Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger Castricum-methode viert hoogtij bij DWDD

jakhalspowned.jpgDat ze bij de VARA de creativiteit van een verstandelijk gehandicapt fruitvliegje hebben, is natuurlijk algemeen bekend. Dus moeten de goede ideeën toch ergens anders vandaan komen. Wat te denken van de succesformule die 'Rutger Castricum met een microfoon' heet? Natuurlijk is Rutger Castricum bij de rode rakkers net zo geliefd als een erectiestoornis tijdens een gangbang, dus toegeven zullen ze nooit. Maar het begint er toch wel steeds meer op te lijken dat de Jakhalzen van DWDD een uitstekend concept vormen om de rebelse journalist uit te hangen. Jakhals Erik Dijkstra wil niets liever dan Rutger Castricum zijn, zo blijkt uit alles. Een So You Think You Can Rutger-kandidaat, maar dan met lelijke stropdas, confettipakken van de Scapino en taxpoetsalaris. Check de uitzending van gisteren: stoer lopend introotje, makkelijk uit te lachen doelgroep, sfeerstukjes met lullig muziekje, geïnterviewden niet laten uitpraten, vooraf verzonnen woordgrapvragen die lekker provocerend overkomen, grappige medestander (hoi Bert!) die op sarcastische wijze het over te brengen punt - mits aanwezig - onderbouwt, de vragen centraal stellen en het antwoord er uit editen. Etcetera. De repo scoort vijf van de vijf Rutgertjes. Bij de VARA hebben ze Rutger compleet reversed engineered en in een rood jasje gestoken. Beter goed gejat dan slecht bedacht, moeten ze gedacht hebben. Verontwaardigd wijzen naar de hufters van PowNews, maar wel zelf lekker de formule hanteren () als het succesvol blijkt. De VARA: net zo onverschillig als PowNed, maar dan niet pretenderen het te zijn. FAIL.

Reaguursels

Inloggen

Eehm.. Waren de Jakhalzen niet eerder bij DWDD dan Rutger bij GeenStijl? Of hebben de Jakhalzen ondertussen hun stijl aangepast aan die van Rutger? Vragen, vragen, vragen.

Wazzzah | 12-01-11 | 21:13

Ik lees hier "provocerend interviewen". Dat werd door Henk van Hoorn gedaan. Zijn interviews met van Agt/Wiegel zijn legendarisch, echter zijn interviews hadden inhoud, dat van Rutger totaal niet, dat is onderbroeken-lol.

hardew | 12-01-11 | 17:41

Wat een lul-stuk. De jakhalzen doen het al jaren zo.

hardew | 12-01-11 | 17:34

Sinds wanneer doet Rutgert iets anders dan oude koeien uit de moddersloot halen?

Chartreuse | 12-01-11 | 15:20

Het enige wat nu bewezen is, is dat wat pownews doet een koud kunstje is. Bovendien doen de jakhalzen dit al langer dan pownews!
huili huili pownews!

Stefan3506 | 12-01-11 | 13:49

Rutger? Die vent praat hetzelfde als Jan la Vie Roos! #EchteJannen #PowNews

wakkere_nederlander | 12-01-11 | 13:14

dit toont wel het 1 dimensionaal denken van de schrijver aan. a) de jakhalzen doen dit al veel langer en b) ooit gehoord van sarcasme en ironie? en c) stop eens met gs en pownews in het midden van de wereld te plaatsen. De zon draait niet om jullie blogje

hanz71 | 12-01-11 | 13:04

Jakhalzen doen dit al langer dan Rutger, volgens mij.
En hoewel ik Erik en Rutger ongeveer even bevlogen vind, vind ik beiden net iets te puberaal.
Hartstikke leuk als je onder de 20 bent, maar ben wel een beetje klaar met die Pietje Bell -types. Ga maar weer eens gewoon goeie televisie maken i.p.v. iedereen zogenaamd gevat op z'n nummer te zetten.

jeroengewoonjeroen | 12-01-11 | 11:33

hij ziet er sowieso beter uit dan rutger

dikkemin | 12-01-11 | 10:27

Ze hebben bij de Jakhalzen inderdaad ook een slechte cameraman/vrouw, die het verkeerde lampje op zijn camera heeft geschroefd. Die serie wordt/werd gemaakt door CCCP, voor en door 'snelle-jongens-uit-de-trendy-cafe's-van-Amsterdam' en ze eten uit dezelfde ruif als Rutger.

dubbert | 12-01-11 | 10:03

Rutger is NIET de uitvinder van provocerend interviewen.Mochtie willen.

Getson | 12-01-11 | 09:18

Pfff erg triest Quid.
A. de jakhalzen deden dit al toen Rutger met z'n my first camcorder op kinderfeestjes rondliep.
B. Ook de jakhalzen hebben deze techniek niet uitgevonden, dus beide zijn copycats.
Kortom als je iemand wilt betichten van het jatten van een concept, bedenk dat eerst zelf iets origineels...

baca | 12-01-11 | 08:22

Jongens waar hebben we het over?!? De vara ... linksch cluppie wat fout was tijdens de oorlog, daar wil je toch niet mee concurreren!

zeefert | 12-01-11 | 07:33

Alsof Rutger niet van taxpoet betaald wordt, de meest creatieve geest sinds Vergilius is of patent gekleed is...

der_Tim | 12-01-11 | 06:16

Hebben ze die video nou verwijderd?

Lente | 12-01-11 | 05:53

VARA -1000

cabbit | 12-01-11 | 04:11

Ok, het is al eerder gezegd in de comments maar ik onderschrijf het nog maar eens: Jakhalzen waren er eerder en deden dit al. Zet Jakhals Erik en Rutger anders in de ring en laat ze het uitvechten? Degene die blijft staan is de winnaar (weet uitslag al :)

Bezorgde Buurtvader | 12-01-11 | 03:13

Erik heeft wel verstand van voetbal en Rutger volgens mij weer niet! Trouwens een hele opluchting dat Tijl Beckand weg is bij VI, wat was die man slecht als voetbalanalyticus en totaal NIET leuk!

Interruptiemicrofoon | 12-01-11 | 02:57

'Huilie huilie' heet dat toch geloof ik? En onder welke steen heeft u geleefd? De Jakhalzen waren altijd al (ongeveer) zo. Heten niet voor niets 'Jakhalzen'.

mygfisbrazilian | 12-01-11 | 00:36

brusseldinges, brussen? Was brussen niet die knakkert die Prince afzeek, zo vlak na die wereldsave van Casillas? De Lul! En die komt nu bij dwdd babyboomers bashen?? Tsssk, foei GS & co.!
GS mag ik mn lidmaatschap.. ow neej, ik was gelukkig geen lid van deze club "So You Think You Can Hef Your Vingert"-wat een hypocrisie zeg, bah! Kwidt valt me ook erg tegen met dit stukkie btw. Jammer. En het begon zo leuk..
Dwdd gaat wmb wel achteruit in quali enzo, sleet lijkt dr in te komen, meer missers dan juweeltjes lately..
Maar GS gaat met een stukje als dezes ook mee in de 'val', zo lijkt. Nogmaals: jammer.

flc | 11-01-11 | 23:54

Rut is trouwens even aan 't uitrusten in Camps Bay, nabij Kaapstad. Gordon een beetje gezelschap houden waarschijnlijk.

broomstick | 11-01-11 | 23:40

Ik mis bij Rutger de LACHBAND die ik bij dat fragment van de Jakhalzen wel hoorde.....

broomstick | 11-01-11 | 23:35

Dat was toch Rukhals Kudtlul?

Kingeef1975 | 11-01-11 | 23:19

Een 13e maand voor AOW'ers???
WOW! Dan heb je het dus echt niet begerepen. Hoe KAN je dat zou zeggen?!?

eerlijkwaar | 11-01-11 | 21:28

Geen Stijl moet niet zo zielig doen. De reportage was gewoon raak.

pjisonline | 11-01-11 | 21:09

VARA fraai gepwnd!

Schwalbewald | 11-01-11 | 21:03

grote haas | 11-01-11 | 19:50
Name that.

fjellfrass | 11-01-11 | 20:44

Confettipak? U heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt?!

maulibu | 11-01-11 | 20:32

Nou, volgens mij doen de jakhalzen het al jaren zo. dus wat mij betreft: rutgert is zelf niet createif, en een noobie daarom.

wtfgebeurdhierdan | 11-01-11 | 20:32

-weggejorist-

mattheusvdsteen | 11-01-11 | 20:10

-weggejorist-

Moederneuk | 11-01-11 | 20:05

nokkenaskettingklem | 11-01-11 | 19:40

Winterstop
17 januari weer terug (als ik het goed heb)

StandUpForYourRights | 11-01-11 | 19:53

Die Jackhals Erik is een domme imitator. De man (een boerenzoon uit de Achterhoek) probeert met alle geweld de snelle jongen uit te hangen. Van huis uit kerks, kleingeestig en zeer burgerlijk. Een secure kijker ziet zo dat hij niet authentiek brutaal of intelligent vrijpostig is. Rutger na doen, James Bond na doen. Ranzig, klef, onecht figuur die Erik Dijkstra. Ik walg van dat heerschap. Ik kots trouwens van dat hele DWDD. Maar die dikke Jackhals (weet zijn niet maar) die er niet meer is was puur en origineel. Daarom is hij misschien ook weg.

grote haas | 11-01-11 | 19:50

By the way, wie kan mij zeggen waarom Powned niet meer op tv is?
Waarom is in de rubriek uitzending gemist, Powned verdwenen uit het lijstje omroepen? (Elektronische TV gids, KPN+bellen, tv KPN dus)
Wie o wie wat is er aan de hand?

nokkenaskettingklem | 11-01-11 | 19:40

Uuuhhhmmmm.....

Laten we zeggen dat Ruktger niet kan tippen aan de scherpte van jakhals Erik.
Erik is een heel down to earth persoon met goede kwaliteiten.
Hij doet dit al veel langer alleen nu meer op de voorgrond, gaan jullie nu huilie huilie doen?
Ruktger komt bij mij meer en meer over als een overdressed giechelaartje
met plofkop.

Rebbels | 11-01-11 | 19:33

Geloof het of niet, maar toen ik gisteren dat zag, dacht ik precies hetzelfde.
Nadoen Rutger.
Ofschoon ik Rutger niet direkt in de beurt van mijn dochter zou laten, moet ik toegeven dat ik Rutger toch origineler, zelfverzekerder en een stuk grappiger vindt.
Maarja Rutger is natuurlijk een rechtse bal.

nokkenaskettingklem | 11-01-11 | 19:31

@MichiDutch | 11-01-11 | 19:11
Beterder?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 19:21

Wat een idioot, die brussen.
Zal wel een jorisje worden, maar ik wilde het gezegd hebben.

RandyMars | 11-01-11 | 19:14

De Jakhalzen zijn veel leukerder en beterder. Tenminste niet dat enge, gemaakte en zuigende lachje van Castricum erbij.

MichiDutch | 11-01-11 | 19:11

Bert Brussen is een held, 'nuff said.

SH- | 11-01-11 | 19:11

de clown-journalisten. Puberaal gedrag, mensen in de weg lopen. Misschien even leuk, maar niet lang. Toegevoegde waarde: nul. Amusement: tenkoste van anderen

Ed71886710 | 11-01-11 | 19:01

@bruggenbouwster | 11-01-11 | 18:34
Welkom op GS, 'bruggenbouwstert'!

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 18:59

Humor @ Mufasa | 11-01-11 | 18:11

Pa Cartwright | 11-01-11 | 18:59

Ja ga maar lekker huilie,huilie doen straks nemen ze noggens iet over van GS.

Jan Lul de Behanger | 11-01-11 | 18:52

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:50
Èn bedankt hè! ;-) (zie: harry pikkel 18:02)

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 18:50

Geef mij die dikke en lange met bril van de jakhalzen maar. Ik heb ze nog nooit onbeschoft zien gedragen. Ruktor daarentegen wel.

Hei-kneuter | 11-01-11 | 18:46

[email protected] pikkel | 11-01-11 | 18:02
Zelfislamisering! ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 18:45

-weggejorist-

Stoicist | 11-01-11 | 18:44

bruggenbouwster | 11-01-11 | 18:34
A-men... Johnny slaat de plank wederom volledig mis. Een GS en een Powned dat zichzelf en zijn eigen positie kan relativeren trek ik nog wel, maar de huidige zelfoverschatting begint hinderlijk te worden.

jeanmondo | 11-01-11 | 18:40

Typisch voor linksmensen 'beter goed gestolen dan slecht zelf verzonnen' Doen ze ook met verkiezingsprogramma's, ho nee, dan juist niet.

Djilleke Spoker | 11-01-11 | 18:36

Erg ver gezocht hoor dit, beetje jaloezie misschien? Bij de weg, de jahkhalzen bestaan al een tijdje, de een is leuker dan de ander, maar het is in elk geval niks nieuws.

Xit Erin | 11-01-11 | 18:36

De rutger methode: net doen alsof je confronterende vragen stelt, en mensen veel langer dan nodig de microfoon voor hun neus houden, net zo lang tot er pijnlijke stiltes vallen? Hoogstaand stukje journalistiek, ik begrijp dat ze het genickt hebben.

Brandnew | 11-01-11 | 18:34

-weggejorist en opgerot-

bruggenbouwster | 11-01-11 | 18:34

Zo, en daar is alles wel mee gezegd...

stroef75 | 11-01-11 | 18:33

@seven
Of dat Rapport "Wisseling van de wacht:generaties in Nederland" www.scp.nl/Publicaties/Alle_publicatie... nu wel of niet alles mee neemt weet ik niet. Het zou wel mogen worden verwacht, 't zijn tenslotte 563 blz. Misschien moet je je opmerkingen opsturen naar SCP zodat de deze kunnen verwerken in een volgende versie. 't Rapport geeft in elk geval wel een genuanceerder beeld.

CoffeePatch | 11-01-11 | 18:32

Rutger Castricum is voor zover ik me kan herinner al menigmaal als gewaardeerd gast ontvangen bij DWDD om te praten over PowNews, waar dit gefrusteerde item vandaan komt is mij dan ook een volstrekt raadsel. GS, doe is nie zo zielug.

Das Ungeheuer | 11-01-11 | 18:32

-weggejorist-

Moederneuk | 11-01-11 | 18:28

rutger wordt niet betaald van taxpoet?

Snerpe Schede | 11-01-11 | 18:28

En wat doet bert eigenlijk voor werk? Zeuren? Heeft ie daar ook 12 jaar voor gestudeerd? Dat de nieuwe hufterigheid in DWDD voorkomt daar mag men overigens ook trots op zijn.

Hölzenbein | 11-01-11 | 18:28

@ Pastor Sippenhaft | 11-01-11 | 18:17 : Altijd fijn. Iemand die ons van ondertitels voorziet opdat we 't allemaal wel goed begrijpen.

Jerry Nick | 11-01-11 | 18:23

Voor de letterblinde reaguurders:
Het is de vraag niet of de Ja-hak-halzen eerder waren dan PowNews met RutgerT, maar of het U misschien ook is opgevallen dat er een merkwaardige omslag is in de items van de Kwakhalzen. Ze doen de laatste tijd PowNews na. Althans, ze doen een zielige poging daartoe...
Mij viel het wel op. Soms zuigen de items van Pownews. De Jakhalzen zogen al en nu nog meer.

Pastor Sippenhaft | 11-01-11 | 18:17

De Epibrator | 11-01-11 | 18:04
Dat klopt, maar het zal lang niet zoveel zijn als dat de belastingbetalers voor de medewerkers van de sociale en verschillige omroep betalen. zie 'overzicht'

www.radio.nl/portal/home/medianieuws/0...

La Vie En Rose | 11-01-11 | 18:15

Ik vond 't een geweldig item. Die Jan Hagel ... Nagel sorry verdient 't om in z'n hemd te worden gezet. Wat een opportunist zeg. Eerst PvdA, toen Leefbaar, nu 50+, en heeft ie niet nog een paar andere pogingen ondernomen om in de picture te blijven?

beetjerechts | 11-01-11 | 18:14

En wat voor vernieuwende dingen heeft Pownews de laatste tijd gebracht met Kutger?

Mufasa | 11-01-11 | 18:11

Ze zullen bij de Vara gedacht hebben Powned ids er één van ons (linkse omroep) dus die zullen dat helemaal niet erg vinden

Haagse-Geertje | 11-01-11 | 18:11

Rechts item bij de Vara, de IQ test bij BNN . Straks krijg je nog Geert Widers bij de Moslim Omroep

Hans Otjens | 11-01-11 | 18:10

Fantastisch: "Stoer lopend introotje, makkelijk uit te lachen doelgroep, sfeerstukjes met lullig muziekje, geïnterviewden niet laten uitpraten, vooraf verzonnen woordgrapvragen die lekker provocerend overkomen, grappige medestander die op sarcastische wijze het over te brengen punt - mits aanwezig - onderbouwt, de vragen centraal stellen en het antwoord er uit editen." Waarmee GS eindelijk bekent dat ze 't kunstje van Rutger ook gewoon een dom kunstje vinden. Chapeau voor deze indirecte knieval. Oh, Johnny had nog niet door dat -ie- in feite z'n eigen nest zat te bevuilen..? Nou, knul: bij deze.

Jerry Nick | 11-01-11 | 18:10

Volgens mij waren de Jakhalzen eerder op tv dan Rutger.

Kyokushinkai | 11-01-11 | 18:09

@ An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:59
Haha, ok een nichtje dan. Vond het dan ook heel logisch en behapbaar.

Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 18:06

Stuiptrekkingen van PowNews...

Ed_Vetklep | 11-01-11 | 18:06

Allebei ruk

W | 11-01-11 | 18:06

Pvda=Vara, hoe oud is die club wel niet?

reade romke | 11-01-11 | 18:04

volgens mij worden de salarissen van de powned medewerkers tegenwoordig ook door de belastingbetaler betaald

De Epibrator | 11-01-11 | 18:04

Jakhalzen is toch waarschijnlijk een kloon van CQC, in Nederland nog voordat CQC door Beau opnieuw werd uitgevonden. Start in 1995 in Argentinie, meer dan 5 jaar voordat Rutger debuteerde bij de Achtste dag (want is Rutger in feite niet een kloon van Frans Bromet...) en 8 jaar voor start Geenstijl.
Binnenkort primeur van Quid volgens Quid logica: Groenlinks heeft een website, Geenstijl heeft ook een website, dus Groenlinks heeft gestolen van Geenstijl.

Bonus: Tijdens Googlen van wanneer Achtste dag was gestart (wat ik niet direct kon vinden) kwam ik dit nog tegen: www.speakersacademy.nl/speakers/rutger...
'Rutger, voor al uw dagvoorzitterschappen...'

TheOtherWhiteMeat | 11-01-11 | 18:03

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 17:48
Deze topic is correct Nederlands, professor. Klinkt me ook maf in de oren, maaar het klopt volgens de regeltjes wel. www.onzetaal.nl/advies/weblog.php

harry pikkel | 11-01-11 | 18:02

Ghehe, maar goed dat Bert zoveel schrijft. Stel je voor dat hij nog meer gaat praten#dakenegnie.

W.b. DWDD: Vond het wel weer mooi om te horen dat de koning der snellullerTs vindt dat DWDD, idem hijzelf politiek neutraal is. Moewhawhawha.

La Vie En Rose | 11-01-11 | 18:01

@Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:49
Nichtje toch? Spitsnieuws?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:59

Ja, de DWDD is ontzettend nep en de mensen die erin zitten opervlakkig als het maar kan. Ik zie de aantrekkingskracht van deze show totaal niet en het feit dat jullie het zo vaak over jullie concurent hebben en hun "free publicity" geven, vind ik, ontzettend dom. Leer ervan!

Waarbenik? | 11-01-11 | 17:57

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 17:48
Verrassend veel mensen maken die fout. Meestal niet de snuggersten, overigens...

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:50

@ An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:43
Toevallig. Waarschijnlijk hebben we hetzelfde artikel gelezen op de concurrent van deze website?

Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:49

"makkelijk uit te lachen doelgroep, sfeerstukjes met lullig muziekje, geïnterviewden niet laten uitpraten"
Toch goed dat stukje zelfkennis over de Rutger techniek.

Het is dat hij zo sympha lacht en dat ik achter een deel van het gedachtegoed van GS sta...

unspiek | 11-01-11 | 17:48

@GeertT | 11-01-11 | 17:24
'Deze topic'? Lolwut?

Jezelf als moslim GeertT noemen, is dat wel halal? Of is het taqiyyah?

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 17:48

Is dit een soort tevennijd van journalisten ? alsof castricum de maat der dingen zou zijn. not !

Charles Swietert | 11-01-11 | 17:47

harry pikkel | 11-01-11 | 17:41
Exact, het babyboomende inholland bestuur stak 50% vlgns nrc vd ocw subsidies in de bestuurslaag zelf ipv onderwijs.

seven | 11-01-11 | 17:45

Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Waar blijft dat pownews nu? Ga eens aan het werk van onze centen.

Mask | 11-01-11 | 17:45

@ Reinaert | 11-01-11 | 17:36
Nou, mijn attentie heb je nu in ieder geval.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:44

25- opricht die terugvordert van de boomer wat van het land is, en niet van het individu of generatie. (Overwaarde ver-erving vervalt aan de staat.)

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 17:44

@Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:39
Zei ik dat niet? * in de war *

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:43

SoepKip | 11-01-11 | 17:39
Jij klaagt dat mensen dwdd items kijken, maar ze moeten wel als ze dit topic willen snappen.

seven | 11-01-11 | 17:42

seven | 11-01-11 | 17:26
Dat niet alleen. Omdat ze alleen naar inkomsten/uitgaven kijken, ontstaat sowieso een scheef beeld. Als er dankzij de aardgasbaten meer aan bijvoorbeeld onderwijs wordt uitgegeven dan er door de belastingplichtige voor betaald is, wil dat nog niet zeggen dat hij er netto, dus qua echte waarde, meer aan overhoudt.

harry pikkel | 11-01-11 | 17:41

@ GemLan | 11-01-11 | 17:22
Je hebt je alu-hoedje nog op, vriend.
Nieuwsberichten over vogels die uit de lucht vallen, vissen die massaal sterven, worden al decennialang vaak geplaatst. Alleen nu, met het www etc, vallen dit soort nieuwsberichten sneller op omdat het lijkt alsof ze met elkaar in verband staan.

Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:39

seven | 11-01-11 | 16:54
.... euhhh.... huh?

SoepKip | 11-01-11 | 17:39

[email protected] Daarbij, het is nu al duidelijk dat nog meer lenen niet kan en groot deel opgaat aan rente, en het gas over circa 10 jaar op en de schulden moeten afgelost en pensioenen van boomers betaald. Dus de situatie wordt voor huidige generaties door die erfenis minder en gaat niet door op de huidige spending spree. De babyboomers zelf hadden een veel minder grote grijze druk. De vooroorlogse generatie en 45 minners zijn met minder, krijgen veel minder pensioen, werkte langer door, en sterven eerder en graaide gemiddeld veel minder. De generatie van de wederopbouw is de 1915-1940,45 generatie.

seven | 11-01-11 | 17:38

@Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:29

Een extraspeciaal supergeheim programma uit de diepe binnenlanden van Verweggistan.

Of verwacht je nou van mij dat ik namen en rugnummers geef? Sommige dingen zijn privé. Net zo goed als ik mijn collectie Sesamstraat-DVD's goed verborgen weet te houden.

Reinaert | 11-01-11 | 17:36

@Superior Bastard | 11-01-11 | 16:44
Inderdaad

Pasta-saus | 11-01-11 | 17:33

De VARA: net zo onverschillig als PowNed, maar dan niet pretenderen het te zijn. <------Heel links samengevat. pretenderen te zijn voor een betere wereld, maar om die te bereiken worden problemen weggestopt. Denk maar aan grachtengordel mensen die zo verschrikkelijk erg voor de multiculturele samenleving zijn, maar tegelijkertijd hun kinderen niet op zwarte scholen zetten.

thomMmer | 11-01-11 | 17:32

Nooit geweten dat een E28 een Fünfer is.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:31

Die gozer das een grote dokus.
Ik ken drollen met meer humor

polletjepiekhaar | 11-01-11 | 17:31

@Jackanders | 11-01-11 | 17:19
M2

Pasta-saus | 11-01-11 | 17:30

@E28-bestuurder | 11-01-11 | 17:27
Qua niveau... Ja.. Zit je er eigenlijk best dicht op!

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:30

@ Reinaert | 11-01-11 | 17:25
Welk programma dan?

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:29

@GeertT | 11-01-11 | 17:24
Verbetert? Lolwut

Pasta-saus | 11-01-11 | 17:28

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:24
Hier zat de kat in de gordijnen, de hond lag met platgeslagen oren onder tafel en de junior bastards hebben de hele nacht niet geslapen.

Superior Bastard | 11-01-11 | 17:27

Haha, er zit zeker een kern van waarheid in dit artikel. En dat zien we nu wel erg vaak op TV. Gekloonde playback shows, gecloonde ijsshows, gecloonde talkshows, gecloonde spelletjes. Het blijkt moeilijk iets nieuws te verzinnen.

Simon_GS | 11-01-11 | 17:27

Als Bert er niet was geweest dan was dit een kudt-item geweest of voor Varabegrippen keigoed...

Tommygunner | 11-01-11 | 17:27

Weten we nu ook dat pownews niets meer is dan een dwdd rubriekje.

E28-bestuurder | 11-01-11 | 17:27

@GemLan | 11-01-11 | 17:22
Alugekkie.

Er worden altijd al groepen dode vogels en vissen gevonden, het enige verschil is dat het nu massaal in het nieuws er een hype van wordt gemaakt.

Ga maar vast een hoedje vouwen en een bange brief naar Niburu tikken en wacht rustig op het einde.

Kan je nog lang wachten...

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:27

FAALA
/Chinees accent off

Tobi | 11-01-11 | 17:27

Prima gaaaan hoor.. Kip en ei verhaal.. 1. DWDD was volgens mij eerder 2. naar de Jakhalzen wordt tenminste gekeken. 3. Huilie huilie doen terwijl jullie het hele publieke stelsel zo ongeveer kopieren maar dat zwaar slecht doen.

Dus al met al.. oogjes toe snaveletjes dicht op naar het volgende topic! en Dhr Quid mag van mij Quiten en op straat..!!

PS.. het Huilie huillie gebruik van Hero Brinkman in P&W gisteravond had van mij wel gebruikt mogen worden...

DirtMcGert | 11-01-11 | 17:26

CoffeePatch | 11-01-11 | 17:15
Dat rapport neemt niet alles mee en geeft een fout beeld. Iets wat in een art van trouw wordt toegegeven. Elk jaaroverschot (=begrotingstekort+aardgasbaten )uitgaven wordt over alle inwoners uitgesmeerd, maar de ontvangers zijn mn babyboomers en ouder.
Uitleg (2e x)
Rapp. kijkt puur naar begrotingsoverschot/tekort. En bv niet naar pensioen of aowpremie of huizenprijs of gasvoorraad) Denkfout is deze: Nu zijn er bijna altijd grote tekorten, dus alle generaties van nu profiteren vd overheid, er gaat meer uit dan erin. De babyboomer groeide in z'n jonge (pre- 70ies) op in tijd van overschotten ergo droeg gedurende die jaren bij. De denkfout is dat de tekorten van nu worden uitgegeven aan jonge generaties, dat is immers niet zo. De grootste ontvangers van staatspensioen, vut, wao zijn immers ook nu nog babyboomers.

seven | 11-01-11 | 17:26

Heul veul drukte om niks. Dat hele DWDD-gebeuren is zo onderhand toch al een karikatuur van zichzelf geworden dus waar hebben we het eigenlijk helemaal over?

Simpel vermaak voor al even simpele mensen. Voorgekauwde brokjes die dan ook nog eens weinig origineel blijken te zijn. De Campingzender revisited. Alleen dan wel voor een paar centen méér want zo'n publieke omroep is nou eenmaal goed met het rondstrooien van belastingcenten, da's het grote verschil.

Ik ga vanavond gewoon weer mijn favoriete programma kijken. Als de download binnen is.

Reinaert | 11-01-11 | 17:25

@ Superior Bastard | 11-01-11 | 17:16
Hij klinkt iig wél zo, ja.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:24

-weggejorist-

GeertT | 11-01-11 | 17:24

-weggejorist-

GemLan | 11-01-11 | 17:22

@ Alezes | 11-01-11 | 17:20
Daar zeg je wat! Ik heb hem al een tijdje niet meer gezien :(

Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:22

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:20
Voor GS wel..

Superior Bastard | 11-01-11 | 17:22

Ik zie wel iets in een soort Pownews/Jakhalzen battle. Want wie is er nou beter, de meester of de leerling?

Raad_maar_raak! | 11-01-11 | 17:22

Wie is Rutger Castricum?

Alezes | 11-01-11 | 17:20

@Superior Bastard | 11-01-11 | 17:16
Die is toch dood?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:20

Wat een wannebe

XaaD666 | 11-01-11 | 17:19

The pirate Say | 11-01-11 | 16:30
Ik.

Jackanders | 11-01-11 | 17:19

CoffeePatch | 11-01-11 | 17:04
Is wel een heel eenzijdig verslag, maar ja, jij je zin. De reden dat ik die babyboomers niet moet is dat het de kuthippen generatie is. Moreel superieur wanende stinkkezen. Het is eigenlijk meer een hygiene kwestie.

Smarties | 11-01-11 | 17:18

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:13
He walks the Kouwes trail.

Superior Bastard | 11-01-11 | 17:16

Inderdaad rutgertje spelen, aan de andere kant wel fijn om die graaiboomers even aan te pakken.

John Muts | 11-01-11 | 17:16

Lijkt er werkelijk sprekend op

rsk | 11-01-11 | 17:16

seven | 11-01-11 | 17:09
Mei Li Vos was toen nog niet op de hoogte van het rapport van het CPB, want dat rapport was er toen (2009) nog niet.

CoffeePatch | 11-01-11 | 17:15

wat een ongelofelijk slechte "journalistiek" is dit zeg. Heel flauw en echt tenenkrommend. Heeft een hoog "kijk is hoe leuk ik wel niet ben" gehalte.

staaf86 | 11-01-11 | 17:13

@naamloos23 | 11-01-11 | 17:10
Bert wil graag BN'er worden en een optredentje in DWDD doet al wonderen.

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:13

naamloos23 | 11-01-11 | 17:10
Wat denk je zelf?

Superior Bastard | 11-01-11 | 17:12

waarom werkt brussen hier dan aan mee?

naamloos23 | 11-01-11 | 17:10

@ De Kampsjeng | 11-01-11 | 16:54

Doe niet zo naief. Tuurlijk, Powned is voor menig PVV te 'links', zeker door de leuke nieuwsfeitjes van de brievenbuspisser en die andere incapabele lui.
Je moet niet vergeten dat Powned gekomen is door het gebrek van te weinig 'Rechts' op de Publieke Omroep.

Q-Cumber | 11-01-11 | 17:08

Maar waarom heeft dat gesprekje met die Brussen nou toch op het hondenuitlaatveldje om de hoek plaats?

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:08

De Kampsjeng | 11-01-11 | 17:00
Die mannen moeten maar naar de donkere kerkers van het interwebs, Gay porn op televee is (nog) niet geaccepteerd (voor zover ik weet).

gozahtje | 11-01-11 | 17:08

De Kampsjeng | 11-01-11 | 17:00
Maar de meesten wel. Dus...

Superior Bastard | 11-01-11 | 17:07

smdyasc | 11-01-11 | 16:58

Sbs 6 liefhebber?

Peroxide | 11-01-11 | 17:07

Zow, slaat lekker aan dit item!

Bert Brussen blijft wel g-e-w-e-l-d-i-g!

Softcore | 11-01-11 | 17:05

Die gozer mag nog niet eens in de schaduw van Rutger staan. Next!

doskabouter | 11-01-11 | 17:04

Hey Johnny Quid,
Wat nou 'formule hanteren als het succesvol blijkt' '?
Dumpertje uit 2008 van Erik Dijkstra!

rosalie | 11-01-11 | 17:04

Hulde Quid! Door 1 topic alle trollen vanaf het Mediapark gebundeld

Wickie de Fustviking | 11-01-11 | 17:03

-weggejorist-

pieris | 11-01-11 | 17:02

En waar blijft mijn neger? Ja, een beetje een dikke graag. Met van die uitgeholde schapen aan z'n hoefen.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 17:01

Volgens mij zijn de Jakhalzen altijd al zo op het randje geweest heur..

Die BertB wordt er trouwens ook niet mooier op... Gelukkig schrijft 'ie wel leuke stukjes....

Toch?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 17:01

*Iets met pot en verwijten mompelt*

Optimel Prime | 11-01-11 | 17:01

@gozahtje | 11-01-11 | 16:58 Niet elke man kijkt graag naar een stel tetten.

De Kampsjeng | 11-01-11 | 17:00

De VARA is net zo vernieuwend als haar meester de PvdA, allebei opdoeken en vergeten.

smdyasc | 11-01-11 | 16:58

De Kampsjeng | 11-01-11 | 16:54
Omdat het meerendeel van de GS aanhangers en dus de belangrijkste potentiele Powned kijkert man is en dus liever tetten ziet dan een wasbordje.

gozahtje | 11-01-11 | 16:58

Ik voorspel een fusie tussen de VARA, BNN en Powned over pak um beet een jaar of tien.

doe nog eens | 11-01-11 | 16:57

-weggejorist-

poepenzonderdrukken | 11-01-11 | 16:57

-weggejorist-

poepenzonderdrukken | 11-01-11 | 16:55

@Q-Cumber | 11-01-11 | 16:51 PowNed heeft helemaal niets met rechts te maken.
Waarmee dan wel.... Géén idee, maar rechts is het niet.
En waar ik al helemaal van baal, is dat PowNed nooit een stek lekkere mannen in beeld brengt. Alleen naar naakte wijven, waarom!?

De Kampsjeng | 11-01-11 | 16:54

Dit doen ze toch al lang?

doe nog eens | 11-01-11 | 16:54

Het zou zo maar kunnen dat ze bij Powned nu echt iets nieuws moeten gaan verzinnen. Als ik me goed herinner heeft Rutger bij GeenStijl zijn vorm gevonden en is hij, inclusief die vorm, door Powned gekaapt.

Schoorsteenveger | 11-01-11 | 16:54

SoepKip | 11-01-11 | 16:44
DWDD Items worden gelinkt, wel zo handig om te klikken en te kijken voor je reaguurt.

seven | 11-01-11 | 16:54

Ik vond het in ieder geval wel eens fijn om die graaiende babyboomerts te zien stotteren. Dat het niet origineel is deed er voor mij even niet toe.

gozahtje | 11-01-11 | 16:54

@BeertjeB | 11-01-11 | 16:50 Nou, doe dan je MSN-adres mailen aan Johnny, dan kunnen wij allemaal met interessantere dingen verder. Win-win situatie!

John McClane | 11-01-11 | 16:53

De VARA houd het al zon 85 jaar vol.Ben benieuwd hoe het Pownews vergaat.

Peroxide | 11-01-11 | 16:52

@ El PiS | 11-01-11 | 16:47
Faal x 2.

Multiflauwekulti | 11-01-11 | 16:51

het bidboek van powned zag erg goed uit, waar blijven die vernieuwende programma's?

maraboe | 11-01-11 | 16:51

Ik wil wel eens zien hoelang dat Powned het volhoudt. Sowieso geen vijf jaar. Over twee jaar is Powned al lang gefuseerd met WNL, Tros en Max. Rechts graaft zijn eigen graf.

Q-Cumber | 11-01-11 | 16:51

Bwahaha, want Rutger heeft het wiel uitgevonden..

Sjors W. | 11-01-11 | 16:51

Whaha V Nieuwkerk kan het moeilijk waarderen!!!

KappieJV | 11-01-11 | 16:51

El PiS | 11-01-11 | 16:47

Tot ziens vriend!

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 16:51

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 16:48
Zal hij beter gaan presenteren als hij meer geld krijgt, een soort prestatieloon?
Of huurt hij dan een standin?

maraboe | 11-01-11 | 16:50

Superior Bastard | 11-01-11 | 16:44
Goeie samenvatting.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 16:50

@John McClane | 11-01-11 | 16:38
*steekt voorzichtig vingertje de lucht in*

BeertjeB | 11-01-11 | 16:50

hoe meer journalisten de babyboomers aanvallen hoe beter!

Faust1 | 11-01-11 | 16:50

maraboe | 11-01-11 | 16:45

Valt wel mee vind ik eigenlijk, maar hij verdient dan ook geen 400 000 euries per jaar zoals M van N.

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 16:48

Wat heeft Rutger een rare stem in enen?
En dat haar...

Multiflauwekulti | 11-01-11 | 16:47

Indirect is het natuurlijk allemaal gejat van Pieter Storms.

James St John Smythe | 11-01-11 | 16:47

Dat er nog steeds mensen naar Pownews kijken...

maraboe | 11-01-11 | 16:47

-weggejorist-

El PiS | 11-01-11 | 16:47

Dus er is een Rutger-methode. Aha.

ome louis | 11-01-11 | 16:47

mocroflavour | 11-01-11 | 16:42

Zou het tijdstip van uitzending er ook mee te maken hebben gehad denk je?

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 16:46

Excuses maar jullie kunnen helaas niet tippen aan de VARA. Ik denk, ik zeg het maar even, het leek er op dat jullie het idee hadden dat dit andersom het geval was.

evaQ8 | 11-01-11 | 16:46

Ik vind het allemaal niks, mag dat? Ken nou onderhand die zogenaamde popiejopie interviewtechniek wel. Verzin eens wat nieuws.

Terpetijnzeikert | 11-01-11 | 16:46

Zag het gisteren en moest gelijk aan de methode-Castricum denken. Stuitend!!

Diareeremmer | 11-01-11 | 16:45

Alsof Pownews een geweldig programma is. Tot nu toe heeft het helemaal niets toegevoegd aan het bestel. En die Weesie kan gewoon niet presenteren....

maraboe | 11-01-11 | 16:45

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 16:32
Hehehe... ja zulke tv maken ze tegenwoordig niet meer.

sjaakdeslinksesul | 11-01-11 | 16:45

het format van de jakhalzen is gejat van l'iene een programma van berlusconi op italia uno. www.iene.mediaset.it/

ganzo | 11-01-11 | 16:44

DWDD.... dat daar nou nog steeds mensen naar kijken

SoepKip | 11-01-11 | 16:44

@ John McClane | 11-01-11 | 16:38
Humor @ 'op de MSN'.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 16:44

Alles wat met Marcel van Dam te maken heeft cq. heeft gehad is altijd -1.

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 16:44

@John McClane | 11-01-11 | 16:38
*steekt voorzichtig vingertje de lucht in*

BeertjeB | 11-01-11 | 16:44

DWDD - PowNews 0 - 0.

Superior Bastard | 11-01-11 | 16:44

Pownews, wat een teleurstelling. Rutger is ook lang niet meer zo goed als die was.

XelaGBS | 11-01-11 | 16:43

Nu nog Pownews dat de DWDD imiteert dan wordt het misschien nog wat met de belabberde kijkcijfers.

mocroflavour | 11-01-11 | 16:42

John McClane | 11-01-11 | 16:38
Lol. Mooie insteek.

Superior Bastard | 11-01-11 | 16:42

Ja dat viel me gister ook al op. Echt net Rutger, maar dan slechter.

BeertjeB | 11-01-11 | 16:40

DWDD staat nog steeds als een huis; dat kun je van de kartonnen slaapdoos Pownews niet zeggen.

toaster | 11-01-11 | 16:40

Het was een kudtitem. Nog liever kijk ik naar de Rijdende Rechter.
Niet omdat het concept zuigt, maar omdat het nooit wordt afgewisseld met iets nieuws/anders. En bij de VARA is het nóg erger. Jakhalzen is een wanstaltige vertoning, van verlepte have beens, met het charisma van een klaplong.
Hetzelfde niveau dat je voorheen zag bij Six Pack van SBS6. Jong bejaarde 'jeugd', die er vooral hard op ging zichzelf terug te zien op TV. Het geheel had geen vorm, inhoud, richting en doelgroep. Bij de Jakhalzen is het nog erger, omdat hier een stelletje koekwausen op pad wordt gestuurd, teneinde een ander voor lul te zetten.
En voor lul, dat staan ze. Damn...

De Kampsjeng | 11-01-11 | 16:40

Ik vind De Jakhalzen 100 keer leuker dan dat stomme pOWnEWS.

Jaap Knasterhuis | 11-01-11 | 16:40

Fail? Stukje pracht tv van DWDD, de babyboomers aanpakken was hoognodig. Bert is helemaal grandioos, hard en snel veel feiten over babyboomers scherp neerzetten in het DWDD tempo en binnen de tijd.
ps De Jakhalzen nl.wikipedia.org/wiki/De_Wereld_Draait... waren er toch al ver voor Rutger? Die was toen nog aan het leren stappen.

seven | 11-01-11 | 16:40

Die Jakhalzen hebben gewoon geen respect voor grijze haren.

Scagnetti | 11-01-11 | 16:40

Wat een nep.... Vara moet opgedoekt worden. Sim-pel.

FollowThisLeader | 11-01-11 | 16:40

zat me daar al veel langer over op te winden..

Schoppekoning | 11-01-11 | 16:39

Sommige mensen lenen zich ook overal voor, als ze maar op de tv komen.

CoffeePatch | 11-01-11 | 16:39

Jakhalzen waren er al voor Powned.
DWDD wint overigens de overall life time achievement award for stupidity and laughing about stupid stupidity, beschikbaar gesteld door ondergetekende.
Kijk, artiesten uit Volendam zijn dom, is gewoon zo, maar DWDD is dat ook en denkt dat ze dat niet is.
Dan stijg je op de schaal.

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 16:39

Om eerlijk te zijn snap ik die verheerlijking van Rutger niet.."Heeey Mark heb je nog geneukt"? Je hebt toch nog wel een klein beetje moraal in je donder om zoiets niet te vragen aan de 1e man van de VVD. Wordt tijd voor pek, veren en een trap onder z'n reedt!

Karel Kruizenruiker | 11-01-11 | 16:38

Wil iedereen die de "strijd" tussen de VARA en Powned ook maar ene moer interesseert (weet de VARA überhaupt dat er een strijd is?), z'n vinger opsteken? Misschien dat Johnny dan gewoon met deze persoon even op de MSN kan gaan ofzo.

John McClane | 11-01-11 | 16:38

Jemig, Quid. Is dit een wanhoopspoging om PowNed minder dramatisch te laten lijken? Het is alsof je Jhon van de Burgerking vergelijkt met de spits van het lokale café-elftal om hem zo te kunnen spiegelen aan Messi.

TegenBeterWetenIn | 11-01-11 | 16:38

Wie is die snotneus die zo'n grote bek over babyboomers heeft in die repo?

Overigens een mooie omschrijving van de "Rutgermethode". Echte nieuwsgaring..

Superior Bastard | 11-01-11 | 16:37

"Rutger reversed engineered" +1

Bluebook | 11-01-11 | 16:37

Johnny heeft het historisch besef van een pinda?

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 16:37

huilie huilie

De Eek | 11-01-11 | 16:36

@NvHoaxberghen | 11-01-11 | 16:34
So, confronterend zeg!

Pasta-saus | 11-01-11 | 16:36

plaklul | 11-01-11 | 16:34
Pardon?

wereldatlas | 11-01-11 | 16:35

Slechte uitvoering zeg, van de jakhalzen

Otacs | 11-01-11 | 16:34

Da's toch echt teveel eer voor Rutger, Johnny. De repo's van de Jakhalzen zijn doorgaans beter te pruimen dan die in Pownews. Ok, een uitzondering daargelaten.

plaklul | 11-01-11 | 16:34

Wie was er eerder? DWDD of rutger.. ik weet het echt niet. En het is allebei een rip off van C2C original.. Het niveau van GS schrijvers gaat echt omlaag.

ohjajoh | 11-01-11 | 16:34

Hey jakhals kutlul!

NvHoaxberghen | 11-01-11 | 16:34

Neem aan dat er een patent is geregistreerd op de Rutger Castricum-Methode? Sue the bastards!

quidquopro | 11-01-11 | 16:33

If you can't beat them, join them!

doutzenkroes | 11-01-11 | 16:32

De Smurfen en Snorkels waren anders best leuke VARA-programma's.

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 16:32

Wat een kutstem heeft Bertje toch eigenlijk

Karel Kruizenruiker | 11-01-11 | 16:32

Ja, alles goed, maar wanneer komt PowNews weer?

fuckje | 11-01-11 | 16:32

"Dat ze bij de VARA de creativiteit van een verstandelijk gehandicapt fruitvliegje hebben, is natuurlijk algemeen bekend."
-
Zie het herherherkauwde programma van Paul de Leeuw: In het begin leuk en aardig, nu saai, hetzelfde, herhaling en een grote fail van kijkcijfers. Exit en next please

Pasta-saus | 11-01-11 | 16:30

Wie wilt rutger niet zijn?!

The pirate Say | 11-01-11 | 16:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken