers, Bros, Fristi, chocomel (koud), chocomel (warm), kranten, ijs, cola en een melk. Het enige wat u hoeft te doen is uw OV-chipfail opladen met de gratis
software en de voor 40 euro verkrijgbare
cardreader en deze overhandigen aan de Kiosk (die op spoor 6 en 7)-medewerker (
Servex weet er
van, u moet wel even zeggen dat u van TransLink bent). U kunt zo veel gratis meenemen als u wilt, mits u tijdig uw saldo oplaadt. Maar let wel: OP = OP.
Reaguursels
InloggenDit zou zo maar eens de oplossing kunnen betekenen voor alle fileproblemen.
@Reinaert | 27-01-11 | 18:11
Grappig detail misschien, in Nijkerk (toch wel dicht bij randstad, misschien daarom) kon je eerder met de chipkaart betalen dan in de falende busbedrijven van Groningen!
NXP, ben net wakker van nachtdienst.
NSX mag via een Tuneesfeest opgerot worden, wat een enge zooi.
Ik ben lid van die testgroep. Best handig. Wou vandaag de tip maar 's doorsturen naar GS, maar iemand was me kennelijk voor :-)
CoffeePatch | 27-01-11 | 19:51
Nee, croquetten verkopen ze niet, plebvoer.
Cardreaders op voorraad bij:
cardomatic.de/start.php?acs_rfid_reade...
www.smartcardfocus.com/shop/ilp/id~242...
Ik snap het niet. De Nederlandse Bank doet niets anders dan geld uit het niets creëren door gewoon getalletjes te verhogen en als wij als burgers dit kunnen, dan is het ineens fraude.
Nou, ik heb mijn cardreader overhandigt maar zelfs een Mars kreeg ik niet. Jaha, wel koffie, maar daarvoor moest ik mee naar boven met twee van de ongezellige gele vessies dragerds.
Trein der toekomst? (1952)
www.youtube.com/watch?v=EWs2bDFXTIM&am...
www.youtube.com/watch?v=JaAm-IbgC_g
Nederland... vooral geen geld geven aan een ander, ook al komt dat hem / haar toe...
Met die 'mentaliteit' zijn we door de eeuwen heen 'groot' geworden.
bij de burgerking kun je ook betalen met je ov-chipcard! gratis whoppers!
Geen paniek mensen. Na overleg met de OV-bedrijven heeft de minister besloten de strippenkaart toch uit te faseren. Het risico is beheersbaar. Zie je? valt allemaal wel mee.
... gaat vervolgens zitten afvragen wat beheersbaar betekent... dat je 't' kan beheersen ofwel onder controle houden? Of bedoelt ze dat die hack eigenlijk heerst? Of is t politiek lingo voor: het geeft niet als het fout loopt want ik heb al een zondebok op het oog?
En ten slotte: laar die franchise zwoegers hun twixjes houden zeg... en ga lekker gratis beetje treinen dan.
Dat betalen met de OV-chipkaart geldt alleen voor medewerkers van TLS....
www.nrc.nl/nieuws/2011/01/05/straks-be...
Proef op Amersfoort CS
Bij de proef kunnen vijfhonderd medewerkers van het bedrijf achter de ov-chipkaart, TLS, hun chipkaart als betaalpas gebruiken, schrijft het AD vandaag. Het betalen is net zo makkelijk als inchecken; je hoeft je pasje enkel voor het apparaat te houden.
@ faz | 27-01-11 | 20:44
Helemaal gelijk. Vadertje staat gaat nog uit van onopgeleide paysants die je alles wijst kunt maken, gesteund door de notabelen (dokter, dominee, notaris, etc.)
-
Qua kennis, kunde en ervaring is het gemiddelde tweede kamerlid een lachertje geworden. Je laat automatisering toch niet bedenken door dit soort ongeleide projectielen! Het vertoont overeenkomsten met de Muppet Show.
En in het debat van vandaag alleen maar downplayen en niet beseffen dat het stuk is, 3 miljard weg gepist. Maar goed vadertje staat gaat natuurlijk niet zijn totalitaire controlesysteem uit zetten. Wel zo makkelijk 1 query en we kun van de onrendabelen zien wat, hoe, wanneer, waarheen ze hebben gereisd en wat ze tussendoor in Amersfoort hebben gesnoept.
Is de trein eindelijk goedkoper dan de auto
Kan je er ook met een strippenkaart betalen?
Ik vroeg me net af: als je nu je chipknip via de hack methode extra saldo geeft, creeer je dan geld (zoals de banken) of komt men er (later) alsnog achter dat dit tegoed ongedekt is?
Goed dat het falen van de OV chipkaart, bij herhaling, is bewezen. Beter ware het dat de ezels die dit miljoenen euro's kostende hobbyproject hebben doorgedrukt worden aangepakt.
de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
Sukker, je snapt het niet.
Met een gekraakte chipknip creëer je pas geld.
Stript u even financieel?,beste belastingbetalert. Lekker doormodderen met die kudtkaart incl. frutselgarantie. Dat de hele griebuszooi in elkaar mag storten,de noordzuid lijn,de hogekostenlijn en de jamexpresslijn incluis.
Jammer genoeg kan ik mn ov chipkaart niet bij de mediamarkt gebruiken. Of bij de hoeren. haha
We balen dat die strippenkaart binnenkort niet meer geldig is, pas nog nieuwe inktcartridges gekocht voor m'n printer.
evaQ8 | 27-01-11 | 19:44
Die AH kroketten moet je die thuis nog in de frituur gooien of doen ze dat daar ter plaatse.
Wanneer kunnen we belasting betalen met deze geweldige OV chipkaart?
CoffeePatch | 27-01-11 | 19:35
Ik vergat de smullers en die broodjeszaak natuurlijk expres, daar kun je geen fatsoenlijk voer voor een fatsoenlijke prijs vinden.
CoffeePatch | 27-01-11 | 19:35
Roltrap op, hal door, rechts, Burger King. Bij de noorduitgang heb je een AH to go.
Zolang mensen met een prepaid-kaart rondlopen waar geld op 'verzonnen' kan worden, gaat het fout. Het OV-chip systeem deugt niet. Mensen zouden voor ieder ritje hun pinpas moeten invoeren. Of een kaart die aan hun rekening is gekoppeld gebruiken. Of als men géén kaart aan de rekening gekoppeld moet hebben, koopt men een ouderwets KAARTJE.
@seven | 27-01-11 | 19:14
Ik zie ze allemaal. Reloaden is het devies. Daarom gebruik ik meestal tweetdeck et all.
brutus68 | 27-01-11 | 19:32
't Is Amersfoort daar zit zelfs geen Febo.
Johan1438 | 27-01-11 | 18:54
Russische staatobligaties waren ook niet zo winstgevend als gedacht...
CoffeePatch | 27-01-11 | 19:28
Alsof die dan te vreten zouden zijn.....
Jammer, geen kroketten.
jasser | 27-01-11 | 19:27
nee hoor, er wordt netjes betaald. Niets wederrechterlijks aan.
Dit is diefstal. Artikel 310 WvS.
Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 19:13
Boeiend.
Gerelateerd:
www.youtube.com/watch?v=XvP5GjHl84I&am...
Jammer dat je er geen benzine/diesel kan kopen.
Ahoewel met driehonderd blikjes aanstekerbenzine zit ook mijn tank wel vol.
Bij de weg ik zie net op TV dat een stelletje mafkezen met een auto op zonne energie naar de zuidpool willen rijden,hopelijk weten ze wel dat het daar winter is op het moment dat het hier zomert.
Maar je kent er wel een lijntje coke mee leggen.
Strippenkaart daarentegen kan weer dienen als tip maargoed...
Parsons | 27-01-11 | 19:03
Lol, ik had die info van jou. Iig voerde RV uit wat JC als wet invoerde, maar of die door FB is bedacht/geschreven. Wellicht plagiaat van JC?
Ps Terug dm-en lukt niet, volg jou wel en heb ook je dm ontvangen, maar je staat niet in de lijst.
@Superjus95 | 27-01-11 | 19:09
Dat je je niet kunt beroepen op 'poetic justice'.
Ja of je jat het gewoon als ze de andere kant op kijken...
Wat is het verschil?
seven | 27-01-11 | 19:05
Ik denk je eerder de mensen, zoals Paul Rosenmöller, de schuld moet geven.
Daarom werkt socialisme en subsidies niet, als de ns een particulier bedrijf was geweest, was ze al 10x failliet gegaan en hun plek overgenomen door bedrijven die wel weten hoe treintjes horen te rijden.
@seven | 27-01-11 | 19:00
Check je DM ff ;)
eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 18:40
Strippenkaarten bestaan nog steeds zie: Reinaert | 27-01-11 | 18:11
Gado?
*Zeker weten doet dat jouw huis niet in 010 woont*
Die chipkaart is toch bedacht omdat een bevriende IT toko loog dat het goedkoper zou zijn dan papieren strippenkaarten? Nu zijn we 3 MILJARD ! verder aan invoeringskosten, daar heb je een heel oerwoud voor.
@F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:42
Credits to Parsons: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/... .
Ik vermoed dat Tineke Faalinga herself of anders Joop Atsma himself achter deze site zit, aangezien ze nog werken met acceptgiro's. Als je een bestelling doet, krijg je geheid één of ander flauw meeltje van Verkeer en Waterstaat.
*mailbox checken gaat*
Kunst opdat het moet.
Plundering of Rome in 410 per Alaric, king of the Visigoths www.memo.fr/Media/Alaric_Rome.jpg
to F. von Zeikhoven
Die website draait vast ergens in Oezbekistan..... Wel een enorme leuke grap.....
Ik denk dat ze op het hoofdkantoor van Translink nu met rode hoofdjes peentjes zitten zweten...
@ F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:47
Zeer vermakelijk i.d.d.: Hier zijn 60 000 deelnemers ingestapt. Dachten allemal rijk te worden met een stukkie papier. Net zoals de pipo's die waterfilters en andere onzin kochten om vervolgens hun familie af te persen tot aankoop.
-
Kunnen we niet een leuk pyramidespel opzetten met OV-chipkaartjes? Iets met tombola en paar kaarten met 1 miljoen als saldo. Daarmee kan de winnaar dan een Servex kiosk leegkopen.
rara | 27-01-11 | 18:49
Expelliarmus!
Geld 'drukken' en daarmee anderen voor je laten werken, of goederen kopen is illegaal. Behalve als een overheid het doet, dan is het opeens normaal beleid en noemen we het monetaire verruiming.
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 18:40
Dat zou u kunnen proberen, ja.
Alles dat in het Latijn gezegd wordt klinkt gewichtig.
@Johan1438 | 27-01-11 | 18:39
Nee, Titan waar ik het over heb, heeft een veel oudere bestaanshistorie en is een uitloper van US Gold... www.trouw.nl/krantenarchief/1999/05/18...
Openbaar vervoer? In Zeeuws Vlaanderen betekend dat je met paard en huifkar een tochtje gaat maken? Nee, hier rijden wij allemaal in een dikke 4 x 4 over onze filevrije wegen... Ze hebben er nog wel een hele lange vierbaanstunnelpijp van 8 kilometer voor aangelegd voor zo'n 2 miljard(Randstad geld) ... En chips groeien hier op het land!
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 18:33
Grappige site, die discounter van je. Verkopen anonieme kaarten met reistegoed van 200 eurootjes voor 85 NLE? Lijkt een beetje op die aanbieding van vroeger, een net-echte meijer voor een geeltje... Ik denk dat deze grappenmakerTs ofwel binnen heul korte tijd zijn uitgelachen, ofwel dat de pliesie ze achter hun writertjes vandaan komt trekken. Zo staat sinds het middaguur vandaag dit bericht op hun site: "Bij ovchipkaartdiscounter.nl krijgen wij dagelijks vele vragen binnen. (zie veelgestelde vragen). Veel van onze klanten zijn geintrigeerd door de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de chipkaart. Om te reageren op de wensen van deze groep heeft ovchipkaartdiscounter.nl besloten een heus "starterspakket" te introduceren. Dit pakket bevat het volgende: 1 standaard anonieme chipkaart (zonder saldo), 1 TouchaTag RFID scanner, 1 CD-Rom met software en instructies. Dit starterspakket is verkrijgbaar vanaf 3 Februari en alleen via ovchipkaardiscounter.nl! Het bedrag van het starterspakket zal om en nabij de 75,- liggen." Volgens mij kon zelfs dat IRT-Team indertijd geen betere uitlokking verzinnen...
En wij, automobiliserende landgenoten, wanneer krijgen wij eens een voordeeltje? BPM, BTW, accijns, motorrijtuigenbelasting, wij betalen uiteindelijk dat focking OV.
Ik zeg: Actiegroep!
Norovrius uitbraak eind van de middag op afdeling C2 in het antonius in nieuwegein
@rara | 27-01-11 | 18:33
tinyurl.com/6azk6so ?
La Vie En Rose | 27-01-11 | 18:33
Roger! De laatste keer dat ik met het openbaar vervoer ging had je nog strippenkaarten en heette de vervoerder hetzelfde als een gerecht bij de Chinees... (GADO)
@F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:33
Zolang het geen leerdienst met dito nichten is ben ik u buitengewoon erkentelijk!
*** Chaps nog eens ophijst, riemen strak trekt en richting keuken verdwijnt ***
@de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
copy paste van powned reactie?
@ F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:31
-
Vanwaar die vraag? Ik zie inderdaad kansen voor Titan bagage als iedereen graties gaat reizen. Bedoel je deze Titan titanluggageusa.com ?
Iets met belegging zou dan weer dit moeten zijn www.titansfund.nl
Kwee nie of deze nog ope is voor inschrijving?
@Reinaert | 27-01-11 | 18:29
Ik zal een dankwoord voor uw zieleheil in de afkondiging van de eerst aankomende leerdienst laten openemen. Dank!
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 18:12
Daar gebruiken we toch Latijn voor, onder het motto: quid quid latine dictum sit, altum videtur?
Ghehe@Parsons | 27-01-11 | 18:22
*Chipkaart met feauteau van Tineke Faalinga bestellen doet*
( ovchipkaartdiscounter.nl/nieuws/2/binn... )
eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 18:26
Is niet alleen voor de trein maar ook voor tram en bus. In Rotjeknor dan, dat is.
Om te kunnen betalen moet je OC-Chipcard op een zogenaamde whitelist staan. Mensen die niet meedoen aan de proef kunnen dus niet betalen met hun OV-Chipcard.
@Johan1438 | 27-01-11 | 18:23
Goeie analyse! Kan ik jou trouwens binnenkort even bijpraten over de werkelijk 100+1% risicolose investeringskans die Titan heet?
Wat een megaFAIL is dit toch ook he... en het ergste is nog dat hier al voor was gewaarschuwd!
veuve-clicquot | 27-01-11 | 18:21
Aan de dubbelgeplaatste snedige opmerkingen zie je precies wie er de draad niet gelezen heeft. SB maakte dit echter helemaal goed met zijn reactie!
@F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:20
We hebben hier al jaren gas hoor. De hele familie draagt daar aan bij en loopt dus dagelijks met een buttplug rond die middels een simpel slangetje aangesloten is op een kolengestookte compressordingesinstallatie die het gas dus comprimeert en vloeibaar maakt en dan vervolgens weer bruikbaar voor huiselijk gebruik. Eigenlijk Kinderspiel voor beginners. Mitsdien je dieet wel rijkelijk gelardeerd is met uien, bonen en andere erkende gasbronnen natuurlijk.
En voor wat betreft digiwritewinkels moge ik u doorverwijzen naar de diverse afdelingen van onder meer de platte landsvrouwenbond, de Gristelijke mannenbroedersvereeniging dan wel het lokale partijbureel van de SGP, zij helpen u verder. "Tevens voor al uw levensbeschouwelijke vragen en echtelijke problemen (en SM-accessoires)"...
Denk dat een paar gratis Marsen niet het grootste probleem is met die OV chipcard. Je kan namelijknu ook zelf reizen in en uitloggen vanaf je huis zonder fysiek ergens aanwezig te zijn. Oftewel jezelf een alibi verschaffen dat je op een genoemde tijd ergens op station was, of in de trein, terwijl je dat dus niet was. En das pas echt een probleem...
Komt er eigenlijk nog een gekraakt schema van die writer binnenkort in de Electuur trouwens, iemand? Ik bouw 'm namelijk liever zelf. Wie weet waar dat echte ding anders meteen even een cc-tje met m'n valsspielerij naarheen dropt...
Ja, nee, je hoort er niemand over, maar er bestaan dus eauk al manieren om je neurodata via neutrino-trails af te tappen...
/niburu
Mooie plaats om over te stappen, Amersfoort.
En die O.V constipatie-kaart kunnen ze binnenkort op Verkeer und Wasserstatt in hun, Jawel : reedt steken .
Ga nog niet deaud in de trein zitten. Voor mij hoeft dit allemaal niet dus...
Qua geldstroom kan dit op korte termijn geen kwaad.
Bij de introductie van de Euro zijn er een paar miljard guldens nooit omgewisseld en dus minder "geld in omloop". Nu wordt er wat geld digitaal bijgedrukt. Zo wordt de NS nog winstgevend als we niet oppassen.
Eind 2011 komt er een nieuwe chip.
ovchipkaartdiscounter.nl/webshop laden doet.
Werkt alleen met kaarten met een specifiek nummer. Alleen de testgroep van Translink heeft die nummers.
@La Vie En Rose | 27-01-11 | 18:18
Ghehe, scherp gelezen !
@Reinaert | 27-01-11 | 18:14
Owja, da's waar. Helaas ben ik de schone kunst van het writen dan weer volslagen onmachtig... Maar kan ik daartoe anders niet te dezer dagen aanschuiven bij 'n digiwritewerkwinkel die het Kerkelijk Buro te uwer habitat ongetwijfeld exclusief voor PCOB-leden D.V. tijdens een van de aankomende ochtend-erediensten zal doen afkondigen?
Als student zijnde schiet je er toch niet zo gek veel mee op, in het weekend vergelijken ze de ritten toch met het bedrag uit de database. *volledig autonoom geldstelsel in de pasjes lijkt mij ook zeer sterk*
Wel leuk om uit te proberen op dagkaarten.
Op de thee na neem ik nooit iets van dat lijstje en thee van een station is het ergste wat er is, dus dat hoef ik ook al niet.
Superior Bastard | 27-01-11 | 18:10
Ghehe, scherp!
@Reinaert | 27-01-11 | 18:11
Hebben jullie daar al wel aardgas eigenlijk?
*anders mudje kolen in envelop naar Vossenhol, Veluwe-Banlieu sturen doen gaat*
@F. von Zeikhoven | 27-01-11 | 18:12
Het gaat bij die dingen niet om het readen hoor maar meer om het writen zeg maar. Readen doen ze in bus, trein en omstreken dan wel weer. Writen doe je des avonds thuis bij de vrolijk knorrende kachel. En met een grote grijns op je facie.
@N1ghtFly | 27-01-11 | 18:11
Ja hoor, die staan achter het station. Je kunt die pas na afloop geweaun door de gleuf halen...
/80's mode
Kijken hoe lang het duurt. Wedden dat ze het gauw in de gaten hebben?
de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
Vmbo-Economie = himalaya van wijsheid l
Trouwens, die readers kostten toch maar dertig eurootjes? 25% waardestijging in slegs drie dagen, da's niet slecht...
@rara | 27-01-11 | 18:02
Dat is een taal die wij, genieën, onderling bezigen.
*Doorlinken aan de vereniging anonieme overeters doet*
Hier op de flanken van de Veluwe doen we alles nog met een strippenkaart.
En als we haast hebben gaan we lopen. Bij héél veel haast nemen we de fiets. Da's vrijwel altijd sneller dan met het OV namelijk (en dan doel ik op lopen, op de fiets ben je sowieso sneller maar dat vereist in dit jaargetijde natuurlijk wel een bontgevoerde string dan wel boxershort en een dubbeldik gebreeën wollen borstrok).
Ik heb trouwens wel begrepen dat op enig moment die OV-chips ingevoerd gaan worden. Waarschijnlijk zo rond juni 2025. Als Putten, Nijkerk en Epe ook aangesloten zijn op het elektriciteitsnet en de interwebs.
Tot dan blijf alles bij het oude. Zoals het hoort. En God zag dat het goed was!
Zijn er ook al hoertjes waar je met de OV-chipkaart kan betalen?
Owja, da's waar eauk, die paarse broeken van Voorheen Kenmerk En Personificatie www.trouw.nl/krantenarchief/1996/10/19... hadden de OV-chipkaart inderdaad ook als handige chipknip, chipper eehmm OVipper, OVknip? willen lanceren. (Chipper en Chipknip zullen qua auteurswet 1572 wel weer niet mogen) Die NS-kiosk is vast niet de enige winkel waar je met je OVkaar kan afrekenen. In ieder geval heeft deze vondst wel spagaat-potentie, want de kaart terugtrekken als betaalmiddel is feitelijk toch een erkenning van het probleem door de NS zelf nog wel... Zijn die winkeltjes tegenwoordig trouwens geen zelfstandig ondernemerTs? Want dan ist natuurlijk keihard l*llig om met je handgevulde OVCashenkaart z'n voorraad over te nemen...
veuve-clicquot | 27-01-11 | 18:08
Ik vind 'm niet fantastisch.
Ga 'm met 1 miljard euri opwaarderen
@Superior Bastard | 27-01-11 | 18:05
zie mijn tegel van 17:37
Ik ben vroeger ooit eens in Engeland geweest voor een taalcursus; wij moesten daar 'chips' zeggen in plaats van 'shit'. Nu begrijp ik pas wat de link is; ......
-mijn wekelijkse Viva voortaan met OV-chip gaat betalen-
OV chipskaart.
Je zou er bijna de auto voor laten staan.
Bijna.
@de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
Met de chipkaart komt er een handeling bij, namelijk het uitchecken. Innovatie.
de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
Naar alle waarschijnlijkheid wordt er veel vals geld gedrukt, deze OV fraude zal gewoon een leuke aanvulling daarop zijn.
Daarbij wordt geld al uit het niets gemaakt, je kunt geld maken met geld
Misschien wat voor een Flashmob. Lekker met ze allen tegelijk een gratis gevulde koek ophalen.
Maar euh, wtb OV: Zonder kaartje rijden is echt het goedkoopst. In de drie weken die ik nu forens tussen A'dam en Den Haag maar liefst NUL keer gecontroleerd. Waarschijnlijk hebben die conducteurs geen zin in het uitlezen van al die OV-chipkaarten (fake of echt).
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 17:55
Hoort de genitaal ook in het rijtje thuis, of vergis ik me dan?
@veuve-clicquot | 27-01-11 | 17:58
Bier kopen met OV-chipkaart; +1
@de gouden gulden | 27-01-11 | 17:57
Zo'n lap tekst, met alleen maar onzin
Binnenkort je belastingaanslag betalen met je OV-chips-kaart ... leuker kunnen we het niet maken!
Heeft nou echt niemand door wat voor gigantische inflationaire gevolgen dit kan hebben ?
Je zelfgemaakte 'geld' gaat naar het OV bedrijf , het OV bedrijf kan weer investeren omdat het dan ineens 'echt' geld is geworden. Niet meer terug te draaien, tenzij je ieder individu die heeft gefraudeerd (waarvoor hulde overigens hoor, dat terzijde) op kan pakken, of in ieder geval kan achterhalen hoeveel 'geld' er is 'bijgecreerd'
Nu zal het in de praktijk wel meevallen omdat de dagenlijkse OV omzet opzich wel mee zal vallen, een paar miljoen misschien ? Ik weet de cijfers niet.
Maar in theorie, als dit lang genoeg door kan gaan en genoeg mensen het doen, kan dit 'leuke' gevolgen hebben.
Wie weet is het wel een creatieve manier om het OV een 'bail-out' te geven van je eigen centen ? Alleen dit keer krijgt de overheid niet de schuld, maar de frauderende burgers.
Als de overheid dit met voorbedachte rade heeft gedaan, dan zijn ze toch erg creatief bezig geweest. Hoewel dat onwaarschijnlijk is, maar anders een geniaal opgezet plan.
@koerbagh | 27-01-11 | 17:42
lol, inderdaad.
Signing off, bijna 6 uur, voor mij geen reaguren meer onder de baas zijn tijd.
@Steilloos ten Onder | 27-01-11 | 17:53
Komt die Joris?
@Bijthond | 27-01-11 | 17:45
Hunnie begonnen met 'ons' te bestelen door een totaal overbodige, geldverslindende en reeds uitgevonden kaart te ontwikkelen. It's Payback Time baby!
@rara | 27-01-11 | 17:52
En de puberaal.
-weggejorist-
Ach, met een OV-wipcard was de ravage helemáál niet meer te overzien.
Chip fail, lol!
foxtrot charly bravo | 27-01-11 | 17:49
Denk dat koerbagh zijn info uit één van de vele documantaires heeft. Money as debt is een aanrader als je wil weten wat geld is en hoe het gemaakt wordt.
Joris, kom er maar in, kudtservert.
@piemelsamson | 27-01-11 | 17:51
Familie van de sidderaal, denk ik.
@foxtrot charly bravo | 27-01-11 | 17:49
Het is gewoon een feit dat iedereen kan weten die een beetje heeft opgelet bij economie op de middelbare school.
En anders is altijd nog zelfstudie: video.google.com/videoplay?docid=53521...
-weggejorist-
Bijthond | 27-01-11 | 17:49
Moraal? Wat is dat?
@Bijthond | 27-01-11 | 17:45
In dit geval gaat het niet om de concrete waarde van de fraude, maar om de hoeveelheid zout die we in de wonde kunnen wrijven. Het is toch de bedoeling dat wij de Overheid afrekenen op haar functioneren?
Alles wat ik me nu nog afvraag, is of die meuk ook thuis bezorgd kan worden. Ik wil niet op het station gezien worden, straks denkt men nog dat ik onrendabel ben.
Wat leuk trouwens, een artikel met een lijst met spullen die ze op het station verkopen! Handig! Maar niet erg amusant...
@k_stofzuiger
Zelfde laken een pak. 't is in ieder geval een plek waar ik meteen weer weg wil.
Kunnen we de staatsschuld niet wegwerken met die toverchip?
Mist er een linkje? Ik snap het topic niet. Zie nergens de tekst dat je met je OV-chippas kan betalen en dat je dan moet zeggen dat je van Translink bent.
koerbagh | 27-01-11 | 17:42
En bij welke bank werkt u,na deze observatie waar de meeste niet eens bij nadenken........
@Steilloos ten Onder | 27-01-11 | 17:46
Gewoon een stukje moraal. Heel simpel. Maar dat lijkt de gemiddelde reaguurder vreemd.
@Steilloos ten Onder | 27-01-11 | 17:41
Amersfoort is geen Vinexgehucht. Een zwarte kousenparadijs, dat dan weer wel.
@Bijthond 17:45
Waarom niet. Gratis > niet gratis.
Om maar eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien. Imo ben je een ontzettende lutser als je op deze manier aan je Twixje wilt komen. Bah. Dan ben je toch echt het student zijn niet waard hoor. En ik weet wel dat niet alleen studenten een OVchipkaart hebben. Wil jij zo je je bakje koffie halen, mag je wel eens bij jezelf ten rade gaan.
koerbagh | 27-01-11 | 17:42
lol, en 100% waar.
@veuve-clicquot 17:41
Zelfs dan zou ik een station verder uitstappen. Oh, nee, dat is Zwolle.
Owh owh owh wat kan ik hier van genieten zeg!
@Steilloos ten Onder | 27-01-11 | 17:41
Maar zelfs de reis met de OV-chips-kaart is gratis
Wordt ie ook geaccepteerd op/in perron 4/5?
tinyurl.com/358q6cg
@frbrob | 27-01-11 | 17:40
Geheimpje weten? De hele economie draait op geld dat niet bestaat.
Had ik al gezegd; FAIL?
Alos ik naar Amsersfoort wil komen. Vinexgehucht met falende babyboomers die toch willen zeggen dat ze in een soortement stad wonen.
En die kiosk maar geld verdienen dat niet bestaat:) Slimme actie
Waarom niet gewoon de Navigo invoeren ofzo, heb hem al jaren.Werkt perfect, nooit geen gezeik!
*strippenkaart kopen gaat*
fantastisch de OV-chips-kaart ...
OV-schip definitief op kapseizen. SOS! SOS!
laat dit alsjeblieft op kosten van die translinkfaalhazen zijn. en pluk dan gelijk die hele kiosk kaal. (translink zit toch in het stationsgebouw van a'foort?)
mijn god wat een faildudes zitten daar.
Mmm, misschien toch maar eens zo'n apparaat aanschaffen.
Jammer dat we die heilloze zelfmoordmissie naar Kunduz niet af kunnen kopen met een strontlading van dit soort chipkardkrediet...
Dit gaat echt nog lache worden hoor mee die ov-chip hahahaha :-D
Haha... het gaat weer helemaal los!
Behulpzame Kiosk, me dunkt.
Yay, weer een OV-chipfail.
Oke dusse binnekort is die ook falliet........
Goed zo. Make them suffer.
Informatie voor het volk.
Ok, het wordt steeds mooier :)
*trekt de deur achter zich toe*
REAGEER OOK