Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks multi-orgasme dankzij... Zonnefietspad

vouwquid.jpg Er werd gegild in huize Duyvendak/De Rijk. Gekreun was te horen uit villa Bonte & Rietveld. In maison La Halsema was licht maar gepassioneerd gekir te horen. Bij de Sapjes thuis vloeide het sap rijkelijk, Dibi-genot verdween in klamme handjes die even daarvoor nog tofuballen hadden staan draaien, de Van Gentjes kreunden zichzelf de king size Hästens uit en Liesbeth van Tongeren sopte haar pluchen toywalvisje helemaal onder. Zelfs afvallige Diederik Samsom liet het zaad vrijelijk gaan in het bubbelend water van zijn opblaasjacuzzi. Sans gene. Links multi-orgasme: een fietspad met zonnecellen. Ironisch wel dat duurzaamheid begint daar waar de democratie dankzij de PvdA eindigt. Post-coïtaal nagenietend zien ze het al voor zich: kilometers zonnewegen, elektrische fietsen met daarop leuke bebrilde types, een linnen tasje olijk wapperend in de lentewind. Brede plakken asfalt belegd met zonnecellen, Toyota Priussen stromen traag door het oneindig laagland, ondersteboven. De droom van GroenLinks is zoet en heel erg werkelijk. Bij dezen is het voorspeld, binnen tien jaar krijgt iedereen verplicht een vouwfiets. Oh zonnevlecht, lief zonnekind, werp uw warme stralen over ons zonnefietspad, 't lichtend pad naar de uitstootvrije toekomst. Emissie van zweet, waterdamp als vreedzaam besef van duurzaam Nederland. Fappen op de toekomst, nu is het moment, u kunt los met die groene vingers.

Reaguursels

Inloggen

Hahhaha

De omschrijving is een beetje kinderachtig maar ik moest toch lachen.

Schwanzeleber | 26-01-11 | 14:44

Ik vond mezelf al behoorlijk groen bezig door te fietsen.

Phixion | 25-01-11 | 07:13

Nice, zal inderdaad wel de natte droom van GL'ers zijn, maar als we ff realistisch zijn: over ca. 60 jaar is de olie op, en is Royal Dutch Shell iets uit de geschiedenisboeken. Zou toch mooi zijn als Nederland dan de hoofdleverancier van dit soort techniek is.

Bulloch | 25-01-11 | 01:48

Misschien werkt het, dat zou mooi zijn. Ik snap niet waarom er zo gezeurd moet worden over een project als dit. Nieuwe technologie moet nu eenmaal getest worden. Schrijf er maar weer een stukje over als er veel te veel geld ingestopt wordt. (Die kans is er natuurlijk altijd) Nu is het weinig meer dan kinderachtig schoppen naar links. Overigens denk ik niet dat het veel wordt: Het is al lastig om wegen te maken die zowel goed water af kunnen voeren als in een stuk kunnen blijven in de winter. En daar zit dan duizenden jaren rvaring met wegenbouwen achter. Het zou wel heel bijzonder zijn als er nu een materiaal is dat zich kan meten met de huidige materialen en ook nog energie kan opwekken. En hoe zit het met zo'n stukje wegdek als het kapot gaat? Kun je dat dan snel en betaalbaar repareren? Ik zie het allemaal niet zo snel gebeuren. Neemt niet weg dat nieuwe technologien een kans moeten krijgen. Zeikende ouwe wijven als Brussen hebben nooit iets veranderd, innovatieve mensen hebben dat wel.

basderooy | 24-01-11 | 21:33

Lijkt mij juist een prima idee Brussen.
Zeikwijf.

oplichter | 24-01-11 | 20:43

wat een zeikstuk. Kom op, wegen die als zonnepanelen werken zijn gewoon kewl, daar hoef ik echt geen beelden van orgasmerende groenlinksers bij. Hoe minder we straks afhankelijk zijn van de olie-hakbars hoe beter. Maar daar denk je weer niet aan hé, kortetermijndenkert!

breedtevrees | 24-01-11 | 18:45

ok ok ... eerlijk is eerlijk... Best een geestig stuk, Brussen.

Maar ik mag je nog steeds niet

MPdeH3 | 24-01-11 | 18:05

En hoeveel belastinggeld heeft dit stukje groen orgasme-begeleiding gekost? En wat zien we daar weer van terug? Want ongetwijfeld kost het minimaal 15 jaar om de kosten weer terug te verdienen, maar binnen die tijd zijn die panelen natuurlijk allang stuk of gejat...

No2Religion | 24-01-11 | 17:59

Een veel beter idee zijn TRAP-fietsen en TRAP-auto's.
Raken al die volvette Nederlanders en Medelanders eens eindelijk al dat blubber kwijt. (wacht op reactie van alle volvetten)

meneer Q | 24-01-11 | 17:26

Er kan niet eens fatsoenlijk asfalt worden gelegd, maar een zonnecelrijbaan is geen probleem.

Hoe gestoord kun je zijn? Als je links en milieu optelt, heeeeel gestoord.

NoMinister | 24-01-11 | 17:19

Knettergek. O ja, we moeten ze natuurlijk vertrouwen. Ze weten wat ze doen. De boven ons gestelden.

Zoals ik zei, k n e t t e r g e k.

NoMinister | 24-01-11 | 16:59

seven | 24-01-11 | 15:40
Alleen gaan die lampen zo moeilijk aan met alleen warm water. Overigens is de terugverdientijd van beide systemen niet zo heel verschillend, uitgaande van huidige subsidies, prijzen en een gemiddelde stijging van de energieprijs van 7% per jaar.

MacReady | 24-01-11 | 16:39

Beter maken ze dan direct ook gebruik van de piezoelectrische energie. Die lijkt me ook niet gering op die 137.000km weg in Nederland.

www.zdnet.co.uk/news/emerging-tech/200...

Valkenburg | 24-01-11 | 16:32

Hijo del Sol | 24-01-11 | 16:07
anders flikker je even op met dat eeuwige gezeik op de pvda naar een topic waar dat wel terzake doet.

janeedantoch | 24-01-11 | 16:14

En? Kunnen de wegen dan tegen opvriezen? Of krijg je sterren in je ruit van de losliggende zonnecellen.

Boomschade | 24-01-11 | 16:13

Rijkswaterstaat levert elektrisch ZOAB, ProRail zorgt voor de wissels, en de NS voor de communicatie.

Watchking | 24-01-11 | 16:09

PvdA,
Dat was toch die Partij die de mond vol had over gelijk dit -en gelijk dat?
Dat is dan blijkbaar alleen van toepassing als je van hun eigen kleur bent, of bereid bent jezelf daartoe te bekeren.
Dat PvdA gaat meer & meer op een sekte lijken met volgelingen die niet voor zichzelf kunnen denken en slaafs knikken en klappen bij elk woord dat oudgediende Cohen stamelt.
Zolangzamerhand is ieder weldenkend mens er toch wel achter dat linkse politiek tot een slappe maatschappij leidt met stinkende subsidiewonden.
Al dit soort geneuzel is alleen maar goed om die subsidiepotjes leeg te lurken en leidt niet tot een stabiele oplossing op de langere termijn. Daarvoor moeten we toch echt bij kernenergie zijn. Ik geef die Fransen niet graag gelijk, maar in dit geval zitten die, als enige in Europa, al sedert de 70er jaren op het juiste spoor. (Veel treinen die op rijd rijden ook, daar, stroom zat)

Hijo del Sol | 24-01-11 | 16:07

seven | 24-01-11 | 15:36
dat zelfde geld ook voor uranium. er zijn een paar vindplaatsen van geconcentreerd erts, maar als die op zijn (en dat zal vlot gaan als we overschakelen op nuclear) dan zitten we met ertsen van zeer lage kwaliteit. een ore grade van 0.02 % vraagt om even veel gesleep met rots als kolen, een ore grade van 0,01% zelfs 10 keer zo veel.

Om nog maar te zwijgen van alle energie die nodig is om de industriele infrastructuur op te zetten. al die opwerkingsfabrieken, al die kernreactoren, al die semi-permanente opslagplekken...

janeedantoch | 24-01-11 | 16:02

Ik zie de krantekoppen van februari 2025 al voor me:
Kettingbotsing A 73 veroorzaakt monsterfile; 10 duizenden electrische auto's gestrand bij Nijmegen

Tabula Rasa | 24-01-11 | 15:51

@Detlev Tarnowitz | 24-01-11 | 15:42

Goed idee, misschien moet je maar eens met TNO gaan praten ;)

Borrelende Boris | 24-01-11 | 15:47

En dan bedoel ik lange termijn plannen en geen zonnefietspaden

maraboe | 24-01-11 | 15:42

Borrelende Boris | 24-01-11 | 15:36
Hm, risicootje ja. Een raket op zonne-energie, is dat een idee?

Detlev Tarnowitz | 24-01-11 | 15:42

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:31
Zonne-energie moet je helemaal niet willen omzetten in elektriciteit. Een oldskool zonneboiler voor warm water op je dak verslaat elke blabla PV zonnepaneel tig keer.

seven | 24-01-11 | 15:40

Het grootste probleem voor de komende jaren wordt de energievoorziening, jammer dat de heren in Den Haag dat niet eens hoog op de agenda zetten, en met plannen komen

maraboe | 24-01-11 | 15:40

vagehond | 24-01-11 | 15:26
Dat is dus juist niet zo, door de hoge energiedichtheid van uranium hoef je per kWh maar heel weinig mijnbouw te plegen. Ook heb je maar 7 a 8 moderne kerncentrales nodig voor heel NL.
Juist voor zonnecellen en windmolens heb je veel mijnbouw nodig want beide hebben een zeer lage energiedichtheid dus er zijn juist bij zon&wnd zeer veel &zeer grote machines en installaties nodig (die iig elke 20jaar worden vervangen) om het te oogsten voor een instabiele lage productie.
"Hernieuwbare energie op grote schaal is een illusie: er is een tekort aan grondstoffen
Een grootschalige introductie van hernieuwbare energie en elektrische auto's botst op een fundamenteel bezwaar: een tekort aan energie en andere grondstoffen om de gewenste infrastructuur uit te bouwen."
www.lowtechmagazine.be/2010/10/genoeg-...

seven | 24-01-11 | 15:36

@Detlev Tarnowitz | 24-01-11 | 15:32

Omdat er nog altijd ongelukken gebeuren met die raketten. Wellicht herinner je je nog het ongeluk met de Space Shuttle Columbia (2003). Je moet er niet aan denken, dat die vol zit met nucleair afval, en dat de resten terugvallen op aarde.

Borrelende Boris | 24-01-11 | 15:36

@sjaakdeslinksesul | 24-01-11 | 15:24
complot van de fietsbanden industrie!

verhaard | 24-01-11 | 15:34

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:31
Wellicht kan er energie via het asfalt worden gewonnen uit de autobewegingen op de weg

maraboe | 24-01-11 | 15:34

Na 26 jaar break-even. Ik kan wel betere investeringen bedenken.

Petrus de Rewa | 24-01-11 | 15:33

@vagehond | 24-01-11 | 15:26
juist!
waterstof daarentegen.. hoe cool!
nu nog motortjes ontwikkelen die niet zo explosie gevaarlijk zijn, anders is er nooit meer filenieuws natuurlijk

verhaard | 24-01-11 | 15:33

Borrelende Boris | 24-01-11 | 15:30
Waarom schieten we die troep niet een eind de ruimte in?

Detlev Tarnowitz | 24-01-11 | 15:32

@maraboe | 24-01-11 | 15:18
@seven | 24-01-11 | 15:18
Jullie denken toevallig allebei aan 'klassieke' silicium zonnecellen maar er zijn veel alternatieve zonnecellen denkbaar die schoner goedkoper en rendabeler zijn. Het bestaand wegdek zelf zou bijvoorbeeld ook als als zonnepaneel kunnen dienen als er een methode wordt ontwikkeld die de warmte die het opvangt (en die is behoorlijk) omzet in elektriciteit.

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:31

De staatsschuld, je wilt je kinderen er niet mee opzadelen. Op het moment dat nucleair afval ter sprake komt, blijkt dat rechts minder moeite heeft met het nageslacht. Kernenergie mag dan een relatief goedkope en schone manier zijn om energie op te wekken; er is echter nog altijd geen manier gevonden om het afval te neutraliseren. Op den duur zullen de atols, mijnschachten en andere onzinnige plekken ook vol zitten. Nee, wij weten wat goed is voor onze spruiten. Tuurlijk.

Borrelende Boris | 24-01-11 | 15:30

als dit waar is wat kan ik dan allemaal niet met mijn zonnebril teweeg brengen. ik krijg toch stellig het idee dat de meeste milieu onzin in de provincie noord-holland wordt uitgevoerd. heeft ook een hoge concentratie grachtengordeldieren, milieustichtingen en linksch stemvee om het mogelijk te maken.

minimá-armezusvan.. | 24-01-11 | 15:28

@ Parsons | 24-01-11 | 15:22
Ja maarja, van plastic maken we nog geen energie. Misschien iets voor u?

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:28

@BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:13

Zonenergie is natuurlijk de oplossing en ik ben het met je eens dat dit niet direct het probleem gaat aanpakken, maar het begin is er in ieder geval. Ik verdien zelf m'n boterham, of kom rijst in mijn geval, aan de olie- en gasindustrie en reken maar dat er heel erg hard en diep wordt nagedacht over alternatieve energiewinning. Wat ook een klein probleem gaat worden als de olie schaars en/of duur wordt, is de produktie van kunststoffen, chemicalieen etc etc. Pure energie is eigenlijk maar een hulpmiddel. Je halve inboedel een gebruiksmiddel.

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:27

@seven | 24-01-11 | 15:18
De winning van nucleaire brandstof is de minst efficiente en meest vervuilende ter wereld.
"Schone" kerenergie is een mythe die we maar wat graag willen geloven.

vagehond | 24-01-11 | 15:26

Nikola Tesla heeft trouwens in 1913 al een fiets gemaakt die zijn banden zelf kon plakken. Maar de tekeningen zijn verdwenen.

sjaakdeslinksesul | 24-01-11 | 15:24

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:18
Zonnecellen leveren nauwelijks meer energie dan er bij productie ingaat. Eigenlijk is het (ook qua chemisch afval) een een wegwerpbatterij.

seven | 24-01-11 | 15:22

@BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:18
Over duurzaam gesproken, weet je wat duurzaam is?

Plastic.

Parsons | 24-01-11 | 15:22

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:09
En die weg is dus van glas...

sjaakdeslinksesul | 24-01-11 | 15:21

@Parsons | 24-01-11 | 15:19
Twee uur lekker in de buitenlucht zijn ipv vier. Tel uit je winst.

Bakito | 24-01-11 | 15:21

Parsons | 24-01-11 | 15:19
Je kunt ook gaan midgetgolfen. 18 holes in een halfuurtje.

Superior Bastard | 24-01-11 | 15:21

en hoe is de afwatering/grip op zo'n zonnecel?

ragnark | 24-01-11 | 15:21

LOL@Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:17

Parsons | 24-01-11 | 15:20

En al die fietsen worden dan weer gefabriceerd in China. Goed voor hun export, alleen jammer dat ze daar elke week een nieuwe kolencentrale openen. Daar zou Diederik (nucleaire schedel) Vleespet zich ook eens over moeten buigen.

JanRap | 24-01-11 | 15:20

@ maraboe | 24-01-11 | 15:18
Of het tuig van Nederland zetten we aan het fietsen om energie op te wekken?

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:20

@wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:14
Wat niet is gaat nog komen. De oplossing voor dat hele kleine beetje afval komt nog wel. Daar maak ik me totaal geen zorgen over.

En bovendien, hoe koel is dat: een golfkar op kernenergie.

Gewoon 18 holes lopen in 2 uur ipv 4.

Parsons | 24-01-11 | 15:19

@ Parsons | 24-01-11 | 15:17
Maar of je olie nu gaat verstoken, of olie gebruikt om zonnepanelen te maken zodat die weer energie kunnen leveren...
Olie gebruik je ook voor kunststof. Dus als we daar nu een hele boom over opzetten...

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:18

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:08
De trein en bijvoorbeeld de hoogovens kunnen niet draaien op windernergie en zonne-energie. De enigste oplossing is kernfusie (in de experimentfase) nanotechnologie of simpelweg kernenergie. Daarnaast zijn voor het maken van zonne-energiecellen veel milieuvervuilende chemicalieen nodig. Zonnen-energie is meer vervuilend dan bv een steenkoolcentrale

maraboe | 24-01-11 | 15:18

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:14
Kolen is een stuk viezer, maar sterker externe milieueffecten zonnecellen (zware metalen die gewonnen moeten worden in ruil voor weinig renderende cellen / (weinig kwh's) die na 15a20jaar op de afvalberg komen) is groter dan bij kernenergie. Klein beetje extra afval in ruil voor heel veel energie.

seven | 24-01-11 | 15:18

@Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:00
Het woord auto betekent in het grieks of latijns niet voor niets "vanzelf".

Bakito | 24-01-11 | 15:17

@Parsons | 24-01-11 | 15:07

Zolang mijn vriendin nog een auto mag besturen gaat dat niet gebeuren. Hoop ik voor mij in het algemeen en de mensheid in het bijzonder.

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:17

@BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:13
Wist je dat olie nodig is om zonnepanelen te maken?

Denkt u daar even over na?

Parsons | 24-01-11 | 15:17

@ wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:14
Als ze dáár nou eens onderzoek naar doen. En niet naar asfalt met zonnecellen...
Kernenergie is de meest schone energie. Het afval is nog een probleem, maar dat moet je als uitdaging zien.

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:16

@seven | 24-01-11 | 15:12
Dat moet dus zo snel mogelijk weer opgepakt worden.

En wat hoorde ik nou laatst over scheepvaart? 150.000 grootboten varen rond as we speak, en de uitstoot van slechts 50 is al meer dan alle voitures?

Of zo iets?

Parsons | 24-01-11 | 15:16

Mooi idee. Een beter idee dan benzine. Tja, zo werkt dat met vooruitgang.

Detlev Tarnowitz | 24-01-11 | 15:16

@Expert Homo | 24-01-11 | 15:15
Het is een geniaal plan!

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:16

@Parsons | 24-01-11 | 15:08
Hoera! We zijn het weer eens eens. Tweemaal eens dus.

Bakito | 24-01-11 | 15:15

Denken de milieufreaks dat als je auto's elektrisch wil laten rijden de zonnepanelen in het wegdek moeten zitten?

Expert Homo | 24-01-11 | 15:15

@Parsons | 24-01-11 | 15:08
Kernenergie = super asociaal.
Beetje onze kleinkinderen met die rotzooi opschepen.
Of weet jij iets wat ik niet weet over schone kernfusie...

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:14

@janeedantoch | 24-01-11 | 15:11
Neuh, aan één Gattling heb ik genoeg hoor.

Parsons | 24-01-11 | 15:13

Waarom zonnepanelen daar waar slijtage is, terwijl er zat daken zijn waar de panelen tegelijk als dakisolatie kunnen dienen?

Expert Homo | 24-01-11 | 15:13

@ Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:00
Er moet wel nagedacht worden over energie. Het is nu eenmaal een feit dat fossiele brandstoffen ooit opraken. Ik heb altijd het idee dat de milieuclubjes er 100 jaar naast zitten, maar dat terzijde.
Een simpele oplossing is bijvoorbeeld ieder huis dat je laat renoveren of laat bouwen, voorzien van zonnepanelen. In Duitsland (Beieren) kun je door allerlei nikszeggende dorpjes rijden, waar wel de daken van zonnepanelen zijn voorzien. Dat an sich is een goede ontwikkeling.
Dit initiatief mogen we wél afknallen.

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:13

Als ik fiets wek ik altijd netjes m'n eigen stroom op. #dynamo #lampjes

zeg maar jansen | 24-01-11 | 15:12

Parsons | 24-01-11 | 15:07
zie. daar heb je het al.

misschien kunnen we er ook vleugels op doen.
en rakketten.
en een vet groot machinegeweer op zonneenergie, voor als er zombies zijn.

janeedantoch | 24-01-11 | 15:11

Compleet leip die figuren .Linkse parasieten.

fleurtje | 24-01-11 | 15:09

@sjaakdeslinksesul | 24-01-11 | 15:02

Probeer maar eens je band te plakken met de zon. Als ze daar nou wat voor uitvonden. Klerelijers.

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:09

In plaats van dit experiment is het ook mogelijk meer van het bestaande aan te leggen. Kunstmatige dammen in de Rijn en Maas, windmolens, zonnepanelen op kleinere schaal voor particuliere bestemming etc etc. Heb zelf zonnepanelen, en dat scheelt aanzienlijk op de energierekening.

De Kampsjeng | 24-01-11 | 15:08

@Bakito | 24-01-11 | 15:02
Bijna alle landen begrijpen dat.

Daarom worden er volop centrales gebouwd.

Behalve hier natuurlijk.

Nee, Nederland investeert liever in nieuwe kolencentrales en windmolenparken. #knettergek

Parsons | 24-01-11 | 15:08

@maraboe | 24-01-11 | 14:57
"Zonne-energie wordt nooit rendabel genoeg om in de energiebehoefte van Nederland te voorzien"

Het zal wel moeten maraboe want binnen onafzienbare tijd zijn de fossiele brandstoffen op en zullen we over moeten gaan op alternatieve energiebronnen voor onze auto's & transportverkeer.
Ik weet niet of je door hebt hoe groots dit plan is van het TNO.
De 137.000 km aan snelwegen staan meer dan de helft van het jaar te bakken van de hitte. Dat zijn miljoen miljard kilojoules die letterlijk voor oprapen liggen.
Het meest geniale idee sinds de uitvinding van het wiel zeg ik!

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:08

Mooi, en wat gebeurd er als het sneeuwt, of als je er een laag zout overheen gooit?

BeunDeHaas | 24-01-11 | 15:08

@Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:00
Hoho, er moet wel degelijk nagedacht worden over dit onderwerp.

Zo moet er ASAP een kleine motor ontwikkeld worden die op kernenergie draait.

Liefst met meer dan 350pk.

Dat ook.

Parsons | 24-01-11 | 15:07

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:00
+1

janeedantoch | 24-01-11 | 15:06

En dan vergeten ze natuurlijk een stopcontact aan te leggen.

sjaakdeslinksesul | 24-01-11 | 15:02

@Parsons | 24-01-11 | 14:56
Precies. Zelfs een achterlijk land als Iran snapt dat.

Bakito | 24-01-11 | 15:02

Lekker voor de lange winterdagen van tegenwoordig.

Kamervraag | 24-01-11 | 15:01

En daar komt nog bij dat zonne-energie net zo min duurzaam is als windenergie. Beiden komen nog niet in de buurt van kernenergie. Nu niet, nooit niet.

Parsons | 24-01-11 | 15:01

Straks 'op de A12 30km stilstaand verkeer wegens te weinig zon in de ochtendspits'.

HotPotato | 24-01-11 | 15:01

We kunnen natuurlijk beter afwachten tot nieuwe ideeen qua energiewinning ons in de schoot worden geworpen. Per slot van rekening kwam er ineens einddestillaat bij de benzinepomp waarmee we gelijk konden rijden in auto's die spontaan in de straat stonden. Pleur op met je innoveren en ontwikkelen. Het komt echt allemaal vanzelf goed.

Biff Eagleburger | 24-01-11 | 15:00

@seven | 24-01-11 | 14:55
"Zonnestroom is momenteel per geproduceerde kWh 10 a 15 keer duurder"

Nu nog wel maak denk je eens in dat het hele wegennet van Nederland als zonnecel gaat fungeren. Je slaat 2 vliegen in 1 klap! Door de hoge kwantiteit zal het rendement vele mate groter worden. Ik vind het een geniaal plan waar ik graag mijn belastinggeld aan gespendeerd zie.

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 15:00

Overigens is waterdamp ook weer een vreselijk gevaarlijk broeikasgas:
http://news.nationalgeographic.com/news/2005/11/1110_051110_warming.html

Zware Guy | 24-01-11 | 14:59

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 14:52
Ik ben het he-le-maal met je eens!
(Nouja, de eerste twee zinnen dan, de rest is natuurlijk het gevolg van angstzaaipropaganda....)

Einde van de Domheid | 24-01-11 | 14:58

Helaas, helaas zoals mijn oude vriend Kees, die al 100 jaar wegenbouwer is, ooit zei "alles wat je in de weg inbouwt functioneert niet lang". Dat was 30 jaar geleden en tot op heden heeft hij nog altijd gelijk. Van de z.g.n katte-ogen tot warmte generatoren en Dynamisch verkeers management. Geen enkel attribuut overleeft het.
Ook deze natte droom van groen zal snel opdrogen.

Therapietje | 24-01-11 | 14:57

Zonne-energie wordt nooit rendabel genoeg om in de energiebehoefte van Nederland te voorzien

maraboe | 24-01-11 | 14:57

Brinkman heeft natuurlijk gelijk. De overheid dient 100% seculier te zijn. Ik wil niet geconfronteerd worden met de achterlijkheid die religie heet als ik om wat voor reden dan ook het provinciehuis betreed.

Parsons | 24-01-11 | 14:56

Zonnestroom is momenteel per geproduceerde kWh 10 a 15 keer duurder twitpic.com/2lnqkw (ECN 2010 kostenraming voor nieuwe systemen per 2015.)

seven | 24-01-11 | 14:55

Het is zelfs zwaar milieuvervuilend, maar daar hoor je GroenLinks niet over

maraboe | 24-01-11 | 14:54

Zonne-energie is heel slecht voor het milieu overigens

maraboe | 24-01-11 | 14:53

Ik vind het wel vet. Niet zonnefietspaden maar zonnesnelwegen.
Zo'n 100% elektrische Audi strekt harder op dan een 2,8 liter benzine motor.
En hoe eerder we onafhankelijk zijn van de olie uit de moslimwereld hoe beter. Kunnen die Arabieren ons ook niet meer chanteren met oliecrisissen en geheime immigratieverdagen.

wakkere_nederlander | 24-01-11 | 14:52

@Bakito | 24-01-11 | 14:44: Politieke en bedrijfseconomische belangen willen nog wel eens verschillen, dat klopt. Toch geloof ik dat grote energieproducenten, op den duur, ook zullen inzien dat alternatieve energie de toekomst heeft. Hetzij door politieke ontwikkelingen, dan wel omdat het rendabel wordt. Overigens vind ik het jammer dat Geert Wilders op dit punt zo stil is. Kennelijk ziet hij dit als een linkse hobby, terwijl dat helemaal niet zo is. Werken aan de afhankelijkheid van Nederland is bij uitstek een rechtse hobby.

De Kampsjeng | 24-01-11 | 14:52

volgende week voorstel PVV:
kernfietspad.
oh nee.
nissan almera's op plutonium.

janeedantoch | 24-01-11 | 14:50

Maar, wat is dan het probleem?

Rest In Privacy | 24-01-11 | 14:48

he brusse, ik heb eindelijk weer eens hardop gelachen om gs.

wolfje23 | 24-01-11 | 14:48

Goed bezig Bert.

Een Bezorgde Ouder | 24-01-11 | 14:48

Laat geenstijl dan eens met een goed milieu-idee komen.

Zzzzooooffff | 24-01-11 | 14:47

@triefel in ragmonus | 24-01-11 | 14:43
Zometeen krijgen we nog doping van Dr Vogel in de Tour.

Bakito | 24-01-11 | 14:47

Kweenie hoor. Om de een of andere reden vind ik de groene maffia en tno niet echt, euh, hoe zeg je dat in het nederlands, streetwise.
Dus dit wordt niks. Wat ik je brom met mijn elektrieke bromstem.

Lewis Lewinsky | 24-01-11 | 14:47

Droom lekker verder:
- Zonnecellen leveren het meeste energie in de zomer, in de winter nauwelijks (verschil is x10).
- Wat doen we met de zonne-energie tijdens een mooie zomer als half Nederland met vakantie is
- Waar halen we 's nachts en in de winter onze energie vandaan?
Vragen, vragen, vragen

veuve-clicquot | 24-01-11 | 14:47

@De Kampsjeng | 24-01-11 | 14:36
Klopt. Bovendien liep de allereerste auto ook niet 1 op 20. Echter, het wereldwijde oliesyndicaat heeft er natuurlijk baat bij dat bepaalde milieuvriendelijke ontwikkelingen worden gesaboteerd.

Bakito | 24-01-11 | 14:44

Als het goed werkt, kunnen ze misschien die Fransen overhalen om op die manier de Tour de France te rijden

triefel in ragmonus | 24-01-11 | 14:43

Goede zet.
Twee vliegen in één klap.
Dus meer wegen die allemaal groener zijn, geen gejank meer over korenwolven of ander ongedierte dan aub...

da wizard | 24-01-11 | 14:43

-weggejorist-

gewoonhans | 24-01-11 | 14:41

Hoog aan de hemel stond de zonne en gaf de fietsers zonne-energie.
Wat doen we dan met de maane zei Femke, ernaartoe lopen?
Nee, zei Yolanta terwijl ze haat biostabiel fluks afwierp, daar maken we maane-energie mee.

Einde van de Domheid | 24-01-11 | 14:38

en de koperdraden worden geleend door Oost-Europeanen

veuve-clicquot | 24-01-11 | 14:38

Bodemloze put producties presenteert de zoveelste onrendabele linkse hobby.

vetkleppert | 24-01-11 | 14:37

Ik neem aan dat de term luchtfietserij al gevallen is ?

Marcus Porcius Cato | 24-01-11 | 14:37

Stap 1: zon. ahhhhhhh, jammer, project mislukt.

hobbit | 24-01-11 | 14:37

Aan de andere kant, staat alternatieve energie wel voor minder afhankelijk. Van invloeden als Rusland, Iran, Chavez etc etc. Projecten, zoals dat fietspad, zijn in zeker opzicht best boeiend. Als het rendabel blijkt, waarom ook niet?

De Kampsjeng | 24-01-11 | 14:36

@kapotte_stofzuiger | 24-01-11 | 14:21
Dan roepen ze net zoals de spoorwegen, we zijn klaar voor de winter ... of het zout is toevallig op ;-)

veuve-clicquot | 24-01-11 | 14:35

De enige manier om een energiecrisis te voorkomen, voor zover we die al niet hebben, is minder consumeren. TV eruit, trui aan en vroeg naar bed. Dit laatste horrorscenario gaat er zelfs bij de achterban van Groenlinks niet in. We zijn vervloekt.

Bakito | 24-01-11 | 14:35

Daar is de partij "ranzigmilieu-rechts" niet blij mee.

Itastijl | 24-01-11 | 14:35

Of zonenergie, of zonnenenergie.
Het is van twee-en een.
Het is hom of kuit, maar geen zonne-energie!

Einde van de Domheid | 24-01-11 | 14:34

"Dit kan de opkomst van de elektrische auto een enorme impuls geven" ... yeah right
De BBC heeft een test gedaan met een electrische Mini, van London naar Edinburgh (778km), de auto enkel opgeladen bij openbare oplaadpunten. De reis heeft welgeteld 4 dagen !!! geduurd (waarvan 46 uur opladen) - www.bbc.co.uk/news/technology-12138420...

veuve-clicquot | 24-01-11 | 14:33

@Einde van de Domheid | 24-01-11 | 14:30
er is maar 1 zon die de aarde beschijnt
derhalve: zonne+enwatjeeraanwilplakken
met pannenkoeken is het een heel ander verhaal (meerdere pannen meerdere koeken, pfoei)

verhaard | 24-01-11 | 14:32

Leuk om te weten. Alleen jammer dat de zon niet zo vaak schijnt in dit land.

En verder technisch onzalig, je kunt zonnepanelen naar dezerzijds mening beter onder een hoek plaatsen (gek hè, iedereen doet dat, waarom zou dat toch zijn?) dan vlak onder een wegdek plakken. Maar goed, ik zal wel weer Gekke Henkie zijn.

Dit gezegd hebbende rot ik weer op teneinde niet wederom de Toorn der Goden over mezelf af te roepen. Ik ben jeugdjournaal en Sesamstraat kijken! Laters!

Reinaert | 24-01-11 | 14:32

@verhaard | 24-01-11 | 14:30
ooohhh en curling!

verhaard | 24-01-11 | 14:30

Geef mij één pak scheepsknopendrop en daar gaat jullie uitstootvrije toekomst.

Bigi Bana Boy | 24-01-11 | 14:30

best gaaf!
en lekker oefenen met op glad wegdek rijden, ter voorbereiding op de steeds warmer wordende winters (kuch) zeg maar

verhaard | 24-01-11 | 14:30

'zonnenfietspad' het is vriend.

Einde van de Domheid | 24-01-11 | 14:30

Fietspaden met zonnecellen blijken uit te nodigen tot gevaarlijk hard fietsen. Moeten we straks ook nog daar eenstrepers in de berm installeren.

kapotte_stofzuiger | 24-01-11 | 14:28

@BertBrussen
Kleine correctie: binnen tien jaar is iedereen die werkt verplicht een vouwfiets te kopen. Alleen kanslozen krijgen die fiets, wij betalen ze dubbel.

Peerkepeer | 24-01-11 | 14:28

Hadden wij niet deze groene oplichters met hun onzin uit de regering gestempt?

Jan Passant mk2 | 24-01-11 | 14:28

De opgewekte elektra wordt illegaal afgetapt en de zonnecellen worden gestolen. Maar verder een heel goed idee hoor!

Lewis Lewinsky | 24-01-11 | 14:28

Ik ben benieuwd of dit fietspad vorstbestendig is en hoe het met de reflectie van het zonlicht zit.

Haarkopje | 24-01-11 | 14:27

Een geyle Femke, daar kan geen zonnepaneel tegenop qua energie.

Superior Bastard | 24-01-11 | 14:27

Lekker open rijten met een mercedes cl65 met bruluitlaat.

pistol-pete | 24-01-11 | 14:27

@kapotte_stofzuiger | 24-01-11 | 14:21, een soort van ZOAB.
ZOnnecellen Aan Bonken.

gentle giant | 24-01-11 | 14:26

@Petrus de Rewa | 24-01-11 | 14:25
Ach, een paar lekke banden mag de pret niet drukken. Toch?

Che_cuevara | 24-01-11 | 14:26

Tijdens een orgasme stoot Ineke van Gent meer schadelijke gassen uit, dan tien jaar elektrisch fietsen goed kan maken.

De Kampsjeng | 24-01-11 | 14:26

@MDA | 24-01-11 | 14:24
Vertel?

Che_cuevara | 24-01-11 | 14:25

Goed idee, maar verder wat Kapotte Stofzuiger zegt. Zonnepanelen bevatten toch glas?

Petrus de Rewa | 24-01-11 | 14:25

@kapotte_stofzuiger | 24-01-11 | 14:21
Als het energie opwekt kan het dus ook warmte afgeven.
Zou wel een oplossing zijn voor de winter

Che_cuevara | 24-01-11 | 14:24

Oh god... ontwikkeld door TNO. Dan kan ik u nu al garanderen: Het wordt een grote technische mislukking.

MDA | 24-01-11 | 14:24

Mooi toch?

plaklul | 24-01-11 | 14:23

En nu maar hopen dat het goed komt met die global warming up. Anders krijgen we weer te weinig zon en dat zal dan wel de schuld zijn van "rechts"

Che_cuevara | 24-01-11 | 14:23

Tot dat het gaat vriezen en het oppervlak niet zoutbestendig blijkt te zijn.

kapotte_stofzuiger | 24-01-11 | 14:21

Als het werkt is het gaaf. Kan niet anders zeggen.

vraagstaart | 24-01-11 | 14:21

Ja handig zonnefietspaden, dat hebben die fietsmotors écht nodig.

Jan en Alleman | 24-01-11 | 14:19

Ik dacht dat alleen de Inca's de zon aanbaden.

Conan de Rabarber | 24-01-11 | 14:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken